Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord meldt vertrek Haps; Björkan en Bradaric onhaalbaar als vervangers

Laatste update:

Ridgeciano Haps verruilt Feyenoord voor Venezia, zo bevestigt de Eredivisionist dinsdagavond via de officiële website. De transfer komt niet uit de lucht vallen: Gianluca Di Marzio maakte eerder al melding van een akkoord tussen de clubs. Venezia betaalt volgens de Italiaanse journalist en Feyenoord Transfermarkt 500.000 euro voor de 28-jarige vleugelverdediger, waarmee Feyenoord een fors verlies noteert.

Feyenoord telde in 2017 namelijk nog zes miljoen euro neer om Haps los te weken bij AZ. Mede door blessureleed werd zijn dienstverband in Rotterdam geen doorslaand succes. De concurrentiestrijd lijkt nu definitief te zijn gewonnen door Tyrell Malacia. Haps kwam in de afgelopen vier seizoenen tot 72 wedstrijden voor Feyenoord in de Eredivisie. Zijn contract liep nog door tot medio 2022, waardoor deze transferwindow voor Feyenoord het voorlaatste moment was om nog een transfersom aan Haps over te houden.

Eerder op de dinsdag doken er al berichten op over vergevorderde onderhandelingen tussen Feyenoord en Venezia. De Rotterdammers zijn nu dus tot een akkoord gekomen met de Serie A-club, waar ook voormalig Eredivisie-spelers Dennis Johnsen, Tyronne Ebuehi en Niki Mäenpää onder contract staan. Venezia promoveerde vorig seizoen naar het hoogste niveau en staat momenteel onderaan. Haps neemt via de website van Feyenoord afscheid van de supporters.

"Ik kijk met heel veel plezier terug op mijn tijd bij Feyenoord", geeft hij aan. "Ik heb in Rotterdam mooie momenten beleefd, prijzen gepakt en een mijlpaal bereikt met honderd duels in het eerste. Dat is me veel waard. Ik zal de club, de supporters en De Kuip enorm missen, maar ik blijf jullie intensief volgen. Nu is het tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan in een topcompetitie. Bedankt voor alles."

Als vervanger van Haps deden bij Feyenoord de namen van Fredrik André Björkan en Domagoj Bradaric de ronde. Björkan staat momenteel onder contract bij het Noorse Bodö/Glimt. Björkan was eind juni ook al in beeld bij Feyenoord, maar toen werden er geen contracten getekend. Bradaric is actief bij Lille OSC. Volgens RTV Rijnmond zal Björkan op zijn vroegst in de winter overkomen, terwijl het Algemeen Dagblad meldt dat Bradaric momenteel financieel onhaalbaar is. KRC Genk-huurling Cyriel Dessers wordt naar verwachting de laatste aanwinst van Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
31 augustus 2021 om 14:26

Niet gek toch. nog een jaar contract. Nooit een ontuitwisbare indruk achtergelaten. Fors salaris en komt niet meer in de plannen voor van slot. Dan bespaar je beter z'n salaris uit en vang je dit wisselgeld. En daarmee haal je een jonge opvolger. Tuurlijk hadden we hier meer van verwacht maar dit is op dit moment een prima oplossing

31 augustus 2021 om 14:42

Hoor net dat die jonge noor niet gaat komen.laten we hopen dat Feyenoord TM er een keer naast zit.

31 augustus 2021 om 14:45

Precies wat je zegt. Ik denk dat Haps waarschijnlijk wel 600-700 duizend euro per jaar op strijkt. Dat bespaar je nu ook. En voor een Haps die zo veel geblesseerd is met nog maar een 1jarig contract kun je echt niet meer dan een miljoeb krijgen. Dan liever de ruimte maken voor een nieuw talent of een ervaren speler die niet vaak geblesseerd is. Ik zou liever viergever op de bank zien bij Feyenoord dan Haps.

31 augustus 2021 om 14:50

Dan haal je hem op als z'n contract afloopt. (Hopelijk). Hendriks zou je dan als backup kunnen gebruiken achter Malacia. Maar wel als er een CV bij komt dan

31 augustus 2021 om 21:47

Nee hij is in de winterstop transfervrij. Zijn club speelt Europees en wil hem nu niet laten gaan

Triest zooitje weer. Feyenoord meer aanbiedingen dan de action. Al die spelers die gehaald zijn door hem, zijn weggaan voor niks behalve st Juste. Nog steeds aan het puinruimen voor wat hij veroorzaakt heeft.

31 augustus 2021 om 14:20

Wat moet je als Feyenoord dan, je hebt een speler die vaak geblesseerd was. Daarna voorbijgestreefd is en niet meer speelt, dan kan je toch moeilijk 10 miljoen vragen. Dan gaat hij transfervrij weg en betaal je nog wel een jaar zijn slaris. Daarnaast hij klaagde nooit en speelde zelfs tegen wil en dank ook nog vaak linksbuiten. Hier wilde hij niet staan, maar zonder al te veel gemor deed hij het. Toen V Geel hem kocht was de aankoop logisch, je ging de CL in en haalt toen 1 van de beste backs uit NL binnen. Niet gek en voor 6,5 miljoen toen niet overdreven veel geld. Dus dit zie ik niet als een foute aankoop of slechte verkoop. Dat het v Geel ten onrechte bewierookt is vanwege de titel ben ik het wel mee eens. We zien welke puinhopen er achtergelaten zijn. Zeker het niet inschrijven van een jong team in de KKD kost de club nu potentiele miljoenen.

31 augustus 2021 om 14:30

Tegen wil en dank linksbuiten? Hij mocht blij zijn dat hij minuten kreeg. Alternatief was op de bank/tribune

31 augustus 2021 om 14:58

Terwijl het een geweldige linksback is, Makallelelele. Dus logisch dat hij het niet wilde. Hij deed het wel, dus dan is er niets mis mee. Je kan je onvrede er wel over uiten, want hij is logischerwijs veel minder goed als buitenspeler.

31 augustus 2021 om 15:00

Maar nu doe je alsof hij mopperde en met tegenzin op de bank zit/zat. Maar het is toch niet gek dat linksbuiten niet zijn positie is en ook helemaal niet de positie waar hij zou willen spelen. Ieder heeft een voorkeur. Maar geen moment toen hij linksbuiten stond deed hij zijn best niet hij scoorde ook. Dus zonder mokken deed hij het, maar hij mag toch nog steeds de linksback plek ambiëren. Dus speelde hij tegen wil en dank op de linksbuiten.

31 augustus 2021 om 14:26

Slechts deels mee eens. Haps was toendertijd echt een revelatie op de linksback bij AZ. We waren maar al te blij dat ie door Feyenoord werd opgepikt. Voetballen kan ie wel, maar als je door blessures in 4 seizoenen slechts 72 wedstrijden speelt (nog geen 20 wedstrijden per seizoen omdat je altijd geblesseerd bent) en je reserve bent achter Malacia met een salaris die behoort tot de betere basisspelers dan is dit de beste keuze. Daarnaast had ie vorig jaar metale problemen en was het een prima backup, maar niet meer dan dat. Malacia streeft hem voorbij, kapitaal wordt binnengehaald met Bjorkan of vd Ven (en dan zal Hendriks denk ik linksback komen te spelen achter Malacia, wat ie bij NAC ook deed). Zo is dit het beste voor iedereen.

31 augustus 2021 om 14:35

Toentertijd prima aankoop idd maar in verkopen is van Geel nooit een ster geweest dat bedoel ik ook. Larsson weg voor een fooitje, spelers vaak transfervrij weg.

31 augustus 2021 om 14:54

Van Geel heeft Haps niet verkocht. Ik lees een hoop frustratie, maar echt logica zit er niet in je reacties.

31 augustus 2021 om 15:13

In de periode dat die er was. Noem een paar spelers die die gehaald heeft en die verkocht zijn voor een goed bedrag? Dan kom je niet ver.

31 augustus 2021 om 15:24

Janmaat, Pelle, Boetius, Larsson en Immers. Dan heb je het rijtje zo'n beetje wel gehad. Verkooptechnisch waren de prijzen voor Wijnaldum, Fer, de Vrij, Indi, Kongolo, Clasie, Karsdorp en Vilhena ook niet verkeerd trouwens.

31 augustus 2021 om 15:59

Bijna heel dat rijtje wat je noemt is eigen jeugd. De aankopen die Van Geel deed leverde zelden een grote winst op

31 augustus 2021 om 16:08

Wellicht zit ik ernaast maar ik ken sowieso weinig aankopen van Feyenoord die veel geld hebben opgeleverd.. dit is niet perse aan van geel te wijten?

31 augustus 2021 om 16:12

Kanttekening: Feyenoord had al een talentvolle selectie, dus relatief ervaren spelers halen was ook nodig.

31 augustus 2021 om 17:01

@Japie: de eerste 4 namen zijn aankopen, de rest is eigen jeugd idd. Die zijn tegen prima prijzen vertrokken. Even om het voor jou duidelijk op te schrijven voordat je bedenkt dat ik het beleid van van Geel perfect vond: boven me stelt iemand een vraag waar ik antwoord op geef.

31 augustus 2021 om 18:32

Je zegt zelf dat het in de tijd van van geel een prima aankoop was, zeikt over het bedrag waarvoor het verkocht is en koppelt dat weer aan van geel die niks met de verkoop te maken heeft gehad.. Warrig verhaal waarin je gewoon van Geel lijkt te willen bashen zonder daar nu echt argumenten voor te hebben die met dit topic te maken hebben.

31 augustus 2021 om 18:57

Ach, populaire zondebok. Als lerfr12 stelt dat vGeel nooit een ster is geweest in verkopen dan weet je dat hij dat niet genuanceerd bedoelt. Ik blijf erbij dat het niet verkopen van Jorgensen een onverantwoorde blunder was, maar verder kan ik er weinig verzinnen.

31 augustus 2021 om 14:41

Ik snap dat de clubs misschien niet meer in de rij staan voor Haps, maar voor 5 ton had je hem net zo goed bij de selectie kunnen houden. Als vdven en Bjørkan niet gaan lukken zit je opeens ook extreem krap in de achterste linie.

Wat betreft vgeel, valt de balans financieel trouwens wel mee (sportief niet natuurlijk). Als je de waarde van Sini optelt bij wat er is gevangen voor st Juste, Larsson, Amrabat en Haps dan kom je denk ik wel boven de 26 mln uit.

Ik maak me meer zorgen over de enorme exodus bij Feyenoord momenteel. De selectie was al niet ruim, maar wordt steeds krapper. Haps en Burger waren wel spelers die al officiële minuten hebben gemaakt.

31 augustus 2021 om 14:51

Bedoelt u met 'grindtegel' DHR Van Geel die Feyenoord van een vrijwel faillissement gered heeft en uiteindelijk een selectie heeft samengesteld waar 2x een beker, 2x een super cup en 1x een landskampioenschap is behaald?

Dat hij het laatste seizoen niet juist heeft geacteerd is zeker een feit, maar iets meer respect zou wel op zijn plaats zijn in dezen.

31 augustus 2021 om 16:14

Die bedoelt hij ja, die man die alleen maar te horen krijgt dat hij Feyenoord verziekt heeft, terwijl hij heel veel goede dingen gedaan heeft. Helaas, men vergeet snel

31 augustus 2021 om 16:20

Ik vind dat @voetbalzone deze reactie dan ook moet verwijderen. Om het minst of geringste word je reactie verwijderd en krijg je punten (waarvoor ze dienen geen idee) in mindering gebracht. Dat lijkt me zeer op zn plaats bij zulke beledigingen.

31 augustus 2021 om 15:39

Wat een belediging zeg, de 'grindtegel'. Volgens mij is het niet nodig om een ander op zijn uiterlijk te beoordelen en getuigt het van weinig intelligentie om dat wel te doen.

31 augustus 2021 om 15:50

Volgens mij zijn de aankopen van Van Geel in 17-18 bijna allemaal voor evenveel of meer vertrokken: St. Juste (4,8 mil), Larsson (4mil), Amrabat (4 mil), Boetius (1,5 mil). Alleen Haps niet. Maar dat vond ik destijds een hele goed aankoop. Door blessures, aflopend contract, en mentale problemen houd je er nu geen geld aan over. tsja, er zijn zeker dingen die ik Van Geel kwalijk neem, maar de transfer van Haps is er niet een van.

Edit: ik zie nu dat Amrabat voor 2,5 mil is vertrokken. Larsson voor 5. Boetius voor 3,5 mil. St juste voor 8mil.

31 augustus 2021 om 18:57

Dit is niet helemaal terecht. Haps, St Juste, Larsson, Amrabat waren goede aankopen na het kampioenschap. Ik hoorde Johan Derksen nog zeggen bij VI: Feyenoord is de winnaar deze zomer op de transfermarkt. Zo voelde het ook voor iedereen. Haps, St, Juste en Amrabat waren echt top aankopen. Ik had ook verwacht dat deze spelers voor veel geld zouden worden doorverkocht.

31 augustus 2021 om 19:40

Zelfs Derksen zei inderdaad dat Feyenoord de titel zou prolongeren. En zo onlogisch was dat niet, want alleen op de rechtsbackpositie werd Feyenoord aantoonbaar minder. Iedereen stond bij al die aankopen te juichen

Deze jongen heeft 6 miljoen gekost en nu houd je vervolgens 1/12 daarvan over.

31 augustus 2021 om 14:14

Ben al lang blij dat dit soort spelers nu worden verkocht en niet tot het einde blijven rondhangen dat ze voor niks weglopen

Hij is ook nooit fit geweest dus het ligt echt niet alleen aan Feyenoord

31 augustus 2021 om 14:28

Dat is het risico.. Een grotere kostenpost is om hem te behouden en een backup voor de backup op de linksback te halen omdat die backup altijd geblesseerd is. Dan heb je 3 man voor 1 positie. Dan maar laten gaan. Misschien spelen z'n mentale problemen van vorig seizoen ook nog mee. Toen lag ie er ook een tijdje uit.

Vind dit persoonlijk echt doodzonde en wederom kapitaalvernietiging.
Haps heeft echt de pech gehad met blessures en gaat nu Malacia er niet meer uitspelen. Voor de bank vind ik hem persoonlijk te goed.
Dood en doodzonde maar ja er moet doorgebouwd worden.

31 augustus 2021 om 14:20

Inderdaad, pure kapitaalvernietiging. Heb het de laatste dagen rondom Feyenoord al vaker gezegd. Het wordt tijd dat spelers op hun hoogtepunt van de hand gedaan worden, met lak aan de opinie van het publiek. Het momentum rondom Haps lag volgens mij vorig jaar en dan had je er tussen de 5-10m voor kunnen vangen, nu een fooi. Jörgensen en Berghuis eigenlijk vergelijkbare situaties, hopelijk voorkomen ze dat met Senesi en cashen ze als het kan. Je moet niet bang zijn om je beste spelers te verkopen, dat is het lot van een club uit Nederland.

31 augustus 2021 om 15:16

@masterapie
Het momentum van Haps was er in 2017/2018 toen er CL werd gespeeld waar die zich redelijk staande houden. Sindsdien is Malacia langszij gekomen en ging Haps achteruit. Waar jij vorig jaar vandaan haalt met 5-10M, is vrij apart, juist omdat hij vooral zijn minuten maakte als backup van Malacia of als linksbuiten.

31 augustus 2021 om 15:19

Het exacte moment wist ik niet meer precies zoals ik al aangaf. Hoe dan ook, wanneer het ook was, Feyenoord moet gretiger worden om te cashen wanneer het kan. Bouwen aan de club begint met centen, daarna kan je steeds langer kwaliteit aan je binden.

31 augustus 2021 om 18:52

Wat is er precies kapitaalvernietiging? Haps is gewoon niet meer waard geworden en heeft bovendien een kort contract. Als hij z'n lijn van het begin door had gezet en fit was gebleven, had je misschien 15 miljoen gekregen voor deze speler. Kapitaalvernietiging klinkt alsof je vindt dat Feyenoord er schuldig aan is, maar dit heeft toch overduidelijk met blessures te maken. Of bedoel je kapitaalvernietiging door die vervelende knie?

1 september 2021 om 08:56

@shorty, kapitaalvernietiging door 'm niet te verkopen na z'n CL-seizoen

31 augustus 2021 om 14:25

Zonde voor Haps en Feyenoord dat het uiteindelijk geen geslaagd avontuur is geworden. Ik vond hem bij AZ echt geweldig. Hij bleef maar opstomen, iedere week 90 minuten lang. Hij raakte toen ook nooit geblesseerd, dus het is erg ongelukkig voor Feyenoord dat hij daarna zo blessuregevoelig is geworden. Ik vond het wel onverstandig dat Advocaat hem ook geregeld op linksbuiten zette, dat is niets voor hem. Voor hem is een vertrek wel het beste, want Malacia is hem nu voorbij. Een half miljoen is inderdaad wel echt weinig.

Mooiste shirt van het jaar dragen. Op die van Atletico Mineiro na wellicht.

31 augustus 2021 om 14:19

Zeker mooi shirt, mooiste denk ik niet. Vind het wel apart hoe Italiaanse voetbalshirts vaak gepresenteerd worden met modellen die het dragen alsof ze naar een sjiek diner gaan. Het uitshirt vind ik minder geslaagd..

31 augustus 2021 om 14:25

GroeneKat.. Complimenten voor je uitmuntende smaak! Persoonlijk vond die van vorig jaar nog net wat mooier, maar ook wel fijn dat ze nu het Italiaanse kappa als merk hebben

Het verkoopteam bij Feyenoord mag nog wel wat versterkt worden. Feyenoord geeft alles bijna gratis weg.

31 augustus 2021 om 14:09

Wat moeten die gaan doen dan, andere clubs bedreigen? Misschien dat je in de onderhandelingen een beetje ruimte hebt voor strategie, maar het is niet zo dat een andere TD hier 3 miljoen voor had kunnen krijgen. Het probleem bij Feyenoord zit 'm veel meer in de scouting/beleid, en dat geen jonge spelers excelleren/in de spotlights komen. Daar komt nu hopelijk verandering in.

31 augustus 2021 om 14:18

We hadden een puinhoop onder Sjaak Troost. Hoe bedenk je het om een TD te ontslaan en geen nieuwe te kunnen halen.
En dan iemand van de RVC TD te maken bizar!
Koevermans is nu uit niets algemeen directeur omdat we niemand konden vinden.

31 augustus 2021 om 14:16

De spelers drukken op het salarishuis. We hebben jaren matige aankopen teveel salaris gegeven. Iedereen weet dat feyenoord ruimte wilt maken in het salarishuis zodat er versterkingen komen.
Een club weet welke onderhandelingspositie ze hebben.
Als je de spelers houd heb je alleen matige spelers op de bank met veelste te hoog salaris.
Want je investering krijg je in miljard jar terug.
Haps heeft gewoon pech trouwens. Had wat blesurres en als hij speelde was hij altijd goed.
Maar wie had gedacht dat Malacia na zijn debuut onder Gio zo goed zou worden zou je uitlachen.
Als je twee gelijkwaardige spelers hebt wie zet je dan in de basis.
Ik zou dan voor de jeugd anders loopt Malacia gratis weg.

Goed om te zien dat er deze zomer flink wordt opgeruimd bij Feyenoord. 500.000 is niet veel, maar ik ben hem liever kwijt.

Er moet wel echt nog wat bijkomen in de breedte.. als je zag wat er zondag allemaal op de bank zat.. kan echt niet

31 augustus 2021 om 14:07

Als hij maar 5 ton oplevert kun je hem net zo goed houden.

31 augustus 2021 om 14:07

Nee het draait meer om het salaris dan de transfersom. Hij was qua salaris erg duur schijnt

31 augustus 2021 om 14:08

En dan hou je volgend jaar 0,- over? Dan beter die half miljoen pakken en Bjorkan gratis ophalen

31 augustus 2021 om 14:10

@tvl

Ja? Want hij voetbalt voor een appel en een ei zeker!

Doorselecteren, financiële ruimte creëren en bouwen! Arnesen is uitstekend bezig!

31 augustus 2021 om 22:23

Pak je telraam maar erbij.. Je krijgt nu 5 ton van Venezia en je bespaart 7 ton salaris. Zie daar heb je 1,2 miljoen voor een speler die op te vangen is met eigen middelen (Hendriks kan ook op linksback).

31 augustus 2021 om 22:48

@wazza. Als je 7 ton bespaart ‘heb’ je dat natuurlijk niet. Je moet (of je doet het niet natuurlijk en hebt een nog dunnere selectie) wel een vervanger halen.

31 augustus 2021 om 23:42

@JustinMorris klopt maar je hebt ook Hendriks die daar kan spelen. Stond ie vorig jaar ook geregeld bij NAC. En over Hall hoor ik niemand over maar die sluit straks ook weer aan bij de selectie als back, waardoor Geertruida zich kan focussen als centrale verdediger. Al met al zijn er intern best wat mogelijkheden.

31 augustus 2021 om 14:13

Maar waarom ben je hem liever kwijt dan? Je zegt in hetzelfde bericht dat er voor de breedte nog wat bij moet. Haps leek me nou typisch een speler die voor de breedte wel lekker is om erbij te hebben als Feyenoord zijnde.. Nu geef je hem zo ongeveer weg bij een pakje boter.

31 augustus 2021 om 14:38

Omdat Haps het laatste jaar niks toevoegde op het veld, met zijn salaris kwijt kan je denk ik 2 betere bankzitters halen

31 augustus 2021 om 14:45

Twee betere spelers halen voor hetzelfde geld als Haps, ik hoop het voor je (nouja niet echt ), maar ik vraag het me af hoor. We zullen zien.

Is dit een grap? 5 ton?

Ergens heel erg zonde, want ik vind m een van de beste spelers van Feyenoord. Op vrijwel elke andere positie had hij met zijn kwaliteit gewoon een basisplek gehad. Het is dat Malacia ook erg goed is en gewoon veel meer waarde vertegenwoordigt, dat is zijn pech. Als ik Ajax/psv was geweest had ik t bij hem geprobeerd. Het is dat ie bij Feyenoord erg vaak geblesseerd is geweest tot nog toe, anders weet ik ook wel zeker dat ie Oranje had gehaald.

Ik had toch wel gehoopt op een bedrag van 7 cijfers, voor de komma

Voor dat schamele bedrag had je hem er beter een jaar bij kunnen houden. Het is niet dat je overloopt van de kwaliteit op de bank.

31 augustus 2021 om 14:12

Nee dat is Feyenoord veel te vaak overkomen dat spelers zomaar voor niks de deur uit liepen. Nu vang je tenminste nog wat

31 augustus 2021 om 14:31

Sorry hoor, maar je moet überhaupt niet in deze situatie komen. Ofwel ingaan op boden bij langere contracten of eerder verlengen met spelers en langere contractduren aangaan. En wat betreft het punt dat je nu ‘in ieder geval wat’ vangt: met die instelling kom je ook nooit verder Europees gezien. Als je daadwerkelijk aan je status werkt zijn er ook wel weer transfervrije spelers op te pikken ergens anders.

31 augustus 2021 om 14:34

makkelijk praten is dat. Haps ook veel gebleseerd geweest

31 augustus 2021 om 15:15

Je kan hem nu beter verkopen en voor hetzelfde geld die Bjorkan bijv kopen. Qua salaris zal je minder kwijt zijn en dan staat de opvolger van Malacia al klaar.
Wat jellert zegt, feyenoord heeft vaak zat mensen transfervrij de deur uit laten gaan, nu kan je al doorselecteren met een jongere vervanger.

31 augustus 2021 om 14:12

Precies, met de Europese wedstrijden erbij kunnen wij iedereen gebruiken. En hij is (was) nog steeds een van de betere speler. Hopelijk komen ze nog met versterkingen, waardoor dit misschien toch nog een logische zet is geweest. Maar pfff wat doet Feyenoord slecht zaken zeg!

Dat is niet veel... mocht je ook 5 ton voor de vervanger uitgeven ga je er 6 jongere jaren op vooruit en iemand die misschien komende seizoen genoegen neemt met een paar invalbeurten. Salaris van Haps zal ook wel een grote kostenpost zijn geweest, verder is Feyenoord nog steeds niet in de positie om met dit soort transfers is lekker achterover te leunen. Nog 2-3 jaar, dan kunnen we goed verkopen, nu nog even afzien.

pfff dat had best wat meer mogen zijn. maargoed met burger en haps heb je nu 1.2 mil om Bjorkan en Kitolano op te halen.

31 augustus 2021 om 22:25

Eens en ook qua salaris komt er ruimte vrij. Venezia maakt 5 ton over voor Haps en je bespaart ook 7 ton salaris, dus dat is al 1,2 miljoen. Met Burger erbij komt er dus 2 tot 2,2 miljoen binnen. Dat is in ieder geval goed geld om wat te kunnen doen.

Wat gaat Feyenoord in godsnaam nog halen? Haps & Burger vertrekken nog en ze hebben nu alleen Reiss-Nelson gehaald in de laatste week?

Spoeling is echt heel erg dun en het programma is druk, ben bang dat de meeste Feyenoorders zich toch lichtelijk zorgen maken over de breedte in de selectie.

31 augustus 2021 om 14:17

Als je ziet wat ze in de laatste 48 uur aan spelers verkopen, neem ik aan dat ze in zo'n korte tijd ook wel spelers kunnen halen... Achter de schermen is het vaak al langer bezig hè

31 augustus 2021 om 14:17

Ik zit me ook te verbazen. Niet dat ze Haps nou zo hard nodig hebben, maar de spoeling was al dun, en Haps (en Burger) waren juist de spelers die je er nog enigszins in kon zetten. Nu moeten ze bij de eerst wissel al met een jeugdspeler beginnen. Laat staan als je onverhoopt een blessure of 3 hebt.

Ik hoop dat dit de laatste transferperiode is waar we dit soort spelers voor zo weinig laten gaan. Het is nu echt de bezemwagen door de selectie heen.

Waarschijnlijk is dit geld nodig om een paar transfers vandaag af te ronden en hij loopt anders voor helemaal niks weg

Hij is ook amper fit geweest in zijn Feyenoord tijd dus ik snap het wel

Feyenoord moet niet alles wegdoen,straks heb je niemand met wat ervaring op de bank zitten,met dat jonge grut ga je het niet redden moet wel wat bij⚽⚽

Ik snap deze niet goed. Haps lijkt me juist een prima speler voor de breedte. Hij heeft wat pech gehad, maar hij zit toch wel ongeveer op het niveua wat Feyenoord kan/wil nastreven op het gebied van wisselspelers? Als je er dan nog een goeie prijs voor zou krijgen snapte ik het wel, maar 500.000...

31 augustus 2021 om 14:17

Verdient veel voor een bankzitter

31 augustus 2021 om 14:40

Wij kunnen niet zoals Ajax 4 miljoen salaris aan een bankzitter spenderen. Sterker nog, Ajax tikt gewoon 7 miljoen af aan Utrecht voor een back-up van een back-up. Zelfs in de hoogtijdagen heeft Feyenoord zich dat nooit kunnen veroorloven.

Zelfs PSV is op dat gebied ver weg die 2,5 miljoen huur betaald voor een back-up van Zahavi.

Met deze verkoop bespaar je ruim een miljoen salaris en hou je misschien in de toekomst er nog een leuke som aan over. Tenminste ik mag aannemen dat ze een flinke doorverkoopclausule hebben bedongen voor de schamele transfervergoeding.

31 augustus 2021 om 14:46

Je hebt het toch niet over Klaiber? Ten eerste heeft die 4,5 miljoen gekost, geen 7 en ten tweede was hij de eerste back-up op het moment van aankoop. Alleen Mazroui was er toen.

31 augustus 2021 om 14:18

Haps loopt uit zn contract.

31 augustus 2021 om 14:24

Snap ik, maar je verkoopt hem nu alsnog voor bijna niks. Hij zal zoals Jellert18 aangeeft wel erg duur zijn qua salaris, maar ik geloof dat ik hem anders gewoon had gehouden of had geprobeerd bij te laten tekenen. Ik heb het altijd wel een aardige speler gevonden. Een beetje grillig misschien, maar voor de breedte van de selectie lijkt het me prima om hem erbij te hebben. Hij kan ook zowel op de back voor Malacia als op de vleugel voor Sinistera spelen, mochten er blessures of schorsingen zijn.

31 augustus 2021 om 14:53

Ze hebben voor de breedte iemand anders op het oog die een stuk jonger is en van de winter transfervrij over kan komen. Tot die tijd kunnen Malacia en Hendriks het prima invullen.

31 augustus 2021 om 14:22

Zal wel een door verkoop regeling aanhangen. Even heel simpel besparing van1,3 milj en nog later een door verkoop percentage vangen. In COVID tijd gewoon een slimme zet. Iedereen had het liever anders gezien. Maar Feyenoord schrijft volgend jaar al weer zwarte cijfers. Dat is belangrijker voor de club.

31 augustus 2021 om 14:26

Tja ik weet het niet, is het beter om je (totale) selectie in de breedte te verzwakken? Dat geld win je ook terug als je Europees voetbal haalt.

31 augustus 2021 om 14:32

Klopt maar dit is ook een wens van de investeerders. Dus wie weet waar dit in de komende maanden naar toe leidt

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het spelersbudget van Feyenoord. iedereen papagaait elkaar maar na dat er bij Feyenoord geen geld is maar ik vermoed dat ze gewoon nog het derde budget van Nederland hebben en nog altijd ruim het dubbele van bijvoorbeeld AZ of Utrecht. Maar ik zou het graag iets preciezer weten.

31 augustus 2021 om 14:23

Cijfers over begrotingen kun je overal vinden maar spelersbudget is wat lastiger. Salarissen en ruimte voor transfersommen is altijd ook weer een verschil. Qua salarissen is er flink wat verdwenen bij Feyenoord, maar het is niet zo dat ze meteen miljoenen hebben om transfersommen te betalen. Maar qua salarissen zullen ze vast nog een eindje boven AZ en Utrecht zitten neem ik aan.

Een behoorlijk karig bedrag voor een speler als Haps. Zijn contract liep natuurlijk af maar ik had stiekem toch wel iets meer gehoopt. Nou kan het bedrag nog oplopen, maar dat zal vast ook geen vetpot zijn. Ontzettend jammer natuurlijk. Het scheelt wel een hele hoop in het salarishuis. En Bjorkan zit in hetzelfde schuitje, zijn contract loopt ook af, dus die kost sowieso minder dan wat we nu voor Haps hebben gevangen. Al met al verdient Frank wel een pluim hoor. Je kan er wat van vinden dat Feyenoord haast een filantropische instelling is, want de opgehaalde transfersommen zijn alles behalve indrukwekkend. Alleen als je ziet dat er pakweg 17 spelers zijn vertrokken in een transferperiode, waarvan het merendeel zeer tot middelmatige spelers waren. Dan ben ik toch ontzettend blij met de weg die is ingeslagen. Feyenoord maakt gebruik van scouts, ein-de-lijk! Dit nooit meer a.u.b! Jammer dat Diemers en Teixeira nog onder contract staan maar die komen van zelf een keer aan de beurt. Goed, we verkopen dus vandaag nog Burger en Haps. Daar komen waarschijnlijk Bjorkan én v/d Ven voor terug. Twee spelers waar ik toch wel blij van wordt, met name de laatste! Arnesen moet echter nog flink aan de bak want hij verhuurd Bozenik en verkoopt Jorgensen voor een appel en een ei. Het kan niet zo zijn dat daar niet een spits voor terug komt. Als we weer een seizoen lang met een Linssen in de spits moeten spelen, dan vind ik dat toch wel zéér teleurstellend. Die spits moet hoe dan ook komen. Desnoods huur je Gaich van CSKA met een optie tot koop. Mocht het lukken, en de tijd wordt wel heeeeel erg krap, dan ben ik dik en dik tevreden.

Hoe kan je hier ooit mee akkoord gaan? Je kan op hem veel meer geld pakken.....

Iedereen is hier maar aan het klagen dat hij maar voor 5 ton verkocht wordt. Misschien moeten die mensen de realiteit eens onder ogen zien. Haps is een potentie een uitstekende linksback maar is in al die jaren altijd ziek, zwak of misselijk geweest. Ondertussen hebben wij met Malacia een goed alternatief in huis. Haps stond voor een dusdanig salaris op de loonlijst dat hij met nog een jaar te gaan overbodig was. Volgend jaar was hij transfervrij de deur uitgelopen en hadden we nog een jaar een riant salaris moeten betalen voor een wisselspeler. Prima beleid in mijn ogen!

31 augustus 2021 om 15:05

Het is al een meevaller dat je er nog 5 ton voor krijgt. Feyenoord moet van zijn salaris af en er zal niet al te veel belangstelling zijn. Waarom zou je dan als Venezia 5 ton gaan betalen voor zo'n speler?

Pech gehad met blessure's maar ook nooit echt op de juiste positie gebruikt. Zonde

31 augustus 2021 om 14:48

Hij is 3,5 jaar als linksback gebruikt, tenminste als die fit was. En dat was 5 wedstrijden per seizoen. Malacia heeft zelfs pas op de plaats gemaakt toen Haps weer eens een keer fit was. Na de 2e keer langdurige absentie is het Haps niet gelukt om Malacia uit de basis te spelen en werd toen of als linksback gebruikt als Malacia werd gewisseld, maar meestal als linksbuiten (wat hij overigens nog helemaal niet zo slecht deed).

Te blessure gevoelig. Als je hem nu niet verkoopt dan gaat hij volgend jaar transfervrij de deur uit. En als back-up zeker een goede speler alleen qua salaris veelste duur blijkbaar. Het is niet anders.

Haps speelt over een paar jaar bij Italiaanse subtopper. Helaas dat feyenoord hem niet heeft kunnen behouden. Hopelijk een goede doorverkooppercentage. Vindt het echt een goeie speler, maar helaas blessure gevoelig.

500.000 voor Haps, man man wat ellendig. Als hij dit jaar niet teveel geblesseerd is gaat hij volgend seizoen naar een subtopper voor minstens 6 miljoen. Nog steeds jammer dat Feyenoord 2 goede linksbacks hebben die niet op andere posities kunnen/willen spelen.

Voor dat geld had ik hem erbij gehouden.... Lijkt mij dat je nu op zoek moet naar een vervanger, je zelf ook weer een transfersom kwijt bent en dan is het maar afwachten wat je ervoor terugkrijgt... Maar goed, misschien was dit geld en de besparing in salaris wel nodig om iemand anders te kunnen halen/nodig vanuit financieel oogpunt.

31 augustus 2021 om 15:24

Denk het laatste inderdaad, als je dit bedrag in het potje Van De Ven kan stoppen ben je spekkoper. Daarnaast was het natuurlijk ook niet een jongen waar je op kan rekenen als vervanger. Naast zijn bekende fysieke problemen heeft hij er afgelopen jaar natuurlijk ook nog maanden uitgelegen met mentale problemen. Zat echt enorm veel potentie in die jongen, maar uiteindelijk heeft hij nooit meer dan 50 van een seizoen gespeeld.

Dat is lekker afschrijven zo. Ik vind Haps toch echt wel beter dan 5 ton. Als zelfs Burger voor een hoger bedrag weggaat....

Ik had eigenlijk verwacht dat Feyenoord wel een miljoen of 3/5 zou overhouden, ondanks zijn eenjarig contract.

31 augustus 2021 om 15:53

Waarom? Die jongen is eigenlijk totaal geflopt en speelt gemiddeld zo'n 15-20 wedstrijden per seizoen. Ook vrij snel voorbij gestreefd door Malacia. Ik ben persoonlijk blij dat hij niet over een jaar transfervrij vertrekt.

31 augustus 2021 om 15:57

Ach komop zeg, het is niet zo dat deze speler totaal niets kan ofzo.
kwaliteiten heeft hij echt wel, en ja malacia is zeker beter, maar advocaat heeft hem ook als speler verkracht door hem op linksbuiten te posteren waar hij totaal niet thuishoort.

Dit is btw geen aanval op jou of Feyenoord, maar vind het echt bizar weinig geld voor speler van de derde grootste club van Nederland

31 augustus 2021 om 16:22

Tja, het is misschien veelzeggend dat Venezia de enige club is die überhaupt interesse heeft getoond. Vijf ton voor een wisselspeler die de laatste jaren voortdurende kampte met fysieke- en mentale klachten en met een contract wat slechts een jaar doorloopt is wat mij betreft gewoon prima. Als je dan ook nog een miljoen aan salaris kan besparen, is dit een no-brainer.

Ontzettend zonde dat het door blessures er nooit uitgekomen is. Vindt Haps mits fit echt wel een goede back. Alleen het probleem is dat hij bijna nooit fit is.
Aankoop was toen der tijd wel te begrijpen. Nu gelukkig nog iets kunnen pakken en een salaris minder op de loonlijst.

Lekker dan. Alles in de uitverkoop en dan kom je met Dessers aanzetten. Minpuntje voor Frank.

Wat een beleid weer, met 1 linksback en 2, 5 centrale verdedigers het seizoen in. 1 blessure en er komt weer een verliesreeks van 6 weken aan. Top Frank!

Haps is toch wel ietsje meer waard dan 5k,die moest zeker weg niet goed gedaan door Feyenoord aangezien vdVen voor paar miljoen weg is bij Volendam..⚽⚽

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren