Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: ‘Ik denk niet dat je Frank de Boer de schuld van alles kan geven’

Laatste update:

Ronald Koeman volgt als ex-bondscoach van Oranje de verrichtingen van het Nederlands elftal nog op de voet. Na het teleurstellend verlopen EK onder leiding van de inmiddels vertrokken Frank de Boer, lijkt de weg omhoog weer ingezet onder Louis van Gaal. Koeman geeft tegenover de NOS aan dat een trainer belangrijk is voor een selectie, maar desondanks wil hij niet alleen maar met de beschuldigende vinger wijzen naar De Boer.

Oranje werd op het EK uitgeschakeld in de achtste finales door Tsjechië, terwijl het eerder onder De Boer een zwakke start kende in de WK-kwalificatie. De uitwedstrijd tegen Turkije werd met 4-2 verloren. Inmiddels staat Van Gaal voor de groep en is de koppositie in de WK-kwalificatie veroverd en werden de Turken deze week met 6-1 verslagen. Of een trainer belangrijk is? “Ja, echt wel. Het gaat niet om mijn naam of om Van Gaal. Het gaat om het Nederlands elftal”, aldus Koeman.

Als bondscoach van Oranje leidde Koeman zijn ploeg naar het EK en de finale van de Nations League. Onder De Boer zakte het Nederlands elftal af, terwijl de geluiden onder leiding van Van Gaal veel positiever zijn. “Het is extra pijnlijk om te zien wat we zagen tijdens het EK en nu dit tegen Turkije. Ik ben er niet bij geweest, maar ik denk wel dat iedereen duidelijkheid nodig heeft binnen een team”, aldus de Barcelona-trainer.

Desondanks wil Koeman niet alleen naar De Boer wijzen. “Het ligt ook een beetje bij de spelers. Ik denk niet dat je Frank de Boer de schuld van alles kan geven. Het is een groep spelers, die zijn niet stil. Die hebben een mening en komen met argumenten. In mijn periode wisten ze welke kant we op gingen. Uiteindelijk is het EK ook slecht verlopen vanwege de spelers.” Oranje vervolgt de WK-kwalificatie volgende maand met wedstrijden tegen Letland (8 oktober) en Gibraltar (11 oktober).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frank had zichzelf in de spiegel moeten kijken en hem tegen hem zelf in bescherming nemen. Dat je de ballen hebt om dit aan te nemen nadat je al zo vaak hebt gefaald. 0 management 0 leiderskwaliteiten. 0 inzicht. Hij heeft dit echt aan zichzelf te danken een natte vaatdoek is die. Hij zou deze klus nooit moeten nemen.En dan te bedenken dat er nog geen koppen zijn gerold bij de KNVB.

12 september 2021 om 11:55

Ik vind het niet raar dat Frank er in gestapt is. Op papier staat er een leuke spelersgroep, het ging goed onder Koeman dus misschien dat hij dacht op dezelfde golf verder te gaan. Ik ben het wel met je eens dat het vreemd is dat er geen koppen gerold zijn. Sinds 2014 gaat het al slecht die 2 jaar onder Koeman uitgezonderd. Die van Oostveen was natuurlijk al weg, maar de bezem moet eens door die hele organisatie.

12 september 2021 om 13:01

Naja dit was een cadeautje voor hem. Na redelijk mislukt te zijn in de VS was er eigenlijk geen mooie job meer voor hem. Snap wel dat die dit dan nog aangrijpt om z'n carrière te redden

12 september 2021 om 13:45

Hij was just niet mislukt in de VS. Daar deed hij het juist goed. Bij Inter en Crystal Palace een ander verhaal.

12 september 2021 om 14:00

Hij deed het zo goed daar dat ze hem 2 jaar later eruit hebben geflikkerd?

12 september 2021 om 16:37

Lag niet goed in de groep, het spel zag er niet uit zoals Atlanta voor ogen had maar qua resultaten deed hij het gewoon goed.

12 september 2021 om 14:52

Koeman zegt dit omdat hij een hekel heeft aan van Gaal. En een beetje de credits die van gaal nu krijgt afzwakken. En dus even laten merken dat hij de bondscoach was die het heel goed deed.

Jammer heeft hij niet nodig. concentreer je beter op Barca.

12 september 2021 om 15:01

Van gaal is slim en weet ook wel dat de publieke opinie aversie heeft tegen met name Veltman, Luuk de Jong en Promes in Oranje. speelt allemaal mee voor het "proces"

12 september 2021 om 15:37

Dit was voor Frank de kans om zijn carrière een nieuw leven in te blazen. Er was een goede spelersgroep. Hij had pech dat van Dijk zo lang geblesseerd was, want die is zo ongelofelijk belangrijk achterin. Daarnaast hielpen de situaties met Cillessen en van de Beek ook niet mee en werd hij vanaf het begin al compleet afgemaakt door de pers. De vervanger van van Dijk pakt onnodig rood tegen Tsjechie, waardoor we kansloos eraf gingen.

Een speler als Lang niet oproepen en dan iemand als Promes meenemen dan vraagt je er stiekem beetje zelf om

12 september 2021 om 12:07

Nee inderdaad, Lang had ons minstens naar de finale geschoten.
Lekker belangrijk je wie je als nummer 20 tm 25 in je selectie oproept, allemaal lood om oud ijzer.
Je moet simpelweg (1)duidelijkheid creeeren, (2)een systeem hanteren waarin de +/- 5 toppers die je hebt goed uit de verf komen en vanaf dan (3)moeten de spelers het doen. Alle drie mislukten op het EK.

12 september 2021 om 12:18

Weet niet of je beetje verstand hebt van Voetbal, maar aan alles zie je dat Lang echt een voetballer is ook. Veel beter dan andere spelers die in de selectie zaten. Met hem hadden we wel meer kans gemaakt. Hij kan uit het zelf wat forceren. Van de beek wel opgeroepen, koopmeiners zijn lieve jongens hoor maar dat zijn types waarmee je niet verder komt. maar lang kan wel echt ballen en heeft die agressieviteit wat je mist, maarja het is misschien niet een lieverdje maakt geen reet uit.

12 september 2021 om 12:18

Precies, laten we internationals niet meer selecteren op basis van hun sportieve prestaties want het maakt verder toch allemaal niet uit. Dat Stekelenburg wel meeging en Cillissen niet sloeg imo ook helemaal nergens op

12 september 2021 om 12:25

Precies. Bergwijn speelde ook weinig bij Spurs maar die jongen kan gewoon super goed voetballen. Dat zag je ook bij Danjuma. En ja dat lang nog steeds niet opgeroepen wordt slaat echt helemaal nergens op. Stel je voor we hadden die 3 spelers erbij op t flank is de kans we groter dat het beter ging toch. Verdediging met de vrij en de ligt toch wat minder. Zijn maatjes maar op t veld kunnen ze t niet heel goed samen. Had liever dan Timber gezien ipv de ligt en linksback liever een Malacia of Haps.

12 september 2021 om 12:31

Geef ook ff aan welke buitenspelers je van de vorige selectie dan niet zou selecteren ten faveure van Lang/Danjuma.

12 september 2021 om 12:35

Promes en toch wel Gakpo. Maar ik zou dan liever weghorst of de jong thuislaten en dan miss wel gakpo. De jong en weghorst zijn hetzelfde. Berghuis zou ik zwz wel meenemen want is een linkspoot en vond dat die we aardige dingen liet zien. Daarnaast kan Lang op 10 en daar is die vgm nog beter dan op t flank.

12 september 2021 om 12:35

@MrGuide Promes had er sowieso uit gekund

12 september 2021 om 13:18

Noem eens een sterke punt op van Promes? Ik kan er geen één bedenken. En dat is echt serieus.

12 september 2021 om 14:04

Ik heb het over de huidige selectie met Gakpo, Bergwijn, Berghuis. Mijn punt is dat al die buitenspelers qua niveau dicht bij elkaar liggen, rond top ED niveau. Deze drie of een Lang of Danjuma doet er niet veel toe.

Koeman heeft opzich gelijk, maar het is wel aan Frank de Boer om een systeem de bouwen waarbij iedereen zijn taken uitvoert. Als spelers dan hun meningen hebben over een bepaald systeem of speelwijze is dat leuk, maar uiteindelijk bepaald de coach. Daar is Louis van Gaal nu een goed voorbeeld van.

12 september 2021 om 13:47

Van Gaal speelt in feite hetzelfde. De spelers gaven ook niet bepaald thuis tegen Tsjechië. Malen met een gigantische misser rood de Ligt. De Boer is geen groots trainer ofzo maar het zit hem ook niet bepaald mee helaas.

12 september 2021 om 14:08

De Boer straalt ook helemaal niets uit. Ik denk dat echt dat de spelers hem niet altijd even serieus namen. Je kon het gewoon niet veel slechter doen dan de Boer. Wat dat betreft is het ook niet heel moeilijk voor van Gaal om Oranje weer een beetje aan de praat te krijgen denk ik. Gewoon alle neuzen weer dezelfde kant op, je ziet dat dit al voldoende is om weer 1e in de kwalificatie te staan.

12 september 2021 om 14:21

@melvin
Ik neem aan dat je ook wel het verschil ziet qua beleving van de spelers onder de Boer en van Gaal. Onder de Boer straalde de spelers niks uit , een beetje het zelfde als de Boer uitstraalt. natuurlijk kan hij die ballen er niet zelf inschieten , maar hij kon ook niet het uiterste uit deze ploeg halen; iets wat van Gaal wel weet te doen.

Ik denk wel dat je FdB de schuld van alles kunt geven. Zelden een trainer gezien die zo weinig autoriteit uitstraalt. Alles wat bij Ajax goed ging ooit, ging bij NL verkeerd. Goed dat we nu wel een echte leider voor de groep hebben.

12 september 2021 om 12:06

Ja, De Boer heeft al jaren laten zien over totaal geen enkele kwaliteit te beschikken. Tactisch ruk. Verre van attractief. Kan niet met mensen omgaan. Selecteert met een immense clubvoorkeur. Te bijzonder voor woorden. Ik was ook vrij sceptisch over Van Gaal, maar ik heb voor het eerst in tijden weer van Oranje genoten. Wat een genot om dit nu te zien nadat je het gekloot van Frank hebt moeten aanschouwen

12 september 2021 om 12:38

Waarom sceptisch over van Gaal? Van Gaal heeft bijna alles gewonnen,
maar ook alles meegemaakt en heeft ook weleens verloren. Is een leider en vaker bleken oude bondscoaches het prima te doen. Rinus Michels is de enige bondscoach ooit die een prijs wist te winnen voor NL. Waarom dan sceptisch over de aanstelling van van Gaal, omdat de spelers hem te streng vinden of dat Sneijder er geen vertrouwen in had?

12 september 2021 om 18:35

Nee, kortzichtige aannames heb je aan het eind. Hij was er enkele jaren uit. Is de jongste niet meer en ik was heel erg voor een jongere en verfrissende coach

12 september 2021 om 12:26

Het is toch ook wel vrij lachwekkend dat Koeman in eerste instantie aangeeft dat het ook aan de spelers ligt om vervolgens wel even te vermelden dat die spelers in zijn periode wél wisten waar ze naartoe gingen.

Op Van Dijk na heb je precies hetzelfde spelersmateriaal als het EK, en speel je tegen dezelfde niveau tegenstanders. Toch bijzonder hoe je qua spel zo kan verschillen.

12 september 2021 om 13:26

Ach, de wedstrijd tegen Noorwegen was ook flink ruk en een paar dagen later tegen Turkije was het feest. Zo ongeveer hetzelfde materiaal met slechts een paar dagen ertussen.

12 september 2021 om 13:58

Noorwegen was natuurlijk maar twee dagen voorbereidingstijd met een nieuwe coach/staf. Binnen een week waren alle stukjes op hun plek gevallen. De Boer had de groep een maand bij elkaar en zat totaal geen vooruitgang in.

Haha. Ik vind dit maar een smerig stukje. Lijken lieve woorden van Koeman, maar in het hele stuk komt verdekt naar voren dat de Boer het niet in de hand had volgens Koeman en het daar wel aan lag. Daarnaast lees je tussen woorden door dat goede trainers (zogenaamd trainers als hijzelf) alle gezichten van de Nl spelersgroep wel dezelfde kant op kan krijgen. Leuke is dat Koeman nooit een eindronde heeft gespeeld en tegen de kleinere landen waardeloos spel op de mat liet leggen door dit Nl elftal. We weten dus nog steeds niet hoe goed hij als Nl coach nou echt was.

12 september 2021 om 12:08

Koeman heeft wel aangetoond het beter te kunnen dan Frankie. Al denk ik dat Carlo Boszhard, Frans Duits of Astrid Joosten het ook niet minder hadden gedaan dan Frank, die al jaren aantoont een bijzonder slechte coach te zijn

12 september 2021 om 12:20

Kom op hoor. We wonnen onder Koeman van Frankrijk, Duitsland en Engeland en speelde gelijk tegen België met veel minder materiaal. Dat we niet de creativiteit hebben om de kleintjes even van de mat af te spelen daar kan Koeman weinig aan doen. Die baart de Oranje internationals niet zelf

12 september 2021 om 13:20

Je weet dat die wedstrijden voor een oefen toernooi waren he?
Of dacht je echt dat dat Blind die linksback speelde tegen Mbappe zo’n makkelijke avond had gehad, als Frankrijk er wel 100% voor was gegaan?

12 september 2021 om 13:29

Het gaat erom dat Koeman wel presteerde en volgens mij waren een aantal van die wedstrijden ook van invloed op de kwalificatie voor het EK. Koeman vergelijken met FdB is als een Mercedes 5 serie vergelijken met een Lada

12 september 2021 om 17:19

Dan heb ik liever een lada aangezien een mercedes 5 serie niet bestaat. 😂

12 september 2021 om 17:59

de Mercedes E Serie of BMW 5 serie dan, maar je snapt mijn punt

12 september 2021 om 13:09

Het komt erop neer dat je er blijkbaar van kunt maken wat je wilt. Echter wat jij beweert staat er niet. FdB heeft met Ajax prijzen gehaald, het voetbal was niet des Ajax. Daarna alleen maar gefaald, naar de media een man die draait en worstelt en met nietszeggend commentaar probeert te verantwoorden. De status als voetballer heeft hij als trainer in de verste verte niet en heeft dus gefaald door eigen handelen.

12 september 2021 om 13:17

Nou volgens mij is Koeman Europees Kampioen, dus hij heeft wel degelijk een eindronde gespeeld 😉 Maar snap je punt, je moet ook afvragen of je de mening van Koeman in dit geval moet vragen, hij zal het nooit goed doen.

Het verkeerd uitspreken van namen,Gapko. Menig naam zelfs verkeerd hebben. Promes inbrengen. Beginnen met Weghorst. FDB was ongeschikt ,is een tactisch onbenul en slecht manager. Blij met Louis.

De boer heeft het goed gedaan bij ajax, daarna 4 keer geflopt, wat hij had als status, in een klap, in Engeland Italië Amerika en bondscoach verspeeld, zal geen een club die nu in de rij staat nu voor hem, zo jammer.

12 september 2021 om 13:42

Goed gedaan bij Ajax moet je wel in perspectief plaatsen. Het waren wel echt de dark ages van het Nederlandse voetbal. psv en Feyenoord boden totaal geen weerstand. Kijk naar de puntenaantallen. Daar word je nu geen kampioen meer mee. Als Frank de boer met dat team van toen nu mee zou doen aan de eredivisie, zouden er zeker twee en waarschijnlijk drie clubs boven hem eindigen.

12 september 2021 om 13:48

PSV had juist een veel betere selectie dan Ajax toen. Ajax moest bijna elke keer een inhaalrace doen

12 september 2021 om 17:21

Ajax had destijds een selectie waar ze absoluut geen kampioen mee konden worden. Vooral psv had een top selectie. Was gewoon een echte top prestatie.

Het lag zeker wel voor een heel groot deel aan de Boer. Van Gaal is daarentegen ook wel 1 van de betere managers die ik ooit gezien heb, dus dat hij het slechter doet dan Louis neemt denk ik niemand hem echt kwalijk. Maar dat je elke keer zonder een plan, zonder inspiratie en zonder passie overkomt, dat neem ik hem wel kwalijk. De Boer is gewoon geen trainer. Misschien een assistent, maar als hoofdcoach ontbeert die elke vorm van charisma, persoonlijkheid en status. Het is pijnlijk om naar z'n interviews te luisteren, spelers zijn niet gemotiveerd en door z'n recente trackrecord zie ik het eigenlijk ook niet meer echt goed komen want er zullen altijd twijfels aan hem kleven.

We bezweken veel te makkelijk tegen de Tsjechen en kwamen nooit goed in de wedstrijd en dat valt FdB wel aan te rekenen, omdat het organisatorisch echt niet goed was. FdB had toch een paar zeperds gemaakt naar mijn mening zoals geen vervangers oproepen toen dat nog kon, de verandering naar 532 en basisspelers hebben als Van Aanholt en De Roon terwijl die niet consistent zijn. FdB valt het meest te verwijten maar De Ligt met één individuele actie ook. Gaat die lekker uit paniek handbal spelen. Door zijn kortsluiting gooide we die wedstrijd weg.

Tuurlijk moeten de spelers het doen maar het systeem van De Boer was echt slecht. Komt ook wel door die zeer korte voorbereiding maar dat is zijn eigen schuld. Hij had genoeg tijd en dan doet hij het pas 2 weken voor het eindtoernooi. En als al je bepalende spelers falen is het ook niet best met het gekozen systeem.

Met alles wat hij hier in het stukje zegt wijst hij wel duidelijk met de vinger naar Frank de Boer. Hij geeft niet aan waar het ook aan lag. Met zo'n uitspraak dat het ook aan de spelers ligt daar kan je niks mee. Zeker als hij dan vervolgd met de uitspraak dat onder hem meer duidelijkheid was en dat de spelers welke kant ze opgingen.
Als je nu ziet dat er veel meer beleving is bij de spelers dat geeft toch te denken. Volgens mij is dat te wijten aan de aanpak van Van Gaal.

Frank de Boer is de meest waardeloze trainer ooit. Zelfs mijn blinde oma had dat Ajax kampioen gemaakt. Maar even eerlijk, de mensen die Frank de Boer hebben aangesteld moeten solidair zijn en ook ontslag nemen! Wat een wanbeleid van de KNVB! DUS NEE NIET ALLES IS DE SCHULD VAN DE BOER! EERDER VAN DE KNVB!
frankie heeft allang bewezen dat hij een slechte trainer is! Bedankt voor weer een verneukt EK!

12 september 2021 om 17:23

Interessant dat een psv met een top selectie die 4 klasses beter was als ajax geen kampioen werd.

Ach, ik heb zelden zo'n slecht Nederlands elftal gezien als tegen Noorwegen en Montenegro. Maar ja, we winnen één wedstrijdje van de Turken die in hele slechte doen zijn en waar alles ons vanaf de eerste minuut mee zat. En we denken met terugwerkende kracht weer dat we Europees kampioen hadden kunnen worden. Nee, natuurlijk niet! Dat je uitgeschakeld werd door Tsjechië was de normaalste zaak van de wereld.

Verder is Koeman echt niet in de positie andere trainers te beoordelen. Hij maakt er bij Barcelona echt een potje van. En het is een publiek geheim dat als Barcelona afgelopen zomer wél geld had gehad. Meneer zijn koffers had kunnen pakken. Laat meneer zich lekker focussen op mogelijkheden om niet wéér 5-4-1 te hoeven spelen tegen clubs uit de degradatiezone met het grote Barcelona. Of hoe we dit seizoen in tegenstelling tot afgelopen jaargang Europees wél iets klaar gaan spelen. Maar goed, misschien dat Frank de Boer na de onvermijdelijke afgang van Koeman tegen Bayern even Barcelona kan analyseren. "Het was niet allemaal de schuld van Ronald Koeman."

Promes, De Roon, zijn echt spelers die er helemaal niets van kunnen.
De Roon vind ik vaak onzichtbaar, en alleen ballen afpakken vind ik niet genoeg. En het is ook niet zo dat hij daar een meester in is, zoals Kanté ofso.

En Promes, hij heeft 7 jaar lang het vertrouwen gekregen van alle coaches, ik heb
daar nooit iets in begrepen. Ik kan dan ieder argument weerleggen van iemand die mij kan vertellen waar hij goed in is, en waarom het team hem nodig heeft. Ik erger me mateloos aan hem. En dan heeft hij daarnaast ook nog ster allures alsof hij Ronaldo is. Sterallures kan ik wel hebben, maar dan moet je het wel waarmaken.

Daarnaast speelde Depay echt als een drol, heb hem nooit zo slecht zien spelen. En nee, heeft niets met systeem te maken. Van Gaal speelde ook met hetzelfde systeem.
Maar nee, iedere keer maar hopeloos proberen die acties, continue balverlies, kon geen medespeler aanspelen over 3 meter, schieten vanuit onmogelijke situaties.

Weghorst toont karakter, is een goede afmaker, maar kan ook verders echt helemaal niks.
Ik zag toch liever spelers erbij als Lang, El Ghazi of Bergwijn of Berghuis. Ok, die was er dan wel, maar kreeg ook geen kans.

Dan heb je nog Wijnaldum. Is dan wel erg ervaren, speelt bij wereld elftallen, maar is bij zn clubs altijd maar een waterdrager en was bij ons een nummer 10 en dan ook nog eens aanvoerder? Hij straalt ook totaal geen gezag uit, is helemaal geen leider. En dan met Wijnaldum en De Roon samen op het middenveld, saaier kan zowat niet. Totaal geen creativiteit.

Dit zijn toch dingen die je De Boer wel kunt aanrekenen, vind ik.
Met Van Dijk heb je natuurlijk pech, en ook pech met een Depay toen uit vorm, maarja, die moet je dan ook durven wisselen. En als je hem niet wilt wisselen omdat je verders geen gebrek aan creativiteit hebt, is dat ook aan De Boer te verwijten. Dan had je maar andere spelers moeten selecteren.

FdB vond ik al een slechte trainer toen ie nog bij Ajax zat, ondanks de kampioenschappen met maar liefst 70 punten uit 34 wedstrijden. Maar goed, als al zes jaar wachtende Ajax supporter was ik er blij mee toen (en nog). Maar FdB is een nurkse, eigenwijze Westfries die ermee begint dat alles moet zoals hij wil zonder naar zijn spelers te luisteren. Hij is de man die belangrijke spelers een kopje kleiner maakt en niet om kan gaan met moeilijke mensen. De man die Milic op de bank zet en Schöne in de spits, Boilesen aanvoerder maakt, ik kan wel doorgaan. Frank ziet het gewoon niet goed, dat is de samenvatting. Hij komt bij Inter en het moet vanaf dag één zoals hij wil. Spelers van 30+ moeten opeens in een heel ander systeem spelen waar ze helemaal niet voor geschikt zijn. Tegen De Graafschap presteert ie het om Milik te wisselen voor El Ghazi ipv ze allebei neer te zetten omdat er een doelpunt moest worden gemaakt. Reden: El Ghazi zou beter om kunnen gaan met de ruimtes die er lagen achter de defensie. Maar er was helemaal geen ruimte achter de defensie. Duarte tegen Salzburg laten debuteren op linksachter, waar ie nooit heeft gespeeld. FdB snapt gewoon niet dat die jongen dat niet kan.
Het beleid wat ie altijd heeft gevoerd heeft ie doorgevoerd bij het NL elftal. Cillissen thuis laten is natuurlijk gewoon idioot als je 2e keeper dichter tegen de 40 dan de 30 aan zit. Promes oproepen? Waarom in godsnaam? Gakpo een onder-21 door zijn neus boren en letterlijk nul minuten laten spelen, dan ben je gewoon een ongelooflijke lul die niets van psychologie snapt. Het voetbal onder FdB was bij Ajax al niet om aan te zien, Oranje liet ie doodleuk 5-3-2 spelen. Tegen C-landen nota bene. Waar zit je verstand? Nee, het is niet allemaal de schuld van FdB, daar heeft Koeman gelijk in. Maar dan toch zeker voor het grootste deel. Want ten eerste was ie niet zomaar 5e keus, ten tweede was niemand enthousiast toen ie werd aangesteld, neem van mij aan de spelersgroep ook niet. Maar goed, we moesten het ermee doen, al had de KNVB natuurlijk wel gewoon Van Gaal kunnen vragen. Maar die zijn ook stronteigenwijs en dan snap ik de klik met FdB wel achteraf.

12 september 2021 om 17:29

Bij ajax was het de eerste 1,5 gewoon goed. 2. Bij inter kreeg hij de opdracht om een ander systeem te gaan spelen. Daarvoor werd hij gehaald. Het was een fout van hem om te geloven dat hij hier de tijd voor kreeg. Hetzelfde gebeurde in engeland. Waarbij hij ook nog pech had dat de enige man die een goal kon maken geblesseerd was. Bij oranje heeft hij 1 fout gemaakt en dat is luisteren naar Nederland. 99,9% van de mensen wilde namelijk dat hij 532 ging spelen. Terwijl hijzelf en de spelers dit niet wilden. V gaal heeft tot heden 1 redelijk pot gespeeld. De 2 voorgaamde wedstrijden waren slechter dan slecht.

Ach, als we straks in de laatste kwalificatiewedstrijd thuis met 1-3 van Noorwegen verliezen en daardoor het WK niet halen, dan is van Gaal ook weer de grootste prutser ooit.

12 september 2021 om 13:59

Nee hoor, dan ligt hef aan Blind, heilige mr v Gaal kan niets fout doen. Winnen 1x van een lachwekkend slecht Turkije dat 0!!!punten haalt op een ek eindronde en alle simpele zielen denken dat NL wereldkampioen gaat worden.

Ik denk dat het wel de schuld is van Frank de Boer.
De communicatie was slecht. Hij kwam met bepaalde argumenten in de media aan waar niks van bleek te kloppen.

Verder heeft hij rare keuzes gemaakt. De Roon als basisspeler? Die komt echt tekort voor het nederlands elftal. En waarom zat Promes bij de selectie en kreeg hij nog regelmatig speeltijd?

En waarom heeft hij Cilissen weggestuurd vanwege corona? Merkwaardig.

En dan nog een aantal spelers afzeggen via een smsje. Waarom bel je ze niet even?

Het probleem met Frank is dat hij het niet door had dat hij een slechte trainer is en det ergste wat je als een slechte trainer kan doen is de spelers in de weglopen. Helaas is dat wat Frank deed met dat interessantdoenerij met 5-3-2.

Klopt niet alles maar wel heel veel. Frank de boer doet er goed aan om met pensioen te gaan. Die is alleen maar ajax gerelateerd

Ik constateer dat de Ligt bespaard word. Hij was degene die zijn focus verloor en met de hand naar de bal greep. Dit was wel een cruciaal keerpunt. Ik zie dat er zelden over gesproken wordt. Het had anders kunnen lopen voor Oranje als dit niet was gebeurd.

Afgezien van bovenstaande vond ik het wel een beetje chaotisch met Frank de Boer. Pas vanaf het EK kwamen de vastigheden in het elftal. Daarvoor steeds andere mensen, ander systeem etc.

Nou ja het grootste gedeelte ben ik met koeman eens, niet alles is de boer zijnn schuld. Ben het er mee eens dat het geen goede trainer is en bij ajax het alleen redelijk heeft gedaan.
Maar als ik dit afgelopen ek ool bvb een wijnaldum zie nou spijt me zeer dat ik het misschien zeg maar die heeft geen enkele wedstrijd fatsoenlijk gespeeld maar dat is er wel 1 als t fout gaat met de grootste bek.
En daarbij we misten ook een aantal belangrijke spelers en in sommige wedstrijden heb ik ook wel hele domme dingen gezien bvb de ligt die hand maakt omdat die op de bal valt en m maar pak omdat je ervan uitgaat dat je een vrije trap krijg, spijt me zeer maar zelfs de spelertjes in de jeugf fjes bvb doen dit niet. Dus ook veel persoonlijke fouten

Nee niet perse de schuld van alles geven maar wel veel op aanrekenen...

O.a. het niet consistent zijn met de selectie waarbij sommige spelers onterecht mee naar het EK zijn genomen t.o.v. spelers die wel mee moesten (op basis van zijn eigen criteria)

Het probleem is dat de boer niet open staat voor de dialoog met een spelersgroep. Dat zag je bij Inter, Palace, Atlanta en oranje. Alleen zijn plan telt en hij wijkt niet van zijn pad. Not a good plan

12 september 2021 om 17:32

Bij inter en palace moest hij van de leiding op een bepaalde manier spelen. Zijn fout was dat hij dit heeft geaccepteerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren