Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Perez: ‘Dat is toch niet tegen Ajax aan? We hebben het toch over PSV?’

Laatste update:

Kenneth Perez vindt dat PSV-trainer Roger Schmidt zichzelf te positief opstelde na de 1-2 nederlaag van donderdagavond in de Europa League tegen AS Monaco. De coach vond dat zijn ploeg met name na rust ‘fantastisch’ speelde. Perez vraagt zich af hoe de club uit Eindhoven zichzelf ziet als ‘een heel trots gevoel’ overheerst na een nederlaag ‘tegen de nummer tien van Frankrijk’.

“Het is een teleurstellend resultaat, zeker omdat we in de tweede helft een fantastische wedstrijd speelden”, zei Schmidt tegen ESPN. “We toonden veel geduld en kwaliteit. Tactisch waren we top. We hebben er alles aan gedaan om te winnen. Uiteindelijk moeten we accepteren dat Monaco een keer in onze zestien komt en scoort. Op dit moment doet het pijn, maar we kunnen de wedstrijd ook zien als een mooie stap in onze ontwikkeling. We hebben in een Europees duel wéér aangetoond dat we geloven in onszelf en tactisch het verschil kunnen maken. Dus we kunnen veel goede dingen meenemen uit deze wedstrijd.”

Perez vindt het verhaal van Schmidt te positief. “Waar schalen wij PSV in dan? Waar schalen ze zichzelf in?”, vroeg hij zich af in het programma Studio Europa. “We hebben het er vaak over: dicht tegen Ajax aan. Maar er is bijna euforie bij PSV als ze met 2-2 gelijkspelen tegen Real Sociedad. Er is bijna euforie, een heel trots gevoel, als je met 1-2 verliest van de nummer tien van Frankrijk in de Europa League. Dat is toch niet tegen Ajax aan? Wij hebben het toch over PSV? Ik vind dit zeer positief neergezet van de trainer, zo van: we hebben het geweldig gedaan. Ze hebben met 1-2 verloren van de nummer tien van Frankrijk.”

Presentator Jan Joost van Gangelen merkte op dat PSV aan het begin van dit seizoen heel dicht bij kwalificatie van de Champions League was. Tegen Benfica ging het ‘op het nippertje’ mis. “Maar álles is net op het nippertje”, aldus Perez. “Dat was natuurlijk wel verschrikkelijk jammer, tegen Benfica. Ook financieel, want al het geld dat ze er alsnog inpompen qua salarissen, dat komt natuurlijk heel lekker terug als je Champions League speelt, in de Europa League is dat wat lastiger.”

Aanstaande zondag wacht voor PSV de uitwedstrijd tegen Ajax. Of de Eindhovenaren er een spannende wedstrijd van kunnen maken? “Dat hangt ook weer af of Madueke fit is, wat ik sterk betwijfel”, zei Perez. Madueke viel donderdag uit met een hamstringblessure. Schmidt sprak al de verwachting uit dat de buitenspeler niet op tijd fit is voor zondag. “Het belangrijkste wapen wat PSV had in die wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal , dat was Madueke”, vulde Pierre van Hooijdonk aan. Hij refereert aan het duel aan het begin van dit seizoen dat PSV met 0-4 won van Ajax. Madueke scoorde toen twee keer.

“Een tegenstander als Ajax, dat ligt PSV wel heel erg goed”, vervolgde Perez. “Want die willen wel voetballen. Als zij net niet het fijne hebben, dan kan je in de omschakeling wel wat doen. Alleen Ajax in deze vorm na wat ze dinsdag (4-0 zege op Borussia Dortmund, red.) hebben laten zien… Wat ik vooral heel goed vond van Ajax was het temporiseren, de wedstrijd lezen de hele tijd. Zo van: nu wel en nu even niet. Het probleem van Ajax was dat ze altijd gingen aanvallen. Dat was dinsdag heel erg goed.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niks nieuws toch? Sinds de komst van Schmidt heerst er een excuusklimaat bij PSV. Er wordt altijd wel weer een mooi excuus verzonnen of een zogenaamd goede reden verzonnen om een matige wedstrijd of een matig resultaat te rechtvaardigen

22 oktober 2021 om 09:06

Weet je japie. Je hebt gelijk hoor. Maar het is wel weer frapant dat jij er als de kippen bij bent om iets te roepen. Waar was je alle laatste Ihattaren berichten? Zijn we ook van jou af als Schmidt vertrekt? Dat zou fijn zijn namelijk.

22 oktober 2021 om 09:09

Japie heeft gelijk en mij valt op dat ook veel psv supporters imo snel tevreden zijn. Die lat moet omhoog daar! Zelfs na Ajax Dortmund kijkt ten hag kritisch naar wat beter moet zoals kansen afmaken. Kan Schmidt nog wat van leren.

22 oktober 2021 om 09:12

@RaulSilva op de laatste Ihattaren berichten heb ik gewoon gereageerd. Verder is mijn punt niet meer dan dat als PSV ambities heeft en een topsportklimaat nastreeft dat je ook wel eens kritisch mag zijn na een mindere wedstrijd. Tegen GA Eagles wordt je weggespeeld en kom je met veel geluk goed weg en ipv dat hij praat over een slechte wedstrijd gaat Schmidt beweren dat GA Eagles verreweg de beste tegenstander wad die PSV dit seizoen had getroffen. Dat gaat nergens meer over en dat is slechts 1 voorbeeld van zijn lamge waslijst aan excuses na een matige tot slechte pot

22 oktober 2021 om 09:16

Dat Japie geen fan is van Schmidt, is wel duidelijk. Dat mensen daar elke keer weer geirriteerd op moeten reageren, vind ik nog irritanter. Laat lekker gaan man

22 oktober 2021 om 09:21

Los van een fan zijn of niet, ik hoor graag in welke aspecten van het voetbal PSV enorm gegroeid is onder l Schmidt. Ten Hag heeft Ajax volwassener gemaakt waardoor ze Europees nu naast mooi voetbal ook resultaten weten neer te zetten. Slot heeft van een matig Feyenoord een aantrekkelijk spelend collectief gemaakt. Wat is de hand van Schmidt bij PSV? Daar ben ik erg benieuwd naar

22 oktober 2021 om 09:30

Zonde dat er op de man word gespeeld want je maakt een paar goede punten. Zal wel het gevolg zijn van je passie om dingen onder ieder bericht te herhalen😉.

Hopelijk dat er ook een of twee supporters zijn die eens kunnen vertellen wat nou precies is wat Schmidt zo goed maakt of wat nou zo sterk verbeterd is onder zijn bewind.

Ik volg PSV te weinig om echt een oordeel te vellen maar wat ik wel erg slecht vind is idd die vreemde conclusies na wedstrijden en een gebrek aan ambitie. Als je net een belangrijke pot verliest die je vermoedelijk nog op gaat breken kan het niet zo zijn dat mensen wel drie of vier positieve quotes uit je reactie kan halen. Vraag me dan ook af wat momenteel de uitgesproken ambities zijn bij PSV?

22 oktober 2021 om 09:32

Japie maar van rkc kunnen ze niet winnen😜

22 oktober 2021 om 09:35

Klopt, maar er is iig een hand van de trainer zichtbaar. PSV verliest ook wel eens punten tegen slechte tegenstanders maar wat is de huisstijl van PSV momenteel?

22 oktober 2021 om 10:16

Japie krekel heeft geen leven..
Alsof hij hier de beheerder is 😂🤣

22 oktober 2021 om 10:30

@RaulSilvaJe geeft hem gelijk, maar dan ga je hem afbranden. Ik heb meer een probleem met inzichten en commentaren van de populistische Perez. Hij stookt de boel op.

22 oktober 2021 om 10:32

De NL Media zijn in de regel ook geen fan van Schmidt. Hij ziet en doet dingen anders. Dat vinden we gek.

22 oktober 2021 om 10:48

Ik denk dat zodra er geleverd wordt niemand zwaar aan zijn aanpak zal tillen maar hij levert niet

22 oktober 2021 om 11:02

Wat nou weer niet leveren. We staan nu nog 1 punt achter op Ajax en in de EL is nog alles open. Waarom zijn de verwachtingen zo hoog.

22 oktober 2021 om 11:04

Heeft Japie dan ongelijk? Zo niet, leg dat dan uit.

22 oktober 2021 om 11:15

@raulsilva haha iedereen ziet het verschil. In de Ihattaren berichten waren er meerdere die riepen om zijn reactie en die kwam laat en klein. Nu zie je hem onder elk bericht bijna reageren. Dit laat alleen maar zien dat hij zelf zijn hypocrisie door heeft, dus we weten dat hij nu ook door heeft dat hij heel fout zat.

22 oktober 2021 om 11:19

Hij heeft geen ongelijk, het is gewoon irritant dat hij constant hetzelfde zegt. Daarbij heeft Schmidt wat mij betreft dit seizoen zover het nog prima gedaan. Ik denk dat het verwachtingenpatroon moet worden bijgesteld.

22 oktober 2021 om 11:22

@Massive hoezo ben ik hypocriet? Ik heb gezegd dat Ihattaten genoeg fouten heeft gemaakt maar dat Schmidt ook een andere aanpak had kunnen met Ihattaren en die mening heb ik nog steeds

22 oktober 2021 om 11:24

@VijfMeterLijn PSV wint, mits je Galatasaray rn Midtyllamd qia niveu heek serieus neemt nooit grote, belangrijke wedstrijden onder Schmidt. Dat mag je toch wel verwachten van een topclub imo

22 oktober 2021 om 11:38

Japie ik ben het roerend met je eens! De hand van de trainer zou voll gass fussball en gegenpressing moeten zijn.

Echter lukt dat alleen tegen matige eredivisieploegen en ploegen in de voorronde CL die coronagevallen hebben en nog niet 100% fit zijn. Verder is er ook gewoon simpelweg gefaald in het type spelers dat daarvoor gehaald is.

Hoe kun je nou 75% van de wedstrijd druk willen zetten met Van Ginkel met kapotte knieën, Götze, die uitgeputte Hyeana na 10 minuten; Max, middelmaat glorie Mwene en Boscagli die zijn eigen trap overschat na 3 goals op het middenveld.

Ik denk dat mijnheer gewoon fouten heeft gemaakt in selecteren en zijn systeem. Dit jaar heeft hij het systeem aangepast, maar daardoor loop je eigenlijk een jaar achter, waar teams als Ajax al door geëvalueerd zijn.

22 oktober 2021 om 11:47

Vijfmeterlijn, aan het begin van het seizoen zag het er erg goed uit, maar dat was maar kort. Sindsdien zijn niet alleen de resultaten minder, maar vooral ook het spel. De plek op de ranglijst heeft PSV niet met overtuigend voetbal bereikt. En dat zou je nu wel van de trainer kunnen verwachten. Je kan wedstrijden verliezen en je kan tweede worden in de competitie, maar je wil nu toch weleens stabiliteit en overtuiging zien.

22 oktober 2021 om 11:51

Kom op zeg, je kan de situatie van Feyenoord toch niet vergelijken met die van PSV? Daar zijn de verwachtingen zo laag dat ieder positief puntje heel erg groot wordt gemaakt en ze staan gewoon 5e met hun aantrekkelijk spel. Neem daarbij dat ESPN onderdeel is van Disney wat heel toevallig een docu heeft gemaakt voor Fey en de hype is compleet.

Ik heb het lang ontkent, maar dit Ajax is gewoon beter en het is onrealistisch om ook daar weer de vergelijkingen in te trekken. PSV doet het op zijn eigen manier en dat doen ze al jaren, waardoor we altijd kunnen en zullen concurreren om de titel. Wat ik vooral grappig vind is dat in het verleden PSV altijd saai werd genoemd en dat ze zelfs counteren tegen de hekkensluiters en nu we dominanter zijn in wedstrijden gaan mensen zich afvragen wat de hand van de trainer is? De hand van de trainer is momenteel een 2e plek in het vorige seizoen, ongeslagen tegen ajax in de competitie, 1x jc schaal en een verlies in de beker waar als de tegenstander gewoon rood krijgt, we inmiddels weten welke kant het op kan vallen. Ze staan nog maar 1 puntje achter he en ook al verlies je zondag, dan moet Ajax nog tegen het Fantastisch spelend collectief van Feyenoord en het uit de dood herrezen AZ.


22 oktober 2021 om 12:11

@VijfMeterLijn, ik ben het zelden met Japie eens maar hierin heeft hij gelijk. PSV wilde meedoen met de CL maar kan niet winnen van de nummer 10 van Frankrijk. Vind jij de verwachtingen te hoog als iedereen verwacht dat PSV dit had moeten winnen? Daarnaast zijn ze een paar keer goed weggekomen met de winst in Nederland.

Wat Schmidt betreft: hij vindt dat Vertessen een topwedstrijd heeft gespeeld. Vind jij dat ook?

22 oktober 2021 om 12:12

Als het waar is wat Japie zegt,waarom maak jij er dan een punt van dat hij het elke keer benoemd!Hij reageert namelijk op een artikel met zijn menining.Het is nog altijd een vrijheid die jij geniet om zijn comments te lezen.Vreemde reactie!

22 oktober 2021 om 12:15

Waarom zeiken mensen altijd zo op Japie? Dit is een voetbalforum waar je kan discussieren over voetbal. Dat doet Japie. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar hij probeert zn mening altijd goed te onderbouwen en daarom lees ik zijn comments met veel plezier, zelfs als ik het niet met hem eens ben. Dat is juist het mooie van VZ, dat mensen een inhoudelijke discussie over voetbal voeren. Dat je het niet met Japie eens bent betekent niet dat hij iets fout doet.

22 oktober 2021 om 12:18

Schmidt heeft eerst veel wedstrijden zijn beste spelers er na één helft afgehaald, waardoor ze waarschijnlijk niet meer fatsoenlijk het kunnen opbrengen om 90 minuten vol te gaan.

Vervolgens laat hij ze dan wel lang staan en komen de blessures, wat is wijsheid.
Ook Zahavi niet laten starten vond ik opmerkelijk.

22 oktober 2021 om 12:19

@jeromb En het mooie van Japie is dat andere vaak heel negatief naar hem zijn maar hij heel rustig reageert. Hij probeert naar mijn inzien gewoon telkens een discussie aan te gaan en dat is juist mooi!

22 oktober 2021 om 12:48

Hoi Japie,

Een aantal mensen hierboven heeft het al proberen aan te geven maar ik vind eigenlijk dat ze de kern van discussies met jou nog niet helemaal raken. Het punt dat men probeert te maken is gewoon terecht. Jij komt alleen maar met je doos vol met oneliners aan op het moment dat PSV een nederlaag heeft geïncasseerd. Zo is het ook nu niet toevallig dat je na een zeer onfortuinlijke nederlaag tegen Monaco (heb je hem überhaupt gezien?) hier weer op Schmidt komt afgeven.

Zoals mensen hierboven al aangeven kom je je argumenten (die overigens zeer uitgesproken zijn) niet verdedigen op de momenten dat die argumenten wat minder redelijk lijken.

Zoals inderdaad bijvoorbeeld Ihatarren. Ik heb je letterlijk op ELK Ihatarren topic gezien het afgelopen jaar. ELK. Behalve de topics van afgelopen 2 weken. Dat is geen toeval. En dat vind ik dan een beetje sneu. Je komt heel uitgesproken je mening een jaar lang verkondigen en op het moment dat blijkt dat je er waarschijnlijk 180 graden naast hebt gezeten dan ben je in geen velden of wegen te bekennen.


22 oktober 2021 om 12:49

Marlinho. Ik vind discussies prima, maar iedere keer hetzelfde riedeltje plaatsen heb ik nu wel eens gezien. Ik weet nu wel dat die gast niks met Schmidt heeft. Psv heeft jaren countervoetbal gespeeld en werd daarvoor afgekraakt, nu wordt het spel dominanter in balbezit en schoten en dan is het weer niet goed.

22 oktober 2021 om 12:55

@Pijlsnelventje wat jij hier benoemd is precies waarom ik me ook al ruim een jaar aan Japie stoor. Je hebt het helemaal goed verwoord

22 oktober 2021 om 13:13

Ga gewoon iets nuttigs doen met je leven man. In plaats van dit soort vragen te stellen op een internetforum. Waarom zou iemand jou moeten uitleggen wat de huisstijl van PSV is, wie ben jij dan joh? Je obsessie met Schmidt gaat je nog eens opbreken. Ik zou wat van het leven gaan maken. Tijd is kostbaar

22 oktober 2021 om 13:15

Welke aanpak is niet goed geweest dan? Die jongen heeft genoeg kansen gehad, en de PSV leiding inclusief Schmidt heeft zich geduldig opgesteld. Mo vloog Schmidt zelfs om de nek dus ik denk niet dat het een Schmidt heeft gelegen. Maar op een gegeven moment is het een keer klaar en dan moet je wegwezen. Daar was Van Bommel te slap voor, en Schmidt niet. Dat is het verschil.

22 oktober 2021 om 14:11

@fatball je reactie zegt genoeg. Ik stel een hele normale vraag over wat de huisstijl van PSV is en joj schiet in de aanval. Blijkbaar weet jij dus ook niet wat nou de hand van de trainer is

22 oktober 2021 om 14:13

Thanks mensen. Ik heb imo ook niks vreemds gezegd. Ik constateer wat ik bij PSV zie en ik zie geen voetbal met identiteit of geweldige resultaten. Als je aan mensen vraagt wat zijn memorabele wedstrijden onder Schmidt komen ze niet verder dan de JC schaal tegen Ajax en de JC schaal is een veredeld oefenpotje

22 oktober 2021 om 15:00

Die constateringen maak je steeds op momenten die jou gelegen komen. Nu bijvoorbeeld na een pijnlijke en onfortuinlijke nederlaag. Dan zie je je moment om weer groots uit te pakken en 20 berichtjes in een topic neer te zetten. Je komt die zelfde argumenten niet verdedigen als wij dit weekend misschien van Ajax winnen. Dus ik spreek je wel weer (of niet) bij de eerstvolgende nederlaag.

22 oktober 2021 om 18:14

Onzin. Vorige keer toen PSV in de EL won heb ik meerdere keren gereageerd en gezegd dat Schmidt het uitstekend had gedaan

22 oktober 2021 om 22:53

Dominater zeg je 😂 Tegen kleine clubs ja, clubs uit het rechter rijtje. PSV countert nogsteeds pipo. En als PSV het spel moet maken, lukt het niet of net aan..

23 oktober 2021 om 14:13

ESPN hypet alles. Maakt niet uit wat of van welke club, alles is geweldig of super. Maar ja, de Amerikaanse aanpak werkt blijkbaar commercieel toch heel goed.

22 oktober 2021 om 09:07

Klinkt een beetje als ene Japie die altijd een excuus klaar had voor Ihattaren

Verder wel eens dat Schmidt hier zeker harder mag zijn. Clubs als Monaco en Sociedad zijn goed maar als PSV zijnde moeten we er thuis gewoon van winnen. We hebben nog 3 wedstrijden om het om te draaien want als PSV er in de groepsfase uit gaat of naar de Conference league gaat dan moeten we zeker gaan twijfelen of Roger Schmidt wel de juiste coach is voor de club.

22 oktober 2021 om 09:52

Ik heb geen behoefte om Japie te verdedigen, maar er is ook een excuus voor Ihattaren. Die jongen zit gewoon mentaal in de knoop. En dan is het meestal zo dat je ook professioneel niet goed kan presteren. Zeker in de topsport, waar bijna elke training raak moet zijn en je de hele dag in dienst van je werk moet leven. Daar is dan geen ruimte voor, als het in je hoofd niet klopt.

22 oktober 2021 om 10:36

Hier heb je zeker een punt. Probleem is wel dat Ihhattaren geen hulp lijkt aan te nemen. Dan houdt het toch een keer op, ook bij PSV.

22 oktober 2021 om 11:50

Zeker, en dan snap ik ook dat je hem als PSV dan verkoopt. Hij moet zelf hulp gaan accepteren. Als hij dat doet moet je hem als werkgever daarin ook goed steunen. Extra risico dus door naar het buitenland te gaan. Andere omgeving, andere taal, niet je vertrouwde werkgever. Een moeilijk recept bij mentale problemen. Niet raar dus dat hij weer thuis zit.

22 oktober 2021 om 09:07

Jaaa en dan wordt er maar weer eens door Gerbrandts benoemd dat de godelijke trainer Roger Schmidt weer zo enorm veel grote clubs in Europa heeft afgewezen om bij Psv te blijven. Die hele houding dat Psv 'blij mag zijn' een coach als Schmidt te hebben en te behouden, daar maken ze zichzelf enorm klein mee. Ik snap sowieso echt niet wat voor sfeer er momenteel heerst bij Psv. Ze presteren inderdaad gewoon enorm matig op het moment, Europees bakken ze er helemaal niks van. In de competitie staan ze maar 1 punt achter dus dat valt qua resultaat mee , maar qua spel is het natuurlijk niet om aan te zien. En toch heb ik het idee dat er in ieder geval binnen de leiding van Psv nog steeds het volste vertrouwen is om alles in handen van deze trainer te leggen.

22 oktober 2021 om 09:14

Wat me met name opvalt is het scoutingbeleid. Vroeger kwamen spelers als Farfan, Gomez en Alex uit de hoge hoed. Nu moet PSV het doen met beduidend minder. Daarnaast vind ik de selectie te smal. Er zijn teveel spelers die te ver onder het gewenste niveau zitten achter de eerste 11.

22 oktober 2021 om 09:17

Bij Ajax en Feyenoord en zelfs bij AZ zie ik de hand van de trainer. Mijn vraag is in welke aspecten van het voetbal is PSV allemaal beter geworden onder het regime van Schmidt?

22 oktober 2021 om 09:18

Desteek77. Tsjaa.. kwam dat destijds niet vooral door de samenwerking met Vlado Lemic? Die , terecht, met zijn vage praktijken en grote hand in Psv uiteindelijk de deur is gewezen? Volgens mij was dat de voornaamste reden dat Psv zo goede toegang had tot zuid-Amerikaanse spelers destijds. De goede scouting in die regio lijkt inderdaad volledig verdwenen en juist overgenomen door Ajax. Sterker nog, de huidige scouting lijkt haast alleen nog te bestaan uit spelers die Schmidt graag wil.

22 oktober 2021 om 09:27

Die meesterscout was Piet de Visser. Toen hij wegging, ging het bergafwaarts met het % goede spelers van Zuid-Amerika.

22 oktober 2021 om 09:32

De scout was inderdaad Piet de Visser, maar Lemic zorgde ervoor met zijn vage constructies dat de spelers bij Psv werden ondergebracht volgens mij.

22 oktober 2021 om 09:34

De Visser deed niet meer of minder dan spelers van Lemic aandragen. Daar zaten een handvol goede spelers bij, maar ook veel flops. Overigens is de hoofdscouting bij Ajax een vriend van Lemic, dus die doet nu bij Ajax wat hij bij PSV deed.

22 oktober 2021 om 09:54

@InkeMontana dit is toch heel vaak het geval geweest bij PSV, hier staan ze zowat om bekend. Dat er vaak rust is, dat pakt nu natuurlijk verkeerd uit en kan me er vreselijk aan storen. Het is makkelijk roepen in tijden dat het misgaat. Vele doen alsof, maar ik herinner me echt nog de tijden dat het bij Ajax minder liep en er intern met de vingers naar elkaar gewezen werd en de ene trainer na de ander elkaar opvolgden. PSV als Ajax hebben beide een andere aanpak op dit gebied, toch hebben zowel Ajax en PSV tijden gekend waarbij ze 7 en 4 jaar geen kampioen werden, dus weet niet per se of de ene aanpak beter is dan de ander. Ik ben er wel van overtuigd dat als Schmidt er heel slecht voor staat bij de winterstop dat men zeer kritisch zal worden en het ook voor hem onhoudbaar wordt. Aan de andere kant, als hij wel prijzen wint is hij natuurlijk weer heilig verklaard.

22 oktober 2021 om 09:56

Inke ik schrok echt toen PSV verloor van Feyenoord, met een werkelijk waanzinnig wisselbeleid, en dat Schmidt zei dat hij in de dagen na de wedstrijd door niemand was aangesproken op de wissels. Dan gaat het intern gewoon niet goed met kritiek en feedback bespreken. Of het angst is, gebrek aan topsportmentaliteit of iets anders, dat weet ik niet. Maar het zit daar intern gewoon niet goed.

22 oktober 2021 om 10:34

@Japie, Ik ben 'de hand van de trainer' ook heel erg benieuwd. Vorig seizoen kon je nog duidelijk zien in 4222, maar uitvoering was belabberd en amateur
niveau slecht. De spelers begrepen het zelf ook niet wat hun taken zijn. Nu heeft Scmitd zijn systeem omgegooid en er zit iets meer voetbal in. Dat is al een vooruitgang. Ik denk dat de kwaliteiten en de ervaring (trainings uren gehele loopbaan) wat er boven drijft van de spelers. Je ziet nu driehoekjes hier, beetje press, overlappingen. Als je zelf voetbal op een degelijk niveau, begrijp je dit soort uitvoeringen en is vrij basic. Dat specials en overtuiging mis ik bij PSV.

22 oktober 2021 om 10:38

Roger Schmidt kon deze zomer naar Hertha BSC, maar wilde toch in Eindhoven blijven.

22 oktober 2021 om 10:48

@vernon natuurlijk zijn interviews de enige echte informatiestroom die wij als buitenstaanders hebben, maar denk je niet dat spelers/trainers/bestuurders vaak niet het achterste van hun tong alten zien? Wat ze tegen de media zeggen en wat er allemaal achter de schermen gebeurt, daar zit een groot verschil in.

22 oktober 2021 om 11:54

@amazingninja

Dat kan, maar wat zou dan in het belang van Schmidt zijn? Dan zeg je dat je met je staf goed gaat evalueren, ook de wissels, omdat je dat altijd doet. Maar Schmidt leek wel trots om te zeggen dat niemand vraagtekens bij zijn wissels had gezet. Het bewijst niks, maar komt op mij niet goed over.

22 oktober 2021 om 12:01

Ik denk eerlijk gezegd dat het Schmidt allemaal niks boeit wat Nederland van hem denkt. Die man spreekt niet eens Nederlands, dus wat ze in praatprogramma's of in de media over hem zeggen krijgt die toch niet mee. Tenzij iemand hem erop wijst en het vertaalt.

22 oktober 2021 om 09:27

@Japie Dit hangt er al veel langer hoor. Hier heb ik me al veel langer aan gestoord. Wat ik dan wel weer knap vind is dat je ook deze bij Schmidt in de schoot weet te werpen.

22 oktober 2021 om 09:33

Maar Schmidt is toch de man die bv een GA Eagles de hemel in prijst na een slechte wedstrijd of die excuses zocht na Benfica en Monaco?

22 oktober 2021 om 09:44

Welkom in de voetbalwereld. Dat hebben z'n beetje alle trainers zich eigen gemaakt.

22 oktober 2021 om 10:07

Ja maar Schmidt heeft alle trainers daar inmiddels in overtroffen. Dat is koning excuus

22 oktober 2021 om 10:33

Dat doe jij blijkbaar ook in plaats van inhoudelijk reageren. Kom je met dit soort loze termen.

22 oktober 2021 om 10:50

Ik heb Slot anders RKC niet horen ophemelen nadat Feyenoord daar een wanprestatie leverde. Na NEC was hij ook pissig nadat we daar ternauwernood wonnen dus daar zit echt wel een verschil in met zo een Schmidt

22 oktober 2021 om 11:11

Heb je de wedstrijd GAE PSV gezien? GAE joeg psv op het hele veld op overal scherp op de bal. Volle bak druk. Dat heeft geen 1 tegenstander tot op heden gedaan van PSV. Ook Feyenoord die PSV met 4-0 wegcounterde deed niet wat GAE deed. Was het slecht van PSV ja maar dat was de verdienste van het goede voetbal van GAE.

22 oktober 2021 om 11:28

Imo was dat de verdienste van het slechte spel van PSV. Met het materiaal van PSV moet je de Eagles gewoon met twee vingers in de neus oprollen, of ze nou scherp op de bal zitten of niet

22 oktober 2021 om 11:55

Je pikt er net uit wat je goed uitkomt. Ook Schmidt doet dit niet tegen iedereen waar ze punten laten liggen. De Eagels speelden die wedstrijd ook echt sterk. Psv moet uiteraard meer leveren. Maar er word gedaan als of PSV iedereen behalve Ajax met twee vingers in de neus moet oprollen.

22 oktober 2021 om 13:23

@G-schock, maar PSV heeft toch de op een na beste selectie van Nederland? Dan is het toch de verwachting dat PSV van de meeste clubs hoort te winnen? Dat wordt ook van Ajax verwacht.


Edit: aan het begin van het seizoen was er hier zelfs een poll waarbij de meerderheid dacht dat PSV kampioen zou worden. Met Götze, Madueke, Gakpo, Van Ginkel en Pröpper had PSV een topselectie, werd er gezegd. Vorig seizoen werd Max nog geroemd omdat hij de beste LB zou zijn.

22 oktober 2021 om 13:50

@kyle dat vind ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat je alle wedstrijden maar zo even wint. Er zitten gewoon moeilijke wedstrijden bij die je over de streep moet trekken. Die Pol kan ik mij niet herinneren en aan de reacties die ik over het algemeen gelezen heb was toch echt Ajax de grootste titel favoriet.

22 oktober 2021 om 19:29

Moeilijk credits geven aan een tegenstander. GAE speelde die wedstrijd fantastisch. Psv slecht. Gae is tot op heden de enige ploeg die psv zo heeft bespeeld. Dus gaf Schmidt terecht aan dat het de beste tegenstander was tot dat moment.

22 oktober 2021 om 09:40

Ik denk (hoop voor PSV) dat Schmidt twee gezichten heeft. Een die intern de vinger op de zere plek legt en zijn alter ego -een soort al-Sahaf- die de buitenwereld rustig probeert te houden.

Op wat leuke wedstrijden in het begin van dit jaar na, vind ik PSV -laat ik het neutraal neerzetten- zeer wisselvallig.

22 oktober 2021 om 09:57

@NJ ik hoop het ook voor PSV want als dat niet zo is dan is er onder deze trainer geen redden meer aan.

22 oktober 2021 om 09:42

Je hebt eigenlijk wel gelijk inderdaad. Elke keer is er wel een excuus terwijl er eigenlijk geen vooruitgang in spelbeeld en resultaten is te zien.
Het seizoen begon goed, met mooi voetbal en goede resultaten, maar dat is al weer helemaal weg. En elke keer is er wel weer een positieve draai aan een slechte wedstrijd of slecht resultaat.
Ik neem aan dat er intern wel kritischer wordt nabeproken, maar ook naar buiten toe mag dat soms gebeuren.
Ik heb wel een strijdbaar psv gezien dat voor de winst ging en zeker de 2e helft was leuk om naar te kijken. Helaas is alleen gakpo voorin in vorm en laten de anderen het daar afweten. Met een redelijke spits is de kans best groot dat deze wedstrijd gewonnen wordt.
Oh, en over de nummer 10 van frankrijk. Dat slaat natuurlijk nergens op in het begin van het seizoen. Az staat 9e, Willem 2 4e...dat zegt op dit moment nog niets over welke club beter is.

22 oktober 2021 om 09:59

@Dr Duck, na het verlies tegen Feyenoord, met dat krankzinnigheid wisselbeleid, verklaarde Schmidt in de dagen erna dat hij intern door niemand aangesproken was over de wissels. Dus ik vraag me zeer af of ze intern wel kritiek bespreken.

22 oktober 2021 om 10:11

@Vernon anders had hij het natuurlijk wel gezegd!

22 oktober 2021 om 10:43

Ik vind het vreemd dat Roger Schmidt pas in z'n tweede seizoen voor een 4231 systeem kiest, terwijl hij vorig seizoen daarvoor ook al de juiste spelersgroep had. De start met 4231 was veelbelovend, maar PSV lijkt nu toch een pas op de plaats te maken.

22 oktober 2021 om 10:51

Wat ik nu zeg is natuurlijk pure speculatie, want ik kan natuurlijk niet in Schmidt zijn hoofd kijken, maar ik denk dat hj vorig seizoen te veel gokte op een gouden duo Malen/zahavi en dat de rest van het team in dienst van die twee moest functioneren. Wellicht gegokt en verloren in die zin.

Ik vind PSV niet eens zo slecht spelen, maar ze hebben zo gigantisch veel kansen nodig om tot een goal te komen. Als je dat vergelijkt tegen ajax, waar meteen 2 van de 3 kansen erin gaan tegen Dortmund dan is dit iets wat PSV gaat opbreken dit seizoen.

22 oktober 2021 om 11:58

@psvlld

Ja precies. Want dan toon je aan dat er professioneel gewerkt wordt en dat beslissingen gecheckt en geëvalueerd worden. Maar nu leek hij wel trots dat niemand er naar gevraagd had.

22 oktober 2021 om 10:29

Nou zondag is de wereld weer omgedraaid hoor. Iedereen is super lovend over Ajax en negatief over Psv. Zondag krijg je een zeer compact spelend Psv te zien, dat vol op de counter speelt en dan is het maar afwachten, hoe Ajax hiertegen bestand is. Europees stelt Psv heel vaak teleur, dat was gisteren niet anders. Voor zondag zullen de messen geslepen zijn en we zullen moeten zien of Ajax weer op beide voetjes is terecht gekomen.

22 oktober 2021 om 11:37

Dat mag je wel hopen. Als PSV zich naar de slachtbank laat leiden (nogmaals: laat leiden) dan is Schmidt in een paar weken weg als hij niet twee andere potjes wint. Van Ajax verliezen kan zondag, is niet eens gek, maar de manier waarop kan wel voor een hoop vraagtekens zorgen.

22 oktober 2021 om 10:29

Hoewel Japie een punt heeft, ben ik als
ajax supporter toch eens met Schmidt.
PSV heeft echt wel stappen gezet. Voorheen stonden jarenlang Hendrix en Rosario centraal met Viergever als beste verdediger daarachter. Ik had echt geen flauw benul wie er van de bank moest invallen als iemand uit de basis uitviel.
Ik heb gisteren de tweede helft gekeken. PSV won de duels, pakte telkens de afvallende bal, zocht opportuun de aanval en had het gevoel dat de 2-1 dichterbij dan de 1-2 was.
Met Gakpo, Götze en Madueke heb je veel voetbal, maar met Vertessen en Bruma lever je wel veel in. Bruma dees het overigens verdienstelijk.

Je speelt straks uit bij Monaco en die moet je wel winnen. Bij voorkeur met twee doelpunten vanwege het onderlinge resultaat.

Als ik kijk naar de seizoenstart, dan zag het er echt goed uit. De terugval is er. Als ik kijk naar volgend seizoen, dan kan er doorgeselecteerd worden.
Zowel Gakpo als Madueke doen er verstandig aan om te blijven en zie eigenlijk niemand een stap hogerop maken. Gakpo en Madueke zullen aantrekkelijk zijn, maar denk dat gegarandeerde speeltijd belangrijker is.
En als de beste spelers niet weggaan, dan kun je de vijf zwakste spelers vervangen en dus sterker worden.
Naar mijn mening mogen Max, Götze, Zahavi echte concurrentie krijgen en vond ik v Ginkel in de 16 van de tegenstanderer echt slecht ogen.

De selectie is beter dan de jaren voorheen met zelfs een dubbele bezetting. Ik zie mogelijkheden

22 oktober 2021 om 10:53

Eens met jou Freak. Wat PSV vooral opbreekt is een gebrek aan scorend vermogen. Bijv. Vertessen gisteren. Die bal moet miinimaal tussen de palen....

22 oktober 2021 om 11:18

Scorend vermogen is al het 2e jaar op rij het probleem. En nu ik dit type denk ik al veel langer. Schrikbarend hoeveel mogelijkheden PSV om zeep helpt.

22 oktober 2021 om 11:39

Eens hoor. Bruma, Vinicius, Vertessen scoren nooit en als Madueke niet z’n dag heeft gaat t hard. Ook van Ginkel scoort nooit. Dan moet je afgaan op Zahavi, Gotze en Gakpo. Ik snap dan niet dat Zahavi moet banken.

22 oktober 2021 om 10:45

PSV verliest en Japie komt weer tot leven. In andere topics las ik dat Ihatarran wellicht met een professional moet praten. Dan kan die samen met Japie gaan, want die heeft echt een ongezonde obsessie met Schmidt.

22 oktober 2021 om 10:54

Ik vind eerder dat de mensen die de matige prestaties van Schmidt constant verdedigen met een professional moeten praten. Nul argumenten hebben ze om te kunnen bewereb dat hij het goed doet dus dan komen ze uit onmacht maar met reacties waarin ze op de man spelen omdat er geen enkel argument te vinden is om te ontkennen dat Schmidt er weinig van bakt bij PSV

22 oktober 2021 om 11:01

Waarom maak jij je zo druk om Schmidt eigenlijk? PSV is jouw club toch niet. Overigens zie ik alleen posts van jou onder een topic van Ihattaren en Schmidt. Over een obsessie gesproken haha. Begint behoorlijk sneu te worden.

22 oktober 2021 om 11:12

Japie, kom niet aan met op de man spelen, want als er één ding is dat jij constant doet is het op de man spelen.

Maar goed, ik vind als PSV supporter dat hij het wel goed doet. Op dit moment is het spel redelijk tot goed. Als je bijvoorbeeld naar de wedstrijd van gisteren kijkt: redelijke eerste helft die aardig gelijk op gaat en een erg goede tweede waar Monaco eigenlijk niks meer in te brengen heeft. Het enige wat er op dit moment aan ontbreekt is het verzilveren van kansen, maar dit vind ik niet iets wat je een trainer kunt aanrekenen. Hij kan slechts zelf op het veld gaan staan om die bal erin te schieten of denk je dat hij zijn spelers met instructies het veld instuurt om niet te scoren?

Qua spel zie ik dat PSV probeert druk te zetten op de tegenstander en in de omschakeling balverlies/balbezit zie ik dat spelers de opdracht hebben om er snel uit te komen. Bij elke omschakeling staan de spelers van PSV op scherp. Bij vlagen gaat de bal makkelijk rond en dit leidt tot genoeg kansen. Ook zie ik dat nu er in een 4-2-3-1 wordt gespeeld de 3 beste spelers (gakpo/götze/madueke) echt in hun kracht worden gebruikt.

Het creeëren van kansen kun je wel aan de trainer toeschrijven en die heeft PSV genoeg. Bijv. gisteren heeft PSV 19 doelpogingen ondernomen (monaco 7). Tja, wat met je daar als trainer aan doen?

22 oktober 2021 om 11:30

Goed dan verschillen we daarover van mening. Elke keer hoor ik deze mooie verhalen maar aan het eind van de rit gaat PSV er nooit vandoor met de winst tegen tegenstanders van niveau

22 oktober 2021 om 11:48

@japie onder de streep stelt PSV teleur in de topwedstrijden. Als je het wat grondiger analyseert zie je dat eigenlijk het enige dat ontbreekt bij PSV de efficientie voor de goal is. Bijvoorbeeld vorig jaar in de 4 wedstrijden tegen Feyenoord en AZ heeft PSV meer doelpogingen gehad dan Feyenoord en AZ samen (uit mijn hoofd 58 doelpogingen voor PSV en Feyenoord & AZ samen iets van 32). Dan heb je als PSV inderdaad geen overwinningen behaald, maar wasje wel de bovenliggende partij. Alleen de efficientie mist en dat kun je een trainer niet aanrekenen vind ik. Een bal erin of niet ligt ver buiten de invloedssfeer van een trainer.

22 oktober 2021 om 12:02

In jouw geval is het glas half vol en dat is je goed recht. Toch blijft het wel een issue dat het niveau waarmee Psv dit doet gewoon simpelweg niet goed genoeg is. Natuurlijk kun je kijken naar het aantal aangekomen passes en stellen dat dat er een paar honderd zijn en dus meer dan genoeg in 90 minuten tijd. Je kunt ook stellen dat dat slechts 80% van het totaal is en die andere 20% resulteerden in een slecht resultaat waardoor je gelijk speelt of verliest. Waar het om gaat is dat je niet trots moet zijn op die 80% maar moet balen van die 20% en dat is wat er in Eindhoven mis gaat. En voor de rekenwonders en cijfermaniaken onder ons, nee dit zijn geen werkelijke cijfers van de wedstrijd van gisteren of welke wedstrijd dan ook. Deze cijfers zijn bedoeld om een voorbeeld te geven en een stelling uit te leggen.

22 oktober 2021 om 12:55

@amazingninja helemaal mee eens en ik ben ook heel blij dat ik niet de enige ben die het zo ziet. Te vaak laat PSV de tegenstanders in leven door de kansen niet af te maken en de weinige kansen van de tegenstanders gaan er helaas in. Het grappige is dat dit vorig jaar tegen Ajax uit in de competitie en ook in de JC schaal tot aan de rode kaart precies omgedraaid was en je een resultaat pakt door efficiëntie en een minder veldspel.

22 oktober 2021 om 12:53

@japie

"sinds de komst van Schmidt heerst er een excuusklimaat bij Psv."

Je hebt wederom gelijk hoor. Die man schijnt op een of ander manier heilig te zijn.

Simpele voorbeelden. Als je constateert dat PSV in de NL toppers bijna niet wint komen de Schmidt fanboys in koor zeggen ja maar de JC schaal tegen Ajax bla bla..

Dt weegt blijkbaar zwaarder dan vorig seizoen van de 7 wedstrijden (6 eredivisie, 1 beker) er 0 gewonnen te hebben en dit seizoen klop van Feyenoord en alleen gewonnen van AZ die 17e stond en slecht was.

Begrijp er niets van, dat JC zo zwaar telt......

Ook over fitheid. Vorig seizoen smoesjes dat Covid etc, terwijl PSV door record wisselbeleid minst fitte selectie had. Dit seizoen is PSV schijnbaar enig eltal ooit die 3 voorrondes moest spelen (waarvan 2 tegen zeer slechte tegenstanders)...... Wijs je op succesvolle jaar van Ajax na WK ook 3 voorrondes speelde en halve finale haalde en zelfs amper wisselde dan geen reactie.

En dan nemen die gasten het jou kwalijk dat je niet op Ihattaren post reageert..... Wat een afleiding steeds.

Is het zo zwaar voor die fan boys om toe te geven ja resultaten slecht, ja fitheid slect, maar we hebben vertrouwen want ........

22 oktober 2021 om 13:28

Ik ben het lang niet altijd met je eens, maar vandaag kan ik niet anders dan je gelijk geven. je moet natuurlijk altijd de positieve punten eruit halen om verder op te werken en vind ik het de verantwoordelijkheid van Schmidt om voor zijn spelers te staan. Echter PSV heeft het de laatste tijd moeilijk met tegenstanders waar dat helemaal niet nodig zou moeten zijn. tegen sparta en PEC (deze worden gelukkig gewonnen) moeten ze tegen een muur opboxxen. Ook dat soort mindere wedstrijden moet je gewoon winnen. Het gaat echter om het Signaal wat PSV af geeft en af wil geven. Ze willen zich meten met Ajax, laten zien dat ze beter zijn. Gisteren tegen Monaco, heb je 80% van de tijd de overhand en toch verlies je die wedstrijd. onnodig. nou is er nog niks aan de hand, maar het gaat over punt wat Japie maakt. Toon gerbrands zegt letterlijk "geen excuses". en tegen wedstrijden als Go Ahead en monaco gisteren, kun je wel met excuses komen dat het lastige wedstrijden zijn. maar onder aan de streep moet er 1 ding duidelijk zijn. Je had moeten winnen. Tegen GAE had het beter gemoeten. Niemand zal een perfect seizoen spelen en de hele hetze tegen schmidt ben ik zeker op tegen. Want ik denk dat het de juiste man op de juiste plek is. Maar PSV doet op dit moment niet wat ze willen laten zien. ja ze staan 1 punt achter ajax, ja ze hebben de EL nog in eigen hand. Maar het gaat om het signaal en de daadwerkelijk uitvoering op dit moment. en daarin heb je vandaag gelijk, er wordt teveel naar excuses gezocht in plaats van naar de oplossing.

22 oktober 2021 om 14:45

Hmm maar je ziet wel dat PSV gewoon de betere was tegen AS Monaco. Ik bedoel dat je dan ongelukkig verliest kan je weinig aan doen

22 oktober 2021 om 15:33

Dit is dan precies ook waarom ik zo blij ben met slot bij Feyenoord. Was het (redelijk) goed, maar word er niet gewonnen, dan benoemd hij dat maar is hij ook kritisch op waarom er niet word gewonnen. was het niet goed. Dan benoemd hij dat ook, ook als er wel gewoon gewonnen word. het met als hoogtepunt natuurlijk tegen PSV, waar ze 4-0 wonnen, maar slot de eerste was die aangaf dat de score niet helemaal overeen kwam met het wedstrijd beeld en toch erg kritisch was op zijn ploeg. Er komen gewoon (bijna) alleen maar zinnige en realistische dingen uit zijn mond en dat is gewoon als supporter erg fijn om naar te luisteren. wat natuurlijk niet bij Schmidt het geval is, die heeft regelmatig hele rare uitspraken. ook vind ik dat slot dit zelfs iets beter op orde heeft dan ten hag, die ook bijna alleen maar met zinnige opmerkingen komt, maar dan af en toe zo'n uitspraak heeft als; wij hebben met Pasveer en Stekelenburg de 2 beste keepers van de eredivisie. ik snap dat je je spelers in bescherming wilt nemen, maar dat vind ik toch wat te overdreven.

22 oktober 2021 om 16:04

De eerste paar wedstrijden maakte PSV een goede indruk. Naar die verlies partij tegen Benfica ging het op eens een stuk minder. Tel daar nog eens bij op het wissel beleid van de trainer .
Ik denk toch dat de trainer en zijn staf verantwoordelijk zijn voor de resultaten. Hebben ze bv te vroeg gepiekt , hebben al die wisselingen een slecht effect op de spelers het team ?

Het wordt een wedstrijd opzich zondag, wat me opvalt aan PSV is het aantal kansen dat ze nodig hebben om te scoren. Om een resultaat te behalen zondag zal dat toch echt beter moeten. Zie Ajax namelijk zeker 1 of 2 keer scoren.

Als je fantastisch speelt dan knal je er 4 in. Nee, schmidt. Dit was niet fantastisch.

22 oktober 2021 om 09:35

PSV had contstante druk naar voren, maar er werd nou niet echt wat gecreëerd..
PSV speelde goed, maar fantastische vond ik het absoluut niet, vooral verdedigend lag er telkens veel ruimte voor Monaco om te counteren.

22 oktober 2021 om 10:45

Tweede helft vond ik naar behoren hoor. Het was alleen erg zuur dat Gakpo eruit moest daarna werd het stukken minder effectief. Met hem erbij had die beslissende goal weleens in ons voordeel uit kunnen vallen.

Het resultaat was natuurlijk klote, maar Monaco heb ik weinig gezien de tweede helft.

Uiteraard wil Schmidt voor de topper vertrouwen geven aan het team. Spelers of het team nu afbranden of bekritiseren kan tot onrust leiden. Lijkt me niet handig nu.

Ik ben erg benieuwd zondag, Ajax is uiteraard favoriet, maar het zijn echt wedstrijden apart. Er kan van alles gebeuren wat de wedstrijd kan doen kantelen (rode kaart, blessures etc)

22 oktober 2021 om 09:08

Uiteindelijk gaat het in het voetbal om het resultaat. Je kunt een mooi veldoverwicht hebben, maar kansen creëren, ho maar….
Monaco hoefde zich dus ook amper te laten zien…. 6 schoten, 2 goals… Dat is lekker terugvliegen naar Frankrijk.
Psv wil veel, maar kan veel te weinig. Hoevaak hebben we niet al wedstrijden gezien waar we 20+ kansen hebben en een overweldigend balbezit en dan nog een slecht resultaat neerzetten?
Dat mag niet met de aanval die je hebt staan…

22 oktober 2021 om 09:10

Ik ben er als Ajacied alles behalve gerust op. Als PSV net zoals augustus dodelijk effectief is dan wordt het gewoon een hels karwei want kansen krijgen die gasten altijd wel. Ik denk dat veel af zal hangen van het feit of Gakpo fit is, dat is voorin toch wel de meest constante en veelzijdige speler

22 oktober 2021 om 09:15

Als ajax geen rood krijgt maak ik me niet zoveel zorgen.

22 oktober 2021 om 09:30

Zou best eens op de neus kunnen krijgen , want dat heb ik vaker gehad met wedstrijden rondom Psv, en Utrecht is natuurlijk ook nog niet al te lang geleden. Maar ik ben echt totaal niet bang voor dit Psv. Het is niet best wat ze laten zien en Ajax heeft momenteel haast op elke positie een betere speler die meer vorm te pakken heeft.

22 oktober 2021 om 09:31

@diego_forlan maar ook Ajax had tot de rode kaart een paar enorme kansen, die missen ze ook niet elke wedstrijd.
Na de rode kaart was het natuurlijk helemaal voorbij en ging psv freewheelend naar een ruime overwinning.

Maar goed, een potje tegen psv is zelden kat in t bakkie, dus de gezonde spanning is zeker aanwezig.
Al maak ik me over de competitie op de lange termijn niet zo'n zorgen, maar t kijkt toch rustiger met een aantal punten voorsprong.

22 oktober 2021 om 09:36

Daarbij komt de huidige vorm van beide ploegen en nu ook nog de blessure gevallen bij PSV, ik ben voor het eerst in jaren ook echt overtuigd dat Ajax de 3 punten in de Arena houd.

22 oktober 2021 om 10:02

Juist die dodelijke effectiviteit ontbreekt nu al een tijd. Als dat zondag opeens terug is, ja dan kan er van alles gebeuren. Maar Ajax is sinds augustus erg gegroeid, en PSV juist minder geworden. Dus dat ligt niet erg voor de hand.

Fantastisch was het zeker niet maar krijgt hier een lesje effectiviteit. Ik heb zelf aan deze wedstrijd niet echt een zuur of slecht gevoel overgehouden. Ik vond het bij vlagen voetballend prima gaan en het is jammer dat je de wedstrijd dan verliest.
Dat gezeur van de nummer 10 van Frankrijk is ook zwaar overtrokken. Het verschil tussen de nummer 2 en nummer 14 van de competitie is welgeteld 5 punten. Daarnaast is Monaco vorig jaar gewoon op vijf punten afstand van PSG op de 3e plaats geëindigd.

22 oktober 2021 om 09:19

"En het is jammer dat je de wedstrijd dan verliest."

Precies die zin, dat is dus waar het Ni bij PSV aan ontbreekt. Het is gewoon een kkeine ramp dat je die wedstrikd verliest. Niet jammer. Je moet doodziek zijn als je zo'n wedstrijd verliest. Alleen dan kom je verder. De woorden; Jammer volgende keer misschien beter is voor jeugd en amateur voetbal. Niet voor een club als PSV. PSV is gewoon een grote clubs en die moeten ook gewoon thuis van een club als Monaco winnen. Niet meer en niet minder.

22 oktober 2021 om 09:26

Precies. Of je moet de verwachtingen temperen.

22 oktober 2021 om 09:33

Helemaal eens. Met die meedoen is belangrijker dan winnen mentaliteit kom je nergens.

22 oktober 2021 om 09:42



@heuvel 1974

Je begint in een keer over jeugd en amateur mentaliteit puur om het feit dat ik zeg dat het jammer is dat je de wedstrijd verliest. Waar lees je in mijn tekst iets ''jammer volgende keer beter''?

22 oktober 2021 om 09:50

Je zegt geen slecht gevoel aan deze wedstrijd over te houden. Als je Europees wilt overwinteren was dit misschien wel hét sleutelduel in de groep. Ook Schmidt is wel erg positief na de wedstrijd. Dan kan je je toch afvragen wat nou de bedoeling is bij PSV?

22 oktober 2021 om 09:55

Eindje, dat is wat er volgt als iets jammer is. Het is niet jammer namelijk. Het is gewoon een wedstrikd die je als PSV gewoon moet winnen. En als het echt moeten wordt, dan haakt PSV steeds af. Leuk gespeeld en geen resultaat.

22 oktober 2021 om 10:09

Eindje, je gebruikt zelf het woord jammer, hebt er geen slecht gevoel aan over gehouden en vond dat het bij vlagen voetballend prima ging. Daar blijkt toch geen enkel gevoel van urgentie uit? Je moet gewoon WINNEN. Als je nou tegen PSG had gespeeld, of een scheids die je naait, ja dan kun je een keer zeggen dat er niks aan te doen was. Maar gematigd tevreden zijn met dit soort wedstrijden is echt het begin van het einde.

22 oktober 2021 om 10:39

@origineel

Snap ik maar als je verliest kun je beter kijken naar de dingen die goed gingen. Ik vond in tegenstelling tot zo ongeveer iedere wedstrijd van de afgelopen anderhalve maand het voetbal wel eens een keer goed. Dan zijn er genoeg aanknopingspunten om positief te zien ongeacht of je van een Monaco verliest.

@heuvel

Ben ik het niet mee eens dat uit het woordje jammer een amateur/jeugd mentaliteit straalt. Overigens wel eens met je dat PSV op de belangrijke momenten niet thuis geeft.

@vernon
Ok het woordje jammer suggereert geen urgentie. Misschien is jammer dan wel niet het juiste woord. Je onderschat denk ik Monaco, het is geen PSG maar toch zeker wel een tegenstander van formaat die ook niet onder doet voor bijvoorbeeld een Sporting of Benfica.

Ik vond PSV vooral heel slordig. Veel balletjes die net achter de speler vallen viel mij op. Leek wel alsof de spelers van PSV totaal geen automatismes hebben, waardoor het spel zo stroperig loopt. Heb echt geen fase gedacht dat PSV zou gaan winnen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik PSV in de tweede helft ook behoorlijk goed vond spelen. Ze kwamen alleen niet echt tot kansen maar wisten wel vrijwel ieder gevaar van Monaco eruit te halen. De eerste helft hadden ze overigens ook prima met 3-0 achter kunnen staan. Europees heeft PSV natuurlijk niets van wat Ajax momenteel heeft, maar zondag is weer een Eredivisie wedstrijd en daar kan PSV naar hartenlust counteren en is er geen haan die er naar kraait as je dan een resultaat haalt.

Oke dus Vitesse wint van Tottenham en PSV verliest (zuur) van Monaco. En dan ben je tevreden, je moet woedend zijn, voortaan de wedstrijd eerder beslissen en zeggen uit pakken we ze volgas aan. Echt, een zege tegen Monaco vs een verlies kan je een 6e plek op de Coefficientenlijst kosten. Het scheelt 0,7333 pnt met Frankrijk, gelijk scheelt 0,333. Bij de eerste sta je 0,6 pnt achter en kan je ze gaan pakken

22 oktober 2021 om 09:18

Tottenham speelde wel met een B-elftal. Ik vond de prestatie groots, maar Monaco kwam gewoon op oorlogssterkte naar Eindhoven.

22 oktober 2021 om 09:34

tottenham had nog steeds een aantal hele behoorlijke spelers in het veld staan als Alli, bergwijn, winks, lo celso, davies en sanchez.
Jongens die in hun eentje al meer kosten dan de hele selectie van Vitesse bij elkaar.

22 oktober 2021 om 09:39

Tuurlijk, maar PSV is geen Vitesse. PSV heeft de ambitie om Ajax aan te vallen. Dan moet je niet verliezen van een club die in Frankrijk minder of maximaal vergelijkbaar is tov PSG dan Dortmund is tov van Bayern. PSV heeft gewoon gefaald voor dit examen en het is niet de eerste keer. Ik baal er van voor wat betreft de coefficientenlijst maar aan de andere kant vind ik PSV een vreselijke club dus emotioneel ben ik blij dat PSV de negatieve uitbijter is. Rationeel baal ik, want een extra CL plek betekent 20-40 miljoen extra voor de Nl'se competitie

22 oktober 2021 om 10:49

Altijd dat ge-maar van het was een B-elftal. Winst is winst ! En dat Tottenham Vitesse onderschatte door met een B-elftal (vol dure aankopen trouwens) te gaan voetballen. Mooi dat die arrogante houding afgestraft is !

22 oktober 2021 om 12:27

@nederland79 en Nufc_u2
Ik zeg nergens dat Tottenham met een B-elftal minder zou moeten zijn dan Vitesse. Sterker nog, Tottenham zou zelfs dan met twee vingers in de neus moeten winnen, temeer daar er spelers zijn die nu de kans kregen en derhalve extra gemotiveerd zouden moeten zijn.
Maar omdat @magikhetwete het zo zegt in zijn eerste reactie lijkt het alsof alles op oorlogssterkte speelde. En dat was in Tottenham's geval niet zo.
Ik ben het helemaal met jullie eens overigens, ook met @magikhetwete, maar ik vind wel dat alles volledig dient te zijn. Ik schreef ook dat ik de prestatie van Vitesse groots vond (kijk maar, ik heb niets veranderd. Het staat er echt!)

Ik word echt moe van Schmidt die vindt dat PSV bijna altijd goed speelt, terwijl de fans keer op keer teleurgesteld worden.

22 oktober 2021 om 09:38

Maar de vraag is vond Schmidt Monaco beter dan PEC ?

22 oktober 2021 om 11:28

Schmidt is een trainer die zijn team zelden aanpakt in de media. Dat betekent niet dat ie dat binnenskamer niet doet. Ik heb meer met zo’n trainer dan met Buijs die voor de camera leegloopt en zijn hele team afbrandt.

22 oktober 2021 om 20:42

Idd, vind juist mooi dat hij in de media niet afgeeft op zijn team, zolang intern maar kritisch. Boeit mij eigenlijk geen flikker wat hij in de media uitkraamt.

Ik kan niet ontkennen dat hetgeen gezegd wordt in een aantal interviews van Schmidt frappant is. Als trots overheerst na een nederlaag, dan is dat minstens bijzonder. Als je zag hoe Boadu 3 keer vrij voor de keeper kwam (waarbij je bij de tweede keer van geluk mag spreken dat de var Obispo geen rood gaf, want hij speelde de bal niet) in de eerste helft en de winnende ook door een volledig vrijstaande speler (en met name waar hij vrij stond)wordt gemaakt, dan moet je concluderen dat het centrum volledig open stond. Dat vond ik toch wel zorgelijk eerlijk gezegd. Wellicht dat dat met Boscagli in de laatste linie en Sangare daarvoor niet gebeurt. Sangare werd duidelijk gemist.

De bal hebben en het steeds van 20-30 meter moeten proberen omdat er 0,0 beweging is rondom de zestien van de tegenstander noem ik niet tactisch geweldig. Het is toeval-voetbal waarbij je maar moet hopen dat de bal er in vliegt, precies hoe Gakpo de 1-1 maakt. Heb op corners na geen gevaarlijke bal in de zestien gezien. Er moet echt goed nagedacht worden over hoe je dit nou wilt gaan spelen want zondag gaat heel belangrijk worden, ik heb er helaas geen vertrouwen in zo.

"dicht tegen Ajax aan" zijn leuke woorden, maar als je simpelweg naar de verschillen in euro's van spelerswaarde, de bankrekening en de salarisstrookjes kijkt, weet je dat het gat gigantisch is.
Voor de Nederlandse competitie natuurlijk klote dat er nu 1 team is die er zo bovenuit steekt en daarmee de verwachting dat Nederland gaat lijken op Duitsland waarbij je blind Bayern kan invullen of zoals eerder in Frankrijk waarbij Lyon 10x achter elkaar kampioen werd of laatste tijd PSG. Wel alle probs naar Ajax dat ze een gat hebben weten te overbruggen en zo Europees een rol kunnen spelen.

22 oktober 2021 om 10:47

Vooralsnog hebben wij ook gewoon gelijk gespeeld tegen Twente en verloren van Utrecht hoor. Leuk die miljoenen op de bank en Ajax is ook erg goed bezig, maar Psv staat volgens mij maar 1 punt achter op Ajax. Sterker nog, als Ajax komende zondag verliest van Psv dan staan zij eerste. Ajax kan een (veel) hoger niveau aan tikken dan Psv, maar als er een team is dat weet hoe het tegen Ajax moet spelen, is het Psv wel. Als Utrecht van ons kan winnen, kan een Psv dat ook. Tuurlijk hadden we een beetje pech tegen Utrecht dat die keeper de wedstrijd van zijn leven speelde, maar de bal is rond. Tuurlijk denkt iedereen na de wedstrijd van dinsdag en zeker na de wedstrijd van gisteren, dat Ajax over Psv heen walst. 32 goals gemaakt, 2 tegen. Dat is ongekend. Zeker als Madueke en mogelijk Gakpo niet meedoen. Maar het is en blijft Psv, de 2e club van Nederland en gewoon de grootste concurrent voor de titel.

Traditioneel gezien heeft Ajax het altijd lastig met PSV en het blijven wedstrijden op zich. Ik ga er wel goed voor zitten. Wel klote van die super sunday: Barca-Real, Ajax-PSV en United-Liverpool overlappen elkaar qua tijdsbestek allemaal. Wordt Tablet erbij pakken.

22 oktober 2021 om 10:48

Ik denk dat je van Barca Real niets hoeft te verwachten helaas. Het kan alleen maar meevallen?

Het drukzetten van PSV ging best goed inderdaad, maar in balbezit moet je daar wel meer tegenoverzetten. Alles was zo gehaast en slordig dat het wel KKD voetbal leek soms (leek he, zit zelf wekelijks bij Fc Groningen op de tribune waar het nog minder is). Het is mij ook niet duidelijk waar die grote spits goed voor is, wat een onbeholpen spierbonk is dat zeg.

Ben het eens met het weer net niet. Tegen Benfica is het gewoon heel slecht geweest. Een uur tegen 10 man en zelfs dan niet door terwijl de belangen zo groot zijn. Nu ook weer. Zo belangrijk om deze wedstrijd te winnen of iig niet te verliezen, aangezien het ook het onderling resultaat bepalend is. En ja hoor we verliezen weer. Op de momenten dat PSV er moet staan gebeurt het gewoon niet. Dat vind ik veel kwalijker dan af en toe moeite hebben in ED met kleinere ploegen. Zo kom je echt nergens met dat net niet. Je kan de klok er op gelijk zetten. Als je er niet op de momenten staat, wanneer het moet en dat bijna structureel wordt, dan ben ik gewoon niet goed genoeg. Hoeveel balbezit, druk je ook zet, hoeveel kansen etc.

22 oktober 2021 om 09:40

Exact dat, die kwaliteiten bezit PSV op het moment niet. Lig ik niet wakker van, maar ben wel realistisch genoeg er minder van te verwachten. Begin van het seizoen was ook gewoon een stuk beter dan nu.
En ach, als je zondag per ongeluk wint, sta je gewoon bovenaan in de eredivisie, ook leuk :D
En het vergelijken met Ajax is zinloos, die zijn op dit moment ook gewoon mijlenver verwijderd. Zowel financieel als kwalitatief. De vraag is of ze die hoge kwaliteit kunnen blijven vasthouden, maar daar hoef ik me als psv-supporter toch niet druk om te maken?

Ik kan me niet echt interesseren voor zijn woorden en wat die dan precies inhouden of voor consequenties hebben. PSV heeft gewoonweg niet de kwaliteiten om het overwicht in spel om te zetten in ‘simpele’ winst. Ik vond PSV gisteren beter dan Monaco, maar de score vertelt wat anders.
De realiteit is dus dat het niet goed genoeg is, daar is Schmidt in eerste instantie verantwoordelijk voor. Zondag is weer een wedstrijd op zich, is altijd zo geweest, los van kwaliteiten en vorm. Ik heb echter weinig vertrouwen ;-)
Sowieso vind ik ‘het spiegelen aan’ helemaal niks, maar ik ben dan ook slechts simpele fan, ‘de rest’ boeit me niet zoveel.

Perez heeft zeker een punt. En dit gaat verder dan Schmidt. Omdat volgens Gerbrands bij een topclub geen excuses tellen lijkt de lat gewoon wat lager te zijn gelegd om geen excuses te hoeven hebben. Wanneer je als TD na Gutierrez, Thomas, Baumgartl en Bruma met Mwene en Vinicius je nieuwste vondsten op je naam hebt en Zahavi ook een veel verdienende spits is die eigenlijk onvoldoende rendeert, hoezeer werkt hij en zijn scouting dan nog op de lijn om het niveau elk jaar hoger te leggen. Hoe zijn ze het in hemelsnaam eens geworden wat Mwene meer in zijn mars heeft dan Teze en Vinicius de concurrent wordt die Zahavi scherp houdt. Gisteren vanaf de start een logge drol aan het werk gezien die snelheid en techniek mist en ondanks zijn fysiek meer op de grond ligt dan op zijn benen staat. Zahavi lacht zich de ballen uit zijn broek om deze concurrentie!

De Calimero-cultuur heerst al vanaf het van Bommel tijdperk.
Altijd ligt het overal aan, behalve aan de trainers. Wie gaat er nu deze wedstrijd beginnen met Vinicius in de basis in zo'n wedstrijd?! Deze man heeft nog niets laten zien, en liet gisteren ook zien dat elke bal 2 meter van zijn voet af schiet. Dan heeft hij nog geluk gehad dat Gakpo goed oplette, daardoor had hij nog een onbedoelde assist.

Dit is precies de reden waarop psv altijd als het "provincie-clubje" gezien zal worden, niet kritisch genoeg.
Ze blijven te lang vertrouwen houden in.....

Tja, de 2e helft waren ze bovenliggend maar tegelijkertijd was het ook best schokkend om te zien hoe slecht ze er voorin mee omgingen... Oftewel, leuk maar je hebt er niks aan als je niet scoort.

Dat Monaco dan ook nog de 1-2 maakt is helemaal typerend en precies het probleem waar het NL voetbal zo vaak mee kampt (dit seizoen natuurlijk een stuk minder in europa). Leuk voetballen maar niet kunnen afmaken.

Ik had het kunnen begrijpen als Schmidt had gezegd dat hij gelukkig ook positieve punten uit de wedstrijd heeft kunnen halen, iets om voort te bouwen, maar "een heel trots gevoel dat overheerst", nope.

Zelfs als Ajax-fan erger ik me kapot aan deze man. Elke Nederlandse ploeg doet een keer zijn plicht in Europa en zelfs Vitesse, waarvan je in zo’n poule niet veel mag verwachten, speelt goed en pakt zelfs punten. Professor Schmidt besluit zijn beste spits rust te geven, gaat onderuit en vertelt vervolgens hoe geweldig het allemaal wel niet was, vreselijk. Het wordt tijd dat de mentaliteit in Eindhoven verandert. Zondag zullen ze wel weer met het mes tussen de tanden verschijnen tegen Ajax en heeft hij het allemaal weer uitgevonden, maar ze hebben zelf het meeste baat bij die tweede CL-plek.

Er is een ding waar ik me meer heb geërgerd aan Schmidt en het spel en dat was het publiek. Mijn hemel het leek een bibliotheek wel. Iedereen zat daar gewoon apathisch bij en af en toe hoorde je nog een deel fomenting psv schreeuwen. Als het niet gaat dan moet het publiek ook erachter staan

Het gaat langer ongeloofelijk stroef bij PSV, maar dit is ook niks nieuws. Mensen wijzen graag naar Schmidt, maar het spel onder van Bommel en ook Cocu was vaak niet om aan te zien. We hebben bij vlagen gezien wat een PSV op volle toeren kan, maar zodra er een tegenslag komt of het er echt op aankomt ontbreekt het bij PSV aan alle kanten. Ik ben van mening dat er ook management technisch echt een slag gemaakt moet worden, de scouting en het beleid zijn de laatste jaren echt zwaar ondermaats.

22 oktober 2021 om 10:55

Cocu werd kampioen en overwinterde in de CL. Hem met Schmidt vergelijken is appels met peren vergelijken

Het klopt wel wat Perez zegt. Ik vond Monaco eigenlijk best wel tegenvallen en snap wel waarom ze slechts 10e staan momenteel. Het viel me op dat bij tempo versnellingen in de wedstrijd, de bal amper binnen de ploeg kon worden gehouden. Veel ballen die van de voet sprongen etc. Deze tegenstander had absoluut een prooi moeten zijn voor de nummer 2 van Nederland. Maarja, met Schmidt is het eigenlijk geen verrassing dat je zo'n interview krijgt na afloop. Ik ben blij dat ie niet de trainer is van mijn cluppie.

Het valt me op, dat schmidt niet zoveel goed kan doen bij de meerderheid.

Verder denkik dat psv als taak krijgt het spel te maken. Je ziet in elke wedstrijd dat ze de overhand hebben. Veel kansen, veel balbezit. Maar dat het zich niet uitdrukt to score. Denk dat dit nog even duurt als je snel spel counter bent gewend...

Verder zal schmidt wel boos zijn geworden, maar verwachtne jullie dat die zoals koeman zen speler publiekelijk afbrand of iets ?

22 oktober 2021 om 11:14

Nou, zijn wisselbeleid is natuurlijk erbarmelijk, dat moge duidelijk zijn. En hij zal zeker not amused zijn, dat mag ik hopen, maar ik mis ook bij hem een realistische hardheid die nodig is wil je het naar een hoger plan tillen. Complimenten uitdelen aan GAE als beste team waartegen je tot nu toe hebt gespeeld als je daarvoor 0-4 klopt hebt gehad tegen feyenoord is ook gewoon niet zo handig.

Als voorbeeld hoor ik ETH wel zeggen dat het slecht was aan Ajax kant, dat heb ik Schmidt nog niet horen doen na een verloren pot. En dan kan je het binnenskamers doen, uiteindelijk is het ook belangrijk dat je dit naar buiten brengt, de publieke opinie speelt ook een rol.

En dit is waarom Ajax steeds verder en verder wegloopt van PSV. Ajax presteert in Europa en krijgt het grote geld binnen. PSV presteert al jaren niks in Europa. Ook een jaartje Europa League kan veel betekenen. Dat ene jaartje Europa League is het begin waar Ajax nu staat. Met alle respect maar in Europa verdien je het grote geld en niet in de Eredivisie.



We speelden 2e helft ook goed, verdiende eigenlijk de winst, maar met zo'n slappe verdediging en slechte keeper ga je nog meer pnt verliezen.

En we moeten ajax ook niet met PSV gaan vergelijken, we weten allemaal dat ajax veel verder is en meer geld heeft. Dus dan mag je ook niet verwachten dat psv dat nivo haalt.

22 oktober 2021 om 11:51

Goed idd maar niet fantastisch. Als je coach dit fantastisch vindt dan is hij snel tevreden.

22 oktober 2021 om 12:17

Goed spelen is niet tactisch fantaatisch.
Europese wetten gelden tijdens dit soort wedstrijden. Het is zo knullig om tegen een goal aan te lopen zoals PSV overkwam, daar moet je, ook als coach, gewoon nijdig op zijn.

Sociedad is wel de nummer 1 in Spanje dus we praten niet over een slechte club. Als je Monaco als nummer tien noemt vermeld dit dan ook ff.

22 oktober 2021 om 12:13

Dat zijn van de appels en peren vergelijking. Heel eerlijk; sociedad is niet de beste van Spanje en Monaco niet de tiende club van Frankrijk.

Het zijn imo wel twee ploegen waar PSV thuis van zou moeten winnen.

Het verschil zit hem ook in de hardheid die je al in de jeugdelftallen bij Ajax mee krijgt. Ooit een docu over gemaakt in het verleden "daar hoorde zij engelen zingen" en die werd door iedereen bekritiseerd en afgebrand. Belachelijk hoe Ajax met jonge kinderen omgaat etc. Dát is wel de essentie waar het om gaat in het prof voetbal.. winnen!

Het is een mindset die anderen omschrijven als kil en koud als je dit tegenover bijv psv zet, bij psv is alles gemoedelijker en warmer... tsja, dat is wel ongeveer het verschil waar ze nu mee worstelen heb ik het idee. Zoals boven al eerder aangegeven, na gisteren moet je woest zijn en daar overduidelijk in zijn naar alles en iedereen, alleen dan hou je spiegels voor die broodnodig zijn in het voetbal.

22 oktober 2021 om 11:30

Qua coaching en uitspreken in de media heb je waarschijnlijk wel een punt. Qua hardheid en werkethiek zie je juist dat de Zuid-Amerikanen (alvarez, Martines, Tagliafico) bij Ajax op het veld nog wel wat extra kunnen toevoegen. Maar bij PSV moeten ze wel iets harder naar zichzelf zijn, en soms ook benoemen als het gewoon ruk is.

Als je het hebt over een topsportcultuur kun je toch moeilijk trots zijn op een nederlaag tegen de huidige nummer 10 van Frankrijk? Monaco zal ongetwijfeld hoger gaan eindigen maar geeft wel aan dat ze zeker nog niet in topvorm zijn. En PSV is natuurlijk niet weggespeeld, maar ik zou van een coach als Schmidt (die ook niet op zijn mondje is gevallen) wel iets meer ambitie verwachten)

Psv was in de 2e beter dan Monaco maar die Schmidt moet echt eens kappen met dat overdrijven steeds. Als hij dit fantastisch vond dan heb ik echt medelijden met de supporters. Dit was niet fantastisch. Het was ok, prima. En je verliest op een zure manier maar het moet en kan echt beter.

22 oktober 2021 om 12:12

Aan het begin van het seizoen ging het ook beter. Maar ik vraag me nu af of het wel echt beter kan. Madueke is momenteel niet in vorm dat scheelt natuurlijk ook nogal wat. Maar bij 3 spelers uit de huidige 11 stel ik toch wel mijn vraagtekens. De spits vind ik niet goed genoeg of nu Vinicus of Zahavi speelt, Mwene is erg matig en van Ginkel voegt dat extras ook niet toe. Ook Max is in een slechte vorm.

Der Hand in eigen Büsum steichen is vast en zeker geen Duits spreekwoord.

Na 3 belangrijke thuiswedstrijden in Europa op rij hou je een puntje over in de Europa Leaugue.
Het argument dat je nog altijd boven aan staat zegt niet zo veel met de twee zwaarste uitwedstrijden nog komend.

Na weer een goal tegen van binnen de 5 meter mag je toch wat meer scherpte van je keeper verwachten? Met wederom 20 kansen mag je toch meer goals verwachten van je aanvallers? Als je in de laatste minuten een goal tegen krijgt kan je toch niet zeggen dat de tweede helft tactisch fantastisch was?

Waar is de kritische noot? "That is football" is commentaar voor verslaggevers, niet het argument voor een coach.

Zondag hangt helemaal niet af van Madueke, die laat namelijk al maanden niks zien. Kun je beter iemand op die positie hebben staan die wel per ongeluk een goede voorzet of doelpunt oplevert.
En ja, het is iedere keer net niet. Dat is ook frustrerend. Tegen Benfica bal op de lat en vertessen die in laatste minuut de winnende niet maakt. Gisteravond weer vertessen die een grote kans op de winnende om zeep helpt. Dat is het verschil tussen winnen en verliezen, en komt door kwaliteit. Ze kunnen gewoon niet beter.

Jammer dat PSV nooit aan slot heeft gedacht als coach. Die had er denk ik wel een leukere ploeg van gemaakt. Als Schmidt niet overwintert met PSV zijn wij er echt niks mee opgeschoten. Ik zie ook niet dat Schmidt spelers beter maakt en of het team hoog druk kan laten spelen zoals Slot dat wel doet met een matig elftal.

Schmidt is gewoonweg niet de juiste trainer voor psv. Ik vind hem in het algemeen geen goede trainer. En waarom niet:
- geen automatismen
- geen of zeer weinig combinaties
- alleen maar lopen lopen lopen.
- passes komen vaak niet aan, te hard of achter de man
- bij een ingooi weten ze niet wat te doen, iedereen staat stil
- geen speler wordt beter (Madueke en Zahavi bijv zie ik alleen maar minder worden
- spelers blijven herhaaldelijk vervallen in dezelfde fouten. Alles moet door t midden.
- wisselbeleid

En zo zijn er vast zaken die ik vergeten ben. Ik krijg het gevoel (kan het natuurlijk iet staven) dat er niet getraind wordt op combinaties, een-tweetjes, driehoekjes. Alles is op goed geluk en hopen op een ingeving van Gakpo.
Uitgespeelde kansen? Ik zie ze nauwelijks.
Hoog tempo, een keer raken, snelle combinaties, dat zie ik (helaas) alleen bij Ajax. Niet voor niets malen Pec, Sparta en GAE het psv lastig. Daar kan je dat nog rechtbreien. Tegen Sociedad mag je blij zijn met een gelijkspel, tegen Monaco was een gelijkspel wel terecht geweest, maar hoeveel kansen kregen we? En alles gaat recht op de keeper af.
Zondag zie ik het helaas somber in.
Ik verlang terug naar de tijden van Guus, Alex, Gomes, Farfan , Guardado, Moreno. Dat niveau ontbreek volledig!

Het probleem is nu dat vele analisten de wedstrijd tegen Dortmund nu als maat nemen.
Ajax - PSV zal zeker een andere wedstrijd worden. Ajax mag zich wel eens revancheren voor die 0-4 nederlaag. Natuurlijk zal Ajax anders op het veld komen dan tegen Utrecht.
Hopelijk wordt het een aantrekkelijke wedstrijd met een 4-1 overwinning voor Ajax.

Ambitieus moet je altijd zijn- en blijven maar ook reëel. Als PSV-supporter constateer ik gewoonweg dat ieder vergelijk met AJAX mank gaat; dat op alle gebied. Het is daarom een illusie te denken dat PSV kampioen wordt. Ook voor as. zondag zie ik het zéér somber in. Het zou zomaar een bijzonder grote nederlaag voor de Eindhovenaren kunnen worden. Reëel is dat PSV alles op alles zet om als tweede in de competitie te eindigen. Hopelijk geeft dat komend jaar al direct toegang tot de Champions League, al vraag ik me wel direct af wat PSV daar te zoeken heeft op sportief gebied. Ik mis de tijd dat stichter Philips substantieel sponsorde en op de voorkant van het shirt prijkte. PSV kan alleen bij AJAX in de buurt komen indien Philips of de bedrijven uit de Brainport regio hun bijdragen immens verhogen. Ben er van overtuigd dat succes in het voetbal met veel geld, een goed beleid en dito jeugdopleiding te koop is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren