Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax verpulvert SC Cambuur maar komt nét niet aan tien goals

Laatste update:

Ajax heeft zaterdagavond zijn volgende monsterscore in de Eredivisie neergezet. Nadat NEC en Vitesse eerder al op een grote nederlaag werd getrakteerd, kwam SC Cambuur er nog veel slechter vanaf: 9-0. Steven Berghuis maakte zijn eerste competitiedoelpunt voor Ajax, terwijl invaller Mohamed Daramy zijn allereerste treffer in Amsterdamse dienst liet aantekenen. Ajax klimt naar de koppositie, die zondag door PSV overgenomen kan worden door te winnen van Feyenoord. Cambuur staat negende.

Bij Ajax kregen Nicolás Tagliafico en David Neres een kans in de basis in plaats van Daley Blind en Antony, terwijl Cambuur aantrad met dezelfde opstelling als vorige week tegen Go Ahead Eagles (5-2 zege). In het eerste kwartier voelde Cambuur de druk van Ajax, zonder dat dat echte kansen opleverde. Zelf kregen de Friezen duidelijk ruimte in de counter, maar Issa Kallon sprong slecht om met de grote vrijheid die Noussair Mazraoui hem gaf door niet mee te lopen.

In de zestiende minuut onderschepte Jurriën Timber de bal bij Alex Bangura, om vervolgens zelf door te lopen en een combinatie aan te gaan met Steven Berghuis. Timber rondde het in het strafschopgebied zelf af door de verre hoek te zoeken: 1-0. Drie minuten later maakte Berghuis het zelf af, door een lage voorzet van Dusan Tadic binnen te schieten: 2-0. Weer tien minuten later zag Berghuis zijn lage voorzet afketsen op Calvin Mac-Intosch en voor de voeten belanden bij Mazraoui. Die nam aan en schoot de bal via het lichaam van opnieuw Mac-Intosch binnen: 3-0.

Vlak voor rust kwam Ajax op 4-0, toen Neres een voorzet vanaf links van Tadic half volley en via de onderkant van de lat binnenschoot. In de tweede helft had Berghuis opnieuw moeten scoren, maar de nummer tien van Ajax raakte de bal drie meter voor het doel slecht en schoot over. Na een uur spelen wist Cambuur-doelman Sonny Stevens een voorzet van Neres maar half aan te tikken, waarna Tadic de bal via de hand van opnieuw Stevens binnenschoot: 5-0.

Vervolgens maakte Daramy zijn entree in plaats van Tadic, die de nieuweling van Ajax binnen vier minuten zag scoren. Daramy onderschepte de bal zelf in de opbouw en kreeg hem over de linkerkant van het strafschopgebied terug van Kenneth Taylor. De Deen kon zo de verre hoek uitzoeken: 6-0. Snel daarna werd het 7-0, toen Lisandro Martínez een afgeslagen vrije trap oppikte en laag richting doel schoot. Haller reageerde alert en verlengde de bal handig met zijn hak: 7-0. De 8-0 kwam van de voet van Danilo, die Haller had afgelost en een lage voorzet van Neres kon intikken. Bij de 9-0 waren de rollen precies omgedraaid. Daramy stoomde over de linkerkant door en tikte de bal vanaf de achterlijn door naar Neres, die het afmaakte. Ajax ging op zoek naar de tiende, maar raakte in blessuretijd via Gravenberch de paal.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De selectie is nu zo breed dat er elke week een nieuwe discussie komt haha. Klaassen of Berghuis op 10 als ze beide fit zijn is de volgende. 9-0 fantastische uitslag, mooie goals en mooi positie spel gezien. Cambuur deed wat het kon en had ook nog wel wat kansjes, maar meer dan dat was het ook niet. Spelers rust kunnen geven. Morgen hopen op een klein ‘stuntje’ van Feyenoord.

18 september 2021 om 21:56

Ik zou in zulke wedstrijden altijd kiezen voor Berghuis, dat is een veel betere voetballer dan Klaassen.. Klaassen is weer beter in druk zetten maar denk toch dat als je zoveel de bal hebt dat je meer hebt aan Berghuis

19 september 2021 om 00:32

Toch wel makkelijk hoe snel mensen nu voor Berghuis kiezen. Goede voetballer hoor! Maar we vergeten even dat Klaassen enorm veel bekangrijke goals goals Ajax heeft gemaakt. Ik ga niet zeggen wie er beter is, het zijn 2 andere types op die positie. Maar we doen nu net alsof Berghuis het 20x zo goed doet daar, terwijl juist Klaassen degene is die ons zovaak gered heeft met zijn goals. Berghuis is de betere voetballer en Klaassen de betere middenvelder. Beiden maken belangrijke goals, het is net welke invulling je wilt. Ik denk dat Berghuis beter is voor het combinatie voetbal en Klaassen meer overal te vinden is. Mijn voorkeur gaat uit naar Klaassen, puur omdat die vaker voor het doel komt en daarmee de goals maakt die anders misschien niet vallen.

19 september 2021 om 00:39

Dit is zo'n onzin "klaassen is belangrijk geweest", door klaassen kwamen we nooit aan voetballen toe.... Met klaassen win je 1-0 of 2-1 / 3-2. Met een creatieve 10 win je met 3-0/4-1. Klaasen stond vrijwel de gehel wedstrijd de spits te knuffelen. Natuurlijk zal hij scoren als hij vrijwel de hele wedstrijd in de "spits" staat.

19 september 2021 om 01:05

Met andere woorden, Erik heeft een luxe probleem. 😊😷

18 september 2021 om 22:03

Dit is wat mij betreft toch wel weer een bevestiging dat we aan een BeNe league (of andere variant) moeten. Wat zijn die onderste 5 ploegen toch slecht zeg. Het is ook alleszeggend dat Cambuur 0 kaarten heeft gepakt. Ajax kon dit gewoon afstrepen als veredeld oefenpotje tegen een stel amateurs. Werkelijkwaar belachelijk.

18 september 2021 om 22:06

Domme onzin, die clubs in België daar wint Ajax thuis ook met 5-0 van en Psv ook.

18 september 2021 om 22:08

Onzin in Duitsland wint bayern met 7-0 in Italië inter 6-1 moeten die competities ook op de schop hou toch op

18 september 2021 om 22:15

@paauwer hahahahahahaha denk jij echt dat Ajax of PSV even 5-0 wint van Brugge ???? Brugge die 1-1 speelde tegen PSG en had moeten winnen

18 september 2021 om 22:17

Dat soort uitslagen zijn incidenten zoals de 4-0 tegen PSV. Echter is het tegen dit soort ploegen een zekerheid dat men met een papier het aantal doelpunten moet gaan bijhouden. Een Club Brugge doet echt niet onder voor de Nederlandse top om maar een voorbeeld te noemen.

18 september 2021 om 22:18

@MrKrillin Komt alleen Brugge dan erbij in de competitie of wat? En ja ook van Brugge wint Ajax thuis gewoon. Uit bij Cambuur wint Ajax ook niet 0-9

18 september 2021 om 22:18

@MrKrillin,Zulke uitslagen kunnen best eens voorkomen toch? Brugge verloor een week of 2 geleden nog met 6-1 van Gent. De nummer van 16 van België.

18 september 2021 om 22:19

Emillio. Ik weet niet hoe het met je ogen is maar Cambuur staat ( nog) steeds niet bij de onderste 5. En ( ik ben geen Cambuursupporter) ik heb de wedstrijden gezien op tv van Cambuur gezien en dat was verfrissend voetbal. Maar dit Ajax speelt gewoon fantastisch.

18 september 2021 om 22:27

Ja en Vitesse won van Anderlecht maar verloor met 5-0 van Ajax. Dus wat is je punt?

18 september 2021 om 22:36

Zonder meer hoort Cambuur niet thuis in de Eredivisie. Gewoon een omhooggevallen team dat bij gebrek aan beter in de competitie terecht is gekomen! Maar dat is geen pleidooi voor een Beneliga; voor pakweg FC Groningen tegen Genk blijft de meerderheid van de fans niet thuis. En dan heb ik het nog niet eens over de organisatorische haalbaarheid en de juridische haken en ogen om een competitie in twee landen te houden.

Wat, mits goed te organiseren, wel interessant zou zijn is een gezamenlijk bekertoernooi. Zonder de lokale FC Bal op t Dak maar met Anderlecht, Brugge en Standard Luik zou een Lage Landenbeker wel de moeite zijn, zonder dat het de charme, identiteit en aantrekkingskracht van de competities in eigen land aantast.

18 september 2021 om 22:38

Na het noemen van het het woord zelf de sluizen open zetten… hulde!

18 september 2021 om 23:51

Gomes1psv, mee eens wat betreft de beker, en eigenlijk om te kijken of zoiets een beetje haalbaar is zouden ze nu bijvoorbeeld ook een wedstrijd organiseren tussen de Belgische en Nederlandse bekerwinnaar. Op die manier zou je kunnen peilen hoe het publiek en de clubs er tegenover staan, voordat het hele bekersysteem op de schop gaat.

19 september 2021 om 10:04

Dat Brugge zo zwaar verloor van Gent vind ik geen maatstaf. Brugge is al enkele jaren de compleetste ploeg in België. Als ik dan vergelijk met de Nederlandse competitie denk ik dat Ajax toch nog een stapje hoger staat qua niveau. Veel meer matchen die met het grootste gemak gewonnen worden.
Een BeNe Liga, geen voorstander van. Leuk voor enkele jaren in het begin omdat het iets nieuw is, maar het niveau zal algemeen niet stijgen.

19 september 2021 om 10:31

Ze stonden gister toch 7de als ik me niet vergis? Is het pijnlijk voor je om toe te geven dat dit Ajax bizar goed aan het worden is?

19 september 2021 om 10:46

Dat is hetzelfde zeggen als dat een tegenstander naar de 1e speelronde bovenaan staat. Over het algemeen is Cambuur gewoon een degradatiekandidaat. Dat ze nu leuk beginnen doet daar niets aan af.

18 september 2021 om 22:08

Sneijder zei dat Berghuis weer naar de bank zou gaan als Klaassen er weer is en iedereen hier maakte hem belachelijk. Gaat toch een wekelijkse discussie worden

18 september 2021 om 22:17

Waarom? Gewoon kijken welke speler het beste is voor welke wedstrijd en geregeld rouleren.

18 september 2021 om 22:18

@marrie Zou Sneijder slechtste analist zijn? Waarom willen die gasten op tv? Trouwens dit is reden waarom Berghuis graag naar Ajax wilde gaan. Veel goals, veel speelvreugde en veel concurrentie. Hopelijk meer dan 100 goals dit seizoen.

19 september 2021 om 01:11

Gaan we na die vertoning van afgelopen week Sneijder nog serieus nemen?
Ajax moet op veel fronten strijden en dan is brede selectie geen overbodige luxe.

19 september 2021 om 08:29

Natuurlijk gaan we Sneijder serieus nemen Janta. Hij heeft een record aantal interlands gespeeld, onwijs veel belangrijke goals en assists gemaakt. Ook heeft hij onwijs veel kijk op het spelletje. Iedereen zit er wel eens naast. Ik ben eerder geneigd jou vanaf nu niet meer serieus te nemen.

19 september 2021 om 09:15

Dat was als voetbrller maar als verder zichzelf balachelijk gemaakt.

20 september 2021 om 11:22

Sneijder valt mij sowieso erg tegen hoor, ook met het ek zn drang om 532 te willen forceren en verdedigend ingestelde spelers op te stellen.

18 september 2021 om 22:36

Genoeg discussies

Klaassen of Berghuis
Berghuis of Antony
Antony of Neres
Kudus of Klaassen (als hij wesr topfit is)
Kudus of Alvarez
Blind of Nico (ik liever 100x met Nico)

Super grote bank.

18 september 2021 om 22:43

Inderdaad keuzes... Voeg ook Neres of Tadic even toe... Of Tadic VS Haller ... Tekenend voor het voetballend vermogen dat ik dan graag Blind voor Nico offer en Klaassen voor Kudus... Zonder Alvarez wordt het dan echter echt pleintjesvoetbal en countert PSV je he-le-maal ziek

18 september 2021 om 22:56

Misschien een keer mee ophouden en accepteren dat je met zo’n 18 basisspelers het seizoen doorkomt. Het debat daarover, wat enkel in Nederland plaatsvindt, wordt onderhand irritant.

19 september 2021 om 09:17

Gelukkig dat jij geen coach bent vrn Ajax.

19 september 2021 om 08:26

Wederom gefeliciteerd met het kampioenschap (een Feyenoord supporter). Vandaag pakt Feyenoord punten en zal Ajax de eerste plek niet meer afstaan 😄

19 september 2021 om 08:30

Feyenoord gaat er gewoon af hoor vandaag. Zeker als Slot zijn eigen dominate spel wilt spelen worden we helemaal lek gecounterd.

19 september 2021 om 09:07

Ik denk er anders over. Feyenoord maakt gewoon kans tegen dit PSV. Je ziet dat de klad er langzaamaan een beetje inkomt bij PSV en ze tegen wat betere clubs wel wat moeite hebben. Ik denk dat dit Feyenoord niet met lege handen het veld af gaat stappen.

19 september 2021 om 12:04

Feyenoord maakt altijd kans tegen psv. Zoals psv altijd tegen ajax en ajax altijd tegen feyenoord. Het is een soort driehoek laatste jaren.. maar verder is qlwat je zegt onzin. Psv heeft juist moeite met het spel maken. Belonen zichzelf nooit. Zelfs met een mega overwicht. Maar als feyenoord dominatie speelt. Denkik dat je gewoon kapot gespeelt word door psv..

Nou als je geen kampioen wordt op 1 goal mag je deze scheids bedanken....

18 september 2021 om 21:57

Waarom?

18 september 2021 om 22:01

5 goals, 10 wissels en een keeper die duidelijk aan het tijdrekken was vanaf minuut 60. Vervolgens geeft hij 2 minuten extra tijd waarvan misschien 10 seconden gespeeld werden door een blessure. Kijk ik snap het wel, maar het zou je maar net de kop kosten zoals in 2007.

18 september 2021 om 22:06

Ach hou op man. Als Cambuur gewoon doet wat van ze verwacht wordt, kan het nooit 9-0 worden. Als je zo weinig strijd levert (de 0 kaarten bevestigen dat) verdien je het niet Eredivisie te spelen.

18 september 2021 om 22:08

Nutteloze gele kaarten pakken dat gaat je helpen zeker? 🙈 je weet van te voren dat je niet gaat winnen voor 99% het zou dom zijn om dan geel te pakken of rood wat jij waarschijnlijk zou proberen maar het toch niet zou lukken omdat je te laat bent met schoppen.

18 september 2021 om 22:14

Nee, door het ontregelen van de tegenstander met wat irritante overtredingen loop je gegarandeerd tegen wat kaarten aan. Daarmee voorkom je in ieder geval dat de tegenstander in enkele minuten een paar goals kan binnenlopen.

18 september 2021 om 22:17

@Emilio wat heeft dat met de scheids te maken? Zytto34 heeft gewoon gelijk. Ik begrijp het sentiment maar een scheids moet fair en eerlijk zijn. Als hij dat had gedaan dan had hij een 4 min bij geteld en na die blessure op 5 of 6 min uitgekomen. Snap het aan de ene kant wel maar dat is niet waar een scheids mee bezig moet zijn.

18 september 2021 om 22:18

Hoezo bevestigen 0 kaarten dat ze geen strijd leveren??? Dat begrijp ik dus echt niet. Op tv noemen ze het ook al. Dus wanneer je 5-0 achter staat moet je er extra op klappen en de tegenstander het ziekenhuis in schoppen? Cambuur probeerde eigenlijk gewoon lekker te voetballen en Ajax was ze overal te snel af. Helaas pindakaas, dat gebeurt een keer.

18 september 2021 om 22:26

Een gele kaart wordt meestal gegeven voor irritante acties zoals vasthouden. Prima acties om de tegenstander mee te ontregelen. Ik heb het helemaal nergens over mensen het ziekenhuis in schoppen.

18 september 2021 om 22:59

Helemaal eens! Ironisch, was het niet nb hun coach die openlijk sprak van ‘de grootste schande in de geschiedenis van de Nederlandse sport?’ Nee, je ploeg kaartloos een slachting van 9-0 is eervol zeg! Ronduit schandalig hoe Cambuur zich opstelt in de Eredivisie! Rap weer terug naar KKD ajb!

18 september 2021 om 23:02

Emilio

Als Cambuur tegen een paar kaarten aanloopt zoals jij het noemt dan kan je twee kanten op.
1, de spelers die een gele kaart op zak hebben gaan op de handrem spelen anders is het exit.
Of 2, ze gaan door met die irritante overtredingen en pakken tweemaal geel om vervolgens de douche op te zoeken.

Bij beide scenario's krijg je een geweldig pak slaag, kies maar...

18 september 2021 om 23:23

Het lag ook wel een beetje aan de scheidsrechter zelf. Er waren enkele overtredingen die bij de een 0-0 stand gewoon bestraft waren geweest. Dus het zegt echt niet alles, hoewel je best mag zeggen dat Cambuur een waardeloze wedstrijd heeft gespeeld.

19 september 2021 om 07:24

@Gomes1psv wat een frustratie tegen Cambuur. Nog steeds boos omdat ze jullie feestje verpest hebben. Of geschrokken dat Ajax aanzienlijk minder moeite met Cambuur had dan PSV. Het is iig wel duidelijk wie kampioen wordt.

19 september 2021 om 08:39

Haha ja dat is inderdaad duidelijk na 5 speelronden haha. Kampioenschappen worden zelfs nog op speeldag 34 verspeeld, weet je nog😉? Dit Cambuur is trouwens wel echt verschrikkelijk zeg, armoede ten top. Ik las het boven al: ik hoop toch stiekem op een Beneliga. Van Gomes1Psv mag ik daar vast niet over beginnen in de topic, maar ik zit gewoon echt niet op clubs als RKC en Cambuur te wachten. Een comp met Ajax, Psv, Feyenoord, Az, Vitesse, Utrecht, Club Brugge, AA Gent, Genk, Antwerp, Anderlecht en Standard Luik zit ik veel meer op te wachten eigenlijk.

19 september 2021 om 08:56

Wat is dit toch met het zogenaamd weinig strijd leveren. NEC kreeg al een pak op de broek. Vitesse ook en cambuur had vervolgens de pech dat Ajax in de 2e helft doorzet. Cambuur zal niet de laatste zijn die een ongelofelijke oorwassing krijgt in de arena. Ajax begint eindelijk een ploeg te worden die een beetje van alles kan ipv een manier. Was gisteren toch mega duidelijk. Cambuur gooide er meer verdedigers in om de schade te beperken en Ajax smeet er vervolgens meer diepgang in om de score te vergroten. Uit wedstrijden worden vast een ander verhaal maar de thuis wedstrijden worden verdomd vervelend omdat Ajax heel langzaam de keuze in speelstijl begint te krijgen. Maar dan ook echt. Wat voor een linksback, wat voor een tien (wat iedereen weer lijkt te vergeten, ten Hag heeft al beaamd dat Tadic een optie is op tien en zo speelt hij ook vaker bij Servië), wat voor een type vleugelspelers. En vervolgens de invulling.

19 september 2021 om 09:05

@Emilio en waar precies wil jij vasthouden. Rand 16? In de 16? Dat waren namelijk de plekken waar het kon. Gillen als een speenvarken zonder inhoud. Meer kaarten pakken, ontregelen, vasthouden. Ja joh super makkelijk als je in een grote rondo staat in en rondom je eigen 16. Dan moet je dus eruit vliegen en een overtreding maken die dusdanig is dat er geen voordeel wordt gegeven, maar direct gefloten. Als je pech hebt is dat gewoon rood dan he. Want is het een lichte overtreding dan laat je een gat vallen om een overtreding te maken, geeft de scheids voordeel en komt er een goal/grote kans omdat jij een gat laat vallen. En dat krijg je daarna het verwijt op fora als deze dat je naïef loopt te verdedigen en dat het een grote gatenkaas was achter in (want dat zijn exact de geluiden over sporting die dat dus wel probeerde.......).

19 september 2021 om 10:51

Dus jij zou het als Cambuur supporter accepteren, wanneer jouw club zich als makke lammetjes naar de slachtbank laat brengen? Je verwacht toch tegenstand en dat kan op de manier zoals ik hem omschreef. Wellicht dat er nog andere manieren zijn, maar probeer in ieder geval iets! In de oorlog zou je toch ook alles uit de kast halen om de verliezen te beperken?

19 september 2021 om 13:41

Hahaha niet zo zuur gomes, ajax is gwn 4 maten te groot en nog steeds 2 maten te groot voor psv. Komt wel goed hoor relax.

20 september 2021 om 11:30

Jij bent zeker ook zo een trieste gast die zondag als hij word weggespeeld en eigenlijk meer gefrustreerd is door zn eigen onkunde dit uit op zn directe tegenstander, hem een maand de ziektewet in schopt en nog boos word ook omdat hij ''zich niet moet aanstellen'' want ''het is voetbal geen hockey''

Het meest bijzondere vind ik nog wel dat Cambuur geen enkele kaart heeft gepakt.

18 september 2021 om 21:54

Inderdaad. Als je er met 9-0 af gaat dan ben je toch wel zo gefrustreerd dat je er vanzelf een door midden trapt.

18 september 2021 om 21:56

Of zo professioneel dat ze het niet doen?

18 september 2021 om 21:57

Moet je ze wel bij kunnen houden

18 september 2021 om 21:57

Keeper had er wel een paar mogen krijgen voor tijd rekken .

18 september 2021 om 22:00

Of ze zijn totaal apatisch geweest? Desalniettemin is Ajax achterlijk veel beter dan de rest. En alles dat ajax is op VZ wordt leip als ze 5 ton af moeten staan om grasvelden aan te leggen. Dat kan echt niet. Maar wel hele jaar door zeiken dat de andere paupers geen grasvelden financieren. Ajax heeft meer geld dan de rest van de Eredivisie bij elkaar zowat.

18 september 2021 om 22:04

Sil445. Helemaal mee eens Sil , ik vind ook dat Ajax alle kantinejuffrouwen van de hele eredivisie moet betalen. Kom nou zeg , is toch asociaal dat ze dat eigen verdiende geld voor eigen zaken besteden ipv voor de rest van de eredivisie!

18 september 2021 om 22:05

Jij maakt een grapje neem ik aan? Ajax staat al geld af aan alle andere clubs en cijfers laten duidelijk zien dat kunstgras financieel helemaal niet zo interessant meer is.

18 september 2021 om 21:55

Ach ja daar hebben ze zichzelf later mee, deze verliezen ze nagenoeg altijd. Dan maar zonder blessures en kaarten er doorheen komen..

18 september 2021 om 21:55

Was dat ook al niet het geval toen De Jong trainer was van De Graafschap bij de 8-0? Weet niet of ik het als iets positiefs of negatiefs moet zien.

18 september 2021 om 21:58

De Graafschap wie geen gele kaarten krijgt? Zelfs als Doetinchemmer weet ik dat dit onmogelijk is haha.

18 september 2021 om 21:56

Cambuur had wel geel moeten hebben bij de overtreding op Gravenberch, het siert daarin tegen wel dat de scheids geen geel geeft. Was ook niet de wedstrijd voor.

18 september 2021 om 21:59

Nou inderdaad! Toen ik de einduitslag zag was ik benieuwd naar ‘de rode kaart’ maar niet eens geel. Dat het kwaliteitsverschil enorm is staat buiten kijf, maar dat je je naar de slachtbank laat leiden als makke lammeren en de schade niet weet te beperken tot een acceptabel niveau - zeg 5-0 - is ronduit schandalig. Zonder enkele kaart te hebben gekregen. Hoop van harte dat Cambuur degradeert, zulke zaadploegen kun je missen als kiespijn.

18 september 2021 om 22:05

Dus je hebt eigenlijk liever dat ze bijvoorbeeld Neres en Tadic ongelukkig hadden geschopt en 1 rode en 4 gele kaarten hadden gehad? Bijzondere gedachtengang.

18 september 2021 om 22:05

Is het dan professioneel om je tegenstander neer te gaan schoppen? Mwah denk het niet. Ik heb zelf recentelijk een 10-0 voor mn kiezen gehad en heb niet de intentie gehad om de tegenstander te gaan schoppen. Gegeven, het niveau is precies het tegenovergestelde van deze wedstrijd maarja. Wat win je met schoppen?

18 september 2021 om 22:17

Nouja, je zegt neerschoppen maar je kunt toch ook iemand aan een shirtje trekken? Krijg je normaal gesproken ook geel. Hoeft niet gelijk iemand te schoppen toch?

18 september 2021 om 22:20

Je hoeft niet iemand een ongeluk te schoppen om de tegenstander te ontregelen. Wat vaker iemand vastpakken en wat irriteren is al voldoende om de schade te beperken.

18 september 2021 om 22:24

Dus je hebt de hele wedstrijd niet gezien, maar trekt alvast al deze conclusies op basis van t feit dat je geen kaart ziet? Cambuur heeft het vanavond zonder twijfel dramatisch gedaan, maar houdt zich tot nu toe verder prima staande in de eredivisie. Je laatste conclusies gaan me veel te ver.

18 september 2021 om 22:28

@Aguerooo, En met 3x iemand aan het shirtje trekken was het sowieso geen 9-0 geworden ofzo? Nogmaals, Bijzondere gedachtengang.

18 september 2021 om 22:29

Klopt, kijk hoe Twente het spel van Ajax ontregelde in Enschede. Geen rare schoppen, maar wel irritant zijn. Cambuur moet zich kapot schamen met zo'n uitslag.

18 september 2021 om 22:36

@MessiBazoer Zoals Teesboer terecht aangeeft deed Fc Twente dit ook, en kijk het resultaat. Je hoeft iemand niet verrot te schoppen om te ontregelen ofzo. Niks is meer irritant als een tegenstander aan je shirtje zit te trekken.

18 september 2021 om 22:41

@Agueroo en TeesMaar dan moet je wel echt geluk, want dat is het in mijn ogen, hebben dat het niet loopt bij PSV of Ajax. Die pot tegen Twente was Ajax vooral in balbezit dramatisch. Is deels natuurlijk de verdienste van Twente, maar in mijn optiek ook deels een stuk geluk dat het net niet loopt die dag bij een aantal belangrijke spelers. Met enkel ontregelen kom je er echt niet. Als het nou net wel loopt die dag, zoals vandaag, kun je ontregelen wat je wilt maar dan ga je er alsnog met een nederlaag af. Dat zou anders toch elke ploeg doen?

18 september 2021 om 22:47

@DR.Mario Ben ik zeker met je eens. Maar je bent het toch ook met mij eens dat wanneer je met 9-0 aan je broek krijgt zonder een gele kaart te krijgen, je er echt niet alles aan hebt gedaan om Ajax proberen te ontregelen? (Exclusief schoppen uiteraard)

18 september 2021 om 22:53

O, natuurlijk. Dan heb je het wel wat laten lopen. Maar ik kan mij best voorstellen dat Cambuur in Eindhoven en Amsterdam er eerst alles aan doet, deden ze in het begin ook echt wel, en daarna probeert geen schade op te lopen in schorsingen of rode kaarten. Dan valt er ook op ten duur geen eer meer te behalen. Al is dit natuurlijk wel pijnlijk voor het doelsaldo en misschien kun je het zelfs wel als een extra punt in de min zien. Heracles wacht midweeks alweer. Die is vele malen belangrijker.

18 september 2021 om 23:02

Bijzondere gedachtengang dat dit gelijk tot molestatie van een speler hoeft te leiden. Een dosis gele kaarten geeft vaak wel aan dat er strijd wordt geleverd. As ik dan zie hoe Cambuurs veelgeprezen linksback vandaag open huis hield is dat wel een teken aan de wand…

18 september 2021 om 23:20

Ajax was ongelofelijk slecht tegen twente. Heeft niets met manier van voetballen van Twente te maken, maar hoe ajax in de wedstrijd zat. 1e helft van ajax was ook niet niet goed. 2e helft gaan ze er iets van maken.

18 september 2021 om 23:24

@DR.Mario Toch merk je vaak dat doelsaldo ontzettend belangrijk kan zijn in de strijd tegen degradatie. Ik weet wel dat ik liever met bijv 4-0 verlies en 5 gele kaarten krijg dan met 9-0 verliezen en 0 gele kaarten krijg, een beetje strijd leveren kan geen kwaad lijkt me, ondanks dat je een belangrijke wedstrijd hebt een week later. Ik bedoel, je staat toch niet op het veld om met 9-0 naar huis te gaan zonder ook maar iets geprobeerd te hebben? Dan had Cambuur beter in Leeuwarden kunnen blijven om gele kaarten te besparen (misschien een beetje overdreven maar bij wijze van)

18 september 2021 om 23:38

100% zeker dat dit wel met de manier van voetballen van Twente te maken had. Als Twente zoals Cambuur had gespeeld was het alsnog 3 of 4-0 voor Ajax geworden.

19 september 2021 om 07:29

Je bedoelt die links back waar ze bij PSV zo'n moeite mee hadden? Door jou gezeur hoop ik dat PSV het kampioenschap op doelsaldo verliest😏

19 september 2021 om 08:42

@Tees,

Het speelt mee, maar kijk die pot nog een keer terug en je zult zien dat beide kanten extreem belabberd waren in balbezit. Ajax had een Off-day in Twente. Kan een keer gebeuren. Ik wijt dat in dit geval echt meer aan het niveau van Ajax die dag als het niveau van Twente. Als Twente die pot een goed niveau had gehaald hadden ze die wedstrijd zelfs simpel gewonnen.

19 september 2021 om 08:59

Dr.Mario als telt niet imo. Twente speelde ook niet best nee, maar deed veel om Ajax te ontregelen. Vond ik toch echt wel de verdienste v twente

19 september 2021 om 09:33

@Aguerooo,

Je vergelijkt een uit wedstrijd met een thuis wedstrijd. Dat is echt niet hetzelfde. NEC kreeg al een pak op de broek, Vitesse ook. Verschil bij cambuur was dat Ajax dit keer de 2e helft wel doorging waar ze in de andere 2 wedstrijden gas terug namen.

19 september 2021 om 09:53

@TwenteOV,Ik ontken ook nergens dat dat niet meespeelde. Maar om nou te doen alsof het allemaal aan Twente lag gaat mij echt wat te ver. Twente was die pot immers ook van een belabberd niveau. Twee ploegen met een collectieve off-day die beiden een keer scoorden, meer kan ik er niet van maken.

20 september 2021 om 12:18

hahah, dus eigenlijk zou elke tegenstander moeten spelen zoals psv deed en zal ajac elke wedstrijd dit seizoen 5-1 verliezen natuurlijk... Ligt echt gewoon aan de vorm van de dag van Ajax hoor, die is bepalend.

18 september 2021 om 22:24

Bijzonder dat jij dat bijzonder vind. Het is totale onzin om onnodige kaarten te pakken wanneer de wedstrijd al verloren is. Ja, na de wedstrijd kun je zeggen, we hebben spierballen getoond. Het resultaat blijft hetzelfde. Mac-intosch zei in het interview ook, het spel ging veel te snel, ze waren overal te laat. Een sliding/overtreding in gebakken lucht is dan ook echt nutteloos. Je zult maar tegen directe concurrenten net een paar spelers missen die in deze wedstrijd net een kaartje gepakt hebben..

19 september 2021 om 01:41

Als je te laat bent trek je toch een keer iemand omver? Dan maar geel. Zo apatisch afgaan is ook sneu.

19 september 2021 om 13:47

Psv zal er met heel veel kaarten ook kansloos afgaan hoor trust me

18 september 2021 om 22:33

En dan ergens in het seizoen de 5e kaart pakken en dan tegen een tegenstander moeten die je wel kan winnen... Zinloze gele kaarten zegt eigenlijk alles

18 september 2021 om 22:46

Heeft toch geen zin in een pot die nergens om gaat voor hen .. Al hun concurrenten krijgen net zo'n pak slaag in Amsterdam en Eindhoven. Ze zijn de rest gewoon totaal ontstegen. Let maar op, die slachten dit jaar echt iedereen, iedereen af. Zowel Ajax als PSV.

19 september 2021 om 08:35

Een kaart pakken kan ook betekenen dat ze geschorst zijn/worden voor de volgende pot. Ik snap de gedachte aangaande kaarten pakken maar soms moet je dit soort wedstrijden pakken en slikken. Je wilt immers niet de pot tegen pak m beet Zwolle missen ondat he tegen Ajax een kaart hebt gepakt.

De machine is los. Net als elk jaar moet de Ajax diesel even op gang komen, maar lijkt dit jaar toch wat eerder op stoom te komen dan voorgaande jaren. Wat een heerlijke bank heeft Ajax voor de voorhoede trouwens. Neres die vandaag even vertrouwen heeft getankt , Daramy die iedereen voorbij loopt alsof ze er niet staan. Lekker om gelijk weer zo het doelsaldo te tanken.

18 september 2021 om 22:03

Ja echt een heerlijke bank! Je kan gewoon wisselen en levert geen kwaliteit in. Ook mooi om te zien dat spelers het rouleren accepteren, niet overdreven voor eigen succes gaan/elkaar wat gunnen, het altijd een ingespeeld team lijkt.

Ik denk dat berghuis, nu wel bewezen  heeft waardevolle te zijn voor ajax, zowat alle doelpunten betrokken, hopelijk is het nu wel duidelijk wie twijfels heeft.

18 september 2021 om 22:01

Berghuis is een te goede voetballer en heeft een gevoelige stap durven maken waaruit blijkt dat hij alles zal geven om dit een succes te maken. Goed voor het NL elftal, goed voor Ajax, minder voor de ED.

18 september 2021 om 22:21

Hij deed het erg goed, maar het is wel tegen Cambuur. De concurrentie bij Ajax is moordend en bewijst zich ook. Hij moet het echt wel over een langere periode laten zien bij Ajax.

18 september 2021 om 22:28

Als hij meer in het spel betrokken wordt zoals vandaag dan zie je gewoon dat het spel niveau omhoog gaat, bij bijna elke goal betrokken, en ja het is maar Cambuur maar ik vind hem aan de bal echt een stuk beter dan Klaassen

18 september 2021 om 22:33

Toch ben ik wel blij met Berghuis, al is het maar voor de breedte. Ik had wel een mening over Berghuis als Feyenoorder, irritant ventje, rare overtredingen, snel gefrustreerd etc, maar waarschijnlijk allemaal veroorzaakt door Feyenoord, waar hij graag beter wilde maar het door gebrek aan kwaliteit in de selectie gewoon niet altijd lukte. Nu oogt hij relaxt, speelt nuttig, doet niks geks op het veld. Mooi om te zien. Gezien de breedte van de selectie zal hij niet een onomstreden basisspeler worden, maar hij laat nu al zijn toegevoegde waarde zien en zal dalijk met Klaassen (Kudus?), Anthony en Neres strijden om 2 posities..

19 september 2021 om 09:54

Ik ben ook tevreden, maar het kan nog veel beter. Aardig wat ballen ingeleverd (hij speelt ook in de drukte, dat is ook niet erg). Ook kansen gemist die erin moeten. Maar mooi dat hij vertrouwen kan tanken en zich ontwikkeld in het spel. Zou mooi zijn als hij een dragende speler gaat worden, prachtig sprookje toch haha.

Heerlijke wedstrijd. TIMBER toptalent. Leuke invalbeurt Daramy

Weer een bizar hoge score, maar laten we ook even stilstaan dat Ajax na 5 wedstrijden, maar 1 tegengoal heeft gekregen.

18 september 2021 om 21:56

Maar wel nét een tegengoal die Ajax twee punten heeft gekost. Die ene tegengoal had vanuit het perspectief van Ajax beter vandaag kunnen vallen.

18 september 2021 om 22:11

Nogal een dooddoener, maar vind het interessanter om te zien dat die wedstrijd ook de enige wedstrijd is geweest waar Ajax maar 1x scoorde. Daarom zou het interessant zijn om een talent als Gorter voor de leeuwen te gooien. Hij is kwalitatief niet veel minder dan Pasveer/stekelenburg, Ajax scoort er normaal meer dan 1 dus 1 fout is meestal niet cruciaal en iedere wedstrijd zal toch extra ervaring zijn.

Over de scoringsdrang van Ajax vind ik het wel interessant om de gelijkenis te trekken met Dortmund (aangezien je pf gok ik enige voorkeur). Dortmund is aanvallend superieur, het is bijna niet mogelijk om tegen Dortmund de 0 te houden. Dortmund krijgt er alleen ook veel tegen (13:9 doelsaldo momenteel in de Bundesliga). Natuurlijk, de Bundesliga is een veel zwaardere competitie, en ik acht de scorende kwaliteiten van Ajax lager dan die van Dortmund, maar verdedigend lijkt Ajax het beter voor elkaar te hebben dan Dortmund. Dortmund zal favoriet zijn in het tweeluik tegen Ajax, maar 6 punten lijkt me verre van realistisch (eerder 4-1/3-3).

18 september 2021 om 22:25

Ik denk dat Dortmund en Ajax elkaar weinig ontlopen en verwacht zeker niet zomaar 6 punten tegen Ajax. Met 4 punten zal Dortmund tevreden zijn (ook geen makkelijke opgave).

18 september 2021 om 22:37

Ben ook benieuwd, vooral ook hoe het relatief kleine centrale duo Timber/Martinez, dat monster van een spits Haaland gaan tegenhouden. Malen kunnen ze wel hebben en voor de rest zal het elkaar weinig ontlopen verwacht ik. Kan niet wachten tot die wedstrijden, hopen dat ze na Besiktas alvast 6 punten hebben!

18 september 2021 om 21:58

Inderdaad! Maar die tegengoal ligt niet aan de keepers van Ajax 😉. Verder een heerlijke wedstrijd. Veel verschillende doelpuntenmakers en vond vooral Berghuis en Timber erg goed spelen!

18 september 2021 om 21:58

Bijna trotse ikke

18 september 2021 om 21:59

Nee want de eerste wedstrijd van dit seizoen al was het geen ED waren het er 4 en ook nog thuis.

Wel bizar dat men zich zo kan laten afslachten en niks er tegen doet en ook niks creëren!

18 september 2021 om 22:00

Met NEC, PEC, Cambuur, Twente en Vitesse (met 90 zware Europese minuten in de benen) zijn ze ook nog niet echt getest.

18 september 2021 om 22:06

Laten we eerlijk zijn er zijn maar 2 testen in de Eredivisie (psv en feyenoord). Dit is andersom net zo voor psv. Het gaat er echt om wie de minste off-days heeft.

18 september 2021 om 22:21

Ja maar dit zijn voornamelijk ploegen die in het rechterrijtje gaan eindigen en een afgepeigerd Vitesse. Het is dan toch geen moment van stilstaan dat je maar 1 goal tegen hebt gekregen? Als ze nu tegen teams zoals Heereveen, Groningen, AZ (de subtoppers) hadden gespeeld en maar eentje tegen hadden gekregen dan zou het wel redelijk knap zijn. Deze ploegen werken met een begroting die kleiner is dan wat Haller en Tadic elk jaar op hun rekening krijgen gestort van Ajax.

18 september 2021 om 23:40

Ik ga je toch hier gelijk in geven, dit zijn wedstrijden die totaal niet maatgevend zijn voor het seizoen of het niveau van Ajax. Alleen fijn dat als het dit seizoen op doelsaldo aankomt het waarschijnlijk in ons voordeel gaat uitpakken. Maar of je nu ruim of krap wint dit zijn drie ingecalculeerde punten. Het zijn uitwedstrijden tegen Groningen, Utrecht, Heerenveen en AZ die vooral bepalend gaan zijn in combinatie met topduels. Niet teveel hosanna is dus verstandig, maar lekker is het natuurlijk wel. Dit had ook zo’n pot als vorige week tegen PEC kunnen zijn … dit was voor ons op de tribune een stuk leuker!

Simpele overwinning Ajax, 9-0 weeral een schietavond vandaag. Man of the match: Ajax, man wat heb ik weer enorm genoten van dit Ajax in bloedvorm. Wat is het toch fijn om Ajax supporter te zijn!

Stop nou eens met die weerstand tegen de BeNeLiga. Hier wordt toch helemaal niemand meer vrolijk van? Tijd om de competitie sterker te maken, beginnend met een beker experiment voor een aantal seizoenen. Bevalt het niet, hou je de nationale competities gewoon lekker zoals het is.

18 september 2021 om 21:57

Met wie moeten Duitsland of Frankrijk gaan fuseren dan? Aangezien Bayern en PSG met regelmaat grote uitslagen neerzetten. Bayern vandaag nog 7-0. Onzin gedoe. Die BeNeLiga moet je imo echt niet willen. Doodsteek voor de kleine clubs, en boven al lijkt het me niks aan.

18 september 2021 om 21:58

Lijkt me toch geinig om in ieder geval een bekertoernooi in te zetten om te zien hoe dat loopt. Beetje wat Totti zegt, als het niet bevalt, trekken ze zo de stekker eruit.

18 september 2021 om 22:00

Clubs moeten gewoon niet naïef naar Amsterdam af reizen. Als Cambuur het compact had gehouden en geprobeerd hadden om Ajax het voetbal onmogelijk te maken, hadden ze nooit met 9-0 verloren.

18 september 2021 om 22:08

Dat zagen we de 2e helft…

18 september 2021 om 22:00

Ik zou een BeneLiga persoonlijk ook een stuk leuker vinden maar ben dan ook PSV fan. Voor het rechterrijtje is het een stuk minder natuurlijk.

18 september 2021 om 22:02

Als de BeneLiga er komt hoeft PSV ook minder te reizen straks.

19 september 2021 om 09:24

Als we toch aan het filosoferen zijn, Ajax moet onderzoeken of het mogelijk is om in de BL te gaan spelen.

19 september 2021 om 10:22

@janta, dat had gekund. X aantal jaar geleden wilde de BL innoveren want het zat wat in het slop. Een van de ideeen was de top 3 van Nederland toevoegen. Werd direct afgeschoten door onze clubs. Zonde man, dat was wat geweest zeg.

18 september 2021 om 22:00

Als Ajax fan zit ik ook met een dubbel gevoel. Aan de ene kant heeft Ajax zoveel kwaliteit. Aan de andere kant ontgroeit Ajax de eredivisie en het verschil lijkt alleen maar groter te worden

18 september 2021 om 22:07

Leuk, zo'n bekertoernooi, maar hoe doe je dat dan met dat Europese ticket? Wie moet die inleveren om het bekertoernooi mogelijk te maken?

18 september 2021 om 23:52

Je kan natuurlijk ook doen dat beide finalisten een Europese ticket krijgen. Dan wordt de strijd richting de finale een gigantische spektakelstuk.

19 september 2021 om 00:16

De Toekomst, ik zou in eerste instantie nog niks veranderen op 1 wedstrijd na de bekerwinnaar van Belgie laten spelen tegen winnaar van Nederland als een soort van experiment. In principe veranderd er dan niks aan de tickets. In dat geval kun je ook beter peilen of het gaat leven bij publiek en clubs.

Lekker andere spelers laten spelen, erg belangrijk, vooral omdat er veel wedstrijden aan gaan komen

Ook gewoon elk doelpunt door een andere speler gescoord totdat Neres bij de 9-0 zijn tweede maakte, bizar.

Hoe spijtig het ook is, ajax is toch wel kampioenskandidaat nummer 1, zo'n brede sterke selectie en zoveel spelers met individuele klasse. Stiekem toch wel een beetje jaloers.

18 september 2021 om 21:57

Dat zal, maar Psv heeft ook gewoon de middelen om de rest aan gort te spelen. Ook zeer goed ingekocht.

Wordt een spannende race.

18 september 2021 om 22:01

PSV had anders zeer veel moeite met Cambuur thuis eerder dit seizoen.

18 september 2021 om 23:18

Mwah, 4-1. Dat viel wel mee.

19 september 2021 om 00:14

Nou nee toch, vlak na rust kwam PSV op 3-0 tegen Cambuur en werd 4-1, dat kan ik niet moeizaam noemen. Tuurlijk bouwt Ajax leuk aan het doelsaldo zo maar deze thuiswedstrijd was voor de beide kampioenskandidaten een simpele driepunter.

Orkaan Ajax gezien vanavond. Wat een ramp voor Cambuur. Ze zijn alsnog behoorlijk gespaard.

Voor sommige mensen in de voorbeschouwing, Gorter was inderdaad echt nodig.

Prima pot natuurlijk, Daramy kan wel een potje voetballen, kijken hoe het gaat tegen betere tegenstanders. Hopen dat we Kudus ook weer snel aan het werk kunnen zien. Op naar dinsdag.

Zoals voorspelt door ons aller Erik is Ajax in september precies op tijd fit. Heerlijk weekje zo

Dit Ajax bleef maar gaan. Zo'n cijfers, zo'n spel en dan houd je de shining star van afgelopen week de hele wedstrijd op de bank. Zo staan we er voor. Het gaat tussen Ajax en PSV en werkelijk niemand anders. Her en der zullen nog wel eens puntjes gemorst worden maar verder kijk ik vooral uit naar de CL en de toppers tegen PSV. Wat een selectie!

En dan zijn spelers als Kudus, Klaassen en Antony nog niet eens in actie gekomen. Wat een selectie!

Dit is wat er gebeurd als je denkt dat je als promovendus kan mee voetballen met Ajax.

22 goals in 5 wedstrijden, absurd!

18 september 2021 om 22:09

Haha ja dit moyenne vasthouden en dan sta je op 150 goals aan het einde can het seizoen

Maar ff serieus, na 5-0 moet er bij Cambuur toch wel iemand zijn die zegt: tot hier en niet verder. Ff een paar scherpe tikken uitdelen en wat vaker op de grond gaan liggen om t spel te vertragen. Alle lof voor Ajax hoor maar dit lijken wel amateurs ipv professionals. Lekker maar de slachtbank laten leiden.

18 september 2021 om 22:04

Dat is het verschil met bijvoorbeeld Spanje. Daar zouden de nodige kaarten zijn gevallen en wat enkels zijn getest. Dit was een oefenpotje.

18 september 2021 om 22:23

"5-0 moet er" hoezo? is toch een verloren wedstrijd, waarom dan kans nemen om rood te pakken. Verlies tegen Ajax is ingecalculeerd. Zou heel dom zijn om dan kaarten te pakken en dan tegen echte concurrenten geschorst te zijn.

18 september 2021 om 23:31

Dan ben je als cambuur zijnde dom bezig. Geel pakken terwijl je toch geen punten haalt en dan vervolgens tegen de directe concurrentie een schorsing hebben. Los daarvan deed Cambuur echt zijn best, maar als ajax een beetje versneld, dan is men gewoon kansloos. 1 helft goed voorbeeld. Eigenlijk hele slecht helft van ajax, maar de keren dat ze versnellen scoren ze ook direct.

Normaal heeft Ten Hag eerst een paar maand nodig voor de machine gaat lopen maar we zijn er vroeg bij dit seizoen. Klote van dat kleine foutje tegen Twente maar dit ziet er vroeg in het seizoen al heel veelbelovend uit. Pff de keuzes die Ajax heeft in de selectie, wat een weelde als iedereen fit is.

Als je 9-0 verliest heb je niets in de Eredivisie te zoeken. Wat triest dat dit op dit niveau kan.

18 september 2021 om 22:07

Gaat om de andere wedstrijden. Ajax thuis vind ik qua eredivisie geen graadmeter

18 september 2021 om 22:10

Wat moeten de twee teams waar Cambuur van won dan zijn?

18 september 2021 om 22:47

Twente heeft er van verloren, maar die gaan never nooit met 9-0 verliezen in de Arena. Gewoon een onthutsend zwak en naïef Cambuur. Een schande voor de Eredivisie, die jongens zouden hun salaris in moeten leveren voor een weekje.

19 september 2021 om 10:26

Nee Twente krijgt met 12-0 op de broek. Daar heeft datzelfde Ajax het idee dat ze iets recht moeten zetten.

18 september 2021 om 22:27

El Samp Feyenoord verloor ook eens 10-0. Dus niets te zoeken op dit niveau? Is wel de 3e club van NL he.

19 september 2021 om 01:05

Mwa derde club? Laat ze dat na vorig jaar eerst maar eens aantonen. Buiten dat heb je qua strekking van je opmerking uiteraard gewoon gelijk. Deze wedstrijd is niet waar Cambuur het moet doen. Qua doelsaldo is het niet best maar verder natuurlijk gewoon ingecalculeerd verlies.

Mooiste is te zien hoe breed onze bank is. Breng je Blind, Taylor, Schuurs, Danilo en Daramy in en heb je ook nog Anthony en Kudus op de bank (en Klaassen ontbreekt nog ivm blessure). Heb vanavond genoten!

18 september 2021 om 22:11

Rensch, Labyad en in principe ook nog Onana en Stekelenburg.

18 september 2021 om 22:18

Rensch zeker! Was ik al helemaal vergeten. En qua keepers heb je natuurlijk ook gelijk. Labyad zie ik niet als volwaardig lid van de selectie (wel prima jongen hoor, maar kwalitatief gewoon niet goed genoeg).

18 september 2021 om 22:24

Maar Taylor wel?

18 september 2021 om 22:29

Met; Pasveer, Klaiber, Schuurs, Blind, Rensch, Taylor, Kudus, Klaassen, Neres, Danilo en Daramy heb je gewoon een elftal dat op PSV na, ieder elftal binnen de Eredivisie de baas kan zijn. En dan zijn dat nog 'de wissels'. Echt bizar wat we momenteel hebben qua selectie breedte en dan is het 5 keer mogen wissel ook nog ideaal om iedereen een beetje tevreden te houden.

18 september 2021 om 22:39

@soccerfan_1: Taylor absoluut meer dan Labyad. In Taylor zit nog heel veel rek, bij Labyad niet.

Hele leuke wedstrijd van ajax. Daramy liet bij zijn invalbeurt wat een wapen diepgang is. Ook lekker voor Neres dat hij wat vertrouwen kon tanken. Maar mijn man van de wedstrijd en seizoen rot nu toe is Timber. Wat heeft die gast zich spectaculair ontwikkeld. Zo comfortabel aan de bal, kan zich onder druk uit iedere situatie spelen met frenkie achtige lichaamsbewegingen. Echt een topper.

Ajax is echt beangstigend sterk aan het worden. Wat een topteam. Zonder dollen maar in deze vorm gewoon top 5 europa.

18 september 2021 om 22:03

Aub blijf een beetje op aarde, anders gaat men denken dat iedere supporter zo denkt. We zijn top 16 van Europa momenteel, en daar mogen we trots op zijn met al dat geld in het buitenland.

18 september 2021 om 22:19

Ja maar die clubs met al dat geld gaan uiteindelijk ook ten onder kijk naar Barca, en sterrenensemble van PSG maakt het ook niet waar. Goed beleid is veel belangrijk. Bayern Munchen zie ik als een veel duurzamere organisatie en op termijn pakken die de meeste prijzen. Ajax zie ik veel gelijkenissen met Bayern in dat opzicht. Ik vind knap van Ajax dat als ze CL spelen zo volwassen zijn en gewoon schijt hebben. Pakken die grote clubs gewoon in laatste jaren. PSV lijkt of ze daar niet klaar voor zijn op de ene of andere manier teveel ontzag. Irriteerde me mateloos tegen Benfica.

18 september 2021 om 22:09

Hahaha, grapjas. Ik heb enorm genoten maar dit soort conclusies zijn echte lariekoek. Geniet ervan en dan door naar de volgende!

18 september 2021 om 22:16

Ik geniet er niet van. Ben zelf voor PSV maar Ajax lijkt echt mijlenver weg. Steady CL ploeg en in de eredivisie winnen ze bijna alles met 2 vingers in de neus. Waar gaat dit heen?

18 september 2021 om 22:22

PSV lijkt het prima op de rit te hebben hoor. En als ze morgen van Feyenoord winnen (ga ik van uit) staan ze gewoon bovenaan. En ik hoop dat we dit seizoen weer eens overwinteren in de CL, dat is al weer even geleden. Dus steady CL-ploeg zou ik wel willen, maar vind het nog niet echt.

Wat een feest om Ajax fan te zijn. Bijna elke week is het genieten. De dikke uitslagen beginnen bijna doorsnee te worden. En Cambuur komt nog goed weg ook. En die teksten van ‘dit is slecht voor de competitie’ bla bla bla.. in de PL kreeg Southampton 2x 9-0 om te oren. Bayern deelt vaker een dikke klap uit. Dit gebeurt gewoon als je een geweldige machine hebt. Kan niet wachten tot Go ahead thuis, dat gaat denk ik wel 10-0 worden. Nu goed rusten voor Fortuna, dan kan Antony er lekker in.

18 september 2021 om 22:03

Loop je te provoceren of is het werkelijk de waan van de dag die reageert? Ajax heeft werkelijk zaaddodende partijen gespeeld dit seizoen, heeft punten verloren tegen Twente en is gefileerd door PSV. Desondanks was vandaag de beer wel los.

18 september 2021 om 22:06

Waarom mensen de JC-schaal erbij halen begrijp ik niet, dit is toch de competitie? En welke waan van de dag? Of denk je dat een Bayern ook 34 topprestaties neerzet in een seizoen? Loop jij nu te provoceren?

18 september 2021 om 22:08

Haha vind je dit provoceren? Onder ten Hag is het gewoon genieten hoor vanaf 2018. Heerlijk spel en dikke uitslagen. Volgens mij spelen we pas volgende week tegen Groningen dus weet niet waar je op doelt. Volgens mij ben je een beetje gepikeerd. Ajax is al 3 jaar ongenaakbaar in de competitie en dan is het genieten ja. Elke week top zijn kan natuurlijk niet. En soms is het slecht. Maar het is een heerlijke tijd om Ajacied te zijn, misschien begrijp je het daarom niet.

18 september 2021 om 22:18

Yelle, het is überhaupt een feest om een Ajac fan te zijn. Je bent de kampioen.. speelt een heerlijke CL westrijd en nu wee de 9-0. Waarvan acht verschillende spelers! Begint op stoom te raken nu.. heerlijk toch?
Tegen PSV moet t nog warm raken. En tegen Twente (ipv Groningen) verlies je 2 punten. Kan gebeuren.

19 september 2021 om 11:13

Gefileerd door psv? Dan heb jij de wedstrijd niet gezien. Als je een helft met 10 man speelt en nog steeds de betere ploeg bent, zegt dat heel veel over een team dat nog in de voorbereiding zat. Het laatste kwartier is de tank leeg en durft psv eindelijk een beetje van eigen helft af te komen. Nee, eerder zwaar geflatteerd als je het mij vraagt.

18 september 2021 om 22:30

@hakim Feyenoord verloor ook 10-0 van PSV. Toen werd ook niet gezegd slecht voor de competitie. Club niets te zoeken op dit niveau

Cambuur heeft geen seconde ook maar gepretendeerd een punt te willen halen. Van dit soort wedstrijden word ik enorm cynisch over onze competitie. Als wij morgen ook nog 3-0 winnen van Feyenoord is het eigenlijk helemaal de triestigheid zelve. Timber was trouwens wel belachelijk goed, om wat positiefs te noemen. Henk de Jong mag de rode loper weer mee terug nemen naar Friesland.

Wedstrijd helaas niet kunnen bekijken, dus zo maar even naar de samenvatting kijken. Maar helaas (al vind ik het als Ajacied niet gigantisch erg) is het verschil tussen Ajax en een hoop teams in de Eredivisie gigantisch zoals vandaag tegen Cambuur te zien was, maar een paar weken geleden ook tegen Vitesse en vorige week in mindere mate tegen Zwolle waar Ajax op halve kracht kon spelen. Fijn voor Neres dat hij er vandaag 2 inprikt en las in het live meepraten dat hij wel goed speelde en ook lekker dat Daramy een doelpunt heeft gemaakt. Ajax heeft gewoon een zeer brede selectie in kwalitatief opzicht op alle posities (zeker voor de Eredivisie), op de doelman na want daar vind ik Pasveer en Stekelenburg gewoon minder en Gorter juist goed, maar die zal Ajax dit seizoen helaas niet als eerste doelman gaan gebruiken en hoop volgend seizoen wel. Maar in de Eredivisie kan het eigenlijk ook wel weer prima met Pasveer en Stekelenburg, maar hoop volgend seizoen toch op Gorter. Lekker aan het doelsaldo gewerkt vandaag (net als tegen NEC en Vitesse), nu maar afwachten wat PSV en Feyenoord morgen tegen elkaar doen. Hoop op een gelijkspel🙂.

In de eredivisie lijkt het geen vraag meer te zijn of Ajax wint maar met hoeveel doelpunten verschil. Dit spelnivo zie je meestal pas half november bij Ajax opkomen maar dit team is zo breed en zo sterk daar staat echt geen maat op

Leuk hoor dat willen aanvallen, maar waar is in hemelsnaam de vechtersmentaliteit gebleven bij teams onderin als Cambuur en Nec? Die clubs onderin de Engelse, Duitse of Portugese competities strijden zich een ongeluk. Hier lopen ze positiespel te proberen tegen de grootmachten, 't is van de zotte.

18 september 2021 om 22:14

Jij ziet ze liever 3 berlijnse muren opzetten en tijd rekken?

19 september 2021 om 00:08

Gelukkig won Bayern ook net met 7-0…. En jij denkt dat er in Portugal ook nooit grote uitslagen zijn? Bovendien heeft Cambuur de 2e helft met een extra verdediger geprobeerd de bus te parkeren waardoor “we” uitliepen van 4-0 naar 9-0…

19 september 2021 om 08:08

Nou NEC staat netjes 6de, heeft na de wedstrijd tegen Ajax geen wedstrijd meer verloren en tegen 4 teams maar 1 tegendoelpunt gepakt.

Tijdrekken om de 10e goal niet tegen te krijgen🤣
Verder een prachtig Ajax gezien met mijn zoon vanuit Rockville, MD!

Cambuur begon nog aardig, maar werd daarna compleet verpulverd. Voorin zijn er opties te over, want wat viel Daramy goed in en liet Neres zien dat hij kan voetballen. Voor Cambuur zat er gewoon niet zoveel op. Als ze door fel beginnen een snelle goal maken, kan je nog wat. Dit was echter kansloos.

een Beneliga met Ajax en 17 belgische clubs. dat lijkt me wel wat. manmanman wie zou er kampioen worden dit seizoen? zouden we het in Januari al weten?

18 september 2021 om 22:20

Probeer je te provoceren of wat ben je nou aan het doen? Ooit van PSV gehoord?

18 september 2021 om 22:31

Agueroooo je doelt psv wat altijd verliest van Feyenoord?. Zal je zien dat PSV opeens morgen dik wint en ik met mond vol tanden sta

18 september 2021 om 22:34

nee ik probeer niet te provoceren stel je niet zo aan man. Dit Ajax zie ik als eenzame favoriet. ''ooit van een mening gehoord?''

18 september 2021 om 22:39

Vind je eerste zin geen mening, pure provocatie. Hoezo alleen Ajax en 17 Belgische clubs? Ik stel me niet aan, ik stel een oprechte vraag, hoef je niet zo vreemd te antwoorden zeg, je hebt vandaag met 9-0 gewonnen, wees vrolijk!

18 september 2021 om 22:45

als in dan is Ajax uit de eredivisie en kunnen wij ook is voor de titel gaan. tis geen provoceren, tis meer een compliment naar Ajax. (ik ben een Feyenoorder voor het geval mijn profiel foto dat niet duidelijk maakt).

18 september 2021 om 22:56

Daarom vroeg ik wat je bedoelde, nu begrijp ik je en snap ik je ook, had zelf misschien niet gelijk het woord provoceren mogen gebruiken, excuus daarvoor. En nee, let nooit echt op profielfoto's.. Haha

18 september 2021 om 23:03

ah misverstanden alom dus. nu ik het zo teruglees kan ik me voorstellen dat als mijn clubvoorkeur niet duidelijk is dit klinkt als een nogal arrogante ajacied. maarhoedanook succes morgen

18 september 2021 om 23:06

Je dacht dat een ajacied die opmerking maakte. Daarom werd je gelijk boos haha.

19 september 2021 om 00:27

@odesza Tja daar zijn er helaas genoeg van hier
Jullie ook succes morgen, hopen op een mooie pot voetbal.

Heerlijk om een speler als Daramy erbij te hebben. Eindelijk een buitenspeler die niet naar binnenkapt en schiet. Maar juist buitenom langsgaat en de voorzet wilt geven.

18 september 2021 om 22:17

Das lang geleden he. Genoten van die jongen.

Wat is Henk de Jong toch een heerlijke man.
''ik laat mijn jongens niet vallen"

18 september 2021 om 22:20

Soccerfan_1 , helemaal mee eens. Super sympathieke en leuke trainer.

In mijn mening is dit vooral een statement richting onze vrienden in Eindhoven. Daar is het al sinds de wedstrijd van de JC schaal feest. Gedeeltelijk terecht want PSV heeft best goede wedstrijden gespeeld, maar Ajax laat nu ook haar tanden zien. Eerst in Lissabon, vanavond tegen Cambuur. Het gaat gewoon een leuke strijd worden en we leven pas in september. Voor nu ben ik tevreden. Neres laat eindelijk wat zien en ook de invallers deden hun best. Ze gaan het Ten Hag moeilijk maken en dat vind ik prima. Het seizoen is eindelijk begonnen....

18 september 2021 om 22:21

Feest? Volgens mij valt dat reuze mee. Onder groot deel van de supporters is Ajax gewoon de favoriet. De hoop is is dat PSV dit jaar langer kan meedoen en Ajax moeilijk kan maken.

18 september 2021 om 22:22

Wat voor statement als ik vragen mag? De Eindhovenaren wisten voor deze wedstrijd toch ook wel dat Ajax er kort achter staat en PSV geen punten mag verspelen? Dat veranderd na deze wedstrijd niet echt. Of bedoelde je iets anders?

Nogmaals, cambuur mooie club, goede sfeer, leuk voetbal, nare trainer, kutveld en kutuitvak. Hoop dat jullie erin blijven hoor, laat je niet van de wijs brengen door deze nederlaag

18 september 2021 om 22:28

Wat een onzin, Henk de jonge een nare trainer? Ga je mond spoelen

18 september 2021 om 22:56

Omdat het hem te lang meezit ja. Waait de wind verkeerd dan is zelfreflectie ver te zoeken bij deze man

Hahaha echt erg dit. Eerst Sporting helemaal gek maken en dan cambuur verpulveren. Wat ben ik blij met Berghuis, wat een aanwinst en gezicht in de ploeg.

Cambuur valt niet zoveel te verwijten (in tegenstelling tot wat sommigen beweren).
Ajax is momenteel veel te goed voor de eredivisie. We hebben allemaal gezien hoe ze van de week de kampioen van Portugal moeiteloos aan de kant hebben gezet. En als je dan ziet dat ze 10 miljoen van de bank kunnen inbrengen, dan weet je genoeg.

9 doelpunten, 8 doelpuntenmakers.

Zo dat gaat lekker, blijft een klasse club dat Ajax.

Hopelijk kan Daramy zicht verder ontwikkelen, toptalentje.

Het is echt te hopen dat we straks die 2e directe CL ticket bemachtigen! Gewoon om die vele miljoenen te verdelen en dat daarmee PSV Ajax bij kan houden!
Anders zie ik het somber in voor de NL competitie. Als Ajax elk jaar als enige NL club de volle pot heeft, is er niet tegenaan te vechten. Het is leuk voor Ajax hoor, maar super slecht voor de NL competitie algemeen

19 september 2021 om 08:53

@chick waarom 'super' slecht voor de NL competitie? Sinds Ajax weer draait zijn wij van plek 14(!) naar plek 7 gegaan en hebben gat met Frankrijk en Portugal gedicht. Geen zorgen meer om de landen onder ons. Toen het niet zo was en iedereen kon kampioen worden zoals Twente, AZ en Feyenoord waren wij lachertjes in Europa en haalde Schotland ons zelfs bijna in. Laat staan hoe concurreren met Rusland, Oekraine, België en Oostenrijk. Ik teken wel zo voor Duitse variant. Ajax de Bayern M en PSV de Dortmund van lage landen

19 september 2021 om 09:19

Dat is niet helemaal waar. Toen AZ en Twente nog goed waren, speelden die clubs vaak ook goed in de UEFA Cup en CL. Heb het dan over de jaren 2008-2010. En wat heb je aan wat CL potjes als voor de kerst de kampioen al bekend is? Geef mij maar de oude situatie met 3-5 kampioenskandidaten.

9-0 tegen zo'n zwak elftal als Cambuur is nietszeggend, totaal geen graadmeter dus. En Cambuur moet heel erg oppassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren