Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We hebben het vaak gehad over Alexander-Arnold, ik prefereer Timber’

Laatste update:

Jurriën Timber heeft grote indruk weten te maken op Henk Spaan. De sportjournalist beschrijft de prestatie van de centrumverdediger van Ajax in de Champions League-wedstrijd tegen Sporting Portugal (1-5 winst) als 'bizar' in zijn column voor Het Parool. Niet alleen qua spel, maar ook cijfermatig gezien, zo benadrukt Spaan.

“Optisch gezien deed hij dingen als geruisloos een of twee mannetjes passeren, onzichtbaar haast, na nauwverholen lichaamsschijnbewegingen en kort voor tijd was er een dieptebal van een Portugees die er heel gevaarlijk uitzag. Ineens verscheen Timber, ‘als een duveltje uit een doosje’ en zette de zijkant van zijn voet tegen die gevaarlijke bal. Waar komt hij ineens vandaan, dacht ik.”

“Timber had van iedereen de meeste balcontacten, 78, en verloor er drie. Het modewoord bizar dringt zich op. Hij dribbelde zes keer en slaagde in honderd procent van de gevallen. Hij won tien van zijn veertien persoonlijke duels”, baseert Spaan zich op statistieken van Opta. “Opnieuw overvalt me de neiging om ‘bizar’ te zeggen. De ontwikkeling van Timber verloopt sensationeel.”

“We hebben het vaak gehad over (Trent) Alexander-Arnold. Ik prefereer Timber”, verwijst Spaan naar de veelzijdige rechtspoot van Liverpool en het nationale elftal van Engeland. De twintigjarige Timber is dit seizoen een onbetwiste basiskracht in het elftal van Erik ten Hag. De verdediger miste geen minuut van de zes duels in alle competities.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hebben die twee met elkaar te maken? De een is een rechtsback, de ander is een CV. Timber is trouwens wel echt heel goed op zijn leeftijd, echt elke wedstrijd een van de beste op het veld, niet normaal.

17 september 2021 om 09:04

Haha inderdaad. Timber was geweldig, dat heeft Spaan goed gezien. Maar Spaan ziet ook heel veel niet, en schrijft dan een column met veel mooie woorden om te compenseren.

17 september 2021 om 09:05

Is inderdaad echt zo volwassen in ze spel. Echt een verdediger, maar ook een goede voetballer aan de bal. Ben zelf Feyenoorder en ze broertje kon tegen ons ook wel ballen.

17 september 2021 om 12:24

Z'n broer wou perse minuten maken en ik denk dat Ajax er nog wel spijt van gaat krijgen dat ze hem zo simpel hebben laten gaan. Het zal me ook niets verbazen dat hij binnen 2-3 seizoenen de volgende stap kan maken.

17 september 2021 om 09:46

Weet je wat het is en Spaan doet er weer lekker aan mee.
Timber doet het super goed op dit moment maar laat die jongen nou eens lekker 1 a 2 seizoenen lekker ballen.
Ook Timber gaat zijn terugval krijgen.

Maar er wordt straks door iedereen weer verschrikkelijk veel druk op die jongen gelegd.

17 september 2021 om 10:29

Als je zo goed speelt als hem, mag dat gewoon gezegd worden. Er moet echt plek worden gemaakt als cvm bij het nedersnds elftal ofzo niet normaal

17 september 2021 om 10:46

Uiteraard mag het gezegd worden as iemand goed speelt of meer dan goed.
Wij in Nederland hebben er alleen een handje van om een talent vreselijk omhoog te praten elke week een veer in zijn reet te stoppen.
En als hij dan even in de welbekende Talentendip komt kan hij er helemaal niks meer van en is het klaar met hem.

Wordt tijd dat we in Nederland normaal met talenten omgaan. Ja hij doet het nu goed bij Ajax en laten we hopen dat het zo blijft en als hij even in een dip komt dat we hem steunen i.p.v. naar de klote te helpen want dat kunnen we heel goed.

Laat de talent lekker een talent zijn zeg maar.

17 september 2021 om 09:50



@ajax1812

"wat hebben die twee met elkaar te maken?"

helemaal niets! Spaan is vooral een supporter die tevens columnist is. Gewoon zelfde als Aad de Mos, broertjes Kerkhof etc.

Columns moet je lezen vooral voor zijn schrijfstijl, gebruik van woorden e.d. En vooral onthouden dit is een supporter aan het woord.

Tot slot:

Ik zie veel niet-Ajacieden losgaan en schreeuwen maar wat zegt Spaan de supporter eigenlijk?

Hij prefereert Timber boven Taa.

Nergens zegt hij dat Timber beter is.

Zie betekenis van het woord, want veel hebben er blijkbaar moeite mee: Verkiezen, liever hebben, voorrang geven.

Zie nergens staat beter of wat dan ook

17 september 2021 om 14:28

Juist verwoord, maar zo gaat het hier wel vaker. Als er wordt gezegd dat Lang op Neymar lijkt qua speelstijl, krijg je ook reacties dat Lang veel minder is en zijn veters niet eens mag strikken. Begrijpend lezen, het was ooit een belangrijke vak...

17 september 2021 om 10:08

Hahaha "die ajacieden". Heb jij vroeger teveel Bassie en Adriaan gekeken? "Die clown en die acrobaat".Ajax wordt indd wel iets teveel gehyped na die ene wedstrijs, als qas het natuurlijk fantastisch. Maar als je al die berichten niet wil meekrijgen omdat je voor een andwre club bent, lees het dan ook niet

17 september 2021 om 10:51

De een speelt al een aantal jaar op topniveau, de ander nog niet een heel seizoen. Zijn inderdaad totaal niet met elkaar te vergelijken.

Sinds Timber erbij is gekomen, heeft niemand het meer over Schuurs. Mooie win win situatie

17 september 2021 om 09:03

Hahaha, ik heb Schuurs in de voorbereiding gezien, was ook niet slecht hoor, ook die heeft stappen gemaakt. Maar de ontwikkeling van Timber gaat heel snel en heel 'natuurlijk', alsof ie al jaren in het eerste speelt.

17 september 2021 om 09:32

@batistuta2020: Dat is niet waar hoor. Timber is alleen beter, maar Schuurs doet het echt prima en is een luxe dat je een dergelijke speler achter de hand hebt.

17 september 2021 om 12:05

Verdedigend niet elkaar ontlopen? Dan vraag ik me echt af of je wel wedstrijden van Ajax kijkt. Die 'verdedigende' ongein van Schuurs, heb ik Timber niet zien uithalen zeker niet meermaals.

17 september 2021 om 14:28

Schuurs is een onbegrepen CVM, dat weet ik zeker. Als Alvarez een sterk seizoen draait en vertrekt zou ik graag zien dat ie op die positie meer getraind en ingezet zou worden.

17 september 2021 om 09:51

Timber is echt heel goed maar voor de internationale top gaat hij als CV niet gewaardeerd worden zoals wij hem hier waarderen. Te weinig fysiek en te veel voetbal. Als rechtsback zie ik hem eerder furore maken. Denk dat Schuurs als CV internationaal er beter op staat ondanks dat we hier kritisch op hem zijn.

17 september 2021 om 10:43

Dat is een mooie concurrentiestrijd, tegen een puur kopsterke spits zou je voor Schuurs kunnen kiezen, aangezien dat een minder punt van Timber is.

17 september 2021 om 12:30

Haha de reactie van de dag voor mij. Wat een rust en verschil in alles aan kwaliteit die twee

Snap de vergelijking met Alexander Arnold niet helemaal, maar ben het met hem eens dat Timber echt geweldig was in het centrum. Sterk en krachtig in de duels, snel en windbaar in de sprint, en rustig aan de bal.

17 september 2021 om 10:11

Spaan vindt ze beide natuurtalenten die zo de basis in zijn gelopen. Qua positie hebben ze inderdaad weinig gemeen.

Timber en TAA zijn als spelers niet te vergelijken en spelen zelfs op een andere positie, mits Mazraoui fit is. Ik vond juist bij het Nederlands elftal heel duidelijk dat Timber meer een centrale verdediger is (die kan inschuiven naar het middenveld) dan een rechtsback. Beetje vergelijkbaar met Teze wat dat betreft. Met Dumfries binnen de lijnen liep het aan de rechterkant een stuk beter. TAA is daarentegen totaal geen centrale verdediger en vult de rechtsbackpositie op een haast unieke manier in. Hij heeft die vrijheid nodig om zijn mooie trap te etaleren, maar laat verdedigend nog wel eens een steekje vallen.

17 september 2021 om 09:07

Als back vind ik hem beter dan Teze. Teze heeft vaak moeite met de bal naar voren spelen en Timber heeft nergens moeite mee als hij de bal aan z'n voet heeft. Timber mist misschien de diepgang van Dumfries maar hij kan wel andere dingen die hem ook goed maken als back.

17 september 2021 om 09:20

Ligt eraan wat je wilt. Moet je back de half spaces bespelen, dan is Timber een goede en zelfs beter dan Dumfries, moet je back echter de hele rechterkant bestrijken en opstomen is Timber echt niet bruikbaar en Dumfries echt een geweldenaar. Wel doodzonde dat Nous voir Marokko heeft gekozen want die kan beide.

17 september 2021 om 09:23

@Arnout, mijn bedoeling is helemaal niet om Teze met Timber te vergelijken. De overeenkomst die ik zie is dat zowel Teze als Timber op mij meer indruk maken als centrale verdediger dan als rechtsback.

17 september 2021 om 10:27

@ninjakai, precies dat! Fijn dat we ze beide hebben want dan kan Van Gaal kiezen wat die nodig heeft.

17 september 2021 om 09:19

Timber was in de jeugd een wingback. Toen ze kampioen werden met Oranje onder-17, toen speelde hij voornamelijk als rechtsachter. En toen viel hij me ook al op, want hij had zo'n geweldige drive. Zelfde als zijn broer Quinten die toen op het middenveld speelde. Maar toen hij recentelijk op rechts speelde bij het Nederlands elftal, liep het wel echt minder en zag je niet heel veel meer van terug van toen hij 17 of 18 was. Maar centraal speelt hij wel dominant met Ajax. Merk wel dat hij het soms wel heel moeilijk wilt gaan oplossen, door middel van onder druk langs de aanvallers te dribbelen om vervolgens de afspeelmogelijkheid te vinden. Als het 1 keer fout gaat, dan kunnen Martinez, Mazraoui of Alvarez (ervan uitgaande dat Blind of Tagliafico te ver vandaan zijn) het niet meer corrigeren als hij de laatste man is. Gaat nu nog allemaal goed hoor, maar daarin moet hij niet te overmoedig worden. En nu terugkomend op de stuk van Spaan, ik weet niet wat hij heeft gesnoven tijdens het schrijven van dit stuk, maar dit gaat mij wel iets te ver natuurlijk. Ondanks dat deze twee spelers totaal op een andere positie spelen, kan je toch niet zeggen dat je Alexander-Arnold links laat liggen. Ook al is hij in een iets mindere vorm ten opzichte van daarvoor, is het nog steeds een van de betere rechtsbacks ter wereld. Op dit moment met Hakimi de beste op hun positie.

Easy, Timber heeft nog geen volledig seizoen in het eerste gespeeld! Misschien krijgt hij nog een terugval, zoals we zo vaak zien bij jongelingen. Maar wat een ontwikkeling inderdaad! Wat een talent! Bijna onzichtbaar goed, zo makkelijk voetbalt hij! En is vergelijk liever geen spelers met elkaar.

17 september 2021 om 09:41

Dit is Henk Spaan he. Die was altijd al volledig losgeslagen, zeker als het over Ajax gaat.

Timber is zichzelf aan het ontwikkelen tot 1 van de spelers die Ten Hag als eerst op het bord zet als hij een opstelling maakt. Hij mist eigenlijk alleen de lengte om een topverdediger te zijn. Verder heeft Timber alles. Van de verdedigende slimheid tot het voetballende vermogen. Ben erg benieuwd hoelang hij deze ontwikkeling door kan trekken.

17 september 2021 om 09:50

Ik vind hem ook echt een openbaring. In 1.5 jaar nog nooit op een grote fout a la Schuurs kunnen betrappen. Verder enorm stoicijns, of hij nou CL speelt, op het EK debuteerd of een potje in Emmen speelt.

17 september 2021 om 10:28

Dat stoïcijnse is mooi inderdaad. Die foutjes gaan ongetwijfeld vroeg of laat ooit een keer komen maar zolang Timber lekker zijn ding blijft doen komt die er wel.

17 september 2021 om 10:42

Aanval is de beste verdediging, een bal die je niet verliest hoef je ook niet te verdedigen. Timber is het toonbeeld van deze gedachtegang.

Overigens, als hij wel moet verdedigen staat hij zijn mannetje en hij zou niet de eerste 'kleine' topverdediger zijn. Vind hem vooral ijzersterk in de duels, hij is al net zo wendbaar als de meeste aanvallende tegenstanders en maakt de goede belissingen.

In de lucht is hij niet ijzersterk, maar hij slimheid kan hij veel oplossen.

Rare vergelijking een back met een CV… het mooie aan Timber is dat het allemaal zo rustig oogt bij hem. Zelden tot nooit in paniek en voetballend ijzersterk

Laten we het erop houden dan een Henk Spaan ook wat ouder wordt en de wijsheid blijkbaar ook niet verder ontwikkeld..

In de waan van de dag een vergelijking maken die nergens op slaat.. Misschien puur voor de aandacht en publiciteit... Gewoon dit negeren, eigenlijk is elke reactie hierop al teveel.

17 september 2021 om 09:30

Vandaar dat ik jouw reactie al niets vond toevoegen, omdat elke reactie hierop al teveel is...

17 september 2021 om 09:34

Henk Spaan schrijft met een supportershart. Is niet serieus te nemen inderdaad. Hij heeft datzelfde ziekelijke toontje over Ajax als David Endt, alsof het om iets heiligs gaat…

17 september 2021 om 09:53

@gomes

Precies of net als Aad de Mos of tweeling Kerkhofjes. Supportersharten spreken dan en zien hun club/spelers als iets heiligs..

Dit begint ernstige vormen aan te nemen. Timber boven Arnold, heb me kapot gelachen in bed.

17 september 2021 om 09:18

Het zit je klaarblijkelijk hoog aangezien je er 2 comment's voor nodig hebt om je ongenoegen te uiten. 🤗

Het is je al verteld dat het 1 Ajacied betreft, scheer ze niet allen over 1 kam.

17 september 2021 om 10:09

En daar moet je vanuit je bedje 2 reacties over plaatsen? Zit diep he. Wat heeft jouw club gisteren gedaan in de CL?

Ik heb met het Nederlands elftal wel gezien dat TAA ontzettend veel beter is dan Timber op rb. Wat een onzinnige vergelijken ook, TAA is 1 van de beste rechtbacks van de wereld en Timber is een aardig talent op cv

17 september 2021 om 10:03

treagura ja TAA is beter, maar Spaan zegt ook niet dat Timber beter is he.
Hij spreekt als supporter gewoon zijn voorkeur uit.

17 september 2021 om 12:55

Inderdaad, blijkbaar is begrijped lezen een lastige voor sommigen.

Hahaha, wat een enorme belediging voor TAA. Natuurlijk is Timber niet zo goed als TAA, die mag z'n veters nog niet eens strikken...

17 september 2021 om 09:28

Timber kan ver komen, maar die heeft in de verste verte nog niet zoveel laten zien als dat TAA heeft gedaan. Sowieso een rare vergelijking. Ik heb veel liever Joey Veerman dan Frank Grandel. Slaat dit ergens op? Nee, totaal niet te vergelijken, maar als Spaan hierover zelfs al een column kan schrijven...

17 september 2021 om 10:05

@lanjouwer

"timber kan ver komen, maar die heeft in de verste verte nog niet zoveel laten zien als dat TAA heeft gedaan. "

Dit maakt toch ook niets uit...spaan zegt niet dat Timber beter is he. Hij zegt alleen dat hij voorkeur zou geven.

Sommige fans hebben voorkeur Taylor boven Alavrez. Is gewoon smaak en mening.

17 september 2021 om 10:57

Nee, dat staat hier los van. Je vergelijkt appels met zeepaarden. Het zijn totaal verschillende spelers op andere posities, want Timber heeft duidelijk aangetoond geen hele beste rechtsback te zijn.

Ik ben zo blij met Timber. Zijn doorbraak is wat mij betreft de grootste winst ten opzichte van vorig seizoen samen met de ontwikkeling van Gravenberch.

Lang was RCV een wat zwakker bezette positie na het vertrek van de Ligt, Schuurs was ok maar niet meer dan dat, Timber is gewoon perfect. Brengt ook wat snelheid achterin wat we al jaren missen.

Voor mij eveneens een bevestiging dat we de Klaibers en Labyad van deze wereld links moeten laten liggen en sneller voor de jeugdopleiding moeten kiezen. Was blij dat Taylor erin kwam bijvoorbeeld, maar Regeer dient zich daar achter alweer aan.

Voor deze vergelijking gebruik ik het modewoord "bizar". Timber was en presteert erg goed en constant, maar de vergelijking slaat echt nergens op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren