Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mohamed Ihattaren voert gesprekken met nieuwe zaakwaarnemer

Laatste update:

Mohamed Ihattaren vertrekt mogelijk uit de stal van zaakwaarnemer Mino Raiola. Het Algemeen Dagblad noemt de kans reëel dat de middenvelder van Sampdoria binnenkort van zaakwaarnemer wisselt. De krant schrijft zaterdag dat de eerste gesprekken hierover al zijn gevoerd. De eventuele nieuwe begeleider van de negentienjarige Ihattaren wacht direct een zware taak om zijn carrière nieuw leven in te blazen.

Ihattaren brak door bij PSV en gooide onder de toenmalige trainer Mark van Bommel hoge ogen. De Eindhovenaren wilden het contract van het talent graag openbreken en verlengen. Tot een akkoord kwam het echter nooit. Ihattaren kwam vervolgens overhoop te liggen met de huidige PSV-trainer Roger Schmidt, wat leidde tot een onvermijdelijk vertrek afgelopen zomer. Juventus hengelde de aanvallende middenvelder binnen met een contract tot aan de zomer van 2025 en verhuurde hem direct aan Sampdoria. Die samenwerking is vooralsnog niet uitgelopen op een succes. Ihattaren is teruggekeerd naar Nederland en volgens het AD en De Telegraaf zijn beide partijen nu al op elkaar uitgekeken.

Volgens de berichtgeving krijgt men in Italië maar 'moeilijk grip op Ihattaren'. Zo zou hij geregeld een uitstapje maken naar bekenden in Monte Carlo en Milaan, steden die op tweeënhalf uur rijden van Genoa liggen. Naast zijn eigen manager José Fortes Rodriguez, die hem namens het kantoor van Raiola al enkele jaren begeleidt, beschikt Ihattaren in Italië ook over een persoonlijk begeleider. Het is echter niet genoeg gebleken om Ihattaren in het gareel te houden. Een breuk lijkt nu aanstaande.

Het overlijden van de vader van Ihattaren in 2019 wordt door mensen die hem van dichtbij volgden gezien als een kantelpunt. Hij werd immers gezien als een bindmiddel, iemand die beslissingen nam en streng kon zijn. Toen hij wegviel, gingen de panelen schuiven, ook binnen de familie van Ihattaren, zo klinkt het. Raiola heeft ervaring met ‘spelers met een gebruiksaanwijzing’; van Mario Balotelli tot aan Zlatan Ibrahimovic. De persoonlijke begeleiding van Ihattaren is tot dusver zonder succes en komt dus mogelijk ten einde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen dat het voor die jongen allemaal goed komt en dat hij kan doorbreken. Talent heeft hij zeker, nu nog mentaal alles goed hebben, dat zal denk ik de taak van zijn nieuwe zaakwaarnemer worden.

16 oktober 2021 om 07:37

Waarom steeds laten we hopen? Ik hoop niks, hij is oud en wijs genoeg.. genoeg 1000en jongetjes die ervan dromen waar hij zit

16 oktober 2021 om 08:02

Zouden die jongetjes ook met hem willen ruilen als het het leven van hun vader kost!? Ik vind wel dat je erg makkelijk over het verlies van zijn vader stapt. Natuurlijk zijn er meer mensen die dit verlies meemaken, maar iedereen gaat er anders mee om. Ik ben bang dat deze jongen er onderdoor gaat en het niet gaat halen. Het is hoe dan ook een mentale kwestie.

16 oktober 2021 om 08:05

Wellicht omdat je het beste met hem voor heb? Dat jij zo'n gevoelloos mens bent dat jij niks hoopt kan ik niets aan doen. IK hoop in ieder geval dat we nog eens van zijn echte talent kunnen genieten.

16 oktober 2021 om 08:18

@dumbell dat is natuurlijk heel erg, maar de beste jongen kan niet ontkennen dat de halve wereld met hem bezig is om hem alle mogelijke steun te geven. Persoonlijke begeleiders, psychologen, coaches, trainers, zaakwaarnemers… het is ook een keer klaar he.

16 oktober 2021 om 08:34

Je kunt niet altijd daar achter schuilen, de halve wereld is iemand dierbaars verloren.. op een gegeven moment klaar.. ben je niet verdrietig om naar Nice te rijden?hij heeft 100en kansen gehad

16 oktober 2021 om 08:42

Misschien is dat het probleem wel Suc6Magnet. De halve wereld is met hem bezig om steun te geven en het andere deel, oa zoals hier op VZ, heeft ook een mening hierover.

Dat kan wel eens te veel zijn voor zo'n jongen, of het nu goed bedoelt is of niet.

Ik heb zelf mijn vader op jonge leeftijd verloren en dat heeft er flink ingehakt. Ik heb een rouwproces van 3 jaar meegemaakt en ik kon het nog geen plek geven en het leven had voor mij weinig zin meer, mede doordat mensen dachten mij te helpen. Om dat ik inmiddels al wat ouder was heb ik het besluit genomen om er een jaar tussenuit te gaan, reizen.
Dat éne jaar zijn er 3 geworden en dat heeft mij ontzettend geholpen in mijn leven tot nu toe. Het bracht mij zelfvertrouwen en kracht doordat ik in een heel andere situatie met mij zelf geconfronteerd werd.

Het is lastig als voetballer, je kunt er niet voor kiezen om er 1 tot 3 jr tussenuit te gaan maar dat zou mijn advies kunnen zijn aan Mo. Wel in acht nemende dat ieder persoon verschillend is.

16 oktober 2021 om 08:53

Simpel als deze jongen het kan omdraaien is het mooi voor NL en het elftal. Leuk en aardig dat jongens erover dromen, maar Ihatteren is niet blijven dromen en heeft zijn dromen nagejaagd. Er zit potentie en tijd in die jongen. Hem nu al afschrijven is te kort door de bocht, of met een bepaalde afkeer en gebrek aan begrip naar hem toe kijken.

16 oktober 2021 om 08:58

@Dumbell, ook hoe je het verlies van een dierbare verwerkt heeft te maken met hoe sterk je mentaal bent. Aan Ihattaren zie je aan alles dat hij vroeger veel gepamperd is, totaal niet mentaal weerbaar. Het overlijden van zijn vader kan daardoor zo'n enorme impact hebben. Er zijn veel meer mensen die (op jonge leeftijd) hun ouder of dierbare kwijtraken en wel op het rechte pad blijven qua gedrag, prestaties etc. En hij mag ook rouwen, maar dit werkt gewoon niet. Het is gewoon een zwakke persoonlijkheid. Er is nooit karakter opgebouwd.

16 oktober 2021 om 09:19

"ook hoe je het verlies van een dierbare verwerkt heeft te maken met hoe sterk je mentaal bent."

"Het is gewoon een zwakke persoonlijkheid. Er is nooit karakter opgebouwd."

Wat een simplistische gedachtengang en beledigend naar mensen toe die een langere periode van rouw nodig hebben.

Ik heb een rouwperiode van 3 jr doorgemaakt, volgens jou heb ikk dus een zwakke persoonlijkheid en ben mentaal zwak.?

Ieder mens/cultuur is verschillend. Ook de manier hoe iemand weg komt te vallen binnen het gezin is verschillend, is het plotseling, een ongeval, een ziekbed (lang/kort) en is het gezin daar onderdeel van geweest. Afleggen ja of nee. Heb je afscheid kunnen nemen, heb je zelf zorg kunnen/willen verlenen, heb je de laatste adem kunnen horen.?

Er zijn zoveel randzaken die het verschil van impact bepalen en dan bepaald De Toekomst heel simpel, hij is mentaal zwak, geen karakter 😒

16 oktober 2021 om 09:49

Wij kennen jouw rouwproces niet, maar heb jij in die 3 jaar ook verzaakt op je werk? Heb jij toen ook alle regels aan je laars gelapt die er op dat momenten voor jou waren? Dat is namelijk nu het geval met Ihatarren.

Tuurlijk, het is gruwelijk dat hij zo vroeg zn vader is verloren. Ik heb dat gelukkig niet mee hoeven maken. Maar de rest van de wereld blijft draaien. Ik vrees dat Mo dat niet beseft en daar pijnlijk achter gaat komen als hij zo doorgaat.

16 oktober 2021 om 10:32

Nou ja werk, laten wij eerlijk zijn toen Mo het overkwam had hij de leeftijd dat hij op school hoort te zitten. Dat hij voetballer is maakt het er imo niet makkelijker op.

Maar inderdaad, mij heeft het een eindexamen gekost + 1/2 jaar.
Iedereen kan het goed met je voor hebben en wil helpen maar dat kan ook voor veel druk zorgen,vooral binnen een gezin waar iedereen op zijn/haar eigen manier in het proces zit.

Ik lees veel reacties over het overlijden maar ik denk dat heel veel mensen aan het ziekbed voorbijgaan en de impact daarvan. Dat is iets wat mij toentertijd parten heeft gespeeld.

Probeer je ééns te verplaatsen in Mo, 17 jr en je komt iedere dag thuis terwijl je vader ligt te verk***en in bed. Het bed staat waarschijnlijk in de woonkamer, iedere dag mensen over de vloer en ze bedoelen het allemaal goed.
Iedere dag zie je je vader achteruitgaan, op een gegeven moment zie je lijkplekken op het lichaam ontstaan terwijl de beste man nog leeft want dat is wat gebeurt. Je staat machteloos en hebt het gevoel dat je je vader in de steek laat terwijl hij altijd voor jou klaarstond.
Volgens mij is het ook nog eens zo dat de vader in Marokkaanse cultuur veel meer op een voetstuk staat dan in de Nederlandse en de daarbijbehorende trots. En dan staat Mo ook nog eens in de spotlight omdat hij voetballer is.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat hem dat moeite kost om het allemaal een plaats te geven, en met name dat proces van langdurig ziekbed.
Hiermee druk ik mij zwak uit.

16 oktober 2021 om 11:24

@Berserko, maar de club wist toch waar het aan begon toen het Ihattaren overnam? Dat hij in de knoop lag met zichzelf?

16 oktober 2021 om 12:13

@32candela zo kan je redeneren maar er zijn ook genoeg zangers en acteurs die last hebben van depressies etc. Geld of status maakt niet altijd gelukkig. Misschien heeft die jongen wwel een burnout of misschien is zijn mentaliteit echt ruk maar de tijd zal het uitwijzen

16 oktober 2021 om 12:18

"zouden die jongetjes ook met hem willen ruilen als het het leven van hun vader kost!?" Deze opmerking slaat natuurlijk nergens op.

16 oktober 2021 om 12:31

Oh hij heeft zijn vader verloren. Dan begrijp ik de hele situatie wel. Als tiener je held verliezen kan echt rampzalig zijn. Depressiviteit is een zware ziekte. En mensen die zeggen; ja maar hij gaat wel naar zijn vrienden enzo. Wel misschien zijn die jongens net de reden dat hij nog wil leven. Die verstrooiing brengt hem even weg van de realiteit. Sterkte.

16 oktober 2021 om 12:47

@dumbell - Je hebt gelijk, maar de voetbalwereld gaat natuurlijk wel gewoon door, met of zonder Ihattaren. Bovendien is dat geen reden om je zeer onprofessioneel op te stellen jegens de instantie die je heel royaal betaalt voor 'jouw' diensten. Overigens is dit niet 'omgaan met het verlies', maar 'opgeven'. Dat zijn wel twee verschillende zaken naar mijn mening. Dat neemt niet weg dat het heel erg is voor Ihattaren.

16 oktober 2021 om 17:59

Sorry hoor maar wat is dit voor een rare opmerking? Het is verschrikkelijk dat z’n vader overleden is maar er sterven elke dag vaders. Ik ben allebei m’n ouders verloren en heb ook wat van m’n leven gemaakt. Doorzetten, hulp accepteren (heb ik zelf niet gehad en zeker niet in de mate dat dit supertalent aangeboden kreeg), hard werken, realistisch en volwassen zijn/worden.

17 oktober 2021 om 23:10

Laten we eerlijk zijn. Mo had die trekjes daarvoor ook al hoor. Niet doen alsof die dingen gebeuren omdat zijn vader is overleden. Het is een mindset die hij nooit heeft gehad en nooit kan halen. Ik zou alleen willen zeggen tegen mo, als je vader je alles was... Denk je dat hii dit gedrag zou goedkeuren? Gedraag je en leef zoals het hoort, je bent een voetballer... Gedraag je ernaar. Of stop met voetballen en ga kapot aan drank en drugs.. eigen keuze man. Maar aan anderen heeft het niet gelegen, je bent genoeg geholpen..

16 oktober 2021 om 12:10

Ik hoop het ook. Hij moet gewoon naar een FC Utrecht ofzo gaan en daar het plezier terug vinden in het voetballen. De druk is daar ook minder wat me op dit moment beter voor hem lijkt

16 oktober 2021 om 12:55

Japie, wat is nu je mening over Schmidt tov Ihattaren? Enigszins aangepast naar aanleiding van dit hoofdstuk? Ben oprecht benieuwd.

17 oktober 2021 om 02:58

Ik denk dat dat nog wel eens zou kunnen gaan gebeuren, Japie.

Als zijn gedrag inderdaad te wijten is aan het verlies van zijn vader, is Utrecht waarschijnlijk de beste plek waar hij naartoe kan gaan.
Het is een Utrechtse jongen en zijn familie en zijn vrienden wonen allemaal in Utrecht.
Daarnaast is hij bij FC Utrecht verzekerd van speeltijd, wat het ook voor Juventus interessant maakt om hem aan Utrecht te verhuren.
Hij was overigens ook met FC Utrecht in gesprek, toen Juventus zich voor hem meldde.

De begeleiding zonder succes? Die jongen is gebracht bij 1 vd grootste clubs van Europa met een langlopend contract. De begeleiding is juist uitstekend. Raiola is begeleider, geen trainer. Zonder amper prestaties een contract bij Juventus. Over 4 jaar zal hij ook nog wel ergens aan de bak kunnen.

16 oktober 2021 om 07:16

Geld is natuurlijk niet alles. Raiola had beter moeten weten, hij toonde bij PSV al aan totaal niet volwassen te zijn. Wat ga je dan in de serie a doen? Waarschijnlijk is hij doodongelukkig daar anders gebeuren deze acties niet. Ik vermoed dat hij inmiddels wel spijt heeft dat hij weg is gegaan bij PSV.

16 oktober 2021 om 09:01

Er zijn ook zat spelers die juist in het buitenland "het licht zien" en volwassen worden. In deze kan je Raiola alleen maar credits geven. Hij heeft een speler die zichzelf 2 jaar lang onmogelijk heeft gemaakt en niks heeft gepresteerd bij een schitterende club ondergebracht en ook nog eens geregeld dat hij ergens in de luwte/relatieve rust weer op kan krabbelen. Wat wil je nog meer?

16 oktober 2021 om 09:28

Ik denk dat je er wel degelijk een bepaalde mentaliteit voor moet hebben. Bij PSV blijkt in alles dat hij lastig met tegenslagen om kon gaan, die heeft hij daar ongetwijfeld ook en dan is het toch een stuk lekkerder om in Nederland te zitten, waar ze weten dat je talent hebt en naar je omkijken. Hij is daar slechts een huurspeler en overigens ook een totale nobody. Ik denk dat zo'n Raiola diep van binnen ook wel weet dat, dit niks wordt. Buiten dat is het natuurlijk wel zijn eigen verantwoordelijkheid waar hij tekent, want er zijn genoeg voorbeelden van spelers die te vroeg naar het buitenland zijn gegaan. Bijna niemand redt het.

16 oktober 2021 om 12:13

@detoekomst
Raiola doet in eerste instantie (en eigenlijk alles) niet voor die speler maar om er zelf rijker van te worden.

Misschien is deze jongen gewoon helemaal niet zo goed en kan hij het mentaal gewoon niet aan. Zien we wel vaker met jonge spelers die er niet komen.

16 oktober 2021 om 08:02

Ihattaren was de afgelopen 2 seizoenen ongeveer de helft van de tijd niet wedstrijdfit. Dan kun je toch wel spreken van een falende belegeleiding. Daarnaast weet ik niet wiens belang het is om bij Juventus te tekenen. Sportief gezien is het zeker niet de beste keus voor Ihattaren geweest. Leuk dat die nu veel geld krijgt maar over 4 jaar is die waarschijnlijk uit beeld bij Oranje en moet die maar een mooie club zien te vinden.

16 oktober 2021 om 08:14

Dus ligt het aan Raiola dat hij niet fit is? Dat hij trainingen met Schmidt en personal trainers overslaat? Die wekker moet je toch echt zelf zetten en die meters moet de speler zelf lopen.

Het is juist aan Raiola te danken dat hij desondanks nog een club als Juventus zo gek kan krijgen om Ihattaren een tweede kans te geven

16 oktober 2021 om 08:33

Goeie begeleiding zou zijn geweest als Raiola voor hem niet het dikste contract bij een grote club had geregeld, maar als ie hem een beetje meer gestuurd had naar een club waar hij goeie persoonlijke begeleiding kreeg en een reeele kans op speeltijd had gehad. Dan denk je niet alleen aan de centen onder de noemer "goede begeleiding", maar ook echt aan de carriere van een speler.

16 oktober 2021 om 08:50

En dat heeft hij dus ook min of meer gedaan. Hij krigjt een contract bij Juve maar mag zich in de luwte ontwikkelen bij Sampdoria. Hij had van de club al een begeleider maar die negeerde hij. Mino heeft voor hem best of both worlds geregeld. Hij heeft al een contract bij Juve dus hoeft alleen te knallen bij Sampdoria (wat mogelijk moet zijn) en Juve zal hem een kans geven. Maar ook dat wist hij te verpesten.

16 oktober 2021 om 09:32

Zwollenaar: als je als groot talent bij een club als Sampdoria geen speeltijd weet af te dwingen, moet je echt bij jezelf te rade gaan

16 oktober 2021 om 18:42

Natuurlijk doet Ihattaren ook zelf dingen fout, misschien is hij gewoon totaal ongeschikt voor prestatiesport. Mijn punt was meer dat een zaakwaarnemer het niet perse goed doet als hij zijn speler maar voor zoveel mogelijk geld naar een topclub brengt. Financieel is dat leuk maar sportief gezien wordt Ihattaren ook niet gelukkig van deze situatie.

16 oktober 2021 om 08:50

met begeleider bedoelen ze dus niet iemand die je bij een andere club stalt, zijn zak vult en verder niet naar je omkijkt behalve als er weer een zak geld verdiend kan worden. Begrijp me niet verkeerd, Raiola is een hele goede zakenman maar zakenmannen zijn over het algemeen niet vaak geinteresseerd in een goede "after sale".

Deze jongen heeft dus een begeleider nodig, iemand die hem kan begeleiden zoals zijn vader of in iedergeval eens een keer naar die jongen luisterd en meedenkt met zijn problemen.

Het klinkt verkeerd maar deze jongen zou eigenlijk naar een club moeten gaan zoals København FC of wellicht Malmö FF. tuurlijk zijn die onder zijn niveau maar deze gozer moet weg uit de schijnwerpers en grote competities maar gewoon op afstand tot rust komen, ballen en stappen maken, keer een europees wedstrijdje spelen en buiten de verleidingen komen.

ook een club als Schalke 04 op tweede niveau van Duitsland kan hem prima helpen, dicht bij familie en in een omgeving met minder randzaken.

16 oktober 2021 om 08:51

Je hebt het nieuws van gister niet gelezen? Hij had een begeleider gekregen maar die negeerde hij.

16 oktober 2021 om 10:09

nee, niet gelezen. maar mijn mening dat z'n jongen gewoon ergens naar een afgelegen competitie moet gaan zoals Denemarken of Zweden ondanks dat het onder zijn niveau is (als die eenmaal op gang komt) blijft wel staan haha

tweede niveau in Duitsland opzich ook niet slecht, zon club als Schalke, Hamburg ofzo.

16 oktober 2021 om 12:07

Dus je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij daar zonder begeleiding gedropt is. Dat zegt genoeg

16 oktober 2021 om 10:51

@genieterr…..Als je goed leest staat er “persoonlijke” begeleiding. Dat is iets heel anders dan contracten en clubs regelen voor hem hè.

16 oktober 2021 om 11:26

En misschien klikte het niet met die begeleider? Ik weet het niet. Misschien heeft hij een begeleider nodig met een andere aanpak? Feit is dat hij 17 was toen hij zijn vader verloor. Hij besprak alles met zijn vader en die stuurde hem. Ik kan me voorstellen dat zijn wereld toen instortte en hij de weg kwijt raakte.

Ga er maar aan staan om als 17-jarige je vader te verliezen en vervolgens als "supertalent" door te breken waarbij alle schijnwerpers op jou gericht zijn. Het merendeel van de mensen die je tegenkomt willen waarschijnlijk wat van je en zijn er alleen doordat je interessant bent door je beroep.

Dan snap ik 100% dat jij een dikke middelvinger op steekt naar de hele wereld en het liefst wegloopt van de hele shitshow die de voetbalwereld is.

Ik denk dat iemand hem duidelijk moet maken dat het voetbal een relatieve plek heeft in het leven maar hij hiermee wel zijn leven kan definiëren. Als hij dat niet wilt, prima. Maar dat moet hij helaas wel, op zo'n jonge leeftijd, gaan bedenken.

16 oktober 2021 om 07:59

Ja laten we Mo vooral ook zielig blijven vinden en als slachtoffer blijven behandelen. En ohja elke keer het excuus van zijn overleden vader aan halen. Sorry maar dit is zo’n bullshit. Tuurlijk het is heel naar om een ouder te verliezen maar als Mo maar een klein beetje een mentaliteit had dan had hij het verlies van zijn vader kunnen gebruiken om wat van zijn carrière te maken. Je wil toch dat je vader trots is? Hoe denk je dat zijn pa dit had gevonden? Elke keer maar dat gejank hoe zielig mo is maar Mo moet een keer verantwoordelijkheid gaan nemen voor zijn daden, zijn leven en zijn carrière. Het ligt altijd aan Schmidt, aan Psv, aan de zakenwaarnemer, aan dit, aan dat, het ligt aan iedereen behalve aan Mo zelf..

16 oktober 2021 om 08:17

Inderdaad. Het is topsport en dat is hard. Op een gegeven moment moet je leveren

16 oktober 2021 om 09:30

Tegelijkertijd hebben we het hier wel over een jongen die toen zijn vader overleed 17 was en nu nog maar 19 is. Het is gewoon nog een kind. Hoe hij nu met de situatie omgaat is niet goed, ook niet voor hem zelf. Hij zal dit op een gegeven moment zelf ook in gaan zien. Hopelijk niet pas op het moment dat het te laat is voor hem.

16 oktober 2021 om 09:33

Uiteraard en ik hoop ook dat hij goed terecht komt. Maar als club kan je talenten niet eeuwig een hand boven hun hoofd houden

16 oktober 2021 om 10:15

nee maar het gaat of of worden dan, wil je niet voetballen dan is dat prima - niemand neemt het hem kwalijk als die door alles om hem heen ermee stopt. Er zijn er genoeg die gewoon gestopt zijn op de leeftijd van 20 tot 25 jaar.

maar dan moet die ook gaan knallen op school want anders gaat die straks van voetballer naar vakkenvuller.

en dan hebben we er weer een voorbeeld bij, helaas.

16 oktober 2021 om 08:10

Wat hij meegemaakt heeft is inderdaad niet zomaar iets. Of hij daar wel of niet mee om kan gaan (hoe moeilijk dat ook is) definieert wel of hij het in zich heeft om het te maken in de voetballerij. Het antwoord op die vraag lijkt steeds meer een 'nee' te zijn.

16 oktober 2021 om 08:25

Er zijn genoeg voetballer met een verleden. Sommigen gaan goed om met tegenslagen, anderen minder. Dat heeft te maken met persoonlijkheid. Toen zijn vader er nog was kocht Mo een dikke patserbak en zette deze op instagram. Dit heb ik de Ligt of de Jong nooit zien doen.. Het blijkt maar weer dat discipline naast talent bijna minstens zo belangrijk is. Ook met zijn vader nog in leven twijfel ik of hij ooit een echte prof was geworden en een voetballer van wereldklasse.

16 oktober 2021 om 08:26

Dit mannetje is na alle bewierokingen zelf gaan denken dat hij de nieuwe Messias is. Probleem is dat hij pas 16/17 jaar was en dat je midden in de puber leeftijd zit. Niet voor het eerst dat zo’n speler een gouden toekomst wordt toegedicht maar het mentaal niet kon bolwerken. Aissati, Bakkali en ik mis er vast nog een paar.
Technisch verfijnd, mentaal een wrak en niet om kunnen gaan met een status als “one of the guys”. Het moeten haantjes zijn, als ze dit niet zijn.. dan is iedereen het schule behalve henzelf. Hulde aan Schmidt, Deutsche Grundlichkeit!

16 oktober 2021 om 10:18

Ja, inderdaad een zwaar leven. Natuurlijk is het verschrikkelijk om op zo’n jonge leeftijd je vader te verliezen. Maar hij heeft het geluk veel talent te hebben, verdient enorm veel geld en heeft veel mogelijkheden om te slagen in het leven. Medelijden heb ik absoluut niet. Zonde als die jongen zijn talent vergooid. De knop moet om.

16 oktober 2021 om 11:30

Dat zijn allemaal materiële dingen die je noemt. Jammer dat je niet in staat bent om medelijden te hebben met een jongen van 17 die in alles leunde op zijn vader.

16 oktober 2021 om 11:55

@kyle: medeleven is op zijn plaats bij Ihattaren als je vader overlijd. Maar daar heeft PSV hem bij geholpen. En in dezelfde periode kocht hij een patserbak van heb ik jou daar. Daar had hij blijkbaar wel gevoel en tijd voor. Maar met of zonder begeleiders, het moet toch echt uit jezelf komen anders kom je er nooit bovenop.

16 oktober 2021 om 14:23

"dan snap ik 100% dat jij een dikke middelvinger op steekt naar de hele wereld en het liefst wegloopt van de hele shitshow die de voetbalwereld is."

Dat mag, dat is zijn goede recht. Maar dan moet hij wel netjes z'n contact laten ontbinden en niet vrolijk salaris blijven vangen zonder er iets voor terug te doen, want dat is gewoon hypocriet.

Zijn oudere broer zou hem toch ook begeleiden? Deze had speciaal zijn baan daarvoor opgezegd. Een vader verliezen is dramatisch en daarom is het belangrijk om de koppen nog dichter bij elkaar te steken.
Raiola is een zeer invloedrijke agent en zonder hem had Mo nimmer bij een zo'n club in de serie A serie gezeten.
Ik weet niet of Samp hem zat is, lijkt me ook erg voorbarig die knaap zit er net net.

16 oktober 2021 om 08:28

Zijn hele familie begeleid hem zo ongeveer, maar er is nogal wat verdeeldheid binnen de familie. De ene broer pusht hem hard te trainen en sportief te presteren, de ander dan weer dat de club hem naait en dat hij het allemaal niet meer moet pikken. Vroeger had je de overheersende stem van vader, nu niet meer en moet hij zelf die keuzes maken. Mo kan daar slecht mee omgaan. Ook omdat hij na het wegvallen van zijn vader ineens 'de man in huis' is geworden terwijl hij niet de oudste van de broers is. Mijn eigen indruk is dat Nabil Ihattaren wel het beste voorheeft met Mo, bij de rest heb ik zeer mijn twijfels, alhoewel ik de situatie ook niet precies ken.

Ik denk overigens dat ze hem bij Sampdoria wel degelijk zat zijn. Dit is gedrag wat je niet hoeft te tolereren. Bij PSV hebben ze geprobeerd het zoveel mogelijk onder het tapijt te schuiven en hem eeuwig nieuwe kansen aan te bieden. Bij Sampdoria hakken ze die knoop al eerder door.

16 oktober 2021 om 12:54

Maar dan is het afwachten hoe kritisch een familielid durft te zijn. Nu weet ik niet hoe het zit in het geval van Ihattaren, maar in algemene zin wil het niet automatisch zeggen dat een familielid ook een goede begeleider is. Die zijn ook met regelmaat ja-knikkers die mee willen profiteren. Dat hij z'n baan er voor op heeft gezegd, geeft ook wel aan dat 'ie het niet gratis doet. Die verdient ongetwijfeld nu veel beter. Zeg zo'n jongen dan maar eens dat hij zich schandalig opstelt en dat hij hard moet werken in plaats van zich te gedragen als een verwende puber.

16 oktober 2021 om 13:19

"Dat hij z'n baan er voor op heeft gezegd, geeft ook wel aan dat 'ie het niet gratis doet."

Dat is te makkelijk. Als je een baan hebt, is het lastig om ook een begeleider in Italië te zijn. Niet gek om je baan op te zeggen

Er word nu een hoop gespeculeerd. Laten we eerst gewoon kijken wat de waarheid is.

Duurt niet lang meer of we zijn Ihattaren-moe, als we dat niet al zijn.

16 oktober 2021 om 11:52

Denk ik niet, zolang deze soap rondom zijn persoon verder gaat ziet Vz er brood in. Net zoals al de jubelberichten over de Jong en de Ligt en de afkraakberichten over Wijnaldum en de Vrij. Zolang iedereen klikt zijn ze bij Vz tevreden.

16 oktober 2021 om 12:57

Tja, lekker subjectief punt. Indirect weer even aankaarten dat Ajacieden worden opgehemeld en Feyenoorders juist totaal niet. Bovendien totaal irrelevant met betrekking tot dit artikel. Overigens is men erg lyrisch over De Vrij en Wijnaldum speelt ook gewoon niet goed op dit moment.

16 oktober 2021 om 13:41

Is mijn reactie op Samcro, die bijna Ihattaren moe is geworden van de artikelen over alle Ihattaren op Vz. Alsof wij niet moe worden van elke week op Vz weer jubelverhalen van de door mij genoemde spelers bij Juve en Barca en vooral weer moeten lezen dat de twee ander genoemde spelers bij Inter en PSG weer een fout maakten.

Verder, ik ben absoluut geen fan van F de Jong, is een modale speler in mijn ogen, maar bij de Ligt hoop ik dat hij lekker blijft ontwikkelen zodat we er weer een topper bij hebben. Wijnaldum is een boven modale waterdrager in een elftal, meer niet.

Uitspraak Roger Schmidt 02-01-2021
Geen enkele trainer kan je op de bank houden.
Alleen jij kan jezelf op de bank houden.

Hoeveelste Marrokaan is het die zijn carriere al van begin verprutst terweil ze een van beste talenten van Nederland zijn ? Het lukt Psv niet om Marrokaanse voetballers goed te begeleiden. Ik kan er direct 4 noemen. Deze jongens hebben een ander soort begeleiding nodig. Het is alleen Affelaay gelukt om ver te schoppen. Maar Aisatti is volgens mij nog steeds actief bij een Turkse rechter rijtje club. Bakkali heb ik al lang niet meer gevolgd weet niet eens waar die is. Kort om. Deze Marrokaanse jongens hadden een extra begeleiding nodig want ze kunnen niet omgaan met populariteit en veel geld.

16 oktober 2021 om 09:00

Ligt het dan aan PSV?
Waarom komen Teze, Madueke, Vertessen, Gakpo dan wel bovendrijven?
Ik denk dat deze jongens niet te begeleiden zijn. Als Ziyech 18 was geweest en zoals nu “one of the guys” is bij Chelsea had hij het ook niet gered.
Geluk voor hem is geweest dat hij vanaf zijn 18e de weg der geleidelijkheid heeft gekozen. Bij Heerenveen het mannetje, bij Twente het mannetje.. dan heb je al genoeg ervaring en ben je niet meer zo nat achter de oren.

16 oktober 2021 om 10:21

Hou toch op met je ander soort begeleiding. Het is gewoon bekend dat sommige Marrokkaanse jongen wat mentaliteit problemen hebben. Daar kan psv niks aan doen.

16 oktober 2021 om 10:47

Kerel leer Marokkaan eerst eens als een niet PVVer te schrijven. Verder staat je post vol onzin. Aisatti was helemaal niet lastig. Ik denk dat veel van deze jongens meer het fysiek van zaalvoetballers hebben. Zoals in de VS dat met Afro Amerikanen is en basketbal. Chinezen met tafeltennis en badminton.

Mensen...waarom laten we deze jongen niet gewoon lekker met rust !?? Hoe minder media op hem zit, des te makkelijker kan hij ergens onverwacht weer helemaal opbloeien. Laat hem lekker, dan kan hij zelf gaan bepalen welke kant hij op wil.

16 oktober 2021 om 09:28

Ligt toch aan hem zelf, we zouden niks horen als hij zich zal gedragen.

16 oktober 2021 om 10:12

Ik zeg ook niet dat het niet aan hem zelf ligt ?
Maar als we hem lekker met rust laten, dan kan hij zelf bepalen wat hij wil.

16 oktober 2021 om 12:59

Dat hoort nou eenmaal bij het vak, de media. Ook daar moet je als prof mee omgaan. Als hij zich niet zo had 'misdragen', hadden ze ook niets om over hem te schrijven. Actie = reactie.

16 oktober 2021 om 14:56

Ik snap wat je zegt en je hebt ook gelijk...alleen het moet geen heksenjacht worden. Daar wordt hij zeker niet beter/sterker van.
Als het ook maar enigszins lijkt of hij iets doet, dan wordt het weer breed uitgemeten en blijven ze er op doorgaan. Op een bepaald moment is het wel gezegd en is het goed zo....

PSV heeft echt alles voor Mo gedaan, hij zal nog vaak denken aan de tijd bij psv omdat het alleen maar slechter zal gaan.
En de dood van zijn vader heeft er flink ingehakt, maar om alles daar op af te schuiven is ook niet ok.
Mo zal aan zichzelf moeten werken, en of dat ooit gaat lukken in zijjn koppie, valt te bezien.
Toch wens ik hem het beste, hoop echt dat het nog goed gaat komen met hem.
Maar je ziet dat het niet aan Schmidt lag, de meeste vinden hem juist een prettig persoon.
PSV heeft teveel kritiek gekregen over Mo, en daarom is het beter om hier niks meer over te zeggen.

Eerst ligt het aan de trainer, dan aan psv, dan aan de zaakwaarnemer.... zeker weinig spiegels in huis

16 oktober 2021 om 10:31

Denk dat dit vooral een wens van Raiola is hoor…

16 oktober 2021 om 13:00

Dat zou wel een heel slecht teken zijn, als zelfs Raiola klaar met je is.

17 oktober 2021 om 22:39

Raiola ziet spelers gewoon als investering. Denk dat hij er inmiddels wel achter is dat deze jongen zijn energie niet meer gaat verzilveren.

Ex bondscoach die met je poseert voor de pr stunt. Hij was destijds minder jarig. Men deed alsof het de nieuwe vd vaart of Seedorf was. Privé dingen meemaken kan niet in elke cultuur of elk gezin zo makkelijk opgelost worden. Ben zelf Nederlander, maar geadopteerd. Als ik kijk hoe mijn vrienden mee buitenlandse culturen dan wordt er minder gesproken. Pijn wordt verborgen. 1 persoon In het gezin en soms zelfs 1 per familie waakt over iedereen. Bij mijn familie en Nederlandse vrienden is t bijna overal open kaart. Tuurlijk zitten er ook gasten tussen waar niet alles wordt gedeeld etc. Maar je ziet een enorm verschil. Hoop echt dat dit knaapje er weer boven op komt. Wijzen heeft geen zin. Hopen dat ie gezond blijft en een mooie carrière krijgt.

Weer een supertalent die het mentaal niet aankan en over een paar jaar tot de conclusie zal komen dat hij niet uit zijn carrière heeft gehaald dan wat er in zat. Randzaken, familie, (foute) vrienden en karakter die hem belemmeren om de absolute top te bereiken...

Die trainer daar maakt hem kapot! Kan niet met moeilijke jongens omgaan. Weg met die man!

Pijnlijk hoe een zeer talentvolle voetballer door dit traject (des levens) moet. Man wat kan die gozer voetballen.

Kom er maar in Japie, die verschrikkelijke Schmidt toch.. vreemde keuze om in Italië te gaan voetballen terwijl hier in Nederland, in een 'vertrouwde' omgeving het ook al niet lukte. Hoop dat deze jongen zich kan herpakken maar ben niet positief gestemd.

Hij bezit kwaliteiten waar heel veel jongens en meiden van dromen, namelijk talent in voetbal waarbij je sport ook gelijk je werk (en inkomen) is. Mo heeft alleen een enorm verlies geleden in zijn jeugdperiode die al niet makkelijk is. Dit is een stapelbare emotie en gewoon een gemis in zijn ontwikkeling als persoon. En ja die stempel is zwaar en we zullen moeilijk kunnen oordelen hierover want iedereen heeft een andere band tot z'n pa. In de wereld is gelukkig wel voldoende hulp en zeker wanneer en voldoende geld beschikbaar is hiervoor. Hij moet ervoor kiezen dit een plek te geven om het leven wel goed op te pakken. De doornsnee werkende mens met een gemiddeld inkomen zou ook geforceerd dit verlies moeten oppakken, puur omdat er anders gewoon geen inkomen meer is. Mo, je hebt een luxe positie om nog wat te maken van leven dus maak er wat van.

16 oktober 2021 om 13:08

Maar die luxe-positie is misschien ook wel deels het probleem. Vorig jaar vreselijk onprofessioneel gedragen en werkelijk niets laten zien, maar de zaakwaarnemer brengt je even onder bij Juventus waar hij nog meer is gaan verdienen dan hij al bij PSV deed. Als de wil om er wat van te maken er bij PSV al niet was, is die er nu nog minder. Ik geloof wel dat dat een rol speelt. Die jongen leeft momenteel in een korte termijn wereld, maar als dit zo doorgaat, speelt hij over 5 jaar op een amateurveld, want zo hard kan het gaan als dit is hoe je je carriere in blijft delen. Tegen die tijd is het geld dan wel op.

Is gewoon een grote loser, heeft in de jeugd door z'n talent kunnen freewheelen omdat ie daar weinig weerstand kreeg, maar nu is talent niet langer meer genoeg om overeind te blijven en dan zie je dat 'ie door het ijs zakt.

Tja, eeuwig zonde dit. Die jongen kwam op 16/17-jarige leeftijd in bijna alle aanvallende statistieken bovendrijven. Het ontbrak alleen nog aan rendement en dat komt bij talenten van dat kaliber doorgaans na twee jaar Eredivisie-ervaring mits er geen rare dingen gebeuren. Helaas is dat laatste het grote probleem gebleken. Enorme mentaliteitsproblemen, getriggerd door meerdere factoren, maar daar ben je zelf als persoon ook bij. Die jongen is z'n carriere in een razend tempo aan het saboteren en dit zag je in de zomer natuurlijk al van mijlenver aankomen. Na al die problemen van het afgelopen jaar, verandert zo'n jonge knaap niet ineens bij een andere club, in een andere competitie, met nog meer geld tot z'n beschikking en in een land waar hij de taal niet spreekt. Bovendien is een goede mentaliteit een vereiste in Italie en staat discipline hoog in het vaandel. Dit avontuur was gedoemd te mislukken.

Is het niet beter voor die jongen om gewoon weer naar school te gaan? Een vak te leren, op stage gaan en gaan kijken hoe het in het echte leven er aan toe gaat. Mijn gevoel zegt dat hij de wereld niet begrijpt, waarom mensen hard werken of waarom mensen überhaupt niet elke dag aan het feesten zijn, want het leven is toch één groot feest? Waar je niet hard hoeft te werken. Maar Mo heeft al zoveel zakgeld dat hij dat niet meer hoeft, en hij heeft daar waarschijnlijk ook geen zin in. Elke dag trainen en dan niet spelen, ja daag ben gekke henkie niet. Maar zo werkt het niet Mo

Roger Schmidt zag het dus allemaal niet zo verkeerd.

Ik zag Italië als perfecte leerschool voor hem om nog op korte termijn echt door te breken als prof. Spoedcursus volwassen worden. Weg uit de vertrouwde omgeving waar hij altijd gepamperd is, en naar een omgeving waar juist iedereen verwacht dat hij zich aanpast, in plaats van dat iedereen maar rekening met zijn nukken houdt.

In Italië had hij alles in eigen hand, niemand kon meer zeggen dat het aan de coach lag, of aan, noem maar wat, alles behalve Mo. Naast discipline, werd nu ook voor het eerst volledige inzet en overgave gevraagd. Maar dat recalcitrante krijg je er niet uit. Hij blijft zichzelf in de weg zitten. En in plaats van de wake up call, of spiegel, die dit avontuur had kunnen zijn, blijft hij wegrennen van de verantwoordelijkheden die horen bij een profbestaan. Nu dit faalt zie ik het op korte termijn niet meer goed komen. Zeker niet tot na 2025, als zijn contract bij Juventus afloopt.

Hij is aan het zwemmen nu. Het beste zou zijn om twee á drie stappen terug te doen, en zich bij een Nederlandse club, dicht bij huis, in de luwte opnieuw op te werken. Niet per se als voetballer, maar vooral als persoon(lijkheid). Alleen ben ik bang dat hij niet in staat is om de nederigheid te tonen die bij zijn huidige status als voetballer past. Hij voelde zich al te goed voor de groep die PSV had, en die groep moest op een gegeven moment niks meer van hem hebben. Dat zou bij bv. Sparta niet anders zijn. Zeker niet als hij net gaat doen alsof hij 'echt' Juventus materiaal is.

2025, dan is hij 23. Als het op deze manier doorgaat staat hij dan 6 jaar stil. En ik zie totaal geen tekenen van verbetering. Als ik TD van Juventus was, zou het niet lang duren voor ik hem bij me zou roepen om te zeggen: "je weigert mentale begeleiding, fysieke begeleiding, diëtisten, en alles wat je kan helpen prof te worden; je weigert prof te zijn. Dus bij deze zeggen we je prof-contract op. Je bent een dood paard, zoek maar een andere club die aan jou wil blijven trekken." Die club zal er vast nog zijn. En zolang er clubs zijn die Ihattaren riant willen betalen voor niets meer dan een dood paard zijn, blijft dit door etteren.

Conclusie: het wordt niks meer met de carrière van die jongen. Simpelweg omdat hij totaal geen intrinsieke drijfveren heeft om zich anders op te stellen dan hij nu doet, en qua extrinsieke drijfveren zit het helemaal snor.

Wss heeft hij op zijn donder gehad van Raiola mbt zijn mentaliteit. Daar kan meneer niet tegen natuurlijk of Raiola heeft m er gwn uitgegooit.

Om te slagen als voetballer moet je niet alleen goed kunnen voetballen, maar dient vooral te beschikken over mentale kracht.....
Hoe gaat het nu verder?
Terug naar Nederland en spelen voor Almere city.... Na vier maanden stopt het en dan naar de volgende halte..... Het amateur voetbal...
Cariere is over en uit dus......

Waarom ging het wel goed bij PSV, toen van Bommel daar trainer was, (het gaat over mo niet over PSV.)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren