Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Benzema laat met absurde stats zelfs Messi en Ronaldo achter zich

Laatste update:

Karim Benzema is bezig aan een historisch seizoen. De 33-jarige centrumspits van Real Madrid produceerde in de eerste zes duels in LaLiga liefst acht doelpunten en zeven assists: een directe bijdrage aan vijftien goals dus. Nooit eerder deze eeuw droeg een speler in de Spaanse competitie in de eerste zes speelronden bij aan zoveel doelpunten als Benzema, ook Lionel Messi en Cristiano Ronaldo niet.

Messi en Ronaldo schopten de afgelopen vijftien jaar gezamenlijk vrijwel alle records uit de boeken in Spanje, maar begonnen nooit zó goed aan een seizoen als Benzema aan 2021/22. De beste seizoenstart van Messi was in de jaargang 2011/12, toen de Argentijn na zes duels op acht goals en vijf assists voor Barcelona stond. Ronaldo startte het jaar 2014/15 bij Real Madrid met een ongekend aantal van tien treffers in de eerste zes speelronden, maar voegde daar geen enkele assist aan toe.

Benzema maakte ook woensdagavond weer grote indruk en hielp Real Madrid met twee doelpunten en twee assists aan een zeer ruime zege tegen Real Mallorca (6-1). Carlo Ancelotti kon na afloop dan ook niets dan tevreden zijn over zijn aanvalsleider. "Het feit dat hij zoveel doelpunten heeft gemaakt, doet je misschien vergeten dat hij ook goed combineert en aanspeelbaar is om assists te geven", vertelde de trainer van Real Madrid woensdag aan de aanwezige verslaggevers.

"Hij is een aanvaller die niet alleen doelpunten maakt. Hij is in alle opzichten compleet", aldus Ancelotti, die Benzema in de slotfase een publiekswissel gunde. "Als hij moe wordt, zetten we Luka Jovic in, die het goed doet, naar mijn mening. Het is moeilijk voor Jovic, omdat hij zulke zware concurrentie heeft. Maar het weinige dat hij speelt, speelt hij goed. Hij kwam vanavond twee keer dicht bij een treffer en speelde ook in Valencia (1-2 zege, red.). Als Benzema rust nodig heeft, speelt hij." Als gehele ploeg maakte de Koninklijke al 21 doelpunten in LaLiga, het hoogste aantal van de club sinds het seizoen 1987/88.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een speler. Hij was al werelds om zijn voetballende kwaliteiten, maar nu hij ook aan de lopende band scoort is hij top 3 beste spitsen ter wereld, misschien wel de beste.

23 september 2021 om 14:41

@CMG Zet hem maar op plek 1 (ben niet helemaal objectief) hoor.

Zoals de coach zegt: "het feit dat hij zoveel doelpunten heeft gemaakt, doet je misschien vergeten dat hij ook goed combineert en aanspeelbaar is om assists te geven"

Meest complete spits gewoon. Geen 1 spits komt in zijn buurt.

23 september 2021 om 15:02

Ik ben een groot Benzema fan maar Haaland is ook wel een beest hoor

23 september 2021 om 15:09

Japie

Haaland is zeker een beest, maar totaal niet zo compleet als Benzema.
Ook staat Haaland aan begin van zijn carriere en eerst kijken hoe lang hij het volhoudt.

23 september 2021 om 15:47

Lewandowski dan? Lastig om te zeggen wie beter is. Benzema zou niet bereiken wat lewa bij bayern doet en andersom ook niet.

23 september 2021 om 16:08

Daar ben ik zo zeker niet van hoor. Bayern is de afgelopen jaren gewoon een dominanter en beter team dan Madrid. Ik ben vrij zeker dat Benz de voorbije 3 jaar bij Bayern meer doelpunten had gescoord dan hij bij Madrid heeft gedaan en dat Lewa bij Madrid minder had gescoord dan ie bij Bayern deed

23 september 2021 om 16:21

Lewa schiet ook de pingels en is toch meer een spits pur sang, die eigenlijk pas echt gevaarlijk is als hij in de 16 de bal krijgt. Benzema creeert voetbal, geeft assists, passen, laat andere beter spelen en nu ook de goals. Vini kwam de eerste 15/20 minuten niet veel voor en je zag hoe benzema (en alaba) hem steeds de bal gaven om ook in de wedstrijd te komen. Dacht gister nog tijdens de wedstrijd, hij voetbalt zo vaak als een soort robot, hij neemt zo vaak, zo snel goede (de juiste) beslissing en handeld zo snel. Nee ik denk dat geen spits momenteel bij hem in de buurt komt. Haaland is in miin ogen meer een lewandowski alleen net iets sterker in 1 op 1 duels

23 september 2021 om 16:39

Lewandowski is een betere afmaker maar komt voetballend niet eens in de buurt bij Benzema.

23 september 2021 om 19:47

Beste spits ter wereld! King Karim, gelukkig bleef Perez vertrouwen in hem houden, want als het aam Marca, As had gelegen dan zat ie allang bij een andere club. Hij zou Real onwaardige spits zijn blahblah blah.. helaas had hij teveel respect voor Cr7.

23 september 2021 om 21:40

Mooie sneer richting Ronaldo blink, dus je mag geen respect hebben voor de speler die samen met Messi meer dan 12 jaar de dienst uitmaakte. Hij is beter in het scoren geworden, kan mij herinneren dat hij belachelijk veel kansen mist, was dat Ronaldo zijn schuld? Benzema is na vetrek van Ronaldo echt niets anders gaan spelen hoor.

23 september 2021 om 22:20

Cr7 heeft altijd gezegd dat karim de beste spits is omdat hij cr7 ook beter liet spelen. Als benz niet anders is gaan spelen, is het heel Madrid dat anders is gaan spelen. Het team id nu om hem heen gebouwd

24 september 2021 om 12:38

Een sneer? Gast. Heel vaak ging hij voor de assist ipv eigen succes, anders had hij veel meer goals kunnen scoren. Dit is de realiteit en geen sneer.

23 september 2021 om 14:53

Kan me nog herinneren dat zidane kn het begin van zijn tijd bij real benz de beste spits noemde en werd belachelijk gemaakt door iedereen. Duizenden memes over lord benzema en dat perez hem ook zo ziet en dat ze maar bleven geloven in deze man. Nu zien we denk ik allemaal wat zij ook zagen tijdens de trainingen.

23 september 2021 om 16:25

CMG - Ik ben het met je eens, Benzema is van een afzonderlijk niveau. Velen zullen ook vergeten zijn dat Benzema tussen 2009 en 2018 alle ballen moest afleggen op Cristiano... Big Benz is op dit moment gewoon de beste en je vraagt je af hoe ernstig hij zou renderen met Vinicius en Mbappe om hem heen

23 september 2021 om 17:39

Mooi om te zien dat hij eindelijk zijn erkenning krijgt,beste wat hem is overkomen is het vertrek van ronaldo,hij speelt nu niet meer in dienst van 1 speler...maar zonder ronaldo had hij nooit 4 cl gewonnen,dus het is een beetje dubbel

24 september 2021 om 11:26

Benzema is ondergewaardeerd. Hij is ook de enige die Ronaldo perfect kon aanvullen. Omdat hij intrinsiek een goede balbehandeling, overzicht en kaats heeft. Hij heeft eigenlijk in die jaren nooit moeilijk gedaan, en liet Ronaldo meestal het eindstation zijn. Hij maakt er geen 45 in de competitie maar met assists komt hij wel op dat rendement.

La Liga 2021/2022: Goals Benzema: 8 Goals FC Barcelona: 8 Zegt genoeg.

23 september 2021 om 14:50

Precies, ze hebben even vaak gescoord.

23 september 2021 om 14:56

Ze = een speler vs een hele club

23 september 2021 om 15:57

Ook jij hebt gelijk!

Bedoelde meer dat die opmerking beetje makkelijk is, vrij duidelijk dat Barcelona op het moment in een hele moeilijke fase zit toch?

Als je dan gloat, doe het dan een beetje ludiek.

23 september 2021 om 15:51

Real madrid: 6 wedstrijden Fc Barcelona: 4 wedstrijden. Als je met zulke instagram vergelijkingen komt moet je wel even eerlijk genoeg zijn om naar de andere kant van het verhaal te kijken.

23 september 2021 om 16:07

Je hebt het over een speler tegen een heel elftal....

23 september 2021 om 17:05

Ziet er ook niet uit alsof die cijfers in 2 wedstrijden enorm gaan stijgen jeje

23 september 2021 om 15:57

Ik wilde je bijna feliciteren met het feit dat jullie de beste spits ter wereld hebben, maar dit is weer een kinderachtige, provocerende hype vergelijking.

23 september 2021 om 16:42

Wat zegt dat dan?

23 september 2021 om 20:19

Zulke stats komen en gaan, Ene keer had Messi meer gescoord dan real dan Ronaldo meer dan barca dan suarez meer dan madrid nu weer benz meer dan barca, nietszeggende stat dus

Wat een heerlijke speler is Benzema. Eindelijk krijgt hij de waardering die hij al jaren hoort te krijgen. Zo een veelzijdige spits en een echte killer. Op dit moment een van de beste, zo niet de beste spits ter wereld. Uiteraard ook een van de spitsen in de geschiedenis bij Madrid

23 september 2021 om 15:21

Ik denk dat Benzema al veel langer waardering krijgt van voetbalfans die iets verder kijken dan statistieken zoals goals en assists. Benzema is een fenomeen en lijkt echt beter te worden naarmate hij ouder wordt.

23 september 2021 om 15:51

Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar toen Ronaldo nog bij Real speelde, roepen mensen vaakgenoeg dat Benz mocht vertrekken vanwege zijn statistieken. Niet wetende dat Ronaldo zoveel goals te danken had aan Benzema. Blijf het een geweldenaar vinden en hoop dat we nog lang van kunnen genieten bij Real Madrid

Benzema is met afstand de compleetste spits van de wereld. Hij heeft zelfs de kwaliteiten om op nummer 10 te spelen en op de vleugels. Welke spits kan dat nazeggen? Lewandowski is ook een geweldenaar maar komt niet in de buurt van Benzema's techniek.

23 september 2021 om 14:42

Houd toch op Lewandowski’s techniek is juist buitenaards. Lewandowski is juist de enige die zich mag meten met Messi en Ronaldo op dit moment.

23 september 2021 om 14:46

Aub DerKaiser123 we hebben het over echt meevoetballende spitsen, Kluivert en R9 waren dat soort types niet Lewa

23 september 2021 om 14:56

Techniek is niet alleen mannetjes uitpingelen. Een goed schot hoort ook bij techniek of wat te denken van een goede aanname. Kluivert was nog niet eens 10% van R9. Over fenomenale spitsen gesproken. Die kon echt alles.

23 september 2021 om 16:12

De discussie Lewa-Benz is volledig te begrijpen en jouw voorkeur voor Lewa lijkt me voorspelbaar aangezien je duidelijk een fan van het Duitse voetbal bent. Ik twijfel zelf over wie ik beter vind. Trek de discussie (en jezelf) gewoon niet in het belachelijke door Lewa met Messi en Ronaldo te vergelijken. Die twee hebben gewoon 13 jaar lang een buitenaards niveau gehaald.

23 september 2021 om 16:16

Ik zei op dit moment. Uiteraard hoort Lewandowski niet in dat rijtje over zijn gehele carrière. Hij doorbrak ook de FIFA dominantie van Ronaldo en Messi dit jaar door als 2de hoogst genoteerde op de lijst te staan. Ronaldo bewondert hem zelfs zo erg dat die hem de Globe Soccer Award prijs gaf.

23 september 2021 om 20:49

Tsja het is best simpel. Lewa is een betere spits afmaker. Maar Benzema is zo duidelijk als wat de completere spits. Lewa heeft dit seizoen met Bayern helemaal geen assist nog bijv. en daarnaast speelt hij in een topteam. Benzema moet het al 3 jaar doen zonder echte wereldklasse aanvallers naast zich, tsja.

23 september 2021 om 23:25

We hebben het gezien bij het Franse elftal inderdaad.

23 september 2021 om 14:45

De enigste met wie ik Benzema zelf vergelijk, is Robin van Persie.

Die had ongeveer hetzelfde als Benzema. Was eigenlijk ook een nummer 9 en nummer 10 in 1, had een fantastische techniek, scoorde veel en kon andere spelers ook instelling brengen om te scoren, alleen vind ik wel dat Benzema een hogere piek heeft en zich in tegenstelling tot van Persie nu al langere tijd op topniveau laat zien.

Waar van Persie eigenlijk op zijn 31ste al wat af begon te glijden, daar presteert Benzema nu nog steeds terwijl hij in december 34 wordt. Dat is misschien het enigste wat Benzema als groot voordeel heeft op van Persie, maar van Persie was in zijn laatste 2 seizoenen bij Arsenal en zijn 1ste seizoen bij Manchester United (maakte United hoogstpersoonlijk kampioen) echt fenomenaal.

23 september 2021 om 14:53

Rochester, hij stond aan het einde van zowat alle aanvallen, het spel was volledig op hem afgestemd door SAF maar hoogstpersoonlijk kampioen, mwah..

Hoe dan ook, ze zijn idd vergelijkbaar maar zoals je zelf al zegt, Van Persie heeft het 3 jaar laten zien. Benz laat het al 4x zo lang zien en ook in de CL dus voor mij sws een tree hoger.

23 september 2021 om 14:53

Kwaliteiten om op de vleugel te spelen? De belangrijkste kwaliteit is daar snelheid. Laat dat net zijn wat hij niet heeft. Verder is het natuurlijk een geweldenaar.

23 september 2021 om 15:00

Toch combineert hij regelmatig via links om daarna in de 16 te duiken. Hij zakt ook terug, wijkt meestal uit naar de flanken voor meer ruimte om vanuit de combinatie weer in de 16 te komen. Is misg niet de snelle vleugelspeler maar hij kan wel via de zijkanten spelen, op zijn manier dan.

23 september 2021 om 15:47



Klopt, maar dat is anders als vleugelspeler zijn. Benzema zet je in de spits en laat hem maar lekker zwerven. Dat hij dan soms op de vleugel komt en vanuit daar gaat ballen kan prima. Dat is echter totaal wat anders dan de hele wedstrijd op links-of rechtsbuiten staan.

23 september 2021 om 16:09

Benzema is zo goed dat hij geen snelheid nodig heeft in zijn spel. Ik zie hem om die reden ook niet snel aftakelen. Lijkt beter en beter te worden

Absolute fenomeen zeg! Hij ouder die wordt, hoe beter die wordt. Hij was altijd wel erg goed maar wou zich opofferen voor Ronaldo. Nu die zelf de main man is zijn z'n statistieken ook absurd. Sinds het vertrek van Ronaldo is hij degene die altijd een constant niveau heeft gehaald ondanks die magere jaren voorin. Hopelijk blijft deze legende nog een paar jaartjes in Madrid!

23 september 2021 om 14:45

@modric

"maar wou zich opofferen voor Ronaldo."

Als een Mbappe komt en/of Haaland, ook dan zou hij zich opofferen om deze spelers nog beter te laten functioneren. Totaal niet egoistisch.

23 september 2021 om 15:06

Klopt Benzema doet het altijd voor het team. Hij klaagt ook nooit. Heb in zijn hele tijd bij Madrid geen enkel geklaag gehoord over salarisverhogingen etc. Echt een speciale speler en ook mens.

23 september 2021 om 15:10

@modric

Vaak was verwijt veel 30+ spelers gaan met veel gedoe weg bij Rm.

Gelukkig laat Benzema ook zien dat het anders kan. Niet dreigen met vertrek als je niet meer geld krijgt of wat dan ook.

23 september 2021 om 17:03

Nou ja, wou die dat, of moest die dat? Hij deed het in ieder geval, daar zijn we het in ieder geval over eens.

Ik snap dit soort statistieken nooit zo goed. De competitie gaat niet over 6 wedstrijden, dus wat boeit het. Je kunt wel het hele seizoen boven aan staan (ranglijst of topscoorderslijst), maar het gaat er om wie er na de laatste speeldag bovenaan staat, dat is belangrijk.

23 september 2021 om 14:44

Nou goed punt. Ik stel voor dat we Voetbalzone sluiten van de eerste tot en met de eennalaatste speeldag.

23 september 2021 om 15:01

En enkel met nieuws komen op de laatste speeldag wie kampioen is en topscorer is geworden. Scheelt een hele hoop gezeik vind ik.

Benzema is echt een bloedvorm, maar vind Real Madrid dit seizoen tot dusver sowieso wel vrij goed en leuk om naar te kijken onder Ancelotti, in de voorgaande seizoenen had ik dat onder Zidane toch wat minder.

Maar dit is toch weer een bevestiging dat Benzema gewoon een van de beste spitsen van de wereld is. Of hij de allerbeste is, zoals Eto'o gisteren aangaf, is dan weer wat anders en iedereen heeft natuurlijk een andere keus maar voor mij behoort Benzema zeker tot de top 3 beste spitsen van dit moment.

Heeft jarenlang in een rol moeten spelen dat niet hij als spits de goals moest maken, maar Cristiano Ronaldo. Moest altijd in een dienden rol spelen en deed dat ook uitstekend, maar Benzema heeft 9 seizoenen met Ronaldo samengespeeld en van die 9 seizoenen heeft Benzema maar 2 seizoenen gehad waarin hij qua doelpuntenaantal tegenviel, terwijl hij in de overige 7 seizoenen met Ronaldo altijd wel goed was voor 19 tot 32 goals per seizoen (alle competities bij elkaar) en dat zijn gewoon hele goede statistieken voor een spits die dus jarenlang een spits was, maar dus eigenlijk een andere rol moest vertolken.

Heb ook het idee dat de slijt er nog lang niet opzit bij Benzema. Wordt in december 34-jaar, maar speelt eigenlijk al jaren als iemand van 25 en heb het idee dat hij echt nog wel 3 tot 5-jaar meekan bij Real Madrid en vind Benzema echt gewoon een nummer 9 en nummer 10 in 1: kan veel goals maken, maar heeft ook een zeer goede techniek en de kwaliteiten om andere spelers te bedienen (zoals hij dus al jarenlang bij Ronaldo deed).

566 wedstrijden, 287 goals en als ik zo snel kan vinden a 150+ assists.

23 september 2021 om 14:51

Lewandowski, 637, 470 en 128 dus deze is nog steeds de beste.

23 september 2021 om 14:58

thegreenwave vindt R9 ook helemaal niet zo goed, want zijn statistieken zijn helemaal niet zo goed. thegreenwave vindt Pasveer beter dan Neuer want Pasveer heeft meer clean sheets. Staar je niet blind op statistieken!

23 september 2021 om 15:02

In de Bundesliga waar Bayern elk jaar kampioen wordt en zo wat elke wedstrijd 4/5 goals scoort. Ik wil niet zeggen dat Benzema beter is, maar vind het wel knapper als je bedenkt dat hij afgelopen jaren met Vazquez en Asensio voorin speelde. Al met al zijn het allebei fenomenen. Wie beter is, is kwestie van smaak denk ik.

23 september 2021 om 15:04

Mis ik ergens de discussie of Benzema beter is dan Lewandowski of ben je weer blijven hangen in dat artikel van Etoo?

23 september 2021 om 15:04

Gespeeld in laliga toen dat de beste competitie ooit was voor 10 jaar, gespeeld tegen de beste barca ooit voor 10 jaar en 10 jaar lang in dienst gespeeld voor ronaldo. En daartegenover heb je lewa die speelt in een team dat elk jaar kampioen wordt in 1 van de makkelijkste competities met 1 van de beste teams van de wereld.

23 september 2021 om 15:05

Eens dat je niet blind op statistieken moet staren maar buiten doelpunten om is Lewandowski ook gewoon een geweldige voetballer. Net als Haaland. Ik vraag me af of mensen wel eens wedstrijden kijken van deze spelers. En Pasveer heeft natuurlijk totaal niet meer clean sheets dan Neuer. En R9’s stats zijn nog steeds van geweldig niveau. Alleen al 30 doelpunten gemaakt op WK’s, Copa’s en de Confed Cup in nagenoeg evenveel wedstrijden.

23 september 2021 om 15:06

Toen Barca het beste is elftal ooit waa volgens jouw was het juist Dortmund die domineerde in Duitsland.

23 september 2021 om 15:08

En juist toen Lewandowski wegging werd Dortmund geen kampioen meer en kwamen ze niet meer tot aan de CL finale. Moet je nagaan hoe goed Lewandowski is.

23 september 2021 om 15:16

Vergeleken met Benzema kan Haaland toch gewoon niet voetballen en is hij veel minder belangrijk voor het spel? Ik vraag me eigenlijk af of jij wel eens naar wedstrijden van Benzema kijkt.

23 september 2021 om 15:22

Waar zeg ik dat ik Haaland voetballend beter vind? Haaland is ook een stuk sneller dan zowel Benzema als Lewandowski. Ook een eigenschap die je als spits niet moet onderschatten.

23 september 2021 om 15:33

Snelheid is zeker een wapen. Maar persoonlijk vind ik Benzema momenteel gewoon de beste spits ter wereld. De statistieken van zijn seizoensstart onderschrijven dat ook.

23 september 2021 om 15:48

Lewandowski en Haaland hebben dit seizoen in alle competities 11 keer gescoord beiden. Benzema komt op 8. Dus hoezo wijzen die stats daarop?

23 september 2021 om 16:02

Lewandowski: 7 wedstrijden, 11 goals, 0 assists.
Haaland: 8 wedstrijden 11 goals (waarvan 3 tegen Wiesbaden in de deutscher pokal), 4 assists.
Benzema: 7 wedstrijden, 8 goals, 7 assists.

Dan doet Benzema het toch het beste qua doelpuntencontributies van de drie niet?

23 september 2021 om 16:10

Lierse verspil je tijd niet aan deze troll. Jij, ik en ieder mens met een werkend brein ziet dat Benzema op eenzame hoogte staat

23 september 2021 om 16:18

Qua doelpunten niet in ieder geval. Maar ik moet toegeven dat Benzema sterk begonnen is. Toch verwacht ik niet dat hij die constante lijn van 1 op 1 kan aanhouden. Iets wat Lewandowski wel kan. Die maakt er gewoon +40 in de Bundesliga.

23 september 2021 om 16:32

@DerKaiser, zou inderdaad perfect kunnen. Ik had het daarom ook gewoon over het heden en de huidige seizoensstart. Ik zie Lewandowski er trouwens ook wel meer maken op een heel seizoen.

23 september 2021 om 17:09

Maar voetbal is meer dan alleen goals. Voetballend vermogen van lewa is toch gewoon een stuk minder dan dat van benz??

23 september 2021 om 17:42

En toch heeft Lewandowski in minder wedstrijden meer assists dan Benzema in de CL. Oh maar Lewandowski kan alleen afmaken toch?

23 september 2021 om 17:49

Maar minder cl. Maar goed ik ga hier niet eens over discussiëren want ik heb jou wel door. Jij bent een korfballer of doet aan waterpolo en zegt maar wat zonder een flauw idee te hebben

23 september 2021 om 18:06

Ja omdat Benzema met echte sterren als Ramos, Ronaldo, Kroos en Modric mocht samenspelen. Zelfs Bale was een stuk beslissender dan Benzema.

15 goals plus assists. Is even schrikken als je het leest. Wellicht had etoo gelijk en is benzema momenteel de beste spits. Ik ging voor lewandowski eerst, komt er wel bij kijken dat lewandowski in een veel beter elftal speelt.

Bij Lyon was hij op jonge leeftijd al heel compleet, echt een geweldenaar. Nu 33 jaar en dan nog zo pieken, echt heel knap.

Benzema is 1 van mijn favoriete spitsen! Maar het valt mij op dat hij vaak erg goed start (qua goals) maar daarna zich liet inhalen door Messi.

Eigenlijk toch zonde dat deze jongen zo weggecijferd werd bij Real door Ronaldo. Als Benzema de man was geweest daar, hadden we nog langer van dit niveau kunnen genieten. Is daardoor ook altijd ondergewaardeerd geweest en daardoor hebben velen, waaronder ik, zijn kwaliteiten ook nooit echt zo gezien. Benieuwd hoe groot hij was geweest als hij geen Ronaldo bij zich had gehad. Misschien wel een Gouden balletje? Al is dat natuurlijk pittig met die andere 2 gekken de afgelopen 15 jaar.

23 september 2021 om 15:09

Ronaldo brengt 4 cl’s in 5 jaar op en jij noemt het zonde dat benz zich wegcijfert omdat hij wellicht een gouden balletje had kunnen winnen. Haha.

23 september 2021 om 15:50

Ik doel erop dat het zonde is dat hij zich weggecijferd heeft, omdat we anders echt nog een stuk meer van hem genoten zouden hebben. Wat betreft prijzen etc. is het zeker niet zonde nee, maar puur om de voetballer Benzema wel.

23 september 2021 om 16:10



Wegcijferde dat leek zo omdat hij terug zakt op middenveld en graag het spel wilt maken, dat doet hij nou nog hoor, maar klinkt gek Benzema heeft altijd zijn eigenspel gespeeld, dat heeft niets met wegcijferen te maken, dat hij geweldig klik had met Ronaldo kan ik beamen.

23 september 2021 om 21:13

Dat deed de hele team niet 1 speler. Vooral niet een speler die geen 1 finale kon beslissen.

Benz is echt jarenlang onderschat (logisch met een ronaldo in je team) en krijgt pas de laatste jaren de erkenning die hij verdient. Maar het niveau dat hij heeft gehaald in het jaar 2021 is echt absurd en zou moeten worden bekroond met een ballon dor. Ik zie geen een andere concurrentie op dit moment. Vooral als je de omstandigheid van vorig jaar meeneemt waarin hij een zwaargehavend real dat in aanvallend opzicht met 2 kinderen op de vleugels speelden waarbij alles van hem moet komen maar real tot de laatste speeldag om de titel laat vechten en de halve finale cl haalt.

Benzema laat even zien dat Mbappe helemaal niet nodig is haha.

23 september 2021 om 15:32

Wil je de CL winnen heb je wereldtoppers als Mbappe gewoon nodig, Benzema doet het aardig maar die wint geen CL voor je..

23 september 2021 om 16:12

Nee niet in zijn eentje, maar dat kan ook niemand. Hoe betere spelers om Benzema heen, hoe beter hij zelf speelt. Bewijs: dit seizoen

23 september 2021 om 16:14

Is wel meer nodig dan Benzema, je hebt een Mbappe erbij nodig dat bedoel ik meer.. Mbappe kan dan de man zijn, want Benzema heeft geen grote ego wat er daar bij paris wel rondloopt.

23 september 2021 om 16:19

Wat denk je dan van Benz en Mbappe samen voorin? Niet misselijk toch

23 september 2021 om 16:47

In frankrijk is het maar matig die combinatie

Wat valt er nog over Benz te zeggen, geweldenaar. Nu z'n grootste concurrent om de Pichichi vertrokken is, is hij a man on a mission. Heb gister echt intens van hem genoten, samen met Vini en Rodrygo was die constant voorwaarde agressie richting de goal geweldig om te zien en iets wat ik Real in tijden niet heb zien doen. Daarnaast ook heel mooi dat Don Carletto Jovic publiekelijk een steuntje in de rug geeft, dat zal hem goed doen. Nu z'n teamgenoten hem vaker in het veld beginnen te zoeken en vinden, zullen de goals voor Jovic niet uitblijven.

Benzema is een geweldenaar en ook een absolute topspeler zowel in zijn prestaties als in zijn toewijding. Wie Benzema al even volgt weet dat hij kei hard werkt naast de trainingen aan zijn lichaam en voeding. Heeft op dat vlak echt wel veel opgestoken van Ronaldo. Ik denk dat Benzema op dit moment nog nooit zo scherp heeft gestaan als nu.

In Frankrijk wouden ze hem schetsen als een kwajongen, als een kind van de banlieue, een probleemjongen die onrust brengt. Ondertussen heeft hij die rechtse Franse media en politici flink de mond gesnoerd.

Ook in de Clasico's bijvoorbeeld was hij altijd een voorbeeldige speler. Nooit betrokken bij opstoten... Ik denk zelfs dat hij nog nooit een rode kaart heeft ontvangen.

Un tres grand monsieur, als fan van Barça kan ik hier alleen maar bewondering voor hebben.

23 september 2021 om 15:48

Daarvoor was hij lui kampte gewoon met overwicht, laatste jaren hij hij een switch gemaakt, fysiek sterker is niet van de bal te krijgen, dat is hij beter door geworden. Heeft echt een verandering ondergaan, kijk maar terug in zijn begin periode van real Madrid.

23 september 2021 om 15:58

@aqua1

Klopt... Benzema is een levende legende in Madrid. Is een van de weinige spitsen die minstens 10 jaar verbonden is gebleven bij Real Madrid. De meesten overleven geen 5 seizoenen.

Wat mij betreft de meest complete spits die er momenteel rondloopt. Naast zijn scorende vermogen kan hij ook gewoon ontzettend goed voetballen, wat een beest.

Knap van Benzema, maar Ronaldo en Messi deden het toen La Liga de beste competitie van de wereld was op dat moment. Dat is la liga nu niet meer natuurlijk maar het zijn nog steeds mooie cijfers.

23 september 2021 om 16:08

Een nuance inderdaad, dat Laliga achteruit is gegaan. Niet min doet hij het fantastisch, ik verwacht wel dat hij de topscorers pokal van Laliga wint..

23 september 2021 om 16:27

Nou barca, madrid en atleti waren beter maar de rest van de competitie niet zo zeer hoor. Toen eindigden ze bijna elke wedstrijd tegen clubs onder de top 5 met 5 of 6 goals, wat tegenwoordig nog zelden gebeurt. Net een extra reden waarom dit zo indrukwekkend is. In het seizoen 11-12 dat hierboven vernoemd wordt stond Barca na 6 speelrondes op 26 goals (waar Messi dus bij 13 betrokken was) en in 14-15 stond Madrid op 22 (ronaldo 10 g/a). Nu staat Madrid op 21 waar Benz bij 15 betrokken is.

Wie beter is, wie meer goals maakt, meer assists geeft, betere statistieken heeft, boeit verder weinig. De impact die Karim heeft op Real Madrid sinds 2009, dat is wat ik voor ogen hou en dat is van onschatbare waarde. Die passeerbeweging op de achterlijn tegen Atletico, waarbij hij 3 topverdedigers volledig voor schut zet (en Isco uit de kluts scoort). Een van de mooiste voetbalmomenten ooit.

Voor mij (natuurlijk niet helemaal objectief) is Benzema met afstand de beste spits ter wereld. Hopelijk kan hij deze vorm nog lange tijd vasthouden want hij wordt over een tijdje alweer 34. Toch knap dat hij het al zolang vol houdt als spits van Real Madrid want het is niet altijd makkelijk voor hem geweest.

Ik had in ieder geval nooit gedacht dat Benzema het langste zou blijven van de aankopen uit 2009 ondanks zijn leeftijd destijds. Was toch een minder grote naam als Kaka en CR7 en is buiten dat zn prestaties niet altijd top waren ook vaak negatief in het nieuws geweest.

23 september 2021 om 16:29

Opvallend hoe lang de dertigers bij Madrid van niveau blijven tegenwoordig. Deze Benz is met 33 beter dan ooit, Modric op 36 is imo nog steeds een vd beste middenvelders ter wereld en qua type spel in niets te vergelijken met Pirlo bv die het fysiek net iets makkelijker had bij Juve, Ramos tot voor kort nog van onschatbare waarde op 34 (al denk ik dat die blessure begin dit jaar hem genekt heeft)

Na 6 wedstrijden. Ik had ook aan de leiding kunnen gaan in een marathon.
Ik heb de afgelopen 20 jaar, vele spelers meegemaakt die, vooral aan het begin van het seizoen geweldige statistieken lieten zien.
Denk zelfs aan Fabregas bij Arsenaal of Rooney bij United.
Benzema is een fantastische speler. Niveau Salah, Mane, Neymar en nog een aantal.
Maar uit zijn toch wel hele lange carrière, blijkt niet dat hij uit de schaduw van CR7 kan komen.
Zelfs vorige seizoen was die trefzekerder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren