Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sneijder snapt Player of the Match bij Ajax niet: ‘Ik weet niet wie dat kiest’

Laatste update:

Dusan Tadic werd door de UEFA uitgeroepen tot Player of the Match na het duel tussen Ajax en Besiktas (2-0). Wesley Sneijder zegt in de studio van RTL7 weinig te kunnen begrijpen van die keuze. Als het aan de oud-middenvelder ligt, was niet Tadic, maar Steven Berghuis gekozen tot de beste speler van de wedstrijd.

“Dat had ik niet zien aankomen. Je zou eerder Berghuis zeggen, die had een goal en een assist. Als je er toch een moet kiezen, dan toch Berghuis. Maar ja, vreemd. Ik weet niet wie dat kiest. Wij niet, in ieder geval”, zegt Sneijder nadat hij hoort dat Tadic is gekozen tot Player of the Match. Zogenaamde technical observers van de UEFA bepalen wie deze prijs, in de vorm van een trofee, na iedere Champions League-wedstrijd in ontvangst mag nemen.

Tadic nam tijdens het duel met Besiktas een assist op Berghuis voor zijn rekening. “We hadden sneller de 3-0 moeten maken, dan was het makkelijker geworden. Dat gebeurde niet, maar het goede is dat we de nul hebben gehouden. We zijn blij met de overwinning”, analyseert Tadic zelf voor de camera van RTL7. De aanvoerder van Ajax liet in de eerste helft zelf een levensgrote kans onbenut om tot score te komen.

“Ongelofelijk, ik weet niet wat daar gebeurde. Ik moet de situatie nog terugzien”, zegt Tadic over dat moment. Tot slot wordt de Servische aanvaller gevraagd of hij blij is met zijn uitverkiezing tot Player of the Match. “Ik zeg altijd: het belangrijkste is dat we winnen. Het is heerlijk om te spelen voor deze club en deze fans.”

Rafael van der Vaart is bij Ziggo Sport wel te spreken over het optreden van Tadic. “Hij had vijf assists kunnen hebben als Haller het vizier op scherp had gehad”, zegt Van der Vaart. Presentator Bas van Veenendaal vond Tadic de minste aanvaller bij Ajax en vraagt zich af waarom hij niet gewisseld werd in de tweede helft. Ajax-trainer Erik ten Hag haalde Antony en Steven Berghuis naar de kant voor David Neres en Davy Klaassen. “Nee, ten eerste is Tadic de man en de aanvoerder”, antwoordt Ten Hag. “Hij speelde gewoon een goede wedstrijd. Die kans zit bij jou in je hoofd en bij mij ook wel, die moet hij wel maken. Maar dat is scorebordjournalistiek.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, als al die fantastische voorzetten worden ingekopt, dan eindigt Tadic vandaag gewoon met 5 assists, dus zo gek vind ik het niet. Berghuis was natuurlijk ook zeker een optie geweest.

28 september 2021 om 21:20

Eens. Ook Alvarez had hem verdiend. Die speelde ook heel sterk.

29 september 2021 om 09:11

Alvarez en Gravenberch domineerde echt met zn 2e het middenveld. Berghuis scoort en geeft een assist maar speelde voor de rest een wat minder/slordige pot. Als ajax scherper was hadden er meer spelers deze statistieken kunnen hebben. Mazraoui was ook wat matig vandaag vonden jullie niet? Erg trage handelingsnelheid of leek te pitten ofso. Voor mij dus graaf en anders na hem alvarez motm, zeker gezien toen ajax slordig was (begin 1ste helft en bijna hele 2e helft was gravenberch de gene die wel sterk bleef spelen en had het kunnen bekronen met de 1-0. Maar Tadic ook prima, creeerde zeker genoeg helemaal 2e helft toen het wat dood werd.

Van mij mag het Alvarez zijn. Foutloze wedstrijd weer.

Serieus wie bedenkt met mensen zoals Sneijder of een Vlaar uit te nodigen als analisten? Worden zij niet vooraf getest voor je contract aangaat.

28 september 2021 om 21:30

Dit artikel is zo'n 10 minuten geleden geplaatst en op jouw reactie na geeft vrijwel iedereen Sneijder gelijk en degene die als eerste heeft gereageerd beaamt wat v/d Vaart zegt. Dan is hun analyse toch juist?

Sneijder heeft in mijn ogen zo wie zo een punt. Toen Messi als beste speler op het WK in Brasil werd uitgeroepen was toch ook belachelijk, Enige wat Messi deed was wandelen met de bal. Vaak is het de naam die al bij voorbaat bepaald wie player of the match wordt.

28 september 2021 om 21:32

Redondo gaat mij niet om wat hij inhoudelijk zegt. Vind de mannen totaal niet geschikt voor de tv. Dat mag?

28 september 2021 om 21:52

Kun je dat ook onderbouwen MrKrillin? Hoewel ze er wel eens naast zitten vind ik het namelijk wel prettige tv-persoonlijkheden. Wellicht mede omdat ze veel voor het Nederlandse voetbal betekend hebben.

28 september 2021 om 22:47

Wie zijn wel geschikt? Moet zeggen dat ik Janssen en Afellay wel goed vind en vdV kan ermee door. Sneijder ben ik het mee eens hoor, maar dat komt meer dat ik Sneijder als persoon (al ken ik hem niet persoonlijk) een galbak vind.

29 september 2021 om 09:18

Ik vind Sneijder ook een hele matige analyst. Had ik niet van hem verwacht eigenlijk gezien het type speler/persoon. Verwacht echt niks van hem als hij begint als coach eerlijk gezegd. Vd Vaart, marciano Vink, Perez dat vind ik goede analysten. Berghuis scoort en geeft een assist maar voor de rest speelde die een vrij slordige, matige pot. Was ook te vaak niet goed aanspeelbaar. Ondanks zn goal en assist win je de wedstrijd niet door hem vandaag. Daar hadden alvarez en Gravenberch een groter aandeel in zelfs tadic voorhem nog.

29 september 2021 om 10:10

Ik vind alle analisten galbakken die vaak opportunities reageren op de waan van de dag. Ze moeten hun uur volkletsen maar inhoudelijk stelt het niet veel voor.

29 september 2021 om 10:22

Ik snap wel een beetje wat je zegt, maar zoals hieronder ook aangegeven misschien iets meer onderbouwen.
Ik heb hetzelfde gevoel bij een paar mensen die ik liever wel en liever niet zie, ik vind bijvoorbeeld van Basten, Mulder, Van Halst, Gullit, Bos, vd Vaart en Afalay heerlijk om naar te luisteren. Met inzicht, met kennis en ook met gevoel voor TV.

De rest vind ik inderdaad ook niet zo goed. Sneijder weet ik niet precies waarom, maar heb het gevoel dat ik hem gewoon soms niet geloof ook al heeft hij wel af en toe gelijk. Van Hooidonk vind ik persoonlijk ook niet zo fijn, zit er soms naast en is niet altijd helder in zijn analyse. En zo zijn er nog wel een paar meer.

29 september 2021 om 10:39

Ondanks z'n goal en assist win je de wedstrijd niet door hem? Volgens mij speel je zonder zijn doelpunt en assist gewoon 0-0 hoor.

29 september 2021 om 12:24

@ea_ was voetbal maar zo simpel als jou gedachten.

29 september 2021 om 13:16

Daarom zitten ze daar toch om die wedstrijd (waan van de dag) te bespreken.
Niet om het over vorige week of weet ik veel welke andere wedstrijd te hebben.

28 september 2021 om 21:41

Sneijder is een grote naam, daar gaan mensen toch naar kijken. Vlaar trek ik persoonlijk wel goed, maar dat heeft misschien ook met zijn Feyenoord achtergrond te maken. Maar al met al.. doe mij maar Perez en Bruggink. Perez is een beetje nors, maar legt vaak wel de vinger op de zere plek. Bruggink is wat saai, maar die man weet álles. Zeker als duo vind ik ze sterker dan Mario Been, Pierre van Hooijdonk, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Johan Derksen en Theo Janssen bij elkaar

28 september 2021 om 21:56

Perez was vroeger echt geweldig (misschien wel de beste analist) maar nu idd heel nors. Beetje doorgeslagen vind ik.

29 september 2021 om 12:37

Alles wat na Cruijf is gekomen is in mijn ogen ondermaats maar goed als hij de maatstaf zette dan kan onder de maat nog steeds prima zijn.

29 september 2021 om 10:48

Het probleem is dat het grote publiek gewoon graag bekende voetballers ziet. Dan ben je automatisch al enorm gelimiteerd. Veel voetballers kunnen heel goed voetballen, maar zijn tactisch niet super sterk. Je ziet dan ook vaak dat spelers die minder goed zijn het tot trainers schoppen doordat zij moesten compenseren dat ze voetballend minder waren. 1 optie om te compenseren is tactisch sterk worden. Verder heb je nog mensen zoals Pieter zwart die geen voetbal achtergrond hebben, maar die wel analytisch sterk zijn. Alleen omdat hij geen bekende voetballer is neemt niemand hem serieus. Dus nu krijgen we spelers die veelal op hun talent hebben geëerd waardoor ze tactisch niet bijster sterk zijn die vervolgens mensen uit moeten leggen wat er tactisch fout ging. Dat werkt gewoon niet, maar het Nederlandse publiek is ook niet toe aan mensen met een mindere naam die tactisch en analytisch wel sterk zijn.

29 september 2021 om 11:56

Van Basten is voor mij persoonlijk de Nederlandse all time voetballer. Legende. Maar ik vind hem als analyst zo bijzonder slecht. Nooit voorbereid, maar altijd een sterke mening. Als hij iets uitlegt is het altijd in zijn algemeenheid, waardoor het oppervlakkig blijft. Zelfde geldt overigens voor vdv en behoorlijk wat anderen.

29 september 2021 om 12:05

Ook wel logisch. Dit zijn jongens die op CL niveau hebben gespeeld. Iemand met alleen Eredivisieervaring weet helemaal niet wat er bij komt kijken op dat niveau

Hij heeft gelijk! Berghuis heeft een doelpunt en assist.. dan ben je in CL MVP

Sorry, maar wat voegt Sneijder inhoudelijk toe los van zijn voetbalverleden? De analyses die hij hier vanavond uitvoerde waren echt nog logischer als wat. Zelfs een kind van 12 kan met dezelfde conclusies komen. Ook Humberto Tan die in de pauze maar dezelfde vragen bleef stellen, omdat hij simpelweg geen voetbalkenner is, die is net zoals Sneijder gewoon gehaald voor de image. Inhoudelijk voegen ze nul toe.

28 september 2021 om 21:37

Als hij volgens jou de juiste en logische analyses doet dan is het toch een prima analist? Of moet hij juist alles verkeerd roepen?

28 september 2021 om 21:43

Oortap, hij is er om dingen te duiden die kloppen en die de kijker niet direct ziet. Ze gaan niet zo diep op de inhoud in

28 september 2021 om 22:32

Idd, inhoudelijk is het vrij simpel en eigenlijk niet boeiend. Typerend voor mij was het moment dat Tan zegt, het belangrijkste is uiteindelijk toch winnen.. en vervolgens herhaalt Sneijder dat nog eens, en als slagroom op de taart gooit Boskamp hem er ook nog ff in. En alsof het niet genoeg was, vindt Sneijder nog dat we niet moeten overdrijven, ze hebben immers gewonnen en daar draait het om!

29 september 2021 om 12:06

Welke analisten in Nederland zeggen wel baanbrekende dingen dan? Het is allemaal FC Knudde als we het met analisten als Cruyff en Van Gaal gaan vergelijken. Dat waren analisten die dingen zagen die wij niet zien en imo de laatste twee echte goede analisten die we hebben gehad in Nederland

29 september 2021 om 13:46

Boskamp niet vergeten Japie, dat is imo de laatste der mohikanen wat echte goede analisten betreft.

29 september 2021 om 21:11

Zekr Boskamp, één van m'n favorieten.

28 september 2021 om 22:02

@kira; volgens mij heeft Tan meer dan genoeg sport-en voetbalachtergrond om wat toe te voegen. Hij doet niets onder voor van Gelder, van Gangelen, Genee, Ramshorst of wie dan ook. Voor mij steekt Wytse van der Goot er met kop en schouders bovenuit

Of het nu Sneijder, Van Basten, Driessen, Van Hanegem of Wijffels is, wat ik steeds irritanter begin te vinden is de voortdurende verontwaardiging waarmee gereageerd wordt op zaken die ze zelf anders zien of niet snappen. Het hoe en waarom doet er niet meer toe, wanneer het niet in hun straatje past gaat de zweep er ongenadig hard over. En zitten ze er vervolgens naast, dan is het het ‘waan van de dag’-argument waarmee ze het ongelijk alsnog wegmoffelen. De zelfingenomen toon waarmee ze tekeer gaan wordt echt met de week stuitender!

Onzin weer dit van wesley sneijder, ondanks dat hij de wedstrijd zelf gezien heeft baseert die dit puur op statistieken. buiten die assist en goal was berghuis niet heel aanwezig hoor. Tadic is een terechte keuze, hij speelde echt ijzersterk en was bij heel veel aanvallen betrokken en heeft best wel veel kansen gecreerd. Hoe hij speelde deed me denken aan het champions league seizoen 2018 2019. Tadic terechte keuze

28 september 2021 om 22:38

Precies, logische keuze ook wat mij betreft. Ook al heeft Berghuis uiteindelijk min of meer de wedstrijd beslist, Tadic was gewoon klasse en nadrukkelijk aanwezig bijna de hele wedstrijd. Maar puur door zijn assist en doelpunt was keuze voor Berghuis ook nog wel te rechtvaardigen.

29 september 2021 om 11:17

Tadic speelde prima, maar ik vond Berghuis zelf ook beter. Tadic leed een aantal keer onnodig balverlies in de eerste helft en mistte een enorme kans (moet gewoon zitten, ook al is het buitenspel). Tweede helft leek Tadic vermoeid te zijn en zag je hem vrij weinig meer na de tweede kopbal van Haller. Ik vond Berghuis persoonlijk beter spelen, ook als je niet kijkt naar de goal en assists. Was goed in de korte combinaties en als het gevaarlijk werd, ging het vaak via hem. Tadic speelde ook goed, maar vond Berghuis net wat beter. En het is ook niet raar dat iemand met een goal en assist bij 2-0 winst MotM wordt toch?

Zo'n Sneijder kan toch beter thuisblijven? Dit is toch triest? Elke keer als Ajax overtuigd wint zoekt hij naar negatieve zaken. Het hoeft echt geen live polonaise te zijn op tv, maar kom toch op zeg...

28 september 2021 om 23:45

De toekomst, hij vond het een vreemde keuze omdat Berghuis meer beslissend was en met 1 goal en 1 assist valt daar wat van te zeggen. Tadic was alles behalve slecht, maar wanneer je een goal maakt en 1 assist in een 2-0 gewonnen wedstrijd, dan ben je 99% zeker man of the match, dus dan is het niet zo vreemd dat hij dit aanhaalt.

Sja, ik snap ook niet wie de keuze heeft gemaakt bij RTL7 om analisten als Wesley Sneijder en DIrk Kuyt aan te stellen voor de CL - hebben het analytisch vermogen van een baksteen en spreken alleen maar vanuit onderbuikgevoelens.

Meestal schakel ik me tv vijf minuten voordat de wedstrijd begint aan. Toen ik Sneijder voor het eerst zag als analist ging ik echt voor zitten. Mijn held. Maar ben achter gekomen dat hij helemaal niet geschikt is voor analyse te geven. Zegt inhoudelijks helemaal niets. Tactisch zeer zwak van zo'n grootheid. Beter richt hij via TV commercials. Autocue is beter voor hem besteed. Nabeschouwing en interviews kijk ik nooit. Doe TV ook meteen uit.

Soms pik ik een stukje mee op het einde van de voorbeschouwing als de host vraagt aan de analisten wat voor uitslag het gaat worden. Hier moet ik echt van kokhalzen. En dan ook nog iedereen bij langs...tenenkrommend.

Sneijder geeft eigenlijk datgene weer wat mijn voetbalapp aangeeft. Je scoort, je geeft een assist, dus het hoogste cijfer. Helaas is dat scorebordjournalistiek. Dat niet alleen Sneijder als analist voegt werkelijk waar niks toe of het moet een irritatiegehalte zijn. Vorige keer al zo negatief. Nu inene een voorspelling van 5-0, maar dan teleurgesteld zijn dat het maar 2-0 is geworden. Enkel open deuren in trappen en niks inhoudelijks melden. Wat een slap excuus van een analist is dat. 6 punten zijn binnen, bovenaan de poule, punten voor het Nederlands voetbal zijn binnen en grote stap gezet naar overwinteren. Ik heb genoten van Ajax. Het was een mooie voetbalavond!

29 september 2021 om 12:08

Hoezo scorebord journalistiek? Als Berghuis die assist niet geeft en goal niet maakt win je niet vandaag. Het was de meest beslissende speler op het veld vandaag

29 september 2021 om 12:26

haha Japie dus volgens jou theorie kan je beter zonder verdedigers spelen want die scoren bijna nooit!

29 september 2021 om 13:07

Eeuh scorende verdedigers met meer dan 100 doelpunten in willekeurige volgorde.

Mihajlovic, Beckenbauer, Steve Bruce, Passarella, Hierro, Roberto Carlos, Ramos, Tanaka, Breitner, Blanc en last but not least Sneeuwvlokje.. 🤗

29 september 2021 om 13:28

Heb je ook nog een lijstje met de top 10 goedkoopste supermarkten? daar heb ik nog wat aan

29 september 2021 om 13:54

Neen, dat valt onder de reclame wet en, hoewel ook ik er niet aan ontkom, heb een hekel aan commercie.

Btw wat scorende verdedigers betreft, Mazraoui heeft er dit seizoen ook al 4 in liggen.

29 september 2021 om 17:10

@japie, knap dat jij weet dat ajax niet had gewonnen op het moment dat berghuis die assist en goal niet achter zijn naam had staan. Je krijgt dan gewoon een hele andere wedstrijd. Dacht je dat ajax bij 0-0 zo terug zou vallen met de tempo die ze de eerste 35 minuten op de mat legde? Nee hoor ajax had dan gewoon met 110% doorgegaan in de 2e helft. Zelfs met gas terugnemen kregen ze nog grote kansen. Jij en Wesley kijken naar 2 momenten. Dat terwijl de wedstrijd 90 minuten duurt. Er is 1 speler geweest die nagenoeg foutloos speelde, dat was Alvarez. Die had het echt verdient om man of the match te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren