Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf verwacht kleine verrassing in opstelling van Ajax

Laatste update:

Mike Verweij verwacht dat Erik ten Hag dinsdagavond in de Champions League-kraker tegen Borussia Dortmund kiest voor Steven Berghuis op tien. De journalist van De Telegraaf gaat daarmee in tegen de vermoedelijke opstellingen die in de media circuleren, waarin Davy Klaassen staat opgesteld op die positie.

"Wat mij verbaast: ik zie allerlei opstellingen voorbij komen, en iedereen gaat er zonder meer vanuit dat Davy Klaassen speelt", aldus Verweij in de podcast Kick-off. "Het zou mij niet verbazen als Berghuis speelt. Sterker nog: ik denk dat je tegen een Duitse tegenstander misschien wel voor de creativiteit van Berghuis móét kiezen. Hij heeft het natuurlijk in de Champions League ook geweldig gedaan. Twee wedstrijden gespeeld, twee goals en een assist. Dus ik zou Berghuis niet zonder meer laten vallen. Ik denk ook dat dat een hele moeilijke keuze wordt. Het zou mij niet verbazen als hij gewoon voor Berghuis kiest."

Valentijn Driessen voegt toe dat Ten Hag met Klaassen zou kiezen voor meer zekerheid. "Berghuis is natuurlijk wel meer des Ajax, alleen zal je dan wel in de omschakeling heel scherp moeten zijn", weet Driessen. "Dat wil niet zeggen dat je met z'n allen terug moet lopen, maar juist met z'n allen vooruit. Op het moment dat je de bal verliest moet je direct druk zetten, zodat ze die bal niet kunnen geven op Erling Braut Haaland. Klaassen is daar wel verder in dan Berghuis, die natuurlijk een hoop complimenten krijgt dat hij het snel oppikt. Alleen tegen tegenstanders van een bepaald kaliber is dat meestal. Besiktas en Sporting Portugal misten ook heel veel belangrijke spelers."

Voor het overige is de opstelling van Ajax uit te tekenen. "Antony komt terug in de opstelling, net als Edson Álvarez, die zijn vrouw en kind weer heeft gezien", weet Verweij. "Het is normaal gesproken de gebruikelijke opstelling."

Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Klaassen/Berghuis, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic

Voor wie moet Erik ten Hag kiezen op tien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij het lezen van de titel dacht ik dat het op basis van inside informatie zou zijn. Maar helaas gaat het op het gevoel van Verwije en Driessen. Jammer. Hoop nog steeds dat Berghuis start. Dit seizoen tot nu toe gewoon beter gespeeld bij Ajax. Klaassen heeft imo gewoon even pech door zijn blessure.

19 oktober 2021 om 14:32

Ik had Gravenberch op de bank gezet dan Berghuis samen met klaassen in de basis

19 oktober 2021 om 14:34

Gelukkig ben jij geen coach van Ajax, want Klaassen op de positie van Gravenberch is 3 keer niks.

19 oktober 2021 om 14:38

Nee Dilima1966, Klaassen als controlerende middenvelder kan echt niet (tegen Dortmund). Vorig jaar begon Ajax ook pas te lopen toen alvarez op 6 ging spelen en Klaassen op 10. Klaassen is wel een goede 10 daarentegen omdat hij vaak op de goede plek staat in het 16-meter gebied, alleen vind ik de combinatie Berghuis-Haller beter renderen. Klaassen staat van nature graag bij de spits, waardoor er weinig ruimte komt voor Haller om aangespeeld te worden. Je zag toen Berghuis op 10 kwam te spelen, dat hij vaker andere ruimtes in dook, waardoor er meer ruimte voor Haller werd gecreeerd. Dat is een van de redenen waarom Haller tot nu toe goed presteert dit seizoen. Maar al met al is het kop/munt wie er op 10 speelt, het zijn beide goede spelers met beide andere kwaliteiten. Is maar net wat je wilt hebben in de wedstrijd

19 oktober 2021 om 14:57

@zytto teleurgesteld als ik ben wat betreft Gravenberch dit seizoen heb je groot gelijk dat Klaassen daar totaal niet thuishoort.

19 oktober 2021 om 14:57

@dilima Ik zie vele elkaar naroepen over Gravenberch maar ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim. Een Gravenberch uit vorm is altijd nog beter dan een Klaassen op 8. Klaassen is op zijn sterkst op 10, als je hem op 8 gaat posteren speel je gewoon met 10 man en ben verdedigend erg kwetsbaar.

Ik hoop het! Het gaat goed met Berghuis op 10. Maar we gaan het zien vanavond blijft toch gissen

19 oktober 2021 om 14:37

Hangt er vanaf waar de zwaktes liggen bij Dortmund. Klaassen lijkt me echt een verschrikkelijk irritante tegenstander. Die gaat 20 keer per wedstrijd de 16 in. Als je over de flanken wil voetballen dan is Klaassen denk ik nuttiger, door zijn neusje voor de goal. Als de zwaktes van Dortmund centraal liggen kan je beter voor Berghuis kiezen aangezien hij beter is aan de bal.

19 oktober 2021 om 15:14

Berghuis gaat ook met regelmaat de 16 in. Niet zo veel als Klaassen natuurlijk, maar daarnaast brengt Berghuis meer variatie in het spel en ziet hij oplossingen die Klaassen nooit zal bedenken. Ik vind Berghuis dan ook een betere 10. Niet alleen tegen Dortmund, maar tegen iedereen.

Waar is Tagliafico in dit verhaal? Hebben we daar tegen een Dortmund niet meer aan met het vuur dat hij brengt?

19 oktober 2021 om 14:49

Daar ben ik het ook mee eens. CL en topwedstrijden Eredivisie heb je meer aan Tagliafico denk ik. Die is snel en verdedigend veel beter dan Blind. Blind speelt de laatste weken wel weer sterk, maar ik denk dat hij nuttig is in de opbouw tegen de groningen/heereveens die zich ingraven terwijl Tagliafico veel beter is om zich vast te bijten in een Reus of madueke deze week.

19 oktober 2021 om 14:50

Precies mij gedachte! Lekker kort op de bal, en zorgt dat iedereen volle focus heeft en net dat beetje extra geeft!

19 oktober 2021 om 15:20

Helemaal mee eens @Zyto en @Wizzle.
Alleen, met Nico kan je er op rekenen dat ie kaarten gaat pakken. Dan sta je straks met tien man tegen een sterke tegenstander.
Vind m beter dan Daley op links, alleen die temperament.....

19 oktober 2021 om 17:43

Hij speelt vaak op het randje, maar hoe vaak heeft hij nou echt rood gekregen in de CL? Heeft inmiddels genoeg wedstrijden gespeeld

19 oktober 2021 om 18:54

Inderdaad, de positie van Blind lijkt niet ter discussie te staan

"net als Edson Álvarez, die zijn vrouw en kind weer heeft gezien", weet Verweij

Die zijn toch inmiddels ruimschoots naar Europa gehaald, wat in meerdere interviews werd aangehaald als een van de redenen dat Alvarez z'n draai beter kan vinden, of heb ik dat nou helemaal mis?

19 oktober 2021 om 14:40

Nee klopt, die zijn gewoon in Nederland voor zover ik weet.

Voor het overige is de opstelling van Ajax uit te tekenen. "antony komt terug in de opstelling, net als Edson Álvarez, die zijn vrouw en kind weer heeft gezien",

De vrouw en kinderen van Edson woonde toch in Amsterdam tegenwoordig?

Eigenlijk is de voorspelde opstelling van de telegraaf een voorspelling die iedereen wel kan doen met Klaassen/berghuis

Ik hoop dat we van het voetballende uit gaan vanavond en met Berghuis startten, maar ik denk dat Ten Hag voor iets meer zekerheid gaat en Klaassen opstelt.

Ik vind Klaassen wel uit vorm raken en niet consistent. Berghuis op 10 die ook laat zien dat hij op die positie past vind ik ook dat hij moet spelen in dat geval. De enige reden waarom ik Ten Hag Klaassen zie op stellen is waarschijnlijk, omdat Klaassen beter kan meeverdedigen t.o.v. Bergosso.

19 oktober 2021 om 14:58

Klaassen verdedigt alleen nooit mee, hij gaat direct de 16 in duiken als ie op 10 staat en als ie dan niet met een snelle spits kan combineren (zoals bv Memphis) dan sneeuwt ie onder en begin je te denken 'geef die pass dan eens een keer man'. Echter kan Klaassen dat niet, hij is een schaduwspits van nature en zo gaat ie ook spelen als ie AM valt.

19 oktober 2021 om 15:57

Dat Klaassen diep gaat staan bij balbezit betekent natuurlijk niet dat hij niet meeverdedigt wanneer je de bal niet hebt. Want die vuile meters maakt Klaassen wel, meer dan Berghuis misschien.



Met andere woorden Ajax speelt niet hun eigen spel en passen zich aan Dortmund, want dat als je met Klaassen speelt die voor arbeid en verdedigend acties zorgt. Sowieso vind ik tenhag niet echt een aanvallende coach, ik wordt wel voor gek verklaart... Eredivisie speelt Ajax natuurlijk wel aanvallend tegen kleien ploegen, omdat ze beste selectie hebben, ik genoot toen Bosz coach van Ajax was, speelde echt vol op de aanval, tegen wie maakt nooit uit, Ten Hag is in mijn ogen minder aanvallend dan Bosz is toch iemand van de controle...



19 oktober 2021 om 14:41

Ja je bent inderdaad gek, speelde ajax tegen Real, Bayern, Spurs en dergelijke niet gewoon vanuit eigen kracht? Als je dat gaat ontkennen valt er denk ik sowieso weinig te discussiëren, dan ben je gewoon niet helemaal goed.

19 oktober 2021 om 14:47

Dat zijn ploegen die willen voetballen dan komt er vele ruimte, toch fijn voor Ajax zag geregeld dat ze gebruik maakte van de omschakeling.

19 oktober 2021 om 14:43

Dat is ook de reden dat Ten Hag prijzen wint en het beter doet tegen grotere teams. Ajax kan nu op 2/3 manieren spelen en niet slechts alleen volgas op de aanval. Het aanvallend voetbal van Bosz was inderdaad zeer leuk, maar achterin was het echt een gatenkaas. Je had een paar wedstrijden dat alles goed viel en je echt over ploegen heenwalste, maar een week later kon je zomaar 0-2 verliezen. Aanvallend een 9, maar verdedigend een 5. Dan heb ik liever dit Ajax die overal een 7.5 op scoort. Overigens is Ten Hag 2 keer kampioen geworden met 100+ doelpunten en zou dat dit seizoen ook zomaar kunnen. Dat terwijl Bosz de 100 goals bij lange na niet aantikte, dus aanvallend doen ze het zeker goed.

19 oktober 2021 om 14:50

Kleine kanttekening is wel dat Ten Hag natuurlijk veel betere selecties tot z’n beschikking had en ieder jaar topaankopen heeft gekregen. Bosz speelde veel met Younes, Viergever en Riedewald etc.

19 oktober 2021 om 14:55

Dat klopt, maar Bosz had ook gewoon Klaassen, Ziyech, Neres, Dolberg en Traore en een opkomende Frenkie, Nouri, Kluivert en Van de Beek daarachter als wissels. Achterin ook gewoon De Ligt, Sanchez en Onana. Het was zeker geen misselijke selectie hoor.

19 oktober 2021 om 15:05

Nee zeker niet. Bosz had ook een prima selectie inderdaad.

19 oktober 2021 om 14:48

Ajax speelt niet aanvallend onder Ten Hag? Toen ze geweldige potten op de mat legden tegen Juventus, Madrid, Chelsea en Bayern speelden ze toch niet verdedigend? Tuurlijk maakten ze een aantal doelpunten uit scherpe counters maar dat hoort ook gewoon bij voetbal.. als ze iets geleerd zouden moeten hebben dan is het wel de amateuristische wijze waarop ze uiteindelijk nog van Spurs verloren in 18/19.. alleen maar aanvallen is ook niet alles. Met Alvarez hebben ze nu een speler op het middenveld die ze ook behoudend kan laten spelen naast de vrij aanvallend ingestelde spelers die er al in staan.

19 oktober 2021 om 14:49

Slechts 82 duels nodig gehad om de grens van 250 goals te passeren, vorig seizoen 88 punten gehaald en 78% van zijn duels omgezet in een overwinning. In Europa, in Bernabeu, onder leiding van Tadic Real te kijk gezet met een 1-4 zege, Juventus aan de zegekar gebonden.

Maar volgens meneer is Ten Hag niet aanvallend genoeg

Bosz speelde aantrekkelijk, maar vooral naïef. Ten Hag weet wanneer hij meer moet controleren en doseren en is sowieso een stuk betere tacticus

19 oktober 2021 om 14:56

Niet mee eens, ook bij Ten Hag is er te vaak te aanvallend gedacht waardoor makkelijke overwinningen compleet weg werden gegeven, denk aan Atalanta/spurs/chelsea allemaal potjes waarin de overwinning zeker lijkt maar omdat we zo aanvallend en naïef blijven spelen geef je ze gewoon weg. Vorig seizoen werd er al meer vanuit de organisatie gedacht bijvoorbeeld tegen Lille uit gaven we werkelijk waar niets weg. Het is wat realistischer en meer resultaat gericht maar nog steeds aanvallend.

19 oktober 2021 om 14:57

@aqua1 met 9 tegen 11 bij een gelijke stand gingen ze zelfs nog voor de winst, hoezo niet aanvallend?
Nee, het is niet zulk kamikaze voetbal als wat Bosz doet, maar het is ook bijna onmogelijk om daar prijzen mee te winnen. Wel heel leuk voor de neutrale toeschouwer natuurlijk.
Maar je kunt moeilijk zeggen dat Ajax onder Ten Hag geen aanvallend voetbal speelt.

20 oktober 2021 om 00:28

Nou aqua, vertel, was het vanavond ook saai, te verdedigend en niet creatief genoeg? Hoe kun je bosz nou boven ten hag verkiezen

Kom op jongens. Als we berghuis met Klaassen vergelijken de afgelopen weken vergelijken op de nummer 10 poistie dan is het toch snel duidelijk wie moet spelen?

Het scheelt allemaal niet bar veel maar met Berghuis is er gewoon meer voetballend vermogen in het elftal.

19 oktober 2021 om 17:00

Sorry maar ik vind dat Klaassen echt veel te kort wordt gedaan door veel mensen hier, hoe belangrijk is ie wel niet geweest het afgelopen seizoen en dit seizoen in Oranje ook gewoon erg goed. Daarbij zou ik het logischer vinden dat Klaassen speelt vanwege zijn omschakeling waarin die veel beter is tegen een counterend Dortmund. Berghuis is natuurlijk de veel creatievere speler wat ook goed kan zijn tegen een Dortmund zolang je in balbezit bent. Het maakt me niet zo heel veel uit maar ik vind dat Klaassen te makkelijk gepasseerd wordt door veel mensen.

Vind de discussie over de nummer 10 niet zo interessant eerlijk gezegd, beide spelers zijn ruim voldoende. Op de linksback en 8 is schijnbaar niet voldoende concurrentie binnen de selectie want zowel Blind als Gravenberch vallen echt enorm tegen dit seizoen en mogen best wel is gepasseerd worden. Ik hoop echt dat Kudus en Tagliafico zich in het elftal weten te knokken dit seizoen. En tja de keeper kan eigenlijk ook niet.

19 oktober 2021 om 15:00

Eens. Ten Hag heeft vast naar de details gekeken en maakt op basis daarvan een keuze tussen Klaassen en Berghuis. T kan beide goed uitpakken en ik durf vooraf echt niet te zeggen welke van de 2 de beste keuze is vanavond.
Gelukkig heeft Ten Hag de tegenstander wel geanalyseerd en weet hij precies hoe Klaassen en Berghuis ervoor staan. We gaan het zien vanavond.

due verweij is echt zon ongelofelijke engnek. sinds wanneer zegt ''iedereen'' dat klaassen gaat spelen?

De omschakeling van Klaassen is ook erg zwak.
Berghuis speelt veel minder diep. Klaassen speelt als tweede spits.
Waarom zou Klaassen extra zekerheid zijn?

19 oktober 2021 om 15:44

Omdat er minder risico in zijn spel zit.

Ach, altijd dat gepuzzel. Je speelt prima potten in de CL tegen Sporting en Besiktas. Opstelling zo min mogelijk wijzigen en gewoon uit gaan van eigen kracht. Dortmund is echt wel te doen als je ziet hoe die speelde tegen Besiktas en Sporting.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren