Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Makkelijke vraag op televisie lijkt einde voor Ronald Koeman in te luiden

Laatste update:

Barcelona weigert openlijk zijn steun voor Ronald Koeman uit te spreken. Enric Masip, adviseur van voorzitter Joan Laporta, kreeg bij TV3 de vraag of de Nederlander binnenkort zou worden ontslagen. “Ik ga geen ja of nee zeggen”, benadrukte Masip op de Catalaanse televisiezender. “Hij heeft het vertrouwen gekregen om trainer van Barcelona te zijn. Maar als je ziet dat dingen niet werken, dan is het normaal om te twijfelen.”

Met zeven punten uit drie duels was Barcelona voorafgaand aan de interlandperiode redelijk tot goed aan het nieuwe seizoen gestart. Daarna volgde echter een kansloze 0-3 nederlaag tegen Bayern München in de Champions League en een 1-1 gelijkspel in eigen huis tegen Granada. Hoewel ook Laporta inziet dat Barcelona met een gebrek aan kwaliteit kampt, is het de voorzitter naar verluidt vooral te doen om de speelwijze onder Koeman en het feit dat hij bepaalde spelers niet meer speeltijd wil geven.

Net als eerder dit jaar wordt ook nu weer de naam van Xavi genoemd als mogelijke nieuwe trainer van Barcelona. Masip gaat zijn naam niet uit de weg. “De referentie van de voorzitter is altijd Johan Cruijff geweest. Je hebt bijvoorbeeld trainers als Josep Guardiola en Xavi. Laporta heeft altijd gezegd dat Xavi op een dag Barcelona gaat trainen.” Xavi was al inzet van de verkiezingsstrijd om het voorzitterschap in maart. Hij verlengde zijn contract als trainer bij het Qatarese Al Sadd in het voorjaar echter tot medio 2023.

Masip erkent dat de schuld van ruim een miljard euro ervoor zorgt dat de beste spelers ter wereld niet langer naar Barcelona komen. "In april konden we de salarissen bijna niet betalen. Het bestuur heeft gaten gedicht, in plaats van dat het heeft kunnen bouwen aan de toekomst. De fans moeten geduld hebben en erop vertrouwen dat we de situatie kunnen rechtzetten. We zijn als een patiënt op de ic. Maar we zijn 'Barça', dat mag men niet vergeten”, sluit de adviseur met een waarschuwing af.

Koeman benadrukt deze week in gesprek met Voetbal International zijn relatie met Laporta nu in orde is. “Er zijn dingetjes geweest, maar die hebben we als volwassen mannen uitgepraat en dan ga je verder. Zo werkt dat. Daarbij ken ik hem al lang, hè. Laporta is eigenlijk een heel gezellige man met wie je prima een wijntje kan drinken. Maar hij is ook supporter. De financiële problemen van de club raken hem, hij wil het beste voor de club. Ik ook, dus daarin hebben we elkaar gevonden.”

Koeman weet echter niet voor hoelang en hij deed deze uitspraken bovendien in aanloop naar het duel met Granada. “Voor zo lang we winnen. Ik weet hoe het werkt, maar juist in dit soort moeilijke situaties haal ik het beste uit mezelf en het team naar boven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer Koeman! Zou er nog een trein voor hem klaarstaan?

22 september 2021 om 08:40

misschien de trein naar Eindhoven

22 september 2021 om 09:42

Zou wel mooi zijn.

22 september 2021 om 11:04

😂😂

22 september 2021 om 11:51

Laten we hopen dat de KNVB trein weer langskomt na het WK als Louis klaar is. Hij blijft de beste keuze. Ik snap overigens echt niet dat Koeman hier nu de schuld van krijgt. De selectie is toch gewoon matig? Piqué, Alba en Busquets zijn gewoon over the hill. Daarbij zijn er tevens blessures bij sleutelspelers zoals Dembele Aguero en Pedri. Messi is vertrokken. En toch is het de schuld van Koeman.

22 september 2021 om 13:42

Laten we hopen van niet. Koeman moest zo nodig midden in een proces naar Barca. En met het aantrekken van de Boer heeft de KNVB haar quota sociale werkplaats voor de komende 100 jaar gevuld.

Coach NL elftal is een prestige baan.

22 september 2021 om 15:02

Wat doet deze gast uberhaupt op televisie. Een of andere adviseur niet eens op technisch gebied. 1 hij zou als adviseur op de achtergrond moeten blijven en 2 zou hij hier niet op moeten antwoorden want dat is niet zijn vakgebied.
Echt een poppenkast van aandachtsgeile mensen maakt Laporta ervan

22 september 2021 om 09:05

Koeman wist dit vooraf reeds. Vandaar die mooie afkoop natuurlijk. Hij dacht jaartje Spanje in de zon en met een zak geld retourtje Nederland. Heb eigenlijk nooit echt een zwak gehad voor Barca. Nu begint het eindelijk in elkaar te donderen en komt er steeds meer bagger naar buiten.

22 september 2021 om 09:57

Zou hem met open arme. Ontvangen bij Arsenal, dit is misschien pijnlijk voor Koeman, maar wel gewoon hoe het er aan toe hoort te gaan bij een topclub. Het bestuur kan geen middelmaat accepteren, en moet blijven streven naar de top, en als de coach daar niet aan voldoet moet er iemand anders in de plaats komen, waarmee ze denken dat ze dat wel kunnen. Het irriteert mij mateloos dat supporters en het bestuur van Arsenal middelmaat accepteren.

22 september 2021 om 10:15

Een topcoach gaat ook niet met dit middelmatige materiaal van Barca willen werken en al zou Barca er dan 1 vinden die dat wel wil dan kunnen ze zijn salaris niet betalen

22 september 2021 om 11:15

Een coach die gewoon wat beter voetbal brengt is al genoeg. Als dit lelijke voetbal nu nog resultaten zou opleveren dan kun je er iets van vinden maar dat gebeurt ook niet.

22 september 2021 om 11:21

En dat geloof je zelf? Als er nu een coach komt die leuk aanvallend voetbal speelt en geen resultaten boekt is dat de volgende coach die op het trainerskerkhof van Barca beland

22 september 2021 om 11:34

Ja dat geloof ik, Laporta heeft namelijk nooit uitgesproken dat ze dit seizoen kampioen moeten worden.

22 september 2021 om 12:08

@lierse1997:

Het is even afwachten, maar als Laporta straks de knoop dan doorhakt op basis van resultaat dan is dat natuurlijk wel hypocriet.

Als het niet om resultaat draait en Koeman op basis daarvan wordt ontslagen dan is dat niet logisch.

Maar goed, we gaan waarschijnlijk een reden horen als "koeman past niet in de visie van de club EN de resultaten waren er ook niet naar..."

Maar als Barca dan wel een opvolger vind volgens hun visie en de resultaten dan ook tegen gaan vallen, dan ben ik benieuwd of Barca en aanhang meer geduld gaan hebben.

To be continued...

22 september 2021 om 12:10

Dat is wel lekker naïef Lierse, een coach die leuk voetbal speelt maar daardoor 5de wordt in Spanje kan gewoon z’n biezen pakken hoor.

22 september 2021 om 12:22

Beter dan een coach die vijfde wordt met klotevoetbal. Top vier met beter voetbal dan nu is perfect mogelijk voor Barcelona. Want laten we niet doen alsof de rest van la Liga overloopt met kwaliteit.

22 september 2021 om 12:31

@lierse:
Het is voor ons altijd makkelijk praten.
Maar geduld wordt vaak beproefd in combinatie met resultaat.
Je kan het mooiste voetbal hebben, maar als je geen potten kan breken dan kan het vooral in de voetballerij snel gaan.

Ongeacht wie de volgende trainer wordt, hoop ik dat zowel het bestuur als aanhang in ieder geval het geduld kan ophoesten.
En nee, het is wellicht zo dat niet iedere tegenstander kwalitatief goed is, maar een ervaren en een geslepen team wat als collectief een sterke prestatie kan neerzetten kan tegenover een jong en onervaren team altijd slecht uitpakken, met name wanneer je Barcelona bent en mindere tegenstanders bijna altijd een parkeer-de-bus tactiek hanteren.

22 september 2021 om 12:46

In de wedstrijd tegen Granada heeft Barcelona dit seizoen het meeste voorzetten gegeven van alle teams in de topcompetities. Dat is gewoon vloeken in de kerk. En hebben ze niet al veel geduld gehad met Koeman? Hij zit er al meer dan een jaar, en het gaat steeds minder qua veldspel.

22 september 2021 om 12:56

Ja ..zoveel voorzetten gegeven en zo weinig rendement. Precies wat ik bedoel, heb je de wedstrijd gezien tegen Granada waarbij het 16 meter gebied met bijna alle 11 spelers vol zat? En daarbij al het acteerwerk erbij kwam kijken (dus geslepenheid en ervaring van het andere elftal wat als collectief koste wat het kost de winst binnen wilden slepen)

Het is tekenend dat uitgerekend Araujo en Pique de gevaarlijkste waren in die fase van de wedstrijd.

En ik zeg ook niks dat ze wel of niet veel geduld hebben gehad met Koeman, maar dat als er een vervolg komt met een andere trainer en die trainer dan ook ditzelfde zou hebben aan spelers en fantastisch mooi voetbal laat zien maar ook hetzelfde resultaat zou halen, hoelang gaat men dat dan behappen?

22 september 2021 om 13:30

''de fans moeten geduld hebben en erop vertrouwen dat we de situatie kunnen rechtzetten. We zijn als een patiënt op de ic.'' Deze man zegt het zelf. De fans moeten dus geduld hebben, maar de club niet met zijn trainer? Kijk naar het beschikbare materiaal tegen Granada, dat is toch om te janken. De verdediging was gemiddeld nog geen 20 jaar en de flanken bestonden uit een man uit vorm (coutinho) en een talentje van 18 jaar. Het zijn een stel laffe takken in het bestuur / directie, dat was altijd al zo, daarom heb ik ook niks met deze club, maar deze situatie haalt het slechtste in ze naar boven.

22 september 2021 om 13:39

@GunneRo, en kun je de selectie van Granada dan ook even bespreken?

22 september 2021 om 15:05

Komop Lierse wat is dit. Als Fatih, Dembele, Aguero, Coutinho, Pique er gewoon bij waren. Denk je niet dat het veldspel dan beter zou zijn? Denk je niet dat de middenvelders en verdedigers dan meer rust krijgen wat het veldspel ten goede komt. Jullie oordelen op Bayern en Granada maar volledig los van de werkelijkheid. Puur Koeman bashen

22 september 2021 om 16:36

@Mancunian, nee dat denk ik niet. Op basis van wat hoor ik je al denken. Nu dat is best eenvoudig. Op basis van de het vorige seizoen. Of ben je dat vergeten. De slechtste competitiestart in meer dan 20 jaar. Dan was er even een betere periode qua resultaten omdat Messi 16 goals en 8 assists geeft in 15 wedstrijden maar als ze dan even dicht bij de titel komen dan halen ze 5/15 tegen Granada (nederlaag), Valencia (winst), Atletico (gelijkspel), Levante (gelijkspel) en Celta (nederlaag). Tel daarbovenop dat ze 1/12 hadden in de topwedstrijden en je kan toch niet anders dan concluderen dat het gewoon niet goed genoeg is? En dan komt dat huidige seizoen met Burnley-voetbal er nog even bij. Dus ik oordeel totaal niet alleen op Bayern en Granada, al zijn dat twee schandalige vertoningen geweest met twee diepterecords.

22 september 2021 om 10:51

Hij wist waarvoor hij tekende, want hij wist ook dat het na de presidentsverkiezingen klaar was. Dat het nog zo lang geduurd heeft, komt puur doordat ze geen geld hadden. Bizar dat hij oranje hiervoor liet lopen en nu Van Gaal laat oogsten wat Koeman gezaaid heeft.

22 september 2021 om 12:19

@siepie:

Toen hij tekende zal er vast wel verteld zijn aan Koeman door de vorige president, dat hij geen hele gekke aankopen kon doen vanwege de financiele situatie.
Wat hij waarschijnlijk nog niet wist was dat in zijn 2e jaar Messi, Griezmann, Emerson, Firpo zouden vertrekken en daarvoor in plaats een enorm slechte kwaliteit injectie erbij kreeg in de vorm van Luuk de Jong... Depay laat ik even in het midden, die zal af en toe nog wat leuks doen.

Daarbij waren er een aantal die lang geblesseerd waren zoals Ansu Fati, Coutinho en dat Aguero ook in de voorbereiding al een blessure kreeg.

Sja sta je dan als trainer zonder budget en één en al jonkies zonder ervaring.
Ik hoor een aantal dan zeggen "nou hij gaf de jeugd anders ook geen kans..." Bij deze krijgen ze nu de kans en komen (ja ook door toedoen van tactische keuzes en wellicht de sturing vanuit trainer) vooralsnog niet uit de verf.

Omtrent de bondscoach vacature... nja heel eerlijk. Hoe groot is de vijver nou in NL met de aantal capabele trainers? Dus wanneer Louis zijn termijn/toernooi heeft gehad en besluit te stoppen, zal Koeman vast wel weer benaderd worden.

22 september 2021 om 14:00

Mooi verhaal, maar alles na 'in zijn 2e jaar' doet er niet toe. Er kwam een nieuwe president, dus dan ga je eruit. De harde (soms oneerlijke) realiteit van trainer zijn bij Barca.

22 september 2021 om 14:13

Siepie..

Te kort door de bocht... "er kwam een nieuwe president, dus dan ga je eruit".
Alsof de kans om barca trainer te zijn iedere dag wordt aangeboden en hij een glazen bol had en kon zien wat er in de toekomst aan meuk zou tevoorschijn komen.
Maar als jij zo kortzichtig naar elke trainersfunctie kijkt, dan is alles wel een mooi verhaal ervoor en erna...

22 september 2021 om 14:53

Toen hij de overstap maakte, zei ik hier al dat het ongelooflijk dom was en dat hij het EK vanaf zijn bank in Nederland zou bekijken. Hij had de club goed genoeg moeten kennen om dit te weten.

Uiteindelijk had ik geen gelijk, want hij mocht nog wat maanden langer blijven. Maar hij heeft simpelweg geluk gehad dat er geen geld was, anders was hij al eerder weggestuurd. Namelijk op het moment dat Laporta tegen koeman zei 2 weken bedenktijd nodig had om een vervanger te zoeken. Toen hoopte hij dat koeman de eer aan zichzelf zou houden.

Even voor de duidelijkheid.. Ik vind het belachelijk als Barca nu die paar centen die ze hebben, ineens gaan besteden om koeman te ontslaan. En ik vind de spelletjes van Laporta vrij onsmakelijk. Ik zou hem zelf nooit ontslaan in deze situatie, dus ik kijk helemaal niet op die manier naar de trainersfunctie. Maar ik zeg alleen dat dit te voorspellen was.

22 september 2021 om 15:44

Nee dat snap ik ook wel Siepie en ik begrijp je ook wel.
Maar ik denk niet dat wij met zijn allen en Koeman, wisten dat het dusdanig slecht was met de financien dat er zo veel spelers uiteindelijk de laan uit gestuurd werden, inclusief Messi.
Iedereen had wel een globaal idee hoe het bij Barca, Real en Atletico zat, maar van de 3 had niemand verwacht dat de bezem er zo heftig doorheen moest bij Barca en dat de andere teams nog redelijk intact zijn gebleven. Dan probeer ik eigenlijk de blessures er niet bij te tellen, maar op het moment weegt dat ook wel zwaar mee als je ziet wat er nu staat. De jonkies hebben potentie, maar zijn tot nu toe geen wereldspelers a la Mbappe, Haaland, etc etc.
Maar wel eens dat het tactisch geen wonder trainer is, dat hebben we allemaal de afgelopen 10 jaar wel gezien van Koeman.
Dat Nl'se elftal en Koeman... geloof me, gezien hoe dramatisch ons KNVB het nu doet met het zoeken en vinden van een "geschikte" trainer komen ze op den duur wel weer uit bij Koeman.

22 september 2021 om 16:54

Wel een interessante laatste zin trouwens. Nu je het zegt ben ik wel benieuwd hoe rancuneus of vergevensgezind de knvb zich op gaat stellen. Hoe zou jij dat vinden?

22 september 2021 om 17:32

Hmm wat ik ervan vind, persoonlijk zou ik niet meer naar Koeman kijken.
Ook niet als je geen beter alternatief hebt.

Ik als fan zou best wel een keer een out-of-the-box idee willen proberen in de vorm van een buitenlandse trainer. Een trainer wat wel voor aanvallend voetbal staat, maar niet per definitie 433 of Cruijfiaans moet spelen.
Na het ontslag van FdB zag ik een aantal mensen vragen/roepen om bijv Wenger, Joachim Low en zag zelfs de naam Zidane voorbij komen.
Nu zeg ik niet dat het de eerder genoemde personen kandidaat moeten zijn, maar een nieuwe frisse wind en visie vanuit een trainer perspectief zou ik die gok wel willen wagen (a la Martinez en Henry bij Belgie).
Louis heeft inmiddels al een beetje de oude Hollandse school al omgevormd in 2014 naar een 532 systeem omdat hij destijds al zag dat de ontwikkeling van andere landen/clubs van kleiner kaliber steeds meer gingen inzakken en op omschakeling speelden en tegen een 433 systeem effectief bleek te zijn.
Alleen is die 532 ook niet helemaal wat altijd stabiel loopt in het Nl'se elftal (ook afhankelijk van de type spelers wat je op dat moment hebt natuurlijk.)

Jij?

Koeman kan echt beter de eer aan zichzelf houden, dit blijft maar door etteren op deze manier. Als Koeman een selectie had zoals Guardiola of Rijkaard in de glorie tijden, dan had ik het nog wel begrepen. Maar als mensen je als Luuk de Jong de punten voor je moeten binnen halen is dat bijna duister en onbegonnen werk. 🙄

22 september 2021 om 08:20

Zou jij 6 tot 12 miljoen afkoop laten liggen om de eer aan jezelf te houden?

22 september 2021 om 08:39

Als ik de verhalen van Setien hoor, is het maar de vraag of Koeman ooit iets van die centen gaat zien. Waarschijnlijk krijgt hij jaarlijks een paar telefoontjes of hij niet af wil zien van die smak centen.

Maar mes que un club hè. Prachtige 'familie'.

22 september 2021 om 08:52

Tsja, maar er recht op hebben of er vledig afstand van doen maakt wel een verschil toch?

22 september 2021 om 14:46

😆👍🏾

22 september 2021 om 08:21

En door wie is Luuk de Jong gekomen? Door Koeman zelf, dus daar is hij zelf schuldig aan.

22 september 2021 om 08:29

Noem dan eens een alternatief tegen dezelfde condities. Als je als Barca al in de vijver moet vissen dan is het wel zo begrijpelijk dat je als trainer kiest voor een spits die je kent. Er was geen geld, dus Barca moest vissen in de vijver 2 klasse onder Braithwaite.

22 september 2021 om 08:50

Als je als Barcelona zijnde moet vissen in ‘een vijver 2 klassen onder Braithwaite ‘, dan zou je niemand moeten halen. Punt. Wie haalt ook in zijn hoofd om met de spelers van Barcelona, die opgeleid zijn om tot aan de kleine rechthoek te combineren, ineens blind ballen in de 16 te gaan pompen. Daar ligt nou niet bepaald de sterkte van de spelers die Koeman momenteel tot zijn beschikking heeft.

22 september 2021 om 08:53

Giroud was vrij. Nou moeten we ook niet doen alsof Koeman heilig is. Koeman is een meester in vingers wijzen en ook dit seizoen is dat niet veranderd.

22 september 2021 om 08:54

Je moet Luuk de Jong gewoon niet halen, je kan nog beter een spits uit het equivalent van Barca A1 doorschuiven, al kan die weinig. Luuk de Jong kan helemaal niks en dat weet je van tevoren al.

22 september 2021 om 09:02

Giroud was al naar Milaan op dat moment.

Ik snap de kritiek op het halen van Luuk. Logisch is totaal niet de kwaliteit die je verwacht. Maar mensen vergeten dat hij is gehaald als pinchhitter. Een kopsterke speler om in de laatste minuten van de wedstrijd nog iets te kunnen forceren. Niets meer niets minder. Deze hebben ze ook in de jeugd niet rondlopen.

Gezien de dramatische middelen en het pas laat kunnen schakelen omdat er eerst salarissen verlaagd moesten worden en spelers verkocht moesten worden komt met last minute op Luuk uit omdat hij in het profiel paste van het type speler die ze nog niet hadden.

22 september 2021 om 09:07

Er is geen geld, ga je dan vervolgens maar een spits pakken dat totaal niet voldoet en zelfs bij Sevilla er niet aan te pas komt? Dan koop je toch niemand?
Daarnaast heb je toch wel een scouting waarbij een spits uit weet ik veel waar een optie was? Alles beter dan de Jong waarvan je al weet dat hij het in de Spaanse competitie niet kan bolwerken.

22 september 2021 om 09:15

@Elegis Griezmann is mede geloost vanwege zijn salaris door Barca. Ik neem aan dat Giroud meer salaris eist dan Luuk De Jong dus de vraag is of Giroud haalbaar was

22 september 2021 om 11:05

Ik denk dat als Koeman goed gehandeld had, dat hij dan best een Diego Costa of Olivier Giroud aan had kunnen trekken. Zelfde type spits, alleen allebei 2 klasses beter. Costa was transfervrij, Giroud kostte 1 miljoen. Zelfs Mandzukic was wellicht te porren voor barca voor hij met pensioen ging..

22 september 2021 om 11:11

@pango zoveel kopgoals heeft Luuk niet meer gemaakt de laatste tijd. Dus dan is er niet al te best gescout.

Overigens vind ik dat Koeman ondanks dat hij ondermaats presteert, ook echt te maken heeft met onrealistische verwachtingen. Het bestuur ziet graag minstens 1 prijs dit seizoen, maar ik denk dat ze al die prijzen afgesnoept zien worden door de betere selecties uit Madrid. Real en Atletico zijn momenteel gewoon verder met bouwen dan Barca. Als Koeman top 3 eindigt, heeft hij gepresteerd naar de mogelijkheden van het materiaal
Verder moet het bestuur niet zeiken over spelopvatting. Zet Laporta dan zelf maar voor de groep. Dan mag hij lekker zelf 8e eindigen met leuk voetbal😉

22 september 2021 om 11:16

En araujo heeft laten zien dat hij 35 keer gevaarlijker is in de lucht dan de jong.

22 september 2021 om 11:29

Klopt ook, praat het ook niet goed, maar sommige mensen praten hier alsof Luuk als 1e spits is aangetrokken en dat is niet zo.

Er is niet goed gescout inderdaad, er gaat vanalles mis binnen de club. Omdat er niet (of slecht) gescout is. Worden verkeerde keuzes gemaakt.

22 september 2021 om 08:21

Sule, met je eens hoor, maar moet je je weg laten pesten daar? Want dat is wat ze duidelijk proberen, Koeman zo treiteren dat ie besluit zelf maar op te stappen. Kan me voorstellen dat ie dat niet wilt, scheelt hem ook vele miljoenen. Maar dat "Mes que un club" gevoel is bij veel supporters volledig verdwenen. Wat doet Barca zichzelf aan op deze manier? Meer dan een club? Ja, een enorm wespennest! Vreselijk.

22 september 2021 om 08:39

@Formus, Koeman heeft zich moeten uitkopen voor 5M bij de KNVB, daarom heeft hij deze 6M opgenomen als hij dit jaar ontslagen zou worden. Het is meer dan logisch dat hij dat geld niet laat liggen, hij heeft namelijk zelf 5M geïnvesteerd om die club te gaan trainen/helpen. Wie gooit een 5M investering weg omdat je een beetje getreiterd wordt? Sta je wel echt zwak in je schoenen.

22 september 2021 om 08:51

Oh heeft Koeman 5m betaald om de KNVB te kunnen verlaten? Dat wist ik niet eens. Ik dacht dat Barca dat wel voor zijn rekening zou genomen hebben.

22 september 2021 om 09:17

@Formus klopt, maar Koeman laat zich wel erg kennen met die docu van hem waar hij en zijn vrouw zitten te janken. Niet slim want dan weet die Laporte dat je er moeite mee hebt en die blijft je dan proberen weg te pesten

22 september 2021 om 13:21

@Thenry_228 Jaa kwam ik ook pas laatst achter door onze vriend Sierd, niet echt een officiele bron maar hij is meestal wel goed op de hoogte. Daartegenover heeft hij 6M in zijn contract bij Barcelona laten opnemen.

22 september 2021 om 14:49

Formus weg laten pesten is ook geen lekkere optie nee. Daar heb je zeker wel een punt, het lijkt inderdaad alsof ze hopen dat hij zelf stopt. En mes que Un club was natuurlijk onzin, daar zijn we het wel allemaal over eens nu. Belachelijk een man met zulke verdiensten.

22 september 2021 om 08:22

Wat bedoel je met de eer aan jezelf houden? Zelf opstappen en minimaal 12 miljoen mislopen, zou jij dat hebben gedaan? Lekker blijven zitten totdat je ze wegsturen en alles in 1x laten uitbetalen! Heerlijke clausule voor Koeman en drama management van de club.

22 september 2021 om 14:51

Mizuno als je al veel hebt dan is het toch anders? 50 miljoen geschat vermogen.

22 september 2021 om 08:22

Ik zou Barca die miljoenen mooi laten betalen. Laat ze maar voelen wat een dom beleid ze voeren.

22 september 2021 om 08:55

Inderdaad dom om Koeman aan te stellen, duidelijk geen Barca coach. Bij de voorgaande topic geeft hij nog eens toe dat Messi alles verbloemde vorig seizoen en dat hij daarin geen aandeel had.

22 september 2021 om 12:37

Messi verbloemde toch ook alles? 50 procent van het totale rendement en hij houdt ook nog eens structureel drie tegenstanders bezig.

22 september 2021 om 14:50

Migi het beleid daar is zeker maanden zoek ja! Jammer van zo een mooie en grote club.

22 september 2021 om 08:36

Sufridor en Berserko het cruciale verschil is, dat die man en zijn kinderen het geld niet meer op kunnen maken. Dat is iets anders dan 'onze' situatie. Als je 50/60 miljoen hebt, wat die man zal hebben dan vind ik het totaal anders mannen.

22 september 2021 om 08:56

Hoe kom je in hemelsnaam er bij dat Ronald Koeman 50-60 miljoen euro heeft? Bovendien is dan jezelf 12 miljoen euro door de neus boren alsnog heel erg veel geld.

22 september 2021 om 09:40

Hahaha in de situatie waarin Koeman nu verkeert zou ik zelfs de €1,50 bonnetjes verhalen. Uitpersen die handel.

22 september 2021 om 10:13

Ik denk niet dat Koeman nog dingen van 1,50 koopt maar eens hoor Regulator. Het is moeilijk om je clubliefde te behouden, die Koeman wel heeft volgens mij, wanneer de mensen achter de club zo lelijk zijn. En wat is een club nu veel meer dan haar mensen?

22 september 2021 om 10:27

@sulejmanii: Koeman heeft wellicht inderdaad zoveel geld dat hij het nooit meer op kan krijgen, maar dat wil toch niet zeggen dat je van die zes miljoen moet afzien? Zeker als je ziet hoe Barcelona en Laporta hem weg proberen te pesten, dan zou het voor mij --ongeacht de financiële noodzaak-- een principekwestie worden.

22 september 2021 om 12:46

Lastige kwestie. Een club bestaat uit het merk en z'n beleid. Een club beoordelen op z'n beleid vind ik altijd zo kort door de bocht, omdat het beleid gemaakt word door passanten. Anderzijds; als de mensen die het merk vertegenwoordigen net zo surrealistisch zijn als de mensen die het beleid hebben bepaald en je slachtofferen omdat ze niet beseffen hoe slecht de situatie eigenlijk is, waarom zou je dan nog water bij de wijn moeten doen? Natuurlijk maakt Koeman fouten. Dat is ook deels inherent aan de situatie, want geen trainer ter wereld heeft geleerd hoe hier mee om te gaan. Als zelfs een puinruimer het puin niet kan ruimen, zou je denken dat het besef er wel een keer is, maar zelfs nu is dat er niet. Barcelona schreeuwt wanhoop op het moment. Maar goed, ik heb geen medelijden met Koeman. Dit was zeer makkelijk van tevoren te voorspellen. Hoe dan ook gaat Koeman de laatste niet zijn. Volgend jaar gaat het over een ander, het jaar erop weer over een ander en zo stapelt het trainerskerkhof zich op. Je zou denken dat er een belletje was gaan rinkelen toen het spel met het seizoen en de trainer defensiever en stroperiger werd.

22 september 2021 om 14:53

Ik had dat als ik me niet vergis gelezen bij de quote. Alleen al bij Everton had hij volgens mij een miljoen of 20 meegekregen. Eens 12 miljoen is heel veel, maar het ging toch om 5 a 6 miljoen?

22 september 2021 om 14:55

Sirius bij het beleid gaat het al mis, wel jammer van zo een ooit grote club.

22 september 2021 om 08:38

Sulejmannii raad is wie Luuk wilde halen? Raad is wie Luuk opstelt en vervolgens op de counter gaat spelen? Raad is door wie et spel de laatste maanden steeds slechter en slechter is. Raad is wie het team niet scherp kon krijgen om het seizoen vorig jaar succesvol af te sluiten. Koeman is verantwoordelijk, hoe je het went of keert. Niemand verwacht prijzen maar Koeman maakt ook fout na fout.

22 september 2021 om 08:59

Ok van Luuk De Jong en de counter laten voetballen was 1 match en is zeker te vergeven. De rest heb je zeker een punt. Maar nu komt de vraag: heb je wel enig garantie dat met een ander trainer beter zal worden? Hoeveel trainers heeft Barcelona nou weer niet gehad? Denk je serieus dat met een ander trainer, Barcelona opeens tiki-taka zal voetballen? Ik denk echt dat de fans en Laporta realistisch moeten blijven. Koeman is er, laat hem ook het seizoen afmaken.

22 september 2021 om 09:05



Als ze nou niet terwijl ze blut waren een half miljard hadden uitgegeven en een ouder wordende Messi niet ieder jaar 2 keer zoveel salaris zouden hebben gegeven had Koeman Luuk niet gehaald hoor. Van 180 miljoen per speler naar transfervrij is nogal een verschil. Jullie zijn gewoon topclub af voor nu en met de volgende trainer wordt het ook niets. Na Pep heeft Barca alleen maar net niet trainers gehad. Die hadden alleen een bizar goede selectie. Zo'n Luis Enrique heeft ervoor en erna ook nooit iets boeiend meer gedaan. Koeman past daar prachtig tussen. Ook een aardige trainer, verder niets.

22 september 2021 om 09:41



@cmg niemand verwacht ook tikki-taka hoor en die garantie heb je ook niet. Maar er zijn genoeg ploegen in Europa met minder materiaal die gewoon leuk spel laten zien. Daarnaast is de voornaamste reden waarom van mij Koeman weg mag is omdat het niet de coach is van Laporta. Deze hele situatie zorgt voor onrust omdat die 2 gewoon niet klikken en aan alle kanten wordt er aan de stoelpoten van Koeman gezaagd. Ik heb liever dat Laporta zelf een coach neerzet waarvan hij 100 vertrouwen heeft. Denk dat dat al voor meer rust zorgt waardoor de ploeg lekker hun ding kunnen doen. Daarnaast denk ik dat die enorme druk op Koeman ook niet gezond is, vooral niet met zijn hart problemen. Tuurlijk bij Barca is er al druk maar laat staan als de president je niet wil hebben. Dan voel je de bui al weer hangen na een achterstand. Ik heb liever dat er iemand nieuw komt, die Laporta zelf kiest, vertrouwen geeft en even laat zitten om iets op te bouwen. Het is op bestuurlijk niveau al chaotisch, laat het in ieder geval niet op het veld ook zo chaotisch zijn.

22 september 2021 om 11:03

Ze voetbalden niet heel veel beter onder Setien en toen hadden ze nog Messi om de kastanjes uit het vuur te halen. Het spel van nu verschilt niet zo heel veel van dat toen.

22 september 2021 om 11:05

Villanova (rip) was wel goed bezig hoor. Eeuwig zonde dat hij ziek werd en is overleden.

22 september 2021 om 11:19

Ze voetbalden veel beter onder Setien, dat was de periode dat Puig echt goed speelde. Koeman begon vorig jaar degelijk, halverwege schakelde hij over op een 5-3-2 en nu is het een matige vorm van Burnley aan het worden.

22 september 2021 om 12:51

Tja, je krijgt het er niet in bij de meeste supporters. Je bent 50 procent van het totale rendement verloren deze zomer en vorig jaar met Suarez ook nog zo'n 20 a 30 procent. Koeman is inderdaad verantwoordelijk en Koeman zal ongetwijfeld niet foutloos zijn, maar niet voor niets wordt het spel met het jaar minder en minder. Dat gebeurde onder z'n voorgangers al. Er zijn zoveel dingen die je als bestuur kunt doen om de situatie beter te krijgen, maar sinds Laporta er zit, rommelt het al enorm. Het is pure wanhoop en de Champions League die in gevaar komt speelt daar ongetwijfeld een enorme rol in. Maar laten we het functioneren van Koeman even buiten beschouwing laten: Wat voor oplossing heb jij in gedachten? Barcelona tikt de oprotpremie af en dan...?

22 september 2021 om 12:56

Een trainer die er een beetje leuk voetbal in brengt. Koeman heeft gewoon twee negatieve records verbroken in de laatste twee wedstrijden bij Barcelona en zit nu heel zijn selectie naar beneden te praten (leuk voor hun zelfvertrouwen). Mensen die echt doen alsof je geen leuker voetbal kan spelen dan Burnley met deze selectie zijn toch ook moeilijk serieus te nemen niet? En dat alles kunnen we optellen met zeer matige resultaten. De selectie van vorig seizoen was bijvoorbeeld beter dan die van Real Madrid (zeker door al het blessureleed) en toch was het allemaal een stuk minder.

22 september 2021 om 14:56

Barca lover niemand zegt dat Koeman geen schuld heeft aan zaken. Maar kom op man, een man behandelen met zoveel verdiensten voor de club? En als barca supporter heb je de selectie gezien neem ik aan. Men mag geen wonderen verwachten.

22 september 2021 om 11:21

Als jij bij je droomclub zit waar je al jaren op hebt gewacht dan ga je niet de eer aan jezelf houden. Dan blijf je doorgaan….voor je club.

22 september 2021 om 11:35

Het gaat Koeman natuurlijk om de centen. Hij weet dondersgoed dat hij dit niet meer gaat omdraaien. Als hij begaan was met Barca zou hij ontslag nemen. Beetje vergelijkbaar met zijn periode bij Valencia.

22 september 2021 om 12:52

Ja, de andere partij is natuurlijk net zo begaan met de trainer. Respect komt van twee kanten.

22 september 2021 om 15:02

Tja de vraag is wat het belang van Koeman is. Gezien zijn grievende opmerkingen over de spelers speculeert hij vooral op het onwerkbaar maken van de situatie en het krijgen van zijn afkoopsom. Eigenlijk willen zij beiden hetzelfde, maar ontbreekt het Barca aan geld. In alles is de situatie vergelijkbaar met zijn periode bij Valencia. Ik hoop wel dat het Koeman effect minder lang naebt bij Barca.

Nou Koeman, is dit een beetje hoe je het voor ogen had toen je weg ging bij het Nederlands elftal? Beetje flauw van me misschien maar dit was echt gedoemd te mislukken. Dat zeg ik niet achteraf, maar op voorhand kon je al zien dat dit een kansloze missie was. Natuurlijk had niemand kunnen voorspellen dat Barca zo snel bergafwaarts zou gaan, maar het was op dat moment al een zinkend schip. Bij het Nederlands elftal had hij iets veel mooiers. Ik snap dat het altijd al Koeman zijn droom was, maar hij heeft zich laten verblinden door die liefde. Het Barca waar hij verliefd op was geworden is namelijk al jaren niet dezelfde persoon meer.

22 september 2021 om 08:39

Ja, super flauw van je....en ook achteraf gelul. Maar beantwoord zelf eens de vraag, je denkt dat Koeman het zo zag lopen? Dat Messi nu naar PSG ging en dat Barcelona praktisch failliet is? Alleen maar B transfers kan doen en ook nog eens spelers moet verkopen? Iedereen zag dat aankomen, behalve Koeman?

22 september 2021 om 08:47

Toen Koeman kwam was het één grote chaos rondom Bartomeu, dus doe nou niet alsof niemand dit kon zien aankomen. Sterker nog Koeman moest alle zeilen bijzetten om Messi te behouden toen. Dus zelfs dat was geen zekerheidje.

Dus genieterr, misschien zag jij het niet aankomen, maar er zijn genoeg mensen waaronder ik, die de timing vreemd vonden. Zeker zo dicht op een EK.

22 september 2021 om 08:53

Begrijpend lezen is lastig voor sommige mensen. Ik zeg zelf en ik citeer 'niemand had kunnen voorspellen dat zo snel bergafwaarts zou gaan'. Daarmee doel ik uiteraard op het abrupte vertrek van Messi. Als Messi was gebleven had de schade nog enigszins beperkt kunnen blijven, maar Barca zat op dat moment al tot aan z'n nek in de shit en het was op dat moment al een vrij kansloze missie voor Koeman.

22 september 2021 om 12:54

Nou, dat was hoe het ervoor stond in de week dat Koeman besloot naar Barcelona te verkassen. Die zaken begonnen allemaal al realiteit te werden en hier werden al discussies gevoerd over al die zaken. Dus nee, het is niet achteraf 'gelul'. Het grote probleem voor Koeman was dat het gevoel het won van het gezonde verstand. Dat zal ook zo geschieden bij z'n opvolger en de opvolger daarna.

22 september 2021 om 09:10

Ik snap je wel, Moraat. Zelfs van tevoren waren er tekenen dat dit een zware klus voor Koeman zou worden. Je wist dat je afscheid moest nemen van Messi en zijn laatste overgebleven generatie genoten, maar dat er nog niets klaar stond om daar het stokje van over te nemen.

En ook dat Barcelona als een paar seizoenen achter elkaar voor veel geld spelers koopt die dan niet of nauwelijks renderen (coutinho, Griezman, Dembele). Dat was al een teken dat er iets niet helemaal goed zat.

22 september 2021 om 09:20

Je weet hoe trainers zijn. Die overschatten zichzelf altijd en die denken allemaal dat ze het beter gaan doen dan hun voorgangers, hoe slecht de selectie ook is. Natuurlijk zijn er voorbeelden zoals Tuchel, Van Gaal en Slot waar het goed uitpakte maar dat zijn zeldzame uitzonderingen

22 september 2021 om 12:58

Ik vind Tuchel niet echt een goed voorbeeld. De Champions League was wel een klein wondertje te noemen, maar los daarvan heeft Chelsea ook best een goede selectie. Dat rendeerde gewoon niet. Met dit Barcelona is veel meer mis. Geen balans, geen geschikte hierarchie, immense druk, vedettes die het niet meer kunnen belopen en geen middelen om daar iets aan te doen. O ja, de blessures helpen ook niet mee. Hoe wil je hier een ploeg van gaan smeden dat aantrekkelijk voetbal speelt? Vanaf het middenveld hebben ze nauwelijks stootkracht naar voren en die aanval is van gematigd Europees subtop niveau (op z'n best).

22 september 2021 om 09:30

Ah joh, als je het Koeman zelf zou vragen ligt het aan de scheidsrechters in La Liga, aan de VAR, aan Tebas, aan het veld, aan de doelpalen, het bestuur, de spelers, blessuretijd … alles behalve aan Koeman zelf.

22 september 2021 om 12:46

Ik ben het met je eens dat je wel kon zien dat het een groot project zou worden. En dat het tijd zou kosten en ondertussen ook moet presteren. Andere kant kan je mij niet vertellen dat iemand wist dat het financieel zo slecht ervoor stond? Dat je alleen maar spelers moet wegdoen en niks ervoor terugkrijgt?

Ach, als jij je droombaan vindt waar je echt jaren voor gewacht en gewerkt had dan zou je het niet na 3x nog een keer laten gaan? Als dat zo wel is dan kan je jezelf niet in hem verplaatsen.

Iedereen die over Koeman begint, kijk eens wat een slechte selectie Barca heeft en dan heb je nog met redelijk blessures of niet fitte spelers te maken.
Je hebt op dit moment geen type Messi die het verschil kan maken. Wat hebben ze toch daar slecht op geanticipeerd

Het doet mij oprecht pijn dat de club waar ik van kinds af aan fan van ben, zo ver is afgegleden. Koeman ontslaan heeft helemaal geen zin. Komt er weer iemand voor terug die ook binnen een seizoen ontslagen gaat worden..

22 september 2021 om 09:02

Koeman steunen om vervolgens de komende maanden dezelfde laffe voetbal te zien? Aub niet, hier op Voetbalzone is iedereen Koeman massaal aan het verdedigen behalve Barca en zelfs Real fans. Dat zijn toevallig ook de mensen die (bijna) elke wedstrijd van Barca bekijken. Dat Koeman vervolgens ook Luuk koopt is al helemaal een drama want koppen is die jongen blijkbaar ook verleerd.

22 september 2021 om 10:22

@lebuffon

Heeft te maken met zijn NL nationaliteit dat veel het nog steeds opnemen voor Koeman. Was hij Belg of Fransman dan zou in koor geroepen worden: "weg met die clown".

Mensen mogen alles van Laporta vinden, ik vind hem zelf ook een engnek, maar hij is natuurlijk gekozen en had beloftes gedaan dat er weer goed en mooi aanvallend voetbal zou terugkeren. Hij zit opgeschept met een behoudende subtop coach die hij nooit zou kiezen.

Wat moet de man doen, door gaan met Koeman en later krijgt hij stempel dat zijn project mislukt is.

Koeman bewijst het nu nog steeds, tactisch komt hij te kort. Tegen sterke tegenstanders wordt hij overklast en ook veel mindere clubs kunnen meedoen.
Zoals hij zelf aangeeft en zichzelf een brevet van onvermogen toegeeft, had Messi vorig seizoen alles verbloemd.

Hij was niet in staat om het team goed neer te zetten, spelers ontwikkelen en boven zichzelf laten groeien.

22 september 2021 om 10:40

Lebuffon: vraag ik mij ook af. Kijken ze wel een wedstrijd van Barcelona onder Koeman. Omdat Messi daar was verbloemde alles. Spel was en is om niet aan te zien onder koeman.

Wellicht een ruildeal? Schmidt met Koeman?

22 september 2021 om 08:22

Haha. Dacht zelf eerder aan Martinez-Koeman, maar vind deze ook best aardig.

Twee slechte wedstrijden en ze willen m gelijk ontslaan, wat een rattenclub joh. Had m dan in de zomer ontslagen, dit slaat toch nergens op.

22 september 2021 om 09:06

Wat t nog erger maakt, ze(directie) zijn heel erg onredelijk. Dingen verwachten met deze selectie. Of ze verwachten t miss niet, ze willen sws gewoon van koeman af, en wachten tot deze mogelijkheid zich aandient om als excuus te gebruiken. Links of of rechtsom, tis gewoon vies. Wat een gore club is dat geworden. Vroeger zon fan van hun.

22 september 2021 om 09:22

Het is allemaal grootspraak. Barca heeft niet eens het geld om Koeman te ontslaan

22 september 2021 om 12:40

Twee slechte wedstrijden? Haha. In de laatste 10 wedstrijden in La Liga:
thuis 0-0 Atletico,
thuis 1-1 Granada,
uit 1-2 Granada,
uit 3-3 Levante,
thuis 1-2 Celta,
uit 1-1 Bilbao.
En dan nog de vernedering tegen Bayern vorige week. En niet te vergeten dat in de wedstrijden die ze wonnen ze dramatisch speelde. Bijv de 2-1 overwinning tegen Getafe 3 weken geleden.! Oh ja, ook nog de Clasico uit en thuis verloren. Uit ook nog verloren van Atletico. En niet het pakslaag tegen PSG vergeten.

Nee sorry, het zijn echt wel wat meer dan twee slechte wedstrijden.

22 september 2021 om 13:23

Dat zijn bijna allemaal wedstrijden uit het vorige seizoen. Dan hadden ze m lekker in de zomer moeten ontslaan, dat had ik best begrepen. Maar nee, uiteindelijk verlengen ze zelfs z'n contract en gaan ze nu na 5 wedstrijden weer moeilijk lopen doen. Als je z'n contract verlengd moet je m wel de tijd geven, zeker met dit team.

Er is al veel over gezegd, dit gaat Koeman niet meer omkeren. Het bestuur gaat hem ontslaan en komt er in de komende twee seizoenen achter dat de selectie kwalitatief simpelweg niet goed genoeg is om mee te spelen om de prijzen. Paniekvoetbal van de hoogste plank, Barcelona wordt een trainerskerkhof.

22 september 2021 om 08:26

Barca wordt niet alleen een trainerskerkhof. Het wordt gewoon überhaupt een groot kerkhof.

22 september 2021 om 08:59

Waar slaat dat nou weer op?

22 september 2021 om 08:47

Precies dit. Vasthoudend aan hun 'voetbalbvisie' zal er wel een Cruijff of een Xavi aangenomen worden met alle paspoes daaromheen, om vervolgens gewoon door te gaan met het trekken aan dat dode paard.

22 september 2021 om 08:49

Als ze daar nog twee seizoenen voor nodig hebben om daar achter te komen hebben ze echt een plaat voor de kop.

Laat ze Koeman maar met een paar miljoen afkopen, Ze hebben de afgelopen jaren toch al een half miljard aan miskopen gespendeerd.

oh wacht... er is geen geld

22 september 2021 om 11:24

Mensen kijken fout naar de situatie. Barcelona is een moeilijke club, daar willen ze een bepaald soort voetbal zien. Je kan op zich nog van dat voetbal afstappen als je er succes mee behaalt, maar dat doet Koeman ook niet. De resultaten met de huidige selectie zijn eigenlijk al anderhalf jaar abominabel en dat werd alleen verhult door een buitenaardse twee maanden van Messi, en ondertussen wordt het spel slechter en slechter. Het lijkt me volkomen logisch dat ze afscheid van hem nemen want het spel en de resultaten zijn kut en bij Barcelona moet minstens 1 van de 2 goed zijn. Wat niet wegneemt natuurlijk dat je hem moet ontslaan om dan Pirlo of Cocu voor de groep te zetten. Xavi zou ik niet weten want ik heb nog nooit een team van hem aan het werk gezien.

22 september 2021 om 11:43

@lierse: de naam Roberto Martinez klinkt heel erg hard. Ik denk ook niet dat Martinez zou kunnen weigeren aan de lokroep van Barcelona...

Stel dat hij gaat, wie zie als opvolger van Martinez bij de Rode Duivels? Eindelijk Preud'homme? Of toch weer een buitenlandse trainer?

Verder met je eens dat ze niet moeten afkomen met een Pirlo of Cocu. Dan ben je volgens mij nog beter af met Martinez.

22 september 2021 om 12:08

Met martinez zou ik als Barca supporter ook niet heel vrolijk worden. Dat is van hetzelfde laken een pak als Koeman.

Wie bondscoach zou moeten worden vind ik moeilijk. Preudhomme zou een leuke optie zijn, al is die het vuur wat kwijt vrees ik. Als ik de kbvb was dan zou ik gewoon eens gek doen en Conte 6 miljoen geven voor twee jaar om nog alles uit deze generatie te houden wat erin zit. Realistisch is dat echter niet. Koeman zou ook geen slechte optie zijn denk ik persoonlijk.

22 september 2021 om 13:07

Het feit dat we nu met Cocu, Xavi en Pirlo aan komen zetten zegt toch eigenlijk alles? Allereerst moeten we van de gedachte af dat er successen met deze ploeg behaald kunnen worden. Dit Barcelona is kanonnenvoer voor de Europese top en de subtop ligt er ook niet echt van wakker. Er is zoveel mis met de club en de selectie dat stabiele resultaten met aanvallend voetbal haast onmogelijk zijn. Los van de immense druk is er geen balans, geen spelers die het bijbehorende rendement hebben, geen middenvelders met de ervaring op dat spel snel te verplaatsen, verdedigers die onervaren zijn of simpelweg over hun top zijn, blessures en zo kan ik wel doorgaan. Echt niets aan dit Barcelona spreekt in het voordeel van een trainer. Ik geloof echt wel dat Koeman fouten maakt, maar de huidige problemen hebben maar voor een heel klein percentage met de coach te maken en voor het overgrote deel met het vertrek van Messi en de volledig gestripte selectie (die nog verder gestript zal moeten worden).

22 september 2021 om 13:35

@lierse: nee, daar volg ik je in. Martinez is een soort van Koeman 2.0 maar wel beter dan namen als Pirlo of Cocu.

Conte of een trainer van dat niveau zou wel wat zijn! Heb me altijd afgevraagd wat een echt bewezen toptrainer met deze kern zou kunnen... Helaas hebben we met Wilmots en Martinez nooit een echte toptrainer gehad.

Opzich begrijp ik het ook nog wel ook. Koeman heeft echt niet zo'n slecht elftal om niet te winnen van Granada. Gewoon een vreemde wisseling van spelers zorgt ook niet voor vertrouwen en duidelijkheid. Speel gewoon eens 5 wedstrijden met zoveel mogelijk de zelfde 11. Alle ballen blind op Depay gaat hem ook niet worden.

22 september 2021 om 08:25

Ben niet zo'n fan vd trainer Koeman, maar hier moet ik hem toch even steunen: hij mist natuurlijk zoveel spelers, niet alleen door blessures maar ook door transfers, dat ie evt de tijd nodig heeft om met deze (nieuwe) spelers weer automatismen er in te slijpen. Maar ben bang dat ie die tijd niet krijgt.

22 september 2021 om 08:43

Als vlak voor de transferdeadline nog een paar toppers vertrekken uit je selectie, waaronder 1 van de beste van de wereld, en je hebt wat jeugd dat nog niet rijpt is in je selectie dan is het een moeilijk verhaal. Je bouwt aan een elftal en opeens verdwijnen een paar sterkhouders vanwege financieel wanbeleid. Daar gaat je uitgestippelde plan. En dan een voorzitter die jou alleen maar beledigd en verhalen rondbazuint dat je weg moet. Deze Laporta kwam met heel veel (valse) beloftes bij fe club binnen, maar voorlopig gebeurt er niks positiefs rondom de club en Laporta versterkt alleen maar de onrust rondom de club.

22 september 2021 om 09:23

Ik heb pakweg een City, Chelsea en Real met betere selecties dan dit Barca ook wel eens punten zien verspelen tegen een mindere ploeg

22 september 2021 om 09:30

Dit is natuurlijk opendeuren inschoppen. Jij verwacht dat het donderdag en van het weekend ineens weer in orde is? Je hebt de wedstrijd zeer waarschijnlijk niet bekeken, het is niet alleen de uitslag mar vooral het vertoonde spel en de uitstraling van Koeman en co.

22 september 2021 om 09:42

Klopt maar het spel is weer een uitkomst ook van het slechte materiaal. Noem me 1 club in de Europese top die zoveel jeugd in de basis heeft staan. Die is er niet en dat heeft een goede reden

22 september 2021 om 10:22

Nee, zelfs Ajax doet dat niet meer. En die stond erom bekend met vaak de jongste gemiddelde leeftijd in Europa te spelen.

22 september 2021 om 11:37

En wie zet die spelers erneer? Juist Koeman. Je moet niet het excuus gaan gebruiken, ja maar ze spelen nu met zoveel jeugd terwijl je op de bank Pique, Minqueza, Umtiti en Lenglet hebt zitten. Zeker niet wetende dat Araujo vroeger spits was. Zet dan Pique gewoon in de basis en Araujo in de spits of Menqueza rechtsachter en Dest linksachter. Deze keuzes maakt Koeman zelf en dat is gewoon dom en dat bedoel ik aan te geven met weer een ander elftal opstellen terwijl je redelijk wat hetzelfde had kunnen laten.

Met bijgevoegde opstelling heb je gewoon genoeg ervaring staan waarmee je kan spelen en bij terugkomst van een aanvaller je alleen Araujo weer terughaalt en je elftal intact blijft. Daarmee ga je genoeg punten binnen halen en hoef je de jeugd alleen in te brengen als wissel en daar is niets mis mee.

Ter Steegen
Minqueza
Pique
Garcia
Dest
Busquets
Roberto
de Jong
Coutinho
Araujo
Depay

Wat een waanzinnig slecht geleide club dit. Zit echt 0 idee achter. Financieel wanbeleid. Jaren van kopen om het kopen zonder enig idee. Je eigen jeugdopleiding verwaarlozen. Die levensader is nu veel minder vatbaar. Inmiddels is er een uitgeholde maar ontzettend matige selectie die niet in balans zit. Heb je een coach aangesteld die met deze puin gaat werken en die trap je er ook weer uit. Nadat je vorig jaar al aan het moddergooien was richting die coach. Totaal geen visie en ontzettend wanbeleid.

22 september 2021 om 08:41

Je eigen jeugdopleiding verwaarlozen? Puig, Araujo, Mingueza, Balde, Nico, Gavi en vorig jaar Moriba zijn allemaal jeugd spelers die afgelopen tijd zijn door gebroken of aan het door breken zijn. Daarnaast is dit kut voor Koeman maar Laporta heeft hem niet aangesteld en het is ook niet zijn coach dus er was vanaf dag 1 geen click tussen die 2.

22 september 2021 om 08:49

Laporta heeft koeman totaal geen kans gegeven vanaf dag 1. De man had al een nieuwe trainer aangesteld voordat hij gekozen wed. Het meest trieste was dat verhaal over de hartproblemen bij koeman. Als je op deze manier denkt een goede voorzitter denkt te zijn heb je het goed mis. Dan ben je niet meer dan een onbeschofte hond die toevallig wat centen bezit. Grrr wat is Barca diep gezakt in mijn achting. En serieus, met zulke schiulden hoop ik dat Koeman elke cent als schadevergoeding direct opeist, desnoods door aanvragen van het faillissement van deze zeer onbetrouwbare club. Iemand moet de stekker eruit trekken.

22 september 2021 om 08:53

@Barcalover: mooi dat je die namen noemt maar je weet zo goed als iedereen dat die jongens enkele minuten krijgen uit noodzaak. Mocht er geld zijn, de meeste van die jongens hadden nog geen minuut gekregen in het eerste.

22 september 2021 om 08:55

Zijn die jongens doorgebroken omdat zij zo goed zijn of omdat er geen ander keus was? Wat vheben wij nog van Nico, Gavi of Balde gezien? Heel weinigs. Zelfde voor Moriva bv. Van Pedri kan je zeggen, dat is een wereldspeler hij is echt doorgebroken.

22 september 2021 om 09:01

Je kan alleen niet zeggen dat ie uit de jeugd komt, want ze hebben hem relatief kort geleden gekocht van Las Palmas.

22 september 2021 om 09:16

@CMG- Het zijn toch grote talenten uit de jeugd? Die moet je toch kansen geven om te laten zien of ze het gevraagde niveau aan kunnen. Je kan wel zeggen wat hebben we nog van ze gezien maar als je dat bij alle talenten gaat zeggen dan komt er niks van te pas.

@thenry_228 Mocht er geld zijn.. nou dat is er niet en die gasten krijgen de kans toch? Daar gaat het toch om? We hadden ook Puig, Pedri en Fati kunnen verkopen voor geld om andere spelers te kopen. Maar de club kiest bewust ervoor om weer ter vertrouwen op haar jeugd.

22 september 2021 om 09:25

Koeman geeft al een hoop talenten de kans. Moet hij dan 11 talenten opstellen en straks eindigen in het rechter rijtje? LaLiga is geen jeugdcompetitie maar een top 4 competitie mocht je dat niet doorhebben

22 september 2021 om 10:51

Japie: Koeman geeft talenten geen kansen bij barca. Puur omdat het moet door blessures of spelers wat niet gehaald konden worden zoals een Wijnaldum. Als Wijnaldum er was en laten we eerlijk zijn, was pedri noooittt doorgebroken. Hoezo Luuk halen als je manaj had. Manaj deed het goed in de pre-season. Kon je ook een kans geven toch. Hoezo Braithwaith op de flank zetten, terwijl je trincao en collado had.
Kon je ook een kans geven.

Geef jeugd de kans kom op!!

22 september 2021 om 11:47

@barcelover: exact! Het geld is er niet en net (en alleen) daarom krijgen jongens als Gavi, Nico of Balde een kans. Dus de club 'kiest' er niet voor om te vertrouwen op haar eigen jeugd, het is een verplichting ten gevolge van het financieel wanbeleid. Daar ligt de nuance.

Tja Puig, Fati en Pedri verkopen zou wel gepast hebben in het non-beleid dat Barcelona al jaren voert... maar zou hen sportief nog verder naar de afgrond gebracht hebben.

22 september 2021 om 13:10

En waarom zijn ze doorgebroken dan? Juist, omdat er geen geld meer is. Bovendien zakken ze stuk voor stuk door het ijs buiten een paar uitzonderingen na. Het zijn niet allemaal toptalenten en dat is ook duidelijk te zien.

22 september 2021 om 13:32

Hoho, zo praat je niet over het heilige Lamasia en over de grote verlosser Riqui Puig

Laten ze je maar afkopen, ik zou zo lang mogelijk blijven zitten, daar is geen eer te behalen want het is al jaren matig.

Wat een parodie op een voetbalclub is Barcelona deze dagen geworden zeg! De club is structureel kapot gemaakt door het aankoopbeleid de afgelopen jaren en buiten de huidige voorzitter hebben daar heel veel poppetjes aan meegedaan de afgelopen jaren die er gewoon nog zitten! Dan krijgt Koeman vorig jaar een team met een zwaar verontwaardigde Messi die liever een andere coach had gehad en verspelen ze veel punten doordat meneer niet thuis geeft. Maar gedurende het jaar gaat Messi dat Koeman z’n ideeen niet zo slecht zijn en ineens loopt het team als een malle tot aan de beker finale. Daarna verspelen ze teveel punten maar was Messi eerder gaan geloven in Koeman dan waren ze gewoon kampioen geweest. Dit jaar ellende met saneren en salarissen en krijgt het bestuur het niet voorelkaar de belangrijkste speler binnen te houden daar kan Koeman niks aan doen en dat 3 belangrijke aanvallers gebleseerd zijn kan hij ook niks aan doen! Als die terug zijn staat er een ander Barcelona helemaal als Pedri weer fris is nadat hij deze zomer zwaar is misbruikt door de Spaanse bondscoaches! Maar ik denk dat ze Koeman willen lozen voor dat deze mannen terug komen om hun gelijk te halen! Maar wie wil in godsnaam op dit financiel zinkende schip stappen? Het allerbeste zou zijn een eigen coach van de befaamde jeugdopleiding naar voren schuiven die begrijpt in welke situatie barca zit en welke spelers eraan komen vanuit de jeugd en misschien bij andere Spaanse onder 18 teams wat relatief goedkope jongens weg te halen voor de toekomst.
Ze zullen wel weer een lening aangaan en een of andere gearriveerde volgevreten coach ergens vandaan trekken en voorlopig in de problemen blijven want mijn suggestie gaan ze niet doen dat zit gewoonweg niet meer in hun systeem.

Koeman moet dit zelf ook niet meer willen. Barca was een hele mooie club maar is ver weg gezakt door het verkeerde beleid.

Ik zie mensen ook reageren met Koeman maakt ook rare fouten enz. verwijzend naar dat je de titel vorig seizoen nog had kunnen pakken.
Maar wat ik daar ook merkte was de wil van de spelers om zelf een stap harder te zetten die ontbreekt. Als je weet dat je die titel nog kan pakken dan ga je toch 120% geven? Het lijkt me een hele gespannen club, waarbij het veel relaxter zal voetballen als je gewoon de trainer wel vertrouwen geeft.

Snap best dat Barcelona Koeman weg wilt, alleen om het feit dat hij klasse en rust mist aan de zijlijn is voor mij 1 reden. Altijd dat wijzen met zijn vinger, bah. Als het de scheids of VAR niet is, is het wel zijn eigen spelers.

22 september 2021 om 09:42

Klasse en rust mist?
Nu wil Barcelona een on ervaren trainer aanstellen die met dezelfde selectie aan het werk moet. Die gaat echt niet in ineens meedoen om het kampioenschap. Stel Barcelona wordt vijfde en dan moeten ze Xavi eigenlijk ook ontslaan en een hele dikke afkoopsom meegeven.

Het is een goed voorbeeld hoe je geen beleid moet voeren, laat de hele boel maar ontploffen en Barcelona failliet gaan. Het resultaat van jaren lang wanbeleid.

22 september 2021 om 10:29

@tornado

"die gaat echt niet in ineens meedoen om het kampioenschap. Stel Barcelona wordt vijfde en dan moeten ze Xavi eigenlijk ook ontslaan en een hele dikke afkoopsom meegeven."

Waarom verzin je zomaar dingen? Het staat toch duidelijk wat grootste struikelblok is in het artikel, zie onder. Als Koeman vanaf het begin uitgaat van eigen kracht, de speelwijze zoals verwacht wordt van de club en ipv miskoop doen als Luuk een jong talent doorachuiven of juist tactisch iets bedenken waardoor het draait, dan was er niets aan de hand geweest.

Nu zit barca opgeschept met een subtopcoach die niet in staat is om goed voetbal op de mat te leggen, geen tactische vondsten bedenkt om sterke tegenstanders aan te pakken, zie een Cllub Brugge vs PSG. Alleen een coach die behoudend wil spelen, de hele wereld de schuld wil geven en nu zelfs zijn eigen team onder de bus gegooid heeft.

"hoewel ook Laporta inziet dat Barcelona met een gebrek aan kwaliteit kampt, is het de voorzitter naar verluidt vooral te doen om de speelwijze onder Koeman en het feit dat hij bepaalde spelers niet meer speeltijd wil geven."

22 september 2021 om 12:37

Laporta is natuurlijk deegene die aan chronisch kwaliteit gebrek leidt.

Koeman heeft het prima gedaan bij Ajax Psv en Feyenoord ook bij het Nederlands elftal deed hij het prima. Luuk de Jong werd uiteindelijk gehaald doordat alle centjes op zijn bij Barcelona en dat komt natuurlijk niet door Koeman maar door de dramatische leiding van Barcelona die deze mooie club op de rand van de afgrond eeft gebracht.
Het ontslaan van een trainer geeft zelden betere resutaten.
Koeman zal moeten worden afgekocht en een nieuwe trainer zal weer vele miljoenen per jaar verdienen. en een aantal versterkingen willen halen.
Het lijkt me veel verstandiger om eerst een gezond beleid te voeren in plaats van geforceerd net doen of je nog bij de Europese top behoord.

Ik heb Laporta echt nog nooit wat verstandigs over voetbal horen zeggen. Alles draait bij Laporta om Laporta...
Laporta is echt de nekslag voor Barcelona hij denkt nog steeds dat Barcelona de absolute top is......misvatting..

Dit gaat Koeman nooit winnen. De steun binnen de club heeft ie niet. Hij heeft een zeer matige selectie. het enige waarin Koeman sterk staat is zijn afkoopsom, daardoor zal Barca nog even moeten sparen. Mooi dat het dom geldverslindende Barcelona nu de rekening gepresenteerd krijgt voor het falende beleid !



Ik zou Xavi aanstellen, lukt dat niet dan Iniesta, wordt dat ook niets doe je Dani Alves en dan zo die hele selectie afwerken. Iemand moet toch toevallig een goede trainer zijn. Gewoon selecteren op naam en verleden als speler.

22 september 2021 om 09:50

Hahaha dacht ik ook aan. Lekker door op de oud spelers en nog even er in gooien dat je Pique en Busquets aan het klaarstomen bent voor het trainerschap. De supporters zullen van je blijven houden.

Misschien dat Messi nu weg is dit gewoon geen topploeg meer is? De enige spelers die top zijn, zijn: Ter Stegen, Frenkie, Busquets, en evt Depay. Verder is het middelmaat voor een elftal als Barcelona

22 september 2021 om 10:36

Jongen als Pedri is natuurlijk een koekenbakker.

Geen idee wat verder je definitie is van middelmaat maar gasten als Araújo, Pique, Alba, Mingueza, Sergio Busquets, Fati, Dembele zijn alles behalve middelmaat hoor.

Puig vind ik ook wel leuke speler, maar wordt verpest door zijn trainer. Demir ook veel belovend.

Stop gewoon met het downgraden van het team, om de falende subtopcoach Koeman er beter uit te laten zien. De man heeft zelf gezegd dat Messi alles heeft verbloemd vorig seizoen. Ook dus zijn falen, gebrek aan tactiek en kwaliteit.

22 september 2021 om 11:15

Krillin, de afgelopen seizoenen was het geloof ik. Dat is ook gewoon zo. Je had de goede lichting. Daar heeft Gladiola max van geprofiteerd. Toen die tegen het eind aan liep, besloot hij al om zijn biezen te pakken omdat er geen eer meer te behalen viel. De seizoenen daarna verbloemde Messi nog enigszins de misère.

Wat een lachwekkend wanbeleid.
Lekker 12 miljoen afkoopsom betalen voor Koeman en vervolgens een nieuwe trainer aanstellen die het met dezelfde spelers moet doen. Dit beleid gaat Barcelona uiteiendelijk de kop kosten.
Ze zouden er verstandig aan doen een voorzitter aan te stellen die het belang van de club voorop stelt en niet alleen maar bezig is zijn eigen echo te strelen.

Wat een enorme ijdele echo's hebben ze toch die het beleid van Barcelona vorm moeten geven. Het voorbeeld van hoe het niet moet en hoe je club helemaal ten gronde richt.

22 september 2021 om 10:37

Met dezelfde spelers kan je zeker tegen mindere clubs goed en verzorgd voetbal spelen hoor.

Koeman geeft zelf aan dat Messi alles heeft verbloemd, dus ook zijn falen.

Barca heeft in Spanje nog gewoon top 2/3 club.

Zijn dagen zijn daar sowieso geteld. De vraag is of het na de volgende wedstrijd al is.

Eindelijk werd tijd. Bartomeou heeft toch een potje van gemaakt. Rare keuze van hem.

Hoe vaak komt die man in beeld daar…. enorm aandachtgeil.

Ik hoop dat Xavi komt. Perfecte tijd om te komen.

Die Bartomeu heeft wel echt voor een ontzettende puinhoop bezorgd. Zo erg zelfs dat ze in april bijna de salarissen niet eens konden betalen. Dan zit je wel echt in de penarie. Alleen tja wat wil je doen? Geen 1 trainer gaat hier instappen om deze puinhoop op te ruimen. En die Laporta heeft volgens mij ook wel enorme stress van deze huidige situatie. Niet voor niets al 2 video's op zijn Twitter. Ook zien we op korte termijn niet veel goeds. Ze kunnen echt amper mensen halen. Tja dan moet je wel vol op de jeugd gaan maar ja. Denk niet dat er weer een generatie a la Xavi, Iniesta, Busquets, Messi zal opstaan. Dat gaat nooit meer gebeuren uit een jeugdopleiding.

Als jullie wanbeleid zeggen, vermeld bartomeou zijn naam. Bartomeou heeft wanbeleid gevoerd. Laporta doet het gewoon goed. Niks mis mee als een nieuwe president iets anders wilt.

Haha dit was zijn grote droom, zijn ambitie. Alles dat hij vanaf nu doet zal als niets meer voelen. Zoals Louis bij Telstar staan of een kinderclubje trainen is niets voor Koeman. Maar ja, matige coach. Paar keer de eredivisie gewonnen en wat schaaltjes. Onzin.

Xavi moet hier ook biet in willen stappen. Ook bijzonder dat Laporta zo openlijk een clubicoon en groot trainer als Koeman durft aan te vallen.
Koeman moest lijdzaam toezien hoe Suarez, Messi en Griezmann naar de uitgang werden gerigeerd terwijl hij zit en zat opgescheept met spelers als Braithwaite, Lenglet, Umtiti, Coutinho en Dembele. In plaats van dat Barcelona zich maximaal inspant om deze spelers te lozen zit hij met onrealistische verwachtingen. Durf te stellen dat Barca naar zijn kunnen presteerd.

Laporta kan alles, wat een koning. Koeman meteen ontslaan en zelf op de bank zitten. Ben geen Koeman fan maar sommige mensen roepen nog steeds dat hij best aardig materiaal heeft, nou als je het hebt over een absolute topclub dan is deze selectie gewoon matig. Busquets, Pique en Alba zijn alle drie geweldige spelers maar dan wel twee tot drie jaar geleden, alledrie op hun retour. Pedri is een talent maar kan de kar natuurlijk niet trekken. Frenkie is een goede speler maar dan vooral in Oranje, bij Barcelona vooral degelijk, spelers als Depay en Dembele als hij niet geblesseerd is zijn beiden goed maar ook vaak genoeg onzichtbaar, en de rest bij Barca is gewoon niet zo bijzonder, of je daar nou Koeman, Guardiola, Mourinho, Wenger of Langeler gaat neerzetten maakt gewoon weinig uit, met deze spelersgroep zul je maximaal derde worden in de competitie en in Europa ga je geen potten breken zo hard is het gewoon. Ze moeten bij Barca het woord geduld moeten introduceren, schulden afbouwen en inzetten op de jeugd.

22 september 2021 om 13:52

Ben het met je eens op veel vlakken.
Maar ik lees nu al dagen van aanhang of volgers dat het resultaat niet hetgeen is waar het nu op stuk zou lopen, maar vooral om visie en tactiek en wisselbeleid.

Hoewel ik het op tot op zekere hoogte mee eens ben met de mensen die dat zeggen, vraag ik ook altijd wie het wel beter kan doen met de huidige gebreken van het team.
Maar ik merk dat als je een tegenargument geeft, men wel weer iets anders de schuld geeft waarom het wel of niet zou lukken of plotseling spelers alles in het net gaan schieten.

Op dit punt zou ik eigenlijk willen zeggen, weetje wat, oke, prima. Ontsla Koeman, zet er NU gelijk iemand anders neer met een andere visie en filosofie en ben dan heeeel benieuwd of het opeens magisch allemaal goed gaat en alle spelers opeens boven hun kunnen gaan spelen en constanter gaan spelen.
Ondanks onervarenheid, veel jonge spelers en geblesseerden en geen geld om wedstrijdbepalende spelers te halen.
Ik hoop alleen dat ze met de opvolger net zoveel of meer geduld gaan hebben als wat er nu is laten zien aan Koeman in bijna 1,5 jaar tijd.

22 september 2021 om 18:56

@koraslan
Ik heb geen glazen bol natuurlijk maar ik denk dat geen enkele trainer met deze selectie succesvol zal zijn. Klopt wat je zegt dat er iedere keer wel een ander excuus zal zijn om de trainer aan te pakken. Als je met deze behoudend speelt pak je misschien wat meer punten, speel je aanvallend dan ga je weer punten verliezen, ik denk ook niet dat je een ander scenario hebt want de selectie is gewoon niet sterk genoeg. Als een andere trainer met dit team tweede kan worden en ver komt in de CL is het een wereldtrainer.

Laten we eerlijk zijn, als clubcoach is Koeman niet glansrijk geslaagd. Alleen wat prijzen in de eredivisie gewonnen, iets wat Frank de Boer ook heeft gedaan. Alleen bij Southampton best leuk gedaan. Bij Benfica, Valencia, Everton was hij snel weer weg. En bij Barca valt er ook geen eer meer te behalen. Alleen maar pech? Nee het moet ergens ook aan Koeman zelf liggen.

22 september 2021 om 14:04

Dat is zeker zo Jaapie_stam maar er moet ook realistisch gekeken worden naar wat Koeman op het moment tot zijn beschikking heeft toch?
Ik lees alleen ook veel dat als er nu iemand anders had gestaan met een beter aansluitend barca filosofie, het nu ook veel beter was gegaan met dezelfde gebreken van het elftal aan spelersmateriaal.
En daar heb ik gewoon enorm mijn twijfels over.
Maar zeker mee eens dat Koeman tot nu toe niet echt goed op de kaart staat op clubniveau op een enkele uitschieters na.

Het zou vooral te doen zijn om de speelwijze en omdat Koeman bepaalde spelers geen speeltijd geeft? Tja, dan moet Laporta zelf maar trainer worden in plaats van voorzitter/president. Koeman moet roeien met de riemen die hij heeft en momenteel zijn dat nog net geen houten eetstokjes van de plaatselijke wokcateraar. Dan kun je om en om de peddels door het water halen of gelijktijdig roeien, maar je komt gewoon niet zo ver.

Zoals mede-culer Barcalover 123 al zei hierboven, heeft het heeft gewoon niet mogen zijn voor Koeman. Er is geen klik en vertrouwen tussen hem en Laporta (die gewoon zijn eigen coach wilt aanstellen) en de situatie is momenteel gewoon enorm moeilijk.
Koeman is te nuchter om zich wat diplomatischer op te stellen in de media (niet zozeer dat hij dus foute uitspraken doet, maar het oogt gewoon onhandig en hij wordt bespeeld door de media)
en als het dan even niet draait en de druk enorm toeneemt, dan is het soms gewoon niet meer te doen.
Een échte typische Cruijff-adept Barca-coach was/is hij nooit echt geweest, maar met meer tijd en gunstigere omstandigheden (ten minste een voltallige selectie met compleet fitte voorhoede) had hij zeker wel mooie prestaties kunnen neerzetten. Maar soms heb je dit geluk niet aan je zijde, die bv. een Rijkaard en Luis Enrique wél hadden om vervolgens uit te groeien tot het groepje van succesvolste coaches ooit bij Barca.
Toch verdient Koeman respect voor de clubicoon die hij is en zeer veel waardering voor zijn inzet en moed waarmee hij deze momenteel loodzware job durfde aan te gaan uit clubliefde.
Van Martinez die genoemd wordt als vervanger ben ik overigens ook niet overtuigd, maar die zal tenminste steun genieten van Laporta en Jordi Cruijff en weet veel relaxter om te gaan met de media, dan zal het al pakken gemakkelijker zijn om gericht te werken. Met Henry en nog een clubicoon a la Valdes of zo als assistent-coaches erbij is dit misschien een goeie constructie om iets op te bouwen in wat meer rust, want het talent is er op zich wel met de vele jonkies.
En misschien zou een Martinez de ideale brugfunctie kunnen vervullen voor Xavi later instapt. We zullen zien wat het wordt, maar er is wel perspectief alleen is het nu even door de zure appel heen bijten.

Kan gelukkig altijd nog terugvallen op zijn videoland-carriere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren