Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona tekent beroep aan tegen kaarten Frenkie de Jong en Busquets

Laatste update:

Barcelona tekent beroep aan voor de rode kaart die Frenkie de Jong donderdagavond ontving in de wedstrijd tegen Cádiz (0-0). De club is het ook niet eens met de gele kaart van Sergio Busquets in blessuretijd en gaat ook hiertegen in beroep, zo melden de Catalanen op de clubwebsite. Tegen de rode kaart van Ronald Koeman gaat de club niet in beroep.

De Jong kreeg zijn eerste gele kaart in de 61ste minuut vanwege een zwaaiende arm in het gelaat van Cádiz-middenvelder Alberto Perea. Enkele minuten later vond de scheidsrechter een actie van De Jong geel waard waarbij Alfonso Espino naar de grond ging in een duel om de bal. Scheidsrechter Carlos del Cerro Grande stuurde de Oranje-international met zijn tweede gele kaart van het veld.

Volgens het rapport van de scheidsrechter kreeg De Jong zijn tweede gele kaart vanwege het neerhalen van de tegenstander middels een ‘roekeloze’ actie. Barcelona is het niet eens met de tweede gele kaart die de middenvelder ontving en gaat daartegen in beroep. Busquets kreeg geel omdat hij een tweede bal in het veld schopte in de 96ste minuut.

Vlak voor tijd werd Koeman met rood weggestuurd. Tegen zijn straf gaat Barcelona niet in beroep. “Ik kreeg mijn rode kaart niet vanwege een discussie met de scheidsrechter. Het enige wat ik zei tegen de vierde official was dat de wedstrijd even stilgelegd moest worden omdat ik een tweede bal op het veld zag liggen. Dat zag iedereen. In dit land krijg je rood om niks", aldus Koeman.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die van Frenkie kan je gewoon geven. Enorm domme sliding als je al geel hebt.

24 september 2021 om 12:01

Gewoon geven hou op man hij raakt te bal en houd in

24 september 2021 om 12:10

Wat een verschil met 5 jaar geleden. Toen liepen we in Nederland af te geven op onze scheidsrechters en moesten we kijken naar Engeland, Italië en Spanje etc. In Frankrijk krijg je geel als je tegenstanders uitspeelt. Italië krijg je voor elke tik een penalty, Spanje is helemaal een triest niveau. Alsnog iedere week zo keek naar het buitenland ben ik echt blij met onze scheidsrechters. Nee het is niet altijd geweldig maar het niveau om ons heen is echt drastisch lager.

24 september 2021 om 12:23

Het niveau van de arbitrage is in Nederland oprecht gewoon een stuk hoger dan in Spanje. Italie vind ik soms nog wel prima scheidsrechters hebben, maar daar was de regelgeving rondom de handsballen gewoon slecht. In Spanje heb je gewoon consequent slechte scheidsrechters. Vooral als het gaat om spelbederf hebben ze gewoon nooit een idee wat ze moeten doen.

24 september 2021 om 13:08

Hij neemt hem slecht aan en gaat er vervolgens vol in en raakt zelfs nog de speler. je kan hem dan wel geven ja.

24 september 2021 om 16:16

Nee, je kunt hem niet geven, dan maak je gewoon een fout als scheidsrechter. Als je de regels en de beelden gewoon volgt, zie je dat Frenkie de bal speelt en dat die gast vervolgens gewoon tegen hem aanloopt om hem een kaart aan te naaien. Jammer dat de VAR in deze gevallen niet gewoon doet wat 90% van de neutrale kijkers ziet bij deze actie.

Gewoon een dramatische beslissing.

24 september 2021 om 12:06

Heb je weer een momentje gevonden om Frenkie te bashen. Begint een beetje zielig te worden nu. Iedere voetballer snapt dat deze kaart onzin is. Eerste kaart kun je geven maar in deze wedstrijd had hij Cadiz dan zeker 6 kaarten extra moeten geven bij dingen die hij onbestraft liet

24 september 2021 om 12:35

Ik begrijp niet wat je bedoelt hoor. Ik bash Frenkie echt nooit. Tenzij jij het bashen vind als ik zeg dat hij niet zo geweldig is als dat hier soms wordt beweerd, omdat hij daarvoor niet dwingend en beslissend genoeg is. En zoals ik hierboven al aangeef kan je hem gewoon geven. Zwaar gestraft, zeker, maar daar gaat het niet om.

24 september 2021 om 12:50

Je kan hem geven als je de ballen verstand van voetbal hebt misschien ja.. Die tweede gele kaart van Frenkie was absoluut geen gele kaart waardig, speelt de bal en trekt daarna nog duidelijk zijn benen in ook zodat hij zijn tegenstander amper raakt. Om over de eerste gele kaart nog maar te zwijgen, die was helemaal volledig uit de lucht gegrepen..

24 september 2021 om 13:04

Even op zijn Van Gaals: Ik heb enorm veel verstand van voetbal, dat zullen de mensen die mij kennen toch wel beamen haha
Maar ik ben het gewoon niet met je eens. Hij zet hem enorm dom in,, gijdt door en raakt hem wel degelijk. Met geel op zak mag je van hem verwachten dat hij slimmer is.
Normaal gezien als iemand zo'n sliding inzet met geel op zak lees je hier allemaal "tsja, hij had slimmer moeten zijn" , maar als Frenkie het doet dan is het ineens een belachelijke gele kaart.
Ik wel met je wedden dat de gele kaart gewoon blijft staan.

24 september 2021 om 13:20

Je zegt het zelf, “amper raakt”. Hij raakt hem dus wel degelijk. Het is heel licht maar slim is het niet zulke tackles in te zetten als je net geel gekregen hebt.

24 september 2021 om 13:39

@lierse: Hij raakt hem wel ja, maar iemand raken is geen vrijbrief om een gele kaart te geven. Natuurlijk kan hij slimmer zijn en met geel op zak geen risico meer nemen, daar geef ik jullie zeker gelijk in. Maar dat moeten we niet als argument gaan gebruiken om een fout van de scheids achteraf goed te gaan praten vind ik.

De eerste gele kaart was 100 procent onterecht en de tweede wat mij betreft ook, maar op zijn minst was die zeeeeer makkelijk gegeven, want er is nauwelijks sprake van een overtreding. Volgens mij meende ik gisteren ook te lezen dat jij de rode kaart ook onterecht vond (logischerwijs), of het slim is om zo'n tackle in te zetten, ja of nee, dat is totaal irrelevant. De scheids moet de overtreding zelf beoordelen en dit lijkt me toch in geen geval een gele kaart waard.

24 september 2021 om 13:39

Het feit dat FdJ de bal 'amper raakt' zou een discussie kunnen opleveren over wel of geen overtreding, maar absoluut niet over wel of geen kaart. Dit is gewoon geen kaart. Bal eerst, dan inhouden. Als dat al niet meer mag dan kan je denk ik sliden als geheel maar niet meer toelaten.

24 september 2021 om 14:11

Ik vind het bal raken argument sowieso een zwak argument. Je kunt de bal raken en daarna keihard de man, dan is dat gewoon een fout naar mijn idee (niet dat dat hier per se het geval was). En wat maakt dat inhouden nu uit? Of je de speler zijn enkels nu raakt met je voet of met je beide scheenbenen, maakt dat echt een verschil? Geel is het naar mijn idee niet, maar we moeten ook niet doen of het een ridicule gele kaart was. Dan vind ik de eerste erger want daarvoor werd er een fout op Busquets gemaakt.

24 september 2021 om 14:50

@sanderk91 anderzijds is het eerst raken van de bal en vervolgens de man geen vrijbrief om geen geel te trekken. Al vond ik dit wel een heel zwaar oordeel en imo onterecht.

24 september 2021 om 15:03

@concha: Ook dat klopt, er zijn situaties waarbij dat voor kan komen. Bijvoorbeeld een situatie die Lierse ook al schetst: eerst de bal spelen en vervolgens iemand volledig omver maaien - dan kan een scheidsrechter inderdaad besluiten om alsnog een gele kaart toe te kennen. Maar daarvan is hier totaal geen sprake, De Jong houdt zelfs zichtbaar in nadat hij de bal speelt en toucheert zijn tegenstander licht. Mijns inziens zou een VAR hier gewoon in moeten grijpen, het is ridicuul om hiervoor iemand van het veld te sturen toch?

24 september 2021 om 12:55

Frenkie moet gewoon stoppen met bij elke scheet janken en zich niet met het werk van de scheids bemoeien. De scheids loopt toch ook niet constant te janken bij hem dat hij eens een keer die bal vooruit moet passen

24 september 2021 om 13:01

Japie heb jij deze wedstrijd of die van Granade uberhaupt Live gezien? Sport is emotie en de scheids was in beide wedstrijden zo slecht dat eenieder zich daaraan zou irriteren. Echt nog slechter dan slecht. Dat heeft niks met elke scheet te maken.

24 september 2021 om 13:45

@mancunianb De scheids was wel slecht maar ook bij zijn juiste beslissingen liep Frenkie te jankballen. Frenkie loopt altijd te janken bij scheidsrechters, op een gegeven moment gaat dat tegen je werken. Ik weet nog Feyenoord-Ajax, die 6-1 winst, toen liep Frenkie ook al constant te huilen bij de scheidsrechter

24 september 2021 om 14:22

Als ze daar in Spanje consequent kaarten voor gaan geven duurt iedere wedstrijd 10 minuten aangezien je na 4x rood staakt.

24 september 2021 om 13:28

Schei nou uit man, barca is drama prima allemaal maar dit is natuurlijk geen geel. En aan de andere kant bij counters spelers neertrekken is niks... Scheids uit madrid

24 september 2021 om 14:19

Je kan een tweede geel geven, zonder VAR. Maar de Var kan dit toch bekijken en dan is duidelijk te zien dat hij zijn benen intrekt en eerst de bal raakt?

Buiten dat ik van mening ben dat het geen tweede geel is, is het wel dom van Frenkie om zo’n risicovolle tackle in te zetten in die situatie.

24 september 2021 om 14:59

Wat gek dat Mario van der Ende dan aangeeft in zijn comment dat het een belachelijke gele kaart was.

24 september 2021 om 15:32

Haha en wat zegt dat? Wat is Mario van der Ende meer dan de scheids die er nu geel voor heeft gegeven? Beiden zijn internationaal Fifa scheidsrechter, dus dan geloof jij Mario en ik die spanjaard. Waar Mario nog Nederlander is en dus met een oranje scheidsrechtersbril kijkt
Niet echt overtuigd haha

24 september 2021 om 16:02

Welke Spanjaard? Toch niet degene die Cadiz 6 gele kaarten in de tweede helft bespaarde door geengeel te geven voor het wegschieten of nemen van ballen na een overtreding en die in een split second moet beslissen of wel? Mario kan rustig naar 60 slow motions kijken. Dat overtuigt mij wel.

Ik snap wel dat Barca het niet eens is met de gegeven gele kaarten. De scheidsrechter maakte een warrige indruk tijdens de wedstrijd. Maar doorgaans kun je geen beroep aantekenen tegen een gegeven gele kaart. In dat opzicht denk ik dat het verspeelde moeite is.

24 september 2021 om 12:10

Je hebt daar juristen die zich om 9 uur moeten melden. Die worden betaald om dit te doen. Ze weten zelf ook dat het verspilde moeite is maar anders komt laporta ook met een videostatement over zn juristen.

24 september 2021 om 14:11

Jouw reactie is eigenlijk treffend. Ik moest er van glimlachen. Het is in feite ook niets meer dan afleiding, beroep aantekenen.

'tegen de kaart van Ronald Koeman gaat de club niet in beroep'. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Volgens mij is de club al lang blij dat die volgende wedstrijd niet op de bank zit. Wellicht beschouwt Barcelona deze rode kaart wel voor levenslang.

Die van Busquets gaat moeilijk worden denk ik want dat was toch spelbederf. Al lag de bal natuurlijk wel al gewoon in het veld.

24 september 2021 om 14:46

De scheids moest de wedstrijd daar stilleggen, maar was gewoon heel onsportief door Busquets. Kon perfect de bal rechtdoor uittrappen.

Wrm geen beroep tegen rode kaar tvan koeman?😂. Laporta ontsla hem gewoon en wees er klaar mee. Ze hebben toch al ontzettend veel bespaart met vertrek van messi en ook nog eens vertrek van griezman.

Die rode kaart voor Koeman is overbodig. Weggestuurd wordt ie toch wel

24 september 2021 om 12:30

Denk dat dat wel meevalt, de totale kosten van een trainers wissel zullen zo'n 15 miljoen euro bedragen. Geld dat Barcelona simpelweg niet heeft.

24 september 2021 om 12:37

@SpeedyAfc Barcelona heeft afgelopen zomer ruim 100 miljoen binnengeharkt aan transfers. Barcelona heeft absoluut het geld wel, de vraag is alleen of ze het waard vinden.

24 september 2021 om 13:48

Hou nou toch op zeg. Barcelona kon Depay en co niet inschrijven omdat er geen geld was. Spelers als Pique leverde salaris in om dat op de laatste dag mogelijk te maken. Anders kon Depay geeneens spelen.
Ik denk dat Barcelona in haar wapen maar een struisvogel op moet nemen. Zoveel fans die hun kop maar in het zoand blijven steken.

24 september 2021 om 14:13

Barcelona kan die spelers alleen maar niet inschrijven omwille van de salarisregeling van la Liga en daarom moesten spelen als piqué inderdaad geld inleveren. Dat had echter niets te maken met Barcelona dat geen geld zou hebben.

24 september 2021 om 15:26

Griezman is weggegaan nadat depay en pique hun salaris verlaagd hadden. En griezman had een salaris van 40 miljoen geloof ik. Dus er is veel vrijgekomen sinds. Griezman weg messi weg pique minder salaris.

24 september 2021 om 16:10

BF-1994, en hoeveel schuld hebben ze nog open staan? Allemaal leuk die besparingen, maar er bestaat ook zoiets als 'lasten' en die moeten ook ergens van betaald worden. Het is dus niet zo dat het vrijgekomen geld is.

Lijkt me vrij logisch, wie zou dat niet doen?

24 september 2021 om 12:24

Weinig clubs die bezwaar zouden aantekenen tegen die van busquets hoor. Complete onzin

24 september 2021 om 12:48

Nee, je hebt gelijk. Dat mag niet. Ik zal het doorgeven.

24 september 2021 om 13:16

Beetje flauwe reactie, neen?

24 september 2021 om 20:11

Jij kan niet voor die clubs praten dus dat is al flauw op zich. Jij weet niet wat ze zouden doen in die situatie dus jouw reactie was nergens voor nodig.

24 september 2021 om 20:13

Was jij niet de eerste die bepaalde voor andere clubs wat ze wel of niet zouden doen? Lijkt wel alsof ik met mijn vriendin aan het discussieren ben

25 september 2021 om 00:59

Ik stel alleen maar voor dat het logisch is, en hou de vraag open. Waar jij net zegt dat het complete onzin is en dat er maar weinig clubs zijn. Misschien eens een keer je verstand meer gebruiken als je een comment wil plaatsen. Maar neen, real8madrid heeft het juist en de hele wereld moet het weer weten. Ik heb te doen met je vriendin, man.

25 september 2021 om 01:38

Ach doe nou niet. We weten beide dat dat helemaal geen open vraag was maar een retorische (als je het wel open liet zou je overigens niet zo gepikeerd reageren op mijn respons lijkt me). Jij geeft gewoon aan dat elke club beroep zou aantekenen. Ik ben het er niet mee eens , tenminste niet die van Busquets (FDJ wel, belachelijke kaart) omdat die 100 terecht was. Ipv verder een volwassen discussie te voeren kom je met een kinderachtige respons en wanneer ik je daar op wijs ga je mij betichten van iets waar je zelf mee begint? Kom op kerel, ik ben een hoger niveau van je gewend. Vanwaar die antipathie jegens mij trouwens? Jammer man, ik heb namelijk best veel respect voor jou en je reacties meestal.

In NL kun je volgens mij helemaal niet in beroep tegen gele kaarten, kan dat in Spanje wel? Zoals ik het kan zien op het beeld hierboven, kun je die tweede gele kaart voor de Jong gewoon geven. Of hij de bal nu raakt of niet is daarbij niet relevant, hij gaat een duel aan met het risico op een blessure en raakt ook de tegenstander.

24 september 2021 om 12:39

Ho Oelie, nu hebben we allebei geen verstand van voetbal

24 september 2021 om 12:45

Hij raakt eerst de bal toch? Om vervolgens idd ingehouden de speler nog te raken. Vind het persoonlijk geen geel hoor.

24 september 2021 om 12:59

Ik zeg hierboven al dat ik het zwaar gestraft vind, maar het is prima uit te leggen dat hij roekeloos inkomt. En ik blijf er bij dat je met geel op zak slimmer moet zjin, maar als het om Frenkie gaat zijn er mensen die niet meer objectief kunnen kijken.

24 september 2021 om 13:12

Maar waarom zou ik niet objectief kunnen kijken? Ik geef gewoon aan hoe ik het zie. En wat bedoel je dan precies met slimmer zijn? Als die de bal mist heb je gelijk maar hij was gewoon eerder bij de bal en tikt hem weg. Ik snap best dat Koeman hierover klaagt en dat Barcelona deze kaart wilt seponeren.

24 september 2021 om 13:26

Misschien even die jurist vsn feyenoord inschakelen haha, die kreeg destijds alles voor elkaar 🤣🤣

24 september 2021 om 13:44

@ajax01-95, was in het algemeen bedoeld, bedoelde niet dat jij het niet objectief bekeek, maar met slimmer bedoel ik de plek op het veld en de manier van inzetten. Was niet nodig daar en recht vooruit richting de speler met het risico dat je hem raakt als je door glijdt. Maar ik denk dus dat de kaart gewoon blijft staan

24 september 2021 om 14:03

@mitch, haha bijna beschamend waar we toen mee weg kwamen

24 september 2021 om 15:09



@ Oelie
Ik ken je en ik weet zeker als je de duidelijke beelden en herhalingen van Ziggo Sport zag (dus niet op Twtter) van gisteren, dan vond je die tweede gele kaart belachelijk.
Gele kaarten kunnen niet ongedaan gemaakt worden door de var. Ik zou wel opteren om tweede gele kaarten wel te kunnen laten terugdraaien. Ik snap dat dit bij "eerste" gele kaarten geen doen is, maar tweede gele kaarten zijn van even grote invloed als directe rode kaarten i.m.o.

Feit blijft dat de arbitrage in Spanje niet beter is dan bij ons de Hoofdklasse.

24 september 2021 om 15:22

Daarom staat er bij, van wat ik uit dit beeld kan zien .

Dan zit je week in week uit te kijken naar teams die voor 90% onbestraft blijven na spelbederf, tijdrekken, aanstellerij (kijk even naar Getafe - Atletico afgelopen week), counters mogen keer op keer gestopt worden met kleine overtredingen en er wordt gewoon nauwelijks tegen opgetreden. Ik gok dat elke Madrileen het hiermee eens is, want ook die hebben hier meermaals mee te maken. Vervolgens wordt de verloren tijd nauwelijks opgeteld. Vorige week had Barcelona tegen Granada maar 4! minuten extra tijd..
Vervolgens heb je een sliding op de bal, waar beide benen zelfs teruggetrokken worden, waar de scheids niet weet hoe snel hij een gele kaart moet geven waarmee Frenkie de Jong het veld af moet. Ondanks dat Barcelona niks verdiende gisteren en tegen Granada hebben we wel 2x in 4 dagen te maken met echt een belachelijk niveau van de arbitrage, en owee als je er iets van zegt in de media, dan hangt er een schorsing van 2 wedstrijden aan je broek.

24 september 2021 om 12:24

Zolang Tebas mag blijven clownen zal er nooit iets veranderen. Die gozer denkt alleen aan z'n eigen zakken en hoeveel geld daarin past.

24 september 2021 om 14:48

Ben geen voorstander van Koeman, maar die is ook weggestuurd voor niks. Terwijl zie je een Simeone wekelijks een veelvoud van dat gedrag te vertonen, en die wordt er amper op aangesproken. De enige terechte gele kaart gisteren was voor Busquets, en die mocht eigenlijk niet plaatsvinden als de scheids zijn werk initieel deed.

24 september 2021 om 14:57

Hoe er op dit moment (en al langer trouwens) gespeeld word in Spanje is gewoon walgelijk, alleen maar de scheids beïnvloeden, kaarten aan naaien tijd rekken. 5-6 jaar geleden werd en nog wel eens een normale wedstrijd met hoog temp gespeeld maar dat heb ik al tijden niet gezien. Ik hoop dat die competitie nog verder afzakt en dat ze in de Europese wedstrijden eens een keer een scheids treffen die er wel voor durft te fluiten.

Terechte gele kaarten. Zwaaien met de armen en met de noppen naar voren inkomen om de bal te tikken.
Ik zou geen beroep aantekenen.
Frenkie de Jong bakt er toch niet veel van. Draaien om de as, lopen met de bal en korte balletjes in de breedte. Meer is het niet.

24 september 2021 om 12:52

Je doet je naam eer aan

Het spel moet bij een tweede bal in het veld toch gewoon stilgelegd worden? Of verzin ik dat terplaatsen. Wat betreft die 2e gele van Frenkie, tja ik vind als je de bal speelt en daarna zeer duidelijk je been terugtrekt dat fluiten al vreemd is, laat staan geel. Het grootste vraagteken is echter, waarom mag de var niet ingrijpen bij 2 keer geel. Wie bedenken deze spelregels? Ik voel me dan zo intelligent.

24 september 2021 om 15:11

Je bent net Louis van Gaal met: Ben ik nou zo slim of ben jij (de Uefa/fifa) nou zo dom .
Je hebt groot gelijk vind ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren