The Athletic: West Ham United niet geïnteresseerd in Tagliafico

Maandag, 30 augustus 2021 om 19:46Mart van Mourik • Laatste update: 20:05

West Ham United gaat Nicolás Tagliafico in deze transferperiode niet overnemen van Ajax, zo meldt het doorgaans goed geïnformeerde The Athletic maandagavond. Eerder op de dag berichtte De Telegraaf over een akkoord tussen Ajax en the Hammers over een transfer van de Argentijnse linksback, maar de sportwebsite meent dat de Londenaren niet geïnteresseerd zijn in de diensten van Tagliafico. De linksachter zou wel zijn aangeboden, zo klinkt het.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

70 reacties (laatste reactie door janssen)
30 augustus 2021 om 19:50

Als ik West Ham was zou ik ook lekker verder kijken. Ben zelf heel erg blij als we Tagliafico nog een jaar kunnen behouden. Veel mensen doen alsof Tagliafico slecht is, maar hij is nog steeds Europese subtop.

Begrijp echt niet waarom veel mensen ineens doen alsof hij een matige back is. Die kritiek is zwaar overtroffen. Ja, "het nieuwe" is ervanaf, maar hij is in mijn ogen nog steeds Europese subtop. Zo'n back gaan wij echt niet zomaar kunnen vervangen door een gelijkwaardige speler.

30 augustus 2021 om 21:19

12 mln. is leuk. Maar overwinteren in Europa levert je meer op. Zo erg is het niet om Tagliafico te behouden. Neres is iets anders. Die hadden ze moeten verkopen in de zomer na de halve finale champions league. Neres was alleen in de tweede helft van het seizoen goed, daarvoor en daarna was het meestal niet sprankelend.

Ik ken de reputatie van The Atletic niet maar de Telegraaf zit eigenlijk vrij vaak goed bij transfers van Ajax. Benieuwd of Tagliafico net als Neres en Onana nog vertrekt.

30 augustus 2021 om 19:51

Het is beter dat Neres vertrekt dan Tagliafico, die gaat wel lekker spelen en doet z'n ding wel... aangezien we nu 23 flankspelers hebben is het voor de gemoedstoestand van Neres denk ik ook maar beter om vertrekken

30 augustus 2021 om 19:55

The Athletic is vrij betrouwbaar in Engeland. Ik vind de Telegraaf juist totaal niet betrouwbaar. Frenkie zou toch naar PSG gaan om maar iets te noemen? Onana naar Arsenal? Die Verweij en Driessen zitten er juist altijd naast..

30 augustus 2021 om 19:56

Tja en bij de transfer van Berghuis was Driessen (ja hij heeft ook wel eens gelijk 😜) de 1e die het riep. Ze zitten bij transfers er wel vaker goed bij, dan dat ze er naast zitten. Bij transfers dan hè haha.

30 augustus 2021 om 20:05

Ach, verder waren Driessen en die andere pipo ook weken lang aan het roepen dat Ihattaren op weg naar Ajax was terwijl je nu dus hoort dat hij nooit een optie geweest is.

David Ornstein wordt in Arsenal kringen gezien als de meest betrouwbare bron mogelijk. Geen idee hoe zijn contacten bij West Ham zijn maar ik schat het iig hoger in dan de Telegraaf.

30 augustus 2021 om 20:11

Ze zitten er bij Ajax juist vaak naast of ze zijn de laatste die het nieuws bevestigen. Ze hebben al een hele tijd geen bron meer binnen ajax wat betreft transfers. Het kan in de transfer van berghuis ook het geval zijn geweest dat ze iemand bij feyenoord als bron hadden.

30 augustus 2021 om 21:30

Tjaa die Driessen met zijn 'krantje' zitten er inderdaad heel vaak naast. Dit is in mijn ogen trouwens pas sinds de hervormingen binnen de directie van Ajax waardoor de bronnen van Driessen (de telegraaf) geen informatie meer kunnen doorgeven.

30 augustus 2021 om 19:56

Je zou voor gek verklaard worden als je 2 jaar geleden had gezegd dat Ajax van Neres, Tagliafico en Onana af wil. Het kan verkeren...

30 augustus 2021 om 20:06

En nog gekker...er niet vanaf komt. Snap niet dat clubs niet toehappen

30 augustus 2021 om 20:28

Dat is niet nog gekker, wanneer hebben ze voor het laatst een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld? Dat was in het superseizoen toen alles lukte bij Ajax, nu verwacht je meer van de spelers als Tagliafico en Neres, maar ze leveren totaal niet.

30 augustus 2021 om 21:16

In Onana zou ik zeker wel interesse hebben (zeker voor een 5 miljoen), maar op basis van de afgelopen 2 jaar zou ik voor zowel Nico als Neres geen 10 miljoen uit geven.

31 augustus 2021 om 08:40

Als Lyon zijnde zou ik gewoon een family pack nemen. alle 3 voor 30 miljoen. Ik zou het zeker aan durven gezien ik ze eigenlijk nog bij ajax had willen zien. Tagliofico is onze beste linksback en we hebben geen waardige vervanger in de selectie. Onana is de beste keeper uit de competitie sinds tijden en Neres vind ik beter dan berghuis.

30 augustus 2021 om 20:03

Exwhuemployee....de insider van West Ham zeg maar geeft hetzelfe aan. Gaan waarschijnlijk wel Vlasic halen en misschien wat spelers lenen. Verder lijkt er niet veel geld meer te zijn.

Goh, de Telegraaf had weer eens niet bij het juiste eind. Dan nog maar een jaar deze strijder in de selectie!

30 augustus 2021 om 19:51

Nou, laten we nog even afwachten. The Atletic is ook niet per se de meest betrouwbare bron, net als De Telegraaf. Vanwaar de ene wel direct geloven en de ander niet?

30 augustus 2021 om 19:54

Ornstein volgens mij doorgaans wel. We zullen moeten afwachten welke partij er gelijk heeft

30 augustus 2021 om 20:21

In deze laatste dagen is alkes vaak zo hectisch dat vele niet meer hele overzicht hebben. Zeker in Engeland niet. Wilken ze target A en die zegt nee, schakelen ze gewoon naar een volgend target dat bij een goede club basis staat en financieel haalbaar is. Dus gewoon ff afwachten nog tot woensdag 0.00u.

30 augustus 2021 om 20:25

Dat is wel een persoon die vaak juist transfernieuws meldt inderdaad lees ik ja. Nja, we gaan zien wat het gaat worden. Zou zomaar kunnen dat hij niet vertrekt hoor, ik zou er niet heel rouwig om zijn. Ik zie liever Neres vertrekken dan Nico in ieder geval, dat vertrek kunnen we zonder verdere verkopen opvangen namelijk!

Toch wel veel verdampt kapitaal als je het lijstje Tagliafico, Neres en Onana opmaakt. En de sportieve prestaties waren het afgelopen jaar ook al niet geweldig van de drie spelers in kwestie. Al blijven Tagliafico en Neres natuurlijk wel gewoon heel handige krachten om erbij te hebben.

30 augustus 2021 om 19:52

Klopt maar je kan niet 11 spelers na een geweldig cl seizoen verkopen. Ajax wilde zelf dat Die spelers langer blijven ok het niveau nog een beetje op peil te houden. Dan bestaat het risico dat ze idd dalen in waarde en ajax heeft natuurlijk goed gecasht met de ligt de jong VDB en Ziyech uiteraard.

30 augustus 2021 om 19:56

Correct. Kun je als club ook weinig aan doen. Het enige risico is dat je die miljoenen al meeneemt in financiële plannen naar de toekomst toe.

30 augustus 2021 om 19:52

Gegokt en verloren kan je wel zeggen. Onana kan Ajax overigens niks aan doen. Maar voor zover ik weet zijn er ook weinig clubs ooit concreet geworden voor Tagliafico en Neres. Neres kon voor 40 miljoen naar China in de winter, maar was daarna weer ontzettend belangrijk in de CL. Lastig te beoordelen dus. En als Tagliafico voor 12 weg gaat, maken ze gewoon meer dan 100% winst dus ja..

30 augustus 2021 om 20:00

Is dat gokken? Je verkoopt toch niet je halve elftal? Er zijn elk jaar uitgaande transfers geweest, maar je wil ook je selectie op peil houden. Ik verwacht dat in ieder geval wel. Ik betaal me namelijk niet blauw jaarlijks om weer naar Ebecilio te moeten kijken. Ik vind dat er gezond beleid wordt gevoerd en dat de focus ligt op structurele aanhaking bij de subtop. Dat een speler in de bloei van zijn carriã¨re (neres) niet beter wordt kan je niet voorzien.

30 augustus 2021 om 19:58

Je kan niet spreken van verdampt kapitaal als er nooit serieuze aanbiedingen op de spelers zijn geweest. Geruchten waren er, maar daar is het altijd bij gebleven. Het is in geen enkel geval opgevolgd door een bod van dusdanige orde. Misschien is dit wel gewoon wat die spelers echt waard zijn.

30 augustus 2021 om 20:02

Bij Tagliafico kan je dat zeggen, want ondanks dat veel anderen anders beweren speelt hij al sinds zijn komst nagenoeg constant. Voor hem is echter geen of zeer weinig interesse. Onana is wel flink in waarde gedaald, maar vooral door zijn stommiteit... Dat had je ook niet van tevoren kunnen zien aankomen. En bij Neres is het gewoon ook pech. Je hebt niet alles in de hand.

30 augustus 2021 om 19:59

Heel handig? Voor Neres klopt dat, Tagliafico is gewoon een belangrijke basisspeler. Als hij vertrekt, ga je hem zeker missen.

30 augustus 2021 om 20:02

De sportieve prestaties? Die waren toch prima? Niet uitzonderlijk nee, daarom ook de relatieve lage transfersommen. Onana , tagliafico en Neres hebben door in het verleden behaalde resultaten al lang hun transfersom verdiend. Waaronder Neres zeer belangrijk: goals in de CL en bijvoorbeeld de wedstijd tegen PsV in 2019 waar hij met 10 man een penalty verdiend en daarna de 3-1 maakt. Zonder deze goals was Ajax dat jaar hoogstwaarschijnlijk geen kampioen geworden.

30 augustus 2021 om 22:47



Wat een gelul , 4 jaar prima gespeeld , en levert 5 miljoen meer op als ie gekost heeft. Heeft Ajax veel geld bezorgd mede dankzij zijn prestaties. Zelfde geldt voor Onana. En Neres gaat ook ongeveer hetzelfde opleveren als ie gekost heeft , nog buiten ze prestaties om. Hoezo is dat geld laten verdampen? Dit is gezond beleid voeren in optima forma.

31 augustus 2021 om 07:49

Gezond beleid voeren doen ze niet want zonder transfers draaien ze verlies.

31 augustus 2021 om 09:16

Dat is natuurlijk niet een vaststaand feit, Kohaku: afgelopen seizoenen werden er afwisselend positieve en negatieve operationele resultaten behaald door verschillende redenen (16/17: 8,8 miljoen positief - 17/18: 13,2 miljoen negatief door mislopen Europees voetbal - 18/19: 34,0 miljoen positief door succesvolle CL campagne - 19/20: 3,1 miljoen negatief door invloeden van Corona). De laatste jaren is de begroting (en ook het salarishuis) stevig gegroeid bij Ajax maar in een normaal jaar met volledige recette inkomsten voor nationale en Europese duels zal Ajax gewoon in staat zijn om een positief operationeel resultaat te bewerkstelligen (wel met plaatsing voor de CL inderdaad). Dit jaar was inderdaad een positieve transferbalans van plusminus 50 miljoen euro nodig om het operationele verlies te compenseren en toch een netto verlies te voorkomen. Dat gaat (zolang Neres en Nico niet verkocht worden althans) niet lukken en dus komt er in 20/21 voor het eerst in vele jaren een netto verlies aan voor Ajax, een vrij stevig netto verlies zelfs waarschijnlijk.

Heerlijk die journalistiek. Ze vallen over elkaar heen om de ‘ blanks’ zelf in te vullen en te verzinnen.

Ik zal er niet rouwig om zijn als Nico blijft en bij zal tekenen als hij dan ook zich volledig op Ajax kan concentreren.

Zou wel een mooie tijd zijn om in te stromen bij West Ham, dat loopt dit seizoen als een trein. Hoop voor Nico dat dit rond kan komen, mooie club.

Jaaaaa! Voor de CL is hij ook gewoon nodig om te presteren. Sowieso weinig tijd voor een vervanger. Ik zou in de winter alvast een nieuwe linksback halen. Voor 12 miljoen kun je hem net zo goed gewoon houden.

Best pijnlijk, West Ham, dat normaliter Middenmoot is. Wat een verschil met 18/19. Ben benieuwd waar hij beland. Napoli of Lazio zou mooi club voor hem zijn. Zeker hun rechtsback geblesseerd is geraakt

30 augustus 2021 om 19:52

Maar Tagliafico is linksback

30 augustus 2021 om 19:54

Ah, vergissing, nouja concurrentie tegen Hysaj moet hij ook wel kunnen winnen. Mits hij weer beetje de oude wordt

Is dit West Ham wat aan de hand van The Athletic hun imago probeert op te poetsen door te zeggen dat ze Tagliafico überhaupt niet wilden (nadat eerder bekend werd dat hij een contractvoorstel had geweigerd)? Of is het weer eens een geval van de Telegraaf wat zonder goede bronnen bij Ajax zomaar iets roept? Beginnen steeds meer op the Daily Mail te lijken, komt nog zelden iets goeds vanuit die kant.

Beter blijft Tagliafico ook. Veel mensen doen nu of hij matig is, maar in mijn ogen is hij nog steeds onze beste linksback, Europese subtop en is een vervanger van hetzelfde niveau halen haast onmogelijk. Het klopt dat "het nieuwe" eraf is, maar dat we zijn niveau als normaal zijn gaan zien is eerder een verwende houding die we aannemen. Tagliafico is in mijn ogen de beste linksback van het land. Nogmaals, ik hoop echt dat hij blijft.

30 augustus 2021 om 20:15

Dit dus. Gewoon een aderlating als hij vertrekt. Tuurlijk, Daley kan het daar overnemen, maar dan lever je toch wel wat in. En maarschalk Daley rendeert ook op andere posities, maar het gif en de drang van Nico heeft het team ook nodig. Plus, Nico heeft als doelstelling om de Argentijn met de meeste doelpunten bij ajax te worden. Op mijn telraam moet die nog twee keer scoren voor hij mag vertrekken! (of mijn telraam goed is bijgehouden mogen anderen controleren)

30 augustus 2021 om 20:51

Eens. Hopen dat die gewoon blijft deze strijder! Moet er ook niet aan denken om een seizoen met Blind op de linksbackpositie te spelen. Een Tagliafico in goede doen is onmisbaar in dit elftal, ondanks vaak domme en grove tackels een geweldenaar imo !

30 augustus 2021 om 21:02

Vaak, vaak... Overdrijven is ook een vak en we hebben zijn passie ook vaak nodig (gehad).

30 augustus 2021 om 22:09

Daar heb je helemaal gelijk in, maar omdat Ajax structureel operationeel verlies maakt zullen ze echt nog wat transfers moeten maken, Dat kun je wel een keer een jaartje overslaan maar dat houdt je geen vijf jaar vol. Tegelijk lijkt me Tagliafico inderdaad niet de cashcow waar je het aan gaat verdienen.

30 augustus 2021 om 22:50

Als Ajax het echt zo moeilijk had/geld nodig had, hadden ze zelf wel wat rustiger op de transfermarkt mogen doen... De selectie is nu wel erg vol op bepaalde posities.

Hahaha wat een slecht verhaal dit. Gewoon Ajax of een overijverige zaakwaarnemer die nog even probeert zn speler te slijten door hem in de etalage te zetten.

30 augustus 2021 om 20:19

Maar wie zegt dat dit bericht van de burelen van Ajax komt? Die komen pas met nieuws wanneer transfers helemaal of zo goed als rond zijn. Dus zal wel uit de koker van iemand komen die wel de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt;-))

Van mij mag hij blijven. Graag zelfs! Blind is verdedigend stukken minder, en trager, en Rensch is nog niet zo ver dat hij Taglafico 1 op 1 kan vervangen. Het was voor de komst van Tagliafico altijd al een moeilijk en volwaardig te bezetten positie. En ja, Tagliafico is wat minder sterk dan toen hij net kwam, maar ik zie hem nog steeds het liefst als linksback!

30 augustus 2021 om 21:12

Afgaande op de laatste wedstrijd ziet Ten Hag het anders.

30 augustus 2021 om 23:18

Naar Ten Hag moet niemand luisteren;-))

30 augustus 2021 om 23:19

Dat is wel heel snel geconcludeerd....

31 augustus 2021 om 09:26

klopt, is een snelle conclusie. Ik denk alleen dat als je naar het elftal kijkt dat een groot gedeelte vast staat. Zoals ik het zie is Martinez een zekerheidje voor de basis. Datzelfde geldt voor de middenvelder Gravenberch en Alvarez. Dat betekend dat je voor Blind nog maar 1 positie over hebt. Gezien het feit dat ten Hag erg gecharmeerd is van de opbouwende kwaliteiten van Blind, en daarnaast Nico zichzelf geen goed doet met de vreemde acties denk ik dat ten Hag (hoofdzakelijk) voor Blind als linksback zou kiezen. Ik ben geen voorstander van Blind als linksback, maar ik snap zijn keuze wel.

Het staat in de Telegraaf dus het is waar: Tagliafico gaat naar WH. Het staat op een Engelse website dus is het waar: Tagliafico gaat niet naar WH. De media wordt gebruikt door zaakwaarnemers en clubs met belangen en ach, de kranten en websites en fora moeten ook vol met content dus het maakt niemand iets uit. Dagbesteding voor volwassenen haha.

Wellicht beter ook, 12 miljoen is toch veel te weinig voor een speler van het niveau Taglifiaco, zeker als je het tegenover Malacia zet waarin Ajax naar verluidt geinteresseerd is. Dan kan je beter vasthouden aan Taglifiaco.

Zelfde geldt voor Neres, ik begrijp dat je met Berghuis en Antony 2 alternatieven achter de hand heb maar een Neres is toch wel 2 klasse beter dan Berghuis. Ik zou Berghuis omturnen tot nummer 10 en Neres en Antony samen laten strijden voor de rechtsbuiten positie.
Voor de genoemde 20 miljoen zou ik Neres niet laten gaan, daar kan die te belangrijk voor zijn voor je elftal.

30 augustus 2021 om 20:46

Of die spelers worden nog weleens ernstig overschat als Ajax ze zelfs voor een bodemprijs niet gesleten krijgt. We moeten allemaal nog maar zien wat van alle geruchten over interesse en transfers waar gaat zijn, maar de bedragen zijn voor veel clubs in de topcompetities slechts wisselgeld, een klein risico en toch naderen we de transferdeadline zonder dat er concreet iets gebeurd is.

Afgaande op deze tekst vraag ik mij dan auris af wie hem aangeboden heeft. Is dit zijn zaakwaarnemer of is dit ajax.

Ik ben daar eigenlijk blij mee. Nicolas is nog steeds hard nodig op de linksachter positie bij de Amsterdammers. Er is geen betere. Daley of Lisandro moet je daar ook niet 'noodgedwongen' laten spelen. Dan staan zij niet maximaal in hun kracht. Tja, en toch ook die winners mentaliteit van Nicolas vind ik wel een fijne om erbij te hebben. Altijd voor iedere bal willen gaan. Natuurlijk, soms met alle risico's van dien. Maar liever alles geven, dan helemaal niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

West Ham United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
8.Everton144
Voor de complete stand: Premier League
SpelersPositieW
D. ChestersAanvaller
A. IrvineUnknown
D. MoyesUnknown
A. CresswellVerdediger81
A. OgbonnaVerdediger81
Pablo FornalsMiddenvelder82
Voor de complete selectie: Clubpagina West Ham United.

48 fans
Verdediger, 29 jaar
SeizoenClubW
2021/2022 Ajax 5 1 0 0
2020/2021 Ajax 25 1 5 1
2019/2020 Ajax 24 3 6 0
2018/2019 Ajax 29 2 4 0
2017/2018 Ajax 15 1 5 1
Laatste voetbalnieuws

Ten Hag ziet drie groepen ontstaan bij Ajax richting duel met Dortmund

De interlandperiode heeft de Ajax-selectie in drie groepen verdeeld, zo merkt Erik ten Hag op in De Telegraaf. Na de met 0-2 gewonnen uitwedstrijd tegen sc Heerenveen liet de Ajax-trainer weten...Lees verder

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren