Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman verraste Laporta met statement: ‘Ik denk dat het niet nodig was’

Laatste update:

Ronald Koeman heeft Barcelona-president Joan Laporta verrast met het statement dat hij woensdag maakte tijdens de persconferentie in aanloop naar de uitwedstrijd tegen Cádiz. Laporta vertelt aan Spaanse media dat het bestuur van Barcelona pas op het laatste moment op de hoogte werd gebracht van het plan van Koeman. De voorzitter van Barcelona stelt dat de actie van Koeman ‘misschien niet nodig’ was.

“We kwamen er op het laatste moment achter dat hij een statement wilde maken. Hij heeft de verplichting om aanwezig te zijn bij de persconferentie en is vrij om zich daarin te uiten zoals hij dat wil. We respecteren het besluit van de trainer”, gaf Laporta te kennen. “We zitten in een moeilijke situatie en we kunnen wat meer rust goed gebruiken. De moeilijke situatie kunnen we overkomen met resultaten, dus ik hoop dat we een goed resultaat zullen boeken tegen Cádiz.”

Laporta - die al naar Andalusië was afgereisd voor een bijeenkomst van verschillende fanclubs van Barcelona - sprak zich enkele uren later harder uit tegen het statement van Koeman. “Ik denk dat het niet nodig was. Als je vragen beantwoordt, kun je jezelf altijd beter uitdrukken”, zei Laporta. “De trainer is altijd afhankelijk van de resultaten en het spel. Hij gaat hier niet alleen om de resultaten, maar ook om het spel. Ronald weet dat en zal zich als een professional opstellen.”

Koeman las woensdag tijdens de persconferentie een statement voor en vertrok vervolgens zonder vragen van de aanwezige journalisten te beantwoorden. “De financiële situatie van de club hangt samen met de sportieve prestaties, dus we moeten de ploeg opnieuw opbouwen zonder dat we grote investeringen kunnen doen", maakte Koeman duidelijk. "Gelukkig leidt een wederopbouw ertoe dat jonge spelers kansen krijgen, zoals Xavi en Iniesta in hun tijd, maar geduld is belangrijk. Een hoge eindklassering in LaLiga zou een succes zijn."

"In de Champions League kunnen we geen wonderen verwachten", vervolgde de oefenmeester. "De nederlaag tegen Bayern moet vanuit dat perspectief worden bekeken. De ploeg moet in woord en gebaar worden gesteund in deze situatie. De pers ziet ook in dat dit proces plaatsvindt. Dit is niet de eerste keer dat de club in deze situatie is terechtgekomen. We rekenen op jullie steun in deze moeilijke tijden. Als ploeg zijn we blij met de steun die we kregen tegen Granada. Visca el Barça!."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien had Koeman een filmpje moeten opnemen naar de fans toe na elke wedstrijd...

23 september 2021 om 09:41

Misschien kan zijn documentaire live worden uitgezonden.

Laporta die aangeeft dat rust nodig is. Kansloos figuur met zijn manier van l"ij"ding geven.......

Zijn voorganger maakt Barca op financieel failliet. Lapirta op alle andere fronten

23 september 2021 om 08:02

Ach houd toch op, Voorganger alleen financieel failliet ? Zijn we vergeten dat Barta bureaus inhuurde om spelers zwart te maken? Of de donkere praktijken zoals het halen van vage spelers voor zijn eigen belang. Ruzie tussen het bestuur en de selectie. Ja laten we vooral doen alsof Barta alleen iets te veel geld heeft uitgegeven…

23 september 2021 om 08:16

Laporte straalt inderdaad de rust en eenheid uit. Hij bemoeit zich niet met de opstelling of spelopvatting, ook creëert hij de juiste omstandigheden voor een topsportklimaat, steunt hij Koeman en liegt niet zoals Barta over ziekenhuisopnames o.i.d. En tot slot is hij ook gewoon realistisch. De selectie is gewoon matig, wiens schuld dat is weten we wel, maar Laporte weet en geeft ook aan dat hij dan begrijpt dat er sportief niets verwacht mag worden. Of wacht... dat doet hij allemaal niet. Hij laat nu pas zien dat hij een slechte leider is. In goede tijden is het zijn van een goede leider makkelijk, dat heeft hij bewezen, De echte goede bestuurders staan op in tijden van crisis en wat dat betreft zakt hij door het eis. Is Koeman dan foutloos? Nee natuurlijk niet. Maar wat ik knap vindt van Koeman is dat hij onder deze enorme druk het maximale probeert te creëren. We weten allemaal dat Laporte hem vanaf de eerste dag probeert te wippen.

23 september 2021 om 08:16

Was het niet Sandro ofz met die bureaus inhuren?

23 september 2021 om 08:52

Volgens mij heeft Laporta al een aantal keer aangegeven dat de supporters geduld moeten hebben en dat ze de club moeten steunen door deze periode, ook gaf hij een aantal keer aan dat hij de club weer gaat opbouwen en dat er op dit moment inderdaad grote problemen zijn. Wat verwacht jij precies om eenheid te creëren? Daarnaast al die dingen die jij opnoemt.. ik heb liever dat dan een president die de club in 1,3 miljard schuld achter laat, spelers met veel te hoge salarissen, donkere transferpraktijken, zwart maken van spelers en clublegendes en ruzie maakt met de beste speler in de geschiedenis van de club.

23 september 2021 om 08:59

"zwart maken van spelers en clublegendes....."

Laporta doet het goed hoe hij met Koeman omgaat, een club legende die er hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor is dat jou club eindelijk een x die Cup had gewonnen. Continu de twijfel zaaien, leugens over zijn gezondheid.

Raar volluk die Catalanen, niet allen natuurlijk maar toch. Laatst ook al de absurde reacties onder de post van Memphis, dat Nederland beter onder water kan lopen.

23 september 2021 om 09:43

Die absurde reacties kwamen van de spanjolen, vriend

23 september 2021 om 10:00

Dat heb ik dan verkeerd begrepen en neem wat dat betreft mijn woorden terug.

Niet wat Laporta betreft en hoe hij omgaat met Koeman die nota bene zijn eigen afkoopsom betaald heeft. Als er iemand is die club liefde heeft/toont dan is Koeman het wel.

23 september 2021 om 11:57

Als Laporta dat allemaal meent dan moet hij ook zelf geduld hebben en niet na elk tegenvallend resultaat het vuurtje onder Koeman verder opstoken. Hij zou gewoon moeten zeggen dat er voorlopig wel tegenvallende resultaten komen en dat dat niet betekent dat de trainer iets fout gedaan heeft. En dan niet na elke wedstrijd gaan lopen zwalken. Verder doet hij het financieel goed. Nu de rust nog brengen.

23 september 2021 om 13:31

Laporta doet het volgende:
1. Geef aan de trainer niet zijn trainer is. Indien hij niet zijn trainer is dan moet je hem ontslaan. Maar hij ontslaat niet de trainer.
2. Geef valse hoop door aan te geven dat hij Messi wil verlengen. Doet alles om deze speler te verlengen terwijl hij goed weet dat er geen geld is. Hier stuur je verkeerde verwachtingen naar de achterban en de speler. Tevens verspeel je veel tijd en energie. Terwijl als jij direct zegt dat er geen geld is voor verlenging en daarna verder gaat met andere problemen dan geef je geen valse hoop.
3. Geeft aan dat hij Haalland en Pogba kunnen aantrekken terwijl het club geen geld heeft. Hier zend je verkeerde verwachtingen en valse hoop naar je achterban.
4. Door paniek probeer Laporta spelers weg te sturen zonder enige juridische basis zoals bij Umtitie. Umtitie heeft aangegeven dat de medische staf zijn blessure niet kon genezen en dat hij zelf hulp moest uitzoeken.

Het grootste probleem is dat Laporta aankwam zonder een plan iets dat kandidaat Victor Font wel had. Font was altijd eerlijk omdat hij aangaf dat er geen geld was voor het verlengen van Messi. Ook geen geld is voor het Palau Blua Grana en verbouwing van het stadion. Hij gaf aan dat Barcelona gemiddeld 5 jaar nodig had om uit de financiele problemen te komen. Ook gaf hij aan dat de organisatie van Barca amateuristisch is gebleven en niet is gegroeid waarbij interne controle worden vermeden.

23 september 2021 om 13:53

Zwangerekat: Als ik voor mezelf mag spreken: dat laatste durf ik te betwijfelen.

Maar elk popie jopie moment van meneer zelf was wel nodig? Koeman levert geen fantastisch werk maar de verwachtingen zijn imo gewoon veelste hoog. Het is een matig elftal met de ambities van een topclub. Ontsla Koeman maar, benieuwd of de volgende coach ineens wel super resultaten gaat halen.

23 september 2021 om 08:02

Nadat Messi moest vertrekken zijn de verwachtingen flink getemperd. De voornaamste verwachting van de fans is om in de eigen stijl te spelen zodat de jongelingen zich kunnen ontwikkelen. Koeman laat Barcelona zonder identiteit spelen.

23 september 2021 om 08:03

Visca, we spelen met de identiteit van Stoke city, zie je dat dan niet?🤪

23 september 2021 om 08:09

De eigen stijl die ik van Barcelona ken is aanvallend (tiki taka). Als je dat verwacht ben je niet goed bij je hoofd. Granada was enorm slecht. Bayern is meer dan logisch. Volgens mij staan ze er nog helemaal niet zo slecht voor.

23 september 2021 om 08:16

Als Koeman ze in de "eigen stijl" laat spelen en ze krijgen 3 opeenvolgende wedstrijden op de kloten dan is het weer niet goed. Wees blij dat er zoveel jeugd klaarstaat/doorkomt.

23 september 2021 om 08:16

Tja, vraag is wanneer Koeman sneller ontslagen wordt, spelen met identiteit en heel weinig resultaat of spelen zonder identiteit maar met meer resultaat …

23 september 2021 om 08:19

Tiki taka met deze selectie... Alsof je met een Lada de F1 wil winnen. Totaal niet realistisch. Als hij doet wat Visca wil dan vliegt Barca nog uit Laliga als ze niet oppassen. Domme en niet realistische opmerking wat mij betreft.

23 september 2021 om 09:07

Dat mensen geen oogstrelend voetbal mogen verwachten ben ik het opzich wel mee eens, maar je kan echt wel leuker voetbal spelen met dit materiaal dan Koeman nu laat zien. Kleinere clubs krijgen het ook voor elkaar om leuker voetbal te spelen, zoals bijvoorbeeld een Atalanta en Ajax. Waarom zou een Barcelona dit dan ook niet kunnen met beter materiaal?

Ze hebben genoeg goede voetballers in de selectie om iets leuks te laten zien. De Jong, Pedri, Depay, Busquets, Puig, Coutinho, etc. kunnen echt wel wat met een bal in de voeten. Geef deze spelers aan een coach als Bielsa of Gasperini en ik durf te wedden dat je leuker voetbal gaat zien met betere resultaten.

Koeman wordt echt teveel beschermd. Hij doet zijn best, maar wat hij op de mat legt is matig en pijnlijk om te zien.

23 september 2021 om 09:14

@MessiBazoer Koeman moeten ze gewoon zsm ontslaan. Er moet een coach komen die met dit veredelde jeugdelftal aangevuld met wat Europese subtop en vergane glorie in de huisstijl van Barca furore gaat maken in de CL en LaLiga met grote verlosser Puig in de basis

23 september 2021 om 09:31

Messibazoer, eigen stijl van Barca is aanvallend leuk voetbal, tiki taka is iets van de media en de fans. Barca moet ten alle tijden willen aanvallen en doelpunten maken en niet afwachtend en counter voetbal spelen met Luuk. Dat je met die materiaal geen Bayeren kan weg spelen kan ik me goed voorstellen maar je kan toch prima leuk voetbal spelen tegen een Granada? Zelfs GAE speelde gister leuker aanvallend voetbal dan Barca de afgelopen maanden. Dan zou Barca toch ook zo iets op de mat kunnen neer leggen?

23 september 2021 om 09:31

Als stoke City tegen Granada en als een tamme versie van Getafe tegen Bayern.

23 september 2021 om 09:34

De eigen stijl is combinatievoetbal. Met Gavi, Frenkie, Busquets, Pedri en Demir lange ballen gaan spelen is zinloos. Counteren met Luuk de Jong is zinloos. Ik heb het woord aanvallend en 433 niet eens genoemd. Een 451 is voor mij acceptabel met al die blessures.

23 september 2021 om 09:52

Jongens blijft toch lekker dromen! Met Barcelona shirt om je heen betekent niet direct dat je altijd aanvallend spel kan verzorgen.

Als je het niet inziet dat Barca echt de slechtste selectie in tijden heeft, dan verwijs ik je echt door naar psycholoog.

Potentieel hebben ze spelers die goed zijn, maar spelers die op dit moment een wedstrijd kunnen beslissen? Als je over Depay begint hou op! Het is een hele goede speler, maar niet uitmuntend speler.

Alba gaat geen wedstrijden voor je win, ook niet piqué en ook niet busquets. Zij zijn ook niet meer de jongste en doorselecteren hebben ze nooit gedaan. Het lijkt bijna op AC Milan destijds met al die oudjes en plotseling moest er verandering komen.

23 september 2021 om 10:12

barcalover123, dat kan zo zijn, maar er zijn wel eclatante verschillen. Bij GAE mag je zo spelen en als als je onderuit gaat is dat jammer. Cambuur mag aanvallend spelen en gaan giga onderuit, maar vandaag staan ze er weer gewoon. De druk is er niet of nauwelijks. Bij Barca MOET je aanvallend voetballen, de stijl van de club. Alleen, als je door dat spel geen resultaat haalt hang je als trainer. Pas je je stijl aan en probeer je resultaat te halen, ondanks minder/niet leuk voetbal, dan hang je als trainer ook. Kortom, Koeman kan het dus nooit goed doen. Er zijn altijd kranten en fans die iets anders willen. Heeft Koeman ook nog de pech dat deze voorzitter het absoluut niet ziet zitten in deze trainer en de druk flink opvoert en draait in de media met maar één doel.

23 september 2021 om 10:29

@miccoli
Beter materiaal dan Ajax? Hoe kom je daar nou bij zeg, wat een kolder. Spelers die jaren geen pepernoot geraakt hebben, van de ene in de andere blessure rollen zijn niet meer de talenten van vroeger. Ze zijn passe.

Wat heeft het nou voor zin geblesseerde spelelrs op te noemen? Koeman kan ze niet opstellen. De enige aanvallers die Koeman had waren Luuk, Depay en Demir. De rest was geblesseerd of niet fit. Bielsa of Gasperini had er ook niets van gemaakt.

23 september 2021 om 11:22

@Tipptopp, nog minder resultaten wordt moeilijk hoor.

23 september 2021 om 11:27



@speedyafc

Laat ik beginnen met het zeggen dat ik een Ajacied ben, dus dit is niet éã©n of andere sneer naar Ajax toe.

Maar als we goed naar de spelers van Barca kijken en die vergelijken met die van Ajax, dan heeft Barca toch gewoon een sterkere selectie? Ik ben het er mee eens dat veel spelers van Barcelona totaal uit vorm zijn, maar als deze spelers weer in de buurt komen van hun normale doen dan zijn ze gewoon beter dan Ajax.

Daarnaast vind ik een aanval met De Jong, Depay en Demir nog steeds goed genoeg om Granada te verslaan. Kom op zeg. Koeman wordt echt de hand boven het hoofd gehouden. Daarnaast ben ik het oneens met dat Bielsa of Gasperini er ook niets van had gemaakt. Deze coaches laten al jaren zien met minder materiaal toch leuk te voetballen en daar ook resultaat mee te behalen. Geef hen dezelfde tijd als een Koeman nu krijgt, en ik durf te zeggen dat de resultaten beter waren.

Daarnaast vallen jullie vooral over de vergelijking met Ajax en Atalanta. Het punt is dat je met dit Barcelona echt wel combinatie voetbal kan spelen en beter voetbal op de mat kan leggen dan dat Koeman nu doet.

23 september 2021 om 11:57

De stijl van Barcelona is jaar in jaar uit alle ballen op Messi. Echter deze heeft het gezonken schip verlaten dus nu heb je maar een selectie die niet meer weten wat ze moeten doen. Je kan er tita tovenaar voor zetten maar dit gaat niks meer worden.

De beste oplossing is ook gewoon doen wat ze eigenlijk al zijn: gewoon lekker failliet!

23 september 2021 om 11:57

@Japie_Krekel, het is jammer dat je blind bent voor de nuances die velen toch maken, zodat je gewoon hardnekkig cynisch kan blijven doen.
Niemand eist tiki taka van de bovenste plank van Koeman, werkelijk niemand.
Koeman geniet zelfs enorme steun, respect en waardering bij het merendeel van de socios en culers.
Maar dat betekent niet dat we blind zijn voor de realiteit.
Zelfs in deze omstandigheden met blessures en een jonge selectie, zou Koeman beter spel op de mat moeten kunnen leggen vanuit de Cruijff filosofie. Basisprincipes zoals drukzetten en het positiespelletje, zijn perfect mogelijk met het gros van deze spelers die in de jeugd altijd al zo hebben gespeeld.
Dat de uitvoering dan niet van topkwaliteit zou zijn verwacht niemand, maar dan is de juiste intentie er wel.
Koeman weet dit allemaal en koos soms echter voor een meer pragmatische en behoudende aanpak helaas en dat zien Barcafans en een Cruijffista-bestuur niet graag.
Als je op die manier een 0-0 uit de brand sleept tegen Bayern, dan heb je nog gelijk en kan je er enigszins mee wegkomen (moet dan niet structuteel zijn).
Wanneer je je echter volledig aanpast en koppig teruggrijpt naar een 3-5-2 en dan toch wordt afgestraft, dan wéét je dat er kritiek komt en dan heb je ook ongelijk als coach.
Iedereen weet wat de vereisten zijn voor een Barca-coach (zeker onder een Cruijffista-bestuur) en wat de fans willen zien.
Iedereen weet ook dat het voetbalwereldje opportunistisch is, inclusief Koeman.
Met al dit als gegeven, moet je dus goed beseffen Japie dat geen enkele Barca-fan onrealistische verwachtingen heeft en het spel eist dat we onder Rijkaard en Pep zagen.
Maar die basisprincipes die ik aanhaalde voor een intentie tot goed spel (die op termijn de bouwstenen vormen voor verdere groei), die zijn niet onderhandelbaar. Als een Peter Bosz een Vitesse-selectie kon aanleren hoe druk te zetten en het positiespel te beheersen, dan is dat met de huidige Barca-selectie ook mogelijk.
Dit was ook dachten we de reden dat Koeman Schreuder meenam als assistent-veldtrainer, maar helaas zien we het te weinig.
Ondanks dit alles pleitte ik overigens nog steeds voor het aanhouden van Koeman zoals ik in andere posts heb geplaatst, omdat ik persoonlijk toch nog geloof dat Koeman met een complete voorhoede het tij nog wel kan keren en omdat ik ook niet overtuigd ben van de mogelijke opvolgers die genoemd worden (Martinez als topfavoriet).
Enkel Pep of Xavi (na dit lopende seizoen dan wel), zou ik betere opties zien dan Koeman.
Maar goed, als het bestuur toch een eigen coach wil aanstellen dan zijn er dus wel genuanceerde argumenten voor en is het niet op basis van een onrealistisch verwachtingspatroon, daar ging het mij in essentie om.

23 september 2021 om 11:58

@douwe egbert ze krijgen nu ook 2 opvolgende wedstrijden op de kloten. Als je resultaatvoetbal speelt maar geen resultaat behaalt is het helemaal triest

23 september 2021 om 11:59

@barcalover123 Een mede-athletic-lezer ? Hahah sterk artikel was dat over hoe barca als stoke speelt

23 september 2021 om 13:17

@FCBCruijfista Maar als hij met niet goed uitgevoerd aanvallend voetbal wordt afgeslacht tegen zo een Bayern bv wordt hij ook ontslagen. Pep gaat niet komen. Die had 1,5 miljard aan aankopen nodig om City zijn type spel te laten spelen. Dat geld heeft Barca niet. Om nou de onervaren Xavi aan te stellen met een selectie die zwaar tekort komt lijkt me nou ook niet echt een handige zet. Dan is zijn trainerscarrière straks al voorbij voordat die eigenlijk begonnen is

23 september 2021 om 13:38

@Japie_Krekel, dat weten we niet. Als die intentie er was en ze verloren dan met 0-3, dan had hij in elk geval veel meer krediet dan jezelf aanpassen in een behoudende 3-5-2 systeem (een no-go voor Laporta) met Luuk de Jong als spits en dan afgaan.
Ik denk persoonlijk dat als Koeman 4-3-3 met druk naar voren durfde spelen en dan 0-3 verloor, dat hij nu niet op de schopstoel zou zitten.
Xavi aanstellen blijft inderdaad een gok, maar hij zou wel onvoorwaardelijk vertrekken vanuit de Cruijff filosofie en dan zal Laporta hem echt wel de nodige tijd geven om iets te bouwen.
Dat deed hij destijds met Rijkaard ook toen na een aantal maanden half Barcelona schreeuwde om zijn ontslag, maar Laporta standvastig achter Rijkaard bleef staan uit overtuiging dat hij wel de juiste coach was en dat het wel goed zou komen zolang de Cruijff filosofie wordt gehanteerd.
Dat is dus óók Laporta, als je zijn vertrouwen verdient, dan steunt hij je echt tot de laatste snik. Maar helaas heeft het niet mogen zijn voor Koeman, hij had moeten inzien dat Laporta boven alles de Cruijff-legacy wil bewaren en heropbouwen.
En dan is er geen marge voor afwijkingen (die helaas toch wel verankerd zijn in Koeman zijn pragmatische mindset) en kan Laporta meedogenloos zijn.
Maar dit doet hij uit clubbelang en niet om Koeman te pesten of omwille van onrealistische eisen.
Zoals ik zei, het is echt jammer want alle Barcafans hadden niets liever dan dat clublegende Koeman ook een succescoach zou zijn bij Barca, en zoals ik eveneens zei krijgt hij wat mij betreft toch meer tijd en ten minste dit jaar uitdoen en dan evalueren.
Maar als Laporta als voorzitter met al zijn ervaring en inzichten en niet de minste adviseurs toch anders besluit (zoals het ernaar uitziet), dan is dat zeker ook te onderbouwen.

23 september 2021 om 13:40

@mr_knowledge. Barcelona wordt in Spanje al tijden AC Milan 2.0 genoemd, want zij zitten met hetzelfde probleem als Milaan toen. Kwamen uit een lang goed periode maar hadden gigantische schulden. Het begint eerst met teveel oude spelers met hoge salarissen, hoge verwachtingen van de achterbaan. Het aantrekken van transfer vrije spelers, blijven discussieren over speelstylen en hierdoor trainer na trainer ontslaan omdat het club niet goed speelt. Bij Barca is dit begonnen onder Ernesto Valverde en nu ook onder Koeman.

23 september 2021 om 14:38

Onder Valverde had Barcelona minimaal een CL moeten winnen. Toen was het team nog ijzersterk.

23 september 2021 om 15:34

@japie_krekel

Je slaat wel door met je verlosser Puig in de basis. Je hebt dit ondertussen de voorbije 3 weken al 30x herhaald.

Word je niet moe van jezelf?

23 september 2021 om 16:02

Heb toch echt niemand puig de verlosser zien noemen. Waarom wordt die strawman zo vaak gemaakt. Als je in discussie bent met iemand ben je oneerlijk bezig als je hun argument met opzet verkeerd representeert en dan die verkeerde representatie aanvalt en doet alsof die verkeerde representatie hun argument was. Daar valt niet mee te praten totdat die fout niet meer gemaakt wordt. Want je moet er de hele tijd op wijzen dat niemand puig een verlosser vind en dat wordt compleet genegeerd. Dat is gewoon oneerlijkheid, kan je niet omheen.

23 september 2021 om 16:23

@FCBCruyffista

Ajax speelde ook hun eigen spel tegen Man united in de finale. Kansloos onderuit! Je kan niet iets spelen waarvoor je geen materiaal hebt.

@ Gordinho

Het is idd wel zonde, je ziet bij AC Milan het kost veel tijd en moeite om op dat niveau weer terug te komen (en Milan is er nog lang niet). De vraag is idd niet wie de verlosser wordt maar hoe lang gaat dit duren?

23 september 2021 om 18:30

@FCBInsider1899 nee, ik wordt eerder moe van al die mensen die er schande van spreken als Puig niet speelt

24 september 2021 om 05:41

@Mr_Knowledge, het is niet omdat jij denkt dat het niet mogelijk is om zo te spelen, dat het ook waar is.
Ik heb echt wel zeer genuanceerd en duidelijk geschreven hierboven dat niemand tiki taka van het hoogste niveau eist of verwacht met de huidige selectie die nog in een opbouwfase zit.
Maar de intentie tot goed spel en het hanteren van basisprincipes vanuit de Cruijff filosofie is een must en niet onderhandelbaar.
Maar ik weet dat je dit niet zal begrijpen als je deze manier van denken niet hebt zoals Barcafans dit beleven.
En zoals ik eveneens zei, liever ten onder met je eigen filosofie dan hiervan af te wijken en eveneens op je bek gaan.
Als Ajax tegen Manu in die finale de bus had geparkeerd, dan hadden ze evengoed kansloos verloren, net zoals Koeman met een 3-5-2 kansloos ten onder ging tegen Bayern.
Wat jij en anderen niet begrijpen echter, is dat
1) Barca (en ook Ajax) haar DNA laat niet toe om radicaal af te wijken van de filosofie en dit zal ook nooit de weg tot succes zijn want het past niet bij de club.
2) Soms is het juist nodig om vasthoudend aan je filosofie op je bek te gaan, daar groei je van om later te excelleren.
Dankzij die nederlaag tegen Manu, met behoud van eigen speelwijze, kon Ajax later met deze speelwijze op imponerende wijze Real en Juve naar huis spelen.
Je moet verder kijken dan zo'n kortzichtige blik op de zaken te hanteren.
Zonder durf en lef kan je je ambities niet waarmaken.
Als je behoudend speelt met een mindere selectie, kan je niet verwachten dat je plots tiki taka zal kunnen spelen wanneer je ooit een topselectie hebt.

Koeman wist ongeveer wel waar hij voor tekende, daarnaast moet deze selectie best in staat zijn om 3e te worden. Koeman doet het nu voorkomen alsof deze selectie op het niveau van Getafe , Espanyol of Osasuna zit. Veegt gewoon zijn eigen straatje schoon over de rug van zijn eigen selectie.

23 september 2021 om 07:59



Vind ik te simpel. Kan mij moeilijk voorstellen dat hij bijvoorbeeld wist dat Messi en Suarez moesten vertrekken en dat Griezzmann ook zou moeten worden verkocht.

23 september 2021 om 08:12

Hij wist iig dat het een bende was. Daarnaast heeft Baradona wat de selectie betreft natuurlijk ook gelijk; Koeman kan gewoon derde worden en vooral stoppen met het afvallen van zijn spelers.

23 september 2021 om 08:22



Maar welke spelers zijn nou zo bijzonder dan? Frenkie is wereldtop, al ben ik uiteraard wat chauvinistisch, Busquets en Pique zijn prima spelers, Pedri en Fati hebben het talent om jarenlang bij de wereldtop te horen en dan hebben ze nog wat spelers die het de ene dag wel en de andere dag niet hebben. Dit Barcelona is minder dan Real en Atletico. Ik zie een derde plaats voor deze ploeg als hoogst haalbare.

23 september 2021 om 08:31

@DR.Mario Dankjewel dat je zelf even aangeeft dat het in principe niet klopt wat je zegt. Frenkie wereldtop maar Busquets is prima? Waarin is Frenkie wereldtop dan? Waarin onderscheidt hij zich zodanig dat hij tot de wereldtop behoort?

Wat mij betreft heb je Ter stege, Alba, Busi, Pique, Frenkie, Pedri,, Depay. Dat zijn gewoon spelers waarmee je mooi aanvallend voetbal kan spelen toch? Misschien geen tiki taka als in de tijd van Pep, maar dat zijn gewoon goeie spelers. Is dit weer het nieuwe excuus?

23 september 2021 om 08:41

@emilio,

Beetje jammer dat je eindigt met het verwijt dat ik naar excuses zoek. Ik zie even niet waar en voor wie ik naar excuses zou moeten zoeken. Ik heb niks met Koeman en het zal mij echt mijn derrière oxideren of hij wel of niet coach in Barcelona blijft.

Frenkie onderscheidt zich met zijn dribbels, de rust die hij uitstraalt en zijn box-to-box kwaliteiten. Hij creëert met zijn dribbels ruimte en zorgt ervoor dat er spelers worden weggetrokken uit dichte zones waardoor er ruimtes ontstaan voor andere spelers. Enorm onderschatte kwaliteit maar er zijn weinig spelers die dat beter doen.

Busquest geef ik je gelijk in. Busquets is ook wereldtop, nog steeds.komen we aan 2 spelers. Nou. Nou. Wat een wilde. En op je laatste vraag antwoord te geven. Natuurlijk zijn dat prima spelers. Maar er zit een verschil tussen prima spelers en het verwachtingspatroon wat het bestuur en de supporters nog steeds hebben. Met goeie spelers kom je een eind maar haak je af wanneer de prijzen worden verdeeld.

23 september 2021 om 08:58

@Emiliogaviria
Busi, Alba en Pique zijn toch ook al tijden wel over hun top heen? Pique is meer geblesseerd dan spelend. En Busquets heeft vorig seizoen ook niet geweldig gedraaid. Ook Depay is een beetje een hit en mis speler. Dus er zijn 3 misschien 4 spelers van de 11 die aan de standaard voldoen. Dat is gewoon niet genoeg.

23 september 2021 om 10:23

Busquets was ijzersterk in de tweede seizoenshelft. Het EK lijkt zijn laatste kunstje te zijn geweest.

23 september 2021 om 11:00

@emiliogaviria
Alba en Pedri zijn geblesseerd, die spelen dus niet. Net zoals Auguero. Fati en al die anderen die neit beschikbaar zijn. Dan hou je een heel matig elftal over. Mag je tegen Bayern Munchen spelen.

23 september 2021 om 11:28

Real Madrid speelde gisteren met Nacho op rechtsback, Militao centraal, Miguel op linksachter, Asensio, Camavinga en Valverde op het middenveld en Rodrygo en Vinicius op de flanken. Is dat een wereldteam? Absoluut niet hoor. Maar toch slaagt ancelotti erin er heel leuk en aanvallend voetbal mee te spelen. De enige wereldtoppers die er in stonden waren Courtois en Benzema (Alaba in het centrum valt over te discussiëren). Dus dat gepiep over de selectie mag ook wel ophouden.

23 september 2021 om 11:53

Ancelotti speelt nu al leuker met zo ongeveer dezelfde selectie als Zidane. Hoewel het tegen Inter en Valencia ook niet altijd even goed was. Als coach moet je wat mazzel hebben soms.

23 september 2021 om 12:09

Voor resultaten moet je wat mazzel hebben inderdaad. Maar veldspel is gewoon het werk van de trainer en heeft niks met geluk te maken.

23 september 2021 om 12:32

Houdt vooral vol dat Real Madrid net zo een slechte selectie heeft als Barcelona. Ik vind het prima, maar we zullen het met een andere trainer wel zien. Ik voorspel vast dat geen enkele coach het significant! beter gaat doen. Derde plaats is het hoogst haalbare.

23 september 2021 om 12:37

Waar heb ik het over de selectie? Ik heb het over het elftal tegen Mallorca. Vind je dat dan zo een goed elftal?

23 september 2021 om 13:12

Mwah, niemand verwacht dat barca kampioen wordt bet als barca van 2009. Veijwel iedereen weet dat barca niet een elftal heeft om op die manier kampioen te worden. Leuk voetbal spelen echter is een kwestie van wil dan van kunnen of niet. Je hoeft geen xavi te hebben om aanvallend voetbal te spelen. Messi is niet de enige aanvaller op de wereld die kan combineren. Koeman probeert met dit elftal resultaat voetbal te spelen en behaalt geen resultaat. Aangezien niemand een kampioenschap verwacht kan je beter richten op aanvallend spelen.

23 september 2021 om 15:39

@EmiliogaviraFrenkie is pas wereldtop als hij beslissender en bepalender kan zijn, Barcelona bij de hand kan nemen, zich in de grote wedstrijden laat zien. Frenkie hobbelt te vaak mee ipv zich te onderscheiden.

23 september 2021 om 08:13

@baradona: de selectie is uit balans, teveel oudjes en onervaren jonkies. Daarnaast, toen hij kwam waren Messi, Suarez en Griezman aanwezig. Suarez moest weg van het bestuur. De andere twee gingen omdat men anders de nieuwe spelers niet eens mocht inschrijven voir de competitie. Dat noem ik pas wanbeleid, en daar zit ook een groot deel onvermogen van Laporta in. Hij kwam met loze beloftes aan de macht en heeft tot nu toe nog veel minder dan koeman gepresteerd.

23 september 2021 om 09:09

Inderdaad hij kwam daar aan toen de selectie een dramatische seizoen had gedraaid een nederlaag zoals tegen Bayern 8-2. Teveel rare fratsen zoals het halen van Griezmann Pjanic Braithwait etc etc.

Dus hij wist dat er veel werk te doen was, maar ik denk wel dat hij net zoals iedereen dat er financieel wel ruimte was om spelers te halen? Heb je gezien wat Barca heeft moeten verkopen of snijden in de salarissen? Ze hebben nog aardig wat verdiend met verkopen maar niks normaals terug kunnen kopen. Integendeel spelers moeten hun salarissen inleveren.

Als alle spelers topfit zijn, dan heeft Barca nog wel redelijk elftal. Als je nu al Fati, Demble, Alba, Augero, Pedri en zelfs Braithwait niet kan gebruiken welke spelers hou je dan over?

Nu? Is het een gewone zwakke elftal uitgebalanceerd team. Laporta was zo zeker met zijn komst dat Messi zou blijven, kijk dan eerst naar je eigen prestaties. Je hebt gefaald!

23 september 2021 om 09:37

Nou wat zeuren zij en de fans dan? Zijn vorig seizoen 3e geworden, Copa gewonnen en tegen een sterkere Psg eruit gegaan in de CL. Wat verwachten zij nog meer? En nu is Messi ook nog eens weg tsja. Gaat nergens over hoor wat daar allemaal gebeurd.

Ik mis '' de trainer is afhankelijk van het materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft '' vanuit Laporta. Als je dan toch benoemt waar hij afhankelijk van is, benoem dat dan ook. Zonder materiaal kun je er weinig van maken. Koeman doet genoeg fout hoor, maar geen enkele coach gaat met deze selectie om de prijzen meedoen.

Wat een misselijk zooitje is het daar toch. Gisteren nog die adviseur laten zeggen dat het niet gepast was dat Koeman vervelende dingen over Laporta had gezegd.

Gewoon lekker even blijven zitten, 12 miljoen incasseren (goed recht en wel het minste!) en weer lekker verder gaan.

Martinez naar Barcelona (past wel binnen het wanbeleid) en Koemen naar België (zou erg benieuwd zijn wat hij met dat materiaal kan; al zijn ze inmiddels wel iets over de top).

Welke trainer zou met deze selectie die niet in balans is, want te veel oude(-re)“versleten” spelers due het niet meer kunnen aanlopen en dan veel jonkies die nog moeten leren. Daarnaast enkele individueel ingestelde spelers, zoals Depay. En f de Jong is nog steeds geen dragende speler en zal dat in dit team ook nooit worden vanwege de kwalitatieve armoede om hem heen. Koeman is niet te benijden. En als dan deze malloot Lapirte elke dag olie op het vuur gooit dan heb je het helmaal moeilijk. Gewoon zorgen dat je volgend jaar CL kan spelen, dan kan je weer miljoenen aftikken can de miljardenschuld.

23 september 2021 om 08:08

Onzin, ze dachten van Feyenoord ook dat advocaat het maximale eruit haalt. Met slot (en zonder berghuis) blijkt in een paar weken dat er veel meer in zit! Barca heeft op atleti en real na nog steeds de beste selectie dus geen champions league halen is Koeman aan te rekenen.

23 september 2021 om 08:22

Shenkie, daar zijn ook maar een paar spelers bijgekomen die nogal wat toevoegen. Denk deze spelers eens weg. Dan houd je niet veel over bij Feyenoord. Het staat en valt met het materiaal en dat is dit seizoen bij Feyenoord top met de nieuwe al dan niet tijdelijke aanwinsten.

23 september 2021 om 08:29

In mijn ogen is de selectie gewoon uit balans. Daar zal je vaak mee winnen maar ook regelmatig tegen een zeperd oplopen. Maar dat ze top 4 spelen moet kunnen. Maar met zo’n labiele voorzitter die alleen maar voor onrust zorgt zal het moeilijk zijn.

Wat de vergelijking met Feyenoord betreft: er zijn afgelopen zomer enkele aankopen gedaan die het elftal echt versterkt hebben. Sterker nog, tegen Drita, voordat de versterkingen op Til na er nog niet waren, was het nog slechter dan onder Advocaat. Toen miste je de creativiteit van berghuis. Ik overwoog zelfs op dat moment om mijn abonnement bij espn op te zeggen als Feyenoord supporter. Feyenoord is wezenlijk veranderd in hun voordeel.

Bij barca zijn enkele sterkhouders, waaronder de beste speler van de wereld, vertrokken. Andrrs kon men de nieuwkomers niet eens inschrijven bij Laliga. Over aderlatingen gesproken.

23 september 2021 om 11:30

Ja natuurlijk. De toppers Ausnes, Pedersen, Trauner en Dessers zijn erbij gekomen voor enorme bedragen. Of nee wacht dat zijn relatief onbekende spelers die voor lage bedragen gehaald zijn en de trainer maakt er iets moois van. En daar slaagt Koeman gewoon niet in.

23 september 2021 om 12:16

Lierse

Boven staan alleen excuses.

Advocaat heeft ook spelers kunnen halen met oa Diemers, die Servische CV en Pratto. Volgens mij Bozenik ook.
En had beschikking over een van de beste spelers van de Eredivisie.

Slot bewijst gewoon dat een andere coach die niet laf is en tegen iedereen aanpast, betere voetbal kan behalen.

Koeman moet eens ophouden over het niveau van de selectie… wat los staat van de bestuurlijke crisis. Met ter stegen, de jong Pedri en alba heb je top 3/5 vd wereld op hun positie in je elftal. Aangevuld met busquets, depay, ansu, dest, piqué etc. is t een schande dat je je zo opstelt. 17 andere clubs in la Liga zouden willen dat ze dit materiaal hadden! Dat pedri niet fit is loopt Koeman vervolgens om te janken terwijl hij zelf pedri de meeste speelminuten gegeven heeft en dat terwijl heel liefhebbend barca om Puig vraagt, die daar ook kan spelen!

23 september 2021 om 09:38

Koeman zou Young Boys en Brugge niet kunnen trainen. Ook als je een minder team hebt moet je altijd van je eigen kracht uitgaan. Koeman zegt dat hij Cruijffista is. Cruijff won in het begin ook maar weinig met Barcelona maar Cruijff viel de talenten nooit af en hij was trouw aan zijn stijl. Na een lastig begin kon hij later oogsten.

Rust? Roep Laporta op tot rust? Wat een clown. En is het spel belangrijker dan resultaat of iig even belangrijk. Dit Barcelona kan niet spelen zoals Barcelona dat ooit kon. Proberen ze dat dan verliezen ze elke wedstrijd met ??-0. Kansloos figuur die Laporta.

23 september 2021 om 10:02

Ik snap Laporta wel. Koeman moet dit soort dingen niet dien, Laporta springt zelf wel elke keer voor een camera als dat nodig is. Koeman moet niet de spotlights gaan stelen.

Zo'n statement als Koeman maakt en het daaropvolgende commentaar door Laporta, dat harder werd nadat hij de fanbase in Andalucia had gesproken, is nou niet direct wat rust in de tent brengt. Dat gehaal en getrek over en weer via de pers is toch niet goed voor die club. Alles bij elkaar genomen is het wel te hopen dat Koeman nog heel wat jaartjes bij Barcelona mag blijven.

Ah, hij moest er natuurlijk nog even zelf op reageren.
Zouden ze door hebben hoe belachelijk en kinderachtig deze praktijken overkomen voor de buitenwereld? Het is echt bijna kolderiek, hoe kinderachtig dit gaat. Ik kan er niet om lachen omdat het mijn club betreft, maar denk toch dat anderen hierom lachen.

23 september 2021 om 10:19

Er zijn 14 miljoen redenen voor waarom dit zo lang duurt nu.

Wat Barcelona nodig heeft is rust en stabiliteit. Een coach na 4 wedstrijden ontslaan past daar totaal niet bij. Zeker niet als er geen Barcelona-waardig alternatief is.

23 september 2021 om 09:37

Waarom vind jij Koeman Barcelonawaardig materiaal dan? Als trainer dus, niet als de speler die hij ooit was. Want zo'n geweldige trainer vind ik hem niet en ik vraag me af of hij ook zo verdedigd zou worden als hij geen Nederlander was.

23 september 2021 om 09:49

Ik heb Valverde ook jarenlang verdedigd en dat was een Spanjaard. Met terugwerkende kracht heeft Valverde gewoon uitstekend werk geleverd

23 september 2021 om 10:28

@Japie, jij hebt een blinde vlek als het gaat om trainers: Schmidt en Guardiola doen alles fout maar Koeman kan niets fout doen in jouw ogen.

23 september 2021 om 10:47

Ik heb geen blinde vlek. Schmidt en Guardiola werken met topselecties in hun competities. Koeman werkt met brandhout

23 september 2021 om 10:53

Dus met andere woorden, als je selectie niet goed is kan je het als coach nooit slecht doen?

23 september 2021 om 11:26

@Barca--070

Ik vind dat er een onderscheid moet zijn tussen een slechte selectie of jong en onervaren.

Jonkies van Barca hebben allen potentie natuurlijk, maar zijn allen nog niet in de buurt van wereldtop of la liga kampioenen op wellicht een enkeling na zoals Ansu Fati en Pedri die het al meerdere malen hebben bewezen dat ze op het hoogste niveau het beste uit hunzelf weten te halen.
De rest als collectief (op de oudjes na) is nog niet op het punt kwa fysieke ontwikkeling, ervaring, voetbalintelligentie daar waar het moet zijn om tegen grote mannen elftallen zoals Atletico of Real Madrid te moeten spelen en winnen.
Verder zijn er geen wedstrijdbepalende spelers a la Messi meer die dan iets kunnen forceren waar de trainer/club ook mee te dealen heeft.
En ben er zeker mee eens dat het huidige tactiek/wisselbeleid van Koeman daar niet bij helpt en krijgt de jonkies nog niet uit de verf tot zover.

23 september 2021 om 11:51

Ook daar heb ik mijn twijfels over. Maar ik vind het wel een pluspunt dat de jeugd meer kansen krijgt. Dit past immers bij Barcelona. En omdat de club 1 grote rotzooi is, verwacht ik dat er maar een handjevol trainers zijn die het team tot een hoog niveau kunnen tillen. Zoals Guardiola, Klopp en Simeone. Maar die gaan echt niet naar Barcelona. En terecht.

23 september 2021 om 12:25

@kyle66

"@japie, jij hebt een blinde vlek als het gaat om trainers:"

Zooooo deze man is echt next level. Dacht dat ik weleens selectief was, maar deze man geeft hele nieuwe dimensie.

Denk als Schmidt de EL wint, dat hij nog genoeg punten vindt waarom het niet aan hem ligt.

Als Koeman degradeert met Barca, dan nog ligt niet aan hem, maar aan de selectie die minder is dan Top Oss in zijn ogen.

Was ook lachen hoe hij Advocaat blijft verdedigen tot bittere eind. Zou volgens hem maximale eruit gehaald hebben. Bedenkt nu ook als gek excuses om Advocat te beschermen nu Slot Feyenoord goed en fris laat voetballen.

23 september 2021 om 13:19

Slot heeft versterkingen kunnen halen om zijn type spel te spelen. Wie heeft Koeman allemaal kunnen kopen dan?

23 september 2021 om 13:39

Het waren koopjes die Slot heeft gehaald. Er is daarbij gekeken naar wat mogelijk was. En persoonlijk vind ik dat Slot dat uitstekend heeft gedaan. Koeman haalt Depay en Luuk. Als je geen geld hebt om goede spelers te halen, waarom bespaar je dan het geld niet en haal je niemand? Bovendien zeg ik niet dat Koeman alles fout doet. Ik merk op dat veel Nederlanders hem tot het bittere eind verdedigen. Jij bent er eentje van. Ik vind Koeman geen goede trainer voor een topclub. Hij heeft het bij een paar clubs goed gedaan, waaronder Feyenoord en Southampton. En het eerste seizoen bij Everton. Hij heeft ook vaak genoeg een afkoopsom ontvangen wegens ontslag. Dat zegt genoeg.

23 september 2021 om 15:16

Omdat als hij niemand gehaald had hij niks meer zou winnen. Agüero is niet fit dus als je Depay niet had gehad dan had je geen spits gehad

Koeman is al meer dan een jaar trainer bij barcelona.en in dat jaar heeft koeman echt fouten gemaakt dat mag toch gezegd worden.
Een voorbeeld psg thuis speelde barcelona echt
Weer zo irittant verdedigende voetbal en nog verloren met 1 4 maar uit in Parijs gaat koeman
Gedurfd aanvallen met een 343 opstelling en barcelona won bijna die wedstrijd met ook nog eens mooi voetbal het werd uiteindelijk 1 1.
Laporta kijkt natuurlijk ook hoe koeman het doet in top wedstrijden en tot nu toe geen een wedstrijd gewonnen barcelona heeft echt nog wel spelers om ook in top wedstrijden mee te kunnen maar het is weer aan de trainer hoe die
Wilt gaan spelen welke tacktiek en opstelling
Nogmaals bij barcelona of real daar gaat een trainer echt niet eeuwig de kans krijgen om zich te bewijzen het is gewoon resultaten boeken
Anders is het einde oefening.

23 september 2021 om 09:22

Ja, want PSG geeft natuurlijk volgas en speelt natuurlijk op de volle 100 procent in een return als ze al met 4-1 hebben gewonnen

23 september 2021 om 09:44

Goedemorgen Japie en dat is dus koeman zijn fout geweest waarom niet in camp nou
Gewoon in 433 spelen ipv eerst wachten
Tot je er 4 om de oren krijgt dan pas op de aanval spelen.je zag ook laatst tegen bayern bij stand van 0 3 dan zegt koeman tegen zijn spelers kom op nu gaan we aanvallen
Weer te laat dus.en dat gebeurt bij koeman te vaak.psg konden in camp nou echt doen en laten wat ze willen met de bal barca zetten ook in die wedstrijd totaal geen druk op de bal en daar gaan we weer ook tegen bayern geen druk op de bal das allemaal tacktiek en je team goed neer zetten.
En denk zelf dat koeman dat Gewoon niet kan tacktich is hij niet goed genoeg voor de top.

23 september 2021 om 09:50

Hij zal toch wel ontslagen worden dus we gaan het zien. Valverde haalde er zogenaamd ook niet het maximale uit. Ik ga me iig prima vermaken weer met het Barca onder zijn opvolger want die moet nogal wat onrealistische verwachtingen zien waar te maken straks

23 september 2021 om 10:55

Nou Japie, wat zijn die onrealistische verwachtingen dan? 433 spelen en een beetje vermakelijk voetbal spelen, daarbij top 3 van Laliga halen. Wow wat onrealistisch. Champions league moeten we winnen van de kleintjes, en mogen we mits we niet compleet afgeslacht worden verliezen van de groten der aarde.

23 september 2021 om 11:50

Japie: kan je me eens een bron geven van die 'onrealistische' verwachtingen? Heeft Laporta letterlijk gezegd dat Barcelona kampioen moet spelen en halve finale CL moet halen?

Of maak jij dat ervan om je punt kracht bij te zetten? Ik gok op het laatste...

23 september 2021 om 13:21

@Pedri16 dat vind ik idd niet realistisch nee. Met die fragiele talentjes zonder ervaring 4-3-3 spelen en ook nog derde worden maar we zullen gaan zien wie het bij het juiste eind heeft gehad als straks de opvolger van Koeman is binnen gehaald

23 september 2021 om 13:23

@THenry_228 Koeman werd afgelopen seizoen derde en werd nog net niet gestenigd omdat hij geen kampioen werd door de Barca aanhang

23 september 2021 om 13:38

Wat voor een eindklassering is in jouw ogen dan wel realistisch Japie? Met oa Depay, Dembele, Fati, Frenkie, Busquets, Aguero, Alba, Ter stegen oa heb je nog steeds een betere kern dan Sevilla, Sociedad etc. Daar mag je gewoon niet onder eindigen.

23 september 2021 om 14:09

@ Japie: je beantwoord mijn vraag niet... maar dat ben ik al gewoon van jou. Als je niet kan antwoorden, begin je naast de kwestie te praten of reageer je gewoon niet meer.

Graag een artikel of iets anders waaruit ontegensprekelijk blijkt dat het bestuur verwacht dat Koeman kampioen speelt of de CL wint?

23 september 2021 om 15:17

@THenry_228 Koeman moet in de huisstijl 4-3-3 spelen met voornamelijk jeugd en dan wordt er verwacht dat hij op zijn minst derde wordt en tegen de clubs buiten Real en Atletico domineert. Dat vind ik niet realistisch iig

23 september 2021 om 16:10

@thenry sterker nog, toen messi vertrok zei koeman dat de doelen van barcelona niet aangepast zullen worden ondanks het vertrek van messi. Ik heb het dus wel uit de mond van koeman gehoord maar niet van laporta.

Zie toch wel wat reacties van mensen die beweren met Pedri Pique Fati en Depay Alba, Busquets en de Jong je best aardig voetbal moet laten zien. Waar moet ik beginnen, nee?
Pique en Fati veel geblesseerd, Pique Busi en Alba toch wel over de top, en Depay is wel een beetje een hit en mis speler. Dus je hebt 3 spelers die aannde standaard voldoen?

Ze zijn nog maar een korte tijd van de allesebapelende messi af, Barcelona zal zich helemaal opnieuw moeten uitvinden en dat kost tijd. Dan is een statement als de selectie is nog steeds goed, dan moet het wel lukken onzin. Dan zou een club rust moeten uitstralen en dat doet het niet. Dan geef je Koeman de kans om het dit jaar te doen en de rust terug te brengen. Dat gaat Martinez ook echt niet oplossen. Vind wel dat Koeman niet verstandig reageert, hij moet ook de rust bewaren.

23 september 2021 om 09:31

Koeman gaat echt niet eeuwig de tijd krijgen om zo genaamd nieuw team op te bouwen.
Hij is immers al meer dan een jaar trainer daar.
En men moet dan nog steeds uit gaan vinden hoe er gespeeld gaat worden.
fout die Koeman maakt iedere keer. de ene keer laat hij de spelers te verdidegend Spelen en de volgende wedstrijd mogen ze weer gaan aanvallen ondertussen weten de spelers ook niet meer wat van hun verwacht wordt. Gewoon een systeem spelen 433 of 343
Daar heeft barcelona Gewoon de spelers voor

Zie liever aanvallend barcelona die ook kansen creëren dan barcelona die bang zijn om te verliezen met ook nog drama voetbal.

23 september 2021 om 10:38

@mohamedboudad Barcelona deed het heel aardig vorig jaar, kwam het van een sportief rampjaar (bayern) en leek Barcelona uiteindelijk de titel te pakken. Dat niet de titel pakken dat vond ik heel erg slecht en dat kleeft uiteindelijk ook aan Koeman. Dit jaar is volkomen anders, Barcelona zit financieel aan de grond, verlies Messi. Ik zie meer Koeman als niet de trainer van de voorzitter. Jammer dat Cruijff niet meer leeft! Die had ik er graag over gehoord. Denk trouwens niet dat Martinez de oplossing is

Grappig mannetje die Laporta , reageert op elke wedstrijd met een videoboodschap om vervolgens te lopen miepen als Koeman voor zich zelf opkomt

Wow, ik lees hier veel reacties dat de speelstijl die Barca normaal hanteert los moet worden gelaten vooral 'realistischer' kick and rushvoetbal? De hele erfenis van Johan Cruyff moet dan even overboord worden gegooid voor resultaten die zelfs met dat afschuwelijke voetbal van Koeman niet eens zijn gegarandeerd? Ik zou echt eens serieus aan de mensen hier willen vragen of ze het dan ook acceptabel zouden vinden als Ajax haar unieke speelstijl zomaar even overboord laat gooien ,door een coach die enkel een passant is, voor een tweede plaats omdat de selectie misschien niet goed genoeg is? Koeman is het momenteel zwaar aan het verneuken en probeert door talentjes van 17 jaar te laten invallen zijn positie te rechtvaardigen. In plaats van dat te doen, kan hij zich beter richten op de manier om Coutinho aan de praat te krijgen.

23 september 2021 om 09:42

Dezelfde Coutinho die al jaren niks bijdraagt?
En over de stijl van Ajax gesproken: ik heb al echt meerdere keren meegemaakt dat Ajax niet de huisstijl hanteerde. En daar ook resultaat mee behaalde in de vorm van kampioenschappen. Trainers als Ivic, Brom in de 70 k’er jaren, jaren 80 Linder, Kohn, later nog wouters, ten Cate, maar ook de Boer speelde niet het Ajax systeem. Maar men was wel blij met de prijzen.

23 september 2021 om 09:47



Ik heb het eigenlijk wel meer over de speelstijl sinds de jaren 90, maar feitelijk heb je inderdaad wel gelijk. Over de Boer was het spel niet om over naar huis te schrijven, en ik kan je verzekeren dat de supporters daar zeker niet blij mee waren. Desondanks was zijn spel wel gebaseerd op balbezit, en werd het nooit aangepast aan de tegenstander. Zie bijvoorbeeld die wedstrijden tegen Barca of City in de CL waar veel sterkere tegenstanders werden weggespeeld. Of de wedstrijden tegen Real waar Ajax naief werd weggecounterd. Het feit blijft dat Ajax altijd van het eigen op balbezit geinspireerd spel bleef spelen. Ze hadden ook kunnen kiezen om met 11 voor de goal te blijven hangen, zoals Koeman dat deed tegen Bayern. Ik kan je gerust garanderen dat de supporters dan ook hadden gemuit hoor.
En over Coutinho heb je gelijk dat zijn periode bij Barca bijzonder teleurstellend is. Toch kan je je afvragen of de coach daar ook niet een rol in speelt aangezien hij bij Bayern tussentijds wel bij vlagen succesvol was. Het lijkt me toch dat een coach er alles aan moet doen om een aankoop van 160 miljoen te laten renderen. Maar in plaats daarvan wisselt hij Coutinho voor een 17-jarige Gavi die er logischerwijs nog niet klaar voor is om meteen het verschil te kunnen maken. Wat denk je dat zoiets met het vertrouwen van Coutinho doet? Ik zeg niet dat het succesvol zal zijn, maar Koeman moet zich gewoon niet zoveel bezighouden met het rechtvaardigen van de huidige situatie. In plaats daarvan moet hij er gewoon het beste van proberen te maken, en oplossingen te zoeken. Dat is namelijk de reden waarom hij die positie bekleedt. Echter heb ik gewoon de inruk dat hij de naam Barca op zijn trainerscv wilt hebben en dat voor hem kennelijk voldoende lijkt.

23 september 2021 om 09:58

Ok … ik ben al zo oud dat ik Rinus Michels nog op de bank heb zien zitten toen ik in 1970 bij ADO-Ajax achter het doel stond. Lekker met mijn oom en opa naar het Zuiderpark. Maar daardoor wist ik dat Ajax ook vaak van speelstijl veranderde.

Overigens, mijn familie en andere oudjes zeiden dat Feyenoord vroeger, dus nog voor het Ajax van Michels, de meest aanvallende club was van Nederland, in de jaren 30 t/m 50. Grote uitslagen, maar net te vaak kampioenschappen misliep door de aanvallende stijl. Toen moest je nog eerst je eigen district winnen en daarna een kampioesronde met alle districtwinnaars. Pas in de jaren 60 werd het een werkploeg, een traditie waar we hopelijk weer van afstappen.

Zeer ongelukkige keuze van Koeman geweest om voor FC Barcelona te gaan. Toen was corona al aan de gang en hij wist dat de financiële situatie niet goed was. Vooral daarom had hij niet moeten gaan. Dat hij geen derde kans had gekregen is natuurlijk onzin. Met om de zoveel jaar een nieuwe president komen er altijd kansen.
Met dit elftal een hoge klassering halen in La Liga is echt het maximale. Wat hebben die een winterjas uitgedaan zeg.

Ontsla hem dan gewoon als je het mannetje wilt uithangen? Zo zielig om hem weg te willen werken met pesterijtjes. Koeman doet het uitstekend gewoon die 6-12 mil mee pakken jonge!

Ik denk dat wat Laporta allemaal roept, ook onjuistheden over medische zaken, eveneens niet nodig is. Maar Koeman's droom is uitgekomen. Hij heeft de club getraint, een prijs gepakt en met Messi gewerkt. Ik denk dat als hij straks weg gaat, dat het voor hem ook wel genoeg is betreffende Barcelona. Dromen zijn vaak mooier dan de realiteit. Kan hij met een andere doelstelling trainen, want dat is volgens mij vanaf het begin het bereiken van Camp Nou geweest.

Oogstrelend voetbal zal het dit seizoen niet worden en daar moeten zij zich daar is bij neerleggen, het elftal vindt ik gewoon niets en sorry dan haal je ook nog is luuk de Jong wauh.
Laten ze daar in Barcelona maar is opnieuw met een schone lei beginnen ipv die immense schulden.
Bouwen aan een nieuw elftal, niets kopen maar wat verkopen en dat duurt even ja

23 september 2021 om 11:36



Haha en welke onbenul drong er juist op aan om Luuk de Jong binnen te halen? Welke grapjas zei laatst nog dat hij liever Luuk de Jong voor kopballen wilde dan Neymar? Met Ronald Koeman heeft de club momenteel gewoon een pure subtopcoach gehaald. Het is juist Koeman die afbraakvoetbal introduceert. Geef gewoon Collado de kans. Slechter dan Luuk kan het toch niet, en je creeert ook nog eens gewoon waarde. Maar dat doet Koeman natuurlijk niet. Die wilt liever met lange ballen gaan spelen.

23 september 2021 om 12:24

Heb het niet alleen over Koeman, meer over het wanbeleid daar

Ja, de selectie is niet wereldtop waardig, maar je mag wel meer verwachten dan wat er laten zien is van Koeman. Hij laat Barcelona spelen zonder enig idee, Luuk de Jong meteen in de spits? Op de counter? Tegen Bayern? Tegen Granada, tikte zij ons weg in Camp Nou, en waren Pique en Araujo gevaarlijker dan wie dan ook voorin.

Sergi Roberto op het middenveld blijven zetten terwijl die niks van bakt, Alba blijven opstellen en voorin Memphis laten opboksen tegen de verdedigingslinie van je tegenstander. Als we toch punten gaan verspelen doe het tenminste met mooi voetbal. En Koeman helpt zichzelf en het team niet door ze elke keer af te branden in de media.

“Als je vragen beantwoord kun je je altijd beter uitdrukken.”

Saywhatnow? Beter dan wanneer je goed hebt nagedacht over wat je wilt zeggen en dat hebt opgeschreven ? Interessante theorie.

23 september 2021 om 12:32

@kamiel

"saywhatnow? Beter dan wanneer je goed hebt nagedacht over wat je wilt zeggen en dat hebt opgeschreven ? Interessante theorie."

Kan toch. Na het lezen van zijn zoals jij zegt 'goed nagedacht ' statement kan hij toch daarna vragen beantwoorden van de media.

Nu heeft hij alleen nog meer onrust veroorzaakt door gelijk weg te lopen en geen kans geven op vragen.

23 september 2021 om 13:46

Dat is een compleet ander punt. Ik benoem alleen de gebrekkige/afwezige logica in de uitspraak dat men zich beter zou kunnen uitdrukken in antwoord op een vraag dan wanneer diegene zonder directe tijddruk gedachten op papier kan zetten. Logischerwijs lijkt mij dat precies andersom.

Ter Stegen is top, maar al een tijdje niet meer in zijn 'houdt alles tegen'-vorm.

Alba is ruk, Garcia een wilde stoorzender, Araujo is wel goed, Dest kan niet verdedigen, Pique is ver over the hill en veel geblesseerd. Lenglet en Umtiti zijn ook niks. Mingueza vind ik wel een goede. Balde begon leuk, maar is ook maar 17. De enige goede rechtsback, Emerson, is verkocht.

Dan heb je op het middenveld Frenkie en Pedri, maar Busquets is op, dus je krijgt nooit balans op je middenveld. De rest is of te jong (17 is echt te jong), of te slecht, of hetzelfde type als wat er al staat. Zonder een goede Busquets kun je bijvoorbeeld nooit Puig opstellen. Zeker niet met deze verdediging. Sergi Roberto is dan aardig, maar ook geen top. De enige goede vervanger van Busquets speelt nu bij Leipzig.

Aanval heb je het blinde renpaard Dembele, Ansu Fati wiens knie na een third opinion uiteindelijk toch niet vervangen werd (als die op niveau terugkomt is het een wonder), Braithwaite die een soort Cyriel Dessers plus is, Luuk de pinch-hitter met een gebrek aan scorend vermogen, Coutinho die alleen maar naar binnen wil trekken en schieten, Aguero die zwaar afgetakeld is, Demiral van 17... en Memphis.

Een selectie die totaal niet in balans is dus. En de machine Barca heeft meer onderdelen die vervangen moeten worden dan onderdelen die werken of alleen een beetje bijschaven nodig hebben. Ik kom aan 5 spelers die aan de Barca droomstandaard (kampioens- en CL-kandidaat) voldoen: Ter Stegen, Araujo, Frenkie, Pedri, en Memphis. Probleem is dat je dan 6 basisposities ondermaats hebt, om van de bank nog maar te zwijgen. Daarbij is er heel weinig restwaarde op de overbodige spelers, die ook nog eens aan de straatstenen niet te slijten zijn. Barca is blut. En de enige spelers die geld vertegenwoordigen wil je nu juist niet verkopen want dan ga je dweilen met de kraan open.

De situatie is rampzalig. En wat meer voor de hand ligt dan dat het beter wordt is dat het slechter wordt, zeker als de goede spelers realiseren dat ze hun beste jaren gaan vergooien aan de wederopbouw van deze puinhoop. Ik zou hen, en zeker Frenkie, zelfs aanraden zsm een Van Persie 'tje te doen want dit komt op korte termijn never nooit goed.

Waar maken mensen zich druk om? De coach.

Dit statement van Koeman knaagt natuurlijk enorm aan het ego van Laporta., die nu nog meer frustratie zal opkroppen. Dat zal haar uitwerking niet gaan missen.

Laporta, wat een misselijke kwal ben jij zeg! Ik was er voorstander van dat je weer president werd. Maar daar is nu niks meer van over! Jii bent precies wat er mis is met Barca!
Het is allang niet meer mes que un club!

23 september 2021 om 18:38

Wat ik begrepen heb is dat laporta barcelona weer aanvallend wil zien spelen in een 433 of 343 formatie als koeman dan zo eigenwijs is en nog steeds 352 opstelling blijft hanteren
En ook nog met 0 3 er afgaan tegen bayern
Met slecht voetbal.
Dan lijkt me het logisch dat laporta zich er mee gaat bemoeien of moet hij net doen als of
Er niets aan de hand is.

Ze zouden die Laporta weg moeten sturen in plaats van Koeman. Wat verwachten ze nou.. Dat Koeman van dit zooitje ongeregeld een wonderploeg kan maken? Nee er loopt geen Iniesta, Messi, Ronaldinho, Xavi, Puyol, Deco meer rond in deze selectie. Dus er wordt gewoon gehandeld naar de kwaliteit van de ploeg. Dan hadden ze een paar jaar geleden maar moeten handelen als Bayern. Optijd verjongen.. Dus je kunt Koeman niet kwalijk nemen dat het zo slecht gaat op het moment. Je kunt Guardiola, van Gaal, Klopp, Mourinho of wie dan ook voor de groep zetten. Maar je houdt dezelfde resultaten..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren