Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Toon Gerbrands boos na boete van de UEFA: ‘Voor ons is de maat vol’

Laatste update:

De UEFA heeft PSV een forse boete opgelegd naar aanleiding van het uitduel met Sturm Graz in de Europa League. De Eindhovenaren maken via de officiële kanalen bekend dat er 33.625 euro dient te worden betaald, onder meer voor vernielingen in het stadion van de Oostenrijkse club. Algemeen directeur Toon Gerbrands wil de schade graag verhalen op de daders.

“Voor ons is de maat meer dan vol. Wij accepteren het niet langer dat mensen zich uit naam van PSV misdragen, zeker niet als wij te gast zijn. Dit wangedrag valt niet onder supporten en ik wil dat het voorgoed stopt. Wij hebben inmiddels contact opgenomen met de Oostenrijkse autoriteiten en met Sturm Graz en zetten alles op alles om de daders te identificeren. De boete zullen we op hen verhalen”, zegt Gerbrands op de website van PSV.

PSV won drie weken geleden met 1-4 in Oostenrijk. Ondanks dat PSV op bezoek bij Sturm Graz een relatief comfortabele avond beleefde, vonden er klaarblijkelijk misdragingen plaats rond het vak met meegereisde supporters. PSV ontvangt de geldboete van de UEFA omdat er tijdens de wedstrijd vanuit het uitvak objecten op het veld werden gegooid en er door Eindhovense supporters vernielingen zijn aangericht in de Merkur-Arena. PSV benadrukt in het bericht op zijn website dat er niet voor het eerst om deze reden een boete wordt ontvangen.

Eerder dit seizoen werd PSV door de UEFA bestraft voor ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen Galatasaray. Naast een boete van 1500 euro moesten de vakken G en H worden leeg gehouden tijdens de eerstvolgende Europese thuiswedstrijd tegen FC Midtjylland. “Het is jammer dat er nu een heel vak de dupe wordt van enkele mensen die hun seizoenkaarten hebben doorverkocht”, sprak Gerbrands toen. “Tegen hen zullen wij optreden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Lekker die losers laten betalen die aan t slopen gaan.

20 oktober 2021 om 16:51

Ja, maar wat maakt dat hij zegt nu gaan we het aanpakken? Waren de eerdere incidenten geen aanleiding? Was dat minder erg? Ik snap dat niet zo. Bij PSV, Feyenoord en Ajax en nog een boel clubs is het elke wedstrijd raak. Neem direct harde maatregelen maar niet nadat je het zat bent.

20 oktober 2021 om 17:36

Pffffd. Dit keer hoefde je het artikel niet eens te lezen .... in de kop staat: ‘voor ons is de maat vol’.
Dat is dus de reden dat ze het nu gaan aanpakken.
Wat mij betreft had dat eerder gekund, maar goed, dit is het antwoord op je vraag.

20 oktober 2021 om 18:06

Nee, te makkelijk. De maat is vol dus die eerdere incidenten waren nog te tolereren? Kom op zeg, tuurlijk moet dit eerder of je vind dat het erbij hoort oid. Maar het zijn geen kinderen die niet luisteren.

20 oktober 2021 om 19:14

Toen ik de titel las dacht ik dat gerbrands boos op de UEFA was.

20 oktober 2021 om 19:16

Zijn bang voor harde kern (mafketels). Zie Ajax destijds met jeugd wedstrijd, zie Feyenoord mbt het nieuwe stadion. Begrijp het wel, want deze mafketels maken het heel persoonlijk. Justitie moet ze aanpakken.

20 oktober 2021 om 19:50

@Rudeboy, ben ik niet met je eens: toen ik de titel las, dacht ik dat PSV het had over de UEFA.

20 oktober 2021 om 20:17

Thamike maar wat wil je dan … ? Hij kan t niet nu nog in t verleden zeggen, en t lijkt me n goede zaak dat dit gezegd wordt. Wat het toevoegt om te discussiëren over waarom nu en niet eerder is mij onduidelijk.

20 oktober 2021 om 21:00

Dat het niet duidelijk is geeft misschien weliger probleem aan. Als je daar nu niet over gaat discussiëren zal de reden dus nooit besproken worden om het voortaan wel eerder op te pakken of te herkennen of een samenwerking op te zoeken. Ik kan oog veel redenen bedenken waarom het juist wel relevant is. Dit zijn namelijk dezelfde beleidsbepalers.

20 oktober 2021 om 17:51

Jammer dat het altijd dezelfde type Nederlanders zijn die deze ellende veroorzaken. Zou het toch aan de opvoeding van deze vandalen liggen?

20 oktober 2021 om 18:02

Nee het ligt aan het eten dat ze krijgen.

20 oktober 2021 om 20:19

Alsof opvoeding allesbepalend is… Of heb jij nooit wat gedaan wat je van huis uit werd afgeraden?

20 oktober 2021 om 20:33

Nee ben best een braaf ventje. En zeker geen dingen kapot slaan in een stadion.

20 oktober 2021 om 18:28

Ben wel benieuwd of hier op voetbalzone ook fanatieke supporters zijn die misschien kunnen verklaren waarom ze dit gedrag vertonen en waarom? Hopelijk worden ze geïdentificeerd en kunnen ze een flinke rekening tegemoet zien

20 oktober 2021 om 19:53

Heb je dat net gezien waar ze tegenaan zaten te kijken. Logisch dat je gaat proberen dat weg te halen. Je betaalt een duur kaartje, reist er naartoe en vervolgens zit je tegen een net aan te kijken. Laat de uefa daar eens naar kijken, zorg gewoon dat je de wedstrijd kan zien. Zijn tegenwoordig prima oplossingen dat nauwelijks in de gaten hebt dat er net zit. Maar nee, gooi het maar weer op de supporters, lekker makkelijk. Als de uefa maar weer geld kan innen. En hier staat iedereen weer te roepen over tokkies, over opvoeding en wat nog meer. Zou me niks verbazen als 90% nog nooit bij een uitwedstrijd is geweest. Maar wel direct hun oordeel klaar hebben.

20 oktober 2021 om 20:05

En dan sloop je alles maar? Oke.

20 oktober 2021 om 20:16

Want dat net zit er zonder reden? Het is lekker makkelijk om de slachtofferol te pakken en je af te zetten tegen de grote boze bond. Wanneer je keer op keer een boete krijgt ligt het vast ook aan de UEFA hè? Niet aan onze schatjes zelf..

20 oktober 2021 om 20:41

Ik ben vroeger vaak van de partij geweest bij de f-side, een van de redenen is natuurlijk overmatig alcohol en drugsgebruik. Maar dit is bij elke club in Nederland een probleem, ook groepsdruk draagt hieraan bij. Daarnaast willen sommigen gewoon laten zien dat ze stoer zijn, dan is het slopen van toiletten, netten en ga zo maar door natuurlijk makkelijk. Heeft bovendien ook met de leeftijd te maken.

20 oktober 2021 om 21:08

@stafanvan der Windt: kijk, dat bedoel ik precies. Alsof dat hele vak kort en klein is geslagen. Wat zeker niet het geval is geweest.

Ik heb vaak genoeg uitwedstrijden in Europa meegemaakt waar helemaal niks gebeurde. Enkele stoeltjes waren kapot gegaan, doordat er op gestaan was. Nee, niet kapot geschopt, doordat er mensen op stonden en niks meer.

Vervolgens komt de uefa met mega boetes en dat het van gesloopt is. En dat is meerdere keren gebeurd.

Zelf ook eens opgepakt doordat iemand een fakkel in onze trein gooide op weg naar bekerfinale. Dader gooit die fakkel naar binnen en rent weg. Ja, iemand sloeg een raam in om dat die fakkel naar buiten te gooien. En we worden allemaal opgepakt. Wat staat er de volgende dag in de krant? Groep supporters opgepakt, vanwege het slopen van treincoupé. Dat is wat er heel vaak gebeurd in media.

20 oktober 2021 om 23:07

Ik was erbij en er is letterlijk niks gesloopt behalve een stuk van het net. De clipjes waren nog netjes losgemaakt aan het begin. Dus zonder het net te scheuren. Een glas bier 3 meter buiten de zijlijnen kan gebeuren als je 1-4 wint. Slachtofferrol absoluut niet, maar de boetes van de UEFA slaan werkelijk alles.

En terecht hopelijk wordt dit ook gedaan met de boetes voor vuurwerk afsteken en trappen bezetten. Clubs worden onnodig met boetes opgescheept door de zogenaamde “supporters”. Als club kun je niet iedereen in controle houden, dan maar op een manier dat supporters het vanzelf zullen leren.

20 oktober 2021 om 17:34

Ik vind die sfeeracties zoals gister bij Ajax en laatst ook bij Feyenoord en NAC met vuurpijlen uit het vak juist geweldig.

20 oktober 2021 om 17:40

En wat als die pijlen een vlag in de fik steken? Hangen er heel wat boven in de Arena. Mag trouwens hopen dat het Romeinse kaarsen waren en geen pijlen maar dat terzijde.

20 oktober 2021 om 18:16

Ik vind die knallertjes wel een beetje kinderachtig hoor. Dit is toch niet nodig voor een goede sfeer?! Lekker die gore rook ook voor die supporters met luchtwegklachten.

20 oktober 2021 om 20:24

Ach kom. Op de fanatieke tribunes moet dat toch kunnen? Ook met een vlag meer of minder in de fik hebben die mannen geen moeite hoor. Risico van het vak. Gaan we nou werkelijk alles verbieden?

20 oktober 2021 om 17:35

Vuurwerk vind ik nog wel wat anders. Als ik dan kijk naar gister geeft dat alleen maar meer sfeer. Over al die vernielingen ben ik het wel met je eens😁

En terecht, ben benieuwd hoe dit verder verloopt en of het daadwerkelijk tot het verhalen komt. Blijkt toch altijd wel lastig te zijn. Hopen op goeie camerabeelden.

Terecht. Daders achterhalen, boete laten betalen en een levenslang stadionverbod.

Druiloren!!

Het wordt tijd dat dat tokkie volk aangepakt wordt.. Ondertussen zie je wekelijks een groter wordende groep imbecielen zich compleet misdragen hier in Nederland, of in naam van de Nederlandse clubs. Het is jammer, maar door dit soort kanslozen moeten de velen lijden onder de weinigen en moet je desnoods maar denken aan het compleet uitsluiten van uitsupporters en het compleet stoppen met alcohol schenken.

20 oktober 2021 om 17:00

Dit soort volk wens je toch jeuk en korte armpjes toe! Eigenlijk zou je - zeker bij uitwedstrijden - iedereen in zo'n vak moeten laten identificeren en laten instemmen dat er een gezamenlijke verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid geldt. Weet niet of dat juridisch haalbaar is, maar het zou een hoop schelen om dit soort ellende de kop in te drukken.

Intussen mag er van mijn part hard worden opgetreden bij rellen zoals vorige week in Nijmegen. De heren zijn zo dapper om onherkenbaar de strijd te zoeken en alles op hun pad te slopen, dan maar wat hardere maatregelen om ze op te pakken. Zet wat mij betreft naar hartelust rubberen kogels, honden en traangas in om die gasten te pakken. Betrapt tijdens het volledig total loss slopen van een politiewagen? Prima: taakstrafjes doen tot je het hebt terugbetaald! En kom dan niet met 'gevolgen voor mijn toekomst', had je maar eerder aan moeten denken.

20 oktober 2021 om 17:18

Precies. De gemiddelde supporter in het stadion of daarbuiten komt praktisch met alles weg, want “het is niet te controleren” of “anders leiden er heel veel mensen onder een paar rotte appels” maar jammer genoeg is er geen andere oplossing. Wil je in het stadion voetbal kijken? Prima, maar dan loop je een risico dat je een medesupporter aan moet spreken op zijn of haar gedrag of dat je er iemand bij moet halen. Doe je dat niet en is er schade aan jouw vak toegebracht? Dan betaalt het hele vak mee. Vanuit jouw vak wordt er met plastic bekertjes gegooid? Oke, geen drinken meer in het stadion. Zij willen zich gedragen als schoolkinderen, dan gaan wij ze behandelen als schoolkinderen. Net zo lang tot je volledig mee kunt doen in de grote mensen wereld.

21 oktober 2021 om 22:03

Eigenlijk zou je stadionverboden moeten uitdelen als je ook maar iets op het veld gooit. Bier, aanstekers, muntjes, snot... Vakken filmen en daders eventueel nog tijdens de wedstrijd eruit trekken. Helemaal klaar met dit soort idioten, kan me niet streng genoeg.

En terecht moeten ze gewoon altijd doen naar mijn mening. Zo ontzettend raar dat mensen dingen gaan slopen als je te gast bent in het stadion. Dat doe je gewoon niet. Helaas zijn er leeghoofden die dat blijven doen. Tja dan kan je het een keer in je eigen portemonnee voelen.

Geen idee of het laatste tijd erger is dan vroeger, maar zo voelt het wel. Een gedeelte van de voetbalfans (en onder de fanatieke supporters is het aandeel nog groter) zijn gewoon extreem asociaal. Gisteren bij Brugge een City fan die bijna dood geslagen wordt, in Frankrijk elke week raak. Enige oplossing is inderdaad als ze het zelf gaan voelen, want in groepen denken veel mensen opeens heel stoer te zijn.

20 oktober 2021 om 16:50

Vraag me altijd wel af wat voor figuren dat dan zijn die dit soort dingen doen. Of zoals bij NEC. Zitten ze ook op VZ bijvoorbeeld? Vinden ze het echt gerechtvaardigd wat ze doen? Of gebeurt het altijd in een opwelling? Kan me echt totaal niet in dit soort figuren verplaatsen. Iemand half dood achterlaten omdat ie een verkeerd shirtje aanheeft. Je moet het maar kunnen.

20 oktober 2021 om 23:03

Dit gaat over een netje en een glas bier. Je reactie is hierin nogal offtoppic. De boetes die Nederlandse clubs hebben verzameld de afgelopen tijd gaan over: op de trap staan, bier gooien en categorie 1 vuurwerk afsteken.

20 oktober 2021 om 23:59

Is inderdaad een andere categorie ‘misdragen’ dan iemand in coma slaan. Maar waar maak jij uit op dat het een netje is en een bierglas?

En terecht! Het moet is afgelopen zijn met die 'supporters' die het onmogelijk maken voor hun eigen club. Dat kleine groepje mensen die ervoor zorgt dat er bijvoorbeeld geen publiek kan zijn bij een klassieker. Hard aanpakken! Betalen! En stadionverbod!

Groot gelijk!

De fanatieke PSV supporters die daar naar Sturm Graz zijn gegaan zullen hier niet blij mee zijn.. Wordt zo een hele dure trip naar het altijd gezellige Graz !

In principe is het individu die de overtreding begaat zelf schuldig. Zou wat zijn dat als iemand in een Metallicashirt een bushokje de vernieling in helpt en Metallica de rekening krijgt.

20 oktober 2021 om 17:05

Sir Paul het trieste is dat dit dus werkelijk gebeurd is. Ik meende een schietpartij (het is al heel wat jaren geleden) en dat deze jongens naar Metallica luisterde werd daarbij aangevoerd. Het liep voor Metallica goed af. Overigens verwezen ze tijdens de rechtzaak nog naar 'ride the Lightning' (de elektrische stoel) en dat het toch ook niet de bedoeling was om daar nu iedereen op te gaan zetten omdat ze daar toevallig naar geluisterd hadden.

20 oktober 2021 om 17:09

Droppie, dacht dat Judas Priest ook eens gedaagd zijn. En John Lennon vanwege de Helter Skeltermoorden in de zomer van 1969. Heel bijzonder eigenlijk.

20 oktober 2021 om 17:24

Klopt, volgens mij was het bij Judas Pries om zelfmoorden en dat heeft nog wel een poosje geduurd voordat hij werd vrijgesproken (ik meende iets van 25 jaar). Het blijft een raar fenomeen dat een zogenaamde fan iets kan uitspoken en er anderen voor op te laten draaien en er zelfs een rechter aan te pas moet komen.

21 oktober 2021 om 08:01

Verder offtopic, maar ik vind het hilarisch dat Sir Paul over John Lennon begint.

Niet janken betalen

Ik vind dat over dit soort dingen veel te fatalistisch gedaan wordt alsof het toch niet voorkomen kan worden. Maar recent kwam iemand met als voorbeeld de premier league. De Engelse voetbalsupporters zijn waarschijnlijk een van de gekste en onbeschoftste die er zijn en toch gebeuren daar nooit echt gekke dingen als bekers bier naar de spelers gooien, vuurwerk op het veld gooien, bommetjes naar de andere tribunes of het veld gooien,… tijdens premier league matchen.

Het is dus wel gewoon mogelijk om het in te perken. En het wordt eens tijd dat clubs uit België en Nederland er maatregelen tegen treffen. Zeker tegen voorvallen zoals bekertjes gooien. Gebeurde ook massaal tijdens NEC-Vitesse en Anderlecht-Club Brugge.

20 oktober 2021 om 17:03

Ja die mensen weten dat ze dat stadion nooit meer in komen. Dat soort straffen zijn hier niet omdat wij te soft zijn met straffen

20 oktober 2021 om 17:07

Je kan Engeland niet vergelijken met Nederland. Ze hebben daar de voetbal wet waarmee ze vrij eenvoudig hoge straffen kunnen uitdelen. in Nederland kennen we dat niet en worden het al vrij snel taakstrafjes als ze de daders te pakken krijgen. Dat is echt een wereld van verschil.

20 oktober 2021 om 17:12

Klinkt als een mooie wet om over te nemen dan.

20 oktober 2021 om 17:34

Het schijnt alleen een enorm gedoe te zijn om zoiets erdoor te drukken en dat het heel lang gaat duren, je zou zeggen ga als Nederland of Europa eens met die voetbalwet aan de gang. Al duurt het nog 5 jaar maar er moet iets veranderen

20 oktober 2021 om 18:10

Ja inderdaad. Als je iets gaat uitstellen omdat het lang gaat duren dan duurt het alleen maar nog langer.

21 oktober 2021 om 08:04

Hmm, dan wordt het tijd om te kijken of hier zoiets ook te realiseren valt. Ik weet niet hoe het in Engeland zit en of het komt doordat er een plens water tussen ligt. Maar je hoort en ziet er in ieder geval nooit wat over hier. ( Wat overigens niet wil zeggen dat het niet gebeurd) maar daar lijkt het iig niet op)

Ik neem aan dat je van elke mee gereisde supporter de NAW hebt via de seizoenkaarten.
Boete verdelen over elk persoon die mee was, dan krijg je vanzelf sociale controle omdat mensen niet weer willen betalen voor anderen.

20 oktober 2021 om 16:57

Ik denk dat je dan eerder lege stadions/uitvakken krijgt, in plaats van sociale controle. Verder lijkt het me dat je moet kunnen aantonen dat iemand schade heeft aangericht voor je een deze kosten bij iemand kunt verhalen, toch?

20 oktober 2021 om 17:04

Je kan niet iemand laten betalen voor iets waar ze niet aan mee hebben gedaan. Dat is van de zotte.

20 oktober 2021 om 17:25

Wat je wel kunt doen is geen kaarten meer verkopen aan de mensen die er in Graz bij waren.

20 oktober 2021 om 17:39

Dan kun je beter de club opdoeken. Je kunt toch niet iedereen straffen terwijl het een enkeling is die zich misdraagt?

21 oktober 2021 om 09:11

@bas1913 dat gebeurd toch al? wedstrijden zonder publiek etc worden ook mensen gestraft die zich netjes gedragen hebben.

Terecht. Ga jezelf eens gedragen. Dat vind ik overigens van elke club. Ik ben zelf supporter van FC Twente. Dat smijten met bier vind ik zo achterlijk. Zonde van het bier en je bereikt er niets mee.

Laat de clubs dit maar hard aan gaan pakken. Achterlijk gedrag. Moet je baas eens gaan doen: hey timmerman, deze lat is verkeerd gespijkerd. Daar komt weer een halve liter bier……

20 oktober 2021 om 16:57

Dat bier gooien wordt ook wel steeds erger. Als dat zo verder gaat dan zitten we binnen de kortste tijd terug achter netten vrees ik, en terecht ook helaas.

20 oktober 2021 om 21:43

Dat ze in de Grolsch veste met bier gooien is begrijpelijk. Ik bedoel wie wil dat bier nu drinken. 😂

20 oktober 2021 om 21:49

Het is veelal geen bier…dat wordt opgedronken en vervolgens leegt men de blaas in een glas/beker en ja..daar wordt dan mee gegooid.
Iets wat er uit ziet als bier is niet altijd bier…

Het zullen toch wel vaak dezelfde figuren zijn ?

En hoe wil Gerbrands dat doen? Zo makkelijk is het niet om strafrechtelijk iemand hiervoor te vervolgen. Lijkt mij meer populistische gepraat. Dit word gedaan door een hele groep en de praktijk wijst uit dat individuen makkelijk vrijspraak kunnen krijgen.

20 oktober 2021 om 18:01

@StoringHij heeft het toch niet over strafrechtelijk vervolgen maar over de schade verhalen. Dat is dus civielrechtelijk.

20 oktober 2021 om 18:26

Dat kan toch pas na een schuldigverklaring?

21 oktober 2021 om 08:34

@storing.
Civiel recht en strafrecht zijn twee heel verschillende dingen. In het civiel recht stel je iemand aansprakelijk voor toegebrachte schade. In het uiterste geval leidt dat tot een civiele procedure om de rechter te laten beslissen. Dat zijn dan dus twee civiele partijen in dit geval PSV en de dader. Daar komt geen OM of wat dan ook aan te pas.

Bij elke (uit)wedstrijd is er een legertje stewards bij die echt wel weten wie de schuldigen zijn maar echt optreden door de clubs gebeurt vrijwel nooit.

Een goed en duidelijk statement van Gerbrands en zo zou het natuurlijk bij elke club moeten zijn.

Moet dan toch wel behoorlijk gesloopt zijn. Neem aan dat het niet alleen het net is geweest. Toch verbaasd het me, want ben zelf vaak ook op Europese tour geweest en echt niks aan de hand. Altijd rustig en zelfs soms iets teveel toeristenpubliek qua sfeer in het uitvak. Is niet eens zo lang geleden. Laatste was Barca uit in de CL, misschien dat er een nieuwe corona garde is opgestaan.

Mooie teksten, eerst handelen en kom na afloop met een statement. Die gastjes komen altijd weer binnen. Geldt voor elke club.

Is dit gerechtelijk wel mogelijk? Ik weet niet of je een boete van een instantie als de Uefa op supporters kunt verhalen? Het is immers geen overheidsinstantie. De schade die de Oostenrijkse club heeft geleden, zie ik weer gemakkelijker op daders te verhalen, zolang er beelden zijn.

20 oktober 2021 om 20:20

Als de boete een directe aanleiding is van de slooppartijen en je de personen (verzachtende omstandigheden of niet) in kaart hebt moet dit juridisch kunnen. Ook al is het verzekeringsgeld zou ik hetgeen je binnenkrijgt dan symbolisch overmaken naar Graz..

Goed statement maar hoe? Volgens mij weet niemand hoe dit te doen. Enige optie die ik mij kan bedenken is veel meer stewards mee laten gaan met overal waar de "supporters" zijn.

Het is ook zo 90’s dat slopen, rellen en vernielen van andermans spullen, vind zijn reactie ook meer als prima.
Feyenoord heeft al een veelvoud aan boetes, gecreëerd door al die idioten die het hardst schreeuwen dat het bestuur op moet rotten omdat het kut met peren is, gaat helemaal nergens over dit.

Overigens vind ik dat ze bij Feyenoord maar half optreden tegen dat soort ‘supporters’, hoe kan het dat je nog niet eens in staat bent om de trappen leeg te houden terwijl er meer als voldoende plekken vrij zijn??..hoe kan het dat ze een sleutel van een van de vakken in het stadion hebben?…hoe kan het dat keer op keer vuurwerk het stadion ingesmokkeld wordt?…hoe kan het dat je nu al bijna zeker weet dat er na morgen weer een rekening te verwachten valt?..omdat ze zich laten intimideren, half ingrijpen is niet ingrijpen.

Nou keur ik supporters geweld of slooppartijen niet goed, al waren er (zover ik begrepen heb) wel verzachtende omstandigheden. Eerst werd een gedeelte ingesloten in een kroeg en daarna zelf als criminelen behandeld en daarna kon men amper de wedstrijd fatsoenlijk bekijken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren