Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gravenberch vol verbazing in interview met Van Gangelen: ‘Serieus?’

Laatste update:

Ajax was dinsdagavond andermaal oppermachtig in de Eredivisie en liep tegen Fortuna Sittard voor de tweede wedstrijd op rij uit naar grote cijfers: 0-5. De ploeg van trainer Erik ten Hag vestigde daarmee een record. Ajax heeft na 6 speelronden een doelsaldo van +26, iets waar Ryan Gravenberch niet van op de hoogte was. De middenvelder van Ajax was duidelijk verrast toen hij door ESPN-verslaggever Jan Joost van Gangelen van dat feitje op de hoogte werd gebracht.

"Ik heb er altijd wel plezier in, dus ja ik vind het wel leuk", reageerde Graveberch op de vraag of hij er nog wel plezier in heeft na twee monsterzeges op rij in de Eredivisie. "Wij vinden het niet erg natuurlijk. Je wilt gewoon winnen, dat is het. De laatste twee wedstrijden zijn makkelijk gegaan. Vorig jaar hebben we ook gezien dat het in het begin goed ging en later niet, dat kan nu natuurlijk ook weer gebeuren. Hoe het kan dat we nu zo goed zijn? We zijn een beetje in vorm, denk ik. Alles lukt."

Als Van Gangelen met het doelsaldo en bijbehorende record op de proppen komt, is Gravenberch zichtbaar verbaasd. "Serieus? Dat doen we goed", lachte de middenvelder. "Als je zo'n wedstrijd als afgelopen zaterdag ziet is het krachtsverschil heel groot. Dat komt niet vaak voor denk ik. Soms heb ik daar wel moeite mee om, als we snel op voorsprong komen, continu de focus te houden. Dan word ik een beetje te gemakkelijk. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar dat blijft lastig. In de rust kwam de trainer ook naar me toe. Die zei dat ik te gemakkelijk werd. Dan moet ik de knop weer omzetten."

"Dat klopt, ik heb wel even een kritisch gesprekje met hem gehad", erkende Ten Hag na afloop voor de camera van ESPN. "Hij is zeker een leuke jongen. Gemakzuchtig ook soms, ja. Daar moet hij voor waken. Hij heeft ontzettend veel talent en heeft een ontzettende ontwikkeling doorgemaakt. Maar wil dat door blijven gaan, moet hij de lat steeds hoger leggen. Er zit zo’n potentie in, maar dat moet je er wel uithalen en dat moet hij zelf doen."

Van Gangelen trok in het interview met Gravenberch vervolgens de vergelijking met Matthijs de Ligt, die hij een aantal jaar geleden na een wedstrijd tegen Excelsior in dezelfde situatie voor de camera had staan en er uiteindelijk een transfer naar Juventus aan over hield. "Zometeen, als je bij Real Madrid speelt, moeten dat soort momenten eruit hè", prikkelde Van Gangelen de pupil van Ajax. "Dat duurt nog even", zei Gravenberch met een knipoog.

Volgens Ten Hag is Gravenberch nog niet uitgeleerd in de Eredivisie. "Hij speelde vanavond niet zijn beste spel. Niet dat hij slecht speelt, maar hij kan veel beter. Dat is niet moeilijk. Het is een lifestyle. Als je het mentaal toelaat, gaat je niveau steeds lager worden. Dan ga je het niet volhouden. Het is alsof je op een koord loopt en op een gegeven moment val je er van af. Onder stress neemt hij de juiste beslissingen. Maar hij mag niet in die gemakzucht vervallen. Soms speculeert hij te veel, dat kan niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een vervelende interviewer is die Jan Joost, alleen maar bezig z'n eigen gelijk te halen en wat headlines te scoren tijdens interviews. Gelukkig trapte Gravenberch er niet in ondanks dat het heel ongemakkelijk oogde allemaal.

21 september 2021 om 21:34

Tsja, had er een willekeurige andere verslaggever neergezet en je had hetzelfde...

22 september 2021 om 13:07

Ja, maar dit was wel heel doorzichtig. T was niet eens meer suggestief vragen stellen, maar t antwoord expliciet impliceren in elke vraag. Bij een jonkie krijg je dan als antwoord: " ja u heeft helemaal gelijk meneer ". Waarna je headlines krijt als: "Gravenberg vindt...".

22 september 2021 om 13:10

Homelander helemaal waar! Die man irriteert structureel, vooral die zelfingenomenheid. 🙄

Ik erger me toch wel een beetje aan het opportunisme. Een paar weken geleden hoorde ik nog dat de selectie van PSV beter was en nu is Ajax al kampioen. Laat ik duidelijk zijn: Ajax heeft de beste selectie van Nederland en het puilt bij Ajax uit van de spelers die aanschurken tegen de Europese (sub)top. PSV is in Nederland ook krachtig, daar doet een geflatteerde nederlaag tegen Feyenoord niets aan af. Ik zie PSV zo 80-85 punten pakken. Daarom zal het tot laat spannend blijven, je kan moeilijk 33 van de 34 duels winnen. Met het hoge niveau in de selectie acht ik Ajax wel de favoriet voor de dubbel en moet Europese overwintering mogelijk zijn. Ik las al dingen over Europese top en de vergelijking met 18/19, maar nee: we hebben geen spelers van het kaliber De Ligt, De Jong en Ziyech in deze selectie. En dat is ook niet erg; we zijn een erg sterke Europese subtopper die de top kan ergeren. Precies waarover Ten Hag het heeft.

21 september 2021 om 21:31

Lachwekkend inderdaad. Iedereen lijkt te vergeten dat PSV met een tot dusver zwaarder programma maar 1 punt achter staat. Ajax speelt nu 1! week meer dan uitstekend maar gaat ook nog tegen nederlagen aan lopen. PSV gaat gewoon veel wedstrijden winnen en lang mee doen. Het rommelt daar nu even en er moet misschien wat veranderen qua wissels, maar het is inderdaad opportunisme ten top. Sluit me volledig bij je aan

21 september 2021 om 21:36

Ik moet wel zeggen dat ik het op 1 punt niet met je eens ben. Ajax speelt, op een wanprestatie tegen Twente na, al het hele seizoen best goed voetbal. De nederlaag in de Johan Cruijff Schaal was net als PSV's nederlaag verleden week erg geflatteerd en ook het gevolg van nog niet teruggekeerde spelers, onfitheid en een vroege rode kaart. Zeker onder de omstandigheden speelden we daar echt niet slecht. Dat neemt niet weg dat PSV ook geweldig speelt en Ajax dit seizoen gaat ergeren. In mijn enigszins gekleurde verwachting verwacht ik dat Ajax tussen de 86-90 punten gaat halen en PSV tussen de 82-86. Het is veel te vroeg om Ajax al de titel toe te bedelen.

21 september 2021 om 22:24

@Suarez7 Mooi genuanceerd stukje, objectieve blik op de situatie. Alle credits naar Ajax hoe het tot nu toe alles bij elkaar heeft weten te houden en presteert. Ik moet zeggen dat die wedstrijd tegen Zwolle misschien wel slechter was dan tegen Twente, los van de uitslag.

21 september 2021 om 23:02

Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. Tegen Zwolle mis je in het eerste kwartier een paar opgelegde kansen en boek je daarna in een sobere wedstrijd een simpele zege. Blind viel wel echt door de mand en door zijn foutenfestival zag het er erg slecht uit. Tegen Twente creerde je echt helemaal niks, je speelde toen echt niks klaar.

22 september 2021 om 07:42

Er wordt weleens gezegd tegen de kleintjes wordt je kampioen. Voorlopig worden die punten door Ajax wel gepakt.
Wat wel benoemd mag worden is dat het programma niet verkeerd is voor Ajax. Na een Europese pot een vrij makkelijke tegenstander.
De vele doelpunten zijn natuurlijk wel lekker voor het vertrouwen. De eerste zware tegenstander is volgens mij Utrecht ben benieuwd hoe het dan staat.

22 september 2021 om 08:43

Aan de andere kant had ik liever nu al AZ uit gehad. Die worden in de loop vh jaar namelijk echt wel beter.

22 september 2021 om 09:19

4 punten staat Ajax voor MessiBazoer...
Psv moet maar eerst zien te winnen.

22 september 2021 om 09:30

@bliek,
Die uitspraak gaat meer over dat je alle (of zo veel mogelijk) wedstrijden tegen de kleintjes moet winnen, uitslag maakt daarbij niet zoveel uit. 'kleintjes' is natuurlijk relatief, maar je zou ook juist kunnen zeggen dat er tegen Twente al punten zijn blijven liggen.

21 september 2021 om 21:33

Laat ik voor op stellen dat ik het grotendeels met je eens ben. En ik wil met de vergelijking die nu ga maken, de genoemde spelers zeker niet van hetzelfde niveau benoemen. Maar naar mijn inziens heeft Ajax nu dit : Timber = de ligt, Antony = Ziyech en Gravenberch = de Jong. En voordat iedereen nu gaat vertellen dat de jongens van 18/19 beter waren, dat zal best zo zijn, maar het komt nu toch aardig in de buurt. Verder zie ik eindelijk weer mooie en snelle combinaties, deze doen ook denken aan 18/19. Ik begrijp je punt, maar enige nuances is wel op zijn plek.

21 september 2021 om 21:42

Ik vind dit persoonlijk het meest complete team sinds 18/19. Als je puur kijkt naar volwassenheid, fysieke kracht en stabiliteit en abstraheert van natuurlijk talent is dit Ajax zelfs sterker. Op het Europese podium acht ik het middenveld echter niet goed genoeg voor de wedstrijden tegen de grote jongens en ik vind persoonlijk dat je voorin wat snelheid en beweeglijkheid mist als je speelt met Haller en Tadic op het Europese toneel. Misschien dat dat niet klopt, het is een gevoel

21 september 2021 om 21:50

Daarom ben ik ook super blij met de komst van daramy. Man man wat is hij sterk in 1 tegen 1. Jaren lang misten we zon speler die voorin de 1 v 1 kan winnen waardoor al gauw gevaarlijk kan worden. Aan de andere kant hebben we antony die ook die kwaliteit heeft. Al had ie dat vorig jaar sporadisch laten zien. over dat middenveld heb je denk ik gelijk. Tenzij gravenberch nu ineens nog een extra stap maakt en kudus ook fit blijft. Want met die 2 heb je echt 2 spelers die ook makkelijk weg kan draaien op t moment dat tegenstanders druk geven, dan heb je al snel een overtal situatie.

21 september 2021 om 21:58

Heel netjes verwoord dit. Kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Zeker tegen een goede tegenstander en met Pasveer op goal, heb je toch een ander gevoel dan in 18/19 inderdaad.

21 september 2021 om 22:40

WNation. Met de huidige keepers komt het juist niet in de buurt. Als je geen puntenpakker hebt, dan ga je ook niet ver komen. Tenminste dat denk ik.

21 september 2021 om 22:48

Ducktaildo. Precies wat jij zegt, bedoel ik met mijn stuk. Bij 18/19 had je het gevoel dat elke linie onverslaanbaar was. Bij het huidige Ajax is dat voornamelijk met de keeper niet zo

21 september 2021 om 21:34

Dan zou Psv totaal 17 punten laten liggen bij 85 punten, ben wel met je eens dat het waarschijnlijk tussen Psv en Ajax zal gaan.

Denk dat de selectie van Feijenoord niet sterk genoeg is als er blessures of schorsingen zijn.

21 september 2021 om 21:46

De breedte van de selectie is 1, maar ik zie Feyenoord ook nog problemen krijgen bij het domineren. Je wint die wedstrijd tegen PSV met goed countervoetbal, maar in veel wedstrijden heb je creatieve spelers nodig tegen de laagvliegers van deze competitie. Slot laat Feyenoord vergelijkbaar spelen en ogen als AZ, krachtig counterend in de toppers en goed fris voetbal in overige wedstrijden, maar wel met dien verstande dat het team zich tegen ingravende tegenstanders kan vastlopen.

21 september 2021 om 21:57

Exact. Dat zagen wij ook bij ons toen bij de boer. Toen eenmaal eriksen weg was, was t spel echt een verschrikking. Eindeloos gebrei. Niemand die de kwaliteit had om de bal te steken. En we verspeelden toen daardoor ook zoveel punten. Zie ook aantal punten die we behaalden in die 4 jaren. Echt geluk dat de rest ook faalde. Want dat zie ik nu niet snel meer gebeuren met 71pumtem kampioen worden.

21 september 2021 om 21:59

Kom op zeg. Niveau wat AZ haalden gaat Feyenoord echt niet halen. Dat niveau in de eredivisie zie ik alleen ajax evenaren..

21 september 2021 om 21:42

Tsja, het verschil zit hem inderdaad vooral dat Ajax 2-3 spelers voorin kan missen, en dan alsnog kan aantreden met Haller, Neres, Klaassen en Daramy, en dat PSV met 2-3 blessures moet aantreden met Ritsu Doan, Vertessen en Thomas.

21 september 2021 om 21:48

Ik denk dat dat ook het verschil gaat maken dit seizoen. Tegen de kleintjes zullen beide clubs makkelijk winnen en in de onderlinge duels verwacht ik niet dat een van de twee er twee keer finaal overheen gaat. Waar het om gaat is of je tegen de middenmoters/subtoppers constant kan blijven winnen en vaak is een brede selectie daar van fundamenteel belang.

21 september 2021 om 21:49

Ik erger me aan het indekken van ajacieden. Jullie worden gewoon fluitend kampioen met deze brede selectie. Bij psv hebben we in de breedte Doan, Vertessen en Thomas lopen. Daar wordt niemand blij van. Zo'n doelsaldo is echt insane en dat beloofd wat voor verdere wedstrijden.

21 september 2021 om 21:55

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ons eerste team beter dan die van PSV en ons in de breedte veel sterker dan PSV. We horen kampioen te worden van Nederland, maar het is echt niet zo vanzelfsprekend als jij schetst. PSV is ook in staat een hoog niveau aan te tikken en zal veel punten gaan pakken. Als wij spelers als Timber, Gravenberch en Tadic missen kunnen we het wel opvangen, maar leveren we ook flink in. Op doel doen we dat al nu er een soort drollenvanger staat (als je het vergelijkt met Onana).

21 september 2021 om 21:57

Precies, Ajax zal met de winterstop al mijlenver uitgelopen zijn (screen maar)
De bank van psv is altijd nog stukken groter dan Feyenoord, maar bij Ajax nog meer kwalitatiever dan psv.

De top 2 is bekend, maar Feyenoord zal voor plek 3,4 en 5 moeten strijden met Vitesse, Utrecht en AZ Feyenoord gaat nog genoeg verliezen met zo’n smalle selectie.

21 september 2021 om 22:01

PSV is nog steeds favoriet hoor. Ik denk eerder de wens van de gedachten bij jouw.

21 september 2021 om 22:09

"indekken" niet goed, zeggen dat wij de beste zijn, worden we uitgekotst door heel Nederland. Wat is t nou?😂

21 september 2021 om 22:10

@VijfMeterLijn, Rare reactie. Als een Ajacied zegt we worden fluitend kampioen dan is het weer arrogantie.

21 september 2021 om 22:20

Vijfmeter, denk je nou echt dat PSV punten gaat laten liggen tegen Fortuna of Cambuur? Nee natuurlijk niet. PSV heeft na 5 wedstrijden, en een moeilijker programma, 1 punt achterstand. Als die coach van jullie is normaal gaat doen, winnen jullie ook 90% vd wedstrijden. Die 10% moet uit de onderlinge duels van de top 3 komen. Nou, als er een club is die Ajax weet te bespelen… dan is het PSV wel. Daarnaast heeft Ajax al een uitglijder gemaakt , en dat kan ze naar mijn idee duur komen te staan.

21 september 2021 om 22:23

Renoldi, van wie gaat PSV dan allemaal nog verliezen voor de winterstop. Hooguit van Ajax. Ajax moet nog tegen Feyenoord. Het kan zomaar zijn dat PSV en Feyenoord beide boven Ajax staan. Wij hebben al een uitglijder gemaakt. Dat zie ik iig PSV niet doen.

21 september 2021 om 22:41

@kingb, zie jij momenteel ergens positieve signalen dat Schmidt weer normaal gaat doen?

22 september 2021 om 00:33

De eerste wedstrijden speelde PSV erg sterk maar sinds die belangrijke wedstrijd vind ik ze niet zo sterk meer, als ze dat niveau konden vasthouden van het begin van het seizoen, hadden ze denk ik een serieuze kans om het Ajax het heel lastig te maken. Maar wie weet komt dat nog terug zou mooi voor de competitie zijn en hopelijk ook voor de el.

22 september 2021 om 15:02

Ik heb meerdere ajacieden zien zeggen dat ze kampioen worden en die heb ik ook niet arrogant genoemd, enkel realistisch. Jammer dat je het zo opvat. @messibazoer

21 september 2021 om 22:14

Ik ben voor PSV en ik waardeer je vertrouwen, maar Ajax is met de kerst al kampioen.

21 september 2021 om 22:16

Correct. Ze hebben tegen het altijd lastige NEC, PEC, Fortuna en Cambuur mogen aantreden. Kom op nou.. Daar gaat zelfs Feyenoord dit seizoen geen punten tegen verspelen.

21 september 2021 om 22:21

Daar zou ik geen geld op zetten 😉

22 september 2021 om 00:39

Je hebt het er wel druk mee @Alsjemenou. Inmiddels laat je Vitesse al weg uit het rijtje zie ik. Ik hoop dat je begrijpt dat het niet enkel om het winnen gaat, maar om de wijze waarop. Dat begint redelijk extreme vormen aan te nemen. Maar buiten dat zijn het enkel drie punten per wedstrijd (en een bonuspunt voor doelsaldo als het zo doorgaat), daarin kan ik je punt wel volgen. Het feit dat je dit argument zo nadrukkelijk wilt overbrengen geeft me echter wel het gevoel van enige zenuwen bij je..

22 september 2021 om 12:26

Hahaha we zullen zien. Ik denk dat Feyenoord ook niet zoveel goals maakt tegen die tegenstanders. Vergeet Vitesse niet

22 september 2021 om 07:24

Is timber minder dan de Ligt? Is Gravenbergh minder dan de Jong? Ik denk dat het niet veel scheelt allemaal, alleen de klasse van Ziyech en een goede keeper mis je mi

22 september 2021 om 07:47

Ik denk dat het ook niet veel zal schelen. Maar een De Jong en De Ligt lieten zich vooral ook zien in de CL. Dat zullen Timber en Gravenbergh dus ook moeten doen in de resterende 5 wedstrijden. Dat is het niveau waar ze willen voetballen, dus laat het dan maar zien dat je op dat niveau ook constant kunt presteren.

22 september 2021 om 07:40

@Suarez half mee eens. Ja individueel hebben we geen spelers van dat kaliber. Maar het elftal is echt vele malen verder. Het is veel minder open huis. Er wordt stukken beter op de rest verdediging gelet en het elftal heeft vele malen meer wapens. Interview met Seuntjes zou je hier een beter idee van moeten geven. Ajax speelde tot voor kort geen lange bal. Sinds Haller wel. Ajax had weinig snelheid en diepgang op de vleugels. Inmiddels kunnen ze meer dan voldoende snelheid en diepgang inbrengen. Heel onopvallend is bij Ajax aan het gebeuren waar iedereen can dacht dat het bij PSV zou gebeuren. Een team (dus 16 a 17 spelers) die door wat te tunen in de samenstelling alles kunnen. Vorm zorgt voor belachelijk grote uitslagen. Maar dat betekend niet dat we er zijn. Voor verbazing op te wekken zoals 18/19 moet die ondergrens echt omhoog. Je speelt gelijk tegen Twente en komt niet in de problemen tegen Zwolle, maar zo'n dag tegen Utrecht, Groningen en hoger kost je gewoon direct 3 punten en betekend Europese uitschakeling. Het vervelende is, is dat de meer ervaren spelers als blind vooralsnog door het ijs lijken te zakken op die dagen.

22 september 2021 om 08:03

Ik kan me grotendeels vinden in jouw reactie. Waar het op neerkomt is dat dit Ajax stabieler is en beter op elkaar ingespeeld is dan het team van 18/19. Daar ben ik het mee eens. Ik vind het middenveld met Gravenberch, Alvarez en Klaassen alleen te licht voor wedstrijden tegen de grote jongens. Mijns inziens klikt een middenveld met De Jong, Schone en Van de Beek beter en zijn deze spelers ook een stuk verder. Voorin mis je mijns inziens wat snelheid en beweeglijkheid als je met Tadic en Haller speelt. Ik vond het experiment in het laatste halfuur met Daramy op links en Tadic in de punt dan ook mooi om te zien. Ik denk dat dat weleens goed zou kunnen uitpakken. Over de keepers en het gebrek aan kopkracht hoef ik uiteraard niet te beginnen.

22 september 2021 om 09:24



Ben het echt met je eens wat je hier zegt. Maar toch lijkt er wel iets te groeien in dit team, het oogt wederom heel hecht. Ondanks dat ze goed spelers hebben leek dit 4 weken geleden er niet uit te zien dat ze nu al zeer stabiel voetballen, de potjes in de eredivisie worden zeer overtuigend gewonnen en als de komende krachtmetingen in de CL goed zijn ben ik wel echt heel benieuwd waar het plafond van de selectie ligt, achterin oogt het ook aardig te staan. Alleen de keeper is nu wel echt de zwakste schakel, dan is Onana straks wel echt een stap vooruit ook al zie ik hem op dit moment liever nooit meer in een Ajax-shirt keepen.

22 september 2021 om 11:33

Nou er zijn spelers die in potentie beter zijn dan de spelers jij noemt. En nogmaals in potentie zeg in en dan bedoel ik spelers als Gravenberch, kudus, Anthony, timber, (daramy misschien)

Wel lekker voor het moraal als je de competitie kan beginnen met alleen degradatiekandidaten, alle tv commentatoren in de zevende hemel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren