Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Edson Álvarez ontsnapt aan rood: VAR laat tik tegen Sadílek gaan

Laatste update:

Ajax-middenvelder Edson Álvarez is zondagmiddag in de wedstrijd tegen FC Twente ontsnapt aan een rode kaart. Na ruim een halfuur spelen tikte de Mexicaan tegenstander Michal Sadílek op het achterhoofd, die op zijn beurt naar de grond ging. Het moment ontging scheidsrechter Dennis Higler, maar ook de VAR greep niet in. Twente-trainer Ron Jans liet aan de zijlijn zijn onvrede blijken.

Ajax had het zondagmiddag in de eerste helft bijzonder lastig met FC Twente, dat de bezoekers vanaf de eerste minuut fel op de huid zat. Higler had Davy Klaassen al met geel bestraft na een zwaaiende arm in het gezicht van Giovanni Troupée. Na overtredingen over en weer ging Álvarez in de 34ste minuut over de schreef. Hij kwam als winnaar uit de strijd in een duel met Sadílek, waarna Ajax de aanval zocht. Uit het zicht van Higler deelde Álvarez een tik uit aan de Twente-middenvelder. Higler legde op advies van de VAR het spel even stil, maar werd niet naar de kant geroepen om het incident te beoordelen.

Bekijk hier de beelden van de tik van Edson Álvarez aan Michal Sadílek.

Ronald de Boer ging in de rust in op het moment van zowel Klaassen als Álvarez. Beide Ajacieden zijn volgens de oud-international ontsnapt aan rood. “Hier komt Klaassen best wel goed weg. Hij doet het niet bewust, maar hij slaat weg en raakt hem vol in zijn gezicht. Dit had zomaar rood kunnen zijn", aldus De Boer na de eerste helft bij ESPN. "Hetzelfde geldt voor Álvarez. Je moet gewoon met je poten van iemand afblijven. Hij geeft hem een heel klein duwtje, een tikje op het achterhoofd. Sadílek maakt er het meeste van, maar dat is slim. Je moet het gewoon niet doen.”

Had Edson Álvarez hier een rode kaart verdiend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt ajacied zijn maar we komen hier echt goed weg.

22 augustus 2021 om 13:18

Jup, maar vind dat die spits van Twente ook wel tegen rood aan zat met die elleboog/beuk

22 augustus 2021 om 13:20

niet mee eens ajaxwatcher, oke Ugalde gaat wel vol voor de man maar vond dit geel en geen rood net als die van klaassen is ook gewoon geel. Alleen die van Alvarez was echt gewoon donkerrood. echt een domme actie van hem

22 augustus 2021 om 13:20

Sprong naar achteren richting bal en speler..

22 augustus 2021 om 13:22

Kijkt alleen naar Martinez, en springt vooruit, niks met voor de bal gaan tr maken

22 augustus 2021 om 13:24

Je vergeet iets.. Hij keek voortdurend naar Martinez, niet naar de bal. Niet dat ik het rood vond voor Ugalde, maar hij speelt daar niet het duel zoals het zou moeten.

22 augustus 2021 om 13:49

Inderdaad, Je kan zelfs twijfelen aan de kaart van Klaassen. Ajax wordt twee keer gespaard door de Scheids. Alleen de gestopte Kuipers durfde wel rood te geven aan Tagliafico. Het is al de zoveelste keer dat een Ajacied niet wordt bestraft nadat hij zijn frustratie niet in de hand kan houden. Ik was verbaasd dat Tagliafico rood kreeg, terwijl het wel rood was. Je ziet nu met de actie van Alvarez dat dezelfde lijn van de scheidsrechters in NL wordt voortgezet.

22 augustus 2021 om 13:51

@Ajaxwatcher11Meteen weer naar anderen gaan wijzen. Dat is zo makkelijk.

22 augustus 2021 om 13:38

Nee hoor, de titel hier is onzin. Er is al vaker uitleg gegeven over dergelijke situaties, zo'n onschuldig tikje, of iemand pootje haken, andere soortgelijke bewegingen worden normaal gesproken niet meer bestraft met een rode kaart. Hij had hier overigens best geel mogen geven. Maar het is niet zo dat hij een flinke hoek uitdeelt en zijn tegenstander willens en wetens een blessure bezorgd.

22 augustus 2021 om 13:41

Die regel is geïntroduceerd om kleine schopjes en tikjes niet meer met rood te bestraffen. Ik vind dit eigenlijk al niet meer in die categorie passen.

22 augustus 2021 om 13:42

Precies, men wil de regels niet kennen want het is Arno al een paar x uitgelegd maar ook hier verbaas ik me over kennis van de spelregels. De reactie op die aai van Alvarez is precies waarom deze regel zo goed is. Een aai over je bol en gaan liggen alsof je een schedelbreuk hebt. Je zou Alvarez alleen een kaart kunnen geven omdat hij te gefrustreerd is 😂

22 augustus 2021 om 13:48

Dit hoort gewoon niet thuis op het voetbalveld. Lekker voorbeeld voor de jeugd.

22 augustus 2021 om 13:51

Ik zou het voetbal ansich sowieso niet als voorbeeld nemen voor de jeugd. Dat gejank, gezuig, schwalbe, schelden en gespuug. En als de wedstrijd over is er met zijn allen om lachen alsof er niets gebeurt is. Maar dat is na het voetbal 😉

22 augustus 2021 om 13:44

Ik ben voor Feyenoord, maar vind het geel.

22 augustus 2021 om 13:56

Waarom moet hij met zijn fikken aan iemand anders zitten???
Wat zou he er van vinden als ze dat op zondag morgen bij jou doen???

22 augustus 2021 om 15:25

Rood voor Sadilek wat mij betreft. Er is geen enkele reden te bedenken dat hij bij bij zo’n klein tikje zo ter aarde stort. Ik snap niet dat we dit wel normaal vinden

22 augustus 2021 om 16:09

Dan kun je tadic nooit meer opstellen

22 augustus 2021 om 18:43

kijk naar tadic Stort 20x per wedstrijd ter aarde zonder dat hij geraakt wordt

22 augustus 2021 om 21:15

En vele andere spelers ook niet, dat is mijn punt juist. Wanneer gaan we dit soort aanstellerij aanpakken?

Heel dom en gewoon rood. Dacht al oh nee daar gaan we.

22 augustus 2021 om 13:44

Don't worry...het is de KNAB alles aan gelegen om Ajax zo min mogelijk rood te geven ;-)
(en nee...kom nu niet weer met die onterechte rode kaart van Taglia tegen Psv...dat was ook gewoon terecht rood....net zoals dit had moeten zijn).

Ach in Engeland gebeurd dit wel 20 keer in een wedstrijd en daar word niet eens naar gekeken. juist blij mee dat er wat meer agressie zit in het voetbal. is geen vrouwen voetbal he.

22 augustus 2021 om 13:19

Lekker bagatelliseren. Ook in Engeland wordt hier rood voor gegeven door een VAR.

22 augustus 2021 om 13:22

Nou voor zo een zacht tikje? denk ik niet hoor..

22 augustus 2021 om 13:24

Het gaat toch om de intentie?
Waar ligt anders de grens? Wie bepaald of een tik hard genoeg is voor rood? Dit is gewoon rood.

22 augustus 2021 om 13:29

In Engeland hadden ze hier geen rood voor gegeven zoals het hoort maximaal geel meer niet.

22 augustus 2021 om 13:51

@Lampen dan moet je even kijken naar het incident van Nicolas Pepe met Alioski van afgelopen seizoen. Denk ik net zoveel aan de hand als hier en kreeg gewoon terecht rood.

22 augustus 2021 om 13:52

Laat hem dan lekker in Engeland gaan spelen. Heb de overtreding niet gezien maar heeft geen zin om zo’n vergelijking te maken. Die Engels scheids die Feyenoord - Elfsborg floot was ook niet echt typisch Engels. Laten we gewoon de Nederlandse interpretatie van de spelregels hanteren, en doe dat volge de week weer - dan weten spelers en publiek ook waar ze aan toe zijn. En dat is al lastig zat.

22 augustus 2021 om 13:20

Dit wordt in Engeland niet 20x per wedstrijd gedaan en daar kom je met zo'n actie ook niet zo eenvoudig weg. Dat er daar wat harder gespeeld wordt betekent niet dat dit soort onsportieve acties toegestaan zijn.

22 augustus 2021 om 13:20

Dat wedstrijden in Engeland een groot slagveld zijn is echt een misvatting van mensen die nooit op internationaal voetbal afstemmen.

22 augustus 2021 om 13:23

Precies, sinds de var en het moderne voetbal is het echt niet meer hetzelfde.

22 augustus 2021 om 13:43

Klopt, in Engeland is het voetbal mannelijker en zeker geen slachtveld waarbij alles mag. Echter deze aai van Alvarez en de schedelbreuk scène van de Twente speler zou in Engeland nooit maar ook nooit bestraft worden.

22 augustus 2021 om 13:21

Omdat Engeland de meeste slechte en willekeurigste VAR ter wereld hebben moeten we dit overal maar accepteren? Een beetje agressie en stevige tackles zijn oke, maar zulke vieze geniepige meppen in je rug moeten nergens geaccepteerd worden.

22 augustus 2021 om 13:21

Weet niet waar jij engels voetbal kijkt maar ik zie dat niet zo vaak gebeuren eerlijk gezegd

22 augustus 2021 om 13:27

Tikjes uitdelen wordt over het algemeen wel afgestraft hoor, zware slidings/tackles laten ze wel (te) vaak gaan.

22 augustus 2021 om 13:34

Hahah tot dat een speler dit bij een Ajax speler doet, dan is de wereld te klein, calimero gedrag🤡

22 augustus 2021 om 13:55

@LampenIn het geval Alvarez is er geen bal meer in de buurt. Het is een slaande beweging, dus rood.

22 augustus 2021 om 15:19

Totale onzin. In Engeland worden juist dit soort acties als slaan en natrappen met rood bestraft. Hard voetbal vinden ze heerlijk, gemeen spel totaal niet.

22 augustus 2021 om 15:28

Daar denken Tadic en Anthony anders over. Die liggen bij het minst of geringste....lekker

22 augustus 2021 om 16:11

Proficiat @Lampen met het domste argument dat hier helaas vaker wordt gegeven. In Engeland.... Waar gaat dat over. We zijn niet in Engeland en vallen niet onder de Engelse bond. Volgens UEFA en FIFA regels, waar de KNVB wél onder valt is het gewoon rood. Alleen blijkt door de jaren heen dat AJAX weer onder andere regels valt.

Het gaat niet eens om hoe hard het was, de intentie slaat gewoon helemaal nergens op. Wie gaat er nou na een doodnormaal duel iemand op z’n achterhoofd tikken zonder bal in de buurt. Dan heb je gewoon een steekje los hoor

22 augustus 2021 om 13:21

Dus met bal in de buurt is het wel normaal? Valt gewoon binnen de nieuwe regels waarbij ze minder snel rood geven.

22 augustus 2021 om 13:26

Wat een domme reactie, als de bal in de buurt kan het nog per ongeluk zijn

22 augustus 2021 om 13:29

Gek genoeg doet dat er tegenwoordig dus wel toe. Want er moet sprake zijn van zogenaamde ‘brutaliteit’, waardoor een zacht tikkie ook vorig jaar al niet werd bestraft. Of dat een goede zaak is, is overigens een ander verhaal

22 augustus 2021 om 13:47

Onbegrijpelijk waarom ook de VAR niet ingrijpt !??
(nou...eigenlijk begrijp ik het wel ;-))

Belachelijk dat hier geen kaart voor is gegeven. Waar heb je dan regels voor??

22 augustus 2021 om 13:19

VAR grijpt niet in bij geel he

22 augustus 2021 om 13:22

Er is ook geen geel gegeven..

22 augustus 2021 om 13:24

Daarom hadden ze hier ook gewoon rood moeten geven

Klein duwtje is geen rood meer. Wanneer onthouden mensen dit een keer?

22 augustus 2021 om 13:19

Het duwtje an sich is zeker geen rood als dit in een duel met de bal zou zijn. Echter nu zonder bal is dit gewoon rood. Frustratie zit hoog...

22 augustus 2021 om 13:43

Duwtje hij slaat op zijn hoofd

Ajax wordt altijd bevoordeeld ongelofelijk….. wat is dat voort rood?!

Goed conform de regels gefloten, enige goede dat Higler vandaag gedaan heeft. Dit laat wel zien dat de regels dus niet goed zijn.

22 augustus 2021 om 13:46

Los van het feit dat Higler de regels heeft toegepast, waarom zou je überhaupt voor zo'n licht tikje een rode kaart moeten/willen geven? Dit was een onschuldig tikje met de vlakke hand. Wat overigens niet netjes is en wel bestraft had moet worden, maar geel lijkt me voldoende.

22 augustus 2021 om 15:13

marton3103

"los van het feit dat Higler de regels heeft toegepast, waarom zou je überhaupt voor zo'n licht tikje een rode kaart moeten/willen geven?"

Heel simpel hoor. Waarom zit je eigenloijk met je handen aan de tegenstander, zonder bal in de buurt? Allemaal leuke verhalen hoor mat dat 'duwtje, geweldloos, geen impact' en meer van die onzin, maar in feite creert de KNVB hier, alweer, een heleboel gezeik en onzindiscussies door hier, net als met dat hands, hele vage en multi interpretabele spelregels te maken. Je zit met je klauwen aan de tegenstander. Fout! En dus ingrijpen. En met geel kom je dan goed weg, want zit je aan te tegenstander is dat gewoon rood, klaar.

Punt is daarnaast, ik lees hier overal mensen die het over 'aai, duwtje, en weet ik wat allemaal' hebben, maar als ik speler was van Twente zou ik dus vanaf dat moment de hele wedstrijd lang constant en zonder ophouden alleen nog maar aaien, duwtjes geven aan Ajaxspelers. Te pas en te onpas. Kennelijk mag het, zeggen velen hier, dus dan zou ik dat ook gaan doen.

Ik vergelijk deze idiotie ook heel erg met die prutsers van de KNVB aanklagers die zich een oor lieten aannaaien door die Van Benthem. Die huisjurist van Feyenoord (maar geen advocaat) die kwam ook met dit soort drogredenen aan om het geweldadige gedrag van Kramer goed te praten. Die begon ook over handen in iemands gezicht. Moest kunnen, zei Van Benthem, want dat is geen slaan hoor. Is gewoon duwen. Dan had die aanklager gewoon even, aan de tuchtcommissieleden, ter plekke moeten laten zien hoe die 'duwtjes van Kramer' er in de praktijk uit zien. Ik zou een lid van de tuchtcommissie naar voren halen en hem even op zijn gezicht 'duwen' zoals Kramer dat deed. Mooi dat kramer dan gewoon een schorsing had gekregen. En terecht. Totaal onverantwoord en lachwekkend deze spelregelidiotie van de Knvb. Spelers die zich niet kunnen gedragen behoren niet beschermd maar aangepakt te worden. Zoals deze Alvarez. En niet zoals nu gebeurd met lieden die hem onverantwoord de hand boven het hoofd houden.

22 augustus 2021 om 14:55

De regel is natuurlijk wel op verschillende manieren op te vatten. Want wat is zacht ? Dit is voor iedereen iets anders. Het wordt tijd dat de scheidsrechters de grens heel laag gaan leggen en hiervoor kaarten gaan geven.

22 augustus 2021 om 15:28

In jou ogen wel maar men is het onderpand gewend dat Ajax meer voorkeur krijgt van de arbitrage zie je wel.

Als het iemand van Twente was geweest had zeker jij als hardste geroepen Rood.

Ik zie altijd wel dat je niet rieel bent.

Hopelijk pakken ze hem achteraf nog.

Blijft bizar dat die regels veranderd zijn. Dit heeft niets met voetbal te maken en had gewoon rood moeten zijn. Niet dat gebazel over intensiteit bij de tik etc. Hoog tijd dat ze dat terug gaan draaien. Slaande beweging gewoon weer rood. Die van Klaassen was ook al geel met een rood randje.

22 augustus 2021 om 13:22

Vind echt bizar dat ze die regels veranderd hebben. Nu ga je op persoonlijke basis beslissen wat de intensiteit was. De knvb had die regel dit jaar terug moeten draaien maar die houden er niet van om fouten toe te geven

22 augustus 2021 om 13:46

Vraag me af of dit een regel van de KNVB is. Maar deze is volgens de regels niets maar zelf hoort zelfs deze aai niet op het voetbalveld. Maar dat is een andere discussie. Ik vind trouwens een schwalbe ook niet thuis horen maar die regel is er maar wordt bijna nooit toegepast.

Allereerst is t een duw en niet echt slaan van Alvarez. Daarnaast, de regel is dat t met kracht/veel geweld moet zijn voor rood. Nou dat is bij Alvarez totaal niet t geval, dus gaat de var sws niet ingrijpen want t is maximaal geel

22 augustus 2021 om 13:30

En hoe ga je dat meten? Goed voorbeeld voor de jeugd ook. Zachtjes natrappen/slaan is geen probleem.

22 augustus 2021 om 13:33

Zo is de regel wel, zachtjes is geel. De regel kan misschien krom zijn, maar de var leeft ze wel na. Daarnaast vond ik dit echt geen natrappen/slaan, gewoon n duwtje

22 augustus 2021 om 13:37

Zie geen antwoord op de vraag

22 augustus 2021 om 13:37

Is er een verschil tussen slaan en niet echt slaan? Wtf

22 augustus 2021 om 13:56

Duwen doe je met gestrekte armen slaan met gebogen elleboog. Zeg het maar.

22 augustus 2021 om 13:59

@remco wzawzdbPrima objectieve reactie.

Ongekend hoe vaak dit bij Ajax mag gebeuren!

22 augustus 2021 om 13:21

Het heeft niets te maken met Ajax maar met de regels die niet kloppen. Als je het niet begrijpt, vraag het dan gewoon.

22 augustus 2021 om 13:26

Tis wel elke keer Ajax die voordeel van die achterlijke regel heeft. Op het nou natrappen, schoppen of slaan is. Ajax kan zn beste elf lekker bij elkaar houden zo. Worden imo gefaciliteerd zodoende door de jaren heen.

22 augustus 2021 om 13:28

Ja precies, die twee onterechte kaarten in het begin vh seizoen waren ook onderdeel van dat plan.

22 augustus 2021 om 13:38

Tagliafico mag 99/100 keer schoppen waar hij wil. Hij werd eindelijk eens bestraft laatst en toen begon iedereen te janken. Nu Alvarez weer en die klap naar achter van Klaassen kan je ook gewoon rood voor geven. Laten we nou niet doen dat de grote clubs (en ja, daar bedoek ik ook PSV en Feyenoord mee )niet bevoordeeld worden, want als Ajax met 9 man had gestaan, hadden ze puur regeltechnisch gezien niets in te brengen.

22 augustus 2021 om 13:44

Regeltechnisch was het geen rood, hoe lastig is dat te begrijpen ?

22 augustus 2021 om 13:49

Over welke 2 "onterechte" kaarten heb je het ? En begin nu niet over die achterlijke overtreding van Taglio tijdens de Johan Fruitschaal !

22 augustus 2021 om 14:59

Klopt dat het niet iets met ajax te maken heeft, maar ajax heeft vorig jaar ook meerdere momenten gehad dat ze er goed mee weg kwamen. Los van Berghuis zijn het volgens mij alleen maar ajax spelers geweest die vanwege natrappen goed weg gekomen zijn. Het is wel opvallend hoe van het bij ajax gebeurde.

Ik heb ze gegeven zien worden. Het was niet super hard en de regel van natrappen/slaan is ook veranderd volgens mij. Vind het prima dat het geen rood is maar dan moeten ze wel het hele seizoen consequent gaan zijn.

Dat mensen dit rood vinden is echt bijzonder! Is gewoon een duw van achter zonder dat de bal in de buurt is maximaal geel dus!

De VAR en die scheids snel opdoeken

Je ziet Sadilek eerst nog zijn hoofd omdraaien om wat tegen Alvarez te roepen (hoogstwaarschijnlijk niet iets aardigs) en een Mexicaan pikt dat niet.

22 augustus 2021 om 13:24

Ja het is echt typisch Mexicaans om te reageren als iemand je beledigd. Voetballers uit een ander land zouden dat echt nooit doen. Een Zidane bijvoorbeeld.

Was vorig seizoen ook al meermaals. Ajax mag lichtjes natrappen volgend nieuwe regels

22 augustus 2021 om 14:29

Ja meten met 2 maten inderdaad.

Zo gaat het al tijden in de Eredivisie. Ajax komt herhaaldelijk goed weg met dit soorten momenten. De VAR lijkt altijd een oogje dicht te knijpen. Mensen die het een duw noemen, tja. Voorkeur maakt je blind.

22 augustus 2021 om 13:22

Zet jezelf niet zo voor lul joh. Het zijn de regels die veranderd zijn, niks met Ajax te maken maar net debiele richtlijnen.

22 augustus 2021 om 13:23

Het is toch zo? Ajax heeft in de laatste 1 à 2 jaar vrij veel van dit soort momenten gekend waar eigenlijk rood mag/moet worden gegeven. Als je alleen al de keren optelt dat Tagliafico met rood weg komt. Probeer de volgende keer eventueel inhoudelijk te reageren, al snap ik dat je hier als Ajacied alleen maar met goedkope one-liners kan komen omdat je verdediging summier is. Groetjes

22 augustus 2021 om 13:26

Jij insinueert dat het komt door Ajax maar het komt door de regels. Mijn reactie is inhoudelijk, zo lastig waren die paar zinnen niet toch? Als je dat lastig vindt om te begrijpen dan inderdaad, groetjes. Onbegonnen werk.

22 augustus 2021 om 13:43

Hij reageert juist inhoudelijk..

22 augustus 2021 om 13:48

Eens. We zijn een aantal keer goed weggekomen in dat opzicht. Ondanks dat hebben we vorig seizoen 5 keer rood gehad. Het meeste van alle topclubs (één club kreeg zelfs nul keer rood het gehele seizoen, ondanks dat er ook genoeg momenten waren). Benoem je dat ook even?

22 augustus 2021 om 13:51

Dan zal het ook terecht zijn dus....wie de schoen past !?

22 augustus 2021 om 23:24

@alka

Dat krijg je als je zoveel Zuid-Amerikaanse en Noord-Amerikaanse slagers in huis haalt. Martinez, Tagliafico en Alvarez gaan zo bizar vaak over de schreef.

Na afloop zou de var wat vaker voor de camera moeten komen ipv de scheidsrechter. Zij zijn immers de mensen die tegenwoordig de belangrijkste beslissingen nemen.

Niet de eerste keer dat Ajax goed weg komt door de var bij dergelijke acties. We hebben ook afgelopen seizoen vaker gezien dat er met twee maten gemeten wordt. Zie bijvoorbeeld de twee tegen PSV van afgelopen seizoen eerder dit jaar. Hoe het kan is een vraagteken, maar het is duidelijk dat de var geen neutrale kijk heeft wat betreft Ajax. Ik zal nu wel een hoop commentaar krijgen, misschien wordt deze reactie wel verwijderd, maar dit is hoe ik het zie.

Net als het natrappen van Martinez bij PSV - Ajax. Kennelijk mag hij als het niet te hard gaat.
Je kunt je afvragen of die kaart bij andere clubs wel gegeven werd.

Hij mept hem in zijn nek, mijns inziens rood. Geen bal in de buurt, gewoon frustratie na een verloren duel

22 augustus 2021 om 13:27

Hij duwt hem van achteren wel goed kijken voor je iets zegt! Maximaal geel dit

23 augustus 2021 om 09:40

En hier het hele punt waar het misgaat!AZGAESpurs vind het een klap en Rafa een duw...
Als wij het hier, op basis van de beelden al niet eens worden, gaan de VAR en de scheidsrechter er toch ook nooit uitkomen. Deze regel is volledig op grond van eigen interpretatie en elke scheidsrechter en/of VAR beoordeelt dit weer anders!

Is het niemand opgevallen dat Ajax niet eens in staat is de naam van Berghuis te spellen? Zo erg wordt hij nou gewaardeerd in Amsterdam 😂

22 augustus 2021 om 13:30

Jawel hoor zijn al de nodige reacties over geweest. Erg slordig altijd. Heb het wel is vaker gezien.

22 augustus 2021 om 15:10

Net zo slordig als is zeggen i.p.v. eens

Hahaha Haller... zal je net zien. Hij doet weer wat hij als enige kan.. scoren.

22 augustus 2021 om 13:32

Prima reactie als het over een rode kaart gaat gewoon reageren dat je de 1-0 maakt reageer dan gewoon op wedstrijdverslag.

Ongelooflijk.... waarom laat de VAR Higler op z'n minst niet even kijken??
Tuurlijk heeft hij dit niet gezien. VAR deed het een tijd zo goed, nu weer zo'n prutser achter de schermen die het niet snapt...

En wtf Alvarez, idioot

22 augustus 2021 om 13:53

he he..eindelijk iemand die een speler van zijn eigen favoriete club aanpakt ! Hulde.

Ik ben vooral benieuwd hoe de knvb hier op gaat reageren, of je keurt dit gedrag goed en dan kan je niet anders dan het hele seizoen dit soort acties als niks beoordelen. Of je moet je er gelijk hard tegen uitspreken en dan zou het mij niks verbazen als hij alsnog een schorsing krijgt. Echt andere opties zijn er toch niet?

Schandalig natuurlijk. Hoe kan je hier niets mee doen? Dit zijn dus al bonus punten. Met 10 man had Ajax hier niet gewonnen.

Het gaat er niet om of je dit nou in Engeland of Spanje of waar dan ook doet het hoort gewoon een rode kaart te zijn.
En dus komt Ajax goed weg met deze beslissing. Een fout maken is menselijk anders kan je als mens ook nergens meer een fout maken.

Wat een achterlijke titel. Hier ga je toch geen rood voor geven? Als je dit wel gaat doen gaat elke speler bij elk tikje janken. Dst verziekt de sport al veel te veel

22 augustus 2021 om 13:39

Sinds wanneer is slaan geel?

22 augustus 2021 om 13:43

Sinds wanneer is duwen slaan?

22 augustus 2021 om 14:16

Sinds wanneer is dit duwen? Ga fietsen joh.

22 augustus 2021 om 20:37

Sinds het met een vuist is en met een vuist is het slaan en niet duwen.

Het seizoen is nog heel jong, maar het valt me wel op dat er veel vreemde overtredingen gemaakt worden bij Ajax (tagliafico rood tegen PSV, Mazraoui tegen NEC met die wel erg hoge knie en dan dit weer). Terwijl er toch weinig reden tot frustratie is, volgens mij.

22 augustus 2021 om 13:59

Nou, op NEC na waren het van Ajax kant slechte wedstrijden waarbij we een paar spelers hebben die niet veel nodig hebben om zich te laten gelden door emotie. Al was die van Mazraoui geen frustratie en eerder bij de bal dan de tegenstander, dus totaal niet op de speler gericht. Maar vandaag zie ik veel frustratie over eigen slechte spel van Ajax.

Natrappen zonder kracht is volgens de spelregels geen rood meer maar geel. Dus het is logisch dat de VAR niet ingreep.

Met een beetje pech heeft Ajax eerste helft zo twee keer rood te pakken. Wat laten ze zich opnaaien door Twente zeg.

Vorig seizoen al meerdere x met natrappen, dit seizoen gaan ze vrolijk verder met slaan. En de VAR laat het telkens maar gaan haha.

Het is een duw.
Een duw beoordeel je niet met rood.
Var is er voor rood of geen rood.
Dus geen Var. Prima beslissing.
Wel oerdom en geelwaardig natuurlijk.

Als Figo het doet tegen Nederland is het een schwalbe.

Jammer dat het zo selectief is. Sadílek gaat ook niet vrijuit, ze ontsnappen allebei aan een kaart.

Edson Alvarez had voor zijn 'corrigerende tik' inderdaad stante pede een rode kaart moeten krijgen. De ingedutte VAR kunnen ze maar beter opdoeken. Slapen doen we 's nachts in bed. Ik ben overigens noch Ajax- noch FC Twente-aanhanger. Maar vind dat er wederom met twee maten wordt gemeten: De Amsterdamse en de niet-Amsterdamse maat.

22 augustus 2021 om 15:27

@palko: zoals er ook door Higler met 2 maten gemeten werd ? Ugalde die (zelfs aangeduid door Higler zelf) geen kaart krijgt voor zijn arm/elleboog bij Martinez, en nog geen 10 minuten later wel geel voor Klaassen ? Of de overtreding van Troupee op Tadic, waar niet eens voor gefloten wordt en nog geen minuut wel geel voor Martinz voor exact dezelfde overtreding ?

Man het is een duwtje en Sadilek doet net alsof hij een hoofdwond heeft, beide geel geven en klaar. Wat een sensatie weer om niets. Higler bakt er sowieso aan beide kanten niets van vandaag.

Had het begrepen als het rood was.

Higler doet weinig goeds vandaag.

Alvarez en Ajax komen hier goed mee weg. Onbegrijpelijk.

22 augustus 2021 om 14:17

Nee, heel goed te begrijpen als je echt geïnteresseerd zou zijn in waarom. Staat namelijk al vol in dit topic, heeft met regels te maken. Zoek maar eens op.

Ajax die geen rood krijgt? Vreemd zeg! Wat opmerkelijk want normaal wordt het wel bestraft bij ajax *sarcasme uit*

Hopelijk straks ook artikelen die situaties in de wedstrijd tussen vitesse en willem 2 uitlichten.

Ajax wordt altijd geholpen door de KNVB

22 augustus 2021 om 14:49

In welk opzicht heeft dit Ajax geholpen? We hebben 2 punten verloren....koekoek.

22 augustus 2021 om 15:34

Met rood vroeg in de wedstrijd kun je hem gewoon verliezen hoor. Hij benadeeld Twente wel degelijk. Grove fout.

Per ongelukjes bestaan niet meer, What the F is dit man🤨

Ik dacht dat Van Egmond zei dat er vaker rood gegeven zou worden dit seizoen...

Ja net zoals die speler van Twente ontsnapte aan rood. lekker in balans dus. Komt daar ook nog een artikel over of mag het alleen over Ajacieden gaan, vanwege de clicks?

22 augustus 2021 om 15:33

Het gaat altijd over ajax, dikke prima. Mooi hoe jullie toch altijd naar anderen wijzen terwijl heel Nederland ziet dat er 2 rode kaarten aan Ajax kant moeten vallen. Vreselijk geluk gehad met de scheids vandaag, toegeven blijft moeilijk.

niet beoordeeld dus achteraf gewoon straffen zoals het hoort.

Walgelijk gedrag weer.

Die Mexicaan staat te dicht bij Taglifiaco, exact hetzelfde nare gedrag....na het fluitsignaal liet hij zich ook nog eens gaan. Kortsluiting die jongens.

Er is niemand met rood weggekomen, want er was namelijk geen enkele overtreding rood waardig. Zelfs nog geen gele kaart. Al had het wel in deze wedstrijd gepast. Wat waren we slecht zeg.

En waarom wordt er hier niets gezegd over de klap die Guus Til uitdeelt na een overtreding op hem. Dat is nou het schoolvoorbeeld van een rode kaart.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren