Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Maarten Stekelenburg stopt als international: ‘Ik wil mijn rust pakken’

Laatste update:

Maarten Stekelenburg maakt een einde aan zijn interlandcarrière. De 63-voudig international, 38 jaar, was tijdens het EK nog de eerste doelman van Oranje. Bij het onthullen van de eerste voorselectie onder de nieuwe bondscoach Louis van Gaal is echter bekendgemaakt dat de Ajacied alleen doorgaat als clubvoetballer. Van Gaal riep Justin Bijlow, Joël Drommel, Tim Krul en Remko Pasveer op als keepers.

Stekelenburg was in maart samen met Jeremiah St. Juste de opvallendste naam in de selectie van toenmalig bondscoach Frank de Boer. De doelman keerde daarmee na vierenhalf jaar terug als international, nadat hij zijn laatste wedstrijd had gespeeld in november 2016 tegen Luxemburg. De rentree van Stekelenburg kwam enigszins als een verrassing, aangezien hij bij Ajax lange tijd als tweede doelman gold achter André Onana. Sinds de dopingschorsing van Onana was Stekelenburg bij Ajax de eerste keus.

Stekelenburg maakte bij Ajax afgelopen seizoen een soevereine indruk en gold onder De Boer als eerste doelman op het EK. Daarmee hield hij Tim Krul en Marco Bizot achter zich. Jasper Cillessen werd vanwege een positieve coronatest vlak voor de eindronde thuisgelaten door De Boer. Nadat Stekelenburg in de oefenwedstrijd tegen Schotland nog moest toekijken vanaf de bank, kreeg hij in de vijf daaropvolgende interlands wel het vertrouwen. Stekelenburg werd daarmee de oudste deelnemer aan het EK.

De doelman van Ajax maakte zijn debuut in het Nederlands elftal onder Marco van Basten in september 2004. Hij begon als tweede keus achter Edwin van der Sar. Toen Van der Sar na het EK van 2008 besloot te stoppen als doelman van het Nederlands elftal, werd Stekelenburg eerste doelman. Tijdens het WK van 2010 eiste Stekelenburg een hoofdrol voor zich met onder andere een wereldredding op een schot van Kaká tegen Brazilië. Oranje zou dat jaar als tweede eindigen achter Spanje.

Stekelenburg spreekt op de website van Ajax van een mooi afscheid van zijn interlandcarrière. "Het EK is een mooie afsluiter geweest. Na dat toernooi heb ik onder andere met mijn manager Rob Jansen gesproken over mijn toekomst bij Oranje en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit mijn laatste toernooi was", vertelt hij. "Ik word volgende maand 39 jaar oud en voor mij is het belangrijk om tijdens de internationale weekenden mijn rust te pakken. Ik kijk terug op een prachtige tijd bij Oranje."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk ook dat het de tijd van Drommel en Bijlow is inmiddels.

13 augustus 2021 om 13:32

Dan denk vooral van Bijlow. Vind ik, mits fit, een betere indruk maken dan Drommel. Beiden kunnen zich natuurlijk nog wel sterk gaan verbeteren, maar op dit moment zet ik mijn geld op Bijlow.

13 augustus 2021 om 13:42

Hopelijk blijft Bijlow een heel seizoen fit. Zonde dat die jongen zoveel geblesseerd is. Dit jaar 40+ wedstrijden voor Feyenoord in de Eredivisie en (hopelijk) Conference League, dan kunnen we ook zien waar hij echt staat. Hopelijk lost hij zijn belofte in en wordt hij een zeer sterke keeper, is hoognodig voor het NL Elftal. Als ik die selectie zie van keepers word ik niet bepaald blij.....

13 augustus 2021 om 13:47

Visca. Ik hoop ook dat Bijlow dit seizoen niet geblesseerd raakt (dat hij überhaupt nooit meer geblesseerd raakt, want dan gun ik niemand). Zijn blessures kwamen vooral door botsingen en een beetje onbesuisd zijn, het waren geen spierblessures. Wat mij opvalt de afgelopen wedstrijden is dat het lijkt of Bijlow beter op zichzelf let. Hij is nog steeds niet bang om in te grijpen en uit te komen, maar het is al minder onbesuisd in vergelijking met vorig jaar. Hij lijkt meer na te denken om situaties op de juiste manier op te lossen. Dat stemt mij hoopvol!

13 augustus 2021 om 13:44

Bijlow dan, die is een heel stuk verder dan Drommel!

13 augustus 2021 om 14:08

Vergeet je Cillessen eventjes die er ook nog is

13 augustus 2021 om 15:38

Stekelenburg of Cillessen is lood om oud ijzer.

13 augustus 2021 om 15:47

Zit nog wel een behoorlijk leeftijdsverschil tussen

Slim, die gaat het wk sowieso niet meemaken en nu stoppen als basiskeeper op een ek. Laat Cilessen en Bijlow het maar uitvechten

13 augustus 2021 om 13:25

Mee eens. Stekelenburg kwam op het EK amper meer de grond af en als hij dat wel sporadisch een keer deed duurde het een uur voordat hij bij de grond was

13 augustus 2021 om 13:32

Van mij had hij een half jaar eerder mogen stoppen. Wat was hij slecht met het EK zeg. Gewoon de uitschakeling ingeleid met zijn "ervaring".

13 augustus 2021 om 13:44

Hahaha ja nu heeft Stekelenburg de uitschakeling ingeleid, het wordt hier steeds gekker.
Stekelenburg is niet meer de keeper die hij ooit was maar ook zeker niet de pannenkoek die jij heb nu voorschrijft. Met zijn ervaring en compleetheid heeft hij het behoorlijk gedaan. Zat helemaal geen blunder bij en er zijn altijd mensen die denken dat een bal te houden is en soms kan het best zijn dat je een fractie te laat bent of iets verkeerd inschat. Maar dat hij de uitschakeling heeft ingeleid is meest belachelijke nabrander van het EK.

13 augustus 2021 om 13:45

Whut, de uitschakeling ingeleid? Volgens mij hebben Malen en De Ligt die uitschakeling ingeleid, dat waren 2 cruciale momenten. Maar bij die eerste goal uit de vrije trap, staan twee man niets te doen bij de eerste paal waar via Tsjechie 1-0 maakte. De 2-0 wordt net buiten de 5m lijn ingetikt waar De Vrij, Blind en Steek alledrie steeds een stap te laat waren. Je kan ook alles gewoon op de Ajaxspelers projecteren inderdaad.

13 augustus 2021 om 13:49

Thamike. Ingeleid zeker niet, maar 'behoorlijk gedaan?'. Toen die er moest staan gaf die niet thuis en de overige reddingen van hem had de keeper van spakenburg ook nog wel kunnen verrichten. Geluk dat het 2x buitenspel is tegen Noord-Macedonië, want toen zat die er ook niet lekker bij.

13 augustus 2021 om 13:50

Beetje makkelijk om Stekelenburg de schuld van de uitschakeling te geven. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vond bijna alle spelers een uitgebluste indruk maken, het had mijn inziens vooral met mentaliteit te maken die de Tsjechen wel op de mat konden leggen en Nederland niet.

13 augustus 2021 om 14:23

Kom dan ook met een concreet voorbeeld zoals Malen die een 200% kans verprutst en de Ligt die op de tegen stoot een blunder maakt en rood pakt. Velen geven af op Stekelenburg en eigenlijk had hij geen 1e keeper mogen zijn, maar nog geen enkele keer heb ik een concreet voorbeeld of reden gehoord waardoor we uitgeschakeld zijn.

13 augustus 2021 om 15:25

@thamike, Geen blunder bij? Een ervaren keeper die staat te twijfelen bij de corner. En uiteindelijk zeg maar niks doet, dat is wel degelijk een blunder. Je neemt hem mee om zijn ervaring, dan zou hij bij dat soort situaties moeten heersen.

13 augustus 2021 om 15:27



@myvision, begrijp niet waarom je hier weer een clubdiscussie van maakt. Als Ed de Goey zo had zitten twijfelen bij een corner van het Nederlands elftal had ik hem ook gewoon de schuld gegeven. Heeft niks met clubvoorkeur te maken.
Zegt oveirgens voldoende dat jij daar weer aan denkt

13 augustus 2021 om 15:43

Bij welke corner twijfelt hij? Je kan de aandacht afleiden met clubvoorkeuren, maar feit blijft dat Steek geen cruciale fouten heeft gemaakt. Dat kunnen we over Wijnaldum, De Ligt en Malen niet zeggen.

13 augustus 2021 om 16:11

Het was een vrije trap bij de 1-0 van Tsjechie, daar zat hij helemaal mis.
Dat was dus wel degelijk een fout van hem.

13 augustus 2021 om 17:17

@Teesboer, je bedoelt toch niet werkelijk dat doelpunt waarbij Wijnaldum letterlijk het duel niet eens aan gaat, waardoor de bal terug gelegd kan worden en van Aanholt voor Jan met de korte achternaam bij de paal staat!? Het is dadelijk ook nog de schuld van Stekelenburg dat Malen de 1-0 niet maakt...

13 augustus 2021 om 18:47

@lunny, net nog eens terug gekeken. Was idd een vrije trap, maar een beetje keeper heerst gewoon in dat gebied. Nu twijfelde hij en staat hij ergens op een totaal onlogische plek en kan er daardoor niet bij. Gewoon een fout

13 augustus 2021 om 19:22

Goedzo dat je toch probeert om een punt te maken. Niemand beweert dat Stekelenburg een wereldkeeper is en ik denk dat 99% ermee eens is dat hij niet onder de lat had mogen staan, maar die man heeft dus geen grote fouten gemaakt en was absoluut niet de reden dat Nederland eruit vloog. Is gewoon goedkoop scoren.

Is al aardig op leeftijd. Tijd voor een jongere vervanger. Ik vind Pasveer een mooie kandidaat.

13 augustus 2021 om 13:11

Meen je dit serieus? Pasveer is ook al 34 en helemaal niet goed genoeg om eerste keeper te zijn bij Ajax, laat staan het Nederlands elftal.

13 augustus 2021 om 13:16

+3
Remko is van 83, hij is inmiddels 37 jaar

13 augustus 2021 om 13:17

Pasveer is gewoon een hartstikke getalenteerde keeper die slechts 37 lentes jong is. Dat is er echt eentje voor de toekomst, natuurlijk moet je die dan selecteren.

13 augustus 2021 om 13:31

Sarcasme is hier toch niet zo lastig te lezen?

13 augustus 2021 om 13:15

Tijd voor een jongere vervanger en dan kom je met Pasveer? Die is slechts 1 jaar jonger dan Stekelenburg



13 augustus 2021 om 13:17

Denk dat hij sarcastisch is, rustig aan..

13 augustus 2021 om 13:20

Sarcasme lezen is een kunst zie ik alweer...

13 augustus 2021 om 13:40

Dan kan van der sar mooi mee als 2e keeper, zie zo'n fitte pasveer die nu in de bloei van zijn carrière is niet snel geblesseerd raken, maarja je weet het nooit zeker

Prima, waardeloze keeper. Bij Ajax was hij vorig seizoen slecht, heeft helemaal geen moeilijke ballen gepakt. Onbegrijpelijk dat hij eerste keeper was dit EK. Inmiddels voor bij gestreefd door Remko Pasveer. Van 2007 tot en met 2010 was hij goed, op het WK van 2010 was hij zelfs weergaloos. Daarna toch een vrij teleurstellende carrière gehad.

13 augustus 2021 om 13:09

Krijgen we er met Drommel een waardeloze keeper voor terug😉

13 augustus 2021 om 13:32

Alleen is Drommel zeker niet minder. Bijlow lijkt me echter op zeker de beste keuze. Echt een hele getalenteerde doelman

13 augustus 2021 om 13:34

Klopt. Stekelenburg had in slechts 12 wedstrijden maarliefst 6 clean sheets. Drommel had er ook 6, maar in 34 wedstrijden! Drommel kreeg 50! goals tegen, gemiddeld 1,47 per wedstrijd. Steek kreeg er 7 tegen, 0,58 per wedstrijd. Gaan we met zn allen nu roepen dat Stekelenburg een veel betere verdediging voor zich heeft etc, maar cijfers liegen niet. Je kan nooit met deze cijfers zeggen dat Steek waardeloos is.

13 augustus 2021 om 13:35

Die kan er inderdaad niet veel van haha

13 augustus 2021 om 13:39

Bizar hoe iedereen ineens zoveel kritiek heeft op Drommel sinds hij bij PSV zit. Alleen omdat hij wat slechte wedstrijdjes keepte op het einde van het seizoen bij Twente. Vooralsnog een prima start bij PSV.

13 augustus 2021 om 13:56

@myvision volgens mij keepte drommel ook bij een middelmatig team als Twente en kreeg Stekelenburg ongeveer 6 ballen op doel in die 12wedstrijden bij een superieure club in zowat iedere eredivisie wedstrijd.

13 augustus 2021 om 14:10

Oh Goalski, ik kan me nog herinneren dat Ajax met 1-1 bij PSV zo ontzettend goed weggekomen was? PSV had toch de veel betere kansen? Ga maar even de 23e, 59e, 81e en 83e minuut in de samenvatting terugkijken. Zeer essentiele reddingen. De enige reden dat we nog in die wedstrijd konden blijven was Steek. En gezien PSV de enige echte rivaal was, was dat een vrij belangrijk punt dat Steek voor ons pakte.

13 augustus 2021 om 14:10

@myvision: Stekelenburg is voor Ajax in de eredivisie, waar je in 99 van de 100 gevallen de sterkste bent een bruikbare keeper. Echter kon iedereen toen al zien dat het hem op hoger niveau niet ging worden. Dan kun je de clean sheets er wel bij pakken maar die had nagenoeg elke keeper in de eredivisie bij ajax kunnen pakken. Hij had geen reet te doen.

13 augustus 2021 om 14:12

Ik adviseer je PSV-Ajax van 28 februari dit jaar even terug te kijken Ijsmuts.

13 augustus 2021 om 14:21

@myvision: alleen de redding op de vrije trap van max in de 81e minuut vind ik de moeite waard. Ik zie geen redding in minuut 83. De redding op dumfries in de 23e minuut is al helemaal niet bijzonder. Die in minuut 59 was hij er netjes op tijd bij. Benoem je verder ook even zijn standbeeldpose in de 38e minuut bij de vrije trap van zahavi en zijn voetballende kwaliteiten in de 59e minuut?

13 augustus 2021 om 14:25

@myvision,

Je had ook alleen de cijfers van Stekelenburg erbij kunnen pakken dat bewijst al genoeg. Vergelijken met Drommel is lachwekkend door argumenten die jezelf al noemt. Hij heeft het gewoon goed gedaan, maar er zat ook niet veel druk op en vond ook niet dat hij veel te doen had.

13 augustus 2021 om 14:29

@ijsmuts: allereerst top da tje ook echt even bent gaan kijken haha! Ik bedoelde 82:30 ongeveer, de vrije trap van Max. Zeker niet onhoudbaar, maar in de eerste helft stond'ie minder te keepen tegen Zahavi. Het ging er bij mij nu even om dat hij toch echt dat punt voor Ajax gepakt heeft. Bij een 2-0 was die wedstrijd verloren geweest.

13 augustus 2021 om 14:30

Nou Memphis, ik weet niet of er geen druk op stond? Lijkt me juist wel toch? Als je terugkomt bij Ajax als eigenlijk 2e/3e keeper en door een dopingzondaar ineens de belangrijkste potjes van het seizoen moet keepen? Door Scherpen (en Tadic) zijn we gewoon uitgeschakeld in Europa. Ik chargeer een beetje, maar ik zie hier mensen Stekelenburg een waardeloze keeper noemen, nou, dat is een beetje raar gezien ook die cijfers.

13 augustus 2021 om 14:36

@myvision: ik geloof ook best dat Stekelenburg voor Ajax van waarde is geweest in de eredivisie. De andere kandidaten uit de eredivisie maakten wat mij betreft ook geen serieuze kans op een basisplaats in oranje. Cillessen en Krul wat mij betreft wel boven Stekelenburg. De cijfers die je aanhaalt waarbij je Stekelenburg vergelijkt met Drommel vind ik niet correct vergelijksingsmateriaal. Een keeper bij Twente krijgt nu eenmaal veel meer ballen te verwerken (en vaak ook nog moelijkere) dan een keeper bij Ajax.

13 augustus 2021 om 13:09

Mee eens. In 2010 zag het er veelbelovend uit, maar nooit meer ergens gepresenteerd helaas

13 augustus 2021 om 13:13

@psvchelseaboy: voorbij gestreefd door Pasveer? Als je Ten Hag goed had beluisterd had Stekelenburg zaterdag gekeept wanneer hij fit was geweest. Je praat weer een hoop onzin.

13 augustus 2021 om 13:13

Wat? Stekelenburg is beter dan pasveer hoor.

13 augustus 2021 om 13:16

Nee hoor, tijdens het Ek schrok ik van zijn niveau. Hij kwam amper meer bij de grond, en het duiken zag er ook niet uit.

13 augustus 2021 om 13:19

Bij Ajax geen probleem hoor. Krul is erger

13 augustus 2021 om 13:18

Ga je nog meer onzin uitslaan?
Eerst zeg je nog dat Pasveer 34 is ...... maar hij is 37
En nu zeg je dat hij Stekenburg voorbij is gestreefd?

13 augustus 2021 om 13:29

Ach, waardeloos nog wel. Kreeg 10 goals tegen in 21 wedstrijden waarvan hij de helft clean sheet had. Dat zijn 2x zulke cijfers als ons supertalent Bijlow of een Mvogo, die gemiddeld (meer dan) een goaltje per wedstrijd tegen kregen. En dan zeggen we dat Ajax een betere verdediging er voor heeft staan, dat klopt misschien, maar dan kunnen we dus niet zeggen dat het een waardeloze keeper is die geen moeilijke ballen pakt gezien hij die amper heeft gehad. Overigens kan ik me een paar lastige ballen herinneren, vooral in Europa.

13 augustus 2021 om 13:32

Hahaha ja laten we een anonieme clubkeeper als Drommel in Oranje op doel zetten, dan gaan we er 100% op vooruit. Stekelenburg heeft dusdanig veel betekent dat je met wat meer respect over hem en z’n carrière mag spreken. Zet die PSV-bril af. Dat Stekelenburg stopt is volkomen logisch, het is tijd voor vernieuwing. We hebben gewoon een keepersprobleem in NL. Drommel en Bijlow hebben nog alles te bewijzen. Krul en Cilissen zijn de enige reeële opties, helaas.

13 augustus 2021 om 13:46

Waardeloos? Doe niet zo dom man. Dat hij stopt als international vind ik helemaal terecht, maar waardeloos is hij zeker niet. Stekelenburg heeft langer vakantie gehad dan Pasveer, wil niet zeggen dat hij al definitief voorbij hem is. Stekelenburg is geen wereldkeeper (WK 2010 inderdaad wel even), maar het is geen pannenkoek. Misstaat echt niet bij Ajax en heeft bovendien vorig jaar erg weinig goals tegen gehad.

13 augustus 2021 om 14:11

Psvchelseaboy: nog steeds gefrustreerd dat Steek je zo dwars zat bij die 1-1 28 februari? Hij heeft 4 essentiele reddingen gemaakt waardoor we nog in de wedstrijd bleven en gewoon met een puntje naar huis gingen.

13 augustus 2021 om 14:16

Doe niet zo kleinzerig joh, alsof er een PSV supporter is die Stekelenburg niet mag omdat die een paar reddingen tegen PSV maakte. Was eerlijk gezegd vergeten dat die goed had gekeept toen, alleen onthouden dat PSV wel had kunnen winnen. En tuurlijk zegt hij het veel te gechargeerd, Stekelenburg is echt niet zo slecht als hij stelt maar op jet EK zag je wel dat hij erg snel achterin gaat, vooral door het inleveren van snelheid (naar de grond, duiken etc.).

13 augustus 2021 om 14:21

Och, niet zo kleinzerig bedoeld hoor. Steek komt gewoon door dat geweldige eindtoernooi en zijn goede tijden bij Ajax best hoog in de ranking van de keepers van de 21e eeuw. Dan kan je niet zeggen als Psver dat het een waardeloze keeper is. En ik begrijp wel dat je vergeten bent waarom je die pot niet gewonnen hebt haha. Dat doe ik zelf overigens ook altijd hoor, ik zoek liever het probleem bij Ajax dan bij de (goede) tegenstand.

Goed nieuws voor het Nederlands elftal dus. Bijlow gaat het goed doen!

Heel slim, maakte geen goede indruk op het toernooi en is natuurlijk beetje pijnlijk dat de 2e keeper van Ajax dat al 6 jaar niet meer op doel had gestaan, opeens eerste keeper was met Cillesen, Drommel en die Feyenoord keeper hebben we hem ook niet nodig.

13 augustus 2021 om 13:15

Wat voor fouten heeft Stekelenburg dan gemaakt? Wat voor "indruk" moet een keeper maken dan?

13 augustus 2021 om 13:50

Niet de goals tegen Tsjechië gezien, niet de 2e goal van Oekraïne gezien? Indruk kon hij maken door de bal te pakken die letterlijk langs hem rolt, door sterk in de lucht te zijn ipv twijfelde of met moeite zoals hij deed. Maar goed, is niet voor niets nergens geslaagd buiten Ajax, dat gebeurt niet zomaar

13 augustus 2021 om 13:57

Daar kon hij niet zoveel aan doen hoor. Het is ook heel Nederlands om alleen maar negatief te zijn. Elke keeper krijgt zulke doelpunten om z'n oren

13 augustus 2021 om 14:02

De 2e goal van Oekraine werd op 7 meter van Steek ingekopt, dus hoe die letterlijk langs hem kan rollen is mij een raardsel.

13 augustus 2021 om 14:12

Dat was dan ook niet die bedoelde, maar die langs rolde was een vd goals van Tsjechië

13 augustus 2021 om 14:23

Ja, die zag ik ook net. Blind is daar gewoon te laat en het is nog maar 7 meter van de goal. Tuurlijk, een wereldredding had gemogen, maar op 7meter is een aardige roller nog best hard hoor. Van die aanval verwijt ik Wijnaldum (die waardeloos terugverdedigd), De Vrij die als een diesel er achter aan gaat en Blind die veel te laat is het meeste. Dan pas Steek, omdat die wel gepasseerd wordt haha.

13 augustus 2021 om 13:38

Heel pijnlijk inderdaad Maurootje, dat hij zowel in Europa als in de Eredivisie wel de minste goals tegenkreeg van alle Nederlandse clubkeepers. En dan bedoel ik met name dat het heel pijnlijk is voor de supertalenten die hier genoemd worden: Drommel en Bijlow. Steek kreeg er 2x zo weinig tegen en haalde relatief veel meer clean sheets. Zeer zeer pijnlijk.

13 augustus 2021 om 13:47

Tuurlijk krijgt steek het minste tegen. Zijn club is toevallig kampioen geworden met de duurste en beste spelers op 16 punten van de nummer 2. Kijk is naar wat hij moest doen, oftewel bar weinig. Statistieken zijn niet alles, je hebt hem toch zelf ook gezien op het EK? Dat was echt bizar pijnlijk.

13 augustus 2021 om 13:49

Niet de goals tegen Tsjechië gezien, niet de 2e goal van Oekraïne gezien?

13 augustus 2021 om 13:58

Ik begin het wel grappig te vinden dat ineens het debacle van het EK op Steek zijn conto wordt gezet. Oekraine noemen is helemaal bijzonder gezien die gast 1e goal echt een wereldgoal is, die nummer 7 wordt heel matig op de huid gezeten door Aké en De Vrij waarna hij hem feilloos in de kruising krult en de tweede goal uit de vrije trap wordt op 7m ingekopt omdat Weghorst niet voor zijn man meeloopt. Die goals tegen Tsjechi㫠zou iedere keeper om zn oren kunnen krijgen, net terug zitten kijken. Die eerste goal uit de vrije trap, staan twee man niets te doen bij de eerste paal waar via Tsjechie 1-0 maakte. De 2-0 wordt net buiten de 5m lijn ingetikt waar De Vrij, Blind en Steek alledrie steeds een stap te laat waren.

13 augustus 2021 om 14:16

Zeg nergens dat het allemaal door Steek kwam en zo te lezen vind jij ook dat Steek bij heeft gedragen aan een slecht toernooi door d.m.v slechte gekeept, dus Steek keepte geen goed toernooi, dus we zijn er Maarten heeft gewoon twijfelde gekeept vind ik en de ballen doorgelaten dat best gepakt konden worden; ook met slecht verdedigen.

13 augustus 2021 om 14:17

Haha top! Ook fijn om het eens te zijn over de conclusie. Dat ik de aanval kies in deze komt doordat ik mensen hem een waardeloze keeper zie noemen. En dat kan je gewoon absoluut niet (nu nog steeds niet) zeggen vind ik. Het EK was gewoon een collectief falen, geleid door Frank de Boer. De absolute sterren zijn daar alleen evenveel debet aan. Ach, nieuwe Louis-ronde, nieuwe kansen Maurootje! We hadden het sowieso niet van die Italianen gewonnen haha.

Bedankt Maarten! Tijd voor de nieuwe generatie, dus Pasveer in het vervolg ook lekker thuislaten.

13 augustus 2021 om 13:13

En dan? Een of andere keeper van het C elftal van PSV ajax of feyenoord oproepen? Beetje ervaring als 3e keeper mag wel toch? Pasveer is nog altijd beter dan Drommel

13 augustus 2021 om 13:18

Dat verschil valt wel mee denk ik zo.

13 augustus 2021 om 13:18

Hahah houd toch op joh, Pasveer zit bij Ajax en hij is opeens een A-keeper?Bijlow is Pasveer al lang en breed voorbij. Drommel is vergelijkbaar met Pasveer maar heeft nog zijn leeftijd mee.

13 augustus 2021 om 17:07

Ervaring is prima, maar Cillessen heeft die ervaring toch ook? Als Bijlow, Drommel en Cillessen mee worden genomen dan zou dit echt prima zijn, uiteraard Bijlow als eerste keeper (mits fit). Dat er nu dan voor Pasveer word gekozen snap ik enigzins, maar ik mag niet hopen dat hij de eerste keeper boven Bijlow word.

Ik zat hier eigenlijk op te wachten. Lekker op de club focussen. En dit geeft weer perspectief voor Bijlow die goed staat te keepen. Voor mij zal altijd 2010 bij mij blijven. Keepte destijds in mijn ogen een prima toernooi. Met onder andere de wereldredding op het schot van Kaka.

13 augustus 2021 om 13:16

Wie? Dat is toch die jongen die in aanloop naar het EK niet in een bubbel kon verblijven en op zeer onprofessionele wijze besmet raakte met een virus? Bedoel je die Jasper? Wat mij betreft passé hoor. Lekker kiezen voor de jeugd met Bijlow en Drommel. Die doen het op het veld niets minder dan Jasper.

13 augustus 2021 om 13:36

Als ie dubbel gevaccineerd was dan was de kans nog veel groter dat je positief getest was. (Niet dat die pcr-testen betrouwbaar zijn maar dat is algemeen bekend en toch geen probleem..) Kijk maar eens naar de cijfers in Israël waar 61% van de populatie in de ziekenhuizen met C dubbel gevaccineerden zijn. Maar je hebt je deugpuntjes weer binnen voor vandaag. Gefeliciteerd! Je mag een Hugo of Mark sticker uitkiezen.

13 augustus 2021 om 14:55

Wat een achterlijke reden om iemand niet meer op te roepen! Toen De Boer hem naar huis stuurde was het hele land in rep en roer! Toen deugde De Boer niet! Cilessen er gewoon bij houden mijns inziens. Bijlow moet eerst maar eens fit blijven en Drommel moet eerst maar eens een serie wedstrijden constant presteren.

16 augustus 2021 om 08:10

Cillissen is 32 en presteert verre van constant. Daarnaast vind ik het gewoon geen echte prof en kan ik me volkomen vinden in het niet selecteren door de Boer en van Gaal. Bijlow en Drommel zullen nu moeten gaan leveren. Ik verwacht dat ze mede door deze ervaringen gewoon kunnen uitgroeien tot hele behoorlijke keepers.

Meer dan prima. Matige keeper. Te oud en ik vond hem op het EK ook geen indruk maken.
Snap overigens ook niet dat hij eerste keeper is bij Ajax. Pasveer is ook matig, maar beter in mijn ogen.

Verder neem ik aan dat Cilissen geblesseerd is, want anders zat die er wel bij, toch?

Denk dat van Gaal het beste voor Bijlow kan kiezen, met Krul als back-up.
Drommel is, evenals Pasveer, lood om oud ijzer.

13 augustus 2021 om 15:00

Dan zou ik altijd kiezen voor Drommel, want die is 14 jaar jonger dan Pasveer.
Mocht Drommel een goed seizoen draaien bij PSV en Bijlow zou geblesseerd raken, dan moet ik nog zien wie er 1e keeper gaat worden.

Was tegen Tsjechie ook al gestopt toch?

13 augustus 2021 om 13:13

Dan verwacht ik nog wat meldingen van spelers die stoppen. Een Wijnaldum bijvoorbeeld.

13 augustus 2021 om 14:12

Wijnaldum stond op het veld, maar deed niet mee.

Slim gedaan stoppen met een EK lekker bezig ! . Nu de kans aan de nieuwe generatie geven

De beste keuze, op het EK is toch wel bewezen dat het beste er al van af is. Toch bedankt voor de bewezen diensten Maarten, met als hoogtepunt het WK 2010 en die prachtige redding op het schot van Kaká.
“Allemaal eventjes dankjewel zeggen tegen Maarten Stekelenburg”

IK mag toch hopen dat Bijlow dan de kans krijgt als 1e keeper als Jasper er niet is en niet Drommel. Dat blijf ik ook zo'n net niet keeper vinden.

13 augustus 2021 om 14:12

Zul je zien dat straks Krul op doel staat

Begrijpelijk nieuws. Maarten is voor mij altijd één van de WK helden van 2010. Geweldig wat voor niveau hij daar aantikte. Jammer dat hij vanaf Roma een beetje in een negatieve spiraal terecht is gekomen. Toch knap om dan op je 38e nog een EK te keepen. Maarten, bedankt!

Heeft mooie jaren gekend. Jammer dat hij afgelopen half jaar nog een paar keer is opgeroepen, is meer een smet op zijn mooie interlandcarriã¨re geworden dan een mooie afsluiter. Kan het niveau gewoon totaal niet meer aan, goed er een einde aan te breien.

13 augustus 2021 om 14:07

Een smet? Hoezo? Hij kon niet zoveel aan de uitschakeling doen hoor.

13 augustus 2021 om 15:37

Het is wat gortig de uitschakeling helemaal op zijn bordje te schuiven. Maar hij heeft ook geen enkele redding gemaakt die het had kunnen voorkomen. Meerdere fouten gemaakt bij tegengoals, geen enkele moeilijke redding gemaakt. Dat noem ik een smet als je reputatie is dat je een wereldkeeper was en onmogelijke ballen van Kaka uit de hoek kan tikken.

13 augustus 2021 om 18:07

Maar dat is toch geen smetje? Niemand had die ballen er uitgehaald.

Bedankt Maarten! Laatste periode kon eigenlijk echt niet meer, hij had gewoon het niveau niet. In 2010 was hij echt fantastisch en leek het erop dat hij een topkeeper werd en voor lange tijd de nummer 1 van Oranje zou zijn. Helaas is het niet zo gelopen.

Goed dat die de eer aan zichzelf houdt. En wat fijn voor Cillessen dat die niet meer met Frank de Boer hoeft te werken zeg. Zou Bijlow nu eerste keeper kunnen worden?

13 augustus 2021 om 15:39

De timing is wel erg toevallig. Waarom valt de beslissing op de dag dat je er niet bij zit en niet maanden geleden al na het EK? Zal misschien wat bedenktijd zijn nodig geweest, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat Stekelenburg deze beslissing genomen heeft nadat hij van Louis van Gaal gehoord heeft dat hij niet langer deel van de groep gaat uitmaken.

13 augustus 2021 om 15:48

Ja dat denk ik ook. Zou ook netjes zijn van Louis om bij zijn eerste selectie zulk soort gevallen van wat toelichting te voorzien.

Net een paar maandjes te laat wat mij betreft. Keepte in 2010 een waanzinnig WK (die redding op die bal van Kaka) en heeft daarna nooit meer iets laten zien. Hoop dat we nu gewoon lekker met Bijlow verder gaan. Groot talent en de alternatieven zijn allemaal kleurloos, dus gooi em lekker voor de leeuwen

Iemand nieuws over Cillesen? Geblesseerd?

Het was van de zotte dat hij eerste keeper was. Had helemaal niet geselecteerd moeten worden maar ja keepte een paar simpele wedstrijden voor Ajax en dan weet je t wel!

Gelukkig maar. Hij speelde echt een dramatisch slecht EK. Te zot ook dat hij eerste keeper bij Ajax is.

Maarten bedankt voor je bewezen diensten in het verleden. Het afgelopen EK had je alleen nooit horen te keepen natuurlijk.

Had die beter voor het EK kunnen bedenken.. Heeft in 2010 natuurlijk heel veel betekend voor Oranje wat veel respect verdient. Echter blijf ik het een schande vinden dat een keeper die in 10 jaar tijd een stuk of 20-30 (waarvan bijna alles nietszeggend) speelt onze basiskeeper was.

Blij dat hij stopt, dat kon echt niet meer. Ongelooflijk dat zoveel mensen de keuze voor Stekelenburg als eerste doelman nog hebben verdedigd voorafgaand aan het EK.

13 augustus 2021 om 16:14

Enkel huisvriend FdB verdedigde dat en ook nog onsympathiek ( ' Cillissen is posituef getest hoor.." juichde FdB)

Daar is hij al mee begonnen met de wedstrijd tegen Tsjechië

13 augustus 2021 om 16:00

Ik geloof dat er een hele ronde spelers stopt dus? Want er waren er een paar wel een heel stuk slechter dan Steek

Prima beslissing. Ik blijf het jammer vinden dat zijn carrière niet anders is gelopen.
Na het WK van 2010 had ik verwacht dat hij een top-10 keeper zou zijn. Hij straalde rust uit en had de reflex om er op belangrijke momenten te staan. Helaas er nooit uitgekomen.
Hoogtepunt van Stekelenburg wat mij betreft is de redding op het schot van Kaka. Na prachtige combinatiespel van Brazilie leek dat schot in de rechterbovenhoek te gaan, maar met een prachtige duik pakt Stekelenburg die bal. Gaf Oranje een goed gevoel, dat je een keeper had staan waarop je kon vertrouwen.

Heeft ie met deze beslissing gewacht tot het moment dat hij niet meer bij de selectie zou zitten, of was dit al bekend bij iemand? Bij van gaal bijvoorbeeld.

dat is voor iedereen het beste hij is nog leuk voor in de Eredivisie maar kan een hoger niveau niet meer aan. hij is echt afgegaan op het EK en is samen met De Ligt en Malen de slemiel van de uitschakeling tegen Tsjechië. nu heb je met Krul en Pasveer 2 oude keepers en met Drommel en Bijlow 2 veelbelovende jonge keepers. maar ik denk dat als Cillessen weer genoeg wedstrijden keept hij Pasveer zal vervangen in dat rijtje dus dan hebben we 4 keepers die eventueel de eerste keeper zouden kunnen zijn op het WK

13 augustus 2021 om 16:02

De schliemiel van de uitschakeling nog wel zozo. Iemand heeft andere wedstrijden dan ik gekeken? Want ik vroeg me bij de meeste goals af waar de verdediging mee bezig was, vnl de linkerkant van de verdediging. Maar ook middenvelders zoals Wijnaldum of de 300x balverlies van Depay

13 augustus 2021 om 16:20

je kan er alles bij halen maar als Stekelenburg zijn werk deed bij die voorzet dan stond het nog 0-0 en tegen Macedonië was hij ook erg zwak. en mocht hij blij zijn dat Macedonië 10cm buitenspel staat bij die goal

Dat Steek er niet best uitzag bij het EK ben ik volledig mee eens. Maar dat hij door mening vzer verantwoordelijk gehouden wordt voor uitschakeling is echt bizar. Depay Wijnaldum en het overgrote deel van de verdediging waren vele malen slechter

Toch wel een held tijdens het ongelooflijke WK in 2010, voor altijd een Oranje-held. Jammer dat het daarna eigenlijk alleen maar minder is geworden maar niet iedereen heeft een lalsmaar stijgende lijn in zijn carriere. Weliswaar nu niet veel meer aan, maar het was (kortstondig) echt een topkeeper!

Steek was van hoig nivo rond 2010.
Nadruk op " was"- in 2010 was Steek 27...
Internationaal is het daarna wat minder gegaan- oa derde (!!) Keep bij Monaco achter de echt niet fantastische Subisevic.
Steek gered door ten Hag. Bij Ajax geen bal te doen op wat terugspeelballen na. Dat FdB hem als 1e keep meenam naar de EK bleek 1 van de vele blunders van de Boer...
En ja, een Wijnaldum was nog minder aanwezig maar Steek maakte een weinig sterke indruk

Prima, ga gewoon door met Bijlow als keeper. iedereen ziet dat hij het meeste talent heeft. Maarten, dankbaar voor alles wat je in het rood wit hebt gedaan en op het WK 2010, de redding op het schot van Kaka is getatoeerd in de gedachtes van alle Oranje fans, niemand die dat nog vergeet. Maar, klaar er mee, prima voor de Eredivise, maar Maarten heeft het niveau niet mee. Dat is duidelijk. Wel lachwekkend hoe sommige over Maarten praten. Nee hij was niet heel goed, maar geen van de ster spelers gaven thuis op het EK, het zegt genoeg dat Denzel de beste speler was. Vanaf het bestuur, tot de coach, tot de spelers was het gewoon niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren