Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer Nicolás Tagliafico omschreven als ‘zeer gecompliceerd’

Laatste update:

Ajax verkoopt Nicolás Tagliafico aan West Ham United, zo meldt De Telegraaf. De 28-jarige verdediger gaat de Amsterdammers naar verluidt twaalf miljoen euro opleveren. Ajax en West Ham zijn mondeling akkoord, maar Tagliafico moet nog tot een persoonlijk akkoord komen met de club uit de Premier League. Mike Verweij voegt toe dat de afronding van de transfer als 'zeer gecompliceerd' wordt omschreven. "De spanning stijgt", aldus de journalist.

De transfer van Tagliafico naar West Ham United is dus nog lang geen uitgemaakte zaak. De Argentijnse linksback heeft een eerste contractvoorstel voor vier seizoenen van de hand gewezen, zo weet de ochtendkrant. Tagliafico is zelf naar Venezuela afgereisd voor interlandverplichtingen en laat de onderhandelingen volledig over aan zijn zaakwaarnemer Ricardo Schlieper. Geprobeerd wordt om voor dinsdagavond 23.59 uur tot een vergelijk te komen met West Ham.

Vorig jaar wilde Ajax al meewerken aan een transfer voor Tagliafico. Toen werden bedragen tussen de 20 en 25 miljoen euro genoemd. De Amsterdammers lijken met een vergoeding van twaalf miljoen euro nu water bij de wijn te doen. Over dat bedrag was al eerder een mondelinge afspraak gemaakt met Tagliafico en zijn entourage. Marc Overmars vertelde zondag al tegenover ESPN rekening te houden met het vertrek van Tagliafico, die in januari 2018 voor een bedrag van vier tot vijf miljoen euro overkwam van Independiente.

Tagliafico heeft er nooit een geheim van gemaakt ooit nog uit te willen komen in een topcompetitie en kan zijn droom nu in vervulling zien gaan. De linkervleugelverdediger wist bij Ajax vanaf het begin een vaste basisspeler te worden en staat op 141 officiële duels (13 goals en 19 assists) voor de club. Ook ontwikkelde hij zich tot een vaste waarde in het Argentijnse elftal, waarmee hij deze zomer de Copa América won. Hij staat op 33 interlands.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch jammer. Nico heeft vanaf de eerste wedstrijd indruk gemaakt in Amsterdam. De eerste 2 seizoenen waren ontzettend goed. Erna kwam wat de klad erin waarschijnlijk mede door het uitblijven van een transfer én het vertrek van andere topspelers, wat ie compenseerde met zijn inzet (en steeds vaker 'iets' te veel over de grens). Hij is echter diegene die het gif in Amsterdam bracht wat heel hard nodig was. Dat heeft ook geleid tot meer van dit type spelers. Denk dat vele fans hem onwijs dankbaar zijn en hem deze stap ook ontzettend gunnen. Edit: en de fans vd tegenstanders ook weer blij, konden hem missen als kiespijn 😉

30 augustus 2021 om 16:13

Meer dan jammer. Maar ik denk dat Nico wel een aan nieuwe uitdaging toe was. Prima zo, Ajax heeft z'n centjes binnen, met Blind/Rensch al alternatief is dat voorlopig prima op te vangen.

12 miljoen? Dat is niet veel. Had Ajax eerder een onderlinge afspraak met de speler?

30 augustus 2021 om 16:12

Ja, dat hadden ze. En dat is hem ook gegund!

30 augustus 2021 om 17:00

Yup. Zijn komst was achteraf het startsignaal van de geweldige jaren die volgden. Geweldige mentaliteit en iemand die volgens mij echt op zijn plek zat hier. Ik ga het toch wel erg missen hoor.

30 augustus 2021 om 17:22

Nu niet Malacia pikken voor 12 miljoen hè. Hij had het gister lastig, maar mag best nog 2 a 3 seizoenen blijven.

30 augustus 2021 om 18:56

Lijkt me niet aan de orde. Malacia is, in tegenstelling tot Berghuis, een kind van de club en een jongen uit Rotterdam-Zuid. Zie hem dan ook niet snel (of er moeten echt hele bizarre bedragen geboden worden) naar de aartsrivaal overstappen.

30 augustus 2021 om 19:43

West Ham geeft aan geen akkoord te hebben en annuleert de 'transfer'

30 augustus 2021 om 21:19

Op FT werd vermeld dat Nico er nog niet uit was met Leeds Utd.

30 augustus 2021 om 16:13

Ze hadden idd afgesproken dat Ajax zou meewerken bij een transfer en niet te hoog in de boom zou gaan zitten.

30 augustus 2021 om 16:35

Hoezo hebben ze dat gedaan dan? Hij had toen blijkbaar pas 2 seizoenen bij Ajax gespeeld. Denk dat elke speler wel zo'n afspraak wil maken.

30 augustus 2021 om 16:40

Omdat hij dan zou gaan bijtekenen zodat hij deze zomer niet voor een schijntje zou vertrekken omdat zijn contract tot 2022 liep.

30 augustus 2021 om 16:13

Ik dacht dat Ajax met Tagliafigo een prijs van 15 miljoen had afgesproken.

30 augustus 2021 om 16:15

Ja was met hem afgesproken. Denk dat Ajax eerst heeft ingezet op een bedrag tussen de 15 en 20 miljoen. Is helaas moeilijk haalbaar in de huidige markt. Uiteindelijk gewoon nog prima. Denk dat Nico toe was aan een nieuwe uitdaging na jaren Ajax. Daarnaast is hij volgens mij voor 5 miljoen gekomen, dus qua transfer saldo maakt de club nog winst op een speler die veel heeft bijgedragen aan het sportieve succes bij Ajax de afgelopen jaren.

30 augustus 2021 om 16:58

Ik zie nog steeds hele grote bedragen op internet verschijnen (zoals voor koopmeiners). Daarnaast heeft hij eigenijk de perfecte leeftijd voor een voetballer. Ik denk dat zijn vorm en vreemde gedrag voor veel twijfels gezorgd heeft.

30 augustus 2021 om 19:28

Wat is daar groot aan?

31 augustus 2021 om 11:08

Ik denk dat AZ mooie bedragen ontvangen heeft voor talentvolle spelers die het hoofdzakelijk alleen in de ED heeft laten zien. Nico heeft het ook internationaal laten zien. Volgens een aantal (misschien wel vele in dit topic) komt dit door de markt. Ik gebruikte Koopmeiners als voorbeeld omdat ik vind dat er nog steeds nette tot echt wel hoge bedragen betaald worden voor spelers, en dat de transfersom van Nico misschien wel tegen valt omdat clubs behoorlijk twijfelen aan zijn gedrag en kwaliteiten.

30 augustus 2021 om 16:15

Hij heeft veel voor Ajax betekend en is voor 5 miljoen binnengekomen. Dan is dit een prima toch?

30 augustus 2021 om 16:17

Laatste jaar was het allemaal wat minder, maar ik ben hem dankbaar voor alles. Altijd alles gegeven voor ons! Tagliafico was denk ik ook echt toe aan een nieuwe uitdaging, ik wens hem veel succes. Als Blind maar niet als linksback gaat spelen, want hij lijkt trager dan ooit. Ik schrok me echt kapot laatst, geweldige voetballer nog altijd maar in het hedendaagse voetbal is snelheid ook cruciaal.

30 augustus 2021 om 16:37

Las gisteren een comment dat de traagheid van Blind niet veel uitmaakt, maar het is inderdaad wel schrikbarend. Hij werd er in de eerste helft goed uitgelopen. Het js dat Vitesse het zo slecht uitspeelde. Los van Blinds kwaliteiten aan de bal.

On topic: goede deal voor Ajax en Tagliafico. Niet de absolute top maar mooie club in goede competitie waarin felheid erg gewaardeerd wordt.

30 augustus 2021 om 17:00

En ik met jou Sulejmanii. Blind kan echt niet meer. Hij heeft een soevereine passing, maar met snelle spitsen ga je er genadeloos af als je hem blijft opstellen. Wat me opvalt, is dat er een plaatsje voor hem gezocht wordt. Eerst op het middenveld, waar hij compleet overlopen werd en nu weer linksback. Doorselecteren is iets waar veel clubs moeite mee hebben, maar in het geval van Blind noodzakelijk. Natuurlijk heeft hij ontzettend veel betekend voor onze club, maar er komt een moment dat het niet meer gaat. Jammer dat Nico vertrekt, maar had ook wel het idee dat hij echt toe was aan een nieuwe uitdaging. Mooie club West Ham, past ie prima.

30 augustus 2021 om 17:05

Misschien toch maar Anass de vuurdoop laten ondergaan dan. Ook een geweldig talent en heeft de laatste jaren toch de kunst bij Nico kunnen afkijken. Anders kan Rensch natuurlijk ook op links.

30 augustus 2021 om 17:26

Makallele met het voetbal van tegenwoordig staat alles met snelheid. Dus ik snap echt niet, hoe iemand kan zeggen dat snelheid niet van belang is. En zijn kwaliteiten aan de bal hoor je niemand over, het is echt zijn gebrek aan snelheid. En inderdaad tegen Vitesse was het best pijnlijk. Precies met zijn mentaliteit en inzet zou hij zomaar een sensatie kunnen worden in Engeland.

30 augustus 2021 om 17:31

Jizzy het is natuurlijk ook echt een kind van de club, waardoor hij eindeloos krediet heeft. Ik denk ook niet dat Ten Hag het aan durft om hem te laten banken. En over zijn verdiensten zijn we het allemaal eens. Onder Louis is hij zijn plek kwijt verwacht ik, ondanks de aanwezigheid van zijn vader. Maar een ander zal de kans moeten krijgen, zoals Rensch niemand kopen lekker eigen jeugd! West Ham is een geweldige stabiele club en Nico heeft gewoon een nieuwe prikkel nodig.

30 augustus 2021 om 18:33

Komt goed. Plek wordt voor Rensch. Kan ten Hag eigenlijk niet omheen. Presteerde vrij constant vorig seizoen en verving mazraoui (in mijn ogen de beste back van de eredivisie) met verve. Is eigenlijk een linkspoot en Ten Hag is helemaal wild van hem (en naar nu blijkt Louis van Gaal ook). Zelf vind ik Rensch echt een van de grootste talenten die bij het eerste rondloopt. Is echt nagenoeg tweebenig, extreem comfortabel aan de bal op beide zijden. Is snel en wendbaar, maar heeft dan ook nog een redelijke lengte voor een verdediger. Zie er echt een toekomstige blind 2.0 in, inzetbaar op dezelfde posities, net zo belangrijk in de opbouw, maar ook de snelheid en de dynamiek die bij Blind ontbreekt.

30 augustus 2021 om 19:12

Zover ik weet is hij van nature rechtsbenig maar uitstekend met links. Toch denk ik dat Blind daar gaat spelen zolang er geen andere wijziging in het team is (blessure, schorsing)

30 augustus 2021 om 19:20

Ninjakai helemaal eens met je beschrijving, daarom wil ik geen aankoop! Lekker Rensch de kans geven.

30 augustus 2021 om 19:37

Ik denk dat Rensch linksback gaat spelen eerlijk gezegd.

30 augustus 2021 om 16:18

12 miljoen voor een gemiddelde back, lijk me nog een heel aardig bedrag. Volgens mij vragen ze voor Haps ongeveer de helft en Tagliafico is geen twee keer beter.

30 augustus 2021 om 16:30

Eerder drie keer beter. Heeft zich bovendien op een vijf keer hoger niveau bewezen.

Maar toch is het altijd lastig vergelijken. Anders kunnen we iedere aankoop wel met suljemani vergelijken of iedere verkoop met Babel ofzo. Daar kwam ook belachelijk veel geld voor binnen.

30 augustus 2021 om 16:31

Een basisspeler van Argentinië of een international van Suriname, totaal vergelijkbare spelers inderdaad

30 augustus 2021 om 16:40

Ik vind 12 miljoen wel netjes voor deze schopper en kaartennaaier. Kan Ajax nog wel wat potjes met 10 man schelen.

30 augustus 2021 om 16:42

Kan beter met Dumfries vergelijken dan met Haps.. Dumfries aanvoerder PSV, basisspeler Nederlands Elftal en een stuk jonger. Daarnaast naar een topclub gegaan. Was volgens mij 12.5m + 2.5m dan is 12m voor Nico gewoon schappelijk en marktconform!

30 augustus 2021 om 16:59

Aubameyang is ook slechts speler van Gabon. Alsof het land bepaalt hoe goed Haps en Tagliafico zijn. Hooguit zegt het wat over welke opties ze daar hebben.

30 augustus 2021 om 17:07

Toch was Nico regelmatig aanvoerder van Argentinië en heeft hij ook de Copa gewonnen, waar hij het merendeel in de basis begon. Toch best behoorlijk, voor een middelmatige back. Koppel dat met z’n successen bij Ajax en het geweldige niveau dat hij hier aantikte. Dan durf ik toch wel te stellen dat hij behoorlijk beter is dan een echte middelmatige back als Haps.

30 augustus 2021 om 17:11

Aubameyang is toch ook niet meer dan een goede spits voor de internationale subtop? Natuurlijk zegt het wel iets. Veel van een die jongens kunnen vaak kiezen en de minder goden komen dan al snel uit bij de mindere landen.

30 augustus 2021 om 17:13

Ik neem aan dat je dan precies op een rijtje hebt hoe vaak hij met rood van het veld is gegaan?

30 augustus 2021 om 17:14

Nou Jair het zegt in het geval van Haps wel dat ie niet goed genoeg is voor het NL elftal, anders had ie natuurlijk wel in het oranje gespeeld.

Gun het hem Van harte succes strijder

Verdient een mooi afscheid, krijger!

Nou ben benieuwd wie ze daar voor terug halen toch een wijndal ?

30 augustus 2021 om 16:14

Had op Gudmunsson gehoopt maar helaas

30 augustus 2021 om 16:19

Waarom blijft men met die overschatte Wijndal komen? 🤦🏾‍♂️ Op het Ek hebben we gezien dat het geen bijzondere back is, lekker in Alkmaar laten. En daarnaast zal Az de absolute hoofdprijs vragen wat hun goed recht is, en wilden ze sowieso niet verkopen aan Ajax Feyenoord en Psv.

30 augustus 2021 om 16:23

We hebben op het EK helemaal niks gezien, omdat die werd gepasseerd voor Van Aanholt... Misschien zegt dat dan wel weer genoeg haha.

30 augustus 2021 om 16:24

Zou hem wel de beste optie vinden, mits AZ niet enorm hoog in de boom gaat zitten. Past goed bij Ajax met zijn spel, is nog en al international.

30 augustus 2021 om 16:24

Linksback spelen in een 433 of in een 532 is nogal een verschil...

30 augustus 2021 om 16:24

Wie zou je dan graag zien als opvolger? Met alleen Blind redden we het niet namelijk..

30 augustus 2021 om 16:28

@MessiBazoer, Timber kan op RB en Rensch op LB als backup, dat is prima lijkt me? Daarvoor waren ze beide ook geselecteerd voor Oranje, dus neem aan dat ze daar ook goed uit de voeten kunnen.

30 augustus 2021 om 16:31

HotSince95 dat is het punt, en van Aanholt vindt ik eerlijk gezegd nog een veel slechtere back. Maar we hoeven niemand te kopen vind ik, Rensch uit de eigen jeugd kan zich daar prima ontwikkelen.

30 augustus 2021 om 16:34

Messi in mijn ogen hoeft niemand gekocht te worden, we hebben Rensch uit de eigen jeugd die daar de kans kan krijgen. En in het geval van nood kan Martinez daar spelen, al denk ik niet dat Ten Hag het heerlijke centrale duo Timber en Martinez uit elkaar gaat halen. Die twee hebben alles behalve veel lengte helaas. Ik zei het al eerder Blind ben ik de laatste wedstrijden vreselijk van geschrokken. Hij is trager dan ooit geworden, nog wel een hele goede voetballer. Maar in het hedendaagse voetbal is snelheid een vereiste.

30 augustus 2021 om 16:37

Klopt Deem, maar ook bij Az vond ik het al snel minder worden. Hij is wel talentvol, maar Ajax maakt hij niet beter. En daarnaast zie ik liever Rensch uit de eigen jeugd de kans krijgen.

30 augustus 2021 om 16:59

Klopt, Blind begint matig in ieder geval. Maar Wijndal zou ik voor Max 15 gewoon graag zien komen. Kan me niet voorstellen dat Ajax niks doet.

30 augustus 2021 om 17:12

Ze zetten gewoon Rensch linksback. Hij is rechtsbenig dus geen probleem. Blind kan daar niet staan want die is te traag.

30 augustus 2021 om 17:16

Een rechtspoot op linksback slaat helemaal nergens op

30 augustus 2021 om 17:34

MessiBazoer dan verschillen we daarin van mening wat natuurlijk niet erg is.🙂 Ik zou het zonde van geld vinden, en mijn voorkeur heeft dan echt Rensch de kans geven jongen uit onze eigen opleiding.

30 augustus 2021 om 19:22

Magistra waarom als ik vragen mag? Zie jij liever geen jongen van de club? Rensch dus? Daar zijn er groot mee geworden, en Wijndal vind ik zeker niet beter.

30 augustus 2021 om 16:20

Lijkt me niet. Met Martinez heb je een prima linksback en Blind, Timber en Rensch kunnen daar ook uit de voeten.

30 augustus 2021 om 16:23

Martinez verdwijnt niet meer uit het centrum verwacht ik. Gewoon Blind en Rensch voor die posities. Met de huidige financiën verstandig om niet meer een vermogen uit te gaan geven voor een nieuwe linksback.

30 augustus 2021 om 16:33

Met Blind op linksback vlieg je in de CL na de poulefase uit, die wordt er zelfs vierkant uitgerekend door Mertesacker. Kan echt niet meer op topniveau, dan zie ik echt liever Wijndal, Oosterwolde of een andere jonge linksback

30 augustus 2021 om 18:06

Terwijl Martinez ooit is aangetrokken als opvolger van Tagliafigo. Maar het is nog maar afwachten of hij vertrekt. Bij Ajax verdienen een hoop spelers een zeer goed salaris. Vele male hoger dan bij clubs als Sevilla, Villareal, AC Milan. Tuurlijk heb je persoonlijke ambities, maar deze jongens zijn ook na Europa gekomen voor de centen. Als Nico bij Ajax 3 miljoen krijgt en West Ham biedt substantieel minder, dan zie ik hem niet vertrekken om in de PL uit te kunnen komen.

30 augustus 2021 om 16:20

Az zal 15-20 vragen en zo goed is die niet.

30 augustus 2021 om 16:35

Vond hem vorig seizoen beter dan Tagliafico eerlijk gezegd...

30 augustus 2021 om 17:14

Vorig seizoen was dan ook het minste seizoen van Tagliafico.

30 augustus 2021 om 19:27

@drmario, ik vind ze kwa type speler ook moeilijk te vergelijken. Denk dat wij met Wijndal zijn voorzetten er wel op vooruit gaan. Dat missen wij wel een beetje nu. Enige is Tadic de rest vind ik matig met voorzetten. Wijndal is alleen erg duur.

30 augustus 2021 om 16:30

ik hoop wel een goede, kan me best wat wedstrijden van Ajax herinneren dat het direct minder ging als hij niet mee deed. Was hij er tegen Twente bij vorige week?

30 augustus 2021 om 16:51

Gewoon Rensch of Blind. Eventueel Blind centraal en Martinez lb. Als je Wijndal nu wil kopen kost hij 15-20 miljoen terwijl Rensch misschien al beter is.

30 augustus 2021 om 18:06

Waarom zou Ajax een vervanger moeten halen? Als het over oranje gaat zijn Blind en Rensch volgens Ajacieden goede keuzes, dan kan Ajax daar toch prima mee vooruit?

30 augustus 2021 om 18:59

Sowieso zijn het bij Oranje (en dan vooral Rensch) niet meer dan polyvalente back-ups. Ze gaan niet mee als basisspeler op linksback. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat de ene Ajax fan iets anders vind dan de andere Ajax fan, of denk je dat onze hele supportersschare één entiteit is of? Met Rensch hebben we een prima back-up voor de beide backposities en Blind is, wat mij betreft, de vaste back-up van Martinez als LCV. Als Ajax nog een goede basis linksback weet te strikken is dat zeker geen overbodige luxe opzich. Vind zelf alleen dat ze niet voor Wijndal moeten gaan voor zo'n hoge prijs.

30 augustus 2021 om 19:37

Terughalen? Ik denk dat ze Rensch de nieuwe linksback maken.

Tot ziens strijder! Zeker 1e jaar ontzettend van Nico genoten. Veel succes in Engeland, mooie club voor hem.

Vroeger werd hij wel met wat grotere clubs in verband gebracht, maar 12 mil is nog best netjes; kort lopend contract en is uitvorm

30 augustus 2021 om 16:27

Subtop in de grootste competitie van de wereld vind ik niet niks. Zie hem Creswell ook niet eruit spelen eerlijk gezegd.. zou me verbazen als hij daar basis speler wordt.

30 augustus 2021 om 16:40

Tsja zullen elkaar vast wel rouleren, WHU speelt de competitie, bekerduels en EL. Cresswell zal niet alles kunnen spelen

30 augustus 2021 om 16:37

12 mln. voor een speler die op een haartje na in de champions league finale speelde en in dat seizoen een belangrijke speler was. Hij is nu niet opeens veel minder, maar zit nu juist in zijn beste jaren van zijn carriëre. 12 mln. is gewoon best weinig. Zeker voor Engelse clubs.

30 augustus 2021 om 17:53

Je hebt geen enkele garantie dat hij nog op dat niveau van eerder bij Ajax komt. Dan maakt het niet zoveel uit dat hij bijna CL finale heeft gespeeld, ze kijken voornamelijk hoe hij het de laatste tijd doet. Hij doet het matig, dus krijg je 12 miljoen. Lijkt mij heel logisch.

30 augustus 2021 om 17:46

Uit vorm? Dat is ook wel wat overdreven.. Iedereen was in het Champions League seizoen natuurlijk op zijn top bezig, ook Tagliafico. Daarna was het nieuwe er een beetje af en was het misschien iets minder, maar het is nog steeds een hele goede linksback voor ons/Europese subtop. Het gaat nog lastig worden om er een back van hetzelfde niveau voor terug te halen....

30 augustus 2021 om 17:59

Iets minder ? Hij komt niet in de buurt van het niveau dat hij in het CL jaar had. Wel mee eens dat je voor 12 miljoen niet snel een vervanger vindt.

Nico was geweldig. Gegund deze transfer. 12 miljoen ook een prima bedrag.

30 augustus 2021 om 16:53

Helemaal eens. Ook goed naar andere spelers dat Overmars ook echt meewerkt als hij zijn woord heeft gegeven. Kunnen we misschien vaker een speler overtuigen een jaartje extra te blijven.

Het ga je goed Nico, bedankt voor de mooie jaren held.

Mooie stap voor hem en prima bedrag. Een paar jaar geleden had Ajax wel meer kunnen krijgen, maar toen vertrokken al veel andere spelers. Goeie speler dit die altijd alles geeft en daardoor soms over het randje gaat.

Mooie club in een mooie stad. Daarnaast spelen in de premier league. Mooie stap voor Nico en een goede transfer van the Hammers. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen

Bedankt voor alles strijder!! We hebben van je genoten.

Helaas de laatste jaren echt afgezakt, mooi om nog 12m te vangen voor deze jongen. Vervangen zal niet lastig zijn.

30 augustus 2021 om 16:20

Hier doe je Tagliafico echt tekort mee, verreweg de beste linksback in de eredivisie. Komt ieder jaar langzaam op gang, heeft vaak een wedstrijd of 5 nodig om helemaal scherp te zijn.

30 augustus 2021 om 16:33

Vorig jaar was Wijndal over het gehele seizoen beter en ook Max was in de eerste seizoenshelft beter. Daarnaast denk ik dat Malacia over het hele seizoen gezien ook een beter jaar gedraaid heeft.

Hij is jarenlang de beste linksback geweest, maar is dat niet meer.

30 augustus 2021 om 16:44

Max is nog nooit beter geweest. Prior 1 bij een back is dat hij moet kunnen verdedigen. Dat hij ook moet kunnen aanvallen is een pluspunt.

30 augustus 2021 om 16:46

Eerste seizoenshelft van Max was dusdanig goed dat hij in de Duitse selectie werd opgenomen. Daarna sloeg de vermoeidheid toe, wat niet gek is aangezien het een van de weinige Psv'ers was die geen corona kreeg.

30 augustus 2021 om 17:55

1 seizoen de beste linksback geweest, verder natuurlijk niet. Vorig seizoen had hij er een stuk of 30 nodig om op gang te komen.

30 augustus 2021 om 16:21

Zelfs een afgezakte tagliafico blijft een held, gaat altijd voor 150% de strijd aan.

Ik ga hem missen aan onze linkerkant.

30 augustus 2021 om 16:28

Voor jullie wel en dat begrijp ik ook.

Ik denk dat vele tegenstanders blij zijn dat hij weg is. En ik denk dat Ajax het ook prima vind dat hij weg is.
Met zijn mentaliteit en hardheid komt hij denk prima terecht in de PL.

30 augustus 2021 om 16:57

Gewoon onzin natuurlijk. Ja hij speelt wat harder, maar uiteraard wordt er bij tegenstanders al snel geroepen dat hij rood moet krijgen (want weet je nog vorige keer blablabla). Maar elke club heeft wel een if twee spelers die zo nu en dan over de scheef gaat. Je lijkt me voor Feyenoord, gister Toornstra gezien?

30 augustus 2021 om 19:42

Als hij een seizoen geschorst zou moeten zijn, hoeveel dagen moeten die Toornstra, Malacia en die Bazoer dan wel niet geschorst worden?
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, de Nederlandse scheidsrechters beoordelen het allemaal prima. Zo kan ik prima leven met die gele kaaart van Bazoer gisteren na die aanslag op Anthony. Soms gaat een speler over de schreef.

Prima. Liep er gefrustreerd bij de laatste 2 jaar. Goede back geweest maar ook niet echt heel top. Had zelf denk ik op meer gehoopt dan West Ham en daarom ook zo lang gewacht met een transfer. Nu toch ingezien dat dit zijn plafond is. Veel succes Nico!

Mooie club voor hem. Nu moet Ajax een goede linksbach halen want Blind kan echt niet.

30 augustus 2021 om 16:21

Martinez kan eventueel linksback spelen, daar is hij ook eigenlijk voor gehaald als vervanger van Tagliafico

30 augustus 2021 om 16:55

Rensch kan ook nog. Die kan onder Van Gaal een wk plaats afdwingen als linksback.

Dat valt vies tegen 12 maar, en nu heb je geen vervanger, behalve miss rensch, maar dies nog zo jong. Blind gaat echt niet daar spelen in CL en moelekere wedstrijden. Martinez is op zn plek. Hoop echt wel dat er nog iemand komt dan. Maar bedankt nico! Mooie tijden en veel success

nog steeds een mooi bedrag! hij is al geruime tijd niet meer de Tagliafico van het CL jaar

30 augustus 2021 om 16:13

Maar niemand heeft meer het niveau van het CL jaar

30 augustus 2021 om 16:15

Wat is er dan met hem gebeurd? Vind het echt gek hoe spelers even kunnen pieken en dan niet meer daar in de buurt van komen.

30 augustus 2021 om 16:22

Medellin, er is niks veranderd aan het spel van Tagliafico alleen de roze wolk van de fans in dat jaar is verdwenen

30 augustus 2021 om 16:24

Soms valt alles op zijn plek. Ik denk dat Nico in het elftal met Lasse en Frenkie perfect in zij element was omdat zijn sterke punten precies gaven waar het op dat moment aan ontbrak.

Momenteel hebben we met Martinez en Alvarez nog meer gif in de ploeg. Bovendien hebben we met Alvarez op 6 wellicht iets meer behoefte aan een back die technisch sterker is.

Al met al een heerlijke aankoop geweest en deze stap is hem gegund. Voor Ajax ook goed want zoals Overmars al zei gaat het potje wat ze zorgvuldig gespaard hebben anders wel heel snel leeg.

30 augustus 2021 om 17:04

Je bent blind of hebt geen verstand van voetbal als je zijn kwaliteiten nooit hebt gezien.

Mooi vervolg. Mooie competutie. Is van meerwaarde geweest. Gun deze man het beste.

Nico Fico, wat een strijder! Soms over het randje, maar bracht Ajax het gif dat zo ontbrak. Veel geluk in de PL, prachtcompetitie.

30 augustus 2021 om 18:02

Soms over het randje ? Geregeld. Hij had geluk dat hij heel vaak ermee weg kwam. Zelden gezien dat 1 speler zo vaak gespaard is voor een rode kaart. Zelfs met de VAR.

Toch nog enigzins verassend, beste tijd om uit elkaar te gaan na hiervoor hele sterke seizoenen. Veel geluk en succes bij West Ham, prachtige transfer lijkt me zo.

Prima bedrag. Toch al 28 jaar en zeker geen wereldse back. Prima onderhandeld wederom. En mooie club, West Ham. Daar kan hij ook prima aan spelen toekomen!

30 augustus 2021 om 16:23

Prima dus? 😉

30 augustus 2021 om 16:27

Dat heb je prima geconcludeerd!

30 augustus 2021 om 17:09

Cresswell is al een tijd behoorlijk goed bezig, ben benieuwd naar de minuten die hij daar maakt..

Hoop dat Ajax veel vertrouwen heeft in jeugdspelers en anders een jeugdige back haalt. Geen Wijndal, gewoon goede scouting. Van Blind en Martinez wordt je niet blij op linksback, maar zijn wel prima als backup, dus er is een gokje te wagen op transfermarkt.

Erg jammer maar hij verdiende een transfer. Een jeugdspeler nu de kans geven of wordt er iets bij gekocht? Dan graag weer een Argentijn aub!

30 augustus 2021 om 16:24

Wordt niks bijgekocht, met Rensch, Blind en martinez kan je dit opvangen.

30 augustus 2021 om 17:33

Zijn alleen geen van alle linksback. Liever iets kopen aub.

Lekker zo last minute voor het einde van de transferperiode. Kan me niet voorstellen dat ze het seizoen met Rensch & Blind in durven gaan, zeker de CL campagne niet. Wie zou er als vervanger gehaald kunnen worden?

30 augustus 2021 om 16:15

Als ze maar van Malacia afblijven, zie het alweer gebeuren.

30 augustus 2021 om 16:31

Malacia mag van mij best komen

En sommige vonden hem nog wel 1 van de beste linksbacks ter wereld? Dat krijg je van al dat hypen. Prima club voor hem, west ham is sterk bezig sinds Moyes de coach is. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

30 augustus 2021 om 16:34

Dat is natuurlijk Tyrell Malacia!

On: mooi bedrag nog voor kunnen krijgen, ben benieuwd of hij potten kan breken in Engeland.

30 augustus 2021 om 17:04

Ochja hij overdrijft het weer.. Benieuwd hoeveel dat echt gezegd hebben, dus niet in jouw beleving elke Ajacied! In hét CL jaar was hij gewoon erg goed, daarnaast is hij niet voor niets meestal basis bij Argentinië en zelfs een tijdje aanvoerder bij afwezigheid van Messi (nu reserve dacht ik?).. Maar goed, dit krijg je met zo’n naam als de jouwne😉 Ben benieuwd hoe hij het in een mannelijkere competitie gaat doen!

30 augustus 2021 om 17:11

Ik zeg toch helemaal nergens hoeveel mensen dat gezegd hebben toch? Sommigen hebben dat inderdaad gezegd en vonden Leicester, West ham en leeds allemaal veel te laag. Schijnbaar hebben ze hem zitten hypen of niet soms? Hij is minder goed dan ze denken. Dat geeft zeker niet want west ham is een mooie stap maar dat zegt wel wat over dat hypen. Wat heeft Arsenal er dan mee te maken?

Misschien wel beter. Hij komt een beetje gefrustreerd over op het veld, alsof die niet meer bij Ajax wilt spelen. West ham is een mooi club die het goed doet nu. Blijft die ook in beeld bij het Argentijnse elftal

12miljoen?? Zo dan wat een bedrag, begint toch echt wel het zwaktepunt bij Ajax te worden deze jongen, dat hij dan nog zo'n bedrag oplevert vind ik best veel

Jammer maar het is Nicolas gegunt deze transfer.
het was wel een aanjager verder wel vaak net over het randje.
voor dat geld wel graag een vervangede linksback halen.

Mooie stap voor hem. 12 miljoen voor een uitstekende back die al aardig op leeftijd is is mooi meegenomen.

30 augustus 2021 om 18:05

Aardig op leeftijd ? Met 28 heeft hij de ideale leeftijd voor een topsporter. Natuurlijk ga je niet snel geld meer met hem verdienen met een verkoop, maar moet nog met gemak nog 6 jaar mee kunnen.

Ajax had m vorig jaar voor 20+ miljoen weg kunnen doen. Heb een beetje hetzelfde gevoel als met Dolberg waar ze ooit de jackpot voor konden vangen en hem toch een jaar later voor een stuk minder geld lieten gaan.

30 augustus 2021 om 16:18

Fischer toch ook, had je geruchten van 20-25 miljoen euro.

30 augustus 2021 om 16:31

Ach we verkopen een Traore, Botman, Ekkelenkamp etc ook voor het veelvoud wat ze waard zijn.

30 augustus 2021 om 16:34

Tja het moment van de jackpot is vaak pas achteraf te bepalen. Bij vd Beek is wel de jackpot gepakt, PSV had ihataren ook beter eerder kunnen verkopen.
Daarnaast heb ik meer deze speler het idee dat hij vastgehouden is in het jaar van de klappers om ook het team bij elkaar te houden en daarmee Ajax weer kampioen te maken. En dat leverde leuk e CL inkomsten op.

Prima stap voor Nico, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Had hem ook graag in de Spaanse top gezien. Denk dat hij het toch erg lastig gaat krijgen tegen de snelle Rashfords en Greenwoods uit de PL. Succes!

30 augustus 2021 om 18:07

Blijkbaar zit de echte top niet echt op hem te wachten. Ik zou het een verrassing vinden dat hier naar een topclub gekund had. Daarvoor is hij zowel verdedigend als aanvallend niet goed genoeg voor.

12 miljoen, dat is best weinig vind ik zelf. Misschien was dat afgesproken, maar ik had op 20-25 gehoopt. Het was wel tijd om te vertrekken voor hem, het laatste jaar was hij vaak minder. Overigens hoop ik niet dat we nu met Blind op LB gaan spelen, die is veel te traag.

30 augustus 2021 om 16:15

denk dat blind gewoon centraal gaat spelen achterin, wie gaat tagliafico opvolgen?

30 augustus 2021 om 16:21

Denk maar dat Martinez naar de bank gaat. Blind blijft back

30 augustus 2021 om 16:22

Als Blind terug naar LCV gaat hebben we Martinez en Rensch die op linksback kunnen spelen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat Martinez inmiddels zijn plekje op LCV verdiend heeft. Of Rensch goed genoeg is om basis te spelen op links vind ik lastig. Benieuwd of Overmars nog een extra linksback op het oog heeft. Met Blind heb je intern in principe ook al een back-up voor LCV, LB en DM.

30 augustus 2021 om 17:39

Sander ben jij niet vreselijk geschrokken van Blind? Hij was natuurlijk al vrij traag altijd, maar hij is nu trager dan ooit. Zeker tegen Vitesse was het goed te zien, maar ook al potjes daarvoor. Als linksback kan het niet meer, op het middenveld ook niet, maar centraal eigenlijk ook niet vind ik. Nog wel een hele goede voetballer, maar snelheid is net zo belangrijk zeker in het hedendaagse voetbal.

30 augustus 2021 om 18:50

Ja klopt inderdaad, ik denk persoonlijk dat dit Blind z'n laatste seizoen wordt. Nu nog een goede en zeer ervaren back-up voor enkele posities maar de jaren beginnen te tellen voor hem. Aan de bal uitzonderlijk goed inderdaad, maar verder te langzaam om als vaste linksback of middenvelder te fungeren bij Ajax als je ook in de CL potten wil breken.

Het is hem gegund. Stiekem ook wel blij dat hij gaat met zijn rare gedrag af en toe

prima stap nico het is je gegund hoop dat je het goed gaat doen, bedankt voor je mooie jaren succes bij je nieuwe club

Het is hem van harte gegund! Ben benieuwd of er nog een vervanger komt of dat Rensch in de pikorde opschuift..

Ik ga hem missen maar denk dat dit ook niet verkeerd is. Kan Blind op zijn positie spelen zodat Blind niet in het centrum hoeft ivm zijn snelheid.

Daarbij heb je de balletjes van Blind nodig voor extra creativiteit vanuit achter.

30 augustus 2021 om 16:48

Centraal is juist blind zijn plek. Ik begrijp je opmerking daarom niet

Jammer dit. Nico konden we nog prima gebruiken, ook al is hij niet meer de topper van een paar jaar geleden. Ben benieuwd of ze nog een vervanger proberen te halen. Wijndal ...?

Wel hoop ik dat Neres nog weggaat. Voorin hebben we echt teveel spelers en Neres mist de motivatie om nog een jaar in NL te spelen.

30 augustus 2021 om 16:25

Az heeft al zoveel spelers laten gaan, dat ze nu Wijndal (zeker naar Ajax toe) niet zullen laten gaan. of voor de absolute topprijs. Ik had Nico ook gehouden. Ajax dient eerder Onana en Neres te verkopen. En wat jij al zegt, Tagliafico had je zeker met de CL wedstrijden kunnen houden. Blind vind ik als linksback niet sterk....

30 augustus 2021 om 16:30

Zeker naar Ajax toe? Alsof ajax uberhaupt een concurrent van Az is de afgelopen jaren…

30 augustus 2021 om 16:39

Ik denk van niet, maar je weet ongetwijfeld wel hoe ze daar in Alkmaar over denken. En aangezien ze al genoeg spelers zijn kwijt geraakt, zullen ze 1 dag voor deadlineday niet zo happig zijn om hun aanvoerder te verkopen...

Jammer, want op links is het met Blind en Rensch nu wel slecht bezet. En Blind zal wel vaste linksback worden. Gistermiddag zagen we in de eerste helft al een paar voorbeelden hoe hij er een paar keer werd uitgelopen. Opbouwend OK, maar verdedigend in Europa natuurlijk ondermaats. Maar Tagliafico is aan een verandering toe, en Ajax wil nog cashen, dus snap ik die move wel. Maar nu wordt het straks weer hard roepen om een goede linksback. Net als voor de komst van Tagliafico. Dijks, Boilesen, het wilde maar niet lukken. Nu dus weer een probleempje. Of Overmars moet al een vervanger op de korrel hebben...

30 augustus 2021 om 16:50

Je vergeet martinez. Die is namelijk gehaald voor de lb positie.

30 augustus 2021 om 17:05

Die wordt echt niet meer van LCV gehaald hoor! Wie moet je daar dan posteren? Blind? Dan verleg je het probleem van linksback naar LCV. Blind kan niet meer in Europa. Het is wat het is...

Mooi bedrag. Hij is voor 6 gekocht, heeft ons een hoop mooie momenten opgeleverd. Succes nico in Engeland!

Dan zal West Ham overtuigd zijn hem weer aan het voetballen te krijgen denk ik. Stap zijwaarts is het meer voor hem. Ben benieuwd, heb de afgelopen seizoenen weinig echt goeds van m gezien.

West Ham heeft Cresswell toch al voor die positie? Dat vond ik een van hun betere spelers. Maar ze zullen Tagliafico toch ook niet voor de bank halen neem ik aan

30 augustus 2021 om 16:20

Zou me niet verbazen als Cresswell dan nog verkocht wordt vandaag of morgen. Anders snap ik de transfer ook niet zo goed. Nico is toch echt een pure linksback, op rechts wil je hem niet hebben. Daar hebben ze bij West Ham ook al Coufal lopen, is ook een prima speler.

Toch een geweldige transfer geweest. Hij is het dubbel en dwars waard geweest voor Ajax. Dat wordt een mooie concurrentiestrijd met Cresswell. Die was tot nu toe onbetwist, maar ze ontlopen elkaar niet heel veel denk ik.
Ik hoop overigens wel dat Ajax nu niet aanklopt voor Wijndal. Het is wel eens mooi geweest met de uitgaande transfers.

1 van de beste linksbacks die we hebben gehad. Vanaf de eerste wedstrijd fenomenaal. Hij was zo goed dat toen het iets minder was maar nog steeds een klasse beter dan de rest we teleurgesteld waren. Het ga je goed

30 augustus 2021 om 16:21

Krol, de Boer, Maxwell ... past hij daar bij?

30 augustus 2021 om 16:27

Nee, maar Tagliafico was wel een geweldige aankoop op het juiste moment. Hij bracht andere aspecten dan technisch goed kunnen voetballen op een moment dat Ajax het heel hard nodig had. Daardoor had hij ontzettend veel waarde. Helaas dreef hij daarin laatste tijd wel wat door

Begon hartstikke goed bij Ajax, maar ongeacht of Tagliafico nou wel of geen transfer wilde maken lijkt me dit prima. Is toch wat weggezakt qua niveau vind ik en ook dat beetje pit dat hij bracht begon meer en meer de negatieve kant uit te slaan.

Lijkt me dat Ajax hier ook allang een lijstje met potentiële opvolgers voor heeft klaarliggen, want dat hij nog een transfer zou gaan maken hing al even in de lucht en buiten deze 12 miljoen kunnen ze ongetwijfeld een paar extra knaken missen voor een nieuwe linksback die er meteen staat, ondanks de ongelukkige timing.

Ik ben benieuwd of Ajax toch nog een vervanger gaan halen. Martinez en Blind kunnen er spelen, maar zijn toch beter in een centrale rol. En Rensch vind ik beter op RB.

30 augustus 2021 om 16:26

Als ik Overmars gisteren in een interview hoorde, lijkt dat me sterk. Denk dat ze de transfer van Tagliafico gebruiken om de gaten in de begroting van vorig seizoen te dichten.

30 augustus 2021 om 16:41

Volgens mij zei Overmars te verwachten dat er geen inkomende transfers meer zouden komen, maar sloot hij het ook niet helemaal uit. Als Neres weg was gegaan had Ajax niemand hoeven te kopen, maar voor Tagliafigo zou ik toch een vervanger halen.

30 augustus 2021 om 16:50

AZ zal Wijndal niet laten gaan, zou daarom dan Feyenoord benaderd worden voor Malacia ? Hoe dan ook zal het lastig worden voor een betaalbaar alternatief in de laatste 2 dagen van de transferperiode.

30 augustus 2021 om 17:39

En jij denkt omdat Berghuis naar Ajax is gegaan nu heel gewoon is dat Malacia een overstap maakt? Nou dat gaat hem nooit worden

Jammer dat het zo is geëindigd echt een top linksback geweest voor onze begrippen maar loopt toch al een tijdje met veel frustratie rond en is geen zekerheidje meer op het veld. De Argentijnse fans waren ook al blij tijdens de Copa dat hij niet startte dat zegt wel genoeg. 12M vind ik een mooi bedrag, hopelijk investeren we daar weer minimaal de helft van voor een nieuwe linksback uit Zuid-Amerika.

Bedrag is niet fantastisch, maar om Nico zo lang te behouden was dit te verwachten. Ook was vorig jaar niet zijn beste jaar waardoor je een stuk minder voor hem krijgt. Vooralsnog kan je met Rensch, Blind en martinez dit wel opvangen

Man… wat baal ik hier van..

Dat is een leuke stap voor Nico! West Ham United is een mooie club en spelen in de Premier League zal ook een stap omhoog zijn voor hem. Jammer dat het uiteindelijk geen Europese subtopper is geworden, maar zijn vorm is dan de laatste twee jaar ook nooit zo goed geweest als toen tijdens het CL seizoen.

Voor Ajax is het wel een redelijke aderlating. Het was een van de betere linksbacks die we in jaren gehad hebben. Ik ben dan ook benieuwd of er nog snel wat wordt aangetrokken ter vervanging. Mijn gok is dat Overmars en Ten Hag het de komende maanden gaan proberen met Blind en Rensch.

Hopelijk komt er wel een echte linksback, want Blind kan dat niet meer belopen en Rensch zie ik liever aan de rechterkant.

Lees in het bericht ook dat Tagliafico een eerste contractvoorstel van de hand gewezen. Blijkbaar verdient hij bij Ajax meer dan hij nu bij West Ham krijgt aangeboden. Ik snap wel waarom veel spelers Ajax niet zo maar de rug toekeren. Daar wordt blijkbaar prima verdient!;-))

30 augustus 2021 om 16:23

wel een snelle conclusie. Misschien biedt West Ham Tagliafico 20 procent meer dan wat hij bij Ajax verdient, maar wil hij 40 procent meer. We weten het niet.

Voelt alsof hij Ajax een beetje door de achterdeur verlaat na alle kritiek (van de media) de afgelopen tijd. Benieuwd wie Ajax op de backup lijst heeft staan en als linksback gehaald wordt

30 augustus 2021 om 16:28

Die back up zal Blind wel zijn, want op het middenveld is voor hem geen plaats. Dat wordt tegen sterke tegenstanders dus weer bibberen....

30 augustus 2021 om 18:47

Ik kan mij dat gevoel goed voorstellen. eigenlijk vind ik de berichten op een transfersom van 12 miljoen ook wel meevallen. Er werd toch vaak gezegd dat hij de beste LB in de ED is en dat hij minimaal 20 tot 25 miljoen op moet brengen. De laatste wedstrijd was gewoon reserve en is men al blij met 12 miljoen. Dan levert hij nog minder op dan Dumfries. Het lijkt er steeds meer op dat Ajax blij is van hem af te zijn.

Man man man wat gaan we hem missen. Natuurlijk is het wat minder de laatste tijd en helpt het ook niet dat zijn rode kaart tegen PSV ongeveer de laatste herinnering is, maar dat zegt ook wat. Ik was in Amsterdam en bij de klassieker toen Nico z'n debuut maakte, en meteen zag je wat hij bracht, passie, intensiteit, grinta, een wil om te winnen, hij was heerlijk bezig die pot en dat bleef zo gaan. Onmisbaar in onze kampioens seizoenen en campagnes in Europa.
Ik hoop niet dat mensen alleen maar naar de laatste maanden kijken.
Geweldige back, niet de beste voetballer, maar heerlijk om in ons team te hebben, we gaan ja missen Nico. Dit is het juiste moment, maar we gaan je missen. En je meid ook.

30 augustus 2021 om 16:53

Als Nico een half jaar eerder was gekomen, dan durf ik zelfs te stellen dat keizer niet onslagen zou worden. Hij was echt het verschil met zijn spirit.

30 augustus 2021 om 18:46

Het zou zomaar kunnen. Nico bracht de mentaliteit die we toen misten, vooral tussen al die jonkies. Nu heb je ook Martinez en Alvarez dat helpt enorm.

Fair deal toch, heeft een abonimabel slecht seizoen ac hter de rug, hhij blij en Ajax blij. Dank voir de bewezen diensten!

Succes was de laatste tijd meer bezig met trappen helaas en ruzie maken wens hem het beste in Engeland is het beste voor alle partijen.

Prima bedrag en goed om door te selecteren. Deze man was klaar bij Ajax. Hoop wel dat ze een plan hebben wat nu want ik vind Blind niet kunnen op linksback maakt teveel fouten en geen snelheid en Martinez vind ik beter centraal achterin. Maar het zal wel weer Blind blijven want anders moet ten Hag of een Martinez eraf halen of Alvarez.

30 augustus 2021 om 16:27

Blind in de eredivisie op linksback kan prima. Rensch kan daar ook spelen. Het is niet ideaal, maar voor mij hoeven ze niet een peperdure linksback te halen. Gudmunsson van Groningen had ik wel willen zien, maar is helaas al weg.

Niet de absolute hoofdprijs natuurlijk maar er zullen ook afspraken zijn gemaakt dus kan hier wel mee leven. Als Nico weg is, hoeft ten Hag weer wat minder moeilijke keuzes te maken. Er van uitgaande dat er geen vervanger komt. Hij is niet onmisbaar, scheelt behoorlijk wat salaris en je vangt toch nog 12 miljoen dus niks meer aan doen. Wel een echte strijder geweest voor Ajax, maar beetje uit vorm.

Veel succes Nico, jij was de omkeer in het huidige ajax. Toen jij in de winter kwam liet je gelijk tegen feijenoord zien wat wij al die jaren miste in ons elftal.
Dankzij jou shoppen we nu ook in zuid Amerika en niet alleen maar in noord Europa.

Het ga je goed krijger ❤️

Had een jaar geleden gehoopt op Atletico Madrid, het gif van Tagliafico past daar perfect bij.
West Ham is gezien de huidige situatie prima. De club timmert goed aan de weg, en mocht hij daar 1-2 seizoenen goed presteren kan hij de stap maken naar de top van de Premier League. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen!

Hadden ze niet meteen Haller in de deal kunnen betrekken. Die mag van mij ook wel gelijk terug...

Mooi als Tagliafico een stap maakt en er weer ruimte komt voor een jong talent. Het is hem gegund, lang gestreden bij Ajax en nu op naar de premier league. WHU doet het vrij aardig en kan dit jaar ook mee doen voor Europees voetbal, maar zelfs als je dat niet haalt heb je jaarlijks 10 wedstrijden op absoluut CL niveau, geweldig toch?!

Mijn hemel, dan ga je van prijzen winnen en CL spelen met Ajax naar West Ham waar je helemaal nergens om speelt. Tis maar wat je wil he.
Maar gaan we nu standaard met Blind linksback spelen? Ook in de CL? Dan zeg ik nu al succes in de Europa League.

30 augustus 2021 om 16:37

West Ham staat op dit moment bovenaan he ze spelen overigens wel Europa League dus hij zal ook nog Europese wedstrijden spelen. Rensch kan ook op linksback overigens, niet ideaal maar ze hoeven van mij ook geen peperdure linksback te halen.

30 augustus 2021 om 16:38

Zozo ze staan bovenaan. Tis augustus. Aan het eind van het seizoen gewoon weer met lege handen.

30 augustus 2021 om 16:44

Vandaar de smiley. Maar ze zijn vorig jaar zesde geëindigd en maar 2 punten achter CL voetbal (en boven Arsenal en Spurs) geëindigd. Maar de PL of de CL zullen ze niet gaan winnen, maar zeker een prima selectie staan om mee te doen voor Europees voetbal.

30 augustus 2021 om 16:37

Je weet dat West Ham United afgelopen seizoen uitstekend heeft gepresteerd, dit seizoen ook goed begonnen is en uitkomt in de Europa League?

30 augustus 2021 om 18:14

Je kunt als speler wel naar een topclub willen (zoals Nico ook altijd gezegd heeft), maar dat wil niet betekenen dat de topclubs op hem zitten te wachten.

West ham, toch de verassing van vorig jaar in de PL met een 6e plek, staan op dit moment ook gewoon 2e en vorige week toch prima met 4-1 gewonnen van Leicester. Het is geen wereldploeg qua naam, maar een ploeg die goed draait op dit moment. En voor ajax ook het juiste moment om te verkopen, want met Blind, Martinez, Gravenbergh en Nico had je in principe 4 spelers voor 3 plaatsen.
Heeft ajax veel opgeleverd, vergeet nooit zijn eerste wedstrijd bij ajax (de klassieker) en vanaf dat moment was ook direct iedereen verkocht (die voor ajax is dan). Publiekslieveling vanaf dat moment.

Het

Nicooooooooooo Tagliaficoooooooo gaat ook gemist worden, want hij deed het er om (toen Antony kwam met nummer 39 toch gewoon Nico als laatste opnoemen als stadion speaker).

Blijft zo nog maar weinig over van de selectie uit 2018/2019. Echt jammer. Maar daarvoor in de plaats komen weer nieuwe namen.

Heb genoten van Nico zijn passie en strijd. Af en toe over het randje, maar altijd die volle overgave om de bal te veroveren. Denk dat de rek in de ED er ook wel uit was voor hem. Vandaar ook dat de vorm wat minder was. Hij heeft een nieuwe uitdaging nodig. De PL is dan een prachtige competitie en West Ham een uitstekende bestemming.

Vind de foto trouwens wel perfect geschoten. De bal staat precies goed. Mooi om te zien.

En nog steeds zal ik het jammer als hij daadwerkelijk vertrekt. Niet meer dan logisch, dat daar niet van. Verdiend hij ook. Een absolute krijger die er altijd 200 vol voor gaat. Schuwt geen enkel duel, wat niet altijd goed uitpakte, maar meestal wel. Wordt toch wel een gemis. Was na Maxwell toch wel een linksback van behoorlijk niveau.

Dit is zo een speler die het bloed onder mijn nagels vandaan haalt maar ik toch ga missen. Deze brave competitie heeft een paar slechteriken nodig waar je een hekel aan kan hebben. Ik bedoel... wat is Batman zonder Joker?

Ik zie louter positieve berichten op het vertrek, maar zowel de club als de transfersom vallen toch eigenlijk heel erg tegen? In hoeverre gaat hij er zelf nou op vooruit? Competitie zwaarder (maar daar tegenover staat dat je moet gaan spelen op lage middenmoot) en misschien wat salaris. Maar een grotere stap was toch ook niet ondenkbaar? Een Atletico was ook niet raar geweest.

Toch nog teleurstellend wel. Zijn marktwaarde staat op 22 miljoen en je verkoopt hem bijna voor de helft. Hij werd gekocht door Ajax voor 4 miljoen. Reken daar zijn salarissen, bonussen bij op en je hebt uiteindelijk niet mega veel aan hem verdiend. Hij stond 2 jaar geleden op de nominatie om voor tussen de 20 en 30 miljoen verkocht te worden.

Ik snap dat Nico in een topcompetitie wilt spelen, maar West Ham is nou niet een stap omhoog. Geen CL en die zullen ze ook nooit halen. Vorig jaar was een jaar waarin het allemaal even meezat.

30 augustus 2021 om 17:57

Er komt gewoon geen betere club meer voor hem. Dan moet je toch een keer een keuze maken he. West Ham is qua niveau minder dan Ajax, maar de competitie maakt heel veel goed. Ik gok dat hij ook nog wat meer gaat verdienen.

Hij was precies wat Ajax toen nodig had en ben fan van hem geworden. Heel toevallig zijn debuut gezien met mijn zoon toen wij vanuit Rockville, USA hier op familiebezoek waren. Het is hem gegund.

Jammer, onze linkerkant was al matig bezet, ik vind Blind of Martinez namelijk geen goede opties voor die posities. Rensch vind ik dan nog de beste optie, dan nog moet er wat bij en linksback zijn erg schaars.

Mooi voor hem. Blij dat ie kan gaan. Zat de laatste 2 seizoenen met een chagrijnig gezicht als een slappe zak patat te voetballen. Daarvoor was het met hem altijd lachen, gieren brullen en gekke bekken trekken voor de camera. Mooie tijden waren dat. Nu is dat al een seizoentje of 2 vooral huilen en rode en gele kaarten verzamelen. Het gaat hem goed bij West Ham!

Ondanks dat die laatste tijd wat minder was, toch een hele goede linksback die Ajax jarenlang uit de brand heeft geholpen op die positie. Toch een lage prijs maar hij is niet de jongste meer en het spel was niet meer zoals in de tijd van de halve finale CL.

Verdient hij zeker.
Was zijn laatste jaar niet in zijn beste doen maar ik heb desalniettemin genoten van hem

Het is je gegund jonge

Prima zo voor zowel ajax als tagliafico zelf
Verdient deze transfer
Laatste jaar niet meer zo zoals we gewent waren
Maar bedankt voor je inzet en de mooie momenten die je ons hebt gegeven
Succes bij west ham

12 mil, laat zien dat Ajax mee wil werken om de droom van een speler te verwezenlijken. Tevens wat doorverkoop bonussen en t zit wel goed met nico!

30 augustus 2021 om 17:19

Ja dat is in ruil geweest voor die contractverlenging toen. Dat hebben ze met Onana ook gedaan.

30 augustus 2021 om 18:11

Voor mijn gevoel is Ajax juist blij dat hij weg is.

Het is nog niet zeker dus hij kan nog steeds bij Ajax blijven. Als hij al een eerste voorstel afwijst......

Ik volg zowel Ajax als West Ham al jaren, en dit lijkt me een uitdelende deal voor beide partijen. Op de West Ham fora zijn ze uitzinnig van vreugde over de deze deal. Past ook perfect bij de huidige speelstijl van West Ham.

Zou een mooie transfer voor alle partijen zijn: voor Ajax, voor West Ham United en ook zeker voor Tagliafico.

En Ajax houdt er ook gewoon een mooi bedrag aan over. Misschien zou West Ham United dan niet direct de eerste optie zijn waar Tagliafico op gehoopt had, maar dit is gewoon een prachtige kans en overstap voor hem en West Ham doet het sinds de aanstelling van David Moyes, de tweede periode van hem, prima en zijn het afgelopen seizoen op een haar na Champions League-voetbal misgelopen, al spelen ze nu Europa League wat ook gewoon prima is en dit seizoen zijn ze ook prima begonnen in de Premier League door volgens mij al hun duels tot dusver te winnen.

En ze hebben ook gewoon prima spelers rondlopen met o.a. Cresswell, Coufal, Fornals, Antonio, Lanzini, Areola, Noble, Bowen, Ogbonna, Benrahma, Soucek, Rice en recent Zouma die ze hebben overgenomen van Chelsea.

Hoop dat Tagliafico ook rondkomt met West Ham, want zoals ik al schreef is dit gewoon een prachtige stap.

Heel goede back maar te vaak last van maniakale trekjes, zowel in duels als in de manier waarop hij ballen probeert te bereiken. Zal vast hier en daar omschreven worden als winnaarsmentaliteit, maar ik vind het een tikkende tijdbom die ieder moment kan ontploffen.

Word nu gezegd dat West Ham het geld niet heeft, en hem ook financieel niet een attractief genoeg contract kan voorstellen.

30 augustus 2021 om 17:33

Daarom heeft hij dus waarschijnlijk dat eerste aanbod al afgeslagen.

Waar is Overmars toch mee bezig, de zoveelste speler al op afspraak voor minder weg mag, wordt tijd dat hij zijn bonus maar eens een keer moet laten zitten.

30 augustus 2021 om 17:39

Volgens mij heb jij het niet helemaal gevolgd. Sommige spelers wilden al eerder weg, hebben hun contract toch nog verlengd met de afspraak dat Ajax mee denkt. Nou dat is volkomen logisch. Overmars doet het prima.

30 augustus 2021 om 17:43

Ja ik volg alles maar Overmars hoeft niet altijd sinterklaas en de kerstman te spelen.

30 augustus 2021 om 18:20

Sorry hoor maar je snapt er blijkbaar echt helemaal niks van. Zonder die afspraken lopen ze gewoon gratis weg omdat ze niet willen verlengen.

Die gaat het erg moeilijk krijgen in de PL. Veel snelle spelers waar hij met zijn traagheid moeite mee zal hebben.

30 augustus 2021 om 18:15

Ik verwacht dan ook een hoop kaarten.

Lijkt me prima. Hij verdient absoluut een leuke transfer en ik ben blij dat Ajax zich op deze manier opstelt. Ik zal altijd fan blijven van deze strijder, ondanks dat hij af en toe 'net' wat te ver ging.. Het gif waarmee hij speelde heeft ons absoluut geholpen met het maken van stappen.

In dat jaar in de CL was ie echt goed. Maakte volgens mij ook een aantal belangrijke goals toen. Heb me als niet Ajacied natuurlijk vaak zat vervloekt, maar dat zal hem in Amsterdam niet minder geliefd maken. Benieuwd hoe die het doet in de pl

Ik ben geen ajax fan maar vind nice wel een redelijke goede back. Moet wel zeggen dat het de 2 laatste seizoenen iets minder werd. Of dit iets tussen zijn oren is of dat het maximale er wel uit gehaald is bij ajax vind ik lastig. Ik denk wel dat rensch of angst goede opvolgers kunnen worden. Zijn sowieso beter in voetballens opzicht. Was trouwens anass zwaar geblesseerd geraakt waardoor zijn ontwikkeling iets achter gebleven is?

Eerder werd door veel Ajax supporters geroepen dat Nico de beste LB in de ED is, en minimaal 20-25 miljoen op moet leveren. Nu zijn velen in deze topics al tevreden met 12 miljoen. Ik vraag mij af waarom deze omslag ? Omdat ze hem deze stap gunnen ? Maar gunde ze hem deze stap vorig jaar niet toen hij 20-25 waard was ?

30 augustus 2021 om 19:15

Omdat dat blijkbaar de afspraak was met ajax dat bedrag. Nou dan kan je er moeilijk meer van maken he?

30 augustus 2021 om 19:42

1 jaar contract + gentlemens agreement bij zijn laatste contract. Daarnaast is hij alweer 28, normaal gesproken kan ie dus nog maar 1 stap maken. Gewoon een goede relatie tussen club en speler. Als Ajax het hard zou spelen had ie waarschijnlijk meer op kunnen leveren, maar Nico is top geweest voor Ajax met zijn mentaliteit en de club doet zo wat terug.

30 augustus 2021 om 20:01

Op internet lees ik dat hij tot 2023 een contract heeft, dus nog 2 jaar. Daarnaast lees je ook overal dat er een hoger bedrag (rond 15 miljoen) afgesproken zou zijn. Voor Blind en Tadic (minimaal net zo oud toen Ajax ze kocht) heeft Ajax meer betaald. Ik vind niet dat hij meer waard is, maar het verbaasd mij wel hoe tevreden bijna iedereen met dit bedrag is.

Netjes van Ajax! Jammer genoeg niet de jackpot, maar gezien de huidige wereld waar we in leven niet heel gek natuurlijk. En we mogen al blij zijn dat we zolang konden genieten van hem.

Nu mee werken voor een 'vriendelijk' prijsje geeft ook een signaal aan andere spelers.

30 augustus 2021 om 20:04

Ik vind dat er nog steeds aardige bedragen betaald wordt. Zie ook de uitgaande transfers van AZ. Natuurlijk zijn deze spelers nog jong, maar deze hebben nog niet veel laten zien. Daarnaast heeft Dumfries nog meer opgeleverd. Dus dat de markt niet wil betalen vind ik meer goedpraten dan werkelijkheid.

31 augustus 2021 om 11:00

Natuurlijk zijn het aardige bedragen, maar toch niet de bedragen van een jaar of 2 geleden? Clubs moeten wat zuiniger aan doen, minder inkomsten gehad. Nog steeds hoge kosten.

En wat te denken van die loonkortingen bij de spelers? In de meeste gevallen wordt dit in een later stadium gecompenseerd en krijgen de spelers het loonoffer alsnog uitbetaald. Daar zijn gewoon keiharde afspraken over gemaakt.

Ontkracht door David Ornstein! Die heeft het vaak wel juist. Zou heerlijk nieuws zijn. Nico nog een jaar!

Een jaar geleden liet Nico Bayer Leverkusen/Leicester schieten en gaat nu naar Leeds. Wel een mooie stap, maar niet de gewenste topclub.

West Ham heeft dus helemaal geen interesse. Hoezo verzint de telegraaf dit hele verhaal dan weer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren