Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax is van niveau-Bayern München en kan Champions League winnen’

Laatste update:

Ajax wordt na de wonderlijke avond tegen Borussia Dortmund (4-0 zege) bedolven onder de complimenten. Rob Alflen, die in de jaren negentig voor de Amsterdammers speelde, gaat zelfs zo ver dat hij denkt dat Ajax in staat is om de Champions League te winnen. "Ik geloof dat Ajax van het niveau-Bayern München en -Manchester City is", aldus de huidige assistent-trainer van Sjors Ultee bij Fortuna Sittard tegenover het Algemeen Dagblad.

Volgens Alflen is de aanvallende speelstijl van Ajax vergelijkbaar met de genoemde grootmachten. "Die laten een tegenstander ook amper ademhalen", aldus de voormalig middenvelder, die 44 uitkwam voor Ajax. Alflen sluit dus niet uit dat de ploeg van Erik ten Hag de grootste Europese clubprijs dit seizoen wint. "Ik weet dondersgoed dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is, en je moet ook niet drie heel grote clubs achter elkaar treffen, maar in mijn ogen kan het gebeuren."

Alflen verloor dit seizoen met Fortuna Sittard met grote cijfers van Ajax (0-5) en raakte dinsdag opnieuw onder de indruk van de Amsterdammers. "Ik denk: wie kan deze ploeg stoppen?", aldus de ex-trainer van FC Utrecht. "De tijd van de Spaanse hegemonie is voorbij. Voor Barcelona en Real Madrid hoeft Ajax niet meer bang te zijn."

Ook Marciano Vink laat zijn licht schijnen op het huidige Ajax. De oud-middenvelder van de club denkt dat er vijf tot zes topclubs zijn die favoriet zijn voor de eindzege in de Champions League. "Daaronder zit Ajax denk ik nog", aldus Vink. "Maar je ziet wel verschuivingen plaatsvinden door de vele transfers. En we hebben gezien hoe hoog het niveau is dat Ajax kan halen, terwijl heel Europa meekijkt. Als ze redelijk gunstig loten, want dat blijft een loterij, en fit blijven, kan er van alles gebeuren."

Maakt Ajax een serieuze kans op winst van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Plaatsvervangende schaamte...

20 oktober 2021 om 21:38

i know right... gaan we weer met de waan van de dag. Sjaak Swart is er niets bij

21 oktober 2021 om 11:30

We hebben nog helemaal niets inderdaad. Ter illustratie. Als wij verliezen van Dortmund en Sporting wint van Besiktas is de stand na 4 speelrondes 9 punten Ajax, 9 Dortmund en 6 sporting. Dan is het afhankelijk van Sporting Dortmund in speelronde 5 of wij nog ingehaald kunnen worden. Wint Dortmund komen zij op 12 en blijft Sporting op 6. Als Sporting wint komt Sporting op 9 en blijft Dortmund op 9. Als wij dan gelijkspelen of verliezen tegen besiktas komen wij op 9 of 10 punten. Als we winnen van Besiktas (of eerder van Dortmund) zijn we door. Als Sporting op 6 punten staat op moment dat de laatste wedstrijd tegen ons begint, en wij staan op 9 punten gaan wij zeer wrs alsnog door vanwege het goede onderlinge resultaat. Als Sporting op 9 punten staat als de laatste wedstrijd begint en wij op 9 of 10 kunnen ze gewoon van ons winnen en zijn wij derde. Ervan uitgaande dat Dortmund zijn punten wel pakt tegen besiktas in de laatste pot.

Lang verhaal hè? Had tijd over.

20 oktober 2021 om 21:40

Dit soort teksten hoor je niet in het nuchtere Baarn/soest

20 oktober 2021 om 22:11

Ik ben er geboren. Hele nuchtere mensen

22 oktober 2021 om 16:21

Wil je Baarn niet in één adem noemen met Soest.. Soest stinkt en Baarn blinkt!
Waar een Soester gelopen heeft, groeit geen gras meer!

20 oktober 2021 om 21:52

Jaa vervolgens gaan we nog even de materiaalman van Almere city vragen wat hij er van denkt. Niet overal hoeft een artikel van geplaatst worden. Nu weten we het wel.

20 oktober 2021 om 23:04

Wat is er mis met de mening van een oud-speler? Niets!

20 oktober 2021 om 22:00

Ik schaam me niet. Ajax is op dit moment wel een serieuze kanshebber om ver te komen in de CL. Natuurlijk het kan zomaar over zijn, maar het voetbal is goed, Ajax overtuigt tot nu toe, scorend vermogen zit goed, achter houden ze het aardig dicht. Ja dan vind ik dat je ze wel een serieuze kandidaat mag noemen. Ik realiseer me ook wel dat dit redelijk eenmalig is, maar dit jaar is wel nog iets beter dan een paar jaar geleden. Het is iets consistente en het niveau is stabiel iets hoger. Het zou me dit jaar niet verbazen als Ajax de CL wint, maar goed met City, Bayern, PSG, Chelsea heb je nog een paar andere kandidaten en er zijn nog wat outsiders. Ik geef ajax nu 10-15% kans en dat gaat bewegen op basis van de ontwikkelingen. 10% is best goed als je bedenkt dat er nog 16 ploegen overblijven na de schifting, een bovengemiddelde kans dus.

20 oktober 2021 om 22:10

Er is een wezenlijk verschil tussen de kans hebben om als alles mee zit de toppers Bayern en city te verslaan als in 'gelijkwaardig' zijn. Speelt ajax 10x tegen bayern verliezen ze er zo'n 7 gok ik. Niks mis mee, gewoon niet nodig om na een formidabele wedstrijd tegen Dortmund dit soort onzin te gaan roepen

20 oktober 2021 om 22:22

Ik denk dat het oprecht dichter tegen 50/50 aan zit dan je denkt. Maar daar mogen we van mening over verschillen. Ik zie als Ajax zijn best doet echt een heel erg sterk team en met 10% kans doe ik niet alsof ze zomaar even gaan winnen, maar plaats ik ze wel in het rijtje serieuze kanshebber. Ik geef City en Bayern iets meer kans, maar als je de negatieve zijde belicht geef ik Ajax 20 a 30% kans er in de 1/8e finale uit te gaan en City en Bayern ongeveer 10%, daar zit wel een verschil

20 oktober 2021 om 22:28

Jij denkt oprecht dat Ajax-bayern 50/50 is? Waarom? Ajax kan geweldig voetballen maar is geen wereldtop. 80-20 of 70-30 is een betere afspiegeling. Het hangt allemaal af wat de loting wordt. Als je een topclub loot is de kans dat je uitgeschakeld wordt gewoonweg erg groot.

20 oktober 2021 om 22:36

Ik hoop het van harte, want ik ben ajacied, maar ik vind het een tikkeltje too much. Bayern is al jaren gemakkelijk de baas over Dortmund in de BL. Hoe mooi het gister ook was ik denk dat je dan niet kan zeggen dat ze direct niveau Bayern zijn na 1 gala voorstelling

20 oktober 2021 om 22:40

Omdat voor Ajax een clash met Bayern een topaffiche is terwijl andersom Ajax voor Bayern een mindere naam is. Bayern vs Real is voor Bayern tot op het bot gemotiveerd zijn, een klein beetje minder motivatie/inspiratie zorgt toch voor een iets betere kans. Dus ja ik schat de kans voor Ajax dicht tegen de 50/50, met het niveau dat ze gisteren lieten zien zelfs iets beter. Overigens paar jaar terug in de poule speelde ze tegen Bayern, zeer verdienstelijk en vind Ajax nu iets sterker. Ajax heeft in mijn optiek een voordeel dat het een beker is ipv een competitie. Tegen alle toppers in een competitie zal het lastiger zijn, een superleague, dan in een bekertoernooi met maar 2 wedstrijden en dan ook nog de iets minder inspirerende namen van de Ajax selectie dan bv Messi als Bayern tegen PSG speelt of Ronaldo als ze tegen Man Utd spelen. We zullen helaas nooit weten of jouw of mijn inschatting klopt of ergens op slaat, maar ik probeer mijne te onderbouwen op basis van wetenschap en objectieve criteria. Ik besef me goed dat het uitzonderlijk, normaal zou ik eerder naar jouw percentages neigen maar dit Ajax kan zo goed voetballen dat ik hem wel aan durf

20 oktober 2021 om 22:42

Niveau niet, maar ze hoeven gelukkig geen gelijkwaardige competitie maar een tweetal wedstrijden waar Ajax psychologische voordelen zal hebben en Bayern nadelen. Juist omdat Bayern toch de iets betere kwaliteit heeft/zou moeten hebben. Ik schat in dat dat effect het niveleert. Maar misschien is het hoop speaking, gelukkig eerst nog 3 tot 5 wedstrijden tegen andere clubs. Ik hoop dat Ajax en Bayern 1 worden in hun poule

20 oktober 2021 om 22:48

Sorry maar ik denk dat je ietwat teveel kijkt als ajax fan. Als je Ajax in de vorm van gister meer kans geeft dan bayern kijk je toch teveel door een gekleurde bril. Dat niveau haalt bayern wekelijks hè. Vergeten hoeveel club ze op het bot vernederen waaronder Dortmund. Laatste jaren altijd 4,5 of zelfs 6-0. We gaan het zien als ze tegen Bayern moeten. Maar je bent niet beter als je 1 keer een heel hoog niveau haalt wat de tegenstander wekelijks haalt en misschien nog wat hoger.

20 oktober 2021 om 22:54

Even opgezocht, Bayern wint idd wel erg dik vaak. Ik zeg ook niet dat Ajax beter is, ik zeg dat ze een goede kans maken op basis van een aantal argumenten waaronder motivatie. Psychologie speelt een enorme rol in topsport. Ik liep met hardlopen ook altijd mijn beste wedstrijden op NK's, Europa Cup's en niet op een loopje als de CPC. Voor Bayern is Ajax de CPC en voor Ajax is Bayern een NK finale. Misschien schat ik het compleet verkeerd in, maar ik hoop dat ze elkaar treffen in de kwart, halve of hele finale.

20 oktober 2021 om 23:09

Jij denkt dat een elftal vol met Duitsers last hebben van motivatieproblemen? Duitsers zijn altijd 100% gefocust. Die hebben geen last van weinig motivatie. Bayern heeft een team vol met winnaars vandaar dat ze zoveel teams inmaken. Geen zorgen hoor die hebben echt geen last daarvan.

20 oktober 2021 om 23:09

Ik denk dat we het eigenlijk grotendeels met elkaar eens zijn haha Ajax maakt gewoon meer kans dan in andere jaren, en er is rede voor optimisme.

Waar veel mensen zich een beetje voor schamen, ook al kunnen we er niks aan doen, is dat er lukraak allerlei incapabele mensen de gekste dingen gaan roepen na die galavoorstellling. Dat is gewoon nergens voor nodig

Gepaste trots, maar we zijn pas halverwege de groepsfase

21 oktober 2021 om 00:04

Ach ja Ajax heeft het 3 jaar geleden goed gedaan tegen Bayern anders... Denk dat de teams qua sterke niet heel anders zijn dan toen.

21 oktober 2021 om 00:12

Het is geen onzin. Dortmund is een prima tegenstander en werd gister 80 minuten lang vernederd. We hebben het allemaal gezien, dit Ajax is heel erg goed. Het doelsaldo, +11 is geflatteerd, tegen besiktas hadden ze 4 doelpunten meer moeten scoren. Dus nee, blijf lekker in je waan, dit Ajax is een kanshebber

21 oktober 2021 om 00:30

Tegen wie heb jij t dan freddy? Tegen mij? Zo ja dan heb je volgens mij niks gelezen van mijn comments hier boven

21 oktober 2021 om 07:20

Grappig, twee jaar geleden speelde Ajax 2 keer tegen Bayern. 2 keer gelijk. Maar hey wat je onderbuik zegt moet wel kloppen. Van te voren zou Ajax het moeilijk krijgen tegen Dortmund, dat was toch een serieuze tegenstander. Die vertrekken vervolgens uit de arena met het gevoel dat ze tegen Bayern hebben gespeeld. Maar hey, Ajax is klein en tegen toppers moet alles meezitten toch. Opvallend hoe de lat voor Ajax per wedstrijd verschuift. En dat blijft maar doorgaan. EL finale incident. CL halve finale zou de komende 10 jaar niet meer voorkomen. Dortmund ja nee er zijn veel betere tegenstanders als ze die tegen komen is het klaar. Inmiddels hebben ze 9 uit 9, 11 doelpunten voor en een doelpunt tegen, en is elke tegenstander door de buitenwacht gedegradeerd tot een ja maar Europees stelt het niet zo veel voor tegenstander. Zelfs Dortmund wordt gebagitaliseerd met er zijn betere. Al treft Ajax Man City, Bayern en Chelsea achter elkaar en komen ze telkens als winnaar uit de bus dan nog hoor je geluiden als ja maar opstelling, ficus lag nu ergens anders, zijn in verval, blessures etc etc.

21 oktober 2021 om 07:25

@arsenal

Dit dus. Je kan beter je mond houden. Gewoon helemaal. Laatste jaren vernederen ze Dortmund. Spijtig voor jouw heeft Ajax tijdens die jaren al tegen Bayern gespeeld. Dat was twee keer gelijk. Zal wel eraan gelegen hebben dat het de groepsfase was. Oh nee was natuurlijk een compleet ander Bayern of wacht dat was toeval en gebeurd 1 van de 10 keer.......

21 oktober 2021 om 08:00

Ik vertrouw meer op de wetenschappelijke inzichten in de psyche van de mens dan in het argument: "Duitsers zijn altijd 100% gefocust". Dus ja ik verwacht bij Bayern een minder getergd team dan tegen bv een City, PSG, Liverpool.

21 oktober 2021 om 09:13

Ninjakai,
die wedstrijd van 3 jaar geleden zegt inderdaad alles… Toevallig vergeten wat voor goede trainer ze toen hadden? Sinds Kovac weg is is bayern een echte machine onder Flick en Nagelsmann. Als je denkt dat Ajax door een knappe overwinning opeens hetzelfde niveau heeft kunnen we deze discussie beter niet voortzetten.

Magikhetwete,
Laat die wetenschappelijke inzichten dan maar zien over Duitsers. Of is het puur jouw onderbuikgevoel dat een minder getergd team verwacht?

21 oktober 2021 om 11:30

@Arsenal890Bayern is voor elke CL tegenstander een Angstgegmer, het is een Horrortrip om in München te moeten spelen. Ajax heeft deze status zeker niet, na één prima wedstrijd.

21 oktober 2021 om 12:27

Die knappen, dat probeer ik inderdaad te zeggen. 1 prima wedstrijd en er wordt gedaan alsof ze niveau bayern en city zijn. Dat is natuurlijk lachwekkend.

21 oktober 2021 om 17:54

Google even op wat (sport)psychologen zou ik zeggen. Als ik wetenschappelijke inzichten moet laten zien betekent het dat het je onvoldoende boeit anders was je zelf wel gaan zoeken. De conclusies uit de onderzoeken heb ik je gegeven. Ik herhaal: de psyche van de mens, ook Duitsers, raken gemotiveerd van maximale uitdaging en minder van mindere uitdaging. Ik vertaal voor Ajax is Bayern een ultieme uitdaging, voor Bayern is Ajax dat niet. Dan heb je het choken als het je boven de pet gaat, speelt minder bij teamsport, maar speelt ook. Ik zeg dus Bayern is beter, maar ik geef Ajax 50/50 juist omdat Bayern licht beter is. Voor Bayern zal een kwartfinale tegen Ajax chill zijn, tegen de mindere, voor Ajax is het tegen de topfavoriet. Als je dit niet snapt, dan adviseer ik je gewoon weg wat cursussen te volgen als je het interessant vind. Liefst op wetenschappelijk niveau, je zal versteld staan. Psychologie en neurologie zijn interessant om dit soort dingen te verklaren

20 oktober 2021 om 22:02

Daarom is hij ook assistent-trainer Fortuna Sittard ...

20 oktober 2021 om 22:04

Dat en ook mateloze irritatie. Na de wedstrijd tegen PSV was PSV de nieuwe kampioen en Ajax een uitgeblust elftal op zijn retour. Nu winnen ze de CL wel eventjes.

Dat eindeloos droevige gezever maakt een nederlaag extra zuur en haalt zelfs een beetje glans van een avond die magisch was. Laat ze gewoon even normaal doen joh. Geen wonder dat Ten Hag alweer waakte voor zelfoverschatting, die voorzag ook al wat die populisten weer zouden roeptoeteren.

Als alles op zijn plaats valt kan dit zomaar het jaar zijn. Dat zou wel een verrassing zeg, 50 miljoen injectie bij PSV, de succescoach behouden ook al trokken er allerlei internationale topclubs aan hem, en een geweldige start van de competitie. En dan net in dat jaar wint de concurrent de belangrijkste prijs ter wereld...

20 oktober 2021 om 21:41

Overdrijf niet zo zeg. De groepsfase van de CL is halverwege en er wordt nu al gepraat over de CL winst.

20 oktober 2021 om 21:47

Je maakt de KNVB Beker wel heel groot

20 oktober 2021 om 22:00

Zo'n jaar gaat het niet worden. Daarvoor is iedereen nu al te vroeg Ajax de hemel aan het in prijzen.
Zo'n jaar kan het alleen maar worden als je tot de kwart finale de underdog bent.
Geen 1 club die Ajax nu nog onderschat.
De overwintering is al mooi en de rest is allemaal bonus.

21 oktober 2021 om 07:15

Ik dacht dat PSV al de Johan Cruyf schaal had gewonnen?

Mooi dan weten we ook wat Alfen vindt en natuurlijk de open deuren Vink. Wie volgt? Aad de Mos weer? De assisten trainer van Ajax dames?

Ajax heeft het fantastisch gedaan hoor, maar laten we niet overdrijven haha.

20 oktober 2021 om 23:18

Als de eventuele loting een beetje mee zit, dan kan het zomaar gebeuren denk ik. Ajax is niet van hetzelfde niveau als Bayern en City, maar met een beetje geluk hier en daar kan er van alles gebeuren

20 oktober 2021 om 23:37

We zitten op de helft van de groepsfase en speculeren al over een eventuele finale plaats… gisteren was fantastisch, voor mij was het een 50/50 wedstrijd qua kwaliteit gezien. Tegen Besiktas en sporting hoor je gewoon te winnen. Als Ajax de poule fase doorkomt dan begint het pas echt, en ook dan moet je het per wedstrijd bekijken want het kan snel gaan.

21 oktober 2021 om 00:15

4-0 was allesbehalve een overdrijving.

Sterker nog, ik ga zo ver. Dit was tot op heden de meest indrukwekkende wedstrijd in de CL van dit seizoen.

Hoeveel van dit soort verhalen moeten we nog lezen? Nu zijn ze CL favoriet en na het verlies tegen Utrecht bakte ze er niks meer van. Ajax presteerde gister heel goed en heeft een knap resultaat behaald. Maar laten we niet te hard van stapel lopen zeg.

20 oktober 2021 om 21:56

Wat ik een aardige graadmeter vind, zijn de betsites. Daar wordt Ajax na City, Bayern, PSG, Liverpool, Chelsea en Real Madrid op dit moment als 7e samen met Juve en Manchester United geacht de CL te winnen. Dus voor clubs als Barcelona, Atletico, Dortmund, Inter etc. Nu zijn er weinig clubs zo oppermachtig in de poule als Ajax dus op basis van de prestaties na 3 wedstrijden had ik Ajax na City en Bayern gezet, maar dat is wel de waan van de dag inderdaad. Ik denk wel dat City en Bayern de enige zijn die Ajax in de vorm van gisteravond eventueel het nog moeilijk hadden kunnen maken.

20 oktober 2021 om 22:05

Weet je wat het is, ajax kan op een top dag, als het meezit van iedereen winnen. Maar dat betekent niet dat je als club direct gelijkwaardig bent.

Ik waardeerde oprecht de positieve sfeer gisteren tussen supporters van verschillende clubs, maar dit soort artikelen doen dat weer teniet

20 oktober 2021 om 22:06

Vindt je betsites nou echt een goeie graadmeter? Ik denk van niet namelijk maar goed. Als Ajax speelt zoals gister zouden city, bayern, atletico, Liverpool en Chelsea wel resultaat behalen tegen Ajax. Dat Ajax ‘eventueel’ het alleen moeilijk zou hebben tegen city en bayern is natuurlijk waan van de dag hè. Ik ben het eens met MB76. Ajax kan winnen van die clubs maar dat maakt ze niet gelijkwaardig. Ajax kan namelijk ook verliezen van een Valencia, Getafe, Roma en atalanta om wat maar te noemen. Dat geeft ook niet want Ajax is Europese subtop hè. Dat is gewoon een knappe prestatie.

20 oktober 2021 om 22:11

myvision laten we niet overdrijven, Chelsea, Liverpool, PSG en United hebben veelste veel kwaliteit in hun teams om het Ajax niet moeilijk te maken, al is United met Ole onvoorspelbaar.

20 oktober 2021 om 22:50

Oh, het bagatelliseren is weer begonnen. Op basis waarvan kan jij zeggen dat City, Bayern, Atletico, Chelsea etc gewoon resultaat zouden halen als een Dortmund de grootste nederlaag van de club om de oren krijgt? Ajax heeft in het zeer recente verleden nog aangetoond die clubs aan te kunnen pakken. Ook je volgende argument snijdt geen hout, gezien ook de Europese top weleens van die clubs die je noemt verliest. Prima dat je die wedstrijden er bij haalt, geen van die tegenstanders was een klasse beter dan Ajax terwijl Ajax wel Chelsea, Spurs (ongeacht het resultaat), Madrid, Juve en Benfica bij tijd en wijlen deklasseerde. En Ajax was gisteren wel 1-2 klasses beter dan Dortmund. Verder helemaal prima om ook dit seizoen weer te opereren vanuit de underdogpositie.

20 oktober 2021 om 23:11

Ik bagatelliseer het niet, ik zie Ajax graag door jou bril maar ben iets meer realistisch. Ajax lag er ook uit tegen Tottenham in de halve finale terwijl ze betere teams hadden verslagen. Vergeet ook niet dat Dortmund een totale offday had, het kan soms gebeuren net zoals Ajax 4-0 kan verliezen tegen PSV.

20 oktober 2021 om 23:19

Ik had het over de reactie van arsenal890. Ik heb zeker een Ajaxbril maar realistisch gezien had Ajax ook gewoon de finale moeten halen tegen Spurs. Getuige mijn gigantisch overwinning op de betsites, gezien ik altijd anti-jinx met bets op onmogelijke gebeurtenissen (die toen toch in de laatste seconden van de extra tijd de harde werkelijkheid werd). En ook je statement over een off-day van Dortmund valt moeilijk te controleren, gezien dat misschien ook gewoon door Ajax kwam? Dat benoemen is alsnog het resultaat bagatelliseren. Deze afslachting is Dortmund nog nooit overkomen in de CL, ik zou iets minder je realisme-kaart spelen en meer genieten van het feit dat je iets hebt gezien dat veel weg had van wereldklasse.

20 oktober 2021 om 23:59

Helemaal eens met je laatste zin maar ik zeg het toch om voorzichtig te blijven, als je namelijk te euforisch bent is een nederlaag of uitschakeling nog pijnlijker, zie Tottenham, een wedstrijd die ze indd hadden moeten winnen. Anyway het is wat het is en laten we hopen dat Ajax zo door blijft gaan.

21 oktober 2021 om 00:08

Ja, daar kan ik 't alleen maar mee eens zijn. Er is bijna geen club die zo hard de deksel op de neus kan krijgen als Ajax. Spurs, Roma, Valencia, Chelsea en in mijn ogen ook Getaffe,.. Het waren allemaal anti - climaxes op basis van randzaken, niet doordat de tegenstander beter was. En dan ligt 't dus (op Chelsea na) vaak aan Ajax.

21 oktober 2021 om 00:17

Ajax in huidige vorm is Europese top

21 oktober 2021 om 00:46

@arsenal80 Als jij betsites geen goede graadmeter wint zou ik er vooral een bijbaantje van maken. Blijkbaar weet jij het beter dan de modellen gebouwd door slimme mensen van bookies die de miljoenen binnenharken

20 oktober 2021 om 22:47

Daar dacht ik ook aan; zo goed spelen en gelijk weer zulke hosanna, en waarschijnlijk weer uitgaan tegen clubs als Getafe,Valencia en Roma.. Ajax moet eigenlijk blijven hopen op grote clubs (lees; groter dan de boven genoemde) want tegen die clubs voelen ze zich blijkbaar goed..

20 oktober 2021 om 22:53

Helemaal met je eens dat Ajax beter de absolute topclubs kan loten. Overigens vind ik qua naam alleen de uitschakeling tegen Getafe schandalig. Valencia was nooit doorgegaan als Ajax niet genaaid werd thuis en uit tegen Chelsea en Roma had Ajax totaal aan zichzelf te danken (gemiste pengel), ondanks dat het naar mijn idee beter speelde.

20 oktober 2021 om 22:49

Oh top! Hoef ik ook niet meer met spanning te kijken. Is al bekend blijkbaar 🤙🏻

Doe dit nou niet.... ugh zo vermoeiend. Ajax supporters gewoon blij en euforisch en dan gaan anderen dit roepen en indirect ajax hiermee een slechte naam geven als arrogant...

Ongelooflijk dat 'analisten' een flinke zak geld krijgen om letterlijk elke dag wat random onzin te roepen met de wind van de dag mee... en dan ook een assistent trainer die toch enigzins realistisch naar het spelletje zou moeten kijken.

Oja wel typisch eigenlijk, als je met iemand een verhitte discussie hebt op vz worden je comments verwijderd, maar als vz zijnde vervolgens wel artikelen plaatsen die onderlinge afkeer vergroten.

Krijgen we dit weer. Laten we eerst maar eens door de groep heenkomen en gewoon van ploegen als Utrecht en Twente winnen.

20 oktober 2021 om 21:45

We winnen bijna van iedereen, maar je hebt wel eens een slechte dag. Net zoals Bayern tegen Mönchengladbach. Dus vind dit niet zo belangrijk.

20 oktober 2021 om 22:29

Bijna iedereen? we zijn niet eens op de helft en moeten nog genoeg ploegen treffen. Loop niet te hard van stapel.

21 oktober 2021 om 07:47

@Leo of een slechte dag zoals dortmund tegen ajax?

Wat een onzin. Doe ff rustig aan, genoeg wedstrijden zonder goed resultaat. En Bayern, Liverpool, City of Chelsea dan wel PSG lijken me geen pretje om achter elkaar tegen te komen.
Maar ff 1 wedstrijd tegelijk bekijken hè

De assistent van fortuna heeft ook z'n voetbalzone artikel. Iedereen die op dit moment iets roept kmover ajax krijgt daar gratis een voetbalzone artikel voor.

Ajax kan in de underdog rol zekers van topteams winnen, maar laten we niet overmoedig worden. Ze kunnen ook zo verliezen van clubs als Atalanta of Benfica.

Qua organisatie zeker.
Qua budget en stadion nog lange niet.
Maar je hebt tegenwoordig 3 type clubs.

1) clubs die hun eigen boontjes doppen.
2) clubs gesponsord door een sjeik
3) clubs die graag rente aan een bank betalen

Blij dat Ajax op topniveau presteert en in categorie 1 valt.
Overwintering gaat sws al een mooie prestatie zijn, en iedere ronde extra is een mooie bonus.
En jaah, met een gunstige loting kun je wederom weer ver komen, maar dat is niet iets wat je in de hand hebt.
Maar deze week sws nog genieten van de magistrale overwinning van gisteren en natuurlijk komt daar een beetje opportunisme bij kijken.
Hebben de zure negatievelingen iig ook iets waar zij lekker op gaan.

20 oktober 2021 om 22:49

Maar wat is een gunstige loting? Ik denk dat Ajax tegen de meeste clubs wel een goede kans maakt, omdat Ten Hag altijd met een ijzersterk plan komt. We zijn dit seizoen zo gevarieerd qua spel. We kunnen combineren, counteren en met Haller ook gewoon de lange bal spelen. We kunnen achter de spits een loper met diepgang zetten of een creatieve speler. We kunnen zoveel kanten op, zijn erg ingespeeld, volwassen en hebben een hele brede selectie. Het enige dat ons kan opbreken, is de keeper.

21 oktober 2021 om 07:43

Zou mooi zijn als Ajax Barcelona loot. Mooie opmaat naar de kwartfinale. City en Bayern sowieso vermijden. PSG zal ook groeien. Alles valt en staat bij loting.

Dat is natuurlijk onzin. Ajax doet het goed, maar komt niet in de buurt van Bayern. By far niet. Maar met een beetje gunstige loting kan dit Ajax wel weer ver komen. Zie alleen psg, bayern, city, Chelsea als een maatje te groot. Rest hebben ze gewoon kansen tegen.

“Als ze redelijk gunstig loten want dat blijft een loterij”. Man man man, wat een uitspraak.

20 oktober 2021 om 22:23

Hoe wil je na de groepsfase inderdaad nog gunstig loten? De beste 16 in Europa. Dan moet je aan de bak.

20 oktober 2021 om 23:09

Nummer 2 van die poule van Sevilla, Wolfsburg, Lille en Salzburg.

20 oktober 2021 om 23:12

En er dan uitvliegen als tegen Roma of Getaffus. Geef mij maar een absolute topclub.

Als ik gister Ajax zag voetballen en vandaag een Barcelona en Man United dan kunnen die er helemaal niets van. Ajax geeft al deze teams gratis voetballes als zij deze clubs tegenkomen in de Champions League. Alhoewel Marc Netto daar best wel een bedrag voor mag vragen tegen die tijd.

20 oktober 2021 om 21:52

Zou Utrecht ook Barcelona en Man United voetballes geven? Aangezien die wonnen van Ajax in de Arena?

20 oktober 2021 om 21:59

Die wedstrijd had natuurlijk dezelfde intensiteit als gister. Ik denk het dan wel ja, bedankt voor je wijze toevoeging.

20 oktober 2021 om 22:09

Precies. Hij vindt AZ dus helemaal de top van de wereld.

20 oktober 2021 om 22:05

Ter hag is de brein erachter. Met
de zuid amerikaanse strjders. En de amsterdamse bluf.

Oke vanaf morgen weer over tot de orde van de dag. Zo is het genoeg geweest.

We hebben 3 wedstrijden gespeeld in de groepsfase, laten we niet overdrijven zeg hahaha. Ze spelen momenteel heel goed voetbal, maar ik ben benieuwd hoe Ajax tegen een Bayern/City/Liverpool etc. zou spelen

Maar Ajax kan ook verliezen van Utrecht.. waan van de dag altijd.. gewoon 1 wedstrijd tegelijk bekijken!!

Zure reacties hier, AJAX is momenteel gewoon de TOP favoriet ... Man man wat een zure reacties weer ..

20 oktober 2021 om 21:55

Hahah en jij bent totaal onrealistisch. Leg de selecties van Ajax en Bayern en City eens naast elkaar. Als je dan nog met droge ogen durft te beweren dat Ajax TOP favoriet is, dan ben je niet helemaal 100%.

20 oktober 2021 om 21:57

Ik ben het wel met hem eens. De spelers zeggen niet zoveel het gaat erom wat het team brengt. Vraag dat maar aan Louis van Gaal.

20 oktober 2021 om 21:56

Nee, dat is Ajax niet. We zijn een goeie outsider met leuk verzorgd spel (en een beetje geluk) best wel eens ver zou kunnen komen. Bij topfavorieten denk ik eerder aan Bayern, City, PSG, Liverpool.. Die clubs zijn echt nog wel van een niveautje hoger hoor. Wij spelen niet altijd zo goed als gisteren he, misschien had je dat nog niet door..?

Onzin natuurlijk, Bayern is echt wel een ander niveau. Laten we eerst maar
kijken hoe het tegen de absolute top gaat, maar wie weet, voetbal blijft voetbal.

Dit is altijd met Ajax als ze een wedstrijd goed spelen dan slaan ze helemaal door.. in het weekend verliezen ze weer dan moet ten hag er weer uit en kan Anthony er niks van. Kom aan goeie pot gespeeld gister met een mooi resultaat maar draai niet helemaal door voor niks.

Wat me wel opviel, is er een verdediging in Europa die makkelijker voetbalt dan die van Ajax? Ik denk dat ze daarin misschien wel de beste van allemaal zijn, dat is toch alvast iets!

Lette gister toevallig ineens een beetje op die Martinez maar die is ook van een belachelijk hoog niveau hoor, zo vast aan de bal en zo geconcentreerd als hij te werk gaat, en dat alles met een vrij beperkte lengte.



20 oktober 2021 om 22:36

Maduro zei het goed: Ajax is zo ongelofelijk goed in de verdediging aan de bal. Dat komt omdat er veel halve middenvelders bij zitten. Martinez, Blind en Mazraoui. Allemaal willen ze de bal graag hebben, dat is weleens anders bij verdedigers.

Over Martinez het helemaal eens: ongekend wat een duels die jongen wint. Kan je je voorstellen dat die half jaar op de bank zat tijdje terug….

Hier kan ik wel om lachen
Het gaat nergens over.
Slaap lekker Rob.

Ik heb de wedstrijd zojuist in zijn geheel teruggekeken, want gisteravond (na een middagje drinken in de stad en door de geweldige sfeer eromheen) leef je meer in het moment. Ik moet zeggen dat mij wel een paar dingen opvielen. Berghuis werd geroemd alsof hij echt alle lijnen uitzette. En hij was ook goed hoor, maar de lof vind ik overdreven. Gravenberch was zelfs slecht. Hij werd geroemd omdat "hij overal was", maar leed enorm veel balverlies, won nagenoeg geen verdedigend duel/haast geen balveroveringen en was niet betrokken bij een goal, terwijl hij wel hele grote kansen kreeg. Gravenberch was echt niet goed genoeg. Alvarez was in mijn ogen echt verreweg de beste middenvelder gisteren. Hij zat overal tussen en was prima tot goed aan te bal. Mazraoui vond ik de beste verdediger, zo fel, technisch, bleef maar gaan. Echt een topper. Blind, Timber en Martinez ook goed. Voorin was natuurlijk Antony de grote man, zo fel, snel, behendig. Daarmee krijg je het publiek wel achter je. Haller was ook (eindelijk) een goed aanspeelpunt, won duels, scoorde. Tadic ook gewoon weer ouderwets belangrijk. Als team was het echt goed, maar ik denk dat hier nog wel meer in zit. En dan vooral bij Gravenberch en Berghuis. Ik zou best wat vaker Kudus op de plek van Gravenberch willen zien.

21 oktober 2021 om 00:23

Berghuis was fantastisch. Ajax speelde als een volwassenploeg tegen een jeugdploeg bij vlagen, maar Berghuis zorgde voor een vleugje magie. Die bal van Mazraoui die hij achter zijn standbeeld m’n aan Haller geeft en later in de eerste helft wipt hij met zijn buitenkant de bal zo in de loop van Gravenberch die op de keeper schiet.

Gravenberch met je eens, vandaag in een ander topic ook aangekaart. Aanvallend is hij echt een aparte speler. Had een rijtje genoemd van zijn wedstrijden in de CL dat hij ballen uit de lucht gewoon mist in kansrijke positie, onder de bal door gaat (gisteren na pass Timber) terwijl die op de keeper af kan, en dat schot in de eerste helft aan het eind op het randje van de 16.. hij laat zich naar links vallen en als hij bijna ligt gaat hij schieten? Echt heel apart om te zien soms.

Heb het nog geen Amsterdammer horen zeggen. Gister in de kroeg alleen gehoord: kan het weer zo een seizoen worden jongens? Laten we het hopen!

Meer is het niet. En zo is het ook. Overleef eerst eens die groepsfase en loot daarna geen Liverpool/City/Bayern.

20 oktober 2021 om 22:52

Waarom niet die clubs? We hebben toch ook de vorige keer Juventus en Real Madrid verslagen? Wij zijn voetballend en tactisch echt van een heel hoog niveau en tegen zulke clubs zijn de spelers ook nog eens op hun gretigst waardoor we ze gewoon kunnen aftroeven.

21 oktober 2021 om 10:03

Ja we hebben Juve en Real verslagen, maar dat is in mijn ogen nog wel een lager niveau dan city liverpool bayern. Maar ik snap je punt, ajax piekt vaak tegen sterke tegenstanders, alleen kom ik ze liever wat later tegen.
In de achtste finale een barca/man united loten zou ik lekker vinden.

Als je vanavond bayern munchen ziet voetballen en je ziet hoe makkelijk die ook weer even over Benfica heenlopen dan weten we dat Ajax niet eens in de buurt komt van Bayern. Bayern is voor mij toch wel de grote favoriet voor de CL

We moeten nou niet gaan overdrijven hoor.
Oke het was erg goed gisteren maar je kan Ajax toch niet vergelijken met een Bayer München, City, Chelsea, Madrid, Atletiek of een Psg

20 oktober 2021 om 23:21

Waarom kan je Ajax niet met die clubs vergelijken? Je kan voetbalclubs prima vergelijken..

21 oktober 2021 om 07:38

Mitch ik denk dat Ajax vd Spaanse clubs winnen kan momenteel. Bayern is veel beter imo.

Nou had vandaag met vrienden over Ajax. Ze zijn zeker van een killer niveau maar Bayern is toch wel echt hoog gegrepen, niet dat t suprise zal zijn dat Ajax Bayern zou verslaan maar laten we het wel realistisch houden dit soort uitspraken heeft geen toegevoegde waarde.

21 oktober 2021 om 08:21

Als Ajax het voor elkaar krijgt om Bayern uit te schakelen in de knockoutfase is dat wel degelijk een verrassing natuurlijk. Ze moeten gewoon hopen op een wat gunstigere loting en dan heb je wat meer kans om een ronde verder te komen.

Rob Alfen is zeker dikke vrienden met van de Vaart, die heeft er ook altijd eentje te veel op voor ze hem het woord geven.

Te vroeg gepiekt jammer. Ajax strand gewoon rustig in de 2e ronde. CL winst komop jongens nou.

Van het niveau bayen nog wel.raad deze beste man eens aan om naar Bayern tegaan kijken en welk voetbal hun spelen.

Hahaha nee joh. CL win je niet zomaar.Als t erop aankomt zijn Bayern,City,PSG,Liverpool sowieso beter. Maar Ajax heeft wel een akelig hoog niveau aangetikt. Jaren geleden heersten Spaanse clubs maar ik denk dat Ajax op zijn piek van alle Spaanse clubs kan winnen (over 2 wedstrijden). Dus volgende ronde Barcelona ofzo zou mooi zijn.

Als het om Europees voetbal gaat vind ik Ajax nog heel nederig. Veel mensen in Nederland zien Ajax ook liever niet presteren, puur omdat het die club uit Amsterdam is. Maar als je echt objectief naar hun spel gaat kijken dan laten zij momenteel toch echt fantastisch voetbal zien. City en Bayern schat ik misschien nog ietsjes hoger in maar de rest van de clubs spelen echt geen beter voetbal dan Ajax.

Tuurlijk. Je hebt altijd een kans om de CL te winnen als je eenmaal mee doet. Ajax is goed in vorm, maar speelt ook nog wel met pieken en dalen hoor.

Ajax moet dit niveau, van de wedstrijd Dortmund, eens langer zien vast te houden.
Verder denk ik dat ze met een beetje gunstige loting, best ver zouden kunnen komen (en een dosis geluk).

Goed team dat uitgebalanceerd is, maar denk dat ze op een goede dag tegen de absolute top (als die ene goede dag hebben) geen kans maken.

Laat Messi eens een goede dag hebben bij PSG tegen Daley Blind, dan lach je je kapot helaas. Maar dat is ook geen schande. Evenals de teams van Pep, Nagelsmann en Klopp.

Liverpool, Bayern, PSG en Man City. Dat zijn de top 4 teams in mijn ogen. Verder heb je wel nog een Chelsea dat onder Tuchel ook een heel ander team is, maar op dit moment toch niet het niveau van die 4.

Het seizoen is nog lang. Als alles meezit (fit blijven, loting) dan kunnen ze ver komen. Eerst maar eens kijken hoe ze omgaan met het feit dat iedereen nu rekening houdt met Ajax. Van onderschatting is nu geen sprake meer. Ben benieuwd of Ajax hier mee om kan gaan en hoe ze daar op gaan reageren. Ik gun ze in Europa het beste!

Ajax gaat cl winnen zeg ik al vanaf het begin van seizoen.... weinig teams die zo goed spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren