Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München slacht Bayer Leverkusen in zeven minuten helemaal af

Laatste update:

Bayern München heeft zondagmiddag een grote overwinning op Bayer Leverkusen geboekt. Na een spectaculaire eerste helft leidde de grootmacht al met 0-5 tegen de nummer drie van de Bundesliga. Nooit eerder had Bayern na 45 minuten al zo'n grote voorsprong in een uitwedstrijd. In de tweede helft deed Leverkusen iets terug: 1-5. Dankzij de overwinning is Bayern met negentien punten de koploper van de Bundesliga, één punt meer dan Borussia Dortmund. Bij Leverkusen hadden Mitchel Bakker en Jeremie Frimpong een basisplaats aan de flanken van de verdediging, terwijl Daley Sinkgraven op de bank bleef.

Robert Lewandowski had slechts drie minuten nodig om de score te openen tegen de nummer drie van de Bundesliga. Een vrije trap werd het strafschopgebied ingepompt en kwam bij de tweede paal terecht bij Dayot Upamecano. De mandekker legde af op Lewandowski, die op de juiste plaats stond om op acrobatische wijze achter zijn standbeen langs van dichtbij de 0-1 tegen de touwen te werken. Het was alweer competitiedoelpunt nummer acht van de Pool. Leverkusen werd achteruitgedrongen door het team van trainer Julian Nagelsmann. Bayern zocht de aanval en bracht via Leroy Sané de marge bijna op twee. De Duits international mocht ver komen en probeerde het met een afstandsschot vanaf een meter of twintig van het doel. Leverkusen-doelman Lukas Hradecky zag de bal tegen de paal vliegen.

In een fase van zeven minuten, tussen minuut 30 en 37, trok Bayern de wedstrijd echter volledig naar zich toe met vier doelpunten. Na vlot samenspel tussen meerdere spelers, met een hoofdrol voor Sané, kreeg Alphonso Davies de bal in het strafschopgebied bij Lewandowski, die van dichtbij de trekker overhaalde. Uit een corner van Joshua Kimmich ontstond de 0-3. Niklas Süle nam de bal aan in het zestienmetergebied, lanceerde een schot en zag Thomas Müller de bal verlengen met de hak, waardoor Hradecky kansloos was. Een minuut later stond het al 0-4, na een strakke pass van Müller op de azende Serge Gnabry in het strafschopgebied. Het was ook Gnabry die de eindstand van de eerste helft bepaalde. Hij bleef koelbloedig na een één-twee met Leon Goretzka en vond de linkerhoek.

In de hele geschiedenis van de Bundesliga waren er slechts twee ploegen die nóg eerder dan minuut 37 vijf doelpunten maakten in een uitwedstrijd: Borussia Dortmund in 1964 op bezoek bij Schalke 04 (na 23 minuten) en Karlsruher SC in 1964 tegen Eintracht Frankfurt (30 minuten). Een monsterzege leek in de maak. Leverkusen moest vrezen voor een 6-1 verlies tegen Hannover 96 in 1988, maar dat leed bleef de club bespaard. Sterker nog: Leverkusen was de enige ploeg die scoorde na de pauze. Patrik Schick maakte in minuut 55 de eretreffer toen hij na voorbereidend werk van Florian Wirtz scoorde via de paal. Drie minuten voor tijd werd de 2-5 van Lucas Alario afgekeurd wegens buitenspel na de voorzet van Amine Adli. Bayern kreeg in de tweede helft ook diverse kansen om de score uit te breiden, maar het bleef bij 1-5.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Bundesliga haters hebben weer even hun gram kunnen halen door te zeggen dat het voor Bayern natuurlijk allemaal kinderspel is, maar vergeten volgens dat Bayern Europese topclubs de laatste jaren ook enorm vaak hebben afgeslacht. 4-0 tegen Atletico, 8-2 tegen Barca, 0-3 onlangs nog, 2-7 tegen Spurs, tegen Chelsea was het 7-1 over 2 duels enzo kunnen we nog wel even doorgaan. Leverkusen had beter met 5 verdedigers kunnen gaan spelen. Aranguiz, Palacios en Baumgartlinger ontbraken allemaal, maar om dan met 3 aanvallende middenvelders te gaan spelen lijkt me iets teveel van het goede. Helemaal als je bekijkt dat Frimpong ook een halve rechtsbuiten is. Bayern onder Nagelsmann is trouwens wel echt een genot om naar te kijken. Zie ze als de favoriet voor de CL.

17 oktober 2021 om 17:30

Er is toch ook niemand die ontkent dat Bayern een absolute topclub is, die elke ploeg kapot kan spelen. De rest van de competitie is gewoon niet zo bijzonder en daardoor ook wordt de hele competitie minder aantrekkelijk.

17 oktober 2021 om 17:45

Prima als je dat vindt, maar sommige mensen gaan continue provoceren op live meepraten topics. Overigens waren er vorig jaar nog 4 Duitse ploegen bij de laatste 16 van de CL. Waarbij Leipzig en Gladbach in de poule des doods zaten. Ik denk dat alleen de PL echt aantoonbaar beter is. La Liga, Serie A en de Bundesliga is redelijk gelijk aan elkaar. Bayern zal in die competities ook gewoon kampioen worden namelijk.

17 oktober 2021 om 18:29

Ja ik vind de premier league weer minder interessant.

17 oktober 2021 om 19:40

De PL blijft toch de sterkste en spannendste competitie in Europa. Daar kunnen 4-5 clubs de titel pakken.

17 oktober 2021 om 20:06

Ja dat mag jij vinden, ik vind Bundesliga het leukst daarna premier league.

17 oktober 2021 om 20:43

Ik ben BL supporter door en door, maar toch kijk ik realitisch naar andere competities. Leuk is niet altijd beter. Je kunt de ED ook leuk vinden, maar dat heeft een heel andere status.
Dat is het mooie aan voetbal.

17 oktober 2021 om 17:31

@der kaiser. Gefundeerde kritiek wegzetten als 'PrOvOcErEn'🤦 Nice try, maar Bayern is dan ook een team van bijna 1 miljard, de uitzondering in de Bundesliga en daarom domineren ze al tig jaar op rij met nauwelijks tegenstand. In de Premier League loopt voor 9 miljard aan kwaliteit, in de Bundesliga voor 4 miljard. Gigantisch verschil. Wat jij doet is hetzelfde als zeggen: omdat PSG veel topclubs sloopt is Ligue 1 (niet eens meer top 5) dus ook een top competitie want PSG prestaties in Europa. Dit Leverkusen stond 2e in de BL terwijl zelfs de nr.12 van de PL Villa een duurdere selectie heeft. Tel de waarde van de top 6 BL clubs bij elkaar op en ook bij de top 6 PL clubs....uiteraard miljarden verschil. Opvallend hoeveel elders geflopte spelers wel veel scoren in de BL. Edit: ehhh, alleen al de top 4 duurste selecties in de PL vertegenwoordigen bijna de waarde van de gehele BL, 4 miljard. De top 6 PL is letterlijk duurder als de gehele Bundesliga. Levels.

17 oktober 2021 om 17:42

Dit bedoel ik dus. Ik beweer nergens dat de Bundesliga beter is dan de PL. Maar jij bashed continue op het niveau van de Bundesliga. Elke keer begin je weer met je gegeill op marktwaarde. Op basis van marktwaarde is Wolves beter dan Ajax of Norwich dan PSV of United dan Bayern? Vind je dat dan ook? Op basis van marktwaarde kunnen we beter kappen met het kijken van voetbal.

17 oktober 2021 om 17:56

Nee je draait het nu om. Mensen vroegen waarom Bayern zo makkelijk wint in de BL, waarop ik zei dat het niveau lager ligt in vergelijking met PL en La Liga. Met als gevolg dat jij weer volledig kortsluiting kreeg en tig gefrustreerde reacties verstuurde waarin feiten volgens jou irrelevant waren. Blijkbaar heb ik een dusdanig gevoelige snaar geraakt dat je zelfs als eerste een reactie plaatst over onze, door jou begonnen, discussie van net. Of Wolves beter is als Ajax weet ik pas als ze minstens 3x tegen elkaar hebben gespeeld. Maar Wolves in vorm is een pittig team. Tevens ook hilarisch hoe jij marktwaardes van spelers/selecties oftewel feiten, wegzet als onzin omdat het niet past in je vooringenomen Bundesliga straatje. Gênant. De enige die het met je eens zijn (en dus je reacties liken) zijn de BL/Bayern fans in dit topic.

17 oktober 2021 om 18:02

Je roept 1000x dat Aston Villa een hogere marktwaarde heeft dan Leverkusen en dat als dit de nr 2 van de Bundesliga is, het eigenlijk niks voorstelt. Terwijl de competitie nog maar net begonnen is. Een Brighton staat ook 4de in de PL met een lage marktwaarde. Dus marktwaarde zegt vrij weinig. Helemaal met het feit dat de marktwaarde van Engelse spelers alleen enorm overvalued zijn. Engelse elftal wordt al jarenlang als het sterkste team gezien op basis van marktwaarde. Terwijl iedereen weet dat dat Frankrijk zal moeten zijn.

17 oktober 2021 om 18:03

Haha wat een simpele ziel ben jij zeg. Nu moet Ajax opeens weer 3 x spelen tegen Wolves, maar je weet wel dondersgoed dat Man United zonder Ole niet minder is dan Bayern op basis van jouw marktwaarde theorieën. Enorm komisch!

17 oktober 2021 om 18:07

Nee, het feit dat er voor 9 miljard aan kwaliteit in de PL rondloopt, in de BL voor maar 4 miljard zegt helemaal niks volgens deze notoire Bundesliga fan want marktwaardes zijn stom. Koekoek! Deze gast is een zeer radicale Bundesliga fan op z'n zachtst gezegd. Zet zichzelf weer aardig voor schut met z'n roze BL bril op. Wij van WC eend...🤡

17 oktober 2021 om 18:14

Nogmaals de PL is beter, maar marktwaarde zegt simpelweg niet alles. Op basis van marktwaarde zal Bayern 4de worden in Engeland, op basis van marktwaarde zal PSV geen Premier League spelen, op basis van marktwaarde zal Ajax 12de of 13de worden in de PL. Persoonlijk geloof ik daar niet in. Leverkusen heeft ook een hogere marktwaarde dan Ajax. Als Bundesliga fan zie ik een Ajax toch echt wel als de sterkere van de 2. Dat bedoel ik jouw 10000x duidelijk te maken betreft marktwaarde. Maar je snapt me punt wederom niet.

17 oktober 2021 om 18:25

Dames, dames, misschien kunnen jullie dit beter via de inbox verder uitmiauwen want niemand heeft hier iets aan en het wordt toch verwijderd over een uurtje ofzo. Bij voorbaat dank voor jullie medewerking om vz opgeruimd te houden 😘

17 oktober 2021 om 18:30

Ja hij is echt dom, psg werd in de finale afgemaakt door bayern. Met als kimmich als duurste speler in de basis. 8 miljoen euro. Neymar 220 miljoen mbape 200 miljoen. Wat heb je hierop te zeggen??

17 oktober 2021 om 18:56

@japie, dat is niet waar wat je daar beweert. In de basis stonden ook, met een nog hogere transfersom Thiago (25 miljoen), Davies (10 miljoen), Boateng (13,5 miljoen), Gnabry (eveneens 8 miljoen) en Coman (21 miljoen). Natuurlijk niks vergeleken met Neymar, maar Kimmich was zeker niet de duurste speler in de basis bij Bayern in de CL finale

17 oktober 2021 om 19:00

@Ajax34x Je blijft maar aan de gang met je Aston Villa verhaal, het wordt steeds ongeloofwaardiger.

17 oktober 2021 om 19:03

Ajax ligt kwa begroting op het niveau van Freiburg en Augsburg. Dat zegt alles. Wil niet zeggen dat deze clubs meer kwaliteit hebben dan Ajax.

17 oktober 2021 om 19:07

Der Kaiser 123 is op geen enkele manier gefrustreerd, noch heb je een gevoelige snaar geraakt. Hij legt op een zakelijke plausible manier zijn visie uit, die ook nog hout snijdt. De enige die overspannen reageert ben jij, je probeert op alle fronten geforceerd je gelijk te halen. Wat je tot nu toe niet is gelukt.

17 oktober 2021 om 19:10

Bayer Leverkusen rolt dat veel duurdere Aston Villa helemaal op. Het gaat nergens over :-)

17 oktober 2021 om 19:22

Een Wolves zou makkelijk subtop /linker rijtje zijn in de Bundesliga. Het niveau in de premier league ligt veel hoger en wellicht is dat de reden waarom Bayern gehakt maakt van andere ploegen die wel te maken hebben met weerstand.

17 oktober 2021 om 19:30

We kunnen speculeren wat we willen, maar we zullen nooit weten hoe Wolves zou presteren in de Bundesliga.
Grote verschil blijft natuurlijk wel in de Bundesliga dat de 50 1 regel geldt. Daardoor wordt er ook minder snel met grote bedragen gesmeten in de BL tov de PL. Ik vind de titelstrijd in de PL veel spannender, maar als ik kijk naar hoe er soms met geld wordt gesmeten om een speler binnen te halen, vraag ik me nog wel eens af waarom dat moet. Dan ben ik toch wel weer blij dat er niet zulke bedragen rondgaan in de BL.

17 oktober 2021 om 19:44

@ Ajax34xIk vraag me oprecht af waarom je zo begint te bashen en op de man gaat spelen, om je gram te halen.

17 oktober 2021 om 19:45

Kimmich vertegewoordigd een transferwaarde van €90 mln.Jij wil dus beweren dat dit. 2 jaar geleden maar €8 mln was?In 2019 (finale PSG) was dat €70-€80 mln.

17 oktober 2021 om 19:48

Psg werd afgemaakt in de finale??? Hahaha weet niet welke finale jij hebt gekeken maar psg was vele malen beter….en dan nog doodleuk de kwartfinale erbuiten laten toen ze eruit werden geknikkerd,Ja je kan wel zien dat je een Bundesliga dan bent…..Afgemaakt,wat een grap

17 oktober 2021 om 19:50

@Die Knappen, Japie heeft het over de aankoopsom. Neymar is namelijk ook geen 220 miljoen waard.

17 oktober 2021 om 19:56

De aankoopwaarde van Kimmich was €8,5 mln

17 oktober 2021 om 20:09

Ja goed opgezocht van je.

17 oktober 2021 om 20:17

Ja finale
verliezen telt zwaarder mee. psg
is overhyped.

17 oktober 2021 om 20:45

@japiekerelJe gaat je tekst veranderen zie ik.

18 oktober 2021 om 10:40

Dit soort onzin krijg je dus ook als je niet voetballers voetbal gaat laten runnen.

17 oktober 2021 om 17:32

Bayern is ook gewoon een klasse apart. Komisch is ook dat Ajacieden tijdens Live meepraten lopen te haten op de Bundesliga. Zelf spelen ze ook 70/80% van hun wedstrijden met een 10x grotere begroting. Daarnaast is het verschil in mogelijkheden tussen Bayern en BVB niet eens zo verschillend als die van Ajax en PSV/Feyenoord. Bundesliga is een mooie competitie met inderdaad vaak dezelfde kampioen. Maar dat zegt ook niet alles over het niveau, kijk dinsdag maar naar Ajax-Dortmund. Zie genoeg kansen voor Dortmund om Ajax te pakken. Dortmund kan ook gewoon een Juventus, Atletico of Manchester United pakken.

17 oktober 2021 om 20:06

Ik vind het vooral opvallend omdat de Ajax supporters hun club graag "het Bayern van NL" noemen.Dat de mogelijkheden van onze topclubs niet veel verschillen met die van de BL topclubs, ben ik niet met je eens. Bayern kan bij Ajax shoppen, andersom gaat dat niet lukken. Dat zegt alles.Ik vind het vooral ook zeer indrukwekkend dat BVB in de top van EU en de BL blijft meespelen, ondanks het steeds weer verkopen van mega toppers, die door jonge talenten werden vervangen. Ze werd bijv. In Manchester in de CL niet weggespeeld door Man City, integendeel ze had kunnen /moeten winnen. Onervarenheid deed ze de das om.Soms kan minder ook meer zijn.

17 oktober 2021 om 20:52

Psverein bedoelt ook niet dat de Nl'se topclubs gelijkwaardig zijn aan de Duitse. Hij bedoelt dat de verhouding tussen Bayern & Dortmund wel enigszins te vergelijken is met de verhouding tussen Ajax & Psv/feyenoord.

Zonder dat ik de cijfers heb gezien heeft die daar gevoelsmatig wel gelijk in, Bayern (en dus ook Ajax) kan fors meer salaris bieden, houden spelers langer vast en hebben een bredere selectie.

18 oktober 2021 om 13:09

Zowel Ajax en tegenwoordig ook Borussia Dortmund zijn opleidingsclubs geworden, waar de grote clubs komen shoppen.
Ook Bayern, dus is dat geen vergelijking met Ajax.

17 oktober 2021 om 17:35

Die 2-7 tegen spurs is alweer 3 jaar geleden, op zo’n manier heeft elke topploeg wel een andere afgeslacht over de laatste 3 jaar. 8-2 tegen zo’n gare barca is niet interessant, tegen Chelsea was ook alweer een paar jaar terug tegen een newbie Lampard die met een zeer jonge ploeg stuntelde, ze zouden Tuchels Chelsea nooit zo afslachten. Ik denk dat je vergeet dat Bayern haast alleen maar monsterscores neerzet in de Bundesliga, dat toont de zwakte van de oppositie en maakt Lewandowski veel groter dan hij eigenlijk is. Elke spits met een beetje kaliber zou topscorer worden daar. De overgrote meerderheid van Bundesliga spitsen falen hopeloos wnr ze verhuizen naar de BPL dus nee ik blijf nog wel ff Bundesliga hater.

17 oktober 2021 om 17:48



Die monsterscores vallen wel reuze mee hoor. Ik kan me herinneren dat een Barca of Real ook wekelijks met 5-0 wonnen, Ronaldo en Messi weer een hattrick maakten, maar daar hebben we toen nooit mensen over gehoord. Klopt spelers als Son, De Bruyne, Gundogan, Ozil, Rudiger, Havertz, Sane, Aubameyang allemaal van de Bundesliga afkomstig en allemaal hopeloos gefaald. Sterker nog Auba speelde bij een matig Arsenal en werd gewoon gedeeltelijk topscorer in zijn eerste volledige seizoen in de PL. Wat een gelul allemaal.

17 oktober 2021 om 17:52

DerKaiser ex Bundesliga spelers die slagen in de BPL schitteren dan ook echt. Degene die falen gaan vaak terug, zie Gnarby en Sane. Ik zei specifiek spitsen want die laten het echt altijd afweten in de Premier League. Barca en Real spelen over het algemeen kwalittatief tegen meer uitdagendere ploegen wat het specialer maakt wnr zij die monsterscores neerzetten. Auba is geen natuurlijke Bundesliga spits btw, die schitterde eerst in Frankrijk en laat dat nou net een land zijn waarvan de meeste spitsen wel slagen in de BPL.

17 oktober 2021 om 17:52

Wel frappant dat elke monsterscore van Bayern niet relevant is. Op een City en Liverpool nagelaten zie ik Bayern elke PL ploeg easy van de mat tikken. Chelsea zal met parkeer de bus voetbal nog ietwat tegenstand kunnen bieden, maar de rest is ook niet extreem bijzonder. De PL teams zijn ook sterk doordat ze jaarlijks met miljoenen lopen te smijten. Zonder al dat geld had die competitie namelijk ook niet zoveel voorgesteld.

17 oktober 2021 om 17:55

Welke spitsen hebben gefaald dan? Dzeko, Schurrle, Aubameyang, Son, Arnoutovic, Firmino zijn allemaal aanvallers en hebben niet gefaald. Werner zal je als enige kunnen opnoemen. Sane faalde helemaal niet bij City, hij wou echter perse naar Bayern en had niet altijd een garantie op een basisplaats. Gnabry had Arsenal juist nooit moeten laten gaan. Of is Gnabry niet goed genoeg voor de PL?

17 oktober 2021 om 18:02

Werner indd, Haller, Sane, Kagawa, Schurle, Podolski en ik vergeet er wel meer. Zie ook Sancho die het niet bijster goed doet bij United. Gnarby was nog verhuurd aan West Bromwich en faalde daar ook. Ik ben een fan van hem en zou hem liever ook zien spelen bij Arsenal zoals hij nu doet maar het toont gwn aan dat de BPL andere koek is

17 oktober 2021 om 18:05

Podolski komt sowieso tekort voor de top. Faalde ook bij Bayern. Typische FC Koln speler en legende. Kagawa is een middenvelder en faalde overigens ook bij zijn terugkeer bij Dortmund. Schurrle deed het best aardig onder Mourinho bij Chelsea. Later bij Wolfsburg en Dortmund flopte die juist. Haller heb je een punt, al vond ik hem niet zo slecht spelen.

17 oktober 2021 om 18:21

Jouw punt over la liga is juist keivaak terecht gemaakt. Doordat barca en real alles met 5-0 wonnen, was de competitie buiten de top 2 totaal niet boeiend.

17 oktober 2021 om 18:36

En toch was La Liga die toen jarenlang op nr 1 stond op de UEFA competitie ranking. Atletico haalde toen ook 2x de CL finale en Sevilla domineerde de EL. Misschien was La Liga niet zo slecht? Het is altijd makkelijk om prestaties naar beneden te halen, als een ploeg makkelijk kampioen wordt. Het feit blijft dat het bijzonder is wat Bayern doet. Een PSG bijvoorbeeld verzaakte vorig jaar nog in de Ligue 1 en die hebben zogenaamd ook een ''speeltuin'' competitie.

17 oktober 2021 om 20:11

ayCarambaNou dan zouden volgens jouw visie Malen, Lammers en Brobbey toppers moeten worden in de BL. Ben benieuwd.

17 oktober 2021 om 20:15

@ayCaramba Lacazette? Pepe? Toppers in de BPL?

17 oktober 2021 om 20:17

@Kaiser 123Sané scheurde bovendien zijn kruisbanden bij City, kwam daarna moeilijk weer op niveau. Het heeft een reden.

17 oktober 2021 om 20:20

@Kaiser 123Podolski kwam bij Bayern ook tekort, Schürrle was een miskoop bij Wolfsburg en Borussia Dortmund. Had voor het WK 2014 een topseizoen in Leverkusen. Dat was het.

17 oktober 2021 om 20:48

Ay Caramba praat over successen van 2-3 jaar geleden.Dan weet ik er ook nog een paar :-)

17 oktober 2021 om 17:39

Dat je als eerste in de verdediging springt om dit goed te praten zegt al genoeg over de bundesliga…

17 oktober 2021 om 17:49

Actie, reactie heet zoiets. Dit was voornamelijk gericht op inhoudsloze figuren als Ajax34x die continue op live meepraten topics te vinden is en 90% van de tijd over marktwaarde van teams gaat praten en dat gaat koppelen aan kwaliteit.

17 oktober 2021 om 18:18

Kijke eens hoe gefrustreerd hij is vanwege wat door mij getoonde feiten en cijfers. Gevoelige snaar geraakt, blijkbaar. Als iemand echt 'onzin' praat, zou je daarop ook niet tig reacties plaatsen. 🤔 Ik zei dat Müller en Kimmich in de top 30 hoorde, dat Bayern en Liverpool op dit moment de 2 beste offensieve voetbalmachines zijn, maar toch zou ik 'PrOvOcErEn' alleen omdat ik antwoord gaf op iemands vraag waarom Bayern de BL domineert, waarna ik wees op kwaliteit/waarde verschil. Met als gevolg dat jij een eindeloze discussie starte, die je nu ook hier weer zelf uitlokt in je eerste reactie. Man man man, stop eens met janken als iemand het kwaliteitsverschil met andere competities toont dmv feiten

17 oktober 2021 om 18:33

Sorry hoor maar als je gaat beweren dat Man United met Zidane als coach minimaal gelijkwaardig is aan Bayern en dat als feit wil gaan suggereren, dan kom je alleen maar met slap verkondigde mening gebaseerd op voorkeuren.

17 oktober 2021 om 18:38

Sorry hoor, maar als je nu wéér zelf gaat verzinnen wat ik zou hebben beweerd, aangezien ik nergens zei dat United "minimaal" gelijkwaardig is aan Bayern met Zidane. Dat maak jij er weer van. Ik zei dat 'toptrainers met deze peperdure wereldklasse selectie van United in ieder geval beter zouden presteren als Ole, minimaal 3e plek en kwartfinales CL'. Jij bent toch echt degene die de discussie hierboven hebt uitgelokt. Laatste woorden die ik vuil maak aan je verdraaiende onzin. 👋👋

17 oktober 2021 om 19:14

Jouw meningen zijn geen feiten, al wil je het wel zo verkopen

17 oktober 2021 om 19:27

Als je marktwaardes als "mijn mening" probeert te verkopen ben je nauwelijks nog serieus te nemen. Het verschil tussen feiten en meningen, blijkbaar niet voor iedereen weggelegd

17 oktober 2021 om 19:32

Jullie hebben het toch niet over de marktwaardes die door transfermarkt worden opgegeven?

17 oktober 2021 om 20:24

Jij wil met die onserieuze marktwaarde theorie jouw mening ondersteunen. Dat lukt natuurlijk niet, daar prikken we zo doorheen :-)

17 oktober 2021 om 20:51

"daar prikken we zo doorheen"... "we".... Praat gewoon voor jezelf aangezien je zeer zeker geen tienduizenden reageerders hier representeert. JIJ en je Bundesliga vriendjes zijn de enige hier die marktwaardes oftewel feiten wegzetten als onzin omdat het niet in je roze BL straatje past. Ik praat feiten, jij komt niet verder als nietszeggende off topic Ad Hominems.

17 oktober 2021 om 21:25

Ajax34 heeft het inderdaad over die marktwaardes. Kijk maar in het live meepraten topic van deze wedstrijd.

17 oktober 2021 om 21:44

@ajax34x
Los van het feit dat ik van Mening ben dat er meer waarde in de PL zit dan in de bundesliga, wat jij hier heel geforceerd probeert te brengen als feiten, zijn natuurlijk geen feiten.

Dat zijn meningen van vrijwilligers van transfermarkt die dat op basis van een aantal criteria (waaronder een aantal vage) doen, waaronder ook bijv salaris (die niet eens volledig bekend is.

Als een kennis van mij nu een website maakt waarin hij aan allemaal random eetkamertafels een waarde gaat ophangen op basis van zijn criteria, dan kan ik dit best in een discussie aanbrengen maar dat maken het geen feiten. Het blijft gewoon natte vinger werk.

Daarnaast kan je dus volgens deze criteria 2 clubs hebben die identiek hetzelfde zijn, qua prestige, financieel gezien en alle spelers identiek hetzelfde qua kwaliteit. Maar omdat club A zijn spelers structureel 5 miljoen per jaar overbetaald heeft Club A meer transferwaarde. Dat terwijl de spelers van Club B hetzelfde bij verkoop zullen opbrengen.

Daarnaast is de vergelijking met wat er daadwerkelijk betaald wordt voor de spelers ook wel interessant.

On average, Transfermarkt’s estimated market value differs by some 60 percent from a player’s actual transfer fee. For transfers worth more than €10 million, the difference is 34 percent.

18 oktober 2021 om 13:40

Jij valt alleen maar op door de BL te bashen en te devalueren. De BL vriendjes en ik hebben een iets realistischer kijk op de zaken, en zien de BPL ook als bredere competitie. Jij blijft met schuim op je mond jouw marktwaarde theorie verdedigen, omdat je hater van de BL bent.
Get a Life, zou ik zeggen.

17 oktober 2021 om 17:59

Wat the heck heeft dit te maken met de zogenaamde haters die vinden dat de Bundesliga qua spanning geen reet aan is, omdat Bayern de concurrenten altijd leeg weet te kopen zodra ze in de beurt komen? Lewandolski is in zijn prime en geruchten gaan al rond dat ze Haaland als zijn vervanger willen halen. Laat dat nou net even de speler zijn die een van de concurrenten in de beurt van Bayern weet te helpen.

Niemand zal ontkennen dat Bayern tot de absolute top behoort in Europa en een van de aantrekkelijkste voetbal op 't veld tonen, maar in de competitie is er gewoon geen tegenstoot waardoor je sommige krakers niet met spanning zal kijken.

17 oktober 2021 om 18:35

Ja wat doe je dan hierop, wij zijn trotse bayern fans. En hebben vorige wedstrijd van Frankfurt verloren dus het is zeker spannend.

17 oktober 2021 om 18:35

Je logica is volledig gebasseerd op je denkwijze dat de speler zou blijven als Bayern hem niet zou halen. De bundesliga op Bayern na wordt hoe dan ook leeggekocht en Bayern versterkt zich hoe dan ook. De overige clubs hadden op hetzelfde punt gestaan ook al had Bayern geen enkele speler gekocht vanuit de Bundesliga.

17 oktober 2021 om 18:40

Haaland zal Bayern alleen wel, in tegenstelling tot spelers als Goretzka en Lewandowski, wel moeten gaan kopen. Er is al bijna 10 jaar geen spanning om de titelstrijd, maar daarvoor hoef je ook niet meer naar de Bundesliga te kijken. Het is gewoon genieten om de andere clubs te zien spelen.

18 oktober 2021 om 13:42

De Vrouwen van Bayern verloren ook al tegen Eintracht Frankfurt. Het lijkt op een Angstgegner.

17 oktober 2021 om 18:57

@DerKaiser123Prima tekst Herr Kaiser.Ondanks de suprematie in de BL, is Bayern in Europa al meer dan 50 jaar een club die steeds om de prijzen mee speelt. Er is een duidelijke visie, een uitgekiend transferbeleid (de beste BL spelers spelen bij Bayern is de doelstelling) en een heel goed management. Strategische partners (Audi, Allianz, Adidas) geen grote Investoren (niet mogelijk door de 50+1 reeling). Baas in eigen buik, geen gekke dingen doen, en toch meedoen in Europa. Ik ken een club die met een jaloers oog naar München kijkt.

17 oktober 2021 om 19:26

Maar waren die clubs wel echte topclubs op dat moment, sportief gezien? Buiten dat om... Bayern heeft het toch gewoon verschrikkelijk goed voor elkaar haha? Ik bedoel, die wedstrijden hoef je van mijn part niet bij te pakken. Het kan zelfs zo zijn dat qua collectief Bayern het sterkst is tegen welke Europese tegenstander dan ook. Al ben ik wel reuze benieuwd hoe Bayern zou presteren tegen mijn club Ajax. Denk dat het dan ook voor Bayern behoorlijk pittig kan worden. Maar Bayern is gewoon op en top qua Europees level. Het is namelijk een echt hecht team die elkaar wat gunt.

17 oktober 2021 om 20:28

In deze vorm wordt ook jouw Ajax door Bayern onder de voet gelopen.
Dat wil je niet weten.

17 oktober 2021 om 20:48

9 van de 10 keer wordt het niet pittig voor Bayern. Die hebben op elke plek een betere speler staan dan Ajax, wat voor de rest geen schande is natuurlijk.

17 oktober 2021 om 20:58

Het is hypothetisch en hier niet relevant denk ik.

17 oktober 2021 om 17:38

Woensdag uit naar Benfica, ik zal het dan ook lekker rustig aandoen.

17 oktober 2021 om 18:01

Thuis? Bayern speelde uit...

17 oktober 2021 om 19:08

Ah sorry Dreamsz, ik dacht je het over Bayern had die thuis speelde. My mistake.

Spannend. Wie zou er kampioen worden dit jaar?

17 oktober 2021 om 17:47

Dezelfde voorspelbare kampioen als de afgelopen 40 jaar? Het us écht de grootste mickey-mouse competitie van de grote competities uit Europa

17 oktober 2021 om 18:02

"vroeger" (toen alles beter was, ging je op zaterdag middag zitten voor de Bundesliga. De verhoudingen zijn dusdanig dat heel die competitie om zeep is geholpen.

17 oktober 2021 om 18:26

Onzin, dan ging je nooit zitten voor de Bundesliga zelf maar voor de titelstrijd. Prima dat je alleen dat volgt, maar hou je dan ook lekker daarbij in plaats van over de hele bundesliga te spreken.

17 oktober 2021 om 18:33

Ik bepaal zelf wat ik van de Bundesliga vind, daar heb ik jou niet voor nodig.
De Bundesliga is van elke spanning ontdaan en vind ik daarom een huppie fluppie competitie geworden.
Ik zie Bayern daarentegen wel graag in de CL opereren.

17 oktober 2021 om 18:40

Het was met name een advies omdat je mening gewoon dom is. Je geef je mening over een competitie terwijl je 90 van de competitie, die jaarlijks hun eigen strijd voeren en hun eigen doelen hebben, niet eens volgt. Wat weet jij daar dan over te vertellen. Misschien moet je er weer eens op zaterdag voor gaan zitten, dan krijg je misschien wat mee.

17 oktober 2021 om 18:51

Vroeger (midden jaren 80 tot pak hem beet beginjaren deze eeuw) ging ik altijd op zaterdag avond om 18.00 uur zitten om de duitse samenvattingen kijken om te zien of bayern een seizoen géén kampioen zou worden. In 99% van al die seizoenen kwam ik bedrogen uit. Sinds een jaar of 15 ben ik daarom helemaal afgehaakt omdat de uitslag wel min of meer vast staat. Naar andere clubs als bayern te kijken is ook niet interessant tenzij je er een favoriet tussen hebt zitten

17 oktober 2021 om 18:52

1. Ik heb geen advies van jou nodig
2. als je een mening niet snapt, is het niet de mening die dom is

Ik breng het duidelijk niet als een feit, maar als een mening... mijn mening. Ik vind het prima dat je er een andere menig op na houdt en graag kijkt naar een competitie die van elke spanning ontbloot is... ik niet.
Ik zou graag zien dat jij net zo ruimhartig naar zaken kan kijken als ik en niet een andermans mening als dom weg zet ... dat vind ik nl. nogal dommig...

17 oktober 2021 om 18:58

Ik snap het prima. Als iemand tegen mij verteld hij gestopt is na 10 minuten met een film omdat deze film saai is, dan noem ik zijn mening ook dom. Omdat die mening ook gewoon dom is. Dan oordeel je over iets waar je geen kennis van heb.

Het enige wat jij niet snapt is dat een competitie 18 clubs heeft en deze clubs spelen voor lijfsbehoud, Europa League, chamions league en de titel. Dat de laatste niet spannend is betekend niet dat de voorgaande 3 stoppen met bestaan, daar blijft jaarlijks gewoon enorm veel spanning in zitten. Niet alles draait om de grote clubs, er zit ook enorm veel spanning in de clubs eronder.

17 oktober 2021 om 19:14

Ik ben niet zo van "water naar de zee dragen" ... succes met je overtuiging...

17 oktober 2021 om 21:00

@NJfromVOL Dat is waar,daar heb je een punt. Dat geldt echter voor bijna elke competitie. Money rules the World. Dat geldt zeker voor het voetbal.

Zou Klopp gekeken hebben? Volgens mij kijkt hij namelijk nooit wedstrijden van Lewandovski. Wel vreemd aangezien hij toch regelmatig in de geruchtenmachine heeft gezeten om Bayern-trainer te worden.

Dit was genieten. Prachtig om zo'n wedstrijd mee te maken in het stadion. Ik was er namelijk bij in het gastblok.

17 oktober 2021 om 19:23

Was je nu tevreden over de tegenstand van Leverkusen, dat in tegenstelling tot het door jou verfoeide Eintracht Frankfurt, wel ging meespelen en dus een zeperd opliep? Je hebt er echt kijk op.

18 oktober 2021 om 12:07

Verschil is dat Bayern beter gepresteerd had tegen Leverkusen dan tegen Frankfurt. Los van deze kwestie mag ik toch een kritische noot geven aan een team dat Europees speelt.
Ik zie nog altijd het nut niet om te winnen van Bayern op basis van afbraakvoetbal om nadien te verliezen zonder afbraakvoetbal.

18 oktober 2021 om 13:48

Je blijft erin hangen. Je snapt niet veel van voetbal, als je zo'n opvatting hebt.Overigens spreek je jezelf nu tegen, en spreek je nu opeens over een slechte dag van Bayern. Frankfurt verdient de credits, maar dat moet je wel zien.

18 oktober 2021 om 15:39

Mijn kritiek aan Frankfurt is eerder met het feit waarom ze in andere duels niet defensief spelen. Dan hadden ze nooit verloren van Hertha.
Nogmaals ik kan ermee leven als Bayern een keer verlies van tegenstander als de tegenstander wel aardig voetbalt zonder in te graven.

Ik lach echt om de Bundesliga bashers hahahaha. Stiekem kijken ze toch allemaal, omdat het niveau van voetbal gewoon hoog is in vergelijking met de Serie A en Ligue 1. La Liga is gelijkwaardig en PL zit erboven. Ook niet moeilijk met die tv-gelden die ze krijgen. Geen enkele competitie gaat daar in de buurt komen. Bayern gaat spelletjes spelen met de topploegen in de champions league met dit niveau. Ongelooflijk!

17 oktober 2021 om 18:34

La Liga gelijkwaardig maar toch domineert de Spaanse subtop de Europa League afgelopen 10 jaar maar Duitse subtoppers totaal niet. Vreemd. Je zou haast denken dat Bundesliga dus net zo goed als de Spaanse clubs zou presteren in de EL. Blijkbaar niet zo gelijkwaardig als de Bundesliga fans willen doen voorkomen

17 oktober 2021 om 18:53

Vind je dat vreemd? Dan volg je de Duitse Clubs die erin zitten waarschijnlijk niet zo goed. Het is algemeen bekend in Duitsland dat deze clubs vaak neerkijken op de Europa league, iets waar ze ook vrij vaak bekritiseert voor worden omdat ze met name in de latere fase van de Europa league de focus op de Bundesliga hebben. Zo nu en dan is ereen uitzondering (frankfurt) 18/19, maar over het algemeen pakt het dan weer slecht uit voor de club.

17 oktober 2021 om 19:35

De Spaanse Liga en zeker de topclubs zijn nagenoeg failliet.Clubs als Barcelona en Real Madrid mogen zich blijven versterken, ondanks torenhoge schulden. Meer waardering dus voor de BL, waar beter beleid wordt gevoerd, en ook de clubs gewoon mee blijven doen in Europa.

Ach ja, wat hadden we ook anders kunnen verwachten. Leverkusen durfde totaal niet te voetballen in de eerste helft. In de tweede helft ging het wat beter, maar het bleef bij Ãâ©ã£â©n doelpunt.
Bayern is gewoon een machine die bijna niet te stoppen lijkt. Op het moment dat Leverkusen aan de bal kwam, doken ze er met 2/3 man op om de bal te pakken.
En Leverkusen zelf zakt alleen maar verder terug. Leuk en aardig als je met drie aanvallende middenvelders gaat spelen, maar durf dan ook aan te vallen en laat niet alles op Wirtz aankomen. Er zat totaal geen tempo in dat spel van ze. Beetje loopvoetval, af en toe een versnelling. Tja, dan maak je het Bayern alleen maar makkelijker.

Het is toch wel interessant te noemen hoe Bayern tot op heden nog nooit een terugval heeft gehad. Sinds ze in 1965/1966 promoveerden, eindigden ze tot op heden slechts drie keer in het rechterrijtje met als laagste eindnotering 12e (1977/1978). Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe clubs als BMG, FC Kaiserslautern, Kã¶ln, HSV, Bremen en Stuttgart zo'n terugval hebben (gehad) en soms al jaren niet meer terug zijn gekomen op het ''oude niveau''.

17 oktober 2021 om 18:42

Ja niet iedereen is Frankfurt. Haha

17 oktober 2021 om 18:48

En ook al verliest Bayern een paar wedstrijden, dan verliest de concurrentie er ook wel weer genoeg. De volgende generatie bij Bayern staat voor elke positie al klaar. Alleen nog een spits en ze zijn klaar. En of dat nu Haaland wordt of een andere speler, dat maakt niet zoveel uit. Zolang het middenveld goed draait, gaat de rest vanzelf.

17 oktober 2021 om 20:18

ja keeper is ook heel belangrijk. donnarummA gaat neuers
plek
overnemen

17 oktober 2021 om 19:31

Je blijft maar bezig om de tegenstanders van Bayern af te zeiken
Het is niet goed of het deugd niet.

17 oktober 2021 om 19:37

Af te zeiken? Ik ben gewoon realistisch. Ik weet niet wat voor Leverkussen jij vandaag hebt zien spelen, maar ik werd er niet echt vrolijk van. Leverkusen stond altijd, ook tegen Bayern, te boek als een zeer aanvallend ingestelde ploeg met snelle buitenspelers en een sterke spits. Ik heb vandaag letterlijk alleen wat loopvoetbal gezien, afgezien van wat uitbraakpogingen van Wirtz en Schick.
Hoe zou je het spel van Leverkusen zelf omschrijven dan, als ik vragen mag?

17 oktober 2021 om 20:36

Leverkussen? Ga het nou eerst eens goed schrijven.Op grond van de plek op de ranglijst en de uitslagen van Leverkusen, mocht je een spannende wedstrijd verwachten.Seoane had het goed staan tot nu toe. Ze kwam echter niet in de wedstrijd, had een. Off day.Net als Bayern twee weken geleden. Dat kan gebeuren.Ze werd overrompeld door een sterk Bayern. Leverkusen had altijd snelle buitenspelers en een sterke spits.......Ulf Kirsten, Paolo Sergio en Andy Thom zijn al heel lang met pensioen dacht ik. Ook Berbatov is al lang in "Fußballrente"

17 oktober 2021 om 21:54

We konden zeker een spannende wedstrijd verwachten, alleen had niet gedacht dat ze zo overrompeld zouden worden. Bayern zat overal goed tussen op het middenveld. Bayer kon het tempo niet bijbenen. Het is dan wel een off day, maar ik had toch gehoopt dat ze het hun goede lijn zouden doorzetten en meer tegenstand konden bieden, maar dat bleek niet zo te zijn.
Op het middenveld snapte ik niet zo goed waarom je drie Am's gaat opstellen, maar ik bedacht me later dat er veel middenvelders geblesseerd zijn bij Leverkusen. Dus veel keuze hadden ze ook niet. Dan merk je al snel dat een Baumgartlinger en/of Aranquiz wordt gemist.

Dus misschien niet helemaal terecht wat ik zei, maar ik zag gewoon weinig durf. En als je dan weinig versnellingen in je spel stopt, dan is de kans erg groot dat Bayern dat gewoon afstraft.

Wat betreft de voorhoede ga ik niet zo ver terug, dat is voor mijn tijd. Ik ga meer terug tot de tijden van Schürrle, Kieszling en Sam. 2 daarvan zijn al met pensioen en Sam gaat ook langzaam die kant op. Maar ik doel op het feit dat ze daar om bekend stonden, ook onder Bosz. Maar vandaag was daar gewoon niks van terug te zien. Het leek meer op een Bochum die probeert een puntje over te houden tegen Bayern.

18 oktober 2021 om 14:09

Sidney Sam is ook al gestopt.In de tijd van Kießling, speelden Derdiyok, Helmes, Lassogga, Jörgensen, Charisteas bij Leverkusen. Dat zijn ook niet echt buitenspelers dacht ik. Ook Sam is geen buitenspeler.Seoane had gisteren geen keus, zijn defensive middenvelders waren niet beschikbaar, hij moest improviseren. Hij had Bellarabi of Adli nog als rechterspits op kunnen stellen, maar dat zou eveneens zelfmoord zijn geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren