Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘In mijn tien jaar was Koeman de slechtste trainer met wie ik heb samengewerkt’

Laatste update:

Santiago Cañizares bewaart geen warme herinneringen aan zijn samenwerking met Ronald Koeman. De inmiddels 51-jarige oud-keeper werkte in zijn laatste seizoen als prof, 2007/08, onder Koeman bij Valencia. Het was een turbulent jaar voor Cañizares, want in december 2007 werd hij samen met twee andere spelers uit de selectie gezet. Een kleine veertien jaar later noemt hij Koeman de slechtste trainer met wie hij samenwerkte in tien jaar bij Valencia.

Koeman werd in oktober 2007 aangesteld als opvolger van de ontslagen Quique Sánchez Flores bij Valencia, maar kende geen succesvol dienstverband. De club werd vierde in de Champions League-poule en daalde in LaLiga naar de vijftiende plaats, al won Koeman wel de Copa del Rey. Het choquerende besluit om drie clubiconen in december uit de selectie te zetten achtervolgde de trainer nog lang. Cañizares, Miguel Ángel Angulo en aanvoerder David Albelda kwamen niet meer in zijn plannen voor.

"Op tactisch gebied was Koeman niet in staat om de spelers aan te reiken wat ze nodig hadden", memoreert Cañizares, die in zijn loopbaan ook uitkwam voor Real Madrid, bij Radio Marca. "Ook de trainingen en de fysieke voorbereiding op wedstrijden deed hij niet goed. In mijn tien jaar bij Valencia was hij de slechtste trainer met wie ik heb samengewerkt. Hij wist niet hoe hij met de kleedkamer moest omgaan en welke beslissingen hij moest nemen. Hij verbande mij, Angulo en Albelda uit de ploeg in december, toen de selectie uit 25 spelers bestond, en moest daardoor verder met 22 spelers."

"Er was geen enkel voordeel aan dat besluit. Hij kwam nooit op me over als een goede trainer. Er zijn ook andere trainers die mij weinig lieten spelen, maar die wel goed zijn, zoals Fabio Capello", concludeert Cañizares. Koeman staat momenteel onder druk bij Barcelona, maar mag volgens media in Spanje wel aanblijven tot de wedstrijd tegen Atlético Madrid van zaterdagavond. Vanwege een schorsing zit hij echter niet in de dug-out en worden de honneurs waargenomen door Alfred Schreuder.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koeman is natuurlijk een makkelijk doelwit nu, dus dergelijke verhalen zullen nog wel veel voorkomen. Sowieso veel te makkelijk. Koeman is geen wereldtopper maar gewoon een degelijke trainer, en daar is niks mis mee.

30 september 2021 om 19:46

Enige vorm van klasse of sociale vaardigheden ontbreken helaas. Koeman is een hele cynische man die totaal geen verantwoordelijkheid neemt en liever zijn eigen spelers of de arbitrage onder de bus gooit dan zijn eigen fouten te erkennen

30 september 2021 om 19:51

Dat zeker. Maar na een Copa del Rey overwinning hoor je zulke geluiden niet natuurlijk. Verder is het inderdaad wel duidelijk dat hij een probleem heeft met spelers die hij niet echt moet. Dat hoor je van deze man, van Niasse en dat zullen we ook nog wel horen van Puig.

30 september 2021 om 20:56

Bijna direct na de Copa winst, en zijn ontslag, lieten Joaquin en vooral Vicente zich wel zeer negatief uit Koeman. Vooral de woorden dat de selectie ''duizenden'' keren met Koeman heeft gesproken over niet werkende tactieken, maar hij weigerde deze te veranderen, blijven mij persoonlijk nog heel goed bij.

1 oktober 2021 om 13:44

Ik doelde eerder op de copa winst bij Barcelona vorig seizoen. Dan komen dit soort dingen allemaal niet in de media.

1 oktober 2021 om 14:16

Dat kwam vanwege het feit dat op het moment dat Barcelona de Copa won (in April), Barcelona in een goede vorm was en nog meedeed om de titel, die ze daarna heel simpel weggaven in de wedstrijd tegen Granada waar ze voor het eerst de koppositie konden pakken omdat Koeman besloot Sergi Roberto in het elftal te gooien nadat Roberto 2 maanden geblesseerd was geweest (en Barca haar goede periode had met Mingueza daar). Ondanks dit had Barcelona nog steeds kans om de titel te pakken als het van Levante won, waar wederom de wedstrijd werd verpest en Koeman weer koos voor een dramatische Roberto. Komt er nog bij dat zoals we laatst hebben kunnen zien dat Koeman in zijn documentaire zegt dat hij niet dacht dat Barcelona de titel had vergooid tegen Granada...

En nu doet hij hetzelfde. Pedri net terug van een blessure en hij stelt hem meteen op tegen Benfica (en nu ligt Pedri er weer eventjes uit). Roberto was ziek tegen Levante, Mingueza speelt een geweldige wedstrijd en toch kiest Koeman weer voor Roberto in deze belangrijke wedstrijd. Ik snap niet wat deze liefde naar Roberto toe is en ik weet niet of er wat tussen Koeman en Mingueza speelt (sinds dat "momentje" tegen Getafe vorig seizoen waar Koeman boos was op Mingueza omdat hij wilde aanvallen en Koeman liever de voorsprong wilde verdedigen).

En zeg nou zelf, bij welk ander team zouden ze een coach zijn eigen documentaire laten maken waarin de coach ook gewoon zegt wat hij wilt en schijt heeft aan alles, zoals Koeman doet in Forca Koeman? Om maar te zwijgen van zijn optredens in de pers waar hij keer op keer de schuld legt bij zijn selectie of scheidsrechters. Woensdag ook weer roepen bij de Nederlandse pers (RTL7), dat hij niet eens een rechtsbuiten heeft (hij wilde Collado en Trincao geen kans geven/niet meer bij de club en heeft Yusuf Demir op de bank). Dat hij zijn huidige spelers niet vertrouwd daar op die positie is wat anders als roepen dat je ze niet hebt. Het valt me sowieso op dat Koeman in de Nederlandse pers (en zijn Nederlandse documentaire) heel anders praat dan in de Spaanse pers, waar hij wat voorzichtiger is. Denkt hij dat wat hij in het Nederlands zegt niet alsnog aankomt in Spanje?

30 september 2021 om 19:47

Inderdaad. En een verhaal heeft altijd 2 kanten. Het is ook wel gênant om als 37 jarige keeper (destijds) uit de selectie te worden gegooid. Dat gebeurd ook niet zomaar.

30 september 2021 om 20:08

Hij is gewoon een grote naam maar geen goede trainer. Heeft bij Ajax het geluk gehad dat hij een hele talentvolle lichting had en heeft het overal degelijk gedaan met als uitschieter denk ik zijn periode bij NL. Begreep het ook niet dat Barca hem zo graag wilde hebben omdat hij voor degelijkheid staat en geen “attractief” voetbal.

30 september 2021 om 22:42

Is een uitstekende trainer. Kijk eens naar zijn resultaten en niet naar de mening van anderen. Iemand afbranden is populair tegenwoordig

1 oktober 2021 om 00:40

Welke resultaten? Bijna geen enkele club was tevreden over zijn resultaten?

1 oktober 2021 om 01:27

Zijn beste periode was natuurlijk bij Feyenoord toen hij zonder geld een elftal moest smeden en een PSV wat flink had geïnvesteerd achter zich wist te houden. De zesde plek met Southampton net nadat die club voor kleding was leeg gekocht was natuurlijk ook een uitmuntende prestatie

1 oktober 2021 om 07:17

Bij de clubs waar ze meer verwachten is Koeman gefaald.

1 oktober 2021 om 13:00

@Scirea Koeman is typisch een trainer zoals vele anderen die goede perioden heeft gekend, maar ook slechte. Sommige cosches kunnen heel succesvol zijn bij bepaalde clubs om daarna bij bijvoorbeeld een buitenlandse club door het ijs te zakken.

1 oktober 2021 om 07:35

Koeman is heeft 1 piekmoment gehad in zijn trainersloopbaan tot nog toe. En dat was bij Feyenoord. Voor de rest enkel hommels gehad bij elke club waar hij zat. Dat Koeman bij een club als Barca zit, is mij een raadsel. Hoe goed hij was als speler, zo slecht vind ik hem als trainer.

1 oktober 2021 om 09:33

Ik moet de eerste speler nog tegenkomen die uit een selectie wordt gezet en dan nog positief over de trainer praat. Ook lekker makkelijk scoren nu, nu Koeman in de problemen zit met Barca.

1 oktober 2021 om 10:13

@lierse1997: Hij zit inderdaad in de hoek waar de klappen vallen en de media is er natuurlijk als de kippen bij om iedereen die maar iets kan zeggen over Koeman (negatief) een podium te geven. Nu vind ik niet dat hij het goed doet (sterker nog, ik vind dat hij het slecht doet), maar dit soort zaken vind ik wel te makkelijk willen scoren ten koste van een persoon (wie dan ook).

1 oktober 2021 om 13:26

Worden deze personen betaald door laporta?

Ja zou wat zijn geweest als die hem als beste trainer ooit had beschreven. Had die een basisplek gehad, dan had die heel anders over Koeman gesproken.

Tja Koeman heeft zichzelf niet populair gemaakt bij de meeste clubs waar hij heeft gewerkt, dat is wel duidelijk

30 september 2021 om 19:49

Onzin, gewoon een gefrustreerde oud-speler, omdat Koeman een ander blijkbaar een betere keeper vond.

30 september 2021 om 19:52

Het is niet toevallig dat er zo een groot aantal spelers een hekel hebben aan Koeman. Canizares is bovendien niet zomaar een oud-speler... Koeman heeft gewoon een heel naar karakter en zijn oer Hollandse manier van communiceren wordt in het buitenland niet bijzonder gewaardeerd

30 september 2021 om 19:53

Betere keeper dan Canizares bij Valencia destijds? Keeper van Spanje voor Casillas..

30 september 2021 om 19:57

Koeman kreeg bij Valencia toch gewoon de taak om schoon schip te maken en afscheid te nemen van enkele oudgedienden? Dat zo iemand daar nog altijd gefrustreerd over is, zou ik me als Koeman zijnde niet druk om maken.

Sowieso intens zwak om een trainer die bij zijn club niet lekker ligt nog een schop na te geven.

30 september 2021 om 20:08

@diego, het was zijn laatste halfjaar als (actieve) speler. De opdracht was gewoon afscheid te nemen van de oud-gedienden -los van emoties- omdat ze wilden verjongen en de lasten wilden drukken. Is van alle tijden. Canizares kan dat gewoon geen plaats geven en komt nu uit zijn holletje gekropen om nog even revanche te nemen op een zwaar aangeslagen Koeman.
Wat moet ik daar nu van denken?

30 september 2021 om 20:36

Casillas was gewoon de eerst keeper van spanje toen

30 september 2021 om 20:37

Het is niet zo dat ze nu ineens hiermee naar buiten(of het holletje) komen; Valencia spelers, of het nu Canizares, Joaquin of Vicente etc is, hebben hun gevoelens voor Koeman nooit verscholen en zijn altijd heel direct geweest over zijn tijd als coach van Valencia. Dit artikel had goed in 07/08 gepost kunnen worden met exact dezelfde verwoording.

1 oktober 2021 om 01:29

@SosuhSZ Er zijn nog meer spelers die een hekel aan Van Gaal hebben en laten daar nou ook enorm veel spelers tussen zitten die onder hem op de bank zaten. Bij dat soort spelers ben je niet snel geliefd

1 oktober 2021 om 08:14

Casillas speelde sinds 2000 bij de Spaanse hoofdmacht Diego, dus het lijkt me heel sterk dat Canizares 7 jaar later nog eerste doelman was, wat denk jij?

1 oktober 2021 om 13:28

Canizares staat gewoon op een loonlijst van laporta die graag wil dat koeman zelf opstapt.
Binnenkort volgen er dus meer van dit soort (door laporta gesponsorde) verhalen van voetballer die graag zielig doen

1 oktober 2021 om 15:06



Goed gedaan bij Vitesse, kampioen met Ajax en PSV, Knap gepresteerd met Feyenoord, knap gedaan bij een leeggekocht Southampton en het eerste jaar bij Everton was ook niet echt verkeerd. Het tweede jaar was wel slecht maar toen was wel Lukaku verkocht en dat is niet zomaar opgevangen. En dan natuurlijk zijn prestatie bij Oranje. Daarentegen ontslag bij Valencia, AZ en Everton. Valt volgens mij wel mee met Koeman.

30 september 2021 om 20:08

Flauw SosuhSZ.. zo belichaam je het opportunistisch denken wel heel goed, ben je de positieve verhalen van Feyenoorders, Evertonians of Nederlands elftal vergeten? Of krijgen deze een mooi plekje in je selectieve geheugen?

30 september 2021 om 20:15

Ik heb letterlijk alleen nare verhalen gelezen van Everton supporters over Koeman dus weet niet helemaal waar je op doelt. En precies wat ik eerder aangaf: de botte manier van Koeman wordt in het buitenland niet gewaardeerd, terwijl het hier in NL normaal is

30 september 2021 om 21:11

Evertonians? Die zijn echt niet onder de indruk van zijn werk daar hoor

30 september 2021 om 22:45

Bij Southampton ook meer dan verdienstelijk. Erg goede periode van Koeman

Wat een oud verhaal. Tevens ook verassend dat een uit de selectie geplaatste speler de trainer slecht vond. Iets met open deuren.....

Achja, dit soort verhalen komen altijd naar boven als het slecht gaat. Toen hij het goed deed bij oranje hoorde je ze niet.

Ik heb Koeman als coach niet heel hoog zitten, maar dit goedkope gedoe door een zooitje oud-spelers te mobiliseren vind ik ook wat dom…
Je kunt letterlijk van iedere coach wat zeggen op die manier.

Nog ff na trappen als iemand op de grond ligt. Overbodig reactie uit het niets.
Gaat wel lekker mer Koeman daar in spanje misschien moet hij spaanse bondscoach worden

Geschiedenis gaat zich herhalen,Ziet er naar uit dat barca ook laatste gaat eindigen in CL pool en la Liga wordt gewoon plek 5-7

Het natrappen is reeds begonnen.

Zo Laporta's propaganda machine dendert door hoor. Wat is dit allemaal. Toevallig worden deze heren (Suarez ook) geinterviewd of wat? Gaat aardig nergens over. Koeman's positie wordt stap voor stap onmogelijk gemaakt. Ze willen zsm kwijt zonder hem niks te hoeven betalen zo te zien. Sneu gedoe. Even los wat men van Koeman mag denken of betreft de prestaties.

30 september 2021 om 20:46

Ben het wel met je eens alleen dat los ervan vind ik makkelijk want zo kan je ook zeggen als Koeman geen Nederlander is dat het ons bijna niks kon schelen

De aspecten die hij benoemt waarmee hij zijn mening onderbouwd is toch wel een rode draad door koeman zijn trainerscarriere. Slechte tacticus, slechte peoplesmanager en geen gevoel voor de kleedkamer.

1 oktober 2021 om 09:49

Volgens mij denken de spelers van het Nederlands elftal daar heel anders over. Die waardeerden hem juist op die punten.

Dat Barcelona nu minder kwaliteit dan voorheen heeft, zal niemand ontkennen. Wat Koeman vooral moet worden aangerekend, is dat hij het in zijn hoofd heeft gehaald om middelmaat als Luuk de Jong en Depay naar Barcelona te halen. Luuk faalde gisteren zo opzichtig, dat Koeman dat zichzelf mag verwijten

Heb me nooit echt inhoudelijk verdiept in Koeman’s situatie bij Valencia destijds (los van dat hij het belabberd deed), maar ik zie flink wat parallellen met de huidige situatie. Koeman is een koppige trainer die teveel in zijn eigen filosofie geloofd. People management zou hij moeten bestuderen want daar heeft hij 0,0 kaas van gegeten. Maar ook tactisch vind ik hem super matig. Meer gefaald bij meerdere clubs dan dat hij het goed heeft gedaan. Tja, tel uit je “winst”.

Dit is typisch VZ, nu alle spelers die gal spuien over Koeman een podium geven.

Die beste man doet met t beschikbare materiaal een uitstekende job!

30 september 2021 om 20:30

Owja? Slechtste CL start sinds 40 jaar.. En er wachten nog wedstrijden als Bayern uit. Als Barca niet overwintert in de CL , betekent dat de zoveelste financiele klap

30 september 2021 om 20:48

Ik zag het tegen mindere goden zoals Granada en Cadiz. En zelfs Benfica heb je alsnog meer kwaliteit in je selectie en alsnog ga je er kansloos vanaf met een jantje. Los van het materiaal doet hij het vooral slecht omdat hij zelf de verkeerde opstelling en tactiek hanteert. Daarmee bewijst hij gewoon een zeer matige trainer te zijn.

1 oktober 2021 om 00:45

Vorig seizoen de slechtste seizoenstart in 40 jaar. Dit jaar de slechtste CL start in evenveel tijd. Het is geen topmateriaal meer dat barca maar mensen die beweren dat de prestaties niet beter kunnen dan dit zijn ook een lachertje hoor.

Lekker objectief verhaal ook 😂

Dit is gewoon een reactie uit het archief en dus enorm slechte journalistiek. Bah bah. Elke trainersklus die hij aan gaat en dan minder goed eindigd, zoals bij bijna alle klussen van een trainer, komt dit stuk naar voren. Canizares zelf zal ook wel denken, ojee wat heb ik nu weer gedaan!

Ach ja Canizares. Koeman is naar Valencia gehaald om puin te ruimen. Hij heeft het daar nooit goed kunnen doen. Ben er drie jaar geleden geweest en iedereen was negatief over hem. Geschiedenis lijkt zich nu te herhalen in Barcelona.

Lekker om iemand die het al zo moeilijk heeft nog meer neer te sabelen. Wat zijn er toch veel nare mensen oo deze wereld.

Koeman is ook gewoon middelmaat. Best bizar dat we alleen LvG als toptrainer hebben. Daarna komt er helemaal niks.

Ik snap niet waarom je als trainer gevestigde namen iconen uit het elftal zet. Je maakt daar geen vrienden mee. Koeman had toen die tijd verkeerd gezien. Hij heeft daarvan enorm geleerd. Daarom zal hij ook nooit Pique, sergi Roberto , Busquets, en jordi alba passeren. Op Busquets na maken deze spelers barca niet meer sterker maar vooral zwakker. Alba is nog een twijfel. Als hij deze vier iconen van barca uit het elftal zet dan wordt het helemaal onwerkbare situatie. Het zou voor barca goed zijn als deze spelers eer aan zichzelf zouden houden. Daarmee bespaar je enorm in de salariskosten. En kan je 2 gerichte aankopen doen.Op de positie van Busquets zet Frenkie neer positie Pique haal laporte. (Pep lief aankijken) voor opvolger alba haal Marcos Alanso en opvolger voor sergi roberto los je intern op. Bingo. Problema resuelto= Probleem opgelost

1 oktober 2021 om 08:56

Marcos Alonso?? Waarom geen Gaya of Grimaldo??

1 oktober 2021 om 11:33

Omdat je geen keuze hebt. Daarvoor word je aangenomen. Dat was destijds bij Valencia waar de vedettes (ver) over hun top waren en niet meer konden leveren wat ze in hun gloriejaren deden. Bij Barcelona was er geen geld meer om bepaalde spelers te betalen. Dan ben je als coach de kop van jut in dat opzicht, terwijl het eigenlijk vanuit de clubleiding komt. Destijds bij Valencia: Canizares (38), Baraja (33), Morientes (32), Angulo (31), Helguera (33) en dan had je nog Vicente die continu geblesseerd was en waar het beste er al vanaf was en Joaquin die ooit begon als groot talent, maar zeker na midden 20 nooit goed genoeg is geweest voor de Spaanse top of iets wat daar in de buurt kwam. Het zijn dan ook nooit de spelers die een basisplaats hebben die hun trainer achteraf de grond intrappen. Het zijn altijd de reserves en vergane glorie.

Zo zijn er van elke trainer wel een aantal oud spelers te vinden die geen warme herinneringen aan ze overhouden.
Koeman ligt op de grond en dan willen we graag doortrappen. Beetje laag vind ik dit soort zaken, maar goed. Ieder z'n ding.
Neemt niet weg dat ik Koeman nog steeds niet de juiste man voor Barcelona vind en hem ook liever zie vertrekken.
Dit soort berichten vind ik echter treurig vanuit dit maal Canizares' kant.

Jeetje wat een rancune voor een 51 jarige dan ben je in mijn ogen heel klein als je dat nu gaat oprakelen in de pers.

Een totaal onbekende speler die even zijn gram gaat halen bij een trainer met een status van het Nederlands Elftal en (toch ook aanzien om trainer te worden van) Barcalona. Lekker bezig goos.

1 oktober 2021 om 09:44

Wat? Ik vind het ook onzin dat hij dit doet. Maar Canizares is allesbehalve onbekend. En dat moet hij ook zeker niet zijn voor jou als je daadwerkelijk 34 bent.

1 oktober 2021 om 09:46

Nog nooit van gehoord.

1 oktober 2021 om 10:23

Ja het kan hoor, maar dat is een beetje hetzelfde als dat men over 20 jaar zegt “Oblak? Nooit van gehoord”

1 oktober 2021 om 12:31

In zijn tijd een van de beste keepers van de wereld. Hoe kan Canizares niet kennen?

1 oktober 2021 om 10:09

Onbekende speler? Cañizares was eerste keeper van het Valencia dat o.a. twee keer de CL finale haalde en daarnaast ook de Uefa cup en twee keer La Liga won. Hij was ook gewoon de eerste keeper van Spanje voordat Casillas doorbrak. Ik ben dat natrappen op Koeman ook een beetje zat, maar het is zeker niet de minste speler die dit zegt.

1 oktober 2021 om 10:46

Canizarez onbekend? Was in zijn tijd een hartstikke goede keeper. Het is dat Casillas toen door kwam en regeerde, anders was hij gewoon tijden 1e keeper van het Spaanse elftal geweest.

1 oktober 2021 om 19:34

Totaal onbekend? Canizares? Je maakt een grapje neem ik aan. Je mag fan zijn van Koeman, feit is dat hij een waslijst van dit soort verhalen heeft en er zijn genoeg bekende (oud)spelers die zijn bloed kunnen drinken voor de manier waarop hij met hen omsprong.

Wat heeft het voor een zin om dit nu te gaan roepen dan heb je ook een steekje los.

Canizares, wat een doelman was dat. Ik herinner mij 14 jaar geleden nog heel goed. Ik was nog een jonge tiener en Koeman was nog een beginnende trainer. Volgens mij was trainer worden bij Valencia een van zijn eerste klussen toen. Verbaasd dat ik was toen hij enkele spelers uit de selectie had gezet. Bij Valencia hield hij het ook niet lang vol. Had toentertijd ook geen hoge pet op van Koeman.

Echter, de Koeman van toen is niet meer de Koeman van nu. Vond hem toen ook incompetent en niet capabel genoeg. Sinds zijn periode bij Feyenoord heeft hij degelijk wel laten zien dat het een goede trainer is. Jammer om te zien dat er op Koeman nu zoveel wordt afgevuurd op basis van de laatste resultaten bij Barca. Laten we niet vergeten dat Barca ook niet meer de Barca is van paar jaar geleden. Als je spelersmateriaal gewoonweg niet meer is wat het is kun je dat ook accepteren. In de voetbalwereld moet er helaas altijd een persoon geslachtofferd worden.

1 oktober 2021 om 10:45

Verre van zijn 1e job. Koeman stond toen al synoniem voor de trein pakken gezien hij bij PSV uit het niets vertrok richting Valencia.

1 oktober 2021 om 14:35

Klopt, had na mijn reactie nog opgezocht. Bleek niet zo te zijn. Was mij altijd zo als jonge jongen bijgebleven. Vandaar dat ik ook “volgens mij” zei

1 oktober 2021 om 15:08

Volgens mij begon hij bij Vitesse en daarna Ajax en PSV. En met beide kampioen.

Canizares was zeker een goede keeper, bij Real Madrid brak hij net niet door maar bij Valencia was hij jarenlang vaste waarde en international. Waar ik me hem het meest van herinner is dat hij een EK of WK miste omdat hij uit was gegleden over een fles shampoo.

Tja, dit is ook wel het risico als je als puinruimer ergens instapt. Vergane glorie moet er meestal uit en die hebben doorgaans nogal een ego. Ik denk dan ook dat Koeman er goed aan doet om voortaan niet in te stappen in een heksenketel of bij een club waar de verwachtingen te hoog zijn.

1 oktober 2021 om 13:13

Nou vergane glorie? Canizares was 37/38, maar nog steeds van heel hoog niveau. Albelda en Angulo waren (begin)30 en vaste namen in de selectie van Spanje waarbij Albelda zelfs onbetwiste basisspeler(en aanvoerder?) was. Laatstgenoemde had ook nog zijn contract maximaal verlengd voordat Koeman kwam. Wat het instappen bij dergelijke clubs betreft heb je wel gelijk, maar dat advies zou ik aan 90% van de trainers mee willen geven.

1 oktober 2021 om 16:02

En toch moesten die namen het veld ruimen. Vreemd genoeg kreeg Koeman die twijfelachtige eer, terwijl de voorzitter of eigenaar schoon schip wilde maken. Ik meende toen gelezen te hebben omdat die jongens te veel macht in de kleedkamer hadden of iets dergelijks. Ik weet het niet meer zeker, omdat het al lang geleden is. Verder overigens met je eens. Het is gewoon niet verstandig om als puinruimer bij een club binnen te komen. Het gaat eigenlijk ook altijd mis.

Wordt deze oud voetballer betaald door laporta? De oud voetballer komt weer eens in het nieuws en laporta wilt graag de druk op koeman verder verhogen.....
Echt smakeloos........
Wat een niveau zeg.......

Mwoah, het is toch wel een terugkerend patroon bij Ronald koeman. Imo heeft hij bij Feyenoord niet eruit gehaald wat er toen in zat. Ik vond het Feyenoord onder Koeman best wel goede spelers hebben. Verder imo heeft Koeman geteerd op werk van voorgangers (ajax en PSV met name). Volgens mij deed Koeman het bij Vitesse goed. In Nederland hebben we last van dat onze lange termijn geheugen ons nog wel eens in de steek laat. Oranje onder Koeman was op een aantal momenten goed, maar dat verborg veel. Waar Danny Blind pech had had Koeman net even wel dat kleine beetje mazzel. Ook in zijn tijd bij Ajax was Koeman niet onbesproken. Google maar eens op "ronald-koeman-heeft-last-van-zijn-ego" een artikel uit 2004. Vind het nog altijd jammer dat Ajax destijds Co Adriaanse de laan uitstuurde en toen met Koeman op de proppen kwam. Eerste half jaar ging toen geweldig dankzij het werk van Adriaanse, maar daarna werd het snel minder. Met als dieptepunt dat jaar met de roze stropdas met die 1 erop.

1 oktober 2021 om 16:05

Maar nu ben je dus voor alle prestaties van Koeman een excuus aan het zoeken, terwijl je dat niet doet voor de mindere momenten op z'n CV. Dat oogt verre van objectief. Ik hoop dat je dat zelf doorhebt. Dan kunnen we de prestaties van Guardiola, Zidane, Mourinho of letterlijk elke andere toptrainer wel afdoen als 'teren op het werk van z'n voorganger(s)'.

1 oktober 2021 om 17:13

Vind je? Dat vind ik niet namelijk. Kijk maar eens goed naar zijn carriere. Meestal het eerste 1,5 jaar goed en daarna wordt het minder. Alleen bij Feyenoord blijft het stabiel, maar ik denk echt dat Koeman destijds een selectie had waarmee hij minimaal 1x kampioen had moeten worden. Bij het NL 11-tal wordt hij een paar keer gered. We hebben destijds echt 2x strontmazzel gehad tegen Duitsland en ook tegen Frankrijk mochten we niet over mazzel klagen. Enige wat ik hem wel moet nageven is dat hij wel van Feyenoord en het NL 11-tal een team heeft gesmeed. Verder zie je ook dat als hij instapt bij een club waar het niet loopt hij het niet keert en uiteindelijk wordt ontslagen. Ik denk dat Koeman een uitstekende trainer is voor een goed team voor een kort termijn (niet langer dan 1,5 jaar).

Pfff nog veel kwaad bloed bij deze is keeper. Koeman kwam bij Valencia met 1 opdracht alle vedettes eruit en vervangen. Zou raar zijn als een voetballer/ keeper die last had van die opdracht hem de beste coach zou vinden die hij gehad heeft. Koeman doet het uitstekend met het materiaal wat hij ter beschikking heeft daarnaast wie wil je daar neerzetten die het beter gaat doen?

Koeman denkt dat hij een wereldtrainer is. Heb ik een verassing voor hem...dat is 'ie niet. Tenminste geen clubtrainer. Sinds hij "zijn dikke reet afveegde" in 1988 met een Duits shirt gun ik hem al de ellende wat hij afgelopen jaren als trainer over zich heen heeft gekregen. Ik geniet van elke seconde ellende wat Koeman en vrouw over zich heen krijgen. Kunnen ze nog meer uithuilen voor de camera. Karma is (blijkbaar écht) a bitch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren