Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Neres sprak veel met Ten Hag: ‘Niet bij voorbaat de nummer twaalf’

Laatste update:

David Neres speelde afgelopen zaterdag tegen SC Cambuur voor het eerst een volledige wedstrijd in dienst van Ajax sinds 21 maart (Ajax – ADO Den Haag). De Braziliaanse buitenspeler moest de afgelopen maanden genoegen nemen met een bijrol, mede door de komst van Antony en Steven Berghuis. De afgelopen transferperiode leek hij hard op weg naar de uitgang van de Johan Cruijff ArenA, maar tot een vertrek kwam het niet. Erik ten Hag sprak daarom uitgebreid met de aanvaller over zijn huidige situatie en kansen bij Ajax.

Neres scoorde zaterdagavond twee keer en leverde een assist tegen SC Cambuur (9-0). Ten Hag vond de Braziliaan ‘uitstekend’ spelen. “David had gerekend op een transfer. Dat is niet doorgegaan, maar voor mijn gevoel heeft hij dat nu echt achter zich gelaten”, aldus Ten Hag in gesprek met Voetbal International. “We hebben het omgezet in motivatie. Hij traint uitstekend, op de momenten dat hij invalt doet hij het uitstekend, en David is gewoon een uitstekende voetballer. Ook hij kan een rol spelen in het team en ook met een interne concurrentiestrijd. Zo kan je elkaar naar een hoger niveau pushen.”

Toen Ajax zich de afgelopen transferperiode versterkte met Steven Berghuis en Mohammed Daramy, zette directeur voetbalzaken Marc Overmars de deur voor Neres wagenwijd open. Omdat een transfer niet van de grond kwam, is het nu dringen geblazen op de flanken bij Ajax. “Ik praat altijd met al mijn spelers. En dit seizoen heb ik sowieso al heel veel met David gesproken. Over zijn situatie, maar inderdaad ook begin september over zijn perspectief en zijn rol in de ploeg nu de transfer niet was doorgegaan”, aldus Ten Hag over de 24-jarige buitenspeler, wiens contract doorloopt tot medio 2023.

“Ik heb hem uitgelegd dat het zeker niet bij voorbaat vaststaat dat hij de nummer twaalf is”, zegt de trainer, die benadrukt dat Neres kan gaan strijden voor een basisplaats. “Het grote voordeel met hem is dat hij niet alleen rechtsbuiten, maar ook prima linksbuiten kan spelen. Hij doet dus gewoon volop mee in die concurrentiestrijd en David kan dit seizoen nog van hele grote waarde voor Ajax zijn.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Puntje bij paaltje is hij gewoon de nummer 12, maar dat kan Ten Hag natuurlijk niet naar buiten brengen.

Een Neres in vorm is van grote waarde voor ons, maar sinds zijn blessure is hij nooit meer echt in vorm geweest.

Het is te hopen voor hem (en Ajax) dat hij nog wat minuten kan maken en in de winterstop alsnog zijn transfer krijgt.

20 september 2021 om 11:44

Exact. Als een trainer zegt ‘hij kan dit seizoen nog van grote waarde zijn’ dan weet je dat je in de basis gewoon nummer 12 bent.

20 september 2021 om 12:10

Als je Neres vergelijkt met Daramy, dan is Neres niet de nummer 12 maar de nummer 13, zei het natuurlijk dat Neres op rechts speelt en Daramy op links. Ik zag bij Daramy een versnelling en overzicht, bij Neres zie ik op dit moment alleen dat hij diepte kan zoeken. Had afgelopen zaterdag Anthony op rechts gespeeld in plaats van Neres, dan was de uitslag waarschijnlijk hoger geweest. Mooi voor Neres dat hij mocht spelen en fijn voor Ajax om zo een speler achter de hand te hebben, maar Neres is geen basisspeler meer. De lat ligt weer hoger.

20 september 2021 om 12:49

Het lijkt me veel te vroeg om te stellen dat Daramy beter is dan Neres. Daramy kwam bij een 5-0 voorsprong tegen Cambuur in het veld, natuurlijk maak je dan een goaltje, dat deed Danilo ook. Als Neres bovendien zijn vorm weer terug weet te vinden, dan is hij zelfs nog veel beter dan zaterdag en toen scoorde hij gewoon 2 goals en gaf hij 2 assists. Verder heb ik wel vertrouwen in Daramy, maar ik vind het jammer dat iedereen hem zo snel afschrijft. Hij is echt niet nu ineens niveau Bruma ofzo. Neres is beter dan dat.

20 september 2021 om 16:52

Berghuis staat er momenteel ook in door de blessure van Klaassen - dat lijkt me eerder ‘de nummer 12’ op het moment

20 september 2021 om 11:58

Ja inderdaad. De strijd met Tadic/Daramy en/of Antony/Berghuis gaat hij nooit winnen.

20 september 2021 om 12:42

Neres in vorm is gewoon je nummer 2 winger, Tadic wordt nooit van zn leven gewisseld dat is de pech voor Neres. Kan me niet herinneren dat Ajax ooit zoveel goede buitenspelers heeft gehad als nu

20 september 2021 om 13:19

Kan me wel herinneren dat Ajax maar drie buitenspelers had en ze alle drie geblesseerd waren. Dat ze er noodgedwongen Labyad moesten neerzetten en dat die ook geblesseerd raakte. Neres hoeft de concurrentiestrijd helemaal niet te winnen om belangrijk te zijn dit jaar. Dit soort luxeproblemen lossen zichzelf doorgaans op. En tot nu lijkt in elk geval de concurrentiestrijd goed voor de kwaliteit. Aan Ten Hag de zware taak om iedereen tevreden te houden, maar dat is hem wel toevertrouwd denk ik.

20 september 2021 om 13:25

Ik zie Antony komende zomer al vertrekken naar de PL. Als Neres dan in de tussentijd ook, eindelijk, zijn transfer maakt dan ben je dus 2 spelers kwijt. En Tadic is dan ook weer een jaartje ouder.

Belangrijkste is dat iedereen goed speelt en je tijdig schakelt en er jongens aan zitten te komen op die posities.

20 september 2021 om 14:43

Ja mee eens. Alleen is de vraag hoe je de (wissel-)spelers tevreden en gemotiveerd houdt. Dat zal steeds moeilijker worden, hoe langer het duurt. En constant wisselen werkt nou ook niet bepaald positief. Zie PSV

20 september 2021 om 14:52

door te blijven winnen. zolang je wint blijft de sfeer goed en kent iedereen zijn rol. en zo lang je wint kun je eens een topper als tadic na een uur naar de kant halen zonder morren. en neres of daramy minuten geven. die zullen zich voorlopig echt wel schikken dat ze geen basis staan. als de resultaten tegenvallen, dan krijg je gedonder want dan vinden de wisselspelers dat ze het beter kunnen.

20 september 2021 om 13:06

Er is in het algemeen veel te veel focus op de 11 spelers. Hoe vaak komt het voor dat alle 11 spelers fit zijn? Er is er bijna altijd wel eentje geblesseerd. Daarnaast speelt vorm van de dag ook mee en wil je van tactiek kunnen veranderen. Als topclub moet je gewoon zo'n 16 (ongeveer) gelijkwaardige spelers hebben. Dan is het aan hen om uit te vechten wie op dat moment de beste is.

Ik blijf een grote fan van Neres, een echte vleugelspeler waar je voor naar het stadion komt. Ondanks dat de concurrentie pittig is, zie ik een belangrijke rol voor hem weggelegd dit seizoen. En als hij wel mocht vertrekken in de winter, hoop ik op een mooie club voor David waar hij kan laten zien dat hij nog steeds Herres op de flanken zet.

20 september 2021 om 13:09

eens Joey en nog een echte kwalitet van Neres vind ik dat ie in hele belangrijke wedstrijden zich vaak laat zien. Bekerfinale vorig jaar, CL vaker.. is gewoon een hele gevaarlijke buitenspeler die zich bewezen heeft tegen grote tegenstanders. Begrijp ook niet dat de europese subtop niet al voor m gekomen is.

20 september 2021 om 13:42

Neres blijf ik al sinds zijn komst een veelte onderschatte speler vinden. Hoop echt voor die jongen (hoe wel ik het zelf jammer zou vinden) dat hij snel weggaat bij Ajax, Lyon bij peter of ac Milan zou ik mooie clubs vinden. Of een sevilla, valencia of villareal alleen daar heb ik geen idee wie er en hoe ze spelen zo even uit mijn hoofd.

20 september 2021 om 13:16

Wie is Herres?

20 september 2021 om 13:22

Het is van een nummer dat de rapper Sevn Alias over Ajax heeft gemaakt in het seizoen dat we de halve finale CL bereikten. Ik zet Herres op de flank als David Neres.

20 september 2021 om 13:43

Eens. Vaak wordt Neres als kopie gezien van Antony: Braziliaan, zelfde positie, zelfde lichaamsbouw. Maar ik vind ze wezenlijk anders. Antony en Berghuis zijn er voor het complete pakket. Ze kunnen binnendoor, buitenlangs, voorzet geven etc. Neres is veel meer een speler die de combinatie zoekt en zo door de 16 snijdt. Dat is een zeer welkome toevoeging. Ik denk dat het twee / drie jaar geleden was dat ik diep onder de indruk was van hem en grote toekomst voor hem zag weggelegd. Even een dipje gehad, maar denk nog steeds dat hij er kan komen. En tijdperk na Ajax hoop ik hem te zien bij een ploeg als Everton of Lyon. Een team onder de top, maar met veel kwaliteit in selectie.

Ajax zit voorlopig wel goed op de flanken. De afgelopen twee a drie seizoenen heeft ons wel geleerd hoe belangrijk het is om dubbele bezetting op posities te hebben. En Neres is toch een fantastische toevoeging in vorm, dus mooi dat hij blijft.

Het wordt tijd dat Ten Hag ook een keer Tadic eruit haalt in een wedstrijd, snap sws niet waarom Tadic altijd 90 min moet spelen terwijl in sommige wedstrijden helemaal geen dreiging van hem uitgaat.

20 september 2021 om 11:44

Zoals gisteren in de 62e minuut...

20 september 2021 om 13:07

Zoals sommigen zouden zeggen: gotcha!

On topic: lekker makkelijk roepen. Eerst de feiten weten voordat je iets post

20 september 2021 om 13:16

Ik zie nu dat ik zelf ook iets foutief heb neergezet, het moet natuurlijk eergisteren zijn... 😮

20 september 2021 om 11:53

Omdat Tadic meer leverd dan alleen goals en assists. Hij is in het veld een leider en kan het team op sleeptouw nemen wanneer dit moet. De wedstrijden waar hij niet bij was afgelopen seizoen waren dan ook echt zaadpartijen.

20 september 2021 om 11:56

Tadic is zowel tegen NEC als tegen Cambuur naar een uur eruit gehaald.

20 september 2021 om 14:38

Geen dreiging vanuit Tadic, kijk jij wel naar Ajax? Of check je alleen wie de goals maken?

Het is wel een ongekende luxe dat je nu voorin zoveel kwaliteit hebt rondlopen, zeker als je toen zag twee seizoenen terug dat Noa Lang helemaal niet klaar was tegen Valencia. Enige jammere is dat je geen echte backup spits hebt voor Haller. Tadic is altijd een noodoplossing geweest, en Danilo kan je Europees niet mee aankomen. Jammer dat er geen spelers als Brobbey en Huntelaar aanwezig zijn.

20 september 2021 om 11:46

Als je Haller hebt, en Tadic als noodoplossing dan is dat toch best prima? In dit geval staan er genoeg vervangers voor op de linksbuiten klaar (Berghuis, Daramy, Neres).

20 september 2021 om 11:48

Het voordeel van Tadic als “nood” spits is dat er dan weer een plekje op de flank vrij komt. Dan kan je berghuis, neres en Antony allemaal opstellen. Als voetbal liefhebber word ik daar blij van.

20 september 2021 om 11:58

Zoals hierboven al is benoemd is Tadic als noodoplossing een prima back up gezien de mogelijkheden op de vleugel. Danilo als derde keuze daarachter is niet slecht, liet vorig jaar bij Twente leuke dingen zien. Daarachter heb je altijd nog Rasmussen vanuit Jong. Laatst genoemde zou je tegen een Cambuur of RKC best een keer gebruiken maar zal er tegen een PSV of Besiktas nog niet staan verwacht ik.

20 september 2021 om 14:41

Noodoplossing? Tadic in de spits kan je echt geen noodoplossing noemen. We hebben onze beste CL-wedstrijden met hem in de spits gespeeld.

Misschien is het een oplossing die geboren is uit nood, maar blijkt gewoon een hele goede optie. Met Haller, Tadic en Danilo heb je gewoon 3 opties voor de spits.

20 september 2021 om 13:21

@oortap,

Waarom kan je met Danilo Europees niet aanzetten?
En we hebben Tadic en Daramy ook nog, kunnen beiden in de spits spelen. Daarom is de voorhoede zo lekker, omdat je zoveel keuze hebt.

20 september 2021 om 13:38

Toch wel raar dat je al roept dat je met Danilo europees niet kan aankomen zonder dat hij zich daar ook maar 1 keer heeft kunnen bewijzen voor Ajax. Dat zijn echt uitspraken in de lijn van.....haller kan echt niet in de Cl... bla bla bla.
Danilo is een spits die behoorlijk onderschat wordt.

Voor het eerst het gevoel dat we daadwerkelijk een brede selectie hebben. Andere jaren was dat zeker niet het geval, ondanks dat dat altijd beweerd werd.
Ik denk dat dit wel het verschil kan maken tussen wel of niet Europees overwinteren in de champions league. Waar we het de vorige jaren altijd lieten afweten rond de winterstop verwacht ik nu een scherper en fitter Ajax in die periode. Het ziet er goed uit.

20 september 2021 om 14:44

Ja, grappig dat je dit zegt, ik heb precies hetzelfde. Zeker als ik dan naar onze grootste concurrent psv kijk. Daar vallen dan een Doan, Thomas en Vertessen in, dat is alleen maar achteruit.

Nu zie je bij ons dat je zonder problemen Klaassen, blind, Anthony en tagliafico kan opvangen zonder dat je erop achteruit gaat.

Alleen onze keepers positie, die is slecht bezet.

Denk dat Neres dit seizoen toch aan zeker 20 wedstrijden zal komen. Er worden enorm veel wedstrijden gespeeld. Ajax zit wel echt in een Luxe positie met zo een brede selectie. Zelfs als er spelers geschorst of geblesseerd zijn, dan nog staat er een kwalitatief goed elftal.

Het blijft een ongekende luxe in de voorhoede en als Neres zijn vorm van een aantal jaar geleden terugkrijgt, dan kan hij ook Europees weer zeer waardevol gaan zijn voor Ajax. Hij zorgt, net als Anthony, toch voor meer diepte in het spel.

Hij is de broer voor Antony en Danilo. Denk dat zij hem echt heel erg waarderen. Anders zitten twee gasten van net 20 hier in Amsterdam. Danilo die vorig jaar weg was. Antony heeft een groot voordeel dat ie altijd Neres had een heeft die de club en stad kent. Die woont hier inmiddels 4/5 jaar. Games en Alex bij psv hadden ook veel aan elkaar. En juist op momenten als het minder ging. Antony zat vorig jaar al wel eens op de bank. Als je dan hier alleen zit met covid. Eerste jaar in Europa. Is toch fijn dat je iemand hebt. Zelfde geldt voor Nico Martinez en Alvarez. Nico speelde destijds als enige. Toch hebben ze alle 3 zich in de basis geknokt. Nico gaat ook wel weer spelen. Heet pas 4 potjes gespeeld volgens mij dit seizoen voor Ajax. Kwam laat terug en schorsing/blessures. In de cl heb je hem straks wel nodig. Als tegen besiktas en Dortmund wat anders wordt gevraagd. Zag net nog Ajax psv vorig seizoen 2-2. Nico pakt de bal af vlak voor een goal. Weer doldwaas inkomen. Wel de bal pakken.

Hulde naar Erik. Die maakt er echt een team van.

20 september 2021 om 12:23

Hij woont op ijburg. Niet echt in de stad dus…

We zitten voorin en op de 10 positie echt gebakken met de bezetting. Neres, Antony, Berghuis, Tadic en Daramy. Dan heb je nog dat zowel Berghuis als Tadic multi inzetbaar zijn voor de 10 / spits positie en Kudus die weer terug komt. Zaken gaan goed voor ons.

Als hij in topvorm is, is het een geweldenaar. Tegen Cambuur was hij idd heel goed, maar zijn invalbeurt tegen Sporting was hij echt slecht, terwijl Ten Hag na afloop letterlijk zei: "Hij was ongelooflijk goed." Dan breekt echt de klomp bij mij.

Eigenlijk,mede door het afketsen van zijn transfer, hebben we nu een super selectie. Neres in vorm is ook basisplaats waardig.
Maar dat geldt voor meerdere spelers zoals
Tagliafico/Blind, Rensch, Klaassen/Antony/Berghuis/Kudus.
Je gaat altijd dit soort klachten krijgen van spelers die basisplaatswaardig zijn. Dat is het nadeel.
Plus de investering van de club zonder dat er is verkocht.

Voordelen zijn wel, bij wissels, schorsingen of blessures heb je geen of nauwelijks kwaliteitsvermindering, waardoor de kans op succes groter is dan een Ekkelenkamp (met alle respect).
Uiteindelijk zal het de club goed doen, en dit zijn gewoon de consequenties van "willen aanhaken aan de Europese subtop."
Als het maar geen onrust oplevert in de kleedkamer, vanwege de hierarchie tov bv Berghuis, Kudus of Darawy (als zij de voorkeur krijgen) boven Neres.

Dus taak Overmars, probeer Neres te verkopen in de winter, en geef Mazroui, Martinez en Onana een contractverlenging!

Ik zou ook niet zien waarom hij nummer 12 is. Hij is te vaak geblesseerd geweest, anders was hij onomstreden en bejubeld. Berghuis zal op 10 blijven ballen. Blind en Klaassen hebben een probleem
Neres/anthony
Neres/tadic
Daramy/ Tadic?haller
Haller Tadic
Dit is allemaal mogelijk, maar we weten van vorig jaar blessures kunnen de boel in de war sturen

Geweldig om te zien dat we zo'n brede selectie hebben. Dit is tegenwoordig zo belangrijk om op alle fronten mee te blijven doen. Hopelijk dit seizoen weer meer successen in Europa!

Tadic kan beginnen met jeugd trainen. Niveau is te hoog geworden voor hem. Moet wel eerst zijn aanvoerders band inleveren.

20 september 2021 om 13:15

Tadic is even wat minder belangrijk dan andere spelers en hij wordt door jou afgeschreven en moet ook maar meteen z'n aanvoerdersband inleveren. Blij dat we iemand aan het roer hebben die wel waarde hecht aan loyaliteit en weet wat dat op de lange termijn met een speler kan doen.

20 september 2021 om 13:24

Vergeet je iets dat hij een leider is in het veld de jongens op kan peppen en sturen, gewoon zijn goals maakt en assist geeft nee Tadic is er slecht bezig zeg pfff zou hem op de bank zetten tegen Fortuna morgen want hij brengt niets😂😂

20 september 2021 om 13:26

@ronaldo2.7 kun je a.u.b. gaan reageren op nu.nl ofzo ?

Niveau voor Tadic te hoog, laat me niet lachen.
390 minuten, 3 goals, 3 assists. Vorig seizoen 34 wedstrijden 14 goals 18 assists. Knap dat het niveau dan te hoog is als je zulke cijfers neerlegt als buitenspeler.

20 september 2021 om 13:30

Die man is oud. 22 miljoen betaald om geen tadic in de spits te hebben. Ik wil die man niet dissen maar ze hebben beter.

20 september 2021 om 13:33

Oud??
Hij heeft een lichaam van een jonge God, trainingsbeest eerste klas daar kan een jonge knaap nog een puntje aan zuigen.
Tadic kan zeker nog 2 jaar mee bij ajax

20 september 2021 om 13:47

Ze hebben geen 22 miljoen betaald om Tadic niet in de spits te hebben.
Ze hebben 22 miljoen om een echté afmaker pur sang te kopen.
Ajax had gewoon nog met Tadic in de spits kunnen spelen, dan heb je Neres en Daramy op links, Antony en Berghuis op links.
Maar juist Tadic zijn overzicht en voorzetten zijn zo geweldig, dat hij zeer bruikbaar is op de flank.
Ik denk zelfs dat er in de hele ED geen speler rondloopt die beter is dan Tadic.
Een echte leider, winnaar, vechter en legt geweldige cijfers neer, seizoen na seizoen.

20 september 2021 om 13:30

Valt het je nooit op dat Tadic meestal vooral belangrijk is wanneer het wat minder loopt. In de wedstrijden dat iedereen geweldig is valt Tadic vaak minder op. Het echte tikki-takka voetbal doet hij vaak niet aan mee. Maar zodra het iets minder gaat is Tadic vaak juist de man. Dit is juist een kwaliteit die je in je team wil hebben; want ook die wedstrijden moet je winnen.

Links heb je Tadic, Daramy en eventueel Neres. Rechts heb je Antony, Berghuis en Neres,
Dus in principe is hij denk ik 3de keuze op beide posities. Voordeel is wel dat Tadic (spits) en Berghuis (10) ook op andere posities gezet kunnen worden, dus hij zal regelmatig spelen; maar er moeten wel serieuze blessures of vorm crisissen aankomen wil hij meerdere wedstrijden aaneengesloten in de basis staan.

Maar het valt ook niet uit te sluiten dat bijvoorbeeld Antony in de winter weg gaat. Dan ziet het er ineens al heel anders uit.

20 september 2021 om 20:18

Op links is hij nummer 2 lijkt me

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren