Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afellay: ‘Hij zit wel bij Oranje, dan zou ik eerder kiezen voor Toornstra’

Laatste update:

Ibrahim Afellay is lovend over het optreden van Jens Toornstra tegen PSV. De middenvelder was twee keer trefzeker namens Feyenoord in het Philips Stadion en leverde daarmee een grote bijdrage aan de 0-4 overwinning. Afellay denkt dat Toornstra tekortkomt voor het Nederlands elftal. Toch zou hij Toornstra liever in Oranje zien dan Guus Til, die door bondscoach Louis van Gaal wel is opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal.

Toornstra maakte zondag een uitstekende indruk in Eindhoven. “Hij is het boegbeeld van dit Feyenoord. Zowel zonder de bal, als met de bal. Hij neemt het voortouw, is overal bij betrokken en neemt zijn verantwoordelijkheid”, aldus Afellay zondagavond bij Studio Voetbal. “Deze jongen legt zoveel energie in de wedstrijd, maar ook gewoon kwaliteit. De goals die hij maakt zijn technisch zo goed uitgevoerd.”

Schmidt over kritiek wisselbeleid: 'Altijd dezelfde spelers opstellen kan niet!'

Sjoerd van Ramshorst vraagt zich af of Toornstra een onderschatte speler is in dienst van Feyenoord. “Hij is wel een jongen die zich nog steeds blijft ontwikkelen”, aldus Afellay. “Kijk, als je mij vraagt of hij bij het Nederlands elftal moet? Daar heb je toch wat meer nodig. Maar goed, Guus Til zit wel bij het Nederlands elftal, dan zou ik eerder kiezen voor Toornstra. Dat vind ik een veel betere speler.”

“Dat snap ik wel”, reageert Theo Janssen, die Toornstra een ‘heel bruikbare’ speler vindt. “Maar dit is zijn max, toch? Hij is echt een heel goede speler, heel belangrijk voor Feyenoord. Iedereen heeft respect voor hem, voor wat hij er allemaal voor over heeft. Ook vanwege hoe het is gegaan, waar hij vandaan is gekomen. Iedereen zegt toch dat hij het stapje hogerop niet gaat redden. Hij heeft het iedere keer laten zien, maar ik denk dat dit zijn plafond is.”

Kenneth Perez was zondag ook positief over Toornstra, maar vindt Oranje te hoog gegrepen voor de middenvelder. “Ik vind Toornstra geen speler voor het Nederlands elftal", zei de Deense analist bij ESPN. "Ik vind dat je bij Oranje meer moet brengen. Toornstra is een super belangrijke speler voor Feyenoord, hij heeft veel loopvermogen, een goede traptechniek, is onverzettelijk én hij is een goede teamspeler."

"Hij is ook een echte teamspeler en iemand die de contouren kan uitdragen van de club", vervolgde Perez. "Ik denk dat de trainer het ook fijn vindt om hem in het team te hebben, want hij ziet heel veel dingen. Hij kan in de interviews ook goed verwoorden wat de trainer verwacht. Ik zou hem als trainer van Feyenoord graag in mijn ploeg willen hebben. Het Nederlands elftal vind ik alleen een stap te ver.”

Jens Toornstra verdient een oproep voor het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toornstra is ook alweer 32, dus ik snap niet zo goed waarom er na een goede wedstrijd deze discussie er uberhaupt is. Til is niet veel beter, maar daar zit meer rek in en zit al een tijdje in een goede flow sinds hij bij Feyenoord zit.

19 september 2021 om 23:42

Ik word sowieso ook echt moe van het snel veranderen van meningen hier in Nederland bij sommige analisten. Vorige week was PSV nog een geweldig team en deze week kunnen ze er niks van en moet Toornstra in Oranje. Ik ben blij dat Louis van Gaal trainer is want een de Boer had nog geluisterd na al die meningen.

19 september 2021 om 23:45

Ja eens, ze zouden al die uitspraken per analist per speler/club na het seizoen eens achter elkaar moeten zetten. Dan staan ze echt gigantisch voor lul, want ze veranderen het met de wedstrijd.

20 september 2021 om 08:21

Toornstra moet helemaal niet in Oranje. Affelay zegt alleen dat als hij moest kiezen hij eerder Toornstra dan Til zou selecteren. Gewoon een vergelijking tussen die 2 spelers, niet meer niet minder.

20 september 2021 om 22:11

Kan je mij vertellen wie er precies beweert dat Toornstra Oranje in moet?

Begrijpend lezen is al te hoog gegrepen voor sommigen helaas..

20 september 2021 om 01:10

Til viel wel prima in laatst bij Oranje, maar Toornstra staat er bijna altijd in de topwedstrijden voor Feyenoord. Vandaag was hij ook weer geweldig. Linssen is een plaag voor PSV gebleken. Eerst vorig jaar en nu vandaag weer

20 september 2021 om 07:35

Eens. Hij maakt die goal net voor rust en dat redt zijn eerste helft, want hij handelt te traag en eigenhandig helpt 3 hele grote mogelijkheden om zeep. De goal was einde eerste helft was erg knap en bevatte alles wat Til eerder verkeerd deed met een identieke mogelijkheid, maar die 44min ervoor bevestigde voor mij weer eens dat dit het plafond van Toornstra is.

20 september 2021 om 11:54

Jij vergis je misschien over rek die in Til zit. Hij gaat vast en zeker beter worden, vooral slimmer op het veld, maar zijn gebrek aan techniek en handelingssnelheid zet een dikke slot op zijn groeimogelijkheden. Deze jongen wordt nooit meer dan een voetballer voor de sub-subtop, dus niet heel veel beter dan een Toornstra. Niets mis mee natuurlijk, want Toornstra is een prima voetballer voor subtop Eredivisie.

Ik ben zo blij met Jens. Verzaakt nooit in grote wedstrijden juist dan staat hij op vreet hij de grassprieten op en scoort ook nog vaak. Als het spel gemaakt moet worden en tegenstanders graven zich in heb je minder aan hem. Jens kan meters maken van Box naar Box en met ruimte duikt hij overal op. Kan denk ik wel een stapje hoger nog maar hij mag van mij blijven

19 september 2021 om 23:43

Stapje hoger… sorry hoor maar dit gebeurd elke keer met Toornstra. Speelt ontzettend matig wedstrijden lang, blinkt dan weer uit in een grote wedstrijd of maakt een belangrijke goal en dan hoor je dit soort kreten. 80% van de tijd speelt hij gewoon waardeloos maar verbloemt hij dit door hard te werken. Een stap hoger kan hij gewoon echt niet aan.

20 september 2021 om 02:09

Ik vind niet dat hij een stap hogerop kan, maar 80% van de tijd waardeloos ...? Dat vind ik echt ridicuul. Hij kan meer dan hard werken

20 september 2021 om 02:16

Helaas deel ik die mening niet met je. Als je goed op Toornstra let zie je gewoon dat hij vaak veel te traag is en bovendien helemaal niet zo creatief is. Hij heeft een hele goede trap dat moet ik hem geven en hij kan ook een mooie pass versturen. Echter valt hij altijd tegen wanneer Feyenoord speelt tegen ploegen die zich ingraven en waar doorheen gecombineerd moet worden. In grote wedstrijden zou ik hem daarom ook altijd opstellen maar zeker tegen de wat kleinere tegenstanders zou ik Feyenoord wel eens zonder hem willen zien spelen.

20 september 2021 om 03:40

Zijn handelingssnelheid is inderdaad laag, erg laag. En nee, hij is geen creatieveling, maar hij kan wel snel het spel verleggen en in de 16 komen. Daarmee is hij tegen de kleintjes in mijn ogen ook prima van waarde. Bovendien scoort hij relatief veel. Dat niet alleen, hij scoort ook vaak belangrijke goals. Ook openingsgoals, gelijkmakers of winnende goals tegen pak 'm beet Emmen, ADO, of Heerenveen. Ik denk niet dat Feyenoord zonder hem beter is, tegen wie dan ook

20 september 2021 om 07:45

Toornstra is onze Schõne. Speelt zich altijd (weer) in de basis.

20 september 2021 om 07:49

Hoezo kan Jens niet in Duitsland of Engeland box naar box spelen? Maakt enorm veel meters en vuile meters. Hij staat er altijd in de grote wedstrijd en dat waardeloos ga ik maar niet op in. Jens wordt misbruikt als rechts buiten of als pure 6 nu stond hij op de plek van Kocku en Till en dan kan hij komen waar hij dat in het kampioensjaar ook deed op en rond de 16

20 september 2021 om 11:22

In Duitsland en Engeland heb je toch echt veel meer nodig dan alleen een goed loopvermogen en de wil om vuile meters te maken. Ik denk dat Toornstra in werkelijk ieder ander opzicht te kort komt voor een stap hogerop. Lekker bij Feyenoord blijven.

20 september 2021 om 13:10

@hatsikideee - Ik denk dat hij wel bij een middenmoter in Duitsland kan meekomen. Subtop geef ik je gelijk, maar ik denk dat hij bij een Union Berlin of Augsburg gewoon mee kan komen. Engeland heb ik mijn twijfels bij, want daar is fysiek weer een belangrijk element naast een goed loopvermogen als je bij een middenmoter wilt meekomen.

20 september 2021 om 11:24

Ach al die stapjes hoger. Sommige spelers zijn gewoon prima het niveau van Feyenoord (of dat Feyenoord wil nastreven). Hij is hier prima op zijn plaats. Ik zit dan ook heerlijk naar die Docu te kijken, en dan valt het me op dat veel van die gasten gewoon het internationale karakter niet hebben. Ik denk dat Toornstra (net als Diemers of Berghuis) ook doodongelukkig worden in het buitenland. Echt van die Hollandse jongens zijn het.

Kom op, Toornstra was vandaag ook vaak genoeg te traag en te laat. Daarnaast is Til een hele andere speler, die past perfect in het spel van Van Gaal met zwervende Depay en een opduikende 10. Til en Klaassen hebben allebei het gevoel voor waar die ruimtes gaan vallen.

20 september 2021 om 09:33

Helemaal met je eens. Van Gaal roept Til op als back-up voor Klaassen als diepgaande middenvelder. Als je Toornstra oproept, zou dat eerder voor de positie van Wijnaldum of De Jong zijn en daar hebben we met Koopmeiners en Gravenberch betere opties.

Tsja Til is eigenlijk geen oranje materiaal...of niet wat we na zouden moeten streven, al is hij nog jong. Viel laatst prima in bij oranje en was daarvoor op basis van vorm terecht geselecteerd. En Toornstra had er eerder wel vaker bij mogen zitten, enkele jaren terug, maar nu niet hoor. Speelde de eerste helft ook slecht, tot de goal. Tweede helft fenomenaal natuurlijk, maar dat niveau laat hij te weinig zien om echt bij oranje te horen. Maar opportunisme is de heren analisten niet vreemd

20 september 2021 om 11:32

Ach dit soort jongens heb je ook nodig. Of dat nou Donnie, Klaassen, Til, Van Ginkel of Toornstra is maakt niet zoveel uit. Je hebt gewoon iemand nodig die meters maakt en gaten trekt, waardoor andere jongens meer ruimte krijgen.

Oké Ibrahim, we gaan Toornstra van 32 ineens vast betrekken bij het overvolle middenveld van het Nederlands elftal okdat ie twee goals maakt tegen PSV. Tsjongejonge, wat een waan van de dag.

20 september 2021 om 02:11

Hee Bongiorno, luister of lees anders even goed naar wat hij zegt. Hij zegt niet dat Toornstra erbij moet, maar dat hij eerder Toornstra zou selecteren dan Til

20 september 2021 om 06:59

Ja zo, ik snap niet hoe mensen hier lezen. 🤯

20 september 2021 om 10:01

Dat heb ik gewoon gelezen, hetzelfde blijft van toepassing. Til begon het seizoen in betere vorm dan Toornstra de afgelopen drie jaar heeft gespeeld, maar omdat hij nu twee treffers maakt zou hij de voorkeur moeten krijgen. Roep dan liever een extra (vleugel)aanvaller op.

20 september 2021 om 15:38

Je zegt het alsof Afellay een lans breekt voor Toornstra in oranje, maar dat is niet zo. Je zegt letterlijk 'vast betrekken'

Opportunisme ten top. Een paar maanden geleden moest hij doorgeselecteerd worden en nu naar Oranje?
Jens is wel een onderschatte speler, maar dat lijkt me weer een stapje te ver. Ik was vandaag wel heel blij met Jens.

Mocht het Nederlands Elftal ooit tegen PSV spelen dan zou ik Toornstra zeker selecteren. Lijkt wel alsof die jongen iedere keer in prime Zidane verandert als PSV op het programma staat

20 september 2021 om 06:54

Ik blijf t een wonder vinden. Tegen PSV is ie Mbappe, Zidane in 1. Tegen Ajax zie je m werkelijk nooit.

20 september 2021 om 07:52

Als ik het me goed herinner, heeft hij in de arena gescoord toch, een paar jaar geleden ?

20 september 2021 om 08:42

Ja die dag speelde hij f.inzaghi

Moet zeggen dat ik het wel een schrijnend optreden van Afellay vind bij Studio Voetbal vandaag, die heeft echt intens genoten van de nederlaag van PSV volgens mij. Misschien nog wat oud zeer dat hij niet meer nodig was, vooral die opmerking over Slot & Schmidt was onnodig.

20 september 2021 om 13:06

In mijn ogen juist een prima opmerking. Hij moet dit juist benoemen omdat het van invloed was op het resultaat. Schmid met al zijn professor ideeen over dat wisselen, het Gezeur ove ” moe zijn van spelers” ( hoe verzin je het om dit te zeggen in september). Slot was gewoon blij dat de bepalende spelers van PSV gewisseld werden of niet meededen ivm ondertussen bespottelijke vermoeidheid etc. Ook Theo Jansen benoemde het ook, hij gaat om de wedstrijd van vandaag, en niet van volgende week of nog later.

Dus niks “ oud zeer” bij Affelay.

Vind dat Robin Propper die oproep dan eerder heeft verdiend Jens is goud waard vandaag, maar laten wij niet overdrijven...

En dan zeggen ze altijd dat het verwachtingspatroon van de fans te hoog is. Vandaag op tv ging het ook gelijk weer of we mee kunnen doen om de titel. Hier weer of Toornstra in oranje moet. Ik kan erg genieten van Toornstra, zeker in dit soort wedstrijden is hij vaak van waarde geweest. Maar over het algemeen blijft het wat wisselvallig. Niet voor niets dat hij zich geregeld terug moest knokken in het elftal. Of dat bij elke nieuwe middenvelder de verhalen gelijk gaan dat Toornstra naar de bank verhuisd.

20 september 2021 om 02:14

Haha ja Pablonino, inderdaad. En weet je wat het erge is? Verliest Feyenoord een keer, zoals tegen Utrecht, dan vragen ze doodleuk: 'Zijn de verwachtingen te hoog?' Terwijl er geen Feyenoorder is die rekent op iets hogers dan de derde plek. Het zijn hún verwachtingen

20 september 2021 om 07:14

Ja dat blijft toch apart. Het begon alweer in die periode dat we wonnen van Atletico, Luzerne en Elfsborg. Toen hoorde ik het alweer voorbij komen op tv. Ik denk dat er zelfs weinig supporters in het kampioensjaar er in geloofde vooraf.

20 september 2021 om 19:42

Inderdaad. Toen wist in eerste instantie niemand of de nieuwe spits goed was, hoe goed Berghuis zou zijn, of er nog een linksback kwam, of Brad Jones een waardig vervanger van Vermeer was. Uiteindelijk bleek Jørgensen top, was Berghuis goed, ging Kongolo als back spelen omdat Van der Heijden ineens zo goed was en was Jones geweldig. Dat ontstond. Van tevoren was er niemand die er heilig van overtuigd was

Jens speelt een leuke pot dus laten we hem gelijk selecteren....eind vorig seizoen kon hij er volgens velen helemaal niets meer van. Typisch NL.

20 september 2021 om 13:10

Goed lezen: hij zegt dat niet, hij vergelijkt alleen Toornstra met Til. Als hij mocht kiezen tussen die twee dan zou hij voor Toornstra gaan. Dit omdat Toornstra neer brengt in grotere wedstrijden dan Til. Hij zegt nergens dat Toornstra in Oranje hoort. En dat vind ik zelf ook, Toornstra is prima voor de top eredivisie, maar dan houd het op.

20 september 2021 om 20:50

Indirect geeft hij dat wel degelijk aan. Til zat er de laatste 2 potten bij. Hij geeft aan dat hij liever toornstra heeft omdat hij meer brengt in grote wedstrijden. Dan zegt hij toch indirect dat niet Til maar Toornstra in oranje hoort.

Opportunistisch? Neeeeej joh... Toornstra was tot vandaag juist met een mindere periode bezig en lijkt me bij Oranje ook überhaupt geen concurrent voor de positie van Til. Ik vind Jens echt een geweldenaar bij Feyenoord, maar bij Oranje lopen op zijn positie wel wat betere spelers.

Is toch wel een verschil tussen Toornstra onder Advocaat en onder Slot. Feijenoord is onder Slot zo wie zo een aantrekkelijk spelend team geworden . Ze hebben het heel snel voor elkaar weten te krijgen. Natuurlijk moeten we het nog zien hoe dit verder gaat het seizoen .

Als PSV-er zou je spontaan Toornstra een contract aanbieden zodat we eindelijk weer eens van Feyenoord kunnen winnen, waarom verandert hij altijd in Zidane wanneer hij tegen ons speelt? Hem naar Oranje halen is natuurlijk grote onzin, alleen omdat hij gister tegen PSV goed speelde? Ik kan meer wedstrijden opnoemen waar hij verschrikkelijk speelde dan wedstrijden waar hij goed speelde. Til en Klaassen zijn op dit moment betere opties.

20 september 2021 om 03:43

Lol inderdaad tegen PSV zie je altijd een andere Toornstra! Maar om eerlijk te zijn een Til of Klaasen zijn toch echt ver minder dan Jens.

Als we spelers als toornstra willen selecteren voor oranje, dan hebben we als Nederland echt een probleem. Middelmarige spelers hebben we niets aan.

20 september 2021 om 09:46

Selecteren Klaassen toch ook? Het mannetje speelt vaak ook alleen goed tegen de mindere broeders bij Nederland. Kan nog wel meer namen benoemen waarvan ik denk dat ze er bij horen. Bijvoorbeeld, Til mag van mij gauw eerst een heel seizoen presteren (Koopmeiners heeft een prima seizoen gehad en verdiend het op basis daarvan). Alleen je moet het doen waarmee je het kan doen, dus kan de selectie van Klaassen in dat geval plaatsen. Blijft echter wel een probleem

20 september 2021 om 12:28

Tja, maar dat geldt toch ook voor Til?

Iedereen zegt wel dat Feyenoord en de Eredivisie zijn platform is maar Toornstra is gewoon een van de beste middenvelders in de Eredivisie en op basis van zijn prestaties elk jaar in en uit verdient hij gewoon om in Oranje te staan.

Toornstra speelde, afgezien van die 2 doelpunten, matig tegen PSV.
Hij heb een aardige trap maar kan niet rennen, passen en passeren.
Daarnaast kan hij niet structureel leveren.
Een goede wedstrijd wisselt die steevast af met 3 slechte.

20 september 2021 om 07:55

Niet rennen??? Toornstra rent zich elke wedstrijd een ongeluk!

Nee Toonstra is geen international . Niet goed genoeg. Het is een echte clubvoetballer dat is zijn plafond. Niks mis mee trouwens.

Toornstra heeft gelukkig zelf door dat deze ene overwinning niet je hele seizoen is. Sympathieke vent, gun hem Oranje maar het is te laat voor zulke keuzes.

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Kom op joh, een 32 jarige die af en toe een leuke wedstrijd speelt in oranje ipv een talent ervaring op laten doen? Lijkt me niet.

20 september 2021 om 13:18

Dit vind ik zon kul opmerking… geen ervaring laten meespelen maar een talent. Een talent dat als het een fout maakt wn daardoor een kwalificatie gemist wordt finaal de grond ingeschreven wordt ( zoals je nog vaak leest over De Ligt en zijn debuut bij Oranje, ook door veel zure leden hier op VZ). Ik vind dat je gewoon de beste elf moet opstellen, en niet potentie boven eventueel talent. Is de beste een 30 jarige, dan doe je dat. Is het een 19 jarige, dan de 19 jarige. Als een talent goed genoeg is voor Oranje, dan ben je oud genoeg. En een talent laat je eerst lekker ruiken aan het grote werk.

20 september 2021 om 13:44

Maar Toornstra en/of Til gaan toch ook niet mee voor de basis? Dan laat ik dus liever een Til ‘ruiken’ bij 3-0 dan een Toornstra.

20 september 2021 om 14:28

Als ik jouw beticht nog eens goed lees, dan ziu je de namen van Til en Toornstra in kunnen vullen en dan is het veel duidelijker. Ik begreep eerst eruit dat je een talent eerder de kans wil geven dan een ervaren speler (ongeacht welke naam dan ook).

Ik vind Toornstra niet goed genoeg voor Oranje, maar dat vind ik van Til evenmin. Til heeft een beetje last van dezelfde problemen als Klaassen en Van de Beek. Ze scoren allemaal makkelijk maar als ze geen doelpunten maken, voegen ze regelmatig heel weinig toe aan het spel. Klaassen en van de Beek hebben zich echter wel op een hoger niveau bewezen dan Til tot nu toe. Alleen van de Beek speelt bijna niets dus wel te rechtvaardigen dat hij dan ook niet wordt opgeroepen en dat er kansen komen voor spelers die wel ritme hebben.

Op zich snap ik de beweegredenen, maar allebei moet je het niet willen. Toen Til inviel bij Oranje, zag je ook aan alles dat dat niveau gewoon te hoog gegrepen is. Z'n reacties waren te traag en hij was op voetballend vlak duidelijk de dissonant. Die (goede) goal verbloemt zoiets en zeker als je met 6-1 wint, maar Til is duidelijk niet goed genoeg naar mijn mening. Toornstra moet je ook niet willen. Dan liever een Van De Beek die nauwelijks speelt, maar die gaat niet geselecteerd worden zolang hij nauwelijks minuten maakt. Maar goed, haal dan een Van Ginkel er maar bij. Da's nog altijd beter dan Til met alle respect.

Toornstra in oranje? Doe nou niet. Toornsta heeft een zeer goed schot, maar komt niet meer vooruit joh. Paast 9 van de 10 keer naar de verkeerde kleur, maar heeft wel weer een goede cross pass.

@Buongiorno, ik zou t wel ff eerst goed lezen wat Affelay heeft gezegd. Er staat nl dat Til wel geselecteerd is voor Oranje en als ie moest kiezen dan zou hij voor Toornstra gaan omdat hij m beter vindt dan Til. Maar hij vermelde wel wel bij dat ie tekort komt voor Oranje. Dus eerst goed lezen voor je wat roept.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren