Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Meespelen Huntelaar krijgt mogelijk staartje na melding van SV DCS

Laatste update:

De rentree van Klaas-Jan Huntelaar op de Nederlandse amateurvelden krijgt mogelijk een staartje. De 38-jarige spits speelde zondag mee in de wedstrijd van het zesde elftal van HC’03 en dat roept vraagtekens op bij SV DCS-voorzitter René van Leeuwen. Hij heeft zich gewend tot de KNVB met de vraag of Huntelaar wel een internationale overschrijving heeft aangevraagd. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen er maatregelen worden getroffen, zo meldt de bond.

DCS heeft met de 33-jarige Damir Rovcanin onlangs ook een voormalig profvoetballer ingelijfd. De spits speelde honderden wedstrijden in Turkije en Bosnië & Herzegovina voor diverse clubs. Sinds juli 2019 speelde Rovcanin geen officiële wedstrijd meer en hij is al enkele jaren woonachtig in Arnhem. De internationale overschrijving ging echter niet door, omdat Rovcanin niet aan de regels voldeed.

De Gelderlander schrijft dat hij minimaal drie jaar geen wedstrijd meer had moeten voetballen. Bovendien was hij pas aangemeld door DCS na de transferwindow. Rovcanin mag zodoende van de KNVB pas vanaf 4 januari 2022 voor DCS in actie komen. De eerste seizoenshelft moet hij vanaf de zijlijn bekijken. Van Leeuwen keek dan ook raar op toen Huntelaar, ex-speler van Schalke 04, wel in actie kwam bij HC’03.

De voorzitter van DCS vraagt zich af wat het verschil is tussen Huntelaar en Rovcanin. Hij meldde zich daarom bij de KNVB en kreeg snel antwoord. “Wij zijn aan het uitzoeken of er een internationale overschrijving is aangevraagd door deze amateurclub (HC’03) voor speler Huntelaar. Indien niet conform de regels is gehandeld, zal de club hierover worden geïnformeerd en zullen maatregelen worden getroffen."

Huntelaar speelde zondag mee met zijn amateurvereniging uit Drempt tegen het tiende elftal van Concordia Wehl. “Hij is de afgelopen tijd met opzet uit de publiciteit gebleven en heeft in stilte afscheid genomen van het profvoetbal”, gaf voorzitter en tevens ploeggenoot Mart de Kruif van HC’03 aan tegen Regio8. “Hij wil nu gewoon lekker voetballen. De club is daarbij een warm bad. Hij hoeft niks, hij mag alles.” De voorzitter bevestigde dat de 76-voudig international sinds vorige week staat ingeschreven bij HC’03.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach is toch leuk voor die gasten om tegen Huntelaar te spelen.

28 september 2021 om 14:43

Ik geloof niet dat iemand daar aan twijfelt of dat leuk is. Dat lijkt me niet het issue hier.

28 september 2021 om 15:07

Nee de issue is een overijverige paardenpik, van een andere club notabene, die zijn eierdopje is vergeten af te doen. Het 6e tegen het 10e en een of andere dwaas gaat aanhangig maken of het allemaal wel volgens de regeltjes is gegaan… wat een zaadstengel zeg man man…

28 september 2021 om 15:18

Waarom zou je het dan verpesten? Je wint er zelf niks mee, de knvb gaat de regels niet wijzigen. Je wint er hoogstens mee dat Huntelaar niet meer mag voetballen en dan hem en veel mensen een plezier ontneemt.

28 september 2021 om 15:24



@misterafca: Zelfs dat is niet het issue.

Wat hij doet, en ook niet meer dan dat, is aan de KNVB vragen wat het verschil tussen de twee situaties is. That's it.

28 september 2021 om 15:28

Het verschil lijkt me overduidelijk. Huntelaar speelt in de reserve 6de klasse, terwijl Rovcanin voor het eerste elftal is gehaald.

28 september 2021 om 15:35

Nou, als dat zo is en de regels zeggen dat ook, dan is er voor Huntelaar toch niks aan de hand?

28 september 2021 om 15:42

Waarom laat je het uitzoeken als je niet eens weet of hij illegaal mee speelt? Hebben ze verder nog een lijstje met spelers die ze willen laten nachecken?

28 september 2021 om 17:51

Waarom zou je in je eigen land niet bij de amateurs mogen voetballen? Zelfs voor Rocvannin vind ik het vreemd. Mag je 3 jaar niet sporten als je emigreert. Waar slaat dat op.

28 september 2021 om 18:39

Overstap naar a categorie is totaal anders dan naar b categorie. Dat zal het verschil zijn schat ik in.

28 september 2021 om 15:19

Ik volg hier ook niks van. Hij heeft niet eens gespeeld voor het eerste team van de amateur club, maar voor het 6de team, dus in de 'reserve' competitie ofterwijl de kelderklasse. In de reserve klasse zelfs op het laagste niveau, de 6de klasse. Daar spelen behalve de eer en het plezier geen belangen.

Speel zelf met wat vrienden al jaren in de regionale 4de (reserve-) klasse. Paar keer tegen Danny Koevermans gespeeld die hier in de buurt voor een amateur club speelt. Niemand die er naar kraait.

28 september 2021 om 15:49

Dat is toch juist leuk. Zie het probleem ook niet zo eigenlijk.
Iedereen voetbalt daar voor zn plezier en voor de 3e helft

28 september 2021 om 16:19

Juist Appel. Helaas zitten er op elk niveau pennenlikkers die geen idee hebben wat plezier is.

Paar jaar terug in de 4de reserve klasse moesten wij door allerlei omstandigheden een wedstrijd inhalen weken nadat de competitie was geeindigd, ergens in Juni op een dinsdagavond. Voor ons maakte de wedstrijd letterlijk niks meer uit, we waren 3de geworden en konden niet stijgen of zakken, maar de tegenstander stond op 1 na laatste en had een gelijkspel nodig om niet te degraderen. Aangezien het dus niks uitmaakte en wij weinig man hadden op die rotdatum doordeweeks, hadden wij al gezegd dat ze mochten opschrijven wat ze wilden, dan degradeerden ze niet. Toen zat er dus ook zo'n pennenlikker, nota bene bij hun club, die met een boete en uitsluiting dreigde als we niet kwamen. Wij dus daarheen met een bijeengeraapt zooitje spelers: Eigen team aangevuld met de pa van een van ons (die had na wat pils geroepen dat ie wel mee zou doen met zijn 50+), paar jongere broertjes die in vriendenteams in de a/b's speelden en wat gewone vrienden die keer mee wilden doen maar niet (meer) voetbalden. Wij wonnen daar 3-0. Die pennenlikker hoefde ook niet meer terug te keren bij de club.

28 september 2021 om 16:57

@baloog

In die situatie stond er tenminste nog wat op het spel, namelijk degradatie. Als jullie laten opschrijven wat ze willen, dan is er dus een andere club slachtoffer van.

Het meespelen van Huntelaar in de kelderklasse lijkt me voor iedereen alleen maar leuk. Niemand is daar slachtoffer van, tenminste, mij lijkt het niet erg om te verliezen als je tegen een speler als Huntelaar staat.

28 september 2021 om 17:52

@vernon,

degradatie in de 4de reserve klasse betekent niet dat je degradeert. De 4de reserve is een recreatieve klasse, je kan je daar als team voor inschrijven. De enige beperking is het aantal plekken, mochten er te weinig of te veel teams zijn voor een competitie dan vallen over t algemeen de slechtste teams van de voorgaande jaren af, maar dan vooral van clubs die meerdere teams in de 4de klasse hebben. Dus de enige die er last van hebben zou je eigen club zijn, en zelfs dat is niet zeker. Het is vooral voor de eer om niet laatste te worden (want dat werden ze nu op doelsaldo).

28 september 2021 om 15:31

Het erge is nog dat DCS er niet eens tegen speelt tegen HC'03 6

29 september 2021 om 16:09

Inmiddels is er niets aan de hand en is Huntelaar speelgerechtigd.

Pff, wat een bureaucratisch gejank.

28 september 2021 om 15:14

Thuis bij moeder de vrouw hebben ze niets te vertellen. Dan krijg je dit...

28 september 2021 om 15:44

Krijg je met dat volk uit Zevenaar. 😋

29 september 2021 om 14:18

Niks mis met volk uit Zevenaar😅

Dat dit überhaupt in je opkomt, wat een treurpijp ben je dan. Gewoon genieten dat je een wedstrijdje tegen de Hunter hebt mogen spelen.

28 september 2021 om 14:34

Dus als je zelf een speler hebt die maandenlang niet mee mag doen, mag je niet klagen over een andere speler die dat gewoon wel mag? Natuurlijk komt dat dan in je op.

28 september 2021 om 14:40

Je wint er zelf niks mee, dus waarom zou je het dan voor een ander ook verstieren?

28 september 2021 om 14:42

Ik chargeer een beetje, maar Huntelaar heeft wel een andere status in Nederland dan Rovcanin. Dus ook al komt het in je op, dan moet je dit vind ik niet doen. Een aal is immers geen paling.

28 september 2021 om 14:42

Ik denk dat zijn intentie is er zelf wel iets mee te winnen.

28 september 2021 om 14:44

Dus als jij een bon krijgt voor door rood rijden maar Huntelaar op exact datzelfde moment niet, vind je het ook wel best?

28 september 2021 om 14:45

Inderdaad dit! De KNVB gaat echt de speler van hen niet eerder laten spelen en je weet van te voren dat het enige is dat je hieruit kan halen is dat het team (en de club) waar Huntelaar meespeelde problemen kan krijgen.

En als je dan toch daarop hoopt, vraag het eerst even bij Hc'03 na i.p.v. dit te melden bij de Knvb.

Snap sowieso niet waarom het nodig is om voor een speler die gestopt is bij een buitenlandse club een internationaal overschrijvingsformulier in te vullen.

28 september 2021 om 14:47

@michiel; dus als jouw zoontje geen teddybeer krijgt na een bezoekje aan de huisarts omdat hij op een andere afdeling was wil je hem ook van een ander kind afpakken die op zijn afdeling wel een beer kreeg? (het is maar net hoe je de vergelijking maakt).

28 september 2021 om 14:49

Misschien is zijn intentie, en wat hij er dus mee kan winnen, wel dat de regel nog eens goed tegen het licht gehouden wordt?

28 september 2021 om 14:51



Nee, Dennis. Aangezien teddyberen niets met regels te maken hebben,

Dan maak je de vergelijking inderdaad wel erg krom.

Overigens wil deze coach niet dat Huntelaar niet speelt. Hij wil graag de logica weten waarom de een het wel mag en de ander niet.

28 september 2021 om 14:55

Je wint er juist letterlijk 3 punten mee. Daarbij komt ook nog eens dat die Rovcanin dan waarschijnlijk eerder mag aansluiten. Lijkt mij als clubbestuur toch zeker de moeite waard. Het is wat kinderachtig, maar zakelijk gewoon meer dan terecht.

28 september 2021 om 14:56

Nee afcad3nnis, dat slaat dus kant nog wal. Het mooie aan een vergelijking is dat je 2 evenredige waarden tegenover elkaar houdt, dat is bij jou compleet niet het geval.

28 september 2021 om 15:08

Deugmensen zoals jij zijn precies het probleem in dit zeikland

28 september 2021 om 15:15

Als huntelaar die van mij betaald is het prima. Maar appels en peren zijn niet vergelijkbaar. Als je zelf een keer genaaid voelt door de bond moet je niet direct een andere club proberen aan de schandpaal te nagelen. Er is ook iets met een gentlemen zijn, who cares of hij speelgerechtigd is? Had ik het maar mee gemaakt om tegen een serieus ex-prof gevoetbald te hebben

28 september 2021 om 15:21



@tyuin: Hij wint er geen drie punten mee denk ik. Maar verder is het inderdaad helemaal niet onlogisch.

28 september 2021 om 15:25

@michiel; Lekker belangrijk waar het mee te maken heeft, mijn punt is dat jij er een vergelijking bijhaalt en daarmee in wil spelen op iemands sentiment om jouw gelijk te krijgen.. Hetgeen ik wilde aantonen met de mijne maar vooruit doen we het toch op jouw manier en zoeken we iets met regeltjes:

Stel jij en een vriend gaan naar een 18+ discotheek, beiden 17, hij wordt wel binnengelaten en jij niet. Zeg jij dan ook tegen de beveiliger dat je vriend ook nog geen 18 is en waarom hij dan wel naar binnen mag?

De voorzitter wil overigens ook niet de logica weten volgens het artikel, hij wil weten of Hunterlaar wel zo'n formulier heeft ingevuld. Hij kan hier dus hooguit Hunterlaar en Hc'03 mee naaien want de KNVB gaat dus echt niet zijn speler eerder laten spelen.

28 september 2021 om 15:26

Jeetje wat een gedoe. Het verschil is toch zeker gewoon dat Huntelaar op een recreatief niveau heeft meegedaan? Als hij bij Hc'03 in het eerste had meegedaan had ik me deze reactie nog wel kunnen voorstellen, maar dit is toch niet vergelijkbaar?

28 september 2021 om 15:27

@ Michiel en Tyuin; hij wint er sowieso geen 3 punten mee want deze voorzitter is van een hele andere club dan de twee die zondag tegenover elkaar op het veld stonden en waar Hunterlaar meedeed.

28 september 2021 om 15:27

@misterafca het is toch te triest voor woorden om dit weer weg te zetten als 'deugmensen' en een 'zeikland'. Maar ik neem aan dat jij alles in jouw directe omgeving dus maar aanvaard met een glimlach en een duimpje omhoog? Dat maakt het in ieder geval lekker makkelijk voor iedereen, chapeau!

28 september 2021 om 15:33




@dennis: ik beweer ook nergens dat hij er drie punten mee wint. Het tegendeel, zelfs.

En nee, die vergelijking van de discotheek gaat ook niet echt op. in het artikel staat alleen maar dat hij de knvb gevraagd heeft wat het verschil is, en Huntelaar is bepaalt niet zijn vriend in die zin.

Als jij met je vrienden, allebei 17, voor de discotheek staan en de portier laat twee anderen ( niet je vrienden) waarvan je zeker weet dat ze ook 17 zijn, en de portier weet dat ook, wel naar binnen en jullie vervolgens niet, dan zeg jij er ook wat van. Zo zou de vergelijking dan zijn als je naar het artikel kijkt.



28 september 2021 om 15:59

het gaat om de kelder des kelderklasses gasten, ff serieus daar staat elke week wel een onrechtmatige speler in het velt maar who cares. ze zijn al lang blij dat ze dus gewoon 11 tegen 11 kunnen spelen. Als je hier om gaat zeuren ben je echt het meest trieste geval op aarde hoor. Ik bedoel wat boeit de eind competitie uitslag daar uberhaubt? je kan gewoon op aanvraag hoger spelen bij die klasses. De mensen die hier om zeuren zijn precies het probleem in de maatschappij, altijd maar overal excuses voor in het leven waarschijnlijk en alles is : maar hij wel en ik niet.

28 september 2021 om 16:00

jij hebt volgens mij niet gelezen waar deze man nou eigenlijk over zeurt. Of wel?

28 september 2021 om 17:01

@michiel

Ik kan me van die voorzitter nog best voorstellen dat hij wil weten hoe dit zit, omdat hij zelf een speler heeft die niet mee mag doen.

Alleen zie je in de reactie van de KNVB dat ze gewoon gaan kijken of Huntelaar wel aan de regels voldeed. En als dat niet zo is, dan nemen ze maatregelen. Daar schiet die andere voorzitter dus he-le-maal niks mee op. En je weet vantevoren dat als je dit meldt, dat dit dan de reactie gaat zijn.

Dus tja, in theorie heeft hij een punt. Maar je weet vantevoren dat je er in de praktijk alleen maar ellende mee veroorzaakt.

28 september 2021 om 18:40

Vergelijking is nogal krom. Spelen voor het 1e elftal in categorie a of spelen voor het 6e team in categorie b.

29 september 2021 om 09:17

En waarom ? Gelden voor Huntelaar dan andere regels dan voor de overige voetballers ? Staat hij boven de regels van de KNVB ? Bijzondere opmerking.
Als zijn club het niet netjes heeft geregeld dan zijn ze of heel dom geweest omdat ze de regels niet kennen, of ze hebben even sneaky wat willen doen....
In beide gevallen de consequenties aanvaarden want die gelden voor iedereen.

1 oktober 2021 om 11:21

En als de regels zeggen dat je officieel geen teddyberen mag weggeven als huisarts? Dan vind je het wel terecht om deze weg te bewandelen?

28 september 2021 om 14:43

Level100, dit ging niet om de tegenstander van afgelopen weekend. Dit is een andere club uit Nederland die het raar vindt dat het bij Huntelaar wel zou mogen en bij hun speler niet. Dat is natuurlijk hun volste recht, echter vind ik dat altijd wel een beetje jammer. Maar ja, eerlijk is het natuurlijk niet.

28 september 2021 om 14:45

Nja, het komt toevallig zo uit dat deze tegenstander uitermate goed op de hoogte is van de situatie omdat ze zelf een voormalig prof hebben ingelijfd en daarbij tegen problemen aanliepen. Als Huntelaar tegen een ander team had gespeeld was het waarschijnlijk nooit opgemerkt.

28 september 2021 om 14:50

Is het niet anders als een speler word gehaald voor het eerste elftal van een team en betaald waarschijnlijk krijgt? Dan een iemand die op vrije zondag meegaat met z'n maten

28 september 2021 om 15:38



Als ik het goed begrijp, is deze voorzitter niet van de tegenstander. Huntelaar speelde in een duel tussen Hc'03 en Concordia Wehl.

Deze man is voorzitter van DCS. Zijn club heeft niks met de wedstrijd van Huntelaar te maken. Het gaat hem om zijn eigen speler die, net als Huntelaar, vanuit het buitenland naar Nederland is gekomen en lekker wil voetballen voor een Nederlandse club. Dan is het wel gek dat dit bij Huntelaar probleemloos kan, terwijl zijn speler tot januari moet wachten. Wellicht heeft het met het verschil tussen A- en B-categorie te maken. Jammer om Huntelaar zo in de problemen te brengen, maar de gedachtegang van deze voorzitter vind ik niet zo raar.

28 september 2021 om 14:56



Een voorzitter van een voetbalvereniging die opkomt voor de belangen van zijn vereniging, ik zie niet in waarom dat sneu zou moeten zijn. Als de regels zo zijn opgesteld is het goed dat er doormiddel van onderzoek duidelijkheid wordt verschaft, Maar de meeste hebben al hun oordeel klaar, voordat er maar iets besloten is.

28 september 2021 om 15:24

De beste man wil misschien gewoon graag dat zijn speler zo snel mogelijk mee mag doen en vraagt zich terecht af wat het verschil is tussen situatie Huntelaar en zijn eigen situatie. Maar afijn, gezien de tweede zin in je reactie heb je waarschijnlijk niet eens de moeite genomen het artikel te lezen.

28 september 2021 om 15:32

Het erge is dat ze niet tegen DCS hebben gespeeld en ze daar ook niet tegen gaan spelen dit jaar....

28 september 2021 om 15:53

Ach hou toch op. Als ik iets niet mag, en een ander later opeens wel, dan ga ik ook vragen stellen hoor. Regels zijn gewoon regels.

28 september 2021 om 17:25

@level 100

Ik vind het ook triest, maar de club die dit gemeld heeft is niet de club die tegen Huntelaar heeft gespeeld. Het is een club die zelf een speler niet op mag stellen vanwege een of andere vage regel over buitenlandse overschrijvingen. Dus ze gaan er geen 3 punten mee winnen of zo. Neemt niet weg dat ik het ook een sneue actie vind. Laat die mensen lekker voetballen in de kelderklasse.

Het gaat hier over de 6e klasse begreep ik. Wat maakt het uit. Als tegenstander is het toch geweldig om tegen the Hunter te spelen. Een beetje zielig ben je toch wel dan.

28 september 2021 om 14:35

"wat maakt het uit"? Als je zelf een speler hebt die dat dus niet mag, dan maakt het inderdaad wel wat uit denk ik.

28 september 2021 om 14:39

Zou mij iig geen reet boeien. Als ik niet mocht spelen en Huntelaar wel zou ik alsnog m'n mond houden, omdat het gwn leuk is voor die gasten om dat mee te maken

28 september 2021 om 14:41

hahaha ja hoor. Jij zit al maanden te wachten voordat je mag spelen, maar jij vindt het prima dat een andere club dat niet hoeft met hem. Yeah right.

28 september 2021 om 14:44

Het is FC bal op het dak waar we het over hebben, geen profvoetbal. Ik hoop dat je in het echt niet zo zwart - wit in het leven staat Michiel2424. Ik zou als VZ van die andere club mijn ogen uit de kop schamen dat ik het überhaupt zou aankaarten.

28 september 2021 om 14:44

Die andere club heeft heel erg last van de regel die van hun dus wél van toepassing wordt verklaard. Dan ga je hier toch, terecht, wat van zeggen?

28 september 2021 om 15:04

Als je het niet wil snappen, dan zul je het ook niets snappen. En last? Bij een club waar de derde helft het belangrijkst is. Dat is waar we het over hebben en wat jij wil niet snappen.

28 september 2021 om 15:07

Het verschil tussen een zesde elftal en een eerste elftal is zelfs op het relatieve kneuzenniveau waar deze heren op uit gaan komen nogal groot. Het eerste elftal is voor de prestige, ook al is voor een club als DCS of HC natuurlijk prestige in de marge. Maar een zesde elftal waar ook de 63-jarige voorzitter in mee balt staat natuurlijk haaks op de prestatiedrang die bij veel eerste elftallen aanwezig is.

28 september 2021 om 15:19




Tja, Rochus. Zo kan ik ( en dat ga ik ook doen) net zo makkelijk zeggen dat jij niet snapt ( of wilt snappen) wat mijn punt is.

Want wat jij nu zegt, is niet waar ik het over heb...

En ja. De voorzitter waar het om gaat heeft nogal last van die regel, dat heb je toch zelf ook kunnen lezen?



28 september 2021 om 15:05

6e elftal niet 6e klasse, deze bestaat sinds dit seizoen niet meer. Ook is het niet de tegenstander die hierover klaagt maar een club waarbij een voormalig prof niet mag spelen terwijl het bij een andere club blijkbaar wel mag.

28 september 2021 om 15:22

In (bijvoorbeeld) west 2 gaan de klasses tot en met de 8e klasse als ik het goed heb. Verschilt per regio.

28 september 2021 om 16:51

Het is zelfs de 7e klasse, en die bestaat toch echt kan ik je vertellen

Wat een onzin zeg. Laat die jongen toch lekker voetballen. Ik kan zo legio amateurverenigingen opnoemen waar wekelijks mensen meedoen die niet bij de club staan ingeschreven. (lagere senioren) Of denken ze echt bij de KNVB dat iedere vrijwillige scheidsrechter de pasjes gaat controleren ?

Serieus?! We hebben het over een 6e elftal, niet over een 1e elftal. Boe Boe, Huilie Huilie!!

28 september 2021 om 14:36

Lees anders even waarom ze dit doen. Wow.

28 september 2021 om 14:44

Dat maakt de klik actie niet minder sneu.

28 september 2021 om 14:52

Het was niet de tegenstander van Huntelaar. Deze meneer Rovcanin was gehaald om in het eerste elftal van DCS te gaan spelen, dat is het verschil. Het is dus niet met elkaar te vergelijken, vandaar Huilie, Huilie

28 september 2021 om 14:52

Hij stelt toch gewoon een hele terechte vraag? Meer niet.

Maar maar... geniet er toch van. Sta je dan als onderdeel van een 10e elftal populair te doen met je regeltjes. Als ik onderdeel was van dit team zou je het toch lekker laten schieten en anders een ludieke maatregel.

28 september 2021 om 14:38

Heb je het artikel gelezen? Het is niet de voorzitter van de tegenstander die moeilijk gaat doen, maar de voorzitter van een andere club die problemen had met het speelgerechtigd maken van een internationale speler.

28 september 2021 om 14:46

Ja, je hebt gelijk! De amateurclubs met afkortingen maakte het lezen niet makkelijker . Typisch Nederlands om te gaan zeiken op de actie van Huntelaar i.p.v. te genieten.

Bemoei je lekker met je eigen zaken meneer de voorzitter 😴

28 september 2021 om 14:36


Dit zijn z'n eigen zaken. lees het hele artikel maar even.

28 september 2021 om 14:40

Speelt Huntelaar bij zijn club dan? Als club zijnde kun je in mijn ogen beter bezig zijn met eigen spelers ipv spelers van een andere club.

28 september 2021 om 14:41

Dat is toch juist zijn hele punt hier, aandacht vragen voor de situatie van zijn eigen speler?

28 september 2021 om 17:27

Ja dat is zijn punt, maar als je heel even vantevoren nadenkt dan weet je dat je je doel niet gaat bereiken maar dat er wel een kans is dat je het voor anderen verpest. Als Huntelaar in strijd met de regels heeft gespeeld, gaat deze voorzitter daar helemaal niks mee opschieten. Aandacht, ja, dat wel. Maar die speler gaat echt niet opeens speelgerechtigd worden.

Hahah, sorry, er zullen best wel regels zijn, en die moeten nageleefd worden, maar om je zo te profileren als azijnzeiker, alsjeblieft zegt..

28 september 2021 om 14:37

Heb je ook gelezen wáárom hij het doet? Denk het niet he?

28 september 2021 om 14:38

Ja ik heb het gelezen, en nu?

28 september 2021 om 14:39

Dan is dat toch volkomen logisch?

28 september 2021 om 16:34

Als je zo'n sneuneus als hem bent is dat volkomen logisch ja.

28 september 2021 om 17:28

Nee, dat is dus niet logisch. Want hij gaat er zelf niks mee opschieten. De KNVB volgt gewoon de regels, en dat gaan ze voor die speler van die voorzitter niet opeens veranderen. Hij gaat alleen Huntelaar en zijn club benadelen, verder gaat dit geen enkel gevolg hebben.

29 september 2021 om 16:01

Dat valt dus allemaal erg mee, zo blijkt vandaag.

Laten we er voor Huntelaar vooral het leuke vanaf halen, zodat hij straks niet eens meer wil deelnemen aan deze sport!

28 september 2021 om 14:38

Nee laten we voor iedere club die regel wél toepassen maar voor hem niet. Dat ziet er lekker uit.

Als ik me niet vergis is er niks aan dan hand voor Huntelaar. Je mag volgens mij wel in de B categorie voetballen maar niet in de A categorie. Dus zolang hij niet mee doet met het 1ste is er niks aan de hand!

Mooi hoe we van een mug een olifant kunnen maken... Laat hem lekker voetballen en rustig zijn carriére afsluiten ipv te gaan zeuren zodat KJH er helemaal geen zin meer in heeft.

Michiel2424 ik heb het idee dat je bij de club zit? Klopt dat?
Ik snap best dat dit vervelend is voor deze club, maar dit is toch wel wat vreemd of niet? Dit is serieus het 10de elftal tegen het 6de elftal. Ik snap best als dit bij het eerste was gebeurd, maar dit lijkt me een stukje publiciteit zoeken op een moment dat het gunstig is toch?

28 september 2021 om 14:39



Nee, zeer zeker niet. Ik begrijp echter heel goed dat als zijn club het niet mag, hij hier moeilijk over gaat doen. Maar omdat het Huntelaar is, is met twee maten meten blijkbaar ineens prima?

28 september 2021 om 15:07

Gozer hij speelt met het 10e elftal mee man. Is echt een niveau waar het geen reet uit maakt wie er binnen de lijnen staat. Die andere gozer is voor het eerste en dus wat serieuzer niveau gehaald. Dan is het logisch dat je speelgerechtigd moet zijn. Maar in een bierteam zonder enkele druk?

28 september 2021 om 15:37

Dat zal dan toch ook gewoon het antwoord van de KNVB zijn? Wat is dan het probleem?

nou dan maken we gewoon een uitzondering, omdat huntelaar veel heeft betekend voor het nederlandse voetbal. net als je als international een verkorte opleiding kan volgen tot trainer.
zielige vent, ik mag het niet dus zij mogen het ook niet boehoe.

Tjonge jonge. Niets beters te doen? Wees blij dat je tegen hem mag ballen
Vele vele jaren geleden moesten wij uit tegen Buitenveldert. Ze vroegen of j. van het Schip mee mocht doen bij ze. Ons antwoord was ja natuurlijk.
Uitslag onbekend. Het enige dat ik nog weet is dat hij mij een keer passeerde . Grrr

Meneer de voorzitter heeft gelijk, wat dat betreft is het belachelijk dat de voetballer bij hun niet mee mag doen, want een poepregel. Maar om dan deze klacht in te dienen omdat Huntelaar mee heeft gedaan in een wedstrijd 6e klasse met een 6e team (wat voor de KNVB dus nergens om gaat, en de voorzitter ook geen nadeel van heeft) is natuurlijk ook weer zielig. Al vind ik dus wel dat de KNVB even naar zijn eigen regels moet gaan kijken.



Regels zijn er om nageleefd te worden en zijn niet opgesteld om uiteindelijk later met twee maten te meten. Natuurlijk een fantastisch dat een aantal hebben mee mogen maken om met of tegen Klaas Jan Huntelaar te mogen spelen, echter snap ik de andere ook absoluut. Hierin zie ik meer overeenkomsten dan verschillen moet ik eerlijk gezegd zeggen. Dus hoe tof en gaaf het ook is, is het goed dat men hier een degelijk onderzoek naar stelt. Ook amateurvoetbal heeft behoefte aan fair play.

Waarom vind iedereen dat dit mag ?!
Regels zijn regels toch ?!

Als Ajax afgelopen jaar in Europa Haller gewoon had ingezet, hadden jullie dan ook gezegd: Laat lekker gaan, is toch leuk om tegen te spelen.

Daarbij heeft deze club er al tegen gespeeld. Dus dat ontnemen ze hun niet meer.

28 september 2021 om 14:54

Omdat een eerste elftal betalende spelers vaak hebben, en een team wat op zondag of zaterdag speelt mensen hebben in de kantine voor de derde helft.

28 september 2021 om 14:55

Precies dit dus.

28 september 2021 om 14:55

Met alle respect maar 6e, 9e, 10e teams etc. maakt het voor niemand die er binnen de lijnen staat of iemand wel of niet speelgerechtig is. Mits hij zich normaal gedraagd. Voetballers in deze klassen/teams zijn helemaal niet bezig met die randzaken, die willen op zondag ochtend lekker de wei in om vervolgens een pilsje te pakken. Laat staan als f*cking Klaas-Jan Huntelaar het sportpark op komt, is toch genieten man. En die voorzitter moet niet namens de club spreken maar namens zich zelf, want weet vrij zeker dat iedereen het vet vind i.p.v. oneerlijk. Het gaat niet om miljoenen he zoals de ( rare ) vergelijking van jou hierboven.

28 september 2021 om 15:00

Ik probeer dit ook dus te zeggen. Het is niet te vergelijken als de Bosnische jongen een salaris krijgt en aanzienlijk hoger voetbalt, dan dat Klaas met zijn maten een paar na afloop wil nuttigen. Mits de KNVB hem als lid, zie ik niet waarom Klaas niet zou kunnen spelen?

28 september 2021 om 15:52

Onzin,

Ik speel zelf ook kelderklasse, en ik zou het onwijs gaaf vinden als ik tegen zulke mensen speel.
Zo heb ik bij een blessure van de keeper van ons veteranen team, als dispensatie speler meegedaan. Hierbij moesten wij spelen tegen Tommy van der Leegte en Danny Koevermans (heb helaas de 0 niet kunnen houden, het zat dichter bij de 10 dan bij de 0).
Dat zijn de veteranen, waar geen competitie aan vast zit, maar gewoon vriendschappelijke wedstrijden.

Maar met mijn eigen kelderklasse team, wil je toch altijd kampioen worden. Als je dat jaar goede papieren hebt, en een tegenstander komt opdraven met een speler van het kaliber KJH dan is dat natuurlijk zwaar in het nadeel voor je team.
Ik heb er ook een hekel aan als teams spelers van het 1e elftal gaan meenemen, die gewoon het verschil maken om een kampioenschap.

Daarbij komt kijken dat bij hun een soortgelijke speler is geweigerd, dus dan snap ik dat je daarop reageert.

Ze hebben al tegen KJH gespeeld, niemand die dat ze nog afneemt, dus waarom zou je dan achteraf geen klacht indienen ?

28 september 2021 om 16:22

Ahaa tegen Brandenvoort dus . Ach, het zou dan inderdaad een persoonlijke kwestie zijn. Vrienden en kenissen van mij voetballen ook in de kelderklasse en daarvan zie ik zondag ochtend filmpjes van kotsende spelers, te laat komende spelers, op het veld rokende spelers etc. op basis daarvan mijn reactie. Maar ieder zijn eigen ding, als jij toch nog fanatiek voetballer bent dan ben je idd in het nadeel.

28 september 2021 om 15:07

Omdat de voorzitter natuurlijk niet meldt wat wij in kunnen vullen, Huntelaar speelt een wedstrijdje mee voor Jan Doedel (6e klasse met een 6e team) terwijl de voorzitter het hoogstwaarschijnlijk heeft over een speler die meegaat doen met een team van een selectie elftal (dus onder strengere regels valt) Het is toch niet voor niets dat de kelderklasse onbeperkt mag wisselen en zo, dat is namelijk het belang dat er niet is bij dit soort wedstrijden.

Dus ook totaal niet te vergelijken met Haller, omdat als het om een oefenwedstrijdje van ajax was gegaan had Haller ook mee mogen doen. Want een oefenwedstrijd heeft geen belangen, de Europa League wel, dus ook daar zitten strengere regels.

Tja nogal een verschil natuurlijk in deze 2 situaties. Huntelaar speelt mee met een 10e elftal en die andere jongen was waarschijnlijk voor het 1e gehaald.

Het meest treurige vind ik dat die club dus niet eens weet of Huntelaar 'illegaal' mee doet, maar het willen checken. Dat je hiermee een speler van een 6e team in de kelderklasse mee wil pakken, dat is toch bizar. Heel vervelend voor hun dat ze een speler hebben die niet met het selectie team, neem aan dat dit gaat over selectie team, mee kan doen. Maar dit is toch best sneu?

Hahahaha wat een gejank, het meespelen in de 6e klasse. Is toch leuk tegen Huntelaar man

Boeit in de kelderklasse toch niet of je wel of niet geschorst bent. Is echt geen scheids die de spelerspassen checkt op dat niveau volgens mij.

wat een gejank.
Als wij in de 6de klasse man te kort komen stellen we nog de kinderen van de spelers op als het moet. Het gaat om het plezier. Niet om de kwaliteiten in de 6de klasse. We spelen geen champions league..

Als ze op vz ook de kelderklasse gaan verslaan, maak ik ook nog eens kans om een eigen vz-artikeltje te krijgen.

Wat en zielig mannetje we praten over de zesde klasse.... dit is voor plezier.!!

Is het niet gewoon het simpele verschil tussen een contractspeler en een amateur? Voor Rovcanin staat immers uitgebreid beschreven dat hij een contract heeft bij DCS

Als een niet-geregistreerde speler bij de tegenstander een zware blessure veroorzaakt dan heb je als club een flink probleem .... Op welk niveau je ook voetbalt, je moet KNVB-lid zijn.

28 september 2021 om 15:39

dat is heel mooi in theorie, maar als je net als ik in bal op het dak 5 speelt, dan ben je blij dat je af en toe een gastvoetballer hebt. Overigens is het verschil tussen deze twee spelers, dat Huntelaar voor een lager elftal speelt. Daarin zijn de regels anders dan voor eerste elftal spelers. Rovcanin was gehaald voor het eerste elftal.

28 september 2021 om 16:46

Ook een gastvoetballer moet lid zijn. Ken het probleem ook van te weinig spelers. Bij ons op de club heb je leden die af en toe willen invallen als het nodig is. Maar ze zijn KNVB-lid en betalen een aangepaste contributie.

Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant speelt Huntelaar nu in de kelderklasse, en daar loopt het vaak nogal wat anders dan dat de KNVB (of de clubs zelf) willen dat het loopt. Ik heb in het verleden wedstrijden gespeeld waarbij de tegenstander niet genoeg spelers had, en twee wisselspelers van ons meededen zodat het 11 tegen 11 was.. Ik heb wedstrijden gezien waarbij er blijkbaar geen scheidsrechter was en de uitspelende partij uit nood iemand liet fluiten. Om nou eerste elftallen te vergelijken met de kelderklasse is gewoon wat apart. Want als het echt moet dan kan het best voorkomen dat mensen op de spelerspas van iemand anders meedoet.

28 september 2021 om 17:38

Begrijpelijk? Het is iemand uit Bosnië voor het eerste elftal van een grotere club (DCS) vs het 6de team waar allemaal 60 plussers in spelen van HC'03...

Lieve mensen, dit is helaas zelfs in de kelderklasse met binnenlandse overschrijvingen het geval. Normaliter merk je daar als speler vrij weinig van, maar wanneer je stopt bij vereniging A en je meldt je aan bij vereniging B, dan moet vereniging A je vrij geven. Internationaal is dit helemaal een ramp kan ik uit eigen ervaring zeggen, wanneer vereniging A dat nog niet heeft gedaan, omdat je je anders niet kan inschrijven. Echt een gezeik van de bovenste plank en al helemaal droevig van deze club.

Wat een drollies zeg. De ene club heel trots op de foto (de aanvoerder) en de krant vol lullen hoe geweldig het was om tegen kjh te spelen. En de ander doet Mr wannabe cahmpions league bestuurder na. Zielig gedrag vervangt je trots, en daar past nu alleen maar schaamte. Je akn er ook iets moois van maken, spelen tegen zo'n klasbak lijkt me geweldig, zeker in een reserve team.

We worden in NL steeds zieliger. Hier gaat iedereen weer een mening over hebben, worden betrokkenen weer uitgenodigd bij Humberto en spreken ook Johan en Gijp zich hier over uit. Verder zullen er nu nog wel een paar gevallen gemeld gaan worden door druistige bestuursleden, die ook weer bij Humberto terecht konen. Ik hoop dat ze KJH niets kunnen maken en die jongen lekker verder mag ballen in het zesde .

Zouden een andere reactie geven als ze hadden gewonnen tegen huntelaar

28 september 2021 om 16:18

ehm, ze hebben niet eens gespeeld tegen huntelaar.
Protip: onder de titel staat vaak wat tekst en uitleg. Leuke achtergrond info zeg maar

10e elftal nota bene. Triest gewoon! Leuke ervaring meegemaakt dmv tegen de Hunt te spelen. Gaan ze zielig lopen doen, ongelofelijk…

28 september 2021 om 17:05

Lees de tekst nog eens. De club van deze voorzitter heeft niet tegen Huntelaar gevoetbald...

Huntelaar is Nederlander en die voorzitter heeft het over een speler uit Turkije/ Bosnië geloof gerust dat een buitenlandse speler moeilijker is maar dat mag ook mag eerst wel is even papieren regelen en ga er vanuit dat die hier een baan heeft en niet betaald wordt door die voorzitter 🤣

Wat een kinderachtig geneuzel. Het gaat notabene om een bierelftal.

28 september 2021 om 17:06

ook voor bierelftallen moeten de spelers een spelerspas hebben in ingeschreven staan bij de Knvb. Je kan niet iedere oetlul (of in dit geval Huntelaar) van de tribune plukken om op te stellen (en dat is maar goed ook, want er loopt wel aardig wat tuig rond die je niet meer op de voetbalvelden wilt zien).
Uiteraard is het systeem zo lek als een mandje. In de praktijk heeft een dergelijk bierteam een map met spelerspasjes waarvan de helft al heeft opgezegd en de helft van de spelers zich voordoen als een van deze. Geen scheidsrechter gaat alle fotootjes vergelijken natuurlijk. Het nadeel met een bekende als Huntelaar is echter dat dat wel opvalt.

28 september 2021 om 17:36

Hij is gewoon ingeschreven.

28 september 2021 om 19:47

ok, ik ging er vanuit dat je niet ingeschreven kon zijn zonder internationale overschrijving. Wat een farce is dat dan

Die voorzitter van DCS zal wellicht geweldig blij zijn met zijn "moment of fame. Maar reclame voor zijn club maakt hij allerminst. Daarnaast; mocht er ooit nog eens een speler een erewedstrijd aangeboden krijgen bij dat DCS dan hoeven ze niet te proberen Huntelaar voor een zacht prijsje te vragen. Ze hadden hem nu voor niks op hun veld.

28 september 2021 om 17:07

Blijkbaar is een tekst lezen erg lastig voor de meesten hier!

Huntelaar heeft niet gevoetbald tegen de club van deze man. Hij vergelijkt de situatie van Huntelaar alleen met die van zijn speler.

Een 6e elftal zal geen a-categorie zijn. Het eerste elftal mogelijk wel.

Best jammer dat men zo is zeg.
Je speelt 6e divisie en gaat dan zo liggen zeveren.

Wat een enorme kansloos figuur van DCS. Je hebt het niet over het eerste! Het is B-Niveau, het 6de team! Wat treurig om HC 03 zo aan te pakken zonder ze te bellen. Regels zijn regels natuurlijk, maar- je hebt het over KJH. Als hij bij het eerste zou voetballen en die hele club eigenhandig naar- de volgende klasse schiet dan snap ik het nog een beetje. Enorm triest, dan heb je echt niets beters te doen.



Heel bijzonder om te zien hoe mensen graag de regels verdraaid willen zien voor de voormalig Ajacied. En dan roepen dat iemand die last heeft van de een of andere domme regel dan sneu is, omdat de regel wel op zijn club wordt toegepast. Je hebt dat dan maar te accepteren want de voormalig Ajacied staat boven alle regels natuurlijk. Daar mag je niet aankomen. Dat is immers net zo een heiligschennis als zeggen dat De Ligt blundert of dat Frenkie geen wereldtop is. Belachelijk zootje bij elkaar.

Hij heeft gelijk. Ik ben een Hunter fan maar waarom zou die regel voor de een wel gelden en voor de ander niet

Internationale overschrijving? Hij is gestopt met profvoetbal in duitsland. Ik neem aan dat huntelaar op een of andere manier is aangemeld gezien je een spelerspas nodig hebt?

Om zo'n gedrag zou je de voorzitter van DCS levenslang moeten bannen uit het amateurvoetbal. Wat een sneue kerel. Het gaat om een wedstrijd bij een tiende elftal, waarbij ook geen van de ploegen uit eigen 'competitie' er een probleem van maakt. DCS is een tweede klasse ploeg die mee wil strijden om nog door te groeien in de voetbal piramide. Echt ontzetten sneu. Ik hoop echt dat DCS alles verliest zolang deze man erbij betrokken is.

Spelen in de kelderklasse... waar men zich al dan niet druk om maakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren