Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermoedelijke opstelling Ajax: Erik ten Hag heeft keuze al gemaakt

Laatste update:

Ajax kan vanavond een grote stap zetten in de richting van overwintering in de Champions League. De koploper van Groep C moet dan wel een goed resultaat boeken tegen Borussia Dortmund (21.00 uur), volgens Erik ten Hag de absolute favoriet in de poule. De selectie van Ajax is bijna compleet en dus heeft de trainer wat te kiezen. Het is de grote vraag of Davy Klaassen of Steven Berghuis het vertrouwen krijgt als aanvallende middenvelder. Ten Hag was er maandag al uit: “We hebben de keuze gemaakt, jullie gaan het morgen zien.”

Na overtuigende overwinningen op Sporting Portugal (1-5) en Besiktas (2-0) gaat Ajax met zes punten en een doelsaldo van plus zes aan kop in de poule. Ook Borussia Dortmund won de eerste twee groepsduels en volgt op de tweede plaats met een doelsaldo van plus twee. Sporting en Besiktas, die nog geen punt verzamelden, nemen het vanavond om 18.45 uur al tegen elkaar op. Mochten de nummers drie en vier van de poule gelijkspelen, dan kan hetzelfde resultaat gunstig zijn in Amsterdam met oog op kwalificatie voor de volgende ronde. Ten Hag erkende maandag op de persconferentie dat er met een schuin oog gekeken wordt naar het duel in Istanbul. Vooraf zal de uitslag echter geen invloed hebben op het strijdplan van Ajax. Tijdens de wedstrijd kan een eventueel gelijkspel bij het duel tussen Besiktas en Sporting wél van invloed zijn. “Dan zou dat wel een rol kunnen gaan spelen, ja, denk ik”, zei Ten Hag, die aangaf dat ‘het zou kunnen’ dat Ajax dan ook tevreden zou zijn met een punt tegen Dortmund. Toch zullen de Amsterdammers vanavond de drie punten in eigen uitverkochte huis willen houden. “Omdat het onze filosofie is dat we elke wedstrijd willen winnen. Zo zullen we elk duel ook starten. We treden onze tegenstander met open vizier tegemoet.”

Haaland en Dortmund klaar voor Ajax | Dortmund - Mainz | Highlights

Er was in aanloop naar de ontmoeting van vanavond veel te doen om Erling Braut Haaland. De Noorse topspits van Dortmund stond de afgelopen weken geblesseerd aan de kant en het was lang onzeker of hij inzetbaar zou zijn in de Johan Cruijff ArenA. Afgelopen zaterdag kreeg Ajax antwoord, toen de aanvaller in de basis verscheen voor het duel met FSV Mainz 05 (3-1 winst). Hij luisterde zijn rentree op met twee doelpunten. Ajax-talent Jurriën Timber kan zich samen met zijn collega achterin Lisandro Martínez opmaken voor duels met een van de beste spitsen ter wereld. “Ik ben ready, ook voor het fenomeen”, zei Timber, die maandag naast Ten Hag zat tijdens het persmoment. “Ik hoef niet uit te leggen hoe goed Haaland is. Hij is een wereldspits. We hebben het erover gehad hoe we hem slim kunnen verdedigen. Daar heb ik het ook met de trainer over gehad, maar dat bespreken we ook wanneer ik tegen andere spitsen speel.”

Ten Hag benadrukte maandag dat Borussia Dortmund, de huidige nummer twee van de Bundesliga, meer is dan alleen Haaland. "We spelen niet tegen Haaland, we spelen tegen Borussia Dortmund", maakte Ten Hag duidelijk. Hij leek dan ook niet blij met de vragen van Joep Schreuder, die de persconferentie begon door Timber te vragen of Ajax klaar is voor 'het fenomeen', waarna hij Ten Hag vroeg of Haaland is af te stoppen. "Het is een belediging voor die andere spelers hoe jij, hoe jullie over Haaland spreken. Dortmund is een uitstekend team met een heel goede spits. Er is niet één speler bij ons die hem specifiek gaat afstoppen. We moeten hem als team afstoppen. Zo gaan wij hem benaderen. Zo gaan wij tegen Dortmund spelen." Ten Hag gaf desgevraagd aan dat hij Dortmund een favorietenrol toedicht in de poule. "Ik heb na de loting al gezegd dat Dortmund favoriet is in deze groep. Wij moeten als Nederland onze positie kennen. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat geen enkele ploeg in Europa graag tegen Ajax speelt."

Blessures en schorsingen
Aan de kant van Ajax ontbreekt André Onana nog altijd vanwege een schorsing en zit het seizoen van Maarten Stekelenburg erop. Sean Klaiber is herstellende van een zware knieblessure en is er ook niet bij. Dortmund-trainer Marco Rose heeft meer blessuregevallen in zijn selectie. Youssoufa Moukoko, Mahmoud Dahoud, Giovanni Reyna en Raphaël Guerrero en zijn er door blessures niet bij. Rose heeft bevestigd dat de van een blessure herstelde Dan-Axel Zagadou terugkeert in de wedstrijdselectie.

Vermoedelijke opstellingen
Remko Pasveer keept vanavond mogelijk zijn laatste thuiswedstrijd in de Champions League dit seizoen. De schorsing van Onana zit er op 4 november namelijk op, een dag na Borussia Dortmund – Ajax. Op de vraag of Onana na zijn schorsing weer terugkeert onder de lat is vooralsnog onduidelijk. Ten Hag wilde maandag tijdens het persmoment niet ingaan op de situatie van Onana, die zijn aflopende contract niet heeft verlengd en na dit seizoen transfervrij lijkt te gaan vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA.

De achterhoede zal vanavond naar verwachting bestaan uit Noussair Mazraoui, Jurriën Timber, Lisandro Martínez en Daley Blind. Perr Schuurs keert zodoende weer terug op de bank. De centrumverdediger stond afgelopen zaterdag in Friesland tegen sc Heerenveen (0-2) nog in de basis en kreeg na afloop veel complimenten vanwege zijn optreden. Hij kreeg echter de kans omdat Martínez pas laat terugkeerde van zijn interlandverplichtingen met Argentinië. Schuurs zal moeten hopen op een invalbeurt.

De vermoedelijke Ajax-opstelling volgens het Algemeen Dagblad.

Ook Edson Álvarez ontbrak zaterdag bij Ajax. Net als Antony (Brazilië) en Nicolás Tagliafico (Argentinië) was hij niet op tijd terug vanuit Zuid-Amerika voor het duel met Heerenveen. Ten Hag verklapte maandag al dat de Mexicaan terugkeert in de basis. Hij zal komen te spelen op een middenveld met Ryan Gravenberch en naar verwachting Klaassen. Volgens de verwachting van het Algemeen Dagblad moet Berghuis op die positie plaatsmaken voor zijn collega. Ten Hag wilde niets prijsgeven: “Er zijn altijd meerdere factoren die een rol spelen in de keuzes. De vorm, de tegenstander, het moment.”

De verwachting van de krant is dat Berghuis vanavond op de bank zit. Op de rechtsbuitenpositie kan de trainer namelijk niet om Antony heen. De aanvaller steekt in een uitstekende vorm en mag zich sinds deze maand Braziliaans international noemen. Hij moet Sébastien Haller in stelling moeten brengen, terwijl aanvoerder Dusan Tadic waarschijnlijk vanaf links zal starten. Met David Neres, Mohammed Daramy, Mohammed Kudus en Berghuis heeft Ten Hag in aanvallend opzicht diverse opties achter de hand. Ten opzichte van het duel van afgelopen zaterdag voert Ten Hag dus drie wijzigingen door: Schuurs, Kudus en Berghuis verliezen hun basisplaats ten faveure van Martínez, Álvarez en Antony.

Er klinken ook andere geluiden, want Mike Verweij verwacht dat Ten Hag wél kiest voor Berghuis op tien. De journalist van De Telegraaf gaat daarmee dus in tegen de vermoedelijke opstellingen die in de media circuleren. "Het zou mij niet verbazen als Berghuis speelt", aldus Verweij in de podcast Kick-off. "Sterker nog: ik denk dat je tegen een Duitse tegenstander misschien wel voor de creativiteit van Berghuis móét kiezen. Hij heeft het natuurlijk in de Champions League ook geweldig gedaan. Twee wedstrijden gespeeld, twee goals en een assist. Dus ik zou Berghuis niet zonder meer laten vallen. Ik denk ook dat dat een hele moeilijke keuze wordt. Het zou mij niet verbazen als hij gewoon voor Berghuis kiest."

Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Klaassen, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic

Vermoedelijke opstelling Borussia Dortmund: Kobel; Meunier, Akanji, Hummels, Schulz; Bellingham, Witsel, Brandt; Reus; Haaland, Malen.

Wie zie jij het liefst 'op tien' bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Berghuis natuurlijk op 10. Heb ook liever Nico op linksback

19 oktober 2021 om 08:24

Daley moet natuurlijk wel altijd spelen, dus waar zet je hem neer dan?

19 oktober 2021 om 08:32

Hoe zo moet Daley spelen? In mijn ogen als lcv er terecht uitgespeeld door Martinez en als linksback komt hij gewoon te kort en vind ik Nico ook een stuk beter. In ieder geval verdedigend een stuk beter.

19 oktober 2021 om 08:33

Waarom moet Daley altijd spelen? Ik ben altijd fan geweest van Blind maar zijn sterkte, dat hij op meerdere plekken inzetbaar is, werkt nu volgens mij gewoon tegen hem. Op die drie posities staan er volgens mij 3 specialisten die het gewoon beter doen (martinez, Nico en Gravenberch). Ik zou blind op de bank zetten.

19 oktober 2021 om 09:32

Precies. Doe mij Nico maar op LB. Zeker in een wedstrijd als deze waar verdedigend meer gevraagd wordt op die positie.

19 oktober 2021 om 09:51

Helemaal gelijk. De beste op elke positie hoort te spelen imo. En Blind is dat op geen enkele positie.

19 oktober 2021 om 09:51

Ik vindt nico als linksback ook een moetje eigenlijk. wat word die onderschat te laatste tijd. Blind vind ik ook op cv veel beter plus ik vind hem iets beter dan martinez daar en martinez vind ik nog steeds het beste spelen in een cvm rol, draait altijd kort weg en kan gewoon prima voetballen alleen in de dribbel is weer niemand beter dan gravenberch (alleen kudus misschien inform). Martinez heeft wel weer goede balletjes achter de verdediging waar iemand als haller wat mee zou moeten kunnen met zn (sterke) lichaam.

passeerveer
mazraoui
Timber
Blind
nico
alvarez
martinez
Antony
Bergosso
tadic/Neres
Haller/tadic
19 oktober 2021 om 10:41

Alleen kun je met Nico als de strijd wat heter wordt ook zomaar ineens met 10 man staan

19 oktober 2021 om 12:06

Zie mn reactie hier onder, nico heeft in totaal 2 rode kaarten gepakt. vorig jaar 1 en in je cruif schaal 1 sinds 2017. Berghuis ook een gevaar dan? hij heeft meer wedstrijden voor je gewonnen dan dat je door hem hebt verloren.

19 oktober 2021 om 09:22

Tagliafico is een tikkende tijdbom, daar kun je niet op bouwen. Vorige seizoenen ging het nog wel, maar sinds hij niet meer onomstreden is en/of hij zijn transfer niet heeft gekregen is zijn inzet een beetje te vaak over de schreef. Tegen Dortmund wil je dat risico niet nemen.

19 oktober 2021 om 11:55

Nico heeft sinds 2017 tot nu in totaal 2 rode kaarten gepakt, vorig jaar 1 en dit seizoen in de beker 1. Waarom zou hij een tikkende tijdbom zijn? is berghuis dat dan niet ook? Onzin dat hij sinds zn ''niet gekregen transfer'' slechter of agressiever is. Echt een uit gok genoemde zin van een derksen oid die word na geroepen. Net zoals dat hij zogenaamd het niveau niet bij kan houden... omdat het een strijder is? Dus pepe (die nog 15x zo erg is) kon het niveau niet aan bij real? Dus Ramos kan het niveau niet aan? kan wel nog 100 voorbeelden of zuidamerikanen opnoemen die wel eens een keer over de schreef zijn gegaan in een wedstrijd, maar die gasten winnen wel alle andere wedstrijden voor je ipv slappehap gasten. Jullie laten jullie gek lullen en hebben een vergroot glas op nico, dat komt door al die anti-ajax gasten die dan altijd alles 100x willen benadrukken als er een dingetje is gebeurt in de wedstrijd omdat ze het niet kunnen hebben dat wij ook een keer van die harde vervelende spelers in het team hebben ipv andersom, jaren proberen ze al ajax te ontregelen met vervelende spelers en schoppen uit te delen en was dat de enige manier om ajax uit de wedstrijd te halen en ik ben blij dat wij ook eens een keer dit soort gasten hebben dus de rest mag echt niet zeuren nu. Tegen feyenoord wist je al van te voren dat feyenoord er bijvoorbeeld expres een slachtveld van ging maken terwijl dit voor ajax allang gewoon een normale wedstrijd was geworden. Scheidsrechters die dan alles door lieten gaan met de gedachten ''hoort er bij''.. daar heeft alleen de mindere ploeg dan wat aan natuurlijk.. Maar nu hebben wij dit ook in het spel maar vinden ze (niet alleen feyenoorders) dat niet leuk meer.

19 oktober 2021 om 13:48

Nee, Berghuis laat de laatste weken juist zien dat hij mentaal wat anders (rustiger?) is geworden bij Ajax. Die leek zich in Rotterdam constant te ergeren als het even tegen zat, maar lijkt zich nu meer op zijn gemak te voelen (tussen betere voetballers). Hielp ook mee dat het lekker liep bij Oranje.

Tagliafico heeft in die paar kansen die hij dit seizoen heeft gekregen niet overtuigend, speelde net óver de grens en pakte dan ook rood tegen PSV (de JC-schaal, niet de beker). De agressie is net over de grens, terwijl bijvoorbeeld Martinez en Tadic wel de juiste snaar raken.

Kijk! Inhoudelijke reactie waar meningen niet als feiten zijn gepresenteerd zodat je enkel aannames overhoudt.

19 oktober 2021 om 14:28

Precies 1 rode kaart.. dat stelt toch niks voor? Martinez staat ook wel eens op een voetje en alvarez schopt ook wel eens na, beide gaan ook overal hard in. Het is echt onzin dat nico niet overtuigd.. jij presenteert dan toch ook een mening als een feit? (niet dat mij dat heel erg stoort voor de rest) meerdere spelers hebben wel eens rood gepakt maar is dat dan allemaal agressie over de grens?

19 oktober 2021 om 14:38

Ik doelde meer op aannames over Derksen en anti-ajax enzo (je betoog vanaf 'echt een uit gok genoemde zin', daar kon ik me niet echt in vinden namelijk

Ik vind dat Martinez en Alvarez toch echt de weg naar boven hebben ingezet, terwijl Tagliafico qua niveau al even stagneerde en zijn glazen volledig heeft ingegooid met die slechte beurt tegen PSV. Die totaal idiote kaart kostte Ajax namelijk een prijs, maar bij die goals van Madueke liet hij zich ook kinderlijk eenvoudig uitspelen. In de kansen die hij daarna kreeg in het elftal leek hij scherpte te missen.

Overigens vind ik Blind ook een idiote optie op links, zeker als je tegen teams speelt die wél gebruik kunnen maken van de ruimte die Ajax achterlaat (zoals Dortmund). Maar als EtH het centrum niet uit elkaar wil maken, lijkt dat wel een meer zekere optie.

19 oktober 2021 om 11:15

Schandalig als Klaassen gaat starten imo.

19 oktober 2021 om 11:50

Altijd Klaassen, Blind en Tadic. Dat is 60% van je kracht.

19 oktober 2021 om 14:49

Die kracht van Klaassen mis ik al weken. En volgens mij zijn we pas begonnen met voetballen toen Berghuis op 10 kwam. Ik snap absoluut niet waarom zoveel mensen opteren voor Klaassen. Hebben wij dan echt zo anders gekeken naar Ajax de afgelopen weken?

19 oktober 2021 om 15:41

Je kunt ook stellen dat we zijn begonnen met voetballen toen berghuis van de rechterflank af kwam

Ben benieuwd naar vanavond. Als je die opstelling van Dortmund ziet moeten ze toch wel in staat zijn om minimaal een puntje te pakken. Hoop op een spannende zege voor Dortmund met een Haaland in de hoofdrol. Geweldige spits bij een geweldige club.

19 oktober 2021 om 08:21

@psverein,

Eindelijk, iemand die gewoon eerlijk durft te zeggen wat hij hoopt. Tegenwoordig wil iedereen dat je voor de Nederlandse clubs bent Europees, wat ik zelf bullshit vind.

19 oktober 2021 om 08:32

Je hoeft zeker niet voor een Nederlandse club te zijn in Europa, maar nationale zeges zijn toch wel erg goed voor onze status in Europa. Als de clubs in het spoor van Ajax enigszins blijven dan zit een zesde plek op de ranglijst erin. Twee Nederlandse clubs direct naar de poulefase: de droom. Ik juich in ieder geval wel voor Vitesse tegen de Spurs, voor PSV tegen Monaco, voor Feyenoord tegen Union en voor AZ tegen Cluj. Oh ja, en voor Ajax tegen Dortmund ;-)

19 oktober 2021 om 08:40

Tuurlijk mag dat als je de buitenlandse club toevallig een mooie club vind. Niet omdat je tegen bv ajax bent

19 oktober 2021 om 08:43

Ieder z’n ding. Zo chauvinistisch ben ik niet. Ik vind BVB een mooiere club dan Ajax en geniet van spelers als Reus en Haaland. Voor mij is Dortmund ook net zo dichtbij als Amsterdam. Die coëfficiënten kunnen mij gestolen worden.

19 oktober 2021 om 08:50

@psverein, die kunnen je gestolen worden? Die punten kunnen er wel voor zorgen dat je ook cl gaat spelen en financieel weer wat stappen kunt zetten als club. Klinkt als erg kortzichtig, of je moet blij zijn voor de 2e plek te spelen en lekker in de el te ballen

19 oktober 2021 om 08:56

Volledig met je eens, ik ben ook zeker niet voor Ajax in de Cl.
Echter is mijn haat ook niet zo groot dat ik er mee zit als ze winnen.
Ik heb vaak een lichte voorkeur voor de tegenstander van Ajax.
Dat mag je hier niet te vaak roepen volgens mij, maar door jouw bericht haak ik er toch even op in.

19 oktober 2021 om 09:03

@j3ro3ntj33__ natuurlijk hoeft dat niet. Ik hoop zelf altijd dat psv en feyenoord het goed doen in Europa, maar als ze verliezen hoop ik dat ze er keihard af gaan en voor l*l staan.
Feit is alleen dat goede resultaten van de rest de kans voor psv aanzienlijk vergroot dat ze nog weer eens een x in de CL mogen spelen. Dus uit eigen belang kan hij vanavond beter stiekem voor Ajax juichen

19 oktober 2021 om 09:47

@suarez7,
.

Ik vind het mooi als Feyenoord of psv winnen, maar ik lach ze ook hard uit als ze dat niet doen, dat krijg je ook wel als Ajacied in Brabant. Bijna al mijn vrienden zijn voor psv, dus ik krijg ook een hoop over me heen als Ajax niet presteert.

Wel zal ik voor AZ, Vitesse, Utrecht of welke club ook buiten die 2 om, altijd juichen. Bij Feyenoord en psv geld voor mij: Ze mogen winnen, maar na de groepsfase hoop ik dat ze er zsm uitvliegen.

Ook is het best hypocriet van mensen om te zeggen dat we Nederlandse clubs moeten steunen. Ik herinner me nog dat Ajax er in de halve finale uit vloog, en iedereen stond te juichen.

19 oktober 2021 om 10:13

Prima Psverein, dan stel ik voor dat alleen Ajax nog CL gaat spelen ongeacht de plek waar ze dit jaar eindigen. Want alleen Ajax haalt punten als een Europese (sub)topploeg in Nederland, voor Nederland. PSV laat het inderdaad al jaren lang liggen, dus lijkt me het ongepast als ze gaan profiteren van de prestaties die Ajax al jarenlang Europees op de mat legt. Je hoeft echt niet voor Ajax te zijn, maar nu ben je gewoon anti aan het beargumenteren. Overigens was ik zelf gewoon zenuwachtig toen tegen Benfica en baal ik nog steeds dat PSV de CL niet gered heeft. Supporters als jij zorgen er alleen voor dat die teleurstelling iets verzacht wordt.

19 oktober 2021 om 10:20

Ha ik mag geen voorkeur hebben voor één van de mooiste clubs van de wereld met Haaland en Malen in de gelederen? Wie ben jij om dat te bepalen? Ik ben tig keer naar het Westfalenstadion geweest, prachtige sfeer daar! Oh nee dat mag ik niet zeggen want alles draait om coëfficiënten. Hup Ajax!

19 oktober 2021 om 10:24

''die coëfficienten kunnen mij gestolen worden'

Onbegrijpelijk deze reactie, die duidt op weinig intelligentie. Hoe kan je dit als Psv'er nou zeggen momenteel. Voornamelijk dankzij Ajax bestaat de kans dat PSV heel binnenkort geen voorrondes meer hoeft te spelen en pijnlijke uitschakelingen zoals tegen Benfica voorkomen kunnen worden. Dus je bent PSV-supporter, maar streeft er niet naar om op het allerhoogste niveau te acteren? Deze logica ontgaat me volkomen. Ik acht de kans zelf groot dat PSV de komende jaren nog vaker op plek 2 zal eindigen, dus hoe lekker is het dan voor je club als je dan ook - zonder voorbehoud - mag strijden op het hoogste niveau? Hoeft niks met chauvinisme te maken te hebben, maar alles met liefde voor je eigen club.

19 oktober 2021 om 10:26

Als je Dortmund wilt toejuichen moet je dat toch lekker doen haha. Niet huilen als je elke keer Vcl moet spelen en eruit gaat tegen de Benfica's van deze wereld dan he? Want dat is een indirect gevolg als Nederlandse clubs geen punten pakken voor de coëfficiënten.

19 oktober 2021 om 10:44

@psverein,

Dat komt vooral door je opmerking dat die punten je gestolen kunnen worden. Je bent wel erg goed in staat om een klein stukje uit iemands reactie te halen, dat uit te vergroten, de slachtofferrol uit te voeren en het dan bij de ander neer te leggen!!

Je mag prima een andere club supporteren, alleen je opmerking over punten is vreemd en daarmee benadeel je vooral je eigen club! Prima dat je dat doet, kan er wel om lachen!

19 oktober 2021 om 11:20

@psverein

Zonder die punten spelen jullie wel steeds weer voorrondes he

Verder hartstikke prima als jij Dortmund een mooiere club vindt dan Ajax toch. Zo heb ik zelf ook echt 0,0 met psv. Al hoop ik altijd wel dat de Nederlandse clubs het goed doen en Nederland er beter op komt te staan. Ieder zijn ding inderdaad.

19 oktober 2021 om 11:37

Helemaal mee eens, dat zelfde gevoel heb ik ook met Feye en PSV. Als ze winnen prima, als ze verliezen iets leuker 😀

19 oktober 2021 om 11:45

Ik heb ook niks met chauvinisme, ik ben meer van het realisme. Ajax mag winnen, Borussia Dortmund ook. Prima.

19 oktober 2021 om 11:49

Je vergeet even dat Ajax ook eens 4 jaar droog stond, en andere clubs, voornamelijk PSV, de punten moesten pakken. Laten we nu niet doen alsof we Ajax dankbaar moeten zijn, na een paar uitschieters.

19 oktober 2021 om 12:28

Ajax is de drager van Nederland. Huidige stand;
19 AJAX 68.500
52 PSV 26.000
68 Feyenoord 19.000
73 AZ Alkmaar 18.500
139 Vitesse 8.000

Ajax heeft 3 punten minder dan alle andere genoemde Nederlandse clubs bij elkaar. Ajax heeft gemiddeld 16 punten gepakt per seizoen de afgelopen 4 jaar. Ook buiten het topjaar 13, 19 en nu staan we al op 8 punten.

19 oktober 2021 om 13:54

@Die Knappen: kom eens met jaartallen. Zelfs de jaren dat een Feyenoord of PSV CL speelde haalde Ajax meer punten in de EL.

19 oktober 2021 om 14:48

@j3ro3ntj33_ Ik hoor altijd meer dan genoeg mensen die er zo over denken, snap je punt niet zo. Daarnaast lieg ik volgens jou blijkbaar als ik gewoon graag de Nederlandse ploegen zie winnen in Europa ongeacht of het mijn club van voorkeur is. Er zijn genoeg mensen die gewoon niet zo'n afgunst hebben voor de rivalen of i.i.g. niet in Europees verband, omdat ze dan toch een beetje voor de Nederlandse competitie strijden.

19 oktober 2021 om 16:18

@pendeco,

Ik zeg ook niet dat er niemand is die zo is, maar mensen durven het niet toe te geven, want zelfs van de mensen die hier zeggen dat ze altijd de Nederlandse clubs steunen, is er zeker 50% die toch juichen als de nederlandse clubs een goal tegen krijgen.

Mensen durven niet altijd eerlijk te zeggen wat ze denken, omdat iedereen een mening klaar heeft. Daarom vind ik het mooi als mensen zoiets wel gewoon zeggen.

19 oktober 2021 om 14:50

Ik word ook moe van dat janken om coefficienten. En dan met name dat mensen dan na afloop zeggen, oh foei wat jammer dat de concurrent weer geen punten heeft gepakt. Nou poe hey. Als iemand voor Ajax wil zijn prima, als iemand hoopt dat Ajax 37-0 verliest, ook prima.

Verwacht gewoon dat Berghuis start. Is echt in vorm, en bij veel doelpunten betrokken.

19 oktober 2021 om 08:30

Ik denk dat berghuis op de bank zal beginnen. Klaasen kent de Duitse competitie goed en weet wat hij kan ver wachten. Verder heb je met berghuis op de bank iemand die de wedstrijd kan openbreken op rechts of als vervanger van klaasen.

19 oktober 2021 om 11:52

Echt niet, Klaassen is de beste speler die in NL rondloopt momenteel.

19 oktober 2021 om 13:54

Tadic is overduidelijk toch echt wel beter. Dat is bijna een feitelijke constatering. Je kijkt door een Oranje bril

19 oktober 2021 om 14:52

Klaassen de beste spelen in NL. Oké nu snap ik jouw reactie hierboven. Jou hoeven we dus niet meer serieus te nemen.

Oef, dit was de reden dat Berghuis naar Ajax ging. Om dit soort wedstrijden te spelen.

19 oktober 2021 om 08:41

No worries, er komen nog genoeg van dit soort wedstrijden aan..

Hoelang gaan jullie de vermoedelijke opstelling van het AD nog plaatsen hier? Die hebben het werkelijk nog nooit juist gehad.

19 oktober 2021 om 08:48

"Vermoedelijke opstelling, Ten Hag heeft zijn keuze al gemaakt". Wat klopt hier niet aan? Wat jij zegt. Ze zitten er zo vaak naast... Maar goed ook wel leuk om het er over te hebben en kijken welke keuzes andere doen op basis van persoonlijke voorkeur!

19 oktober 2021 om 09:16

Het is vooral de Telegraaf die er vrij regelmatig naast zit. De opstelling wordt altijd gemaakt door de vaste Ajax-volger van het AD, Johan Inan. Die zegt letterlijk in de AD Podcast dat hij voor Klaassen heeft gekozen doordat hij denkt dat Ten Hag voor meer zekerheid, zakelijkheid en loopvermogen gaat maar dat het in zijn ogen 50-50 is tussen Berghuis en klaassen en daar kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Deze opstelling wordt volledig zonder context geplaatst door VZ, dan is het ook wel makkelijk om hem af te branden natuurlijk.

19 oktober 2021 om 10:21

Goed om dit te lezen Dr.mario. Dat is toch een ietwat genuanceerder beeld dan VZ hier schetst. Hoe het nu wordt gebracht levert daarentegen meer discussie op. Wat valt er te zeggen over een genuanceerde mening waarin wordt aangegeven dat het 50/50 is maar dat wordt verwacht dat Ten Hag voor zekerheid kiest?

Ik zou een middenveld Klaasen Berghuis en Alvarez wel eens willen zien. Ik vind Gravenberch te vaak onzichtbaar en te slordig. Alhoewel de laatste wedstrijden hj weer wat terug het komen is.

19 oktober 2021 om 08:26

Eens, de hype rondom hem vind ik ook te groot. Ik denk alleen dat dit niet de wedstrijd is om dat uit te proberen, liever Martinez naar het middenveld, Blind centraal en Nico LB.

19 oktober 2021 om 08:41

Ik zou martinez en timber nu niet uit elkaar halen.. als je dan toch voor nico kiest dan maar ipv blind

19 oktober 2021 om 09:55

Blind tegenover Haaland? Dat zou ik dus niet doen.
Centrale duo lekker laten staan. Wel Nico op LB.

Nou ik hoop gewoon Berghuis op '10'. Ajax voetbalt veel leuker en makkelijker met Berghuis daar. En ook Haller voelt zich er veel lekkerder bij lijkt het. Niets ten nadelen van Klaassen, maar met Berghuis is het gewoon beter. Klaassen mag wat mij betreft op de plek van Gravenbergh spelen of invallen op 10 als dat nodig is.

Nee niet doen, je hebt dan te veel statische spelers op het veld. De enige met wat snelheid en een goede pass/voorzet is dan Antony. Ik zet me geld op Dortmund.

"remko Pasveer keept vanavond mogelijk zijn laatste thuiswedstrijd in de Champions League dit seizoen. De schorsing van Onana zit er op 4 november namelijk op, een dag na Borussia Dortmund – Ajax. Op de vraag of Onana na zijn schorsing weer terugkeert onder de lat is vooralsnog onduidelijk."

Hoezo heeft Pasveer dan opeens zijn laatste thuiswedstrijd in de Champions League gespeelt??

19 oktober 2021 om 08:44

In Dortmund keept Gorter

19 oktober 2021 om 11:25

Omdat vanavond de laatste thuiswedstrijd in de CL is voor dit seizoen tijdens de schorsing van Onana? Zij gaan er daarbij vanuit dat Onana weer gaat keepen.

Ik gok dat de keuze op Klaassen is gevallen ipv Berghuis omdat er toch meer werklust tegen aan moet worden gegooid en heb je meer aan Klaassen dan aan Berghuis.
Had ook graag in deze pot Nico gezien.
Ben bang dat Blind er uit wordt gelopen, hoop dat hij dit composeert met zijn ervaring.
Ik gok een 1-1.

19 oktober 2021 om 08:56

Ik zie liever goed voetbal dan werklust. Dat 2e hoort er namelijk sowieso bij. En denk dat Berghuis dat ook kan brengen plus hij is voetballend beter. Daarom zal mijn keuze op die plek voor Berghuis gaan.

19 oktober 2021 om 09:50

Ik bedoel als er 1 ploeg is die strijdt zijn het wel Duitsers dus vandaar Klaassen

19 oktober 2021 om 10:50

En ik denk ook omdat, met name Hummels veel moeite zal hebben met een bewegelijke 10, zeker omdat Haller ook al vrij statig is.

Ik vind dat Gravenberch niet in zijn beste vorm steekt, een dergelijk belangrijke wedstrijd als dit had ik dan ook liever gezien dat Klaassen op zijn positie komt te staan en Berghuis dan vanaf de 10 positie. Dan kan je als het moet met Kudus en Gravenberch altijd nog voetbal brengen later in de wedstrijd.

19 oktober 2021 om 10:19

Gravenberch speelt het hele seizoen steeds 6jes of lager. Desondanks lijkt me Klaassen naast Alvarez ook niet de oplossing. Voetballend is het geen held en defensief moet hij het hebben van hard werken i.p.v. geniaal defensief inzicht.

Verwacht dat Klaassen start en Berghuis op de bank zit. Puur door het arbeid wat Klaassen levert ook verdedigend gezien. Alleen zou ik wel Tagliafico opstellen als links back in plaats Blind omdat je weet dat Dortmund veel snelheid heeft en het moet hebben van de omschakeling dan kan je daar beter een snellere man hebben staan dan de langzame Blind. Ben alleen bang dat ten Hag dat niet gaat veranderen omdat Blind (net zoals Gravenberch) altijd moet spelen. Dan weet je dat Dortmund continue via de linkerkant van Ajax gaat omdat ook Tadic niet de snelste man is.

Hopen dat Dortmund wint. Ik acht de kans groter dat wij thuis iets tegen Ajax kunnen uitrichten dan tegen Dortmund. Dortmund lijkt me ook geen ploeg die het de laatste wedstrijd gaat laten afweten als ze geplaatst zijn.

Maar goed, eerst maar eens vroeg in de avond zelf de 3 punten pakken. Als dat ons niet lukt maakt Ajax-Dortmund sowieso niet meer uit voor ons.

Ben wel benieuwd naar de wedstrijd, heeft de potentie om een geweldige wedstrijd te worden.

Ik mag toch hopen dat Berghuis speelt i.p.v. Klaassen. Klaassen is een prima gozer en kan zeker wel wat, maar komt technisch gezien niet in de buurt van Berghuis. Een mannetje kunnen passeren, een geniaal afstandsschot of pass is cruciaal in de CL. Berghuis beheerst al deze dingen, Klaassen totaal niet.

Wie stelt er nou een dravertje als Klaassen op als je Berghuis ter beschikking hebt. Alsof je Van Persie op de bank zet voor Dirk Kuyt.

19 oktober 2021 om 13:42

Waren toentertijd genoeg mensen die dat bijna liever hadden terwijl het egoïsme van medespelers eerder het probleem was.

Dahoud en Reyna zijn er niet bij, dat is een behoorlijke aderlating voor Borussia Dortmund. Ik denk dat Emre Can gaat spelen ipv Witsel.(BVB wil Rabiot binnenhalen als vervanger voor Witsel) Voor Brandt zou ik Hazard opstellen. Benieuwd wat Malen kan laten zien.

Met andere woorden Ajax speelt niet hun eigen spel en passen zich aan Dortmujnd, want dat als je met Klaassen speelt die voor arbeid en verdedigend acties zorgt. Sowieso vind ik tenhag niet echt een aanvallende coach ik wordt wel voor gek verklaart...

Timber kan echt niet, dat wordt een makkie voor Haaland, die gaat er minimaal 2 maken vanavond

Bizar dat het bijna 50/50 is met Klaassen of Berghuis bij de poll, Berghuis is echt een fenomeen op dit niveau als ie daar staat. Klaassen ontbeert het aan creativiteit om het verschil te maken daar.

En voor mensen die dat verhaal van de verdedigende meters gaan ophangen- Klaassen gaat graag schaduwspits spelen, maar daarvoor heb je een snelle en wendbare spits nodig en die hebben we niet, we hebben Haller. Goaltjesdief pur sang, maar geen voetballende of snelle spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren