Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse verbant Tannane voor onbepaalde tijd naar beloftenteam

Laatste update:

Oussama Tannane wordt voor onbepaalde tijd teruggezet naar het beloftenteam van Vitesse, zo meldt de club maandag via de officiële kanalen. Volgens de Gelderlander is het voor de 27-jarige aanvallende middenvelder zaak om fit te blijven, om vervolgens in januari de deur van GelreDome definitief achter zich dicht te trekken. De afgelopen week voerden beide partijen meerdere gesprekken. Een contractontbinding kwam ter sprake, maar zover kwam het niet.

Tannane werd voor de interlandperiode door trainer Thomas Letsch buiten de selectie gehouden voor de wedstrijden tegen Stade Rennes (1-2 verlies) en Feyenoord (2-1 winst). De coach verklaarde dat bij hem het gevoel ontbrak dat Tannane het team op dat moment verder kon helpen, omdat diens focus volgens de coach te veel beïnvloed werd door de veranderde rol binnen het team. Vanaf dinsdag sluit Tannane aan bij de ploeg van trainer Nicky Hofs.

“Vanwege dezelfde reden als hierboven genoemd gaat Oussama voor onbepaalde tijd meetrainen met de selectie van Vitesse Onder 21”, reageert technisch directeur Johannes Spors op de clubwebsite. “Dat is de uitkomst van diverse gesprekken, waarin we het uitgebreid hebben gehad over de ontwikkelingen in de afgelopen periode." Het contract van Tannane in Arnhem loopt na dit seizoen af. De kans dat Letsch Tannane dit seizoen nog in zijn selectie opneemt, is volgens de regionale krant 'verwaarloosbaar'. 'Sterspeler en clubleiding zijn gebrouilleerd', zo klinkt het.

Tannane zette afgelopen zomer in op een transfer. Tot een overstap naar een nieuwe club kwam het echter niet. Met Yann Gboho had Vitesse intussen een vervanger in huis gehaald. Letsch gaf de voorkeur aan de nieuweling, wat tot onvrede leidde bij Tannane. Na de uitwedstrijd tegen Anderlecht in de voorronde van de Conference League (3-3) uitte de aanvallende middenvelder zijn ongenoegen. Dit was tegen het zere been van Letsch, die Tannane sindsdien slechts sporadisch gebruikte. Vlak voor het Conference League-duel met Stade Rennes zette Letsch de spelmaker uit de selectie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met deze jongen gaan nog meerdere clubs problemen mee krijgen waar hij heen gaat voor de rest prima speler als hij het niet weer op zijn heupen krijgt

Goede speler ik ben echt van mening dat Letsch gewoon een trainer is zonder inlevingsvermogen, Tannane schoot je notabene vorig seizoen letterlijk in z'n eentje naar de Conference League en was de absolute ster van je team dat er dan geen club voor hem meld had niemand verwacht natuurlijk en dan hoor je hem te beschermen net zoals VDV zei en achter de schermen fit te laten worden zoals wel meer clubs doen met niet fitte spelers die terugkomen van de vakantie maar integendeel meneer Letsch gaat Tannane compleet afbranden in de pers en zet hem nadat Tannane fit is op de bank zonder reden ik leg de fout bij deze 100% aan de zijde van de heer Letsch.

11 oktober 2021 om 14:27

Hij heeft al vaker de pech gehad met trainers, nu weer met Letsch. Hoeveel pech kan je hebben? Erg zonde voor zijn carriere, telkens de verkeerde trainer.

11 oktober 2021 om 14:31

Het is algemeen bekend dat Tannane een speler is die met veel gif speelt en een echte winnaar is en die niet bang is om een mening te hebben als je hier niet mee kan omgaan dan moet je niet met hem in zee gaan en niet een seizoen gebruik van hem maken hem de pannen van het dak laten spelen en hem je absolute ster maken om hem een seizoen daarna compleet af te branden en op de bank te zetten nadat hij fit is want het seizoen ervoor ging het wel een heel seizoen goed en stak hij boven iedereen uit dus zal het ook niet een beetje aan meneer Letsch liggen ?

11 oktober 2021 om 14:43

Tannane zorg altijd voor problemen ook vorig seizoen uit bij ado bijv. Deze jongen heeft ontzettend veel talent maar toch weet hij het zichzelf zo moeilijk te maken echt zonde. Bij Utrecht zag je dat ook al terug dat hij echt goed kan voetballen alleen dacht meneer dat hij voor FC Tannane voetbalde ipv voor Utrecht. Het publiek werd hem zat omdat hij geen bal overspeelde en veel kansen verpesten ermee uit eindelijk voelde meneer zich te goed om voor de fans te spelen en stuurde Advocaat hem weg. Echt een geweldige voetballer maar je moet er rekening mee houden dat je hem een pa wedstrijden in het seizoen mis als die weer kortsluiting heb. Ik zal liever iemand hebben met minder talent dan iemand die zo vlambaar als Tannane is.

11 oktober 2021 om 14:43

“Dat er geen club voor hem meld had niemand verwacht natuurlijk” nou ik denk dat jij dat niet verwacht had, welke club wilt nou aan zo een persoonlijkheid beginnen. Helaas bij Oussama neem je naast zijn voetbalkwaliteiten ook heeel veel gezeik mee naar de club.
Kan je dood leuk de schuld schuiven in de schoenen van de coach, maar waarom hij had bij alle vorige clubs ook bonje met alles en iedereen. Was dat ook allemaal de schuld van de coaches? Tannane moet eens goed in de spiegel kijken, als hij nog wat wilt maken van zijn carrière.

11 oktober 2021 om 14:45

Een echte winnaar komt niet aan het begin van het seizoen met flink overgewicht binnen. Maar waarom zou Letsch zijn sterspeler aan de kant schuiven? Meestal doen trainers er juist alles aan om die voor de ploeg te behouden. Die worden eerder het hand boven het hoofd gehouden. Bij al zijn clubs gebeuren er wel dingen. Het is wel een teamsport, uiteindelijk moet iedereen zich een beetje aanpassen. Je kan niet zeggen, zo ben ik nu eenmaal, hou rekening met mij. Dat gaat tot een zekere hoogte maar je kan niet met alles wegkomen.

11 oktober 2021 om 15:38

Pech ?? Gewoon eigen schuld !!

11 oktober 2021 om 15:56

@pablonino lukaku komt ook bijna elke zomer te zwaar terug. Is toch best een winnaar en professionele speler. Ik ben het eens dat het niet hoort hoor, maar toch is zo'n extreme conclusie niet vanzelfsprekend.

11 oktober 2021 om 16:28

@boca persoonlijk word ik een beetje moe van het "het is een winnaar"-argument. Bij Berghuis hetzelfde. Als die kolder in z'n kop krijgt en iemand finaal afschopt is het opeens "een echte winnaar". dat lijkt me geen argument om je als klein kind te gedragen. Voor Tannane geldt hetzelfde; hij heeft praktisch overal problemen gehad en nu is het weer raak. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Het lijkt me iig een onvolledige gedachte dat het 100% aan Letsch moet liggen.

11 oktober 2021 om 17:05

Hij kan gewoon niet met tegenslag omgaan, is dat nou zo moeilijk in te zien?

12 oktober 2021 om 06:41

Heb je het artikel gelezen kerel? Dit keer lag het niet aan hem, wat kan hij eraan doen dan de transfer afgeketst is?? Man man man, af en toe heb ik het gevoel dat mensen hun frustraties kwijt willen, ze zien de naam Tannane voorbijkomen en gaan onmiddellijk naar de reacties met al hun vooringenomen aannames, zielig!

11 oktober 2021 om 14:28

Letsch heeft zeker wel het inlevingsvermogen, zie vorig seizoen waar ook al een paar momenten waren die Letsch goed managede. Ik krijg meer het idee dat hij nu klaar is met dit soort gedrag en Tannane daarom op z'n plek zet. Jammer wel, overigens.

11 oktober 2021 om 14:30

Leestekens...

Volgens mij heeft Letch het vorig seizoen ontzettend goed gedaan door zowel Tannane als Bazoer gelukkig te houden en belangrijk te maken. Ze zijn (verrassenderwijs) niet verkocht, en nu begrijpelijk teleurgesteld. Echter, Bazoer kon de knop omdraaien, Tannane kon dat blijkbaar niet.

Een Letch moet niet alleen met Tannane rekening houden, maar ook met nog zo'n 23 andere spelers. Dus nee, de schuld ligt wat mij betreft niet 100% bij Letch. De TD had Tannane moeten verkopen, Letch had misschien iets meer tijd en krediet aan Tannane kunnen geven, maar Tannane had zich gewoon moeten focussen op zijn werk. Het is niet voor niets dat hij een naam heeft een lastige speler te zijn.

11 oktober 2021 om 14:31

Dit is een 27 jarige profvoetballer die een stap omhoog wilde maken. Als je dan niet eens de motivatie kan opbrengen om fit te blijven gedurende de zomer, dat zegt denk ik genoeg over zijn instelling als prof. Dan ligt het denk ik absoluut niet aan de trainer. Helemaal niet bij een speler die dit soort problemen bij (bijna) elke club heeft waar hij is geweest.

11 oktober 2021 om 15:23

@boca, zoals de grote Peter R. de Vries zei: Als iets 1 keer gebeurt, is het een incident. Als het in korte tijd 2 keer plaatsvindt is dat heel toevallig. Als het 3 keer gebeurt, is er sprake van een patroon en als een 4e geval vrijwel identiek is, dan is dat ronduit verdacht.

Vorig jaar heeft Letsch het team het eerste half jaar goed neergezet met Tannane en Bazoer als belangrijkste spelers. Ze werden vrijgelaten en gewaardeerd en daarin floreerden ze. Tweede helft van het seizoen merkte je al dat het minder ging, met name bij Tannane. Afgelopen zomer wilden ze allebei weg, maar is het niet tot een transfer gekomen. Bazoer heeft zijn schouders eronder gezet en speelt gewoon wekelijks weer op niveau. Tannane kan dit echter niet achter zich laten. Doet hij een keer mee en scoort hij, zoals tegen Anderlecht, moet hij gelijk zijn shirt uit trekken en schreeuwen als een kleuter die zojuist gelijk heeft gekregen van de kleuterjuf na een ruzie. Het gaat leuk en aardig als het hem meezit, maar zit het Tannane 1 keer tegen dan slaat het de andere kant op. Dat jij hier ook weer Letsch de schuld geeft en niet een beetje de schuld, maar honderd procent van de schuld in plaats van bij Tannane vind ik vrij bijzonder.

11 oktober 2021 om 15:33

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat de club hem heel veel ruimte heeft gegeven maar dat ze merkte dat zijn gedrag het team negatief begon te beinvloeden. Je moet je realiseren dat als het team merkt dat Tannane met bepaalde dingen weg komt dan gaat dit zijn invloed hebben op de rest van het team. En Tannane is met zijn 1 jarig contract niet groter dan het team.

11 oktober 2021 om 15:47

Je hebt door dat Tannane vorig seizoen ook al meerdere incidenten heeft gehad, waar juist Letsch hem telkens erdoorheen hielp? Daarnaast heeft Tannane vorig seizoen een geweldige eerste seizoenshelft gehad, waarmee hij echt meer dan zijn bijdrage had in het behalen van de Conference League, echter was hij na het mislopen van een winterse transfer ook weer vier maanden onzichtbaar omdat hij baalde dat het niet doorging. In de zomer was ook niet het probleem dat geen club zich meldde voor Tannane, het probleem was dat wanneer een club zich meldde Tannane totaal niet fit was en de clubs dus geen interesse meer hadden. Dit was bijvoorbeeld bij een Fenerbahce het geval (waar natuurlijk mogelijk ook nog andere zaken meespeelden, maar helaas heeft Tannane ook een reputatie wat betreft het niet fit terugkomen van vakantie). Hiernaast raakt Fcg95 naar mijn mening ook goed de kern van het verhaal in hoe je er goed mee om kan gaan als je kijkt naar Bazoer. Bazoer heeft ook meerdere baalmomenten gehad, maar vecht zich elke keer goed terug en zoekt de schuld bij zichzelf. Hiernaast heeft hij ook transfers misgelopen maar zet hij die knop om en gaat hij verder met belangrijk zijn. Helaas is in dit in het geval van Tannane al meerdere malen niet het geval geweest.

Verder zeg je dat Letsch de schuld volledig neerlegt bij Tannane, maar in principe heeft Letsch er nog relatief weinig over gezegd, behalve dat hij gewoon in gesprek gaat met de speler.

Ik denk dat een ieder fan is van de voetballende kwaliteiten van Tannane, alleen komt hij veel te vaak vanwege de andere redenen voorbij. Het is dan ook zonde hoe een jongen eigenlijk een beetje zijn eigen carriere naar de gallemiezen helpt, i.p.v. hiervoor hulp te accepteren dan wel te zoeken. Er zijn al zoveel voetballers die hiervoor juist een sportpsycholoog opzoeken om het hoofd recht op de schouders te houden, en naar verluidt heeft Tannane hier in het verleden m.b.t. zijn woede-uitbarstingen wel profijt mee gehad, echter zou hem dit ook kunnen helpen met de overige aspecten wat betreft discipline.

11 oktober 2021 om 15:48

Als je het artikel leest wordt de rede gegeven: "de coach verklaarde dat bij hem het gevoel ontbrak dat Tannane het team op dat moment verder kon helpen, omdat diens focus volgens de coach te veel beïnvloed werd door de veranderde rol binnen het team."

Daarnaast vind ik het erg knap dat jij kan weten wat er allemaal speelt tussen Tannane en Letsch, waardoor jij kan weten dat Letsch geen inlevingsvermogen heeft.

Bovendien is het onmogelijk "in z'n eentje" verantwoordelijk te zijn voor een teamprestatie als het halen van de Conf. League. Als Tannane een winnaar was, had hij wel meer gewonnen... en zeker niet, niet fit aan het seizoen te beginnen.

Zonde dat die jongen zo z'n carriere vergooid. Maarja, je kan je gewoon niet zo opstellen tegenover collega's en baas. Zonde tevens voor Vitesse, want een Tannane in vorm kan zo de beste speler in je elftal zijn en nog een smak geld opleveren ook.

Zo jammer! Zoveel potentie maar verpest het echt voor zichzelf.

Zit netjes te wachten op zijn oprot premie en zal dan wel tekenen bij de club die interesse in hem had. Bloed irritante en zuigende tactiek is dit wel

Fit blijven zodat je in Januari nog wat oplevert voor Vitesse.
Tja hij gaat mocht er een club komen nagenoeg gratis weg natuurlijk.
Eeuwig zonde voor de voetballer Tannane dat hij het op 1 of andere manier niet voor elkaar krijg om sommige dingen naast zich neer te leggen.

Ik vraag me af of deze jongen een analyse krijgt of heeft gekregen omtrent persoonlijkheids-problematiek.
Niet om lullig te zijn.

Maar er zijn zo ontzettend veel mensen waarvan verwacht wordt dat ze functioneren als reguliere mensen, terwijl dat door verschillende problemen niet kan.

Ik doe niet aan suggereren, maar stel dat hij een problematiek heeft waardoor de mensen om hem heen, maar vooral hij zelf, hem beter begrijpen en snappen dat een regulier manier van leven, beleven en communiceren niet aan de orde is, dan weet je dat.

Weet je zelf wat je in huis hebt maar ook waar je extra op moet letten, of niet. Of niet eens aan moet beginnen.

Daar mag wel meer onderzoek en behandelplannen voor worden opgesteld, vind ik.

Edit: Hoe meer ik me over hem inlees, hoe meer ik denk te zien dat vooral zijn emotie bedwang minimaal is.
Gemakkelijk gezegd, zonder te suggereren: Iemand met ADHD vragen rustig te blijven en bestraffen omdat hij geen concentratie kan opbrengen is al een probleem in een regulier leven.
Moet je nagaan als er wel verdere emotionele en persoonlijkheid problematiek speelt.

11 oktober 2021 om 14:20

Helemaal met je eens, deze jongen voelt zich waarschijnlijk onbegrepen, uit dit in "verkeerd" reageren, waardoor heletijd hetzelfde gebeurt omdat zijn overtuigingen nogsteeds hetzelfde zijn. Zonde want hele goede voetballer!

11 oktober 2021 om 14:23

Precies! Het lijkt me sterk dat dit in zijn Plan van (Carrière) Aanpak staat.

11 oktober 2021 om 14:28

Hij had in het verleden al eens hulp gezocht, dus hij weet heel goed dat het niet goed is. Dan lijkt het me sterk dat je je onbegrepen voelt. Dit is gewoon iemand die maar niet leert van z'n fouten en zich gewoon niet kan bedwingen als dingen niet gaan zoals hij wil.

11 oktober 2021 om 14:50

Wist ik niet eens. En ook geen idee wat de hulp is die hij geboden heeft gekregen.
Kan natuurlijk ook zijn wat jij zegt, dat er al achter de schermen het een en ander duidelijk is, maar het gewoon onhandelbaar is bij momenten waar hij gepikeerd wordt.

11 oktober 2021 om 14:34

Er bestaat geen regulier mens.
Iedereen is anders.
Hij wordt gewoon overschat als voetballer. Daardoor krijgt hij het label dat hij zijn carriere vergooit.
Hij heeft nog nooit problemen gehad met zijn Duitse trainer en nu opeens heeft hij problemen.
Hij baalt er gewoon van dat hij een reserve speler is en kan daar niet mee omgaan. Hij heeft het gevoel dat hem onrecht wordt aangedaan.
dat is een normale menselijke eigenschap. Als je het gevoel hebt dat er onrecht wordt gedaan en je ziet geen knooppunten dat dit onrecht verandert bij goede prestaties in je hoofd. Dan krijg je dit soort reacties.
De trainer had al afscheid van hem genomen in de veronderstelling dat hij weg zou gaan. Hij heeft zijn team anders ingesteld en daar baalt Tannane van.
Tannane doet dat op een verkeerde manier.
Vitesse is zijn plafond. Hij kan niet hoger spelen met zijn speelstijl.

11 oktober 2021 om 14:49

Muah, niet volledig mee eens. Maar dat kan natuurlijk.

Er is wel een bepaald sociaal glazen plafond waar iedereen zich (on)bewust van is.
Bij wijze van spreken: als je onderste boven in je restaurantstoel gaat zitten, is er een kans dat je niet helemaal bent hoe de reguliere mensen zijn.
Hoe anders iedereen ook is, bepaald gedrag is afwijkend zonder dat er een absolute norm is.

En de reden daarvan kan verschillen van emoties, tot biochemische (procesmatige) afwijkingen. En die kunnen je gedrag of bijvoorbeeld temperament beïnvloeden.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat als Tannane bij de lokale bakker deeg moest rollen, ook op lange en korte termijn dergelijke conflicten zou krijgen.

En voetbalgerelateerd ben ik het wel veder met je eens.

11 oktober 2021 om 15:10

Zelden zo'n nuttige comment gelezen. Eens. Je hoort het 'iedereen is anders' zo vaak, maar toch vallen bepaalde lieden buiten de boot omdat ze zoals jij gekscherend zegt ondersteboven in een restaurantstoel gaan zitten.
Ik kan zelf ook totaal niet functioneren in de maatschappij omdat ik ondersteboven in die stoel ga zitten en dingen anders zie/behandel. In mijn geval schakelen tussen emotie en ratio.

Ik snap oprecht niet hoe je een Tannane zo dichtbij kunt hebben en dan het toch zo kunt laten escaleren. Deze jongen kan gewoon bepaalde sociale dingen niet, als je je daar van bewust bent ga je hem niet straffen. Het is alsof je een vis beoordeelt op zijn vliegkunsten. Tannane is sociaal incompetent, uit zich waar die z'n kop moet houden en kan gewoon niet dingen niet zeggen. Dat landt soms verkeerd en kan voor onrust zorgen bij een club, binnen een selectie en dat snap ik. Maar je kan iemand die zoveel kwaliteit meebrengt en andere dingen gewoon niet kan niet laten vallen; het is onderdeel van wie hij is. Plussen en minnen en voor Letsch/vitesse geldt gewoon het is geen 'cherrypicking' je kan niet alleen zijn positieve skills nemen, ook de minpunten horen er bij.

11 oktober 2021 om 16:02

@Pun Guardiola
We hebben het hier niet over iemand die ondersteboven in een stoel zit. We hebben het over iemand die verkeerd reageert en in zijn brein gelooft dat het onrecht is. De perceptie van de werkelijkheid wordt in je brein gevormd.
Sommige mensen waarvan objectief te meten is dat hen onrecht is aangedaan, ervaren de werkelijkheid niet zo.
Zijn deze mensen ook niet normaal in omgekeerde richting?
Nee natuurlijk niet. Het is hoe je brein iets ervaart en wat je in je brein gelooft je gedrag enorm bepaalt.
ik ben het wel met jou eens dat een onderzoek niet verkeerd is. Maar dat geldt voor alle mensen. Als je zelf niet weet hoe je in elkaar steekt dan zoek je de oorzaak altijd extern.
Ik denk dat Tannane geen zelfkennis heeft en dingen in perspectief en context kan plaatsen. Iedereen wordt namelijk onrecht aan gedaan en bevooroordeeld. Toen hij bevooroordeeld werd bij Vitesse ging dat ten koste van een ander. Daar was hij zich niet bewust van en vond het dus niet erg.
Tannane is veel te veel bezig met zaken waar hij geen invloed op heeft. Hij heeft invloed op hard trainen en zichzelf ontwikkelen.
Dat kan hij niet vanuit zichzelf. Dus ik ben het wel met je eens dat hij mensen om zich heen nodig heeft. Maar de vraag is of hij dat toelaat. Je moet er eerst zelf in geloven. Anders verbreekt hij met deze mensen na een week.

11 oktober 2021 om 16:24

Dank je @maigikhetwete. Leuk om te zien dat er door zulke reacties een bepaalde dialoog komt op een voetbalforum.

Ik denk dat we elkaar kunnen vinden. En dan bedoel ik voornamelijk dat als we samen een hapje zouden eten, we beiden ondersteboven onze soep zouden eten.

Wat je zegt, kan ik je alleen maar gelijk in geven. Vooral mensen met een problematiek, en bijbehorend talent, komen als full package. En zodra je er niet 100 inschiet in 1 wedstrijd, zal je altijd de minpunten meenemen naar de speler toe zeg maar.

11 oktober 2021 om 16:28

@Pressing
Ondanks dat t lijkt dat we andere dingen zeggen, ben ik het volledig met je eens.

Vandaar dat ik zelf geen aannames wil doen, maar als je denkt aan een bepaald persoonlijkheids problematiek, krijg je exact wat je in je eerste stuk omschreef: een eigen perceptie op de realiteit.
En dat is an sich prima, tot je tegen de muur loopt en denkt ‘oke. Dit is misschien dan toch anders dan ik dacht’.
Alleen dan kom je wel uit bij de problematiek: Er zijn verschillende problemen die ervoor zorgen dat jouw perceptie continu anders is, bijvoorbeeld continu op jezelf gericht.
En zodra de hele wereld zegt ‘dat is onjuist hoe je het ziet’ je dan kan gaan denken ‘zie je. De wereld ziet het verkeerd. Niet ik’.

En als dat laatste aan orde is, heb je een probleem. En niet met jezelf denk/vind ik, maar wel omtrent het aanpassen in de maatschappij. En die is keihard als het gaat om anders denkenden en functionerenden.

En tot slot: ik was het al met je eens, maar dat laatste stuk: daar zit het hem in denk ik. In hoeverre is hij bereidt/vermogend om om te schakelen of open te staan.
Ik hoop voor hem dat dat hem lukt

11 oktober 2021 om 15:38

@Pun Guardiola Ik denk wat je ook probeert te zeggen (correct me if im wrong) dat tegenwoordig bij topsport niet alleen top talent, top fysiek maar ook top mentaal verwacht wordt. Helemaal als je bepaald gedrag hebt dat invloed kan hebben op de rest van het team. Als je met een negatieve houding rond loopt en alles afkraakt en andere spelers hier in mee trekt. Nu zeg ik niet dat Tannane dit doet maar ik kan me zo voorstellen dat dit reden is voor een trainer om een speler er uit te zetten.

Dit zijn jongens die tonnen per jaar verdienen en hebben op vele vlakken het beste personeel in hun werkveld om zich heen en dan wordt ook verwacht dat een speler dit professionalisme toont. Het hedendaagse voetbal is niet meer vrijblijvend, het zit bijna tussen een multinational en het leger in dus wordt er ook vaak verwacht dat voor de meest optimale resultaten (want ja met zoveel salaris mag dat) dat de spelers ook 100% er voor leven.

11 oktober 2021 om 16:34

@Massive; inderdaad! Ik schreef bijna 5 boeken vol, maar kort gezegd is dat wat ik bedoel.
Doet hij nou een sport waar hij alleen op zichzelf is aangewezen, kan ie lekker doen wat hij wilt. Dan heeft hij er amper last van. Maar nu zit je met minimaal 10 anderen in een team, en dynamiek, synergie en moreel komen dan ook kijken bij het proces.
En als je mentale kracht/positie dat niet kan verwerken of aanpassen, dan zit je snel met de beschuitjes.

Wat je zegt he: Tussen Multinational en het Leger in; is denk ik een van de beste vergelijkingen die ik hier heb gezien.
Zonder te hoog van de toren te blazen, maar ik heb ook in de prof. voetbalwereld gewerkt (nog steeds actief) en daar komt het eigelijk op neer. Je wordt betaald, dus leveren zal je.

Doet me denken aan de Wallen. Als je na 30 min niet tevreden bent, ga je ook om een kortingscoupon vragen denk ik.

11 oktober 2021 om 19:26

Als je kijkt naar het American Football en helemaal in colleges dan zie je deze dynamiek pas echt goed. Programmas als last chane U en verhalen van spelers zelf. Dan wordt het duidelijk dat daar bijna een soort leger regime is waar ieder zijn deel aan het succes levert en daarom voor iedereen een hoge standaard geeist wordt. Te laat komen betekend (in het beste geval) niet mee doen, trainer tegenspreken of attitude tonen is direct op je plek gezet worden en mogelijk zelfs uit het team gezet worden. Iedereen eist 100% focus en professionaliteit van elkaar omdat dit direct invloed heeft op het resultaat. En het resultaat betekend voor de spelers een betere toekomst.

Als hij een talentvolle excentrieke bad boy (kan even niet op het mooie franse woord er voor komen) bokser was geweest, ala Badr Hari dan was er weinig aan de hand. Dan had hij alleen zichzelf er mee en zo lang je blijft winnen zal het publiek ook voor ej juichen.

Maar in een groep, helemaal als er miljjoenen op het spel staan, is het bijna een soort leger waar de trainer de generaal is die zijn manschappen opdrachten geeft die er stuk voor stuk voor zorgen dat de hele groep succes heeft. Als 1 groep binnen dat leger besluit zijn eigen ding te doen of dwars te doen dan brengt dit de hele groep in de problemen/minder resultaat.

Jammer maar eigen schuld. Met hem erbij heb je toch altijd iets meer kans op de punten. Blijft een klasse speler

Jammer voor hem zelf en in mindere mate Vitesse! Zo'n kwal maakt het teamproces niet beter en voor Tannene zelf, ga lekker gebruik maken van je kwaliteiten en laat die randzake nu is rusten. Doodzonde jonge! Doodzonde!

Nog geen club geweest waar die niet uit het team is gezet o.i.d., echt bizar eigenlijk. Vind het dan wel jammer dat Letsch niet concreet benoemt wat Tannane op de training nou verkeerd doet.

11 oktober 2021 om 14:55

dat is erg vreemd idd. mensen rekenen Tannane nu alweer af maar niemand weet hoe de vork werkelijk in de steel zit

11 oktober 2021 om 16:16

Ja ik moet zeggen dat ik Tannane eerder als schuldige zou hebben door zijn verleden, maar het is gewoon jammer dat je het nooit gaat weten.

P.s. Reageer nog even op m’n reactie op het Frans Hoek topic!

Dat hij veel te dik terug kwam van vakantie terwijl de belangrijkste wedstrijden (voorronde cl) van het seizoen al gelijk voor de deur staan zegt toch genoeg. Dat het iemand van 19 overkomt, maar een 27-jarige speler. Is gewoon niet professioneel bezig maar kan teren op zijn talent. Wat het juist zonde maakt dat hij er niet alles uit haalt.

Veel beter dan een contractontbinding. Met een contractontbinding zou Tannane vooral de winnaar zijn. Op deze manier gaan andere spelers in de toekomst denken ik ga herrieschoppen en dan krijg ik alsnog mijn transfer.
Als in januari geen redelijk bod komt lekker in de beloften laten.
Als een speler in het tweede speelt zie je doorgaans dat clubs minder happig worden.
Voordeel van Vitesse in deze Tannane is gratis binnegekomen en heeft zijn salaris al terug verdiend door vorig jaar zo goed te presteren.

Laat hem toch gaan. Dit komt niet meer goed. Betaal hem uit en zorg dat de man ergens transfervrij kan gaan voetballen. Dat stil zitten heeft meneer Tannane ook niks meer aan. En in de winter ga je ook geen geld meer voor hem krijgen....

Alleen maar verliezers, als hij bij de -21 blijft trainen/spelen.

Het probleen is dat velen Tannane overschatten.
Daarom denkt men dat hij er niet alles uithaalt.
Hoe hij bij Vitesse voetbalt zo kan hij niet op een hoger niveau spelen.
Hij loopt overal op het veld. Hij doet waar hij zin in heeft. Hij gaat vaak voor moeilijke oplossingen.
Dat wordt getolereerd zolang je het verschil maakt. Dat kan hij bij Vitesse.
Hij kan met zijn manier van spelen niet hoger voetballen.
Daar staat hij niet hoog genoeg in de pikorde om te gaan, staan en doen wat hij wilt op het veld.
Dat is ook de reden dat hij in het buitenland mislukt is.

11 oktober 2021 om 14:33

Die mening deel ik wel. Ik lees de term 'geweldige voetballer' wel heel vaak rondom Tannane, maar ik zie eigenlijk gewoon een jongen die het verschil kan maken in een vrije rol in de Nederlandse subtop. Niets aan hem vind ik nou echt uitzonderlijk. Wel een goede speler natuurlijk, maar die knokt zich bij Ajax of PSV echt niet in de basis.

11 oktober 2021 om 14:40

@Sirius
Hij kan goed dribbelen en passeren. Elke voetballer die een beetje goed kan dribbelen wordt een hype.
Frenkie de Jong is ook een voetballer die goed kan dribbelen. Dan krijg je de publieke perceptie dat je ook goed kan passen en combineren.
Behendigheid met de bal is wat voetballers hyped.

Tannane heeft de vrijheid om te doen waar hij zin in heeft. Hij is de voetballer die het verschil maakt bij Vitesse. Op een hoger niveau is hij niet de speler die het verschil maakt. Daar moet je ballen inleveren bij de speler die het verschil maakt. Daar is het team op gebouwd. Dat kan hij niet. Hij past zijn spel niet aan.

Engiszins kapitaalvernietiging natuurlijk. Ik heb al vaker geroepen dat er een trainer is voor elke speler. Sommige klikken gewoon niet goed. Wel knap dat Vitesse kiest voor het groepsproces en de trainer in plaats van de trainer (wat je ook wel eens ziet gebeuren, dan mikken ze gewoon de trainer eruit). Zelfde een beetje met Schmidt en Ihatarran. Die kon het ook wel onder Cocu en nu 'ineens' niet meer. Hiddink kon ook altijd goed met moeilijke jongens. Slot zie ik het ook nog wel goed doen met iemand zoals hij

11 oktober 2021 om 14:35

Maar bij Tannane klikt het wel heel vaak niet. Die wordt structureel uit de selectie gezet bij clubs waar hij speelt. Dan ligt het niet meer aan al die trainers natuurlijk. Je hebt jongens die moeilijk zijn en jongens die zich onmogelijk maken. Ik denk dat Tannane bij die laatste categorie behoort.

11 oktober 2021 om 14:40

Ja ik denk ook dat het aantal trainers dat met hem kan werken vrij minimaal is. Het gros kan met iedereen wel door 1 deur. Bij hem is dat wat anders

11 oktober 2021 om 15:41

Nouja de jongen had een contract nog voor een jaar, dus zoveel kapitaal was er niet. En als 1 jongen de vrijheid krijgt om zich boven de groep te gedragen dan zal dit snel voor problemen gaan zorgen bij andere spelers. Maar als je alle spelers het zelfde behandeld dan krijg je problemen met Tannane.

Goede oplossing. Ik denk dat hij zich beter kan orienteren op het Midden oosten, Australie of China. Daar zal hij een van de betere zijn en zullen ze hem aanbidden zoals hoe hij het wilt. Goede voetballer die misschien bij een degredatie kandidaat in een top competitie van bruikbaar is. maar mentaal niet in orde waardoor hij beter een lagere spanningsgraad kan opzoeken.

Zonder twijfel een goede speler voor Eredivisie begrippen en normaliter zeer waardevol voor Vitesse, maar het lijkt wel alsof waar hij ook komt dat hij de problemen op lijkt te zoeken. Het zal toch niet puur (100%) aan de trainer liggen dat hij bij elke club wel problemen heeft gehad? Natuurlijk, hij is het vorige seizoen zeer belangrijk geweest voor Vitesse, en dan wordt je rol zomaar even weggeven aan een nieuweling. Dat lijkt me erg lastig om mee om te gaan, maar met een aflopend contract, overgewicht aan het begin van het seizoen etc zal hij niet het onderste uit de kan hebben gehaald om zijn rol te behouden.

Dit soort jongens willen altijd een speciale behandeling binnen een team. Ze komen binnen en willen direct behandeld worden als de belangrijkste speler van het team. Dit werkt zolang je elke week de beslisser bent. Naar mate het teamniveau daalt zal dit geen problemen opleveren bij gelijkblijvende kwaliteiten. Echter, naar mate de club groter wordt zul je als speler moeten accepteren dat je eerst een nummertje bent en daaarna mag je jezelf weer ophoog werken (op momenten dat je die kans krijgt). Dat laatste is iets waar dergelijke spelers niet tegen kunnen. Jammer want ik ik geloof als Tanane fit was gebleven in de zomer en zich had gedragen als een nummertje dan had hij zich zonder problemen weer in de kaarten kunnen spelen.... Iets met lange termijnvisie.

Heel jammer dat het niet tot ontbinding van het contract is gekomen. Dan waren we van elkaar af en kan iedereen weer door. Nu moet je maar hopen dat hij bij de beloften niet gaat muiten. Laat duidelijk zijn, Tannane is een geweldige voetballer (soms) alleen zijn karakter past niet in dit voetbalwereldje. Hopelijk vindt er in januari wel een def afscheid plaats.

Jammer dat het zo eindigt voor hem. In het veld probeerde hij altijd het verschil te maken. Niet altijd even succesvol, maar hij probeerde het tenminste. Liever een kleurrijke tannane dan 10 kleurloze beros. Lekker elke dag trainen met nicky en dan een mooie club kiezen. Succes tanane!

11 oktober 2021 om 20:08

Vitesse heeft zat kleurloze spelers, maar laat Bero nou net niet kleurloos zijn. MarathonMan is zijn bijnaam, klapt er elke wedstrijd 200% op en ja hij pakt wel teveel kaarten. Maar kleurloos is hij absoluut niet.

Als fan van St-etienne heb ik 'm hier ook gezien.het begon perfect zou ik zeggen maar als zo vaak waren we blij om van 'm af te zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren