Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Supporter van Feyenoord wordt frontaal geraakt door vuurpijl in De Kuip

Laatste update:

Een supporter van Feyenoord is donderdagavond voor de wedstrijd tegen 1. FC Union Berlin (3-1) geraakt door een vuurpijl, zo melden andere supporters via sociale media. De fan bevond zich in Vak DD, aan het uiteinde van de Olympiatribune aan de lange zijde. Hij zou in zijn gezicht geraakt zijn door een vuurpijl die werd afgestoken vanaf de Gerard Meijer Tribune, achter het doel. De fan is met verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Op sociale media gaan beelden rond waarop bloed te zien is rondom de plek waar de supporter geraakt werd. Ook doet een video de ronde waarop te zien is dat een gewonde supporter naar zijn gezicht grijpt nadat hij wordt geraakt. De beelden staan onderaan dit artikel en kunnen als schokkend worden ervaren. Het is onduidelijk hoe het inmiddels met de man gaat. Voor de wedstrijd staken de supporters van Feyenoord het nodige vuurwerk af, wat de club ongetwijfeld op een nieuwe boete van de UEFA komt te staan. In totaal staat de boetepot voor Feyenoord dit seizoen al op 124.125 euro.

Arne Slot toonde zich voorafgaand aan de wedstrijd geen voorstander van het vuurwerk. "Het is niet zo moeilijk. Er is een schitterende sfeer in De Kuip, sowieso bij avondwedstrijden en bij Europese duels. Volgens mij is vuurwerk daar niet voor nodig", zei de trainer. "Als je het veld opkomt en je ziet het vuurwerk, dan denk je in eerste instantie: wat ziet het er mooi uit. Maar de volgende gedachte is: het kost ons een hoop geld. Onze supporters zijn uitstekend in staat er ook zonder vuurwerk een fenomenale avond van te maken. Het is zonde van het geld."

Onderstaande beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Plattegrond van De Kuip:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hey maar het ziet er leuk uit en zorgt voor sfeer, dus wat maakt het uit!

22 oktober 2021 om 12:13

Are you me in disguise?

22 oktober 2021 om 12:15

Misschien moeten ze een keer met Engeland gaan praten hoe die er voor hebben gezorgd dat de supporters zich wel gedragen tijdens en rondom wedstrijden. Daar hebben ze gewoon de straffen enorm verhoogd voor voetbal “supportersâ€. Je ziet gelijk de effecten.

22 oktober 2021 om 12:24

Inderdaad. Ook gewoon zwaardere straffen voor clubs. Geen idee hoe het in Nederland zit maar in België is “pyrotechnisch†materiaal gewoon verboden in stadions (dus Bengaals vuur, vuurpotten, voetzoekers,…). Vanaf het plaatsvindt op de tribune een boete van 50.000€ die per wedstrijd oploopt met 25.000€ (of maak er iets omzettechnisch van zodat het voor alle clubs even zwaar doorweegt). Dan zullen de clubs plots wel wat meer kunnen doen.

22 oktober 2021 om 12:36

Alleen, Feyenoord maar ook Ajax zijn huurders van hun stadion en dan zou ik wel eens willen weten wie verantwoordelijk is voor de veiligheid in en rondom het stadion.

22 oktober 2021 om 12:37

De organisator van het evenement lijkt me. Zeker tijdens het evenement.

22 oktober 2021 om 12:52

Qua clubvoetbal hebben de Engelsen het goed in orde. Rond het nationale elftal gaat het toch altijd weer mis helaas zoals op Wembley tijdens het EK.

22 oktober 2021 om 12:58

Juist geen zwaardere straffen voor de clubs, maar voor de plegers veel zwaardere. Het is zo oneerlijk.

22 oktober 2021 om 13:04

Ik ben ook gewoon helemaal niet gefouilleerd gisteren.. wederom.

22 oktober 2021 om 13:10

Wel zwaardere straffen want dan worden er misschien eens fatsoenlijke controles gehouden.

22 oktober 2021 om 13:13

Tja, Nederland heeft een pappen en nathouden cultuur…. Zware straffen, daar zijn we niet van. Zie hier continu het resultaat in gedrag van mensen….

22 oktober 2021 om 13:43

Ik weet niet hoe het met voetbal"supporters" zit maar wat betreft straffen doet Nederland het niet lichter of zwaarder dan de rest van Europa maar gemiddeld. Er is geen ander land in de Unie die een levenslange gevangenisstraf kent.

22 oktober 2021 om 13:49

@lierse: en toch zie je op Standard om de twee weken bengaals vuurwerk, gooien ze voetzoekers,... misschien vandaar dat Standard bijna failliet is!

22 oktober 2021 om 13:56

@PSVChamps, de overheid roept graag dat wij onze eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, maar dat gebeurt dus niet.

22 oktober 2021 om 15:04

@RickertB1999 je hebt de EK finale gezien? Ze zijn Wembley nog steeds aan het oplappen van binnen…

22 oktober 2021 om 15:14

Er is mij verteld dat dat komt door de corona regels. Alleen weet ik niet of dit klopt ik verbaasde mij er namelijk ook over

22 oktober 2021 om 15:24

Wat zou door de coronaregels komen? Dat er vuurwerk wordt afgestoken?

22 oktober 2021 om 16:10

In Nederland is vuurwerk alleen toegestaan bij oud en nieuw. In stadion afsteken is eigenlijk altijd verboden, maar ja de pak kans is klein.

22 oktober 2021 om 16:57

Hahaha. De Engelse firms zijn alive and well. Die rammen elkaar alleen wat verder van het stadion vandaan de hersens in. Walgelijk natuurlijk maar het is een fabeltje dat het Engelse hooliganisme niet meer bestaat

22 oktober 2021 om 12:31

En de boete zit verdisconteert in de toegansprijzen...
Wellicht de medische kosten ook.

22 oktober 2021 om 12:34

Dat betalen we graag voor de extra show natuurlijk!

22 oktober 2021 om 13:14

Vergelijk het met dronken aangereden worden. En ja daar moet mee gestopt worden. En lekker relevant dat het er leuk uit ziet, het verruïneerd sommige mensen hun leven (legio voorbeelden van mensen met zware brandwonden of permanente gehoorschade). Dan is er geen middenweg.

22 oktober 2021 om 13:46

Als de club het met professionals regelt dan heb ik er ook totaal geen probleem mee. Maar een paar dronken en doorgesnoven dwazen met vuur en bommen laten spelen vind ik totaal geen goed idee.

22 oktober 2021 om 18:03

Ik zag een filmpje voorbij komen dat er op S een 100.000 klapper werd afgestoken.
Hoe dan.
Dat is een doos van 80x80 om mee naar binnen te nemen.

22 oktober 2021 om 14:31

Jij durft met je pijltje van 20 a 30 euro . Betaal even dan die boete die telkens UEFA uitdeeld . Hoe durf je . En nog dit incident erbij. Leuke sfeer toch

22 oktober 2021 om 14:46

Dat was niet serieus bedoeld hoor 😉.

Ah joh, dat geeft toch allemaal sfeer die fakkels, vuurpijlen en knallers? Lekker blijven doen joh! .....man man man

Triest dit.. is er nou nooit een Europese wedstrijd bij Feyenoord waar geen problemen zijn? Heb echt het gevoel dat er een aantal enorm rotte appels tussenzitten die elke keer weer zorgen voor gezeik, ongelofelijk.

22 oktober 2021 om 12:30

nou nou, het is overal he. Dinsdag bij ons was ook weer een hoop vuurwerk, gaat gewoon nergens over.

22 oktober 2021 om 12:53

Het valt mij op dat voor en na zo ongeveer elke Europese wedstrijd van Feyenoord er berichten zoals deze komen, sowieso is er veel gezeik bij een klein groepje Feyenoord "supporters".

22 oktober 2021 om 13:12

Concentreer je liever op je eigen club, bommen leggers, café bestormers, keeper schoppers etc. Poeslief daar zo in Amsterdam

22 oktober 2021 om 13:24

Ik zeg toch niet dat het bij Ajax niet ook gebeurd? Heb wel het gevoel dat het minder vaak gebeurd. Je kunt niet ontkennen dat er rond Europese wedstrijden vrij vaak berichten zijn van een zielig groepje "supporters" wat zich weer eens niet kan gedragen.

22 oktober 2021 om 13:45

Café's bestormen doen ze in Rotterdam niet hè? Al helemaal niet waar het bestuur van de tegenpartij zit.

22 oktober 2021 om 14:41

Inderdaad schandalig. Je kunt als supporter nooit wijzen, want elke supportersgroep heeft een fractie aan imbecielen in de gelederen. De overheid wil wel stoer doen (Bruls met zijn grootpraat) maar durven er ook niet op in te grijpen. Andere landen weten wel de hooligancultuur te breken, groot tijd dat Nederland zijn zooi opruimt.

22 oktober 2021 om 16:05

@Gryudo

“Andere landen weten wel de hooligancultuur te brekenâ€

Over welke landen heb je het precies? Overal in Europa is het namelijk wekelijks raak: van Polen tot aan Frankrijk en van België tot aan Italië. Het feit dat niet elke rel leidt tot voorpaginanieuws, wilt niet zeggen dat er tegenwoordig niets meer gebeurd. Daarnaast is het in de stadions een stuk veiliger overal, maar spelen de problemen zich vooral buiten de stadions af. Zo is het trouwens ook in Nederland: het is nog nooit zo veilig geweest in de stadions als tegenwoordig.

22 oktober 2021 om 18:05

ajax1812 bedankt voor je bericht.
Dit is precies wat ik bedoel.
VZ heeft er een handje van om berichten van Feyenoord met een negatief tintje namelijk minimaal 3 x te plaatsen.
Fijn dat het jou ook opval.
Bij Ajax was er nl ook gewoon pyro.

Trouwens ik vind zonde dat pyros niet
Mogen vind dat echt een toevoeging.
Vuurpijlen is net te gek

Dit is nou de reden dat je geen vuurwerk in stadions wil, het is levensgevaarlijk voor je mede supporters. Kan me jaren geleden nog herinneren bij Ajax-AC Milan in de Arena, kwam het vuurwerk vanuit vak 420 op de supporters in de vakken eronder terecht. Heb die mensen zien rennen om niet gewond te raken.

22 oktober 2021 om 12:18

Of wat te denken van Standard supporters die fakkels gooiden in de Ajax vakken. Ik vond het mooi hoor, het vuurwerk afgelopen dinsdag. Maar de risico's zijn gewoon te groot

22 oktober 2021 om 12:20

Enorme risico’s kan het voor individuen met zich meedragen. Van tinnitus door een ontploffende voetzoeker of zware brandwonden door fakkels of bommetjes.

22 oktober 2021 om 15:10

Wat dacht je dat rookpotten doen met mensen met astma?

22 oktober 2021 om 15:30

Dan mogen die er ook bij vermeldt worden.

22 oktober 2021 om 12:25

Je stopt zoveel mogelijk mensen in een zo klein mogelijke ruimte en gaat dan vuurwerk afsteken. Het is me een wonder dat het niet vaker mis gaat.

Ongelofelijk! En maar vol blijven houden dat vuurwerk moet blijven kunnen..... Dit is nu waarom het verboden is en er forse boetes op staan, omdat mensen er niet mee om kunnen gaan!

M'n feyenoordhart begint steeds meer pijn te doen, met name rond Europese wedstrijden. Twee man in het ziekenhuis door hersenloze acties van supporters, zo zinloos.

Je kan alles wel in de schoenen schuiven van de zogenaamde.."supporters"..
Maar mischien is het beter om je eigen controle dienst eens te checken...volgens mij begint het daar!!

22 oktober 2021 om 12:21

Clubs zwaardere boetes geven als het gebeurt, dan zullen ze plotseling wel wat beter kunnen controleren.

22 oktober 2021 om 12:23

Begint het daar? Deelt de controle dienst vuurpijlen uit?

22 oktober 2021 om 12:27

Die moeten toch controleren wat men bij zich heeft?

22 oktober 2021 om 12:36

Dus? Jij zegt 'het begint daar'. Nee daar begint het niet, het begint bij de supporters die het nodig vinden om dat soort dingen mee naar binnen te nemen.

22 oktober 2021 om 13:15

Een fucking vuurpijl... In een stadion? Dan heb je toch gewoon het IQ van een washandje of niet dan? De kans dat je een van je mede-supporters verwond als je die aansteekt en horizontaal weg laat schieten is echt zeer aanzienlijk. Dat je uberhaupt de schuld hiervan bij de controle dienst durft te leggen is lachwekkend. Zo'n josti moet je opsporen en nooit meer in een stadion toelaten.

22 oktober 2021 om 15:21

misschien heeft ie ook wel een punt. Daar zitten gewoon zulke hersenloze idi*ten...die kunnen ook echt zelf niet nadenken.
Soms denk ik echt dat dat het is, gewoon het uitschot van de maatschappij in combi met een iq van maximaal 75.

22 oktober 2021 om 12:26

@lootvanderlind...

Precies wat ik laatst ook zei, natuurlijk moeten supporters dit niet doen. Maar de verantwoordelijkheid ligt toch bij de club zelf, die moeten zorgen dat er goed gefouilleerd worden.
Maar toen ik dit zei, kreeg ik een hoop commentaar over me heen.

Als je 1 op1 fouilleert had je deze gek eruit gehaald, hem een vet stadion verbod kunnen geven en niemand in het ziekenhuis gehad. 3 win situaties tegenover 1 strengere aanpak, is de moeite waard lijkt me.

22 oktober 2021 om 13:01

En terecht dat je commentaar kreeg. Hoe kan je zulke debielen nou in bescherming nemen door te zeggen dat het bij de club ligt? Die supporters zijn degenen die die pijlen aanschaffen, meenemen en afschieten. De verantwoordelijkheid zal altijd bij hen liggen.

22 oktober 2021 om 13:35

Het ligt toch gewoon aan beide partijen? In de eerste plaats aan de dwazen die het meesmokkelen en in de tweede plaats aan de beveiliging die niet goed controleert waardoor ze de deur wagenwijd openzetten.

22 oktober 2021 om 12:28

Dat is de omgekeerde wereld natuurlijk. Het mag niet dus behoren supporters daar gehoor aan te geven. Dus ja, dit komt volledig op het conto van deze supporters!

22 oktober 2021 om 12:28

Precies! Die controledienst schuift vuurwerk in de tassen van mensen die het afschieten.

Ieder weldenkend persoon ziet toch dat het begint bij de mensen die het naar binnen smokkelen?

22 oktober 2021 om 12:32

En ieder weldenkend mens dat wel eens naar een voetbalstadion gaat, weet toch wel dat die controles op niet veel trekken?

22 oktober 2021 om 13:03

Misschien ook inherent aan het feit dat er duizenden naar binnen moeten. Als je iedereen grondig wil doorzoeken mag je als fan wel een uur of vijf voor aanvang van de wedstrijd in de rij gaan staan. Als je de tweede helft nog mee wil maken in ieder geval.

22 oktober 2021 om 13:11

Jammer voor de fans, dan moeten ze maar vroeger komen. Je maakt het er helaas zelf naar als fangemeenschap.

22 oktober 2021 om 13:15

Toch fijn als je doordeweeks naar je club wil, die om 7 uur moet spelen en jij tot 5 uur moet werken. Omdat je als 'fangemeenschap' mag opdraaien voor een handjevol randdebielen. En dan hier nog een paar idioten die zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is, maar dat van de club.

22 oktober 2021 om 13:22

Gewoon laten gebeuren dan maar? Het is zwaar kut als het lang duurt maar daar zorgen de supporters zelf gewoon voor. Misschien dat die idioten dan eens nadenken over wat ze aanrichten.

22 oktober 2021 om 13:29

Misschien met idioot hoge straffen een voorbeeld stellen? Ik mag toch aannemen dat valt te traceren wie hiervoor verantwoordelijk is. Desnoods de verantwoordelijke vakken een wedstrijd leeglaten als het tot op de persoon traceren niet lukt. Maar ik weiger te geloven dat een man met z'n twee kids het hier als onderdeel van de fangemeenschap naar gemaakt heeft.

22 oktober 2021 om 13:37

Ja dat zou je denken maar blijkbaar slagen ze er toch nooit in om het te doen. En desnoods verstreng je alleen de controle aan vakken waar er meer misbruiken plaatsvinden, maar dat die controle beter moet lijkt me echt wel duidelijk.

22 oktober 2021 om 13:50

Ik heb geen idee of ze daarin slagen of niet, of dat die berichten gewoon niet naar buiten komen. Wel weet ik dat de zwaarste straffen die clubs mogen opleggen (stadionverboden e.d.), gewoon niet serieus genomen worden door supporters, want ze komen toch wel binnen.

Dit is praktisch een onbedoelde poging tot moord, of of zijn minst idioot zware mishandeling. Als zo'n kerel hierdoor nou gewoon gigantisch de lul kan zijn, leert dat de rest van de groep ook wel iets.

Wel eens met zwaardere controles voor beruchte vakken, ik ben er gewoon fel op tegen dat 99,999% van de supporters de dupe moet zijn van die ene groep hersenlozen.

22 oktober 2021 om 14:08

@ajaxxxlove,

Je kunt nu zeggen dat het niet op de beveiliging gegooid moet worden, maar je weet dat bij elke club dit soort debielen zitten. Echt bij elke club!!

Dan kun je 2 dingen doen, Of het laten gebeuren. Of het aanpakken.
En je kunt mooi zeggen dat die controles niet nodig zijn. Maar ik sta liever 3 uur in een rij te wachten, dan dat ik dadelijk blind bent en doof omdat er een vuurpijl tegen mijn kop aanjaagt.

Helaas leven we niet meer in een wereld waar alles op te lossen is door de burgers zelf.

22 oktober 2021 om 14:16

Quote mij waar ik zeg dat controles niet nodig zijn? Of dat de beveiliging helemaal geen blaam treft? Dikke onzin en gewoon woorden in mond leggen.

Ik vind het alleen te gestoord voor woorden dat hier (door jou) wordt geroepen dat "supporters dit niet moeten doen" maar dat de schuld toch echt bij de club ligt. Niemand anders dan die gestoorde idioten steken die pijlen af dan zijzelf. De verantwoordelijkheid ligt bij niemand meer dan bij hun.

No pyro no party 🥲

Het kan die gasten niks schelen zag gisteren een stuk of 10 opblaasbananen door het publiek gaan. Alles voor de sfeer ongeacht of je anderen wel of niet dupeerd. Ben benieuwd of feyenoord daar nog last van gaat krijgen.

22 oktober 2021 om 12:26

Vuurwerk moeten ze mee kappen, maar die opblaasbananen maken geen reet uit. Het is niet racistisch bedoeld. Bananen zijn in de eerste plaats gewoon fruit en dat opblaasfruit gooien is gewoon een traditie.

22 oktober 2021 om 12:29

Ze zijn er eerder al eens flink voor gestraft. Apart dat het dan kennelijk alsnog gewoon door gaat.

22 oktober 2021 om 12:34

Was alleen bestraft omdat het per ongeluk op het veld was gekomen, precies bij een donkere speler. Dus toen werd de rasistenkaart meteen getrokken. Die banaan heeft verder meer met stadsicoon Bokito te maken dan met discriminatie

22 oktober 2021 om 12:37

Dus? Kennelijk heeft de UEFA anders geoordeeld. Als je dan toch enkel voor eigen eer en glorie een opblaasbanaan de Kuip in sjouwt loop je gewoon nog een keer het risico dat het eenzelfde straf op gaat leveren.

22 oktober 2021 om 12:43

UEFA heeft anders geoordeeld: op dat moment. Die bananen zijn in de tussentijd nooit weg geweest. Maar omdat je qua beeldvorming geen incident hebt gehad boeit het niemand iets. Dat is ook een beetje het probleem van vandaag de dag. De context is helemaal zoek. Een banaan is een banaan. Een banaan op het veld is plastic op het veld. Een banaan naar een donkere speler is rasisme. Slaat in feite nergens op.

Vuurwerk daarentegen: dat is gewoon gevaar op zich. Dus het een met het ander vergelijken slaat nergens op

22 oktober 2021 om 12:54

Ik zeg niet dat het racisme is, ik zeg dat je het risico loopt op een straf omdat de UEFA eerder oordeelde dat het racisme is/was. En wat staat daar tegenover? Een plastic banaan naar een andere gooien? Waarom geen strandbal, als je kennelijk de behoefte voelt om te gaan zitten volleyballen tijdens een voetbalwedstrijd? Waarom dan specifiek datgene waar Feyenoord eerder een flinke tik voor op de vingers heeft gekregen?
En dat het nooit is gestopt vind ik eigenlijk geen verlichtende omstandigheid en het zal me verbazen als de UEFA dat wel zal zien.

22 oktober 2021 om 13:01

Nee, dat zeg jij niet. Maar zo legt de UEFA het uit. Waarom geen strandbal? Die banaan heeft natuurlijk direct te maken met een aap (gorilla). Het is niet volleyballen, het is de draak steken met Bokito. Vreemd om degene te gaan verhelden die flinke terreur heeft gehouden in Blijdorp: maar het is wat het is.

Het risicovolle is inderdaad wat je zegt: als het op het veld komt, bij een donkere speler. Maar ik vind wel dat je als UEFA dan heel goed naar jezelf moet kijken wat je nou rasisme vind. Ik kan me in Rotterdam niks herinneren. De halve selectie heeft een kleurtje. Boeiend.

22 oktober 2021 om 14:00

Was het incident niet vlak na de problemen bij de fontein in Rome? Ik had het idee dat de boete ook daardoor kwam: de UEFA kon niet ingrijpen in Italië dus deed het toen maar in Rotterdam. Want als je racisme in een plastic banaan ziet... Tja...

22 oktober 2021 om 15:30

Ja precies. Maar die relschoppers (ook die op de Meent) moeten zich ook gaan realiseren dat je de complete beeldvorming (ook vanuit UEFA en scheidsrechters) op een gegeven moment tegen je gaat krijgen. Alle dubieuze beslissingen zullen dan op een gegeven moment ook tegen je worden gefloten. Laat staan dat een buitenlands talent misschien op den duur ook wel 2x nadenkt voor hij naar Rotterdam wil.

22 oktober 2021 om 12:27

@mrpuma,

Ik vind een onschuldige opblaasbanaan net iets anders dan vuurwerk.
Ik heb nog nooit iemand in het ziekenhuis zien belanden van een opblaasbanaan in het publiek.

22 oktober 2021 om 12:46

Nee maar als ik me het goed kan herinneren interpreteerde een paar jaar geleden een zwarte Roma speler dat als racisme en werd Feyenoord ook op het matje geroepen door Uefa. Daar gaat je imago dan.

Ok, allereest wil ik wel even duidelijk hebben dat ik tegen vuurwerk ben in de Kuip. Vuurpijlen of strijkers of wat dan ook zijn zo gevaarlijk, zeker als 45.000 zo dicht op elkaar zit. Maar in dit geval, een vuurpijl vanaf de Gerard Meijer tribune naar vak DD, dat lijkt me echt niet. Dat is meer dan 100 meter... Lijkt me eerder Veronica Inside die weer een nepnieuws de wereld in slingerd...

22 oktober 2021 om 12:30

Wat maak het nou uit vanaf welk vak dat ding wordt afgevuurd? Die Tweet en en dat filmpje komen toch vanuit een fan in De Kuip.

22 oktober 2021 om 12:30

Nou ja VI is niet zozeer van het nepnieuws. Je kan het stom vinden, maar die beelden geven toch genoeg beeld? Ik geloof ook niet dat ze op een andere tribune mikken, maar als je dat soort vuurwerk meeneemt is de kans dat het fout gaat natuurlijk vrij groot.

22 oktober 2021 om 12:38

"Dat is meer dan 100 meter..."

Je weet dat er meerdere verschillende soorten vuurpijlen zijn..? Het lijkt mij niet dat zo'n idioot op de proppen komt met een baby vuurpijl..👶

22 oktober 2021 om 12:54

Het is helaas toch echt gebeurd, en zeker geen nepnieuws. Ik weet niet of ik hier een linkje mag delen, maar in het filmpje van de sfeeractie op Youtube (op het account van Frfc1908) kan je op minuut 3:20 de pijl zien vliegen. Is gewoon compleet verkeerd gericht. Ik geloof meteen dat het nooit de bedoeling is anderen te verwonden, maar het is helaas wel gebeurd. Ik vind persoonlijk de sfeeracties altijd wel vet en het werkt zeker ook sfeerverhogend in het stadion, maar het mag niet zo zijn dat mensen er verwondingen aan oplopen.

Vak DD, een gezinsvak. Wat een primaten.

nee joh, lekker mee door gaan. super mooi dat vuurwerk. Zelfs de helft van de mensen hier blijft dat stomme vuurwerk verdedigen. Idioot gedrag.

22 oktober 2021 om 13:08

Geen idee hoe jij aan de helft komt, maar ik lees bijna geen enkele reactie waarin het verdedigd wordt?

22 oktober 2021 om 13:27

@gilau in dit artikel niet nee omdat er nu iets gebeurd is. Maar als er weer een stukje is waarin bijvoorbeeld ajax of feyenoord een boete krijgt, vinden heel veel mensen het normaal dat er stiekem vuurwerk mee wordt genomen en afgestoken.

22 oktober 2021 om 13:42

Fakkels zijn wel van een totaal andere orde dan pijlen.

22 oktober 2021 om 14:02

@gilau, bij een eerdere topic over vuurwerk en Feyenoord waren er meerdere supporters die stelden dat het vuurwerk gewoon moest blijven. Immers, "de boete zit toch al verdisconteerd in het kaartje".

Fakkels en rookbommen zijn prima. Maar vuurpijlen afsteken in het stadion gaat wel iets te ver, dsn breng je gewoon je medesupporters in gevaar.

22 oktober 2021 om 12:35

Groningen heeft ooit de Euroborg in de hens gezet met fakkels. Dus daar is ook genoeg op aan te merken.

22 oktober 2021 om 13:03

Ik heb het even nagezocht, en blijkbaar stonden de supporters toen met brandende toiletrollen te gooien. Ja, dan vraag je natuurlijk ook wel een beetje om brand.

22 oktober 2021 om 14:07

Brandende toiletrollen zien er anders uit dan fakkels….

22 oktober 2021 om 12:45

fakkels en rookbommen zijn ook niet prima, doe het nou gewoon niet.
T scheelt de club weer een hoop gezeur en geld.
Als je echt op geen enkele andere manier sfeer kunt maken, is het wellicht beter om thuis te blijven.

22 oktober 2021 om 15:36

Fakkels en rookbommen werken sfeerverhogend en zijn niet gevaarlijk. Die boete krijg je toch wel, dus ik zie niet wat er op tegen is.

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat ze vuurwerk naar een vak schieten, maar het meenemen van dat soort vuurwerk geeft in ieder geval een verhoogd risico. Met alle 'kleine' en grote incidenten van de afgelopen weken ga ik voorspellen: dit seizoen gaat er een dodelijk ongeval plaatsvinden. Binnen of net buiten het stadion. Maar in ieder geval met ongeregeldheden ten grondslag. Vraag is nog wel waar (want we zien nu bij elk stadion ongeregeldheden ontstaan) en of het opzet is. Maar er gaat dit seizoen een dodelijk ongeval plaatsvinden. En we gaan daar allemaal heel verontwaardigd over zijn dat het kan gebeuren. Maar met alle kleine 'near misses' van de laatste tijd kan je dat zeker wel zien aankomen

UEFA zal toch ook een keer denken "ok, geld boetes halen niks uit bij dat Feyenoord" en zullen met hardere maatregelen komen. Uitsluiting van Europees voetbal lijkt mij dichtbij te zijn/komen..

22 oktober 2021 om 12:43

Dat is niet eerlijk naar Feyenoord als club en de gewone supporters toe. Die mogen niet de dupe zijn van acties van hooligans.

Wat wel de verantwoordelijk is van Feyenoord is dat ze hun eigen hooligans aanpakken want Feyenoord kan niet groeien als club als deze gasten zoveel invloed hebben op Feyenoord vind ik. Ze lijken meer een blok aan het been van Feyenoord te zijn. Maar Feyenoord Europees uitsluiten is veel te overbodig.

22 oktober 2021 om 12:46

Dat is wel eerlijk naar Feyenoord toe want die slagen er maar niet in om zich aan de regels te houden. Voor de overige supporters is het heel spijtig maar dat is helaas altijd zo bij straffen.

Verder gaan ze hen echt wel niet uitsluiten voor Europees voetbal, want wanneer is dat laatst gebeurd voor zulke feiten? Een leeg thuisstadion zou wel eens kunnen gebeuren.

22 oktober 2021 om 12:48

Makkelijk praten. We hebben het hier over een van de gevaarlijkste hooligans van Nederland in de tweede grootste stad van ons land. Denk je dat je daar zomaar vanaf komt? Als het zo makkelijk was hadden ze het allang gedaan.

22 oktober 2021 om 12:52

Dus omdat ze ‘eng’ zijn moet je ze maar laten doen? Als er trouwens eens stevige straffen tegenover staan dan zal je zien dat het plots wel lukt.

22 oktober 2021 om 12:54

Lol waar zeg ik dat?

Ik zei net nog:

Wat wel de verantwoordelijk is van Feyenoord is dat ze hun eigen hooligans aanpakken want Feyenoord kan niet groeien als club als deze gasten zoveel invloed hebben op Feyenoord vind ik.

22 oktober 2021 om 13:23

@manufanforever

De UEFA denkt dat niet, aangezien deze boetes een bron van inkomsten zijn voor de UEFA. Clubs als Legia, Dortmund of Scandinavische clubs steken al jaren elke wedstrijd vuurwerk af en zijn ook nog nooit uit de competitie gehaald.

Simpelweg omdat het voor de UEFA goud geld is wat elke 2 weken binnen komt.

Die campagne tegen de feyenoord supporters begint wel vermoeiend te worden.

22 oktober 2021 om 12:46

haha, oh ja, nu zijn ze opeens t slachtoffer

22 oktober 2021 om 12:49

Elke dag meerdere negatieve berichten over feyenoord valt wel op.

22 oktober 2021 om 12:52

Als het nou op niets gebaseerd was kon ik je reactie begrijpen, helaas is dit niet het geval en maken die "supporters" het er zelf na dat er met een vergrootglas naar word gekeken.

22 oktober 2021 om 13:02

@marc en dat is de schuld van de media? Of....misschien...heel toevallig...van een groepje feyenoord supporters die zich keer op keer misdraagt?

22 oktober 2021 om 13:09

Beeldvorming is wel een krachtig middel ja.

22 oktober 2021 om 13:29

@marcdiesfeldt die boetes van de uefa worden zeker ook op basis van beeldvorming uitgedeeld aan feyenoord?
En die man van het bestuur van Berlijn is naar het ziekenhuis gegaan, want dat had ie in de krant gelezen dat dat wel eens gebeurt. Dus ging hij ook maar.

22 oktober 2021 om 13:43

Ja die ene fan met een vuurpijl in het oog was inderdaad slachtoffer.

@marc, voortaan maar niets meer hierover vermelden dan?

22 oktober 2021 om 13:03

Misschien maar eens stoppen met ellende veroorzaken in Europese weken dan? Bijzonder trieste reactie.

22 oktober 2021 om 16:03

Gast, en is een persoon geraakt met een vuurpijl. Hoe zijn de supporters die de vuurpijl afstoken nu opeens het slachtoffer....

Ik ben tegen vuurwerk in de Kuip en vind het zwaar overrated, maar misschien wel goed te vermelden dat het hier niet duidelijk is of dit uit een Feyenoord vak kwam. Vak DD ligt erg ver weg van de harde kern van Feyenoord, en lag gisterenavond naast het Union Berlin vak, die de vakken GG tot EE mochten bezetten. Ook zij staken enorm veel vuurwerk af voorafgaand aan de wedstrijd.

22 oktober 2021 om 12:57

Op de video zie ik niks in de buurt..En ver weg? Hoe snel een vuurpijl gaat en met een beetje kruitlading gaat t verder als je verwacht

22 oktober 2021 om 13:23

Kijk even op Dumpert naar de beelden, dan zie je dat die pijl daadwerkelijk uit die richting komt. Je kan notabene de rookpluim vanaf S zien. Is overduidelijk dat het in ieder geval niet uit de UB-vakken kwam.

22 oktober 2021 om 13:48

I stand corrected.

Was een foutje, de pijl moest omhoog maar ging zijn eigen weg… Kan gebeuren, met oudjaar gebeurt niet anders, niet te zwaar aan tillen….

22 oktober 2021 om 12:56

Was 't gister oudjaar joh? Gelukkig Nieuwjaar dan.. Was een foutje? Dus deze meneer had 't kunnen weten, omdat er idioten zijn die zich niet kunnen beheersen? Ook met oud jaar zou het niet mogen gebeuren

22 oktober 2021 om 13:10

Ooh het was maar een foutje, even Apeldoorn bellen.
Probleem opgelost, mocht dat niet lukken kun je het altijd nog bij Ohra proberen. Misschien krijg je er een paarse krokodil bij en dan mag je die op het veld gooien..ðŸŠ

22 oktober 2021 om 13:48

@raubaht ik zie hier maar 1 foutje...en dat was de verwekking van dit tuig

Je weet 100% zeker dat ze vuurwerk afvuren , je weet welke vakken het doen.
Je hebt camera's en je weet wie waar zit.
Hoe kan je dit dan niet voorkomen is mij echt een raadsel.
Ze zeggen dat ze er alles aan doen maar geloof ze niet.

22 oktober 2021 om 13:45

Dan wens ik je heel veel succes om via camera's te achterhalen welke persoon er precies achter het masker/sjaaltje zit. De enige manier om te voorkomen dat er vuurwerk wordt afgestoken, is voorkomen dat het überhaupt binnen komt.

22 oktober 2021 om 15:10

Je weet al uit welk vak het komt , voordat ze de sjaaltjes omdoen moeten ze toch echt naar binnen en dat doen ze niet met sjaaltjes om.
Met wat speurwerk kan je ze echt wel herkennen.
Zo moeilijk is het ook weer niet.
Anders dat vak gewoon dichtgooien.

22 oktober 2021 om 16:09

@critic0

Het gaat simpelweg niet meer om alleen ‘een sjaaltje’, al die gasten hebben namelijk een bivakmuts op. Daarnaast lopen ze allemaal met dezelfde kleding, waardoor Jantje niet van Pietje te onderscheiden is als die een fakkel in z’n hand heeft. Die gozer van Ajax stond bijvoorbeeld in een korte broek en zonder schoenen op de reling afgelopen dinsdag. Die trekt in de menigte zijn normale kleding aan en is dus niet te herkennen op camerabeelden.

Het is allemaal niet zo makkelijk om mensen te pakken als jij doet voorkomen.



Is de supporter in vak DD niet geraakt door vuurwerk uit het uitvak? Ff,hh. De Duitsers staken in de tweede helft behoorlijk wat vuurpijlen af. Deze vakken zitten naast DD. Vanuit Feyenoord vak is er geen een pijl zover gekomen. Ik zit zelf in vak O, dus heb goed zicht er op.
Neemt niet weg dat ik zeer tegen vuurwerk ben. Er wordt niet meer op gecontroleerd.
Voor Corona moest ik zelfs als 65 mijn portemonnee en brillenkoker open maken. Zakken leeg maken, muts afzetten. Nu helemaal niets.

22 oktober 2021 om 14:27

Uitvak zit rechtsonder Dd... Deze pijl kwam toch echt uit Feyenoord vak zoals je ook al kon zien op filmpje...

Tja.. Een vuurpijl afsteken in een stadion is nu niet bepaald handig zullen we maar zeggen.

22 oktober 2021 om 15:32

Volgens mij is dat ook een uitspraak geweest. Iemand die met een zwaar voorwerp aan een steen rond begon te slingeren in een winkel. Touwtje brak af en steen zorgde voor schade. Volgens de dader was het niet de bedoeling iets te slopen. Volgens de rechter had hij kunnen weten dat het schade zou kunnen toebrengen. Hier net zo. Natuurlijk is het niet zijn bedoeling: maar als je het risico neemt moet je je ervan bewust zijn dat het mis kan gaan.

Maar de persoon die de vuurpijl afschoot heeft vast een hele leuke avond gehad. Dit is het grote probleem met vuurwerk, als de gekkies die er niet mee om kunnen gaan zichzelf nou zouden opblazen heb ik er niet zoveel problemen mee maar veel te vaak is een onschuldig iemand het slachtoffer. Hoe haal je het überhaupt in je hoofd om zo'n pijn af te steken in een vol stadion. Dan zit er echt iets mis in je hoofd....

Als ze met fouilleren bij iemand een vuurpijl vinden, gelijk 2 jaar stadionverbod, dat zal ze toch enigszins afschrikken mag ik hopen?

22 oktober 2021 om 16:13

Ik kan je vertellen dat het aantreffen van vuurwerk tijdens een fouillering al lijdt tot een aanhouding. Die persoon wordt dus strafrechtelijk vervolgd en krijgt op basis van huisregels een nationaal stadionverbod.
Dus nee, dat schrikt ze niet af

Mijn zoon komt er ook en staat er altijd tussen, houdt Zich gedeisd (voor zover ik weet) die vertelt ook dat de stewards doen of zij niets zien. Er wordt gewoon simpelweg niet tegen opgetreden. Jongens lopen gewoon met een 100.000 klapper opgerold om hun lijf onder de jas het vak binnen, Schandalig gewoon.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren