Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Club-trainer hekelt gedrag van Noa Lang: ‘We hadden hem gewaarschuwd’

Laatste update:

Club Brugge-trainer Philippe Clement is na de uitwedstrijd tegen Anderlecht (1-1) bijzonder kritisch op Noa Lang. De vleugelaanvaller - die zich maandag voor het eerst bij het Nederlands elftal mag melden - was volgens de oefenmeester in Brussel te veel bezig met ‘nevenzaken’. Clement kondigt aan na de interlandperiode in gesprek te gaan met Lang.

Lang had het tijdens de wedstrijd tegen Anderlecht aan de stok met landgenoot Wesley Hoedt, wat hem op een gele kaart kwam te staan. Bovendien haalde Lang enkele keren de woede van het publiek van Anderlecht op zijn hals. “We hadden hem gewaarschuwd, maar het blijft een jonge speler”, zo tekent Het Nieuwsblad op uit de mond van Clement. “Hij doet het niet met slechte bedoelingen, maar het klopt dat hij gefocust was op de verkeerde dingen. Hier gaan we na de interlandperiode over spreken. We moeten aan hem werken, zoals met veel jonge spelers. Het is een proces.”

De Belgische oefenmeester beseft dat het feit dat Lang zich tijdens de topper meerdere keren op de kast liet jagen, hoort bij een jonge speler. “Ze moeten leren bezig zijn met hun werk voor de ploeg. De rest volgt dan wel. Noa heeft een goede instelling, hij wil bijleren. Ik ben ervan overtuigd dat hij goeie lessen zal trekken uit de wedstrijd.” Lang zei zondagavond in Rondo zelf dat hij 'wel een paar tikjes en een aantal bierflessen naar zijn hoofd had gehad'. Youri Mulder vroeg of hij het er met bondscoach Louis van Gaal over had gehad dat hij 'de hakjes en het provoceren' wat minder moest doen. "Nee, niet echt specifiek", antwoordde Lang. "Mijn persoonlijkheid is wel naar boven gekomen. Maar niet specifiek die momentjes. We zullen er deze week ongetwijfeld over praten.

Clement zag dat zijn elftal tegen Anderlecht na een kwartier spelen op voorsprong kwam via Mats Rits, maar hij concludeerde ook dat enkele spelers met de Champions League-wedstrijd tegen RB Leipzig (1-2 winst) in de benen vermoeid oogde, al mocht dit geen excuus zijn. “We willen Europees spelen. Dan hoort het erbij dat je er altijd moet staan.” Club-doelman Simon Mignolet zag er een kwartier voor tijd bij de tegentreffer van de thuisploeg niet goed uit. “Ik anticipeer op de voorzet, maar eigenlijk moet je dat bij één speler niet doen en dat is Benito Raman”, refereert Mignolet aan de spits van Anderlecht, die de bal vanaf de achterlijn binnenschoot. “Nu ziet het er knullig uit maar ik ben oud en wijs genoeg om daar door te lezen”, gaat Mignolet verder. “We hadden ook nog kunnen verliezen. Uiteindelijk waren we tevreden met een 1-1-gelijkspel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lang heeft een hoge drive. Hij laat het gelukkig al heel erg zien op het hoogste niveau, dat duidt ook zijn wilskracht beter te worden en te leren van fouten. Hij wordt door mensen graag als probleemjongen weggezet, maar ik ben er van overtuigt dat deze elementen vanzelf minder gaan voorkomen in zijn spel.

4 oktober 2021 om 12:01

Hij zet zichzelf ook een beetje weg als een probleemjongen. Dat doet hij echt altijd in zijn interviews. Altijd een beetje de 'ik-tegen-de wereld'-mentaliteit, terwijl hij bij Ajax onder de supporters enorm geliefd was en het grote deel van de Ajax-aanhang furieus was over zijn vertrek. Ik vind het een enorm talentvolle speler en zijn mentaliteit maakt hem ook een creatieve speler die risico's neemt, maar het is wel een beetje kleuterachtig soms.

4 oktober 2021 om 12:44

Beetje kip of ei eerlijk gezegd. Voedt de media zijn instelling of zijn instelling de media? Tsja, in ieder geval blijft ie presteren.

4 oktober 2021 om 12:44

Hij kruipt altijd in de slachtoffer-rol. Dit zal ook wel weer de schuld van een ander zijn. Bij leeftijdsgenoten als De Ligt wordt er dan gezegd dat hij niets geleerd heeft als hij een fout maakt. Bij Lang wordt er dan gezegd dat hij nog jong is. Rara.....

4 oktober 2021 om 13:14

Als er nou twee spelers zijn die niks fout kunnen doen in Nederland zijn het Frenkie en De Ligt wel. Lopen die te kloten in het veld dan ligt het zogenaamd allemaal aan hun teamgenoten

4 oktober 2021 om 14:01

Japie en zijn stokpaardje Frenkie de Jong. Ik weet het al: Japie is smoorverliefd op Frenkie maar baalt ervan dat hij tegenwoordig in Barcelona woont. Tja jongen, you can't always get what you want. Get over it.

ON: Lang profileert zich graag als een vechtertje. Dat is een beetje het credo van de jeugd van tegenwoordig: niemand krijgt mij kapot. Zulke jongen komen ooit vanzelf hun meerdere tegen.

4 oktober 2021 om 14:10

Als er nou iemand is die bij een grote groep mensen niks fout kan doen is het Noa Lang. Loopt die te kloten dan ligt het zogenaamd allemaal aan zijn leeftijd en het feit dat hij er meer voor moet doen dan anderen en miskend is....

4 oktober 2021 om 14:28

Heb je van de ligt of de jong ooit een Calimeroreactie a la Lang of Depay gehoord? Ik niet. Die leggen de verantwoordelijkheid bij zichzelf, of het er dan uit komt of niet op het veld is wat anders. En ook die worden enorm bekritiseerd in Nederland, meer dan daarbuiten over het algemeen. Maar goed, iets aan hen of misschien hun oude club staat je blijkbaar tegen. Dat mag

4 oktober 2021 om 15:34

Of ze vinden het gewoon saaie mensen hè, dat kan ook. Velen kijken heel erg op tegen mensen met poen, potsierlijk gedrag, dure feestjes, mooie auto's etc. Bij mijn meiden in de klas willen er een aantal al YouTuber worden of profvoetballer. En dat puur om t geld en de status. Het is de hedendaagse versie van de muzikant of acteur die men vroeger wilde zijn voor de glamour en poen. En er zijn er die er heel veel van houden en die dus de Neymars, Langs, Depays, Ronaldo's en weet ik veel wie verkiezen boven de De Ligts, Frenkies, Chielini's en weet ik wie allemaal op onze aardkloot.

4 oktober 2021 om 17:24

Japie, moest Lang destijds weg bij Feyenoord??

4 oktober 2021 om 22:08

Klopt Japie daar mag je nooit kritiek op geven, ook een Ligt die ondanks dat hij ons grote toernooien heeft gekost met zijn cruciale blunders, achtste finale heeft hij oranje de kop gekost, en toch wordt hij verdedigd in de media. Frenkie die Oranje nooit op sleeptouw neemt en gewoon anoniem speelt.

4 oktober 2021 om 22:10

Nick en zijn stokpaardje Noa Lang. Ik weet het al: Nick is smoorverliefd op Noa Lang maar baalt ervan dat hij tegenwoordig furore maakt bij Club Brugge. Tja jongen, you can't always get what you want. Get over it.

4 oktober 2021 om 22:11

@formus mij boeit het niet of je een patser bent of een saaie piet want dat heeft niks te maken met iemand prestaties op het veld. Ik kijk naar wat je laat zien op het veld

4 oktober 2021 om 22:12

@nicomos van wat ik heb begrepen wilde hij zelf weg bij Feyenoord omdat hij altijd een Ajax fan was en de kans zich voor deed om daar te gaan voetballen

4 oktober 2021 om 22:34

Mijn god wat een mega slappe reactie. Kon je nu echt niets beters bedenken dan "wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft" Japie?

4 oktober 2021 om 22:52

@technicus hoe inhoudelijk wil je dat ik ga reageren op iemand wiens argument op wat kritiek op zijn idool is ben je verliefd op hem?

4 oktober 2021 om 22:36

Waarom leert hij dan? Stomme trucjes om te provoceren deed hij in Nederland al, nu in België nog steeds. Ik zie weinig verandering in deze jongen. Wellicht komt het nog.

4 oktober 2021 om 22:44

Waarom wordt iedere scheet die Lang laat zo uitvergroot? Dit artikel is ook gewoon helemaal uit de juiste context gehaald. Lang is vanaf de eerste minuut uitgefloten door het thuispubliek. Heeft een mindere wedstrijd gespeeld. Clement heeft na de wedstrijd gezegd dat dit bij het leerproces hoort van een jonge speler en dat hij moet leren zich nog minder te laten beïnvloeden. Is allemaal niet zo raar toch voor een jonge speler?

4 oktober 2021 om 22:52

Hij maakt een keer ene fout, en wordt gelijk afgeraakt, opeens is het een problemen jongen die ja zichzelf gaat tegen komen. Maar als net iemand die hier vertelde dat als je bij Ajax speelt je wel uit de tent mag laten lokken tegen Getafe, er wordt gemeten met 2 maten, bij Tadic is het winnaars mentaliteit, wordt er dan gezegd.

Ik krijg bij Lang altijd van die Elia gevoelens. Op jonge leeftijd al heel talentvol, maar ook teveel bezig met verkeerde zaken. Hopelijk lukt het hem om wel volwassen te worden, want dan hij weleens een zeer belangrijke speler worden voor NL.

4 oktober 2021 om 11:48

Foute zaken valt nog wel mee. Naast het gedrag op het veld, hij laat zich inderdaad nog te rap opnaaien, zijn er niet echt randzaken die erop duiden dat hij niet bezig is met voetballen.

4 oktober 2021 om 14:37

@ Lierse, daar moet ik je gelijk geven. Bij Lang vinden de escapades voornamelijk plaats op het veld, terwijl Elia zowel binnen als buiten de lijnen allerlei opmerkelijke acties had en heeft.

4 oktober 2021 om 11:53

Er was ook helemaal niets mis met Elia z'n speelsheid en niet 100 met sport bezig in op die leeftijd. het probleem was dat hij op dertigjarige leeftijd nog steeds hetzelfde was. Als persoon was hij niet gegroeid.

Ik snap de vergelijking die je maakt wel, maar ik zag laatst een interview van deze jongen waar hij het heeft over mentale gezondheid en dat hij een psycholoog heeft. Dat hij het 'probleem' herkent is denk ik al een heel goed teken.

4 oktober 2021 om 11:54

Dit overkomt zelfs oudere spelers. Ajax liet zich ook opnaaien tegen Getafe. Om dan elke Ajax speler te vergelijken met Elia gaat me ook wat ver

4 oktober 2021 om 12:02

Elke speler Japie? Waar heb je het over? Noa is gewoon een speler die zich snel laat opnaaien en tegen Getafe is ieder team gefrustreerd. Totaal niet te vergelijken

4 oktober 2021 om 12:20

Niet te vergelijken? Dus je door de ene speler die zich vervelend gedraagd laten opnaaien is niet hetzelfde als je door de andere speler die zich vervelend gedraagd laten opnaaien? Zo kan je net hoe het je lekker uitkomt van iedere speler een probleemgeval maken

4 oktober 2021 om 12:28

Nou die Noa kan goed voetballen maar heeft af en toe wel kortsluiting in zijn hoofd waarom zou dat niet gezegd mogen worden Japie? Zeker omdat jij voorzitter bent van de Lang club ofniet?

4 oktober 2021 om 13:01

Tadic heeft af en toe ook kortsluiting in zijn hoofd maar dan heet het opeens een winnaarsmentaliteit

4 oktober 2021 om 14:32

Inderdaad, Babel is precies hetzelfde. De conclusie is blijkbaar dat sommige mensen zelfreflectie nou eenmaal moeilijk vinden, ongeacht club. Babel, Elia, Depay en af en toe Lang, al is die een stuk jonger, dus iets van een leercurve moet wel mogen, toch?

4 oktober 2021 om 22:16

Milan73, met andere woorden de Ajax spelers krijgen een uitzondering positie om zich wel te laten opnaaien, dan is dat geoorloofd om je uit de tent laten lopen, alleen als je Lang heet mag dat niet.

4 oktober 2021 om 11:56

Talentvolle linksbuitens hebben we genoeg. Gakpo blijft me ook maar verbazen en is bovendien vele malen professioneler en volwassener.

4 oktober 2021 om 12:52

Klopt wel. Heeft mijns inziens ook met tikje intelligentie te maken. En ook erg veel het idee in zijn hoofd dat iedereen tegen hem is. Ben benieuwd hoe ver hij kan komen komen met deze eigenschappen.

4 oktober 2021 om 14:02

Intelligentie? Hij hoeft een keer naar een website als deze te kijken en dan zegt iemand die nog nooit met hem persoonlijk gesproken heeft en geen IQ test heeft gedaan bij hem dat zijn intelligentie matig is.

Als mensen dus gebaseerd op moment opnames die werkelijk niks betekenen je bijvoorbeeld dom noemen en jij ver en dan ook ver van de enige bent die dit soort opmerkingen maakt/maken is het dan echt raar dat deze spelers er zo op reageren?

De meesten van jullie kunnen niet eens een pittige mening van EEN PERSOON op het internet aan, maar laten we maar doen alsof voetballers een kogelvrij vest hebben tegen dit roddeltante gehalte van mensen.

4 oktober 2021 om 14:53

Whahaha, wat een reactie. Ik lees nergens de woorden dom of matig, jij wel? Het heeft niks met roddelen te maken of een kogelvrij vest maar meer met relativeren. Veel reacties die ik lees of hoor op TV is men over het algemeen best wel positief over Lang en roemen zijn kwaliteiten. Maar Lang zelf vindt dat hij harder moet werken dan een ander. Dit komt volgens mij omdat hij soms wat emotioneel is en niet altijd de juiste keuzes maakt. Dit heeft mijns inziens met stuk intelligentie te maken (waarmee ik niet zeg dat hij dom is).

Bierflessen naar zijn hoofd gehad? Worden er in Belgie echt bierflessen toegestaan in stadions? Ik dacht dat overal ter wereld bij evenmenten in stadions altijd alles in kartonnen of platics bekers geschonken werd omdat het levensgevaarlijk is met glazen flessen te gooien vanaf de hoge tribunes?

4 oktober 2021 om 11:50

Ik ben nog nooit in een stadion geweest waar je op de tribune met glazen bierflesjes mocht rondlopen. In de vip-boxen verschilt dat wel soms, daar heb ik bijvoorbeeld bij KV Mechelen wel al eens glazen bierflesjes in de boxen zelf gezien, maar daarmee mocht je niet op de tribune.

4 oktober 2021 om 12:04

Is ook niet waar, heb de wedstrijd volledig gekeken en is zwaar overdreven

4 oktober 2021 om 15:49

Waren plastic bekertjes. Paar goede beelden van gezien. Maar best wel veel. Ook totaal onaangepast gedrag om een speler massaal te bekogelen met een hoop bekertjes. Een bommetje werd er ook weer gegooid. En dan mag je als speler niets van emotie laten merken? Heel moeilijk denk ik.

Dat gedrag maakt hem toch ook de speler die hij is? Dat maakt ook dat hij uit kan blinken tegen PSG. Is in 50 wedstrijden in België bij 41 goals betrokken, speelt een keer minder en de messen zijn alweer geslepen.

4 oktober 2021 om 11:57

Net als jij vorig jaar bij bijna elk puntverlies van Ajax de messen sleep en Noa Lang wegzette als de verraden Verlosser bij Ajax en in discussies met mij hem niet minder achtte dan een Frenkie de Jong? Ook Lang krijgt kritiek, uitstekende en talentvolle speler, maar het mocht bij Ajax ook al wat zakelijker.

4 oktober 2021 om 15:23

Haha, die discussies ken ik 😂😂. Maar het gaat er vooral ook niet om dat ie "een keer wat minder speelt", maar dat ie zich niet moet laten afleiden door randzaken. Dat kan hem nl keihard opbreken.

4 oktober 2021 om 12:08

Ook zo'n lekkere dooddoener is dat. Volgens mij zijn er genoeg spelers die kunnen uitblinken, zonder dat gedrag te vertonen?

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar wat kan Lang eraan doen als de fans van de tegenstander boos worden van zijn hoogstandjes? Of beschrijft Voetbalzone dit verkeerd? Over het algemeen moeten we technische hoogstandjes juist aanmoedigen vind ik.

We vergeten soms nog wel eens dat jonge spelers ook gewoon jonge mensen zijn met jonge mensen kattenkwaad. Die trainer verwoord het wat dat betreft wel verstandig. Het hoort bij de leeftijd. Ik deed ook allemaal onzinnige dingen op die leeftijd (en niemand die het wat boeide want ik was een nobody :D). Spelers als Neymar kunnen er ook wat van qua onnodige trucjes op het veld. Ronaldinho was ook een vrolijke flierenfluiter wat betreft technische hoogstandjes (die niet altijd direct van toegevoegde waarde waren). Geeft soms ook een beetje kleur aan een wedstrijd en speler. Dei gozer tegen Sparta laatste minuut was ook een bloed-onder-de-nagels trekkend 'hoogstandje'

Grote/goede spelers hebben nou eenmaal ook vaak een gedrag/karakter wat door de samenleving wordt gezien als lastig/irritant.

Ik vind het juist mooi, dat arrogante, een keer niet steeds van hetzelfde (ideale schoonzoon).
Als trainer moet je sommige dingen ook tolereren. Lang is zijn beste speler en wellicht ook qua waarde zijn duurste speler, wees blij dat je over hem kan beschikken.

4 oktober 2021 om 11:58

De beste spelers zijn meestal gewoon erg proffesioneel. Messi en Ronaldo hebben amper puberale of onprofessionele uitspraken.

4 oktober 2021 om 13:02

Ja, omdat Messi en Ronaldo bijna 15 jaar ouder zijn als Noa Lang? Tevens is Messi extreem ingetogen, op verlegen af. Als je gaat zoeken zal een een 21 jarige Ronaldo ook heus wel eens domme uitspraken hebben gedaan. Maar dat dus bijna 16 jaar geleden, oftewel iedereen is het vergeten.

Het klinkt gek wat ik ga zeggen maar juist dit soort spelers hebben dat gedrag nodig om te excelleren op het veld. Een mooi voorbeeld is Gatusso. Zo fel en agressief maar tegelijkertijd zorgde dat er ook voor dat het een defensief beton was waar niemand door heen kon spelen. Ik praat het niet goed maar je moet dit soort dingen (voor zover acceptabel) laten gaan.

Arme Noa, de haters hebben het altijd op hem gemunt. Ofzo.

4 oktober 2021 om 22:37

Het ligt aan iedereen, behalve Noa.

Noa zit zichzelf in de weg, hij wil zichzelf zo graag laten zien.
Deze jongen kan echt zo goed ballen, maar is zo erg op zoeken naar erkenning. Laat het allemaal lekker gaan en ga gewoon je spel spelen.
De trainer vind je goed, je teamgenoten zijn blij met je, de bondscoach geeft je ook eindelijk de kans waar maak je je dan nog druk om.
Felheid en agressie (in de juiste vorm) is alleen maar mooi, maar laat de buitenwereld lekker voor wat hij is jongen.

Gevalletje Memphis Depay, Riechedly Bazoer en Oussame Tanane. Lastige jongens. Binnen de lijnen kunnen ze hun kunstje goed vertonen, maar daarbuiten wil en moet je ze gewoon niet tegenkomen. Jongens met een ontzettend laag iq en zoals de trainer van Club het ook betaamd, alleen maar bezig met randzaken. Noa Lang is een prima voetballer, maar we moeten nu hij bij Oranje zit niet gaan denken dat de nieuwe Sneijder of Van der Vaart is op gestaan of eraan komt. Dan kan ik je vast uit je droom halen...

4 oktober 2021 om 15:27

Pas op hè! In sommige comments hierboven wordt zijn gedrag al vergeleken met Messi, Ronaldo, Neymar of Ronaldinho. Het moet niet gekker worden!

Precies zoals je zegt: Prima voetballer. Meer ook niet.

Ik vind dat wel meevallen. In de Premier League zijn er genoeg spelers die het publiek van de tegenstanders jennen en worden daar om zelfs bejubeld. Beste voorbeeld is Jamie Vardy. Die jongen laat geen moment onbenut om de supporters van de tegenpartij gek te maken. Dat is schitterend toch. Het belangrijkste is gewoon dat je spel er niet onder lijdt. Dat is zowel bij Vardy als bij Lang niet het geval.

Tja, Noa Lang moet veel harder werken om iets te bereiken dan iemand die niet het etiket van 'lastige jongen' op zich heeft aldus Noa Lang zelf. Zou die jongen thuis een spiegel hebben?

Ik ben het er bovendien niet mee eens dat dit komt doordat Noa Lang een jonge speler is. Kijk naar Tannane, dat is ook geen jonge speler meer, en heeft ook steeds overal problemen. Zou het misschien een beetje zo kunnen zijn dat het de aard van het beestje is? Dat het niet altijd aan de rest van de wereld ligt?

Dit is nou precies de reden waarom het niks gaat worden met deze jongen. Hij wordt uitgenodigd door van Gaal en de week daarna misdraagt hij zich weer op het veld. Misselijk makend ventje is het.

Ik blijf een beetje het TNT gevoel houden bij deze jongen. Hij heeft natuurlijk geweldig talent, maar je houdt toch dat gevoel dat het zomaar chaos kan worden als de randzaken wat minder positief zijn. Ik hoop het niet, want voor het Nederlandse voetbal zou het top zijn als hij zich verder blijft ontwikkelen.

Goede voetballer, maar Ajax heeft hem niet zomaar laten gaan…

4 oktober 2021 om 22:18

Leg uit? Doet het bij Club gewoon uitstekend was tegen Paris de uitblinker, dan kan je wel wat.

Daarvoor gaat hij nooit een topper worden want kan volgens mij de druk niet aan en dit soort types zijn er helaas genoeg voorbij gekomen de laatste jaren.

We jammer want hij kan echt goed voetballen.



Noa Lang en ook Ihattaren laten me denken aan schattige kindertjes die stoer over proberen te komen. Ze denken dat iedereen tegen hen is terwijl het mee valt. Op die leeftijd kan je het nog leren maar je wilt geen Elia of een Tannane waarbij je gedrag en maniertjes jouw voetbal carriere vernietigen.

Noa moet door hebben dat hij er nog lang niet is en dat dit pas het begin is. Want hij doet het goed bij Brugge maar dat moet wel zo blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren