Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Heb je de spelerslijst gezien? Wat gaan we dan doen? Tiki-taka spelen?’

Laatste update:

De druk op de schouders van Ronald Koeman als trainer van Barcelona is nog verder toegenomen na het 1-1 gelijkspel van maandagavond tegen Granada. Pas vlak voor tijd voorkwam Ronald Araújo met een rake kopbal een nederlaag in het Camp Nou. Na afloop gaf Koeman aan dat hij niet meer over zijn toekomst wilde praten en beet hij van zich af na een kritische vraag.

Granada beleefde een droomstart in Barcelona en bezorgde Koeman al na 85 seconden kopzorgen. Sergio Escudero had vanaf de linkerkant een afgemeten voorzet in huis op Duarte, die bij de tweede paal volkomen vrijgelaten werd en via de grond kon binnenknikken: 0-1. Daarna parkeerde Granada de bus en deden de bezoekers er alles aan om het spel van Barcelona te ontregelen. Scheidsrechter Santiago Jaime Latre trad nauwelijks op tegen het tijdrekken van Granada en dat leidde tot irritatie bij Koeman. "Vanaf de tweede minuut heeft Granada tijd gerekt met ingooien, met blessures... En de arbiter heeft maar vier minuten erbij geteld. We verliezen zoveel tijd voor dit soort dingen... Dat bemoeilijkt de wedstrijd wel."

Na rust bracht Koeman Luuk de Jong binnen de lijnen. Later in de wedstrijd liet de trainer ook Gerard Piqué invallen als aanvaller, terwijl Araújo zich in de slotfase ook veelvuldig voorin meldde. Uit een voorzet van Gavi kopte uiteindelijk Araújo in de negentigste minuut raak. “Een buitengewone speler”, zo omschrijft Koeman de Uruguayaan. “We hebben hem echt nodig in dit team, zeker in situaties als deze.” Met hoge voorzetten vanaf de flanken is het Barcelona gelukt om een nederlaag te voorkomen. “Je moet altijd spelen volgens je eigen stijl, maar als de wedstrijd vraagt om een verandering, moet je die toepassen. Dat hebben we denk ik goed gedaan”, aldus Koeman, die in de slotfase nog geel kreeg van de scheidsrechter toen hij protesteerde tegen het vele tijdrekken van Granada.

Barcelona moest het onder meer stellen zonder Ansu Fati en Ousmane Dembélé. Hun afwezigheid is volgens Koeman de reden dat het 4-3-3-systeem niet goed tot uiting kwam tegen Granada. “We hadden geen snelheid op de vleugels”, vervolgde de trainer, die na nieuw puntverlies met Barcelona is terug te vinden op de zevende plaats op de ranglijst met acht punten. De achterstand op koploper Real Madrid bedraagt vijf punten. “Is mijn positie in gevaar? Ik praat niet meer over mijn toekomst”, zo klonk het antwoord van Koeman, die al onder vuur kwam te liggen na de kansloze 0-3 nederlaag in de groepsfase van de Champions League tegen Bayern München.

“Mensen zijn ontevreden over het resultaat, maar ik denk niet dat ze klagen over de inzet. Met wat beschikbaar is, hebben we ons best gedaan. Met een beetje geluk hadden we nog gewonnen”, zei Koeman, die gevraagd werd naar het inbrengen van Luuk de Jong, waarna Barcelona veelvuldig de lange bal hanteerde. “Heb je de spelerslijst gezien? Wat gaan we dan doen? Tiki-taka spelen? We hebben gedaan wat er moest gebeuren. Als de wedstrijd om verandering vraagt, dan moet je het doen. Dit is niet het Barcelona van acht jaar geleden.” Aanstaande donderdag komt Barcelona opnieuw in actie in LaLiga. Cádiz, de huidige nummer dertien van de Spaanse competitie, is dan de tegenstander.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus daarover kan ik geen oordeel geven. Terecht puntverlies voor barca? Maar jongens kijk eens even naar de ‘Squad list’. Dat is toch een bedroevend lijstje zeg… hoeveel van deze jongens zouden 10 jaar geleden nou in de basis hebben gestaan bij het succesvolle barca?

21 september 2021 om 07:10

Waar zijn die Depay lovers? Hij snoerde wel ff iedereen de mondjes hahaha.. Is toch geen bijzondere speler joh

21 september 2021 om 07:24

Gaat het helemaal goed met je gozert? Depay heeft al wat wedstrijden laten zien zeer belangrijk te zijn voor Barcelona, gisteren vond ik hem ook niet slecht. In zijn eentje kan hij niet keer op keer wonderen verrichten. Luuk de Jong die voor een open doel kopbal mist, Coutinho die totaal onzichtbaar is ondanks zijn prijskaartje. Coutinho is overigens net pas terug van een zware blessure dus hem nog even de tijd geven. Voor de rest kan je weer onder je steen gaan liggen want blijkbaar wacht je op een slechte wedstrijd van Depay om er weer eronder vandaan te komen.

21 september 2021 om 07:29

Die onvoorspelbaarheid mis ik bij barca op alle linies en net wat koeman zegt dat je geen buitenspelers op de bank hebt om het 4-3-3 systeem tot uiting te laten komen.

21 september 2021 om 07:33

Loopt de hele tinf weg uit de spits, neemt de meest vreemde vrijetrappen vanaf de middellijn. Nee depay is gewoon geen echte topper, daarvoor is hij niet constant genoeg. Koeman die ook nooit eens zelfkritisch kan zijn. Hoor je de coach van granda zeuren? Of die van alaves of getafe? Nee, je kan natuurlijk verliezen maar het voetbal gaat eerder achteruit dan dat het beter wordt. Daarnaast ziet het spel er niet uit en wordt er geen grote wedstrijd gewonnen. Als jet dan nu ook al mis gaat tegen de kleinere teams, kan je hem toch beter op straat zetten?

21 september 2021 om 07:48

Wat een domme opmerking. Nee natuurlijk hoor je de trainer van Granada, Alaves of Getafe niet klagen. Maar als die verliezen wordt er ook niet direct aan hun stoelpoten gezaagd. Dat heeft niets met zelfkritisch te maken, want Koeman doet geen gekke dingen. Zijn opstellingen, wissels en wedstrijdplannen zijn altijd realistisch en logisch. De uitvoering, zoals ook gisteren, wordt mede beinvloed door de tegenstanders en de arbitrage.

21 september 2021 om 08:31

Altijd logisch en realistisch? Houd toch eens op man. Tegen bayern was drama, elke grote pot, verliest hij, zijn wisselbeleid is drama en wijst altijd maar met het vingertje. Hoe kan je zijn wisselbeleid goed noemen?? Er wordt koeman ook niet verweten dat hij niet alles wint of kampioen wordt, het gaat over hoe hij speelt en verliest. Maar zie al dat jij net zo’n hypocriete schreeuwlelijk bent als koeman. Scheidsrechters, tegenstanders, het veld, het weer.

21 september 2021 om 08:51

@elfaraondcamas wisselbeleid...? Hij heeft helemaal niks op de bank zitten om in te brengen. Hij moet roeien met de riemen die hij heeft en dat doet hij prima! Met deze selectie kun je gewoon niet anders/beter presteren het is zoals het is.

Wat betreft het wijzen naar de scheidsrechters. Ik weet niet of jij wel eens een paar wedstrijden hebt gezien in de Spaanse competitie...? Dan mogen wij in de Eredivisie in onze handjes knijpen met een Higler en Linthout. Het niveau van de scheidsrechters daar is bedroevend. Tijdrekken/blessures simuleren is gemeengoed in Spanje en daar wordt nauwelijks tegenop getreden.

Ik ben zelf totaal geen Barcelona fan maar als je een beetje een realistische blik op voetbal hebt dan snap je dat Koeman aan deze situatie niks kan doen, hij is overlevert aan de wanorde die het vorige en ook huidige bestuur van de club ervan heeft gemaakt.

21 september 2021 om 08:54

Suc6magnet: Koeman is een slechte coach voor de top. Koeman is een subtop coach. Spelers worden niet beter onder hem.

21 september 2021 om 09:02

@carribean: als Depay slecht/minder is, mag het toch benoemd worden? Of ben je dan meteen een 'hater'?

Ik was de eerste om serieuze twijfels te uiten bij de transfers van Depay naar Barcelona. Maar als hij goed speelt, kruip ik niet 'onder mijn steen' maar erken ik dat hij goed gespeeld heeft. Maar als het langs de andere kant dan weer minder is, mag het toch ook benoemd worden? Die wisselvalligheid kenmerkt Depay nu toch eenmaal...en dat is ook waarom ik hem geen speler voor Barcelona vind.

21 september 2021 om 09:23

@houtapp gedurende zijn tijd bj barca maakt hij vaak rare wissels. Tuurlijk heeft hij geen beste selectie maar je moet hier alsnog van een granada mee winnen. Het spel wat hij laat zien is barca onwaardig. Maar jullie hier ik Nederland snappen dit niet of willen het niet zien. Koeman kan nog zon verleden hebben bij barca, denk dat bijna alle cules hem liever weg hebben. Bij barca is het altijd de schuld van alles en iedereen maar nooit omdat er zelf gewoon niet drama wordt gespeeld.

Of ik wel eens wat wedstrijden in spanje zie?? Ik zit wekelijks in het mooiste stadion ter wereld, en wij worden net als barca en atletico benadeeld en soms zit het ook wat mee. Het grote verschil is tussen madrid en barca is dat wij (te) kritisch zijn en bij barca enige vorm van auto kritiek ver te zoeken is.

21 september 2021 om 09:56

Dit soort barca supporters leven nog in verleden tijd, koemen moet die b club gewoon lekker verlaten en laat ze maar lekker nog meer in de problemen komen. De club verdient het ook gewoon met dit soort supporters en bestuursleden. En aub nooit meer het gezonde ajax vergelijken met die club want dat is gewoon een belediging.

21 september 2021 om 10:50

Ik ben het met je eens, behalve over het feit dat je zei dat Depay niet slecht speelde. Ook Depay speelde niet goed hoor. Hij had alleen maar balverlies en mislukte passeeracties.

21 september 2021 om 10:56

Memphis is Messi niet. En die kon Barca amper bij de hand nemen. Er is een ernstig gebrek aan creativiteit. Iedereen begint wanhopig te dribbelen. Je mist een playmaker als Ziyech.

21 september 2021 om 11:20

@Alsjemenou Wat ik erger vind is waar was Frenkie, de man van 86 miljoen?

21 september 2021 om 07:49

Met die selectie kan je alsnog makkelijk Granada aan de kant schuiven. Zelfs Club Brugge kan nog beter voetballen en wil je zeggen dat die betere middelen heeft? Een Lang en de Ketelaere hebben PSG helemaal dolgedraaid. Je moet gewoon gedisciplineerd zijn achterin en proberen je eigen spel te spelen. Dat is hoe je ploegen moet bestrijden. Chapeau nog steeds naar Club Brugge wat ze laten zien hebben tegen Psg.

21 september 2021 om 10:42

@ Modric Magic , leuk en aardig hoor Club Brugge , maar ook die verloren een paar weken geleden gewoon met 6-1 van Gent , en de afgelopen jaren hebben ze ook gewoon gefigureerd in de champions league . 1 leuk resultaat en aardige wedstrijd tegen PSG en je maakt meteen een voorbeeld van ze , scorebordjournalistiek ten top ,

ik heb het einde van de wedstrijd gisteren gezien , maar dat is echt geen reclame voor het voetbal , was niveautje Getafe , met een scheids van een treurig niveau , daar ga je niet voor je plezier naar zitten kijken . was ook nauwelijks tegen te spelen als je een scheid s hebt die dat antivoetbal in de kaart speelt , dus snap Koeman in dit geval wel . maar verder lijken de wedstrijden ook nergens op van de kant van Barca. zonde van je tijd om daar naar te gaan zitten kijken .

21 september 2021 om 10:51

Ik zeg een voorbeeld van het spel. Barcelona heeft betere spelers dan Club Brugge dus die moeten het zelfs hoger kunnen doen. Zeker tegen een Granada mag echt wel beter veldspel laten zien. Het was zo slecht dat ze met voorzetten geven gevaarlijk moesten worden.

21 september 2021 om 12:12

Ik ben het met Modricmagic eens. Een goede coach kan echt wel meer uit deze selectie halen dan wat Koeman nu doet. Natuurlijk zag de selectie van Barca er jaren geleden beter uit, maar met De Jong, Depay, Pedri, Coutinho, Ter Stegen, Alba, Puig, Pique, Busquets, etc. kun je echt wel beter voetbal op de mat leggen dan dat er nu gedaan wordt.

Ik heb dit al eerder aangehaald, maar kijk naar het verschil tussen Van Gaal en Frank de Boer bij Oranje. Ze hebben dezelfde selectie, maar Van Gaal krijgt het wel voor elkaar om Nederland leuk te laten voetballen en De Boer niet. Of kijk naar Chelsea: Lampard faalde en Tuchel weet met hetzelfde team de Champions League te winnen en Chelsea weer bovenaan te krijgen.

Ik ben van mening dat je met een Ten Hag of Bielsa echt wel beter voetbal gaat zien. Of één van deze trainers nu al wilt instappen is natuurlijk een andere kwestie.

21 september 2021 om 08:40

wat denk je zelf maugaza? de helft had 10 jaar geleden de basisschool niet eens afgerond, dan hoor je niet in Barca 1 thuis

Ik denk dat Barcelona op een kruispunt staat nu, accepteren ze dat het een moeilijk seizoen wordt en laten ze het komende jaar talenten veel spelen met alle gevolgen van dien. Of zijn ze zo trots dat ze Koeman eruit gooien, de afkoopsom betalen, en storten ze zich nog verder in de schulden. Als Koeman iets bewezen heeft in zijn carrière is het wel onder deze omstandigheden goed werk te kunnen leveren, zie Feyenoord, zie Oranje.

Maar ik vrees dat ze bij Barcelona nog steeds denken de champions league dit jaar te winnen met een andere coach, die voorzitter is ook niet helemaal honderd krijg je de indruk.

21 september 2021 om 07:19

Die laporta heeft vanaf het begin 1 doel en dat is niet met Koeman verder.
Die afkoopsom houd hem gewoon bij Barca denk ik.
Je kan toch zien hoe politiek alles is.
Je laat je duurste en beste mensen vertrekken en dan dan met een B elftal hetzelfde te bereiken.
Ze hebben atlhetico sterker gemaakt en zelf verder verzwakt.
Daarnaast nog een beetje pech met blessures.
Ik zou geen trainer weten die hier een wereldelftal van in maken.

Als hij Koeman zijn werk laat
Doen gaat hij gewoon resultaat halen maar er zijn nu zoveel randzaken dat het steeds moeilijker wordt.

21 september 2021 om 08:39

Hij doet het meeste ook echt zelf met zijn serie op videoland, ruzie maken met de president en altijd naar dat geklaag. Dan had hij maar niet moeten komen. Heerlijk seizoen voor madridistas dit jaar. Genieten en billenknijpen tijdens onze wedstrijden en met een oog en een bak popcorn mee kijken joe koeman zichzelf en barca verder in de nesten werkt

21 september 2021 om 08:49

En matige opstellingen. Met wingbacks hadden ze alsnog met snelheid kunnen spelen, Alba en Dest. Daarnaast heeft hij zelf gekozen voor deze transfervrije spelers. Als je weet dat Fati en Dembele geblesseerd zijn, waarom haal je dan Luuk? Kon je ook een snelle buitenspeler voor huren of eentje transfervrij oppikken iets eerder

21 september 2021 om 08:57

@ajaxnl

Ik weet uiteraard net wat er te huren valt hoor. Maar vergeet niet de blessures. Gisteren stond Dest op LB totaal de andere kant. De selectie is nog smaller dan die van Feyenoord volgens mij.

21 september 2021 om 11:45

Dat heeft Koeman toch zelf gedaan? Dest had ook als een soort rechtsbuiten kunnen spelen voor een keertje, dan heb je snelheid. Verplaats je Sergi Roberto naar de rechtsback en komt er een plekje vrij op het middenveld. Ze hebben miljoenen betaald voor Demir, een groot talent natuurlijk, maar was helemaal niet nodig met Coutinho en Pedri, die een beetje dezelfde soort voetballers zijn. Valt genoeg te huren voor Barca denk ik.

21 september 2021 om 07:26

10mE meer of minder schuld maakt ook niet uit

21 september 2021 om 11:22

10m winst maken is de reden dat ze een Emerson verkochten, terwijl ze zo'n speler nu erg goed hadden kunnen gebruiken.

21 september 2021 om 07:28

Baardgrasmus: Niemand denkt dat in Barcelona. De meeste Nederlanders in nl denken dat. In Barcelona hebben ze geen vertrouwen in Koeman als coach. In Barcelona onder Laporta worden andere dingen van je verwacht. Daar pas Koeman eenmaal niet in.

21 september 2021 om 07:37

Mooi verhaal visca el barca. Onder Laporta werd aan het begin van zijn komst ook Neymar verwacht en dat Messi wel zou blijven. Als je dan met de huidige selectie ook de blessures van Aguero, Fati, Dembele en afwezigheid van Pedri hebt, moet je een aardige trainert zijn om hier wat leuks mee te doen, direct vanaf het begin.

21 september 2021 om 07:56

@ visca el barca -Wat een aperte nonsens. Het is echt precies andersom. Koeman is voor de echte Barcelonasupporter in Catalonie een eeuwige held die oneindig veel meer krediet krijgt dan wie ook. Die snappen dat je de huidige toestand niet op zijn conto kan schrijven. Het zijn juist de Nederlanders die meer geneigd zijn hem af te branden, supporters die niets anders kennen dan Messi. Koeman is een godheid daar, dus het is echt compleet anders dan jij hier stelt.

21 september 2021 om 08:10

En juist daarom hebben ze in Spanje zulke schulden en in Nederland niet. Misschien zouden ze ervan moeten leren. Hoeven ze ook niet zo te zeuren dat we ze geen centjes willen lenen

21 september 2021 om 08:10

@afcarjen je moet visca el barca niet al te serieus nemen. Dat ze bij Barca onder Laporte andere dingen van Koeman verwachten zegt toch eigenlijk alles. Niet kijken naar de selectie, maar ook niet kijken naar datgene wat Koeman wel doet. Jeugd inpassen en een kans geven.

21 september 2021 om 08:28

Mangoloco: met aguero, Fati, dembele en pedri onder Koeman, mijn gevoel gaat niks worden. Spelers gaan niet beter worden. Ik vind het een matige coach.

21 september 2021 om 08:39

Rochus: jeugd kans geven komop. Dan ben je echt blind. Alleen wanneer het moet. Pedri is alleen doorgebroken omdat coutinho blesseert was en dat Wijnaldum niet gehaald kon worden. Anders was pedri verhuurd. Koeman zet een halve Alba en ziek in de basis tegen Bayern i.p.v. van balde erin te zetten. Gister zette hij balde erin alleen omdat de fans de jeugd wilt zien. Sergi Roberto veel slechte wedstrijden gespeeld, mag altijd spelen. Had ook met puig kunnen beginnen.

Koeman haalt niet de maximale uit deze selectie en er zit geen idee achter.

21 september 2021 om 08:49

Rochus: Koeman ging met piqué in de spits spelen haha. Dat zeg toch genoeg over Koeman

21 september 2021 om 09:27

Aguero is bijna opa, waardeloze aankoop. En dembele wordt al 3 jaar niet beter

21 september 2021 om 09:28

Nooit ene sergio ramos in de spits zien spelen?

21 september 2021 om 10:33

Het enige wat koeman goef doet is met jeugd spelen. Kan natuurlijk ool niet heel anders maar al die jeugdspelers, spelen hun hele leven het barca voetbal. Tegen sterkere en minder sterke tegenstanders. Dan komen ze bij barca1 en moeten ze opeens een heel ander voetbal spelen. En @Arjen, jou verhaal klinkt als nonsens volgens mik heb jij geen flauw idee hoe de barca/catalaaanse supporters over koeman als coach denken. Koemen is geen top coach, dat id hij nooit geweest en zal hij ook nooit worden.

21 september 2021 om 07:49

Ik ben het helemaal met je eens. De selectie van Barcelona is goed genoeg om de kwartfinale van de Europa League te halen, maar meer ook echt niet.. Qua selectie zijn ze kwalitatief echt met sprongen achteruit gegaan de laatste jaren. Er zijn zo vreselijk veel verkeerde keuzes gemaakt op de transfermarkt en dat waren vaak geen goedkope vergissingen! Coutinho, Dembele, Griezmann zijn een kleine greep uit de lijst miskopen. Op het veld zag je dat als eerst in het veldspel, maar zijn ze weer een stap achteruit gegaan. Ze zijn namelijk al jaren niet best en niet zo sterk als ze zelf dachten dat ze zijn maar ze wonnen wel hun wedstrijdjes tegen de kleinere clubs, het grote verschil is dat Messi nu weg is en ze dus ook opeens geen wedstrijden meer winnen.

21 september 2021 om 08:29

Als dit team bij elkaar blijft en er 2 gerichte aankopen worden gedaan dan heeft Barcelona op termijn een aardig team. Maar de club heeft wel een trainer mogelijk die de jongeren beter maakt in plaats van op ze af te geven als excuus. Koeman speelde als Getafe tegen Bayern en Stoke City tegen Granada.

21 september 2021 om 11:23

Dan moeten het twee aankopen als een De Bruyne en Haaland zijn ofzo, anders echt niet hoor en daar heeft Barca het geld niet voor

21 september 2021 om 08:21

Daarom moet Koeman zich er ook niet teveel druk om maken. Het beste ervan proberen te maken al valt dat niet altijd mee. Gisteren een onmachtig Barca tegen een tegenstander die het bloed onder je nagels vandaan haalt met een rampzalige scheids. Die voorzitter loopt al tijden te te zeuren en zaniken? Wil hij hat anders? Aftikken en wegwezen. Koeman moet er afstand van nemen van alle kritiek en gezeur. En concenteren op het voetbal, komt ook wel weer als meer spelers terug zijn.

21 september 2021 om 08:47

Heb je ook wel gelijk in alleen doelstelling moet nog steeds wel het behalen van CL zijn. Het is een droevige selectie maar het is ook niet zo dat ze hier geen top 4 mee kunnen halen.

21 september 2021 om 08:53

Het bestuur is te trots, dat is al lang bekend. Ze willen alles doen om te laten lijken of het de schuld van de trainer is. Maar als je puur op kwaliteit van deze selectie kijkt dan wordt het een heel lastig seizoen.

Slecht bestuurlijke besluiten en waanzinnige miskopen de afgelopen jaren hebben dit Barca in verval gebracht. Ik blijf erbij dat Koeman als boeman wordt gebruikt om het slechte beleid te bagatelliseren.

Dit is niet meer om te draaien door Koeman. Hoewel hij naar mijn mening gelijk heeft merk je dat het sentiment steeds negatiever wordt. Met als resultaat dat Koeman weinig meer goed doet in de ogen van het merendeel van de supporters. Aan dit Barcelona is geen eer te behalen momenteel, het is simpelweg geen topploeg. Maar de verwachtingen zijn nog steeds dusdanig dat wel wordt verwacht dat ze meedoen om de landstitel. Barcelona kan maar zo een trainerskerkhof worden de komende jaren.

21 september 2021 om 07:31

Het is geen topploeg maar je kan toch wel zorgen dat je team van Granada in eigen huis wint? Je hebt nog steeds meer kwaliteit dan zo’n ploeg.

21 september 2021 om 07:58

Natuurlijk, maar kan het dan ook een keer voorkomen dat je zo'n wedstrijd niet wint? Voorheen won je zo'n wedstrijd 9 van de 10 keer, met deze selectie misschien 7 van de 10 keer. Logisch gevolg is dat Barcelona dit seizoen minder wedstrijden zal winnen, simpelweg omdat de selectie kwalitatief een stuk minder is dan voorgaande jaren.

21 september 2021 om 08:02

Wie moet daarvoor zorgen dan? De jeugdspeler, het omhooggevallen renpaard of de speler die net terug is van een zware blessure? Op basis van wat vind je jullie spelers zoveel beter dan die van Granada? Op Ter Stegen, Busquets en De Jong (als hij een goede dag heeft) staat er gewoon niet een speler die op dit moment bij een Valencia of Atalanta de basis in zou lopen. Barcelona heeft op dit moment een selectie, zeker als er spelers missen door blessures, die vergelijkbaar is met een aardige Europa League club.. Zonder Messi is het echt he-le-maal niets

21 september 2021 om 08:31

Barcelona speelde door Koeman speelde als Stoke City gisteren. Van Koeman gaan Puig, Demir, Gavi, Balde en Fati niet beter worden.

21 september 2021 om 08:46

ViscaCatalunya: mensen willen dit niet zien. Koeman is gehaald door bartomeou en niet door Laporta. Laporta wilde Koeman niet

21 september 2021 om 09:07

@diegelbereds: inderdaad, in het verleden won je wedstrijden als deze 9 vd 10 keer maar dan had je ook ene Messi vooraan lopen die elke keer opnieuw maar het verschil wist te maken.

Zoals verwacht, zonder Messi is dit Barcelona maar subtop. Man, wat heeft die kleine Argentijn ontzettend veel verbloemd de afgelopen 3 seizoenen...

21 september 2021 om 09:41

Koeman is ook geen toptrainer. Hij heeft zijn naam als voetballer gemaakt. Hij heeft nergens echt zijn stempel kunnen drukken als trainer.

21 september 2021 om 09:52

ViscaCatalunya,

Bij Feyenoord heeft hij het imo goed gedaan. Oranje noem ik bewust niet dat is anders dan dagelijks met een groep werken. Ik vind Koeman ook niet de juiste trainer. Maar als ik dan namen als Pirlo lees: daar word ik helemaal niet vrolijk van. Wat zijn nog meer goeie opties? Ik zou bijna zeggen Wenger. Maar die kan het ook niet met talenten, die heeft het goed gedaan met sterren als Bergkamp en Henry. Lastige tijden dit.

21 september 2021 om 10:07

@barcaover123 Dat gebeurt soms . Ajax wint niet van Twente....boehhh Ten Hag er uit! Nee toch.

21 september 2021 om 10:30

Viscacatalunya, onzin. Buiten nederland heeft hij het prima gedaan bij Benfica. Tijdens de CL stuurde hij Man united, Liverpool naar huis en wist de eerste wedstrijd tegen Barca gelijk te spelen. Southampton was ook goed en bij Everton deed hij het niet veel minder dan zijn voorgangers of die er na kwamen, Ancelotti deed het iets beter, maar goed die kreeg dan ook meer middelen te beschikking. Het feit dat men daar inmiddels nu 6 trainers na zijn vertrek verder is zegt denk ik ook wel wat over de club.

21 september 2021 om 10:34



Nu noem je overigens wel allemaal subtoppers waar hij het goed heeft gedaan. Bij Everton eindigde hij op plek 7. Zijn voorgangers eindigden met veel minder geld op plek 5 en 6. Ook bij Feyenoord had hij echt geen minder materiaal dan Ajax of PSV. Toch wist hij nooit om het kampioensschap mee te doen, en haalde hij zelfs niet de groepsfase van de EL, wat echt knap is als je (toenmalige) internationals als Martins Indi, de Vrij, Clasie, Janmaat en een goalgetter als Pelle tot je beschikking had. Bij Southampton wist hij ondanks een complete leegloop wel beter dan normaal te presteren.

21 september 2021 om 10:36

Everton is hij toch op straat gezet? Valencia drama. Southampton en benfica, tja misschien id het een prima coach voor dat soort subtoppers maar voor een echt groot team komt hij gewoon veelste veel te kort

21 september 2021 om 10:39

Nog steeds meer kwaliteit? Ik weet niet waarom de Barca Fans in dromenland leven. Dit is het slechtste selectie van afgelopen 20 jaar? Je moet maar blij zijn dat ze in de top 4 komen.

Kijk nou eens zelf wie speelde nu voorin? Depay is de grote man nu voorin, met alle respect naar Depay. Hij had niet zomaar alles gespeeld als Barca genoeg kwaliteiten kon halen. Luuk de jong is de grootste grap. Waarschijnlijk MOEST griezmann weg vanwege salaris en dat ze volgend jaar nog 40 mln kunnen verdienen aan hem.

Dit lijkt wel de Man United toen Ferguson wegging, het grote verschil is dat Man united nog wel genoeg geld heeft om spelers te kopen.

Je mist Fati, Pedri, Dembele (deze jongens zijn nog ontzettend jong) je kan toch niet als Barca zijnde afhankelijk zijn van zulke jonge spelers. Ik durf te wedden op (LEES GOED) competitie niveau hebben Ajax en PSV meer mogelijkheden in de aanval dan Barca.

Geen enkele andere Coach krijgt deze Barca op de rails. Dit is een traject wat tijd gaat kosten.

Petje af voor Koeman wat hij weer moet presteren met wat vóór materiaal!

21 september 2021 om 11:26

@barcalober123 tja, als het voetbal zo makkelijk was dan had elke matige ploeg kunnen meedoen om de titel. Een minder team verspeeld nu eenmaal meer punten in een seizoen dan een beter team en Real en Atletico zijn op dit moment gewoon sterker en beter in balans dan Barca. Die gaan echt niet meedoen om de titel met dit materiaal. Een derde of vierde plek is imo het maximaal haalbare

21 september 2021 om 12:21

Wat een onzin. Vrijwel alle starters en genoeg bankspelers zouden starten bij Valencia of Atalanta. Altijd grappig hoe erg men overdrijft in een periode waarin een team in een neerwaartse spiraal zit.

21 september 2021 om 11:26

En er is ook bijna geen hond die erin gaat stappen mits je zo veel van Barca houd je er toch wat mee wilt. Punt blijft dat je nu een opleider a la van Gaal nodig hebt en geen Koeman, die dat ook wel een beetje heeft maar niet genoeg.

Het is ook stuitend wat Koeman zegt betreffende tikt take als je Luuk de Jong en Memphis haalt, want die kunnen dat niet eens. Pique heeft het nooit gekunt maar veel van de jeugd juist wel. Vooral Depay valt erg door de mand daar. In zijn eerste wedstrijdjes nog een leuk pasje hier en een goaltje daar maar tegen Bayern liep hij ook maar wat rond.

Koeman kan hier niet meer van maken, beter dat hij opstapt zonder vergoeding, als teken van liefde naar de club en zien of iemand anders het wel kan. Die zal in ieder geval wat meer ruimte krijgen op het begin en hopelijk wel slagen om iets neer te zetten.

Als ze Koeman ontslaan en de afkoopsom betalen is het korte termijn denken weer geslaagd en is Barca financieel weer een stukje dieper de grond in gedoken.

21 september 2021 om 07:21

Barça gaat voor jaren financieel de grond in.... eigenlijk is Barça zo goed als failliet,....het is te zeggen ....in een ander land zou Barça reeds failliet zijn.

21 september 2021 om 08:32

Koeman ontslaan is een investering in de toekomst. De jonge talenten worden onder Koeman niet beter. Hij laat ze niet in hun kracht spelen. Hij gebruikt ze als excuus.

21 september 2021 om 08:47

Het is geld wat je direct kwijt bent wat je niet hebt. Welke garantie heb je dat een volgende trainer het ineens wél beter gaat doen? Volgens mij is al jaar op jaar niet de juiste coach aangesteld dus je neemt een behoorlijk risico.

21 september 2021 om 08:48

@viscacatalunya Gaat niet om Koeman wegkrijgen gaat erom dat Barcelona zal moeten accepteren dat het over is voor even. Geen geld, geen aankopen. Wel talent, maar als dat echt goed is dan is dat mooi om te verkopen en centjes genereren. Een illusie dat het in de trainer zit en dat het zomaar even anders wordt Dat denkt die voorzitter ook. Ook de voorzitter gaat sneuvelen.

21 september 2021 om 09:42

Ik accepteer zelf wel dat top 4 halen het doel is. Maar dan wel met een voetbalidee.

21 september 2021 om 11:28

@ViscaCatalunya noem me 1 Europese topclub die met zoveel onervaren jeugd speelt. Die is er niet en dat heeft een reden. Met zoveel onervaren jeugd ga je niet meedoen om de titel en ga je hele wisselvallige prestaties leveren

21 september 2021 om 11:28

Helemaal mee eens, er zit geen lijn in, geen stijl, geen vastigheden, het is net of ze voor het eerst met elkaar op het veld staan. Koeman moet gewoon zijn conclusies trekken, het was geen goed huwelijk. Een mooie droom, maar daar had het bij kunnen blijven en hij heeft in ieder geval nog een prijsje gepakt. Die assistenten van hem moeten worden afgekocht maar vind dat Koeman genoeg aan Barca te danken heeft gehad, die moet gewoon opstappen zonder vergoeding, het hoofd hoog en met liefde voor de club.

21 september 2021 om 11:58

Daarom is het ambitieniveau ook niet hoog. Top 4 halen is nu het doel. En proberen om goed te voetballen in de eigen stijl.

21 september 2021 om 12:45

Japie_Krekel. Nee dat klopt en accepteren wij ook, maar met Koeman zie ik Barcelona niet groeien. Dat vinden de meeste barca fans. Hij is niet de juiste man voor deze groep.

Zure gebeuren daar. Het was ook heel gek gisteren. Opeens leken Pique en Araujo gewoon de spitsen van barca te zijn lol. Maar goed, de situatie is duidelijk. De barca fans zien het ook wel maar wat Koeman toch niet juist doet is het gebruiken als smoesjes om het resultaat maar goed te praten. Hij geeft externe factoren steeds de schuld maar kijkt niet naar zichzelf en wat er beter kan etc. En dat kan averechts werken op je team. Zo sta je zowat al 1 - 0 achter voor je een wedstrijd ingaat. Bedoel hoeveel mindere teams hebben wel eens van een Bayern gewonnen of doen alsof Granada beter is, is ook onzin! Hij zou het meer moeten richten op strijdt, vechtlust en offers brengen om tot resultaten te komen en niet steeds zoeken naar externe factoren waardoor ze niet kunnen presteren.

21 september 2021 om 09:09

Toch best grappig dat Koeman zich sterk gemaakt heeft om L. De Jong te halen, om vervolgens met Pique en Araujo als pinchitter in de spits te gaan spelen Zo ontneem je 'de beste kopper ter wereld' toch wel wat kansen?

Die voorzitter (Laporta) is een vieze vuile zakkenvuller wanneer hij koeman na 3 wedstrijden heeft opgerot gaat hijzelf met zoveel miljoenen ook weg.

Koemans ontslaan werkt toch niet. Wie gaat t beter doen met zo een groep? En wie wilt eraan beginnen?
Barca is op, en de champions league komt zo in gevaar want plek 1 tm 4 halen ze niet. Dood zonde van zo een club. Zonder Messi is het niks, die redde ze vaak nog

21 september 2021 om 08:50

Genoeg trainers die het wel willen proberen, want ondanks alles is en blijft Barcelona een club van naam. Daarbij zit er een uitdaging in, want je hebt niet meer die ene kleine Argentijn die elke wedstrijd wel even voor je omdraait met een briljante ingeving. Er zullen genoeg trainers zijn die ambitieus en zelfverzekerd genoeg zijn om in te stappen.

21 september 2021 om 11:30

Idd. Wie weet kan Barca Henk De Jong of Wiljan Vloet strikken. Die willen er vast wel instappen op dit moment

Maar Luuk de Jong was toch absolute wereldtop met zijn hoofd? Raar dat die bal dan zo ver over gaat. Ik denk dat de argumenten om de Jong te verdedigen nu eindelijk op zijn.

21 september 2021 om 08:08

Ik heb de pot niet gezien maar iemand afschrijven op een gemiste kans is redelijk kansloos. Ik zag Haaland tegen Besiktas voor open doel over schieten. Kunnen we dan ook concluderen dat Haaland er niets van kan?

21 september 2021 om 08:19

Nee want Haaland bewijst 99 van de 100 keer dat hij wereldtop is. Luuk de Jong heeft nooit bewezen wereldtop met zijn hoofd te zijn. Hij kan normaal gesproken goed koppen, meer niet.

21 september 2021 om 08:26

Haha, zo kun je alles in je straatje lullen. Je zegt letterlijk dat de argumentatie om hem te verdedigen op is doordat hij een keer een bal over kopt. Nu niet ineens je verhaal wijzigen. Dan kunnen we dus ook concluderen dat Haaland er niets van bakt omdat hij tegen Besiktas die bal over schoot. Klaarblijkelijk is een bal dus alleszeggend over de rest van je carrière.

21 september 2021 om 08:33

Haaland vergelijken met Luukinho, what’s next? Dest is de nieuwe Dani Alves?

21 september 2021 om 08:39

Want dat doen wij ook echt. Als je nou eerst even de discussie leest dan zou dat de discussie wel ten goede komen.

21 september 2021 om 08:40

Je snapt dat de voorzetten dan ook perfect moeten zijn hè en dat woord kennen ze bij barca net een week…..voorzet. Daar kan je luuk niet op afrekenen. Heb amper een fatsoenlijke voorzet gezien gister.

21 september 2021 om 10:02

Nee dat zeg ik niet Mario. Je leest niet. Ik zeg dat hij een goede kopper is, maar geen wereldtop zoals veel gebruikers zeiden. Ik beoordeel hem dan ook niet op dit moment maar op zijn hele carrière. Echter haal ik dit moment wel aan als een mooie situatie om eens te stoppen met het overhypen van Luuk de Jong.

21 september 2021 om 10:22

Waar lees ik precies niet goed? Je zegt het wel degelijk. Dat je dat dan wellicht niet bedoelde kan, maar dan moet je de schuld niet bij de ontvanger leggen.

Benzema om half 8: '' Maar Luuk de Jong was toch absolute wereldtop met zijn hoofd? Raar dat die bal dan zo ver over gaat. Ik denk dat de argumenten om de Jong te verdedigen nu eindelijk op zijn. ''

Jij zegt hierboven toch dat de argumenten op zijn om hem te verdedigen omdat hij die bal overknikte? Althans je zegt letterlijk dat het apart is dat die bal overgaat doordat hij wereldtop zou zijn. En daarna concludeer je dat de argumenten nu toch echt op zijn. Dan ligt het dus aan die ene bal die hij overknikte.

21 september 2021 om 10:38

Jezus jij bent vast gezellig op feestjes. Het is vrij duidelijk wat ik bedoel. Ik dreef spot met de Jong, wat ook vrij logisch is naar zo'n misser. Betekent niet direct dat ik zijn niveau op basis van 1 kans bepaal. Begrijpend lezen heet dat.

21 september 2021 om 11:24

Haha, het was helemaal niet duidelijk wat je bedoelde. Ik was zo te zien niet de enige die het een aparte opmerking vond. Misschien moet jij - ik ga een cursus begrijpend lezen volgen - een cursus humor volgen. Dan snappen de mensen de volgende keer wellicht dat je de spot met iemand drijft.

De gasten die kritiek hadden op guardiola omtrent een plan b (waar ze een lange spits met voorzetten bedoelde ) krijgen nu eindelijk hun zin en zijn ze nog steeds niet tevreden hahah. Als barca van bayern verliest dan kan dat, geen probleem. Maar een overwinning tegen granada moet wel kunnen toch

Je kan zeggen wat je wil over het bestuur maar Koeman maakt er ook een enorme rotzooi van. De selectie van barca is slechter dan andere jaren… maar Granada heeft geen Frenkie de jong, geen ter stegen, busquets, depay enz. Eind vorig seizoen was t tegen Levante en dat soort ploegen exact hetzelfde zelfs met Messi, griezmann, dembele. Ongeschikt voor barca… lekker naar az of psv, daar duurt t namelijk ook niet lang meer als beide trainers op dezelfde voet verder gaan.

Koeman heeft echt niks te zeggen daar, hij zegt in dit artikel eigenlijk ik wil 3-5-2 spelen, maar hij mag niet..zijn geloofwaardigheid neem ik ook niet serieus, wissel ook eens een keer je zoon joh (frenkie), anders blijft hij niet gretig en hongerig want hij speelt altijd!! Ik voorspel in november een artikel hier op VZ, Frenkie en Memphis hebben de meeste minuten gemaakt, vind je er gek.. hij zal zijn zoooons nooooot eruit halen….

21 september 2021 om 09:20

Huh? Het is toch echt Frenkie waarvan op dit moment alles af hangt. Hij moet de bal halen vanuit de verdediging, en persoonlijk de bal brengen bij de aanvallers anders komt er niets van terecht.

Verder is er niemand, maar dan ook niemand die enigszins in staat is de bal te verplaatsen van A naar B. Je hebt blinde paarden ala Alba en Dest (al was Alba er niet bij gisteren) op de flanken.. Je hebt blind paard Depay met een parodie van een voetballer Luuk de Jong voorin lopen.

Als je dan ook nog eens Busquets hebt die de gehele wedstrijd alles inleverde, dan houd het qua voetbal al heel snel op natuurlijk.

Granada kon lekker met de kond in de 16 hangen, want zij zien ook dat Dest meer ballen over de achter- en zijlijn heeft getrapt dan wie dan ook.. Zij zien ook dat Depay drukker is met zijn directe tegenstander dan dat hij het overzicht behoud om het spel goed en snel te verplaatsen..

21 september 2021 om 10:07

@booyqh dat is de rol van een middenvelder…. De bal van verdedigers aannemen en zorgen dat aanvallers de bal op goede posities krijgen

Tja als je eerst al je creatieve spelers eruit gooit en daarvoor in de plaats Luuk de Jong haalt, getuigt niet van veel ambitie. Daarnaast is er ook geen lijn te bekennen in het spel dat gespeeld wordt. Dit Barcelona doet niet recht aan haar status. Ja het komt grotendeels door de financiele wanbeleid, maar het selectiebeleid van Koeman is ook niet picobello

Waarom denken de meeste dat ze in Barcelona denken om de cl te winnen. Laporta heeft dat nooit gezegd.

Koeman flikker aub op met die subtopmentaliteit van je. Ik vervloek Bartomeu nog altijd dat hij deze coach heeft aangesteld onder voorwaarden waardoor het onmogelijk is om hem te ontslaan gezien de situatie van de club. Wat mij gisteren het meeste pijn heeft gedaan is dat hij Coutinho vervangt voor Gavi. Een hele leuke talentvolle speler, maar nog echt niet klaar om nu al bij een achterstand het verschil te maken. Een andere speler die dat in deze omstandigheden wel kan, laat hij vervolgens pas in minuut 72 invallen, en die speler heet Riqui Puig. Met een dergelijke speler zou je wel gewoon je eigen spel kunnen blijven spelen. Maar om persoonlijke redenen doet die nare Koeman dat niet. Ik vind het echt ongezond voor een mens dat hij zoveel wrok tegen een speler koestert. In het verleden was dat precies hetzelfde met Niasse van Everton. Koeman had falende spitsen, maar weigerde deze Niasse (die van hem absoluut mocht vertrekken) een kans te geven. Na het vertrek van Koeman begon deze Niasse ineens an de lopende band te scoren. Dus ja, we kunnen wel zeiken op het spelersmateriaal, maar de hand van Koeman in deze negatieve resultaten is ook gewoon enorm zichtbaar.

21 september 2021 om 08:33

Coutinho laten staan? Heb je wel gekeken? Was zo’ beetje het slechtste op het veld, terecht dat hij eraf ging.

21 september 2021 om 08:59

Waar zeg ik dat Coutinho moest blijven staan? Het stoorde mij vooral dat Coutinho door de 17-jarige Gavi wordt vervangen in plaats van de wat meer ervaren Puig. Die wissel sloeg gewoon nergens op, aangezien ik Gavi nauwelijks heb gezien. Je moet verdomme iets gaan forceren en het beste alternatief voor het middenveld was gewoon Puig.

21 september 2021 om 09:15

Dat is toch precies het idee achter die wissel... De buitenwacht laten zien dat de selectie, zeker met al die geblesseerden, vooral uit hele jonge jeugdspelers bestaat?

Of je nu Gavi of Puig er in zet, het is lood om oud ijzer. Want ook Puig is niet de oplossing voor het probleem dat er totaal geen creativiteit in de ploeg zit...

21 september 2021 om 09:23

Daar ben ik het dus zeker niet mee eens dat het lood om oud ijzer gaat. Tussen beide spelers zit vijf jaar verschil. Puig heeft vorig jaar bewezen dat hij als invaller iets kan forceren. Onder Setien was hij een van de weinigen die zich tegen sterke teregnstanders overeind wist te houden. Objectief gezien slaat het dan gewoon nergens op dat Koeman liever een 17-jarige inbrengt dan een 22- jarige. Dat de selectie smal is doet daar niks van af. Het zou de meest logische wissel moeten zijn. Zeker ook omdat Puig veel offensiever denkt.

21 september 2021 om 11:32

Een 22 jarige met het lichaam van een 13 jarige. Dat leeftijdsverschil is dus te verwaarlozen

21 september 2021 om 11:34

Coutinho heeft spelritme nodig, de kwaliteiten zijn er nog wel. Ze hadden hem beter kunnen laten staan om fysiek op te bouwen, de wissel leverde ook niets op.

En die Depay neemt de ploeg ook niet op sleeptouw,veel balverlies acties die niet lukken nee daar wordt Barca niet beter van,zgn topspeler...⚽⚽

Ik snap zijn punt, maar ook met dit slechtste Barcelona van de afgelopen 30 jaar moet van dit Granada winnen.

Ik zit nu even te luisteren naar ESPN FC. Goed punt van Shaka Hislop: ookal is de kwaliteit van de selectie minder, je mag wel verwachten dat Barcelona voetbalt vanuit een idee/haar identiteit.

Het is niet allemaal Koeman's fout maar ook dit Barcelona zou thuis van Granada moeten winnen. Er is weinig geloof op het moment en het helpt absoluut niet dat Koeman constant zijn spelers onder de bus gooit.

21 september 2021 om 09:58

Zola86: ik heb ook gekeken. Craig burley zei ook dat een andere coach het beter zou doen. Dat met Koeman als coach geen idee achter zit en de identiteit kwijt is.

Ze missen zoals gezegd gewoon snelheid zonder Ansu Fati op links en Dembele op rechts. Als die twee een keer fit zijn en ook blijven dan kunnen ze echt wel meedoen om de titel.

Koeman moet gewoon een zelfde speel stijl hanteren ipv de ene keer verdidegen om maar niet te verliezen dan weer aanvallend spelen.
Tegen bayern 352 gisteren 433 elke keer weer andere systeem.het kan natuurlijk ook zo zijn dat koeman barcelona gewoon niet aan de praat krijgt.
Dan maar iemand anders voor de groep gooien.
Die het dan wel lukt.
Een voorbeeld tuchel bij chelsea .
Aub garcia nooit meer opstellen is nog slechter dan lenglet.

Wat een ballenploeg is Barcelona geworden zeg.. Helemaal als de tegenstander zich laat terugzakken en de ruimtes ontzettend klein maakt. Geen een speler met de creatieve oplossing.. Enkel blind / met oogkleppen proberen de directe tegenstander voorbij te dribbelen waardoor de ruimtes nog kleiner worden.... Terwijl je ze juist kapot moet spelen met snel en goed positiespel...

Nee, dit wordt hem niet.

In dit soort wedstrijden heb je geen moer aan Depay.. Over Luuk de Jong gaan we het al helemaal niet hebben.... Wat een armoede.

Messi vervang je niet zomaar.
Er zijn er andere bijgekomen misschien minder van niveau maar deze zijn nog steeds goed genoeg.
De ploeg heeft tijd nodig voor zich aan te passen, logisch toch ?
Koeman weet heus wel waar hij mee bezig is.
Barça heeft jaren boven zijn stand geleefd zeker qua lonen en budget.
Geef hem wat tijd.
Ze hebben 8/12 en nog een match te goed.
Wat is het probleem ?
Koeman wordt hier onterecht aangevallen.
Is voor mij een absolute toptrainer met kennis en kan een ploeg naar zijn hand zetten.
Dit vraagt alleen tijd,geef hem die.

Koeman heeft gelijk. Er stonden gisteren twee pupillen in en verder was er totaal geen snelheid/diepgang vanaf de vleugels. Tegen een ploeg die zich ingraaft, krijg je het dan gewoon enorm moeilijk. Dit is niet meer het Barca van 10 jaar geleden en dit wordt een overbruggingsseizoen. Champions League halen en dan vind ik het prima, als de financiele malaise maar iets afneemt.

Kolere zeg. Zo enorm triest om te zien dat het grote Barcelona compleet in verval aan het raken is. De wedstrijd van gisteren was toonaangevend om te zien waar Barcelona zich op dit moment bevind. Kamikaze voetbal, inspiratieloos, los zand. Wow.

hij heeft natuurlijk wel gelijk dat feit dat er maar 4 minuten bijkwamen krankzinnig is. Had minimaal 8 moeten zijn.

Misschien Koeman ruilen met Roger Schmidt, Schmidt wil toch geen kampioen worden en houd van rare wissels. Dan past ie daar goed, bestuur van barca zijn ook rare mensen

Begint Koeman weer met zijn gezeur.Het is net een oud wijf.Vorige jaar was het volgens hem door zijn toedoen dat zij tot het laatst meededen om die titel. Hij vergeet doodleuk dat die kleine Messi het team zowat leidde en de onkunde van Koeman verbloemde!Nu Messi er niet meer is ,wordt het erg duidelijk wat voor een dwaas hij is.

Wat een droevige vertoning. Een paar weken geleden schreef ik al dat Barca het pad van Milan en Arsenal zou gaan volgen als ze niet snel het tij zouden keren.. dat zie ik niet gebeuren. Ook zeiden div fanboys hier dat Barca gewoon, zodra Camp Nou weer vol zou zitten, dik geld binnen zou halen voor nieuwe grote aankopen. Geloof je het zelf? Camp Nou zat vooral vol met toeristen die Messi, Neymar en Iniesta kwamen bekijken. Geen sterren, geen inkomsten. Er wordt echt onderschat welke rol Messi, zowel binnen als buiten de lijnen, nog betekende voor Barca de laatste jaren. Barca is alleen in naam nog een topclub. Het is triest, niet in de laatste plaats voor Koeman, die eindelijk zn droom in vervulling zag gaan. Stapt ie in op het slechtste moment in 20 jaar.. man man man. Internationaal gaat Barca geen rol van betekenis meer spelen, maar ook in La Liga vrees ik dat de classico voortaan binnen Madrid zal worden gespeeld. Dit Barca gaat in geen jaren de strijd aan kunnen gaan met Real.. laat staan als die ook nog Mbappe ophalen volgend jaar.

21 september 2021 om 09:55

Zo komen we idd in hetzelfde schuitje als United te zitten. Het voelt nu al heel erg, laat staan als het jaren duurt zoals jij al enkele jaren ervaart. Wend het op een gegeven moment of niet? Dan kan ik me mentaal alvast voorbereiden.

21 september 2021 om 10:54

Haha, je vergeet even dat United altijd een vd rijkste clubs is gebleven omdat United als merk zo sterk is en niet afhankelijk is van Messi om mensen naar het stadion te trekken. Barca kan alleen Luuk de Jong halen omdat ze een miljard schuld hebben.. United haalde in zn magere jaren gewoon Di Maria, Pogba, Lukaku, Alexis Sanchez, Zlatan etc. Maar als jij je door deze vergelijking beter voelt.. ik snap dat het frustrerend is als je geen uitzicht hebt op beter. In Manchester hadden ze er in ieder geval niet zo'n financieel zooitje van gemaakt.. dan kom je er iets makkelijker uit!

21 september 2021 om 10:02

MR_united: je bent vergeten te zeggen bij zelfde pad, United

21 september 2021 om 10:55

Zie bovenstaande reactie op Garrincha10

Granada is ook wel echt een vreselijke club om tegen te spelen, er had ook wel 20 minuten bij getrokken mogen worden.

Koeman slaat de spijker op z’n kop! Maar z’n dagen zijn geteld. Helemaal uitmelken die voorzitter en club, kom maar door met die afkoopsom van 12 miljoen. Clubliefde vanuit Koeman is er wel, anders had ie niet op dit belachelijk verkeerde moment ingestapt. Respect en waardering voor een Barcelona Legende als Koeman is er niet. Kijk wat voor selectie hij heeft om mee te werken. Die voorzitter lijdt aan grootheidswaanzin en heeft weinig met de realiteit.

Ik mis realisme bij het bestuur en de supporters. Accepteer gewoon dat Barca een paar magere jaren zal hebben. De huidige selectie is de minste die ik me kan herinneren (vanaf de jaren 90). Als ze de volgende wedstrijd winnen staan ze gewoon 2e in de competitie. Nog geen ramp. ik vrees echter dat het een lang seizoen zal worden en dat ze echt moeten strijden om een van de CL plekken. Er zit zeker kwaliteit in de selectie, maar niet genoeg om mee te doen om de prijzen.

21 september 2021 om 10:57

Precies. Het team begin jaren 2000 was ook vrij zwak. Ondanks paar grote namen was het niet veel. Na 2004 veranderde dat ... part of life part of game.

Wat een heisa allemaal. De Barca haters kunnen een haat kwijt. Lekker galspuwen!
De Barca kenners weten dat Barca komende 2/3 jaar niks op het hoogste niveau te vertellen heeft. Dat is ook logisch... je kunt niet altijd top zijn. Dat is geen enkel club in de voetbalgeschiedenis gelukt. Na heel wat dikke jaren zitten we nu al een tijdje in mindere jaren. Maar toekomst ziet er positief uit met al die jonkies en het financieel puinruimen wat nu gebeurt. Dus geduld en na regen komt de zon. En als echte socio kun je telleurgesteld zijn maar never je club afvallen. Dat laat je aan de andere over die sinds korte kijken naar Barca en helemaal niet weten waar de club voor staat of weten waar het toe in staat is. Visca E Barca!!

21 september 2021 om 12:48

Barcalonista: wij accepteren ook dat minderen jaren word, maar ook denken we dat Koeman niet de juiste man is

Dit kan zomaar de komende jaren een AC Milan achtig scenario worden voor Barcelona. Niet lullig bedoelt maar ik zou dat niet eens erg vinden. Ze hebben door jarenlang wanbeleid er een puinhoop van gemaakt en daardoor ten koste van ploegen die financieel de zaken wel voor elkaar hebben, prijzen en Europese toernooi plekken gehaald. Laat ze maar op de blaren zitten ik heb er geen enkele medelijden mee.

Tijd voor wat realisme in Barcelona.......
Barca is diep gevallen en de gifbeker is nog niet leeg...... Nu is het tijd voor rust en stabiliteit. De directie bestaat uit rustige en capabele mensen die samen met een gelouterde trainer (koeman) de club weer kunnen gaan opbouwen. De snelheid waarmee dit gaat is afhankelijk van de financiële middelen.
Hier moet de voorzitter voor gaan zorgen, die hier vooralsnog niets heeft gepresteerd!
Als bliksemafleider gaat hij in de weg lopen met het technische beleid en wekelijks koeman dreigen te ontslaan.
De voorzitter is de rem op de groei van barca...........
Johan Cruyff zou zich omdraaien in zijn graf....

21 september 2021 om 11:20

Laporta die niets heeft gepresteerd is feitelijk gewoon onjuist, hij is 1 van de verantwoordelijken van de successen van Barcelona.

21 september 2021 om 11:39

Dat zou hij waarschijnlijk wel doen maar meer omdat Koeman, ondanks dat hij jaren met JC gewerkt heeft, niet echt zijn speelstijl aanhangt. Koeman is meer van het realisme en past qua de speelstijl die hij hanteert gewoon niet bij Barca. Het is leuk dat het een NLer is maar het spel is ondragelijk. Als je echt wil groeien moet je met een team aan de gang, vastigheden erin slijpen, een vast formatie met vaste wissels kiezen, en natuurlijk a la Barca blijven spelen zodat de jeugd die nu moet doorstromen zich makkelijk inpast. Koeman maakt er een bende van, de voorzitter heeft de verschrikkelijke taak die miljoenenschulden weg te saneren alvorens weer aan succes te kunnen denken. Een ondankbare taak die alleen hij op zich kan nemen omdat hij de grondlegger was van de tweede enorme succesperiode van Barca en dus credit heeft.

Barbara als symbool voor Spanje in het algemeen.
Torenhoge schulden
Geen goede analyse van problemen
Opportunisme
Heet hoofd.
Geen begrotingsdicipline.
Bayern schrijft zwarte cijfers, kunnen die niet financieel bij springen, stop er maar een paar honderd miljoen in joh.
En dan hakke op Koeman.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet prettig was om tegen zo’n ploeg te voetballen die kwamen daar om niet te voetballen.. het was echt super irritant alleen maar liggen tijd rekken en allemaal in de 16 hangen.. maar het zal niet de laatste ploeg zijn die dit doet.. Koeman kan ook niet anders je miste Pedri ook iemand aan de bal die rust heeft het was aan de bal te onrustig om iets te creëren

Dit is voor mij de grootste reden waarom ik Koeman geen goede coach vind. Ja, hij heeft gewoon gelijk maar zeg dat toch niet zo. Laat dat aan de analisten en journalisten over. Als coach wil je dat niet zeggen want je zegt eigenlijk gewoon dat je spelers neit goed genoeg zijn. Dit staat in schril contrast met de uitspraken van bv Zidane vorig jaar toen hij nagenoeg ijn hele basiself moest missen door blessures. Iedereen zag dat de basiself maar niks was maar hij was enthousiast en vol vertrouwen en zijn spelers stegen door dat vertrouwen boven zich uit, denk aan Nacho em Militao. Koeman snapt niks van de psychologie achter het managen van mensen en leiderschap. Vooral bezig met zijn eigen straatje schoon te vegen

Ben een groot fan van Koeman, maar hier gaat hij toch echt de mist in, JIJ hebt Dest gehaald. JIJ hebt Luuk de Jong gehaald, in feite zijn deze twee de belichaming van de onkunde van Barcelona op dit moment. Natuurlijk scheelt het een slok op de borrel dat Ansu Fati en Dembele niet mee konden spelen, maar je verwacht toch dat Barcelona spelers heeft die deze twee makkelijk zouden kunnen vervangen, we hebben het niet over Messi en Suarez.

Het rommelt wel heel erg de laatste tijd daar in Barcelona. Wat is er toch allemaal aan de hand? Je kunt toch ook een beetje rustig werken aan het herstel zonder dat iedereen maar van alles roept in interviews? Alle vuile was ligt op straat iedere keer. Dat is niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren