Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitse media hard: ‘Barça is niet langer een tegenstander voor Bayern’

Laatste update:

Niet alleen de Spaanse media is men kritisch op Barcelona, ook in de Duitse kranten wordt met verbazing gekeken naar het zwakke optreden van de Catalanen tegen Bayern München. De Duitse grootmacht was dinsdagavond heer en meester in het Camp Nou en won met 0-3. “Op tactisch gebied was dit een meesterwerk. Barcelona werd in eigen stadion achteruit gedwongen”, aldus voormalig Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge tegenover BILD.

“Barça is niet langer een tegenstander voor Bayern”, kopt BILD met grote letters. Met name de rol die Dayot Upamecano speelde wordt breed uitgemeten door de Duitse boulevardkrant. “Hij ruimde alles op”, zo klinkt het. Ook over Benjamin Pavard wordt lovend gesproken: “Hij verloor geen enkel duel, hij was beresterk. Het is veelzeggend dat Manuel Neuer nauwelijks in actie hoefde te komen.”

“Ik denk niet dat Barcelona een slechter team is zonder Messi”, sprak Upamecano na afloop in gesprek met BeIN Sports. “Ze beschikken nog steeds over goede spelers zoals Memphis en Pedri. We respecteren hen en ik denk dat zij ook respect voor ons hebben. Dit was een goede wedstrijd.” Upamecano krijgt van BILD net als Robert Lewandowski een 1, het hoogste punt in het systeem waarbij 5 de laagste score is. Luuk de Jong en Depay scoren een 5, Frenkie de Jong moet genoegen nemen met een 4.

Ook in de Spaanse media krijgen de Nederlanders in dienst van Barcelona zware onvoldoendes. Depay wordt voor zijn optreden tegen Bayern beoordeeld met een 3 door Sport. “De eerste wedstrijd waarbij de Nederlander het liet afweten. Dayot Upamecano bezorgde hem een bittere avond en liet hem nog een knietje na in zijn rug.” Luuk de Jong krijgt hetzelfde punt van de Spaanse sportkrant. “Zeer teleurstellend debuut van de Nederlander. Hij slaagde er niet één keer in om door de verdedigingsmuur heen te breken.” Frenkie de Jong doet het met een 4 iets beter. “Het begon goed, maar hij vervaagde naarmate de minuten verstreken.”

Rummenigge zag dat Barcelona met een 0-3 nederlaag nog goed is weggekomen. “Die club stond er altijd om bekend offensief te spelen en te pressen. Vandaag zag je Bayern dat doen. Zo ontstond er bijna automatisch balverlies bij de tegenstander”, aldus de oud-voorzitter van Bayern. Net als BILD gaat ook de Frankfurter Allgemeine in op het verval van Barcelona. “Het nieuwe Barça heeft niets met het oude van doen. Luuk de Jong speelde vroeger voor Borussia Mönchengladbach, maar mag het nu in Camp Nou laten zien, omdat ook Antoine Griezmann nog vertrok. Bayern drukte simpelweg het kwaliteitsverschil uit in de score.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

No matter what, Visca el Barça.

Ben al 20 jaar fan, heb de periode tussen 2001 en 2003 ook meegemaakt. Wat er daarna gebeurde weet iedereen... In die periode was het gewoon absolute middelmaat. Nu hebben we nog een reeks talenten die hoop geven aan dit Barça.

In 2024 staan we er weer.

15 september 2021 om 10:25

Het gaat wel wat langer duren, minimaal 5 jaar, maar uiteindelijk komt het wel weer goed

15 september 2021 om 10:25

Ik hoop voor je dat het klopt. Ik ben zelf geen diehard Barca-fan, maar ik vind het wel echt heel erg armoedig hoe het er nu aan toe gaat bij de club. Hopelijk valt het niet zo in verval als Arsenal, en voorheen AC Milan. Maar ja, dat krijg je als je slecht beleid voert, dan kun je dit een keer verwachten.

15 september 2021 om 11:13

@kjhuntelaar09

AC Milan werd echt heel slecht geleid in de afgelopen 10 jaar (ik zie nu wel verbetering!), maar met Arsenal moeten we niet vergeleken worden. Die hebben ook gewoon de middelen maar zitten met een enorm krenterige eigenaar. Barcelona wordt ook niet op die manier geleid dus het is niet echt te vergelijken.

Ik verwacht niet dat we zoals Arsenal zullen hervallen.

15 september 2021 om 15:42

Nee, je kan zeggen wat je wil, maar er was geen wilsgebrek om geld uit te geven...

Zonder dollen, Barca gaat een aantal jaar op de blaren moeten zitten en dat is niet zo gek. De cijfers zijn enorm hard, maar het simpele feit is gewoon dat Bayern op zo ongeveer iedere positie een beter en -vooral- meer ervaren speler heeft staan. Barca is gewoon momenteel geen kandidaat voor de CL, dus laten we ze dan ook niet zo beoordelen.

15 september 2021 om 10:27

Eerst maar eens bakken met schulden aflossen, die gifbeker is echt nog niet leeg.

15 september 2021 om 10:45

@thucan

Volledig aflossen gaat nooit maar hij kwam in zijn 1ste termijn terecht in een club die er economisch nog slechter uitzag dan nu. Als ik in iemand moet vertrouwen, dan is het in Laporta wel.

We hebben nog steeds een redelijke selectie, we hebben alleen niemand met een X-factor meer. Nu is het tijd om door te selecteren en de jonge jongens genoeg vlieguren te laten maken. Ik verwacht toch binnen dit en 3-4 jaar weer een ploeg die voor prijzen gaat spelen.

15 september 2021 om 10:53

Vertrouwen is goed, maar als de bedrijfsvoering niet op orde komt, ga je simpelweg niet meer aanhaken, omdat je geen salarissen kunt bieden die ook maar enigszins concurrerend zijn. Wereldwijd heeft Barcelona een gigantische exposure, maar blijkbaar kan een coronajaar deze exposure meer dan geheel teniet doen. Dan wordt het lastig. En eerlijk, ik vind het prachtig, dus helemaal door een objectieve bril kijk ik niet ;-)

15 september 2021 om 11:00

@thucan

Met de huidige salarishouding (na de verlagingen dus) zijn we nog steeds concurrentieel hoor. Alleen met de Psg's en de City's kunnen we niet tegenop. Juist het meedoen met deze ploegen heeft ervoor gezorgd dat we economisch nu staan waar we staan.

Puur salaris gewijs bieden we nog altijd even veel of zelfs meer dan een Liverpool/juventus zelfs Bayern.

15 september 2021 om 11:12

Je lult gewoon uit je nek met je schulden aflossen. mediapapegaai. Ik zou eerst zeggen ga is even accounting studeren voordat je onzin blijft uitkramen

15 september 2021 om 11:58

Leuk en aardig, maar die staan er financieel niet zo abominabel voor als Barcelona. Ik zie allerlei koppen in t zand en ik lul zelfs uit m’n nek volgens sommigen, dus ik wacht het fijn af.

15 september 2021 om 12:09

@thucan

Abominabel is wanneer een faillissement aanstaande lijkt. Op dit moment is het salarishuis bijna gehalveerd terwijl er terug inkomsten binnenkomen (gisteren 40.000 man in het Camp Nou). Daarnaast is Barcelona aan het onderhandelen met diverse sponsors, waardoor die inkomsten wel terug zullen komen. Vergeet niet dat Barça voor Covid een omzet had van +- 1 miljard euro.

We hebben economisch geen top situatie, maar je schat het veel erger in. Al goed dat je zelf suggereert dat je wat subjectief naar de situatie kijkt ;-)

15 september 2021 om 12:14

Messi was toch ook voor een groot deel verantwoordelijk voor de inkomsten? Dat was de zogenaamde reden om hem zo'n belachelijk salaris te geven. Het vorige Barcelona kwam aan de top door een toplichting in de jeugd en een veel betere financiële situatie. Toen hadden de bijvoorbeeld nog geen inkomsten nodig van de shirtsponsor. Tel daarbij de nieuwe financiële regels in Liga bij op en het ziet er echt niet zo rooskleurig uit.

15 september 2021 om 13:08

@marcdiesfeldt

Het vorige Barcelona was aan het begin economisch nog slechter dan nu. Je kan dit opzoeken, het Barcelona tussen 2001 en 2003.

15 september 2021 om 10:28

Precies. Ik snap ook niet dat men altijd zo in paniek raakt.

Ja, ver voor dit seizoen was al bekend dat Barcelona niet het elftal van 6 jaar geleden heeft. Toch doen ze gewoon mee om de competitiewinst.

Vervolgens is het te verwachten dat Bayern een maatje te groot is. Blijkt dat Bayern een maatje te groot is, iedereen weer opnieuw in paniek. Laat Koeman die jonkies nou maar even aan de praat krijgen en wees blij dat er nog voetballers rondlopen die salaris in willen leveren om bij een zooitje ongeregeld te gaan voetballen.

15 september 2021 om 10:36

Maar zoveel (goede) jonkies zijn er op dit moment toch ook niet bij Barcelona? De enige jonkies die gisteravond in de basis stonden waren Pedri, Arauja en Erik Garcia volgens mij. En die laatste twee moet ik nog maar zien of die ooit goed genoeg worden. Er zitten vast nog wat talenten achter als Fati en Demir maar aan de andere kant mis je op dit moment ook nog spelers als Aguero, Braithwathe en Coutinho. Die zullen ook wel aan spelen toekomen als ze weer fit zijn.

15 september 2021 om 10:39

Braithwaite mis je niet echt hoor 🤣

15 september 2021 om 10:46

@ajaxrosenberg

Gavi / Nico Gonzalez/ Balde zijn ook toptalenten.

15 september 2021 om 11:03

Als je gister de Jong en Depay zag mis je Braithwaite echt wel.

15 september 2021 om 10:36

Het is dat je het er zelf al bij zet maar dit is natuurlijk regelrechte fanpraat. Je denkt dat Barcelona er over twee, drie jaar weer staat? Het zou een wereldwonder zijn als die schuld van ze tegen die tijd alleen al gehalveerd zou zijn! Ik reken er eigenlijk op dat de veenbrand bij Barcelona nog een paar keer gaat oplaaien, topclubs de geur van rottend vlees oppikken en boden gaan neerleggen voor De Jong, Pedri en Fati die Barcelona simpelweg niet kan weigeren. En zeker voor Oranje hoop ik dat eerstgenoemde gauw vertrekt naar pakweg Bayern, Manchester United of Liverpool.

15 september 2021 om 10:57

@gomes1psv

Schulden halveren hoeft niet, gewoon al economische stabiliteit (cash flow) bereiken is genoeg op dit moment en een plan opstellen om schuldenlast te verlagen. Op dit moment is Laporta al goed bezig met de salarishuishouding wat de prioriteit had.

Nu is het zaak om nieuwe geldbronnen te vinden met behulp van nieuwe sponsordeals. Als dat gebeurt, dan zal er wel genoeg geld inkomen. In plaats van dan je schuld te saneren, moet je dit geld investeren. Het is contradictorisch, maar als je je schuldenlast wil verlagen moet je investeren. Dat zeg ik niet alleen met mijn economische kennis, maar meerdere hoogopgeleide professoren ook.
Laporta moet all in gaan voor een speler met een X-factor waar de stadions weer gevuld voor worde n en de hoop van de supporters oplaait. Hij heeft het eerder gedaan met Ronaldinho

15 september 2021 om 10:36

Het worden even pittige jaren waarschijnlijk, maar aan de andere kant valt het allemaal wel mee. Dat je nu tegen Bayern de mindere bent kan gebeuren, maar Barca komt er wel weer bovenop. Als Fati, Dembele, Coutinho etc. fit zijn scheelt dat enorm (als ze in vorm zijn/komen iig).
Kwalitatief vind ik het daarom wel meevallen hoe zwak Barca is. Het is alleen hopen dat ze snel genoeg uit dit financiele gat komen.

15 september 2021 om 11:17

@gooner4

Inderdaad, als we Dembele en Fati hadden scheelt dat al enorm want dan heb je snelheid voorin waarmee je het Bayern met die hoge lijn moeilijk kan maken.

15 september 2021 om 10:40

In 2024 pas? Nee joh dat kan veel sneller gaan. Mensen doen altijd zo dramatisch, maar voetbal is en blijft een spel waar in het mogelijk is om als team wat op papier minder is te winnen van een grootmacht. Vind dat er veel vaker gekeken mag worden naar de coach en domme opstellingen/tactieken. Wat voor domme tactiek speelde barca gister nou, er lag steeds zat ruimte in de omschakeling Bayern speelde echet met een hele hoge defensieve lijn, maar dan ging het weer veelste traag bij Barca, spelers gingen niet diep en werden niet de diepte in gestuurd, Koeman stelt een team op met zeer weinig diepgang en snelheid, een aanval met Luuk de Jong, en op de vleugel Sergi Roberto, en een middenveld met Frenkie, Busquets en Pedri. Tuurlijk is Bayern kwalitatief beter en spelen ze daarbij ook nog als een geoliede machine, maar je mag het ze wel iets moeilijker maken, ze hebben ook verreweg het beste team in de Bundesliga, maar daar verspelen ze ook wel eens punten.

15 september 2021 om 11:09

@cr7_arsenal

Ik hoop dat het sneller kan! Feit is gewoon dat we aan een rebuilt zijn begonnen en dat dit zeker enkele seizoenen zal duren denk ik toch. Koeman gaat ook niet vrijuit vind ik , zoals je zegt is er niemand opgesteld met diepgang. Aan de andere kant, had hij die ter beschikking? Dembele en Fati (en Lord Braith) zijn de enigen die dat hebben en die liggen out.

15 september 2021 om 10:41

Verkoop de club aan een oliesjeik, anders zijn jullie over 10 jaar nog bezig. De tijden zijn veranderd en de talenten van Barcelona zijn al jaren niet meer van een indrukwekkend niveau. Dit Barcelona is van het niveau Ajax of PSV en dan blijf ik nog netjes.

15 september 2021 om 11:02

@erikdebosz

Nee weet je wat, we zijn niveautje Emmen. Man mensen kunnen zo overdrijven. PSV en Ajax rollen wij met een fitte selectie nog altijd op hoor.

15 september 2021 om 12:00

De vertoning van gisteren was anders niet eens voldoende om Vitesse van de mat te tikken.

15 september 2021 om 11:03

@fcbinsider1899 en zo is het maar net! Gewoon geduld hebben en langzaam bouwen aan een nieuwe club. Langzaam schuld aflossen, zorgen dat talenten beter worden en afscheid nemen van spelers die minder worden zoals Pique, Busquets, Roberto. Barca heeft met Balde, Pedri, Puig, Gavi, Demir, Araujo, Mingueza en Fati gewoon echt hele goeie talenten die de wereldtop kunnen halen als ze de juiste begeleiding kunnen krijgen. Ook jeugdspelers die het niveau niet halen gewoon meteen voor een lekker bedrag verkopen en niet maar blijven verhuren.

15 september 2021 om 11:10

@barcalover123

Inderdaad, vooral het verkopen van spelers vind ik dat Barça altijd zwakke deals aan overhoud. Als ik een Real Madrid zie, die verkopen een Odegaard gewoon voor 45 miljoen aan Arsenal.

15 september 2021 om 11:18

De bubbel van Barca moest een keer gaan knappen. Komende jaren even door de zure appel heen bijten. Als ik een beetje jongere spelers met talent die over 5 jaar nog bij Barca zouden moeten spelen erbij pak heb je echt een prima geraamte. Zorg voor een keeper, een spits en een lopende middenvelder erbij en je kan in de toekomst weer een redelijk elftal opstellen. Talenten op de vleugels en het middenveld zijn er genoeg. Centraal achterin heb je er ook 3 die voldoende tot goed zijn. Keeper, spits en 1 middenvelder worden in de toekomst belangrijk om ter Stegen, Pique, Busquets op te volgen en wat concurrentie/opvolging voor Depay te brengen.

-/-
Dest/-
Garcia/Ndiay
Araujo/Mingu
Balde/-
Atil/-
Frenkie/Gavi
Pedri/Puig
Demir/Dembel
-/-
Fati/?
15 september 2021 om 11:24

@zinedane

Voorlopig kan Ter Stegen nog de komende 5 jaar zeker mee, die is nog maar 29 (voor keeper nog redelijk OK). Piqué en Busquets vervangen wordt het belangrijkste, Roberto eruit smijten (man wat was die weer slecht gisteren) en opvolging voor Alba met Baldé.

Er is inderdaad echt nog genoeg talent om er wat van te maken de komende jaren.

15 september 2021 om 12:10

Balde is overigens wel echt een leuk talent hoor. Met een beetje creatief indenken deed hij dezelfde dingen die Davies aan de andere kant voor Bayern deed. Ik zou verder wel graag een type Bruno Fernandes bij Barca erbij willen zien. Frenkie in de toekomst naar de 6 positie en Pedri als boxtobox speler. Dan creer je weer wat met het middenveld.

15 september 2021 om 13:10

@zinedane

Ben ik met je eens! Een type Bruno Fernandes hadden we vroeger in de vorm van Deco, en dat was een geslaagde match.

15 september 2021 om 11:32

De gouden tijden met Bonano, Christanval en consorten

15 september 2021 om 11:49

@caine

Inderdaad... Dehu, Christanval, Bonano, Geovanni, Dutruel, Rochemback , Patrik Andersson en het lijstje kan nog verder :D

15 september 2021 om 11:45

Eerst maar eens alle Nederlandse rommel opruimen. Koeman, depay, luuk allemaal wegjagen en frenkie wat mij betreft ook, 80 miljoen voor wat tikkies breed is wel erg veel.

'Luuk de Jong speelde vroeger voor Borussia Mönchengladbach, maar mag het nu in Camp Nou laten zien, omdat ook Antoine Griezmann nog vertrok.'

Tsja, die is er echt volledig op aanstuur van Koeman. Ik kan me niet voorstellen dat een objectief technisch management naar zo'n speler kijkt en denkt 'Ja, die gaat ons niet voor lul zetten.'

Dat was eigenlijk misschien nog wel de grootste farce gisteren.

15 september 2021 om 10:25

Een compleet objectieve manager kijkt gewoon naar de uefa-cupfinale van vorig jaar en ziet een perfecte pinch-hitter die deze met 2 kopgoals besliste. Precies iets waar Luuk het beste in is. Natuurlijk is hij niet goed genoeg voir de basis (voor eredivisie een prima spits) maar als pinch-hitter is er geen betere

15 september 2021 om 10:29

maar als er als pinchitter geen betere is.... waarom zat de gehele europese top dan niet achter hem aan de laatste jaren? Ik bedoel zo'n goedkope en goede pinchitter volgens vele reageerders hier zou toch dan een toevoeging moeten zijn voor iedere europese topclub? Nee Luuk de Jong is gewoon een hele matige spits die god op zijn blote knieën mag bedanken dat hij dankzij Koeman en de financiële problemen nu bij Barcelona zit.

15 september 2021 om 10:30

Dat dus. Koeman heeft hem er gewoon bijgehaald om dat specialisme en daarmee kan hij enkele keren belangrijk worden voor Barca. Niemand heeft ooit beweerd dat hij de nieuwe Messias is, terwijl bijna iedereen hen wel veroordeeld omdat hij gehaald is en geen Messias is.

15 september 2021 om 10:31

Joh, hij doet dit 1 keer voor Sevilla he. 1 keer! Hij heeft volgens mij een wedstrijd of 85 bij elkaar gespeeld. In de competitie heeft ie volgens mij 4 keer gescoord als invaller.

'Er is geen betere' kom nou, een gepensioneerde Mandzukic is nog drie niveaus beter. Kan zo minstens 10 spelers opnoemen die betere pinchhitters zouden zijn en nog voor Barca hadden willen spelen ook.

15 september 2021 om 10:33

Dat is geen specialisme van hem! Op basis waarvan is het een specialisme? Een Europa League finale tegen Inter? Dat is toch geen transfer naar Barca waard nadat je er in meerdere jaren collectief niet eens 10 competitiedoelpunten inschiet voor Sevilla?

15 september 2021 om 10:38

@MrBoity: correctie, een compleet objectieve manager kijkt verder dan die ene ‘Uefa Cup’ finale en zou dan beslist hebben om Luuk De Jong niet aan te trekken en verder te kijken.Simpelweg omdat Luuk De Jong veel te kort komt voor Barcelona. Beste bewijs daarvan is zijn game/ goal ratio bij zowel Sevilla, Newcastle als BMG.

15 september 2021 om 10:39

Specialisme? Dan kan je net zo goed Kramer halen. Die kan je ook om het zelfde “ specialisme” gebruiken.

15 september 2021 om 10:41

Kennen mensen het verschil hier tussen een pinch-hitter en iemand die voor de basis wordt gehaald soms niet??? Nee, Luuk heeft dat meerdere keer gedaan in zijn carrière prima pinch-hitter, niet voor de basis. Scoorde vorig jaar overigens zowel in nou camp als in bernabeu (zat er geen buitenspelgoal tussen? Weet niet meer) maar dan kan je wel wat. Het is gewoon dat in het algemeen de lat bij barca gewoon niet meer zo hoog gelegd kan worden nu ze niet meer financieel kunnen meedoen (lees: valsspelen)

15 september 2021 om 10:48

Goh ja Wesley Sonck heeft met de nationale ploeg van België( voor de ‘Gouden Generatie’) ooit gescoord tegen, op dat moment, Europees en wereldkampioen Spanje. Maakte dat Wesley Sonck opeens een wereldspeler? Enkele incidentele goals zijn geen goede graadmeter, je moet verder durven kijken.

15 september 2021 om 10:51

@MrBoity Dat zijn 2 goede goals tegen toppers, maar dat maakt Luuk geen ultieme pinchhitter. Iemand heeft net Mandzukic genoemd, maar zelfs Giroud zou beter zijn. Luuk is leuk, maar niet genoeg voor een club als Barca in mijn beleving!

15 september 2021 om 10:54

Je zit op de bank bij de subtop, speelt een bagger seizoen en wordt beloond met een stap naar de top.. iedereen zei het al, breng nou niet teveel Nederlanders en voila, het is te laat

15 september 2021 om 10:57

@rgb7: mandzukic hebben we vorig jaar tegen Ajax gezien, kreeg per ongeluk de bal tegen zn voeten en scoorde. Heeft verder moeite om zonder wandelstok overeind te blijven. Giroud, de man die nooit maar dan ook (bijna nooit?) scoort??? Komop zeg. Bovendien zijn beide spelers voir in de basis, niet als pinch-hitter. Ik wil het wel uitleggen wat daarmee bedoeld wordt hoor: een pinchhittery breng je in als er iets geforceerd moet worden (lange hoge ballen, dus niet voetballend). Er zijn weinig spitsen die zo goed in de lucht zijn als Luuk en daarbij aanvallend kunnen koppen

15 september 2021 om 11:17

@mrboity

"natuurlijk is hij niet goed genoeg voir de basis (voor eredivisie een prima spits) maar als pinch-hitter is er geen betere"

Ja en daarom laat Sevilla hem zo goedkoop gaan naar een concurrent voor de CL plekken. Heel logisch ja.....

15 september 2021 om 21:00

Alsof Luuk gisteren als Pinchhitter wél de kopduels met Upamecano zou winnen, geloof je het zelf?

15 september 2021 om 10:25

Luuk als pinchhitter vind ik nog steeds (zelfs voor Barcelona) een te verdedigen plan. Dat Barcelona verloor heeft echter niets met Luuk te maken, maar met het algehele beleid van deze club. Natuurlijk hakt zeker bij Barcelona de corona er hard in, maar los daarvan was het beleid altijd al op het randje van de afgrond.
Barcelona is op dit moment alleen op basis van een naam uit de geschiedenis een grote naam. Het is jammer voor onze topspelers als de Jong en Depay, maar met Barcelona ga je geen prijzen winnen.

15 september 2021 om 10:40

En hoe wil Koeman dan De Jong gaan voorzien van voorzetten? Want zowat elke speler achter hem is opgeleid om te combineren tot aan de kleine rechthoek… of gaat Barcelona nu ineens blind ballen in de 16 beginnen gooien? Met jongens als F. De Jong, Busquets, Pedri, Alba, … het zal me benieuwen.

Het is toch geen verrassing te noemen? Bayern heeft een geraamte dat al veel langer staat, heeft de beste spits ter wereld en een betere bank. Wij verloren deze zomer de beste speler ter wereld, een heleboel spelers in de breedte en we hebben nog wat geblesseerden. Dit is een overbruggingsseizoen, niet meer en niet minder.

15 september 2021 om 10:26

Het is voor Barcelona te hopen dat het maar 1 tussenseizoen is. Gezien de slechte financiele positie kan het zomaar langer duren.

15 september 2021 om 10:33

Kijk eens naar hoe veel salaris er is weggevallen, de kosten zijn bijna gehalveerd. In Camp Nou zaten gisteren weer 40.000 man, mensen die er vorig seizoen nooit waren. Oftewel, de kosten zijn omlaag, de inkomsten komen weer binnen. Laporta lijkt dit seizoen extreme offers te brengen om er volgend seizoen weer grotendeels bovenop te zijn. Natuurlijk zullen we niet gelijk weer kunnen wedijveren met een City of PSG, maar het gat zal wel kleiner worden.

15 september 2021 om 11:16

je hebt zeker de financiën van Barca voor je nu? Alleen maar onzin lul je nu

15 september 2021 om 10:28

Gelukkig zijn er ook nog supporters die het wel begrijpen. Dit is gewoon geen selectie die kan concurreren met de absolute top. En dat zit er ook echt niet in op dit moment. Qua geld zijn er ook geen mogelijkheden om daar op korte termijn iets aan te veranderen, dus het gaat van de talenten moeten komen en dat vraagt tijd, geduld en begrip.

15 september 2021 om 10:33

Ik heb goede hoop voor volgend seizoen, zie hierboven genoemde redenen. Er zijn dit seizoen zulke enorme offers gebracht, plus de inkomsten komen ook weer op gang.

15 september 2021 om 10:32

Ja en sorry dat ik het zeg, maar de meeste spelers die nu basis staan hadden eigenlijk daar niet moeten zijn. Ze kunnen het niveau niet aan en dat zie je aan het feit dat zij er niet voor kunnen zorgen dat het team goed kan presteren... Depay is totaal niet consequent en presteert als een jojo. Frenkie begint langzamerhand ook steeds zijn status te verliezen en zal niet voor goals en assists zorgen. Busquets doet dat niet en nu zorgt Frenkie er ook al niet voor, waardoor alle druk op Pedri terechtkomt (Frenkie in Eredivisie = Top!, maar het niveau verschil zie je wel overduidelijk in zijn spelkwaliteiten). Luuk is een spits voor plan B als je achterstaat en nog in de laatste 10minuten moet scoren. Je kunt niet met Luuk starten. Pique is een steunmuur achterin. Als hij wegvalt blijft er niks over. Jordi kun je ook niet CV plaatsen. Ik hoop voor Barca dat de "talenten", maar vooral Pedri dit Barca, samen met de ouderen, (Pique, Busquets, Ter Stegen, Sergi en Jordi Alba) weer terug kan brengen naar het niveau die wij allemaal gewend zijn...

15 september 2021 om 10:55

Dat zielige gedoe ‘wij verloren deze zomer de beste speler ter wereld’ ooooh daar ligt het zeker aan joh, met hem werden jullie jaar in jaar uit afgedroogd in de CL. Het ligt deels aan het belachelijke aankoop beleid van de afgelopen jaren, want er is zeker meer dan genoeg geld uitgegeven. En ik vind persoonlijk toch echt dat de coach gister een hele slechte beurt maakte met deze tactiek en opstelling. Je weet dat Bayern al zwaar favoriet is en dan speel je een tactiek en opstelling die Bayern gwn precies in de kaarten speelt.

Ik snap al die verbazing echt niet. Iedereen had dit toch wel verwacht van tevoren. Bayern heeft op elke positie een betere speler. Gewoon een logische uitslag. Zolang Barca in de schulden zit is het hoogst haalbare een 3e plek in laliga.

15 september 2021 om 10:29

Dat Bayern meer kwaliteit heeft, was op voorhand al helder. Echter is gisteren gebleken dat Barcelona een speelbal werd van een niet eens swingend Barca. Ik denk dat gisteren Vitesse nog een prima kans op winst had gemaakt

15 september 2021 om 11:17

Je overschat de iq van de meeste mensen hier op voetbalzone

Jarenlang boven de stand leven gaat nu z'n vruchten afwerpen. Drama bestuur wordt nu eindelijk eens afgestraft. Dit gaat ook bij Real gebeuren als ze niet uitkijken daarom zijn ze zo happig om een eigen competitie op te starten...

15 september 2021 om 10:29

Je kan Barcelona toch niet met Real Madrid vergelijken. Perez is een kille persoon, maar wel echt een fantastische business man. Bartomeu heeft gewoon de boel gesaboteerd met zijn wanbeleid.

15 september 2021 om 12:02

Zelfs Tebas zegt dat Real de mogelijkheid heeft om Haaland en Mbappe te halen komende zomer, maar toch denken mensen dat Real net zo arm is als Barca lol..

17 september 2021 om 09:34

Perez heeft zelf meermalen lopen jammeren dat hij Mbappe en Haaland niet kon halen zonder een eigen gesloten competitie. Een competitie die zonder de Engelse en Duitse clubs enorm onintressant is en ook niet zoveel gaat opleveren.

15 september 2021 om 15:15

Vergelijk ons alsjeblieft niet met Barca! Enigste wat ons te doen valt is verjongen, maar een boekhouding als dat wat Barca heeft hebben we niet.

Echt wel een heel matig elftal als je die opstelling ziet. Pique, Busquets en Alba zijn niet meer de spelers die ze ooit waren. Garcia en Roberto zijn niet goed genoeg. En dan heb je als kers op de taart nog Luuk de Jong.

Depay komt evenals F. de Jong tekort voor wedstrijden tegen de top zoals Bayern, daar moet je niet teveel van verwachten. Maar op een goede dag weten ze wellicht nog best te presteren tegen de top.

Maar Jezus, hoe verzin je het Luuk de Jong basis te zetten tegen Bayern? Een speler wiens top de Eredivisie is. Dat je zoiets als topclub aantrekt is het ene uiterste maar dan ook nog opstellen tegen de Europese top…
Wat bezielt je dan ?
Of Koeman overschat zichzelf nogal als zelfbenoemde topcoach of die is compleet de weg kwijt. Of allebei…

Met zulke acties betwijfel ik of die de winterstop haalt…

Maar wat verwacht je dan als je met Luuk gaat beginnen, Alba die al scheel keek voor de wedstrijd, een bankrekening die zo rood is dat je er niet eens naar kan kijken.

15 september 2021 om 10:27

Sorry hoor, maar dat Barca verliest komt echt niet doordat ze met Luuk begonnen. Volgens liepen er op heel veel posities bij Bayern een betere voetballer als bij Barca.

15 september 2021 om 10:42

Het komt ook zeker niet door Luuk , het komt door het wanbeleid dat je Luuk opeens kan opstellen en in je selectie zit .. En Bayern heeft op elke positie een duidelijk betere speler en ook de bank is beter dat is de waarheid waar ze in zitten..

15 september 2021 om 10:46

Ik vind Luuk als pinchhitter nog steeds verdedigbaar. Het is een beperkte voetballer die met hoge ballen vanaf de zijkant prima te gebruiken is. Echter hoeveel van deze ballen heeft hij gekregen ?

wordt met verbazing gekeken naar het zwakke optreden

Hebben ze ook in Duitsland onder een steen geleefd? Kom op ey dit had iedereen aan zien komen toch?

15 september 2021 om 11:15

@lw88

Zelfs de slechtste ploeg uit de competitie uit de BL zou in ieder geval beter gespeeld hebben en paar schoten op goal van Bayern.

Dit was gewoon genant. En zie ook deze opmerking wat alles zegt over hoe Koeman het neer had gezet:

"rummenigge zag dat Barcelona met een 0-3 nederlaag nog goed is weggekomen. “Die club stond er altijd om bekend offensief te spelen en te pressen."

Maar natuurlijk.
Kijk ook ff naar het kwaliteitsverschil.
Dit Barca zal ook door Dortmund overklast worden. Ik ben ervan overtuigd.

15 september 2021 om 10:29

Dit Barca zal nog moeite hebben om de volgende ronde van de CL te halen. In deze poule is de 3de plek met daarbij horend EL misschien nog wel lastig. We moeten gewoon accepteren dat Barca al jaren stil stond, vaak gered werd door Messi, maar dat het nu voorlopig voorbij is.

Ik geloof heus wel dat Barcelona er weer bovenop komt, laten ze eerst maar eens hun financieen op orde hebben.
Het is momenteel geen kanshebber voor de CL, als ze al een ronde door komen dan zou dat knap zijn.
Eerst alles op orde en daarna maar weer bouwen aan een nieuw elftal

Ik snap de hysterie gewoon niet. Onder Valverde (en zijn elftal) zouden we met toppers als Messi en Suarez ook gewoon met 0-3 tegen Bayern ten onder zijn gegaan. Het verschil is nu dat alle grootverdieners weg zijn, en dat er weer potentie op het veld staat in plaats van simpele dravers als Vidal en Rakitic. Dus ja, ik zie de toekomst nu ook weer niet zo super somber in. Wel heeft Koeman echt grandioos geblunderd met de komst van Luuk de Jong. Maar kunnen we ondertussen iets anders van Koeman verwachtten? In het verleden haalde hij ook Cuco Martina naar zowel Southampton als Everton. Idem met Steekelenburg. Die laatste werd zelfs als eerste keeper voor Everton gehaald terwijl hij al jaren bij mindere clubs op de bank zat. Echt een blunder van Laporta om hier aan toe te geven. Geef dan ten minste Collado de kans. Die zou nog (in het ergste geval) eventueel een miljoentje of tien kunnen opleveren als hij een aantal wedstrijden in het eerste speelt. Wat levert een huurling als de Jong nu op? Het is te hopen voor hem dat hij de winnende tegen Real Madrid maakt, want anders gaat het echt een verschrikkelijk jaar voor hem worden.

Zodra al de geblesseerde spelers weer terug komen bij Barca dan ziet het er al een stuk beter uit. Op voorhand kon je gister al zeggen dat Barca zou verliezen. Bayern is gewoon 1 van de beste van de wereld op dit moment. Zodra Dembele, Fati en Aguero weer terug zijn heb je al weer veel meer opties. Coutinho als die ze vorm heeft. Nu spelen ze gewoon met B/C spelers uit de selectie.

Dat het zo zou lopen was toch wel te verwachten. Geen aanvallers en ik blijf erbij, heb het vaker geschreven en het was ook overduidelijk op het EK, Busquets is een man met een goed overzicht, hij kan een bal perfect geven, maar hij is te langzaam. Je pikt de bal van zijn voet en voordat hij weer opgang is, is het te laat.
Een beetje Blind. In Nederland goed genoeg Europees niet. Busquets in Spanje goed genoeg, Europees te slecht.
Dit staat los van het feit dat Bayern iedere tegenstander dwingt om de bal lang te spelen en die is vervolgens voor Bayern

Door zulke resultaten zie je wel wie de succes en de echte supporters zijn. Barca gaat hier wel weer uitkomen. Is niet de eerste keer dat dit zo gebeurt in hun geschiedenis. Geduld is een schone zaak

Barcelona zou in Nederland niet eens kampioen worden. Ajax en PSV hebben een beter elftal dat Barcelona. Wat een dramatisch team hebben die zeg. Luuk de Jong zou lekker het bankje warm houden bij die 2 clubs. Tadic, Haller en Zahavi zijn allemaal beter.

15 september 2021 om 11:14

ahahahahahahahahahahaahahahaha. PSV speelt EL en Ajax gaat de volgende ronde ook niet redden.

15 september 2021 om 13:24

Ik denk dat Barcelona de volgende ronde sowieso niet redt en dat ze net als PSV beter af zijn in de Europa League. Ik zie zowel PSV en Ajax thuis niet met 3-0 verliezen van Bayern.

15 september 2021 om 14:06

Denn mensen overdrijven over dat barca weinig kwaliteit heeft, dat is echt lariekoek ze zijn niet minder dan Real Madrid, Koeman faalt in zijn speelstijl die niet bij barca past, daar moet naar gekeken worden. Kan hier echt slecht tegen hoe men barca neerzet zo slecht is het niet. Ajax en PSV hebben5 keer minder kwaliteit dan Barca

15 september 2021 om 16:25

Jinx dat niet. Als Ajax ze treft gaat Ajax een lastige avond tegemoet. Bayern is wereldtop. Denk dat Bayern ook wel van Ajax met 3 goals verschil wint eigenlijk. Alleen is het voor Ajax niet zo'n schande. Ze gaan eerst Dortmund krijgen, die zijn zwakker dan Bayern. Sporting wordt al een hele klus.

Er is niets hards aan deze conclusie. Wie niet tot hetzelfde inzicht komt heeft geen verstand van voetbal.

Nu doet men in de media alsof dit compleet onverwacht is. Dit zag men toch al aankomen, Barca heeft gewoon geen geweldige selectie als gevolg van het bestuursbeleid. Dat kun je Koeman niet kwalijk nemen, die kan niks halen (behalve Luuk, dat kun je hem kwalijk nemen). Barca fans moeten zich gewoon realiseren dat ze behalve in naam en status voorlopig even geen topclub meer zijn, al doen de meeste dat wel denk ik. Het blijft dan alleen vervelend om in de media constant weer met je neus op de feiten gedrukt te worden alsof het donderslag bij heldere hemel is.



Vindt dit niet echt hard, is gewoon de waarheid op dit moment. Barcelona blijft een grote club natuurlijk maar de komende jaren zullen ze dit waarschijnlijk niet kunnen vertalen naar prestaties op het veld. Echter komen ze hier wel weer bovenop en hopelijk hebben ze ook hiervan geleerd zodat de zaken in de toekomst anders worden aangepakt.

Bayern is dan inderdaad een goed voorbeeld. Ondanks dat Bayern sterspelers heeft is niemand groter dan de club zelf en zijn ze niet bang om spelers die dit wel denken te zijn (bv Alaba deze zomer) te laten gaan. Wat dan aan kwaliteit wordt verloren wordt ruimschoots gecompenseerd in teamverband en uiteindelijk is dat waar het echt om draait in het voetbal. De rol van Messi bij Barcelona de afgelopen jaren was te groot en dit heeft de club gewoon opgebroken, een speler ongeacht hoe goed hij ook mag zijn, moet onderdanig zijn aan de club zelf.



Barca is echt niet minder dan real Madrid, er wordt zo overdreven gedaan dat er weinig kwaliteit is, dat is niet waar. Genoeg kwaliteit, maar is Koeman die met zijn angsthazen speelstijl matig laat spelen, haalt er te weinig uit. Wat hij niet had moeten doen is Luuk aantrekken dat slaat nergens op, die komt voor barca te kort. Met de juiste tactiek had hij bayern lastig kunne maken, maar nou kregen ze alle ruimte werd bayern niet aangepakt mag je koeman echt aanrekenen, thuis kun je gewoon winnen van barca.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren