Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schmidt kan niets met vraag over Ajax: ‘Wat moet ik daar nou op zeggen?’

Laatste update:

PSV leek zaterdagavond op weg naar duur puntenverlies tegen hekkensluiter PEC Zwolle, maar wist in de laatste zes minuten alsnog het verschil te maken door driemaal te scoren. Door een 3-1 zege blijft de ploeg van trainer Roger Schmidt in het spoor van Ajax, dat eerder op de avond met 0-2 bij sc Heerenveen won. “We maakten het onszelf moeilijk, wéér. We waren duidelijk het betere team, hadden meer kansen en veel balbezit. Maar uiteindelijk was het lastig om te scoren”, erkende de trainer van PSV na afloop.

“We hadden geduld nodig. Dit soort wedstrijden moeten we makkelijker winnen, maar het belangrijkste is dát we winnen.” Scoren is een probleem, erkende Schmidt op de persconferentie. “We creëren meer dan genoeg kansen en moeten ons ook naar de komende wedstrijden niks aanpraten. Ik vind niet dat we slecht speelden. Alleen geven we de tegenstander te makkelijk een goal en hebben we zelf te veel moeite om ons op het scorebord te zetten.”

“Dat moet verbeteren de komende wedstrijden. We moeten makkelijker winnen, daarin moeten we leren en onszelf ontwikkelen, maar ik zou me pas zorgen maken als we geen kansen krijgen tegen een ploeg die alle ballen lang speelt.” Schmidt benadrukte dat PSV niet alleen in de slotfase goed speelde omdat zijn team toen drie keer scoorde. “Nee, ik vond de héle wedstrijd goed”, reageerde de Duitse oefenmeester fel. “Het enige is dat we lange tijd niet scoorden. Dat is iets anders, maar dat betekent niet dat we slecht hebben gespeeld. We hebben niet verloren, toch?”

“Nee, het is 3-1 geworden. Een héél, héél verdiende zege. Héél, héél verdiend.” Schmidt kreeg de vraag waarom Ajax zijn wedstrijden doorgaans makkelijker wint dan zijn team. Hij wees meteen op de 0-1 nederlaag van de Amsterdammers tegen FC Utrecht. “Vorige keer hebben ze volgens mij verloren... Dus wat moet ik daar nou op zeggen? Wij kijken naar onszelf. Ajax heeft een goed team met veel potentie en individuele kwaliteit, dat betekent misschien ook dat ze efficiënter zijn. Maar wij kijken naar onszelf.”

Marco van Ginkel betreurde dat PSV het zich onnodig moeilijk had gemaakt tegen PEC. “In de eerste helft hadden we drie, vier, vijf grote kansen. Het duurde vandaag wel heel lang tot we scoorden", verzuchtte de middenvelder in gesprek met ESPN. “We hadden het ons in de eerste helft veel makkelijker kunnen maken door gewoon die goal te maken. Na die snelle goal van PEC was het belangrijk om het tempo hoog te houden en kansen te creëren, maar die benutten we maar niet. Dit is de tweede keer op rij dat het tot de slotfase duurt dat we scoren”, doelde Van Ginkel op de 2-1-zege op Sparta Rotterdam van begin deze maand. “Het was nu met de hakken over de sloot.”

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3018662660
4AZ3016772455
5Ajax301398748
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3071211-1833
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3051015-2025
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax.. Vermoeiend hoor

17 oktober 2021 om 08:17

Haha, die club werkt echt als een rode lap op een stier bij heel veel mensen uit Eindhoven. Het is toch niet zo raar dat een journalist jou vergelijkt met je grootste concurrent? (Even buiten beschouwing gelaten of de vraag juist is).

17 oktober 2021 om 08:40

Het is gewoon een domme vraag. De enige reden dat die gesteld wordt is om deze reactie uit te lokken. Een persconferentie na een wedstrijd is bedoeld voor vragen over die wedstrijd. Dus dat Schmidt niets met die vraag kan is vrij logisch. Als je Ten Hag na Heerenveen vraagt waarom Ajax altijd van Utrecht verliest krijg je waarschijnlijk een vergelijkbaar antwoord.

17 oktober 2021 om 08:43

@Migi, Totaal niet met je eens. Zoals hierboven al gesteld word, het is je grootste concurrent, dus die vergelijking gaat wel op. Wat gaat er bij PSV mis dat dat niet lukt? Heel simpel antwoord, tempo ligt te laag en kansen worden gemist.

17 oktober 2021 om 08:45

Deze vraag moet je stellen op de persco voor Ajax PSV. Die gaat namelijk over Ajax en PSV.

17 oktober 2021 om 08:49

Is het echt zo gek, dat als je concurrent de wedstrijden tegen de kleinere ploegen makkelijk wint, je als journalist daar vervolgens een vraag over stelt? Ik zie het namelijk niet.

17 oktober 2021 om 08:52

Nee niet heel gek, maar het antwoord van Schmidt toch ook niet.

17 oktober 2021 om 09:17

Het gaat mij niet om het interview, maar om de titel van voetbalzone.

17 oktober 2021 om 09:55

@Formus ook als Amsterdammer begint het vermoeiend te worden. Maar deze discussie is al te vaak gevoerd, VZ zou wat dat betreft wat van VP kunnen leren. OT: het is gewoon een vervelende vraag, die nergens opslaat. Nog mooier is de reactie van Schmidt. Want als een journalist een beetje zijn werk doet en naar de wedstrijdstatistieken kijkt ook, zie je dat het aantal doelpogingen bij PSV niet lager ligt. Dus dan, zoals Schmidt terecht aangeeft, ligt het vaak aan je kansen meteen benutten (dus kwaliteit van het team) zodat de tegenstander moet komen.

17 oktober 2021 om 10:46

Alsjemenou, alles voor de clicks. Ajax is het grootste merk in Nederland vd clubs.

17 oktober 2021 om 11:40

Volgensmij was ajax pec ook best een moeizame wedstrijd voor ajax hoor. Dus dat ajax tegen de kleine ploegen gemakkelijk wint is ook geen gegeven. Ja het gaat vaak gemakkelijker dan bij PSV maar wat je hier zegt klopt gwn nirt

17 oktober 2021 om 16:04

Het is wel raar dat het in elk bericht over Ajax gaat of moet gaan

17 oktober 2021 om 10:59

@alsjemenou
Zo gek is de vraag toch niet? PSV heeft meer moeite met zijn wedstrijden te winnen. Doelsaldo zegt genoeg. Kan hij toch wel wat over zeggen? PSV heeft vaker meer moeite dan Ajax met wedstrijden winnen. Zie GAE, Sparta of gisteren bijvoorbeeld

17 oktober 2021 om 11:16

@hansje1969 vaak zie ik de meeste wedstrijden wel, ook die van Ajax. En dat is het hele punt, ook Ajax had het moeilijk tegen Twente, Utrecht, Pec en gister ook tegen Heerenveen. Alleen scoort Ajax heel snel en krijgt amper doelpunten (2 nog maar) tegen. Pec kreeg gister welgeteld 1 kans waarbij Heerenveen tegen Ajax vele malen gevaarlijker was, dus het score verloop verbloemd behoorlijk. Martinez en Timber zijn gewoon vele malen zekerder achterin, waarbij je bijna nooit tegen domme doelpunten aanloopt, kwestie van kwaliteit. Zowel voorin als achterin (spits en cv’s).

17 oktober 2021 om 11:27

Ja, maar ik vind het een domme vraag. Na een wedstrijd, ga ik toch niet analytisch over het spel van Ajax als PSV'r praten. Ik bedoel, wat moet ie zeggen. Zij zijn Ajax, zij zijn de beste?😁💪🏿 Zou leuk voor ajacieden zijn, maar kom op hoor...vind het echt een onnodige vraag. Zeker als PSV zelf al overtuigend een prijs heeft gepakt ten koste van Ajax. Is altijd een wedstrijd op zich.

17 oktober 2021 om 20:58

@psvlid
Denk dat Perez en Vink een mooie verklaring gaven waarom PSV vaak stroef draait. Zonder dat deze vraag aan de orde kwam. Ze stellen dat Schmidt met name op counters traint, terwijl in de eredivisie je 9 van de tien duels de boven liggende partij bent.

Ik denk ook zeker dat je dat zondag ook gaat zien. Ajax valt aan en PSV countert. Daarin zijn ze itt Ajax dodelijk.

Moest gewoon zeggen: klopt daarom staan ze op dit moment 1 punt boven ons. Maar een seizoen is lang. Alles kan nog gebeuren. Volgende week kan het helemaal anders zijn

17 oktober 2021 om 07:40

Maar waarom moet er een vraag over een ander team komen op een persconferentie over PSV - PEC? Totaal niet relevant.

17 oktober 2021 om 08:19

Omdat je toch mag vergelijken met je grootste concurrent?! Dat is toch heel normaal of niet? Ik snap de frustratie echt niet, het is toch helemaal niet raar dat een journalist PSV vergelijkt met Ajax? Je kan misschien de inhoud vd vraag betwisten, wat Schmidt ook terecht doet. Want Ajax won twee weken terug helemaal niet. Scoorde zelfs niet.

17 oktober 2021 om 08:36

Volgens mij heeft Schmidt zich er al bij neergelegd dat ze toch geen kampioen worden. Stel Ajax krijgt het lastig, trekken ze alsnog even 20mil uit in de winter. Daar is moeilijk tegenop te boksen voor Schmidt. Denk dat hij nu vooral bezig is met PSV, en hoe hij zo ver mogelijk in Europa kan komen.

Is ook oneerlijk tegenover Schmidt om telkens die vergelijking met Ajax te maken. Hij heeft de pech dat hij trainer is van PSV in tijdens de beste paar jaren van Ajax in 20 jaar tijd..

17 oktober 2021 om 08:46

Neergelegd? Ze staan 1 punt achter. Net of een winter transfer altijd succesvol is. Of dat er na de winter niks meer kan gebeuren...

17 oktober 2021 om 08:51

@ voetbaltjer Om dit te kunnen doen heeft Ajax jarenlang de hand op de knip gehouden en ieder jaar zijn sterkhouders voor veel geld moeten verkopen. Een financieel positief resultaat v.w.b. uitgaande en inkomende transfers en er is een flinke buffer. Is het dan zo bijzonder om 20 miljoen uit te geven. Je reactie komt naar mijn idee voort uit jaloezie dat ze in Amsterdam de zaakjes in financieel opzicht goed voor elkaar lijken te hebben.

17 oktober 2021 om 09:19

Kunnen volgend weekend gewoon voorstaan op Ajax hoor.

17 oktober 2021 om 11:11

@Crema

Ik vertel gewoon wat de feiten zijn. Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ajax heeft het financieel erg goed gedaan, maar ze hebben qua financiën ook gewoon meer potentie. Ze plukken daar de vruchten af.

Ben ik jaloers? Tuurlijk! Had PSV maar zo’n pot met geld. Ik probeer alleen aan te kaarten dat het voor Schmidt erg ongelukkig is dat hij nu continu wordt vergeleken met Ajax, terwijl hij er in feite niets aan kan doen dat het budgetverschil zo groot is op dit moment.

17 oktober 2021 om 17:02

Precies, we gaan het wel zien zondag. Hoop dat wij dit keer aan het langste eind trekken en uitlopen op jullie.

Ik ben het niet volledig eens met Schmidt dat ze goed speelde, maar ook niet dat het nou zo dramatisch was. Maar het eerste gedeelte van het seizoen maakt het wel duidelijk dat een scorende spits niet in huis is of volledig uit vorm. En die heb je wel nodig om over het dooie punt heen te komen. Deze ploeg kan onder Schmidt prima voetballen, dat hebben we al gezien, maar er sluipt teveel onzekerheid in en dat is funest. De vraag over Ajax is natuurlijk absurd, precies wat Schmidt zei, ze verloren zelf een week ervoor nog en ook tegen Heerenveen was het niet 100% overtuigend, Gezien de lat die Ajax zelf zo hoog heeft gelegd en ook heeft laten zien, is deze vraag niet relevant. Kijk naar jezelf en win je wedstrijden makkelijker, dan komt het vertrouwen ook snel weer terug.

17 oktober 2021 om 08:19

Romansky Behalve spits uit vorm, heb je ook een buitenspeler niet fit (Madueke) en een andere die laatste tijd te vaak voor eigen succes gaat en te veel naar binnenkomt (Gakpo). Juist als niet draait, moet Gakpo het simpel houden ipv alle verantwoordelijkheden willen dragen. Verder is verschil maar 1 punt (helaas) dus jullie doen het ook goed.

17 oktober 2021 om 08:21

Bij Ajax is daar wel een zeer duidelijke aanwijsbare reden voor. Alle wedstrijden die moeilijk verliepen (met en zonder puntverlies) stond Antony niet in de basis. Beetje of PSV zonder Gakpo gde wedstrijden speelt. Bij PSV zou er mega veel kritiek komen, bij Ajax is ten Hag er nog mee weg gekomen, vraag is meer hoe lang nog. De smoesjes en excuses houden een keer op. En dat pappen en nathouden ook. We gaan het dinsdag en volgend weekend zien. Dan zal hij de keuzes gemaakt moeten hebben. Daar waar Schmidt nu eindelijk ook keuzes gemaakt lijkt te hebben. Gakpo bleef in iedergeval staan, ipv na 65 minuten eraf. Die kon vandaag op het einde ook nog het verschil maken. Dat is een belangrijke stap.

17 oktober 2021 om 10:02

@ninjakai zo heeft Schmidt, Madueke en Sangare meerdere wedstrijden moeten missen ook. Los van het feit dat Ajax dit aanvalsplan al decennia’s eigen heeft gemaakt en daarom soepeler loopt, lopen veel journalisten voorbij aan het feit dat Ajax dit seizoen ook best veel twijfelachtige wedstrijden heeft gespeeld. En inderdaad maar een punt voorstaat, daarom is er voor PSV helemaal niks om naar te kijken. Ze moeten gewoon de kansen afmaken en dat komt het zelfvertrouwen en vlotte aanvalspel vanzelf.

PSV gaat de komende weken nog veel puntverlies lijden ze krijgen een pittig programma de komende weken

17 oktober 2021 om 09:17

Aldus het Orakel, mag ik die glazen bol van je gebruiken voor mijn lottonummers?

17 oktober 2021 om 11:45

Of: Ajax gaat de komende weken nog veel puntverlies lijden ze krijgen een pittig programma de komende weken. Klinkt toch gewoon stom om te zeggen of niet alsof ajax het niet lastig gaat krijgen..

17 oktober 2021 om 19:46

De komende weken zeker niet alleen PSV maar gezien de jcs moet Ajax die nu wel winnen tot aan de 0-1 werd PSV helemaal weg gespeeld. Daarna tegen Heracles, Eagles, RKC

Hier de raadgevers die bepalen wat Schmidt moet antwoorden. Zijn we communisten? En zijn antwoord is nooit goed bij sommigen. Ernstige subjectiviteit.

Schmidt kan geen antwoord geven op die vraag want hij heeft er een rotzooi van gemaakt. Elke week een ander systeem elke week een andere opstelling en dan nog dat achterlijke wisselbeleid van hem.
Het is iedere wedstrijd een verassing hoe en met wie hij gaat starten.
Je ziet aan alles dat de spelers niet meer weten wat ze moeten doen en dus doet iedereen maar wat.
Hoezo pressie voetbal? De eerste wedstrijden van dit seizoen leken ergens op maar toen ging het snel bergafwaarts.
Het tempo ligt te laag de balsnelheid is te laag en de passing deugt niet. Als je dat combineert met het feit dat de spelers zomaar wat doen dan krijg je zulke wedstrijden en dan dat wisselen van hem dat na een uur spelen begint. Ze moeten zich kapot schamen.
Op deze manier worden het dikke nederlagen tegen Monaco en Ajax.

17 oktober 2021 om 11:39

Elke week een ander systeem? Deze ene zin geeft al aan dat je max een keer naar PSV hebt geleken dit seizoen. Hij is nog niet een keer afgestapt van 4231 alleen een paar keer in de slotminuten een extra spits erbij gezet.

17 oktober 2021 om 13:11

Wat lul jij nou weer? 😂 PSV speelt het hele seizoen al in hetzelfde systeem en speelt al 5 wedstrijden op rij in exact dezelfde opstelling, los van blessures en schorsingen.... Grappig als mensen op VZ een mening willen hebben over een club maar tegelijk laten zien dat ze geen idee hebben waar ze over praten hahaha.

17 oktober 2021 om 16:00

Maar de punten zijn. Binnen, daar gaat het om.

Een spits die elke kans verprutst en een aanvoerder die niet meer kan lopen. Vervang deze twee jongens door Vertessen en Thomas en het zal een stuk beter gaan.

Commentaar van Roger Schmidt :"Augen zu und durch". "Mund apputzen, weiter geht's" :-) Het was niet best, maar de punten zijn binnen.

De naam Ajax begint in Eindhoven een obsessie te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren