‘Ajax zo superieur, dat Besiktas oogde als modale Eredivisie-club’

Woensdag, 29 september 2021 om 08:05 • Laatste update: 08:42

De Nederlandse kranten zijn een dag na de 2-0 overwinning op Besiktas lovend over Ajax. De Turkse kampioen was niet opgewassen tegen het spel van de Amsterdammers. Onder meer de belangrijke rol van Steven Berghuis wordt uitgelicht in de ochtendkranten. De Oranje-international kreeg de voorkeur boven Davy Klaassen en was met een doelpunt en assist beslissend voor de koploper in Groep C.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

208 reacties (laatste reactie door bjk4ever)

Als je dan ziet hoeveel moeite Dortmund met Sporting had. Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax fluitend eerste wordt in deze groep. De echte kanonnen zullen ze denk ik niet verslaan (city, PSG etc), maar met een gunstige loting kan de kwartfinale makkelijk.

29 september 2021 om 08:44

Dortmund miste Haaland. Als Ajax straks tegen Dortmund staat, dan hebben ze op alle plekken van het veld meer weerstand. Dus het is nog echt even wachten hoe dat zal gaan. Ajax zal tenminste een van de twee wedstrijden een resultaat moeten halen. Dan is thuis winnen van Sporting genoeg om door te gaan.

29 september 2021 om 11:13

Zullen we niet vooruitlopen op de feiten en genieten van Ajax tor nu toe doet?! Straks is Ajax uit vorm, zijn er wat blessures en liggen ze er door een foutje of wat dan ook alsnog uit. Alles kan gebeuren in de komende twee maanden, dit zegt nog niks. Maar lekker is het wel, 6 uit 2.

29 september 2021 om 12:13

Ik ga me steeds meer storen aan het opportunisme. We zitten even in een flow, troffen gisteren een zeer gehavend team aan, en ineens staan we in mei in de finale van de CL (van Hooijdonk kan ik echt niet serieus nemen). Opportunisme is en zal er altijd zijn, maar soms denk ik echt dat mensen gek aan het worden zijn...

29 september 2021 om 13:16

Ik vind dat veel mensen ook wel extreem positief zijn over hoe Ajax ervoor staat op Europees niveau. Ik ben blij dat het goed gaat maar reken me zeker niet rijk. Elke wedstrijd waarbij er punten worden behaald, ben ik blij mee.

29 september 2021 om 13:23

Had het niet beter kunnen verwoorden, vermoeiend.

29 september 2021 om 08:46

Voetbal is geen rekensom.
Ajax hoeft niet bang te zijn voor Dortmund maar om nou te zeggen dat ze fluitend eerste worden is overdreven.
Ze moeten gewoon elke wedstrijd aan de bak maar hebben ook tegen elke ploeg in de CL een kans dus ook tegen de Bayerns, city's en Chelseas

29 september 2021 om 08:48

Tegen Bayern, City, PSG, Chelsea en Liverpool acht ik ons kansloos. Tegen elke andere club maken we op een goede dag kans momenteel denk ik. Zulke wereldteams hebben de Spaanse en Italiaanse teams ook niet momenteel en de Duitse/Franse subtop moet kunnen op een goede dag, maar goed 2/3 blessures op een cruciale positie en we kunnen ook zo van iedereen verliezen. Overwinteren is een must nu. Kwartfinale zou schitterend zijn, maar dan moeten we wel geluk hebben met de loting en de vorm.

29 september 2021 om 09:03

@zytto

Waarom kansloos? Natuurlijk ben je niet de favoriet tegen die topploegen, maar Ajax is echt serieus goed nu en die topclubs winnen ook niet al hun wedstrijden. Dus een kans heb je altijd. Gisteren was Tadic niet helemaal top en ook Antony miste de scherpte die hij de laatste weken wel had. En toch win je volkomen verdiend met 2-0 en had het 4-0 moeten zijn.

Als Ajax in vorm blijft en alle spelers halen hun niveau, dan maken ze tegen iedereen een kans.

29 september 2021 om 09:06

Liverpool kwam vorige keer ook goed weg.

29 september 2021 om 09:32

Doel je op de wedstrijden Liverpool - Ajax van vorig jaar?
Ik zie niet in hoe Liverpool daar goed wegkwam. Ajax had amper kansen en kon het een door blessures geteisterd en uit-vorm Liverpool niet lastig genoeg maken.

29 september 2021 om 09:35

Ik ben met je eens dat de kwartfinale halen gewoon een schitterende prestatie is. Maar kansloos acht ik Ajax tegen niemand. Tegen de genoemde teams (en nog een aantal anderen) ben je uiteraard wel de underdog. Dan zijn je kansen per tegenstander vaak lager dan 50% en is statistisch de kans dat je meerdere van dat soort tegenstanders verslaat en verder dan de kwartfinale komt vrij klein. Maar Ajax gooit gelukkig nooit de handdoek in de ring voordat de wedstrijd gespeeld is. Altijd "gewoon" met bravoure gaan voor je kansen.

Voorafgaand aan het seizoen stelde ik dat CL overwintering een goede prestatie was, nu je al op 6 punten uit 2 wedstrijden staat en twee andere teams op 0 staan, moet je inderdaad dat niet meer weggeven en overwinteren. Alles daarboven is bonus, net als een paar jaar geleden. En toen kwam er een aardige bonus bovenop...

29 september 2021 om 10:27

@casper
Daar doe je Ajax wel tekort en twijfel of je de wedstrijden hebt gekeken.
In wedstrijd 1 schiet Promes de bal tegen de keeper aan op 3 meter afstand van de goal. Lob van Tadic die van de lijn wordt gehaald. Schot van Klaassen op de paal. Ook Ekkelenkamp had in de extra tijd nog kunnen scoren. Dan tel ik al 4 dikke kansen of niet?
De 2e wedstrijd heeft Klaassen een enorme kopkans, schiet Neres een rebound tegen de paal en had Huntelaar ook nog een enorme kopkans.
Amper kansen he?

29 september 2021 om 10:31

Naja compleet kansloos niet maar op papier kan je daar idd nooit tegenop. Daar heeft Ajax het geld simpelweg niet voor. Mooie aan ko voetbal is natuurlijk wel dat het kwalitatief mindere team soms kan winnen, want op papier waren jullie tegen Real en Juve 2 jaar geleden ook kansloos.

29 september 2021 om 12:17

En niet te vergeten super ongelukkige goals tegen redelijk uit het niets

29 september 2021 om 12:21

@onside
Dus 7 kansen over meer dan 180 minuten voetbal? Tegen een gehandicapt Liverpool? Daarnaast waren lang niet alle kansen die jij opnoemt "dikke kansen".
Mijn punt is dat Liverpool nou echt niet per se goed is weggekomen. Het is natuurlijk ook niet zo dat Liverpool geen kansen heeft gecreëerd.

29 september 2021 om 12:58

@casper
Er zijn meer kansen geweest, maar ik benoem de 90/100% kansen, want dat zijn deze wel degelijk (misschien alleen de kopkans van Klaassen niet).
En een gehandicapt Liverpool? In de eerste pot deed alleen van Dijk niet mee. Bij Ajax Antony niet en Kudus viel ook snel geblesseerd uit. 2e wedstrijd had Liverpool er inderdaad een paar meer.
Uiteindelijk 6 punten meenemen uit 2 wedstrijden door een eigen doelpunt en een enorme blunder van de keeper is wel degelijk goed wegkomen.

29 september 2021 om 08:52

Erg optimistisch Migi. Tegen Sporting win je idd met 5-1, maar daar viel het ook echt allemaal goed he. Zij hadden ook kunnen scoren. Gisteren door de 1e helft een makkie, maar bij Bsiktas missen dan ook 12 spelers o.i.d.

Dotrmund is de favoriet, zeker omdat zij een Haaland van wereldklasse hebben.

29 september 2021 om 09:00

Tegen Dortmund viel het goed? Ze werden complert van de mat gespeeld.

29 september 2021 om 09:06

Sorry Gooner, maar Sporting werd helemaal kapot gespeeld. Ja er vielen veel goals, maar Ajax creeerde dan ook veel kansen. Net als gisteren, alleen toen werden er minder afgemaakt. Een Tadic maakt zo'n bal normaal natuurlijk gewoon.

Deze twee wedstrijden zijn geen wedstrijden waarin een bal per ongeluk goed voor de voet viel. Ajax heeft twee wedstrijden volkomen gedomineerd, daar waar een Real Madrid dat tegen Sheriff bijvoorbeeld niet kan.

Dat Dortmund nog steeds favoriet is ben ik met je eens. Maar het is geen 80-20 ofzo. Eerder 60-40.

29 september 2021 om 09:17

Als het vandaag goed viel was het 6-1.

29 september 2021 om 09:17

Ik zou wel durven beweren dat Ajax wel favoriet is tegen Dortmund. Zij hebben een spits van wereldklasse, waar Ajax alleen van kan dromen, maar als collectief in het positiespel is Ajax zo sterk dat ze door elke verdediging heen kunnen snijden en dus veel kansen kunnen creëren. Als Ajax daar effectiever mee omgaat, zijn ze tegen geen enkele club kansloos, zelfs niet tegen de grote kanonnen. Tegen de echte top zijn ze natuurlijk nooit favoriet, maar kansloos zijn ze echt niet, dat weet ik zeker.

29 september 2021 om 09:47

Leuk dat ze er 12 missen maar je kan er maar 11 opstellen.

29 september 2021 om 10:26

Ik ben persoonlijk vooral benieuwd hoe Timber en Martinez het tegen een fysiek impossante spits als Haaland doen.

29 september 2021 om 10:40

Daarbij is het afkeuren van de Besiktas goal ook wel een gelukje. Dat had ook niet elke scheidsrechter gedaan en dan speel je vast nog een andere wedstrijd.
Enfin, Ajax doet het natuurlijk wel erg goed! En geluk heb je soms gewoon nodig. Of dat nu die goal is of je tegenstander heeft een elftal vol geblesseerden…. Dat is voetbal.

29 september 2021 om 10:44

Tuurlijk was Ajax echt goed tegen Sporting, maar ik vond 5-1 wel geflatteerd. Het viel gewoon goed, al dwing je dat natuurlijk ook af.

29 september 2021 om 09:33

Het zit Ajax gigantisch mee in deze poule.. Sporting miste al een aantal sterkhouders en Besiktas miste gewoon 13 (!) spelers dus de mensen die dat hier bagatelliseren zijn niet goed bij hun hoofd.

Ik kan je verzekeren dat Besiktas met zijn basisteam geen matige ploeg is en minstens gelijkwaardig zal zijn aan dit Ajax,. Dan spelen factoren als thuisvoordeel en scheidsrechter ook nog mee.

Tegen Dortmund miste Besiktas ook al een aantal belangrijke basiskrachten en was het voetballend, zeker de eerste helft gelijkwaardig.

29 september 2021 om 09:42

Ik kan je verzekeren dat je jezelf onzin wijsmaakt zodat altijd negatief kan zijn over Ajax.

Goed betoog he? Exact hetzelfde als jij doet ' ik kan je verzekeren' + meningkje en voila, een nieuw argument waarom Ajax niet goed is is geboren

29 september 2021 om 09:47

@sergen,

jaja, Ajax heeft altijd als ze winnen geluk met de poule of iets dergelijks.

Waarop baseer je dat Besiktas met zijn basisteam minstens gelijkwaardig zou zijn ?!
Besiktas heeft de laatste jaren niets gepresteerd, waar Ajax gewoon geweldig presteert en zeer goed voetbal op de mat legt.
Ze worden op 1 punt kampioen van een Galatasaray, Die club is ook echt helemaal niets.

Nee je praat onzin, Besiktas komt zelfs met hun basisteam niet in de buurt van Ajax.

Als het gisteren 7-1 was geworden had je er niets van kunnen zeggen, daarvoor heeft Ajax de kansen wel gehad.

29 september 2021 om 10:07

@sergen10: Natuurlijk is Besiktas zonder blessures lang niet zo matig als wat ze gisteren lieten zien en trof Ajax ze op een goed moment. Tegelijkertijd was Ajax "genadig" met de matige afronding van de vele kansen en was 6-1 een betere afspiegeling geweest dan 2-0.

De opmerking dat Besiktas minstens gelijkwaardig is aan Ajax vind ik dan nogal een aanname. Ajax zou er zeker van kunnen verliezen, net zoals ze gelijk kunnen spelen tegen Twente of afgaan tegen PSV op een slechte dag. Maar ik denk dat als beide ploegen elkaar 10 keer treffen, de balans zeker in het voordeel van Ajax is. Besiktas lijkt overigens zeker in de breedte wel minder sterk te zijn dan Ajax. Ieder team gaat er op achteruit als je 7 basisspelers mist, maar bij Ajax merk je het nog niet zo erg als ze maar enigszins verdeeld zijn over de linies. Je noemt bv dat Sporting een aantal sterkhouders mistte, maar dat gold in wezen ook voor Ajax. Alleen die bank is zo sterk dat je het nauwelijks merkt. Davy Klaassen, man of the match tegen Turkije was er bv niet bij en dan stapt Berghuis naar voren en laat zich gelden.

Dus dat Ajax nu op 6 punten uit twee wedstrijden staat is zeker niet allemaal een kwestie van "het zit gigantisch mee", door blessures, thuisvoordeel en de scheids. Verreweg de belangrijkste factor is de kwaliteit die Ajax heeft, ook in de breedte van de selectie.

29 september 2021 om 10:33

Ze zullen dan vast beter zijn dan gisteren, maar ook op volle sterkte schat ik Ajax een stuk hoger in dan Besiktas. Ik ben overigens voor Feyenoord, dus m'n bril is misschien rood wit, maar het patroon is anders.

29 september 2021 om 19:29

Besiktas heeft niets gepresteerd de laatste jaren zeg je..hieruit kan ik opmaken dat je Besiktas totaal niet volgt..Door een blunder van Fabri (onze keeper destijds) kwamen we 1 goal tekort om de volgende ronde te halen..wie doorging was Lyon die later tegen Ajax speelde..wederom had Besiktas last van blessures en speelden we gewoon het beste voetbal van Turkije..het was trouwens 1 goal en geen 1 punt..Als je het turks voetbal enigszins had gevolgd dan weet je dat de scheidsrechters daar bepaalde clubs kunnen steunen en ze zo in de race houden..ik snap dat je in een roze wolk zit en euforisch gestemd bent omdat je “geweldig” gespeeld had tegen een C-elftal van Besiktas. 2 jongens van 18 (waarvan 1 zijn allereerste wedstrijd ooit voor het eerste van Besiktas speelde) en 3 van 20 jaar. Ik vraag me af hoe Ajax zou spelen met 13 ontbrekende spelers..oa zoals Tadic, Haller en noem maar op. Besiktas komt niet eens met hun basis team in de buurt van Ajax zeg je..weetje wel wie er allemaal in de basis staan bij Besiktas met een volledig fitte selectie?Mocht de goal gisteren gewoon goedgekeurd worden dan was het een hele andere wedstrijd geworden..dit zeg ik omdat jij ook aannames doet met 7-1 dus voel ik mij vrij om dat ook te doen..verder in Vodafone met een volledig fitte selectie zie ik het niet gebeuren dat Ajax wint of überhaupt een punt weet te pakken..het is jammer dat je niet vanuit je kennis spreekt maar puur vanuit je gevoel en liefde voor Ajax. Zelfs Dortmund ging tijdrekken bij Besiktas uit..en daar misten we ook een paar spelers..leuk dat Ajax van Cambuur, Fortuna en een zwaar gehavend Besiktas wint maar wees er maar niet zo zeker van dat je zomaar ff komt winnen in Istanbul.

29 september 2021 om 10:06

Dat denk ik zeker niet, ik denk eerder dat we ons nu echt kunnen meten met Dortmund. Echt een graadmeter of we klaar zijn voor een stap hoger in de rangorde, dat is het niveau waar Ajax nu naar toe moet groeien of al gegroeid is, dat zal dus de vraag zijn.

Ajax was, zoals verwacht, de betere. Ondanks dat Ajax domineerde hebben zij wel heel wat kansen laten liggen.
Tegen dit B-elftal van Besiktas kom je er nog wel mee weg, maar tegen een Dortmund zal dat een ander verhaal zijn.
Al met al een goede pot en is dit Ajax aardig los gekomen na het verlies tegen PSV enkele weken geleden.
Onherkenbaar goed!

Besiktas met 13 geblesseerden zal misschien ook niet veel beter zijn dan een modale Eredivisieploeg, of ben ik nou gek? Ajax met 13 geblesseerden wordt ook gigantisch veel zwakker.

29 september 2021 om 08:52

Die geblesseerden zijn ook geen spelers die potten breken.. of bekende namen die oud zijn, nieuw zijn en al tijden niet gespeeld hebben. Ajax is al jaren de betere ploeg en dit jaar hebben ze voorin keuzes te over. Besiktas moet niet verschuilen achter wat geblesseerden. Ajax is op dit moment gewoon Europese subtop. Enige probleem is de keeper. Daarvan kan je ook zeggen die is weer terug bij de return 🤷‍♂️

29 september 2021 om 08:57

Kerel, bij Beşiktaş stonden er drie linksbacks in de basis waarvan er ééntje linksbuiten stond en de ander centraal achterin, zo gehavend waren ze. Een jeugdspeler heeft zijn professionele debuut gemaakt gister, dan heb je het niet over “wat geblesseerden”.

29 september 2021 om 09:01

Wat er normaal staat is ook gewoon de lamme en de blinde. Alsof er maar 1 speler buiten Istanbul bekend is bij een voetbalfan zonder Turkse achtergrond. Ga toch weg. En kom niet met spelers zoals Pjanic aan die al jaren niet spelen..

29 september 2021 om 09:07

Als beşiktaş compleet is weet ik zeker dat de 3 punten in istanbul blijven. Ik zag niet veel tegen besiktas 2e elftal. 8 basisspelers waren gebleseerd. Als je dan nog niet met 5 of 6 - 0 wint. Alleen al Vida achterin zal al veel problemen oplossen

29 september 2021 om 09:09

Batshuayi kennen we allemaal, en Besiktas was vorig jaar gewoon kampioen van Turkije. Dat doe je niet met spelers van het niveau PEC Zwolle. In andere landen weten ze ook echt niet allemaal wie Martinez en Klaassen zijn, hoor.

Ik ben nu juist wel benieuwd om te zien hoe het gaat als Besiktas in de return zijn basisspelers heeft. Dan zijn we van die discussie af.

29 september 2021 om 09:11

@camellia dat zegt natuurlijk niks..je kunt niet de ene wedstrijd met de andere vergelijken. Ajax kreeg gisteren 5 niet te missen kansen, die mis gingen. Dat doen ze ook niet elke week. Tegen Sporting kreeg Haller 4 kansen, 4x goal, gisteren kreeg hij er 4, 1x goal.
T is altijd afwachten hoe zo'n wedstrijd loopt, maar Besiktas heeft een matig elftal, waar dit Ajax altijd van kan winnen. Ajax daarentegen, blijft soms naïef in Europa waardoor ze van iedereen kunnen verliezen.

29 september 2021 om 09:12

Nou nou, de lamme en de blinde. Het moge duidelijk zijn dat Ajax beter is dan Beşiktaş maar spelers als Vida, Batshuayi, Ghezzal en Nkoudou zijn echt geen koekenbakkers hoor. Het is niet dat er bij Ajax alleen maar internationale toppers rondlopen met spelers als Haller, Blind en Klaassen. Ajax doet het goed, spelen heel leuk voetbal maar je bent imo geen subtopper als je maar één keer in de laatste 10 jaar overwintert in de CL, maar dat is mijn bescheiden mening.

29 september 2021 om 09:17

@Alex17: wat als je rekent vanaf het moment dat Ten Hag aantrad? Dan zijn er maar 9 clubs beter bezig in Europa. Of wat als je de UEFA-lijst erbij pakt? Ook dan sta je in tussen de Europese subtoppers. Sowieso waren we na vorig seizoen een van de vijf clubs die minimaal 3x in de laatste 5 jaar een Europese kwartfinale haalde. Is uitgeschakeld worden na een schandaal tegen Chelsea (en toch tien punten en overtuigende 3-0 zeges tegen Valencia en Lille) en uitgeschakeld worden met een half B-team tegen een andere Europese subtopper (Atalanta) zo een schande?

29 september 2021 om 09:29

Het probleem is dat het minstens 6 0 had MOETEN wezen. Tadic heeft een bal voor t intikken 4 meter van de lijn zonder keeper op goal en raakt de bal volledig verkeerd waardoor hij naast gaat. Haller kopt een bal he le maal verkeerd een halve meter van de lijn. Besiktas mag Ajax danken dat het geen 6 0 is geworden zoveel kansen hadden ze. En Vida? Die pannekoek heedt al eerder 2 x tegen ajax gespeeld. En toen stonden er mensen als suljemani in. En toen kreeg hij er al 8 tegen

29 september 2021 om 09:40

Kom je nou echt met een huurspeler? Dat zegt al genoeg imo. En als tegenargument kom je met 2 werkers, 2 van de minst talentvolle spelers van Ajax 👏. Weet je wat het is, tuurlijk had Besiktas met hun basisspelers meer weerstand geboden en hadden ze kans gehad. Maar een goed geconcentreerd Ajax wint dat met 1 of 2 doelpunten verschil. Nu had het 6-1 moeten zijn, scorebord laat 2-0 zien waarbij ze 2e helft op 80% spelen

29 september 2021 om 09:42

@camellia: de eerste helft had het ook 5-0 kunnen staan? Daarnaast was de ploeg van Besiktas ouder dan de ploeg van Ajax, dus er stond redelijk wat ervaring in ondanks veel blessures.

29 september 2021 om 10:05

Selectieve geheugen. Al jullie beste vriend de “knipoog” Kroaat vergeten? Over de rest hou ik maar mijn mond.

29 september 2021 om 10:09

@Zytti, de oudere ervaren spelers zijn over het algemeen de bankzitters of de bankzitters van de bankzitters. Leeftijd zegt niet alles.

29 september 2021 om 10:14

Altijd maar dat denigrerende, wat een arrogante kwallen zijn dr toch!
Dat jij ze niet kent zegt genoeg over jou, er zitten genoeg spelers die wel bekend zijn.
Wat een domoor ben je zeg😂

29 september 2021 om 12:45

Vida? Eerlijk gezegd nooit van gehoord buiten dat smerige knipoogje in het seizoen dat de Kroataen de laatste wedstrijd miraculeus met 7-0 verloren. Alleen al voor die Vida zou een afstraffing in Istanbul op z'n plaats zijn.

29 september 2021 om 19:37

Voor zover ik weet speelde Pjanic 30 wedstrijden voor Barcelona vorig jaar, Alex Texeira ken je niet?N’Koudou die voor Tottenham speelde ken je niet?Vida (knipoog Kroaat) ken je niet?Ghezzal (Leicester City voorheen Monaco en Lyon) ken je niet? Buiten dat wie in het buitenland kent spelers van Ajax dan?En kom niet met spelers zoals Tadic aan..

29 september 2021 om 09:58

Het is iig goed om te weten dat Besiktas volgende wedstrijd tegen Ajax die 13 geblesseerde Messi's + batshuai gaat opstellen, kunnen ze zich daar vast op voorbereiden. Tuurlijk, besitkas was flink verzwakt, maar dat gedoe alsof het FIFA Team of the year allemaal in Besiktas hun ziekenboeg zit... Lachwekkend haha

29 september 2021 om 10:17

Waar zeg ik dat precies?

29 september 2021 om 19:38

Had je wel willen horen als Ajax er 13 had gemist..hypocriete gedoe

29 september 2021 om 12:36

Stekelenburg, Rensch, Schuurs, Regeer, Tagliafico, Taylor, Kudus, Klaasen, Neres, Danilo, Daramy. Mwah, win je ook 90% van je eredivisie duels mee.

Het deed een beetje aan de PEC-uit wedstrijd denken- Ajax heeft twee keer geluk maar kan toch op 60-70 procent spelintensiteit eenvoudig winnen. Ik betwijfel of het in Turkije heel anders gaat zijn. Het is jammer, want je ziet natuurlijk het liefst vier of vijf goals en die hadden zeker kunnen vallen. Tadic die mist voor open doel en Haller die af en toe echt de dribbel tekort komt.

29 september 2021 om 08:56

En hoe was die eerste goal precies geluk?

29 september 2021 om 09:11

@ajax1812

Ik denk dat hij doelt op de bal op de paal en op de afgekeurde goal. Dat is twee keer geluk.

De goals die Ajax maakt zijn niet gelukkig, we hebben veel kansen gecreeerd, dat was gewoon prima. Daar doelt Bongiorno denk ik ook niet op.

29 september 2021 om 09:13

Ik heb het niet over de gescoorde goals door Ajax, maar over de twee keer dat Besiktas had moeten scoren waarvan er 1 ook echt in ging maar onterecht werd afgekeurd. Ajax zelf had er nog drie moeten maken eigenlijk, die twee goals waren verre van geluk.

29 september 2021 om 09:16

Ah, verkeerd begrepen dan. In dat geval heb je inderdaad helemaal gelijk.

Klopt! Ajax liet het zelf na om opnieuw een monsterscore op het bord te zetten. Verder genoten, want er werd bij vlagen zeer goed voetbal gespeeld. Alleen de eindpass liet wat te wensen over. Op naar de volgende!



En daar gaan we weer, heeft Ajax gisteren de beker met de grote oren gepakt ofzo? Ze hebben tegen Besiktas gespeeld, een ploeg die 11 spelers miste en ja normaliter allemaal basis spelers dus dit was te voorspellen. Zelfs als je geld wou inzetten op Ajax was het bedrag dat je ervoor kreeg zo laag dat je deze wedstrijd niet zo selecteren. Tis toch vrij normaal dat deze Ajax gaat winnen tegen deze Besiktas. Ajax heeft verdiend gewonnen, de scheidsrechter vond ik wel erg voor Ajax fluiten maar nu zullen er waarschijnlijk niet veel mee eens zijn. De goal van Kenan was volgens mij puur schouder maar goed wie ben ik. Er waren nog een aantal beslissingen in het voordeel van Ajax. Ook erg jammer van het vuurwerk, dat was zeker niet nodig !

29 september 2021 om 08:47

Behalve die onterecht afgekeurde goal heb ik de scheidsrechter geen opvallende dingen zien doen. En inderdaad, Besiktas was erg verzwakt. Maar Ajax heeft wel gewoon zeer dominant spel laten zien. Elke wedstrijd weer. Dat is gewoon knap, ook al beginnen we het gewoon te vinden. Ajax laat zelf na om er nog 3-4 in te leggen. Als dit 4-0 of 5-0 was geworden was het niet geflatteerd geweest.

29 september 2021 om 08:51

Ja, Ajax moest winnen van Besiktas. Maar ik herriner me hoe Real twee keer verloor van een B-team van Shaktar. En het was zeker in de eerste helft wel heel overtuigend: je kon wel 4-0 of 5-0 voorstaan. Ik ben sowieso klaar met de excuses. Je wint met 5-1 bij Sporting en plotseling is dat een matig team. Dan zie je Dortmund met bloed, zweet en tranen winnen van Sporting en zie je sommige mensen hun woorden niet inslikken. Altijd maar manieren vinden om Ajax te downplayen. Sinds 18/19 zijn er maar 9 clubs met meer UEFA-punten. Nee, we zijn geen Europese top. We zijn een stevige Europese subtopper en na uitschakelingen tegen Molde, Rosenborg, Rapid Wien, Rostov en Boekarest kunnen we daar trots op zijn.

29 september 2021 om 08:55

Helemaal eens, gewoon de cijfers laten spreken en geen smoesjes zoals scheidsrechters en die enige kans die ze kregen zo groot maken alsof ze daarmee kans op een punt maakten. Ajax speelde niet eens 100% tweede helft en gaf zelfs spelers rust. Besiktas kwam met 2-0 zeer goed weg.

29 september 2021 om 09:04

De scheids floot voor dat de goal viel, dus die goal is niet onterecht...was gewoon geen goal. Was geen schouder duw, want hij duwde hem met zijn arm/hand naar de grond. Stel hij zou kijken op de VAR en zou zich corrigeren, dan was het een vrije trap randje 16.

Je moet wel aankaarten hoe het was en niet dingen meenemen om je punt duidelijk te maken.

29 september 2021 om 19:41

Nee man hij smeet hem als het ware naar de grond..volgens mij ook nog een elleboog..dus geheel terecht dat ie afgekeurd werdt..

29 september 2021 om 10:14

Volgende keer dat Ajax speelt de dag erop gewoon de media een dagje niet lezen. Je bent duidelijk van slag dat ze gewonnen hebben, doe jezelf dit toch niet aan.

Ajax heeft het geluk mee dat dit Besiktas nergens te vergelijken was met het Besiktas dat vorig jaar kampioen geworden is. Lijkt wel of ze ongeluk met de spelersbus gehad hebben zo veel geblesseerden.

Uiteraard was Ajax veel beter, maar echt getest zijn ze nog niet. Behalve tegen Twente dan

29 september 2021 om 08:56

Het is geluk dat ze al 3 jaar lang de ene na de andere Europese topclub verslaan in de CL of zeer moeilijk maken?

29 september 2021 om 09:01

Begrijpend lezen blijft ook lastig voor sommigen

29 september 2021 om 09:12

Wat meneer hier onder zegt, lees even goed. Dat zeg ik helemaal niet.

En Tadic was weer de beste man op het veld. Wat een Held. Alleen al voor deze man kom ik naar het stadion, keer op keer op keer...

29 september 2021 om 08:48

Hij krijgt hierboven het laagste cijfer van alle Ajacieden. Tadic was gisteren niet de beste. Hij had mooie acties aan de zijlijn en een goede assist, maar hij moet die ene kans natuurlijk gewoon maken en schoot nog een keer helemaal mis. Geen onvoldoende ofzo, zeker niet, maar hij was niet de beste. Ik vond Berghuis en Gravenberch erg goed, en vooral over dat laatste ben ik tevreden, want meestal vind ik hem te laks.

29 september 2021 om 09:40

Beste man weet ik niet. Dan mocht ie die opgelegde kans toch wel binnen schieten. Met 3-0 was het toch nog net iets lekkerder voetballen.

Ik ben benieuwd of de sfeer weer helemaal omslaat als we bijvoorbeeld met 3-1 van Dortmund verliezen?..

Echt wel een goede koop aan gedaan Berghuis, hij komt helemaal tot zijn recht bij ajax, en laat zien dat hij een aanwinst is.

Besiktas mist meer dan de helft van de basisspelers en in totaal 13 spelers. Er stonden gisteren 3 linksbacks op het veld en er viel een 17-jarig jeugdspeler in die voor het eerst minuten moest maken. Weten de kranten dit niet of......? Snap ook niet dat mensen blijven lullen dat je dat maar moet opvangen. Toen Liverpool Alisson en van Dijk miste voor een lange periode gingen ze van wereldclub naar niveau Newcastle zo'n beetje. 13 spelers kan geen enkel club fatsoenlijk opvangen.

Alleen om deze arrogante, stomme uitspraken hoop ik al dat de wedstrijd in Istanbul er toe gaat doen en Ajax met een stuk of 5-10 blessures die kant op moet. Kijken wat er dan van Ajax overblijft.

29 september 2021 om 09:11

Hahaha de frustratie druipt er vanaf. Hopen dat ajax met blessures die kant op moet, omdat de kranten vol lof zijn over Ajax. Moet zeggen dat dit soort reacties wel de kers op de taart zijn, na een heerlijk CL avondje.

29 september 2021 om 09:24

Haha ja, het is echt een treurige reactie. Maar ik zou ook wel benieuwd zijn of Ajax met 10 geblesseerden in Istanbul van het kastje naar de muur getikt zou worden. Ik denk namelijk van niet.

29 september 2021 om 10:50

Klopt toch wat hij zegt?

29 september 2021 om 11:00

Als je je tegenstander een 'gemiddeld Eredivisieclub' noemt ben je niet vol lof over Ajax, dat is denigrerend naar je tegenstander toe. Hou het dan maar bij Ajax en dat wordt niet gedaan, vandaar de irritatie. Ook als je kijkt naar de posts van Ajax supporters spuit de arrogantie ervan af. Wees blij met het voetbal van je eigen team, maar als je de tegenstander zo probeert af te kraken nite rekening houdend met de omstandigheden waarin ze verkeren (die je zelf ook maar al te goed weet) ben je triest bezig. Dat is waarom ik zeg dat ik hoop dat Ajax ook flink gehavend naar Istanbul moet, kijken hoe ze dan reageren.

Blind
Timber
Martinez
Schuurs
Klaiber
Gravenberch
Kudus
Berghuis
Tadic
Anthony
Neres
Berghuis

Laat Ajax maar eens met al deze spelers geblesseerd in Istanbul spelen. Dat is wel wat er is gebeurd gisteren.

29 september 2021 om 11:15

Maar wat kan ook Ajax daar aan doen of de volgende tegenstander in competitie. Het is gewoon pech, dan hoef je tóch niet boos te worden op de spelers, die doen gewoon hun werk. Maakt niet uit wie er staat.Ik bedoel als Ajax tegen PSG zou spelen en ze verliezen kansloos, gaat Ajax tóch ook niet zeiken dat zij een super trio voorin hebben?Beetje zielig dit...

29 september 2021 om 11:41

Wil niet vervelend zijn maar dan staat dr alsnog een team die beter is dan dat van Besiktas 😂

Stekelenburg
Mazraoui-Rensch-Alvarez-Nico
Klaassen-Labyad-Taylor
Daramy-Haller-Danilo

29 september 2021 om 14:11

Het gaat niet om Ajax, dat zeg ik ook niet. Het gaat om de Nl'se media en de Ajax supporters die ineens conclusies trekken over de kwaliteit van Besiktas of het Turks voetbal. Dit kun je niet doen op basis van zo'n wedstrijd.
Tevreden zijn over je team is wat anders dan je tegenstander afkraken.
Heeft niks met zieligheid te maken, maar goed.
Daarom hoop ik dus ook dat Ajax met een stuk of 10 blessures tegen een team in de CL moet en dan hopeloos wordt afgestraft. Even dan Ajax flink afkraken zodat jullie snappen hoe dat voelt.

@totalfootball,

Als jij denkt dat dat team een kans maakt tegen een nagenoeg volledig fitte selectie van Besiktas, prima. Discussieren daarover heeft geen zin.

29 september 2021 om 09:18

Dat gepiep over geblesseerde spelers, ik kan erom gniffelen. Alsof Besiktas met die geblesseerde spelers zoveel voorstelt. Het realisme ontbreekt echt. Die wedstrijd in Istanbul kijk ik naar uit. Hopelijk zonder geblesseerde spelers bij Besiktas. Dan kan kan dat riedeltje in ieder geval niet afgespeeld worden.

29 september 2021 om 09:34

Anderzijds zijn de Turkse supporters nu net zo goed arrogant door wel even te stellen dat ze resultaat hadden gehaald met een fitte selectie. Toen de loting bekend werd, was de algemene tendens onder Turkse fans ook dat Besiktas op papier zwakker is, maar als je als Ajacied nu blij bent, wordt je door Pipos als jij even terecht gewezen. Het zal je eigen frustratie zijn, maar ik vind het een beetje zielig om nu zo hard je best te doen om Ajax te downplayen

29 september 2021 om 19:47

Is niet waar..de meeste doen denigrerend over Besiktas dat stoot ons tegen het borst..uiteindelijk heb je van ons jeugdteam met een magere 2-0 gewonnen waarvan 1 doelpunt onterecht is afgekeurd dus kom van je roze wolkje af pipo

29 september 2021 om 09:56

Wat heeft BJK nou gepresteerd Europees ooit dat je zo arrogant praat? Volgens mij staan jullie vooral bekend om die 8-0 nederlaag en bekend als 3e club van Turkije.

Het komt bij mij meer over als: iedereen dacht dat het een monsterscore zou worden maar omdat het maar 2-0 is geworden heeft BJK een wereldprestatie neergezet en met hun fitte selectie zijn ze dus minstens gelijkwaardig lol. Juist tegen een fit BJK (dat dan meer ruimte weg gaat geven en gaat voetballen), zal Ajax nog meer in haar element komen want gister was klassieke park the bus. 2 speldenprikjes hebben jullie kunnen uitdelen. Ajax had minstens 5 goals moeten maken.

29 september 2021 om 10:26

@Garrincha.
Besiktas is als enige club van Turkije zonder nederlaag de groepsronde doorgegaan. Besiktas is nog steeds de club met de meeste behaalde punten in Europa van de afgelopen jaren. Nu ben je wel heel selectief door te denken, dat Besiktas een grotere Nederlaag zal keijgen, wanneer ze meer ruimte geven? Glazenbol?
Het klopt dat we verder moeten kijken en niet blijven hangen in de Nederlaag van gisteren. Get over it, we zien het allemaal wel. Voor nu ziet het er niet goed uit voor Besiktas 2 wedstrijden 0 punten. Mocht Besiktas verliezen tegen Sporting, is het over en uit.
Ajax is kwa selectie en breedte wel beter maar acht de kans zeker aanwezig dat Besiktas punt of punten afsnoept van Ajax.

29 september 2021 om 16:55

Leuk dat ze het de laatste jaren goed doen, maar Galatasaray en Fenerbahce zijn grotere clubs dan Besiktas. Besiktas is gewoon de 3e club van Turkije.

Heb ik gezegd een grotere nederlaag lijden? Ik zeg alleen dat ik denk dat Ajax meer in hun element komt omdat er meer ruimte komt om te voetballen. En laat Ajax’ sterkste punt nou net hun positiespel zijn. Heeft dus niks te maken met een glazenbol want ik heb nergens uberhaupt een prognose gedaan over die return. Misschien terug naar school en de focus laten leggen op begrijpend lezen?

Een compleet Besiktas kan inderdaad een resultaat behalen tegen Ajax, vooral thuis. Heb ik ergens wat anders beweerd dan? Sjonge jonge.

29 september 2021 om 10:22



Besiktas is een matig team met te veel oude spelers.
Schande dat je 13 geblesseerde hebt dat is geen toeval maar gewoon amateurisme.
Oude uit gerangeerde spelers halen dan krijg je dit.

Turkije staat op de huidige coã«fficiã«nten ranking 18de. Dat is ook een schande maar laat zien dat turkse teams nooit presteren en geen punten halen.
Ook niet als ze wel fit zijn. Hoop dat besiktas fit is in december dan kunnen ze het zogenaamd laten zien.



29 september 2021 om 19:44

@bjk4ever laat gaan joh..ze leven op een roze wolk en zijn euforisch..beseffen niet dat we zowat met B-junioren met knikkende knieen moesten opstellen..Ajax is nu geweldig..was het dat ook geweest als ze in paniek zouden raken als “onze” doelpunt gewoon werdt goedgekeurd..ik hoop echt dat we in Istanbul met een volledig fitte selectie zonder geschorste spelers tegen dit Ajax aantreden dan zullen we het wel zien..

Ik vond Ajax helemaal niet zo goed spelen tegen het B elftal van Besiktas.
Ik vind Ajax ook voorspelbaar aanvallen.
Bijna 80% van de aanvallen gaat over links. Tadic gaat heel breed staan uitzakkend en een middenvelder duikt op tussen Tadic en Haller zodat de verdediger moet kiezen.
80% van de keren probeert Ajax dit trucje. Een goed team schakelt dit trucje en daardoor Tadic uit. En als tadic uitgeschakeld is dan is er geen enkel rust in de aanvallen van Ajax en kan niemand aansluiten. Daardoor gaat Ajax balbezit inleveren en moet het achter de bal aan.

Ik ben helemaal niet zo kapot van dit Ajax. Het is teveel van hetzelfde.

29 september 2021 om 08:57

Vreemd dat ze dan toch overal bovenaan staan..

29 september 2021 om 09:01

Wat heeft dat met mijn constatering te maken?

29 september 2021 om 10:01

Je constatering is ook gebasseerd op gisteren. En als de mogelijkheid daar ligt pakt Ajax hem daar. Tegen Sporting kwam al het gevaar vanaf de rechterkant. Dus als het via links niet lukt, gaat Ajax gewoon naar een andere plek om het via daar te proberen. Dus je riedeltje gaat gewoon niet op.

29 september 2021 om 10:06

@Heuvel 1974
Het is gebaseerd op meer dan 3 jaar Ajax.
Wat Ajax tegen Sporting deed was hetzelfde als gisteren. Het enige verschil is dat de back van Sporting dramatisch was.
Het kwam niet omdat ajax opeens anders speelde. Het kwam vooral door de back van Sporting.
Ook tegen Sporting ging bijna alles over links.
Als het over rechts ging dan was het meteen gevaarlijk door de zwakke back van Sporting.

29 september 2021 om 10:12

Ze doen het volgens jou al 3 jaar hetzelfde, en toch gaat het steeds goed. Dan zal het toch wel niet zo heel makkelijk zijn om het af te stoppen. Het is natuurlijk ook altijd zo dat het beter is iets heeel erg goed uit te voeren dan 6 veschillende dingen matig. Maar goed, laat ik het zo zeggen; Hiu dit lekker vol, verkoop je analise aan Dortmund en alle andere clubs die Ajax tegen komt. Dan gaan we zien waar het allemaal op uit komt.

29 september 2021 om 10:24

@Heuvel 1974
Het gaat niet altijd goed. Het gaat met jaren steeds moeizamer.
Vooral in Europa heeft Tadic steeds meer moeite met sterkere tegenstanders.

29 september 2021 om 11:57

D3 verdediging was gewoon prima, maar de aanval van Ajax was gewoon beter. Heb gisteren ook niet gehoord dat Man City slecht was, maar dat PSG gewoon beter was.
Real heeft gewoon verloren van een tegenstander die die dag gewoon beter was. Real was niet zwak...zij waren gewoon beter. Altijd dat gezeik over, zij waren slecht...daarom won de tegenpartij.
Vind het zo kansloos. Je moet gewoon je eigen spel spelen om te winnen....en niet om te verdedigen.

De aanval van Ajax is de beste verdediging. Bij sommige clubs is de verdediging de beste aanval. Maar zo scoor je niet.

29 september 2021 om 12:24

@Pressing12,

"Vooral in Europa heeft Tadic steeds meer moeite met sterkere tegenstanders."

Correctie, vooral in Europa heeft Tadic steeds meer moeite met sterkere tegenstanders vanaf links, vandaar dat hij die wedstrijden in de spits werd geposteerd. Dan vind ik hem ook op zijn best.

29 september 2021 om 08:59

En toch hebben weinig ploegen een antwoord op dat voorspelbare spel. Omdat het technisch top wordt uitgevoerd.

29 september 2021 om 09:04

PSV heeft met 3-0 van Ajax gewonnen.
Ajax heeft tegen een B elftal van Sporting en Besiktas gespeeld.
De eredivisieploegen waren to nu toe de kleintjes.

29 september 2021 om 09:12

Haha, een B-elftal nog wel. Ik vind het best om de euforie wat te temperen, maar dan wel met steekhoudende argumenten.

29 september 2021 om 09:14

@pressing12 sporting miste 2 spelers, terwijl Ajax er ook 2 miste.
Bij ajax loopt er niemand te zeuren als er een speler uit de jeugd mee moet doen, omdat die gelijk lekker mee hobbelt. In het buitenland doen ze er spastisch over, want daar kan iemand pas voetballen als ie 25 is

29 september 2021 om 09:28

@nederland79
In Nederland wordt er wel spastisch over gedaan.
Vooraf zegt men dat de jongeling er klaar voor is en dat kwaliteit telt.
Wanneer er verloren wordt is het 'we hebben een jong team'.
het wordt altijd als excuus gebruikt wanneer het minder gaat in Nederland.
vooraf maakt leeftijd niet uit. Als er verloren wordt dan is het opeens leeftijd.

29 september 2021 om 09:36

Een PSV in topvorm heeft gewonnen van Ajax die een campingwedstrijd aan het spelen waren en nog amper opgetraind waren. Maar goed dat doet er niet toe, want daarmee kun je de prestatie van Ajax niet bashen. Een beetje zielig allemaal hoe een groot deel van de niet-Ajacieden nu proberen de pret te bederven.

29 september 2021 om 09:51

@Shorty1991
Dat zijn excuses achteraf als er verloren wordt.
Ajax is een professionele club met professionals die de spelers klaarstomen voor wedstrijden.
Als Ajax er niet klaar voor was dan had Ajax een brief naar de KNVB gestuurd of de wedstrijd misschien verschoven kan worden.

29 september 2021 om 10:16

@pressing12 en dat zijn excuses achteraf, maar roepen dat ajax tegen b teams speelde zijn geen excuses achteraf? Je noemt het namelijk een b team van sporting, maar Ajax mistte in die wedstrijd tegen psv meer basisspelers dan sporting deed tegen ajax...

29 september 2021 om 10:19

@prss

"als Ajax er niet klaar voor was dan had Ajax een brief naar de KNVB gestuurd of de wedstrijd misschien verschoven kan worden."

Waarom zou je die wedstrijd willen verschuiven?? Die wedstrijd staat opzich en doet verder niet toe. De supercup is gewoon opwarmertje voor het seizoen en vooral leuk voor kleine clubs omdat die dan een prijs kunnen winnen.

29 september 2021 om 10:31

@Blackthought
Welke onbetwiste basisspelers miste Ajax?
Volgens mij stonden ze er allemaal in.
Sporting miste haar belangrijkste spelers. Besiktas mist een heel elftal.
het zijn geen excuses achteraf. De afwezigen waren vooraf bekend. Iedereen schreef vooraf al dat ajax tegen gehavende teams zou aantreden.

29 september 2021 om 10:40

@MrKrillin
Ik meen me te herinneren dat Ajax de JC schaal uitbundig vierde in 2019.
Tegen een PSV dat in een druk programma zat en Ajax dat geen verplichtingen had.
Waarom heb ik dat excuus toen niet gehoord?

29 september 2021 om 11:29

Als je de reacties van supporters voor de wedstrijd las, had je kunnen weten dat de JC-schaal niet serieus wordt genomen door veel supporters. Je mag gerust al mijn reacties opzoeken: ik zeg dit al jaren. Sterker nog, ik blijf er niet voor thuis. Als ik thuis ben, kijk ik, maar ik blok niet mijn middag ervoor. Als je wint is het leuk, maar ik lig niet wakker van verlies. En dat geldt voor meer supporters.

29 september 2021 om 12:04

Dank je Kyle....Ten Hag heeft ook allang gezegd voor de JC schaal dat Ajax nog niet in vorm is en gaf aan, dat dat zo rond midden September zou zijn.Neem niet weg, dat we terecht hadden verloren tegen PSV en terecht gelijk hebben gespeeld tegen Twente.

29 september 2021 om 13:07

Nee hoor dat zijn geen excuses achteraf, ook vooraf was allang duidelijk dat PSV verder was qua voorbereiding.

29 september 2021 om 16:39

@Kyle66
De supporters van Ajax vierden uitbundig feest in 2019 na winst.
Het zijn altijd excuses achteraf.
Daarom speelde Ajax in haar sterkste opstelling omdat ze de prijs serieus nemen.

29 september 2021 om 16:41

@Fairplay1
Dat zijn excuses van ten Hag. Dat hebben we hem niet horen zeggen in 2019 of bij andere JC schalen.
als het echt om vorm ging dan had hij niet zijn beste spelers opgesteld maar de spelers die het best in vorm waren.
Het zijn goedkope praatjes om jezelf in te dekken mocht je verliezen.

29 september 2021 om 16:49

Het ging tóch ook om nu...? Hoor je Ten Hag nu nog iets zeggen over nog niet in vorm. Hij heeft gewoon gelijk gehad. Dat zijn de feiten, jij geeft slechts je mening en dat gaat over indekken. Gelukkig kent Ten Hag zijn eigen team goed. Ja we waren favoriet in de Jcs, maar we hebben tóch verloren en we zijn nu in september en in vorm en we staan eerste. Heerlijk toch🤩 Feiten kerel....Feiten. Nog een feit, ondanks dat Messi scoorde gisteren, is hij nog niet in vorm en dat gaf hij zelf ook aan...zou hij zich dan ook alvast indekken....dacht het niet. Wij zien het ook...en weten wat hij kan als hij in vorm is. Net als Ten Hag zijn eigen team kent....Feiten

29 september 2021 om 09:02

Als jij Ajax de 1e helft niet goed vond spelen dan klopt er echt iets niet in jouw beeld van goed spel of je hebt een andere wedstrijd gekeken. Ze kregen legio kansen door mooi aanvalsspel, veel vlotte combinaties en 9/10 keer hadden ze de bal na nog geen 5 seconden al terug door geweldige pressing. Man man man wat een azijnpisser ben jij zeg

29 september 2021 om 09:10

Ik vond Ajax niet goed spelen.
Heel veel balbezit maar erg voorspelbaar in het aanvalsspel.
Dat gaat een probleem worden tegen de betere tegenstanders.
Ajax probeert 8 van de 10 keer Tadic vrij te spelen op links. Gravenberch gaat eroverheen tussen Tadic en Haller.
ik heb vaak genoeg gezien dat wanneer dit trucje geneutraliseerd wordt door de tegenstander dat Ajax vrij weinig creëert.
ik vind dit Ajax erg kwetsbaar.
Het leunt volledig op het vrij spelen van Tadic met dit herhaalde trucje.

29 september 2021 om 09:14

Ik zou jezelf aanmelden als meesteranalyticus voor PSG of city. Je loopt met droge ogen te beweren dat Ajax enkel door een enkel trucje toe te passen elke keer op dezelfde manier aanvalt? Haha bizar, en je gelooft het zelf ook nog echt kennelijk.

29 september 2021 om 09:24

Ajax valt in 80% van de opbouw op dezelfde wijze uit.
Alles draait om het vrij spelen van Tadic en hem tijd gunnen aan de bal door middenvelders eroverheen te laten gaan.
Zonder Tadic is er geen rust en balvastheid voor aansluiting.
Als men Tadic niet weet te bereiken en dit trucje niet lukt dan heeft Ajax veel minder balbezit en veel meer counters om de oren.

29 september 2021 om 09:25

Ik vind dat je hele zinnige dingen zegt. Het is nog erg kwetsbaar zoals PSV bewees en misschien weer gaat bewijzen. Tegen alle tegenstanders krijgen ze grote kansen tegen en tegen scherpere tegenstanders kost dat je de kop. En het is soms voorspelbaar, maar met een non voetballer als Haller kan dat ook niet anders. Tadic op 9 en Neres op links brengt al meer variatie denk ik

29 september 2021 om 09:33

Heb je misschien bedacht dat Tadic aan de flank speelt en er daar meer ruimte is? En dat Tadic een van de betere spelers is? (Dohh die speel je vaker aan). Bij PSG spelen ze toch ook Messi Neymar en mbappe het meest aan? Of de Bruyne bij city?. Overigens zijn er, zeker begin dit seizoen, meerdere wedstrijden geweest waar Tadic erg pover speelde maar Ajax nog steeds dik won.

Tot zo ver je meesterlijke theorie...

29 september 2021 om 09:52

@MB76
Welke tegenstanders waren dat?

29 september 2021 om 10:17

Huh? Weet je dit zelf niet? Je hebt toch zo'n uitgekiende analyse gemaakt en het complete aanvalsspel van Ajax ontmanteld? Of heb je deze onzin misschien stiekem toch op enkele momenten uit 1 of 2 wedstrijden gebaseerd? Niet erg representatief.... Blijft weinig over van je theorie zo.

29 september 2021 om 10:42

@MB76
Ik heb nooit beweerd dat Ajax Tadic nodig heeft tegen RKC.
Tadic is niet essentieel tegen RKC en dat soort teams.

29 september 2021 om 09:13

@pressing12 dat is dan toch best verrassend, want tegen Sporting ging 80% over rechts.

29 september 2021 om 09:19

Die linksback van Sporting was dramatisch.
Ook tegen Sporting ging bijna alles over links.
het is maar dat Anthony een ontzettend zwakke back tegenover zich had. Die dieptepass was dramatisch verdedigd.

Ajax leunt voor haar aanvalsspel op het rustpunt Tadic. Tadic wordt 9 van de 10 keer op dezelfde wijze vrijgespeeld. Hij zakt uit tegen de zijlijn aan. Op dat moment gaat Gravenberch eroverheen zodat Tadic tijd krijgt en opties heeft.
Dit trucje is zo makkelijk uit te schakelen. Een betere tegenstander schakelt dit uit. Daardoor komen mensen in balbezit die geen rust hebben. Daardoor kan Ajax geen druk en balbezit houden. Daardoor valt het hele kaartenhuis in elkaar.
dat is wat ik zie.

29 september 2021 om 09:38

Sporting speelde 343 dus welke back bedoel je precies? Of heb je uiteindelijk toch niet zo goed gekeken en is het gewoon leuk nu even "anders" te doen

29 september 2021 om 09:44

''ook tegen Sporting ging bijna alles over links''
Juist, daarom vielen werkelijk alle 5 goals vanaf de rechterkant..
Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk Pressing, met je down playen van Ajax.

29 september 2021 om 09:54

@Silverfront
Wat hebben die goals te maken met het feit dat 80% van de aanvallen starten op links?

29 september 2021 om 10:02

Haha wat een vent. Letterlijk alles ging via rechts tegen sporting. Idem in de competitie gaat minimaal de helft via de rechterflank.

Nee @pressing12 je bent gewoon een beetje interessant aan het doen want ke argumenten slaan kant noch wal.

29 september 2021 om 10:16

@StevenAFCA
dat is niet waar. bijna alles ging over links.
rechts was dit keer effectief door de zwakke back van Sporting.
Natuurlijk valt Ajax ook over rechts aan. Maar dit is in verhouding 4 keer zo minder.

Een uitzakkende Tadic vrijspelen is essentieel voor Ajax.

29 september 2021 om 10:23

@pressing

Hahah altijd 80% over links...

Daarom zie ik bijv een Mazzroui nooit aan de bal komen en erover heen gaan. Daarom heeft de man al aantal goals gemaakt... Hahah heeeeeel logisch.

Ik geniet van je analyse.. Goed werk

29 september 2021 om 11:51

Wat die goals daarmee te maken hebben? Haha dat ze bewijzen dat jouw argument kul is. Je komt ook helemaal niet met feiten, ik kom met 5 goals aanzetten die mijn gelijk weergeven. Waar is te vinden dat 80% over links kwam? Heb je wat concrete cijfers? Tegen Sporting waren Mazraoui en Antony weer in optima forma. En zelfs al kwam het door de zwakke back van Sporting; dan nog ging dus vrijwel alles over rechts. Je bent gewoon aan het trollen.

29 september 2021 om 12:16

Pressing, wat wil je eigenlijk zeggen....dat het niet goed is wat Ajax doet. Mijn vraag, wat zou Ajax in jouw ogen dan anders moeten doen?Ik bedoel 8 spelers scoorde bij de 9-0. Timber scoorde de eerste volgens mij. Denk even goed na, want je zegt...dat van links de meeste aanvallen komen. Zeg eerlijk en dat gebaseerd op de laatste 6 wedstrijden. Speelt Ajax nog zo? Het duo Mas en Anthony werkt volgens mij prima, maar jij wilt aan je 3 jaar onderzoek blijven vasthouden?🤦🏽‍♂️

29 september 2021 om 16:44

@Silverfront
Rechts was effectief. Nog steeds ging 80% over links.
Dat ze er rechts beter doorheen kwamen doet niets af aan het feit dat bijna alles over links ging.
Dat had een reden. De linksback van Sporting was dramatisch.

29 september 2021 om 16:48

@Fairplay1
Ik zeg niet dat ze er niets van kunnen op rechts.
Ik constateer dat bijna alles via Tadic op links gaat.
Ik denk dat ajax een probleem heeft als uitzakkende Tadic niet meer aan de bal komt.
Volgens mij beseffen velen niet hoe afhankelijk Ajax is van rustpunt Tadic. Tegen mindere tegenstanders kunnen anderen dat opvangen.
Tegen betere tegenstanders wordt dat een probleem.

29 september 2021 om 17:09

Als als als,....serieus...ga je nu mee doen met het "Als" verhaal om je punt duidelijk te maken? Je weet dat je daarmee heel veel aan kan hangen he? Tadic Is inmiddels 32....beetje laat vind je niet.🤦🏽‍♂️Gelukkig is Daramy zijn vervanger. Prima aankoop...😁 Als Messi in vorm bij Ajax speelde, dan had ik nog wel willen zien of het bij 2-0 zou blijven.....hahaha. Daarom zei ik, praat met feiten en ga geen verhaal maken. Voetbal is nog altijd 11 tegen 11....je hebt een team nodig en ook Tadic...tóch?

29 september 2021 om 09:31

Sorry ik moet hier een beetje om lachen. Als je Tadic gaat uitschakelen dan ga je een speler opofferen. Dat betekent dat er een andere speler op het veld weer vrij komt en laat Ajax nou 9 man hebben die goed aan de bal zijn. Als Tadic trouwens niet bereikbaar is dan spelen ze de lange bal op Haller dus ik weet niet hoe je hebt zitten kijken.

29 september 2021 om 09:46

Al die andere spelers hebben niet de creativiteit van Tadic en maken veruit meer foute keuzes.
bovendien zijn ze niet balvast.
Er zijn geen andere spelers met het overzicht van Tadic bij Ajax.
Om Tadic te laten renderen heeft Ajax veel balbezit nodig en moet het hoog staan als team. Lopen kan Tadic niet meer.
Tadic is essentieel voor hoog spel. Zijn passeer bewegingen zijn 9 van de 10 keer uit stilstand. Het spel moet kort bij de 16 meter zijn.


29 september 2021 om 10:56

Dus Antony, Nous, en Berghuis zijn geen creatieve spelers met een actie. Dat is wat je zegt?

29 september 2021 om 10:10

Dat kan Ajax ook over rechts met Mazraoui hoor, veel varianten mogelijk. Tegen Sporting kwam het gevaar van rechts namelijk.

Kiezen om Tadic te dekken kan, dan hebben andere spelers weer meer ruimte en heb je met Berghuis, Antony en Mazraoui aan de rechterkant weer meer ruimte.

29 september 2021 om 10:26

@lausho

Hahah lees analyse van pressing. Dit is toch hilarisch
Is goud waard, dus wil er niet eens op reageren, al jeuken mijn vingers haha.

"al die andere spelers hebben niet de creativiteit van Tadic en maken veruit meer foute keuzes. bovendien zijn ze niet balvast. Er zijn geen andere spelers met het overzicht van Tadic bij Ajax. Om Tadic te laten renderen heeft Ajax veel balbezit nodig en moet het hoog staan als team. Lopen kan Tadic niet meer. Tadic is essentieel voor hoog spel. Zijn passeer bewegingen zijn 9 van de 10 keer uit stilstand. Het spel moet kort bij de 16 meter zijn."

Tja Besiktas met veel geblesseerde 'basisspelers is dan dan wel te vergelijken als een modale eredivisieclub. Ik denk dat als die spelers allemaal weer terug zijn dat het nog wel lastige pot voor Ajax gaat worden.

29 september 2021 om 08:57

Zeker in Turkije met een vol stadion tegen. Wordt een mooie clash.

29 september 2021 om 10:07

Ach ja, dan willen ze zelf meer voetbaklen en komt er ook weer meer ruimte. Dus ja, welke optie is beter?

Berghuis was zeker weer geweldig. Die logenstraft momenteel alle sceptici, inclusief ondergetekende. Pikte meteen aan bij het hogere niveau, groeide in zijn rol en is nu al aanjager van de ploeg. Petje af.

Het zo voorspelbaar alle reacties ik call nu alvast hoe de reacties zijn na Dortmund. Verliezen we dan roepen mensen zie je nou Ajax is helemaal niet goed. Winnen we dan worden allerlei zaken erbij gehaald van blessures tot kaarten scheidsrechter en natuurlijk de dooddoener "dit is niet meer het Dortmund van een paar jaar terug"

29 september 2021 om 09:02

Vermakelijk toch? Real en Juventus werden als onverslaanbaar beschouwd, en toen ze verslagen waren konden ze er niks van. Heerlijk, die eeuwige meme!

29 september 2021 om 09:05

Persoonlijk vind ik het niet vermakelijk. Als PSV of Feyenoord een goede pot op de mat legt of een mooi resultaat boekt vind ik dat tof. Blijkbaar is er een grote groep zielige losers die ten koste van alles aan zichzelf willen verkopen dat hun 'gehate' Ajax echt niets heeft gepresteerd. Wat mij betreft ben je dan gewoon een kansloos figuur.

29 september 2021 om 09:28

Het is maar waar je je druk om kunt maken. Ze worden bewierrookt in de media en er wordt al gezegd dat ze weer ver kunnen komen in de CL. Dat er hier dan mensen zijn die Ajax niks gunnen, dat is van alle tijd. Dat heb je nou eenmaal als grootste club van een land, wat velen maar al te graag verkondigen hier. Dus ja, je hebt kansloze figuren die Ajax niets gunnen, maar ook kansloze figuren die denken dat Ajax ff de CL gaat winnen.

29 september 2021 om 11:32

@MB76, ik begrijp dat ook niet: ik juich voor elke Nederlandse club in Europa en duim dat alle clubs ver zullen komen. En als ze daarbij ook nog leuk voetbal laten zien, geniet ik nog meer.

29 september 2021 om 11:33

@Teesboer, je weet dat Van Hooijdonk als eerste en enige zei dat Ajax de CL kan winnen? Bijna alle supporters hopen dat stiekem maar realiseren zich dat die kans minimaal is.


Edit: jij bent trouwens ook iemand die moeite heeft om Ajax complimenten te geven. Ook na de wedstrijd tegen Sporting was het bij jou: "Ja, Ajax heeft verdiend gewonnen, maar...."

29 september 2021 om 11:42

Er zijn hier meer supporters geweest die enorm hoog van de toren blazen. Klopt, ik heb ook helemaal niets met Ajax. Dus ik geef Ajax zelden complimenten.

29 september 2021 om 13:28

Tja, en daarin verschillen wij: ik geniet van voetbal, zelfs bij clubs waar ik niets mee heb. Jij hebt het over "zelden" , maar verander dat maar gerust in nooit. Althans, ik heb nooit iets positiefs van jou over Ajax gelezen. Er komt altijd een bagatelliserende opmerking achteraan.

29 september 2021 om 15:19

MB76
Ik ga stuk hier, al zijn het wel de feiten...Haha. Vooral wanneer Ajax wint...die dooddoener is echt de kerst op de taart. "Dit is niet de Dortmund van een paar jaar terug" Haha....je vergeet er 1.
"Als die bal erin ging, dan had ik het nog wel willen zien" Haha....net of Ajax nooit kansen mis.

Overdrijven is ook een vak he. Je speelt tegen een B ploeg uit de Turkse competitie, en het wordt 2-0. Hele normale uitslag. De 2-1 wordt vrij makkelijk afgekeurd. Maar een prima uitslag voor Ajax, dat al met een been in de volgende ronde staat.

29 september 2021 om 09:10

Janken is ook een vak, dat beheers jij dan weer. Feit is dat Ajax jaren lang tegen dit soort ploegen ongeacht de omstandigheden er gewoon af ging, of moeizaam een gelijkspel boekte. Nu boeken ze twee klinkende overwinningen en de haters zoals jij staan weer klaar, het is gewoon onmogelijk blijkbaar om eens te zeggen, hee goed gedaan jongens, op naar wedstrijd nummer 3.

29 september 2021 om 09:20

Maar hebben de ajacieden dat ook niet deels aan zichzelf te danken door bijvoorbeeld op sites zoals hier te zeggen dat een Psv/feyenoord, wanneer ze een goede wedstrijd spelen het erop gegooid wordt dat de tegenstander matig is? PSV wint in de voorronde van de CL met in totaal 7-2 van Galatasaray, maar wordt vervolgens een veredeld campingelftal genoemd. Wint daarna met 4-0 van Midyjiland, waar ook minachtend over wordt gedaan. Moet wel reëel blijven.

29 september 2021 om 09:28

I guess dat dat het kip of ei verhaal is. Wie was er eerder. Oprecht ik heb geen idee, maar mag wel eens klaar zijn met al dat gejank, vind ik voor alle teams. Mensen zijn door hun blinde haat blijkbaar echt in staat om letterlijk alles dat recht is krom te praten.

29 september 2021 om 15:46

Je zit nu zwaar te liegen....
Het is juist goed als PSV of Feyenoord wint in Europa. Hoe vaak hebben de Ajacieden hier aangegeven dat het om de punten gaat en dat wij maar al te graag een extra CL plaats willen.

Wat voor zin heeft het om je minachting te gaan gedragen, terwijl je de punten nodig hebt. Iedereen die Europees speelt moet gewoon winnen en dat word hier door ajacieden hier veel gezegd.

Niet omdat je wilt zeiken op Ajax moet je ineens zomaar dingen gaan verkondigen. Wint Feyenoord, Vitesse, AZ en PSV is het mooi voor het Nederlands voetbal.

De meeste Ajacieden kijken juist alleen maar naar zichzelf, want het is zinloos als je grootste club van Nederland bent en je gaat andere afvallen en je zelf nog moet presteren.

Onthoud me naam goed...als je die Bash van Ajacieden ziet...meld me maar en ik ben al ruim 15 jaar hier volgens mij...

29 september 2021 om 09:46

De uitslag was inderdaad normaal, met 2-0. Maar elke leek kon zien dat de verhouding eerder lag op 6-0. Dat Ajax deze keer dan niet zo scherp is, dat kan een keer gebeuren. Tegen Cambuur vlogen er nog wel 9 goals in, die wedstrijd was net zo eenzijdig als deze..

van mij mag Ten Hag nog jaren aanblijven. Velen dachten 2/3 jaar geleden al dat de chemie tussen hem en de groep was uitgewerkt en kijk eens wat ie nu weer heeft neergezet. De groepsfase moet je natuurlijk gewoon overleven. Puntje in Istanbul en thuis winnen van Sporting en je bent er.

29 september 2021 om 10:16

Van mij ook, ik ben vaak kritisch op hem en er blijven natuurlijk altijd verbeterpunten maar generiek gaat het heel goed.

Ik denk dat het nog beter kan met inpassen van jeugd in plaats van Klaiber en Labyad.

29 september 2021 om 10:33

@acmilanajax

"velen dachten 2/3 jaar geleden al dat de chemie tussen hem en de groep was uitgewerkt"

Velen? Was toch alleen Valentijn die dit beweerde? Geen klik met Ziyech en Tadic, Spelers nemen hem niet serieus.

Ik kon alleen de tweede helft van Ajax-Besiktas volgen. Het was op dat moment al 2-0 en dat bleef het helaas ook. De tweede bedrijf viel mij qua spelniveau niet echt mee. Voor hetzelfde geld was het doelpunt van Besiktas wel goedgekeurd. En had Ajax een tandje moeten bijschakelen. Of moeten vrezen voor een goede afloop. Gelukkig voor Ajax en voor het Nederlandse voetbal konden de Amsterdammers gaan douchen met een overwinning.

29 september 2021 om 09:37

Mwah 2de helft was inderdaad vrij matig. Had het gevoel dat Ajax het wel best vond. Je zag dat ze gas terugnamen tov de eerste helft, en de hakjes kwamen opeens uit de kast enzo. De eerste helft is volledig gedomineerd. Als het met rust 6-0 had gestaan had bjk niet mogen klagen. Tadic mist een bal 4 meter voor open doel zonder keeper omdat hij de bal verkeerd raakt. Haller mist een kopbal van een halve meter van het goal. Gravenberch wordt 2 x vrij voor de keeper gezet. Berghuis mist een vrij schot van 11 meter omdat hij de bal verkeerd raakt. Het ging allemaal heel makkelijk en 6-0 bij rust is echt niet overdreven. 2de helft vond ajax het wel prima en was t heel saai

Nou nou, een zwaar gehavend Besiktas vergelijken met Eredivisie niveau getuigt van weinig voetbal verstand.

11 vs 11 beide met a selecties denk ik ook wel dat Ajax wint.. Ben benieuwd naar de return, in de meest prachtig liggende stadion ter wereld kan het wel eens spoken.

29 september 2021 om 10:24

Gelukkig kan een stadion niet voetballen, daarnaast speelt Ajax uit in Europa vaak beter dan thuis.

29 september 2021 om 12:36

@futures

Klopt helemaal maat maar het heeft wel effect.. Een kolkend Arena is ook geen pretje voor de tegenstander toch ?

Zoals ik al zei barst Ajax van kwaliteit en zijn ze gewoon veel verder dan Besiktas. Beetje jammer dat ik als een fanatieke Fener supporter die zwarte vogels moet gaan verdedigen nou :P Maar ze zijn écht niet zo slecht als wordt beweerd.

29 september 2021 om 10:34

@chilli

Ajax haalt uit betere resultaten dan thuis.

Ik kijk altijd even naar verwachting van de bookmakers. Zelfs bij +6 doelpunten Ajax-winst was de notering laag, volgens mij nog lager dan een 2-0 voorspelling. Dit Besiktas is zo gehavend dat er geen conclusie aan te verbinden is. Spel van Ajax op zichzelf staan was natuurlijk prima. Van Dortmund wordt ik trouwens ook niet heel bang, alleen als Haaland in stelling wordt gebracht, maar de kracht van Ajax is juist om in te stappen en de spits geen ruimte te geven voor de goal. Als we de wedstrijden tegen Dortmund 3 punten binnenhalen, is overwinteren een feit. Zelfs bij 1 punt is het vrij zeker. Ik denk dat Sporting en Besiktas ook punten gaan verdelen namelijk.

Goh wat werd het toch een ommekeer toen Overmars en VdS werden aangesteld. Ten Hag was de kers op de taart. Er zit zoveel meer rek in deze ploeg dat een kwart/halve finale zeker moet lukken

29 september 2021 om 10:14

Doe je toch Frank de Boer, Wim Jonk en de Cruijff revolutie tekort. Daar werden pareltjes als de Ligt, de Jong en van de Beek geboren die veel hebben gegeven maar ook veel opgeleverd hebben.

Het gaat perfect, enige wat ik nog iets meer zou willen zien is iets meer jeugd, maar dit seizoen met het vaker brengen van Taylor kan mij bv. al iets meer bekoren. Dan blijft bv. een Brobbey misschien wel. Je ziet gewoon aan Gravenberch en Timber dat het niveau er is vanuit de opleiding en dit is financieel toch nog iets stabieler.

Overmars en van der Sar hebben ook een zeer belangrijke rol inderdaad, daar niet van.

29 september 2021 om 10:29

Dat je het nu hebt over Brobbey blijft dam misschien wel........ Als je 1,5 jaar moet stoeien voor een nieuw contract en dan uiteindelijk maar (te) veel geld betaald voor Haller, en dat dan als excuus ziet oniet bij te tekenen is gewoon onzin. Het ount dat er ff wat minder jeugd door komt ligt ook gewoon aan het feit dat het niveau ff een stukje hoger ligt als 5 jaar geleden.

29 september 2021 om 11:32

Mijn inziens had je hem gewoon nog net wat meer perspectief kunnen bieden, op een gegeven moment stond zelfs Labyad in de spits meende ik. Misschien dat het hem wel over de streep had getrokken, is gewoon jammer, was de perfecte back-up en opkomende talent geweest.

Klopt, ik zou gewoon graag zien dat ze Labyad en Klaiber en misschien ook wel Pasveer laten zitten voor wat het is en net wat eerder voor jeugdspelers kiezen. Dat vergt een beetje lef maar wordt vaak beloond.

Dat is het enige wat er mijn inziens nog beter kan, verder gaat het gewoon perfect dus ik wil ook zeker niet te negatief over komen.

29 september 2021 om 11:38

@lausho, ik vond het juist sterk van Overmars dat hij op een gegeven moment een grens trok. Brobbey kon op het moment van onderhandelingen niet eens hele wedstrijden spelen en hij wilde veel meer dan 1 miljoen per jaar. In Duitsland krijgt hij nu € 3 miljoen. Had Overmars dat moeten bieden? Wat een onzin!

Ik heb de wedstrijd vanuit een sfeervol stadion mogen meemaken en het was wel heel duidelijk dat Besiktas het heel moeilijk had zonder al die geblesseerde basiskrachten. Ik denk dat de vergelijking met een Eredivisieclub wel terecht is, maar Ajax zou met 13 geblesseerden denk ik ook weinig klaarspelen. Besiktas leek van tevoren al te weten hoe laat het was, want vanaf minuut 1 begonnen ze al tijd te rekken. Zelfs toen ze achter stonden namen ze hun tijd bij dode spelmomenten. Als Besiktas een fitte selectie heeft, zal Ajax het veel moeilijker hebben tegen dit team gok ik.

Ik ben als Besiktas fan zwaar onder de indruk van Ajax en verwachtte hier ook puntenverlies. Maar, dit is wel héél opportunistisch om Ajax zo op te hemelen tegen een ploeg die zó gehavend was. Ajax met 13 geblesseerde spelers waarvan een gros basisspelers en de standaard wissels zou ook weggespeeld worden tegen een volledig fitte Besiktas.

Met alle respect naar Ajax toe, geweldige ploeg wat in mijn ogen zich kan meten met de Europese top. Maar spelen tegen een fitte Besiktas is héél andere koek.

Hopelijk kunnen we zo opstellen in de wedstrijden vanaf nu

Ersin
Rosier
Vida
Montero
Ridvan
Josef
Pjanic
Ghezzal
A.Teixeira
Nkoudou
Batsman
29 september 2021 om 11:35

Ben het als ajacied helemaal eens. Het wordt ook veel door de buitenwacht zo ingestoken, intern, zeker Ten Hag blijven ze gelukkig met beide voetjes aan de grond.

In Istanbul hebben we nog een zware kluif aan Besiktas met een fittere selectie. Ook nu maakte ze het ons moeilijk en met wat minder geluk aan Ajax zijde was het gewoon tegen de verhouding in 2-2 geworden.

Wel vreemd dat er zoveel blessures zijn, wat zit er in het eten wat die spelers krijgen? Enige verklaring voor?

29 september 2021 om 11:50

Volledig met je eens; als ik jouw opstelling naast die van gisteren leg, waren alleen Ersin, Rosier en 'batsman' (geweldige nickname) fit van de normale basis. Dat klopt wel een beetje met wat ik had gegokt, want ik vond alleen de keeper en de spits van CL-niveau. Ik ben niet zo goed met de namen, maar is Rosier degene die rechtsback stond gisteren? Die vond ik namelijk heel slecht. Maar wellicht dat die gewoon een slechte wedstrijd had, dat had Antony ook en die is normaliter ook goed.

N'koudou, Texeira, Vida, Pjanic en Ghezzal scheelt wel echt een slok op een borrel, ben benieuwd hoe het gaat als Besiktas met bovenstaande elf aantreedt in de return.

29 september 2021 om 12:19

@Onartallo, goede reactie. Deze Ajacied weet ook dat als wij met zoveel blessures zouden kampen dat we ook in Turkije op onze flikker zouden krijgen. Dit potje was geen graadmeter over de verhoudingen tussen beide clubs!

De Amsterdamse trein blijft maar doordenderen. Wij moeten als Nederlandse voetbalsupporters Ajax op onze blote knieën bedanken dat zij dit voor ons kleine voetballandje doen. Het is Ajax dat keer op keer de punten voor ons binnenharkt, terwijl andere clubs er alleen maar voor zorgen dat wij als Nederland zijnde steeds verder wegglijden. Ik heb genoten van deze voetbalmachine. Er staat echt geen maat op Ajax en in deze vorm gaan ze heel ver komen. De meeste teams zijn gewoon kansloos tegen deze voetbalmachine, het is echt hogeschoolvoetbal wat Ajax laat zien. Andere 'topclubs' hebben er honderden miljoenen voor nodig en Ajax heeft er alleen een filosofie, lef en bravoure voor nodig. Wat een ploeg!

29 september 2021 om 11:38

Het is natuurlijk prachtig om te zien wat Ajax doet. Ik hoop ook vooral dat we de rest van de ED mee kunnen nemen ook richting Europa. Laten we vooral de prestatie van bv. Vitesse ook waarderen wat dat betreft, normaal zouden Bazoer en Tannane allang vertrokken zijn, maar die zijn er nog steeds en ze doen het goed tegen bv. Anderlecht.

Samen hoop ik dat we Portugal het vuur aan de schenen kunnen leggen in de ranglijsten.

29 september 2021 om 11:40

Dat ze goed zijn klopt zeker, maar ze kloppen Cambuur, Fortuna Sittard en een verzwakt Besiktas.
In Nederland zijn ze idd de sterkste, maar Europees wachten we de weerstand eerst maar eens af.

We zullen zien maar dit Ajax heeft tegen iedereen kans om te winnen. Echt grote namen ontbreken maar er staat een team en het was verdomme toch prachtig om te zien gisteren die eerste helft. Zo wil ik Ajax zien!

Ja, Besiktas leek wel op een middenmoter uit de Eredivisie. Duh, kijk naar het aantal blessures die ze hadden...De punten zijn binnen, maar laten we nu echt stoppen met het opportunisme. Volgende wedstrijd kan alles zo maar weer anders zijn en wil iedereen Ten Hag weer met pek en veren de stad uit hebben...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax3040
2.PSV3013
3.Feyenoord2818
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
R. GravenberchMiddenvelder131
S. HallerAanvaller139
D. TadićAanvaller135
S. BerghuisAanvaller125
David NeresAanvaller123
D. KlaassenMiddenvelder102
R. PasveerKeeper100
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.

62 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2021/2022 Ajax 12 5 0 0
2021/2022 Feyenoord 0 0 0 0
2020/2021 Feyenoord 33 19 3 1
2019/2020 Feyenoord 24 15 1 0
2018/2019 Feyenoord 33 12 5 0
Laatste voetbalnieuws

Erik ten Hag: ‘Hij is een voorbeeld voor de rest van de selectie’

Erik ten Hag heeft zijn bewondering uitgesproken richting Sébastien Haller. De aanvaller van Ajax kwam in de Champions League-wedstrijd tegen Besiktas (1-2) halverwege het duel binnen de lijnen en boog met...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 26 november
Chelsea heeft Nicolás Tagliafico op het oog als vervanger van de langdurig geblesseerde Ben Chilwell. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren