Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: ‘Nee, PSV gaat het Ajax niet heel moeilijk maken’

Laatste update:

Willem van Hanegem is kritisch op PSV-trainer Roger Schmidt voor zijn doorgevoerde tactiek in de met 0-4 verloren wedstrijd tegen Feyenoord. In zijn column voor het Algemeen Dagblad uit de oud-international onder meer zijn onbegrip over het wisselen van Cody Gakpo. Van Hanegem zag Feyenoord ‘niet eens het allerhoogste niveau’ halen en desondanks met grote cijfers winnen in Eindhoven. Hij denkt dan ook dat PSV het Ajax niet moeilijk gaat maken in de strijd om de landstitel. “Dat zei ik ook al na de 0-4 om de Johan Cruijff Schaal”, aldus de Kromme.

“Dat Roger Schmidt zijn eigen elftal uit de wedstrijd wisselt, dat ziet inmiddels iedereen. Alleen in Eindhoven vinden ze het allemaal logisch wat hij allemaal doet, begreep ik. Of ze zeggen het maar om de trainer niet tegen het hoofd te stoten”, schrijft Van Hanegem in zijn column. Hij doelt onder meer op de vroege wissel van Gakpo. De Oranje-international werd zondag na een uur spelen gewisseld. Schmidt wisselde Mario Götze, Eran Zahavi en Davy Pröpper na 45 minuten, terwijl hij Noni Madueke op de bank liet beginnen.

Schmidt over kritiek op wisselbeleid: 'Altijd dezelfde spelers opstellen kan niet!'

“Maar kijk er nou eens nuchter naar. PSV wisselt graag veel en ook nog eens vroeg in de wedstrijd om iedereen lekker fris te houden. Alleen maakte de ploeg juist tegen Feyenoord een uitgebluste indruk. Dat is dan toch vreemd?”, aldus Van Hanegem. “We zitten pas in september en we hebben op donderdag tegen Real Sociedad gespeeld. Nou en? Leuke ploeg die Basken, maar in Europa niet eens subtop. Je kunt mij niet wijsmaken dat je dan een paar dagen later niet voluit kunt gaan. Dat wordt die gasten allemaal aangepraat door die schriftgeleerden.”

Van Hanegem vindt het logisch dat Schmidt door de supporters werd uitgefloten toen hij Gakpo wisselde. “Want ze zijn niet gek hè? PSV wil na de zestien punten achterstand op Ajax vorig seizoen nu eens echt meedoen. Ze hebben allerlei dure spelers gehaald, maar in een topwedstrijd in de Eredivisie handelt de trainer alsof hij nog een oefenwedstrijd in de voorbereiding speelt", vervolgt hij. “Dat mag je als clubleiding best eens tegen het licht houden deze week. En het eens minder rooskleurig voorstellen.”

Met name in verdedigend opzicht zag Van Hanegem twee PSV’ers uit de toon vallen. “Ik vond Ramalho ook slecht en er zijn mensen in Eindhoven die denken dat Obispo de nieuwe Sergio Ramos is, maar ik vraag me nog wel af waarom. Verder staan ze allemaal al op de banken als Götze een aftrap of een inworp lekker neemt, maar dat is een belediging naar die jongen. Ja, als je een WK-finale hebt beslist, dan kun je meer dan de gemiddelde speler in de Eredivisie. Dus houd op met die polonaise bij elke keer dat hij een bal lekker aanneemt.”

Roger Schmidt verklaart opvallende wissels en reageert op boze fans

Roger Schmidt heeft gereageerd op de kritiek die hij ontving naar aanleiding van zijn wisselbeleid.Lees artikel

“Nee, PSV gaat het Ajax niet heel moeilijk maken”, benadrukt Van Hanegem, die dezelfde woorden in de mond nam na de 0-4 zege van PSV op Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal aan het begin van dit seizoen. “Ze voetballen gewoon niet goed genoeg en moeten het puur hebben van de omschakeling. Die kans heeft Feyenoord ze niet geboden en dat is knap", aldus Van Hanegem, die Feyenoord-verdediger Gernot Trauner 'een openbaring' noemt en ook lovend is over Marcus Pedersen, die volgens hem 'iets extra's' toevoegt aan het spel van de Rotterdammers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv heeft altijd moeite met Feyenoord.
Feyenoorder heeft 2 dagen meer rust gehad.
Wil psv mee gaan doen moet het wel
Fitter worden.
Het gevaar zit echt in gotze en van ginkel
Die blessure gevoelig zijn

19 september 2021 om 21:41

Och rust. Die spelers hebben 3 dagen rust gehad, dat is meer dan genoeg. En dat fitter worden slaat eigk toch ook nerges op? Psv was topfit aan het begin van het seizoen en nu zouden ze dat niet meer zijn?

19 september 2021 om 21:43

Zijn profs he, moeten makkelijk 2 potten per week spelen en 3 dagen rust van psv moet meer dan genoeg zijn om te herstellen hoor

19 september 2021 om 21:50

Dat gezeur altijd over rust. Een speler moet op topniveau toch wel 2 wedstrijden in een week kunnen spelen? Kom op zeg.

19 september 2021 om 22:01

Gakpo Pröpper gaven aan het niet te snappen, en dat ze niet moe waren zoals Roger Schmidt het zij, hoe komt hij er dan bij om dat te zeggen.!!!!

19 september 2021 om 22:49

Nou dat. Je wil verder als ploeg. Europees zo ver mogelijk en voor de landstitel mee doen. Dan mag je wel verwachten dat je dat ritme bereikt.
Maar goed.. dit is kl*te voor PSV maar nog niets is gespeeld. Net zoals na de JC schaal. Seizoen is net begonnen. Vallen en weer opstaan.

19 september 2021 om 23:21

Hoe ga je spelers fit krijgen voor een meerdere wedstrijden in de week als ze steevast in de rust of na 60 minuten worden gewisseld? Zo bouw je naar mijn idee geen echte fitheid op.. Kijk naar Ten Hag, die laat het gros gewoon staan en wisselt alleen als het kan of echt nodig is, daarmee hou je de spelers een stuk fitter, ze kunnen echt wel 2 potjes in de week spelen

19 september 2021 om 21:53

Komt omdat Feyenoord naar en van Israël een hoogtestage hebben afgelegd in het vliegtuig, waardoor ze een stuk fitter oogden dan PSV.

19 september 2021 om 21:57

En dit is dus precies de valkuil van een trainer als Schmidt zoals je het eigenlijk al een tijdje ziet aankomen. Er wordt 90 minuten lang zowel aanvallend als verdedigend een hoog tempo gevraagd. Ondertussen heb je een selectie met blessuregevoelige sterspelers (Götze, Van Ginkel, Pröpper) en fysiek nog niet volgroeide talenten (Gakpo, Madueke). Als die niet leveren, wat nogal plausibel is in zo’n lang seizoen met een druk schema, dan loop je nou eenmaal kans dat het implodeert. Ajax doet dit nu al een paar seizoenen en je ziet gewoon het verschil terug qua ervaring. Je mag ze natuurlijk nog niet afschrijven, maar komende week wordt cruciaal voor PSV in hoeverre ze kunnen terugslaan na deze klap, zeker in een competitie waarin het gat met de top zo groot is en je jezelf amper slippertjes kunt permitteren

19 september 2021 om 22:26

Die 2 dagen zouden misschien meespelen aan het eind van een lang seizoen, dat kan je nu toch echt niet als excuus gaan gebruiken. Gewoon heel verkeerd gehandeld door de trainer.

19 september 2021 om 22:36

Als ze zo vermoeid waren dan zouden ze de bal het werk moeten laten doen en niet zelf zo veel werk. Ook dat heeft met inzicht te maken , door de trainer en door spelers

19 september 2021 om 23:00

Waarom moeten ze dan rust krijgen tegen feyenoord, terwijl je vd week tegen met alle respect go ahead speelt. Maar als ajaxied is het wel vermakelijk moet ik je zeggen. Je dacht na vorig jaar die trainer zal toch niet zo gek zijn. Maar hij maakt het nog bonter en terecht dat de arrogantie en blijkbaar neerbuigende houding richting feyenoord wordt afgestraft.

19 september 2021 om 23:21

Werk slimmer niet harder . Daarom zeg ik de bal het werk laten doen , iets wat Cruiff jaren terug al zei.
En inderdaad je mag verwachten dat ze tegen Feijenoord wel tot de bodem mogen gaan als ze daarna tegen de Eagels spelen. Het programma zal toch al een tijdje bekend zijn in Eindhoven ?

20 september 2021 om 13:56

Ik denk dat het grootste verschil de breedte van de selectie is.

20 september 2021 om 16:20

Tuurlijk gaat PSV het Ajax nog moeilijk maken. Vaak omdat Ajax het zichzelf af en toe moeilijk maakt wat ruimte voor aansluiting geeft voor de achtervolger.

20 september 2021 om 16:32

Ik begrijp dat hij spelers rust wil geven of wil sparen. Maar doe dat dan Woensdag tegen Go Ahead of komend weekend tegen Willen 2, of de week erop tegen Sparta, niet in een top wedstrijd.
Als hij woensdag met een handvole rare namen in de basis of als wissel was gekomen had iedereen zijn schouders opgehaald, en was bij een slecht resultaat de conclusie geweest dat de bank toch niet zo sterk is als ze dachten. Dat je in een top wedstrijd je sterkste 11 niet opstelt begrijpt niemand.

Denk dat weinig Psv'ers verwachten dat wij het Ajax lastig gaan maken. Ajax is gewoon vele malen sterker qua selectie. Ik vind wel dat het dit seizoen geen 16 punten mag worden. Tweede moet minimaal gehaald worden maar als ik Feyenoord zo zag wordt dat nog best pittig. Hoop ook op EL overwintering!
Ajax wordt/is gewoon het Bayern van Nederland geworden. Die gaan de komende jaren domineren.

19 september 2021 om 21:44

Qua basiself kan psv zeker concurreren met Ajax op de back posities na die nogal matig zijn. Maar in de breedte leg je het inderdaad keihard af aan Ajax. Ik verwacht ook komende jaren een dominerend ajax.

20 september 2021 om 00:48

Mazraoui is de beste back van de eredivisie en rensch is 1 a 2 klasses beter dan teze en mwene. Daarnaast doet tagliafico absoluut niet onder voor max en blind is ook geen koekebakker. Het middenveld van ajax staat als een huis en de aanval is zeker beter dan die van psv. Daarnaast heeft ajax een bank van jewelste zitten waarvan sommige niet onderdoen voor de basisspelers.

20 september 2021 om 08:32

Leuk dat je precies hetzelfde zegt dan dat ik doe… Qua backs is Ajax veel verder en qua breedte van de selectie ook. Verder kan psv wel degelijk concurreren met spelers als gakpo, madueke, Zahavi/Vinicius, gotze etc.

20 september 2021 om 11:41

@arsenal890

"verder kan psv wel degelijk concurreren met spelers als gakpo, madueke, Zahavi/vinicius, gotze etc.'

Vind je? Gakpo een geweldig talent, maar is hij nu al even/of beter dan Anthony? Laat staan Berghuis of Neres.

Zahavi/vinicius die zijn toch niet beter dan Haller? Laatste nog te weinig gezien in PSV shirt en zit er pas. Dus kan nu niet oordelen. Maar Zahavi is in verte niet minimaal gelijk aan Haller.

Gakpo vs Tadic, Gakpo een geweldige speler. In potentie kan hij beter worden dan Tadic, maar Tadic heeft andere kwaliteiten. Leider, is sluw, weet wat gevraagd wordt in het topvoetbal.

20 september 2021 om 12:11

Mrkrillin, klopt hoor. Ik verwoord het verkeerd. Ik schat die voorhoede van Ajax hoger in. Maar ik bedoel meer dat de kwaliteit van de voorhoede van psv wel op kan tegen Ajax zeg maar. Die zijn wel goed genoeg om te gaan concurreren.

19 september 2021 om 21:45

ik vind dat echt zwaar overdreven. PSV heeft ook een geweldige selectie staan waarmee je buiten Ajax gewoon alle tegenstanders met twee vingers in de neus zou horen op te rollen. noem mij buiten Ajax 1 selectie in de Eredivisie die in de buurt komt van de kwaliteit van PSV? daarom hoort PSV gewoon tot het eind van het seizoen mee te strijden om de titel

19 september 2021 om 21:58

@japie_krekel
Overdreven gedoe weer, noem buiten Ajax 1 selectie die in de buurt komt van Psv?
Feyenoord komt prima in de buurt, PSV heeft wat meer mogelijkheden in de aanval en op het middenveld is het mogelijk wat sterker, qua verdediging is Feyenoord echt sterker om het nog maar niet over de doelman te praten dus dat kwaliteitsverhaal valt reuze mee.

19 september 2021 om 22:04

Ik denk ook niet dat het verschil tussen Ajax en PSV zo groot is als er nu geschetst wordt. Voor Eredivisie begrippen heeft ook PSV een selectie waar alle posities dubbel bezet zijn. Alleen is de selectie (en trainer) van Ajax langer bij elkaar en dus meer ingespeeld op elkaar. Maar met deze selectie moet PSV minimaal 2e worden en het gat van het afgelopen seizoen verkleinen.

19 september 2021 om 22:06

En een prima coach. Feyenoord gaat gewoon z’n potjes winnen en meedoen om plek 2. Vond overigens 0-4 behoorlijk geflatteerd, zo goed speelde Feyenoord nou ook weer niet.

19 september 2021 om 22:17

@RamonDiaz vorig jaar werd de Feyenoordselectie nog gezien als brandhout en nu zijn we opeens gelijkwaardig aan PSV? Sinds de komst van Schmidt heerst er een excuusklimaat bij PSV

19 september 2021 om 22:20

Wel zeer effectief. 4x tussen de palen geschoten en 4 goals. Dat is zeer netjes maar gaat niet vaak meer voorkomen natuurlijk.

19 september 2021 om 22:39

Helemaal mee eens. Het verschil tussen die twee en de rest is - afgezien van de sabotage van de eigen trainer zoals vandaag- imo héél groot. Al teert PSV vooral op een speelstijl die Ajax ontzettend slecht ligt onderling, want 1 op 1 heeft Ajax de meeste posities echt betere spelers imo. Bij PSV zie ik persoonlijk geen Anthony, Mazraoui, Neres, Berghuis, Timber of Rensch. Keeper, spits en de 10 (gotze) zijn wel echt beter, afhankelijk van of Kudus zich doorzet.

20 september 2021 om 00:09

Joh, Feyenoord! De sterspelers van Feyenoord zijn Jahanbaksh, Linssen en Til. Bij PSV zit een speler op de bank die vorig seizoen gewoon 15/16 keer voor Tottenham heeft gescoord. Allemaal internationals, bakken ervaring. PSV heeft talenten als Gakpo en Madueke waarvan verwacht wordt dat ze 30+ miljoen moeten opbrengen. Het is gewoon een farce van een optreden geweest vandaag, maar nu moeten we niet gaan doen alsof Feyenoord zo gelijkwaardig is. Ik dacht dat ze in de middenmoot zouden bungelen met hun selectie. Het is gewoon een kwestie van management, en dit was echt Slot vs Schmidt met Slot als duidelijke winnaar.

Feyenoord had een plan, PSV deed maar wat.

20 september 2021 om 07:49

@bomgiorno, De drie die jij opnoemt zijn niet de sterspelers van Feyenoord. Je overschat de PSV selectie en onderschat de basiself/ eerste 13 a 14 namen van Feyenoord.

20 september 2021 om 09:55

Onzin Japie. Feyenoord bv heeft op elke positie achterin een betere speler dan PSV. Dan kan je nooit Feyenoord met twee vingers in de neus oprollen

20 september 2021 om 10:17

Japie haha excuus klimaat geweldig woord. Is wel een beetje waard, Van Bommel werd veel harder aangepakt!

20 september 2021 om 11:45

@japie_krekel

"nu zijn we opeens gelijkwaardig aan Psv?'

Haha je verbaast je over de excuses he.... Ongelooflijk. Zelfs AZ wordt opeens veel hoger ingeschat door veel PSV-fans, terwijl die gewoon 17e staan ofzo. Die missen beste spelers en zijn vervangend door Claisie, de Wit, Gudmonshon en Aboukhlal. Dit is gewoon onderkant subtopniveau van de Eredivisie. Leuk voor Groningen.

PSV heeft zoals jij aangeeft gewoon beste selectie na Ajax. Bijlow en Senesi zouden basis zijn bij PSV en misschien een Malacia. Rest is gewoon van minder kwaliteit en ook in breedte.

19 september 2021 om 21:47

@itstom. Toch wel gek. Helemaal in het begin toch vaak gelezen dat er veel vertrouwen is dat PSV het Ajax moeilijk gaat maken. Nu een paar weken verder en 1 wedstrijdje verloren tegen Feyenoord (waar ze het altijd lastig tegen hebben) en opeens is Ajax torenhoog favoriet? Kom op zeg. PSV heeft ook een geweldige selectie die het Ajax gewoon tot het einde lastig zou moeten maken. Waarom indekken als dat nergens voor nodig is.

20 september 2021 om 09:08

Gezien de sterke selectie van Ajax had ik de dag na de JC schaal duel al geopperd richting psv supporters dat ze zich vooral niet al te rijk moesten rekenen met die 0-4 uitslag en waar ze stonden tov Ajax, want Ajax gaat zich daarna rustig in vorm spelen door opdoen van wedstrijdritme tegen de eredivisieclubs die kwalitatief never tegen Ajax op kunnen. Dus ik ben totaal niet verbaasd dat Ajax er nu bovenuit steekt.

PSV kan genoeg puntjes pakken tegen alle ploegen uit de eredivisie behalve Feijenoord wat al jaren het geval is. Ajax is ondanks hun surplus aan kwaliteit allergisch voor de speelstijl een op een tegen PSV dus het verschil hoeft dit seizoen geen 16 punten te zijn.

Enige factor die wel alles kan verzieken is het idiote gewissel van Smidt.

19 september 2021 om 21:49

PSV heeft een prima inkoop gedaan deze zomer. Het zal niet genoeg zijn voor het kampioensschap, maar ze zouden een stukje gat gedicht moeten hebben.

19 september 2021 om 21:53

Onzin. De selectie van Ajax is wellicht iets beter maar zoveel verschil zit er niet in. Als PSV supporter verwacht je altijd om de titel mee te doen. Ik begrijp niet dat sommige supporters dat niet verwachten.

19 september 2021 om 21:56

Het verschil zit hem dan ook vooral in de breedte hè. Ik snap dat psv supporters voor de titel willen strijden maar gezien de selecties wordt dat toch lastig? Dat is toch gewoon realistisch?

19 september 2021 om 21:58

Maar de selectie van Ajax is veel breder Benzema. En Ajax heeft meer spelers die het verschil kunnen maken en ook nog eens een karrenvracht aan ervaring. 16 punten zal t niet worden, maar Ajax is wel toren hoog favoriet, ook omdat Ajax voetballend echt beter is. PSV speelt veel reactie voetbal en heeft t lastig als ze het zelf moeten doen. En er Zullen clubs zijn in NL die echt tegen PSV zeggen: Amehoela, jullie mogen t spel gaan maken, wij reageren wel.

19 september 2021 om 22:01

Ajax heeft wat meer breedte en een betere bank. Maar tenzij je met veel blessures te maken krijgt hoeft dat absoluut geen doorslaggevende factor te zijn. PSV heeft ook een aantal spelers met voldoende kwaliteit op de bank.

19 september 2021 om 22:05

Niet alleen blessures en schorsingen hoor. Met een selectie van 11 goede spelers redt je het gewoonweg niet. Je hebt ook wedstrijden waarin het totaal niet loopt en dan heb je gewoon goede bankzitters nodig die wel de doorslag kunnen geven. Vergelijk daarin de kwaliteit van Ajax met psv en dat verschil is groot.

19 september 2021 om 22:32

@arsenal890 bij PSV hebben een heleboel invallers dit seizoen al gescoord, voor die oorwassing tegen Cambuur waren het er zelf meer dan bij Ajax. Dus dat verschil is ook niet zo aantoonbaar nog. Ajax heeft de betere selectie en bank maar als PSV zijnde moet je gewoon zeker tot het einde moeilijk maken. Ik vind zeker niet dat PSV zich in een underdog positie moet plaatsen en waarom zouden ze? Ajax heeft al 4 seizoen een betere selectie waarvan vorige jaar het eerste jaar was dat ze overtuigend en met afstand kampioen werden.

19 september 2021 om 22:42

Daar ligt het echte probleem voor PSV. Als Eredivisie clubs dat irritant naïeve 433 afleren wanneer je selectie er niet goed genoeg voor is en gewoon reactievoetbal met de tomeloze inzet en scherpte van Feyenoord, dan gaat PSV heel veel morsen

19 september 2021 om 22:45

Benzema, De breedte vd selectie heeft buiten blessures ook te maken met de mogelijkheden om te rouleren, met vormdips, iets forceren, vermoeidheid. Het is echt van groter belang dan alleen bij blessures.

19 september 2021 om 22:50

@vtotheb als elke club de inzet en verdedigende stijl van Twente en een Groningen op de mat kan leggen, Ajax ook. Je moet wel realistisch blijven, er bestaat ook nog zoiets als kwaliteitsverschil.

20 september 2021 om 08:24

De selectie can Lille was ook niet beter als die van PSG vorig jaar, de selectie va on Inter was ook niet beter dan die van Juve vorig jaar, iedereen kan zich leicester nog wel herinneren en die hadden helemaal niet de beste selectie van de competitie. Het is meer dan alleen welke spelers je heb, het is de tacktiek van de coach, de inzet van de spelers, het uitvoeren van plannen/afspraken, en discipline. Vind het veel te makkelijk om alles af te schuiven op de selectie.

20 september 2021 om 08:33

Lille had inderdaad geen beter selectie. Maar hoe vaak worden hun kampioen? Dat is niet een standaard maar eens in de zoveel jaren. Inter had wel degelijk een betere selectie dan juve.

19 september 2021 om 22:00

Je hoeft ook niet per se beter te zijn om kampioen te worden in de Eredivisie. Stel dat er een Beneliga zou zijn, dan denk ik dat PSV kansloos zou zijn aangezien je dan nog constanter een hoog niveau moet aantikken. In dat opzicht denk ik dat Ajax echt een stuk verder is. Maar het feit is gewoon dat je bijna het hele seizoen tegen 'mindere' teams speelt en wanneer je daar gewoon geen fouten begaat dan kan je het Ajax altijd moeilijk gaan maken. In de onderlinge duels is het toch altijd wel spannend en Ajax kan natuurlijk ook altijd ergens in een mindere periode komen (al acht ik die kans niet groot). 1 slechte wedstrijd maakt natuurlijk niet een heel seizoen kapot al was deze natuurlijk wel heel jammer aangezien dit een mooie kans was om Ajax op een achterstand te houden met een paar lastige wedstrijden in de pocket. Maar er staat echt wel weer een leuk team na een paar mindere jaren, daar doet deze wedstrijd niks aan af.

19 september 2021 om 22:14

@its Tom, dat is natuurlijk onzin. PSV heeft een dusdanig sterke selectie dat ze van elke andere club behalve Ajax, makkelijk horen te winnen. Dan zou het dus neerkomen op de onderlinge wedstrijden en daarmee heeft PSV zelden moeite.

20 september 2021 om 09:24

bedoel je nu dat PSV meestal makkelijk wint van Ajax?? Want dat is al niet meer zo sinds 2018... Wat toch ook alweer dik 3 jaar is..

20 september 2021 om 11:54

Ik bedoel eigenlijk dat PSV liever tegen Ajax speelt dan tegen Feyenoord, gelet op de laatste uitslagen. :-))


Maar het ging erom dat PSV hoort te winnen van alle andere clubs.

19 september 2021 om 23:13

Ik lees meerdere PSV supporters zeggen dat het gat niet weer 16 punten mag zijn dit seizoen. Ook dat men er vanuit gaat dat dit gat gaat verkleinen.

Maar ff in alle eerlijkheid, 16 punten verschil is toch ook wel de max!? Dat gat verkleinen had sowieso al gemoeten als de gehele selectie bij elkaar was gebleven?? Nig een keer 16 punten en het beleid van de laatste 3 jaar kan de prullenbak in... inclusief trainer en TD.

20 september 2021 om 07:21

Na de nietszeggende JC schaal was het lek anders boven en had psv zich fantastisch versterkt om tot het einde mee te strijden. Schmidt zou alvast verlengen en de selectie was om je vingers bij af te likken. Het kan verkeren in Eindhoven.

20 september 2021 om 08:27

@JK-Ajax als je zonder drie basisspelers begint (waarvan twee geblesseerd) en in de rust nog twee eraf haalt, wat verwacht je dan?

20 september 2021 om 08:57

Dat is dan toch precies het gehele probleem dat Schmidt niet de juiste man is?

20 september 2021 om 11:34

Dat moet nog blijken, seizoen is nog bezig namelijk. Dit zeg ik niet alleen omdat het Schmidt is, maar sta er precies hetzelfde in als bij een Koeman. Moet die ook weg na het opstellen van Luuk de Jong en 0 schoten op doel tegen Bayern? Dan hadden veel trainers geen kans moeten krijgen.

20 september 2021 om 11:43

Dit is het tweede seizoen waarin Schmidt weer in het begin van het seizoen loopt te kloten met rare opstellingen en vermoeidheid van spelers. In de CL tegen Benfica wisselt hij ook slecht tegen 10 man en ga je er dus uit. Vorig seizoen geen enkele topper gewonnen, nu ga je er 0-4 af tegen Feyenoord in eigen huis. Tegen een slecht AZ dat compleet uitgekleed is ben je ook de mindere maar die hebben gelukkig geen kwaliteit om dat af te maken. Schmidt bakt er gewoon veel te weinig van.

20 september 2021 om 12:19

@JK-Ajax had PSV die drie jaar ervoor een topper gewonnen? Had PSV in de jaren daarvoor overwintert? Je onderbuik gevoel mag je zeker uiten, maar dat het opveel gebieden beter gaat is gewoon feitelijk terug te zien. Als je na 4 jaar dan eindelijk weer weer wat toppers weet te winnen (dat zijn het nogsteeds, ondanks je reeks aan excuusjes elke keer) en in ieder geval niet elke keer kansloos afgaat tegen teams Europees is er progressie. Daar draait het om, niemand had verwacht dat het binnen een jaar perfect zou zijn, hij heeft dit seizoen om het te laten zien. Daarna zullen de PSV fans wel bepalen wat we van hem vinden.

20 september 2021 om 12:38

Het feit dat je krampachtig de wedstrijd tegen AZ nog als topper bestempelt waarbij ze 17e staan en al hun beste spelers verloren hebben is eigenlijk al veelzeggend toch? Dat het iets beter gaat wil toch nog niet zeggen dat het voldoende is wat hij brengt? Ik vind dat getuigen van veel te weinig ambitie. Schmidt faalt op meerdere manieren aantoonbaar, toch was er al bericht dat ze alvast wilden verlengen. Dat gaat toch helemaal nergens over? Ik zeg het echt niet vanuit een bepaalde positie van haat ofzo maar ik snap oprecht niet wat hij nog bij de club doet als je kijkt naar het spelermateriaal dat hij heeft en wat er op de mat gelegd wordt.

20 september 2021 om 12:43

@Psvlid, als je het hebt over een topper winnen, bedoel je dan de JC-schaal? Wat het overwinteren betreft: je kan niet winnen van tien spelers terwijl je wel met de CL mee wilt doen. Ben jij daar blij mee? En tot slot: "niemand had verwacht dat het binnen een jaar perfect zou zijn". Ik denk dat dat het verschil is met Ajax. Bij de laatste wordt van een trainer verwacht dat hij voor het kampioenschap gaat, ook al begint hij net.

20 september 2021 om 08:40

@ itstom, heel bescheiden stukje van je, maar ik hoor om mij heen alleen maar psv-supporters die na de Johan Cruijff schaal al dachten dat ze de schaal alleen nog even hoefden op te halen. Sorry Tom, maar heel veel psv'ers denken of dachten dat ze minimaal 1 klasse beter zijn dan Ajax.

20 september 2021 om 10:20

@itstom,

Wat een onzin,
Interviews gekeken de laatste maanden? Na de 0-4 overwinning was iedereen ervan overtuigd dat psv kampioen ging worden, dat ze een betere selectie hadden en dat ze gewoon op de eerste plaats eindigen.
Nu verliezen ze en ineens is alles omgedraaid, maar zo gaat het al seizoenen lang. Psv haalde Zahavi en Gotze, en ineens waren ze volgens velen favoriet voor de titel, want Ajax was de Ligt en de Jong kwijt.

Elk seizoen denken ze in Eindhoven (en veel voetbalanalisten) na een paar wedstrijden dat ze meedoen om de titel, Niemand houd rekening met het feit dat Ajax vaak pas voetbal op de mat gaat leggen als ze hun eerste Europese wedstrijd hebben gespeeld.

20 september 2021 om 10:32

In het verleden gehaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

20 september 2021 om 16:45

Zullen we het gewoon eens afwachten? nog niet zo heel lang geleden (in seizoenen) kwamen er stukken over ajax naar buiten als "1000 dagen in de achtervolging" dat duurde tot het einde van het seizoen 18/19 toen ze PSV pas 2 wedstrijden voor het einde inhaalden. Het seizoen erop eindigden ze per toeval op doelsaldo bovenaan (het kan best dat ze alsnog kampioen waren geworden, maar zeker niet met overmacht). In vorig jaar was PSV halverwege het seizoen, tijdens de eerste topper tot 20 minuten voor tijd virtueel koploper. Dat PSV het gat daarna zo groot heeft laten worden lag net zo goed aan PSV als aan Ajax. Maar ze zijn nu 1 keer met afstand kampioen geworden.

Redelijk waan vd dag weer. Enige wat echt onbegrijpelijk is, is dat gewissel van Schmidt. Geen idee wat in zn hoofd omgaat. Altijd zijn gedoe om fitheid, maar blijkbaar zijn ze niet fit genoeg om 2 potjes per week te spelen.

19 september 2021 om 21:48

Inderdaad, gisteren was psv nog de favoriet samen met Ajax en nu er iet wat geflatteerd 4-0 verloren is kan PSV het ajax niet meer moeilijk maken.

19 september 2021 om 21:52

Waan van de dag? Hij doet dit toch al sinds het begin. Hij is gewoon geen voetballende trainer. Hij kijkt naar meters maken en fitheid en vergeet daarbij het voetbal. Daarnaast snapt hij ook niet wat wedstrijdfit is denk ik want hij laat het niemand worden

19 september 2021 om 21:55

Mancunian, waan vd dag van Van Hanegem he

19 september 2021 om 22:18

Nou, Van Hanegem zei dit al nadat PSV van Ajax had gewonnen om de JC-schaal.

19 september 2021 om 22:47

Kyle, ik wilde alleen maar uitleggen wat Gooner zegt hè 😉

20 september 2021 om 12:47

@Formus, ik reageerde ook niet op jou, maar op Gooner4. ;-))

21 september 2021 om 00:31

Ah, check. Kan ik niet zien op de app 😉

23 september 2021 om 08:29

Ja bedoel ook niet per se van Hanegem, maar heel de voetbalwereld over Psv. Als ze weer 2 potjes winnen is er niets meer aan de hand.

19 september 2021 om 22:44

Hoezo waan vd dag, willem zei het een maand geleden ook al

20 september 2021 om 07:22

Nee dat is het dus niet zoals hij in het artikel al aangeeft.

20 september 2021 om 09:30

Je zou verwachten dat als je zo veel wisselt als Schmidt en je topspelers om de wedstrijd rust geeft, dat ze juist enorm fit moeten zijn en in topwedstrijden 90 minuten lang gas kunnen geven.

Uiteindelijk loop je uit omdat PSV gebroken is. Maar dat was ook zo omdat Trauner en Senesi die gasten geen en-ke-le kans gaven. Alleen tegen Utrecht 3 goals tegen (2 strafschoppen en een vrije trap), verder iedere wedstrijd de 0 op Elfsborg na. Feyenoord heeft misschien wel de beste verdediging van de competitie.

19 september 2021 om 21:46

Vandaag was een top prestatie. Maar overdrijf aub niet. De 0 tegen drita, luzern, elfsborg, willem2 en eagles is niet echt iets bijzonders of wel?

19 september 2021 om 21:51

Maccabi, PSV er nog bij. Maar hou maar eens in zo veel wedstrijden de 0. Ik zie het niet veel doen dus dan zal het toch wel iets met kwaliteit te maken hebben lijkt me?

20 september 2021 om 00:14

Het is niet zo heel bijzonder. Als je als club met het derde budget in een competitie gerichte defensieve aankopen doet en vervolgens je tactiek om reactief voetbal laat draaien, dan zul je heel weinig goals tegenkrijgen. Atletico onder Simeone heeft dat letterlijk als model gemoderniseerd eigenlijk. Je kan er veel succes mee boeken.

19 september 2021 om 21:47

En tegen Utrecht was Senesi er niet. Bijlow, Senesi en Trauner samen hebben nog geen goal tegen.

20 september 2021 om 10:24

Klaiber, Stekelenburg en Rensch hebben ook nog geen goal tegen.

19 september 2021 om 21:47

Ik denk dat de verdediging van ajax nog wel een stukje beter is. Daarentegen heeft feyenoord wel een betere keeper dan ajax. Bij psv zijn toch de backs niet van het gewenste niveau om de beste verdediging van de eredivise te hebben.

19 september 2021 om 21:50

@outofcontrol Ik weet wel zeker dat de verdediging van ajax beter is.
Zou geen enkele speler op de keeper na van feyenoord ruilen.

19 september 2021 om 21:57

Ja maar ik zou geen enkele speler willen ruilen als Feyenoord zijnde. Deze 5 doen het geweldig. Dus dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

19 september 2021 om 22:08

Ah, als Thetruth niemand wil ruilen dan zijn ze sowieso beter...

19 september 2021 om 22:14

Ja als je niet zou willen ruilen :P dan snap ik dat feyenoord voor de 3de plek gaat en conference league niveau.
Verdediging is goed maar niet CL of EL waardig.

20 september 2021 om 11:45

Dit soort vergelijkingen zijn altijd echt compleet nutteloos. De spelers renderen in het spel dat de club speelt, 1 op 1 vergelijkingen zijn dus een beetje gissen. Malacia bijv is in bloedvorm en voor iedere club een aanwinst achterin, die zou ik wel willen zien bij ons hoor.

19 september 2021 om 21:51

Je weet dat Ajax na 5 wedstrijden slechts een tegengoal heeft gehad in de eredivisie?

19 september 2021 om 22:10

Daarom zegt ie ook "misschien"

19 september 2021 om 22:40

En 4 tegen PSV in de JC, klein detail

19 september 2021 om 22:55

@Faustino je weet toch dat die wedstrijd niet telde? Vrijwel alle Ajacieden riepen na die wedstrijd dat het gemis van Alvarez meteen duidelijk was en dat de verdediging zonder heel kwetsbaar is. Het kan altijd snel gaan hier. Maar als PSV hun belangrijkste stofzuiger mist kan de verdediging er natuurlijk niks van. OT: vandaag stond het bij Feyenoord als een huis, ik schat ze ook vrij hoog in. Zeker als ze niet te hoog moeten staan zijn ze moeilijk te kloppen.

19 september 2021 om 22:00

En tegen Utrecht deed Senesi niet mee, scheelt een hoop. De organisatie staat inderdaad fantastisch. Aursnes vind ik daarin ook een goede aanvulling. Loopt veel gaten slim dicht

19 september 2021 om 22:54

@faustinho
Mazraoui>pedersen
Timber>trauner
Martinez> Senesi
Taglia/blind minimaal gelijk aan malacia.
Keeper is bijlow natuurlijk wel veel beter dan onze fossielen.

Maar hoe kom je erbij dat feyeboord de beste verdediging heeft?

20 september 2021 om 07:23

Blind minimaal gelijk aan Malacia? Malacia is in bloedvorm en blind allerminst. Overdrijf niet zo zeg.

20 september 2021 om 07:38

Nou Gakpo had anders wel kansen om te scoren, zo solide was de verdediging van Feyenoord nou ook weer niet. In de 2de helft toen PSV alle aanvallers had gewisseld werd het niet gevaarlijk meer.

20 september 2021 om 07:56

Tegen Utrecht speelde niet de driehoek: Bijlow_trauner_senesi ( toen stond de jeugdige Hendriks er in) BTS heeft acht wedstrijden samen gespeeld en NUL goals tegen.

Ach al dat reageren op basis van (een) enkele wedstrijd(en) gebeurt altijd, maar is zelden terecht. Na de JC schaal werd PSV fluitend kampioen... Feyenoord zou met de nieuwe speelstijl van Slot blij zijn met het linkerrijtje... Zullen we nog even tot februari wachten?

19 september 2021 om 22:20

In dit geval gaat jouw opmerking niet op: Van Hanegem zei dat al na die wedstrijd.

PSV en hun supporters zouden zich eens moeten gaan realiseren dat de schaal bijzaak is. Europese prestaties bieden veel meer. Ajax werd 4 jaar geen kampioen, maar nam de Europa league serieus. Gevolg was een hoge coefficient en spelers die gehard waren in slopende europese wedstrijden. PSV werd kampioen maar Ajax presteerde vervolgens in de CL en haalde het grote geld binnen. Geharde spelers, betere loting door een hogere coefficient, hoger startgeld door een betere coefficient, meer naam in de wereld zodat betere spelers gecontracteerd kunnen worden... Je kunt de schaal wel winnen, maar dan krijg je een laag startgeld en je start in pot 4... Presteer europees, haal Portugal in en je staat automatisch in de CL, MET een hogere coefficient en spelers die weten wat europees spelen vergt en het weekend daarna alsnog kunnen presteren. Zie bv Sporting die absoluut geen idee hadden wat er in de CL gevraagd wordt. Kom op PSV, zet je blik wat ruimer. De schaal is het doel, maar de route loopt via europese wedstrijden.

19 september 2021 om 21:55

Spreek voor jezelf. Kampioenschap is altijd prioriteit nr 1. En dat is ook de makkelijkste route naar groepsfase CL.

20 september 2021 om 08:38

@benzema gelukkig mag iedereen een eigen mening hier hebben. Oigatinha heeft een andere mening. Dat mag gewoon. Dan hoef jij niet zo passief agressief te reageren, met je "spreek voor jezelf". Hij geeft de route van Ajax aan en vooralsnog heeft die aanpak Ajax geen windeieren opgeleverd. De focus op korte termijn, met kampioenschap en CL spelen, maar daarin niet presteren heeft bij Ajax en PSV in het verleden niet tot een solide fundament geleid. Dus zo heel gek is het niet wat hij zegt.

19 september 2021 om 21:59

Een frisse blik, en ik kan er wel in vinden. Psv had jaren terug al gewoon EL serieus moeten nemen. Misschien deden ze dat ook, maar t zag er iig niet naar uit.

19 september 2021 om 22:13

"je kunt de schaal wel winnen, maar dan krijg je een laag startgeld en je start in pot 4."

De startpremie in de CL is 16 miljoen, ongeacht de hoogte van de coefficient. Dat vind ik geen laag bedrag. En dan krijg je ook nog een paar miljoen uit de market pool. Dat is serieus geld voor PSV. Zo'n bedrag valt in de EL bijna niet bij elkaar te voetballen. Voorbeeldje: in het seizoen dat Ajax de EL-finale haalde (16/17), werd PSV kansloos 4e in de Champions League poule (met Bayern, Atletico en Rostov) maar verdiende het toch meer geld dan Ajax. Ik ben het dan ook niet echt eens met je betoog. Verder lijk je te suggereren alsof PSV de EL nu niet serieus neemt, maar dat is dus totaal niet het geval. Dat is al jaren niet meer zo. De reden dat Schmidt vandaag die achterlijke wissels doorvoerde was omdat hij iedereen tegen Sociedad tot het gaatje heeft laten gaan.

19 september 2021 om 22:24

Toch is het start geld van Ajax voor UCL bijna 40 miljoen door de coëfficiënten. Het maakt wel degelijk uit.

19 september 2021 om 22:27

Psv verdiende eenmalig meer. Ajax maakte naam, trainde zijn spelers langer op dat topnivo door tot de finale mee te doen en plukte daar 2 jaar later meer vruchten van dan die eenmalige extra cl centen.
PSV heeft best lang de el en dus hun coefficient verwaarloosd. Vanaf Schmidt gaat het beter. Hooelijk blijft dat zo. Dan stijgt hun coëfficiënt en halen we hopelijk Portugal in zodat plaats 2 ook directe plaatsing voor cl is. Vokgens mij is die weg slimmer dan ieder jaar tegen beter weten in methet veel rijkere Ajax proberen te werijveren.

19 september 2021 om 22:34

Wedijveren met Ajax zoals vroeger gaat je alleen lukken als je structureel het zelfde inkomen kunt genereren zodat ook psv in de winter 25M kan neer tellen voor een spits die je kampioen maakt. Structureel in de cl dus en dat doe je door de EL serieus te nemen. Hooelijk blijven ze dat doen, ondanks de negatieve consequenties van vandaag.

19 september 2021 om 22:34

@kilium, PSV zou nu ook veel meer krijgen dan die 16 miljoen he, dat is een bodembedrag. Laatste keer dat PSV CL-groepsfase speelde (18/19) verdiende het 36 miljoen (16 miljoen startgeld, 12 miljoen obv ranking, 4 miljoen uit market pool en 4 miljoen uit recettes).

@oigatinha, ach het grootste talent van Ajax (frenkie de Jong) maakte amper minuten in dat EL-seizoen maar was wel degene die ze twee jaar later bij de hand nam in de CL. Denk dat ver komen in de EL zeker waardevol is voor de ontwikkeling van spelers, maar we moeten het ook niet overdrijven.

19 september 2021 om 22:41

Of je wil nu een visje, of je leert hoe je moet vissen. Wijze man spreekt hier.

20 september 2021 om 10:37

@davilla_7,

In dat seizoen dat Ajax EL finale haalde heeft psv absoluut niet meer geld verdient.
Puur op inkomsten van de wedstrijden wel, scheelt dat zo'n 25-10 = 15 miljoen.
Maar dan moet je even de berekening maken dat in dat jaar Klaassen (27 miljoen) en Sanchez (42 miljoen) verkocht werden.

Ajax heef ongeveer 25 miljoen meer winst gemaakt in dat jaar dan psv.
Want wat je niet in de gaten hebt, is dat transferwaardes in dat jaar bij Ajax extreem hard omhoog schoten, net zoals ze dat deden bij het behalen van de halve finale CL.

20 september 2021 om 07:48

De prestaties in Europa heeft het karwei wel afgemaakt, maar je gaat voorbij aan het feit dat Ajax daarvoor 4 jaar op rij kampioen geworden is, en toen op die manier wel degelijk de start van de opbouw begonnen is.

19 september 2021 om 21:57

Ze missen een creatieveling a la Ihattaren. Van middenvelders als Van Ginkel, Propper, Thomas, Boscagli wordt je natuurlijk niet vrolijk. Gotze kan het, maar laat het sporadisch zien !Q

19 september 2021 om 22:20

Wat een opportunisme na de tweede nederlaag van het seizoen. Van Ginkel, Propper, Boscagli en Gotze zijn uitstekende voetballers voor het niveau van PSV. Nog niet zolang geleden keken we naar Hendrix en Rosario. Daar werd je pas niet vrolijk van.

20 september 2021 om 01:15

En nu kijk je naar Sangare wat qua speelstijl een tweelingbroer van Hendrix had kunnen zijn

20 september 2021 om 08:45

Wel twee heel belangrijke nederlagen. De eerste kost je de CL en nu verlies je van een directe concurrent. De power en frisheid van de eerste weken zijn er nu al uit bij PSV en dat is zorgwekkend. In de voorrondes CL maakten ze echt indruk op mij. Gisteren schrok ik van het niveau verschil tussen het PSV van een paar weken gelden en nu. De hosanna stemming na de winst van de JC schaal begreep ik niet helemaal. Een opgetraind PSV tegen een Ajax in opbouw. Het spelbeeld was redelijk gelijkwaardig, alleen het scoreverloop en de rode kaart vertekende dat beeld enorm. Gelukkig is het seizoen nog lang en kan er van alles gebeuren.

20 september 2021 om 09:37

Sangare en Hendrix lijken in niets op elkaar Japie. Rochus, gisteren was het spel ook redelijk gelinkwaardig en vertekende de uitslag ook enorm. Zoals jij nu naar je eigen conclusie toe wil praten, kan dat andersom net zo goed.

20 september 2021 om 10:56

De conclusie die ik trek staat los van de uitslag gisteren. Namelijk de degradatie in felheid en frisheid in de ploeg van PSV t.o.v. de JC schaal. Wellicht niet goed gelezen?

20 september 2021 om 11:47

@Rochus diezelfde frisheid die ze nog wel konden opbrengen tegen Real Sociedad afgelopen donderdag? Apart. Dit heeft alles te maken met de beslissingen van Schmidt en het gemis van Sangare op het middenveld, dan gebeuren dit soort dingen.

Denk niet dat je dat na 1 westrijd zoals deze kan zeggen, 0-4 was geflatteerd ook al was ene goal nog mooier dan de andere PSV heeft goede wedstrijden gespeeld dit jaar, er is genoeg kwaliteit maar meer met een vast team spelen en minder goochelen met de opstelling kan geen kwaad. Wel mooi, Feyenoord probeert zoveel mogelijk de voetballende oplossing te vinden, dat is Slot zijn werk.

1 verlies en gelijk dit negatieve. Tja Ajax had in het begin ook al die negativiteit na die 0-4 nederlaag en die 1-1 gelijkspel tegen Twente. Daarnaast heeft PSV altijd wel moeite tegen Feyenoord. Het grappige is dat PSV juist goede resultaten haalt tegen Ajax, Feyenoord tegen PSV en Ajax tegen Feyenoord. Toch een grappige cirkel. Het gaat er uiteindelijk om welke ploeg het meest constant is tegen de kleintjes. Want tegen elkaar zijn ze wel aan elkaar gewaagd.

19 september 2021 om 21:49

Hopelijk kan Slot dat cirkeltje doorbreken. Ben wel een beetje klaar met die kansloze wedstrijden in Amsterdam. Thuis willen we nog wel een mee doen (en dan vaak te weinig krijgen), maar uit vaak geen schijn van kans

19 september 2021 om 21:49

Ajax PSV is 50/50. Tis niet dat PSV altijd won afgelopen jaar. Ook vaak gelijk...

19 september 2021 om 21:52

Ajax heeft het de laatste jaren gewoon lastig hoor tegen PSV. Uit is het ontzettend moeilijk en verliest Ajax wel vaak en ook thuis gaat het niet makkelijk. Dus ja PSV is voor Ajax wel lastig hoor de laatste jaren.

19 september 2021 om 22:01

EN andersom ook

19 september 2021 om 22:09

Eens. Complete off-day voor PSV vandaag, vooral Schmidt zelf. Zoiets kan gebeuren, het is voetbal en misschien nog wel belangrijker, het was Feyenoord. Voor ons PSVers is het snel vergeten en op naar de volgende pot. Hoe zuur en klote het vandaag ook was.

Helemaal eens met de kromme. PSV ligt gewoon een paar jaar achter op Ajax. Ajax heeft de afgelopen jaren een kwalitatieve kern opgebouwd met spelers die een goed basisniveau hebben. De wisselmogelijkheden zijn eindeloos en voor nieuwe spelers en jeugd is veel makkelijker om zo mee te kunnen en in te passen.

Ik dacht even op het begin dat PSV ook een bredere selectie had. Dat hebben ze ook maar met deze wissels bouw je geen sterke basis. Basis spelers als Max, Drommel en Teze/mwene echt te matig. Het middenveld gaat wel maar de opbouw is nog steeds matig. Ook van Ginkel is de laatste weken echt minder. Loopt veel te gebaren, het spel te vertragen en balletjes breed te geven. Is toch echt meer een 8.

En laten we alsjeblieft de aanvallende talenten lekker hun gang gaan. Gotze, Madueke, Gakpo laat ze lekker geweren. Doelpunten maken, de supporters laten genieten. Nu staan ze de helft van de tijd aan met een galore aan miskopen en mindere goden. Goede spelers maken elkaar beter en je zag gewoon in de 2e helft vandaag dat Gakpo om zich heen keek en dacht '' het moet echt van mijn gaan komen nu..''.

Totdat hij natuurlijk 5 min later werd gewisseld

Het was overduidelijk dat PSV vermoeid was. Ook niet gek na donderdag. Daar gingen ze 90 minuten vol gas. Tuurlijk pakken de wissels verschrikkelijk uit en zijn ze onverklaarbaar, ondanks de vermoeidheid. De backs heb je momenteel helemaal niks aan. Je gaat zo Mwene bijna missen. Dat zegt alles. Ik snap niet dat je de ploeg zo omgooit en tactisch eigenlijk niks wijzigd. Haal Max er af en ga met 3 achterin spelen, zodat je die extra man niet te kort komt op het middenveld. Dit was echt een blamage. Feyenoord wel echt geweldig in de organisatie en dodelijk in de afronding.

20 september 2021 om 00:19

Ach ach, tegen Sociedad vol gas hoor en dan kun je 3 dagen later thuis zomaar met 0-4 verliezen van Feyenoord. Nee, er gebeurde werkelijk niets goeds bij PSV; iedereen leek moe, wissels en basis. Dan zijn de wissels en basisspelers ook al vol onverklaarbare keuzes maar dan lijken ze ook allemaal moe. Beetje gek. Het werd gewoon met de minuut flegmatischer. Ik denk oprecht dat de spelers van PSV zelf in de war waren van de wissels en er niets mee konden.

20 september 2021 om 00:23

Feyenoord en ajax waren niet moe🥲 matejamemphis. We hebben het niet over een campingelftal he we hebben het over PSV Eindhoven. Mag toch wel iets meer verwachten van je cluppie denk ik

20 september 2021 om 09:27

PSV speelde een intense wedstrijd op donderdag, maar ok tuurlijk mag je dan wel meer verwachten dan gister. Ik vond de verdediging echt verschrikkelijk gister. Teze is geen back, dat is overduidelijk. Obispo was dramatisch, Max idem. Ramalho was geblesseerd en kon niet meer ingrijpen na z'n gele kaart. Als je dat ziet, grijp dan daar in. En niet voorin met Gakpo en het hele middenveld. Laat Propper staan, haal Max en Obispo er af, Teze, Ramalho en Boscagli achterin. Cocu deed dit een keer uit bij Utrecht in de rust. Feyenoord speelde gister dezelfde tactiek, na rust had Utrecht niks meer te vertellen. Nu zet Schmidt zich voor lul, half elftal wisselen, maar niks in de tactiek.

20 september 2021 om 10:51

Wel gek na Donderdag,

Je zit in het begin van je seizoen. Als je spelers nu al kapot zijn na 2 wedstrijden in een week, dan zit het simpelweg niet goed met de conditie van de spelers.

Ajax krijgt nu ook: Zaterdag Groningen, Dinsdag Besikatas.

In Oktober komen we de 16e tegen Heerenveen, 19e tegen Dortmund en 24e tegen psv, Denk dat dat iets zwaardere potten zijn dan tegen Real Sociedad, Feyenoord en Az.

AZ staat gewoon op de 17e plaats. Heerenveen staat boven Feyenoord en Dortmund is klassen beter dan Besiktas.
Je zit in het begin van het seizoen, fitheid mag nu nog geen excuus zijn

Feyenoord heeft bij de Action een paar aardige voetballers opgehaald die er gezamenlijk een leuk elftal van maken. Niet goed genoeg voor plaats 1 of 2 waarschijnlijk, maar ik heb al meer leuke wedstrijden gezien dan vorig jaar en dat is ook wat waard.

20 september 2021 om 00:20

Volgens mij was dat ook het enige wat veel Feyenoorders vroegen: gewoon niet meer zo vaak in je hemd staan als volgend jaar. Beetje vechtersmentaliteit, tevreden kunnen terugkijken op topwedstrijden. Niet meer drie-nulletjes bij een praktisch gedegradeerd ADO of een Dick Advocaat die live op televisie een mental breakdown krijgt.

20 september 2021 om 07:55

Ik vind de "vechtersmentaliteit" overrated; ik zie liever goed voetbal.

20 september 2021 om 01:20

Vooral een trainer bij de uitverkoop 😉

Ironisch, dat dacht iedereen ook over Feyenoord ten aanzien van PSV vóór 14.30 uur vandaag en kijk eens aan. De nederlaag en de manier waarop Schmidt hem in de hand werkte - zonder daarmee Slots vernuft tekort te doen, is ziekmakend, maar niet zo erg als het opportunisme dat hoogtij viert in analistenrapport. Na Sociedad las ik overal dat Ajax en Psv in De Eredivisie weinig hinder zullen ondervinden van de andere ploegen en voordat Ajax Sporting en Cambuur hardhandig aan de zegekar bond waren de critici het redelijk eens dat Ajax behoorlijk wat creativiteit miste. En na vandaag zijn er ineens mensen die Feyenoord enige vorm van titelkansen toedichten. Benieuwd hoe hun visie volgende week overeind staat wanneer Feyenoord zich per ongeluk verslikt in NEC volgende week…

19 september 2021 om 21:57

Je bent daardoor toch niet echt verrast; het opportunisme bedoel ik?

19 september 2021 om 23:03

Nee, verrast niet. Maar van de algemene voetbaljournalistiek keert m’n maag onderhand wel om. Diepgaand navraag doen is er niet meer bij, liever recht toe recht aan oordelen en als het weekend erop het tegendeel waar is dat gewoon roepen. Dat Schmidt aardig liep te blunderen met zijn wissels stond buiten kijf, maar vorige week waren de succesvolle invalbeurten van Vertesse en Doan nog redenen om glashard vast te stellen dat PSV een bredere selectie heeft dan Ajax, dat wel erg matig tot een overwinning op PEC kwam. Dit is geen grap, werd echt gezegd bij een van die praatprogramma’s!

Ook lijkt geen enkele journalist interesse te hebben in de ‘hoe’ achter de ‘waarom.’ Ik zou wel eens willen weten hoe Schmidt zo zeker weet dat die spelers die hij wisselt door hun volume heen zijn terwijl zij dat zelf niet zo voelen. Doet hij dit op basis van bepaalde technieken? En waarom is dit bij zijn team en speelwijze zo’n groot thema, waar concurrenten juist meer vast kijken te houden aan hun basiself? Vraag het de man gewoon eens! Maar nee hoor, liever dist men goddomme Youri Mulder op die out of the blue pleit om Schmidts contract niet te verlengen! Terwijl PSV uitstekend voetbal speelt, prima resultaten boekt dit seizoen en met een puike selectie het leukste voetbal speelt in de laatste vijftien jaar! Waar slaat dit allemaal op om nu zo overspannen te raken!?

19 september 2021 om 23:11

Ik ben het helemaal met je eens. Voor mijn, maar ook voor jouw club geldt dat ze prima hebben ingekocht (naar de mogelijkheden) en al leuke wedstrijden op de mat hebben gelegd. Er zitten altijd wel wat misperen tussen (utrecht uit voor ons vs Feyenoord thuis voor jullie). Dat weet je van te voren dat dat kan gebeuren. Ik heb met veel plezier naar Feyenoord maar ook naar PSV in de Europese campagne gekeken. Dat het net niet lukt, hoort er ook bij.
Ik heb me ergens al laten ontvallen dat ik al meer plezier in het voetbal heb gehad dit seizoen dan het gehele vorige seizoen en jij geeft ook aan leuke wedstrijden gezien te hebben.
De analisten zijn dan ook van een bedroevend niveau. Nu lopen ze de polonaise achter Slot aan en volgende week is het weer helemal klote. Ze zijn nog slechter dan onze competitie.

Als Ajax gewoon bij de les blijft dan moet het goed komen. Maar als ze de instelling hebben van Twente uit dan kan het nog eens lastig gaan worden. Maar ja het is ook maar 1 punt dat Ajax voor staat he. Eerst maar eens zorgen dat Ajax gaat winnen bij Willem II, Groningen en de clubs die Ajax weinig ruimte gaan geven

Willem dat kun je nu nog niet zeggen. Het is pas speelronde 5. straks als Drommel, Mwene en Bruma gewend en in vorm zijn, dan kan Psv weleens verrassend voor de dag komen. De klasse is er met Gotze, Gakpo en Ramalho, het is nu aan de rest om zich daaraan op te trekken. En als straks Psv europees niet meer actief is, valt er ook een last van hun schouder. Nee, ik beschouw Psv nog steeds als de belangrijkste concurrent van Ajax. En het is aan Ajax om deze vorm vast te houden en de brede selectie in tact te houden. Dat wordt ook nog lastig genoeg!!

19 september 2021 om 22:08

Natuurlijk is er nog niets beslist, maar als Schmidt zo doorgaat met gek wisselen, dan kan hij zelf degene zijn die ‘m de das om gaat doen. Kan me niet voorstellen dat een Gakpo of Propper (die begreep het na afloop zelf ook niet) blij zijn als dit vaker gebeurt.

19 september 2021 om 22:14

Wie weet wordt Schmidt wel ontslagen over een paar weken (ipv contractverlenging) en met een normale coach kan het ineens gaan lopen. Dus deze stand zegt nog niets, Ajax moet vooral zo lekker doorgaan. Pressievoetbal spelen met veel doorbewegen, dan zijn ze lastig te verdedigen.

Tuurlijk is het wisselbeleid van Schmidt gek, en is het vreemd dat die jongens niet allemaal topfit zijn. Een tegenstander als Real Sociedad is echter wel een niveautje hoger dan die koekenbakkers uit Israël waar Feyenoord tegen moest. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat hij een Ramalho ‘slecht’ noemt maar vervolgens Trauner een ‘openbaring’ vindt, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn…

Tsja Feyenoord heeft natuurlijk nog geen serieuze tegenstanders gehad op Utrecht na..natuurlijk.

Wil het volgende week wel zien tegen Heerenveen!

Ohja de tegenstanders waar Feyenoord van wint....stelt natuurlijk nooit wat voor.

Plek 6 tot en met 10 dan mogen we nog blij zijn..

VOLGENS DE KENNERS

19 september 2021 om 22:09

Feyenoord doet het wel redelijk goed toch niet slecht in mij ogen maar ook niet echt top ze winnen dik van psv maar afgelopen dinsdag was het nou niet echt goed ofs

19 september 2021 om 23:01

Ze doen het redelijk......maar Ajax wint 9-0 en daarvoor 10-0 ofzo...en dan is het een wereld prestatie...topvoetbal...maar dat er een team van 100 plus miljoen speelt tegen een elftal van 10miljoen en dan wint is natuurlijk heel verrassend en top! Maar tuurlijk we wachten wel tot Feyenoord echt weerstand gaan krijgen.

19 september 2021 om 22:28

@Skylab, jij overdrijft gigantisch. Ik heb bij veel Feyenoord-supporters uitspraken gelezen als "komend seizoen gaan we strijden om plek 3-5". Daar was iedereen het grotendeels mee eens op dat moment. Wie heeft het over plek 10 gehad? Je verzint dit ter plekke.

19 september 2021 om 22:56

Voor mij zijn de supporters niet de kenners...dat zijn die gasten die gigantische salarissen krijgen om uitspraken over plek 10 te doen...niets overdreven van mij

Wat een onzin. Ja Ajax heeft misschien meer kwaliteit maar de echte honger is uit het team. Dat gaat duidelijk worden in de uitwedstrijden bij de subtop. Psv wordt fluitend kampioen.

19 september 2021 om 22:10

Wat voor Ajacied ben jij dan? Een spy van een andere club lijkt me

19 september 2021 om 22:27

Wat voor Ajacied ben jij dan? Nee onze jongens zijn niet hongerig maar leggen wel cambuur met 9-0 over die knie. Zag er aardig hongerig uit.

19 september 2021 om 23:05

Tegen Cambuur....nee ik had wel verwacht dat Cambuur er fluitend overheen zou gaan

19 september 2021 om 23:06

De honger is weg.. gister na de 2-0 gestopt met voetballen. Een overwinning zoals die tegen sporting kan ineens weer veel trek opleveren.

20 september 2021 om 06:59

Sarcasme is bij velen hier niet besteed. Dit waren de woorden van sommige analisten na de jc schaal.

Kom op zeg, de selectie van PSV is echt niet heel veel slechter dan die van Ajax. Net zoals je ziet dat Ajax het altijd moeilijk heeft met PSV heeft PSV datzelfde met Feyenoord. Dat je 0-4 op je kloten krijgt is kut maar kan eens gebeuren zeker als bij Feyenoord opeens elke counter raak gaat. Zelfde had PSV bv in de schaal tegen Ajax. Maar goed ik zie PSV nog steeds als grote uitdager van Ajax en gaan echt lang meedoen omdat ze best veel goede spelers hebben.

19 september 2021 om 22:08

Het gaat dan ook vooral om de breedte van de selectie. Daarin is Ajax zoveel verder en beter. Zoals 4ever4ajax hieronder ook zegt, wordt de kwaliteit flink minder als je wissels doorvoert.

Als je nu echt 18 spelers hebt die niets voor elkaar onder doen, dan begrijp ik het nog wel. Maar als je een Thomas, Doan en Vertessen gaat inbrengen, doe je gewoon echt een enorm jasje uit.

19 september 2021 om 22:11

Helemaal eens, geeft ook aan dat de selectie van PSV niet zo heel breed is. Ik bedoel, die 3 spelers zouden net basisspeler zijn bij een middenmoter. Vooral die Thomas is echt een parodie op een voetballer. Overigens ook wel zorgelijk voor PSV dat ze nauwelijks iets gecreëerd hebben deze wedstrijd.

Lekker opportunistisch dit, haha. Gisteren gingen psv en Ajax nog hand in hand beter wezen dan de rest.. Ook die uitspraak was onzin.. Als Ajax zoveel beter is, prima, dan zullen ze inderdaad in februari kampioen zijn. De soep zal echter minder heet worden genuttigd gok ik

Feyenoord had een tactisch plan wat perfect werkte vandaag. PSV reageert daarop met wissels wat uiteindelijk verkeerd uitpakt. Schmidt wisselt elke wedstrijd veel, zijn stijl, draait ie de wedstrijd om is het geniaal, nu is ie de schlemiel.
Je leest nu vooral dat “de wissels” beslissend waren, maar de gehele wedstrijd is Feyenoord vrijwel niet in de problemen geweest.

Ik hoop dat Feyenoord stabieler gaat worden en eindelijk weer een subtopper met de aansluiting omhoog wordt, een slapende reus die maar niet wakker te krijgen is.

Vraag me af hoeveel analisten uiteindelijk steevast bij hun mening blijven.. Ik zeg het al vanaf het begin van het seizoen, ook na de JC schaal; Ajax gaat met speels gemak kampioen worden en de strijd om plek twee hangt af van de vorm van PSV en Feyenoord. PSV leek de beste papieren te hebben tot nu toe, maar kreeg vandaag toch behoorlijk op de broek van een Feyenoord waarvan niemand had verwacht dat ze punten konden pakken in Eindhoven.. Blijft mijn punt nog steeds staan; de strijd om plek twee is wat mij betreft best open. Ergens best goed voor de competitie, deze uitslag!

Wat een onzin. Na de JC schaal en het gelijkspel in Enschede leek PSV nog net niet met gemak de dubbel te pakken. Nu gaat Ajax weer gemakkelijk de schaal pakken. Kom op zeg, wat een opportunisme. We leven pas in september!?!? Het seizoen is pas begonnen. PSV gaat het Ajax gewoon erg moeilijk maken. Voor de rest is er weinig te zeggen.

Tja, PSV heeft nu wel 3 wedstrijden achter elkaar tegen de suptop van Nederland en suptop van Spanje achter elkaar. Dan is het vrij logisch dat PSV een mindere wedstrijd kan spelen en ze hebben geen bank die gelijkwaardig is aan het beste basiselftal. Daarmee hebben we denk ik meteen ook het verschil met Ajax te pakken. Ajax heeft voor Nederlandse begrippen echt een enorm sterke selectie momenteel.

De waan van de dag regeert weer hoor. Psv is niet veel minder dan Ajax, heeft AZ en Feyenoord al gehad en Ajax heeft nog geen toppers gespeeld. En Psv heeft het op de een of andere manier altijd zeer lastig tegen Feyenoord. Daar zijn Ajacieden alleen maar dankbaar voor want verder gaat Psv niet zo heel veel laten liggen denk ik. Ietsje te vroeg na 5 wedstrijden om conclusies te trekken. Verder wisselt Ten Hag ook redelijk door maar haalt pas bij een voorsprong de besten van het veld en niet bij een achterstand. En wat er bij Ajax van de bank afkomt is inderdaad een stuk beter dan bij Psv. Maar Schmidt heeft veel (te veel) vertrouwen in die reserve jongens als Vertessen en Doan, en laatst bij Az maakten ze ook het verschil van 0-1 naar 0-3 dus kun je het hem niet geheel kwalijk nemen. En Zahavi en Gakpo speelden ook niet best toch, denk dat Feyenoord deze match sowieso wel over de streep had getrokken vandaag, desnoods met 0-1. Bottomline, te vroeg om iets over de rest vh seizoen te zeggen.

Hiervoor was alles hosanna bij PSV en na 1x een minder resultaat kunnen ze er niks meer van? Kom op zeg. PSV heeft sterk ingekocht en kunnen echt wel meestrijden om de titel, al is het dan denk ik wel belangrijk dat een Gakpo en Madueke fit en in vorm blijven. (Daar zit niet direct een vervanger klaar volgens mij) het punt blijft nog steeds dat de selecties van Ajax en PSV beter zijn dan de rest. Maar dat zegt ook niet dat je zomaar ff wint van Feyenoord en andere (sub)topclubs. Ik vind het echt te makkelijk om PSV na 1 mindere wedstrijd direct af te schrijven. Al ben ik het wel meeeens dat het wisselbeleid een beetje raar overkomt.

Wat een onzin, psv heeft zoveel meer kwaliteit in de ploeg dan de rest van de Eredivisie. Die gaan gewoon meedoen tot het eind omdat ze niet veel punten gaan verliezen.

Vandaag een flinke zeperd opgelopen tegen Feyenoord, kan altijd wel een keer gebeuren.

Ach... 1 á 2 x in het seizoen speel je wel eens een meer dan uitstekende pot voetbal en dit keer was Feyenoord de gelukkige. Het Legioen zal je waarschijnlijk over 10 jaar nog over deze wedstrijd horen net als de 6-2 overwinning op Ajax waar je ze nog steeds over hoort. Als dit hun succes momenten zijn in het voetbal dan is dat een hard gelach natuurlijk. Ik verwacht verder niet veel van Feyenoord maar hopelijk heb ik het mis voor hun supporters... Als ze daar in Rotterdam überhaupt nog eens een prijsje winnen zal dat waarschijnlijk voor hun grasmat zijn,nou boeie.

20 september 2021 om 11:09

@ouwezemelaar, Na het Jantje dat Ajax teruggaf in de beker 2 weken later, hoorde ik er niet veel meer over.

Ik denk dat het grote verschil is dat Ajax toch het niveau van de basis/wissels wat dichter bij elkaar heeft liggen. Een Doan of Thomas gaan natuurlijk nooit Gakpo of Gotze eruit spelen.
In tegenstelling kan een Berghuis wel Klaassen of een Neres Antony uit de basis spelen. Dit weten ze, daarom willen ze elke invalbeurt de kans die ze krijgen, volop benutten en blijft je team goed en scherp.
Waar bij psv de kwaliteit natuurlijk gewoon minder is, maar Als een Doan kans zou hebben om zich in de basis te spelen, zou hij ook wat feller en beter spelen waarschijnlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren