Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: ‘Belangrijk voor hem is ook hoe Van Gaal met hem zal omgaan’

Laatste update:

Willem van Hanegem is benieuwd hoe Louis van Gaal zal omgaan met Steven Berghuis. De 29-jarige vleugelaanvaller moest zondag in de wedstrijd tussen Ajax en Vitesse (5-0) genoegen nemen met een plek op de reservebank, doordat Antony de voorkeur boven hem kreeg in de basiself van trainer Erik ten Hag. Berghuis kwam in de tweede helft als vervanger van Davy Klaassen als ‘tien’ binnen de lijnen bij Ajax.

“Voor Steven Berghuis wordt het de eerste interlandperiode als speler van Ajax”, begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Daglad. “Bij het EK hebben Davy Klaassen en Daley Blind dagelijks uitgelegd dat hij beter in Amsterdam kon spelen dan in Rotterdam. Berghuis vond dat uiteindelijk ook en dat is zijn goed recht, hoe pijnlijk het voor aanhangers van Feyenoord was.”

Van Hanegem schrijft dat de aanhang van Feyenoord ‘vast gegniffeld’ zal hebben om de reserverol van Berghuis bij Ajax. “Ik heb daar zelf heel erg weinig mee. Laat het los, zou ik zeggen”, stelt de oud-international. “Berghuis wist dat hij bij Ajax anders behandeld zou worden dan bij Feyenoord. In de ArenA lopen immers heel veel sterke spelers en uitgerekend die andere rechterspits is een heel goede speler.”

“Antony bewees dat ook tegen Vitesse”, concludeert Van Hanegem. Hij wijst echter op het feit dat de Braziliaanse aanvaller afgelopen zomer actief is geweest op de Olympische Spelen. “Erik ten Hag zal hem met regelmaat rust geven en Berghuis krijgt zijn kansen nog wel. Die zal hij dan wel moeten grijpen, want het hield nog niet over. En belangrijk voor hem is ook hoe Louis van Gaal met hem zal omgaan. Krijgt hij meteen een basisplek tegen de Noren? En pakt hij die kans wel? Of zit hij ook daar op de bank. Ik ben daar erg benieuwd naar.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, duidelijk verhaal. Je kan er ook eigenlijk weinig aan toe voegen. Maar goed, ik was al begonnen.

29 augustus 2021 om 21:42

😂😂 Wel een belangrijk punt vind is dat Berghuis nu als 10 werd gebracht. De concurrentie op de flanken is moordend en met Tadic, Haller en Berghuis voorin is het te statisch. Op 10 kan Berghuis echter ook belangrijk worden voor Ajax. Daar liggen voor hem misschien wel meer/betere kansen bij Ajax.

29 augustus 2021 om 21:50

Jij hebt een goed punt👍

29 augustus 2021 om 21:57

Inderdaad te statisch voorin maar op 10, waar is dat op gebaseerd? Hij heeft daar bijna nooit gespeeld. Ik zou hem iets verder naar voren schuiven, de cl Tadic rol zeg maar.

Is ook nergens op gebaseerd hoor 🤔, een persoonlijk onderbuikgevoel..🤗

29 augustus 2021 om 21:59

Dat zou nog kunnen, op de flanken zie ik geen plek voor Berghuis.

29 augustus 2021 om 22:15

Ik weet het niet. Zeker in de CL vind ik hem in de kleine ruimte daar handelingssnelheid voor missen.

Trekken we nu niet teveel conclusies na 1 wedstrijd op de bank? Berghuis gaat geen 50 wedstrijden in de basis spelen dit seizoen, en zoals Overmars aan geeft; concurrentie hoort bij een club als Ajax.

29 augustus 2021 om 21:44

Klopt. En nu is er ook concurrentie. Kan mij niet herinneren wanneer de selectie van Ajax qua kwaliteit in de breedte zo sterk was als dit jaar. Voor mij is dat in ieder geval nieuw.

30 augustus 2021 om 10:17

Dat vind ik ook. Antony is één van de betere aanvallers van Ajax en dat wist Berghuis ook wel toen hij tekende. Hij zal nog genoeg kansen krijgen.

Daarnaast kan Berghuis ook op de 10 positie uit de voeten. Ik zie hem dan ook graag daar de kans krijgen in plaats van elke wedstrijd met Klaassen te starten. Je gaat er wat op achteruit qua werklust en diepgang, maar je krijgt er veel meer creativiteit, inzicht en passing bij.

29 augustus 2021 om 21:51

Wat niet is kan nog komen. Verder was de voorhoede van toen, in dat Champions League jaar, natuurlijk ook veel lekkerder voor een speler als Berghuis/Ziyech. Ziyech kon korte combinaties maken met Tadic en zo een scoringskans creëren voor zichzelf of anderen of een crosspass geven op een rappe buitenspeler... Nu is het allemaal veel statischer.

29 augustus 2021 om 22:04

Nee dat kan niet komen, de schoen wringt bij zijn fysieke beperkingen en die zullen niet opeens nog komen, dit is het.

29 augustus 2021 om 22:32

Ja, want Ziyech had de fysieke verschijning van een uitsmijter...

Nederlands elftal? Is Berghuis een basisspeler of hoort hij dat te zijn in Oranje?

Berghuis is een prima voetballer, maar geen Oranje of Champions league speler. Op een eindronde wil ik helemaal geen Berghuis zien tegen een Brazilie of Frankrijk. In de CL moet Ajax niet afhankelijk moeten zijn van een voetballer als Berghuis.

Berghuis is een bankzitter bij Oranje en gaat bij Ajax ook echt niet alles spelen. Laten we ons druk gaan maken als een de Vrij, van Dijk of Depay op de bank terecht komt, dat zijn onze topspelers.

Niet Berghuis.

29 augustus 2021 om 23:22

Maar wie dan wel? Bergwijn? De beste optie is imo El Ghazi, maar die zit er op dit moment niet bij.

29 augustus 2021 om 23:38

El Ghazi laat het wel zien, maar dat is ook geen basiswaardige speler voor Oranje denk ik. Wel een speler doe sowieso meemoet naar eindtoernooien in ze huidige vorm.

Ik weet niet zo snel wie wel, maar we hebben zat alternatieven van het niveau Berghuis.

30 augustus 2021 om 10:11

Zodra van Gaal 4-3-3 gaat spelen, maakt Berghuis toch wel een goede kans, aangezien we niet echt veel opties hebben voor de rechtsbuiten.

Het was van tevoren al duidelijk dat Berghuis bij Ajax een van het team was ipv de ster in het team. En ik denk dat Berghuis realistisch genoeg is en minder gefrusteerd zal rond lopen dan bij Feijenoord. Bij Ajax zal hij kansen en tijd genoeg krijgen , bij Oranje zal hij dat minder krijgen. Bij Oranje zal hij minder tijd krijgen om zich te bewijzen

Moet je tussen de regels doorlezen? Ik heb het wel gedaan
VZ schrijft:
Van Hanegem schrijft dat de aanhang van Feyenoord ‘vast gegniffeld’ zal hebben om de reserverol van Berghuis bij Ajax. “Ik heb daar zelf heel erg weinig mee. Laat het los, zou ik zeggen”

Ik geloof er helemaal niets van. Erger het is een zeer kwalijke zaak dat Hanegem het niet los kan laten.
Waarom weer het aan refereren. Het vuurtje aanhouden?
Een zeer kwalijke zaak

29 augustus 2021 om 22:32

@cas1 denk ook niet dat veel fans vandaag gegniffeld hebben na 3-1 verlies en 5-0 overwinning van Ajax.

In oranje is berghius ondertussen wel voorbij gestreefd door Gakpo. Die staat echt niet in de basis. Die gaat een kut seizoen tegemoet Die berghius

29 augustus 2021 om 22:42

Gakpo is toch linksbuiten? Net als Bergwijn en eventueel Malen en Memphis. Die spelen allemaal het liefst vanaf links als ze op de vleugel spelen. De enige die zich echt vanaf rechts heeft bewezen is Berghuis. Ik denk dat Van Gaal ook daarmee bedoelde dat hij weinig opties op de vleugels heeft. Tenzij een Gakpo bv ook vanaf rechts kan komen zit je gewoon krap daar.

30 augustus 2021 om 10:04

Was Berghuis voorheen dan wel een basisspeler in Oranje? Speelde hij onder Koeman wel in de basis in de strijd om de Confederations Cup?
Voorbij gestreefd door Gakpo? Wist niet dat Gakpo al basisspeler in oranje was.

Denk dat het alweer beetje over is met Berghuis,zal het moeilijk krijgen bij Ajax en NL 11tal,mij benieuwen wie de eerste schop krijgt....⚽⚽

Voor iemand die het niets kan schelen schrijft hij wel vaak over Berghuis.

30 augustus 2021 om 10:12

Het kan hem wel schelen, tuurlijk. Maar het is het belangrijkste item bij Feyenoord op transfergebied deze zomer. Van Feyenoord naar Ajax is gewoon nogal wat. Hij moedigt ook zichzelf aan dat het losgelaten moet worden, dat hij het rationeel wel snapt maar emotioneel kan het nog steeds moeilijk zijn.
Ajax is op dit moment gewoon verder dan Feyenoord, op dat gebied is de stap een sportieve verbetering. Maar emotioneel is het wel wat anders, je ster vertrekt naar de rivaal.. dat doet natuurlijk pijn en dat mag en hoort ook zo. Daarom is het des te mooier dat Feyenoord het best aardig heeft gedaan Europees tot op heden en dat op de wedstrijd tegen Utrecht na het eigenlijk goed gaat.

dat Berghuis niet meer de ster van Feyenoord zou zijn bij Ajax leek al wel bekend
en na een mindere wedstrijd tegen Twente gaf Ten Hag terecht de voorkeur aan Anthony en die heeft het fantastisch gedaan

Berghuis zit niet bij de eerste 11 in dit NL elftal
zal lastig worden als hij op bank zit bij Ajax om wel een basiskracht bij Oranje te worden
maar van Gaal kan met dit soort spelers wel omgaan

Maar voor 4/5/6 miljoen is toch gewoon bij Ajax goed voor een bankzitter. Er moet een brede selectie zijn en dan is Berghuis top voor die rol. En zoals van Hanegem zegt hij gaat zijn minuten echt wel krijgen en als hij dan zorgt dat hij uitblinkt kan de trainer uiteindelijk niet meer om je heen. Aan Berghuis zelf om zijn niveau nog een stap hoger te krijgen om echt in aanmerking te komen voor een basisplaats.

Berghuis gaat voorbij gestreefd worden door Gakpo en met wat pech op den duur ook weer door Bergwijn. Beide hebben meer snelheid en dat is toch een heel erg belangrijk aspect op topniveau. Bij Feyenoord draaide alles om Berghuis en liep hij waar hij wilde. Zoals een Ziyech dat voorheen ook bij Ajax deed. Echter mist Berghuis de status die Ziyech destijds had en ik ben bang dat hij die ook niet gaat krijgen.

Berghuis was de beste speler bij Feijenoord, men was in alle staten toen hij overstapte naar Ajax. De selectie is daar vele malen beter en zal met het oog op de vele wedstrijden ook hij zo nu en dan op de reservebank plaats nemen. Bij Feijenoord had men geen vervanger voor hem.

Berghuis in Oranje is ook niet iets waar we vrijk van moeten worden, echter zijn de andere opties ook niet veel beter. Ik hou zelf wel van een aanval met veel beweging en snelheid, wat mij betreft mag Berghuis dan ook op de bank plaatsnemen. Niet goed genoeg voor basis Ajax, dus eigenlijk al helemaal niet goed genoeg voor basis Oranje.

Gegniffeld om Berghuis? Hoelang is die ondertussen al weg? We hebben zelf verloren, ik denk dat we daar drukker mee zijn.

Ik denk dat Berghuis gewoon de ideale nummer 12 gaat worden voor Ajax. Het is gebleken dat een voorhoede met Tadic - Haller en Berghuis niet werkt. Je hebt ook een beetje diepte nodig in het spel.
Anthony liet gisteren meteen zijn waarde zien. Berghuis op 10 moet kan prima in de Eredivisie maar in Europa gaat het een lastig verhaal worden ben ik bang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren