Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veel clubs hikken tegen vraagprijs Ajax aan bij ‘interessant transferobject’

Laatste update:

Ajax lijkt geïnteresseerde clubs af te schrikken met de vraagprijs voor David Neres. Volgens De Telegraaf vinden veel clubs de Braziliaanse buitenspeler een ‘interessant transferobject’, maar is de gewenste transfersom van ruim twintig miljoen euro, bonussen en een percentage doorverkoop hen te gortig. Tot dusver is een club afgehaakt, heeft Leicester City zich nog niet officieel gemeld en begint de tijd te dringen voor Ajax en Neres.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf zondagmiddag voor de camera van ESPN nog maar eens aan dat Neres mag vertrekken. Op de rechterflank heeft de Braziliaan met aankoop Steven Berghuis en zijn landgenoot Antony twee concurrenten voor zich. “Je ziet voorin dat de plekjes nu wel heel erg drukbezet zijn, dus wat dat betreft zou het goed zijn als daar wat gebeurt, ja”, aldus Overmars, volgens wie de kans klein is dat Neres na dinsdag, als in de meeste Europese landen de transfermarkt sluit, nog Ajacied is.

Overmars zei dat hij ook rekening houdt met een vertrek van Nicolás Tagliafico. Daarnaast hoopt Ajax André Onana nog te slijten. Volgens de krant zijn twee clubs zeer concreet voor de doelman uit Kameroen. De keeper mag vanaf 4 september weer trainen bij Ajax, na zijn dopingschorsing. Ten Hag weet niet of hij Onana nog kan verwelkomen op het trainingsveld op De Toekomst. “Dat zien we dan wel weer, maar ik weet wat er speelt. Hij gaat nog wel, denk ik”, sprak de trainer zijn vermoeden uit.

Ten Hag verwacht dat Daramy de laatste aankoop is, al houdt hij een slag om de arm. “Maar je weet het met Overmars maar nooit”, zei hij lachend. “Misschien geeft hij de trainer nog een cadeau.” De trainer is in ieder geval blij met de komst van de buitenspeler, die voor maximaal dertien miljoen euro is overgenomen van FC Kopenhagen. “Mohamed brengt snelheid met de bal. Hij is een rechtsbenige speler, die vanaf links uit de voeten kan, maar ook aan de rechterkant kan spelen en zelfs in de spits”, aldus Ten Hag. “Hij is een welkome aanvulling op onze selectie. Zijn snelheid hebben we nodig, aan beide kanten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat had iedereen natuurlijk al in kunnen vullen. Als clubs dit als een koopje zagen, was hij al lang en breed vertrokken... We gaan zien wat er gebeurt. Gun Neres het beste. Of dat bij ons is, of bij een andere club maakt niet uit. Blijf dankbaar voor de vreugde die hij mij bezorgd heeft in het Champions League jaar.

30 augustus 2021 om 08:23

Overmars heeft zich hier toch wel op misrekent als je het mij vraagt. Het genoemde bedrag plus extra voorwaarden is niet realistisch voor Neres, na z'n topprestaties in de CL weinig meer van die vorm/acties laten zien, mede door blessures. Tel daarbij op dat er veel minder uitgaven gedaan zijn dit jaar en de conclusie is dat er gewoon teveel gevraagd wordt. Voor alles tussen 15-20m moet je 'm gewoon laten gaan. Genoeg gebracht, maar ook voorbijgestreefd.

30 augustus 2021 om 08:30

De vraagprijs te hoog of te laag kan je betwisten, maar het is natuurlijk compleet niet handig dat ze Daramy en Berghuis al hebben gehaald. Weg onderhandelingspositie

30 augustus 2021 om 08:45

Als je verder wilt moet je soms anticiperen. Als ze Berghuis beter inschatten en willen, kun je daar misschien niet mee wachten tot Neres verkocht is, omdat een ander hem dan had genomen. Die volgorde heb je niet altijd voor het uitkiezen natuurlijk. Neres vind ik een heel sympathieke gozer en in 2019 haalde hij een erg hoog niveau, maar het komt er al een tijdje niet meer uit. Hoop dat hij zich herpakt, bij Ajax of elders.

Wat ik vooral niet begrijp is dat Onana en Ajax niet nog eens aan tafel gaan. Als ik Marc was zou ik hem toch nog eens een mooi voorstel doet voor contractverlenging. Een beter alternatief is er niet. En de interesse in hem lijkt dan wel concreet, maar kennelijk ook weer geen clubs waar hij dolgraag heen wil. Misschien ziet hij eens in dat Ajax goed voor hem is geweest en dat het in Amsterdam zo slecht nog niet is.

30 augustus 2021 om 09:03

29er Als hij niet verkocht wordt voor de vraagprijs kan je wel stellen dat hij te hoog is uiteraard.
Ik denk dat Overmars zich hier in de vingers gaat snijden.
Ajax heeft geïnvesteerd in buitenspelers met daarbij in het oog dat je er ook al een paar heb lopen.
Neres heeft echt wel prima wedstrijden gespeeld maar ook genoeg niet zeg maar.

Je kan hem echt wel kwijt maar de vraag is voor welk bedrag.
Heb je hem straks nog lopen na de transferwindow dan ben ik benieuwd hoe ten Hag alle spelers tevreden gaat houden.

30 augustus 2021 om 10:35

Ach dan wacht Neres een paar maandjes en gaat hij in de winterstop. Het kan ook nog goed uitpakken. Als straks Antony een zware blessure krijgt ben ik blij dat Neres er nog is. Ik snap die andere clubs ook wel. Het is gewoon blufpoker.

30 augustus 2021 om 10:08

De Toekomst helemaal waar, dat wat hij tegen Juventus heeft gedaan voor ons. Zal ik hem altijd dankbaar voor blijven.

30 augustus 2021 om 10:14

@De Toekomst maar dit komt van de onruststokende bron Televaag. Hoezo zouden wij dit gelijk als waarheid aannemen. Zij hebben geen korte lijntjes meer binnen Ajax. Ik geloof eerder Overmars die aangeeft dat er gesprekken zijn, dan uit de duim-zuigende telegraf. Hopelijk lukt het ons nog Neres, Nico en Onana voor mooie prijzen te verkopen. Desnoods Neres en Nico verhuur met verplichte koopopties.

30 augustus 2021 om 12:13

Overmars mikt gewoon op, de aankoop plus bonus, die ajax heeft betaald voor neres, is dan 22 miljoen inclusief bonus.

Ik vind dit zo zonde. Met neres heb je gewoon een topper in huis. Ik vraag me echt af of het wel zo is dat neres graag weg wil. In alles zie ik dat ajax hem liever loost dan erbij heeft. Hij krijgt amper de kans om weer op zn oude niveau te komen. En als hij dan al eens mag spelen moet hij het laten zien op links wat niet eens zijn positie is.. Hem kopen voor 20 miljoen is in mijn ogen een koopje!

30 augustus 2021 om 08:24

In het succesvolle CL seizoen, waar Ajax de halve finale haalde, speelde Neres ook veel vanaf links. En dat deed hij niet heel slecht. Dus zeggen dat links niet zijn positie is, is een beetje makkelijk.

30 augustus 2021 om 09:06

Heel leuk dat hij op links kan maar Tadic speelt altijd en meestal ook gewoon 90 minuten. En elke week 20 minuten spelen daar wordt niemand beter van daardoor is zijn transfersom verdampt. De oorzaak is een disbalans in de selectie, teveel goeie spelers voor dezelfde posities en spelers die het minder doen moeten spelen vanwege hun status of door wat ze hebben gekost. Dit jaar nog erger geworden met de komst van berghuis en Daramy.

30 augustus 2021 om 11:37

Daar zeg je meteen al waar t om draait. Speelde hij veel op links. Nu speelt ie al 2 jaar bijna niks meer. Je kan niet verwachten van een speler dat hij zn niveau haalt als hij bijna niet mag spelen.

30 augustus 2021 om 11:44

@ Rabarivony: Het is duidelijk dat je niet zo vaak kijkt naar wedstrijden van Ajax, zeker internationaal niet, want dan had je geweten dat Tadic in die wedstrijden bijna altijd in de spits speelde. Vandaar dat er op links ook een plekje vrij kwam voor Neres.

30 augustus 2021 om 11:47

@ Makaveli1996: Hij speelt al bijna 2 jaar niks meer? Vorig jaar 25 wedstrijden in de ED en 8 Internationaal. En het jaar daarvoor idd minder omdat hij geblesseerd was.

Dus dat hij bijna niets mocht spelen valt wel mee hoor.

30 augustus 2021 om 13:41

In kijk alles maar ehm met de komst van Haller gaat Tadic weinig de spits meer in hoor. Maar verder snap ik je punt niet

30 augustus 2021 om 14:15

Jij kunt in de toekomst kijken?

En dat je er weinig van snapt dat had ik al door ja, maar bedankt voor de bevestiging :-)

30 augustus 2021 om 14:19

Nee ik kan niet in de toekomst kijken maar ze willen niet voor niets van Neres af.

Graag gedaan

30 augustus 2021 om 08:56

In alle seizoenen dat hij nu bij Ajax speelt heeft hij nauwelijks laten zien dat hij dit geld waard is. In het topjaar CL waar iedereen boven zichzelf uitsteeg liet hij het zien. Op nationaal niveau maar een handvol wedstrijden. Meestal loopt hij er ongeïnteresseerd bij en zie je hem grote delen van de wedstrijd niet. Maar uit het niets kan hij wel een wedstrijd beslissen. Toch hebben de blessures hem weinig goeds gebracht. Ik zou als club ook niet de gok durven wagen voor 20 miljoen +. Maar we zullen zien wat er voor dinsdag gebeurt.

30 augustus 2021 om 09:03

Meres wilt helemaal niet weg, hij moet weg. Heeft niet zolang geleden nog een huis gekocht op Ijburg.

30 augustus 2021 om 09:38

Dat op links slaat nergens op. Hij speelt zowat altijd op links. Zeker toen Ziyech er nog was. In de CL toen ook vanaf links en dat ligt hem goed

Als voor slapzakken Stengs en Boadu 15miljoen wordt betaald dan is 20 miljoen voor Neres toch een koopje? Engelse clubs moeten helemaal niet moeilijk doen, daar klotst het geld bijna tegen het plafond aan.

30 augustus 2021 om 08:40

Juist. Dat geloel dat er door Corona minder geld is.. Er is meer dan voldoende geld in de voetballerij. Slap excuus om te weinig te betalen voor spelers. De tijd dat je bij Ajax voor een rolletje drop en een kaartje voor het lokale zwembad een speler kon halen kijken gelukkig voorbij. Niet langer klein denken en handelen. Kwaliteit kost geld en dat is er nog steeds voldoende. Dus betalen op wegwezen.

30 augustus 2021 om 08:44

Alsof Neres meer overtuigt dan die twee. Je bent toch wel gek dat je €20M betaald en doorverkoop afstaat voor een derde rechtsbuiten van Ajax die de afgelopen anderhalf jaar niets heeft laten zien?

30 augustus 2021 om 08:47

Zelfs in het laatste anderhalf jaar heeft hij zijn waarde bewezen op het allerhoogste podium. Neres was uitblinker tegen Liverpool (thuis), Atalanta (uit), Lille (uit) en Midtylland (thuis). Over zijn spel voor de blessures hoef ik uiteraard niks te vertellen. Het lijkt erop dat hij op links minder goed uit de voeten kwam in de tweede helft van vorig seizoen.

30 augustus 2021 om 11:17

@ Gomes1psv: Ik kan me voorstellen dat wanneer je alleen CL kijkt als PSV daar in mee doet, dat je dan niet op de hoogte bent. Maar dan moet je ook niet zoveel onzin uit kramen. Neres heeft gewoon zijn waarde gehad voor Ajax de afgelopen jaren. Daarnaast hebben Stengs en Boadu 0 wedstrijden in de CL gespeeld. En dat is toch waar veel clubs naar kijken, en niet naar wedstrijden van Ajax tegen RKC Waalwijk, VVV Venlo en FC Emmen.

30 augustus 2021 om 11:34

Wishful thinking... clubs gaan geen 20 miljoen met aanvullende voorwaarden betalen voor een speler die een dag voor de transferdeadline nauwelijks perspectief op speeltijd heeft en kort daarvoor lange tijd geblesseerd was. Dus droom lekker verder met je Ajax-bril.

30 augustus 2021 om 14:01

We dromen zeker verder. Van een Neres in een Ajax shirt die weer helemaal de oude wordt en gaat swingen in de CL.

30 augustus 2021 om 15:30

Mag je lang blijven dromen

30 augustus 2021 om 09:01

Paul... Neres heeft vorig seizoen 3 keer gescoord in 25 wedstrijden voor Ajax. Ik vind het echt prachtig dat je denkt dat iemand daar meer dan 20 miljoen voor gaat betalen

30 augustus 2021 om 09:40

Als je kijkt wat voor bedragen clubs in het buitenland betalen voor spelers die niks hebben gepresteerd dan is 20 miljoen niks. Kijk wat ze betalen voor zuid Amerikanen die alleen nog in zuid Amerika hebben gespeeld. Die bedragen liegen er niet om. 20 miljoen is niks voor iemand met de kwaliteiten van neres.

30 augustus 2021 om 11:20

Je vergeet even te vermelden dat Neres in 10 Internationale wedstrijden ook 3 keer heeft gescoord, en in 4 bekerwedstrijden 2 keer. Maar die statistieken kwamen je waarschijnlijk niet heel goed uit of wel?

30 augustus 2021 om 13:14

Prima. Dan zit je op nagenoeg 40 wedstrijden op 8 doelpunten. Als je daar 20 miljoen voor denkt te vangen wetende vanuit de kopers positie dat ditd e 3e rechtsbuiten van Ajax is die met de komst van daramy echt weg moet dan heb je echt een Amsterdams gekleurde bril op.

30 augustus 2021 om 14:01

Niemand moet echt weg. Het is momenteel druk voorin maar met blessures en schorsingen kan dat zo veranderen.

30 augustus 2021 om 14:35

Wie zegt dat dit de 3e rechtsbuiten van Ajax is of wordt? De beste gaat gewoon spelen. Hij speeld nu minder omdat Ajax hem wil verkopen en Neres zelf waarschijnlijk ook een stap naar het buitenland wil maken.

Daarnaast heeft Neres ook een aantal keren op 10 gespeeld. Dus prima als hij blijft hoor, heb hem er graag bij, want hij gaat nog voor grote waarde zijn voor Ajax.

30 augustus 2021 om 09:44

Swat heeft Neres gepresteerd dan de laatste 2 seizoenen?
En slapzakken is nu niet echt de nette bewoording voor deze 2 spelers.

30 augustus 2021 om 11:21

Misschien had je dan meer naar Ajax moeten kijken, dan had je het geweten. En sorry dat ik mijn mening verkondig, waar jij het schijnbaar niet mee eens bent, echt sorry.

30 augustus 2021 om 09:48

Die twee slapzakken hebben de laatste 2 jaar beter gepresteerd dan Neres.

30 augustus 2021 om 11:24

Misschien in de Eredivisie, maar daar wordt niet gekeken omdat we soms tegen de lamme en de blinde voetballen. In Internationale wedstrijden heeft Neres het gewoon prima gedaan. 3 goals in 8 wedstrijden. Daar kunnen Boadu (6 wedstrijden/0 goals) en Stengs (8 wedstrijden/0 goals) niet aan tippen.

30 augustus 2021 om 12:16

Ja hoor clubs zullen wel alleen naar 8 internationame wedstrijdjes kijken en de rest van het seizoen negeren. Daarom zijn Boadu en Stengs ook verkocht zeker voor een aardig bedrag en wil geen club eenzelfde bedrag voor Neres op de tafel leggen?

30 augustus 2021 om 14:38

In die 8 wedstrijden heeft Neres meer tegenstand gehad dan Boadu en Stengs in pakweg 30 ED wedstrijden. De ED stelt internationaal echt niets voor.

En Die 2 hebben Raiola als zaakwaarnemer, die kan de as van Johan Cruijff nog voor 100 miljoen verkopen aan PSG als het moet. En daarom zijn ze (zeker in het geval van Boadu) naar veel te grote clubs gegaan. Ik denk dat Boadu het daar echt niet gaat redden. Maar wat boeit Raiola dat, die wil het liefst zoveel mogelijk transfers zodat hij zoveel mogelijk geld in zijn eigen zak kan steken.

30 augustus 2021 om 14:48

Zo kun je argumenten blijven verzinnen. Nu ligt het weer aan Raiola. Feit blijft gewoon dat Neres al 2 jaar niet presteert en dat daarom geen club dit bedrag voor hem op tafel wil leggen.

30 augustus 2021 om 10:16

@Pau Boadu is nog een talent. Eens Stengs is een wonder. Ik zou ook als club altijd kiezen voor een Neres dan Stengs.

30 augustus 2021 om 11:27

Ben je na 2 volledige seizoenen in de ED nog een talent? En wat wil je daar mee zeggen? Dat talenten, hoe goed ze ook zijn altijd duurder zijn dan spelers die zich op bepaald niveau al bewezen hebben?

En Stengs een wonder? Verklaar jezelf, want ik zie het niet.

30 augustus 2021 om 12:06

Maar uiteindelijk bepalen die clubs zelf of hij 't waard is. Stengs en Boadu kosten misschien zo'n 15 miljoen euro, maar verdienen zeer waarschijnlijk de helft van wat Neres bij Ajax verdient. Bovenop z'n transfersom zal z'n salariseis dus ook wel rond de 4 miljoen euro of meer liggen. Dan is 20 miljoen euro plus een doorverkooppercentage toch best flink. Het is nou ook niet zo dat Neres in de afgelopen twee jaar nou veel heeft laten zien. Het rendement van Boadu is overigens niet eens zoveel lager, terwijl Boadu ook bijna 4 jaar jonger is.

30 augustus 2021 om 12:12

Klopt, maar uiteindelijk bepalen clubs zelf ook voor welk bedrag ze spelers willen laten gaan.

Boadu speelt als spits, Neres als buitenspelers. Dus nogal logisch dat het rendement van Boadu hoger is. Maar Boadu heeft het alleen maar op ED niveau laten zien. Goals tegen clubs als Astana en Royal Antwerp zeggen ook niet zo veel. Neres heeft al aangetoond dat hij op CL niveau prima mee kan.

30 augustus 2021 om 12:28

Oh, absoluut waar. Die stelling gaat andersom net zo op, maar vooralsnog is er geen club die daaraan wil voldoen. Dat is dan een indicatie dat je wellicht te hoog in de boom zit. Overigens kan het zomaar zijn dat een club het nog op tafel ligt. Ik zou ook niet direct akkoord gaan als je er wellicht iets vanaf krijgt. Verder is Boadu een stuk jonger en heeft het vooral twee jaar geleden in de Europa League toch best aardig gedaan. De goede prestaties van Neres dateren ook alweer van 3 jaar geleden. Uiteindelijk is het altijd maar weer de vraag 'wat de gek ervoor geeft'.

30 augustus 2021 om 14:46

In de Europa League? Tegen welke clubs speelde/scoorde hij? 3 goals in 2 wedstrijden tegen Astana, 1 goal in 2 wedstrijden tegen BK Häcken, 1 goal in 2 wedstrijden tegen Royal Antwerp, en 1 goal in 2 wedstrijden tegen Partizan Belgrado. Maar niet gescoord in 2 wedstrijden tegen Mariupol, Almaty, LASK Real Sociedad en in 1 wedstrijd tegen Plzen en Manchester United.

Vind ik niet heel indrukwekkende cijfers.

30 augustus 2021 om 15:09

Tja, je kunt prestaties zo bij veel spelers downplayen, maar clubs letten gewoon op het rendement en z'n leeftijd. Voor een 20-jarige zijn dat gewoon prima cijfers. Bovendien heb je bij AZ ook niet de spelers om je heen zoals je die hebt bij Ajax. Overigens gaat het daar verder ook niet om, want Neres laat ook nauwelijks iets zien in de afgelopen twee jaar en dat bij een dominant elftal. Zoals ik al aangaf: "het is maar net wat de gek ervoor wil geven". Misschien is het een club die daar zo op het eind oren naar heeft, maar ik kan me ook voorstellen dat clubs 20 miljoen euro plus een doorverkooppercentage best gortig vinden als je zijn huidige salaris bij Ajax ook in acht neemt. Volgens mij verdient hij bij Ajax al 3 miljoen euro per jaar. Een Boadu zal bij Monaco vast niet meer dan 1,5 miljoen euro verdienen en is 4 jaar jonger.

Uiteindelijk zal je Onana en Tagliafico met winst verkopen (tenzij Onana transfervrij de deur uitloopt) en bij Neres zal je verkopen. Natuurlijk vang je niet de bedragen die je hoopt te vangen, maar alle drie hebben hun waarde gehad voor Ajax. Door deze spelers is Ajax weer een club om rekening mee te houden, een Europese subtopper die op de kaart staat. Met Gravenberch, Antony, Martinez en Timber staat bovendien genoeg kapitaal op het veld, terwijl spelers als Mazraoui (mits contract verlengd), Haller en Alvarez ook een fikse waarde vertegenwoordigen. Hopelijk kunnen Rensch, Kudus en Daramy zich in dat rijtje voegen.

30 augustus 2021 om 08:24

En hopelijk Kudus ook, want als die jongen dit jaar niet hersteld en weer richting dat niveau van begin vorig jaar gaat mag je alvast beginnen met afschrijven.

30 augustus 2021 om 08:46

leuk dat je in kapitaal en waardes praat, terwijl het gaat om kwaliteit op het veld. Je bent een voetbalclub, geen bank

30 augustus 2021 om 08:50

Kapitaal op het veld stelt je in staat door te selecteren. Neres en Tagliafico zijn bijvoorbeeld niet de Neres en Tagliafico uit het wonderseizoen, nu heb je doorgeselecteerd door spelers als Antony en Martinez aan te schaffen. Er moet genoeg restwaarde op het veld staan, dat is broodnodig om te kunnen groeien als club.

30 augustus 2021 om 09:43

Je bent alleen ook een voetbalclub die over 5 jaar nog steeds moet presteren. En de enige manier waarop Ajax dat kan realiseren is door goed te verkopen. Wat mij betreft staat er nu zelfs te weinig potentiële waarde op het veld, spelen met 3 oudjes in de aanval en een oude nummer 10 (haller, Berghuis, Tadic, Klaassen) kan Ajax zich helemaal niet veroorloven, want juist die posities moeten de miljoenen opleveren die Ajax nodig heeft om in de top mee te draaien. Ik hoop dat Berghuis dan nu ook definitief bankzitter is en ik zou ook graag zien dat ook Kudus weer de vaste 10 kan worden. Dan staat er tenminste weer wat kapitaal op het veld. Met al die oude spelers zonder restwaarde zet Overmars de toekomst van Ajax op het spel.

30 augustus 2021 om 10:20

kapitaal op het veld is niet belangrijker dan kwaliteit op het veld. Uiteindelijk is het een voetbalclub en dienen die prijzen te pakken (of tenminste sportief te presteren). Als je succes hebt op het veld, komen de transfersommen vanzelf wel. Helemaal in het geval van Ajax, die het financieel prima voor elkaar hebben.

Hij kan altijd nog in de winter vertrekken en ik denk met al die wedstrijden kan je hem nog goed gebruiken

Een lastig verhaal. Neres komt amper terug op niveau en inmiddels is het zo druk qua spelers voorin dat hij weinig kans meer gaat krijgen. Wellicht verhuur met koopoptie aan een Engelse club.

Als Tagliafico nog vertrekt wat gaat Ajax dan op links doen? Blind? Vind ik niks, zeker in de CL niet. Ze hebben hier niet goed op geanticipeerd, vind ik. Rensch kan er spelen, zou mooi zijn als dat succesvol is want daar ligt voor Oranje ook een probleem.

30 augustus 2021 om 08:53

Martinez kan er eventueel ook spelen. Maar stiekem hoop ik wel dat Tagliafico blijft.

Dan moeten ze wel opschieten want moet voor de 31ste gebeuren Europees volgens mij.

30 augustus 2021 om 09:43

Een enkel land (Rusland oa) heeft nog wat meer dagen. Maar dat is dan best een risico idd

Ik vind 20 miljoen ook een hoop geld. Ik snap best dat Ajax nog wat op hem wil verdienen, maar ze spelen een risicovol spel. Straks gaat hij nog blijven, zal niet zo heel veel spelen, kost wel een aardig salaris en zijn waarde zal niet echt meer stijgen.

Het is natuurlijk een keuze, maar ze hebben de eventueel geïnteresseerde kopers wel duidelijk gemaakt dat ze van hem af willen en dat is niet altijd even goed voor de prijs.

30 augustus 2021 om 12:32

@oelie Wapper,

Het gevaarlijke spel is als ze Neres laten gaan. Dat vind ik gevaarlijk. Berghuis was voor mij al afgeschreven als rechtsbuiten voordat hij kwam. Echt wel een speler met kwaliteiten, maar niet de benodigde kwaliteiten als rechtsbuiten voor Ajax. Blijkbaar voelt Ten Hag dat ook, want Berghuis viel in op 10. Precies de positie waar ik verwacht dat hij veel beter uit de verf gaat komen bij Ajax (en we met Klaassen echt een zwakke schakel hebben in de opbouw).. Tijdens de persconferentie gaf Ten Hag zelfs aan dat hij deze periode als voorbereiding ziet om dingen uit te proberen, en dat hier afgelopen week op getraind is.

Ook beter voor Berghuis, want Antony was echt on fire. Die had duidelijk besloten, ik zal wel ff laten zien wie de plek op rechtsbuiten verdiend. Je hebt dan 2 keuzes, of een compleet ander type als rechtsbuiten als back up in Berghuis of een speler met een aantal dezelfde specifieke kwaliteiten in Neres. Afhankelijk van hoe makkelijk Daramy zich aanpast is Neres mogelijk je eerste vervanger voor zowel links als rechtsbuiten, en die zou je dan laten gaan. Als je al een speler zou moeten verkopen, dan zou je in mijn optiek veel beter Klaassen of Tagliafico kunnen verkopen. Klaassen omdat hij niet de kwaliteiten bezit die een tien bij Ajax momenteel nodig heeft (leuk dat positie kiezen en afmaken, maar er zitten genoeg goals in de selectie, terwijl er onvoldoende voetbal op het middenveld aanwezig is) en Tagliafico omdat dat vertrek het makkelijkst op te vangen is met een Martinez, Blind en Rensch die allen op die positie uit de voeten kunnen (waarbij Blind het minst geschikt is omdat hij loopvermogen mist).

30 augustus 2021 om 12:50

Ik snap je verhaal, maar het is toch Ajax dat hem heel nadrukkelijk, keer op keer, in de etalage zet, dus zij lijken er toch anders over te denken en hem gewoon te willen verkopen.

Met betrekking tot Berghuis, dat dacht ik vroeger ook altijd, dat hij beter op 10 uit de voeten kon (in de tijd dat hij bij AZ speelde), maar AZ heeft een paar keer zo gespeeld en toen was het op 10 niet veel soeps. Het kan zijn dat dat nu anders is, natuurlijk, maar hij was toen echt beter op de flank.

Is te hopen dat er nog wat beweging in gaat komen, lijkt me. Er staan nu toch wel aardig wat vleugelaanvallers onder contract. Dacht dat dat allemaal wel gedaan was uit het oogpunt Neres kwijt te raken.

Tja dit had ik je al aangegeven 20 miljoen voor een speler die al 2 jaar niks gepresteerd heeft is gewoon veel te veel. Nu blijf je ermee zitten. En een jaar weer met weinig speeltijd en een 1jarig contract volgens jaar nog veel minder waard.

30 augustus 2021 om 10:06

Hou je er wel rekening mee dat hij zoals jij zegt 2 jaar niets gepresteerd heeft, dit puur komt omdat hij terug moet komen van zware blessures

30 augustus 2021 om 11:08

Dat klopt ook. Maar daardoor heeft hij nauwelijks gespeeld. Een kopende club gaat dan niet de hoofdprijs meer betalen. Anders was hij denk ik al weg geweest

30 augustus 2021 om 10:18

@luuk en Overmars geeft aan dat dichtbij akkoord zijn. Lastig wie weet het beter, Ajax hatende PSv fan Luuk of Overmars die altijd open is... Lastig

30 augustus 2021 om 11:27

Dat zei overmars ja. Maar overmars zegt wel vaker dingen als verkoop techniek. Feit is dat hij nog anderhalve dag heeft en ik denk dat Niemand voor neres 20 miljoen gaat betalen. Anders was het in mijn ogen allang gebeurd. Maargoed dat is mijn bescheiden mening.

30 augustus 2021 om 10:57

Waarom een jaar? In de winterstop kunnen ook spelers verkocht worden..
Ik zou hem nu niet ten koste van alles verkopen. Gewoon in de champions league nog wat gebruiken en wie weet. Maar stiekem hoop ik dat hij blijft!

De boel bij elkaar houden zoals het er nu naar uit ziet dat is een hele winst. Ajax kan met een beter ingespeeld team aan de CL beginnen op deze manier, Misschien vind ik de grootste versterking nog wel dat Timber is doorgebroken op de RCV positie, daar hoop ik dan ook op, meer jeugdspelers die doorbreken.

Linksachterin vind ik wel zwak bezet, blind is geen LB, maar heb goede hoop op baas, dirksen en salah eddine.

Zijn natuurlijk meerdere redenen wat parten speelt bij een mogelijke transfer. Persoonlijk vind ik 20 miljoen voor Neres niet abnormaal veel geld. Alleen heeft Ajax wel de pech dat veel voetbalclubs klappen hebben gehad als gevolg van Covid. Waardoor clubs nu eenmaal minder te besteden hebben. Verder heeft Neres ook wat pech gehad met blessures. Waarbij hij bij één blessure alleen al 10 maanden buiten de roulatie is geweest van de laatste 2 jaar. Iedere keer als Neres weer langzaam op stoom kwam, viel hij weer uit. Neres in vorm is voor mij nog steeds beter dan Berghuis. Maar de markt, blessures en daadwerkelijke speeltijd de laatste 2 jaar, zorgen er gewoon voor dat het moeilijk nu is om er 20 miljoen euro voor te vangen.

20 M, Overmars moet wel normall doen, den je mag blij zijn dat je 10 krijgt zonder bonussen en doorverkoop percentage. Laatste tijd niks laten zien.

30 augustus 2021 om 12:39

10 miljoen zonder bonussen. Met alle respect maar de bedragen waar ik Stengs en Koopmeiners verkocht zie worden. Zie ik niet in waarom Ajax niet 15-20 miljoen kan krijgen. Wanneer hij fit is en in vorm wordt hij gewoon regelmatig opgeroepen voor Brazilië.

Als Ajax niet ieder jaar presteert wat ze twee jaar geleden deden met Frenkie en De Ligt gaan clubs toch nooit zo veel voor iedere speler betalen dat is toch niet meer dan logisch?

Snap wel dat Neres dit wel waard is in zijn goede doen misschien wel meer maar op dit moment met zijn vorm lijkt me 20 mil + een beetje te veel..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren