Dirk Kuyt verdedigt zich na uithaal van Sheriff Tiraspol-trainer

Woensdag, 29 september 2021 om 20:23Jeroen van Poppel • Laatste update: 00:15

Dirk Kuyt heeft woensdagavond een reactie gegeven op de uithaal van Yuriy Vernydub, de trainer van Sheriff Tiraspol, richting zijn persoon. De analist van RTL 7, die op 17 augustus zei dat clubs als Sheriff niets te zoeken hebben in de Champions League, wenst de Moldavische stuntploeg alle succes, maar biedt desgevraagd niet zijn excuses aan.

Terwijl op 17 augustus de play-offwedstrijd tussen Sheriff en Dinamo Zagreb (3-0) werd nabesproken op RTL 7, zei Kuyt dat 'dit soort clubs niets te zoeken hebben in de Champions League'. Dinsdag haalde Vernydub, de coach van de Moldaviërs, zijn gelijk richting Kuyt na de spectaculaire zege van zijn ploeg bij Real Madrid (1-2). "De geweldige speler Dirk Kuyt heeft gezegd dat er in de Champions League geen plek is voor Sheriff", zei de coach op de persconferentie. "Ik laat graag zijn wereld in duigen vallen."

Kuyt vindt dat zijn woorden enigszins uit zijn verband zijn gerukt. "Een aantal weken geleden gaf ik aan dat de sterkste teams moeten toetreden tot de Champions League", aldus de oud-aanvaller. "Je hebt nu een verdeling in de play-offs dat de kampioenen die niet direct geplaatst zijn voor het hoofdtoernooi tegen elkaar spelen, en de nummers twee en drie spelen ook apart tegen elkaar. Ik vind: de sterkste teams moeten in de Champions League spelen. De kampioenen zijn niet per definitie de sterkste teams. Daarom vind ik dat je ook in die play-offs die groep op één hoop moet gooien, waardoor je de sterkste teams overhoudt."

Kuyt doelde naar eigen zeggen niet specifiek op Sheriff. "Dit is de eerste keer dat ik het woord Sheriff in de mond neem, want ik heb die naam helemaal niet genoemd toen. Een club als Malmö FF bijvoorbeeld heeft het nu heel lastig in de Champions League, en ik denk dat als Benfica of PSV daar zou staan, dat dat een betere ploeg is."

Sheriff krijgt ondanks alle ophef de volledige steun van Kuyt. "Ik vind het fantastisch om ernaar te kijken. Ik had het helemaal niet zo bedoeld naar Sheriff toe, maar mijn inbox op sociale media stroomde vervolgens wel vol met berichten. Het is niet zo dat ik iets heb tegen Sheriff, ik geniet er ook van dat zij zo goed presteren. Zij hebben alle rondes moeten doorlopen in de play-offs om daar te komen. Het is alleen maar mooi als er een team is dat zo boven zichzelf uitstijgt. Ik hoop dat ik een extra motivator ben en dat de dingen die ik zeg ertoe doen, zelfs in Moldavië. Succes Sheriff, ik ga jullie volgen."



Gerelateerd

Meer sportnieuws

59 reacties (laatste reactie door brakobama)

Kuyt jongen je bent een hartstikke harde werker destijds maar van je communicatie moet je het totaal niet hebben Kuyt lijkt me meer een conditietrainer achter de schermen dan een analist met een uitgesproken mening.

29 september 2021 om 22:00

Conditietrainer? Op basis van wat? Welke opleiding heeft hij gedaan in die richting? Of alleen omdat hij zelf veel kon lopen?

29 september 2021 om 23:07

Precies. Iets meer respect voor conditie trainers

30 september 2021 om 08:13

Als er een conditietrainer te vinden is denk ik aan robben ik denk dat hij daar heel geschikt er voor is

30 september 2021 om 12:44

Maar die raakt waarschijnlijk bij de eerste training direct geblesseerd

29 september 2021 om 22:47

Het schijnt dat de trainer de uitspraak van Kuyt in de kleedkamer heeft gehangen. Inclusief voor en na foto's. Die Moldaviërs waren tot hun tenen gemotiveerd.

Ach, ineens doet iedereen alsof de uitspraken van Kuyt zo vreemd zijn. Vrijwel iedereen in Nederland zal gedacht hebben dat Sheriff Tiraspol qua sportieve status werkelijk niets te zoeken heeft in de CL, zeker in een poule met Real en Inter. Ik ben het overigens niet eens met Kuyt, want in de CL wil ik zoveel mogelijk kampioenen uit zoveel mogelijk landen zien. Dat dat misschien niet de sterkste teams zijn in Europa vind ik van ondergeschikt belang.

29 september 2021 om 20:39

Precies dit. Omdat het Kuyt is, heeft men er problemen mee. Maar je snapt toch zelf wel dat in deze vorm van de Champions League (wat het al een flinke tijd is, met meerdere clubs uit een competitie), heeft een Sheriff er niet veel te zoeken nee.
Dat ze knap 6 punten hebben is geweldig en moeten we ook zeker prijzen, maar vooraf zou een ieder van jullie Sheriff op 0 punten hebben gezet in deze poule.

29 september 2021 om 20:49

Dat een club onbekend is wilt niet zeggen dat ze iets niet verdienen of goed zijn. Nederlandse clubs waren hiervoor ook jarenlang veld opvulling toen zeiden we ook niet laat lekker de nummer 4 van Engeland spelen in plaats van deze clubs. Verhalen als Sheriff is wat voetbal zo mooi maakt.

29 september 2021 om 21:30

Voor JOU onbekend. Maar niet vr de kenners. Sheriff wint elke wedstrijd met gem 7- 0...zit nl heel veel zwart geld in Transnistrië

29 september 2021 om 22:04

@665, vergelijk je onze Eredivisie clubs nou met een club uit Moldavië? 😂😂😂 Onze clubs deden jarenlang nooit een serieuze gooi naar een Europese prijs nee, maar als jij dat opvulling noemt... Veel clubs hebben hier dure punten laten liggen.. Die club uit Moldavië wint nu een paar keer, maar zo serieus moeten we het nog niet nemen...

29 september 2021 om 23:09

Eredivisie clubs hebben ook gewoon geluk gehad dat de maatregelen de laatste 10 jaar nog niet aangescherpt zijn. Over 10 jaar speelt half de PL in de champions league.

29 september 2021 om 20:39

Volgens mij doet niemand zo enkel de mensen met een antipathie jegens Dirk Kuyt of de mensen die hier hun brood mee verdienen (de media).

29 september 2021 om 20:42

Hebben ze ook niet, Kuyt had gwn gelijk. Kuyt een clown vinden is een beetje populair gemaakt door Derksen en VI maar dat zijn grotere clowns, helaas hebben ze een grote groep fanboys op VZ. Het Spaanse voetbal is trouwens de komende 5 tot 10 jaar klaar, tenzij een oliemagnaat Barcelona en RM redt! Mbappé zou beter naar een club als Liverpool gaan, wiens fans hem zullen aanbidden! Als hij naar RM gaat die in verval is en verliest, dan zullen de fans zich tegen hem keren zoals ze deden met Gareth Bale.

29 september 2021 om 20:52

@aycaramba: Really?? Ga je in stukjes waar VI niet in voorkomt alsnog VI willen bashen? Het moet je wel heel erg diep zitten zeg. Je opmerking over Real Madrid klopt trouwens niet, die hoeven niet gered te worden. En hoop vooral dat Barca er uiteindelijk zelf uit komt zonder dat er een overname zou komen (wordt denk ik nooit gepikt door de socio's trouwens).

29 september 2021 om 21:19

4EverdAjax ik kom teveel VI retoriek tegen in de comments, vandaar. En Perez zal er uiteindelijk wel zijn eigen geld in moeten steken willen ze vooruit komen. Barca is echt klaar, die zullen wss zonder een overname te diep in verval raken, dat socio model is uitgewerkt. Het komt eigenlijk door deze model dat beide clubs een Super League willen, en het is om dezelfde reden dat alle Engelse clubs er zo makkelijk uitstapte en het hun niet deert.

29 september 2021 om 22:29

Vooropgesteld: iemand een clown noemen is makkelijk scoren, zo lang je een standpunt niet inhoudelijk onderbouwd weerlegt. Maar waar het om de uitspraak van Kuyt gaat ben ik het met je oneens. Kuyt had het toen Sheriff Tiraspol ter sprake kwam over "dit soort ploegen". Daarmee diskwalificeert hij de kampioen van een land onnodig. Deze poging om zijn straatje schoon te vegen door te stellen dat hij de naam van de club niet letterlijk genoemd heeft, is nogal doorzichtig. Nu ze winnen van Real Madrid vind hij het ineens mooi. Geef gewoon je ongelijk toe Dirk.

29 september 2021 om 22:29

AyCaramba: je kunt alles vinden an Kuyt, behalve dat hij "gewoon gelijk had", hij zit er namelijk faliekant naast. Dat is nu wel een feit te noemen. Als je alle voorrondes wint en vervolgens op 6 punten staat in het toernooi heb je er wel degelijk iets te zoeken. Ik vind het juist prachtig dat dit soort clubs mee kunnen doen, het biedt ze namelijk ook een kans om als club naar dat niveau toe te groeien. Tuurlijk heeft Kuyt een punt dat je op voorhand zegt "wat moet een ploeg uit Moldavie nou op dit niveau"? Maar het staat als een paal boven water dat ze er gewoon wat te zoeken hebben.

De opzet van de CL voorrondes is al langer voer voor discussie, maar om alles nou op 1 hoop te gooien zoals Kuyt stelt lijkt mij ook niet de oplossing. Dan ben je in een heel jaar de beste gebleken en wordt je daarvoor gestraft door na een verplichte vakantie en transferperiode je in 3 weken opnieuw te bewijzen, terwijl je nog niet eens beloond bent voor je behaalde prestatie.

Het idee om alles op 1 hoop te gooien vind ik overigens wel een goed idee als de CL in de basis gevuld wordt met kampioenen uit meerdere landen, bijvoorbeeld door standaard de eerste 2 plekken in de poule aan een kampioen te geven. Vul dat dan aan met de nrs 2 etc. uit andere landen, ook Engeland Duitsland, Italie etc. Je kunt er dan nog voor kiezen uit Engeland de nr 5 nog te laten meedoen en uit Schotland alleen nog maar de nummer 2 gezien het verschil van de competities op de ranglijst. Je moet je dan als nummer 2 of lager nog 1x bewijzen omdat je het nét niet gehaald hebt kampioen te worden. Dat lijkt mij een meer logische conclusie dat de kampioen van Zwitserland bijvoorbeeld in de 3e voorronde in te laten stromen.

Wil je dan als speler verzekerd zijn van CL voetbal en je speelt in Engeland moet je misschien maar eens overwegen naar Celtic , Ajax, Basel, Fenerbache oid te gaan. Het maakt het veel eerlijker en interessanter voor spelers om in kleine landen te spelen en dat brengt het niveau daar ook omhoog, alleen maar leuk voor de diversiteit in de wedstrijden. Het is toch prachtig dat je vroeger net zo goed tegen de kampioen van Roemenie in de finale kon staan als die van Engeland? Het hoeft niet terug naar de EL1, maar ik ben benieuwd wat jullie van het bovenstaande idee vinden.

29 september 2021 om 20:57



Zo is het . Dit is geen Champions League. Daar horen alleen kampioenen in, en niet de nummers 2,3en 4 van de grote landen.

29 september 2021 om 22:13

Wat zou het eigenlijk zijn als gewoon iedereen, of je nu de nummer 1 bent of 4. Iedereen die een CL ticket heeft bemachtigd gewoon voorronde moet spelen en je kunt iedereen loten.

Gewoon alles op 1 hoop, 3, 4 a 5 rondes spelen voordat je bij de groepsfase bent. Bedoel wat zou het uitmaken als je in de voorronde al Barcelona - Inter hebt, of Bayern - Ajax.

Of gewoon vanaf ronde 1 al knockout spelen, allemaal een gelijke basis premie en elke ronde dat je verder komt een winnaars premie en verliezers premie.

En dan de Europa Cup gewoon hetzelfde. Niks instromen nummers 3 en dit en dat. Gewoon alleen zij die voor de Europa Cup hebben gekwalificeerd.

29 september 2021 om 22:30

Revolutionair en - kennelijk - zoals Dirk Kuyt het graag zou zien.

29 september 2021 om 21:02

De uitspraken zijn absoluut niet vreemd. Als echter onverwacht blijkt dat je het gelijk toch niet aan je zijde hebt dan kan je toch ook gewoon toegeven dat je ernaast zit/dat Sheriff je verrast? (en ook logisch dat de voorzitter van Sheriff dat nog even wil meedelen)

29 september 2021 om 21:02

Precies. Ik heb zo een uitspraak als “die horen niet thuis in de CL” al jaren gehoord op TV. Maar nu het Kuyt is word hij door alles en iedereen aangevallen.

29 september 2021 om 21:06

Het is vooral een hele kortzichtige uitspraak. Wat moet je dan; alle kleine clubs weren omdat de clubs uit de grootste Europese landen het geluk hebben dat ze daar spelen en dus veel meer tv gelden e.d. krijgen? Juist omdat het voetballandschap vreselijk oneerlijk verdeeld is, zijn clubs als Sheriff zo klein en clubs als Real Madrid zo groot. Ik vind het dan ook prachtig als zo'n Sheriff stunt of als een Ajax even laat zien hoe je een gebrek aan budget compenseert met uitstekend beleid.

29 september 2021 om 21:09

Wat een onzin vind ik dat zeg. Dus jij kijkt liever naar de kampioen van oosterijk tegen de kampioen van San marino, dan naar chelsea tegen ac milan?

29 september 2021 om 21:45

Niet dat ik de kampioen van San Marino zich ooit zie plaatsen, het is toch wel het idee van de Champions League. Kampioen tegen kampioen. De enorme scheef groei tussen competities word voor een behoorlijk deel veroorzaakt doordat de nummer 4 van Duitsland, Italië, Engeland en Spanje rechtstreeks plaatsen.

29 september 2021 om 21:53

Red Bull Salzburg speelt prima voetbal hoor. Ook een aantal oud-Ajacieden, dus ook dat is leuk om te zien. Verder ben ik het ermee eens dat het belachelijk is dat de nummer 4 van de grote 4 direct geplaatst zijn.. Een nummer 2 van de grote competities vind ik nog wel prima, maar een nummer 4.. Die eindigen vaak op 10+ punten van de kampioen, wat heeft dat met ‘Champions’ te maken..

30 september 2021 om 08:44



Het gaat mij ook inderdaad wat te ver om 5 Spaanse ploegen in de CL te hebben (villarreal won de EL, I know). Ik geniet wel van dit soort sprookjes van Sheriff. Een Wolfsburg en Sevilla als nummers 4 hoeven van mij ook niet. Dan liever wat meer kampioenen zoals Rangers, Slavia Praag en Olympiacos.

Tja Dirkie, als je dat vindt dan moet je de naam van het toernooi ook maar veranderen. Naar de 'top 4 from the big 5 league' ofzo. Ik vind het juist mooi dat er nog een stuk of 12 kampioenen actief zijn in de CL. En om de nummer 2 van NL en de nummer 3 van Portugal een voorkeursbehandeling te geven in plaats van de Zweedse kampioen gaat ook nergens over. Malmo heeft zelf ook voorrondes moeten spelen, Young Boys ook. Toch leuk dat je daadwerkelijk een beloning krijgt als je de titel wint. Die trainer van Sheriff had gewoon gelijk.

Mooi dat de dorpspastoor weer gesproken heeft. Hij had toen dus Sheriff helemaal niet benoemt en wenst ze alle succes in de Champions League. Daarnaast vindt hij dat de sterkste teams in de CL moeten spelen maar een club die dus van Madrid wint zou dus in een aparte groep gegooid moeten worden en de sterkste daarvan mag meedoen. Lekker verhaal Kuyt zo willen we dat horen!

"Ik hoop dat ik een motivator ben"....blah blah, hij heeft gewoon iets gezegd waar hij nu mee geconfronteerd word, that's it.
Er nu op reageren maakt je je alleen maar ongemakkelijk mee.
Wees gewoon een vent en blijf achter je woorden staan.
Van de volgende 100x winnen ze wellicht nog maar 1x die pot, dus nee ze zijn niet een CL waardig elftal.

Het heet de 'Champions' League. Er zouden juist meer kampioenen in moeten ipv de nummer 3 van Portugal bijvoorbeeld.

29 september 2021 om 21:51

Precies! Laat de nummers 3&4 van de grote landen maar play-offs spelen en de kampioenen van mindere landen plaatsen. Teams als Porto, Milan en ManU zijn al tig jaar geen kampioen, maar gewoon in de CL. Bah

Zullen we maar meteen de halve premier league in de CL gooien dan Dirk?

Hij heeft de club sheriff niet genoemd maar hij zei letterlijk dat" dit team niet in de CL hoort."
En dan nu weer terug krabbelen omdat andere hem er op wijzen dat hij toch echt Sheriff bedoelde
En waar maken we ons ook druk om, ik heb Dirk nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen.

1. geen onlogische eerste uitspraak van Kuyt.
2. kleinzerig dat die trainer daar op in gaat en apart dat hij Nederlandse analisten volgt.
3. onzinnig om daar weer op in te gaan.
4. overbodig artikel.

Kuyt zegt wat, wordt verrast, wonderen bestaan nog. Geniet er gewoon van.

29 september 2021 om 21:10

Geen onlogische wellicht, maar wel zeer kortzichtig. Er spelen al veel te veel niet-kampioenen in de Champions League. Dat zou dan nog niet eens zo'n probleem zijn als ieder land evenveel clubs af mag vaardigen. Het is juist schitterend dat zo'n Sheriff eens stunt, want als het aan de UEFA ligt, gooien ze er alleen maar Engelse, Duitse, Spaanse, Franse en Italiaanse clubs in.

Ik heb me een partij heimwee naar de Dirk Kuyt van voor zijn voetbalpensioen, van voor de grote verandering.

Neemt niet weg dat je je als analist toch helemaal niet hoeft te verdedigen. Als je gelooft, zoals Dirk Kuyt doet, dat in de Champions League de allerbeste clubs tegen elkaar spelen dan is het helemaal niet gek om te vinden dat Sheriff er niet bij hoort, dat je dan tweemaal weet te winnen door vermoedelijk onderschatting is dat erg leuk voor de entertainment waarde van de Champions League, maar ben je niet direct een aanwinst. (Ik vind het lastig, in mijn optiek zijn ze uiteraard wel een aanwinst, puur omdat ik juist zulke nieuwe debutanten en kleinere clubs uit andere Europese landen altijd als een verrijking zie, echter begrijp ik dat qua niveau er andere clubs wellicht meer aansprak maakten?)

29 september 2021 om 20:50

Waarom heb je daar heimwee naar? Zou je dat ook tegen iemand zeggen die is afgevallen? Tenzij iemands gedrag de persoon of anderen schade berokkent, ben ik er meestal behoorlijk optimistisch en positief over, vooral als de persoon keuzes maakt waar hij zich goed bij voelt.

29 september 2021 om 20:56

He aycaramba, ik heb geen flauw idee wat je probeert me wijs te maken maar laat ik allereerst beginnen te stellen dat ik op mijn onderbuurvrouw na gelukkig niemand met overgewicht in mijn kringen heb. Eerder richting het anorexia dus het is een lastige kwestie om mij in in te leven.

Waarom ik heimwee heb naar de Dirk Kuyt van voor zijn voetbalpensioen? Omdat hij als analist me koud laat terwijl hij een topper van een voetballer was die ik in ieder geval graag zag in Oranje. Zijn markante uiterlijk stond voor zijn stijl van voetballen naar mijn idee en tegenwoordig staat zijn nikszeggende uiterlijk voor zijn stijl van analyseren. Daarom de heimwee.

29 september 2021 om 21:32

Dat is fijn om te weten. Als je hem zo geweldig vond toen, vind ik het erg oppervlakkig dat zijn nieuwe uiterlijk en stijl je mening kan doen veranderen. Gelukkig leeft Dirk Kuyt voor zichzelf en maakt hij keuzes waar hij zich zelf lekker bij voelt. Ik vind hem er veel beter uit zien.

29 september 2021 om 21:49

Ik vind het vooral fijn om te horen dat jij hem er beter uit vindt zien. Ik heb namelijk nergens de intentie om iemand, in dit geval Dirk Kuyt of jou, te schaden, ik heb gewoon mijn hart op mijn tong. Ik vond hem toen geweldig, voornamelijk door zijn uiterlijk, dat is hij nu kwijtgeraakt. Jij in ieder geval en hopelijk ook Dirk Kuyt zelf zijn er blij mee maar ik vind het toch wel erg jammer. Al zijn karakter lijkt te zijn verdampt.

Fantastisch resultaat tegen de Madrid, maar je denkt toch niet dat het blijvend zal zijn kom op zeg dit zal een keer zijn maar echt nooit meer geniet ervan maar sherif gaat de volgende wedstrijd flink in de 5 meter verdedigen.

Champions League is voor kampioenen, daar heeft hij ongelijk wat mij betreft. Dat niemand dit zag aankomen staat als een paal boven water.

Heeft die Maduro trouwens geblowd ofzo? Rode waterige oogjes....

29 september 2021 om 20:46

"Heeft die Maduro trouwens geblowd ofzo?"

Het zou een en ander verklaren.

Dit is nou precies waarom een beetje een hekel aan dirk kuyt heb. I.pv. gewoon te zeggen dat je nog steeds achter die woorden staat, gaat hij een lul verhaal houden, om weer te worden gezien als de ideale schoonzoon.

Als je niet zou weten wat Kuyt precies gezegd heeft zou je denken dat hij een heel volk beledigd heeft, totdat je zijn logische verklaring hoort uit zijn mond op tv..

Ik snap wel dat ze zo veel scoren bij Sheriff, ze hebben zulke lange tenen!

Eerlijk gezegd Dinamo Zagreb is een hele sterke team en ze zijn in de opbouw. Sheriff had ze helemaal weg gevaagd van de mat met oogstrelend voetbal. Ze hebben echt 6 supersnelle super spelers in de omschakeling en een wereldspits van het niveau Haaland waar de hele team erom heen is gebouwd: die gaat gewoon naar een Real of City. Adama Traore is in mijn ogen in potentie beter als Haaland of Mbappe. Hij is in iedergeval na Eto”o de beste Afrikaanse speler die ik heb meegemaakt. Ik wou me geld al tegen sjachtar op ze zetten toen kregen ze ook een flinke bedrag mety die 2-0 was bevestiging dat ik juist had gezien daarom heb gister wel 100 euro op ze gezet. 2200 gewonnen Real had ook een paar blessures maar dan nog had ik gezet. Ik schat ze beter als Ajax. Ze zijn in de omschakeling gewoon met 6 spelers in de aanval. Ze hebben echt megatalenten daar. Ze hebben gewoon 5 sadio mane”s lopen qua snelheid. Ik weet nu al dat Adama de beste speler van de wereld lkan worden. Ze kunnen allemaal bij een topclub spelen gaat ook gebeuren.

29 september 2021 om 20:57

Ik geloof je leugen Rambokolombo!

29 september 2021 om 21:13

Ik wist van Sheriff gewoon en ik heb 100 gezet jongen, ik vond 22 wel de risico waard. Zoals ik zeg zag gewoon per toeval samenvatting van voorronde CL tegen Zagreb, het was gewoon een afslachting die 3-0 kon 10-0 zijn en ik had juist verwacht dat dit seizoen Zagreb zou verassen want ik weet Dinamo Zagreb is ook een hele sterke outsider. Ze hebben 6 spelers als Dumfries in de omschakeling ze zijn gewoon belachelijk goed. Halve finale haalt Sherrif wel makkelijk met gunstige loting. Het lijkt overdreven wat ik zeg maar geen 1 team in de CL heeft zoveel snelle spelers als hun en ze zijn onvermoeibaar. Ze lijken wel doping gebruikt te hebben. Echt helft van de team is gewoon conditioneel als dumfries/walker Liverpool heeft 3 raketten voorin en op de flank robertson en Arnold 5 raketten. Sherrif heeft 6 raketten. Ik ga me geld zetten dat ze CL gaan winnen. De tactiek is geweldig, de hele team is om Adama Traore gebouwd. Ze winnen gewoon met overmacht tegen hele sterke ploegen

die CL analyses bij RTL zijn echt van een verschrikkelijk slecht niveau. Vooral Kuyt is een aanfluiting. Open deur na open deur. Net ook: 'het doel moet zijn voor Barcelona om de groepsfase te overleven, en dan zal hier winnen een boost zijn'. Mijn god zeg.

'Je hebt nu een verdeling in de play-offs dat de kampioenen die niet direct geplaatst zijn voor het hoofdtoernooi tegen elkaar spelen, en de nummers twee en drie spelen ook apart tegen elkaar. Ik vind: de sterkste teams moeten in de Champions League spelen.' Zo zou het systeem zich lekker in stand houden. Dan kunnen ze net zo goed tien Premier League clubs in de Champions League gooien

Ondertussen Kuyt met koptelefoon op luisterend naar Bob Marley: I shot the sheriff.

Lange tenen in Moldavië. Maar het is al lang geen kampioenenbal meer.

Ik vind dat clubs die zich in de cl gespeeld hebben allemaal even veel respect horen te krijgen of t nou uit moldavie is of waar dan ook. Is gewoon mis gunnen dat er bepaalde onbekende kleine clubs in cl spelen.
Dus als b.v.b utrecht cl haalt moet dat ook maar geschrapt worden? Bull shit als ze zich geplaats hebben hebben ze t verdiend .uit
Ik zou zeggen de clubs met hoge schulden en dergelijke moet je lekker uitsluiten is eerlijker voor de rest.

Goed dat Kuyt zelf echt thuishoorde in de CL...

Je kan ook zeggen dat je het mis had en gewoon verdergaan.

Misschien kan meneer Kuyt iets bedenken als een Superleague ofzo? E ht geen zin in minder bekende/grote ploegen hoor...

Btw. Zou hij ook dezelfde stelling hanteren mocht feyenoord ooit weer CL halen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Sheriff


0 fans
Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
D. ArboledaVerdediger163
F. CastañedaAanvaller166
N. DagoAanvaller144
A. TraoréAanvaller135
A. KhalidAanvaller105
M. YansaneAanvaller76
Voor de complete selectie: Clubpagina Sheriff.

Nederland
304 fans
Coach, 41 jaar

In de wandelgangen

Maandag 6 december
Paris Saint-Germain gaat een bod uitbrengen van 35 miljoen euro op Rayan Aït-Nouri. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren