Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De verontrustende statistieken van Arsenal na drie Premier League-duels

Laatste update:

Arsenal stond er na drie speeldagen in de Premier League nog nooit zo beroerd voor als nu. Het team van Mikel Arteta ging zaterdag met 5-0 onderuit bij regerend landskampioen Manchester City en heeft na de eerdere nederlagen tegen promovendus Brentford (2-0) en Chelsea (0-2) nog nul punten, nul doelpunten gemaakt en een negatief doelsaldo van -9. De Londenaren nemen momenteel de twintigste en laatste plaats in de Premier League in.

Het is de eerste keer in de 128-jarige geschiedenis dat Arsenal de eerste drie competitieduels verliest zonder ook maar te scoren. In 1954/55 gingen de eerste drie competitiewedstrijden ook verloren, maar toen kwamen the Gunners nog tot scoren. Het is de zwaarste nederlaag van Arsenal in de Premier League in 7,5 jaar tijd. In maart 2014 was stadsgenoot Chelsea met 6-0 te sterk.

Tot zaterdag was er maar één team dat aan de eerste drie duels in de Premier League nul punten en een doelsaldo van -9 had overgehouden: Wolverhampton Wanderers in 2003/04. The Wolves eindigden met 33 punten uit 38 duels uiteindelijk ook onderaan. Arsenal kwam zaterdag, exact tien jaar na de memorabele 8-2 nederlaag tegen Manchester United, maar tot een schamel schot op doel: dat is het laagste aantal sinds 2003/04, de voetbaljaargang waarin Opta begon met het verzamelen van data.

Sinds de entree van Arteta in december 2019 verzamelde Arsenal de meeste rode kaarten in de Premier League: tien, minimaal vier meer dan welke club dan ook in dezelfde tijdsspanne. Sinds de start van 2016/17 kreeg niemand meer rode kaarten in de Premier League dan Granit Xhaka, die zaterdag rood kreeg voor een tackle met twee benen op Joao Cancelo: vier, evenveel als Fernandinho en David Luiz.

Arsenal had zaterdag in de tweede helft slechts 32 balcontacten op de helft van Manchester City. Ter vergelijking: Riyad Mahrez kwam in minuut 61 binnen de lijnen en had in zijn eentje 38 balcontacten op de helft van Arsenal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

trust the process, als je nog steeds achter Arteta staat ben je of dom en naïef, of je bent fan van een andere club. Die gozer zou zelfs met een Cadiz of Derby County ontslagen worden.

28 augustus 2021 om 18:21

Als het zo door gaat dan raakt Frank De Boer z'n record kwijt...

29 augustus 2021 om 09:18

Exact… wou een poll starten: wie is de slechtste PL trainer: De Boer of Arteta? Voorlopig nog altijd De Boer maar Arteta doet hard zijn best. Wat een miskleun van een trainer zeg… zoals ik jammer genoeg verwacht had bij zijn aanstelling.

Kan me nog goed de 'wenger out' populariteit herinneren. Alsof hij degene was die Arsenal tegenhield van de prijzen.

28 augustus 2021 om 16:33

Laten we niet doen alsof Wenger het zo goed heeft gedaan die laatste jaren. Onder hem vertrokken de sterspelers en is de gang naar beneden ingezet! Arsenal heeft zich nooit herpakt en glijdt verder en verder af

28 augustus 2021 om 16:39

Wat een onzin Yoeri. Wenger werd niet gesteund door het bestuur. Het is een wonder dat hij het nog zo goed deed. Sinds zijn vertrek is de neerwaartse spiraal alleen maar sneller gegaan.

Ik zou me als Arsenal fan kapot schamen als ik Wenger-out had geroepen. Hun hele identiteit van aanvallend voetbal hebben ze aan Wenger te danken en dan word je zo behandeld. Gadverdamme.

28 augustus 2021 om 16:40

Maar lag dat aan wenger? Arsenal ging niet mee in het transfergeweld maar ze gingen vol voor het stadion. En wenger haalde wel CL met beperkt materiaal

28 augustus 2021 om 16:43

Dus heeft Wenger het goed gedaan toch? Na wenger is het alleen maar slechter geworden. Waar is iedereen die riep dat deze transfe geweldige aankopen waren?

28 augustus 2021 om 16:48

Ook tijdens Wenger’s laatste jaren kon er weer geïnvesteerd worden en werd dat ook gedaan. Özil, Sanchez, Aubameyang etc. Ook toen werden ze 5e en een jaar later 6e..

28 augustus 2021 om 17:10

Alleen was het toen wel dichterbij Yoeri. Nu eindig je 8e met een mega achterstand. Toen was je 5e met 1 punt achter op 3e en 6e met volgens mij 3 punten achter 4e.

Koop je niks voor, maar dat is wel veel minder slecht dan wat het nu is.

28 augustus 2021 om 17:13

Ik vraag me ook af waar het geweten van Arsenal en deze site is gebleven. Hij was blij met Arteta en deze transferwindow. Kan je toch niet serieus nemem

28 augustus 2021 om 17:17

Nee, maar het zou ook heel raar zijn als Arsenal in die jaren al 8e zou zijn geworden. Het gat met de top was toen ook al bijzonder groot, alleen kwam het er eigenlijk alleen uit in de topwedstrijden die Arsenal steevast verloor. Het verval was al wel absoluut in gezet en de slechte beslissingen werden ook toen al genomen. Bij Arsenal was men in die jaren ook tevreden over Koscielny en Mertesacker terwijl zij bij geen enkele andere topper in de basis zouden hebben gestaan. Het is een geleidelijk proces. 5e, 6e, 8e, 8e en dit seizoen? 10e, 12e? Dat waren de vooruitzichten voor mensen die zich niet lieten leiden door blinde clubvoorkeur

28 augustus 2021 om 18:31

Het is zo dat Arsenal gerund wordt door amateurs. Eigenaar is gierig en egoïstisch.
Vergeet ook niet dat andere ploegen zoals Westham, Aston villa, Everton, Leicester city alleen maar sterker en beter werden terwijl Arsenal bleef hangen.

Nu moet Arsenal concureren met ploegen als Norwich en Burnley helaas.

28 augustus 2021 om 19:37

Broma, weet niet of je op mij doelt, maar ik ben iig tevreden over de window, omdat ik verder kan kijken dan wedstrijden tegen de Europees kampioen en de kampioen van Engeland. Ik heb de wedstrijden zelf niet gezien, maar dat het spel zo zwak is zoals gezegd wordt baart me wel enigszins zorgen. Alleen kan ik ook het perspectief erbij pakken dat we Gabriel en Partey missen en vorige twee wedstrijden ook Auba en Laca en dat Ode er ook niet bij was. Het schema zit ons wat dat betreft ook wel wat tegen. Brentford was erg slecht, daar zijn geen excuses voor. Hoe dan ook, ik zie wat de club wil doen en dat ze spelers halen met een duidelijk profiel die ook kunnen groeien ongeacht wie er voor de groep staat. Ik hoop dat Arteta het nog kan gaan maken bij ons, maar anders is er iig een groep waar elke andere trainer op verder kan bouwen. Je zult het zo moeten doen in al dat geweld in de PL. Ik begrijp alle frustratie en woede best, maar ik ben kalm omdat ik niet verwacht dat we met 2-3 aankopen meteen mee gaan doen met de Europees kampioen (die ook nog Lukaku erbij heeft) en de Engels kampioen die al jaren samen spelen. Het zal tijd nodig hebben.

29 augustus 2021 om 00:47

Ja geef het nog een jaartje…

29 augustus 2021 om 09:23

Samcro, je optimisme is haast aandoenlijk. Maar horen we nu niet al jaaaaren dat de nog wat geduld moeten hebben want ‘ het zal er wel eens uitkomen’. Feit is dat Arsenal te weinig kwaliteit heeft: zowel in de spelerskern als in de technische leiding. Ondertussen kunnen we toch beginnen stellen dat Arteta hopeloos aan het falen is? Het spel lijkt nergens op, spelers worden niet beter, er is nog steeds geen fighting spirit, er zit geen idee achter,… kortom, na meer dan een jaar lijkt het nog nergens op. Hoe moeilijk kan het zijn om eens 2 wedstrijden met dezelfde elf te beginnen?En we kunnen nou niet bepaald zeggen dat Arteta niets heeft mogen spenderen.

29 augustus 2021 om 10:34

Thenry, de club is met Arteta gestart aan een rebuild die lang zal duren omdat de club door de jaren heen steeds meer verrot is van binnenuit (volgens mij is dat ook wat iedereen al continu aangaf) en ik verwacht daarom ook niet dat ze hem nu eruit gooien nadat hij voor 150mio nieuwe spelers heeft mogen halen. Ik vind het wel frappant dat er mensen zijn die dachten dat wij nu meteen mee zouden doen met Chelsea en City, teams die al jaren ingespeeld zijn en ook nog eens elite coaches hebben. Het spel lijkt idd nergens op, dat we nog steeds 6-7 spelers op het veld hebben staan die ook tijdens Wenger er waren slaat nergens op en ik verbaas me er vooral over dat Arteta zich niet aanpast aan de tegenstander door met 3 achterin en op de counter te gaan spelen zoals toen de FA cup gewonnen werd (juist tegen deze 2 ploegen). Maar goed, ik zou echt adviseren om geduld te hebben, want ze gaan Arteta er niet uit gooien dus hoe eerder je dat accepteert hoe minder frustratie het oplevert. Het is niet een plan om op korte termijn weer in de top mee te draaien. Stel dat er iemand als Conte instapt, die wil zijn eigen spelers halen en zal de jonkies meteen op de bank zetten, vervolg is misschien nog een FA of League cup maar daarna moet er weer opnieuw begonnen worden en heb je weer oude spelers op dikke contracten, waar we juist vanaf willen allemaal.

29 augustus 2021 om 10:35

Ik begrijp niet hoe je tevreden kunt zijn met deze window. White en Ramsdale zijn toch aankopen van snert, voor veel te veel geld? Pak em beet een Boscagli is niet minder dan White maar kost 45 miljoen minder. Wat is er met de scouting gebeurd?

29 augustus 2021 om 11:09

Ze zijn geen snert, ze zijn niet de namen die iedereen wilde zien. Een eerlijke kans geven is in deze tijd teveel gevraagd. Als dan blijkt dat ze daadwerkelijk niet brengen wat er gevraagd wordt, dan kan je daarover klagen. Maar ik sta hier vrijwel alleen in, iedereen vindt ook dat Ode een miskoop is omdat ze die al een keer bij de club gezien hebben en het geen Auoar of Maddison is (die ik beiden ook graag had zien komen overigens) terwijl die allebei ook nog niet brengen wat er van ze verwacht wordt. Dus als ze bij ons hadden gespeeld nu en ze hadden niet gepresteerd waren ze net zo snel weer afgeschreven en zijn het miskopen van het bestuur en hadden ze nooit gehaald moeten worden maar dan hadden speler C en D gehaald moeten worden want die hebben al een goal of assist gemaakt in het nieuwe seizoen. Allemaal zo reactionair hier, maar je mag niemand wijzen op wat ze eerder gezegd hebben, bah bah daar zit mijn frustratie. Of dat bijv Villa het beter zal doen dan wij dit seizoen terwijl die verloren hebben bij Watford en thuis gelijk spelen tegen Brentford. Met die geweldige Martinez die Arsenal nooit had moeten verkopen…maar dat hoor je alleen als hij de 0 weer eens houdt of een geweldige save maakt. Nu zal je ook weer horen dat Everton boven ons zal eindigen of mee gaan doen om de Europese plekken omdat die nog niet verloren hebben, terwijl die aan het einde van het seizoen gewoon weer rond de 10e plek eindigen. Zo kan je hier nog uren over doorgaan, iedereen roept maar wat en als het niet uit komt roepen ze weer wat anders.

28 augustus 2021 om 16:46

Eens, onder Wegner ging het al niet meer goed. Het is gewoon een club in verval, vooral door slecht transferbeleid. Spelers kopen op posities die niet nodig zijn en de posities die wel versterking nodig hebben, worden niet verstrekt. Jaar in, jaar uit.

28 augustus 2021 om 17:14

Destijds hadden ze net het stadion gekocht en dat kostte logischerwijs veel geld. Nu is er best weer wat geld maar als je de verkeerde spelers haalt ben je weer terug bij af.

29 augustus 2021 om 08:53

Verkeerde spelers voor veel geld inderdaad en er totaal geen geheel van kunnen maken. Heb t idee dat er wekelijks 11 andere spelers opgesteld staan. Weinig vertrouwen bij de spelers. Zag dat gister opeens kolasinac weer speelde..??
T is een zooitje terwijl je met spelers als leno tierney partey xhaka saka auba lacazette en talenten als saliba, martinelli best een aardig team hebt naar mijn mening

28 augustus 2021 om 17:11

& men wilt nog doen alsof Emery het slechter deed. Maar BAAAM! Deksel op de neus met deze stats!

28 augustus 2021 om 19:46

Wenger deed het slecht. Emery deed het slecht. Arteta doet het rampzalig slecht. De een maakt de ander niet beter.

29 augustus 2021 om 10:37

Emery deed het dramatisch. Dat de 5e werden was ook een wonder boven wonder. Onder Emery was het vrijwel net zo slecht als nu. Laatste jaar onder Wenger was het ook niet veel, maar desondanks, als het liep dan liep het.

29 augustus 2021 om 11:11

Wonder boven wonder? We hadden iets van 7 wedstrijden om 4pnt te halen en CL voetbal veilig te stellen, lukte hem niet. Alleen hadden we de EL nog om ons af te leiden, maar ook daar wonnen we nipt van Olympiakos en Schubbekutteveen. Emery deed het echt niet beter dan Arteta nu.

Dit is toch niet houdbaar meer man. Flikker die vent eruit voor we straks in de League one ballen. Ook hogerop mogen er conclusies getrokken worden na deze bagger transferwindow en de keuze voor eerst Emery en nu Arteta. Laat de koppen maar rollen.

28 augustus 2021 om 17:08

Was de keuze voor Emery dan echt zo’n rare?

28 augustus 2021 om 17:09

Maar is de keuze voor emery verkeerd geweest of zijn er andere problemen? Emery heeft nu ook weer bewezen een goede trainer te zijn bij Villareal en Arsenal is er sinds zijn vertrek niet beter op geworden. Is het probleem dan nog de coach of is het probleem gewoon simpelweg slecht beleid en een gebrek aan kwaliteit?

Er is nu toch geen weg meer terug voor Arteta? Doorgaan betekent een degradatiegevecht en hem nu ontslaan betekent dat je in december misschien wel weer richting plek 10 kan denken..

28 augustus 2021 om 16:36

Ook weer overdreven, het is begin van het seizoen. Ze moeten na de interland periode tegen norwich burnley en brighton. Als je die 3 wint sta je weer rond plek 7

28 augustus 2021 om 16:38

Die als is een hele grote als. Waar moet het vandaan komen bij dit team? Ik zie het niet namelijk..

28 augustus 2021 om 16:43

Tottenham komt voor brighton

28 augustus 2021 om 19:47

Als je alle wedstrijden wint, word je kampioen

28 augustus 2021 om 17:16

Boh, degraderen zie ik niet meteen gebeuren, al zou dit best grappig zijn.

Heb medelijden met seizoenkaarthouders die voor veel geld naar zo een armoedig team moeten kijken. Onder Arteta gaat het niks meer worden helaas.

28 augustus 2021 om 16:58

Medelij? Zij houden juist het bestuur en eigenaren aan de macht, al die protesten hebben niks uitgemaakt dankzij de seizoenkaarthouders die ver buiten Londen wonen. De doorsnee Arsenal fan van 1990-2005 vind je niet meer terug in de Emirates, omdat het onbetaalbaar voor ze geworden is. Geen medelij met ze.

28 augustus 2021 om 17:06

Je weet heus wel dat ik het heb over gemiddelde burgers die Arsenal in het hart hebben zitten en daarvoor flink wat geld opzij moeten zetten.

28 augustus 2021 om 17:14

Protesten? Welke protesten? Noem je dat protesteren? Kijk hoe de United fans protesteerde en vergelijk dat eens met de makke lammetjes van Arsenal... De fans zijn net zo mak als de spelers en manager.

Toch wel een flinke aderlating tegenover de verwachtingen van arteta. Ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.

Pijnlijke statistiek, maar ook wel enigszins vertekend door het programma. Verliezen van Brentford is niet best, maar Chelsea en City waren de twee CL finalisten en daarvan verliezen is momenteel geen schande

28 augustus 2021 om 17:08

Dat is inderdaad geen schande. Het vertoonde spel, gebrek aan inzet en het gebrek aan tactiek (iets herkenbaars) is wel een schande. Hij heeft tijd genoeg gehad. Terug naar Baskenland.

Het doet pijn aan je ogen, het spel van Arsenal. Zonder idee of passie, net als het (transfer)beleid. Arteta lijkt een totale mislukking en ik vraag mij af hoe lang hij nog krijgt. Wat er op het veld staat is overigens ook drie keer niks.

28 augustus 2021 om 17:10

Klopt maar sommige trainers kunnen er dan nog wel iets van maken. Leicester heeft ook geen wonderspelers maar spelen uitstekend voetbal.

29 augustus 2021 om 00:45

Leicester heeft wel echt een veel betere selectie dan Arsenal.

Zou eens beginnen met Edu eruit gooien. Die is verantwoordelijk voor t transferbeleid. Niet arteta, die moet t doen met wat ie heeft.

28 augustus 2021 om 17:25

Dat is wel een beetje makkelijk. Ze hebben allebei schuld. Aankopen gaan natuurlijk in overleg. En Arteta had ook kunnen aangeven dat hij Odegaard niet wilde. Je kon vorig jaar al zien dat het een veredelde zaalvoetballer is zonder karakter. Ze hebben winnaars nodig.

28 augustus 2021 om 19:48

Arteta is manager en heeft zelf behoorlijk inspraak in het transferbeleid.

Het is van top tot teen rot bij Arsenal.

Verbaasde me ook dat Lokong mocht banken. Speelde vorige week tegen Chelsea als enige nog redelijk. Arteta zal wel een speciaal plannetje met hem hebben.

De Ö van Özil heeft meer punten dan Arsenal.. niemand kan mij wijsmaken dat Özil niet van waarde zou kunnen zijn in dit Arsenal omdat hij niet “meeverdedigt”. Meeste geld uitgeven en niet eens fatsoenlijke spelers halen en nog klagen ook. Ik hoop gewoon dat Arsenal degradeert ze verdienen het wel met hun wanbeleid.

Trust the process. Nee maar straks wordt het echt beter hoor… over vijf jaar kent niemand Arsenal meer, en spelen ze in de League One.

De enige reden dat Arsenal niet 4 keer op rij heeft verloren is dat ze pas 3 keer hebben gespeeld.

29 augustus 2021 om 11:14

Ze hebben woensdag nog gespeeld.

Toch wel pijnlijk om te zien dit, nee Arsenal is er niet beter van geworden met het vertrek naar dat nieuwe sfeerloze stadion, eigelijk is toen het verval al ingezet

Op zich vind ik dat Arsenal het deze transferperiode nu eens niet heel slecht heeft gedaan. Ze hebben allemaal jonge spelers gehaald die beter kunnen worden (Ramsdale, White, Tavares, Lokonga, Odegaard). Het zijn niet bepaald de grootste talenten, maar wat verwacht je dan, Arsenal speelt gewoon maximaal voor een plekje in de Europa League. Het enige wat ze nu moeten doen is die zenuwpees eruit gooien, en een goede trainer aanstellen, dan moet je met deze selectie met wat mazzel voor de 7e plek kunnen spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren