Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wordt voor duivels dilemma geplaatst: ‘Hij is er niet klaar voor’

Laatste update:

Ajax moet zich de komende tijd oriënteren op wie de eerste doelman moet worden nu Maarten Stekelenburg een heupoperatie moet ondergaan en uitgekeept lijkt. Erik ten Hag heeft de beschikking over momenteel nog eerste doelman Remko Pasveer, de relatief onervaren Jay Gorter en ook nog voormalig eerste keus André Onana, wiens schorsing in november ten einde loopt. Het aantrekken van een nieuwe doelman is ook een optie.

Joop Hiele verwacht dat Ajax deze keer een doelman in het buitenland zal zoeken, nadat directeur voetbalzaken Marc Overmars in de zomer ervoor koos om Pasveer en Gorter aan te trekken. “In Nederland loopt nu geen eerste keeper rond voor Ajax, dus ik denk dat ze in het buitenland gaan scouten. Ik durf niet te zeggen wie ze zouden moeten kopen”, vertelt de oud-doelman in gesprek met de NOS. “Jasper Cillessen? Laat die eerst maar weer helemaal fit worden en minuten maken bij Valencia.”

“Ik ben ervan overtuigd dat Ajax met zijn scoutingsapparaat een goede keeper zal vinden.” Volgens Hiele is Pasveer een goede Eredivisie-keeper. In de Eredivisie heeft hij het hoogste reddingspercentage van alle doelmannen. “Maar hij mist het Champions League-niveau…” Sander Westerveld sluit zich aan bij Hiele, ook voor hem is Pasveer niet de ideale keeper voor Ajax. “Als ze er niet uitkomen met Onana dan zou ik in de transferperiode op zoek gaan naar een nieuwe keeper”, adviseert de voormalig Oranje-international.

Sportief gezien lijkt de keuze om Onana weer tot eerste doelman te bombarderen logisch, maar de contractperikelen na de dopingaffaire spelen ook een rol. “Ik zou hem niet eens meer op de club toelaten. Door hem alleen zit Ajax in de problemen. Hij had een jaar bij moeten tekenen met een gelimiteerde transfersom erin als goedmakertje voor zijn fout in het hele dopingschandaal”, oordeelt Westerveld.

Ten Hag benadrukte eerder dit seizoen dat Gorter, 21 jaar, nog een aantal stappen moet maken om in de pikorde eerder aan de beurt te komen dan Pasveer. “Gorter heeft het natuurlijk heel goed gedaan vorig seizoen bij Go Ahead Eagles, maar de stap van de Keuken Kampioen Divisie naar Ajax is echt heel groot”, zegt Hiele. “Je zag het vorig seizoen ook met Kjell Scherpen. Die deed het heel goed bij FC Emmen, maar kwam uiteindelijk ook tekort voor Ajax.” Ook Westerveld is duidelijk over Gorter. “Hij is er nog niet klaar voor.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou Maduka Okoye van Sparta ophalen. Echt een fenomenale atleet, jong, talentvol en zeker beter dat Pasveer en Gorter. Dan kan je de komende 3 jaar zeker weer vooruit.

7 oktober 2021 om 07:39

Denk niet dat Sparta hem laat gaan tijdens het seizoen.

7 oktober 2021 om 07:55

Als de prijs hoog genoeg is heeft Sparta weinig keuze. Hoe vervelend dat ook voor Sparta is. Een miljoenenbedrag is dan simpelweg niet te weigeren. Beetje hetzelfde verhaal als een club die, bij wijze van spreke, 70 miljoen op Antony biedt in de winter. Dat accepteert Ajax ook, lijkt mij.

7 oktober 2021 om 09:21

Flekken??? zal er toch wel wat van kunnen is 28jr of anders die keeper die vorig jaar bij Emmen op het doel stond Verrips die vond ik ook wel bovengemiddeld goed. Beide zijn vast niet minder dan Pasveer.... Enige is dan schrijf je Gorter af want die jongens komen voor de basis en Gorter daalt dan weer in pikorde en ben ook wel gecharmeerd van Raatsie die doet fdan ook niet meer mee. Wellicht moet Ajax gaan voor huren van een keeper die ergens anders tweede keeper is, bijvoorbeed onnaruma.... :-) of anders Onana eerder naar Inter (waar hij toch heen gaat) laten gaan en in ruil daarvoor een half jaar Handanovic, Brazao of Radu voor een half jaar krijgen (met optie tot koop). Ook Kelleher derde keeper Liverpool o zouden opties kunnen zijn en als men toch niet overtuigd is van de jeugd haal dan João Paulo maar AL moet je voor hem denk ik wel rond 10 mio betalen

7 oktober 2021 om 09:58

@ Xajacfa

Een buitenlandse keeper als directe versterking moet je niet huren. Daarvoor is de communicatie met de verdediging te belangrijk.

7 oktober 2021 om 15:44



Afcfokke,

Klopt want iedere verdediger van Ajax is Nederlands.. Onzin natuurlijk. Een keeper kan zich in alle talen gemakkelijk verstaanbaar maken.

Als Iedereen kan spelen bij Ajax staan er doorgaans jongens uit Kameroen, Ivoorkust, Servie, Braziliã«, Argentinie, Mexico, Ghana en Nederland samen op een veld. Waarom zouden die niet met elkaar kunnen communiceren?

7 oktober 2021 om 22:08

Communicatie op het veld gaat niet per sé om elkaars taal begrijpen, maar om elkaars voetbal te begrijpen. Daar gaat een proces over heen.

7 oktober 2021 om 22:50



en zoveel beter is hij niet dan Gorter. Ajax is op zoek naar een keeper met internationale ervaring. Ik denk dat ze bij Cillessen uit zullen komen. Valencia wil hem kwijt maar niet vanwege zijn kwaliteiten maar hebben het geld nodig. Cillissen drukt behoorlijk op hun begroting.

8 oktober 2021 om 02:38

Ik heb van Turkse vrienden gehoord dat ajax voor die keeper van fener gaat

7 oktober 2021 om 08:05

Op basis van wat is hij beter. Keeper van Ajax gat juist om dat ene moment en niet om complete wedstrijden. Hoeveel reddingen/ingrepen heeft pasveer moeten verrichten? Stuk of 8 ofzo dat is echt andere koek dan lekker in de wedstrijd groeien. Pasveer van Vitesse, echt een goede keeper. Pasveer van Ajax echt een drollenvanger. En dan het beter dan Gorter. Hoezo? Onana was een ramp in de Kkd en Ajax had er geen vertrouwen in. Echter raakte krul geblesseerd en de rest is geschiedenis. Dus tot Gorter er daadwerkelijk staat, kunnen we er weinig van zeggen. Zelfs Scherpen kreeg een aantal kansen voordat hij werd afgeschreven.

7 oktober 2021 om 08:39

Daar ben ik ook gecharmeerd van. Heeft wel iets weg van Onana. Maar als deze keeper van CL niveau zou zijn, had hij niet meer bij Sparta gespeeld. Ik had hem misschien eerder gehaald ipv Gorter of Pasveer. Vind hem wel beter dan Drommel.

7 oktober 2021 om 09:06

Die hadden ze dan ipv Gorter moeten halen. Als je deze jongen haalt heb je ook weer een keeper die er niet klaar voor is.

7 oktober 2021 om 11:47

Maar die kun je ook niet zomaar voor de leeuwen gooien. Ik zou wel kunnen begrijpen dat ze 'm zouden halen, maar dan meer om hem klaar te stomen voor de toekomst. Gezien de goede uitgangspositie in de Champions League en het feit dat je dus op alle fronten meedoet, is een doelman met een bepaalde hoeveelheid ervaring wel nodig. Dan zul je het dus waarschijnlijk over de grenzen moeten zoeken.

7 oktober 2021 om 12:08

Zou gewoon Onana opstellen, die is 5 klassen beter. Met hem heb je zoveel meer kans om verder te komen in Europa en kampioen te worden. Soms moet je gewoon uitzonderingen maken, kijken we in de zomer wel weer verder.

7 oktober 2021 om 16:56

Zodat hij lekker in vorm naar inter kan overstappen. Lijkt mij niet zo'n fijn plan

8 oktober 2021 om 12:19

Het interesseert mij helemaal niets of Onana in of uit vorm is als hij naar Inter gaat. Ik wil gewoon dat Ajax het zo goed mogelijk doet dit seizoen. Als dat met Onana zo is dan wil ik dat Onana speelt.

7 oktober 2021 om 12:56

Okoye gaat ook naar de Africa cup. Schiet je ook niet zo veel mee op.

7 oktober 2021 om 16:05

Ben het helemaal met je eens, maar vergeet niet dat als hij met Nigeria voor de Africa cup geplaatst is (weet ik niet of dat ook zo is), ook hij begin volgend jaar zomaar een paar maanden afwezig kan zijn. Dan heb je dus een nieuwe keeper, die pas in april inzetbaar is. Dat is ook niet ideaal.

7 oktober 2021 om 17:21

Ze zouden ook eens bij man city kunnen kijken die zijn het spel van guardiola gewend natuurlijk zal ederson niet lukken maar misschien de 2de keeper zack steffen?

7 oktober 2021 om 17:50

@protheus, uitstekende suggestie vind ik! Goede keeper. Weet alleen niet of hij haalbaar is, zal vast genoeg verdienen daar en denk niet dat Man City hem graag ziet vertrekken, toch lekker om een goede tweede keeper te hebben die niet klaagt. Ik vind het wel een lastig verhaal, want met het halen van een vrij jonge keeper schrijf je Gorter al bijna af.

Waarom zo moeilijk doen? Laat pasveer lekker keepen en breng Gorter zo nu dan om te wennen. Pasveer was wat nerveus, maar is verder gewoon een stabiele en betrouwbare doelman. Na de winterstop steeds vaker Gorter en Gorter dan volgend seizoen 1e doelman. Mits hij stabiel en goed genoeg is

7 oktober 2021 om 07:31

Pasveer is nauwelijks getest.
Met Pasveer ga je niet winnen van Dortmund vrees ik!

7 oktober 2021 om 07:33

Pasveer is nauwelijks getest maar nu al compleet door het ijs gezakt. Dat zegt wel voldoende denk ik.

7 oktober 2021 om 07:49

En met Gorter wss ook niet. Aangezien je niemand kunt halen atm zullen ee het maar met Pasveer moeten doen.

7 oktober 2021 om 08:18

De keren dat Pasveer getest is, is hij er doorheen gezakt. Pasveer kan goed mee voetballen, maar wat hij laat zien kan je er net zo goed Gorter op doel zetten. Een jong talent die je niet meer punten kost dan Pasveer, en Gorter kan nog ontwikkelen als doelman. Pasveer erin laten is wachten dat het echt een keer fout gaat. Bijvoorbeeld dat Ajax in de laatste ronde van de groepsfase tegen een onnodige nederlaag oploopt door een blunder van de keeper en daardoor de knock out mist. Natuurlijk loop je die kans ook met Gorter, maar dan heb je tenminste nog een talentvolle keeper ervaring laten opdoen.

7 oktober 2021 om 08:42

Daar zit wel wat in. Onana heeft ook een jaar KKD gespeeld en heel veel fouten begaan, echt flinke ketsers. Ineens stond hij onder de lat omdat Cillessen weg ging. De rest is geschiedenis. Dus het kan wel degelijk.

7 oktober 2021 om 11:31

Snap ook niet waar dit probleem vandaan komt? Ajax had toch duidelijk de 2 beste keepers van de eredivisie. Wel gek dat pasveer dan niet nu bij oranje is en drommel en bijlow wel.

7 oktober 2021 om 20:51

Jammer dat je onnodig moet gaan provoceren in plaats van een inhoudelijke reactie te plaatsen.

Om verder wel met argumenten te reageren op jou;

Stekelenburg is geblesseerd. Heeft net een eind toernooi met oranje gekeept en alweer 38 ofzo.
Pasveer is rond de 40. Drommel is echt niet beter dan Pasveer. Bijlow is een goed talent. Die zal de ene keer beter en de andere keer minder zijn dan Pasveer. Die schelen niet zoveel.

Stekelenburg dus geblesseerd. En als je dan moet kiezen tussen vergelijkbare keepers waarvan er 1 40 is en de andere 2 nog jonge talenten. Dan is die keuze ook logisch lijkt mij.

8 oktober 2021 om 09:12

Pasveer is gewoon jonger dan Stekelenburg hoor? 37 vs 38. Alsnog oud, maar geen 40

7 oktober 2021 om 11:49

Pasveer gaat je punten kosten. Mensen beoordelen hem op 1 seizoen Vitesse, terwijl hij z'n gehele carriere al fouten maakt. Dat is op Europees niveau gewoon funest. Ik denk dus wel dat Ajax een doelman nodig heeft die het klappen van de zweep kent op Europees niveau.

7 oktober 2021 om 20:42

Pasveer kreeg tegen Sporting, Utrecht en Besiktas (afgekeurde goal) telkens maar één schot op doel tussen de palen en hij liet ze alle drie erin gaan terwijl ze alle drie houdbaar waren. Die man kan echt niet meer.

Dit is zeker een dilemma voor Ajax. Stel je overwintert in de CL en je komt tegen de echte zware tegenstanders te spelen. Dan ga je het niet redden met een Pasveer of Gorter op goal

7 oktober 2021 om 07:52

Precies dat!

7 oktober 2021 om 08:12

Dat dilemma was er begin van het seizoen ook al hoor. Met de steek zou je het ook niet redden tegen de echte zware tegenstanders. Heeft die uit tegen Twente ook weer laten zien toen. Echt flinke mismanagement van Ajax op de keeperspositie

7 oktober 2021 om 08:43

Mismanagement vind ik wat overdreven. Er is crisis (geweest), men wilde geen grote bedragen uitgeven en de tijd zien te overbruggen met 2 goedkope, ervaren keepers plus Gorter en in het achterhoofd een Onana met een kleine kans op verlenging. Vind het juist wel goed dat ze geen overhaaste beslissingen genomen hebben. Maar nu Stekelenburg geblesseerd is en Onana zo goed als zeker vertrekt, zal er wel iets moeten gebeuren.

7 oktober 2021 om 08:50

Klopt, Stekelenburg vond ik op het EK ook niet al te best. Hij komt amper meer van de grond af. Wie weet kan Ajax in de winterstop een goede keeper aantrekken en anders zou ik toch gewoon Onana opstellen. Ik snap dat hij niet geliefd is momenteel maar het is wel met afstand je beste keeper

7 oktober 2021 om 09:49

@marton, Dat is dan wel een beetje krom toch? Ajax heeft namelijk ook miljoenen uitgegeven aan Daramy terwijl op die positie helemaal geen prioriteit lag

7 oktober 2021 om 20:55

Ook inspelen op de toekomst. Neres leek al te vertrekken en Antony gaat Ajax ook niet lang kunnen houden. Tadic is inmiddels ook al redelijk oud aan het worden.
Kan je beter een speler hebben die al een jaartje is gewend, de mede spelers kent, tactiek kent etc. Anders moet die volgend jaar gaan wennen zonder backup. En als hij een buitenkansje is, moet je die niet gaan laten lopen.

Staat dus helemaal los van de keepers.
Daar hebben ze met Stekelenburg de eerste keeper van Oranje. Helaas enorme blessure. Kan je ook niet verwachten. De nummer twee, Pasveer is heel degelijk. Maar zou natuurlijk slechts zo nu en dan spelen. Onana was nog een wild card die misschien nog zou verlengen. En met Gorter een toptalent voor over 1 a 2 jaar erbij. Dus juist nu ff ervaring en dan het talent daarna laten doorstromen.

7 oktober 2021 om 08:21

Dat was met Steek erbij niet anders hoor. Van de zomer hadden ze al iets moeten doen maar dan verlengen ze met Steek en halen ze Pasveer. Dat is gewoon een hele slechte combinatie.

7 oktober 2021 om 11:20

Onana is er ook nog. Die wordt gewoon tot het einde van het seizoen door Ajax betaald dus ik kan me voorstellen dat je dan nog geen andere keeper haalt.
Ik zie het probleem ook niet, gewoon Onana opstellen.

7 oktober 2021 om 11:32

Onana wou zijn contract niet verlengen en is geschorst. Niet een betrouwbare factor vooral omdat je hem ook 2 maanden mist ivm de Africa cup. Daarnaast wist je dat onana zou vertrekken. Had hem dan in de zomer weggedaan of een jaar lang niet opgesteld. Dan kon je prima ipv pasveer een topkeeper halen.

7 oktober 2021 om 12:06

Makkelijk gezegd, maar voor een succesvolle verkoop heb je drie partijen nodig. Ik verwacht dat Onana gokt op een flinke stap die hij kan maken als hij straks transfervrij is. Zijn uitspraken zijn imo voor de bühne.

8 oktober 2021 om 14:06

2 maanden afrikacup? Zo ver is het toch niet vliegen?

7 oktober 2021 om 08:30

Wat een boude beweringen. Misschien zakken ze wel door het ijs tegen een amateur in de beker. Ik denk dat Pasveer een prima keeper is, misschien geen top, maar je kan er wel mee vooruit. Een topkeeper ga je niet zomaar kopen, zie ze in ieder geval niet. Voor de breedte wel handig als er iemand bij komt aan de andere kant, Onana hebben ze nog achter de hand. Maarom het nu aan 1 wedstrijd op te hangen die er bij eventueel na de winterstop komt is gekkigheid.

7 oktober 2021 om 08:37

Daar hangt het ook vanaf denk ik, overwintering in de CL. Dan komt er weer een miljoen of 15 extra binnen.

7 oktober 2021 om 09:39

Maar op dat moment heb je wel een zak geld om een nieuwe keeper te halen. Dus in dat geval zal het wel gebeuren. Misschien kun en moet je Onana toch nog gebruiken tot de winterstop, dan kun je die dan nog verkopen in de winterstop.
Overigens is het wel opvallend dat Ajax in de competitie nog maar 2 tegengoals heeft, ondanks Pasveer.....

7 oktober 2021 om 09:48

Agh een groot keeperstalent moet ergens boven water komen. Precies dit of nog zwaarder zei jij ook over Onana. Ik heb het idee dat Gorter wel stressbestendig is. Pasveer voelt zich nu ook vast wel comfortabeler dan eerder tegen Sporting. Gewoon zo doorgaan. Mochten zij beiden tekort schieten, gooit Ten Hag in februari Onana er in om de boel te redden. Totndie tijd zou speeltijd voor Onana onbespreekbaar moeten zijn

8 oktober 2021 om 02:44

Daarom die keeper van fener halen

Onana gewoon opstellen. Iedereen weet dat hij een profiteur is, daar hoeven we niet over te discusieren, maar je betaalt hem salaris. Dan mag ie ook gewoon ballen gaan tegen houden voor ons toch? Voor mij kan hij het verschil maken in de cl in vergelijking met pasveer enz. En dat levert ook geld op.

7 oktober 2021 om 07:42

Denk je dat hij in het doel nog wel te vertrouwen is? Wellicht kikt hij er op om Ajax nog een keer te naaien. Wat Westerveld zegt…weg er mee

7 oktober 2021 om 08:03

Haha dat s toch totaal onrealistisch? Mag je een keer keepen na zoveel tijd om die topclubs te laten zien wat je in je mars hebt, ga je het verpesten.... Laten we even normaal doen mensen

7 oktober 2021 om 08:41

Wat een onzin va Westerveld ook. Hoezo niet te vertrouwen?
Juist de CL is een podium voor spelers om zichzelf te profileren. Als hij naar een topclub wilt, zal hij zich in zijn laatste maanden juist willen bewijzen. Bovendien is hij een echte prof. Hij is niet gestopt met trainen tijdens zn schorsingen. Heeft een goede band met de spelers. Hij heeft alleen ruzie met de kantoormensen.
Vertrouwen? Vertrouw je Gorter of Pasveer dan in de CL?
Je wilt gewoon winnen. Het niveau verschil is gigantisch. Onana pakt 10 punten per jaar en Pasveer verliest 10 punten per jaar, Stekie ook.
De bal tegen Twente, Sporting en Utrecht waren gewoon houdbaar voor Onana hoor. Kun je nagaan, zo weinig goals tegen, en dan nog 3 blunders. En we zitten pas in oktober.
Je wilt liever winnen met Onana, dan verliezen met Pasveer. Of niet dan?

7 oktober 2021 om 09:08

@Hansje komop, Onana heeft voor zichzelf gekozen maar dat was naast het veld. Die man is niet opeens de duivel geworden ofzo. Als je hem opstelt gaat hij natuurlijk gewoon zijn best doen. Voor Ajax maar ook voor zichzelf.

7 oktober 2021 om 19:55

Laat hem zijn podium maar pakken op de Afrika cup. Dan ben je hem ook al kwijt. Dus in januari de beurs trekken voor een normale keeper, iets dat het bestuur heeft laten liggen in de zomer. Iedereen maakt fouten zal ik maar zeggen.

7 oktober 2021 om 07:42

Eens! Onana alleen niet opstellen als er signalen zijn dat hij zijn gebruikelijke nivo niet haalt. Wat misschien niet gek zou zijn na die schorsing.

7 oktober 2021 om 08:44

Hij zal nooit zakken tot het niveau van Pasveer. En wedstrijdritme voor een veldspeler of keeper is totaal anders.

7 oktober 2021 om 08:12

Onana zou ik zelf niet eens bij de trainingen willen hebben laat staan van onder de lat zetten. Achteraf is makkelijk praten, maar Ajax had hem net zo moeten aanpakken zoals Chelsea destijds met Mutu deed (contract ontbinden en een schadevergoeding innen).

7 oktober 2021 om 08:42

Dat kon natuurlijk nooit. Mutu zat aan de coke, lijkt me toch wel een heel ander verhaal! Daarnaast beweerde Ajax ook dat hij het pilletje per ongeluk had geslikt, dan ga je geen miljoenen claim neerleggen. Hoogstens geen salaris.

7 oktober 2021 om 09:04

Coke of een pilletje om andere dingen te maskeren. Nauwelijks vergelijkbaar inderdaad.

7 oktober 2021 om 09:10

@memphis

Volgens mij bedoelt hij ook dat Ajax direct strenger had moeten zijn. Dus niet eerst de speler steunen.

7 oktober 2021 om 10:03

Vernon, dat bedoel ik. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Voor een dopingcontrole maakt het geen donder uit of het coke of een plaspilletje is, in beide gevallen word de speler geschorst en zit de club met de gebakken peren. Ik had het volledig terecht gevonden wanneer Ajax harder had ingegrepen.

7 oktober 2021 om 13:01

@droppie Nou je weet tegenwoordig niet met watvoor slangen je te maken hebt. Onana leek een hele sympathieke vent, misschien dacht de directie dat ook. Zoals je zegt, een beetje achteraf dit. Maar goed, momenteel vindik onana de beste keeper bij Ajax, dan heb ik liever dat je met hem wint, ipv te verliezen met pasveer.

7 oktober 2021 om 13:11

@Droppie,

Coke of een verkeerd pilletje lijkt mij toch wel degelijk een verschil wat betreft gedrag. Of je Onanas verhaal moet geloven laat ik in het midden. Ik had het ook terecht gevonden als ze hem harder aangepakt hebben.
Maar je voorbeeld Mutu is natuurlijk een compleet ander voorbeeld. Ik weet niet hoe dat juridisch in elkaar zit. Maar de duur van het contract, het salaris en de aankoopsom lagen bij Onana natuurlijk stukken lager. Dat zal zeker meespelen met de boete en misschien zelfs nog wel het type doping. Zeker als de club erkent dat het per ongeluk is genomen.

7 oktober 2021 om 13:13

Taxidriver213, we weten niet hoe Onana ervoor staat aangezien hij bijna een jaar niet gespeeld heeft. Een ander punt is wel dat je ergens een voorbeeld moet stellen. Stel je hem wel op, dan zou een Ajax (of welke andere club dan ook) eigenlijk een speler die de fout ingaat (per ongeluk of niet) direct een claim aan zijn broek moeten hangen. Want laten we eerlijk zijn,wanneer dit voorval niet had plaatsgevonden, dan was hij misschien afgelopen zomer vertrokken en had Ajax er nog een leuk bedrag voor gekregen, nu heeft het alleen geld gekost (doorbetalen van salaris en het aantrekken van een andere doelman). Wanneer je hem nu laat spelen en hij zou het goed doen is hij de grootste winnaar. Wellicht meer dan alleen belangstelling dan Italië en strijkt een lekkere tekenbonus op.

7 oktober 2021 om 13:53

Wil je winnen met de rotzak van een Onana, prijzen pakken? Of wil je verliezen met keeper 3 en 4?
Als er successen wordt geboekt praat jaren later niemand meer over contracten.De herinneringen zijn voornamelijk de successen, als die begaald worden.

7 oktober 2021 om 14:04

mvbfan, heb jij een glazen bol waarin je kunt zien dat je met Onana prijzen gaat pakken? Hij is een klein jaartje uit de running geweest. Wie zegt dat hij er meteen staat? Bovendien ben je hem straks ook nog een poosje kwijt met de Afrika Cup. In de poule van de CL pakken ze nu ook punten zonder hem. Ik zou het veel verstandiger vinden om tot de winterstop daarmee door te gaan en kijken voor een doelman die er direct staat en daar een paar jaar mee door te gaan.

7 oktober 2021 om 14:16

@memphisdepay, natuurlijk weet ik dat er een verschil is tussen coke en een plaspil, helaas maakt het bij de controle niet veel uit, beide staan op de lijst van verboden middelen. Mutu kreeg overigens 'maar' 7 maanden schorsing, natuurlijk vanuit ons oogpunt is een plaspil pakken minder erg dan coke, maar gezien de strafmaat (schorsing) geloof ik niet dat tuchtcommissie daar veel boodschap aan heeft. Natuurlijk zijn de bedragen van een heel andere orde dan die van Mutu.een ander probleem is dat de club wel wat kan erkennen, maar ze niet bij hem op de kamer slapen dus geen getuige zijn bij dit 'ongeluk'.

7 oktober 2021 om 17:05

@droppie Ik denk dat jij en ik erover eens zijn dat als onana niet goed genoeg is, hij ook niet opgesteld moet worden. Is hij beter dan pasveer (ik vermoed van wel ), dan moet ten Hag hem opstellen. Al met al, hoop ik dat Ten Hag en Overmars op deze manier de keuze gaan maken om het te laten spelen of niet, en niet van: hij is een klootzak hij mag niet meer spelen.

7 oktober 2021 om 09:28

Misschien pakt hij zijn vorm weer als destijds tegen Liverpool. Dan kun je net zo goed Pasveer of Gorter opstellen.

Gewoon Pasveer opstellen. Als je hem niet goed genoeg vindt had je hem niet moeten halen. En als Onana weer mag spelen laat je hem keepen.

7 oktober 2021 om 07:54

Nou is Pasveer ook niet gehaald als 1e keeper, als 2de keeper is hij meer dan prima.
Ik ben er geen fan van om nu weer een andere keeper te halen in de winter..
Het liefst zie ik ook Gorter.. Pasveer is een prima alternatief als ze Gorter nog niet klaar achten voor de klus, maar als je nu weer een godsvermogen uit gaat geven voor een nieuwe keeper dan is dat alweer de doodsteek voor Gorter en Setford.

7 oktober 2021 om 08:09

Precies dit. Stel Gorter gewoon op en niet wachten tot de beker. Doet hij het goed dan de kans blijven geven doet hij het minder dan weet je waar je staat. Beter nu dan steaks weer in de Europese KO fase erachter komen dat je talent er geen totaal niet klaar voor met uitschakeling tot gevolg.

7 oktober 2021 om 09:36

Dit vind ik altijd bijzonder grappig. Ten Hag, die dagelijks met zijn spelers werkt, heeft gezegd dat Gorter nog tekort komt en dat hij nog wat stappen moet zeggen. Dan gaan mensen hier toch heel eigenwijs en vol van zichzelf melden dat hij "gewoon" opgesteld moet worden. Hebben jullie er stiekem meer verstand van dan Ten Hag?

Wat denk je dat het met Gorter doet als hij nu door het ijs zakt? Jullie beseffen niet dat je op die manier met die jongen zijn carrière jongleert.

7 oktober 2021 om 10:27

Nou om eerlijk te zijn heeft Ten Hag iedere seizoen wel een aantal moment met opstellingen of iets dergelijk waar niemand iets van begrijpt of die gewoon niet logisch zijn. Bij Ten Hag duurt het meestal voor hij zijn juiste opstelling heeft. Ook al zien andere dat eerder, en zeggen ze dat ook eerder om bepaalde spelers voor bepaalde posities. Bij Ten Hag duurt het even. Dat zou in dit geval ook gewoon zo zijn, maar dat weten we niet echt, zolang Gorter geen kans in het 1e krijgt.

7 oktober 2021 om 15:31

Gluubstertj,

Kul argument. Diezelfde Ten Hag moest perse klaiber hebben als reserve, om er tijdens een blessure van Klaiber achter te komen dat Rensch de positie vele malen beter invult. Dezelfde Ten Hag die Schuurs prefereerde boven Timber om vervolgens erachter te komen dat Timber vele malen stabieler en beter is. Dezelfde Ten Hag die Martinez ernaast zette om hem tegenwoordig als eerste op papier te zetten.

Die ten Hag zag het allemaal op de trainingen en zat er behoorlijk naast. Dat gebeurd nou eenmaal met het maken van een inschatting. Er gebeurd helemaal niets met Gorter als hij nu door het ijs zakt, immers dan was hij er nog niet klaar voor. Dat geldt bv ook voor een Schuurs, die heeft een aantal cruciale blunders gemaakt, speelt er niets minder om momenteel en groeit nog steeds door. Sterker nog, Gorter is al eens vertrokken bij Ajax onder het mom niet goed genoeg, dat resulteerde in 25 clean sheets in de Kkd.......

Jasper Cillessen ook niet terug halen te oud, en onana ook niet, die heeft het afgedaan bij de ajax aanhanger s gewoon een goede keeper zoeken buitenland, die samen met gorter het uitzoeken gaat wie onder de lat komt

Dom gelul weer van die Kale vleespet! Hoe is Onana ooit gebracht dan? Die kon er ook helemaal niks van in de Kkd en deed het gelijk goed vanaf het begin dat hij de kans kreeg in de eredivisie. Dus wat dat betreft doet Gorter het eigenlijk zelfs beter dan Onana in de Kkd/jeugd. Waarschijnlijk moet Pasveer eerst wat blunders maken voordat Ten Hag het ook ziet. Zoals hij wel vaker dingen te laat ziet

7 oktober 2021 om 08:48

Over dom gelul gesproken. Je maakt de vergelijking met Gorter op basis van de KKD cijfers van Onana?
Dus iedere keeper die het beter heeft gedaan in de KKD dan Onana (en dat zijn er veel) is beter als Onana?
Onana is misschien wel werelds nummer 5 beste keeper hoor. Dat is echt uitzonderlijk. Alsof iedere KKD keeper die het beter als Onana heeft gedaan in potentie beter is.

7 oktober 2021 om 08:54

Dat zullen we helaas nooit weten als hij nooit de kans gaat krijgen. Daarom had je Gorter ook de afgelopen weken tegen de zwakke broeders de kans moeten geven. Dan had je nu een stuk meer geweten.

7 oktober 2021 om 08:59

Het gaat er vooral om dat je een link legt die nergens op slaat.

7 oktober 2021 om 09:24

Nee? Jij ziet de link niet dat beide doelmannen bij jong hebben gekeept en van vergelijkbare leeftijd waren. De 1 wel de kans heeft gekregen na een jaartje grabbelen in de jeugd bij Ajax en de ander na goed spel nog geen kans krijgt?
waar is de bluf gebleven om een jonge doelman te durven brengen?
Zeggen dat hij er nog niet klaar voor is vind ik vrij vreemd als je hem nooit aan het werk hebt gezien in het eerste. Iedereen hield zijn hart vast toen Onana in het eerste kwam.

7 oktober 2021 om 11:17

Werelds nummer 5 keeper? Daarom stond iedereen voor hem in de rij deze zomer om voor 6 miljoen op te halen. Kom op man top 5 is echt overdreven, dan waren er zoveel clubs geweest die hem hadden willen hebben en hadden door gepakt. Als je dan voor 6 miljoen verzekerd was dat je hem hebt, hadden clubs dat echt wel gedaan.

7 oktober 2021 om 11:42

Er zat echt wel een verschil tussen Onana en Gorter in de KKD. Onana had toen ook al fantastische reddingen, maar wisselde die zo nu en dan af met rare momenten.
Gorter is als keeper nog heel onrustig, die stuitert alle kanten op in het strafschopgebied. Zo onrustig als Gorter keept was Onana nooit.

7 oktober 2021 om 12:12

Totaal uit je duim gezogen. Hij is helemaal niet onrustig. Buiten dat kan hij ook meevoetballen iets wat Pasveer niet beheerst. Onana was 1 en al onrust

7 oktober 2021 om 16:16

Dan heb je hem nooit zien spelen. Hij stuitert het hele strafschoppen gebied door. En daar is hij wel stappen in aan het maken. maar hij was verschrikkelijk onrustig en dat wordt langzaam beter.
Onana was niet een en al onrust. Onana was vooral iemand die 90 minuten lang fantastisch kon keepen en het tussendoor verpeste met een of twee domme momenten. Die heeft hij daarna ook nog gehad, zij het veel minder, een of twee keer per seizoen, in plaats van om de wedstrijd.

Gorter kan je in de ED (en sowieso in de beker) wel de kans geven omdat het verschil wel wordt gemaakt door de andere 10 spelers gezien de tegenstand. Dat je tegen Utrecht verliest (al was die bal wel houdbaar) had vooral te maken met het missen van 100% kansen.

Voor de CL heb je wel iets beters nodig.

Persoonlijk denk ik, laat Gorter dan maar fouten maken, liever een jonge jongen die er van leert dan Pasveer, die leert er niet meer van.

Vindt dat ajax daar slecht op heeft geanticipeerd want toen Onana gepakt en geschorst werd, dan weet je toch wel als Ajax zijnde dat je niet kan aankomen met een Stekelenburg en Pasveer in de CL en nu ook blijkt de competitie (Twente uit en Utrecht thuis).En wetende dat Gorter er nog niet klaar voor is.Dat kan je miljoenen kosten als je niet ver zou komen in de CL.Een maand en dan mag Onana weer maar is hij wel gemotiveerd om onder de lat te staan bij ajax

7 oktober 2021 om 12:23

Misschien dacht Ajax toen nog dat Onana bij zou tekenen en werd er daarom geen nieuwe eerste keeper gehaald?

Hoezo dilemma? ze hebben een van de beste keepers ter wereld onder contract. Stel Onana gewoon op of ontsla hem en stop met salaris betalen. Maar zolang Ajax hem betaald moeten ze hem ook gewoon gebruiken. Dat wil hij zelf vermoedelijk ook. Ik snap echt het probleem niet.

7 oktober 2021 om 09:08

Dat valt mij ook op, jij begrijpt er niet veel van.
Onana een van de beste keepers ter wereld ..?
Hou op hoor, kijk anders zijn blunders even terug..

7 oktober 2021 om 09:47

want een Ederson of Kepa maakt natuurlijk nooit blunders…?

Het is natuurlijk utopie maar als Ajax de beste van Nederland wil zijn en blijven moet je gewoon voor Justin Bijlow gaan.

7 oktober 2021 om 08:56

Ja leuk maar die gaat echt niet komen. Dat is hetzelfde als je zou zeggen dat Feyenoord Klaassen of Blind moet halen. Romero schijnt transfervrij te zijn, geen idee of hij er nog wat van kan.

7 oktober 2021 om 09:01

Het is hetzelfde als zeggen dat Ajax Berghuis moet halen, dat zou ook nooit gebeuren toch?

Bijlow ff ophalen voor tien miljoen kan in de zomer wel.

7 oktober 2021 om 09:44

Nee dat is totaal niet hetzelfde. Berghuis is geen kind van de club.
Dream on!

7 oktober 2021 om 10:58

Bongiorno, dan heb je geen idee van de familie Bijlow. De manier hoe Bijlow kan kijken als hij boos is, zo kijkt zijn hele familie en dat zijn niet allemaal lieverdjes. Bloedfanatieke Feyenoorders en ik kan je (zeg ik als Ajacied) 100% verzekeren dat Bijlow never bij Ajax gaat tekenen. Als bieden zij hem 5 miljoen per jaar en zit hij op de bank bij Feyenoord... 100% nooit bij Ajax.

Desondanks zou ik hem graag zien, het is op dit moment de beste keeper van Nederland en heeft ook nog een giga potentie.

7 oktober 2021 om 19:43

Ff ophalen. Hebben sommige mensen niet in de gaten hoe arrogant dat klinkt?

7 oktober 2021 om 09:58

Dit zou natuurlijk ideaal zijn, echter is Bijlow een echte club jongen die al meerdere keren aangegeven heeft absoluut niet naar Ajax te kunnen.

7 oktober 2021 om 17:27

Want? Leuk hoor Justin en zeker veel talent, maar er zijn gewoon betere keepers te vinden. Misschien wel minder potentie, maar wel verder in hun ontwikkeling. En om nou direct te concluderen dat Gorter minder potentie heeft?

Gorter is 2 jaar jonger dan Bijlow. Dus dat is vrij lastig vergelijken, helemaal omdat Gorter ook gewoon in goede jeugdopleidingen heeft gezeten (waaronder Ajax en AZ) dus die zagen echt wel iets in hem.

Ik word echt gek van de vergelijking tussen Gorter en scherpen. Scherpen is een ideale schoonzoon… Gorter is er 1 die de boel opfokt. Scherpen past helemaal niet in Amsterdam… (net als schuurs) .. die hebben naast kwaliteit mentaal ook nog 5 stappen te zetten.

Voor degenen die nog twijfelen aan gorter. Check de redding vlak voor tijd (met 10 man voor z’n neus en slecht zicht) go ahead-NEC! Dat heeft go ahead de promotie opgeleverd. En zo’n redding heb ik scherpen nooit zien maken.

Geef hem de kans en laten we ophouden met pasveer, want naast Feyenoord en psv hebben ook Sparta en Twente een betere doelman dan pasveer… en daar gaan we mee aantreden tegen Dortmund!?

7 oktober 2021 om 09:04

Het lijkt me ook dat ze Gorter in het diepe moeten gooien.
Hij is inmiddels 21 , Onana was 20 en had enkel ervaring bij jong Ajax en jong Barca..
En ook dat deed hij niet overtuigend, daarbij wordt Onana hier geprezen maar ik heb zo vier blunders op mijn netvlies staan. Dus Gorter voorzichtig brengen en geen aandacht meer aan Onana meer besteden. Dat is hij niet waard.

Jammer, ik was blij toen pasveer kwam.
Hij had toen een uitstekend jaar bij Vitesse achter de rug.
Daar lijkt nu niets meer van over..

Onana gebruiken lijkt mij toch t beste. Wat.voor signaal geef je af als je nu weer een keeper haalt? Pasveer is prima voor de ed en gorter kan je af en toe minuten geven.

Pasveer is ouder dan Gorter maar is er ook niet klaar voor gebleken....

7 oktober 2021 om 09:51

Ik zie ook niet in hoe Gorter het veel slechter zou gaan doen dan Pasveer. Als je kijkt hoeveel ballen er bij Pasveer ingaan van de weinige kansen die we tegenkrijgen. Dat is gewoon niet goed. Ik zou ook gewoon Gorter de kans geven. Die zal misschien in het begin wat zenuwen hebben (had ene van der Sar ook). Maar uiteindelijk denk ik dat je er niet op achteruit kunt gaan.

7 oktober 2021 om 10:01

Verschil is dat Pasveer veel ouder is en daardoor waarschijnlijk mentaal wat beter tegen een stootje kan. Die staat na een aantal houdbare ballen te hebben doorgelaten niet ineens met knikken de knieën op goal, maar raapt zich schijnbaar onverstoord weer op om de volgende keer de ballen wel te hebben. Bij een jong talent als Gorter moet je toch wat voorzichtiger zijn met die druk, als je ze achteloos in het diepe gooit kan het ook enorm mis gaan (zowel qua resultaten als qua hoe de keeper er uit komt en wat dat met zijn ontwikkeling en waarde doet).

De keeper loopt al bij Oranje rond, Flekken de sensatie van v Gaal.

Ik vind de vergelijking tussen de situatie van Gorter nu en Scherpen vorig jaar wel heel erg mank gaan hoor. Ze doen net of Scherpen de sterren van de hemel keepte bij Emmen, maar hij was vooral jong, groot en betaalbaar, waardoor ze dachten: als we hem gericht trainen wordt het vast wat. Wat dus niet helemaal uit bleek te komen. Maar Gorter heeft daadwerkelijk een ongelofelijk goed seizoen achter de rug in de KKD, die kan echt wel wat. Toch snap ik wel dat Ajax voorzichtig is om hem in het eerste voor de leeuwen te gooien, met name in de CL is het afbreukrisico heel groot. Dan kun je nog zo'n talentvolle keeper zijn, maar wordt er echt wel hard afgerekend als er eens een dure misser tussen zit. Liever eerst iets meer ervaring opdoen, dus ik zou het wel begrijpen als Ajax voor de overgangsperiode toch bij bijv een Cillessen uitkomt, misschien wel via een huurperiode van een half of anderhalf jaar? Dat zou in mijn ogen beter zijn dan kopen, want dan zit je weer aan de speler vast terwijl het dan eigenlijk tijd is voor de volgende generatie (Gorter) om het stokje helemaal zelfstandig te dragen.

Onana moet je gewoon opstellen, één van de beste keepers op dit moment ter wereld ga je niet ernaast zetten omdat die een aflopend contract heeft.
Met zijn kwaliteiten bepaald die straks hoe ver Ajax komt in de CL, wat de nodige miljoenen oplevert. Een transfervrij vertrek is daarmee ruimschoots gecompenseerd.

7 oktober 2021 om 10:10

Punt tegen Onana is niet zozeer het aflopende contract, als wel de rol van Onana in de manier waarop dat contract afloopt...

Onana weer terug onder de lat is toch niet haalbaar. Stel dat je zou doen. Dan speelt hij een aantal wedstrijden en vervolgens speelt hij van januari/ februari de Afrika Cup. Zit je met hetzelfde probleem. Ik heb heel veel respect voor Overmars, maar in deze zaak heeft hij zijn hand over speeld.

7 oktober 2021 om 12:16

Z’n hand overspeeld? Ze hebben er alles aan gedaan. Op een gegeven moment is het klaar. Dan mag hij weg en dan gaat meneer zelf dwarsliggen. Overmars kan je niks verwijten. Klaar is klaar

Hopelijk haalt Ajax in de winter n goeie keeper. Onana heeft zn kans verspeeld en Overmars moet gewoon voet bij stuk houden en het EtH verbieden om m opstellen. Edit: is die Flekken niet wat? Niet heel oud, speelt bij Freiburg, dat moet te doen zijn voor Ajax qua geld. Hoop dat flekken speelt in oranje om m wat beter te kunnen beoordelen

Zet dan Onana wel boven Gorter aub. Dat geschreeuw om een jonge keeper in de CL die nog niks heeft gedaan op dat niveau slaat helemaal nergens op. Die gaat je ook punten kosten. Pasveer heeft amper doelpunten tegen maar toch bakt ie er niks van volgens velen. Want Onana houdt natuurlijk wel het hele seizoen de 0……kuch…

Het was natuurlijk al een behoorlijke gok om met twee doelmannen op leeftijd het seizoen te beginnen…
Ik zou het momenteel bij Pasveer laten en dan een jonkie als 2e keeper. Dan zal je wellicht in de winter de markt op moeten.
Hoewel je ook nog Onana hebt, weet je niet hoe dat gaat uitpakken. Zit ie met z’n gedachten al lang en breed elders? Hoe wordt daar vanuit de selectie en achterban naar gekeken? Kortom, haal je daar ellende mee op je hals of valt dat wel mee?

Zowel die van Sparta (okoye) als Bijlow (feyenoord) zijn natuurlijk wel spelers die het niveau van Ajax aankunnen in de Eredivisie.

Nu snap ik best dat Bijlow volstrekt belachelijk is als optie, maar ik las dat er niemand in de Eredivisie is die het niveau aankan, dat is niet waar. Is het realistisch om hem te noemen? Neen, tuurlijk niet.

Okoye daarintegen is wel realistisch. Eerste keeper van Nigeria en ik vind hem één van de beste spelers van Sparta.

Stekelenburg vond ik op het EK al niet meer meekunnen. Pasveer heb ik nooit een hele goede/indrukwekkende speler gevonden. Ja, bij Vitesse deed hij het aardig, maar ook daar vond ik hem geen topper, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik zou of Onana in november opstellen en tot die tijd Pasveer laten keepen. En als je dat niet van plan bent (moet je je nu over beraden) dan zou ik een Gorter de kans geven en voor de leeuwen gooien. Beter dat hij wat foutjes op hoog niveau maakt en er van leert, dan zo'n Pasveer die in de CL ook weer lelijk in de fout ging destijds. Die man is 37?, die gaat niet meer beter worden i.t.t. Gorter.

Of ze moeten een Okoye halen of een andere (buitenlandse) keeper. Wellicht Flekken? En ja: dat klinkt alsof ik meega met de mainstream media en met LvG, maar nee: ik ken hem. Hij is een goede keeper en doet het gewoon uitstekend in de Bundesliga. Daarnaast is hij Nederlands, dat vindt Ajax nogal aantrekkelijk.

Mocht dat ook geen optie zijn, moet men al naar andere opties gaan kijken. Dan zou ik voor een meer ervaren keeper gaan kijken op de markt. Een type ala Mignolet (niet Mignolet zelf).

Gewoon Onana erin.tuurlijk heeft hijAjax vet genaaid. Maar hoe je het went of keert hij blijft de beste op top Nivo van alle ajax keepers op dit moment. En als hij die onmogelijke bal pakt in de CL (wat hij vaak heeft gedaan in het verleden.)en Ajax daardoor een ronde verder komt. Dan pak je indirect toch nog wat geld via hem. Goter gewoon 2 e keeper maken.en hem ervaring op laten doen in de beker wedstijden en in de maand dat Onana weg is om de Afrika cup

Misschien heel gek gedacht. Maar Kepa huren? Anders zou ik echt Onana gebruiken want Pasveer kan echt niet.

7 oktober 2021 om 13:44

Hij heeft in 5 eredivisie wedstrijden 1 tegendoelpunt gekregen.
In 2 CL wedstrijden ook 1. Hoezo kan echt niet. Wat een onzin zeg. Als Onana een blunder maakt tegen Liverpool hoor je niemand maar 2 tegendoelpunten in 7 wedstrijden kan echt niet hoor......
Hij staat er om ballen tegen te houden, en geen enkele keeper houdt elke bal tegen. Ook Onana niet dus Pasveer doet het gewoon prima.

7 oktober 2021 om 15:54

Ja joh komt allemaal door Pasveer dat we maar 2 tegengoals hebben zeker. Nee de ballen die hij door heeft gelaten waren gewoon houdbaar. Dat Ajax zo weinig goals heeft komt door de overige 10 spelers. Maar slaap jij verder lekker onder je Pasveer dekbed.

7 oktober 2021 om 15:54

Mensen zijn vaak wat snel in hun oordeel. Pasveer maakt tot nu toe geen sterke indruk op me, maarja we zijn pas net begonnen en door die blunder tegen Sporting zou hij er opeens niks meer van kunnen.. Pasveer heeft in het verleden bewezen en degelijke keeper te zijn, prima als 2de keeper om achter de hand te hebben. Een echte puntenpakker zie ik hem overigens niet snel worden voor Ajax met fenomenale reddingen.

Onana heeft ook zeker blunders gemaakt, maar hij heeft Ajax ook vaak genoeg gered met geweldige reddingen. Onana was voor zijn schorsing gewoon een uitstekende keeper bij Ajax. Mensen schrijven keepers altijd zo makkelijk af na een of enkele blunders.

Scherpen is in mijn ogen ook veel te snel afgeschreven na zijn misser in Europa vorig jaar tegen As Roma. Ik zeg niet dat hij de ideale eerste keeper geweest was nu, maar mensen hebben hun oordeel al veel te snel klaarliggen, zeker wanneer een persoon al met 1-0 achterstand begonnen is bij hun (nieuwe) club.

Gewoon Onane op het moment dan je hem mag opstellen. By far de beste keeper, in de beker gun je Gorter minuten om hem te testen om te zien of die het volgend jaar kan overnemen. Zo niet kan je eind van het seizoen een andere keeper aantrekken en als het wel kan heb je de nieuwe keeper al en heb je met Pasveer een prima tweede keeper.

7 oktober 2021 om 17:04

je gaat toch zo ondankbare Onana niet terug nemen, als Ajacied degradeer je nog liever dan dat je Onana op doel staat.

Beide doelmannen zijn inderdaad te slecht voor de basis. Ajax haalde dit jaar 4 nieuwe doelmannen, maar niet één topper. Ajax had al eerder moeten anticiperen op deze vreselijke situatie. Dat ze dat niet gedaan hebben, getuigd van ernstig onproffesioneel gedrag. Marc Overmars en Edwin van der Sar hebben hier blaam aan en zouden moeten overwegen of ze hun functie nog wel kunnen uitoefenen.

Ik heb alle bovenstaande reacties niet gelezen , dus wellicht duplicatie van eerdere postings.
Onana is onbetwistbaar de beste keeper in Ajax selectie , maar voor mij heeft hij afgedaan. Gewoon een ordinaire ondankbare geldwolf. Zelf de fout ingaan , wel de steun en euro's van Ajax in je zak steken , en dan moeilijk gaan doen over je contractverlenging........
Ik zou hem nooit en te never weer opstellen in Ajax 1 , dan liever een talent als Gorter of veteraan Pasveer , als we volgende volgende ronde halen in CL is dat met , minder getalenteerde keepers , maar wel met gemotiveerde keepers . En wie zegt dat Onana geen fouten meer gaat maken..... Die laatste goal van Tottenham was echt niet onhoudbaar....
Onana bye bye

In de winterstop 25 miljoen naar Istanbul sturen en je hebt de beste Turkse keeper die er rond loopt, 23 jaar en een échte versterking voor Ajax !!

In de CL ga je het niet redden met de namen die hier boven worden genoemd.

7 oktober 2021 om 18:43

Of in de winterstop 25 miljoen naar Trabzon sturen en je hebt de beste Turkse keeper die er rond loopt. Het is maar hoe je het bekijkt...

Gorter had moeten keepen tegen Besiktas, dan hadden we vandaag helemaal geen gezeur over keepers. Een gemiste kans.

Ajax zou Onana gewoon 15 miljoen tekengeld kunnen geven. Haal maar eens een andere in potentie misschien wel top 5 van Europa keeper voor dat geld. Wil je echt meedoen in Europa zal je dit soort toppers moeten weten te behouden. Anders heb je toch echt een andere keeper nodig van topniveau of die potentie. Strakosha van Lazio vind ik echt een goede keeper. Er zijn er nog wel veel meer, maar de vraag is: "krijg je die naar Amsterdam met een som geld en champions league bijna standaard inbegrepen lokkertje?"

Omdat Pasveer een blunder beging heeft men weer te snel een oordeel klaar en wilt men meteen de onervaren Gorter in de goal. Alle ballen op de goal van Pasveer waren houdbaar.,(zoals de goal van Utrecht) terwijl ik laatst nog een gelijkwaardig schot bij Manchester City-Liverpool in de hoek zag verdwijnen en die net zo houdbaar leek maar Allison Becker ook niet pakte.
De goede dingen van Pasveer ziet men opeens niet meer zoals bv de assist die hij gaf op Anthony waaruit een goal kwam tegen Sporting. Kortom met Pasveer heb je een extra aanvaller, dit liet hij 2 seizoenen terug ook al zien bij Vitesse toen hij 4/5 assists gaf op Linssen en derhalve niet 1 goed seizoen maar zelfs 2 goede seizoenen heeft gekeept maar dat hebben de Ajaxsupporters allemaal niet gezien.
Straks als Pasveer een paar wereldreddingen verricht tegen Dortmund zijn we ook weer van dat gezeur af dat Gorter in de goal moet

Onana nooit meer doen.
Dat zgn verwisselverhaal mbt plaspillen heb ik nooit geloifd; hoofdpijn was ondanks de verkeerde medicijn " ineens over...". Dat kan niet, hoofdpijn verdwijnt niet door een plaspil.
Dus hij deed dat vaker.
Ofwel: hoe goed is Onana zonder pillen?
Risico niet nemen.
Gewoon Pasveer, goed genoeg imo

Ajax moet die Gorter gewoon gaan testen nu. In de ED Ben je zoveel beter daar kan je een lamme nog wel op goal zetten. De CL is mogelijk lastig, maar hij is zeker niet minder dan Pasveer.

8 oktober 2021 om 09:07

Opzich is Ajax in veel wedstrijden de betere, maar tegen Utrecht en Twente heeft de keeper toch ballen uit het netje moeten vissen met puntverlies tot gevolg. Ajax heeft in mijn ogen gewoon een blunder gemaakt door met deze 2 oudjes aan te treden in de ED en CL. Eerlijk is eerlijk, Ajax doet de laatste jaren heel veel goed, maar dit zagen velen toch al gewoon aankomen begin dit seizoen?

Ik zou voor Ter Stegen gaan.. je kan het proberen.

8 oktober 2021 om 09:05

Laat ze dan meteen voor Oblak gaan, net zo onrealistisch.

En weer faalt overmars, hij gokt op twee oude mannen en een talent uit de kkd, terwijl hij hoopt dat onana zich bedenkt. Het is kinder niveau management bij een club die pretendeert Europese subtop te zijn. Het is dat iedereen blind blijft geloven dat anderen schuld hebben aan Marcs mismanagement maar degene die verantwoordelijk is voor de stilstand van Ajax is toch echt deze zijlijn hangende koffie slurpende nep manager. Het is een wonder dat hij mag blijven zitten terwijl hij al twee jaar alles fout doet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren