Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onzorgvuldig België gaat ten onder tegen Italië in troostfinale Nations League

Laatste update:

Italië heeft zondagmiddag de troostfinale van de Nations League met 2-1 van België gewonnen. De score werd vlak na rust in Turijn geopend door Nicolò Barella, waarna Domenico Berardi na rust vanaf elf meter de marge verdubbelde. Charles De Ketelaere bracht de spanning in de slotfase met een aansluitingstreffer nog even terug. De ploeg van bondscoach Roberto Martínez was vervolgens niet bij machte om er nog een penaltyserie uit te slepen: net als tijdens de EK-kwartfinale van afgelopen zomer won Italië met 2-1. Zondagavond speelt Frankrijk om 20.45 uur in het San Siro de finale tegen Spanje.

Roberto Mancini wijzigde zijn opstelling ten opzichte van het verloren duel met Spanje op vijf posities. Onder anderen Leonardo Bonucci, Marco Verratti en Jorginho begonnen vanaf de bank, terwijl Lorenzo Pellegrini, Manuel Locatelli en Domenico Berardi een kans kregen vanaf het eerste fluitsignaal. Bij België werd Kevin De Bruyne gespaard, terwijl Michy Batshuayi in de spits de geblesseerde Romelu Lukaku verving. Na een kwartier spelen hoefden Gianluigi Donnarumma en Thibaut Courtois nog niet handelend op te treden. De eerste doelpoging van de wedstrijd kwam van de voet van Berardi. Het schot van de buitenspeler werd van richting veranderd door Jason Denayer, maar bracht Courtois niet in de problemen.

Halverwege de eerste helft was het België dat dicht bij de openingstreffer was. Batshuayi legde breed op Alexis Saelemaekers. De middenvelder van AC Milan zag zijn schot echter op de lat belanden. De bezoekers lieten zich met een half uur op de klok opnieuw gelden. Yannick Ferreira Carrasco trok de bal voor het doel. Batshuayi kon vervolgens vanuit kansrijke positie schieten, maar zag zijn schot knap geblokt worden door Alessandro Bastoni. Op slag van rust kreeg Federico Chiesa de uitgelezen kans om Italië op voorsprong te schieten. De aanvaller stond na een steekpass van Berardi oog in oog met Courtois en leek de bal voor het inschuiven te hebben. Dankzij een knappe redding van de doelman bleven de Rode Duivels op de been.

Eén minuut na rust wist de thuisploeg de ban alsnog te breken. Na een afgeslagen corner kreeg Barella de bal voor zijn voeten. De middenvelder bedacht zich niet en liet Courtois kansloos met een volley in de lage hoek: 1-0. In de zestigste minuut was Batshuayi dicht bij de gelijkmaker. De spits ontsnapte aan de aandacht van de verdediging van Italië, maar schoot vanuit een moeilijke hoek hard op de lat. Halverwege de tweede helft wist de thuisploeg de marge te verdubbelen. Chiesa werd neergehaald door Timothy Castagne, waarna scheidsrechter Srdjan Jovanovic gedecideerd naar de stip wees. Berardi liet Courtois vanaf elf meter vervolgens kansloos.

In de slotfase kreeg Carrasco nog een enorme mogelijkheid om de spanning in de wedstrijd terug te brengen. De buitenspeler schoot vanaf rand zestien uit vrijstaande positie echter op de paal. Enkele minuten later was de aansluitingstreffer alsnog een feit. De Ketelaere werd weggestoken door de ingevallen De Bruyne en passeerde Donnarumma één-op-één met een schot door de benen: 2-1. België probeerde met een slotoffensief nog een penaltyserie eruit te slepen, maar slaagde er niet in om de doelman van de Italianen nog te testen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi zijn we van de nodeloze wedstrijd ook af.
Snap niet waarom deze überhaupt gespeeld moet worden.

Helaas een dramatisch weekend voor ons. Maar kwalificatie voor het wk is quasi bijna een feit.

10 oktober 2021 om 17:18

@DreamsZ juist deze bondscoach heeft het maximale uit deze generatie gehaald. Kijk een naar z'n voorgangers, is niet makkelijk om van zoveel sterren een eenheid te maken

10 oktober 2021 om 19:16

Belgie heeft een paar topspelers maar achterin is het toch gewoon ook pover.

10 oktober 2021 om 19:25

Maximale? Heeft niet eens de finale van een EK of WK gehaald met zo een gouden lichting, dat iemand hier nog durft te zeggen dat hij maximale heeft uitgehaald is absurd. Ja het minimale heeft hij er wel uitgehaald ja.

10 oktober 2021 om 21:42

Misschien inderdaad het maximale uit de generatie gehaald want het team is gewoon niet zo goed als iedereen denkt. En welke sterren? ze hebben 3 topspelers en nog een paar redelijke maar je kan het niet vergelijken met andere toplanden. Ik vind het mooi dat ze nooit wat halen, grote mond richting Nederland altijd maar het team is niks beter over het geheel gezien en de prestaties zijn vrij matig voor ''een beste generatie van een land''

10 oktober 2021 om 17:31

Deze wedstrijd kun je dan toch gewoon zien als een oefenpot tegen een sterk land?

wanneer choked Belgie niet? Wilmots moest eruit maar die Martinez doet het imo echt niet veel beter. van die gouden generatie is weinig gouds terecht gekomen

10 oktober 2021 om 17:03

Als je oprecht meent dat Martinez niet veel beter is dan heb je de laatste jaren nog minder naar België gekeken de afgelopen jaren dan ik eerder al dacht.

10 oktober 2021 om 17:09

Ik heb België steeds op de voet gevolgd, en wat Japie zegt is niet zo controversiëel als je doet uitschijnen. Martinez is gewoon een voorspelbare coach met weinig aanpassingsvermogen op tactisch vlak. Zelden heb ik hem een tijdige en logische aanpassing zien doen in een wedstrijd wanneer deze erom vroeg. Hij kan het zeer goed uitleggen voor de camera, en dat zal ook wel een van de redenen zijn dat hij deze job in de wacht heeft gesleepd, maar wat hij de afgelopen jaren met België heeft bereikt is gewoon zwaar ondermaats. Hoe hij zo lang aan het roer is mogen blijven, en dat zijn functioneren zelfs na dit nieuwe debacle blijkbaar niet ter discussie staat is mij, en velen, een groot raadsel.

10 oktober 2021 om 17:10

@lierse1997 wat heeft deze gouden lichting van Belgie dan aan prijzen gewonnen onder Martinez? ze hebben ook geen finale gespeeld. Oranje werd met eens van onze slechste lichtingen halve finalist op het Wk2014 en die selectie kwam qua kwaliteit niet eens een beetje in de buurt van het surplus aan kwaliteit wat Belgie jarenlang heeft gehad met die gouden lichting. in welke ronde werd Wilmots trouwens toen tegen Argentinie uitgeschakeld? was dat in de kwartfinale?



10 oktober 2021 om 17:13

Oh laatste wk dan vergeten japie?

10 oktober 2021 om 17:14

@fabian1986 was Belgie toen finalist dan? Oranje werd met een van onze slechtse lichtingen derde op een WK, Zuid Korea werd ook een keer derde op een WK dus als ze derde zijn geworden met deze gouden lichting dan ben ik totaal niet onder de indruk. zelfs Engeland wat volgens iedereen zwaar overschat is heeft dat voor elkaar gekregen

10 oktober 2021 om 17:15

Heb je een minuut naar het EK 2016 gekeken? Het verschil tussen Wilmots in 2016 en Martinez in 2018 was dag en nacht. Bijna te vergelijken met het Bayern onder Kovac en het Bayern onder Flick.

En @puyolmessi, als ik je hoor zeggen dat zijn functioneren na dit debacle zelfs niet ter discussie staat dan durf ik te betwijfelen dat je het wel zo goed op de voet volgt. De kritiek was al luid na het EK en na de partij tegen Frankrijk was ze zo goed als oorverdovend te noemen.

10 oktober 2021 om 17:16

@japie, discussiã«ren met jou is echt niet te doen. Altijd wijzen naar uitgaven of prijzen. Is het niet wit dan is het zwart bij jou. Nuance is je volledig onbekend.

10 oktober 2021 om 17:19

Wk 2014? Dat toernooi waar je met alle geluk van de wereld slechts Costa Rica treft in kwart finale en met geluk wint in de strafschoppenserie. En waar je Duikleraar Robben nodig had om Mexico te verslaan?

10 oktober 2021 om 17:20

@Lierse1997 en Japie krijgt nog "likes" ook. Ik weet niet wat erger is, zijn mening of de mensen die het klakkeloos voor waar aannemen

10 oktober 2021 om 17:20

@Lierse1997 Ik kijk naar de resultaten op de eindrondes want daar draait het om en in die resultaten zie ik niet zoveel verschil tussen Wilmots en Martinez. Ik neem aan dat ze in België heel het land hebben afgebroken van blijdschap na een EK of WK omdat België onder Martinez wat leuker voetbal speelde dan onder Wilmots

10 oktober 2021 om 17:21

Japie jij kan echt met de meest idiote argumenten komen hoor. Als enkel bondscoaches die met een goede selectie, nee dat niet eens, een goede lichting, ongeacht de relatieve sterkte van de concurrentie blijkbaar, goede bondscoaches zijn dan worden de meeste lui flink overbetaald. Als een bondscoach als Deschamps dan wel goed is (want dat is wat je insinueert met je argumentatie) dan vreet ik mijn pet op. Niemand in Belgie beweert dat Martinez een uitstekende of zelfs goede coach is. Maar vergelijken met Wilmots? Lieve hemel. Ik krijg alsmaar meer het vermoeden dat jij helemaal niet oprecht bent maar iedereen gewoon steeds loopt te trollen want niemand kan zo'n grote plaat voor zijn kop hebben in ELKE discussie die hij start.

10 oktober 2021 om 17:23

Maar waarom kijk je naar prijzen bij een internationaal team? Die kunnen maar eens in de 2 jaar een prijs pakken, en blessures en vorm van de dag bepalen alles in die 6-7 wedstrijdjes die ze spelen. Hoe vaak zijn er spelers gehaald op basis van zo een EK of WK, en finaal geflopt bij hun clubs. Hoewel ik zeker kan genieten van landentoernooien, hecht ik er niet al te veel waarde aan en ik denk jij ook niet aangezien je Zuid-Korea en Nederland van 2014 als voorbeeld neemt.

10 oktober 2021 om 17:24

Ik ben geen fan van Deschamps naar hij heeft wel een WK gewonnen. Martinez heeft imo niks bijzonders gepresteerd als bondscoach van België

10 oktober 2021 om 17:25

Resultaten, resultaten, resultaten. Scorebordjournalistiek dus omdat je de helft van de teams/spelers waar je een mening over hebt waarschijnlijk amper wedstrijden kijkt. Voor types zoals jou heeft Southgate waarschijnlijk een even goed WK 2018 gecoacht als Martinez.

10 oktober 2021 om 17:25

Mooie tendens hier op VZ. Ben je het er niet mee eens dan is de ander idioot, onzinnig of wat dan ook. Vindt het jammer dat mensen zoals Lierse, barca123, thienry. Zo’n toon hier bepalen. Dat heeft helemaal niets met respect voor een ander te maken, maar enkel met drammen om je mening door te drijven.

10 oktober 2021 om 17:29

@Rochus er zijn veel mensen die geen tot weinig wedstrijden hebben gezien van België. Japie speelt daar op in, en veel mensen nemen het voor waar aan. Daar storen zij zich aan.

10 oktober 2021 om 17:29

@Lierse1997 waarom worden trainers dan door hun clubs en nationale bonden afgerekend op resultaten als het daar niet om gaat? Hoezo denk je dat Frank De Boer ontslagen is? Door de matige resultaten. Daar draait het om in het voetbal

10 oktober 2021 om 17:29

Gouden Lichting, Grote Vier wat maakt het dan uit of je 2e, 3e of 26e wordt. Je staat in alle gevallen met lege handen.

10 oktober 2021 om 17:32

We gingen in 2010 in de polonaise na het behalen van de 2e plek. Dat kan alleen in Nederland

10 oktober 2021 om 17:35

@Die Knappen Dat sloeg ook nergens op idd. Je komt met lege handen terug van een eindtoernooi en dat wordt dan gevierd alsof je het WK hebt gewonnen

10 oktober 2021 om 17:35

Lekker toch, successen moet je vieren. En ja in Nederland kunnen we enorm blij zijn als we een reden kunnen vinden om in het oranje te feesten. Niets mis mee toch?

10 oktober 2021 om 17:36

@SCIREA1897 Alsof op een eindtoernooi niemand buiten België kijkt naar een van de topfavorieten voor de toernooiwinst waarin allerlei internationale topspelers lopen

10 oktober 2021 om 17:37

@Die knappen en @Japie misschien je korte termijn geheugen beetje opfrissen. 2018 is nog niet zóóó lang geleden
toch? Kroatië? 😬

10 oktober 2021 om 17:38

@Lierse1997 dat lijkt me logisch toch? Of jij vind het vreemd dat een Lokeren ofzo niet beter presteert dan een Club Brugge. Dat zal niks met de uitgaven te maken hebben zeker?

10 oktober 2021 om 17:44

Ik ben niet van dat overdreven chauvinisme. Ik heb er niets mee.

10 oktober 2021 om 17:47

@rochus, Ik vind het jammer dat mensen zoals jij niet op een normale manier de discussie kunnen voeren. Verder kun je wel doen alsof iets een 'mening' is, maar als iemand zegt dat Messi een matige voetballer is die er niets van kan dan is dat ook onzin.

Wat ik voornamelijk jammer vind is dat mensen hier zonder enige feitenkennis (dus in voetbalconctext naar wedstrijden kijken) of onderbouwing populaire uitspraken kunnen komen doen.

10 oktober 2021 om 17:50

@Lierse1997 Hoezo ga ik niet normaal de discussie aan? Ik noem voorbeelden en ik geef argumenten waarom ik iets vind. Meer argumenten en voorbeelden dan die jij aandraagt in deze discussie

10 oktober 2021 om 17:52

@japie, en als ik nu eens aan jou vraag om een analyse te maken van het spel onder Wilmots en dat onder Martinez en ik vraag aan jou wat puur vanuit tactisch standpunt het grootste verschil was tussen beide, kun je daar dan op antwoorden?

Verder had ik het over @rochus, daar. Ik heb het even verduidelijkt.

10 oktober 2021 om 18:19

@ Japie, België vond ik in 2018 gewoon het tweede sterkste team van het WK en ja daar zijn velen trots op. We speelden mooi voetbal en botsten in de halve finale op een heel indrukwekkend Frankrijk. Dat vond ik vergelijkbaar met de prestatie van Nederland in 2010, die ook gewoon het tweede sterkste land op dat WK waren achter een heel indrukwekkende generatie van Spanje. Alleen had Nederland toen net iets meer geluk met de loting naar die finale. Het is maar wat je 'choken' noemt, maar het is niet omdat we als klein land een gouden lichting hebben dat we ineens met voorsprong de beste ter wereld zijn, want dat is nooit zo geweest en dachten ook maar zeer weinig Belgische fans. We zijn de afgelopen jaren wel bij de betere nationale ploegen ter wereld geweest, wat alleen maar onder Martinez het geval was, want onder Wilmots waren we niet meer dan een sub-topper.

10 oktober 2021 om 18:24

@Lierse1997 dat Martinez iets aanvallender speelt maar het is leuk om een hele tactische analyse te maken, maar wat is de impact van een andere tactiek als die niet tot echt betere resultaten leidt?

10 oktober 2021 om 18:25

@_Buffalo_ maar de gouden lichting van België was toch beter dan de Oranje selectie op het WK2010? Onder Wilmots lag België er toch ook niet meteen in de poule fase uit met die gouden lichting?

10 oktober 2021 om 18:29

Omdat dat niet het grootste verschil is, het grootste verschil is dat Wilmots aantrad in een 4-3-3 en Martinez in 3-4-3 speelt. En net datgene is naar mijn idee de grote reden waarom ik het vraag. Dat is de basiskennis van de basiskennis als je het een beetje volgt. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat je buiten resultaten België totaal niet volgt buiten de echt grote wedstrijden tegen een Brazilië of Frankrijk.

Met Wilmots waren we kansloos tegen elk topland in wedstrijden waar het toe deed. Onder Martinez begonnen we kans te maken. En voordat de heer Rochus weer doet alsof ik doe dat mijn mening een feit is. Als je het toen volgde dan is dat geen mening maar het bespreken van een feit.

10 oktober 2021 om 18:32

@japie, omdat we tegen de verenigde staten moesten in de tweede ronde in 2014, dat stelt internationaal gezien niet veel voor. Wat volgde was een van de meest kansloze wedstrijden na een 1-0 achterstand die ik ooit gezien heb. En België verliest in 2018 in de halve finale met 1-0 van Frankrijk in een heel nipte pot, Nederland wint met 2-3 van Uruguay. Is dat nu echt een zo groot verschil waardoor de ene faalt en de andere succes heeft?

10 oktober 2021 om 18:38

@lierse1997 wat is kans beginnen te maken? Belgie had een absolute topselectie die makkelijk kon wedijveren met de selecties van alle andere toplanden, maar die onterechte bescheidenheid van het een topland lastig kunnen maken en daar al blij mee zijn is dan misschien al wat er mis is met het Belgische voetbal. dan is het misschien een mentaliteitskwestie. je had op zijn minst een aantal van die landen moeten verslaan op een eindtoernooi met die gouden lichting

10 oktober 2021 om 18:47

De laatste twee eindtoernooien is er twee keer gewonnen van Engeland, één keer van Portugal en één keer van Brazilië. Een aantal van die landen zijn dus verslagen.

10 oktober 2021 om 18:49

@bwahahaa, Martinez is geen speciale coach. Hij heeft het uitstekend gedaan in 2018 en daarna matig tot slecht. Ik zie dan ook geen perspectief meer onder hem. Alleen is Wilmots een afschuwelijke coach, dus die vergelijking is oneerlijk. Maar daar komt terug die nuance die ontbreekt.

10 oktober 2021 om 18:50

klopt, maar dat is Belgie toch ook aan hun stand verplicht om dat soort landen af en toe te verslaan en dat is mijn punt. Toch hebben ze meerdere toernooien niks gewonnen waar ze wel de selectie voor hadden. Een beetje hetzelfde als Oranje in het verleden die ook op het Ek1988 na nooit hun favorietenrol hebben waargemaakt. als het er echt op aankwam in een eindfase van zo een toernooi lieten we het altijd afweten. landen als Brazilie en Duitsland hebben die favorietenrol wel enorm vaak weten waar te maken met een toernooiwinst

10 oktober 2021 om 18:57

In 2018 kwamen we tenminste nog in de beurt. Dat is nooit zo geweest onder Wilmots, dat is het punt dat ik probeer te maken. En dat is een gigantisch verschil.

10 oktober 2021 om 18:58

@Lierse1997
Jullie hebben beiden een punt. Onder Martinez wordt er beter gevoetbald. Maar komt dat door Martinez? Martinez heeft de beschikking over spelers die jaren ervaring hebben. Wilmots had veel minder ervaren cruciale spelers. Ze kwamen net bij topclubs en moesten nog groeien. Martinez heeft een kwalitatief betere selectie door meer ervaring van de cruciale spelers in de top.

Ik ben het niet met Japie eens dat Belgie in de finale MOET komen om goed te presteren.
Ik vind belgie net niet goed genoeg als je alle posities bij elkaar optelt. Er zijn teveel zwakke schakels.
Ik ben het wel met Japie eens dat Martinez zwak heeft gepresteerd.
Hij kwam goed weg tegen Japan en werd weggespeeld door Brazilie. Dat was meer geluk dan wijsheid.

10 oktober 2021 om 18:59

@Rochus, ik ben het over 1 ding eens met Lierse en dat is dat Japie alles gooit op geld. Als je als club meer geld hebt dan een andere, hoor je van hem kampioen te worden. Hij kent inderdaad geen nuance daarbij.

10 oktober 2021 om 19:51

negatief zeg. En het was gewoon een panalty.

10 oktober 2021 om 21:07

@kyle66 dus jij vind dat een club met de laagste begroting in de Eredivisie bv in de middenmoot moet eindigen?

11 oktober 2021 om 01:08

Je zou het maar hebben over choken, om vervolgens te pronken met een derde plaats. Sowieso kun je alleen maar blind, een trol of volslagen imbeciel zijn wanneer je zulke idiote termen gebruikt, wanneer België vandaag drie keer het houtwerk heeft geraakt en in de halve finale gewoon een goede pot heeft neergezet tegen het beste landenteam van de wereld.

Allemachtig zeg..

11 oktober 2021 om 21:33

Nederland kwam in 98 goed weg tegen Joegoslavië, Mexico én Argentinië. Maar nog hebben we het over mooie spel van Oranje,

Nederland kwam in '88 goed weg tegen Ierland en W-Duitsland, maar nog hebben we het over de eindwinst.

Het is een toernooi, daarin is de factor geluk nu eenmaal erg belangrijk. Beetje vreemd dan om te beweren dat een bondscoach die België zo ver heeft gekregen zwak heeft gepresteerd.

10 oktober 2021 om 17:08

Wat verwacht je van Martinez dan? Die gouden generatie valt gewoon erg mee vergeleken met andere toplanden. Op de eindtoernooien deden ze het netjes en verloren ze uiteindelijk door de winnaars. Dat kan gewoon gebeuren.

10 oktober 2021 om 17:47

Wordt inderdaad vaak vergeten. Op het WK 2014 verlies je van de latere finalist, Wales op het EK 2016 was een blamage akkoord maar verder verlies je van de latere WK winnaar en EK winnaar Frankrijk en Italië. Tussendoor schakel je ook nog eens favoriet Brazilië uit en zelfs huidig EK winnaar Portugal (op dat moment).

10 oktober 2021 om 20:35

Onder Wilmots was het inderdaad niet best vooral op het EK 2016. Maar inderdaad laatste wk en EK kun je er echt weinig aan doen.

10 oktober 2021 om 17:10

Hoe kan je nou oprecht constant Koeman verdedigen en dan Martinez afkraken? Van hetzelfde laken een pak. Geinig.

10 oktober 2021 om 17:22

Als je het verschil in selectie niet kunt zien dan wordt discussiëren wel lastig hoor. België heeft gewoon een top 5 selectie. Barca nog geen eens een top 15 selectie.

10 oktober 2021 om 17:23

Koeman heeft het niet verkeerd gedaan als bondscoach van Oranje. Dat hij bij Barca met armzalig materiaal moet werken een geen spelers kan kopen om tot een selectie te komen die strookt met de verwachtingen daar kan hij weinig doen

10 oktober 2021 om 17:20

Volkomen gelijk Japie. Er is veel te weinig uit deze gouden generatie gehaald. Dat ligt deels aan de coaches, maar zal wellicht toch ook met de mentaliteit van de spelers te maken hebben. De onverzettelijkheid van Sneijder en Robben mist gewoon bij de Belgen.

10 oktober 2021 om 17:31

Onverzettelijkheid van Sneijder en Robben? Dit zijn echt de zwakste argumenten die ik ooit heb gehoord hier. Als Robben en Sneijder zo onverzettelijk waren, waarom kon Nederland zich dan in 2016 niet kwalificeren voor het EK wat nota bene met 24 landen werd gespeeld?

10 oktober 2021 om 17:33

Misschien speelt dat deels idd ook mee maar toch hebben spelers als Lukaku, De Bruyne en Hazard belangrijke rollen vertolkt bij Europese topclubs

10 oktober 2021 om 17:36

Je ziet bij beide elftallen gewoon te weinig winnaarsmentaliteit. Iets wat je o.a. bij Italie, Spanje en Duitsland wel ziet

10 oktober 2021 om 17:36

Belangrijke rollen wel, maar nooit de belangrijkste rol. Misschien de Bruyne een korte periode bij man City. Maar dan houdt het wel op.

10 oktober 2021 om 17:37

@ youngblood dankzij die mentaliteit werd een top 15 selectie wel halve finalist.

10 oktober 2021 om 17:42

@Die Knappen - Die landen hebben dermate veel inwoners dat er altijd genoeg topspelers tussen zitten die weten hoe het is om om de prijzen te spelen. Dat is wel een belangrijk aspect natuurlijk.

10 oktober 2021 om 17:52

Nou dan kijk maar eens naar het Hockey. Al jaren zijn de Oranje Dames en Heren aan de wereldtop, ondanks weinig inwoners. Jouw vlieger gaat dus niet op. Het is gewoon een mentaliteitskwestie in het voetbal. We kijken altijd naar andere ipv het zelf beter te doen.

10 oktober 2021 om 18:02

Veldhockey is dan ook een veel kleinere sport op mondiaal niveau dan voetbal en daarom een moeilijke vergelijking vind ik persoonlijk.

10 oktober 2021 om 18:11

Ga je weer nieuwe randvoorwaarden benoemen Lierse. Kom toch gewoon één keer met een inhoudelijke reactie zonder de ander aan te vallen. Zonder je eigen onzinnige feiten toe te voegen of zonder de ander om onzin argumenten te vragen, die zelf eenvoudig te googelen zijn. Dat is discussiëren met respect voor een andere mening. Jij maakt je gewoon schuldig aan onbeschofte retoriek.

10 oktober 2021 om 18:23

Dat je me niet zo leuk vindt dat mag allemaal hoor, maar daarvoor hoef je me niet continu lastig te vallen met persoonlijke aanvallen.

Verder zou het je misschien ook wel sieren als je even aangeeft waarom het aantal beoefenaars niet relevant is?

10 oktober 2021 om 19:35

In hoeverre een sport mondiaal beoefend wordt lijkt me weldegelijk relevant als je vergelijkingen qua niveau en mentaliteit gaat trekken met andere landen en sporten.

10 oktober 2021 om 19:45

@juggler Hockey is gewoon een top 3 / top 4 sport wereldwijd. Zowel in fans als beoefenaars.

10 oktober 2021 om 20:02

Vertel er dan ook even bij met meer dan een miljard minder dan voetbal.

11 oktober 2021 om 12:54

Dat is onzin, want dat moet je procentueel in verhouding zien.Hoeveel keus is er in hockey potentieel en hoeveel in voetbal. Ik denk dat je gaat schrikken als je de gewonnen prijzen in hockey afzet tegen het beschikbare potentieel.

10 oktober 2021 om 17:41

Tja, je kunt een gouden generatie hebben, maar landen als Italie, Frankrijk, Duitsland en Spanje die veel meer inwoners hebben, hebben 9 van de 10 keer geweldige elftallen. Dat is nou eenmaal het grote nadeel wat kleine(re) landen hebben. Het hele moderne voetballandschap in Europa is afhankelijk van geografie en demografie.

10 oktober 2021 om 17:43

Helemaal geen goud, niet eens een finale. Blijkbaar heeft deze coach niets gepresteerd met een gouden lichting.

10 oktober 2021 om 19:06

Jullie hebben beiden een punt. Onder Martinez wordt er beter gevoetbald. Maar komt dat door Martinez? Martinez heeft de beschikking over spelers die jaren ervaring hebben. Wilmots had veel minder ervaren cruciale spelers. Ze kwamen net bij topclubs en moesten nog groeien. Martinez heeft een kwalitatief betere selectie door meer ervaring van de cruciale spelers in de top.

Ik ben het niet met Japie eens dat Belgie in de finale MOET komen om goed te presteren.
Ik vind belgie net niet goed genoeg als je alle posities bij elkaar optelt. Er zijn teveel zwakke schakels.
Ik ben het wel met Japie eens dat Martinez zwak heeft gepresteerd.
Hij kwam goed weg tegen Japan en werd weggespeeld door Brazilie. Dat was meer geluk dan wijsheid.

Ik weet niet of hij beter had kunnen presteren qua resultaat.
Maar qua spel was het vaak ondermaats tegen en was het vaak met de hakken over de sloot.
Portugal en Brazilie waren gestolen overwinningen.
Elke keer stoppen met voetballen als je op voorsprong komt en hangen voor het doel met 9 veldspelers en hopen op Lukaku op de counter. Dit terwijl de verdediging het zorgenkindje is. Elke wedstrijd onhei over je heen roepen.
de tweede helft van frankrijk was geen toeval. Dat gebeurt Martinez in alle wedstrijden tegen Portugal, Brazilie enz. Die hadden het nagelaten om af te straffen. Frankrijk strafte het af.

10 oktober 2021 om 20:30

Insinueer jij nu dat Wilmots het even goed deed als Martinez en puur door de mindere ploeg minder presteerde? Want hoewel ik het er mee eens ben dat Martinez de 'gouden generatie' echt op haar hoogtepunt had met prime Hazard en nog enkele anderen, deed hij het echt stukken beter dan Wilmots. En ik ben absoluut geen fan van Martinez, die geluk heeft met de job van zijn leven en ver boven zijn niveau coacht. Maar Wilmots, dat was echt gewoon een prutser en kan je zelfs nauwelijks een coach noemen. Alsof je een random figurant vanop de set van fc de kampioenen weg plukt.

11 oktober 2021 om 10:51

@Bon Jovi
Ik zie weinig verschil om eerlijk te zijn. Beide teams teren vooral op de counters.
Het hele spel draait rond Lukaku.
Het doelpunt van Lukaku tegen de VS in 2014 is exact hetzelfde spel en doelpunt als tegen Denemarken op het afgelopen EK.
Het doelpunt tegen Japan in 2018 in de laatste minuut is hetzelfde als onder Wilmots.
Het is vooral gebaseerd op ruimtes afstraffen met de snelheid en lichaam van Lukaku en het loopvermogen van de Bruyne voor de pass.
Als Martinez voor komt dan is zijn hele spel gebaseerd op uitbraken van dit tandem.

Staan ze een keer in een finale winnen ze nog niet. België met hun geweldige generatie.

10 oktober 2021 om 17:10

Het was geen finale..

10 oktober 2021 om 17:24

Het is toch bedroevend dat iemand echt dacht dat dit de finale was.. En aan z'n likes te zien is hij niet de enige. Ik maak mij echt zorgen over het onderwijs hier in NL

10 oktober 2021 om 17:29

Wat heeft weten welke land in de finale staat met onderwijs te maken...

10 oktober 2021 om 17:30

Was uiteraard cynisch bedoeld met een knipoog naar troostfinale als in de titel van Voetbalzone vermeld :-)

Denk dat niemand in België hier wakker van ligt

10 oktober 2021 om 17:08

Met een beetje pech staan ze spoedig geen 1e meer op de ranglijst door deze nederlaag. En dat is het enige wat deze ploeg ooit bereikt heeft.

10 oktober 2021 om 19:46

Ook daar ligt niemand wakker van in België. Het gaat om EK's en WK's, niet om de ranglijst waar jij het over hebt.

Een ongelukkige nederlaag natuurlijk. Drie keer op het doelkader getrapt en toch op cruciale momenten. Het was toch al een stuk minder erg dan tegen Frankrijk. Daarnaast was ook duidelijk te zien waarom iedereen roept dat Cdk erin moet en dat Batshuayi niet meer opgesteld moet worden.

En ten slotte zullen veel mensen ook tevreden zijn want als Brazilië zijn volgende wedstrijd wint dan staan die op 1 op de Fifa-ranking.

10 oktober 2021 om 17:08

Ik heb enkel de laatste 40 minuten gezien maar daar vond ik Bats niet eens slecht hoor. Goede poging op de lat en slim dat balletje laten lopen op Carrasco die besluit op de paal. 2 zeer goede acties die beide eigenlijk een goal verdienden. Ook weinig balverlies van hem gezien. Witsel stoor ik me onnoemelijk veel meer aan. Wanneer verdwijnt die vent eens uit de basis zeg.

10 oktober 2021 om 17:11

Je kunt gewoon niet op hem bouwen. Het was waarschijnlijk nog zijn beste wedstrijd van afgelopen seizoen en dat zegt alles. Niet balvast, niet snel en niet meer de killer van weleer. Toen de Ketelaere erin kwam was alles meteen veel dynamischer door zijn loopacties.

Witsel is verder ook echt heel slecht momenteel, in niets meer de Witsel van 2018.

10 oktober 2021 om 17:17

Ik kan me niet herinneren ooit een speler gezien te hebben op topniveau die zo sloom is in al zijn acties en beslissingen. Lijkt bij de miniemen niet geleerd te hebben dat je voor je de bal aanneemt moet weten wat je gaat doen. Altijd kop naar de grond, rustig aannemen, als een camion opendraaien en dan pas kop naar boven en even rustig rondkijken waar iedereen loopt. Zelfs in de omschakeling heeft ie altijd 4-5 seconden nodig en staat iedereen al terug in positie.

10 oktober 2021 om 17:33

Geen schim van de Witzel van 5 jaar terug. Zelfs als Nederlander zit ik dan tandenknarsend te kijken: ziet een coach dat dan niet? Doorselecteren op t juiste moment is een eigenschap van een niet angstige dynamische coach. Het makkelijkst is het om.steeds alles bij het oude te laten....

10 oktober 2021 om 17:53

De vraag is wie Witsel vervangt, want als verdedigende middenvelder zie ik geen betere opties. Dendoncker vind ik absoluut niet beter, ondanks de slechtere vorm van Witsel (overigens vond ik die verdedigend wel goed vandaag, in balbezit wel frustrerend zoals wel vaker). Stiekem hoop ik wel op een snelle doorbraak van Lavia, die kan zijn rol perfect overnemen maar het WK zal nog te vroeg komen voor die jongen.

Batshuayi vond ik ook nog wel meevallen vandaag maar dat is alleen maar omdat mijn verwachtingen van hem zo laag waren, De Ketelaere bracht inderdaad meteen veel meer.

10 oktober 2021 om 18:04

Probeer Mangala daar maar eens zou ik zeggen. Deed het daar goed op het beloften-EK een paar jaar geleden en heeft toch al wat Bundesliga-ervaring momenteel.

10 oktober 2021 om 18:21

Die had inderdaad wel al lang zijn kans moeten krijgen en vandaag was daar een goede kans voor, maar het is nu niet zo dat die zo goed speelt dat ik hem zomaar in de basis zou droppen voor de belangrijke matchen.

10 oktober 2021 om 18:24

Nee dat niet inderdaad. Maar geef hem zoals je aangeeft eens de kans denk ik dan. En dat gaat niet meer gebeuren voor het WK in Qatar.

Het was een matige wedstrijd van beide team.
Het is ook duidelijk dat Belgie op haar retour is.
Zonder Lukaku zit ee geen diepte in het spel en is belgie totaal niet gevaarlijk in de omschakeling zoals ze dat normaal wel zijn.

10 oktober 2021 om 17:04

Dat is wel geinig aangezien hun enige doelpunt voortkwam uit een scherpe omschakeling die omschakeling was overigens wel vaker goed (zolang Witsel werd vermeden) maar hebben ze gewoon weinig de kans toe gehad.

10 oktober 2021 om 18:40

@Real8madrid
Litouwen had ook geslaagde counters tegen Nederland.
Met Lukaku zit er veel meer diepte in het spel. Of hij houdt de bal vast of hij is op de brommer. Dat maakt elke omschakeling gevaarlijk.

10 oktober 2021 om 20:19

Irrelevant. Jij zegt dat ze zonder Lukaku totaal niet gevaarlijk zijn in de omschakeling terwijl ze dat enkele keren wel waren en er zelfs uit scoren. Minder gevaarlijk? Ja. Totaal niet gevaarlijk? Onzin. Litouwen en Nederland hebben daar niets mee van doen

10 oktober 2021 om 17:04

Die 2-1 van De Ketelaere vond ik wel een mooi voorbeeld van een heel goede omschakeling.

10 oktober 2021 om 17:24

Of we zijn op ons retour of we hebben gewoon redelijk veel pech gehad in deze Final Four. Tegen Frankrijk krijg je een lichte penalty tegen en wordt een heerlijke tegenaanval afgekeurd voor nipt buitenspel. Nu krijg je tegen Italië weer een lichte penalty tegen en raak je driemaal de paal/lat. Wat ik wil zeggen: met wat meeval stond je gewoon in de finale want je deed niet onder tegen Frankrijk en Italië. Wanneer ploegen aan elkaar gewaagd zijn, komt het neer op de details en die waren ditmaal niet in ons voordeel.

10 oktober 2021 om 17:41

Dit is wel waar. Belgie was in deze 2 wedstrijden zeker niet de mindere ploeg, ze miste alleen trefzekerheid in de voorste lijn.

10 oktober 2021 om 17:54

Niet minder maar ook niet perse beter. Het zijn gewoon 4 ploegen die naar mijn mening aan elkaar gewaagd zijn. Laat ons 10 keer tegen Frankrijk spelen en we winnen 5 keer ofzo.

10 oktober 2021 om 18:46

@Vasquez
op retour is een groot woord.
Als Vertonghen en Alderweirld worden vervangen dan lever je heel veel opbouwende kwaliteiten in.
Je krijgt er meer snelheid en atletisch vermogen voor terug. Maar Belgie is afhankelijk van de opbouw. Het bepaalt of de bruyne met een man in zijn rug wordt ingespeeld in een slechte opbouw of dat hij de vrije man wordt door een goede opbouw. Dat is een groot verschil.

Tja, 3x het kader raken en zo'n lichte penalty tegen dan weet je dat het allemaal eventjes tegen zit. Italie stelt me wel teleur zeg. Zo nipt tegen het zwakste Belgie in jaren (zowel qua vorm als opstelling vandaag). Hopen dat Laporta ergens een pot met goud vindt zodat ie ome Ronald snel op straat zet en het contract van Martinez komt afkopen. Ontslaan doen ze hem toch niet, kijk hoe lang lapzwans Wilmots mocht aanmodderen

10 oktober 2021 om 17:19

Zo nipt haha, Italië had een echte B ploeg op plein en een match die nergens om ging. Toch winnen we, toppie!

10 oktober 2021 om 17:38

12 schoten en 5 op doel van Italie (waarvan 1 heel lichte strafschop) tegenover 13 schoten waarvan 4 op doel plus 3 op het kader van Belgie. En 2-1 winnen. Als je dat niet licht kan noemen...

Achterin kan het echt niet meer met Vertonghen en Alderweireld…. Daar kan je op het WK niet meer mee aankomen. Leuk voor de Ketelaere dat hij direct een goal maakt, veelzijdige speler.

Italië na EK toernooi ook gewonnen van België in de nations league. Italië is gewoon maatje te groot voor België; waar België maar super spelers hebben met De Bruyne en Courtios; hebben ze ook pure middelmaat lopen achterin, geen balans dus. Terwijl Italië op elke linie en elke plek gewoon goede spelers heeft staan: op en top balans

10 oktober 2021 om 17:09

Maatje te groot lijkt me een beetje overdreven. Zijn gewoon aan elkaar gewaagd net zoals Spanje dat is ondanks dat Spanje in de Nations League en het EK gewoon beter was dan Italië.

10 oktober 2021 om 17:21

Je moet winnen op de momenten dat het erom draait, zie Italië op het EK. Als de nations league match 11 tegen 11 bleef zie ik Italië ook nog wel winne van Spanje. Insigne mist een grote kans, Bernardeschi op de paal...

10 oktober 2021 om 17:33

"als de nations league match 11 tegen 11 bleef zie ik Italië ook nog wel winne van Spanje"

Als er geen VAR was werd de 3-2 van Lukaku niet afgekeurd wegens buitenspel, ging veel te snel voor de grensrechter en was heel nipt.

Als we minder pech hadden vandaag, hadden we 4 keer gescoord want er werd 3 keer getrapt tegen de paal/lat.

Met als kom je er niet. En hoezo winnen we niet als het erom draait? We wonnen toch van Portugal en Brazilië?

10 oktober 2021 om 17:10

Als jij conclusies aan een overbodige oefenwedstrijd wil verbinden prima, maar dat maakt het nog geen feit.

10 oktober 2021 om 17:19

Dat concludeerde ik al tijdens EK… die er wel toe doet

10 oktober 2021 om 17:23

Knap van je. Maar als Lukaku die lachwekkende intikker niet mist speelt België daar 2-2. Italië was een goed elftal maar werd zowel op het EK als deze week weggespeeld door Spanje hang je daar dan ook conclusies aan vast of is het in dat geval dan wel onzinnig om daar conclusies aan te verbinden?

10 oktober 2021 om 17:27

Ja dat goed spelen niets zegt, maar goals maken.. Italië won niet voor niets hè? België Spanje en Engeland van de kaart geveegd. Dat is een goede conclusie waardig

10 oktober 2021 om 17:32

Spanje van de kaart geveegd, ja die is goed. Met meer geluk dan kunde gewonnen, dat was redelijk onverdiend. Als jij zoals
vaker geschiedenis herschrijft of dingen verzint, wordt een discussie moeilijk. Fijne zondag. Forza Italia. Martinez out.

10 oktober 2021 om 17:35

Spanje van de kaart geveegd? Over hoogspraak gesproken. Spanje was gewoon het betere team. Met alle mazzel strafschoppen halen en daar winnen noem jij van de kaart geveegd? Ik vond overigens Oostenrijk met vlagen ook gewoon beter op het ek. Dan tegen Engeland (waar Belgie overigens wel gewoon elke keer op haar dooie gemak van lijkt te kunnen winnen) strafschoppen nodig hebben? Nee ik vond Italie op het ek niet 1 wedstrijd echt goed spelen, laat staan overtuigen. Ze winnen altijd wel net op het nippertje en daar draait het om maar ik zou woorden als een maatje te groot en van de kaart vegen toch niet direct in de mond nemen. Nooit gedacht dat jij zo subjectief kon zijn Maurootje. Laten we het houden op die Italiaanse passie.

10 oktober 2021 om 19:53

@real8madrid, volgend jou nul keer overtuigd maar toch het EK gewonnen, dude neem subjectief niet in de mond als jij het zelfde doet; geen indruk? heb je wedstrijd tegen Turkije niet gezien? Geen groot macht maar ook geen indruk? Prima, wedstrijd tegen België niet gezien? Met een werkelijk fenomenaal Insigne en Barella? Of een fenomenaal Donnarumma dat notabene speler vd EK werd? Prima als je het niet WILT zien, maar zeg het dan gewoon.. Italië was op het EK het meest allround; niemand stelde telleur, behalve in mijn ogen Verratti en daarmee wonnen ze terecht het EK. Natuurlijk dik ik het wat aan met vd kaart geveegd, maar als Italië tegen België speelt weet van te voren al dat ze gaan winnen. Want onderling verloor Italië bijna nooit van België en ook op het EK had ik het gevoel dat Italië van Niemand hoefde te verliezen want met Donnarumma,Spinazolla en Chiellini achterin gaan er weinig ballen door, op het middenveld heb je Barella (en normaliter Veratti) en voorin heb je geweldige spelers als Chiesa,Insigne,Immobile, daarmee kan hoef je van niemand te verliezen en dat bleek ook op het EK..Snapje? Dit Italië is gewoon zo allround, geen enkele zwakke plek te vinden, als je dan ook nog eens niet hoef te overtuigen en alsnog aan het langste eind trekt; dan heb je je de schaapjes op de droge..Hiermee zeg ik niet dat Italië de beste vd wereld is, zeker niet, maar Italië zal, net als sinds begin der tijden, bij de favorieten horen om een toernooi te winnen. Ze hebben namelijk naast altijd wel goede spelers ook de mentaliteit ervoor, enet het gene wat België mist ik altijd mijn geld op Italië zal zetten.. en daarbij heeft België echt maar dan ook echt een zwakke verdedigen, zeker als je meetelt wat er voorin loopt

10 oktober 2021 om 20:20

Tegen Turkije waren ze goed ja. Wanneer dat relevant wordt is Belgie wereldkampioen

10 oktober 2021 om 17:12

Dat wil je concluderen uit een wedstrijd waar Belgie zonder haar 3 beste spelers startte en behoorlijk wat pech heeft met het resultaat? Dat Italie een betere selectie heeft staat vast maar dat ze op het veld een maatje te groot zijn heb ik niet echt kunnen zien hoor.

10 oktober 2021 om 17:22

Italië mist ook paar beste speler maar dat laat je voor het gemak eruit… dus eerlijke strijd waarin Italië WEER aan het langste eind trok. Maar het ligt inderdaad ook aan België. Ze falen keer op keer als het erom gaat, niet dat dat nu het geval is, maar wel op het EK

10 oktober 2021 om 17:30

Maar niet haar 3 beste spelers waar al 5-6 jaar het hele team op is afgestemd he. Geen vergelijking

10 oktober 2021 om 17:40

Zwak argument: de coaches bepalen de opstelling, niet de UEFA.
Het is Italie vs Belgie
Gelijkopgaande wedstrijd met wat pech voor België. De Ketelaer zou ik ipv Witsel in de basis zetten....

10 oktober 2021 om 17:49

Dat zou een zwak argument zijn als de discussie was: wint Italie terecht of was Italie vandaag beter. Dat is niet het geval. Als de discussie is: kan je uit deze wedstrijd concluderen dat team A een maatje te groot is voor team B dan is dat een heel goed argument. Logisch lijkt me

Niet te veel woorden aan vuil maken. Was een oefenpot en veel pech met 3 ballen op de paal/lat. De Ketelaere met een goal, nu is hij nog meer waard dan 25 miljoen.

Deze wedstrijd was echt nutteloos. Ik had liever gehad dat de bianconeri rust kregen. De Ketelaere goed ingevallen. Die jongen moest eigenlijk starten. Mooi weer vandaag, dat moeten we onthouden. Forza België!

Martinez het is goed geweest.
Met het materiaal er voorhanden is is er te weinig uitgehaald.
Minste wat je met deze spelers kan of kon doen was een finale halen.
Foute keuzes , tactisch te weinig.
Vasthouden aan zijn vaste spelers.
Speels eens met 2 spitsen verander je systeem.
Zelfs dat doet ie niet.
Neen is niet de man om een ploeg naar een hoger niveau te brengen.
Praatjes en uitleg genoeg daar blijft het ook bij.
Den bond heeft toch ook niet echt het inzicht voor goede beslissingen te nemen.
Typisch door de jaren heen.

Martinez clown. Ga naar Barcelona. Deze compleet overbodige wedstrijd een fantastische opportuniteit om de jeugd kansen te geven. We oefenen altijd tegen C landen omdat de A landen te duur zijn om naar belgie te halen. Dan krijg je deze kans en speel je alsnog met de oudjes... Tijd om door te selecteren, het WK is er al over een jaar hoeveel toplanden zal je in die 12 maanden nog ontmoeten? Misschien eentje, niet meer. Wat een fantastische invalbeurt ook weer van de Ketelaere. Deze jongen had natuurlijk altijd moeten starten en hadden we afgelopen donderdag en zelfs EK ook gewoon goed kunnen gebruiken als invaller. Had hij in het paars en wit gespeeld was dat vast ook gebeurt, getuige de vele lachwekkende selecties van Dimata, Cobbaut en Verschaeren. Maar nee. Martinez houdt liever vast aan zijn favorietjes Vertonghen, Mertens, Chadli, Batshuayi of wat paars witten als selectieopvulling om hun marktwaardes op te krikken voor zijn vriendje Kompany. Komaan zeg. Tijd om afscheid te nemen van Vertonghen Mertens et cetera, zelf zijn ze helaas te trots om toe te geven dat ze niet meer mee kunnen. Maar in andere landen zie ik veel internationals rond hun 32ste stoppen. Tielemans moet ook dringend op de bank, wauw. Weer een gemiste kans om jeugd te lanceren, op een bepaald moment zullen er heel veel internationals afzwaaien (wellicht na het WK) en dan zal Martinez 12 jongeren moeten brengen, da's dan ook van het goede te veel. Nu moet je aan een nieuwe ploeg bouwen voor het WK. Een ploeg rond Lukaku, de Bruyne en Courtois, met Doku en de Ketelaere. En zonder Vertonghen. Laat mij even nadenken. Volgend WK (er van uitgaande dat Martinez er nog zit en hij dus sws met 3 achterin zal spelen want iets anders kent hij niet) Courtois Alderweireld Boyata Vanheusden (indien fit, anders Bornauw) Castagne de Bruyne Mangala Thorgan De Ketelaere Lukaku Doku ja dat lijkt me wel iets.

10 oktober 2021 om 17:14

Martinez is vooral bezig met zijn eigen straatje hoor. Die blijft volgens mij hoe dan ook niet langer dan het wk. Dus het vervangen van zijn oogappeltjes en een halve selectie aanvullen zijn problemen voor een ander.

10 oktober 2021 om 17:17

Inderdaad, Martinez mag beginnen met Doku en De Ketelaere meer kansen te geven. Verder leunen Theate, Siquet en Raskin tegen de 1-ploeg, mag je van mij ook beginnen te selecteren met oog op de toekomst. Het zijn nog niet de spelers voor de basis maar dat komt wel in de toekomst.

10 oktober 2021 om 18:04

Eens met bijna alles in je post, alleen dat calimero gedrag tegenover paars-wit is niet nodig. Je bent fan van de op dit moment grootste club van België, wees daar trots op en staar je niet teveel blind op selecties van Anderlecht-spelers want de 3 namen die je opnoemt hebben nauwelijks een rol van betekenis gespeeld in Martinez zijn parcours (verschaeren misschien nog het meeste maar die leek in 2019 een groter talent te zijn dan Doku en De Ketelaere, wat nu al lang niet meer zo is). Mertens, Batshuayi, Chadli en Vertonghen moeten inderdaad wel voor goed en voor altijd uit de basis verdwijnen. Tielemans zal op termijn wel een belangrijke rol spelen maar Martinez had inderdaad een statement moeten maken door hem niet in de basis te zetten tegen Frankrijk.

10 oktober 2021 om 20:36

Calimero ach wat, dat hij Dimata, Cobbaut en bankzitter Verschaeren op die specifieke momenten op riep was toch met de beste wil van de wereld niet te begrijpen? Alsof Duitsland plots een speler uit de 4de Bundesliga zou oproepen? Maar het waren wel altijd Anderlecht spelers, kan toch geen toeval zijn lijkt me. Dat soort vreemde farces kwamen nog eens bovenop zijn slechte communicatie, zijn eeuwige favorietjes, zijn slechte game management. Ja, dan ben je echt een clown.

10 oktober 2021 om 22:09

Hij nam ook Vanaken mee naar het EK terwijl die op dat moment al maanden niet meer in vorm was, de Duivel was die in veruit de slechtste competitie van de selectie speelde en al lang geen jong talent meer was. Niemand begreep waarom hij erbij zat toen, heeft Martinez dan ook aandelen in Club? Met zijn huidige vorm verdient hij zijn plek wel overigens, maar samen met Chadli waren zij op het moment van de EK-selectie toch de twee grote vraagtekens.. Ik denk trouwens dat Dimata er letterlijk maar 1 keer bijzat door blessures bij andere spitsen en Cobbaut is ongeveer de enige Belgische linksvoetige centrumverdediger, naast Vertonghen, die een (heel klein) beetje potentieel leek te hebben, daarom dat Martinez hem dus wou testen. Dat Martinez buiten moet ben ik het wel mee eens, zoals de meeste Belgische voetbalfans.

10 oktober 2021 om 23:08

Als we de behandeling van bijvoorbeeld Verschaeren, Doku en Sambi vergelijken met die van De Ketelaere dan vind ik wel dat er een opvallende tendens is. En dat zeg ik als neutrale supporter in deze.

11 oktober 2021 om 09:47

Ik ben het er 100% mee eens dat De Ketelaere nog te weinig kansen heeft gekregen en daar mag terecht kritiek op zijn, maar in het verleden vond ik dan weer dat Vanaken teveel krediet kreeg. Dus van een clubvoorkeur zie ikzelf weinig terug.

in al die jaren met deze generatie spelers niet eens een finale gehaald. Erg slecht vind ik dat. Het aankomende WK zal denk ik het laatste kunstje worden voor een gedeelte van de groep. En ik mag hopen ook voor de coach als hij weer niet ver geraakt.

België is langzaam status van Spurs aan het overnemen op Nationale niveau. Die laten het altijd afweten in grote wedstrijden ondanks dat je soms het idee krijgt dat ze een goed toernooi spelen.

Ik denk toch dat het nu voorbij is met hun gouden generatie, alhoewel ik weinig prestatie heb gezien van België de afgelopen jaren dat ze nr 1 staan snap ik helemaal niet, Brazilië, Frankrijk zijn toch veel beter

Het probleem van België is dat de verdediging inmiddels gewoon matig is en dat breekt ze op.

Het lijkt dat de piek van de ‘gouden generatie’ geweest is. Uiteindelijk geen prijs gepakt, wat misschien met een top coach wel gelukt was.

België dit, België dat, België helemaal niks, fake nr 1!!

10 oktober 2021 om 21:34

tja altijd minimum kwartfinale al 7 jaar lang dat kan jullie generatie van 74 en 88 niet zeggen; dat waren eigenlijk echte losers die rap op waren.

Zo veel mooie voetballers, maar deze generatie heeft het kennelijk ook gewoon niet. Doodzonde, er hadden gewoon prijzen gepakt moeten worden.

België mist een winnaars mentaliteit.
Het veld op gaan met fierheid om voor je land te mogen spelen.
Dit merk je al bij de nationale volksliederen
Meerendeel staat er bij zonder emotie.
Als je dit vergelijkt met de fransen of Italië.
In combinatie met een trainer die beperkt is en het gemis van de winnaars mentaliteit wordt het moeilijk om iets te halen.
Ook al heb je een top lichting.

Als Belg zijne moet ik toegeven dat Martinez in mijn ogen niet zo speciaal heeft gepresteerd.
Op WK tegen Brazilië winnen we maar liggen bijna hele match onder, tegen Portugal deed Ek ook.
Nu weer 2 topmatchen verloren.
Beter dan Wilmots is nu ook niet moeilijk.

Ik denk dat geen enkele trainer het beter had gedaan als Martinez, Als klein land met dunne spoeling moesten alle sterren gelijktijdig in vorm zijn om een prijs te pakken en die situatie heeft zich misschien enkel in op het wk voorgedaan.
Maar om positief te blijven met een B-ploeg vandaag tegen in Italië dat meer A spelers opstelde deed België het goed, drie keer op het houtwerk. Ik zou ze nog niet afschrijven voor WK in Qatar als Martinez de oudjes durft passeren.

Italië twee keer onverdiend gewonnen eigenlijk tegen de Belgen, maar ja ze hebben een slimmere trainer dan de Belgen, Italiaans Voetbal is gewoon verkrachting van een mooie sport. Verdedigen en vals spelen, meer kunnen die armoezaaiers niet

Wat heeft Nederland ooit gewonnen het EK in 88? Tja dan kan België ook zijn olympische medaille van 1920 er bij sleuren (toen waren er nog WK of Ek's en was dit het allehoogste wereldwijd en dus niet enkel van Europa)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren