Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Goedemorgen Oranje mikt op Depay: ‘Daar verbaas ik me iedere keer over’

Laatste update:

Marciano Vink is niet te spreken over het optreden van Memphis Depay in de gewonnen WK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland (0-1). De analist van ESPN is van mening dat de spits van het Nederlands elftal veel te onzorgvuldig is in balbezit en zijn acties te vaak doordrijft, zo vertelde hij zondagmorgen bij Goedemorgen Oranje. Huub Stevens is het helemaal eens met het oordeel van Vink, maar weet ook dat de onvoorspelbaarheid een groot wapen is van Depay.

"Ik heb naar Memphis gekeken zoals ik altijd naar Memphis kijk", aldus Vink. "Je weet gewoon niet wat je krijgt. Het is heel wisselvallig. Het is een hele goede voetballer, maar ik vind dat hij te grote delen van de wedstrijd onzichtbaar is. Hij probeert het wel, maar het mislukt vaak. Ik verbaas me er iedere keer over dat hij in dezelfde valkuil trapt. Hij moet het vaker simpel houden en op balbezit spelen. Hier helpt hij het team niet mee. Tegen Turkije was hij geniaal en hou je weer van hem, maar bij wedstrijden van Barcelona denk ik: 'Ach...'"

Vink haalt aan dat Depay zich vaak laat uitzakken uit de spitspositie om de bal elders op het veld op te halen. "Dan ligt er voor hem een groot gat", gaat Vink verder. "Dan moet hij de bal vasthouden, laten vallen en doorvoetballen. Je kan geen actie maken als je tien minuten niet aan de bal bent geweest. Als hij de bal heeft, heeft hij zo'n drang om iets te laten zien, dat het verzand in balverlies of een actie die mislukt. En dan gaat dat handje weer omhoog. Een echte wereldklasse speler heeft beter het gevoel waar hij een actie kan maken en waar niet. Daar zit bij hem een te groot vraagteken. Hij moet nu ook wedstrijden gaan dragen bij Barcelona, maar daar is hij niet toe in staat."

Stevens is van mening dat dat er niet meer uit te krijgen is bij Depay. "Dat is niet te veranderen bij hem", aldus de oud-trainer. "Het is ook een kwaliteit van hem, maar het werkt ook vaak tegen hem en tegen de ploeg. Je zou wensen dat hij vaker in het belang van de ploeg speelt, maar dan ontneem je hem ook een bepaalde kracht. Ik vind het een gevaar voor het team. Doordat hij de bal vraagt, heb je ook bepaalde spelers die niet de diepte in gaan, omdat ze bang zijn dat er dan balverlies volgt en ze tien meter extra moeten lopen. Maar hij is zo zelfverzekerd dat hij die actie toch wel maakt."

Hans Kraay jr. zou wensen dat Depay een voorbeeld neemt aan Ruud van Nistelrooy. "Als Ruud van Nistelrooy als aanvaller even vijf minuten de bal niet kreeg, wilde hij voetballen", vertelt de analist. "Dan ging hij hem halen op plekken waar hij hem niet moest halen. Die heeft een knop omgezet, of dat heeft een trainer bij hem gedaan, dat hij geduld moest hebben. Mede daardoor is hij volgens mij zo goed en zo kil geworden. Hij kon prima zeven minuten zonder balbezit. Maar eigenlijk moet je kijken naar de statistieken van Depay en die zijn waanzinnig bij het Nederlands elftal."

Ook Georginio Wijnaldum neemt Depay enigszins in bescherming. De middenvelder van Paris Saint-Germain heeft op de website van de FIFA lovende woorden over voor zijn ploeggenoot. "Ik denk dat het team het zo goed doet vanwege Memphis", vertelt Wijnaldum. "Tegenstanders houden hem voortdurend in de gaten. Daardoor krijg ik, of een andere middenvelder, ruimte. Hij maakt zijn medespelers beter. Memphis is nu een aanvaller, maar doet veel meer dan alleen het maken van doelpunten. Hij laat dingen gebeuren. Echt een geweldige speler."

Ben jij het eens met de tafelgasten van Goedemorgen Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zijn de verwachtingen rondom Depay ? Is inmiddels goed voor +30 goals en + 20 assist in het Nederlands elftal. En ja hij is extreem wisselvallig , een typische alles of niets speler zelfs gedurende een wedstrijd schommelt hij tussen een 3 en een 9. Maar als de alternatieven de Jong , Weghorst, Boadu en of Jansen heten dan kijk ik 100 procent liever naar Depay. Die af en toe gaat dribbelen als hij moet passen en vice versa.

10 oktober 2021 om 11:49

Het ligt er aan langs welke meetlat je Memphis legt. M.i. is Memphis europese subtop. Als je hem langs de meetlat van europese top legt, dan haalt hij dat niveau soms wel soms niet. Niet voldoende. Maar als je inderdaad kijkt naar de andere spitsen dan is dat europese middelmaat. Wat dat betreft blijft Memphis verreweg onze beste aanvaller. Afhankelijk van uit welke kant je het bekijkt zul je een andere mening horen.

10 oktober 2021 om 11:50

Tja dit is toch hoe je Depay samenvat: alles of niets. Kan een bal van 25 meter stijf in de kruising schieten om vervolgens passes over 5 meter te verpesten. En jij zijn statistieken in het Nederlands Elftal zijn heel erg goed, maar als we naar efficientie kijken is het heel erg matig. Voor elke geniale actie/goal/assist verspeeld die ook weer 10 keer de bal en vaak op een domme manier.

10 oktober 2021 om 11:51

Je kunt wel de stafistieken bijhalen, maar de kritiek is toch terecht en onderbouwd?
Dat hij zoveel goals heeft gemaakt bij Oranje heeft hij geluk dat het team op hem was afgestemd. Maar cijfers van aantal goals zijn niet altijd tekenend.
Hij heeft Van Basten en Cruijff voorbij gestreefd waarschijnlijk? Dus is hij beter dan de 2? Als hij Kluivert inhaalt is hij dan beter als Kluivert?

10 oktober 2021 om 11:51

Het ging er ook om dat hij continu zelf die actie wil maken en daardoor niet in dienst van het team speelt. Het gaat niet alleen om de cijfers. Maar dat hij zn team er ook mee heeft als hij elke keer die actie zelf wil maken en niet die bal simpel door speelt naar bijv iemand die diep gaat. Dan kan je bij het vele balverlies wat hij heeft als team in de problemen komen.

10 oktober 2021 om 12:05

Ik vind dat een beetje scorebord journalistiek. Ja hij hij scoort 30+ goals, maar als je ziet hoeveel aanvallen en kansen hij om zeep helpt door egoistisch te zijn of het mooi willen doen, dan beroofd hij het team ook van 30+ goals.

10 oktober 2021 om 12:34

Ach schei toch uit. Zonder Memphis hadden we niet eens meegedaan het afgelopen toernooi. Alles valt of staat met de vorm van Depay. Is ie in vorm dan is het genieten geblazen en kunnen we winnen tegen de absolute top. Heeft ie het niet, dan winnen we met 1 0 van Letland of vliegen we eruit tegen Tsjechie. By far onze belangrijkste aanvaller. Ik vind dat de andere buitenspelers en toppers ook wel hun verantwoordelijkheid mogen nemen. Wijnaldum en Klaassen doen dat met regelmaat, maar andere spelers mogen ook weleens een wedstrijd beslissen.

10 oktober 2021 om 12:49

Dat hij de beste aanvaller is bewijst in deze alleen wat over het niveau van de nl aanvallers. Memphis is koning in het land der blinden… helaas.

10 oktober 2021 om 13:15

@NL_Modric, ik vraag me dat af. Bij Feyenoord werd datzelfde gezegd over Berghuis. Verschillende supporters zeiden toen dat dat weliswaar klopte maar dat misschien andere spelers op zouden staan als hij weg was. En ze hebben gelijk gekregen. Wie zegt dat dat niet bij Oranje kan gebeuren? Dat andere spelers beter gaan spelen en gaan scoren?

10 oktober 2021 om 13:43

Dat is het mooie van voetbal Kyle, we zullen het nooit weten. Ik vraag me alleen wel af waarom Berghuis, Malen, Promes, Luukinho, Weghorst zo weinig brengen nu. (En dat zeg ik als fan van Berghuis en Weghorst) Daarbij houd ik wel van voetballers die een overtal situatie kunnen creëren en daarin is Depay verder dan de andere aanvallers.

10 oktober 2021 om 18:34

We zouden het kunnen weten als Van Gaal hem een keer zou laten banken. Wie weet loopt het dan beter bij Oranje. Er wordt nu wel gezegd dat hij onze beste aanvaller is en we geen keuze hebben maar dat vraag ik me dus af. Depay speelt al een poosje waardeloos, zowel bij Barcelona als in Oranje. Dus probeer het eens zonder hem, zou ik denken.


Edit: ik schrijf dit omdat jij stelt dat we ons zonder Depay niet zouden hebben geplaatst. Dat weet jij dus ook niet, terwijl je wel heel stellig bent in je redenering.

10 oktober 2021 om 12:31

We kunnen constant blijven zeuren over Depay, Frenkie en Wijnaldum maar ik denk dat we moeten accepteren dat dit het is. Een spits die geen absolute wereldtop is en twee degelijke dienende spelers die ook beiden geen wereldtop zijn. Die zullen wisselvallig blijven. Van Dijk en De Vrij zijn de enige constante factoren en onze beste spelers

10 oktober 2021 om 12:35

Het probleem is wanneer de Van der Vaarts van deze wereld steeds in de kont van Memphis gaat Kruipen dan gaat hij er zelf ook in geloven

Ik verwacht echt meer van Depay anders wordt het komende WK echt een teleurstelling dan vliegen we er in de achtste finales uit.

10 oktober 2021 om 12:01

Memphis is Memphis. Je weet gewoon dat hij de helft van de wedstrijden slecht speelt en de helft goed en dat hij in beiden gevallen vaak balverlies heeft. Gaat ook nooit veranderen, maar het blijft onze beste aanvaller.

10 oktober 2021 om 12:06

Die laatste 6 woorden is eigenlijk het grootste probleem. Hij blijft onze beste aanvaller, dus speelt hij altijd en is het elke wedstrijd een verrassing wat hij laat zien. Je kan gewoon niet op hem bouwen en dat is eigenlijk best wel een probleem, ook met name voor de andere 10 spelers op het veld...

10 oktober 2021 om 12:34

Maar als je spelers wil waarop je structureel kan bouwen dan kan je maar twee spelers opstellen. Van Dijk en De Vrij en misschien Bijlow nog als hij dit niveau weet vast te houden

10 oktober 2021 om 12:40

Denk je ook niet dat spelers - gebrek aan personality?- ook gewoon niet durven ook maar iets in te gaan tegen Memphis-van dijk -Wijnaldum kliekje waardoor iets als van Memphis almaar wordt geaccepteerd .. echt ongelooflijk hoeveel ballen die verprutst om na 1 mooie goal te worden opgehemeld. Ik mis dan echt tegengas zoals bijvoorbeeld een van Bommel of Tadic zou doen. Deden ze maar half zo stoer tegen elkaar als tegen Derksen ..

10 oktober 2021 om 12:43

Depay, Wijnaldum en Frenkie mogen idd af en toe wat meer op hun plek gezet worden maar de enige personality is Van Dijk maar die zie ik dat ook niet doen

10 oktober 2021 om 12:46

We hebben helaas geen Haaland's , Mbappe's , Ronaldo's of Lewandowski's in Oranje en daar moeten we maar mee zien te dealen helaas.

10 oktober 2021 om 13:07

Jaap, volgens mij hebben bijna alle spelers gewoon een ondergrens. En ook het vermogen in te zien dat ze even simpel moeten spelen als het moeilijke maar blijft mislukken. Depay heeft dat gewoon niet. Die denkt na 100 rampballen dat de 101e 'natuurlijk' weer briljant is. Depay haalt een 3 of een 8, heeft nooit geleerd een 6 te halen.

10 oktober 2021 om 13:16

@trodat, juist! De ondergrens van Depay ligt heel laag. En hij leert niet van zijn fouten.

10 oktober 2021 om 13:45

@trodat4030 maar daar heeft een Frenkie ook last van. Als je voor de zoveelste keer een onnodig lange dribbel gaat uitvoeren om een tikkie breed of terug te geven en je ziet dat het tempo in een wedstrijd omhoog moet dan moet je toch ook een keer gaan denken dit werkt niet en een keer de bal sneller afspelen of een keer diep spelen? Hetzelfde verhaal met Wijnaldum die ook vaak te lang loopt met de bal. Heel dit Oranje heeft een diepe ondergrens op de keeper en de twee centrumverdedigers na

10 oktober 2021 om 14:10

Denk je dat je daar als Nederlands elftal trainer iets dan kan doen? Lijkt me zo frustrerend als trainer; je ziet het potentieel - want eerlijk is eerlijk dat hebben Frenkie, de ligt, Memphis of gravenberch gewoon voor wereldtop - maar ergens dan gewoon niveau Letland zo vaak op de mat leggen... Is toch om krankzinnig van te worden? Hoe kan het dan toch dat Frenkie in Ajax wel wereldtop speelde, Wijnaldum naar PSG wordt gehaald en de ligt met beckenbauer gelijk werd gesteld... Ik zie van Gaal dat er nog het meest uithalen van alle trainers want Ajax 95 was puur individueel ook niet op elke positie de allerbeste ter wereld a la Galacticos maar wel total onverslaanbaar. Dat maakt dit Nederlands elftal voor mij zo jammer, dat gigantische onbenutte potentieel

10 oktober 2021 om 16:05

tja, hoe kan het dat Viergever en Younes zo goed speelden in die succesvolle EL campagne van Ajax? ik weet het niet. soms stijgen spelers misschien in een goed draaiend elftal gewoon boven zichzelf uit. Wijnaldum scoorde dan een keer twee keer tegen Barca in de CL maar is net als Frenkie ook niet echt een speler die structureel bepalend is bij zijn clubs. het zijn prima dienende spelers als ze in dienst kunnen spelen van een paar bepalende spelers, maar in Oranje moeten deze twee dienende spelers opeens hun stempel op het spel gaan drukken en zelf bepalend zijn maar dat kunnen ze helemaal niet

Lol, ga anders Depay vergelijken met Ruud van Nistelrooy, letterlijk een top 10 Champions League legende die tig jaren basisspeler was bij de absolute wereldtop. Feitelijk gezien onze beste spits ooit. (sorry, maar Van Persie is niet eens top 30 CL topschutter, dus onmogelijk om hem boven Ruud te plaatsen) Depay zal hoogstwaarschijnlijk nooit dat niveau halen. Dingetje met Depay is dat hij zich verplicht voelt om het team op sleeptouw te nemen als sterspeler, met als gevolg veel geforceerde acties en veels te veel risico. Tis niet anders lieve mensen, roeien met de riemen die we hebben, want Wout of Luukinho gaan denk ik niet veel meer brengen. Zowel Barca als Lyon volg ik niet dus kan niet over oordelen, maar speelt Depay niet bij club als valse spits? En vandaar dat terugzakken? Maar inderdaad, vanaf EK is Depay matig, niet wat we van hem gewend zijn.

10 oktober 2021 om 11:55

Waarom kijken mensen altijd zo simpel naar zo'n vergelijking. Snap je dan echt niet wat er met die vergelijking wordt bedoeld?? Misschien anders nog een keer lezen?

10 oktober 2021 om 12:01

Oh, sorry tekst in z'n geheel niet gelezen. Als jij nou mijn reactie goed had gelezen, dan zag je dat ik ook praatte over de speelstijl van Depay, valse spits, terwijl Ruud een dodelijke balletjes wachter (no offense) was, met soms een fenomenale solo/dribbel en uiteraard absurd veel goals. Oftewel 2 totaal verschillende spelers. Dus ja, een valse spits vergelijken met een pure spits als Ruud vindt ik ietwat vreemd. Mag dat?

10 oktober 2021 om 12:07

Feitelijk gezien onze beste spits ooit?misschien geen feit maar Marco van Basten is denk ik feitelijk gezien beste spits ooit

10 oktober 2021 om 12:12

Ruud was een geniale spits en ik was altijd een groot fan van hem (vooral in zijn PSV en United tijd), maar heeft nooit het niveau aangetikt dat San Marco heeft gehaald. Die staat op eenzame hoogte.

10 oktober 2021 om 12:35

Maar feit is dat Ruud in de Champions League vele legendes uit de boeken heeft geschoten, is een all time great, terwijl Van Basten niet eens in de buurt kwam van die cijfers. Ruud heeft letterlijk een hogere goal per game ratio in de CL als zowel Messi en Ronaldo. Ik zou daar Van Basten niet boven plaatsen. Edit: Ruud had in 220 wedstrijden voor MU: 150 goals, Van Basten in rond de 205 wedstrijden voor Milan: 124 goals. Dus dat Van Basten dan op "eenzame hoogte" zou staan is feitelijk onjuist. Gevalletje Messi vs Maradona: extreme nostalgie naar de door media haast mythisch gemaakte oude spelers bepalen de publieke opinie en feiten zijn daarom ondergeschikt. Een spits wordt beoordeeld op goals, JUIST op het allerhoogste niveau, en Van Basten stond in dat opzicht allesbehalve "op eenzame hoogte" boven Ruud.

10 oktober 2021 om 12:37

Bergkamp, Van Basten, Van Nistelrooij, Hasselbaink, Kluivert en Makaay waren spelers die wekelijks het verschil maakte in de Europese top. Die kan je niet vergelijken met Depay. Dat is geen absolute Europese top. Een Frenkie is ook geen niveau Davids, een Klaassen is geen niveau Cocu, een Berghuis is geen niveau Robben etc. We moeten gewoon accepteren dat dit Oranje een mindere lichting is

10 oktober 2021 om 12:41

Van Basten heeft dan weer drie gouden ballen gewonnen (oké moeilijk te vergelijken want toen mochten alleen Europeanen dat winnen, maar toch).

10 oktober 2021 om 12:56

"terwijl Van Basten niet eens in de buurt kwam van die cijfers."

Nogal wiedes hè, in de tijd dat v Basten speelde werden er veel minderCL wedstrijden gespeeld op jaarbasis + het feit dat san Marco erg vroeg moest stoppen met voetballen.

Maar speciaal voor jou even statistieken opgezocht en dan kunnen wij tot de conclusie komen dat v Basten een soortgelijk gemiddelde heeft als v Nistelrooy in de CL.

V Basten 25 wedstrijden 19 goals tegenover v Nistelrooy 83 wedstrijden 60 goals.

Nagenoeg hetzelfde gemiddelde en dat is ook een feit.!

10 oktober 2021 om 12:57

Sommigen kijken teveel
Naar statistieken. Kijk naar de spits Marco en Ruud. Zie je dat San Marco een wereldspits was. In alles beter dan Ruud!

10 oktober 2021 om 13:02

De Ballon D'or is feitelijk gezien een subjectieve populariteitsprijs gebaseerd op media aandacht, na z'n omhaal natuurlijk gelijk een media favoriet, gekozen door een handjevol journalisten. Tig bizarre keuzes bij de Ballon D'or, ook dit jaar weer Jorginho als topfavoriet en Kante hoog gequoteerd...na een paar MOTM in de CL maar de helft van het jaar geblesseerd en onzichtbaar op EK. Sorry, maar die populariteitsprijs neem ik en met mij miljoenen voetbalfans nauwelijks nog serieus. Net zoals de FIFA ratings etc. @HafRoby Als sommige 'teveel naar statistieken kijken' is Ronaldo ook waardeloos aangezien zelfs een mannetje voorbij dribbelen er al jaren niet in zit. Volgens jouw logica zeggen al zijn goals dus niks. @Dauwe, leuk geprobeerd maar je bewijst, zonder dat je het doorhebt, excact mijn punt dat qua cijfers Ruud en Marco niet voor elkaar onderdoen. Thanks.

10 oktober 2021 om 13:30

"Dauwe, leuk geprobeerd maar je bewijst, zonder dat je het doorhebt, excact mijn punt dat qua cijfers Ruud en Marco niet voor elkaar onderdoen. Thanks."

Dat is niet wat jij zei/getyped hebt.

Dit is wat je zei;

"terwijl Van Basten niet eens in de buurt kwam van die cijfers."

En dat is feitelijk onjuist aangezien ik met de CL statistieken aantoon dat zij nagenoeg hetzelfde gemiddelde hebben in de CL.

Dan wil ik bij deze ook inhaken op de statistieken van de competitie die je aanhaalt, waar trouwens helemaal níet zo veel verschil inzit qua doelpunten. Heb je in de statistieken ook meegenomen dat v Basten in een veel meer defensieve competitie speelde waar veel meer wedstrijden beslist werden met 1-0 of met 1 doelpunt verschil.?

10 oktober 2021 om 14:12

Exact. Niet helemaal het punt van het artikel wie de beste spits bij ons ooit was, maar zo ja dan is Marco zonder twijfel 1. En Kluivert 2. Valse spits is imo onze meest prachtige speler ooit, Bergkamp

10 oktober 2021 om 18:48

@japie_krekel - Die spelers hadden natuurlijk ook beduidend betere spelers naast zich lopen, zowel in de nationale ploeg als bij hun club. Memphis moet momenteel bij Barcelona en Oranje zo'n beetje elk gevaar in z'n eentje stichten. Ik denk niet dat een Makaay onder die omstandigheden veel doelpunten zou maken.

10 oktober 2021 om 12:19

Ik kan me herinneren dat V. Nistelrooij ook vaak bergen met kritiek kreeg in het Nederlands elftal en hij nooit een onbetwiste basisspeler is geweest..

Memphis is naar mijn inziens de meest overschatte/overhypte speler.

10 oktober 2021 om 12:11

Maar tegelijkertijd is hij ook de meest onderschatte speler. Ik weet niet precies hoe hij dat doet🤔

10 oktober 2021 om 12:18

Waarom is hij bijvoorbeeld meer overschat dan Luuk de Jong?

10 oktober 2021 om 12:35

Door wie wordt hij overschat dan? Niemand ziet hem als absolute topspeler. Gewoon als goede, maar wisselvallige speler. En dat is hij ook. Neemt niet weg dat hij nog steeds een van de beste spelers van Oranje is. En met afstand de beste aanvaller.

10 oktober 2021 om 12:40

Depay is idd geen wereldtop en dat beaamt ook iedereen wel. Naar mijns inziens is Frenkie de meest overhypte speler want die laat nog minder zien dan Depay en die wordt wel neergezet als een of andere wereldtopper

10 oktober 2021 om 12:59

Frenkie is echt overhypt. Iemand die zoveel aan de bal is en niet 1 keer iemand voor de goal zet of een mooie steekbal. Nihil gewoon.

10 oktober 2021 om 13:55

"Overhypen" is mijns inziens de meest irritante contaminatie.

Wat Vink zei is precies hoe het is. Hij moet leren niet elke keer zelf die actie willen maken maar die bal simpel te spelen naar een teamgenoot. Die zoveel meer meters moeten maken door zijn vele balverlies.

110 procent eens met Vink. Depay vind zichzelf de spits én de 10, wil het liefst de voorzet geven en hem zelf binnenwerken.. Depay staat alleen in de spits bij balbezit tegenstander, want als spits hoeft hij de minste meters af te leggen om druk te zetten.. In veel wedstrijden ben je veel beter af zonder hem dan met hem. Het probleem is dat het totaal niet te voorspellen is welke wedstrijd hij gaat spelen, dus dan krijgt hij steeds het voordeel vd twijfel en wordt hij toch weer opgesteld in de hoop dat hij het laat zien. Helaas worden we toch (te) vaak teleurgesteld.

We verwachten ook gewoon te veel van hem. We zijn in het verleden gezegend met fenomenale aanvallers en willen heel graag dat hij dat ook is, maar dat is gewoon niet zo. Hij is echt een prima speler, maar lang niet consistent genoeg om echt bij de top te horen.

Depay is een alles of niets voetballer. Speelt of een heerlijke wedstrijd of het is net iemand van de KKD waar je naar kijkt die mega veel balverlies heeft, het spel enorm vertraagd en egoïstisch speelt. Dat hij veel goals in oranje achter zijn naam heeft staan is overigens niet zo gek, je speelt 80% tegen de lamme en de blinde maar op het EK waar de knaken verdeelt worden was hij nergens te bekennen. Nuttige speler en de beste optie helaas die we hebben maar geen topper. Die hadden we vroeger, internationale topspitsen en daarmee zijn we verwend.

Niet vaak eens met Marciano maar hiet heeft hij helemaal gelijk. Wat ik niet begrijp zijn de trainers die zo lovend over m zijn en m zelfs naar Barca halen bijv. Ik als trainer zou niet zo een type aanvalsleider in mijn ploeg willen hebben. Je hebt iemand nodig die aanvallend veel betrouwbaarder is. Iemand die wellicht minder goals maakt maar wel het team beter laat functioneren en dat is Depay alles behalve. Al met al onze beste aanvaller.

10 oktober 2021 om 12:56

Het klinkt hypothetisch, maar zou Memphis Depay bij Barcelona spelen, als Ronald Koeman daar geen trainer was?

10 oktober 2021 om 13:15

Denk het niet enerzijds. Maar anderzijds was hij wel MVP van Ligue 1 en al jaren bij de top 10 beste spelers en ook in de CL aardige cijfers. Vaak ben je dan "uitgeleerd" en ga je naar een grotere competitie/club. Maar nogmaals, zonder Koeman ben ik benieuwd of Barca hem had gehaald. Maarrr, was eigenlijk wel Lyon ontgroeid gezien zijn prestaties daar?

10 oktober 2021 om 13:19

Natuurlijk zou hij daar dan niet spelen. Hetzelfde geldt voor Luuk de Jong.

10 oktober 2021 om 20:25

Inderdaad, easy answer.

We hebben op het moment niet beter!! Moeten het maar doen met Depay tis niet anders! Mijn hoop was een beetje gevestigd op Brobbey maar tsjaa daar zie ik het ook niet meer mee gebeuren niet de eerst 2 jaar in ieder geval!!

Iedereen is het min of meer wel eens over hem. Ergens tussen de 3-9, en er is geen betere. Je zou toch denken dat een privé coach net een verschil zou kunnen maken. Net even op bepaalde momenten niet die actie maken. Maar dan moeten die momenten wel duidelijk te onderscheiden zijn.

Met Suarez , Messi, Neymar zat Memphis gewoon op het bankje. Nu valt het lot inzien handen. Er zij geen dragers meer van het elftal. Piqué en Busquets is nu oud zeer die weten het allemaal beter, want zo ging het vroeger. Bij elke organisatie zouden die eruit gaan.

10 oktober 2021 om 18:46

Met Messi en Neymar naast zich is het ook veel makkelijker voetballen, natuurlijk. Pedro deed het destijds bijvoorbeeld goed, maar had die daar nu opgesteld bij Barcelona en hij had het ook heel zwaar gehad. Zowel in Oranje als bij Barcelona moet het voorin veelal van Memphis komen. Er zijn maar een handjevol spelers die onder die omstandigheden nog kunnen excelleren. Memphis kan dat maar heel sporadisch, maar dat is zeker geen schande.

Het is lastig. We moeten ook niet vergeten dat Memphis heel veel alleen moet doen voorin. Het enigste wat hem helpt, is de aanwezigheid van Wijnaldum of Klaassen afhankelijk van wie er op 10 speelt. Hij is de persoon die iets moet forceren, want de overige aanvallers hebben die kwaliteiten niet, het niveau niet of zijn simpelweg nog te onervaren om hun stempel te kunnen drukken. Memphis heeft ook liever twee toppers naast zich op de flanken zodat hij meer ruimte krijgt, maar die zijn er helaas niet. Niet bij Barcelona en ook niet in Oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren