Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV zet vol in op akkoord met ‘beste Nederlandse verdediger in Eredivisie'

Laatste update:

PSV en het management van Armando Obispo zijn nog altijd met elkaar in gesprek over een nieuw contract, zo schrijft het Eindhovens Dagblad. Volgens het regionale dagblad is er nog geen volledige overeenstemming tussen beide partijen, maar is de verwachting dat het in orde komt als club en speler water bij de wijn doen. Het contract van de 22-jarige Obispo met PSV loopt volgend jaar zomer ten einde.

PSV sloot met Obispo eind 2017 een overeenkomst tot medio 2021 af, met het recht om het contract eenzijdig met een seizoen te verlengen. Dat gebeurde in het voorjaar. Inmiddels heeft de verdediger het vertrouwen van trainer Roger Schmidt voor zich gewonnen. Hij verscheen in alle Eredivisie-duels van PSV dit seizoen aan het startsignaal, evenals afgelopen donderdag tegen Real Sociedad (2-2) in de groepsfase van het toernooi om de Europa League.

Aad de Mos noemde het deze week een voordeel voor Obispo dat hij linksbenig is. “Hij is de beste Nederlandse verdediger in de Nederlandse competitie”, zo verzekerde de oud-trainer aan het dagblad. “Er is geen betere verdediger dan Obispo in de Nederlandse competitie; Stefa de Vrij, Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk spelen in het buitenland. Het is een complete verdediger. Wat hij heeft afgeleerd, zijn die droommomenten. Hij is zeer geconcentreerd en heeft wijze lessen ondergaan bij zijn verhuur bij Vitesse.”

Obispo werd opgeleid bij PSV en speelde in het seizoen 2019/20 op huurbasis 26 wedstrijden voor Vitesse. Afgelopen seizoen speelde hij nog een bijrol onder Schmidt, maar deze jaargang verscheen hij de eerste vier duels in de basis naast de Braziliaan André Ramalho. PSV probeert de komende periode ook de contracten met Shurandy Sambo en Fredrik Oppegard te verlengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ramalho, timber, martinez en misschien die kale van feyenoord zijn allemaal beter. En oja teze ook wel als ie centraal staat

18 september 2021 om 13:21

De helft is daarvan alleen niet Nederlands...

18 september 2021 om 16:08

Hahaha zit ik er ff goed naast. Excuses

18 september 2021 om 13:22

Klopt, maar enkel Teze klopt in jouw lijstje. Aad zegt Nederlander in de Nederlandse competitie, jij noemt vooral buitenlanders op.

18 september 2021 om 13:25

Wist niet dat Timber een buitenlander is? Daarnaast vind ik ook Schuurs beter dan Obispo, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

18 september 2021 om 13:32

Puur verdedigend is Obispo beter vind ik. Timber is voetballend wel een stuk verder ja. Schuurs vind ik minder.

18 september 2021 om 13:39

Timber heb ik verdedigend echt nog helemaal niets fout zien doen. Misschien qua fysiek dat je voor Obispo kan gaan, maar sinds Timber Schuurs heeft vervangen zit ik een stuk rustiger op de bank. Super stabiel en wordt per wedstrijd beter.

Overigens vind ik Obispo ook gewoon een hele goede verdediger, maar mijn voorkeur gaat uit naar Timber.

18 september 2021 om 14:05

Timber doet ook niets fout. Maar Obispo wint gewoon een stuk meer van zijn duels.

18 september 2021 om 14:29

Hell no, dit is gewoon niet waar. Timber is verdedigend echt veel verder. PSV moet het toch echt hebben van ruimte bij de tegenstander en kan heel slecht omgaan met ruimte in de rug. Werd ook weer duidelijk tegen Sociedad. Timber heeft lak aan ruimte aan zijn rug en weet dat gewoon goed te bespelen. Alleen al dat geveven maakt dat Timber momenteel de betere verdediger is.

18 september 2021 om 14:33

Ninjakai dat is natuurlijk niet de enige factor. Obispo wint bijna 90% van zijn duels en Timber nog geen 70%. Maar goed, dit hoeft geen nutteloze discussie te worden. Ik gaf gewoon mijn mening en daar mag je het mee oneens zijn.

18 september 2021 om 14:36

@AjaxxLove Timber vind ik ook beter dan Obispo op dit moment, zeker omdat hij er meteen staat met veel zelf vertrouwen en durft in te dribbelen. Alhoewel Obispo ook zeker veel talent heeft en met Max naast hem niet altijd even makkelijk is. Daarbij ging Timber vorig in de CL (tegen AS Roma?) niet in de fout? Lijkt me sowieso sterk dat hij ‘niks’ fout doet, desondanks is hij zeer betrouwbaar.

18 september 2021 om 14:41

Schuurs beter dan Obispo? Nou als dat zo is dan kan die Obispo er weinig van hoor Schuurs kan totaal niet verdedigen. Waar is die overigens?

18 september 2021 om 15:51

Schuurs vind ik veel minder, maar imo staan alle Nederlandse verdedigers een aantal stappen achter op Timber. Maar goed, alleen maar top voor Nederland en de top 2 als ze beiden goede spelers voortbrengen! Dat de concurrentie Ajax PSV tot steeds meer kwaliteit bij beiden mag opleveren!

18 september 2021 om 18:03

Ajax speelde vorig jaar in de EL tegen Roma. En volgens mij gleed Timber uit. Is meer ongelukkig dan een fout.

18 september 2021 om 13:23

“Nederlandse verdediger in de Nederlandse competitie”

Ramalho, Martinez en Trauner zijn volgens mij geen Nederlanders?

18 september 2021 om 13:29

Timber en Schuurs wel

18 september 2021 om 13:31

Die zijn dan ook niet beter, mvbfan

18 september 2021 om 13:35

Timber vind ik persoonlijk wel beter (en zeker als je meeweegt dat hij ruim 2 jaar jonger is dan Obispo nog), al zijn het wel twee heel andere types, dus lastig te vergelijken. Zouden best een mooi complementair duo kunnen vormen denk ik! Schuurs is inderdaad niet beter. Maar wel positief verrast door de vrij explosieve ontwikkeling van Obispo het afgelopen jaar, die jongen maakt aardige stappen!

18 september 2021 om 13:39

Ik vind Obispo toch beter dan Timber, puur in verdedigend opzicht. Timber is voetballend veel beter, Obispo is in de 1 tegen 1 echt ijzersterk.

18 september 2021 om 13:59

Timber is voetballend beter maar verdedigend zeker niet. Obispo is sneller en beter in de duels. Doe mij maar obispo en dat zal ook gaan blijken dit jaar.

18 september 2021 om 14:10

Timber is ook snel

18 september 2021 om 14:16

Obispo sneller? Dacht het niet. Timber is razendsnel voor een centrale verdediger. Geef mij maar Timber. Een verdediger die ook kan meevoetballen wordt veel meer gevraagd in de top van Europa. Timber is echt wel verder dan Obispo. En Timber is ook nog eens 2 jaar jonger.

18 september 2021 om 14:36

Nou heeft Obispo ook bijna 2 jaar aan blessures verloren.

18 september 2021 om 14:48

@modricmagic Maar laten we eerlijk zijn, Obispo en Timber gaan toch beide nooit de top van Europa halen? Timber is 1.79 en kan niet koppen, in de top van Europa moet je toch echt wel kunnen koppen en lengte hebben wil je mee komen. Obispo is onderhand 22, is koppend wel echt ijzersterk maar komt opbouwend te kort voor de echte top.

18 september 2021 om 14:49

Allereerst lijkt het me duidelijk dat Timber op dit moment, ondanks dat hij jonger is, verder is dan Obispo. Bovendien zegt Aad "Nederlandse verdedigers in de Eredivisie" en daar vallen spelers als Wijndal, Malacia, Mazraoui, Geertruida, Schuurs en Teze ook gewoon onder. Die laatste 2 zou ik niet hoger dan Obispo inschatten, maar ook niet veel lager. Die eerste vier en Timber daarentegen zijn op dit moment duidelijk beter dan Obispo.

18 september 2021 om 14:51

Timber gaat de top wel halen hoor, dat durf ik wel te zeggen. Als het niet als centrale verdediger wordt, dan wel als rechtsback. Bovendien komt hij bij een voetballend team als City of Bayern echt wel weg met dat gebrek aan lengte.

18 september 2021 om 15:03

@peerberwers Als rechtsback speelt hij Dumfries in Oranje er nog niet eens uit. Vind Timber als rechtsback echt gewoon heel matig en als centrale verdediger heeft hij gewoon geen lengte. Ik zie het hem niet redden, maar hij mag mij zeker gaan verassen!

En over deze discussie, uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen mening, de een heeft liever Timber achterin en de ander Obispo, zit natuurlijk ook enige clubvoorkeur bij en hoe een club precies speelt. Wil je opbouwend sterk zijn of voornamelijk de duels in de lucht winnen. Ik kan genieten van beide spelers, beide hebben hun eigen kwaliteiten net zoals Kasanwirjo wie ook sterk speelt de laatste tijd, St Jago wie helaas geblesseerd is, Schuurs wat ook echt geen prutser is en Doekhi wie we ook zeker niet mogen vergeten, allemaal prima talenten waar ik wekelijks, als ze spelen, van kan genieten.

18 september 2021 om 15:52

Precies, en los van of je hem mag, is dan tagliafico natuurlijk by far de beste verdediger in Nederland, iig back.

19 september 2021 om 10:56

@agueroo Je bedoelt Dumfries,een van de beste spelers van het ek? Die bij de kampioen van de serie a speelt? Zelfs die speelt hij er niet uit zeg je. Sjonge jonge zeg.

19 september 2021 om 11:49

Obispo is voetballend ook uitstekend en dat zal nog wel gaan blijken als hij nog meer ervaring krijgt dit seizoen. In de jeugd liet hij juist altijd zien ontzettend sterk te zijn met een uitstekende crosspass en door vaak rustig de voetballende oplossing te vinden. Hij is nu vooral verdedigend zichzelf echt aan het laten zien, hij is echt fysiek maar ook tactisch volwassen geworden. Daarnaast heeft Obispo op basis van zijn jeugdjaren ook nog eens potentiele leiderschapskwaliteiten die tot bloei zullen komen naarmate hij steeds meer gaat spelen. Dit is echter los van de discussie wie beter is tussen Timber en Obispo. Ik vind ze beiden gewoon echt erg goed en talentvol, dat is gewoon fijn voor PSV, Ajax én voor het Nederlands elftal in de toekomst.

18 september 2021 om 13:28

Gaat erom dat Obispo eindelijk zijn belofte van Aad de Mos heeft ingelost.

Nederland leidt tegenwoordig alleen maar verdedigers op. Ik ben opgegroeid in een tijd waarin je met moeite vier goede verdedigers waren en werd er maar Giovanni v Bronchorst op links gezet. Heitinga was het beste dat de gouden generatie had en dat was oke.

Hoop eens op een goede analyse waarom er zoveel verdedigers doorbreken en eigenlijk geen topaanvallers. Jongens die al op hun 17de laten zien the next big thing te zijn zoals v Basten, Bergkamp, Kluivert, v Nistelrooij, v Persie etc. Of een buitenspeler van niveau Overmars.

De spoeling is altijd dun geweest, maar er zaten altijd wel uitzonderlijke talenten tussen die nu lijken te ontbreken.

Depay, Gakpo en Brobbey is goed, maar is het net niet met de categorie die ik bedoel

18 september 2021 om 13:37

hoezo Brobbey noemen? die heeft een paar leuke inval beurten gehad en nu speelt hij amper meer. totaal niet het niveau van Depay en Gakpo toch?

18 september 2021 om 14:02

Tegenwoordig moet een verdediger kunnen voetballen, sterke pass, wendbaar. Jaren geleden moest hij sterk en aggresief zijn, tackelen en hard er in gaan en als het moet een bal wegroeien. De Nederlandse verdediger is beter in dat eerste.

18 september 2021 om 13:47

De media moet gewoon ophouden dit soort uitspraken van Aad zo uit te vergroten. Leuk dat hij het zegt maar dit soort uitspraken helpen Obispo totaal niet.

18 september 2021 om 13:52

Je moet Aad de Mos niet serieus nemen. Die heeft ooit geroepen dat Obispo het grootste talent van Nederland was, dus nu kan die eigenlijk de schade van die uitspraak beperken.

19 september 2021 om 12:27

Precies, in de tijd dat de Ligt net aan het doorbreken was riep de Mos dat er bij PSV een veel groter talent rondliep in de persoon van Obispo. Nu Obispo eindelijk aan het doorbreken is lijkt de Mos z'n gram proberen te halen in plaats van een zinnige opmerking te maken. Commentaar als dit helpt een jongen als Obispo helemaal niet. Moet Obispo beter zijn dan de Ligt, of Timber in het huidige perspectief om een grote waarde te zijn voor PSV? Nee, helemaal niet. Ik kan me voorstellen dat Obispo op de radar staat van van Gaal, maar dat er toch zeker een 5-6tal centrale verdedigers eerder opgeroepen gaan worden (van Dijk, de Vrij, de Ligt, Ake, Timber, Blind).

18 september 2021 om 14:23

ramalho? vrij matige speler volgens mij. ik zie ik iets niet wat andere wel zien?

18 september 2021 om 14:26

Gaat om Nederlanders. Wel met je eens dat Timber beter is. Die heb ik namelijk nog nooit een bal zo bij de tegenstander in de voeten zien schuiven als afgelopen donderdag Obispo. Echter die jongen kan hier niets aan doen, wordt weer eens totaal onnodig druk op gelegd door de Mos. En dat wordt nu lekker aangehaald. Obispo heeft zich gewoon goed doorontwikkeld tot een verdediger die van waarde is van PSV, hopelijk zet die jongen de ontwikkeling nog verder door.

18 september 2021 om 15:47

Aad zegt er wel bij linksbenige verdediger. Volgens mij is Timber rechtsbenig. Maar persoonlijk verwacht ik dat Rensch op den duur cv wordt, die is namelijk tweebenig!

18 september 2021 om 16:32

Er zijn dan ook niet echt goeie nederlandse CV's die linksbenig zijn, makkelijke keuze dan natuurlijk

19 september 2021 om 10:08

Tja als ik voor het vuurpeloton had gestaan en aan mijn lot kon ontkomen door antwoord te geven op de vraag wie de beste Nederlandse verdediger is, zou Obispo niet eens in me opkomen. Laat staan dat ik hem zou noemen. Dacht ook, wie heeft PSV nu weer gestrikt

Obispo maakt een goede indruk, maar meer ook niet. Wij Nederlanders zijn er goed in om talenten na letterlijk drie goede wedstrijden de hemel in te prijzen en hetzelfde talent na een mindere wedstrijd weer helemaal af te branden. Ik ben voor PSV, maar moet het allemaal nog zien met die Obispo

Terecht! Ontwikkelt zich heel snel, had ik niet verwacht na een jaar Vitesse en een jaar geen speeltijd door blessure. Als hij nog een paar stappen kan zetten heb je gewoon 3 goede jonge CV’s. Alledrie (Teze, Boscagli en Obispo) moeten nog stappen zetten maar 2 uit eigen jeugd en 3 jonge talentvolle CV’s is een luxe. Hopelijk kunnen ook de backs Oppegård (dit seizoen) en Sambo (na blessure) vast aansluiten bij het eerste.

Tja, hier zijn ze al een paar maanden mee bezig. Waarom dit nu ineens nieuws is…

18 september 2021 om 13:32

Er wordt gemeld dat een overeenkomst wordt verwacht. Paar maanden terug klonk het vanuit Obispo’s kant dat ze eerst het perspectief af wilde wachten

Oh gelukkig, ik schrok al. Het zijn de woorden van Aad De Mos. Als hij meestal iets zegt of vindt, is het meestal andersom.😂

18 september 2021 om 14:01



Andersom?
Hij gaat niet tekenen of hij is de slechtste?
Obispo is er nog niet maar barst van de mogelijkheden. Komt er wel die gast.

Heeft alles om een nog betere verdediger te worden. Misschien een wat trage ontwikkeling gehad, maar als dit nog doorgaat kan een vaste waarde worden in de selectie van oranje.
In Nederland willen we liever zien dat een verdediger lekker kan meevoetballen. Hij is een ouderwetse verdediger, hij zal op den duur wel naar een grote competitie verhuizen.

Agh verkooppraatje. Beste is die niet. Wel top 10 verdedigers op t moment. verstandige keuze

Dat zou mooi nieuws. Verdedigend is hij echt heel goed. Moet voetballend nog iets beter worden maar hij heeft ook een mooie lange pass. Hoop dat hij in de basis blijft staan.

Obispo is met afstand de beste nederlandse verdediger op de nederlandse velden. Hopelijk krijgt deze jongen van de club een mooi contract

18 september 2021 om 14:30

Met afstand hahaha. Timber speelt dammen ofzo?

18 september 2021 om 15:12

Luuk is meestal niet zo objectief als het spelers van Ajax betreft....

18 september 2021 om 16:47

Ik heb timber inderdaad een paar keer zien spelen. In het nederlands elftal tegen noorwegen. Toen dacht ik. Die heeft nog nooit gevoetbald zo slecht. Hij heeft ons bijna het wk gekost. Hij had alle geluk van de wereld dat haaland op de paal schoot. Want door zijn foute pass over 1 meter ging het mis. Verder was hij heel de wedstrijd net zo dramatisch. En tegen psv om de cruyf schaal en daar was hij ook niet best.

18 september 2021 om 16:59

Hahaha schei uit hoor LuukTuinbeek. Probeer in ieder geval een beetje te doen alsof je enige mate van objectiviteit hebt. Prima dat je Obispo hoger inschat, maar hoe jij Timber wegzet is gewoon klinkklare onzin. "Die heeft nog nooit gevoetbald zo slecht", laat me niet lachen zeg..

18 september 2021 om 18:24

Fijn dat ik nu weet dat ik de reacties van Luuktuinbeek niet serieus moet nemen, weten we dat ook weer.

18 september 2021 om 20:23

Daar was ik al een tijdje achter Daan.

Ik ben volgens mij de enige maar ik zie het nog niet echt in Obispo. Maakt bijna iedere wedstrijd wel een domme fout en heeft geluk dat er daarvan nog niet veel afgestraft zijn. Tegen Sociedad ook een aantal keren zo de bal blind in de voeten van de tegenstander geschoten en bij de 1-1 ziet hij er ook slecht uit omdat hij niet kort genoeg op Isak zit. Ik vond Teze vorig jaar eigenlijk stabieler spelen als CV. Bij Teze ziet het er misschien minder spectaculair uit maar die maakte nagenoeg geen fouten. Zou graag eens het centrum Teze Ramalho zien en dat het dan twee rechtspoten zijn moeten we maar op de koop toenemen

18 september 2021 om 13:49

Nouja iedere wedstrijd. In het tweeluik tegen Benfica was hij erg goed, tegen Midtjylland en AZ ook. Eigenlijk viel hij vooral tegen in de wedstrijd tegen Sociedad.

18 september 2021 om 13:54

Met jou eens. Die wedstrijd was hij echt niet goed, maar Ramalho, Obispo, Boscagli, Zahavi (vind ik voetballend sowieso een magere spits) en Van Ginkel waren allemaal niet op hun best.

18 september 2021 om 14:47

Hii viel tegen Benfica 2 keer vlak voor tijd in, hoezo was hij daar "erg goed"?

18 september 2021 om 17:03

@Zytto34, je kan niet invallen en erg goed zijn? Apart. Zijn invalbeurten waren erg goed waardoor veel PSV’ers vonden dat hij een basisplek verdiende, zo raar is het niet..

18 september 2021 om 18:16

Met name de thuiswedstrijd viel hij ijzersterk in.

Man dat was eventjes schrikken zeg, las de kop en dacht dat PSV Timber ging halen. Bleek gelukkig niet zo te zijn. Gaat over een jongen uit de eigen PSV kweek die tegen een lokale basisplaats aan zit.

18 september 2021 om 13:59

Een lokale basisplaats. Vreemde uitdrukking. 🙄
Betekent dat dat hij alleen in Eindhoven e.o. In de basis staat? Of toch ook bij uitwedstrijden? 😁😁😁

18 september 2021 om 16:04

Denk alleen inderdaad in Eindhoven en directe omgeving. Buiten dat is het natuurlijk een compleet onzinnige reactie. Spelers vergelijken vind ik sowieso lastig. Obispo krijgt puur voor verdedigen de voorkeur, maar aan de bal zie ik liever een Timber. Weer een tenenkrommende reactie van Speedy.

19 september 2021 om 10:01

@VijfMeterLijn, haha, ga eens meer Ajax kijken. Timber is al maandenlang foutloos en zit echt overal tussen. Beter dan dat, kan niet. Obispo is nu net aan het doorbreken en doet dat (eindelijk) goed, maar zelfs als hij ook foutloos zou zijn en overal tussenzit kan hij niet beter zijn dan Timber in defensief opzicht. Dan zijn ze gelijkwaardig.

19 september 2021 om 10:25

Ik weet niet of je wel eens psv kijkt maar Obispo speelt echt sterk. Ik vind het ook vergelijkbare talenten dus misschien zijn ze even goed.

19 september 2021 om 10:42

@de toekomst; we kunnen in dit psv-topic wel stellen dat jij als Ajacied aan je trekken komt door zoveel vingers… pardon, veren in de reet van de perfecte Timber te steken?

19 september 2021 om 13:32

Alleen maar op 4 meter van de 16, daarbuiten heeft hij geen basisplaats. Verder weer de bekende reactie op een topic wat niet over Ajax gaat... Meteen die vereniging er wel weer bij betrekken.

18 september 2021 om 14:14

De lokale club die het ow zo grote ajax lastig gaat maken dit jaar. ajax is dan wel diep gezonken, als ze ook nog eens 4-0 koek rijgen van dat lokaal clubje.

18 september 2021 om 22:52

Incidenten kunnen gebeuren. Gelukkig laten ze Europees zien een rijke amateurclub te zijn. Sociedad, phoe phoe ...

19 september 2021 om 10:05

Haha Arnavut1, is gewoon een dolletje, beetje misplaatst om zo serieus en zuur terug te reageren. Maar als je toch zo reageert, gefeliciteerd met die JC en overwinning, zie die wedstrijd hier steeds vaker terugkomen om Ajacieden op hun plaats te zetten. Nou, het is mooi dat jullie daar zo lang en intens van kunnen nagenieten, het lijkt soms zelfs bijna genoeg voldoening te geven dat jullie er weer één of twee seizoenen zonder prijzen op kunnen teren 😉

18 september 2021 om 14:45

@Speedy, ben inderdaad wel benieuwd naar je argumentatie. Wat bedoel je met een lokale basisplaats? Het komt namelijk denigrerend over, wat hopelijk niet je bedoeling was. Zou totaal overbodig zijn.

18 september 2021 om 15:43

@diegelbereds
Een lokale basisplaats is een basisplaats bij PSV. Hij is tenslotte daar opgeleidt. Geen idee waarom jij dat denigrerend vind.

18 september 2021 om 16:21

Ik denk dat je het heel goed begrijpt, maar dat je je van de domme houdt

18 september 2021 om 15:28

@Speedy, kom toch altijd verdacht veel Ajacieden tegen bij dat lokale nieuws van vz. 😉

19 september 2021 om 10:08

Haha Boris, jij snapt het gelukkig en maakt gezellig een dollen terug. Zoiets moet kunnen op z'n tijd, beetje speldenprikjes.

Obispo Mooi voor de toekomst. Ik verwacht wel dat hij tekent. Nog jong en al best ervaren. Zulke spelers zijn er niet veel in Nederland. Die moet je weer uit andere landen zoeken en veel voor betalen .

Obispo is er nog niet helemaal, maar hij is echt goed op weg.
In de EL maakte hij twee fouten, maar die zijn bij hem zeldzaam.
En die schitterende diepteballen die hij soms neerlegt voor een van de spitsen: wow.
Prachtig product van de opleiding. Mooi!

Wijndal was ready voor Barcelona of de echte op. Dit zou een betere speler zijn dan de ligt. Gebruikt iedereen mdma tegenwoordig?!

Thanx vz, dankzij jullie moet ik voor de eerste zinnige comment weer een hoop scrollen. Voor de duidelijkheid het artikel gaat over de eventuele contractverlenging van Obispo. Het artikel dat Aad hem de beste Nederlandse verdediger in de Eredivisie vindt, is al eens voorbij gekomen.

18 september 2021 om 15:40

Opvallend inderdaad. VZ wil graag dat er reacties worden geplaatst die iets toevoegen en onderbouwd zijn, maar plaatst zelf te pas en te onpas titels waarvan ze weten dat alle reacties daar over gaan. Oftewel: het mag alleen als VZ er clicks aan verdiend. Anders niet.

Dit is natuurlijk een fantastische verdediger! Erg sterk, ook in de lucht. Moet alleen voetballend wat beter vooral als je onder druk komt te staan.

Redelijke verdediger. Voorspel een Jeffrey Bruma achtige carrière voor hem. Gelukkig zijn we bij het oranje al voorzien van vele centrale verdedigers die ik een niveau boven hem schat. Ook voor de toekomst zijn we met Timber al voorzien voor een plek naast de Ligt.

Zowel Timber en Baas van Ajax zijn in potentie beter... Timber laat dit nu al wekelijks zien en zodra Baas de kans krijgt zal duidelijk worden dat ook hij beter is. Niets ten nadele van Obispo maar wordt nu wel erg omhoog geprezen.

19 september 2021 om 11:02

En jij prijst Baas de grond in? Obispo is linkscentraal na van Dijk de beste optie. Aad is natuurlijk niet helemaal gek. Obispo heeft nare blessures gehad maar als ie fit blijft kan ie zich eindelijk door ontwikkelen tot wat Aad in m gezien heeft.

Obispo is fysiek ijzersterk en verdedigt echt op zijn Zuid-Amerikaans. M.a.w. niet bang om erin te kleunen en een stevige schop uit te delen. Enige NL concurrent is Timber, maar die is veel te klein voor een CV.

19 september 2021 om 10:28

Deze kleine Timber houdt zich op het hoogste niveau anders heel goed staande. En ja in de ideale wereld had hij beter 5 cm langer kunnen zijn...we zullen zien wat jullie Nederlandse Argentijn dit seizoen gaat presteren. We horen volgens mij al 5 jaar dat hij hét talent is...



Obispo is een goede verdediger die volop in ontwikkeling is. Of hij internationaal top wordt, is maar een paar keer te meten. Tegen RSO ging hij flink in de fout, maar dat is inherent aan een jonge speler. En aanvallend weinig van hem gezien. Dus genoeg verbeterpunten, maar in de Eredivisie is hij een van de betere verdedigers. Hopelijk gaat ook hij richting Oranje. De vraag of hij op dit moment in Nederland de beste verdediger is natuurlijk niet het geval. B.v. Timber is op dit moment beter, completer en verder. Voordeel van Obispo t.o.v. Timber is zijn lengte, dat krijg je van moeder natuur mee. Maar mooi dat we tegenwoordig zo veel jonge, sterke verdedigers hebben!

Speelt een heel seizoen bij Vitesse als een krant en na 4 prima eredivisiewedstrijden dit seizoen is het de beste Nederlandse verdediger. Mooi die voetballerij, hoe speelde hij tegen Sociedad ook alweer?

Ergens is het ranzig Aad s woorden aan Obispo op te hangen. Ik hou niet van het woord haters maar die worden wel erg gefaciliteert met zo'n koptitel. Mits ie fit blijft gaat Obispo s beste tijd nog komen. Prima op z'n plek bij t type voetbal wat PSV speelt. Van Dijk en De Vrij onbetwist het centrale duo bij oranje achterin. Vind de Ligt -Obispo een mooi schaduwduo die complementair aan elkaar zijn,wie weet voor in de toekomst. Timber is er nog. Misschien nog wel beter dan de Ligt die ik wat onbesuist vindt. Tijd zal het uitwijzen.

Zodra sangare terug is, dan zit obispo gewoon weer op het bankje. Kan me niet voorstellen, dat hij boscagli uit de basis speelt of boscagli moet op de plek van van ginkel gaan spelen. Die valt wel heel erg tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren