Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez: ‘Schmidt maakt zich helemaal belachelijk met die opmerking’

Laatste update:

Roger Schmidt heeft zich in de ogen van Kenneth Perez 'belachelijk gemaakt' door Go Ahead Eagles de beste tegenstander van PSV tot dusver te noemen. Drie dagen na een 0-4 nederlaag tegen Feyenoord won PSV woensdagavond ternauwernood van de club uit Deventer (1-2). Na afloop zei Schmidt dat Go Ahead 'eerlijk gezegd recht had op minstens een punt'. Hij bestempelde Go Ahead als 'de beste ploeg waar we dit seizoen in de Eredivisie tegen gespeeld hebben'.

"Schmidt maakt zich helemaal belachelijk met die opmerking over Go Ahead Eagles", stelt Perez donderdagavond in de studio van ESPN. "Je bent net met 0-4 afgepoetst door Feyenoord en dan zeg je: Go Ahead Eagles is de beste ploeg waar we tegen gespeeld hebben in de Eredivisie. Dan maak je jezelf wat mij betreft belachelijk." Mede-analist Kees Kwakman sluit niet uit dat Schmidt een bewust sneertje naar Feyenoord uitdeelde met zijn opmerking. "Maar hij zal het misschien ook wel menen. Go Ahead speelde ook goed, gisteren."

"Houd op, man", reageert Perez vervolgens op de opmerking van Kwakman. "Je bent net met 0-4 afgepoetst door Feyenoord, een van de grootste clubs in Nederland, en dan kom je met ‘Go Ahead is veruit de beste.’" Kwakman zag dat Schmidt in een ander interview met de NOS zijn irritatie uitsprak over de kritiek op zijn wisselbeleid. "Hij is er zelf ook wel klaar mee, maar hij doet het zelf", vindt Kwakman. "Als je er zelf iedere keer zo’n potje van maakt met het wisselen..."

Schmidt haalde Eran Zahavi en Philipp Max in de rust naar de kant. In het interview met de NOS ging hij niet mee in de kritiek op zijn wissels. "Geloof me: ik weet meer van belasting dan jij. Ik ben een coach en jij een journalist. Jij weet meer van journalistiek en ik meer van voetbal." PSV pakte dit seizoen vijftien punten uit de eerste zes wedstrijden. Daarmee staan de Eindhovenaren op de tweede plaats, op één punt afstand van koploper Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje vervelend. Vooropgesteld Feyenoord heeft het goed gedaan. Maar wat Schmidt zegt kan toch. Je kan helemaal vh veld gespeeld worden door een tegenstander en toch winnen en ook dik verliezen maar niet compleet zoek bent gespeeld. Beetje makkelijk om steeds op de man te spelen.

23 september 2021 om 18:47

Heb alleen de 1e helft gezien, maar toen werd PSV toch niet weggespeeld? En als PSV dus wel echt compleet is weggespeeld door Go Ahead Eagels dan is er wel echt een probleem. Of je bedoelt het in het algemeen dat het kan, maar dan praat hij nu toch gewoon onzin?

23 september 2021 om 18:54

@Duck ik praat in het algemeen om aan te geven dat de een de ander niet uitsluit. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat we weleens dik verloren, terwijl wij niet slechter waren. Ballen vlogen er makkelijk in. En ja soms win je ook onverdiend. Verder volgens mij zei Schmidt het ook na de match. Zit nog in emotie, complimenten geven aan de tegenstander voor de gestolen punten en zichzelf indekken (anders kritiek waarom win je maar 2-1).

23 september 2021 om 19:02

Ja ok, maar dat vind ik dus niet opgaan in deze context. Ik vind dat Perez in deze gewoon gelijkt heeft. Stel PSV had gisteren tegen Ajax gespeeld, 90 minuten helemaal scheel worden getikt en toch met 2-0 winnen. Als Schmidt dan had gezegd dat Ajax eruit de beste ploeg was waar zij tegen hadden gespeeld, dan had Perez hem ook gewoon gelijk gegeven. Maar kom op, dit is Go Ahead Eagels? 1e helft ben je gewoon de betere en dan dit soort teksten verkondigen. Tja...

23 september 2021 om 20:00

De eerste helft tegen Feyenoord was psv zeker niet de mindere. Het is niet dat gae beter was dan psv maar psv had in mijn ogen meer moeite met gae dan met Feyenoord (tot aan de 1-0).

24 september 2021 om 00:41

Maar komt dat door GAE of door de mentale drempel waar je overheen moet? (Punt)verlies The Eagles en het woord 'crisis' sluipt de Herdgang binnen.

23 september 2021 om 18:56

Hij is gewoon zijn eigen wanprestatie aan het goed praten met zijn GAE was onze zwaarste tegenstander. Dat waren ze omdat PSV drama speelde gisteren

23 september 2021 om 19:02

Gewoon een vertekend beeld bij Schmidt omdat heel het middenveld bij PSV inkakt als Sangaré niet meedoet. Dan mis je heel veel verdedigende zekerheid en een kilometervreter op het middenveld. Het niet kopen van een extra verdedigende middenvelder is toch wel een faal hoor.

23 september 2021 om 19:04

Precies of je had gewoon die Hendrix erbij kunnen houden voor nood

23 september 2021 om 19:50

@TVL11, met alle respect: tegen GA hoor je toch niet afhankelijk te zijn van Sangaré? Dat je hem mist als je Europees speelt, ja. Maar tegen GA? Kom op. Met een middenveld met Van Ginkel, Pröpper en Boscagli hoor je ook te winnen van ze.

23 september 2021 om 19:04

Ik denk dat dit ook gewoon een manier van Schmidt is om aan te geven dat PSV gewoon dramatisch was tegen Feyenoord. Een mindere god omhoog praten, zodat de (bijna) concurrent er minder goed uit komt in dergelijke discussies. Dat doen coaches wel vaker als ze nipt winnen van een middenmoter of degradatiekandidaat.

23 september 2021 om 19:17

Vind ik van niet je kan misschien zeggen dat je het deze wedstrijd het het moeilijkst had, maar dat go ahead de beste tegenstander was slaat nergens op want dan hadden ze er ook wel 4 in geschoten en maar 2 aardige kansen weg gegeven. Het is gewoon het goed praten van een hele slechte wedstrijd en tegelijk een sneer maken naar feyenoord omdat slot en toornstra hem (in mijn ogen onbedoeld) een beetje belachelijk hebben gemaakt.

23 september 2021 om 20:21

PSV heeft ook al gespeeld tegen o.a. Ajax, dus dit gaat niet alleen over Feyenoord. Maargoed, dit is toch niet serieus te nemen. Je kan misschien nog wel stellen dat PSV tegen GAE van alle clubs de meeste moeite had om het spel te maken, maar dat heeft natuurlijk ook met de prestatie van PSV te maken. En uiteindelijk hebben ze tegen GAE meer gecreëerd dan tegen Feyenoord en minder kansen tegen gekregen. Hij probeert gewoon de wanprestatie van zijn ploeg goed te praten.

23 september 2021 om 20:43

Hij had het over de beste tegenstander in de Eredivisie tot nu toe (oftewel dit seizoen), dus Ajax heeft helemaal niets met die opmerking te maken. Feyenoord gaf PSV de bal en liet ze voetballen tot een bepaald deel op het veld (59% balbezit Psv), terwijl Go Ahead het anders aanpakte en PSV daardoor meer moeite had om de bal in de ploeg te houden (50% balbezit Psv). Dat heeft natuurlijk ook te maken met de mindere prestatie van PSV, maar volgens Schmidt komt dat dus door de speelwijze van Go Ahead.

24 september 2021 om 16:11

Feyenoord had tegen hetzelfde Go Ahead bijna 70% balbezit. Ze hadden tegen PSV wellicht een goede dag, maar dan nog mag dit PSV niet overkomen. De uitspraak van Schmidt blijft vreemd. Hetzelfde als wanneer Slot gaat beweren dat Utrecht de beste ploeg is waar Feyenoord tegen heeft gespeeld. Utrecht is echt niet beter dan PSV, maar Feyenoord was een stuk zwakker tegen Utrecht dan tegen PSV.

23 september 2021 om 20:29

Nou het klinkt onlogisch. Kijk goed naar Schmidt zijn gezicht als er gevraagd werd van: echt waar? Die grijns verteld dat ie daar loog. Ik ben onpartijdig in deze maar dit is gewoon tegen het zwakke en lachwekkende aan.

23 september 2021 om 20:56

Maar je kan absoluut niet zeggen dat GAE de beste tegenstander van het seizoen is geweest. Dat is gewoon onzin. Als je dat uitkraamt ben je echt niet goed

23 september 2021 om 23:00

We blijven dat wisselbeleid van Schmidt maar onder een vergrootglas leggen. Gisteren zagen we bij Madueke dat belasting wel degelijk een rol speelt. Schmidt moet mss eerder over zijn trainingsopbouw nadenken, daar gaat het wrs fout. Ook Ten Hag had of heeft niet altijd een gelukkige hand gehad met wisselen, over Dickie maar te zwijgen.

Voor iemand die veel weet over belasting vind ik PSV qua fitheid niet echt overtuigen? Vorig seizoen was de de selectie nou ook niet bepaald fit. Toen moest het na de winterstop gebeuren, en was puntje bij paaltje een gedeelte van de selectie alsnog geblesseerd. Maar zolang hij er zelf ingeloofd is het goed.

23 september 2021 om 19:04

@duck ik ben ook eens dat het niet overtuigend overkomt. Vorig seizoen vond ik ook al, alleen sommige kwamen met excuses covid en blessures. Dus ga ik voor dit seizoen alvast ook handje helpen. Selectiesamenstelling klopt niet. Voor middenveld 3 spelers die ouders zijn dan 30 en alle 3 lange tijd niet volledig fit met v Ginkel zelfs 3 jaar uit beeld. Geen rechtsback gehaald waardoor back-up Mwene moet spelen, omdat 1e keus Teze nog slechter is op rb. Geen goede spits. En spelers die regelmatig invallen missen kwaliteit zoals de al afgeschreven Bruma, foute snor Thomas, Doan, ijverige Vertessen en Mauro. Jongens voor subtop.

23 september 2021 om 19:27

Covid leek toen idd de reden, maar begin nu te twijfelen. PSV ziet er echt uitgeblust uit en dat in het begin van het seizoen met voetbal wat er nou niet uit ziet alsof het ontzettend veel kracht kost. Ook jonge leeftijd vind ik makkelijk, bij Ajax lopen ook genoeg talenten die het wel vol kunnen houden, lijkt het.

23 september 2021 om 20:40

@ouwe ja als buitenstaander verbaas ik mij er ook over. Vorig seizoen eerste seizoen helft meeste spelers gebruikt en toch was PSV minst fit van alle ploegen in de Eredivisie. Nu weer. Denk dat PSV te weinig doet qua training. Als ze te zwaar zouden trainen, dan zouden ze juist in het begin vh seizoen vermoeid zijn en zouden nu topvorm moeten hebben. Je lichaam went wel na tijd aan hoge en zware trainingen. Bij PSV waren ze juist begin vh seizoen fit. Nu andere teams fit zijn, zie je PSV vermoeid.

23 september 2021 om 23:41

Ik kan ook niet anders dan dit concluderen. Fout zit in de voorbereiding, de basis is gewoon te zwak vd spelers. Als je dan de data leest zal t vast kloppen wat prof Roger allemaal beweerd. Maar ik snap niet dat hij niet ziet wat wij wel allemaal zien, in Europa wisselt geen enkele ploeg op deze manier!!!

24 september 2021 om 09:06

Welke 3 zijn ouder dan 30 dan? Enkel Propper is net 30, van Ginkel en Götze zijn beide 29. Als je dan wil janken over PSV, doe het dan goed.

24 september 2021 om 13:59

Zahavi en Propper beide 30 jaar of ouder.
Gotze en Ramalho zijn 29 en van Ginkel is nog 28.
Als je dan wil janken over een foutieve reactie, doe het dan op zijn minst zelf wel goed. Anders kan je beter niets zeggen.
(sorry, kon het niet laten)

"Geloof me: ik weet meer van belasting dan jij. Ik ben een coach en jij een journalist. Jij weet meer van journalistiek en ik meer van voetbal."

Zo kun je elke discussie als coach (of speler, politicus, etc) wel uit de weg gaan. Leg dan uit aan de hand van data hoe je er naar kijkt en waarom andere teams/coaches maar wat aanrommelen

23 september 2021 om 18:54

Precies. Schmidt doet net of hij afgestudeerd medicus is tegen die journalist maar het is nog steeds gewoon een coach

23 september 2021 om 18:56

@japie voeg nog toe: een coach met toegang tot data die opgesteld en bijgehouden wordt door team specialisten. Het is natuurlijk geem coach van amateur club die als vrijwilliger werkt.

23 september 2021 om 18:58

Kan dat team met data hem dan niet vertellen dat als je constant spelers wisselt ze nooit in vorm komen. Verder vind ik het vreemd dat ze bij PSV elke keer niet fit zijn met dat team specialisten. Andere clubs hebben ook zware schema's maar daar zie je het toch een stuk minder. Wie weet traint Schmidt gewoon te hard

23 september 2021 om 19:07

@mrkrillin - Op zich heb je een punt, maar vorig jaar hadden we dezelfde discussies. Ook toen trok men de fitheid van spelers in twijfel, vooral vanwege het wisselbeleid. Nu weet ik niet of de selectie daadwerkelijk niet fit is of Schmidt gewoon vreselijk loopt te stuntelen betreft z'n wisselbeleid, maar er is daar wel iets mis als je zo vroeg in het seizoen dit soort wissels toe moet passen. Overigens waren er vorig seizoen ook tekenen van een gebrek aan fitheid. PSV was in de tweede helft vaak leeg. Die indruk heb ik dit seizoen niet. Ze ogen wel fit, maar hij blijft maar wisselen.

23 september 2021 om 19:24

Als van gaal dit soort uitspraken doet vind iedereen het geweldig en vol zelfvertrouwen.

23 september 2021 om 20:42

@japie "wie weet traint Schmidt gewoon te hard" of zou het te weinig zijn? Als je continue week in en week uit hard traint went je lichaam ook aan. Belasting kan je dan aan. We zijn nu paar maanden verder en spelers, zelfs wissels hijgen. Lijkt op dat er te weinig gedaan wordt. Geen idee gewoon aanname

23 september 2021 om 20:43

@sirius ik ben geen Schmidt fan Ik heb zelf ook vaak kritiek geuit over dat zijn spelers na zoveel wissels vorig seizoen niet fit zijn. Iets klopt dan niet.

23 september 2021 om 21:22

@ouwehoeri dat komt omdat Van Gaal meestal goed presteert en dan heb je het gelijk aan je kant

23 september 2021 om 21:24

@mrkrillin ik ben dat zeker met je eens maar een training is toch weer net iets anders als een wedstrijd spelen waarbij meer intensiteit komt kijken. als je dan constant rouleert of na 60 minuten gewisseld wordt ben je niet meer gewend aan drie wedstrijden op rij vol moeten gaan of 90 minuten volmaken

23 september 2021 om 21:26

Schmidt staat met een minder team en een iets zwaarder programma op 1 punt van Ajax. Vind ik nog geen slechte prestatie.

23 september 2021 om 22:35

En met een veel beter team ging hij er met 4-0 kansloos af tegen Feyenoord en had PSV gisteren de grootste moeite met de GA Eagles

23 september 2021 om 22:39

@VijfMeterLijn, dit heeft niets met Ajax te maken. Met deze selectie hoort PSV gewoon van alle andere clubs te winnen. Het budget is veel groter. Daarnaast: als Feyenoord de inhaalwedstrijd wint, staan ze ook tweede. En hun selectie is op papier minder dan die van PSV. Ik zeg "op papier" omdat Slot er op dit moment schijnbaar een beter team van heeft gemaakt dan Schmidt. Of in elk geval een fitter team.

23 september 2021 om 23:45

Of juist te weinig, bij Ajax wordt zeer intensief getraind (zeker in de zomer/voorbereiding) ten hag wil ze opbouwen tot 90 min en later tot 3 wedstrijden in de week. Met een andere kijk op arbeid-rust dan Schmidt.

24 september 2021 om 09:00

Tenzij Van Gaal het zegt, dan is het geweldig. nogal selectief als je het mij vraagt, maar begin te wennen aan de hetze rond Schmidt die 10x beter doet dan de geliefde van Bommel bij vooral supporters buiten PSV.

24 september 2021 om 11:43

aan de resultaten is het iig nog niet terug te zien dat Schmidt het beter doet dan Van Bommel en aan het spel net zo min. Van Bommel deed in zijn eerste jaar mee tot eind van de competitie om de titel. laat Schmidt dat eerst maar eens zien te bereiken voordat we hem beter gaan noemen dan Van Bommel

23 september 2021 om 18:58

Vorig jaar tegen Milan van Dongen en over de KNVB, nu weer tegen Hansie Kraay zo’n denigrerende vraag.. Laat ik het zo zeggen, hij probeert het zichzelf ook niet echt gemakkelijk te maken. Desondanks doet hij het dit seizoen gewoon nog redelijk. 1 punt achter met een zwaarder programma en helaas nipt uit de CL gekegeld. Nog geen reden voor paniek. Irritatie, dat wel

Had Schmidt best hoog zitten toen destijds bekend werd dat PSV hem aan had gesteld als hoofdcoach en was er als Ajacied zelfs een beetje jaloers op, maar nu ruim 1-jaar later is mijn mening over Schmidt totaal bijgedraaid.

Vind het maar een aparte trainer, terwijl ik hem bij Red Bull Salzburg en Bayer Leverkusen (deed het daar gewoon goed in zijn eerste 2 seizoenen, met respectievelijk de 4de en 3de plek) gewoon een goede coach vond, maar heb nu bij Schmidt het idee dat hij een beetje doorslaat in alles wat hij vanuit het Red Bull-concern heeft geleerd (en ik weet dat Leverkusen niet tot de Red Bull-concern hoort)

En ik ben juist een gigantisch fan van de manier waarop alles binnen het Red Bull-concern gaat, maar heb het idee dat hij in alles doorslaat in wat hij daar allemaal heeft geleerd en andere coaches uit de Red Bull-concern (pakweg Nagelsmann, Rose, Hütter, Letsch, Hassenhüttl, etc.) heb ik nooit keuzes zoals Schmidt zien maken door bijvoorbeeld vrijwel iedere wedstrijd voor andere spelers te kiezen en bij een 0-1 achterstand je beste spelers te wisselen.

Zijn weliswaar coaches die hun speelplan afstellen op de tegenstander, zoals ze dat meekrijgen vanuit het Red Bull-concern, maar wisselen vrijwel nooit zo hevig van spelers zoals Schmidt doet. En voor zover ik weet deed Schmidt dit ook nooit bij Salzburg en Leverkusen.

23 september 2021 om 19:52

Waarom was je jaloers op PSV? Ten Hag deed het toen al geweldig bij Ajax.

23 september 2021 om 20:39

Klopt ten Hag deed het fantastisch en dat doet hij nu nog steeds, zou ten Hag ook zeker niet weg willen hebben bij Ajax. Maar vond Schmidt bij Salzburg en Leverkusen altijd echt een goede coach en dacht dat PSV een gouden zet had gedaan door hem aan te stellen, maar dat valt tot nu toe eigenlijk vies tegen.

Ik weet niet waarom, maar deze beste Schmidt doet mij denken aan Dr. Heinz Doofensmitzch van de tekenfilm Perry het vogelbekdier. Hij brabbelt alleen maar onzin en is zo ongelofelijk irritant koppig. PSV moet snel aan de handrem trekken, want met deze man kom je geen meter vooruit. Verpest talenten, gebrek aan inzicht en heeft totaal geen feeling voor de jongere (moeilijke) talenten.

23 september 2021 om 22:40

Hahaha geniale vergelijking!

On: Schmidt blijft zichzelf (en PSV) voor schut zetten, zou Gerbrands niet een keer in moeten grijpen?

24 september 2021 om 09:04

99/100 reacties van niet-PSVers die in de polonaise achter de media aanlopen om maar Schmidt te kunnen bashen. Wat een trieste vertoning, heb je echt niks beters te doen?

23 september 2021 om 22:41

Nou, van mij mag Schmidt nog heel lang bij PSV blijven. Met hem aan het roer wordt er naar mijn mening niet het beste uit PSV gehaald.

24 september 2021 om 09:05

Jij was fan van van Bommel toch? Je kijkt duidelijk te vaak naar Derksen.

24 september 2021 om 11:19

Goh, hoe bijzonder. En dat terwijl ik zelden naar VI kijk... Nee, ik was geen fan van Van Bommel. Ik mocht hem al niet als speler van Oranje. Ik was wel een fan van Cocu. Maar als jij vindt dat Schmidt alles uit PSV haalt, tja. Dat is toch fijn? Ben jij blij met hem.

24 september 2021 om 00:36

Phineas en Ferb heet dat.

Zoals ik het een beetje had voorspeld tijdens die rel omtrent Ihattaren: Mo is in zijn hoofd nog een kind, maar deze Schmidt is niet veel wijzer dan die jongen. Hij heeft in zijn eerste jaar al heel wat puberaal gedrag vertoont en dat werd door de club en de fans een beetje goedgepraat. Uit eindelijk krijg je dit soort dingen. Het is nooit een goed idee om een trainer zo veel macht te geven bij een club.

23 september 2021 om 19:03

Helemaal mee eens. Hij verweet Ihattaren ook onprofessioneel gedrag om zichzelf vervolgens als een totale malloot in de media te gedragen. Dan ben je als coach lekker geloofwaardig voor zo een speler

23 september 2021 om 19:14

Je moet die zaken natuurlijk wel los kunnen zien. Ihattaren gedroeg zich ook volslagen onprofessioneel. Schmidt had het wellicht anders aan kunnen pakken, maar die kun je moeilijk verantwoordelijk houden voor de misstanden rond die jongen. Dat neemt niet weg dat ik ook niet onder de indruk ben van Schmidt. Nooit geweest en dat zal ook niet gaan gebeuren. Veel te vaak staan beslissingen van hem ter discussie en ik geloof niet dat dat komt omdat men een hetze tegen hem aan het voeren is. Z'n beslissingen zijn vaak niet te volgen en/of onlogisch.

23 september 2021 om 20:03

Japie, hoe is het trouwens met Mo ? Scoort hij al een beetje? Ik hoor en zie er helemaal niets van. Speelt hij wel eens ? Mo ging toch het ongelijk bewijzen ?

23 september 2021 om 20:54

@klaas Analiste: Nou ja.. Dat mag je wel zeggen. Dat doe je hier toch ook? maar omdat het een nogal domme opmerking is zeg je het hier door jezelf gelijk een een slachtoffer rol toe te schrijven.

Het is wel zo dat jongens die vooral veel op straat leren voetballen en de straatcultuur opnemen in hun karakter. Thuis hebben ze vaak te maken met migranten ouders die hun niet goed weet voor te bereiden voor topsport (het hele concept kennen ze vaak niet). Ze hebben in ieder geval meer tijd nodig dan Klaas en Jan om hier stappen in te maken, maar laten we nu niet gaan doen alsof Marokkaanse voetballers mentaal gehandicapt zijn ofzo.

23 september 2021 om 20:58

@janssen Dat is niet echt eerlijk lijkt me. Die jongen heeft al zo lang niet meer gevoetbald. Het lijkt me logisch dat hij eerst ritme nodig heeft.

23 september 2021 om 21:26

@janssen pakweg een Neres had dan zeker ook een slechte mentaliteit omdat hij in het begin even moest wennen bij Ajax en niet gelijk aan spelen toe kwam? Ihattaren zit daar net

23 september 2021 om 22:06

Los van jullie discussie, ik begrijp niet waarom men zegt Neres moest eerst wennen bij (jong) Ajax.
Neres kwam ivm jeugteurnooi met Brazilië pas mid februari bij Ajax. Ajax moest toen nog 11 eredivisiewedstrijden spelen, Neres heeft in 8 van die 11 wedstrijden gespeeld (4x 90 min, 1x60, 1x45 min en 2x15min). Daarnaast heeft hij 4 Europa League westrijden gespeeld en maar 4 wedstrijden bij Jong Ajax. Dat jaar speelde B. Traore op rechts bij Ajax. Jaar daarop speelde Neres 32 eredivisie wedstrijden.

Dacht ik eerst ook, toen ging ik nadenken en stelde ik vast dat Feyenoord uit een handvol kansen die 4 goals scoorde en het verder PSV was met de bal. Tegen Kowet was het echter een open pot met twee teams die om beurten de bal hadden. In die zin denk ik dat Schmidt ze de beste ploeg vond. Ik denk dat dat dan klopt.

23 september 2021 om 19:15

Je bent een van de weinigen wie het wel begrijpt. Zoveel mensen wie gelijk moord en brand roepen omdat ze niet eens begrijpen wat Schmidt hiermee bedoeld, gewoon eventjes nadenken, dan klinkt het echt wel logisch en begrijpelijk. Schmidt zegt echt niets geks hiermee, ben het zelfs met hem eens.

23 september 2021 om 21:53

Maar alle statistieken zeggen wat anders: balbezit kansen gecreëerd doelpunten kansen tegen en de belangrijkste: doelpunten, Feyenoord deed het beter dan GoAhead. Go Ahead speelt met minder materiaal zo'n goede pot, dus je kan het knapper vinden ofzo. En ze speelden met heel veel energie, ook dankzij het publiek, maar dat is ook iets anders dan 4 doelpunten maken tegen PSV. Schmidt zegt dat dit de beste tegenstander van ze was, dat klopt gewoon niet, ik snap niet op welk terrein Go Ahead beter was Dan Feyenoord. Misschien kan jij 't me uitleggen?

24 september 2021 om 00:20

Ik kan het jou prima uitleggen. In de wedstrijd PSV - Feyenoord was PSV niet eens de slechtere, het was een beetje een kopie van Ajax - PSV in de JCS, Feyenoord speelde als PSV en PSV als Ajax, PSV was niet beter maar wel ontzettend effectief, Ajax kreeg niet echt kansen maar over het algemeen waren ze wel de betere, precies hetzelfde als PSV - Feyenoord dus.

Bij Go Ahead - PSV had PSV het kwa veldspel echt verschrikkelijk lastig door de energie wie Go Ahead erin gooide, het hele middenveld van PSV werd overlopen door die energie waardoor Go Ahead ook echt ontzettend veel kansen creërde. Helaas voor Go Ahead kwam de bal te vaak recht op Drommel af en eindigde het in 1-2 voor PSV ipv bijvoorbeeld 3-2 voor Go Ahead, wat ook zomaar had gekunt als ze de kansen hadden afgemaakt. Go Ahead had in die wedstrijd gewoon het betere veldspel, PSV werd compleet overlopen, en dat heb ik dit seizoen nog niet gezien eerlijk gezegd. Wat dat betreft gewoon dikke complimenten voor Go Ahead, hoe zij voor de dag kwamen. Als Go Ahead elke wedstrijd speelde zoals ze op Woensdagavond deden, winnen ze van bijna elke ploeg in de Eredivisie (exclusief Ajax).

24 september 2021 om 09:11

Helemaal gelijk, ik word misselijk van de afgunst en aannames hier. Degenen hierboven zijn het schoolvoorbeeld van haters. Enkel haat en afgunst ventileren over een passant bij een andere voetbalclub, hoe laag kun je zinken.

23 september 2021 om 19:28

Fijn om ook eens wat medestanders te vinden hier. Ik heb het idee dat veel mensen alleen een kort citaat lezen van Schmidt waarin hij zegt dat hij GAE de beste tegenstander tot nu toe vindt en verder zijn uitleg erbij niet relevant hebben, want dan kunnen ze bashen op Schmidt. Eigenlijk is het best logisch wat hij roept.

23 september 2021 om 20:02

En wat deed PSV met de bal? Ze hebben geen enkele serieuze kans gecreëerd tegen Feyenoord. Hij is tactisch die wedstrijd helemaal overklast. Dan kan je toch niet serieus zeggen dat je GAE de beste tegenstander vond.

23 september 2021 om 20:07

Psv creëerde tegen Feyenoord idd te weinig. 1 van de beste mogelijkheden werd door Gakpo verprutst waarbij hij hem gewoon breed had moeten geven aan Zahavi. Ik vind de laatste weken Gakpo veel vaker te egoïstisch.

23 september 2021 om 20:12

Ik heb een beetje hetzelfde. En is natuurlijk maar een beetje natte vinger werk maar ik heb het gevoel dat het door die band komt. Als ik me niet vergis is hij 2e aanvoerder bij PSV?

24 september 2021 om 13:49



Ja, en? Het gaat hier toch niet om wat PSV deed? Het gaat om de beste ploeg waar ze tegen hebben gespeeld. Feyenoord kwam er een paar keer goed uit, GAE speelde PSV bij vlagen gewoon weg. Maar blijkbaar mag deze man niet eens meer een compliment uitdelen zonder dat de hele wereld over zijn woorden valt.

Over Gakpo: Gakpo is helemaal niet te egoã¯stisch, hij moet namelijk veel te vaak in zijn eentje de wedstrijd beslissen (en doet dat vaak ook). Hij neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid, zoals het een (tweede) aanvoerder betaamd. Dat kun je van bijv Zahavi niet zeggen en van bijv Madueke nog niet verwachten. De enige andere die dat consistent doet is Van Ginkel, niet geheel toevallig de eerste aanvoerder. Als je alleen de samenvattingen ziet kan ik me wel voorstellen dat je bovenstaande mening hebt overigens.

24 september 2021 om 21:18

Alleen je laatste slaat al nergens op. Je vult iets in voor mij. Ik kijk elke wedstrijd van PSV. Dat jij een andere mening hebt prima maar ga je meninf dan niet als feit verkondigen. En trouwens het gaat er wel om wat PSV deed, of stond GAE alleen op het veld? Je hebt twee ploegen nodig. Dat PSV "weggespeeld" werd door GAE is ook gewoon een foute tactische keuze van Schmidt, tenminste zoe zie ik het. Op het moment dat een ploeg als PSV overklast wordt door een team als GAE kan dat ook gewoon aan het eigen spel liggen want met de kwaliteiten van PSV zou dat helemaal nooit mogen gebeuren.

Hoe kan je GAE de beste noemen tegenstander voor PSV . Ze hebben goed gespeeld. Maar dat komt dat PSV zeer slordig speelde. Hoe PSV in het alle begin speelde hadden ze GAE op gerold met 3a4 nul . Ik hoop dat de trainer in ziet dat hij met zijn wissels niet goed doet. Winnen van GAE met de hakken over de sloot zegt genoeg

Een tegengeluid van mijn zijde. Go Ahead Eagles speelde gister - met de fanatieke steun van het enthousiaste publiek - uitstekend en ver boven hun normale niveau. Niet vreemd dat Schmidt in het interview terecht benoemd dat de Eagles gister minstens een punt hadden verdiend. In de Eredivisie is PSV gister voor het eerst in grote delen van de wedstrijd overrompeld en weggespeeld. Tegen Feyenoord was dit ondanks de geflatteerde 0-4 niet per se het geval. Feyenoord speelde in deze wedstrijd vooral erg volwassen en was erg effectief in de laatste fase. Van weggespelen was geen sprake, qua wedstrijd een beetje vergelijkbaar met Ajax-PSV (johan Cruijff Schaal) waar Ajax de eerste helft niet verkeerd voor de dag kwam en de uitslag ook een beetje geflatteerd was.

Valt mij op dat Perez vaak vrij negatief is. Zou een voorbeeld kunnen nemen aan de uitstekende objectieve analyses van Pieter Zwart van Voetbal International - de beste voetbalanalist van Nederland.

Jahaaaa wij zijn de beste en gaan de Champions League halen!!!

Zo bizar dat in een jaar waar de hele sportwereld stilstaat bij het mentale aspect van de sport Schmidt hier totaal niet naar refereert.Had Sifan Hassan vertelt nadat ze al 4 races had gelopen, dat ze nooit meer fit genoeg was om een gouden 10 km te lopen had ze dat nooit gedaan. Maar het feit dat ze mentaal zo sterk was en geloofde in haar kunnen, wint ze de 10 km.Tegen iemand zeggen dat die moe is, maakt die persoon bij voorbaat al moe, ipv zeggen dat hij fit is en het verschil gaat maken in de volgende wedstrijd (Benfica, Feyenoord).. Tuurlijk is het op de lange termijn belangrijk om spelers fit te houden en dus niet te lang in het rood laten lopen. Maar hiervoor is het veel beter om iemand een keer een paar dagen rust te geven dan om deze 3 wedstrijden van 60 minuten te laten spelen. Conclusie na ruim een jaar is dat Schmidt zijn spelers totaal niet fit heeft en deze werkwijze dus absoluut niet werkt. Maar wie binnen PSV gaat er nou op de tafel slaan en zeggen dat dit 180 graden moet draaien, voordat PSV weer een kansloos seizoen tegemoet gaat..

23 september 2021 om 20:49

@robbie zou hij het ook zo doen tijdens trainingen? Halverwege spelers laten stoppen, zodat zij niet in rood komen? Maar mij lijkt het ook beter, om eens een speler vrij te geven van training om weer fris te worden. Maar we kunnrn zeggen wat wij willen, maar v Ginkel die tegen Feyenoord rust kreeg, besliste de wedstrijd he. En Gakpo kreeg ook rust om zich op te laden tegen GAE. Resultaat is er dus

Hahaha iedereen in het land lacht schmidt vierkant uit. Wat een mafkees zeg. Enige die het nog in hem zien zitten zijn een paar psv fans die om een of andere manier maar niet willen toegeven wat een puinhoop deze duitser er van maakt

Maar als die Schmidt dan zoveel weet van belasting, waarom gaat ie dan niet als belastingadviseur werken?

Perez praat continue onzin. Is echt vervelende man geworden

23 september 2021 om 21:30

Perez is altijd negatief. Volgens mij wil zijn vrouw niet meer met hem naar bed ofzo. Ik heb geen idee wat die man bezielt, maar ik vind het wel zielig. Hij verdient wel eens een bloemetje of een mooie fles whisky. Misschien wordt hij dan wat vrolijker.

Schmidt voelt de druk en zegt met zijn opmerking eigenlijk dat het geen schande is om de mindere te zijn omdat Go Ahead een geweldige ploeg heeft. Neemt niet weg dat elk weldenkend mens snapt dat het schandalig is wat PSV liet zien tegen een KKD ploeg.

Ik vond vooral de opmerking van Schmidt opmerkelijk dat er intern niemand naar hem toegekomen is om over de wissels te praten. Dan klopt er echt iets niet. Of mensen zijn te bang om dingen bespreekbaar te maken, of mensen volgen de trainer gewoon blind. Beiden zijn niet goed.

24 september 2021 om 09:22

Volgens een niet-PSVer

Schmidt dekt zich zelf in. Na een moeizame overwinning de tegenstander ophemelen zodat je zelf er mee weg kan komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren