Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij moet bijtekenen, anders moeten ze bij Ajax Rensch daar neerzetten’

Laatste update:

Devyne Rensch moet op de rechtsbackpositie de voorkeur krijgen boven Noussair Mazraoui zolang laatstgenoemde zijn contract niet verlengt, zo stelt voormalig Oranje-international Peter Boeve. De Marokkaans international heeft een aflopend contract in Amsterdam, waardoor hij na dit seizoen transfervrij kan vertrekken. Ajax wil graag verlengen en ook Mazraoui heeft zich positief uitgelaten over een nieuwe verbintenis. Desondanks is van een akkoord nog geen sprake.

Boeve neemt Mazraoui op in zijn Elftal van de Week voor De Telegraaf vanwege zijn optreden tegen sc Heerenveen afgelopen zaterdag (0-2 winst). “Omdat hij in een heel goede vorm is”, aldus Boeve. “Hij moet wel bijtekenen vind ik, anders moeten ze bij Ajax gewoon Devyne Rensch daar neerzetten. Ik vind dat je een club niet zo aan het lijntje moet houden, maar blijkbaar hebben sommige spelers tegenwoordig weinig moraal. Hij was aanvallend geweldig, speelde prima.”

De vleugelverdediger en de Amsterdammers, bij monde van trainer Erik ten Hag en directeur voetbalzaken Marc Overmars, spraken al meerdere keren de intentie uit om met elkaar verder te gaan. “Wat je hoort, is dat clubs in Europa zeggen dat Mazraoui daar wordt aangeboden voor volgend seizoen. Transfervrij. Dus ik denk dat Mino Raiola al behoorlijk met hem aan het shoppen is en dat hij een heel interessante optie is, om zo’n door Ajax opgeleide speler gratis te kunnen ophalen. Is het niet voor de basis, dan is het voor de bank heel aardig”, zegt Mike Verweij, Ajax-watcher namens De Telegraaf, in de podcast Kick-Off.

“Als je weet dat Mazraoui niet gaat bijtekenen, wat is dan het verschil met Onana? Ik snap de irritatie wel, maar er valt nog een heel hoop geld te verdienen met Onana. Ik denk dat je hem moet opstellen om niet heel veel geld mis te lopen”, stelt Verweij. Onana is net als Mazraoui in het bezit van een aflopend contract, maar Overmars heeft reeds laten weten dat de doelman geen nieuw contract meer gaat tekenen bij Ajax. De vraag is of Onana na het verlopen van zijn dopingschorsing in november nog in actie zal komen.

Ben jij het eens met Peter Boeve?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dit toch echt onzin hoor.
Als we Veerman kijken wordt er elke keer gezegd hij heeft met zijn verstand getekend.
Dus hij moet niet zeuren.
Nu loopt een speler op het eind en heeft nog niet bijgetekend en moet hij maar niet spelen.
Ook hij heeft getekend voor een bepaalde periode en als hij niet bijtekent dan dient hij netjes zijn contract uit die ze beide met volle verstand getekend hebben.

Nu wil je een mindere speler neer gaan zetten omdat een andere speler zich aan zijn contract houd?

18 oktober 2021 om 09:01

Ik denk dat Rensch nog beter wordt dat Nous dus ja opstellen en investeren in de toekomst. Rensch is nu op deze jonge leeftijd wellicht iets minder maar zit er vlak achter. Of Nous tekent bij of nu Rensch de kans geven

18 oktober 2021 om 09:04

Onzin. Zolang Nous onder contract staat bij Ajax verdiend hij gewoon z'n basisplaats. Alsof Liverpool nu gaat zeggen dat ze Salah gaan banken als hij z'n contract niet verlengd. Hilarisch. Jouw logica slaat echt nergens op. Vrij respectloos naar Nous om eerlijk te zijn. Alsof hij MOET bij tekenen en anders person non grata. Oftewel je gunt hem z'n droomtransfer niet. Opvallend hoe iemand die een droomtransfer wilt doodleuk maar op de bank moet worden geflikkerd. Je praat over een kind van de club, die z'n eventuele droomtransfer wilt, en gelijk dit soort respectloos gezeik. Bij een Donny zou je dit nooit hebben gehoord. Gewoon echt niet.

18 oktober 2021 om 09:04

Als Rensch nog beter wordt dan kan hij best op zijn beurt wachten.
Ten Hag kiest nu voor Mous omdat hij hem beter vind dan zou ik hem niet er naast gaan zetten omdat hij nog niet bijgetekend heeft.

18 oktober 2021 om 09:11

Rensch zit er ook zeker nog niet vlak achter maar wel een stuk verder hoor. Zeker aanvallend/opbouwend.

18 oktober 2021 om 09:21

@xajacf
Ze schelen nogal wat jaartjes dus tijd genoeg voor Rensch om zich te ontwikkelen, maar kort achter Nous? Bij lange na nog niet. Nous is echt een klasbak en brengt mede Ajax na een hoger niveau met hoe hij de back positie invult. Rensch gaat goed mee met de rest van het team. Het is te hopen dat hij bijtekent.

18 oktober 2021 om 09:27

Dit dus. Vind Nouts met de week minder. Aanvallen, aanvallen en aanvallen, maar verdedigend is het echt heel matig de laatste wedstrijden. Zag het gisteren bij de invalbeurt van Rensch gelijk. Iets minder aanvallen, maar verdedigend wel veel doortastender. Het is geen wereld van verschil ofzo. Het Ajax met 16 punten voorsprong van vorig seizoen was toch voornamelijk met Rensch. Nous is aanvallend heel aanwezig momenteel, maar het gaat wel ten koste van het verdedigende aspect. En dat probleem hebben we ook al op links met blind. Dus dan maar doorselecteren. Rensch verder klaar stomen en Nous reserve. Hij hoeft niet weg en zeker ook niet dat pest gedrag en trainen met jong enzo, maar basisplek graag naar de opvolger waar we mee door moeten.

18 oktober 2021 om 11:15



''oftewel je gunt hem z'n droomtransfer niet'' - je kan het ook omdraaien, Mazraoui gunt Ajax geen financiã«le beloning voor de kansen en opleiding die hij gekregen heeft van Ajax. Want je kan mij niet vertellen dat Overmars niet openstaat voor een constructie waar Mazraoui een fikse salarisverhoging krijgt een gelimiteerde transfersom dat Mazraoui sowieso weg kan als een club met dat bedrag komt. Het is prima dat Mazraoui wil cashen, maar dan zou hij ook de korte-termijn gevolgen daarvan moeten accepteren.

Aangezien Rensch eigenlijk gigantisch veel verder is dan Mazraoui was op zijn leeftijd, is het niet raar om te denken dat Rensch in potentie beter is. Uiteindelijk is het sportief en financieel gezien beter dat Rensch zo snel mogelijk in het team wordt ingepast als Mazraoui inderdaad gratis de deur uitloopt. Sportief gezien omdat Rensch zich dan nog sneller kan doorontwikkelen - en een vlotte doorstroom van talenten is gwn cruciaal voor Ajax.

18 oktober 2021 om 11:49

Er zit daar nog altijd wel een verschil tussen Liverpool en Ajax. Ajax is er nog steeds om geld te verdienen aan talenten. Ook heeft Nous de status van Salah niet. Hoeveel % minder wordt liverpool als Salah niet meer speelt en hoeveel % minder wordt Ajax als Nous niet meer speelt?

Op dat gebied zou het voor ajax ook gewoon een beslissing met verstand zijn om te inversteren in de speler die wel nog langer bij Ajax wil blijven.

Nu in oktober vind ik de discussie wel heel erg vroeg, maar lijkt me dat je vanaf januari hier toch echt wel rekening mee gaat houden.

18 oktober 2021 om 11:50

Dit dilemma is gewoon super moeilijk. maar ik ziet het zo

Aan de ene kant is dit de mogelijkheid voor Mazraoui om zn carriã¨re te maximaliseren in geld. Transfervrij krijgt hij wrsl een grotere club, meer salaris en tekengeld.... Aan de andere kant, je speelt bij Ajax en Ajax zn business model is jongens goed en technisch/tactisch opleiden, vroeg de kans geven om te shinen en dan voor goed geld verkopen. Als Ajax dat niet lukt, dan lopen ze verlies op een speler en zijn ze binnen 2,3 jaar in de shit. Voor zover dat nog niet gebeurd zou ik dat elke speler NLer of buitenlander heel duidelijk maken. Als je dan ervoor kiest om niet bij te tekenen en dus niet hieraan mee te werken. Vind ik dat Ajax zn businessmodel mag volgen en een speler mag inzetten die wel dat geld opbrengt. Akax kan lief doen tegen jongens van eigen kweek door ze een gelimiteerde transfersom aan te bieden dan doen ze nu ook al. Maar er zal verdiend moeten worden.
Met al dat emotionele fan gelul heb ik weinig (van ook Boeve), want ajax is ook keihard. Maar gewoon business wise bekeken, is transfervrij bij ajax verrekken terwijl je opleiding hebt gehad en een podium om te shinen...sorry, dat werkt gewoon niet zo.

18 oktober 2021 om 12:34

@Ajax34x, waarom zou dit bij Donny niet gebeuren? Toch niet vanwege zijn huidskleur?

18 oktober 2021 om 12:41

En bij Rensch moet het ook nog maar blijken of hij beter wordt. Wat een onzin. Op zo'n korte termijn is niks duidelijk.
Je stelt idd de beste 11 op.
En daarbij zijn ze jarenlang met Mazroui als een klein kind omgegaan. Babycontract terwijl hij in het eerste vaste basisspeler was.

18 oktober 2021 om 12:44

Moet nog maar blijken of Rensch beter wordt toch?
Laten we anders Unuvar en Taylor opstellen ipv degene die nu op hun positie spelen?

18 oktober 2021 om 12:46

Dan nog. Nous speelt omdat hij de beste is op die positie toch? De rest is echt niet relevant als je wedstrjjd wilt winnen.
En aan Rensch kun he feld verdienen? Mazroui ook, als je ronde verder komt mede dankzij hem

18 oktober 2021 om 13:18

@ajax34x je moet het niet zien als de een dwingen om alsnog te tekenen, je moet het zien als we hebben geleerd van de situatie rondom andere spelers die niet wilden bijtekenen omdat ze niet speelden en waarna je de speler die de andere van een basisplek afhield ook vertrok.

Dan is het in mijn ogen verstandig om voor de jeugdspeler te kiezen en die daardoor aan je te binden en alvast de kans geven te groeien.

18 oktober 2021 om 14:15

@Ajax34x.En waarom zou je dat nooit hebben gehoord bij Donny als ik vragen mag? Ik denk persoonlijk omdat Donny gewoon een contract had dus nooit in die situatie geweest... Dus waar doel jij op?

18 oktober 2021 om 18:25

Wat een gelul. Als Donny in dit schuitje zou zitten zou je precies hetzelfde hebben gehoord. In het verleden hebben we genoeg dergelijke voorbeelden gezien.

Wat wil je hier nu weer insinueren eigenlijk? Noem dan ook gewoon man en paard.

18 oktober 2021 om 09:27

Ik vind het geen onzin. In het dagelijks leven gebeurd het ook. Als jij morgen tegen je baas zegt dat je ermee wil kappen dan zal je waarschijnlijk niet meer op grote projecten gezet worden en zullen ze ook direct een vervanger gaan zoeken of intern kijken of ze dat anders kunnen oplossen. Iemand die er langer werkt heeft net wat meer kennis. Wil niet zeggen dat Rensch uiteindelijk beter kan worden dan Mazraoui. Ik begrijp Ajax heel goed als ze iemand doorschuiven. Vergeet niet dat je maar een nummertje bent als je voor een baas werkt

18 oktober 2021 om 09:53

Dan moeten clubs alleen niet meer raar opkijken dat steeds meer spelers voor hunzelf kiezen en niet snel meer hun contract verlengen als ze toch slechts een nummertje zijn

18 oktober 2021 om 11:04

Zo zijn we bijna allemaal slechts een nummertje Japie. Spelers zijn echter een groter nummer en mede door dat grotere nummer (waarde die ze vertegenwoordigen) krijgen ze bizarre salarissen betaald.

En wanneer je dan weigert om te verlengen terwijl je in de media vertelt dat het allemaal wel goed komt (brobbey, Kluivert etc.) is het volkomen logisch dat een club op een bepaald moment inziet dat de waarde van zo'n speler buiten het veld 0 is geworden en er daardoor word gekeken of er alternatieven zijn die misschien iets minder goed presteren maar wel beter kunnen worden en een oplopende transferwaarde hebben.

18 oktober 2021 om 11:11

In dit geval vind ik het trouwens wel anders. Ten eerste is Nous eerlijk en zegt dat het vooral om geld gaat en dat vind ik prijzenswaardig. Ten tweede is hij een jeugdproduct die in tegenstelling tot de bovengenoemde namen wél al iets gepresteerd heeft met het eerste elftal.

Ten derde snap ik dat hij nu knaken wilt zien omdat hij jarenlang met een jeugdcontract gespeeld heeft terwijl zijn teamgenoten van dat succesvolle CL jaar nu bijna allemaal geld harken in de grote competities.

Nous heeft heel veel pech gehad met blessure's en was lange tijd wisselvallig in zijn prestaties. Daarom snap ik Ajax dan ook dat ze zijn contract lange tijd geen prioriteit hebben gegeven. Maar daarom zou ik Nous nu gewoon een heel mooi contract aanbieden wat binnen het salarishuis past en wanneer hij dat afwijst gewoon als goede vrienden uit elkaar gaan.

18 oktober 2021 om 11:23

@schijntrap,

Is ook weer puur afhankelijk wat voor waarde je heb gehad en hoe je uit elkaar gaat.
Heb meerdere werkgevers gehad en bij de meeste heb ik netjes tot ik weg ging tot de laatste dag gewerkt.
En kwam ik bij de grote klanten. De ene keer met opvolger de ander keer niet.

Elke situatie is wel anders denk ik.

18 oktober 2021 om 18:30

Precies. Niet willen verlengen om welke reden dan ook is je goed recht en kan ik prima mee leven. Dat huichelachtige gedoe in de media kan ik slecht tegen. Nous doet ook gewoon hetzelfde. In de media roept hij dat hij graag wil verlengen, maar ondertussen stapt hij over naar Raiola. Wie denk je dan voor de gek te houden?

18 oktober 2021 om 10:15

Denk je hier hetzelfde over ook bij Onana?

18 oktober 2021 om 10:48

Onana is een ander verhaal. Die heeft Ajax zelf eerst genaaid door een domme fout van hem zelf. Nee Japie daar kijk ik niet meer van op. Ik denk dat dit in de toekomst nog veel meer gaat gebeuren. Het is jammer dat er van beide kanten niet gekeken kan worden dat een transfer goed voor beide is. Sommige spelers zullen dat nog wel doen en andere willen zo snel mogelijk het tekenend pakken. Valt ook wel wat voor te zeggen.

18 oktober 2021 om 11:21

@caribbean,

Onana is wel een ander verhaal.
Maar met deze keepers die nu moeten doen voor Ajax zou ik persoonlijk toch Onana opstellen mits hij niveau haalt.
HIj kan je door verder te helpen in de CL ook zijn waarde weer opbrengen.

18 oktober 2021 om 13:27

Ajax heeft anders wel een track record dat ze spelers laten gaan en niet aan hun contract houden. Dat is wel een groot verschil met Veerman. Maar Ajax is als opleidingsclub erg afhankelijk van transfersommen dus een beetje dankbaarheid van een speler als Mazraoui of Onana voor de kansen die ze van Ajax hebben gekregen zou wel op zijn plek zijn.

18 oktober 2021 om 13:43

@gaalmeister

Ik ben echt wel met je eens dat er dankbaarheid mag zijn.
Echter heb ik ook al eerder aangegeven dat ze ook beloond mogen worden.
Vind de zaken Onana en Mazraoui 2 verschillende dingen.

Maar Mazraoui ziet een Berghuis binnen komen met een salaris van 4 mil.
Mazraoui speelt wekelijks en heeft op dit moment een salaris van 500 ton heb ik me eerder laten vertellen.
Ik snap dan wel dat hij zijn kont in de knip gooit en dat er wat water bij de wijn mag.
Stel ze bieden hem 2 mil per jaar dan heb je nog een veels te grote scheefgroei.
Ik ken uiteraard niet de details van wat geboden is en welke voorwaarden.

Veerman het punt wat ik daarmee wilde aanhalen is dat mensen altijd zeggen de speler tekent een contract met volle verstand en moet n u niet piepen dat hij niet tegen een gereduceerd bedrag weg mag.
Deze redenatie kan je nu dan omdraaien naar Mazraoui moet je die nu straffen omdat hij netjes in zijn contract nog zit maar besluit om welke reden dan ook niet bij te tekenen.
Is dan toch de omgekeerde wereld?

18 oktober 2021 om 17:48

Kont tegen de crib

Ik zou gewoon altijd de sterkste 11 neerzetten. Je bent samen (speler en club) een contract aangegaan en dan kunnen beide het aan het einde van het contract niet verlengen. In de tussentijd gewoon gebruiken. Voor Mazraoui ook de vraag hoe je binnenkomt bij een nieuwe club: iemand die iets heeft gekost en die de trainer moet 'verklaren' waarom hij hem heeft gehaald. Of als een transfervrije speler waar de verwachtingen doorgaans een stuk lager zijn. Ik gebruik ook altijd liever spullen die duur zijn, dan de spullen die ik gratis heb gekregen. Gewoon om het voor mezelf goed te praten

18 oktober 2021 om 11:54

Die soort gedachtes kosten Ajax uiteindelijk enorm veel geld en zijn de doodsteek voor opleidingsclubs als Ajax.

Een club als Ajax is gebaseerd op opleiden en cashen. Als je het cashen uit de constructie haalt omdat speler en makelaar (lees Raiola) liever zelf cashen, dan gaat een club daaraan kapot.

Tenzij je als supporter van Ajax bereid bent om ineens heel veel meer te betalen voor je kaartje om transfersommen zoals die van Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt (samen 150 mlj euro, dus 288 euro per seizoen) op te hoesten omdat spelers transfervrij de Arena uitlopen, te compenseren, moet je dit gedrag van Nouz (en zaakwaarnemer Raola) niet willen accepteren.

Dus wat mij betreft speelt Rensch tot Nouz (en Raiola) inderdaad laat zien bij te willen tekenen (en dat hoeft overigens niet ten koste van salaris, want ook bij Ajax wordt er een leuk bedrag geboden).

Het probleem zit in deze echter bij Raiola ... die verdient niks aan een speler die bijtekent, in tegenstelling tot een transfervrije overgang waar het misgelopen transferbedrag, wordt dus tekengeld gedeeld wordt door Raiola en speler (waarschijnlijk in een 60% / 40% verhouding).

Dus eigenlijk is Nous Ajax bezit en is hij verplicht bij te tekenen en anders moet hij op de bank ondanks dat hij 1 van de uitblinkers is van het elftal? Meest absurde logica die ik ooit heb gehoord. Nauwelijks serieus te nemen deze vent.

18 oktober 2021 om 09:34

Denk je dat het in het dagelijks leven anders gaat? Of werk je nog niet? Als je zegt weg te willen dan wordt er doorgaans een vervanger gezocht. Dat gaat een bedrijf niet pas doen als je weg bent. Hij is niks verplicht maar Ajax is ook niet verplicht om hem op te stellen toch? We hebben ook nog wat jongens die wel graag voor Ajax willen spelen. Dan wist ik het wel. Rensch heel snel opstellen! Ik ben sowieso niet erg kapot van Mazroui. Een beetje een kip zonder kop en slecht in verdedigend opzicht. Dat gesjok van hem ook tegen Heerenveen weer in de omschakeling. 5 minuten later was Mazroui ook een keer terug gerend... ik wens hem heel veel succes in het buitenland! Ajuuu

18 oktober 2021 om 11:03

Inderdaad. Maakte laatst ook deze vergelijking. Als ik weg ga op mijn werk, mijn opzegtermijn vol maak, dan zet de baas zo snel als ie kan een nieuw persoon op mijn plek ook al zit ik er nog. Punt 1 omdat hij/zij de toekomst is en punt 2 omdat je die persoon ook moet inwerken en dat kan je dan beter zo snel mogelijk doen, zodat die persoon zich zo snel mogelijk ontwikkelt. Dat is ook een reële en gemotiveerde kant vd medaille. Plus dat in voetbal Maz niks meer oplevert en Renz evt meer en meer door meer wedstrijden.

18 oktober 2021 om 11:15

Dit gaat niet altijd op hoor deze vergelijking, je baas zal best al naar vervanging zoeken. Maar als jij een van de beste in je vak bent binnen de organisatie. Zal die je heus niet zo 1,2,3 aan de kant schuiven. Vooral bij hogere functies die een zeer lastig/gecompliceerd takenpakket hebben. Deze zijn vooral in de huidige markt heel lastig te vervangen.

18 oktober 2021 om 11:16

Maar uiteindelijk kan je zo'n vergelijking niet 1-op-1 maken. Beroep als voetballer is toch anders dan een kantoorbaan? Een voetballer hoeft niet ingewerkt te worden, want hij traint als een tijd mee met de groep, speelt zijn wedstrijdjes enz...daarnaast gaat het in het voetbal echt om miljoenen, dat is wel iets anders dan de gemiddelde kantoormedewerker. Ik blijf het een raar fenomeen vinden dat spelers moeten banken als zij niet willen bijtekenen, je bent toch niet voor niet een contract tot overeenkomst gekomen? Of is het laatste jaar van een contract een enkeltje tribune? Uiteindelijk staan de clubs ook te huilen als hun spelers een transfer willen forceren. Totaal geen medelijden mee

18 oktober 2021 om 11:17

en gaat deze vergelijking ook de andere kant op?
Dus als jou baas tegen jou zegt dat hij jou contract niet verlengt over 4 maanden mag jij dan tegen je baas zeggen "oh dan werk ik niet meer zet maar iemand anders in? of werkt het dan niet zo ?
Dus als een club tegen een speler zegt "je contract wordt niet verlengt" zegt de speler dan "dan speel ik niet meer" of je heb je dan een dikke werkweigering aan je reet ?

18 oktober 2021 om 11:44

Beide partijen moeten dat doen wat goed voor hun is. Als jij je contract niet verlengd mag dat maar een club moet dan de balans opmaken en besluiten wat voor hun (lange en korte termijn) het beste is. Als dat betekend dat hij speelt, prima, als dat betekend dat hij reserve is heeft de speler dat ook te accepteren.

18 oktober 2021 om 11:55

De vergelijking gaat regelmatig de andere kant ook op ja.
Als een werkgever je contract laat ontbinden wordt je regelmatig per direct op non actief gesteld. Omdat een ontevreden medewerker in zijn onvrede veel meer kapot kan maken(kapitaal, domme fouten, sfeer door extreem negatief te doen etc)

18 oktober 2021 om 12:14

Dat je een contract hebt wil niet zeggen dat Ajax je verplicht moet opstellen.
Een selectie bestaat uit meer dan 11 man. Dit kun je ook prima vergelijken met een normale baan trouwens. Het gaat nu niet om het geld het gaat puur om dat iemand weg wil, en dat mag! Mazraoui mag best weg maar waarom moet Ajax hem tot de laatste seconde speeltijd geven terwijl er ook al een andere jongen klaar staat? Volgens mij is juist Mazraoui aan het huilen in dit geval dat hij zich niet gewaardeerd voelt. Nou als je dat als basisspeler zegt dan ben je niet helemaal goed in je hoofd.

18 oktober 2021 om 12:27

Vaak wordt je dan min of meer buitenspel gezet. Ze kunnen je geen werk geven voor de lange termijn en vaak houden ze je er ook buiten zodat je geen gevoelige info meer mee krijgt.

18 oktober 2021 om 11:57

@ Ajax34x: Ben jij bereid om gemiddeld 50 mlj per seizoen als supporters (ruwweg 100 euro per persoon) extra op te hoesten door misgelopen transfersommen van Ajax?

Dat moet zeker gebeuren. Tm nov Mazraoui de voorkeur geven en proberen een deal te sluiten. Is er eind nov geen contract verlenging, dan mag Rensch gaan voetballen. Zo simpel is het. Dit wordt na Kluivert en Brobbey de volgende speler die een jaar lang roept graag te willen blijven en uiteindelijk toch voor de transfervrije status gaat. En verder mag Ajax de goede ontwikkeling van Maz royaal belonen, dat verdient hij!

18 oktober 2021 om 09:09

Fcbogarde,

Overmars wordt heel vaak geprezen en dat zal best wel terrecht zijn hoor.
Maar je moet spelers op een gegeven moment toch wel gaan belonen.
Berghuis komt binnen en die jongens weten allemaal wat hij verdiend. Terwijl die nog niks bewezen heeft op niveau Ajax.
Mazroui speelt nu toch lange tijd niet onverdienstelijk basis dus die zal niet veel minder willen verdienen als dat een Berghuis doet.
Laten we wel wezen ik ken het verschil in vraag en aanbod niet. Maar kan me voorstellen dat het daar wel mis loopt bij die jongens die niet bijtekenen

18 oktober 2021 om 09:12

Een aanvaller verdient doorgaans meer dan een back. Hij verdient nu een half miljoen, dat mag best x 3 of x 4, maar 3 a 4 miljoen lijkt me wat te gortig voor een back.

18 oktober 2021 om 09:13

Vandaar ook mijn laatste regel. Hij verdient een contract a la een gevestigde Ajax speler.

18 oktober 2021 om 09:26

Nl_modric

Klopt dat een aanvaller doorgaans meer verdiend hoor.
Alleen als jij als Back elke week basis staat en je hebt voor je een positie die 3 dubbel bezet is en die jongens naar alle waarschijnlijkheid minder wedstrijden gaan spelen mag je wel wat meer naar elkaar toe toch?

Fcbogarde klopt alleen ben je wel eens om hem wissel te zetten als ze er nog niet uit zijn.

18 oktober 2021 om 09:44

Uiteraard blijft hij bij de selectie. Alleen wordt hij nu backup van Rensch. Het staat Ajax vrij om Rensch de voorkeur te geven net zoals het Maz het vrij staat om transfervrij de club te verlaten. Zakelijke volwassenheid

18 oktober 2021 om 09:15

De intentie om bij te tekenen is er, maar dan moet je er toch nog uitkomen. Alle partijen moeten tevreden zijn met een contract en als de speler dat niet is hoeft hij toch niet alsnog akkoord te gaan? Ik vind het een schandalige manier van handelen van clubs: iemand op de bank plaatsen omdat hij zich aan de gemaakte afspraak houdt. Stel gewoon je sterkste ploeg op die je beschikbaar hebt.

18 oktober 2021 om 09:41

Wat een onzin. Hij krijg gewoon salaris hoor. Schandalig man! Een selectie bestaat uit meer dan 11 man. Waarom nog investeren in iemand die toch straks gratis weg wil. Dan kun je toch beter nieuwe waarde creëren? Mazraoui zie ik niet meer goed komen helaas. Hij kan gewoon via de voordeur vertrekken hoor. Dit is heen Onana geval. Het is jammer maar zijn keuze en dat mag. Mag Ajax dan ook kiezen of ze hem willen blijven opstellen? Ik kan me zo voorstellen dat hij al bezig is met andere clubs dus erg met zijn hoofd zal hij er niet bij zijn de komende tijd. Lekker iemand opstellen die wel graag wil daar is helemaal niks mis mee!

18 oktober 2021 om 09:56

Heb je natuurlijk ook wel gelijk in en heb ik ook nog wel aan gedacht. Alleen voelt het ergens niet ok.

18 oktober 2021 om 11:59

@sashhaha: Ben jij bereid om gemiddeld 50 mlj per seizoen als supporters (ruwweg 100 euro per persoon) extra op te hoesten door misgelopen transfersommen van Ajax?

Nous is de beste rechtsback sinds Trabelsi. Gewoon opstellen, vlammen in de CL en hem een mooie transfer gunnen aan het eind van het jaar. Leuke speler, die altijd hard werkt, nooit gezeurd heeft en ook nog eens een mooi potje kan ballen.

Ik hoop dat hij bij tekent en snap ook niet dat dit zolang moet duren.
1 nadeel hij is wel erg blessure gevoelig.

Ajax moet maar eens gaan knallen met de beste spelers in de basis. Onana optrainen voor CL KO en verder vol gas. Dit is zo'n jaar dat met ietwat geluk je gewoon redelijk ver kan komen.

18 oktober 2021 om 09:31

Heel simpel, Matthijs zat ook bij Raiola. Toch verlengde die gewoon en was er geen sprake van een aflopend contract…….

18 oktober 2021 om 10:14

@nafinho, inderdaad vrij achterdochtig.

Noem eens de laatste autochtone speler van Ajax die niet bij wilde tekenen, waar dit niet van tevoren was afgesproken?

18 oktober 2021 om 10:32

@nafinho,

Ik kan me zo snel geen autochtone speler bedenken die in dit schuitje heeft gezeten. Noem me namen. Aangezien jij de vraag gaat omdraaien denk ik dat jij ook geen voorbeeld kan noemen ?!

18 oktober 2021 om 10:49

Huntelaar (haha), maar zoveel spelers vertrekken (onder Overmars) niet meer transfervrij. Aan de andere kant haalt Ajax ook weer Nederlandse transfervrije spelers (zoals Stekelenburg en Pasveer) binnen. Dus daar geldt in principe hetzelfde toch?

18 oktober 2021 om 10:38

Je bent achterdochtig . Enige verschil is met jongens die uit Amsterdam komen en clubjongens zijn. Daar zit nog een gevoel van supporter in. Veel jongens van buiten Amsterdam leeft heel dat sentiment niet en zijn het meer broodvoetballers/ carrieretijgers. Die gebruiken Ajax echt puur als opstap naar Europa. Al met al heeft het vrij weinig met cultuur te maken.

18 oktober 2021 om 10:51

Dat is toch een autochthone Ajacied die transfervrij vertrok dan toch haha. Je maakt je eigen punt. Maar ik een moraalriddel? Haha, goosie. Je hebt geen idee :D

18 oktober 2021 om 10:53

@nafinho,

Je probeert Westend af te kraken, maar je bent nog steeds niet met een goed voorbeeld gekomen. Is het dan misschien wel dat vooral de allochtone voetballers in dit schuitje terechtkomen ?!

Zoals alles tegenwoordig wat er gebeurd, ga je dit ook alweer in het hokje racisme proberen te plaatsen. Word hier zo ziek van tegenwoordig, en nooit met een goed argument komen.

18 oktober 2021 om 10:56

Brobbey eiste 3 miljoen op jaar basis op het moment dat hij nog niet in staat was 90 minuten te spelen. Als dit niet de definitie van geldwolf is dan weet ik het ook niet.

18 oktober 2021 om 12:48

Jeetje, gelijk iemand voor moraalridder uitmaken omdat hij een andere mening heeft en het ook nog is gewoon netjes verwoord. Rare gozer ben je Nafinho

18 oktober 2021 om 11:03

Gravenberch zit ook bij Raiola en heeft onlangs nog verlengt of tel dat niet in jouw ogen? Voordat Ziyech ging, verlengde hij ook dat jaar daarvoor. Martinez en Tagli hebben onlangs nog verlengt. Maar de grote boosdoener is Raiola, die ziet meestal wel brood in spelers die willen verlengen en speelt het slim. Die gaat shoppen bij andere clubs en zegt dan simpel. Mijn speler kan dit en dit elders verdienen en krijgt een huis auto en zoveel tekengeld en hebben jullie een betere aanbieding?Tja, tel uit je winst als je weggaat en tel uit je verlies als je blijft.

18 oktober 2021 om 11:12

Die krijgt ook 2.5 mil per jaar geloof ik. Denk als je nous dat voorschoteld, hij gelijk de krabbel zet.

Hij moet gewoon spelen, is altijd goed voor de club geweest, de club moet ook goed zijn voor hem.
Wel ben ik van mening dat ze Rensch wat vaker moeten inbrengen om hem wat op niveau te krijgen/speelminuten te laten hebben, mocht Nous niet bijtekenen, moet je zorgen dat je back-up er klaar voor is.

18 oktober 2021 om 09:33

"hij moet gewoon spelen, is altijd goed voor de club geweest, de club moet ook goed zijn voor hem."

De club is anders ook geen slechte geweest voor Nous..
Nous was behoorlijk vaak/lang geblesseerd en toch hebben de trainers en de club altijd achter Nous gestaan.

18 oktober 2021 om 10:15

@burwatti,

Maar hij laat dat niveau toch terugzien op het veld, is niet voor niets een basisspeler en niet voor niets dat Ajax wil verlengen met hem.

18 oktober 2021 om 11:15

Burwatti, ik vind dat we hier best wel wat meer respect naar Nous mogen geven. Die jeeft jarenlang juist het vertrouwen niet gehad, notabene nog gevoetbald met een amateurcontract. Als je dan na 3 jaar basis, nog steeds ruim 9nder je meeste teamgenoten verdiend en Ajax in je laatste contractjaar pas komt om te verlengen, snap ik wel dat je je opties(financieel) gaat afwegen.

Ik vind het belachelijk dat Ajax en Nous er niet uit komen..
Doet Ajax dan echt zo een slecht bod?
Of wilt Nous te veel?
Beide gevallen zijn gewoon triest, vanuit Ajax is het logische dat ze een speler die regelmatig kwakkelt met blessures geen monster salaris willen betalen, vanuit Nous snap ik dat je als jeugd product en al 15 jaar bij de club zit dat je vind dat dit beloond mag worden.

Lastig verhaal, ik hoop toch nog steeds dat ze er uit gaan komen.
Natuurlijk lijkt er met Rensch alweer een opvolger klaar te staan maar het blijft zonde als een jongen van de club zou vertrekken omdat ze er qua salaris niet uit kunnen komen..

18 oktober 2021 om 10:19

Of hij wil gewoon naar een andere club in het buitenland? Er valt in Nederland voor hem eigenljik niks nieuws meer te winnen. Ik ben alleen van mening dat je betre naar een andere club kan gaan met een transfersom (dan laat de koper ook zien dat ze je echt nodig hebben), dan transfervrij.

18 oktober 2021 om 10:59

Enige wat echt gezegd mag worden is dat Ajax al langer de tijd had om zijn contract open te breken en niet gedaan heeft. Nu speelt hij geweldig en heeft hij een aflopend contract. Ajax’ onderhandelingspositie is niet zo best op geworden.

Ik snap nog steeds niet waarom hij nog niet heeft bijgetekend. Het is precies zoals er gezegd wordt: leuke goedkope speler voor erbij op de bank, met andere woorden: weinig speeltijd. Nous moet gewoon voorlopig wekelijks spelen om zich verder te ontwikkelen, zeker gezien zijn blessuregevoeligheid. Ook is het de vraag of hij wel fit blijft bij bijvoorbeeld Engelse clubs. Ik vind het een stomme zet van hem om Raiola als zaakwaarnemer te nemen. Het eerste wat Raiola gedaan heeft is Nous buiten de deur te zetten tijdens de onderhandelingen, iets wat Raiola altijd mooi kan verkopen ('laat het maar aan mij over, daar hoef jij je niet druk over te maken, concentreer jij je maar op het voetbal'. Maar ondertussen bedingt Raiola extra bonussen om hem naar een goed betalende club te brengen. Nous heeft er nu, net als Kluivert en Brobbey, niets meer over te zeggen waar hij gaat spelen....

18 oktober 2021 om 09:39

De speler moet nog altijd zijn handtekening zetten. 'Niets te zeggen' is onzin hoor. Kluivert en Brobbey maakten allebei relatief begrijpelijke transfers, clubs die stevig in de Europese subtop zitten.

18 oktober 2021 om 13:44

Klopt van Kluivert en Brobbey, maar kijk eens over een paar jaar. Kluivert gaat gewoon per jaar op lager niveau clubs spelen en zit dan nog vaak op de bank. Brobbey wordt helemaal niks! Natuurlijk zetten ze zelf hun handtekening, maar ik vraag me vaak af of ze wel alle ins en outs weten van hun transfers. Brobbey maakte op mij tenminste een nog al verwarde indruk, terwijl Kluivert er gewoon de moed maar in houdt...

18 oktober 2021 om 13:57

Het probleem is is dat als je in Nederland (als iemand uit de jeugd) op je 19e niet al in de basis staat en doorlopend indruk maakt dat je al snel op het tweede plan komt in de ogen van de Europese top.

Tegen Dortmund nog laten staan, en vanaf dan standaard op de bank/tribune er mee.
Je moet je als Ajax zijnde niet als etalage laten behandelen. Is zijn eigen keus om niet te verlengen. Geeft wederom een duidelijke signaal naar toekomstige spelers.

18 oktober 2021 om 09:56

Maar wat voor signaal geef je af? Als je netjes je contract uitdient wordt je terug gezet naar het tweede. De ene spleler zak wel verlengen en de ander niet, soms moet je dat ook kunnen accepteren als club

18 oktober 2021 om 12:26

Niet perse naar het tweede maar gewoon tweede keus achter Rensch. Dat is een prima signaal en is niks geks aan

18 oktober 2021 om 14:39

Wat voor signaal dan? Dat de beste niet speelt als hij niet verplicht verlengd? Dat is een signaal van chantage

18 oktober 2021 om 15:37

Mazraoui chanteert dus dan net zo goed toch? Hij wil meer salaris dan wil hij wel bijtekenen en anders vertrekt hij. Dit is een signaal dat al heel wat jaartjes zo is bij Ajax. Iedereen weet dat het zo gaat. Kun jij niet zo eerlijk vinden maar waarom zou je nog investeren in iemand waarvan je al weet dat hij gaat vertrekken? Ik vind Rensch trouwens verdedigend ook beter.

18 oktober 2021 om 19:27

dat vind ik geen chantage. dat is gewoon een onderhandeling die hij met Ajax heeft. ook in het normale bedrijfsleven zijn er onderhandelingen over salarissen als je je hebt opgewerkt in een bedrijf. bij verbeterde prestaties en een hogere status hoort ook een beloning in de vorm van een verbeterd salaris. je stelt gewoon je beste spelers op lijkt mij, zeker ivm de Champions League wat geen competitie is om op te leiden want daarin staat veel geld op het spel. gaat Mazraoui dan aan het eind van het seizoen weg kan je het stokje overdragen aan Rensch en in de competitie kan je alvast gaan rouleren met die twee want de Eredivisie stelt voor Ajax toch niet heel veel voor. daarin laat je dan Mazraoui af en toe opdraven om wedstrijdritme te behouden voor de CL wedstrijden. althans, dat lijkt mij het meest logisch

Tuurlijk zou het zuur zijn als hij gratis wegloopt. Maar ik ben toch meer van de beste moet spelen en met Mazraoui heb je ook meer kans om ver te komen in de CL/competitie en daarmee verdien je ook weer geld.

Gewoon laten spelen tot het eind van het seizoen en dan gratis de deur uit laten lopen. Ik zou hem geen topspeler salaris geven. Het blijkt bij Ajax iedere keer weer dat de rechtsback positie moeiteloos weer wordt opgevuld (vd Wiel, v Rhijn, Tete, Dest) nu nous en dan straks Rensch weer. Het blijkt gewoon dat deze positie in het huidige systeem bij Ajax vrij makkelijk in te vullen is. Het zijn echter allemaal geen topspelers. Ze worden gehyped in Ajax, maar In het buitenland slaagt bijna geen 1 van deze spelers. Ik gun Nous trouwens wel een mooie club met dito salaris in het buitenland. Altijd hard gewerkt en nooit gezeurd (zeker ook gezien zijn situatie in Jong Ajax destijds)

Hij moet helemaal niks. Sinds wanneer ben je verplicht om bij te tekenen bij je werkgever. Moet niet gekker worden. Aan het begin spreek je een contractduur af en als die afloopt mag beide partijen beslissen om niet bij te tekenen of wel. Zo makkelijk is het maar ajax wilt een persoon gijzelen om je tekent bij en je speelt of je tekent niet bij en je mag niet spelen wat is dat voor bull shit zeg.

18 oktober 2021 om 12:02

Nous moet niks, maar Ajax moet ook niks. Ze geven alleen een signaal af dat als je transfervrij wilt vertrekken dat je dan niet opgesteld wordt om jezelf in de picture te spelen.

Mazraoui is gewoon bezig aan een ijzersterk seizoen. Ajax wilt verlengen. Hij wilt verlengen. Volgens mij zit het voornamelijk nog om de centen die Nous wilt verdienen. Volgens mij stond hij nog niet zo ''hoog'' aangeschreven in het salarishuis van Ajax, maar wil hij daar wel een aardige stap richting de top gaan maken.

Wat mij betreft is dat ook niet meer dan logisch. Één van de sterkhouders bij Ajax die een enorm goede vorm en aflopend contract heeft...

Als hij echt niet wilt bijtekenen, zou ik hem niet direct uit de basis houden (gezien de vorm), maar zou ik Rensch wel meer minuten gaan geven, omdat je daar wel op verder kan bouwen.

Ze mogen Mazraoui eens echt gaan waarderen nu. Kreeg geen contract toen hij bij jong zat. Altijd degene die verwaarloosd werd. En toch bleef hij knokken. Gewoon een goeie upgrade. Dan tekent hij zeker bij!

Kiezen voor lange termijn. Ajax heeft transfer inkomsten nodig. Deze jongens ondermijnen dit, kortom bijtekenen of banken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren