Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart: ‘Marc Overmars gaat denk ik niet naar Newcastle’

Laatste update:

Newcastle United hoopt Marc Overmars weg te kapen bij Ajax, zo meldt De Telegraaf. De directeur voetbalzaken is in beeld om het aankoopbeleid uit te gaan zetten bij de Premier League-club, die onlangs in handen kwam van een steenrijk investeringsfonds uit Saoedi-Arabië. Overmars wil zelf niet reageren op de belangstelling.

De nieuwe eigenaren van Newcastle hebben torenhoge ambities en willen al in januari de transfermarkt op. Overmars is vanwege zijn uitstekende staat van dienst bij Ajax in beeld om dat project in het noordoosten van Engeland te gaan leiden. Newcastle besloot woensdag om Steve Bruce te ontslaan en is dus tegelijkertijd ook op zoek naar een nieuwe manager.

Het is onbekend hoe Overmars zelf tegenover het mogelijke avontuur in Newcastle staat. De directeur, die al sinds 2013 de technische leiding heeft bij Ajax, werd eerder ook al gelinkt aan Barcelona, Arsenal en Manchester United. Ajax zal qua salaris niet kunnen wedijveren met de aanbieding die Newcastle zou kunnen doen. Uit de jaarcijfers van de Amsterdammers blijkt dat Overmars afgelopen seizoen bruto 696.000 euro overhield, waar ongeveer de helft vanaf gaat aan belastingen.

Overmars heeft als gezegd indruk gemaakt in de rest van Europa met fantastische verkoopcijfers. De oud-vleugelspits verkocht in acht jaar tijd voor meer dan 600 miljoen euro aan spelers, waarvan meer dan 360 miljoen euro de afgelopen drie seizoenen. Overmars zette de afgelopen jaren op aankoopgebied een koerswijzing bij Ajax in en haalde met Daley Blind en Dusan Tadic de nodige ervaring als aanvulling op de jonge spelersgroep binnen.

In de studio van RTL7 reageert Champions League-analist Dirk Kuyt woensdagavond niet verrast op de berichtgeving. "Newcastle United zijnde snap ik de interesse wel", geeft hij aan. "Als je ziet wat Marc Overmars voor Ajax gedaan heeft, met zijn aan- en verkoopbeleid, denk ik dat hij in zekere zin is uitgeleerd bij Ajax. Hij heeft het fantastisch gedaan. Ik denk niet dat er een betere persoon is voor die functie dan hij. De vraag is: gaat hij ook zoveel winst maken voor een club die juist veel miljoenen gaat spenden?"

Bij Ziggo Sport laat Rafael van der Vaart een ander geluid horen. De oud-middenvelder denkt niet dat Overmars weggaat bij Ajax. "Hij doet het zo goed dat iedereen hem wil hebben", weet Van der Vaart. "Wat ze jarenlang al doen, met Edwin van der Sar samen, vind ik geweldig. Het verbaast me niet. Misschien is het wel een leuke uitdaging bij Newcastle United, maar ik denk dat hij veel liever naar Arsenal gaat. Daar heeft hij meer een connectie mee, maar dit gaat hij denk ik niet doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier kon je op wachtten, maar zie Marc dit never nooit doen.

20 oktober 2021 om 21:00

De wens is de vader van de gedachte.

20 oktober 2021 om 21:01

Waarom niet?! Zijn bijnaam is niet voor niets Marc Nettomars

20 oktober 2021 om 21:42

Die naam is nu niet meer terecht. Nooit geweest eigenijk. Hij wilde altijd al wel uitgeven, maar in eerste instantie kon het niet en later werd hij tegen gehouden door RVC. Sinds enkele jaren heeft Overmars meer te zeggen en sindsdien durft Ajax financiële risico's te nemen.

21 oktober 2021 om 01:31

Die naam stamt al van heel lang geleden af, toen hij zijn eigen contracten deed en toen steeds vroeg 'is dat netto?? Is dat netto??:

20 oktober 2021 om 21:01

Hij zal wel een bak geld kunnen verdienen daar en iedereen mogen halen die hij wil. Dus zie het zomaar gebeuren.

20 oktober 2021 om 21:22

Welnee het gaat niet om geld. Newcaste kan de komende jaren niet mee met de Engelse top. De echt grote spelers komen niet, die willen CL voetbal, mede om hun sponsor deals.
Als Overmars Ajax verlaat, zal het voor een grote club zijn. Niet voor Newcastle.

20 oktober 2021 om 21:39

Overmars kan er een grote club van maken. Een mooie uitdaging

20 oktober 2021 om 21:40

Echte grote spelers komen niet?
Als jij genoeg geld op tafel legt, komen die zeker wel.

20 oktober 2021 om 22:01

Speedyafc, niet iedereen denkt in het kader van ‘de grootste club’. Sommige mensen houden ook nog van uitdagingen. Newcastle is zeker een mooie uitdaging en speelt in ieder geval in een veel betere competitie.

20 oktober 2021 om 22:14

@ProTukker, oké, en hoe zie jij dat voor je dan? Ze mogen niet (veel) meer geld uitgeven dan er binnenkomt willen ze Europees voetbal mogen spelen, dus het is niet zo dat ze nu ongelimiteerd mogen uitgeven. En al deden ze dat wel gewoon dan mochten ze dus geen Europees voetbal spelen en zullen veel topspelers dat ook niet zien zitten.

20 oktober 2021 om 22:44

@de toekomst. Kijk eens naar man city waar die vandaan kwamen en wat ze gestaag hebben gebouwd. Ook daar begonnen ze met goede spelers die klaar waren voor een stap hoger. Nigel de jong, kompany, maar ook spelers al bellamy, Milner en jovetic of dzeko. Newcastle gaat op korte termijn echt wel grote stappen zet verwacht ik. Nee het zal niet meteen mbappe zijn. Maar er zijn genoeg interessante spelers die ze kunnen halen

20 oktober 2021 om 22:50

Die zijn gestart voor dat het financiële FairPlay ingevoerd was.

21 oktober 2021 om 12:06

Makkie, Saudi Aramco als nieuwe sponsor, die 300M per jaar geeft. Probleem opgelost. (PS City doet hetzelfde, want Ehitad airlines eigenaar is de broer van de eigenaar van City, en als Newcastle kan groein kunnen ze over jaar of 2 a 3 ook CL spelen.

20 oktober 2021 om 21:02

Straks neemt ie Ten Hag ook nog mee 😪

20 oktober 2021 om 22:15

Ja, en nemen ze de hele selectie en staf mee, gaan ze in rood-wit spelen en veranderen ze hun naam in Ajax....

20 oktober 2021 om 23:24

Ik ben vooral benieuwd wie ze zou moeten vervangen?! Ik zie Sjors Ultee als een interessante optie of wellicht reiziger doorschuiven? Vervanger van Overmars vind ik heel lastig..

20 oktober 2021 om 23:47

Ik pleit nog steeds voor Wim Jonk eigenlijk

21 oktober 2021 om 00:26

Nou ongeveer 10/11 jaar geleden gingen Marotta en Del Neri samen ( technisch directeur en Coach toen) van Sampdoria waar ze succesvol waren, Samen naar Juventus.

Del neri werd uiteindelijk ontslagen maar Marotta heeft toen echt Juventus weer ( met hulp) op de kaart gezet. Maar dit is natuurlijk wel een ander verhaal haha. Dat was een binnenlandse overstap van middenmoter naar een topclub. Van dit Ajax naar Newcastle United is een ander verhaal en een flinke stap omlaag waar geen garanties bij zitten

21 oktober 2021 om 00:58

Flinke stap omlaag lol

- Premier League
- Oliegeld van hier tot Tokio
- Uitverkochte stadions

Alleen CL mist en is met een top 6 een moeilijke. Maar dat is dan ook een mooie uitdaging.

21 oktober 2021 om 07:01

Ja flinke stap omlaag

- historisch een Europese topclub
- spelend in een kleine vijver en toch de Europese glans terug brengen
- inmiddels is het voor de 3e keer in ongeveer zes jaar tijd dat er een kleine schokgolf door Europa gaat, met jawel hoor daar zijn ze weer
- inmiddels 2 keer heel dicht bij Europees eremetaal en helemaal winst CL met een NL club is een wereldwonder van een prestatie.

Oliegeld van hier tot Tokio is juist totaal geen uitdaging. Sterker nog het bagatelliseert elke prestatie. PSG wordt belachelijk gemaakt als ze de CL niet winnen. Als ze hem wel winnen dan zou het niet meer dan gebruikelijk moeten zijn. Eigenlijk hetzelfde sentiment wat rond Ajax hangt in de eredivisie, terwijl die echt geknokt hebben voor de centen.

21 oktober 2021 om 11:15

@adilnibou338,

Laat CL nou net het hoogst haalbare zijn.

Nu heb je:

- Elk jaar titelfavoriet
-Veel geld ten opzichte van je concurrentie, en niks te maken met Ffp
- Uitverkocht stadion
- Elk jaar CL, en daar prachtig voetbal laten zien
- Redelijke vrijheid in het aantrekken van spelers

21 oktober 2021 om 11:37

Die Gerry Hamstra zit toch al bij Ajax? Zou die dat niet kunnen?

21 oktober 2021 om 11:39

@Ninjakai ..... Een schokgolf door Europa gaat......Je maakt het veel groter dan het is.

21 oktober 2021 om 12:10

Newcastle speelt in de beste competitie van de wereld, niet in de NL mickey Mouse competitie. En europees voetbal komt vanzelf.

20 oktober 2021 om 21:06

Naja tis wel leuk, hier heb je oneindig veel geld, doe je best. Soort real life fm met cheats.

20 oktober 2021 om 21:30

Dat wel, maar de grote kracht van Overmars is juist zijn onderhandelingstactiek. En feitelijk heb je die amper nodig bij een club met oneindig veel geld

20 oktober 2021 om 23:32

Benader het eens anders. Dit Ajax en de staat van de club beloven een mooie toekomst. De organisatie staat en als, let wel als(!) Ajax in staat is t geraamte van de selectie te behouden en waar nodig de kwaliteit nog verder te verhogen naar n de breedte dan gaan er hele mooie dingen gebeuren. Dan worden de deuren verder geopend om financieel steeds verder te groeien. Waarom zou je in dat kader nu in vredesnaam naar een club als New Castle gaan?

21 oktober 2021 om 01:56

Geld.

20 oktober 2021 om 21:06

Zeg nooit nooit, bovendien zou je de vraag kunnen stellen, wie heeft meer invloed op Ajax op dit moment, Ten Hag of Overmars en wie is makkelijker te vervangen? Als Ajax deze niveau aanhoud word het sowieso een nachtmerrie komende zomer. Dan mag je je zorgen gaan maken dat de helft van de spelers + staf vertrekken, voor alles is een prijs en Ajax moet vragen om de hoogste prijs, 80/90/100 miljoen voor de beste spelers van Ajax is helemaal niet vergezocht

20 oktober 2021 om 21:49

Eens Ajax gaat waarschijnlijk een leegloop tegemoet komende zomer. Ze kunnen goed verdienen maar tegelijk gaan Onana en Mazraoui gratis de deur uit. Zal Nico en ook mogelijk Neres weinig opleveren en zal Ryan dankzij ome Mino ook voor een schijntje vertrekken. Wederom opbouwen. Hebben Marc en Eric daar zin in? Ik hoop het. Mooie reeks in de CL maken, kampioen worden en beker pakken. Aantrekkingskracht nog meer verhogen en dan kan je wellicht prima vervangers halen. Maar de trainer en TD, dat wordt lastig ben ik bang.

20 oktober 2021 om 22:05

90 miljoen voor een Berghuis, Blind, Alvarez of Haller. Dat lijkt me sterk

20 oktober 2021 om 22:19

@DRL80, een leegloop? Dat wordt al jaren gezegd... Op dit moment zie ik alleen Onana, Tagliafico, Mazraoui, Neres en misschien een Antony vertrekken. Martinez net verlengt, Alvarez bezig met verlengen, Tadic, Blind, Klaassen, Haller, Berghuis, Timber, Kudus, Daramy, Rensch en anderen zullen nog blijven. Gewoon een uitstekende kern die met enkele jeugdspelers en aankopen weer top zal zijn.

20 oktober 2021 om 21:15

Dan zou ik nog eerder naar Arsenal of Barcelona gaan. Zitten in een sportief vergelijkbare situatie als Ajax destijds (financieel wel anders) en hij heeft daar gespeeld. Mooi om die clubs weer te helpen als je er gespeeld hebt. Maar laat hem liever maar tot z'n pensioen bij Ajax blijven

20 oktober 2021 om 21:23

Catenaccio 2.0 Bij Newcastle kan hij echt iets bouwen en die club bied hem veel meer perspectief. Bij Barca zijn de verwachtingen te hoog en heb je niet veel tijd en Arsenal heeft geen filosofie meer, die ging dood toen Wenger vertrok en Overmars zou daar een hele bestuur nodig hebben die daarachter staat maar ze hebben een eigenaar die alleen geld wil verdienen aan de club. Ajax heeft een DNA, Arsenal speelde nooit zoals ze onder Wenger speelde, die heeft echt een transformatie teweeg gebracht die nu gwn dood is.

20 oktober 2021 om 21:43

Bij Newcastle zit geld, en kan hij ook echt bouwen! Dat is bij Barcelona en Arsenal toch anders, waar je tegen meer beperkingen aanloopt.

20 oktober 2021 om 21:54

Eens, dan zit bij Barcelona en Arsenal toch een mooiere en spannendere uitdaging? Althans dat vind ik

20 oktober 2021 om 22:13

Als Newcastle veel geld gaat uitgeven, kunnen ze drie jaar niet Europees spelen. De uitdaging is dan zeer beperkt.

20 oktober 2021 om 22:20

Daarom, en welke topspelers zien het zitten om 3 jaar lang geen Europees voetbal te spelen? Ik denk weinig...

21 oktober 2021 om 01:59

Barcelona is wel de laatste plaats waar je nu moet zijn. Arsenaal heeft volgens mij die zuinige Amerikanen die relatief heel weinig uitgeven.

20 oktober 2021 om 21:27

Ik zie Marc niet als een geldwolf. Hooguit Arsenal of Barcelona zou hij verlaten voor een Ajax dat zo goed loopt als nu.

20 oktober 2021 om 21:31

Nou.. Hij verdient 'maar' 6 ton bij Ajax. Iets wat ik voor iemand in zijn functie en die het zo goed doet toch weinig vind. Zeker omdat hij echt wel miljoenen kan krijgen ergens anders. Daarnaast is het natuurlijk een enorme uitdaging om Newcastle naar de top te brengen. Vraag me alleen af of het echt een uitdaging waar hij naar zoekt als je al het geld vd wereld hebt.

20 oktober 2021 om 21:35

Weet je wat andere (technisch) directeuren verdienen? Ik heb geen flauw idee hoor, oprechte vraag.

20 oktober 2021 om 21:55

Iemand als Brands verdient 2 miljoen bij Everton. Denk dat het in de top zo minimaal een miljoen of 5 kan zijn, zeker bij zo'n club.

20 oktober 2021 om 22:03

In 2020 heeft Overmars anders wel een bonus van 2 miljoen mogen bijschrijven.

Als je dit mee telt is zijn salaris echt niet slecht. In vergelijking wat Newcastle zo kan betalen natuurlijk peanuts.

Hoop werkelijk dat Overmars / Ten Hag of iemand van Ajax het grote geld kan weerstaan.
Toch een hard hoofd in.

20 oktober 2021 om 22:04

Oke dat zijn nog wel stevige verschillen, wat logisch is. Maar volgens mij heeft Overmars genoeg centen dus hoop toch dat die nog voldoende uitdaging ziet bij Ajax.

21 oktober 2021 om 09:19

Denk dat er geen houden aan is eerlijk gezegd, al zitten ze beide bij Ajax natuurlijk wel op een perfecte plek. Ten Hag staat nog t/m 2023 onder contract, dus ben benieuwd. Blijkt dat hij graag naar Duitsland wil en de enige club waar hij dan naartoe zal gaan lijkt mij Bayern. Die hebben echter Nagelsmann, dus dat gaat 'm normaal gesproken niet worden. Misschien dan in Engeland. Vervanger van Arteta (hoop ik natuurlijk), Solksjaer of Nuno van Spurs. Clubs met veel mogelijkheden en een grote uitdaging.

Voor mij een droom als zowel Overmars en Ten Hag samen naar Arsenal gaan haha

21 oktober 2021 om 11:43

Bayern had tot 2 keer toe de kans om Ten Hag binnen te halen. Toch kozen ze steeds voor een andere optie. Dat zal een reden hebben.

22 oktober 2021 om 08:13

Tja, de eerste keer had hij nog alles te bewijzen en de keer daarna kozen ze voor Nagelsmann. Ik denk dat zo'n jonge Duitse trainer niet te verslaan is als het om Bayern gaat.

20 oktober 2021 om 22:29

Geld doet rare dingen met mensen...

Met je poten van af blijven!

Alsof je Ajax zou willen verruilen voor Newcastle...

20 oktober 2021 om 20:57

Voor een dikke portemonnee zeker wel…!

20 oktober 2021 om 21:00

De portemonnee van Overmars is dik genoeg. Ik denk niet dat iemand op zijn leeftijd zo’n stap puur voor het geld zou maken.

20 oktober 2021 om 21:01

Overmars heeft een geschat vermogen van meer dan 50 miljoen euro. Die portemonnee is sowieso al wel vrij dik dus

20 oktober 2021 om 21:04

Bij AJAX heeft hij ook een dikke portemonnee en hij werkt al bij een Europese topclub. Met AJAX kan Overmars grote dingen bereiken waarbij zelf het winnen van de CL niet meer uitgesloten is. Europa is gisteren gewaarschuwd dat is wel duidelijk!! Marc gaat daarom echt niet zijn droomclub verruilen voor een middenmoter uit Engeland waar nu opportunisme heerst maar geen garantie is voor succes. De Telegraaf zit weer eens opnieuw te stoken. Nu ze Ten Hag niet meer kapot kunnen maken, gaan ze onrust stoken door nu de pijlen te richten op Overmars. Ze moeten altijd een onderwerpje hebben. Helaas voor Newcastle gaat Overmars met AJAX Europa veroveren.

20 oktober 2021 om 21:05

Jij bent de accountant van Overmars? En zo oud is Marc niet. Het zal je trouwens verbazen hoe geldbelust mensen zijn naarmate ze ouder worden.

20 oktober 2021 om 21:05

@sandrrK91 Meer budget is geen uitdaging

20 oktober 2021 om 21:10

Ajax wint knap van Dortmund en is meteen Europese top? Dacht dat die verhaaltjes na 2 jaar wel klaar waren. Overmars kan veel geld uitgeven bij Newcastle en het is een spectaculair traject. Dus zo gek is het ook weer niet.

20 oktober 2021 om 21:12

Geld zal dan denk ik de grootste rol spelen om Ajax te verruilen voor Newcastle, want waarom zou Overmars weggaan? Ajax is zijn club en ze zijn al met een prachtig project bezig namelijk van Ajax weer een Europese topclub maken en dan nu opeens weggaan. Zou wel jammer zijn, ik denk dat Ajax dat wel even zou voelen.

20 oktober 2021 om 21:20

dus hij is geen advocaatje. Die deed dat wel.

20 oktober 2021 om 21:23

De CL winnen nog wel haha dat gaat nooit gebeuren.maar dromen mag natuurlijk.

20 oktober 2021 om 21:24

Kaponomad, naar mate je ouder wordt besef je juist dat geld niet het belangrijkste is. Maar gezondheid, familie en gelukkig zijn met wat je hebt.

20 oktober 2021 om 21:25

@kaoanomad
Overmars zit heel dik in Nederlands onroerend goed. Daar heeft hij belangen van tientallen mjoenen euros. Zijn hele carriere heeft hij slim geinvesteerd.
Bij Ajax werkt hij omdat hij het leuk vind. Het gaat niet om de centjes. Anders was hij allang weg geweest.

20 oktober 2021 om 21:43

En heeft aandelen in die dubieuze bitcoin firma toch?

20 oktober 2021 om 21:51

@Bress188: Wat bedoel je? Ik zeg toch nergens dat het wel/geen uitdaging is. Ik heb het over het privé vermogen van Overmars, wat enorm is. Zijn salaris bij Ajax boeit hem vrij weinig volgens me, is een schijntje van de rest van zijn inkomsten uit o.a. vastgoed etc.

20 oktober 2021 om 23:50

Was dat niet juist een sh*tcoin firma?

20 oktober 2021 om 20:58

Daar heeft hij straks wel veel meer budget en het is een nieuwe uitdaging. Zeg nooit nooit.

20 oktober 2021 om 21:02

Ze zouden hem wel kunnen gebruiken want dat aankoopbeleid is al jaren drama. Die Joelinton is voor een enorm bedrag gekocht, maar raakt werkelijk geen bal.

20 oktober 2021 om 21:07

Ja dat is zeker geen geweldenaar. Het zou onwijs jammer zijn als hij naar zo'n club gaat, maar het zou zomaar kunnen gebeuren.

20 oktober 2021 om 21:28

De uitdaging valt erg tegen. De hele infrastructuur moet daar oogebouwd worden Kost jaren voordat dat tot succes leidt. Eigenaren en publiek hebben doorgaans weinig geduld. Afbrandrisico is enorm.

20 oktober 2021 om 21:21

Waarom niet? Wat meer wil je nog bereiken bij Ajax? CL winnen zal echt niet gaan gebeuren en bij Newcastle is er nu een schip met geld aangekomen dus is er veel mogelijk om een mooi team te bouwen. Zie Overmars alleen niet in januari vertrekken. Maar ik hoop toch wel dat hij bij Ajax wilt blijven maar ik zou het ook wel begrijpen als hij een nieuwe uitdaging wilt aangaan. Dan krijg je daarna meteen de roddels van ten Hag naar Newcastle.

20 oktober 2021 om 21:24

Super mooi project hoor lijkt me. Enorm veel kapitaal om te spenderen nu. En een echte voetbalstad met een club met een rijke historie.

20 oktober 2021 om 21:27

Newcastle is het nieuwe City over een paar jaar, dus ik zou het wel begrijpen. Heeft zijn sporen verdiend bij Ajax en kan nu cashen en van Newcastle een absolute grootmacht maken.

20 oktober 2021 om 22:09

Ik zie hem eerder voor een combinatie van liefde en uitdaging weer top te worden naar Arsenal of Barca gaan, waarbij ik hoop Arsenal. Barca verdient hun sh*t en bij het eerste tegenvallertje ga je er daar als niet-Spanjaard uit

Wat een arrogantie, waarom zou Marc dat doen?

20 oktober 2021 om 20:58

Wat is er arrogant aan precies?

20 oktober 2021 om 21:02

Hahaha inderdaad, niks arrogant aan. Als nu zelfs Ajacieden zelf allerlei dingen te pas en te onpas als arrogant beginnen te bestempelen dan is het eind zoek he

20 oktober 2021 om 21:05

Als Newcastle hem wil, doen ze net alsof Newcastle een mooiere of betere club is dan Ajax voor Marc. Dat is er arrogant aan. Wat heeft Newcastle te beiden behalve geld?

20 oktober 2021 om 21:06

Newcastle is in niets mooier dan Ajax. Overmars zit bij zijn droomclub waarmee hij momenteel Europa verovert.

20 oktober 2021 om 21:07

Wat heeft Ajax te bieden met minder geld?

20 oktober 2021 om 21:08

Een mooi project - meer geld, de kans om iets vanaf de grond af neer te zetten, lijkt me een super gaaf project, imo.

20 oktober 2021 om 21:08

Newcastle is in dit geval een nieuwe uitdaging in de grootste competitie van de wereld, met veel mogelijkheden wat betreft budget. En wat is het belangrijkste in het voetbal? Juist geld, dus heeft helemaal niets met arrogantie te maken.

20 oktober 2021 om 21:09

Zoals hieronder al wordt aangegeven. Voor Marc zal het gewoon een enorm vette uitdaging kunnen zijn. Jullie praten nu vooral uit hoop in plaats van dat juliie met echt goede argumenten komen.

20 oktober 2021 om 21:12

@ A J A X,

Ze hebben echt wel wat te bieden. Het is gewoon een grote club in Engeland, dat ten eerste. Daarnaast is het misschien ook nog is grote uitdaging, om een club zo neer te zetten dat ze de huidige top 4 van Engeland aan kan vallen. Buiten dat zit er aan alles ook een maximum bij Ajax. De omzet wordt wel steeds wat hoger, maar het probleem is dat Ajax te klein is om die omzet zo hard te laten stijgen dat het wel mogelijk wordt om te concurreren met de absolute top, ondanks het uitstekende beleid. De echt goede spelers zullen altijd vertrekken na 1 of 2 goede seizoenen.

20 oktober 2021 om 21:12

Maar dus je geeft indirect toe dat je united Chelsea Juventus en barcelona wel een mooiere club dan Ajax vindt,over de transfers met die clubs heb ik zulke argumenten niet gehoord...

20 oktober 2021 om 21:30

Met de clubs die jij opnoemt kan je Europees succes hebben. Met Newcastle kan dat niet.

20 oktober 2021 om 22:06

Een mooi project? Wat is er in godsnaam leuk aan een club die oneindig geld heeft, als je alles wint is dat normaal want dat wordt verwacht. Wat is er leuk aan PSG en City? Die in een paar jaar de beste van Europa zijn? Ajax heeft alles zelf opgebouwd met een filosofie. Mensen: geld is niet het belangrijkste ter wereld….

20 oktober 2021 om 22:19

Money rules, waarom denk je waarom al die spelers naar City en PSG gaan? Niet vanwege de historie van de club maar omdat ze nu meedoen met de grote jongens en je er veel geld kunt verdienen.

20 oktober 2021 om 22:35

Hoe dan ook zal je iets op moeten bouwen. Jij doet net alsof je met geld perse het allerbeste team kan creëren, wat natuurlijk deels waar is maar er komt ook een uitstekend beleid bij kijken. Zeker in deze tijden. Het is de laatste jaren vrijwel onmogelijk dat een topspeler van een topteam een overstap maakt, je ziet het zelden. Als Newcastle aanklopt voor van Dijk, Neymar of de Bruyne bijvoorbeeld lacht de td van de desbetreffende clubs Newcastle gewoon uit. Alleen bij geldnood of een kort contract kan de club overstag gaan. Je zal dus hoe dan ook iets op moeten bouwen. Dat zal je alleen kunnen doen door een goed beleid te voeren. Je moet niet vergeten dat PSG ook spelers als Verrati en Marquinhos heeft gehaald terwijl het toen nog redelijk onbekende spelers waren of City die destijds de Jong en Kompany haalde.

Daarnaast is het veel meer dan alleen spelers kopen, de jeugdopleiding zal bijvoorbeeld opnieuw neergezet moeten worden, de faciliteiten zullen veranderd moeten worden, etc. Eigenlijk kan hij de hele club een beetje naar zijn hand zetten, want geld is in overvloed beschikbaar. Uiteindelijk zal hij dus zeker in het begin een grotere uitdaging dan bij Ajax hebben.

Geld is zeker niet alles, dat begrijp ik heel goed maar misschien vind hij het wel een leuke uitdaging. Zo raar kan dat niet zijn.

21 oktober 2021 om 08:04

Zijn liefde voor Ajax is groter, ik vermoed dat hij toch liever een club als Arsenal zou willen

21 oktober 2021 om 11:47

Het stadion in Newcastle is mooier, het shirt is mooier, de PL is veel mooier, de uitdaging is heel mooi. Er is toch veel moois bij NUFC.

20 oktober 2021 om 21:00

Is wel een gaaf project lijkt mij, voor een technisch directeur. Van een laaggeklasseerde pl club een topper maken is echt een uitdaging. Daarnaast is er genoeg budget om iets te doen waarschijnlijk en het zal ook een mooi salaris opleveren.

20 oktober 2021 om 21:06

Precies, genoeg redenen om het wel te doen. Zeker ook de grotere competitie en de eindeloze mogelijkheden zullen interessant voor hem zijn.

20 oktober 2021 om 21:22

Het is nu de club met het meeste geld. Buiten financial fair play om, waar ik het fijne niet van weet, is het de grootste klus in de wereld nu. Als ik Overmars zou zijn dan zou ik dit wel een hele leuke klus vinden met al dat geld waar je mee kan werken, maar goed ik ben Overmars ook niet.

20 oktober 2021 om 21:33

Hoeveel redenen wil je hebben? Financiële vooruitgang, meer budget, mooiere competitie en ambitie om de top aan te vallen. Zou het geen vreemde stap vinden.

Dadelijk gaan ze nog winst maken..

Gewoon een beter koffiezetapparaat in de Arena neerzetten.

20 oktober 2021 om 20:57

😂😂😂

21 oktober 2021 om 02:58

Met een illegale koffieplantage erbij

Meteen doen lekker een salaris van 20 miljoen per jaar vragen want die geven ze je toch wel

Is wel een mooie project voor Marc,ik denk dat hij alles al uit Ajax heeft gehaald,wat ongelooflijk knap is

20 oktober 2021 om 20:59

Nee nee, eerst de CL winnen met Ajax. Dan pas valt er te praten

20 oktober 2021 om 21:01

Haalt misschien Max uit de mogelijkheden bij de club, maar is nog lang niet klaar. Sterker nog hij is een ontzettend belangrijk onderdeel van de club. Niet alleen een uitstekende onderhandelaar en oog voor goede handelingen, maar ook een echte Ajacied met hart voor de club. Als we Marc kwijt raken zou dat zomaar het begin van een (tijdelijk?) verval kunnen betekenen. Ik zie namelijk niet 1/2/3 een goede, vergelijkbare vervanger

20 oktober 2021 om 21:03

Maar zoals spelers ambities hebben,hebben directeuren dat toch ook,als jij daar het veelvoud kan verdienen doet hij dat toch ook,waarom hebben spelers als frenkie ziyech de ligt Ajax dan verlaten...

20 oktober 2021 om 22:03

Clubliefde heeft veel meer waarde bij de oudere garde. Marc had allang ergens anders aan de slag kunnen gaan. Een visie en pure liefde voor de club maakt dat hij er nog steeds zit.

…En Frenkie de Jong ging voor 100% naar PSG.

20 oktober 2021 om 21:07

Kan beter terug naar Ajax. Op dit moment is dat een stap vooruit vanuit Barca.

20 oktober 2021 om 21:20

Ajax presteert gewoon heel erg goed momenteel. Maar dit soort uitspraken gaan wel wat ver. Het verschil tussen Barcelona en Ajax is dat de spelers van Ajax boven hun niveau spelen naar mijn mening en de spelers van Barcelona juist onder hun niveau. Want wat betreft kwaliteit heeft Barcelona gewoon betere spelers op vrijwel iedere positie.

20 oktober 2021 om 21:38

@memphisdepay Dat is toch ook precies het punt, hij kan beter terug maar Ajax dan kan hij weer presteren. Ipv bij Barca onder niveau aanmodderen.

Ehmm, ik ben nog niet ready voor dit nieuws eigenlijk.
Ondanks dat ik niets met Ajax heb, moet ik erkennen dat deze man ZO veel voor het Nederlandse voetbal heeft gedaan. Petje af.

Slim van Newcastle maar gebeurt lekker niet hoop ik. Gewoon nog een jaartje of 5 bij Ajax blijven en daarna hoop stiekem dat hij terug komt naar Arsenal😉

En "mijn" Arsenal loopt vervolgens weer eens te slapen. Hoop dus dat Overmars dit niet gaat doen om in de toekomst toch bij zijn oude Engelse liefde terecht te komen, ookal zijn daar wat minder opties. Overmars blijft voor mij de ideale directeur voor Arsenal ipv die totale idioten die er nu rondlopen.

20 oktober 2021 om 21:00

Die verhalen gingen er wel degelijk rond, dat is toen ten spraken gekomen met die overname door de Spotify-eigenaar en ex-Gunners.

Denk niet dat het gaat gebeuren, Edu en Arteta worden erg gewaardeerd door het bestuur. Al zou wederom geen Cl/el einde verhaal betekenen.

20 oktober 2021 om 21:27

Je zou er bijna op gaan hopen dat we de CL weer mislopen.

Moet je niet willen als marc zijnde. Je kan met ajax iets unieks neerzetten. Heeft hij rustig aan gebouwd ook en de tijd gekregen. Bij newcastle is het wachten op ontslag tijd krijg je niet

Hier valt voor Marc weinig eer te behalen. De sjeik koopt waar hij zin in heeft, Marc wordt gewoon een marionet en is slim genoeg hier niet in te stappen.

Gingen er vorig jaar ook niet verhalen dat Overmars TD zou worden bij Arsenal of Barca?

Ik wil het daarom nog wel zien, hij gaf toch ook aan gelukkig hier in Nederland te zijn en niet perse hoger op te willen?

Hoop dat dit niet waar is, nog liever Vd Sar wegkapen dan Overmars… zou echt verschrikkelijk zijn.

Marc netto gecombineerd met arab money kan wel eens goed uitpakken.

Ik zou het doen als Overmars zijnde. Bij Ajax ga je toch niet ooit de absolute top halen in de CL en is er in de binnenlandse competitie ook geen uitdaging meer.

Bij Newcastle kan die bouwen aan een mooi team. Die gaat knallen!

20 oktober 2021 om 21:05

Je begint echter wel op 0, de hele selectie vervangen en dan nog een geschikte manager vinden.. nee, dan kan je nog beter instappen bij een club met een betere selectie.

20 oktober 2021 om 21:07

Mooi toch.

Daar zit de uitdaging juist in. Wat is er nou zo spannend aan met de grootste begroting jaar in jaar uit de Eredivisie winnen? En soms wat uitschieters in Europa?

20 oktober 2021 om 21:15

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ajax oogst lof met die uitschieters in Europa. Eigen middelen, centen zelf verdiend en Ajax is een club op zich. Een Newcastle waar een miljard ingepompt wordt kan mijn waardering in ieder geval niet krijgen.

20 oktober 2021 om 21:41

Uitdaging? Het is als het spelen van football manager met cheats. Je hebt een infinite portemonnee.

Je kunt niet winnen. Als je wint, is het door de portemonnee. Als je verliest is het door slecht management. Linksom of rechtsom je kan er geen eer behalen....

20 oktober 2021 om 21:54

Tuurlijk wel.

En sowieso is het altijd de portemonnee. Anders zou een graafschap de CL kunnen winnen als het daar niet om draaide. De grootste clubs met het meeste geld komen naar boven drijven.

Maar vooralsnog moet er maar eerst een team worden gesneden dat op elkaar is ingespeeld zoals city bijv. Daar gaat ook jaren overheen.

Newcastle koopt dalijk haggie en ajax op.

20 oktober 2021 om 21:09

Ik gun Ten Hag echt een top team, maar dan zie ik hem liever bij Arsenal of Bayern.

20 oktober 2021 om 21:14

Bayern heeft Nagelsmann? Waarom zouden die een nieuwe trainer nodig hebben?

Hier kon je op wachten. Zou alleen niet weten waarom Overmars dit zou doen? Zijn kwaliteit is juist slim inkopen om die later voor veel meer te verkopen. Daar is het alleen maar de beste inkopen en klaar als je zo'n eigenaar hebt. Hij kan er natuurlijk heel veel geld gaan verdienen maar of je daarvoor bij zo'n club wilt gaan zitten. Is allemaal nog maar net overgenomen dus hoe dat uitpakt weet je niet.

Hopen dat Overmars hier niet aan begint. Zou mooi zijn voor Ajax als hij daar nog in de lengte van dagen blijft, want de structuur van de club zit momenteel zo goed in elkaar. Hij, van der Sar en Ten Hag is echt een perfect technisch hart. Als hij dan toch besluit te vertrekken, dan hoop ik dat hij een van zijn oude clubs Barcelona of Arsenal er weer bovenop zal proberen te helpen.

Kunnen ze niet betale.... uh, oh wacht! Nee even zonder gein, hier moet je als Overmars zijnde toch niet aan willen beginnen joh. Ik zou lekker nog wat jaartjes bij Ajax blijven!

niet doen joh Marc, je zit uitstekend hier.

Afkoopsom 50 miljoen. Hij is onze man die de centen binnenbrengen, dus alleen tegen een extreme vergoeding laten overstappen!

Waar geen eer of prijs te behalen is?
Bij ajax kan hij nog prijzen winnen, ja of hij wil het voor het geld doen

20 oktober 2021 om 21:05

Hoezo kan je geen prijzen winnen in Engeland of met een club uit Engeland ? Genoeg eer te behalen met een mooie club als Newcastle in een mooie PL. Ja wat een uitdagingen... De eredivisie winnen en de de beker winnen jaar in jaar uit met een begroting van meer dan psv en Feyenoord bij elkaar....

20 oktober 2021 om 21:08

Deze club strijdt toch nooit om de prijzen of wel.

20 oktober 2021 om 21:11

Nog niet, over een aantal jaar wel met miljardeninvestering vanuit Saudi-Arabië

20 oktober 2021 om 21:11

Omdat ze een voorzitter hadden zonder ambitie en zonder organisatie en structuur.

Nu komt er een nieuw bestuur met geld en mogelijkheden. Dus met de tijd kan er iets moois ontstaan.

20 oktober 2021 om 21:09

Bij newcastle is juist veel eer te behalen. Topteam vanaf de grond opbouwen. Maak je jezelf onsterfelijk. Bij een big 6 club is dat al lastiger omdat je eigenlijk geen tijd hebt om te bouwen, aankopen moeten er direct staan en op top niveau meedraaien anders is het weer een miskoop

Ik denk dat dit voor iedere technisch directeur een fantastisch project is. Zou het niet raar vinden als hij dit doet.

Nouja, als je een keertje je eigen elftal wil neerzetten op absoluut topniveau zonder meteen geijkte topspelers te halen maar slim iets meer te zetten a la Red bull dan is dit wel een ultieme kans. Niet dat je instant succes hebt want dat lijkt me uitgesloten dus je moet wel ff verwachtingen managen haha

Zal voorlopig niet de laatste naam zijn die langs gaat komen. Hoop wel dat hijekker bij ajax blijft, doet het meer dan verdienstelijk.

We hebben een TD die als hij vertrekt ook nog gewoon een aardig zakcentje zal opleveren. Maar Marc Nettomars hoeft van mij niet weg hoor!

Overmars doet het natuurlijk niet alleen bij ajax. De RvC en de rest van het technisch hart is nauw betrokken bij zijn beslissingen. Denk niet dat hij dat in zijn eentje ook bij newcastle kan doen.

21 oktober 2021 om 10:26

killastylo, dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Stel hij zou er heen gaan dan zou het mij niets verbazen dat hij toch bepaalde personen met wie hij nu werkt ook mee wil nemen.. en dan is de schade nog groter bij Ajax.

Kijk daar heb je het al. Lelijke grijze club gaat met oliegeld smijten. Jammer dat de supporters daar dit soort gedrochten van eigenaren accepteren. Het voetbal is mooi door clubs zoals Ajax met een eigen filosofie en het voetbal wat ze op de mat leggen. Dit soort gruwels van clubs maken het voetbal kapot.

Werken als TD bij Newcastle is in essentie natuurlijk totaal anders dan bij Ajax. Bij Ajax wordt hij afgerekend op verkopen en bij Newcastle op inkopen. In dat laatste weet ik nog niet zo goed of hij daar goed in is.

Gaat hij nooit doen...

Hij is iemand die geld wil maken en niet geld wilt graaien.
Dan had hij allang een overtocht gemaakt

Ik vind Kuyt een mooie vent hoor. Niks persoonlijks. Maar die laatste zin snap ik niet. xD Een investeerder investeert niet om geld uit te kunnen geven. Een investeerder wil ook verdienen. De focus zal zonder enige twijfel liggen op winst maken. Je investeert om winst te maken. Ze zullen de vorige manager er niet uit hebben gegooid omdat hij een bezwaar had tegen een forse kapitaal injectie xD Ze zullen de lat hoger leggen dan bij Ajax. Maar het principe is niet anders natuurlijk.

Zie Marc Bruto dit niet doen. Tenzij Marc geen uitdaging meer vindt in Ajax. Maar ik kan me voorstellen dat het toch ook wel lekker is om wat meer te genieten waarvoor je al die jaren hebt gewerkt nu het uitkomt. Daarbij zit er nog genoeg rek in en is Newcastle geen potentiële topper in Engeland. Nee, ik denk dat ie lekker blijft.

Newcastle is echt wel een slapende reus. Denk alleen dat het weer zo'n club wordt die heel snel moet aanhaken en dat je geen tijd krijgt om te bouwen. Dat gaat voor Overmars niet werken. Dan kan je geen Anthony halen voor 15 mil. Dan kost die zelfde gast kost in eens 30 mil. Omdat ze weten dat je het kan betalen. Daarnaast is het verwachtingspatroon zo hoog dat een type Anthony niet geaccepteerd wordt. Te onbekend. Moet gelijk een sterspeler zijn. Kortom Overmars kan hetzelfde trucje niet uithalen. Een project Leipzig/Ajax. Past beter bij hem.

Lekker, daar in dat koude Noord-Engeland!!
Net zoveel regen als hier, maar dan altijd koud!!!
Stabiliteit is altijd belangrijk en dat is er. Waarom zou hij zo'n goed, lekker lopend project zomaar verlaten, ik geloof niet dat hij dat zou doen, ook niet voor geld.

Alsof het met zoveel geld nog boeit wie je daar neerzet. Je koopt gewoon de beste spelers op.

Er valt geen eer te behalen in een dergelijk project. Als ze winnen dan ligt het aan het geld. Als ze verliezen dan ligt het aan mismanagement. Linksom of rechtsom er valt geen eer te behalen

Dirk Kuijt wat fijn dat je niet “Als Newcastle zijnde ..” zei. Het is of als of zijnde, niet allebei. Had ik niet verwacht van een voetballer, zeg ik zonder beledigend te willen doen, want ik zie het overal om me heen verkeerd gedaan en geschreven worden. Het is een irreële irritatie van mijn kant. Laat me haha. On: Bij Newcastle zal hij vooral kunnen en moeten kopen en met al dat geld is dat niet zo spannend. Ik hoop dat Overmars z’n hele carrière bij Ajax blijft. Verdubbel die man z’n salaris, dat heeft hij verdiend. En ja, in het buitenland kan ie dan nog een veelvoud verdienen. Maar waardering gekoppeld aan een goede samenwerking, clubliefde, uitdaging en een proces kan voldoende voor een mens zijn. Ik hoop dat dit voor Marc geldt.

Dit gaat Marc niet doen hoor: je mag namelijk niet ongelimiteerd inkopen vanwege FFP dus voordat je het enigszins aan de praat krijgt daar ben je 4 jaar verder en natuurlijk is het geld lekker maar Marc heeft genoeg en wil liefst uiteindelijk bij Arsenal of Barca zn Ajax kunstje herhalen! En dat kunstje met eerst hand op de knip en veel eigen jeugd inpassen en dan langzamerhand investeren die blauwdruk kan hij bij Barca herhalen! Overigens misselijkmakend: Ajax speelt goed en verademend en meteen weer al die clubjes die ff denken te profiteren....

Marc werkt voor 3 ton netto. Mooie vent!

Ik zou het zonde vinden als hij dit zou doen. Zit ook nog een een aardig afbreukrisico aan vast, tenzij ze hem ook echt een aantal jaar de tijd geven. En ik ben bang dat het van die ongeduldige eigenaren zijn die als ze niet binnen 2 jaar top 4 zijn al weer op zoek gaan naar andere mensen. En ergens heb ik ook het idee dat Overmars liever naar een Barcelona of Arsenal gaat mocht ie bij Ajax weggaan, clubs waar hij binding mee heeft en waar er nog veel meer uitdaging in zit.

Dat gaat hij nooit doen. Hij woont leuk, zijn familie heeft het naar de zin, genoeg vermogen om generaties lang niet meer te hoeven werken, en bij Ajax gaat hij elke dag met plezier naar zn werk, naar de club waar hij is opgegroeid, iedereen kent,gewaardeerd wordt, samen met zijn CL-winst maatje opnieuw Ajax gloriejaren in de CL kan brengen.. en dan zou hij naar Engeland gaan en ipv bij Arsenal bij Newcastle gaan werken? No way

Als je ambitie hebt is dit een geweldige stap. Dit is een club die skyhigh kan gaan dus om daar de architect van te zijn? Wie weet ben je over een jaar of 5-6 de motor achter een van de grootste clubs van dat moment. Mooi toch? Zou ik eerder doen dan belanden bij clubs als Arsenal of Barcelona waar momenteel geen eer valt te behalen.

20 oktober 2021 om 22:45

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. In mijn ogen valt er meer eer te behalen om clubs als Barca en Arsenal uit het slop te halen dan met een volle portemonnee een team te bouwen.

20 oktober 2021 om 23:10

Met welk geld uit het slop te halen? Voor je eigen cv is het momenteel aantrekkelijker om bij clubs te zitten waar flink wat knaken uitgegeven kunnen worden.

20 oktober 2021 om 23:24

Ik snap je punt hoor, maar ik heb bij Overmars het gevoel dat hij daar juist de uitdaging in ziet om met slim en innovatief handelen de boel sportief én financieel weer op de rit te krijgen. Denk dat ie weinig voldoening haalt uit het feit dat hij gewoon een volle portemonnee in zijn handen gedrukt krijgt waar die mee aan de gang kan.

21 oktober 2021 om 06:21

Dat is dan ook de ambitie. Als je bij een club gaat werken waar oneindig veel geld is te besteden dan heb je juist helemaal geen ambitie. Daar zit geen uitdaging in.

21 oktober 2021 om 08:25

Het is ook wel een uitdaging om de juiste spelers aan te trekken met een volle portemonnee. Er zijn voldoende teams die het namelijk niet lukt om dat te doen, die honderden miljoen verslijten aan middelmaat.

Geld heeft ie zat, misschien de uitdaging om weer vanaf de grond weer iets op te bouwen zou een plausibele reden kunnen zijn en iets moois achterlaten wat jij hebt opgebouwd,tja wie zal t zeggen....

Hoe kan je nou uitgeleerd zijn bij een topclub dat Ajax is en wat moet hij dan leren bij Newcastle dat nog verre van dat.

21 oktober 2021 om 10:31

Mijn inziens is hij uitgeleerd. In Nederland kampt hij immers met alle denkbare luxe:
- Ajax heeft meest ruime budget
- Met alle gemak wint Ajax van alle Nederlandse clubs, dus geen enkele druk bij een paar keer verliezen
- Verkoopwinst: 600 miljoen
- Hij verkeert in de positie om bij verlies tegen grote clubs - zonder enige druk - allerlei excuses uit de mouw schudden om het verlies te rechtvaardigen.
-In NL heeft hij met Ajax geen echte concurrentie

Kortom: hij heeft een monopolie positie waar hij -voor Nederlandse begrippen- alles kan maken. ter illustratie: hij kan zonder enige moeite spelers van Nederlandse topclubs opkopen. Sterker nog: uit eigen beweging kan hij meer bieden dan de club vraagt (zie Berghuis).
Als je in zo'n positie zit dan ben je behoorlijk uitgeleerd.

Ik zou willen zien hoe hij het zal doen bij een club zonder deze luxe, met andere woorden: een club in Engeland. Weliswaar heb je daar ook een ruim budget, desondanks worden sommige nooit kampioen.

Natuurlijk gaat hij niet naar Newcastle. Onzin bericht ook. Maar er zullen altijd mensen intrappen.

Heel eerlijk. Ik denk dat Marc naar FC Barcelona of Arsenal gaat, als hij ooit weg gaat bij Ajax.
Ajax heeft voldoende te spenderen. Is ieder jaar weer een leuke taak om key players te verkopen en voornamelijk kwalitatief goede vervangers te halen. Slaagt die tot nu toe telkens in.

Die 2 clubs zie ik nog wel als uitdaging voor Marc ooit. FCB heeft nu wat geweldige jeugdspelers die doorkomen, maar daar moet ook wel een aardige schoonmaak komen.

Arsenal is al jaren armoe en ik hoop als Arsenal en Ajax fan, dat wanneer hij vertrekt hij ook naar Arsenal komt. Heb ik hem tenminste nog bij één van mijn twee clubs!

Newcastle is een mooie club, maar heeft niet de filosofie die Ajax heeft. Je kan spelers kopen, maar alleen daarmee bereik je meestal niet wat je vooraf voor ogen hebt. Kijk eens naar Ajax en wat ze na jarenlange interne strijd en uiteindelijk goed beleid hebben bereikt. Ajax wordt op het moment gerekend tot de top 5 van Europa.

Ik denk ook niet dat Marc dit zal doen. New castle zal zich willen meten aan Man.city, PSG, Real etc. Dit soort clubs willen snel prijzen pakken. Marc is denk ik een man alleen wil werken met een ontwikkelvisie voor de langer termijn. Daar hebben dit soort clubs helemaal geen tijd voor. Een subtopper in de première league past daarom beter bij hem dan een grote spender .

Als ie ipv 6 ton, 6 Miljoen kan verdienen, en ze naam Markie Netto eer aan doet, zit ie nu al in de prive jet van de Saudis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren