‘Begin februari krijgt Ajax, na een 17-1 zege op Sparta, de schaal uitgereikt’

Maandag, 27 september 2021 om 14:41Dominic Mostert • Laatste update: 14:45

Het lijdt volgens Hugo Borst geen twijfel dat Ajax kampioen van Nederland wordt. Na 7 wedstrijden heeft de ploeg van Erik ten Hag 19 punten verzameld, met een doelsaldo van +29. Het krachtsverschil met Feyenoord en PSV is volgens Borst zo groot, dat die clubs 'er niet toe doen' in Amsterdam. Hij stelt in zijn column in het Algemeen Dagblad, ogenschijnlijk met een knipoog, voor om een prijs te introduceren voor de ploeg die tweede wordt in de Eredivisie.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

65 reacties (laatste reactie door birotor)

Mooi stuk maar begin februari kampioen slaat natuurlijk nergens op. Als Psv een slecht jaar heeft halen ze alsnog minimaal 72 punten. Als Ajax een superjaar heeft haal je 88 punten. Het verschil is dan 16 punten en dat zijn dan zo’n 5 á 6 wedstrijden die je voor het einde kampioen kunt zijn. Ik snap de context van het verhaal wel maar een iets meer realistische benadering kan ook gewoon om je punt te maken.

27 september 2021 om 14:51

Het gaat natuurlijk om de overheersing van Ajax in Nederland aan te dikken. Waar je natuurlijk van alles kan vinden. En naast dat ze in februari niet kampioen kunnen worden, winnen ze ook niet met 17-1 van Sparta. En zeker niet in februari daar het op 28 november Sparta - Ajax is en op 10 april Ajax-Sparta. Kampioen worden tegen Sparta zou best kunnen, maar wel op 10 april.

27 september 2021 om 17:46

Borst zegt nog wel dat Sparta 1x zal scoren. Dit is echt een belediging ten top tegenover Ajax. Sparta zal helemaal niet scoren, daar is de verdediging van Ajax te goed voor.

Heerlijk om Online Bullsh....te verkondigen. 😁😂🤣 Nu weet ik hoe het voelt...vooral grappig😜

27 september 2021 om 14:53

86 punten? Ik denk dat Ajax dit seizoen wel in staat is om behoorlijk boven de 90 punten te gaan scoren. Er zijn 102 punten te verdienen, ik zie Ajax er echt niet heel veel van verspelen met deze brede selectie.

27 september 2021 om 15:08

Ik vind ook dat Ajax goede punten pakt hoor maar ze hebben toch wel de mindere tegenstanders gehad. En ook zeker na een europese pot.
De aankomende weken zullen we toch gaan zien hoe ze het doen.
Nu komt er een leuke reeks aan Utrecht, Heereveen Dortmund en dan Psv.
Nec, Zwolle, cambuur en fortuna zijn makkelijk met deze selectie.

Ik had wel verwacht van PSV dat ze er dichter bij zouden zitten. Het seizoen is nog vroeg hoor maar die vallen mij vies tegen met de selectie die ze hebben.

27 september 2021 om 15:14

Bliek Volgens mij heeft Feyenoord wedstrijd minder gespeeld, als zij die winnen is verschil 1 punt...

27 september 2021 om 15:21

MR eens hoor al zie ik ons niet als Titelkandidaat.
Als feyenoord zijnde moet je pas over een kampioenschap gaan praten als je 10 ronde voor het eind nog nog mee doen.

Voor mij zijn Ajax en PSV de titelkandidaten.

27 september 2021 om 15:39

Bliek, de laatste keer dat Feyenoord kampioen was had ook niemand, zo vroeg in het seizoen, dit verwacht. Kan maar zo zijn dat ze lang meedoen en boven zichzelf uitstijgen.

27 september 2021 om 15:57

Eduard nou dat was wel het jaar dat het moest gebeuren.
Kuyt zijn laatste seizoen en die had alles op alles gezet om de titel te pakken.

Maar uiteraard laat ik me verassen.

27 september 2021 om 16:20

@consy 88 punten zou super zijn dat wordt niet vaak gehaald. Je verliest makkelijk ergens wat puntjes. Ik hoop dat Ajax er 100 haalt, zie het alleen niet gebeuren en 90 ook niet.

27 september 2021 om 16:40

Mwa een paar keer pech hebben en 90 is al lastig. Zolang Ajax maar kampioen word is het goed. Scorebordjournalistiek doe ik persoonlijk niet aan. Zolang Ajax zo speelt als de afgelopen tijd zullen ze in ieder geval boven de rest blijven staan. Daarbij acht ik Ajax ook in staat ver te komen in de CL, mits ze afentoe rouleren in de eredivisie.

27 september 2021 om 16:50

Bliek- Met je eens hoor betreft de kleinere goden vd competitie. Niet echt een graadmeter. Wat wel lekker is is dat Ajax nu ook het doelsaldo opkrikt. En hongerig is daarnaar. Daar het iig zo safe mogelijk houdt.

27 september 2021 om 16:54



Zeker ze stoppen niet bij 3-0 gaan gewoon lekker door.
Er zit zoveel klasse als je de deur open zet lig er een goal in.
Daarin vind ik sommige tegenstanders echt naief.

Zover is Feyenoord nog lang niet hebben we tegen nec maar weer gezien.


27 september 2021 om 17:22

@MrKrillin alsof Feyenoord al zn overige wedstrijden gaat winnen en daar evenveel kwaliteit en breedte voor in de selectie heeft als PSV en Ajax…

De media overdrijft weer flink om vervolgens ajax hard aan te pakken als ze een mindere wedstrijd spelen. Realiteit is dat feyenoord maar 1 verliespunt meer heeft en tegen lastigere ploegen heeft gespeeld dan Ajax. Het seizoen kan nog alle kanten op.

27 september 2021 om 15:00

Klopt wat betreft Feyenoord, maar toch vind ik de selectie van Feyenoord veel te dun, die gaan dat geen seizoen volhouden lijkt mij. Ze hebben best wel wat blessuregevoelige spelers in de selectie en dat gaat ze op den duur denk ik opbreken.

Ajax gaat ongetwijfeld nog een dip krijgen dit jaar, dit houden we niet een heel seizoen vol. PSV is nog wat wisselvallig, maar ze hebben al aangetoond ontzettend sterk te kunnen zijn.

27 september 2021 om 16:24

Klopt, Feyenoord heeft eigenlijk 14 volwaardige spelers. De rest is voornamelijk veel jeugd die nog naar het niveau toe moeten groeien. Diemers en Texeira tel ik niet meer mee.

27 september 2021 om 16:44

En toch ben je op een paar clubs na veel sterker dan de rest ook gewoon als Feyenoord zijnde. Waarom zouden jullie van clubs als Groningen of Sparta niet kunnen winnen? Ik denk juist dat dat dit seizoen wel goed gaat die wedstrijden. Feyenoord speelt op Ajax na het beste voetbal. Creëeren genoeg kansen en hebben er minder nodig dan bijvoorbeeld psv.

27 september 2021 om 16:46

Ik proef wat betreft Feyenoord altijd ja maar we kunnen niet we kunnen niet. Waarom in vredesnaam niet? Zolang het grootste gedeelte fit blijft snap ik de zorgen niet zo. Het spel is uitstekend dat moeten jullie gaan inzien vertrouwen in de goede afloop. Advocaat is weg nu is het tijd voor lef.

27 september 2021 om 17:24

Nou, ik proef het ‘we kunnen niet, we kunnen niet’ nu vooral ineens bij Ajax. Nu geeft iedereen ze de ultieme suprematie die ze altijd willen en dan is het weer niet goed…

27 september 2021 om 15:03

Mee eens Nick. Ajax zal steeds meer ploegen tegenkomen die zich gaan ingraven en tijd gaan trekken en volledig op de counter spelen. Als je dan een keer niet geconcentreerd speelt, dan kan het ook zo maar een keer fout gaan. Bovendien is het een druk programma dus blessures liggen op de loer. Psv verloor onterecht van Willem II en Feyenoord laat op dit moment ook weinig punten liggen. Wacht eerst eens af tot de winterstop voordat iedereen al begint te roepen dat het kampioenschap al is gespeeld. Ajax speelt nu gewoon heel mooi voetbal. Laten we daarvan genieten, want daarvoor ga je naar het stadion en daarvoor kijk je wedstrijden.

27 september 2021 om 15:56

@SPettersson, PSV verloor inderdaad onterecht van Willem II maar ze wonnen ook onverdiend van GA. Dat trekt elkaar wel wat recht in jouw verhaal.

27 september 2021 om 16:51

Onterecht…. Scoren is essentieel ik vind het niet onterecht. Je traint elke dag op schieten als dat dan 20 x foutgaan is het niet echt onterecht dan is de scherpte er gewoon niet en ga je onderuit. Die fout van drommel valt natuurlijk op maar wat deed de rest in aanvallend opzicht? Kansen missen dat is precies hetzelfde het word alleen niet zo gezien omdat wij denken vanuit de speler ipv uit het midden of de keeper.

Ze springen ineens allemaal wel op de wagen om Ajax even helemaal op te hemelen. Een maand geleden zou het ontzettend spannend zijn en nu ze twee keer een laagvlieger op hebben gerold en een goede CL pot hebben gespeeld, is het weer het tegenovergestelde. Overigens niets ten nadele van Ajax hoor. Ze hebben het weer goed op de rit en de resultaten zijn goed, maar je zou denken dat men eerder wat kritischer zou kijken naar de concurrentie. PSV verliest in 7 wedstrijden gewoon al 2 keer, dik tegen Feyenoord en nota bene van Willem II. Dat vind ik opmerkelijker dan dat Ajax 6 van z'n 7 wedstrijden wint. Het probleem is dat er gewoon te weinig druk is van met name PSV. Dat is waar ze bij Ajax naar kijken en die staan nu al 4 punten achter. Tja, dan gaat alles alleen maar makkelijker worden.

27 september 2021 om 15:24

Ik vind dit niet zozeer ophemelen van Ajax maar eerder een neerbuigende toon richting de eredivisie. Ja, we presteren goed maar waarom die overdreven aandacht hiervoor? Zei men dit ook over Psv na de 10-0 winst van Psv op Feyenoord toentertijd? Ajax speelt momenteel erg goed, maar een heel seizoen dit niveau vasthouden is erg lastig, ik zou dat enorm knap vinden zonder de rest van de eredivisie tekort te willen doen. Dit van dhr Borst is ook weer typisch een Nederlands kwaaltje, als je boven het maaiveld uitsteekt is het eigenlijk met zoveel woorden ook weer niet goed. Het is nooit goed, geef Ajax de credits zonder deze overdreven poeha. Per slot van rekening staan we slechts 3 punten voor op de nummer 2. En @Sirius, eens met dat er momenteel te weinig druk is van Psv, die 0-4 in de Arena heeft Psv heel veel zelfvertrouwen gegeven maar momenteel is het niet echt best. Ik zie Schmidt ook niet als een wonderdokter die het eventjes gaat kunnen fixen.

27 september 2021 om 15:33

Ik gaf het net ook al aan.
Ja Ajax speelt echt wel prima hoor en scoort makkelijk maar ik vind ook wel dat je naar de tegenstanders mag kijken. Op papier heb je nu 4 clubs gehad die onder in het rechterrijtje gaan meedraaien.
De aankomende periode zal er meer weerstand zijn.
Qua selectie en begroting zou Ajax het moeten kunnen winnen uiteraard maar ja zo werk het niet altijd.

27 september 2021 om 15:45

Ik durf zelfs zover te gaan dat Schmidt deel van het probleem is, al zijn er meer factoren die een rol spelen. Je bent kwalitatief een stuk sterker dan bijna alle Eredivisie clubs, maar je zet hoog druk met niet hele snelle verdedigers en bent meer aan het reageren dan aan het ageren. PSV moet veel dominanter kunnen spelen met deze selectie en dan geef je achterin ook niet zoveel ruimte weg. Dat je het op die manier doet in Europa is wel te begrijpen, maar tegen het rechter rijtje moet je de wil gewoon opleggen. Echter zie je het tegenovergestelde gebeuren waarin zelfs die clubs al vroeg in de wedstrijd merken dat er iets te halen valt. Dat mag echt niet gebeuren.

27 september 2021 om 15:52

Ik denk dat je bij Feyenoord goed kan zien wat de invloed van de trainer is.
Tuurlijk ben je afhankelijk van meerdere factoren hoor maar voor nu ben ik zeker met je eens dat hij een groot deel van het probleem is.
Er komen best belangrijke weken aan met als einde Ajax-PSV presteert hij tot die tijd niet kan ik me niet voorstellen dat zijn positie houdbaar is.

27 september 2021 om 16:05

Vind je dit ophemelen? Ik vind dit een zuur kulverhaal dat voor alle betrokken partijen negatief is. 'feyenoord en PSV bestaan in het hoofd van de Ajacieden, maar ze doen er niet toe'. Pardon? Als Ajacied worden me daar even woorden in de mond gelegd. Dit is gewoon Hugo Borst ten voete uit. Een week daarvoor houdt hij een negatief verhaal over hoe ploegen als Cambuur niet in de eredivisie horen, dat Vink het allemaal door een arrogante Ajax bril bekijkt als hij zegt dat er gewoon geen houden aan was, en dat Sparta onder Fraser er nooit zo af zou gaan. Nu zijn we een week verder, is Sparta er hard af gegaan tegen nota bene Cambuur en gaat Borst dus maar het enige doen dat hij kan doen, een negatief sarcastisch huilverhaal neerpennen om zijn frustratie van zich af te schrijven.

27 september 2021 om 16:13

Hugo Borst is een perfecte mix tussen een gebrek aan voetbalkennis en een gebrek aan schrijfkunsten. Zijn verhalen raken kant noch wal.

27 september 2021 om 16:54

Ophemelen? Dat heeft hier toch niets mee te maken? Ajax speelt zo goed dan kun je toch moeilijk iets anders beweren? Zelfvertrouwen is goed en kunnen velen niet tegen maar dat is precies waarom je ze ontstijgt. Hun zijn met jou bezig en jij met jezelf. Hun proberen op een level te komen die je intussen zelf alweer ontstegen bent. Nee ajax zit goed de komende seizoenen

Wij gaan het zien het seizoen is nog lang en Feyenoord staat ook nog maar op 1 punt van Ajax die hebben nog een wedstrijd tegoed

27 september 2021 om 15:37

Pas als Feyenoord de inhaal win komen we op 1 punt.
Ik zie Feyenoord niet tot het eind mee doen.
Al hoop ik dat uiteraard wel maar als ik reeel ben zie ik het niet gebeuren.

De grootste uitdager had PSV moeten zijn en die laat nu nog afweten.

27 september 2021 om 15:47

Dat denk ik inderdaad ook niet. Feyenoord is nog in opbouw en die zie ik niet een heel seizoen consistent presteren. Maar goed, je weet het nooit. PSV moet echt snel de rug gaan rechten, want nog zo'n slechte start als PSV had vorig seizoen en het krediet van Schmidt brokkelt ook af bij de achterban.

De media is zoals gewoonlijk weer vreselijk aan het overdrijven. Als we eenmaal in November/december zijn, gaat het vast allemaal niet zo makkelijk meer. Dan krijg je pijntjes en zullen de spelers toch vaker op de rem gaat trappen. En ja, we hebben en brede selectie maar als er twee spelers in een linie met een kruisbandblessure uitvallen ga je uiteraard toch merken. Op dit moment is het allemaal hosanna, maar we zijn pas 7 (!) wedstrijden bezig he. Bovendien nog niet tegen Az/feyenoord/psv gespeeld dus laten we asjeblieft even normaal doen. Media doet dit weer bewust zoals Ajax na twee mindere wedstrijden weer afgebrand kan worden.

27 september 2021 om 15:57

@AjaxRosenberg, ik zou zelf AZ niet in dat rijtje zetten, gelet op hun spel. Waarom denk jij er anders over?

27 september 2021 om 16:22

Snap je punt, met hun huidige spel zouden ze normaal gesproken geen bedreiging zijn maar er zit zeker nog wel wat kwaliteit in hun ploeg. Dus als ze thuis een topdag hebben, kunnen ze het Ajax wel moeilijk maken. Maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor een FC Utrecht denk ik.

Als Ajax zo doorgaat gaan ze zeker boven de 90 punten halen. Vorig jaar 88 punten. ik vind ze nu echt 3x zo goed spelen. Vorig jaar zat er ook echt heel veel mee (bijvoorbeeld in de toppermaand januari waarin ze toch vaak geluk hadden) en heel veel wedstrijden met echt matig spel. Nu winnen ze 1000% overtuigend en geven tegenstanders geen enkele kans. Ze winnen met 4-0 omdat ze gas terug geven. Echt bizar.

27 september 2021 om 15:13

Helemaal eens. Mijn hoop was dat psv er flink op vooruit zou zijn gegaan en ajax wat minder zou zijn geworden. Zoals het er nu naar uitziet is psv ietsje beter en ajax minimaal net zoveel beter geworden. Dus zal het verschil in punten misschien iets minder zijn. Maar 'het feitelijke krachtsverschil groter

27 september 2021 om 16:56

Ik vind ze beide hetzelfde gebleven om eerlijk te zijn. Nummer 1 is Ajax nog steeds maar psv is niet meer zo duidelijk de nummer 2 dus het is maar net hoe je het ziet. Een fatsoenlijke trainer zou al een hoop schelen.

27 september 2021 om 17:42

als feyenoord dit blijft vasthouden niet nee. Maar ik vraag mij oprecht af hoelang ze dit volhouden met deze smalle selectie. Donderdag staat er al de 1e zware europese wedstrijd op het programma.

27 september 2021 om 15:18

Ik zou 90 of meer punten niet zo maar uitsluiten maar dan moet wel alles mee blijven zitten. Zo'n wedstrijd als PSV zaterdag had waar je zelf 10 grote kansen mist en dan een rot goal tegen krijgt zit er bij elke club elk seizoen wel een keer tussen, dan wordt 90 al een hele uitdaging.

27 september 2021 om 15:39

Klopt, die gaat Ajax ook nog krijgen. Alleen dat is dan 1 wedstrijd. Dan heb je er nog 33 en ik zie dat niet 6 keer in een seizoen gebeuren. In deze vorm haalt Ajax met gemak de 90+ punten. De enige vraag si of ze deze vorm kunnen vasthouden, elk team heeft wel eens een dipje. En als ze dan minder in vorm zijn, winnen ze dan net als vorig jaar met slecht spel alsnog of laten ze dan direct punten liggen. Mijn gevoel zegt me dat ze echt heel weinig laten liggen, ook omdat ze hebben aangetoond zonder mooi voetbal te kunnen winnen en heel veel ervaring in het team hebben. Daarnaast enorm veel variatie in spel kunnen toepassen zonder kwalitatief erop achteruit te gaan. Itt PSV die met elke wissel zowat zwakker wordt, laat staan dat je echt kunt finetunen.

27 september 2021 om 18:31

Ajax heeft pas een uitwedstrijd gehad tegen een subtop club en die werd 1-1.
Dat ze uit en thuis de ene na de andere club uit de middenmoot of het rechterrijtje op gaan rollen geloof ik direct, en ik geef ze een aardige kans om dit jaar het doelpunten record van 122 goals uit de boeken te spelen.

Maar ook in deze vorm geloof ik niet direct in 90+ punten. Daarvoor mag je ook tegen PSV, Feyenoord, Twente, AZ, Utrecht e.d. zowel uit als thuis bijna niets laten liggen en daar zullen ze, net als tegen Twente best een paar punten gaan morsen.

Daar hebben de pers weer . Totaal niet realistisch de ene keer schrijven hosanna de andere keer kunnen ze er niks van ongelofelijk. Laat die gasten nuttiger werk gaan dan onzin verkopen. Maar ja de kranten en programma’s moeten ook vol toch. Ajax krijgt heus nog wel een vorm dip en gaan de ballen er niet zo makkelijk in hoor. De maanden december en januari zijn maanden dat Ajax punten laat liggen. En niet volgende ronde CL halen om dat ze tegen tegenstander die net even slimmer zijn bijv. Atlanta, Roma,Getave enz.

Wat een onzin is dit zeg. Ajax krijgt thuis nooit tegengoals.

Wat een gedoe zeg. Ajax wint 3 keer met een flinke uitslag. Met alle respect, wel tegen rechterrijtje ploegen. Tegen Groningen was 3-0 misschien zelfs nog wat karig, dat klopt. Maar Ajax heeft nog geen PSV gehad. Geen Feyenoord. Ook geen angstgegner zoals een Utrecht. Ajax speelt nu lekker, maar laten we niet vergeten dat na de eerste 2-3 wedstrijden van het seizoen iedereen hetzelfde zei over PSV. Ajax gaat echt niet even met 40 punten verschil kampioen worden in Februari.

Dit ophemelen van Ajax komt al een tijdje niet oprecht over en wordt flink overdreven. Begin zelfs te denken dat ze dit roepen om de druk op te voeren in de hoop dat het tegenovergestelde gestelde gebeurt. "Ajax moet wel met 40 punten voorsprong kampioen worden ander staan ze voor schut" en meer van dat soort onzin. De Ajax supporters zelf weten dat het nu meezit maar zo kan omdraaien.

27 september 2021 om 15:25

Dit gevoel heb ik ook. Nu moeten ze van de 102 punten er 110 halen om van een succesvol seizoen te mogen spreken. Zelfs voor Ajacieden begint dit een beetje vermoeiend te worden.

Hugo heeft het chagrijn van gisteren van zich afgeschreven. Maar 17-1 zal wel mee vallen.

Borst komt zo pseudo intellectueel over. Alsof hij interessant probeert te doen, maar niet echt weet waarom. Wat probeert hij nou precies te zeggen? Waarom zo cynisch zijn? Snapt hij niet dat als je na 7 wedstrijden zo veel aandacht hieraan geeft, je eigenlijk niets beter bent dan al die opportunisten?

Mensen, tranquilo. We zijn nog geen eens twee maanden bezig. Ajax speelt goed, maar laten we even zien of ze dit tot december kunnen volhouden. Geef teams zoals WII en Feye meer aandacht. Die doen het naar verwachting nog beter dan Ajax.

Ik zie Sparta eerlijk gezegd niet scoren tegen Ajax.

27 september 2021 om 16:23

Sparta heeft Smeets in de selectie, die kan op belangrijke momenten zomaar scoren tegen Ajax.

Ajax heeft wel erg veel standaard 3-punters gehad. Overdrijven is ook een vak. Er zijn altijd nog wedstrijden die moeten komen en die traditioneel lastig zijn. Alleen Twente uit was op papier lastig en kostte ook meteen 2 punten.

Uiteraard is dit Ajax enorm sterk en zal het weinig punten verspelen.
Helaas zie ik PSV teveel punten laten liggen om het Ajax moeilijk te gaan maken.
Denk dat dat eerder het probleem is…. PSV zal in principe ook de meeste wedstrijden moeten kunnen winnen en dan zou het er tegen Ajax op aan moeten komen. Helaas verspeeld PSV nu al teveel punten en dat zou helaas nog wel vaker gebeuren.

27 september 2021 om 16:01

In principe hoort PSV inderdaad van elke andere club behalve Ajax te winnen zodat het op de onderlinge wedstrijden aankomt. Maar dat gebeurt niet en ook Ajax zal punten laten liggen. Waarschijnlijk na een Europese wedstrijd. En soms gaat de bal er gewoon niet in. Ik heb ook wedstrijden gezien waarvan ik dacht: dit kan nog een uur doorgaan en dan wordt er nog niet gescoord. Kijk maar naar PSV zaterdag, maar ook bij veel andere clubs.

Ajax heeft punten laten liggen tegen Twente dit was op papier tot dusver de zwaarste tegenstander. Feyenoord vind ik sterk voetballen. Sluit psv ook zeker niet uit. De eerdere 0-4 is geen realistisch meetpunt, maar ik ben benieuwd hoe Ajax zich laat zien in de wedstrijden tegen de toppers.

Ah mooi, die van gisteren deed dus pijn

Feyenoord heeft maar 1 verlies punt meer dan Ajax. Zelfs alle ploegen op Ajax na vanaf nu alleen maar verliezen (ja ik weet het, dat kan niet), zelfs dan is Ajax in februari nog geen kampioen.
Hugo heeft teveel focus op PSV, Feyenoord doet het dit jaar erg goed en heeft tot nu toe een zwaarder programma gehad dan Ajax.



Wat wordt je soms toch moe van dit soort mannen/berichten.

Er dreigt weer eens iets boven het maaiveld uit te gaan steken, in plaats van simpelweg de prestaties te waarderen en te genieten van de mooie momenten, meteen weer klagen over het gebrek aan weerstand.

Dat nivelleren is juist het hele probleem van het NL voetbal, omarm de prestaties van Ajax en laat het een voorbeeld voor de rest zijn (qua prestaties). Die kunnen de rest mee omhoog trekken, betere spelers van Ajax is meer weerstand voor tegenstanders en attractiever voor spelers/trainers om in de ED te spelen.

Je merkt het aan bv. PSV, die willen Ajax het vuur aan de schenen leggen en hebben toch een goed team staan. Ik zie die zeker groeien net als AZ overigens. Feyenoord is nog een slapende reus, maar doet ook langzaam zijn ogen open en we kennen ook Twente vanuit het verleden die de strijdt met Ajax aanging. DAT hebben we nou juist nodig.

Borst begint fraser te melden dat hij met elf man in het eigen strafschopgebied moet gaan hangen en 0,0 keren moet proberen te counteren. Aan dovemans oren zal het in dit geval niet voorbij gaan
En achteraf trots zijn dat Ajax mbv de VAR 3 -0 heeft gewonnen. Toch Huug

Ach... de waan van de dag regeert. Eerst kan Ajax er niets van en moet het zich schamen om met zo'n begroting moeite te hebben met PSV. De volgende dag is het gat enorm groot en winnen ze in Februari al het landskampioenschap met een ruime uitslag. En winnen ze en passant ook nog wel ff de UCL (volgens beroepsraaskaller Van Hooijdonk). Wat een gelul.

Gelukkig is Ten Hag realistisch. Beide voetjes op de grond. Altijd kijken waar het beter kan.

En laten we niet vergeten, dat Ajax ook nog 2x tegen Go Ahead moet, volgens het orakel uit Eindhoven een van de sterkste ploegen uit de Eredivisie.

Man man man naar Twente uit zij die zelfde media dat Ajax het heel
Moeilijk zou gaan krijgen dit jaar, en nu fluitend kampioen,? Ik denk nog steeds dat het een spannende strijd. gaat worden. Ook Ajax heeft altijd wel een dipje per jaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax3040
2.PSV3013
3.Feyenoord2818
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
R. GravenberchMiddenvelder131
S. HallerAanvaller139
D. TadićAanvaller135
S. BerghuisAanvaller125
David NeresAanvaller123
D. KlaassenMiddenvelder102
R. PasveerKeeper100
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.

50 fans
Coach, 51 jaar
SeizoenClub
2018- Ajax
2015-2017 FC Utrecht
2013-2015 Bayern München II
2012-2013 Go Ahead Eagles
1996-2002 FC Twente

In de wandelgangen

Vrijdag 26 november
Chelsea heeft Nicolás Tagliafico op het oog als vervanger van de langdurig geblesseerde Ben Chilwell. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren