Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Openbaar Ministerie in Frankrijk maakt strafeis tegen Benzema bekend

Laatste update:

In de rechtbank van Versailles is woensdagochtend het proces tegen Karim Benzema en vier andere verdachten begonnen. De Franse aanvaller moet zich verantwoorden voor zijn aandeel in de zaak rond de sekstape van zijn landgenoot en voormalig ploeggenoot Mathieu Valbuena. Het Openbaar Ministerie heeft donderdag een voorwaardelijke celstraf van tien maanden en een boete van 75.000 euro geëist tegen Benzema.

Benzema was zelf niet aanwezig tijdens het proces, dat in totaal drie dagen zal duren. De 33-jarige spits van Real Madrid wordt ervan verdacht dat hij Valbuena in 2015 heeft aangemoedigd geld te betalen aan afpersers die dreigden intieme beelden van Valbuena te verspreiden. De spits van Real Madrid was destijds teamgenoot van Valbuena bij het nationale elftal van Frankrijk. De Franse aanvaller, die momenteel onder contract staat bij Olympiacos, werd naar verluidt gevraagd om 150.000 euro over te maken naar een vriend van Benzama om te voorkomen dat de sekstape uit zou lekken. Benzema heeft tot de dag van vandaag beweerd onschuldig te zijn. Zijn verzoek om het onderzoek te stoppen, werd door de Franse justitie niet ingewilligd.

Door het schandaal besloot bondscoach Didier Deschamps om Benzema niet langer op te roepen voor het nationale elftal. Zes jaar lang was de spits van Real Madrid persona non grata bij les Bleus, maar in mei van dit jaar maakte Benzema alsnog zijn rentree in de nationale ploeg en daardoor ging hij afgelopen zomer uiteindelijk ook met Frankrijk naar het EK. Benzema riskeert vijf jaar cel en een boete van 75.000 euro.

Benzema's advocaten vertelden de rechtbank in Versailles dat professionele verplichtingen het voor hem onmogelijk maakten om aanwezig te zijn tijdens het proces. gezien Hij stond dinsdagavond met Real Madrid in de Champions League in Oekraïne tegenover Shakhtar Donetsk speelde (0-5 winst) en bereidt zich nu voor op el Clásico tegen Barcelona, die zondagmiddag op het programma staat. Valbuena's advocaat zei dat hij de afwezigheid betreurde. De vier andere verdachten in de zaak, Mustapha Zouaoui, Younes Houass, Karim Zenati en Axel Angot, waren wel aanwezig tijdens de eerste dag van het proces.

Valbuena gaf in de rechtbank aan dat hij voor het eerst werd gecontacteerd door Djibril Cissé, die hem waarschuwde voor het bestaan van de video in kwestie. “Ik heb er nooit aan gedacht om geld te geven zodat deze video niet naar buiten zou komen”, wordt Valbuena geciteerd door RMC. “Ik voelde dat ik in gevaar was en mijn instinct was om aangifte te doen. Voetbal is mijn leven. Ik wist dat als deze video naar buiten zou komen, ik in de problemen zou komen bij het Franse nationale elftal.”

Een van de vermeende afpersers verdedigde zichzelf. “Ik zag de video, we lachten erom, ik stuurde hem rond naar iedereen, niet alleen naar Karim Benzema. Djibril Cissé was er ook bij betrokken. Veel spelers van Frankrijk hebben de video gezien. Er was geen sprake van chantage, we hebben niet om geld gevraagd”, werd hij geciteerd door BFMTV. Ook Houass hield in de rechtbank vol dat hij Valbuena nooit om geld heeft gevraagd om te voorkomen dat de sekstape zou uitlekken. “Ik informeerde alleen maar”, om vervolgens te bevestigen dat hij gesprekken en sms'jes uitwisselde met Valbuena.

Aanklagers zeggen dat Valbuena begin juni 2015 een eerste telefoontje kreeg waarin werd gedreigd om de sekstape te openbaren, terwijl hij in het trainingscentrum van de Franse ploeg was in Clairefontaine. De anonieme beller zei dat hij 'tot een regeling wilde komen' met Valbuena en vertelde hem een tussenpersoon te noemen. Aanklagers beweren dat Benzema werd ingezet door de vermeende afpersers om zijn teamgenoot te overtuigen om te betalen. De 33-jarige aanvaller wordt beschuldigd van medeplichtigheid aan poging tot chantage, terwijl zijn vier medeverdachten allen worden beschuldigd van poging tot chantage en dus nog mogelijk een zwaardere straf tegemoet kunnen zien.

Valbuena gaf woensdag ook uitleg over de gebeurtenissen van 6 oktober 2015, toen Benzema hem in Clairefontaine benaderde om de sextape te bespreken. De voormalig speler van Olympique Marseille bevestigt dat Benzema bleef aandringen dat Valbuena met zijn vriend Karim Zenati zou spreken. “Hij stond erop dat ik iemand zou ontmoeten, maar hij gaf me zijn naam niet.” Valbuena schetste vervolgens het verschil tussen de situatie Cissé en de situatie Benzema. Cissé maakte hem alleen attent op de video, kwam nooit met een oplossing, maar Benzema adviseerde hem om met zijn vriend te praten. Na de ontmoeting, zegt Valbuena, realiseerde hij dat ook Benzema deel uitmaakte van de affaire. “Ik had het gevoel dat hij me bang wilde maken.”

Benzema’s advocaat vroeg zich vervolgens af waarom Valbuena na de ontmoeting niet naar de politie is gegaan. “Ik wilde dat het tussen ons zou blijven. Ik wilde Benzema beschermen, het Franse nationale team beschermen”, gaf de ex-international als reactie. “Ik zou nooit aangifte hebben gedaan als ik wist dat Benzema hier deel van uitmaakte. Voor mij, voor de Franse nationale ploeg... het doet me pijn. Zonder dat alles had ik mee kunnen doen aan het EK 2016 in Frankrijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vervelend dit, nu Benzema lekker bezig is en terug bij nationale elftal.

20 oktober 2021 om 15:08

Ik dacht dat de zaak gesloten was, hij wilde zijn vriend helpen alsof benzema vulbuena gaat afpersen heeft geld zat..

20 oktober 2021 om 16:25

@aqua dat weten we dus niet, of hij wilde helpen, of dat hij wilde “helpen”. Daar zijn dit soort processen voor, om dat proberen vast te stellen. Laten we de uitkomst afwachten.

20 oktober 2021 om 17:03

Als die afperser dus een vriend van Benzema is en Benz vervolgens tegen valbuena zegt “betaal nou maar, dan ben je ervan af”, dan kan medeplichtig bevonden worden. Maar dat moet nu uit deze rechtszaak gaan blijken, wat zijn rol daadwerkelijk was

20 oktober 2021 om 15:10

Denk niet dat we ons teveel zorgen moeten maken. Hij had er vrij weinig mee te maken en met de tape zelf al helemaal niks. Waarschuwde alleen Valbuena.. lijkt me niet dat je daarvoor de bak in moet

20 oktober 2021 om 15:13

Cissé heeft gewaarschuwd over het bestaan van de video, Benzema heeft naar verluid gezegd dat Valbuena het beste dat geld gewoon over kan maken. Zit een gigantisch verschil in, in tegenstelling tot het eerste, is het tweede wel strafbaar.

20 oktober 2021 om 15:14

precies dat sosuh om zijn maat te helpen van de onderwereld, als dank naait hij Benzema, wat voor neppe vriend ben je dan.

20 oktober 2021 om 16:34

Hij had ook tegen die vriend van hem kunnen zeggen dat die de tape zonder geld terug moest geven. Ik sta ervan versteld hoe sommigen iemand verdedigen alleen omdat hij een voetballer is.

20 oktober 2021 om 17:08

Ja waarschijnlijk zijn Benz en die 'vriend' niet zo kloos dat hij dat kan zeggen. Ik denk dat Benzema de persoon of bende in kwestie kent en misschien uit eigen ervaring of verhalen die hij gehoord heeft Valbuena wilde beschermen van alle gedoe. Zij zijn profvoetballers en het is makkelijker of zo een bedrag neer te leggen dan met alle gedoe te dealen. Niet dat ik het wil goedkeuren, maar ik denk dat Benzema er zo over dacht.

20 oktober 2021 om 17:38

Betwijfel het. Denk dat Benzema en dat soort types een stuk closer zijn dan je zou willen geloven.

20 oktober 2021 om 17:56

Waarom zou Benzema dat doen? Het is een vriend van Zenati, hij heeft geld genoeg en Zenati dus ook. Ik vind het een beetje een rare zaak. Is het zo raar om te denken dat Benzema dit met goede intenties heeft gedaan? Zovan, die jongens maken geen grappen dus ik zou het betalen

20 oktober 2021 om 22:23

Waarom zou Mendy een stel minderjarige meisjes verkrachten? Mensen doen wat ze doen omdat ze zijn wie ze zijn.

22 oktober 2021 om 01:11

Dat je een hoofdverdachte in een ernstige verkrachtingszaak in deze vergelijkt met een medeplichtige van een afpersingszaak zegt al genoeg. Mendy kreeg waarschijnlijk niet wat hij wilde. Benzema heeft van wat hij kennelijk wilde al genoeg.

Benzema was toch onschuldig? Hij wilde juist Vulbuena behoeden voor probleem door hem te willens beschermen en vervolgens steekt Vulbuena dolk in de rug van Benzema

20 oktober 2021 om 15:12

Benzema raadde Valbuena aan om te betalen. Dat maakt je medeplichtig. Als iemand naaktfoto's van jou heeft en iemand anders zegt ongevraagd "dat kan je maar beter betalen". Jij kan dan wel zeggen dat Valbuena een dolk in de rug steekt, maar ik heb Benzema nergens horen zeggen dat hij tegen de chanteurs in is gegaan. Sterker nog, hij was bekend met de chanteurs dus juist dan als vriend kan je zeggen dat ze dat niet moeten doen. In plaats daarvan gaat hij naar Valbuena.
Wat jij doet is een sterk staalje victim blaming.

20 oktober 2021 om 15:16

Helemaal met je eens yamiown. Treurig dat het gewoon omgedraaid wordt.

20 oktober 2021 om 15:18

Maar Benzema zei dat omdat hij de mensen kende en wist met wat voor figuren Valbuena te maken had. Als jij een probleem zou hebben met iemand en ik weet dat die persoon compleet gestoord is dan is het toch niet raar als ik jou zou waarschuwen zo van 'pas op voor die persoon'

20 oktober 2021 om 15:20

Maar hij zei helemaal niet 'pas op voor die persoon' hij zou vermeend gezegd hebben 'je kan dat geld beter betalen', er zit een gi-gan-tisch verschil in de context van beide berichten.

20 oktober 2021 om 15:31

@yami

"benzema raadde Valbuena aan om te betalen. Dat maakt je medeplichtig. Als iemand naaktfoto's van jou heeft en iemand anders zegt ongevraagd "dat kan je maar beter betalen"."

Dus als mijn bedrijf geconfronteerd wordt met randsomware en ik adviseer de directeur en IT manager om beter BTC over te maken, maakt mij dat medeplichtig?

20 oktober 2021 om 15:33

@sosuhsz....jij vult nu zelf iets in hoe Benzema dat bedoeld heeft.

20 oktober 2021 om 15:37

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je het interpreteert. In deze context kan dat namelijk precies hetzelfde betekenen als 'pas op'. Als hij die criminelen kent en hij weet hoe ze handelen kan hij toch zeggen 'je kan dat beter betalen' omdat hij weet wat er anders gaat gebeuren. Dat maakt het niet gelijk een dreigement

20 oktober 2021 om 15:38

Krillin, nee ik denk dat die case van jou niet zo heel erg sterk is als het voor de rechter komt. Wanneer je de mensen die achter de ransomsoftware zitten goed zou kennen, zou je opeens wel in de problemen kunnen komen. Dat is wat er in het geval Benzema-Valbuena speelt.

20 oktober 2021 om 15:39

@Soccerfan. Ja? We kunnen onmogelijk weten hoe Benzema het bedoelde dus we kunnen alleen aannames maken zoals ik nu doe en zoals @yamiown de andere kant op doet

20 oktober 2021 om 15:41

@Krillin als jij banden hebt dat ransomware bedrijf kan dat onderzocht worden ja.

20 oktober 2021 om 15:43

Het is bekend dat Benzema benaderd is zodat de afpersers zelf niet bekend zouden worden bij Valbuena. Als Benz vervolgens zegt dat ie beter kan betalen maakt hem dat idd medeplichtig.

20 oktober 2021 om 15:43

@mrkrillin Als jij de oplichters persoonlijk kent en de oplichters zijn ook bekend bij het bedrijf dan ja, dan is het strafbaar. Is het een anonieme groep waar jij niets mee te maken hebt, dan niet. Maar dat is een totaal andere situatie, dat snap je hopelijk ook wel.

@sosuh waarom heeft Benzema niet gezegd tegen die criminelen dat ze dat niet moeten doen? Ik lees online overal dat het zelfs zijn vrienden zijn. Als mijn vrienden iemand gaan chanteren en vragen of ik mee wil helpen dan is mijn eerste reactie niet 'ah oké, ik zal inderdaad zeggen dat hij moet betalen'.

20 oktober 2021 om 15:51

Ik lees op Sporza.be (betrouwbare bron in 99% van de gevallen) ook dat de telefoontaps genomen zouden zijn en dat Benzema daar spreekt van ' Valbuena wil 'ons' niet betalen'.

Dat soort uitspraken impliceert toch een zekere betrokkenheid... ik zou dus niet zo maar durven stellen dat Benzema geheel onschuldig is in deze.

20 oktober 2021 om 16:09

@yamiown:

Niet alleen heeft Benzema Valbuena aangeraden te betalen, de Franse politie heeft een telefoongesprek opname tussen Benzema en zijn jeugdvriend Zenati (de afperser) waarin men Benzema hoort zeggen "hij (valbuena) neemt ons niet serieus". Het woord ons geeft dan toch echt aan dat hij er van weet en erbij betrokken is, aldus de Franse Justitie...

20 oktober 2021 om 16:23

Inderdaad, die Real Fans met posters van Benzema boven het bed zijn echt niet serieus te nemen. Werkelijk verwerpelijk en zo ontzettend dom dat een grote speler als Benzema zich hier voor heeft laten lenen. Hij heeft nog mazzel dat het proces zo lang op zich heeft laten wachten.

20 oktober 2021 om 16:25

Als hij had willen helpen, had hij geadviseerd om de politie in te schakelen en aangeboden als getuige op te treden. Je gaat die criminelen niet helpen om hun doel te bereiken.

20 oktober 2021 om 17:06

thor ben geen Benzema fan verre van zelfs, maar enige nuance mag wel, want hij is Vulbuena beste maatje die beste met hem voor had en hem alleen maar wilde helpen zonder kwade bedoelingen.

20 oktober 2021 om 17:08

Vraag anders even aan Valbuena of Benz zijn beste maat is

20 oktober 2021 om 17:37

Ze zijn dus geen beste maatjes meer, wat snap je niet aan het hele verhaal.

21 oktober 2021 om 00:34

Wat een onzin zeg meneer de Franse rechter. Als hij had gezegd je moet betalen of je ik raad je aan om te betalen om er van af te zijn zijn zit een wereld van verschil in. Anders is iedereen medeplichtig die een mening heeft. Benzema is alleen schuldig als hij betrokken is bij het afpersen.

21 oktober 2021 om 20:00

Sosuh als benzema ze kent en valbuena had willen helpen, kon hij de namen doorgeven aan hem zodat ze bij de politie terecht kwamen. Was het probleem meteen opgelost

20 oktober 2021 om 15:15

Blijkbaar dus nog niet? Hoe weet jij wat er gebeurd is en op wat voor manier Benzema erbij betrokken is. Om dan te stellen dat Valbuena een dolk in iemand zn rug steekt is dan nogal een uitspraak.

20 oktober 2021 om 17:34

Ja zo zou het wel gegaan zijn, komop zeg doe niet zo naïef. Valbuena wou niks meer met Benzema te maken hebben, waarom zou dat zijn denk je.

20 oktober 2021 om 19:46

Ik denk dat men hier makkelijk lult,omdat zij niet weten en niet kunnen voorstellen hoe het is om op te groeien in de getto van Marseille en Lyon.De druk van foute figuren is geen ontsnappen aan!

Toevallig dat dit juist nu opduikt net wanneer de beste man zo lekker bezig is en kanshebber is voor de Ballon D'or. Of stond dit hele proces al langer vast om rond deze tijd weer op te pakken? Ik weet nog dat hij bij de Nationale ploeg eruit geknikkerd werd enkele jaren geleden vanwege dit ophef. Ben erg benieuwd hoe dit zal verlopen.

20 oktober 2021 om 15:25

Dit duikt niet op, dit is al jaren en jaren en jaren gaande. Dat is wat er gebeurt in de grote mensen wereld als een verdachte geld heeft. Alles zo lang mogelijk uitstellen en hopen dat je uiteindelijk op een juridische fout onschuldig wordt verklaard of dat dingen zelfs verjaren..

20 oktober 2021 om 15:54

Makes sense. Soms wordt al dat geld beroemdheden net wat te veel en krijg je dit soort onzin waar ze bij betrokken raken. Benzema lijkt mij niet een type speler die gekke dingen uithaalt, maar goed you never know.

20 oktober 2021 om 15:43

Hoezo kanshebber? Totaal niet. Geen enkele noemenswaardige prijs gewonnen, CL, EK, niet eens een landstitel. Totaal niet een kanshebber dus

20 oktober 2021 om 15:56

Volgens velen wordt er beweerd dat hij een kanshebber is, maar laten bijvoorbeeld spelers als Haaland, die met een veel mindere ploeg 1 op 1 scoort buiten die categorie. Don't ask me why, voor mij is Benzema top 5, maar geen kanshebber. Voor mij zijn er maar 2 echte kanshebbers, maar dat laat ik buiten dit topic. Hier gaat het namelijk om iets veel serieuzer dan een individuele prijs.

20 oktober 2021 om 15:53

@maoyashi: deze zaak is al 5 jaar bezig en data van rechtzaken liggen vaak ettelijke maanden, tot soms een jaar, op voorhand vast. Dus je moet geen samenzwering zien in het feit dat het proces nu begint.

20 oktober 2021 om 15:57

Nee, dat snap ik best dat het al jaren speelt, maar dacht waarom juist nu weer opduiken net dat Benzema op dreef leek te zijn. Blijkbaar stond de periode dan al langer vast om weer op gepakt te worden en er is geen verband met Benzema's huidige vorm of Ballon D'or uitreiking etc.

20 oktober 2021 om 16:09

C ronaldo en messi hebben aangedrongen om het proces nu te starten. Stel dat benzema boven hun eindigt op de ranglijst. Dat willen ze niet natuurlijk.

20 oktober 2021 om 16:28

Denk je nu echt dat het Franse equivalent van het OM even de Ballon D'or van Benzema wil saboteren?

Een profvoetballer die verdachte is in een strafzaak dat zou voor mij rede zijn om Valbuena en Benzema te schorsen totdat er een uitspraak is. En ook het salaris in te houden. Dat zou een goed signaal zijn van Olympiakos en Real Madrid. Een profvoetballer heeft namelijk een voorbeeldfunctie. Manchester City schorste Benjamin Mendy al voordat hij werd opgepakt dus waarom kan Real dit dan niet met Benzema?

20 oktober 2021 om 15:33

Jij moet wel barca fan zijn, anders roep je deze onzin niet: "manchester City schorste Benjamin Mendy al voordat hij werd opgepakt dus waarom kan Real dit dan niet met Benzema?"

Waar blijft je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is?

20 oktober 2021 om 15:35

Benzema heeft een verzoek gedaan om het onderzoek te stoppen staat in het artikel. Waarom? Als hij onschuldig is heeft hij in het onderzoek toch niets te vrezen

20 oktober 2021 om 15:41

miki

omdat het hem prive en zakelijk ook kan schaden als zijn naam ten onrechte genoemd blijft worden.

20 oktober 2021 om 15:42

Valbuena schorsen? Die is juist het slachtoffer.

20 oktober 2021 om 15:49

Waarom hij het onderzoek wilde stoppen? Omdat er anders mensen zoals jij gaan roepen dan hij geschorst moet worden tot het onderzoek klaar is en zo'n onderzoek ontzettend lang kan duren. Simpel toch?

20 oktober 2021 om 15:46

Ten eerste; je wil Valbuena ook schorsen terwijl die het slachtoffer is? Vreemd.
Ten tweede: dit speelt letterlijk al jaren en komt nu pas voor de rechter, dus de afgelopen 10 jaar hadden alle betrokkenen geschorst moeten zijn?
Ten derde: bij City wisten ze al wel dat Mendy zou worden opgepakt, daarnaast is Benzema helemaal nooit opgepakt.
Ten vierde: er is nogal een verschil tussen de mogelijke misdrijven en de kans dat ze schuldig worden bevonden tussen Benzema en Mendy hun zaken.
Ten vijfde: Benzema staat ten aller tijden in zijn recht om zo'n verzoek te doen. Redenen om dat te doen (naast de reden die je alvast insinueert, namelijk dat hij schuldig is) zouden bijvoorbeeld kunnen zijn: het niet willen spenderen aan tijd danwel geld aan iets wat volgens hem al vast staat. Mogelijke juridische fouten die volgens hem spelen. Betwisten van de geldigheid van het onderzoek. Van mening zijn totaal niet betrokken te zijn bij de zaak. Of gewoon een juridisch team om hem heen dat eigenlijk ten aller tijden adviseert om qua publiciteit en dergelijke zo lang mogelijk het proces uit te stellen.

Zo zie je wat een media-campagne of liefde voor een speler van je favo club kan doen. Volgens Real fans valt Benz hier helemaal niets te verwijten, terwijl hem zeker wel iets te verwijten valt. Dat Benz hem niet afgeperst heeft lijkt me logisch, geld zat, maar dat wordt door hem ook als excuus naar buiten gebracht en slikken de fans als zoete koek. Als hij echt zijn teamgenoot van het nationale elftal wilde helpen had hij wel geweigerd contact te zoeken met Valbuena, maar in plaats daarvan heeft hij zich medeplichtig gemaakt door Valbuena aan te raden te betalen.

20 oktober 2021 om 16:49

Precies dit dus. Real fans riepen ook een lange tijd dat hij al onschuldig was verklaard en dat het al afgesloten was. Verbaast me ook dat hij weer wordt opgeroepen voor de Franse ploeg, het is een eerste klas matennaaier. Dit met Valbuena, vervolgens bij terugkomst meteen Giroud een sneer uitdelen. Lijkt me een misselijk ventje die Benzema

20 oktober 2021 om 17:07

Hij is niet bepaald collegiaal idd, ik meen dat er ook nog een incidentje was met Vinicius in de spelerstunnel

20 oktober 2021 om 18:02

Ik zeg dit niet omdat ik Real fan ben, Real heeft genoeg matennaaiers (gehad), bijv. Casemiro, Ramos, etc. maar Benzema is juist geen matennaaier. Hij heeft naar verluidt buiten de schermen zijn excuses aangeboden aan Giroud. Diezelfde Giroud die hem voor de bus gegooid had bij het Franse elftal. Dit was dan ook op het veld te zien, dat het goed was. Daarnaast maakt hij nooit schwalbes, nooit ruzie op het veld, altijd sportief op het veld. Hij lijkt mij juist het tegenovergestelde van matennaaier

20 oktober 2021 om 17:01

Misschien was de video wel heel erg genant voor Valbuena en hadden ze 'm anders verkocht aan een roddelkrant/p0rn0site o.i.d. Dan had ik toch graag als teamgenoot dit soort dingen gehoord, al zou mij persoonlijk zo'n video niet echt storen maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen (ik zou denken pleur 'm er maar op als je daar blij van zou worden, wellicht nog proberen een juridische zaak van te maken)

20 oktober 2021 om 18:55

Is dat zo? Ik zou als ik in Valbuena's schoenen stond gewoon die 150.000 euro betaald hebben, dat staat vast. Bijgevolg, als ik benaderd zou zijn door deze lui zou ik exact gedaan hebben wat Benzema deed. Waarom? Omdat dat imo gewoon de makkelijkste en beste oplossing is. Maakt ook niet uit als dat volgens jou niet zo is. Als mijn collega, teamgenoot of vriend in de situatie zat waar Valbuena in zat en ik zat in die van Benz had ik oprecht exact hetzelfde gedaan. Dan had ik Valbuena proberen overtuigen om te betalen. Omdat ik gewoon geloof dat het de makkelijkste en veiligste oplossing is.

20 oktober 2021 om 21:12

Het is vrij irrelevant wat hier de makkelijkste en veiligste oplossing was.

Wat Benzema heeft gedaan is gewoon strafbaar (als inderdaad blijkt dat hij gedaan heeft wat hem verweten wordt) en daarbij maakt het niet bijster veel uit wat zijn intentie was.

20 oktober 2021 om 21:35

Hahahaha helemaal niet gek. Hangt allemaal van interpretatie af of hij iets strafbaar doet of gewoon een vriend onhandig advies geeft.

21 oktober 2021 om 09:57

Jij zou 150k aftikken aan mensen die je niet kent omdat zij een filmpje van je hebben en omdat je dat de weg van de minste weerstand vindt? Alles kan hoor, ik zou dat dus nooit doen, hoeveel geld ik ook op de bank heb staan. Dat heeft eerder te maken met dat ik me niet zomaar laat piepelen.

Barca sympathisant hier;
Al dat juridische gebrabbel van de heren hierboven lijkt mij een beetje overbodig. Als je alle berichtgeving een beetje in perspectief plaatst lijkt er volgens mij het volgende aan de hand:

De (exorbitant rijke) Benzema krijgt via 'jeugdvrienden' a.k.a. criminelen die in armoede zijn opgegroeid weet van de desbetreffende sekstape. Aangezien Benz weet wat voor gasten dit zijn, en ze via via contact kunnen leggen met Benz (via familie of vrienden), probeert hij Valbuena de situatie te schetsen (die gasten willen poen, anders sta je voor lul in Frankrijk). In de streaking van 'Doe er mee wat je wilt, ik had betaald'. Vervolgens gaat Valbuena lopen snitchen op Benzema omdat hij daar toevallig is opgegroeid....

Los van het feit of het juridisch oké is doet Benzema hier volgens mij ethisch niets verkeerd

20 oktober 2021 om 16:23

En als je de berichtgeving van de telefoontap leest staat er dat Benz heeft gezegd 'hij wil ONS niet betalen' en wordt het net weer een ander verhaal dan wat jij schetst.

Zoals het uiteengezet is, gaat het net anders dan wat jij zegt. Dan is een familielid van Benz benaderd door de afpersers om contact te leggen met Benzema zelf die Valbuena moest benaderen zodat de afpersers zelf niet bekend zouden worden bij Valbuena.

Alsnog snap ik dat Valbuena zich druk maakt want 1. het is blijkbaar niet eens een sekstape maar een tape met intieme beelden (geen seks) en 2. lekker belangrijk als die tape op internet komt, Kim K heeft er zelfs meer roem mee vergaard dan ze ooit zonder zou kunnen.

edit: blijkbaar heeft Benz gezegd 'hij neemt ons niet serieus' maar dat verandert verder weinig aan mijn reactie

google anders maar gewoon benzema proces sporza dan vind je een uitgebreid artikel

20 oktober 2021 om 16:49

Uhh nogal een verschil tussen 'hij wil ons niet betalen' en 'hij neemt ons niet serieus'

20 oktober 2021 om 16:57

Thanks voor de link, heb het gelezen.
Ik snap ook goed dat Valbuena zich druk maakt, maar niet t.o.v. Benzema. Dit lijkt mij echt een gevalletje 'don't shoot the messenger'. Je zou nu alles kunnen laten ophangen aan het feit (?) dat hij een keer 'ons' heeft laten vallen. Ik geloof/oordeel nog steeds dat Benz geen kwaad in de zin had, daarover kunnen we natuurlijk van mening verschillen.

20 oktober 2021 om 17:03

Sosuh, zeker een verschil maar nog steeds geeft het aan dat Benz meewerkt met de afpersers en dus niet volledig onschuldig is.

20 oktober 2021 om 17:06

Jurginhode2e, dat zou idd ook gewoon een foute vertaling of verspreking kunnen zijn, maar dat Benz niet de weg van volledige onschuld gekozen heeft kunnen we het denk ik wel over eens zijn. Dat kan ook gewoon lomp zijn.

20 oktober 2021 om 17:27

Dus Benzema die zegt ''mijn vrienden hebben je sekstape, betaal ze maar beter'' doet ethisch niks verkeerds? Moet niet gekker worden.

22 oktober 2021 om 00:29

Pas op met aanhalingstekens, want nu citeer je Benzema woord voor woord (vertaald). Zijn dit echt de woorden die uit Benzema’s mond zijn gekomen of probeer je een beeld te schetsen om jouw argument te versterken?

Ik hoorde iedereen hier steeds schreeuwen dat ie allang was vrijgesproken? Is dus gewoon nog niet voorgekomen. Goh. Het licht een beetje aan hoe het gegaan is, maar die afpersen zijn bekenden van Benzema en hebben Benzema gebruikt om Valbuena aan te sporen.. Althans dat schijn volgens de telefoontaps. Mocht dat waar zijn is hij gewoon medeplichtig.

En daar gaat het speculeren en concluderen weer. Kom op mensen, wij weten niet wat er precies gebeurd is. Daar is dit proces nou juist voor, om te kijken of iets bewezen kan worden. Met feiten.

Is het mogelijk dat Benzema Valbuena alleen maar wilde helpen en niks fout heeft gedaan? Ja, natuurlijk. Is het mogelijk dat hij op een verkeerde manier druk op Valbuena heeft gezet? Ja, dat kan ook. Wij weten het niet, want we waren er niet bij.

20 oktober 2021 om 16:29

Maar we kunnen wel ons beeld vormen op basis van artikelen van betrouwbare media, zoals in dit geval Sporza of (nog eerder) het Parool.

20 oktober 2021 om 19:03

Sporza een betrouwbaar medium noemen gaat me redelijk ver. Hoeft niet te betekenen dat dit artikel niet correct is verder hoor. Hoewel als de titel is hoe zat de vork aan de steel ipv in de steel dan stel ik me toch vragen bij de schrijvers.

21 oktober 2021 om 12:20

Een beeld, ja. Een conclusie? Nee. De krant hanteert bij lange na niet de standaarden die in een strafproces gehanteerd worden.

21 oktober 2021 om 12:22

De krant rapporteert nav een gesprek/informatie vanuit de politie.

Als Benza tegen Valbuena heeft gezegd dat hij moet betalen, dan is hij medeplichtig.
Benz had had moeten zeggen, ga naar de politie, en niet aanraden om te betalen.
Als Benz kontakt had met die afpersers, dan lijkt het erop, dat die afpersers via Benzema, Valbuena onder druk wouden zetten.

20 oktober 2021 om 17:19

Wat heeft de multimiljonair en tevens verschikkelijk goeie voetballer Benzema te winnen hier. Ik kan werkelijk geen motief vinden. Het gaat niet om geld, gaat niet om afgunst, helemaal niks.

20 oktober 2021 om 17:25

Zodat z’n vrienden geld krijgen misschien?

20 oktober 2021 om 17:58

Zodat z'n teamgenoot misschien niet nationaal voor lul staat?

20 oktober 2021 om 18:04

Inderdaad Benzema heeft niks te winnen hier toch? Hij heeft geld, geld kan hij ook aan zijn vrienden geven toch?

Benzema gaat strijden om de Prison D'or

En de eerste voetballer die zijn huidige clubkleuren inruilt voor een tenue met verticale zwart-witte banen is gevonden. Het is alleen niet Newcastle, maar de bajes.

22 oktober 2021 om 00:34

Ik kan zo uit mijn hoofd twee (voormalige) Man City spelers opnoemen, Adam Johnson en Benjamin Mendy. Die dan wel hun straf hebben uitgezeten of nog moeten uitzitten.

Als de Franse politie het onderzoek niet wil stoppen zal het niet zomaar om iets gaan. En waarom wil Benzema dat het onderzoek zou stoppen. Als hij onschuldig is zou daardoor alleen zijn naam gezuiverd worden...toch?

150.000 is toch voor benzema niks. Waarom zal hij alles riskeren voor 150.000 dit is totaal niet logisch.

Benzema is met foute mensen om zich heen opgegroeid. Ik denk persoonlijk dat hij onder druk van die foute figuren,waar hij toen nog geen afstand van had genomen, Valbuena heeft geadviseerd om te betalen.Ik praat het niet goed, maar het is toch wel net iets anders dan iemand chanteren uit eigen belang! Ik geloof oprecht dat de intentie van Benzema was om Valbuena te beschermen,omdat Benzema weet waar zijn foute vrienden toe in staat zijn!

20 oktober 2021 om 19:29

Het is onwijs moeilijk om uit de getto te ontsnappen van met name Marseille en Lyon

21 oktober 2021 om 11:00

Als je kijkt naar hoe hij zich altijd in de voetbalwereld geprofileerd heeft, dan ben ik ook eerder geneigd om hem het voordeel van de twijfel te geven. Dat geldt uiteraard niet voor iedereen, er zijn er die hem natuurlijk het liefst de bak in zien draaien en hem bij voorbaat aan de schandpaal willen nagelen. Mocht hij toch schuldig zijn, dan moet hij uiteraard gestraft worden. Het feit dat hij tegen de andere verdachten het woord ons gebruikt kan er ook op wijzen dat hij hen liever niet ook tegen zich in het harnas jaagt. Het zal speculeren blijven en de rechter zal een uitspraak doen en ook dan zal je niet weten of dat de juiste is. In elk geval strookt de aantijging niet met Benzema zoals hij zich in de voetbalwereld laat zien.

Als je iemand aanraad om te betalen ben je toch gewoon medeplichtig. Geen medelijden met Benzema. Durfde hij niet tegen zijn criminele vrienden te vertellen dat zij zelf maar moeten werken voor hun geld. Van mij mag hij ook nog een taakstraf uitvoeren, net als veel mensen dit moeten doen bij vergrijpen.

Schokkend hoe sommigen bereid zijn vermeende criminele activiteiten te romantiseren, omdat iemand toevallig een goede en bekende voetballer is.

Principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is: sta ik helemaal voor. Maar laten we dan wel dezelfde houding hebben tav een Quincy Promes. Die ook (nog) niet door een rechter beoordeeld is, maar maatschappelijk en sportief allang al z’n vonnis heeft gekregen.

Het feit dat de openbare aanklager slechts een voorwaardelijke straf eist ipv celstraf, geeft mij de indruk alsof ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan. Toch een heksenjacht?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren