Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Het recordsalaris en tekengeld van Lionel Messi bij PSG

Laatste update:

Lionel Messi heeft bij Paris Saint-Germain getekend voor een netto jaarsalaris van liefst 41 miljoen euro, zo verzekeren RMC Sport en Le Parisien. De 34-jarige Argentijn strijkt daarnaast een bedrag van 40 miljoen euro op aan tekenpremie. Messi heeft voor minstens twee jaar getekend en is dus verzekerd van een bedrag van 122 miljoen euro. In zijn contract zit een optie voor een derde jaar.

Daarmee krijgt Messi het salaris dat overeenstemt met zijn sterrenstatus. Franse media spraken eerder van een netto salaris van 35 miljoen euro per jaar, maar volgens RMC en Le Parisien ligt het bedrag dus 6 miljoen euro hoger. Messi wordt daarmee de best betaalde speler van Paris Saint-Germain en overstijgt de sterspelers Neymar en Kylian Mbappé. Het is ook een record voor de Franse competitie, waar nog nooit een dergelijk salaris werd betaald.

Messi gaat er daarmee op papier iets op achteruit. Zijn salaris bij Barcelona werd geschat op 50 miljoen euro netto per jaar, zonder bonussen meegerekend. Daarbij moet wel aangetekend worden dat Barça het afgelopen jaar meerdere keren bij zijn spelers aanklopte om fors salaris in te leveren, waaraan ook Messi gehoor gaf. Het salaris dat de aanvaller de laatste twaalf maanden uitgekeerd kreeg lag dan ook een stuk lager.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geld als water! Lekker man, ff alleen krabbeltje zetten voor 40 miljoen

12 augustus 2021 om 07:48

Dat hebben ze niet.
PSG haalde vorig seizoen maar liefst 95,4 miljoen euro minder binnen dan een seizoen eerder, ondanks dat de Parijzenaars de finale van de Champions League speelden. Dat is voornamelijk te wijten aan het feit dat de Franse Ligue 1 als enige topcompetitie vroegtijdig is stopgezet. PSG maakte vorig seizoen dan ook een verlies van 125,4 miljoen

12 augustus 2021 om 10:40

Ja dit voelen ze enorm die Arabieren. Vegen hun reet af met al dat geld.

12 augustus 2021 om 12:02

Bij Barcelona moest Messie weg vanwege Financial fairplay. Hoeft PSG daar niet aan te voldoend dan? Heel vreemd

12 augustus 2021 om 14:57

Firepotatoe, dat zijn de regels van Laliga, dat een speler dan niet kan worden ingeschreven. Volgens een stuk in Het Parool zelfs niet als de speler gratis zou spelen. Kennelijk heeft de Franse competitie minder strenge regels.

12 augustus 2021 om 17:44

Ik weet niet wat erger is. 40 miljoen tekenbonus en Netto 41 miljoen jaarsalaris of het feit dat er staat dat Messi hiermee achteruit gaat op salarisinkomsten.

Dat maken de tranen weer goed Lionel

Ik wil messi mbappe eb neymar zo snel mogelijk in actie zien. Ik ben benieuwd, het zijn alle 3 spelers met een actie en niet een ego groot genoeg om elkaar te negeren. Dat zagen we al met messi en neymar in barca.

11 augustus 2021 om 23:23

Volgens mij is Neymar weg gegaan vanwege zijn ego, en Mbappe lijkt ook vooral de man te willen zijn, ipv een teamspeler. Messi is alleen maar gewend de grote man te zijn. Dus ik moet het eerst zien, dan geloven.

11 augustus 2021 om 23:31

Neymar zit al 2 jaar te flirten met het idee om weer met messi te spelen. En messi boeit het geen ene flikker wie de grote man was. Voordat neymar wegging zei messi nog tegen hem ik zorg dat je ballon dor wint als je blijft. En mbappe en messi komt wel goed als messi hem meerdere malen per wedstrijd door steekt. Easy peazy.

11 augustus 2021 om 23:41

@ Vernon @ volgens mij wou neymar de ster zijn van barca dat lukte niet omdat messi veel beter was en is vandaar dat hij weg ging denk ik

12 augustus 2021 om 00:07

100% mee eens. Ik heb precies hetzelfde gezegd vandaag gister. Kijk Messi wil je gewoon hebben als het kan maar als je een jonge speler daar hebt die Mbappe heet en contract verlenging gaat lastig dan had ik Messi niet gehaald en Mbappe de man gemaakt. Hij is ook een type die dat wilt zijn dat alles om hem moet draaien. Sinds zijn overstap naar Psg is hij best veel veranderd. De eerste jaar viel nog mee maar sinds neymar kwam veranderde Mbappe best veel. Hij begon naast z’n schoenen te lopen en je ziet bijvoorbeeld EK toen hij over Giroud Live wat zij. Je merkte daar aan alles gewoon van wie is Giroud hij moet ze mondje houden want ik ben Mbappe terwijl kijk naar Messi. De beste aller tijden naar mijn mening maar hoe hij zich gedraagt binnen en buiten het veld vind ik echt gruwelijk. Psg heeft op papier een elftal waar je Uw tegen zegt maar je hebt daar wel hele grote namen die allemaal vinden dat zij die mannetje moeten zijn of vinden dat ze dat zijn al weten ze dat Messi de allerbeste is. Mbappe Ramos Messi Neymar. Je gaat straks spelers op de bank krijgen die het niet leuk gaan vinden zoals een Di Maria als hij wedstrijd achter wedstrijd ziet hoe neymar Mbappe Messi lachend die goals aan het vieren zijn. Ik wil het ook wel zien. Ik heb gezegd en blijf daarbij dat je groepjes gaat krijgen. Argentijnen met elkaar waar Neymar bij hoort dan Heb je Ramos met een groepje of je krijgt Marquinhos die buiten het veld misschien niet meer zoveel contact zal hebben met Neymar sinds de komst van Messi en iedereen wil de beste mattie van Messi zijn. Nogmaals ze hebben een elftal waar je Uw tegen zegt en dat weet iedereen maar wil het wel zien en als alles goed blijkt te zijn dan zijn ze Unstoppable

12 augustus 2021 om 00:08

Toch ironisch dat uiteindelijk Neymar ook inziet dat Messi hem beter maakte.
Zal mij benieuwen hoe PSG verdedigend gaat staan, want Mbappé, Neymar en Messi gaan niet mee verdedigen

12 augustus 2021 om 00:21

Was Neymar er niet eerder dan Mbappe? Dacht dat Mbappe juist later aansloot. Wel vind ik idd dat Mbappe echt een nare houding heeft zoals dat hele PSG elftal. Messi en Ramos zijn toch 2 serieuze mannen die misschien dat nare arrogante van die ploeg kunnen compenseren.

12 augustus 2021 om 01:19

Ja ze waren allebei 2017 naar psg

12 augustus 2021 om 05:05

121 miljoen bij PSG afhandig maken om zo over een paar jaar in Barca te investeren als hij assistent wordt van Xavi. 😁 In zijn speech zei hij al: Dit is geen vaarwel, dit is een ik zie je later. 😉

12 augustus 2021 om 06:25

Dat zeggen zoveel spelers. Allemaal voor de bühne.

12 augustus 2021 om 11:01

Dat heb je mis, als Messi niet de grote man is wordt het een heel vervelend mannetje. Vraag maar eens aan Affeley.

Heel benieuwd hoe het nu gaat lopen, Neymar heeft een bepaalde status die hij niet prijsgeeft waarschijnlijk. Als Mbappe ook nog blijft..... is ook een mannetje. En de vraag of men bereid is om de vuile meters voor Messi te maken en bij balbezit altijd eerst Messi te zoeken.

12 augustus 2021 om 13:15

Hahaha mijn god. Wat houden de haters vast aan hoop dat het slecht zal gaan tussen die 3🤦‍♂️. Tereijl uit verleden gewoon gebleken is dat messi en neymar geweldig kunnen voetballen samen en dat mbappe en neymar ook gewweldig kunnen voetballen samen.

13 augustus 2021 om 19:31

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik hoop dat helemaal niet hoor. Ik hoop dat ze de sterren van de hemel gaan spelen.

Neymar en Messi ging samen, dat klopt. Totdat het er sterk op leek dat Neymar zelf de grote ster wilde zijn. En bij Mbappe heb ik, los van medespelers, mijn aarzelingen. Maar ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen.

12 augustus 2021 om 01:00

Neymar is heel regelmatig geblesseerd, dus mogelijk zal je ze niet vaak alledrie tegelijk aan het werk zien. En dan is er ook die verjaardag van die zus die een paar weken duurt elk seizoen, dus dat helpt ook niet mee.

12 augustus 2021 om 08:48

Nou zo goed was msn nou ook weer niet anders hadden ze wel vaker dan 1 keer de cl gewonnen. Sowieso heb ikzelf ook mijn twijfels bij deze stap. Mbappe was toch ‘de’ man bij PSG en moet nu zijn meerdere erkennen in Messi voor een paar jaar, je weet nooit hoe dat voor mbappe en het team uitpakt. Voetbal is dan ook geen Fifa. Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als PSG met zo’n team de cl pakt.

12 augustus 2021 om 09:26

Messi en Neymar zie ik nog wel samen gaan omdat Neymar dat al een tijd zelf ook roept. Maar Mbappe zie je toch steeds meer arroganter en ego worden. Ben zelf heel benieuwd hoe dat samen gaat. Op papier is het natuurlijk een geweldig elftal maar nu nog een team ervan maken.

Het is dat de olie niet opraakt anders zal Messi ook Paris failliet maken. 😜

11 augustus 2021 om 23:49

Je haalt messi en bartomeu door elkaar

12 augustus 2021 om 08:39

Heeft Bartomeu een half miljard verdiend bij Barca in 4 jaar? Nee, Messi en zijn papa hebben Barca het mes op de keel gezet bij vele onderhandelingen. Mag ook weleens gezegd worden. Tuurlijk voerde Bartomeu wanbestuur maar ergens is het ook immoreel van Messi ik je eigen club zo leeg te knijpen. Superkapitalist, rupsje nooit genoeg!

12 augustus 2021 om 17:09

Sowieso is het misgelopen om geld. Als het contract van Messi nooit was verlopen (omdat de onderhandelingen vastlopen blijkbaar) was er nooit een probleem geweest.

12 augustus 2021 om 08:51

De olie raakt wel op. Als het goed is is rond 2050 de productie van olie kritiek. Het is dan ook verstandiger denk ik om nu als club in zee te gaan met sponsoren die niet op alleen op olie draaien.

12 augustus 2021 om 09:16

Qatar is rijk door het gas, niet door olie.

12 augustus 2021 om 09:37

Jij denkt dat clubs 30(!) jaar vooruit kijken mbt tot sponsoren?

13 augustus 2021 om 08:37

Oké, maar we moeten toch ook van het gas af? 😅

12 augustus 2021 om 14:34

Die 120 miljoen verdienen ze alleen al met zijn shirtverkoop terug.

Volledig terecht en niks op aan te merken. Kan ook niet anders want hij heeft 6 ballon d'or en is de beste. Logisch dat hij grootverdiener is zo werkt het in de maatschappij. Mensen die zeggen dat die gratis moet gaan voetballen en zijn bonussen moet afstaan en dat soort barpraat neem ik allang niet meer serieus. Geen transfersom alleen salaris is een koopje voor PSG dit. Logische keuze ook want als hij nog een keer de CL wil winnen heeft hij bij PSG de meeste kans.

Zijn clubliefde van Barca was zó groot, dat hij wel 50 van zijn salaris in wilde leveren om daar te blijven voetballen. Messi: Ach, doe hetzelfde ook wel voor Psg. Toch niet zoveel clubliefde als gedacht. Zonde

12 augustus 2021 om 00:12

Hij kon niet verder zakken met zijn salaris, aangezien de regels dat niet toestaan. Ik denk oprecht dat hij Barca niet wilde verlaten, maar het kon niet anders.

12 augustus 2021 om 00:14

Zo moe van mensen die maar iets roeptoeteren zonder de feiten te kennen. Hij mocht niet meer inleveren, en al had hij dat gedaan, dan was het nog niet mogelijk.

12 augustus 2021 om 00:20

Precies. Zelfs als Messi voor 1 euro per jaar akkoord was gegaan om een nieuw contract te tekenen zou volgens de La Liga regels omtrent het maximum salarispercentage dus Messi toch niet ingeschreven mogen worden. Het feit dat Barca wegens die regels bijvoorbeeld Depay ook nog steeds niet heeft kunnen inschrijven is een bevestiging van de waarheid daarvan

12 augustus 2021 om 01:02

Ja, je moet maar stoppen met proberen het duidelijk te maken, Sergeant, het heeft geen zin. Men wil toch geloven wat men wil geloven.

12 augustus 2021 om 08:14

Men kan het ook gewoon nog nooit gehoord hebben natuurlijk.

Hoe komt dat clubs dit nooit geheim kunnen houden ?

11 augustus 2021 om 23:28

Dat vraag ik me ook af!

12 augustus 2021 om 01:11

Clubs zijn bedrijven en die moeten dit soort cijfers toch vaak sowieso openbaar maken?

12 augustus 2021 om 08:35

Alleen als ze beursgenoteerd zijn zoals Ajax. Dat ben je dan verplicht naar je aandeelhouders. PSG is voor zover ik weet geen beursgenoteerd bedrijf en dus is het ook niet verplicht om bekend te maken. Het is echter wel vaak zo dat journalisten een goede verstandhouding hebben met mensen binnen clubs.

12 augustus 2021 om 08:36

Hangt ervan af of ze beursgenoteerd zijn anders hoeft dat niet. In Nederland is alleen Ajax verplicht zijn cijfers te openbaren.

UEFA Financial Fair Play Regulations iemand? En nou niet ouwe hoeren dat ze het direct terug verdienen met de shirtjes verkoop.

11 augustus 2021 om 23:34

Heel simpel, PSG heeft een omzet wat dit soort uitgaven kan waarborgen.

Toegegeven het lijkt allemaal veel, maar vergeet niet dat PSG spelers als Messi,en Ramos transfervrij binnen heeft gehaald, Plus dat het zelf af en toe ook welleens een spelertje verkoopt.
En verder wordt er ontzettend veel geld verdient uit sponsors, merchandise, etc.

12 augustus 2021 om 07:10

Een simpele Google search en wat hoofdrekenen leert je dat ze dat ze dzt met hun omzet (die overigens gewoon openbaar is) helemaal niet kunnen bekostigen zonder injecties

12 augustus 2021 om 08:14

Zijn de injecties uit Qatar geen onderdeel van de omzet?

12 augustus 2021 om 08:36

Dat zou niet mogen. Volgens de FFP regels moet de omzet eigenhandig worden verdiend als club zijnde middels recettes, merchandise, transfers etc.. Echter is volgens mij de FFP versoepeld of volledig laten vallen (geen idee precies welke van de 2) tijdens Corona.

12 augustus 2021 om 09:27

Ze hebben het losgelaten inderdaad. Verder was het geen vraag uit sarcasme, maar uit onwetendheid. Ik weet serieus niet waar ze bij de FFP wel en niet naar kijken.

12 augustus 2021 om 10:22

Welke injecties?

11 augustus 2021 om 23:42

Je weet dat de FFP voor dit jaar niet meetelt?

12 augustus 2021 om 00:05

Qatar group heeft dusdanig veel subsidiaries dat ze eigenlijk ‘zichzelf’ oneindig kunnen sponsoren. Daarnaast moeten we niet vergeten dat het WK volgend jaar in Qatar is en de Uefa zichzelf niet teveel in de voeten wilt schieten door nu dusdanig diep te gaan graven in alle deals/sponsors/etc.. want de lonen die Psg betaalt zijn (met afstand) de hoogste ter wereld (zoek maar op).

12 augustus 2021 om 08:13

Telt niet dit jaar. Maar verder heel goed dat je met wat loze kreten komt hoor!

12 augustus 2021 om 10:22

Ok daar gaan we weer. In verband met Cortona heeft de Uefa FFP een jaar opgeschort. Vanaf volgend jaar moeten clubs weer aan FFP doen. PSG heeft nu een jaar de tijd om op wat voor manier dan ook iets van 180 miljoen euro aan extra omzet te genereren.

Wat is er met de app tegenwoordig.. plaats je een reactie is ie weer weg. Naja nog keer proberen dan. Prima deal voor psg. 120 mil betalen voor Messi die waarschijnlijk qua opbrengsten meer oplevert de komende 2/3 jaar. Hij zal ook wel een cl of 2 pakken met dit team dus voor psg is dit easy money.

Hij is zo'n enorme geldwolf dat hij op jaar basis wel 1(!) Miljoen meer gaat verdienen ten opzichte van het contract dat hij bij Barca zou krijgen!

12 augustus 2021 om 00:14

Bij Barca konden ze juridisch gezien niet lager gaan dan die 50%. Gewoon wanbeleid van de bovenste plank de laatste jaren bij Barca.

Niet normaal meer die salarissen...

Goed gefixt. Oprecht.

Hij kan daar in ieder geval genoeg zakdoekjes van kopen.

Dat mensen psg nog serieus neemt. Messi heeft hattrick gemaakt tegen nimes en dan gaan mensen weer reageren goat blabla. Je moest lekker naar Premierleague gaan of naar serie A. Psg heeft toch geen tegenstander in Franse competitie.

12 augustus 2021 om 00:14

Serie A is wel een serieuze competitie?? Serie A is ook gewoon een mindere competitie, kon je beter de bundesliga benoemen.

12 augustus 2021 om 01:57

He, serie A een mindere competitie?
Ben heel benieuwd naar jouw beweegredenen.

De Serie A is nou net zo’n competitie waar je ook echt goed moet zijn om door te breken.

Ben zo benieuwd of die voorzitter die cijfers van gestegen inkomsten na aankomst van messi bekend gaat maken. Volgens hem is het enorm gestegen en hij zou het misschien gaan publiceren.

Barca weet al wat het impact is van messi, voor de volgende thuiswedstrijden zijn er 30k tickets beschikbaar. Er is maar de helft verkocht. Daarnaast is na de vertrek van messi de tshirts verkoop met 80% gedaald.

Nou nog Pokba en evt nog de Bruyne en het is helemaal compleet, kost wat maar dan heb je ook wat haha

Ik zou het absurd willen noemen maar uiteindelijk verdiende hij dit bij barca nietop 2 jaar maar elk jaar...

De beste voetballer van de wereld is ook de grootste geldwolf op deze wereld. Laten we nooit meer medelijden hebben met deze man. Dit soort constructies verzieken het voetbal en ik hoop dat Parijs nooit maar dan ook nooit de CL gaat winnen.

Ik heb deze Nasser (president van psg) eens beter leren kennen door wat artikelen te lezen. Schijnt helemaal geen fijne man te zijn, iets wat hij voor de camera wel laat lijken. Het personeel schijnt slecht behandeld te worden waardoor veel kampen met burn-outs, de psychologen lopen af en aan. De facturen worden te laat of helemaal niet betaald als Nasser niet aanwezig is op de club en dat komt vaak voor want hij is er bijna nooit. Toen psg een wedstrijd in de champions league verloor nodigde hij 300 hooligans uit op de straftraining om de spelers met spreekkoren tot op het bot te beledigen. Daarbij komt het geld niet van hem maar van de overheid van Qatar en dat komt vaak laat.

Nee het lijkt me geen gezonde club om naar toe te gaan. Helemaal omdat deze club bestuurd wordt door Qatar. Waar de mensen rechten gruwelijk geschonden worden. Dat gebeurd kleinschalig ook bij psg.

PSG heeft enorme mazzel dat financial fairplay dit jaar niet wordt gehandhaafd, want in feite zitten zij nu in een vergelijkbare situatie als Barca (ze betalen meer aan salarissen dan dat zij zonder Qatar aan inkomsten binnen krijgen). Maar als ze hier de CL mee winnen zal ze dat een worst zijn, en zouden ze Messi evt nog kunnen verkopen volgend seizoen ook.

12 augustus 2021 om 10:24

Wat bedoel je precies met 'wat ze zonder Qatar aan inkomsten zouden krijgen'. Welke inkomsten krijgen ze dan uit Qatar?

12 augustus 2021 om 23:12

Ervan uitgaande dat dit een oprechte vraag is: PSG wordt grotendeels gesponsord door Qatar Sports Investments. Als je wil weten waarom dit in feite geld is wat direct van de staat komt zou ik me in deze organisatie verdiepen.

12 augustus 2021 om 23:20

Totaal niet waar. PSG heeft Qatar Sport Investments niet als sponsor. Zij zijn de eigenaar, niet de sponsor. Je verzint hier dingen ter plekke en dan vraag je anderen om zich erin te verdiepen.
PSG heeft als hoofdsponsor Accor, een Franse hotelketen en cateraar. Verder hebben ze Nike / Airjordan als sponsor. Ook Deliveroo, Renault, Qatar Air en Qatar Toerism authority. Dat zijn de sponsoren van PSG. Wordt allemaal gecontroleerd door de Uefa.

13 augustus 2021 om 12:07

Dat is precies mijn punt. Het grootste deel van het geld wordt erin gepompt door QSI, oftewel de staat Qatar. Als je niet inziet waarom dit mijlenver afstaat van FFP dan weet ik verder ook niet wat ik moet zeggen.

13 augustus 2021 om 12:17

Je snapt het echt niet geloof ik. Het geld van QSI telt niet mee als inkomsten voor FFP.
PSG moet aan FFP voldoen met het geld dat ze uit de explotatie verdienen.

14 augustus 2021 om 20:44

Volgens mij zijn we het met elkaar eens of we begrijpen elkaar niet. Als PSG geld nodig heeft dan vult QSI dat rustig aan. Volgens de FFP mogen clubs geen tekorten aan laten vullen door een eigenaar of suikeroom, vandaar dat zij mazzel hebben dat de FFP niet gehandhaafd wordt dit seizoen want PSG heeft never nooit genoeg eigen gegenereerde inkomsten om al deze spelers de enorme salarissen en tekenbonussen te betalen.

14 augustus 2021 om 20:51

Dat is allemaal bekend, ze hebben geen mazzel. Omdat pas na volgend jaar FFP weer gehandhaafd kon worden, sloeg PSG toe. Ze hebben nu twaalf maanden om 180 miljoen euro aan extra omzet te genereren. Dat zijn gewoon de regels die voor iedereen gelden.

15 augustus 2021 om 00:55

Ah ja, PSG heeft het van te voren helemaal gepland dat er een wereldwijde pandemie zou komen waarna een handvol absolute topspelers waaronder Messi transfervrij aangetrokken kunnen worden.

Het is absoluut fortuinlijk hoe dit allemaal tot stand is gekomen voor PSG. The perfect storm, if you will.

Dit is een opmerking in het algemeen. Het is walgeijk dat het voetbal hedendaags gewoon te koop is voor de hoogste bieder. Rijke clubs lokken de beste spelers om het geld en deze tekenen het contract om de vele nullen. Clubliefde bestaan nauwelijks, want anders zou Messi met zijn leeftijd in Argentinie voor Newells Old Boys Spelen of Ronaldo bij Sporting ENZ. Voor de voetballer die er iets van kan, is een mijloen of twee per jaar bij lange na niet meer genoeg , het moet nu minstens tien of twintig miljoen zijn. Het dure wagenpark moet immers worden bijgehouden en uitgebreid. De vloot aan jachten en privejets moet intact blijven en daarnaast moet ook het vastgoed onaangetast blijven. Het valt niet mee om een goede voetballer te zijn, want tja al dat materieel en personeel moet worden betaald.

De crocodillentranen van Messi gingen er bij mij - de gewone leek - niet in helaas. Ik heb het ook niet tedoen met de huildende supporters van Barcelona - want hoe naief kun je zijn!? FC Barcelona mag van mij dieper zakken - naar de tweede divisie wat mij betreft. Ze hadden ooit de status van opleidclub maar dat hebben zelf naar tering gewerkt met alle belachelijke aankopen en absurde salarishuizen...

Aguero binnenhalen met 23 miljoen euro per jaar bruto is toch waanzin? Deze man heeft de laatste twee jaar meer uren op youtube gezeten dan op het veld. Is Laport de enige verantwoordelijke?? Waarom hebben ze in godsnaam Pjanic voor 60 miljoen gehaald? Ik heb hem vaker op de bank gezien dan op het veld. Ik kan nog even doorgaan. Zelfde geldt voor RM and andere clubs die ik nu niet wil noemen.

Dit is gewoon waanzin. Ik mis de jaren 80 en 90 toen voetballers voor normale bedragen werden overgenomen en gingen spelen waar ze echt wouden spelen en niet per se voor het geld....

Toen was voetbal een prachtsport...

12 augustus 2021 om 10:52

Tsja dat de clubs met het meeste geld de boventoon voeren is natuurlijk van alle tijden. Ben het gedeeltelijk wel met je eens; vind het CL elite toernooi ook minder interresant. Vroegah was niet alles beter, maar stonden er vaker nog een paar mensen uit eigen jeugd op het veld bij de topclubs, of gerichte aankopen die nog niet al naam en faam hadden toen ze werden gekocht. Nu is het toch wel een grote zak geld, en het transferbeleid van een 14 jarig jochie op Fifa.

Ben het niet met je eens dat voetbal geen prachtsport meer is. Geniet nog steeds elke week onverminderd van de eredivisie. De CL winnen is geen kwestie meer van goed beleid tegenwoordig, maar van het grote geldsmijten, dat is dan wel weer jammer.

De scheefgroei in het salarishuis van PSG zal best wel eens funest kunnen worden in de nabije toekomst met twee spelers die op jaarbasis met 40 en 36m naar huis gaan, terwijl anderen het met slechts (!) 5 tot 9m moeten doen. Het heeft immers onlangs ook een andere grote club parten gespeeld, of niet?

12 augustus 2021 om 23:14

Dat zal wel meevallen. Succes met PSG wertkt ook door op de andere spelers. Ook die worden aantrekkelijker voor persoonlijek sponsoren als de CL gewonnen wordt. Ook die deklen mee in de premies bij winst.

Belachelijk die salarissen van die voetballers
Snap wel waarom hij nu lacht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren