Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Portugese media zien ‘afranseling’ door Ajax: ‘Horror in Alvalade’

Laatste update:

De ruime overwinning van Ajax op Sporting Portugal is hard aangekomen in Portugal. De Portugese kranten schrijven een dag na de 1-5 in de groepsfase van de Champions League over een ‘vernedering’ en ‘afranseling’ door de Amsterdammers. “Het was een droomavond voor Sébastien Haller, een nachtmerrie voor Sporting”, zo klinkt het.

Sporting keek al binnen tien minuten tegen een 0-2 achterstand aan door een dubbelslag van Haller. “Horror in Alvalade”, kopt A Bola op de voorpagina. De Portugese sportkant schrijft over een vernedering door Ajax. “Wat een vernedering van de Portugese kampioen. In Estádio José Alvalade begon de nachtmerrie voor de thuisploeg al vroeg, terwijl er voor Haller zich een droomavond ontvouwde.”

“Overreden”, kopt Record. “Ajax deed wat het wilde in Lissabon.” Público zag dat het al snel mis ging voor de kampioen van Portugal. “68 seconden. Zo lang wist Sporting stand te houden bij de terugkeer in de Champions League. Het was een nachtmerrie van epische proporties voor Os Leões. Het is direct een van de grootste rampen in de geschiedenis van Sporting op eigen veld. Alleen Bayern München won eens met 0-5 in 2009. Die cijfers laten er geen twijfels over bestaan: de ploeg van Rúben Amorim was hier niet op voorbereid en het is de vraag of de spelers van dit trauma zullen herstellen.”

O Jogo schrijft over een ‘afranseling’. “Sporting beleeft een nachtmerrie bij zijn terugkeer in de Champions League. Haller was de ster met vier goals en zorgde daarmee voor negatieve records voor de club die voor het eerst sinds 2017/18 weer deelneemt aan de Champions League.” Record zag dat met name de linkerflank van Sporting geen grip kreeg op Ajax. “De reactie kwam op gang, maar bleek te broos tegen de aanvallende kracht van Ajax. Vooral de linkerkant van de verdediging had continu problemen.”

Sporting is door de ruime nederlaag hekkensluiter in Groep C. Over twee weken wacht een nieuw duel in de Champions League. Het team van Amorim gaat dan op bezoek bij Borussia Dortmund, dat woensdagavond met 1-2 te sterk was voor Besiktas. Ajax neemt het dan voor eigen publiek op tegen Besiktas.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wist eerlijk gezegd niet dat Sporting zo matig was. Als je dit zag leek het op een middenmotor in de Eredivisie. Slechte aannames, onzekerheid, weinig creativiteit. Had dit niet verwacht.

16 september 2021 om 09:26

Ja ja, dus Porto is ook een middenmotor in de eredivisie? En Benfica moet hopen dat ze niet degraderen? Zullen we gewoon eens collectief ophouden met het bagatelliseren van de prestaties van Nederlandse clubs in Europa en gewoon de credits geven?

16 september 2021 om 09:29

Hij heeft toch gewoon gelijk?, leek net alsof ik gister naar PEC- Ajax aan het kijken was.

16 september 2021 om 09:30

Ajax speelde voortreffelijk en heeft de overwinning meer dan verdiend. Maar wat heeft Sporting onder niveau gespeeld zeg dat mag ook gezegd worden!

16 september 2021 om 09:33

Waarvoor heb je nou weer een laatste waarschuwing gekregen? Het is te pas en te onpas met jou he, ik heb wel eens een reactie verwijdert om de oren gekregen, soms wel drie achter elkaar- maar hoe krijg je zo'n 'laatste waarschuwing'?

16 september 2021 om 09:33

@lampen, maar als Psv dan 5-1 wint van Gala dan is het natuurlijk geweldig? Ajax liet Sporting lijken op Zwolle, vanaf minuut 1 werden ze overlopen en weggeblazen.. Als Ajax dit niveau haalt dan zijn ze voor.elke tegenstander lastig

16 september 2021 om 09:33

Toch had de wedstrijd best anders kunnen lopen met wat pech. Met hun 2 sterkste spelers die er niet bij waren is er 0 garantie dat de terugwedstrijd wel even gewonnen gaat worden. Vooral met het oog dat Ajax rond de winterstop vaak oververmoeid lijkt en vaak onnodig verliezen tegen tegenstanders als Getafe, Valencia, Atalanta en Roma. Tegen valencia speelde ze de eerste wedstrijd ook fantastisch. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Fantastische avond, goed begin, maar nog een lange weg te gaan.

16 september 2021 om 09:34

Niemand zegt hier dat Ajax niet de pannen van het dak speelde. 1-5 winnen in een uitwedstrijd is in de CL gewoon een gillend goed resultaat. Maar de tegenstand van Sporting was ook wel erg pover. Van een Portugese topclub verwacht je toch iets meer.

16 september 2021 om 09:36

Oja, nu is Sporting zoals PEC. Alleen werd Sporting wel kampioen van Portugal boven clubs als Porto en Benfica. Natuurlijk heeft hij geen gelijk, als je zelf goed speelt lijkt je tegenstander vanzelf slechter. Robinde Bruyn heeft gelijk, het is altijd zo dat als een Nederlandse ploeg in Europa speelt iedereen roept dat we de tegenstander weer eens onderschatten etc. Maar als we vervolgens winnen vinden diezelfde mensen dat die tegenstander in de KKD nog niet eens overeind zou blijven.

16 september 2021 om 09:41

Het is altijd de vraag waar het aan ligt, maar als je naar de 2de goal kijkt, doet Anthony het natuurlijk goed, maar wat die linksback doet slaat helemaal nergens op. Hij loopt aan de binnenkant van Anthony en gaat bij een diepe bal (mooie counter trouwens) aan de buitenkant lopen. Zelfs een verdediger van PEC zou zich schamen voor zulk soort acties.

16 september 2021 om 09:43

Sporting is natuurlijk niet zoals PEC, dat zou een gekke gedachte zijn. PEC verloor thuis met 0-2, Sporting verliest met 1-5. Conclusie; PEC zou Sporting met 3-1 kloppen, eitje.

16 september 2021 om 09:43

@lampen, waarom worden in Nederland altijd prestaties gedowngrade? Als een ploeg wint ligt het altijd aan de zwakte van de tegenstander. Wat een onzin zeg. Ajax zorgt er gewoon voor dat Sporting eruit zag als PEC. Dit is gewoon een enorm knappe prestatie waar je gewoon respect voor kan hebben.

16 september 2021 om 09:45

@Lampen. Ja, Sporting was slecht. Maar als PSV vanavond met gemak wint, vind je het dan terecht dat ik Sociedad van het niveau NEC vind? Het gaat me om dat eindeloos zielige bagatelliseren van Nederlandse prestaties. Je speelt gewoon tegen de kampioen van Portugal, punt. Als je dan wint, is dat super. Als PSV wint van Sociedad is dat super, want dat is gewoon een subtopper in Spanje. Het interesseert me de rozen of de tegenstander dan wat tegenviel.

16 september 2021 om 09:47

FR010FRDAM, ik ben het niet vaak met je eens, maar toch wil ik even Amen zeggen op deze reactie van je. Je begrijpt het, in tegenstelling tot veel anderen, volledig.

16 september 2021 om 09:58

Dat fans van andere clubs er alles aan doen om je prestaties te bagatelliseren is toch heerlijk. Ze zitten zichzelf helemaal op te vreten omdat ze het niet kunnen hebben dat een concurrent wint in Europa. Dat is genieten.

16 september 2021 om 10:00

@dylan8071, deels met je eens. Feyenoord hoeft van mij de Conference League niet te winnen, maar als ze Union Berlin met 6-0 oprollen, geef ik ze daar gewoon de gepaste complimenten voor. Volgens mij hoort dat ook gewoon zo. Maar goed, noem me een gekke jongen.

16 september 2021 om 10:03

@robinde Bruyn Ja Ajax heeft dat ook afgedwongen daar heb ik het ook niet over. Maar als je een top team bent kun je daar beter mee omgaan. Dit was gewoon zielig om te zien. Aannames die van de voeten af sprongen, niet wetende hoe ze lopende mensen moesten oppakken en dan nog de blunder van de linksback met Antony in de rug. Sorry maar dat zijn wel echt fouten voor een club die ondermaats is.

16 september 2021 om 10:04

Zo is het Dylan! Ze mogen AJAX heel dankbaar zijn dat wij de Nederlandse eer opnieuw hoog houden. Laten andere clubs dat ook eens doen. Zonder de inbreng van AJAX was Nederland van het niveau Cyprus.

16 september 2021 om 10:23

Dit. Weet nog dat tijdens het gouden seizoen iedereen de overwinning van Ajax op Real aan het downtalken was omdat het de zwakste Real in eeuwen was zonder Ronaldo. Om vervolgens Ronaldo en co in de volgende ronde in Turijn helemaal scheel te tikken. Bovendien scoort Ajax uit 5x tegen Sporting die vorig seizoen maar 20 tegen heeft gekregen. En CL-ervaring vind ik ook een slap excuus. Voor Haller was het ook zijn debuut, en Timber had er ook pas 1 CL minuut op zitten, maar speelde als een veteraan. Ajax zette hoog druk waar Sporting geen antwoord op had en de vroege goals helpen mee bij het moraal.

Is het clubhaat? Toch best zielig, want Ajax is de afgelopen seizoenen eigenhandig bezig om andere Nederlandse clubs meer kansen te geven op een Europees ticket.

16 september 2021 om 10:38

Nee Pelletje, dat ben ik niet met je eens. Je kunt de speelwijze van de ploeg niet ophangen aan twee spelers die gemist worden. Het lijkt er meer op dat Sporting echt een verkeerde voorbereiding heeft afgewerkt naar dit duel. Met hoge druk probeerde Sporting direct het spel te ontregelen maar dan moeten de linies wel veel korter op elkaar staan. Ajax mocht veel te gemakkelijk onder de druk vandaan voetballen. Ook de tweede helft lag er voortdurend veel ruimte tussen de linies. Als Sporting daar niet van leert dan zal de tweede wedstrijd met hopelijk een compleet Sporting tegen dezelfde problemen aan lopen.

16 september 2021 om 11:02

Dit is ook de speelwijze waarmee ze kampioen zijn geworden. Bij ajax zat het ook zeker niet tegen. Haller heeft 4 schoten op doel en ze gaan er alle 4 in. Dat is iets wat je nooit meer zult zien. Sporting heeft zeker momenten gehad waarbij ze weer helemaal terug in de wedstrijd konden komen. Met hun 2 beste spelers er straks weer bij zal het gewoon een 50/50 wedstrijd zijn.

16 september 2021 om 11:18

Komt dat dan ook misschien omdat Ajax zo goed was??

16 september 2021 om 11:27

@Lampen breng je gisteren zo mooie sportieve reactie, kom je vandaag met deze reactie. Erg jammer dat je het vergelijkt met PEC-Ajax. Natuurlijk gaf Sporting niet thuis gisteren, maar we hebben het wel over hebben de huidige kampioen van Portugal. Waar vooraf menigeen van zei dat Ajax het wel eens heel lastig zou gaan krijgen. Ajax floreerde echter fantastisch in de wedstrijd en legde Sporting finaal op de slachtbank met 5-1. Een overwinning waar we als Nederlander trots op mogen zijn. Hopelijk laat PSV vanavond de wedstrijd blijken of het tegen PEC thuis speelt. En wint het ook zo van Sociedad. Zou toch mooi zijn he.

16 september 2021 om 11:38

Ik heb oprecht genoten gisteren, maar kan niet ontkennen dat Sporting ook gewoon heel slecht was. Eerste goal wordt er bijzonder slecht verdedigd. Tweede goal was door de verdediger helemaal verkeerd ingeschat. 3e en 4e waren prachtig en nauwelijks te verdedigen. 5e goal ook ontzettend slecht verdedigd. Ajax was aanvallend enorm sterk en vooral Anthony had zijn dag. Verdedigend vond ik Ajax eerlijk gezegd vrij pover. Je ziet dat Gravenberg nog steeds zijn mannetje vergeet en dat we verdedigend Klaassen heel erg missen. Tandem Tadic/Blind werkt gewoon niet. Er is nog behoorlijk wat werk aan de winkel, maar een zeer goeie wedstrijd voor de septembermaand.

16 september 2021 om 12:03

Ewoud - Het is een beetje dubbel. Iemand die iets tegen Ajax heeft zal zeggen dat de tegenstander hopeloos slecht speelde, terwijl een aantal supporters (in dit geval) Ajax er zo goed mogelijk uit willen laten komen. Uiteindelijk ligt het naar mijn mening ergens in het midden. Sporting was ook heel pover, maar Ajax had daar ook wel een rol in. Echter; als ik dit Sporting afzet tegenover het Benfica tegen PSV, kwam Benfica toch echt wel veel beter voor de dag. Onderaan de streep overigens gewoon een uitstekend resultaat van Ajax. Het maakt helemaal niets uit welke ploeg hoe speelde. Het resultaat is belangrijk in de Champions League. Als je dat ook nog kan doen door een tegenstander van de mat te vegen, is dat alleen maar mooi.

16 september 2021 om 12:10

@sirius: Wedstrijd van Sporting is eigenlijk niet te vergelijken met die van Benfica. Ajax lukte het om binnen 2 minuten te scoren. Dan krijg je natuurlijk een hele andere wedstrijd te zien dan Benfica.

16 september 2021 om 13:20

Dirk dat dacht ik ook, best wel jammer paar uur later zo een zure reactie! En daarvoor een breeduit gewaardeerd reactie van lampen erg jammer weer. 🙄

16 september 2021 om 09:27

Dat dacht ik ook. Bij Portugese top denk je toch lig aan wedstrijddiscipline en slimmer zijn dan de tegenstander. Maar dit zag ik niet terug. Zeker aan de rechterkant sneed Ajax door de defensie als een heet mes door boter.

16 september 2021 om 10:05

Precies. En natuurlijk komt dat voor een groot deel op het conto van Anthony, maar wanneer je binnen 8 minuten al op 2-0 achter staat, dan ben je gewoon niet scherp. Ajax moet nu waken voor zelfoverschatting, want ik denk dat de andere 2 teams dit niet laten gebeuren. Enfin, prima resultaat en een goede start van het CL avontuur. Hopen dat PSV vanavond ook een goed resultaat weet te behalen.

16 september 2021 om 09:28

Tja beste spelers geblesseerd, CL debuut voor velen en denk ik het ergste: je voormalige topspeler (Nuno Mendes) waardeloos vervangen en die wordt dan ook nog eens compleet zoek gespeeld door Anthony. Veel pech denk ik, kan thuis zomaar anders zijn. Pedro Goncalves er niet bij scheelt echt een hoop.

16 september 2021 om 09:28

Lack of experience. Die gasten hebben al 4 jaar geen CL gespeeld en de man met wat ervaring was Sarabia die daar net net speelt. Sarabia heeft 30 wedstrijden in de CL, dus dat is imo al te weinig om een leider te zijn in het veld. Maar dit is geen excuus. Ik had dit ook niet verwacht. Ik had wel een overwinning van Ajax verwacht, maar eerder een 0-1, 1-2 of 1-3. Ik weet niet wat de reden voor deze afgang was. Misschien omdat zij belangrijke schakels miste, zoals die Pedro Gonçalves en Coates in de verdediging? Maar dit zijn allemaal slappe excuusjes en het enige wat mij boeit is de coëfficient voor de rest kan ik hier wel om genieten.

16 september 2021 om 10:05

In mijn ogen was Ajax gisteren bij vlagen gewoon te goed voor Sporting, waardoor Sporting zo slecht leek. Ajax was gewoon slimmer, meer ervaren, beter. We wisten goed gebruik te maken van de zwaktes bij Sporting (linksback)/vooruit spelen/hoog druk blijven zetten, waren in defensief opzicht (op de keeper na) volwassen en lieten ons niet gek maken door de dramatische scheidsrechter. Ik weet trouwens niet hoe jij naar die scheidsrechter gekeken hebt? Ik kijk natuurlijk door een Ajax bril, maar vond hem echt bizar slecht. Vond zelf een overtreding op Antony rood, die corner voor Ajax die duidelijk was maar niet gegeven, paar keer vreemd fluiten op appèl na (in mijn ogen correct handelen) van Blind en volgens mij ook Tadic, dezelfde overtreding anders bestraffen (Haller en Timber maakte een soortgelijke overtreding, maar alleen Timber kreeg geel). Ik vond het echt een dramatische arbiter, maar keek natuurlijk met een rood/witte bril. Hoe kijk jij of kijken ze in Portugal naar zijn optreden?

16 september 2021 om 10:34

In Portugal wordt de scheidsrechter niet echt genoemd. De kranten en fans zijn te spreken over Ajax en noemen dit resultaat een vernedering voor Sporting. De Porto en Benfica fans zitten de Sporting fans een beetje in de maling te nemen. The regular zou je het kunnen noemen.

De trainer van Sporting geeft ook eerlijk toe dat Ajax veel beter speelde. Daarnaast geeft hij aan dat het hard aankwam dat het eerste doelpunt al in minuut twee viel. Verder geeft hij aan dat het een andere wedstrijd geweest zou zijn als de 2-3 vlak na rust viel. Als laatst geeft hij aan dat Ajax in vergelijking met zijn elftal veel meer Europese ervaring heeft.

In de Portugese competitie is het klagen op de scheidsrechters iets standaards (niveau van de scheidsrechters is wel echt slecht..) . Dat het nu niet gedaan wordt geeft genoeg aan!

16 september 2021 om 11:20

Ja dat kan de trainer wel roepen dat het na een 2-3 een andere wedstrijd zou worden maar dat werd het na de 1-2 ook niet.

16 september 2021 om 11:57

Ja, dat geeft aan dat jij keer op keer in dat gejank van Sporting trapte. Maar ja, dat Sporting dat doet is hun goed recht. Ik hiu er niet van, maar als de scheidsrechter er in meegaat dan is het logisch dat Sporting niet klaagt over de scheidsrechter.

16 september 2021 om 13:22

Fcp op wat baseerde de trainer een andere wedstrijd? Ze waren gisteren gewoon niet bij machten om Ajax pijn te doen.

16 september 2021 om 15:40

Hij baseerde het op het feit dat Sporting wellicht gemotiveerd de tweede helft in ging en als dat afgekeurde doelpunt, zo direct na het begin van de tweede helft, geen buitenspel was, dat de wedstrijd naar de kant van Sporting kon kantelen. Ik denk van niet. Jij zegt het ook al; Ajax speelde veel te goed en ik denk daarom ook dat dat niet zou gebeuren. Maar we zullen het nooit weten!

16 september 2021 om 09:28

Had dit niet te maken met het feit dat Ajax er vol op ging? Zeker met de pressing die gespeeld werd en het hoog druk zetten dwong Ajax dit juist af. Als je, je eigen spel niet kan spelen doordat de tegenstander je exact weet te "bespelen" wordt je onzeker. Hierdoor kan je juist een pluim geven aan Ajax. Perfect voorbereid hoe Sporting zou gaan spelen!

16 september 2021 om 09:39

Dat deed Ajax goed, maar kijk de wedstrijd nog maar eens Sporting was super slecht. Aan de bal, niet aam de bal, niets stond goed, niets ging goed.

16 september 2021 om 10:00

Tactisch weer erg sterk van ajax/ten hag gisteren. Berghuis zei al dat ze hadden voorspeld dat hij telkens vrij zou komen door hun speelwijze. Ajax heeft daarnaast de technische bagage om gemakkelijk onder de druk uit te spelen.

16 september 2021 om 12:00

Ja, en waar ligt dat aan? Nou precies, omdat ze de tijd niet kregen aan de bal en omdat Ajax gisteren eindelijk ook weer eens erg snel waa aan de bal. Gied tempo en geen stationnetjes voetbal van een stoptrein maar gewoon van de intercity. Echt oo het juiste moment de juiste speler aanspelen. Ja, dan ziet de tegenstander er al snel slecht uit.

16 september 2021 om 09:32

Coates was er niet, Inacio raakte geblesseerd waardoor er een back in het centrum moest, Goncalves, topscorer, speelde niet en volgens mij misste Sporting er nog een of twee meer. Geweldige prestatie van Ajax natuurlijk, maar we hebben aan Benfica tegen PSV gezien wat voor kwaliteiten Portugezen nog steeds hebben. Dit Sporting verloor vorig jaar pas de eerste pot na 33 wedstrijden toen het al kampioen was, van Benfica overigens. Gewoon een goede ploeg.

16 september 2021 om 09:36

Onana was er niet, Klaassen was er niet waardoor je met een speler op 10 moest spelen die dat pas 1x eerder heeft gedaan bij deze club.. Zo kan je altijd wel wat verzinnen

16 september 2021 om 09:37

Ja klopt, dit sporting was wel heel slecht. Ik vond het geen schim van bijv. Benfica waar Psv tegen moest.
Toch top gedaan van Ajax maar aiaiai Sporting.

16 september 2021 om 09:38

Sporting is niet matig. Alax heeft ze matig doen lijken. Kan ook he?

16 september 2021 om 09:54

Wat een droevige reactie. Omdat AJAX weer ouderwets de sterren van de hemel speelt, kan de tegenstander er ineens niet van. Weet je wie er niets van kan? De nummer 3 van Portugal die PSV eruit knikkerde. AJAX speelt even de kampioen van Portugal weg met 5-1. Deze uitslag is ook binnengekomen in Europa en dwingt heel veel respect af. Dat dit niet bij jou is, doet er daarom weinig toe.

16 september 2021 om 10:01

Ouch Sporting staat nu op no 3 in Portugal, maar dat zul je wel niet bedoelen 😜

16 september 2021 om 10:06

Sporting is toch de kampioen van Portugal? Dat ze nu even 3de staan kun je niks van zeggen. Zijn nog maar een paar wedstrijden gespeeld en ze hebben Porto en Braga al gehad.

16 september 2021 om 10:50

Sporting is ook is na 19 jaar kampioen. Dan betekend niet dat Benfica of porto opeens slechter zijn. Feyenoord werd toch ook kampioen na 18 jaar maar is toch ook niet opeens beter dan Ajax en psv? Gewoon een goede prestatie van Ajax. Ze speelden erg goed en sporting erg slecht. Die combinatie is toch niks mis mee?

16 september 2021 om 10:04

Missen speler van het jaar in de Portugese competitie. Als Inacio dan ook nog geblesseerd uitvalt staan er alleen maar koekenbakkers achterin

16 september 2021 om 10:19

Ajax speelde goed. Daarom speelde Sporting niet zo goed als ze konden. En ja ze missen Coates en die spits, om alvast wat argumenten weg te nemen waarmee men deze prestatie naar beneden gaat proberen te halen. Ajax miste een fatsoenlijke keeper, de eigenlijke nummer 10 en een echte linksachter. Ajax speelde een geweldige wedstrijd, simpel.

16 september 2021 om 20:28

Beetje de Feyenoord van Portugal. Die worden ook eens in de 20 jaar kampioen en zo voetbalden ze ook. Maar goed ook dat Ajax ze flink afgestraft heeft.

Ajax kan een mooi perspectief krijgen als ze thuis winnen van Besiktas en Dortmund die Portugezen pakt! Besiktas en Sporting zullen dan in de tweeluik elkaar kapot maken met hopelijk wat gelijkspelletjes.

Goede pot van Ajax. Maar ik vond Blind erg tegenvallen vandaag. Is de laatste tijd bijzonder slordig aan de bal, terwijl dit toch juist zijn kracht was. Daarnaast was Pasveer de 1-2 schuld inderdaad, maar heeft ook een aantal goede dingen gedaan. Dat vergeten een hoop mensen snel.
Ben ik de enige die zich stoorde aan het optreden van onze Spaanse scheidsrechter? Floot de hele wedstrijd bijzonder slecht.

16 september 2021 om 09:28

Uiteraard heeft Pasveer ook een aantal goede dingen gedaan. Al mag je die niet scharen onder ‘goede dingen’. Ik vond hem de hele wedstrijd er niet solide uitzien. Dat ene schot op goal dat hij tegenhoudt is niet iets ‘goeds’ ofzo. Dat is de basis wat je mag verwachten van een keeper. Verder die terugkomende bal tegen de paal is ook gewoon normaal.

16 september 2021 om 10:09

Mee eens. Wat echter wel bestempeld mag worden is zijn rol bij, als ik het goed zeg, de 1-2. Toen speelde hij de bal snel lang en kwam daar een goal uit. Dat was iets dat wel echt als goed bestempeld mag worden. Iets bovengemiddelds, meer dan "standaard". Verder mee eens dat hij wel tekort komt.

16 september 2021 om 10:30

Ja, eens. Die scheids vond ik nog minder dan Pasveer.

Wat een wedstrijd gek, haller top met zn goals. Maar die Antony was echt wel de eindbaas. Man man man, als hij deze vorm aanhoudt, dan zijn wij die na dit seizoen kwijt, wel voor heel veel geld. Maar ik zou graag zien dat deze groep nog paar jaartjes bijelkaar blijven, ook gravenberch dus. En nog een goede keeper erbij. Dan moet er echt iets moois hier uitvloeien.

16 september 2021 om 10:07

Helemaal mee eens. Die goede keeper is eigenlijk best kwalijk. Zo'n dure, goede, brede selectie en dan laat je een enorm cruciale positie zo zwak bezet zijn. Tegen Besiktas en Sporting zou je daar nog mee weg kunnen komen, maar als je echt wat wilt bereiken kom je op die positie flink tekort. En dat is gewoon vreemd als je kijkt naar de bijna overkill aan kwaliteit op andere posities.

16 september 2021 om 10:09

Gewoon Onana terug in de basis. Vertrouwen geven en hopen dat ie bijtekent.

Heerlijk geslapen na deze voorstelling, je weet dat Ajax in de cl altijd weer heel anders voor de dag komt dan in de eredivisie. Dit resultaat had ik niet verwacht. Het heerlijke is het extra sausje dat Valentijn droefke er weer volledig naast zat, zoals gelukkig wel vaker in de CL

16 september 2021 om 09:45

Haha die Valentijn. Eigenlijk hoop ik dat hij binnenkort zegt dat Nelson geen groot talent is en nooit scoort. Dan weet je zeker dat hij de komende weken gaat scoren.

16 september 2021 om 09:53

In dat geval adviseer ik Nelson om komende zondag waardeloos in te vallen, dan komt de mening van Valentijn vanzelf. Nou, dat lijkt me een vrijgeleide om in de weken erna er gewoon vijf in te schoppen.

16 september 2021 om 09:56

Zolang Valentijn en Aad de Mos negatief over je club of spelers zijn weet je gewoon dat er mooie tijden aan komen haha.

16 september 2021 om 09:58

Nou... in dat geval heeft Obispo een groot probleem.

16 september 2021 om 10:13

De overwinning was wel te verwachten hoor. Ajax is in deze poule gewoon de nummer 2, minimaal en daar horen uitoverwinningen bij zulke clubs bij. De uitslag is wel een verrassing. Wel ook weer heerlijk dat we ons in Europa in de kijker hebben gespeeld. Zo'n Antony, Mazraoui (hoop echt dat hij verlengt), Timber, Martinez, Gravenberch en Alvarez zijn uitstekend bezig geweest voor hun marktwaarde.

De rechterflank was ongekend goed. Ik denk dat Ajax een nieuw contract voor Mazraoui wel kan vergeten. Die kan overal nu wel tekenen, zeker nu hij bijna transfervrij is. Onbegrijpelijk dat Ajax deze rechtsback niet op waarde inschat. Wel verlengen met Martinez en Mazraoui laten spartelen...

16 september 2021 om 09:35

Mazraoui is maar bij vlagen goed geweest de afgelopen jaren hoor. Veel slepende blessures, een grote transfer heeft er misschien in de zomer 2019 half ingezeten, maar ook niet echt. Ik snap wel dat het tot dit punt is gekomen. Martinez is nooit zo langdurig geblesseerd of uit vorm geweest als Mazraoui.

16 september 2021 om 09:45

Klopt, blessures lopen door zijn loopbaan heen. Ontzettend jammer en veelal gebaseerd op pech (zoals vorig seizoen met zijn oog). Ik begrijp de contractverlenging van Martinez wel. Maar soms treuzelt Ajax te lang met contractverlengingen. Ik zou zeggen dat ze bij spelers met een nog 2-jarig contract al die keuze maken. Terugkomend op Mazraoui, die is volgens mij niet meer te behouden !

16 september 2021 om 10:17

Zo is het dus helemaal niet. Ajax wil ook graag verlengen met Mazraoui, maar Mazraoui wil zelf bijzonder veel verdienen. Ik las ergens 3,5 miljoen per jaar. Dat is ontzettend veel voor een verdediger bij Ajax. Ik ben een enorme fan van hem en hoop dat ze eruit komen. Ook als Ajax akkoord gaat met zijn salariseisen, maar als Ajax dat niet doet begrijp ik het ook. En die 3,5 miljoen wilde hij hebben na afgelopen jaar waarin hij erg wisselvallig en blessuregevoelig was, dus nogmaals, logisch dat Ajax terughoudend is om dat salaris aan te bieden.

16 september 2021 om 12:13

Ik mag toch ook hopen dat Ajax dat niet gaat doen. Ten eerste schaart er verdedigend nog wel wat aan. Ik ben ook wel 'fan' van hem, maar het is wel een jongen die echt op de manier als bij Ajax moet spelen. Ik denk dat hij het in een competitie als de Premier League echt heel moeilijk krijgt. Bovendien kijkt een talent (of nou ja, z'n zaakwaarnemer) al snel naar een Mazraoui die 3,5 miljoen euro verdient als z'n client het even leuk doet. Dan krijg je ongetwijfeld vaker dat talenten gratis of goedkoop de deur uitlopen omdat ze veel te hoog in de boom gaan zitten.

Volgens mij miste Sporting Lissabon de kwaliteiten van Liedson.

16 september 2021 om 09:51

Ze misten wel meer, maar het zat ze ook niet mee. Bij de 0-1. wordt een vrij onschuldige bal van Anthony zo van richting veranderd dat hij via een verdediger binnenkant paal toevallig bij Haller terecht. In de 2de helft een gelijksoortige bal valt zo in de handen van een liggende Pasveer. De 2-0 wordt een onschuldige diepe bal totaal verkeerd beoordeeld door de back (loopt totaal de verkeerde kant op) waardoor Anthony een vrije doorgang heeft.
Net voor rust een open kop kans die net over gekopt wordt. Net na rust een afgekeurde goal door een paar centimeter buitenspel.

Ajax was duidelijk beter, maar het zat ze zeker niet tegen waardoor ze ook echt in de wedstrijd geholpen werden.

16 september 2021 om 18:02

Haha een kopbal via de paal is geluk en een terechte buitenspel goal is pech.. Je bagatelliseert de boel.. Ajax was gewoon veel beter, dat blijkt ook wel als je de uitslag ziet.

Kan ajax aankomend weekend in de eredivisie niet even een paar spelers rust geven? Antoni ziet er vermoeid uit

16 september 2021 om 10:58

@m_ssc Dan speelt berghuis rechts, positie waar hij nog beter is

16 september 2021 om 11:34

Gooien we daramy er toch in? Heerlijk om zoveel opties te hebben voorin

16 september 2021 om 12:10

Ja, dat kan. Maar dan wisselen we ook Pasveer voor Gorter. Dus zeg het maar😜

Wat een ouderwets lekker AJAX. Zoals verwacht hadden die Portugeze niets in te brengen en liet Haller zien DE spits te zijn voor AJAX. Europa zal weer opnieuw onder de indruk van ons zijn en zien ons als het visitekaartje van Nederland. Nu doorknallen tegen Besiktas en Dortmund.

16 september 2021 om 09:55

Ik kreeg bij deze wedstrijd een beetje het gevoel van PSV tegen Galatasaray. Was PSV nu echt zo goed of was de tegenstander toch niet zo goed dan dat van te voren verwacht werd. In deze wedstrijd zat het PSV behoorlijk mee, gisteren zat het Ajax ook niet echt tegen.

16 september 2021 om 11:00

@janssen

Speelt ook mee dat Ajax natuurlijk erg snel op 0-2 kwam. Alle tactiek kan dan de prullenbak in. Alles waar ze de hele week op getraind en besproken hebben weg. Nu moesten zij ook komen, maar Ajax bleef vol pressing spelen. Jagen op de bal, acties zoeken, snelle combinaties.

Het lag dus echt aan Ajax gisteren.

16 september 2021 om 11:44

Bij de 0-1 heb je geluk dat een redelijk eenvoudig schot van Anthony via een verdediger tegen de binnenkant paal bij Haller komt. Het factor geluk was bij deze goal erg groot. Zover ik het kon zien wat het een makkelijke prooi als de bal niet van richting veranderd werd.
Als je naar de 0-2 kijkt gaat er bij Ajax veel goed, maar als de verdediger gewoon aan de binnenkant blijft dekken (geen idee wat deze man van plan was) dan wordt het verhaal heel anders.
Dus ja Ajax speelde zeker goed, maar de factor geluk en heel slecht verdedigen van de tegenstander speelt ook zeker een belangrijke rol. En dat was bij PSV ook zo. En ja ook bij PSV kwam het door druk zetten ed, maar ook PSV kwam in een zetel door vreemde acties van de tegenstanders.

Na de volgende speelronde horen Ajax en Dortmund 6 punten los te staan. Besiktas thuis moet 3 punten opleveren, terwijl ik dit Sporting geen vuist zie maken tegen Dortmund. En daarna worden de krachtsmetingen met Dortmund heel erg interessant. Normaal gesproken is Dortmund een maatje te groot voor Ajax, maar afhankelijk van de vorm van beide clubs is er wellicht wat mogelijk voor ons. Hoe dan ook, overwintering in de Champions League in deze groep is het minimale dat wij mogen verwachten van Ajax.

16 september 2021 om 10:01

Besiktas moet uit en thuis simpel 6 punten opleveren en Sporting thuis is nu ook al een zekerheidje op 3 punten. Die Portugezen gaan straks met knikkende knieën naar Amsterdam. Dortmund zal lastig worden, maar ik zie ons zeker verassen. Puntje uit en 3 punten thuis en we zijn groepswinnaar. Marc, Edwin en Erik hebben weer puik werk afgeleverd.

16 september 2021 om 11:12

@maarten

"besiktas moet uit en thuis simpel 6 punten opleveren en Sporting thuis is nu ook al een zekerheidje op 3 punten. '

Doe dit nu niet. Laten wij hopen op 6 punten, maar simpel zal het niet zijn. Besiktas is een goede ploeg. Beste Turkse ploeg en hele goede voetballers.

"sporting thuis is nu ook al een zekerheidje op 3 punten. Die Portugezen gaan straks met knikkende knieën naar Amsterdam."

Ook dit zal anders zijn. Sporting zal zeer gemotiveerd komen. Die hebben nu al Ajax thuis omcirkelt in hun agenda. Die gaan 200% geven.

"maar ik zie ons zeker verassen. Puntje uit en 3 punten thuis en we zijn groepswinnaar.'

Als we 2 x gelijk spelen ben ik al blij, maar verwacht zelf 1 punt. Thuis gelijk en uit verliezen. Dortmund is echt een lastig team en team wat Ajax ook niet echt ligt. Met zeer gevaarlijke spelers, met Haaland als verschrikking.

16 september 2021 om 11:46

Gelukkig heb jij totaal geen last van arrogantie. Het was een zeer overtuigende overwinning waarbij ook bijna alles mee zat.

16 september 2021 om 12:14

MrKrillin Je zegt beste Turkse ploeg. Maar het is de beste ploeg uit Turkije. Gisteren speelde slechts 1 turk. De keeper. Dus daar zit ook het gevaar, want het is alles behalve een Turkse ploeg.

16 september 2021 om 11:02

@De Toekomst

"normaal gesproken is Dortmund een maatje te groot voor Ajax, maar afhankelijk van de vorm van beide clubs is er wellicht wat mogelijk voor ons.'

Dortmund vind ik zo een vreemde club. Zoveel is mooi aan de club. Hele sterke spelersgroep, een van de beste spitsen, geweldige talenten.
Ik kijk ieder weekend wel minimaal naar uitslag (als ik ergens geen samenvatting kan vinden) en vaak blijf ik mij verbazen hoeveel punten zij verspelen tegen mindere clubs. Bizar gewoon.

Geen idee waar het aan ligt. Zo horen - op BM na - echt los te staan van alle andere BL clubs.

Persoonlijk vind ik het allerleukst dat Haller, die zoveel kritiek kreeg nu voor 2 weken gaan zeggen dat ie topscorer van de CL is.

Het is natuurlijk nog maar wedstrijd 1 van de 6, dus Sporting heeft nog 5 wedstrijden om de punten wél te behalen, maar zo'n thuiswedstrijd tegen de naaste concurrent om plaats 2 hadden ze er natuurlijk nooit zo af mogen gaan. In dat opzicht wordt het een lastig verhaal voor ze, zeker als je zag hoe extreem inderdaad de linkerflank van Sporting overlopen werd én hoe extreem weinig balvast de ploeg was. Die konden het ook nog wel eens heel moeilijk gaan krijgen tegen Besiktas, en dan kunnen ze dus zomaar al in december klaar zijn met Europees voetbal. Onverwacht ongekend zwak was het.

Ik denk dat de portugezen eens flink in de spiegel moeten kijken, want als je zo verdedigd dan heb je weinig te zoeken in de CL. Maar om alles daar op te gooien is ook niet fair want ajax verdiend wel de credits dat ze dit afgestraft hebben. Als je dat nalaat dan speel je een lastige wedstrijd nu was er geen vuiltje an de lucht. Om nou te zeggen dat het een fantastische wedstrijd was daar ben ik het zeker niet mee eens. tuurlijk als je ajaxied bent zal je dat zeggen omdat je in die adrenalinestoot zit. De verdediging van Ajax en met name de keeper waren nou niet echt top. De spaarzame kansen die ze tegen kregen gingen er in of bijna in. Leuk dat Haller ze er nu wel allemaal inschoot. Daar is hij voor gehaald en als hij zulke balletjes ook scoort tegen de clubs in de eredivisie dan verstomd de kritiek snel genoeg.

Als Ajax met 1-5 van sporting wint zijn ze middenmoot eredivisie.. als Ajax met 3-0 van young boys wint, is young boys gelijk aan rkc! En young boys wint 5 maanden later van man. Utd…. Had psv tegen Benfica een voorbeeld aan kunnen nemen hoe je 10 man verslaat. Mooi dat gebaggetaliseer, maar vraag me af of de psv’ers die dat doen hun eigen club dus indirect ook middenmoot eredivisie noemen?

16 september 2021 om 11:56

Deze wedstrijd kun je niet vergelijken met PSV - Benfica, maar eerder met PSV tegen Galatasaray. Ook deze wedstrijd zat het PSV heel erg mee. Als je gisteren zowel de 0-1 als de 0-2 ziet, dan is daar behoorlijk wat geluk bij en heel slecht verdedigen. Deze momenten bepalen wel het verloop van de wedstrijd.

16 september 2021 om 12:47

Hoe kan je stellen dat het je in een wedstrijd waarin je 60 minuten met een man meer speelt niet mee zit?

16 september 2021 om 13:56

Wil jij zeggen dat elk team dat met 10 man komt te spelen verliest ? Voor PSV pakte de rode kaart verkeerd uit. Ten eerste kreeg de slechtste man van het veld deze kaart daarnaast was het voor Benfica nog meer een reden om het dicht te gooien. Het was geen openhuis zoals gisteren. Hier liepen verdedigers die wel wisten wat ze moesten doen. Voor de rode kaart wilde Benfica nog voetballen en ontstond er ruimte na de rode kaart niet meer. Los daarvan heeft PSV wel kansen gehad die ze af hadden moeten maken. Maar ze hadden meer aan een van richting veranderd schot gehad (die erin zou gaan) of verdedigers die er wel waren maar niet wisten waar ze mee bezig waren dan een rode kaart voor de slechtste man.

Zo slecht was Sporting niet vond ik. Dat die 2-3 niet door ging en dat Ajax snel die 4de binnen schoot , dat maakte het verschil. Ook die linksback zag er niet zo sexy uit bij het tweede doelpunt , ik weet niet waar die naar toe rende

16 september 2021 om 11:53

Ik vond Sporting zeker niet best, maar besef ook dat het voor Ajax allemaal wel goed viel. Voor rust had Sporting nog een open kop kans op de 2-3, en de afgekeurde goal (wel terecht) gaf wel aan dat Ajax ook kwetsbaar was. ook de bal binnenkant paal en terug in de handen van Pasveer gaf het verschil met het geluk van Ajax aan, waarbij bij Ajax de bal voor de Haller kwam.

16 september 2021 om 13:58

Als je kijkt bij dat afgekeurde dozlpunt dat Martinez tegen over twee man staat en hoe Pasveer slecht op zijn benen staat , dan is er zeker nog ruimte voor verbetering . We moeten ons niet blind staren op de uitslag

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren