Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Steven Berghuis doet aangifte na ernstige bedreigingen

Laatste update:

Steven Berghuis heeft in samenspraak met Ajax en zijn management aangifte gedaan na vele ernstige bedreigingen aan zijn gezin en hemzelf na zijn pikante transfer van Feyenoord naar Ajax. De Telegraaf heeft de brief die het management van de Oranje-international naar de politie heeft gestuurd in zijn bezit. Het bestuur van Ajax steunt Berghuis volledig.

Berghuis stelt dat hij tientallen schokkende dreigementen heeft ontvangen van personen die hem zijn transfer naar Ajax zeer kwalijk nemen. Een deel van de bedreigers heeft het specifiek over 19 december. Dat is niet alleen de dag dat de aanvaller jarig is, maar ook de dag dat de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax in De Kuip op het programma staat.

“Mijn gezin en ik hebben in ieder geval een deel van deze berichten als zeer bedreigend ervaren en achten het daarom noodzakelijk om aangifte van bedreiging te doen”, schrijft Berghuis in een aangiftebrief aan de digitale recherche. "Gezien mijn verplichtingen bij Ajax heb ik mijn zaakwaarnemer gevraagd om de aangifte voor zover mogelijk namens mij in te dienen."

Volgens het dagblad gaat het om liefst ‘negentien A4’tjes met bedreigingen’. “Vuurpijl meenemen op 19 december en op zijn kop afschieten”, “Hij gaat 19 december niet halen” en “Lekker doodgaan op zijn verjaardag” wordt hem onder meer toegewenst, maar ook vele verwensingen met kk: “Berghuis is een kk Jood, dat ie maar zijn kk nek breekt”, “Vieze vuile hoere kk rat, je kinderen en jij gaan de lul zijn” en “Ik pleeg een aanslag op je kk gezin, ik meen het.”

Ook het spandoek met de naam van Berghuis onder de namen van de doodgeschoten Ajax-supporters Polletje en Peter R. de Vries en de door het account ’Voetbal Ultras’ geplaatste afbeelding van de graffiti in Rotterdam, waarop Berghuis met een grote neus, in een Joods gevangenenpak met Jodenster en de tekst ’Joden lopen altijd weg’ is afgebeeld, zijn door Berghuis aan de politie overhandigd.

Algemeen directeur Edwin van der Sar zegt dat ook Ajax rekening hield met heftige emoties, maar dat er een grens is gepasseerd. “Er zaten reacties bij die echt veel te ver gaan. Het is goed dat de politie daarmee aan de slag gaat. Wij staan als club volledig achter de aangifte die is gedaan en waar mogelijk helpen wij hem, zodat hij zich volledig kan richten op het voetballen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zal je leven maar zijn, anoniem een voetballer bedreigen.. Dan heb je echt een bak zaagsel in je hoofd

11 augustus 2021 om 06:35

Echt debielen, maar het verbaast mij totaal niet. Als je naar het Vermeer poppen incident kijk, en dan bedenkt dat dat een bankzitter van de club met het superioriteitscomplex gaat. Dan verwacht ik bij de voormalig captain van een club het 10 voudige

11 augustus 2021 om 07:02

Helaas hebben zeker de topclubs zulke supporters (puur omdat ze gewoon meer supporters hebben, dus dr kans is ook groter) en kunnen enkele debielen dit in de anonimiteit doen. Dieptriest. Hoop zo dat die idioten worden opgepakt. Hier mag namelijk ook zoveel harder dan anders tegenop worden getreden. Maak maar eens een statement. Niet 40uur schoffelen, maar meer dan dat

11 augustus 2021 om 07:26

De voomalig captain van een club met het calimerocomplex*. Triest toch dat dit blijkbaar te verwachten is. Rivaliteit is 1 ding maar dit soort haat om voetbal zou toch nergens mogen bestaan.

11 augustus 2021 om 07:37

Voetballers bedreigen hoort gewoon niet ook al is het begrijpelijk dat mensen boos zijn. en het Klopt je ziet zulke dingen niet snel bij clubs als sparta of cambuur. Puur omdat het kleine clubs zijn en gewoon veel minder supporters hebben ik heb zelf al jaren een seizoenkaart bij sparta maar heb in de jaren 90 wel een keer in de kuip gezeten dus je merkt het verschil gelijk. Helaas is het wel zo dat Feyenoord supporters over het algemeen vaak bij dit soort dingen betrokken zijn. Zie alleen al nancy en roma uit. Besiktas thuis waar zelfs Turkse Feyenoord supporters bekogeld werden. Die NIKS te maken hadden met besiktas fans.

11 augustus 2021 om 07:47

Ik vind dat je als clubs een statement moet afgeven dat dit nu en in de toekomst nooit meer geaccepteerd wordt en dat schuldigen een levenslang stadion verbod krijgen voor allee betaald voetbalclubs! en alle wedstrijden van NL elftallen.

11 augustus 2021 om 07:52

@UmerShahid

Je ziet zulke dingen niet snel bij kleine clubs zoals Cambuur? Een paar weken geleden waren die nog met 30 man naar Heerenveen afgereisd om te vechten met Heerenveen bij het stadion, dus deze bewering klopt niet aangezien je bij elke club mafkezen hebt. Daarnaast kan je Nancy totaal niet vergelijken met wat er bij Besiktas-thuis gebeurde, aangezien dat een reactie was op de Turkse fans die met muntjes het gehandicaptenvak (!) bekogelden.

11 augustus 2021 om 08:19

@jorisdijk, je vergelijkt twee verschillende dingen. Bij vermeer lijkt er veel meer mee te spelen de manier waarop. Charisteas bv ging enkele jaren eerder en dat was geen enkel probleem. Over en weer wat plaagstootjes, misschien zelfs zo ritueel wat shirtjes verbranden, maar dit is de vermeer pop, maar dan meerdere keren, terwijl berghuis geen eens een kind van de club is.....

11 augustus 2021 om 08:20

Jjr12: Het lijkt mij wel een feit dat het daar minder voorkomt. En logisch ook. Dit is bijvoorbeeld het enige incidentje dat ik kan noemen bij sc Heerenveen. En logisch. Ajax, PSV en Feyenoord hebben veel meer supporters en zodoende ook een (veel) grotere kans dat er een stel idioten bij zitten. Supporters zijn het ook niet. Toevallig op een bepaalde plek geboren, gebruiken hierdoor als excuus maar een plaatselijke voetbalclub om herrie te schoppen en schuilen zich achter de term "supporter".

11 augustus 2021 om 08:40

@Lanjouwer

Het komt inderdaad minder vaak voor wat, zoals je zelf ook al aangeeft, inherent is aan het feit dat ze minder supporters hebben. Toch zijn de kleinere clubs zoals bijvoorbeeld Zwolle en Dordrecht wel weer heel actief in de zogeheten bosgevechten. Het komt dus niet alleen bij de grote clubs voor.

11 augustus 2021 om 08:51

Vind het zeker absurd zulke reacties en mag aangepakt worden, evt stadion verbod. Echter hoe vaak is een voetballer nu daadwerkelijk buiten het stadion in elkaar geslagen of vermoord? Het zijn zeker bedreigingen, en daarom dus ook straffen maar hij zal echt niet in elkaar geslagen worden hoor. Tenminste, ik zou niet meer gaan winkelen in Rotterdam.

11 augustus 2021 om 08:57

Charisteas kan je ook niet vergelijken. Als Feyenoord zelfs geld toekreeg om hem over te nemen, waren de Ajacieden nog gelukkig geweest.Berghuis kan je beter vergelijken met de overgang van Cruijff. Ajacieden zagen dat als verraad, terwijl er veel Feyenoorders de gewonnen titel dat seizoen nog steeds niet meetellen. Er zijn genoeg Ajacieden die Berghuis niet in een Ajax-tenue willen zien. Het enige wat ze mooi vinden is dat Ajax voor een habbekrats Feyenoord van hun captain beroofd.Dat je Berghuis een verraden vind en een kk …. is tot daar en toe. Zelfs dat geeft al aan dat je een beperkt leven leidt als naast je gezin en werk alles om voetbal draait. Maar dat je vervolgens gaat posten e.d. dan moet je leven wel heel triest zijn. Het gebeurt zelfs als een personage in een soap haar acteerwerk uitvoert, dat mensen op internet hun gal uitspuwen van slet, hoer, etc. Toch te triest voor woorden eigenlijk 😂😂

11 augustus 2021 om 08:59

JJR12@ Dat van cambuur was dan een uitzondering geweest dan komt zelden voor. En van besiktas thuis heb ik het over een aantal Turkse supporters die fan waren van Feyenoord niet wat besiktas supporters hadden gedaan. Ik had het over Turkse Feyenoord fans en zelfs daar een seizoenkaart hadden en nog lieten zien aan het publiek toen ze bekogeld werden dus je bekogeld je eigen supporters.

11 augustus 2021 om 09:24

@lanjouwer: Wat is voor jou voldoende om een statement te zijn?

11 augustus 2021 om 09:31

Denk nou aub effe na mensen ! Het gaat hier om lui die doelbewust een vijandige sfeer trachten te creëeren en de boel willen ontwrichten,puur om straks te kunnen rellen. Deze lui ( lafaards 1e klas) misbruiken Berghuis,Feyenoord,de Eredivisie en alle normale supporters,volledig. We moeten dit soort manipulatieve bedreigingen op een slimmere wijze aanpakken. Laat de Knvb,clubs en justitie dit gewoon scharen onder grove aanzetting tot geweld en terrorisme. Dit soort lui horen niet in de maatschappij.

11 augustus 2021 om 10:56

Schoffelen doen ze al voor hun brood, daar pak je ze inderdaad niet mee.

11 augustus 2021 om 11:18

Wat dacht je van die bommen in Feyenoord cafés afgelopen jaar. Er is nu bekend gemaakt dat de rechter verband ziet tussen de Amsterdamse dader en de klassieker. Het is echt gigantisch aan het escaleren. Ik weet dat Feyenoord en Ajax op zoek zijn naar manieren om dit soort supporters te verbannen maar zonder meldplicht bij een stadionverbod maakt het ook niet veel indruk. Hopelijk helpen dit soort excessen om de wetgeving aan te passen en de clubs meer slagkracht te geven

11 augustus 2021 om 11:33

Hoe ga je de juiste persoon vinden die dit geschreven heeft? Lijkt me nogal een aantijging om als onschuldige aangewezen te worden. Het kan jou ook overkomen he?

11 augustus 2021 om 12:17

@vakkie D, benieuwd of dat ook zoveel aandacht krijgt hier op voetbalzone. Of daar zelfs een artikel over komt. Wat me opvalt is dat het ene net wat meer wordt aangedikt dan het andere hier op voetbalzone. Tuurlijk zijn het verschrikkelijke acties, maar wel vooral acties van een kleine minderheid, evenals het handjevol supporters dat laatst een spreekkoor nodig vond richting Berghuis. Voetbalzone vond toen nodig om daar een artikel over te schrijven en komt in ieder artikel over Berghuis terug op de verschillende walgelijke acties. Over de bommen op die Feyenoordcafes las ik 1 artikeltje en klaar. Dat terwijl de voortgang van dat onderzoek minimaal zo interessant is als de begrijpelijke formaliteit die Berghuis gaat uitvoeren. Prima wat mij betreft, maar melk het andere dan ook niet uit. Op die manier ben je niet meer objectief journalistiek aan het bedrijven.

11 augustus 2021 om 08:13

De kleuters houden maar niet op, schaam jullie diepte diepte schaam voor de gene die dit doen, ze zijn het club shirt niet waard, of je nu feyenoord / ajax / psv of wat anders supporters ben, Dit kan en mag niet, stoer doen help niets.....

11 augustus 2021 om 09:12

Ik snap het ook niet maar dit zijn die rotte appels. Het gaat de laatste wedstrijden weer redelijk goed met Feyenoord dus wees daar tevreden mee IPV voetballers bedreigen die nu al weer een paar maanden weg zijn en niet meer onder contract staan

11 augustus 2021 om 09:42

Het is gewoon de bodem van de samenleving gevoed door tribalisme. Het zou feyenoord sieren als ze deze persoon een stadion verbod voor het leven geven.

11 augustus 2021 om 11:02

Massive, zou wel goed zijn, maar... zijn die gasten die ondanks een verbod met sleutel binnen zijn gekomen, onder applaus van de spelers weer vertrokken zijn, al opgepakt en met een stadionverbod bestraft? Dacht het niet. Dus ook hier zullen ze van Feyenoord kant wel mee weg komen. En de politie.... tja.....

11 augustus 2021 om 10:29

Voor de aardigheid eens lezen wat Ellis Ligtlee over zich heen gestort kreeg, alleen om haar uiterlijk. Waar komt die zieke behoefte vandaan om anoniem maar alles op het net te plempen zonder rekening te houden met gevoelens van anderen.

11 augustus 2021 om 10:33

WE maken social media ook veel te groot! De media duikt er maar al te graag bovenop, want dit is makkelijk scoren. Denk dat de wereld er mooier uit zal zien zonder facebook, twitter, instagram etc. Digitaal pesten is ook zo een voorbeeld, waardoor kinderen zelfmoord plegen etc. Het is een schijn wereld met gepimpte mooie foto's, wat zogenaamd het ideaal beeld is..

11 augustus 2021 om 11:43

Hoe toerekeningsvatbaar kun je zijn. En dan te bedenken dat deze mensen stemrecht hebben en ook gewoon kinderen mogen krijgen en 'opvoeden.'

99% van de Feyenoord aanhang walgt hier ongetwijfeld van. Zo'n groepje zwakbegaafden heb je helaas, bij elke club rondlopen, je kunt er weinig tegen doen. Vaak is het alleen maar blaffen, maar in dit geval betwijfel ik het. Echt jammer, het is tenslotte maar een spelletje.

11 augustus 2021 om 06:49

Je kunt er wel wat aan doen hoor. Opzoeken welke idioten dit plaatsen (ip adressen achterhalen) en dan lekker opsluiten, stadionverbod en geldboete geven. Hard aanpakken alleen dat gaat het uiteindelijk stoppen. Daarna moet de overheid zorgen dat alle social media kanalen via digid gaan zodat je met je echte naam reacties plaats om het helemaal uit te bannen.

11 augustus 2021 om 07:15

Dat laatste is wel een gigantisch inbreuk op privacy en gaat er voorlopig echt niet komen. We hebben net de AVG gekregen, er liggen internationale afspraken over het gebruik en beschikbaarheid van internet. Nog los van andere wetten in Nederland. Dit zou een behoorlijk agressief sleepnet zijn, en ik zie enkele bedreigingen of zelfs een handvol gecoordineerde aanvallen geen enkele rechter bewegen om hiermee in te stemmen.

Het streng straffen ben ik het mee eens, al zie ik liever een flinke taakstraf dan opsluiting en geldboete. Dan ga ik er vanuit dat deze personen een niet al te best inkomen hebben en de koste voor de gemeenschap zijn. Er wordt vaak lacherig gedaan over een taakstraf, maar het heeft een behoorlijke impact, heel zichtbaar en het levert de maatschappij nog wat op. Opsluiting is duur.
Alternatief.... zet ze op doel en laat berghuis penalties nemen?

11 augustus 2021 om 07:19

Dat laatste is echt onhaalbaar. Zou je toch ook niet moeten willen. Social media is niet alleen Facebook he. Is bijvoorbeeld ook voetbalzone. Ben blij dat ik hier anoniem kan reageren. Zou er niet aan moeten denken dat een toekomstig werkgever mijn naam googled en zie wat ik allemaal uitspook.

11 augustus 2021 om 07:36

@genieterr: je kan ook denken aan een manier dat je hier anoniem kan reageren, maar dat de site wel van iedereen moet weten wie het is (met naam en rugnummer) zodat, als je over de scheef gaat, de politie navraag kan doen bij (in dit geval) VZ om zo te wegen om wie het gaat. Zo zou het bij elk kanaal moeten zijn, vind ik. En dan gaat het niet alleen hierom natuurlijk, maar om te zorgen dat alle bedreigingen etc makkelijker kunnen worden aangepakt.

11 augustus 2021 om 07:43

Een IP adres zegt niks. Dat is echt complete kolder. Het is een uniek nummer om een apparaat op een netwerk te kunnen identificeren. Als ik vanuit mijn woning een bericht plaats, dan kan iedereen dat bericht hebben geplaatst. Zelfs een gast die gebruik maakt van mijn netwerk.

Een rechter kan dit nooit pinpointen op een individueel persoon, waardoor het dus kansloos is in een zaak als deze.

11 augustus 2021 om 08:00

@genietterr je slaat de spijker op zijn kop! Waarom zou je je zorgen moeten maken als een toekomstige werkgever je naam googled? Als je je normaal gedraagt is er toch niks aan de hand?

11 augustus 2021 om 08:03

Hoe gaat je werkgever bewijzen dat jij het bent. Er zijn wel meer hondjes die fikkie heten

11 augustus 2021 om 08:24

@4ever4Ajax, echt wat een naïviteit. Sites, apps en aanverwanten gaan heel verstandig met jouw gegevens om. Nooit incidenten plaats gevonden, geen verkoop aan de hoogste bieder, nooit gegevens uitgelekt.......

11 augustus 2021 om 08:40

@ninjakai: dat begrijp ik wel, maar daar zou je ook als overheid iets aan kunnen doen. Jouw beargumentatie gebruiken is juist naïef want daarmee zeg je dus eigenlijk dat je het niet kan aanpakken. Dat kan je wel, en als we het goed aanpakken (zal heus wel eens verkeerd gaan) heeft ieder gezond mens er baat bij. Dan wordt er vaak gevraagd “maar wat als er een machtshebber komt die het niet zo nauw neemt met de democratie?”. Nou, als dat punt bereikt wordt, hebben we grotere problemen.

11 augustus 2021 om 08:41

4ever4ajaxr, mijn rugnummer past niet op mijn shirt. En zit ik ermee op de bank? Of ben ik basisspeler?

ON: wat een onzinreacties hier. Zullen we alle mannen chemisch laten castreren omdat er pedofielen zijn? Zullen we auto’s maximaal 100 km/h laten lopen omdat er hardrijders zijn? Zullen we verplichten dat iedereen te allen tijde een plaszak bij zich heeft omdat er wildplassers zijn? Dit gaat om een klein groepje geschifte hooligans, opsporen en straffen is voldoende. En vooral niet te veel aandacht aan besteden, het zijn keffertjes.

11 augustus 2021 om 08:41

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk IP address ophalen van een Twitter gebruiker bijvoorbeeld is niet zomaar mogelijk

11 augustus 2021 om 08:45

Jows dat is onzin. iP zegt genoeg. Nee je kan niet pinpointen op 1 persoon maar dan wordt de eigenaar veroordeeld. Zo ken ik een jongen vroeger die veel downloadde waarbij zijn vader is berecht omdat hij eigenaar is van de pc

11 augustus 2021 om 08:54

@Jizzy: als je het breder trekt dan voetbal, is het probleem groter dan jij denkt als ik je post lees. Gaat erom dat er veel grensoverschrijdend gedrag nu bijna onmogelijk online is op te sporen doordat velen zich verschuilen achter aliassen. Als iemand tegenwoordig maar een arm om een vrouw legt, kan het al strafbaar zijn, maar als er verschrikkelijke zaken op internet gepleurd kunnen worden, staan we machteloos. Willen we dit probleem oplossen dan moeten we forse maatregelen nemen.

11 augustus 2021 om 09:45

@4ever4ajax dat klinkt heel leuk allemaal tot dat de overheid ietsjes meer autoritair wordt en ze precies weten wie wat zegt en wie ze moeten oppakken.

Of dat ze besluiten anti vaccin wappies op te pakken maar bijvoorbeeld antifa vrij rond laten lopen omdat het ze wel bevalt. Je kunt dus hele groepen die jou niet aanstaan dan compleet weg vagen. Een beetje zoals communistisch rusland of noord korea waar iedereen aan het eind van de dag moet vertellen wat de ander fout heeft gedaan en als je iets mist wordt ook jij gestraft.

11 augustus 2021 om 15:59

@Massive: en dat vind ik nu altijd zo’n zwak argument. We hebben hier geen Rusland of Noord Korea. Voordat de aivd iets wil, moeten ze meerdere goedkeuringen hebben (voor de vergaande maatregelen zelfs die van de minister). Zo snel gaat dat allemaal niet plus je moet een goede reden hebben waarom je iets vraagt.

11 augustus 2021 om 08:21

Het jammere is dat het tegenwoordig niet alleen de zwakzinnige ultra's zijn, maar ook tieners die met schuim op de bek de meest verschrikkelijke dingen typen. En voor het slachtoffer is dat onderscheid niet te maken. Opsporen en straffen is bijna niet te doen. Bovendien ga je juist degenen die echt kwaad in de zin hebben niet vinden want die dekken zich in met een VPN en een nieuw accountje.

11 augustus 2021 om 08:29

Wat ik me dan ook afvraag. Voordat je iets doet heb je daar bepaalde gedachten over en dan besluit je toch zoiets te doen? Medelijden is wat ik voel voor deze mensen. Hoe triest is je leven dan, elke vorm van ontwikkeling overgeslagen....

11 augustus 2021 om 08:54

Als de veiligheid niet gewaarborgd kan worden bij Feyenoord - Ajax, dan maar zonder publiek. Lijkt me een prima maatregel.

11 augustus 2021 om 09:02

Probleem is dat het bij onz eclub echt geen 99% is, er zitten hier gewoon een stuk meer zwakzinnige!
Het is t evaak een in en in triest publiek wat op Feyenoord af komt, schaam me steeds meer en meer er voor!

Stelletje volwassenen die een uitkering trekken en niks beters te doen hebben

11 augustus 2021 om 10:20

Ach, onzin. Ik heb geregeld op FR12 gekeken en ik kan je vertellen dat het eerder andersom is. Stop eens met doen alsof dit van een klein groepje komt.

11 augustus 2021 om 10:27

Het is wel een klein groepje. de meeste mensen die dit niet doen zitten ook niet de hele dag op bepaalde fora. die zijn fan, maar hebben echt wel meer te doen in het leven dan hun "mening" geven op fora.

11 augustus 2021 om 10:57

450.000 bezoekers per dag, meer dan 40.000 actieve gebruikers per dag. Nou je wilt echt niet weten wat er door het overgrote deel werd geschreven. Maar blijf vooral zo naã¯ef in het leven staan en het probleem bagatelliseren met teksten als 'het is maar een klein groepje'.

11 augustus 2021 om 11:24

Ja de tijd van blaffen is voor de echte wappies helaas voorbij. Afgelopen jaar die knaap die verschillende Feyenoord cafés heeft opgeblazen in de aanloop naar de klassieker. Wanneer komt het inzicht dat meldplicht bij een stadionverbod de echte straf is, zoals Ajax en Feyenoord al jaren aangeven

11 augustus 2021 om 11:49

Je hebt aanhang en aanhang. Wat met de term bedoeld wordt is uiteraard alle goedwillende supporters die er voor hun club zijn, het team steunen en van het voetbal willen genieten. Het groepje criminelen dat tot dit soort walgelijke acties in staat is 'hangt aan' Feyenoord, zoals een blok aan een been. Dit soort gezwellen zitten helaas op elke tribune in de Eredivisie, terwijl ze met een stadionverbod, meldingsplicht en gedwongen sterilisatie beter af zouden zijn met een baan of een andere maatschappelijke bijdrage.

Terecht om aangifte te doen, idioten moeten maar op de blaren zitten. Zetten de club ook in kwaad daglicht.Terwijl we nu juist zo positief bezig zijn, het is nog erg vroeg, maar wat je nu ziet tegen Luzern en Atletico is leuker voetbal dan we ooit met Berghuis hebben gespeeld. Wees gewoon blij dat hij weg is, zo'n positieve invloed was hij niet.

11 augustus 2021 om 06:37

Als je jezelf dat wijs blijft maken ga je er misschien nog in geloven ook!

Onzin natuurlijk dat het geen positieve invloed was, die 18 goals en 14 assists zie ik geen enkele andere speler aantikken in de selectie.

11 augustus 2021 om 06:43

Hij was zonder meer goed, maar de verhalen dat hij slecht in de groep lag zijn ook bekend. Kökcü die hem neerslaat, Sven van Beek die hem aanvliegt en zo zijn er meer zaken. Tel daarbij op de doldrieste acties terwijl die band op zijn arm zat. Er hing altijd iets negatiefs om hem heen. Ik ben oprecht blij dat dat weg is. Had hem liever aan het buitenland verkocht, maar dat is dan maar zo.

En nogmaals, nog erg vroeg, maar tot nu toe drie overwinningen zonder hem. En Berghuis? 0-4 op de kloten bij zijn officiële debuut in eigen huis.

11 augustus 2021 om 06:49

Je conclusie is echt te voorbarig, het spel is namelijk echt niet zo goed, op Atletico na. Amper gewonnen van FC Drita wil ik ook niet overtuigend noemen.Maar je kunt toch niet ontkennen dat die jongen ontzettend belangrijk is geweest voor Feyenoord? Die kun je simpelweg niet vervangen met 4 miljoen. Dan krijg je een speler die misschien 1/4 van het rendement van Berghuis haalt.

11 augustus 2021 om 06:54

Je hebt me overtuigd, ik vind het vreselijk dat hij weg is. Zo beter? Ik mis hem gewoon oprecht niet, ik heb het idee dat hij ook een negatief effect had op andere spelers. Ondanks al zijn goals. En zie je Berghuis al een hele wedstrijd afjagen? Dat eindigde steevast in een doodschop, al dan niet met rood, de voorbeelden zijn legio. Voetbalt die Griek van Az alweer na die kortsluiting bij Berghuis?

11 augustus 2021 om 07:03

@Baard: Steven vind ik een goede speler, maar ook niet meer dan dat. Voor Feyenoord zeker prima dat hij is vertrokken lijkt mij. Voor Ajax. Tja. Geen idee waarom Overmars hem heeft gehaald eigenlijk

11 augustus 2021 om 07:57

Waren wel 12 penaltys bij die 18 goals, dus nog geen 10 veld goals wel erg weinig voor de beste rechtsbuiten van nederland

11 augustus 2021 om 08:00

Tja, een gearriveerde speler, altijd handig om er bij te hebben en ze hebben genoeg geld. Volgens mij hebben we voor het eerst in jaren een jongere selectie dan ajax. Dat zal ook nodig zijn, wij moeten waarde creëren.

11 augustus 2021 om 08:28

@baardgrasmus, waarde creëer je niet met jonge elftallen. Dat leerde Ajax heel snel. Waarde creeer je met jeugd gekoppeld aan ervaring en dat is nou net het probleem. De kwalitatieve ervaring die Feyenoord had is in de vorm van Berghuis vertrokken.

11 augustus 2021 om 08:48

@ajax1812: Zijn kwaliteiten staan niet ter discussie en misschien had Slot hem ook meegekregen in het proces waar ze mee bezig zijn bij Feyenoord, maar ik ben er van overtuigd dat de overgang lastiger wordt met Berghuis erbij. Op de korte termijn is het erg prettig om hem erbij te hebben, maar op de lange termijn denk ik dat het het beste is dat hij weg is. Natuurlijk vervelend dat het naar Ajax is, maar verder het beste voor beide partijen.

11 augustus 2021 om 08:49

Zeker, we hebben kwaliteit ingeleverd, maar ik heb zelf niet de indruk dat Berghuis het soort speler is dat jonge spelers bij de hand neemt. Een speler als Kökcü zou daar in potentie wat aan hebben, maar we weten wat hij met Berghuis deed. Dat komt niet uit de lucht vallen, als een speler de aanvoerder neerslaat en niemand grijpt in van de medespelers, dat geeft te denken.

Hij was onze aanvoerder, maar liet bij tegenslag in het beste geval zijn hoofd als eerste hangen. In het slechtste geval ging hij mensen proberen te blesseren, waarmee hij het hele team dupeerde. Denk bijvoorbeeld aan de beker kwartfinale afgelopen seizoen tegen Heerenveen. Dat een jonge speler het hoofd verliest, dat gebeurt. De oudere spelers wijzen hem dan wel terecht. Maar bij ons was het steevast Berghuis, die nota bene de aanvoerdersband om had. Dat kunnen wij heel goed missen.

11 augustus 2021 om 09:00

@Baardgrasmus: Precies dit, hij is geen type ervaren speler waar jonge spelers echt iets aan hebben, behalve tijdens de wedstrijden. Hij is vooral met zichzelf bezig en heeft er het karakter niet voor. Bovendien past hij ook niet geweldig in het systeem van Slot. Er is geen speler bij Feyenoord die minder verdedigende arbeid leverde, ook al tijdens het kampioensjaar trouwens toen hij nog geen speciale status had. Ik heb het nog even opgezocht en zelfs Jorgensen deed meer verdedigend werk.

11 augustus 2021 om 09:18

@weef, en waarom zou Berghuis dat moeten zijn? Jullie doen alsof er nu dan wel type ervaren spelers zijn waar jonge spelers iets aan hebben. Als die er toch zijn dan zou het toch niet uitmaken of Berghuis er wel of niet is?

11 augustus 2021 om 09:31

Lierse, hij had de laatste jaren de aanvoerdersband om de arm. Dan ga ik er vanuit dat dat niet alleen is omdat hij goed in de toss is.

11 augustus 2021 om 09:40

Als jahanbaksch ze az niveau haalt vind ik dat je met 4miljoen er op vooruit gaat! Jonger en scoorde nog meer in ze goeie tijd

11 augustus 2021 om 09:46

Dus al de ervaren spelers waar spelers iets aan hebben die hielpen de jonge jongens niet omdat Berghuis een bandje om zijn arm had?

11 augustus 2021 om 09:56

@Lierse: Omdat dan het argument van jeugd en ervaring mixen dan minder op gaat. De ervaring van Berghuis is in mijn ogen minder relevant, het gaat puur om zijn kwaliteiten die je gaat missen. Hij was natuurlijk aanvoerder enkel en alleen omdat hij duidelijk de beste was, niet vanwege zijn karakter/leiderschap.

11 augustus 2021 om 10:04

Doordat ajax met jonge elftallen speelde konden ze tafic blind etc kopen! Dus waarde creer je in eerste instantie zeker met jonge elftallen/spelers!

11 augustus 2021 om 10:17

Correct. Maar dan zie ik het probleem van zijn aanblijven niet zo. Er wordt hier gedaan alsof de ervaren spelers zich nu eindelijk over de jeugd kunnen ontfermen omdat dat niet de rol van Berghuis was. Dat laatste kan dan wel zo zijn maar dan maakt het toch nog steeds niet uit of hij er wel of niet is?

11 augustus 2021 om 10:23

@weef Ik begrijp die boze Feyenoorders steeds minder. Ik lees hier alleen maar verhalen dat het goed voor het team is dat Berghuis weg is. Waarom is iedereen dan zo van slag? Blijkbaar is het voor alle partijen beter zo!

11 augustus 2021 om 10:38

@Ajaja: Bij veel supporters is het meeste chagrijn al wel weg, maar er spelen ook veel emoties bij. Objectief gezien maakt het niet zo extreem veel uit of hij naar Ajax gaat of een buitenlandse club, maar emoties zijn niet objectief. Zeker na al die embleem kusserij en mooi weer gelul over binnenlandse transfers valt het gewoon erg tegen.

11 augustus 2021 om 10:46

@Lierse: het is in zoverre relevant dat Feyenoord een periode van opbouw in gaat waarbij ervaren spelers extra waarde kunnen hebben. Maar dat is bij Berghuis dus niet echt aan de orde. Wat dat betreft zou zijn aanblijven geen probleem zijn, maar ook geen extra waarde hebben. Wat ik vooral zie als een belemmering als hij was gebleven is dat de verleiding groot zou zijn om terug te vallen in het oude patroon van alle ballen op Berghuis en dat ik in hem niet heel goed zie passen bij het continu druk zetten dat Slot wil. Daarnaast denk ik persoonlijk dat hij geen goede invloed had op de groepsdynamiek, maar dat is ook grotendeels speculatie. Ik zit niet in de kleedkamer, maar van buitenaf leek het niet alsof hij een hele populaire aanvoerder was.

11 augustus 2021 om 06:41

Ja want dat type voetbal wat ze speelden, lag ook echt aan Berghuis en niet aan de trainer...

11 augustus 2021 om 06:46

Er is zelden een verandering verantwoordelijk voor een positieve verbetering. Het was echt niet Berghuis zijn schuld, maar ik ben een stuk positiever gestemd over dit team dan vorig jaar met Berghuis.

11 augustus 2021 om 06:48

Lag vooral aan de trainer inderdaad. Die kiest voor een bepaald spelopvatting en die paste ook helemaal niet bij Berghuis. Echter kan een speler met zijn gedrag wel een negatieve invloed op de groep hebben.

11 augustus 2021 om 06:57

Ik denk dat berghuis in dit team van Feyenoord heel goed had gepast en zeker van meer waarde zou zijn.
Wat mij verbaast @Baardgasmus en @FR010FRDAM dat jullie je walging niet uiten over wat er is gebeurt. Bedreigingen naar zijn kinderen en zijn vrouw dat kan je toch niet goedkeuren. Mijn kinderen en mijn man zijn ook niet blij dat hij naar Ajax is gegaan en van hun mag Berghuis een flop worden maar over zijn vrouw en kinderen zeggen zij niks want wat dat slaat toch nergens op.

11 augustus 2021 om 07:02

@lucagio, heb ik al eerder gedaan, waar zie jij dat ik het niet afkeur? Ben er wel een beetje klaar mee

11 augustus 2021 om 07:06

@Lucagio: Wauw. Wat is dit dan? Indirect mensen aanvallen omdat men niet voor de 100e keer zegt "oh wat erg?!". Puur omdat ze blijkbaar, net zoals ik trouwens, er niet heel rouwig om zijn omdat Berghuis weg is? Wauw...

11 augustus 2021 om 07:08

Heb ik al eerder gedaan en doe ik ook in mijn eerste zin. Het lijkt me toch duidelijk wat ik er van vind. Maar speciaal voor jou Lucagio: vreselijk dom gedrag. Ik walg er van!

11 augustus 2021 om 07:45

Wat gek zeg dat jij er niet rouwig om bent als Heerenveen fan......

11 augustus 2021 om 08:14

@schijntrap: Ik zou er als Feyenoord-fan niet rouwig om zijn bedoel ik. Voor mij maakt het weinig uit. We staan mijlenver van Feyenoord af, bij ons is een Van Beek, die daar geen zicht had op speeltijd, een toppertje. Ik denk alleen dat Feyenoord kan bouwen zonder Berghuis. Zijn gedrag, zijn maniertjes, de wijze waarop hij alles opeist, ik denk oprecht dat het veel mensen daar ook tegen kan werken. Voetballen kan hij wel, dat staat er even los van

11 augustus 2021 om 08:50

@lanjouwer,

Daar heeft hij/zij groot gelijk in. Dat je onder een artikel waarin word gesproken over ernstige dreiging voor hem en zijn gezin het vooral wilt hebben over blij dat hij weg is. Dat laat al zien dat je wat mist. Het is te bizar voor woorden op geen enkele manier goed te praten!!

11 augustus 2021 om 08:59

Klopt! en ik zeg dus dat je geen Feyenoord fan bent en dus het gevoel er ook niet bij hebt. Dus is het ook logisch dat je er niet rouwig om bent. Mij boeit het ook niet als Ajacied als Henk Veerman weggaat

11 augustus 2021 om 09:17

Laat ik het zo zeggen, want blijkbaar lees je niet echt goed mee: Feyenoord kan nu bouwen, dus het is niet verkeerd dat hij daar is vertrokken lijkt het. Feyenoord-fans hoeven er ook niet rouwig om te zijn. Mijn eerste woordkeuze klopte niet en dat geef ik ook toe, maar jij leest daarna wat je lezen wil. Want inderdaad, voor mij persoonlijk maakt het heel weinig uit.

11 augustus 2021 om 09:28

@lanjouwer, en met Berghuis konden ze niet bouwen? En het is ook niet dat ze er veel geld voor gekregen hebben. Ik snap al dat positivisme rond zijn vertrek niet echt. Cognitieve dissonantie als je het mij vraagt.

11 augustus 2021 om 09:36

@lierse: Ik denk lastiger. En ook al uitgelegd, maar oké. Zijn gedrag is lastig, ik snap dat je niet allemaal ideale schoonzonen moet hebben, maar ik geloof door alles rondom zijn persoontje dat hij wel echt een dwarsligger was (o.a. door artikel van Toornstra over zijn mobiele nummer en Dickie bij Oranjezomer). Daarnaast was de tactiek van Dickie een beetje "alle ballen op Berghuis". En logisch, want voetballend gezien was hij de beste bij Feyenoord. Echter denk ik dat meer "totaalvoetbal", wat Slot ambieert, bevorderlijk is om als team te groeien. Om enkele individuen te laten groeien. Hetzelfde een beetje als Messi bij Barcelona (los van Messi zijn karakter, want dat lijkt wel heel anders). Een vertrek van je beste voetballer hoeft niet iets negatiefs te betekenen voor jouw cluppie. Zeker niet zelfs. Het opent deuren voor andere spelers. Voor andere mogelijkheden. Dus dan kan je bouwen. Ik heb het niet over het financiële aspect

11 augustus 2021 om 09:41

Niet veel geld, maar we hebben Alireza, Aursnes, Pedersen, Trauner en Til (gehuurd) voor 3,5 miljoen. Berghuis voor 5,5 verkocht. Ik ben er absoluut niet ontevreden over. Misschien had hij meegekund in het nieuwe spel, het is immers een goede speler, maar hij had ook een dwarsligger kunnen zijn. De spelersgroep is flink vernieuwd, als je dan zo'n dominante speler laat zitten, die bovendien meer dan eens heeft aangetoond om lastig te coachen te zijn (doldrieste overtredingen, vechtpartijen op training, koppie laten hangen), dan neem je wel een risico.

Eerste reactie was shit dat hij naar ajax ging, maar met de dag word ik er blijer van dat we hem kwijt zijn. Cognitieve dissonantie? Misschien, maar dat maakt mijn stemming niet minder. Zeker niet als je hem (en Feyenoord de dag erop) dit weekend zag spelen.

11 augustus 2021 om 09:47

We zullen het zien, want nu is het veel te vroeg om ook maar iets te zeggen omdat er nog niets relevant gebeurd is.

11 augustus 2021 om 10:43

De spelopvatting van Slot is het zo snel mogelijk terug veroveren van de bal. Hiervoor moet de voorhoede ook hard willen werken en het is de vraag of Berghuis daar in mee was gegaan.

11 augustus 2021 om 11:33

@baardgrasmus: Hoe jij het nu schetst, is de verkoop van Berghuis zelfs nog beter dan ik al dacht. Zelfs financieel een betere opsteker dan dat ik voor mogelijk hield. Kan het dan uiteraard niet anders dan eens zijn met jou. En complimenten trouwens hoe jij anderen te woord staat. Zie je niet genoeg hier. Fijn om te zien dat het ook nog zo mooi en netjes kan.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een misselijkmakende groep mensen woont er op deze aardbol. Gelukkig kan de politie vaak wel achterhalen bij wie het vandaan komt aangezien velen zo dom zijn om alles op social media te delen en ze makkelijk te traceren zijn.

11 augustus 2021 om 10:05

Helaas zijn het nog vaak ook doodgewone mensen. Zie het hier al veel voorbij komen. Hooligans dit en dat. Maar anoniem iets plaatsen dat kan elk willekeurig persoon.

Ik merk aan mezelf dat ik niet meer vol afschuw schrik van dit soort berichten, je verwacht niet meer anders tegenwoordig. Zo kansloos dit.. de meesten van hen zullen het wel niet menen en voor hen is het meer emoties ventileren, maar er zal maar een gek tussen zitten die het niet alleen bij woorden houdt.. Zou niet in Berghuis' schoenen willen staan

11 augustus 2021 om 10:31

Schrijven ze nu echt ''kk'' of wordt dit gecensureerd door voetbalzone?

Gadverdamme zeg. Ik schaam me echt dood voor zulk soort gasten...

Is dit een hot item? Hoe erg het ook is, dit tegenwoordig normaal, anoniem op het internet verwensingen de wereld ingooien.
Eerder ook bij een transfer de andere kant op van Vermeer en denk dat Propper van Heracles naar Twente ook de nodige verwensingen heeft gehad.

Maar hoe erg het ook is, had Berghuis anders verwacht? Je weet dat er mensen zijn dat denkt dat door een beeldscherm alles maar kan?

11 augustus 2021 om 07:50

Dat het vaker gebeurt maakt het nog niet normaal. Daarnaast hoef je niet iets anders te verwachten om aangifte te doen toch?

11 augustus 2021 om 09:03

De reacties zijn op zich ook wel te verklaren, maar het is ook een keer klaar natuurlijk. We zijn inmiddels alweer ruim een maand verder. Je kan niet zo lang boos blijven en dit soort dingen ongecontroleerd spuien. Snap dat berghuis niet direct naar de politie is gestapt (emotie bij de Feyenoorders), maar nu is het ook wel klaar

Dat spandoek met Peter r de vries en polletje is 100 procent nep. Dat is door een idioot met fotoshop gemaakt. Ook verschrikkelijk, maar dat maakt het wat mij betreft iets minder heftig (1 man's daad). Jammer dat dit nog niet naar buiten is gekomen. Verder hoop ik natuurlijk dat hier mensen voor opgepakt worden.

11 augustus 2021 om 07:46

Dat spandoek van Peter is 100% echt en binnen Feyenoord en bepaalde Feyenoord-groepen is ook al lang en breed bekend wie het spandoek gemaakt hebben, echter kunnen ze dat (momenteel) simpelweg niet bewijzen en gebeurd er daarom ook (nog) niets.

11 augustus 2021 om 10:54

genieterr je zegt wel 'ook verschrikkelijk' maar daarmee bagatelliseer je de daad. Het gaat er ook niet om of het spandoek echt of met photoshop gemaakt is, het gaat om de boodschap en wat mij betreft niet minder heftig. Dan ben je niet goed snik en ik heb ook een aantal feyenoorders gezien die het waarderen konden ook. Onmeunig bakvolk.

11 augustus 2021 om 14:43

Waarom lieg je daarover genieterr? Niet de eerste keer dat je dat doet valt me op. Denk je nou echt dat iemand jou gelooft? Dat spandoek was 100% echt, hou jezelf niet zo voor de gek.

11 augustus 2021 om 15:03

Ik lieg helemaal nergens over kijk maar eens goed naar de auto in de achtergrond (vaag kenteken en kleur nummberbord), de mensen en voeten aan de onderkant van het doet en de graffiti die er iets te mooi opzit.

En waarom maar 1 foto beschikbaar? Verder 0.0. Je zou zeggen dat er dan meer foto's online zouden komen. Ik geloof gewoon niet dat deze foto echt is.....

Dat wordt dus een Klassieker in een lege Kuip, dat lijkt me het beste. Jammer voor de goedwillende supporters, maar dat hebben ze te danken aan de leeghoofden van hun club!

11 augustus 2021 om 07:32

Is dit puur om een reactie uit te lokken? Ik denk dat je alleen kan verbieden om publiek toe te staan als er dingen in het stadion gebeuren of corona.

11 augustus 2021 om 07:44

Burgermeester kan toegang tot stadion ontzeggen als hij denkt de veiligheid niet in gereel te kunnen houden. Lijkt me niet geval maar als om welke reden dan ook veiligheid niet gegarandeerd kan worden zal publiek niet stadion in mogen. Maar nogmaals, lijkt mij heel sterk.

11 augustus 2021 om 07:47

Nee precies dat zal nooit gebeuren. Lijkt me sterk dat je hiervan de supporters in de kuip de schuld kan geven.

11 augustus 2021 om 07:59

Zou niet moeten nee maar het blijft Nederland. Paar jaar geleden mochten Ajax fans niets naar Utrecht omdat de Bunnikside niet welkom was wegens een schorsing die ze jaar eerder op hadden gelopen mbt antisemitische liederen. Die konden wel kaartjes elders kopen dus was niet in gereel te houden volgens Burgermeester. Tuurlijk is situatie anders maar als zo'n scenario's kunnen in Nederland hou ik weinig mbt supporters onmogelijk. Zal wel extra beveiliging zijn die ze hopelijk beschikbaar hebben dat weekend. Dat is meest realistische "gevaar" maar zal Rotterdam wel omheen plannen lijkt me.

11 augustus 2021 om 08:03

Nou dan bij de eerste de beste vuurpijl of iets anders bedreigends met z'n allen het veld aflopen. Basta

11 augustus 2021 om 08:08

Nee klopt, maar die straf, die heel krom was, komt voort uit iets wat in het stadion gebeurd was. Dit is puur online. En de politie heeft nog even om ze zelf aan te pakken.

11 augustus 2021 om 07:49

Dit gaat een klassieker worden zonder Berghuis denk ik eerder. Die jongen gaat echt niet spelen.. Hij zal 90 minuten lang beledigd worden en de meest ernstige dingen zullen voorbij komen. Het lijkt me ook geen Suarez die daar juist kracht uit weet te halen. Gewoon niet doen!

11 augustus 2021 om 07:55

Ik zou hem ook niet opstellen. Het is de makkelijkste speler om gek te maken. Als Malacia zijn eerste paar duels van hem wint en het publiek hem opnaait is het wachten op kortsluiting.

11 augustus 2021 om 08:11

Gelukkig is Antony een baken van rust, haha. Dat probleem met opnaaien hebben er wel meer in selectie. Maak mij niet in bijzonder meer druk om error bij Berghuis dan bij Tagliafico of Antony.

11 augustus 2021 om 08:53

ik gun hem dan een hattrick!! Hoe geweldig zou dat zijn als reactie!!

11 augustus 2021 om 09:02

Dat geloof ik graag, ajaxglobal. Ik gun hem dat dan niet. Heel vreemd

11 augustus 2021 om 09:11

Ik maak me ook niet druk om een error bij Berghuis. Het lijkt mij verstandig om die jongen in bescherming te nemen als je al ongeveer weet hoe het kan gaan verlopen. Wellicht spelen we in die week gewoon ook Europees en kan je hem misschien wel gewoon rust geven. Tegen die tijd maar is kijken of hij belangrijk is en of we hem een wedstrijdje kunnen missen.

11 augustus 2021 om 07:52

Dat zou wel heel bijzonder zijn. Denk dat je daarmee meer op je hals haalt dan het door laten gaan. Er zullen wel extra stewards en politie zijn maar dat is sowieso bij de klassieker.

11 augustus 2021 om 08:07

Daar haal je helemaal niks mee op je hals. Die jongen zit dan veilig thuis. Ja jammer voor de kindjes op de tribunes die allemaal liedjes hadden ingestudeerd maar vertel even wat er zou kunnen gebeuren als je hem niet zou opstellen?

11 augustus 2021 om 07:58

Tenzij er echt een concrete dreiging is waardoor de veiligheid niet gewaarborgd kan worden, zie ik dit niet gebeuren. Het zou natuurlijk raar zijn om op basis van (online) berichten, supporters te weigeren bij de grootste wedstrijd van het land. Mocht dit de nieuwe norm worden, kan je dus als persoon die slim is met computers (verschillende IP-adressen etc) er persoonlijk voor zorgen dat wedstrijden zonder publiek worden gespeeld.

11 augustus 2021 om 08:09

Ik ben bang dat het daar wel op uit gaat draaien.... Zuur geen publiek, maar ten tijden van corona hebben we dat een heel seizoen gehad.

11 augustus 2021 om 10:28

Een Ajacied die pleit voor een lege Kuip….

11 augustus 2021 om 12:27

De wedstrijd in december zal laten zien of het verstandig was. Bij misdragingen in de Arena pleit ik voor hetzelfde. Alleen op die manier raak je ze echt denk ik

Misselijk wordt je als dit soort gebeuren. Zo kansloos en zo jammer dat dit ook nog altijd gebeurt. Hopelijk worden ze gevonden door de politie, want eenmaal gepakt te zijn. Dan wel janken dat het je spijt. Bah bah. Tuurlijk is het een gevoelige overstap. Maar doe ff normaal man.

Treurig dat het gebeurd en nodig is dat er aangifte wordt gedaan. Idioten zijn van alle tijden en de stijging van de wereldbevolking heeft in de hand dat er natuurlijk ook meer gekkies bijkomen, maar een confrontatie met de realiteit blijft altijd vervelend. Ook ik vond het een klote transfer, ben Steven erg "dankbaar" voor de fijne reacties uit Amsterdam en had wel een rekening openstaan in de klassieker, maar ik snap dit oprecht niet. Natuurlijk mag je met z'n allen proberen om hem rood aan te naaien en verbaal de grens op te zoeken, maar laat het daarbij. Meer dan dat past niet meer bij het spelletje wat het nog altijd is. Ik kan hier oprecht niet inkomen en mag hopen dat er ooit een moment komt dat we hier consequenties voor krijgen. Zou de hele samenleving goed doen overigens...

Ergens tussen het moment van woede en het moment waarop je begint te tikken moet toch een moment van bezinning zitten zou je zeggen. Los van hoe verwerpelijk het is zag je dit natuurlijk al van een kilometer aankomen. Ik zei destijds al dat je er maar zin in moet hebben om nonstop met bedreigingen te moeten leven en het gaat nog erger worden richting de klassieker. Het is dan ook tamelijk onverantwoord geweest vanuit Ajax om de transfer door te zetten. Des te meer omdat hij voornamelijk gehaald is als pesterij richting Feyenoord. Berghuis en Ajax moeten nou niet ineens verbaasd komen doen.

11 augustus 2021 om 07:47

Hoe kom je erbij dat hij als pesterij is gehaald? Hij moest weg bij Feyenoord. Had een clausule en Ajax wilde daar graag gebruik van maken. Koopje voor Ajax dus. Niks pesterij. Gewoon zakelijk.

11 augustus 2021 om 08:41

Je kunt alles natuurlijk wel in een sportief jasje verbergen, maar het was natuurlijk hilarisch dat de beste speler bij Feyenoord werd weggehaald. Ajax had Neres, Anthony en naar ik las ook nog een groot talent uit de jeugd voor die positie. Sportief was het nou niet zo nodig. Het was vooral treiteren. Berghuis neem ik niets kwalijk. Die maakt sportief en financieel een stap. Maar Ajax had beter moeten weten. De ernst van deze bedreigingen gaat wellicht leiden tot politiebeveiliging voor hem en zijn familie. En hoe lang blijft dat door gaan? Er is maar een dronken gek nodig die zich wil bewijzen en het wordt fysiek. Ajax had bij een dergelijke 'maatschappelijke onrust' de transfer moeten cancellen. Dat vind ik verwijtbaar, niet de stap op zich.

11 augustus 2021 om 11:41

Wat een totaal debiel idee zeg. Alsof een professional als Overmars daar echt mee bezig is. Feyenoord is nota bene al een paar seizoenen totaal geen 'gevaar' voor Ajax. Berghuis is Nederlands, erg goed en relatief goedkoop. Allemaal logische redenen, zeker ook omdat Neres in principe mag vertrekken.

Uh ja, ik betwijfel dus of 99% van de supporters hier van walgen. Het tokkie gehalte bij Feyenoord is gewoon zeer hoog en dat zeg ik jammer genoeg als Feyenoord supporter. Laat zo’n jongen gewoon met rust. Te gek voor woorden dat iemand zich geroepen voelt om zijn leven zuur te maken en o.a zijn famillie te bedreigen. Heel streng aanpakken dit en een statement maken dat niet alles word gepikt wat iemand op internet zet.

11 augustus 2021 om 10:45

Ik vond het exemplarisch dat een bestuurslid van de supportersvereniging geen kwaad zag in de Berghuis graffiti.

Goed dat hij aangifte doet. Zou veel vaker moeten gebeuren. Hoop dat ze kunnen achterhalen wie hier achter gezeten hebben zodat ze eens goed gestraft kunnen worden. Stelletje achterlijke hersenloze sukkels zijn het.

Het is een grote schande. Ik schaam hier als Feyenoord supporter diep voor. Je kan die mensen ook niet onder de supporters scharen. Ik snap dat het een gevoelige overstap is maar in mijn ogen snap ik de overstap volkomen. Berghuis kan zijn salaris verdubbelen en speelt mee voor de prijzen. Die jongen wil alles uit zijn carrière halen en daar is hij profvoetballer voor.
Spelers bedreigen omdat ze voor een andere club kiezen, het is onacceptabel. Ik hoop dat ze gestraft worden!

Het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld te worden. Dat wat je niet bevalt moet kapot. Kijk even naar de verschillende incidenten die de afgelopen weken hebben plaats gevonden... Het is echt te zit voor woorden. Enige manier waarop dit opgelost kan worden is de straffen veel en veel zwaarder maken. Die jongens die in spanje die nederlandse jongen dood hebben geslapen en geschopt komen er dadelijk vanaf met een berisping en een taakstraf.
Zolang zoiets niet meteen met een flinke onvoorwaardelijke celstraf aamgepakt wordt wanen de gasten die dit soort teksteb uiten zich helemaal veilig....

Ik probeer mij dat proces voor te stellen voordat je zo'n doodsbedreiging stuurt. Begin je met een bakje koffie te zetten en aan de keukentafel te gaan zitten? Computer aan? Tekstverwerker openen? Brief tikken? Roep je nog naar je vrouw of zij toevallig weet wanneer Berghuis jarig is? ("Hoe moet ik dat weten, Karel? Google het maar." Google openen en 'verjaardag Steven Berghuis' intypen? Even de spellingscontrole erover heen halen? ('Je vamilie gaat doot', wordt: 'Je familie gaat dood.' Je kinderen uitleg geven over wat je aan het doen bent? ("Papa moet zich even concentreren, want ik ben een dreigbrief aan Steven Berghuis en zijn gezin aan het schrijven. Ze moeten allemaal dood op 19 december." Vervolgens toch je naam maar onder de brief vandaan halen? Brief uitprinten en een geschikte envelop zoeken? Even op de site van PostNL opzoeken hoeveel postzegels er nu eigenlijk op een dreigbrief moeten? ('Indien u alleen een dreigbrief verstuurt, dan is 1 postzegel genoeg. Stuurt u een kogel of andere attributen mee, dan zijn er 2 of meer postzegels nodig, afhankelijk van het gewicht.' Postzegels kopen bij de Primera en de brief daar posten?
Je zou zeggen dat er genoeg momenten zijn waarop je jezelf kunt bedenken... Als straf voor deze personen zou ik, naast een taakstraf, ze ook als vrijwilliger aanmelden voor stichting Doe Een Wens ofzo.

11 augustus 2021 om 10:05

Dat is misschien een beetje het probleem, dit is tegenwoordig allemaal niet meer nodig. Iedereen is bereikbaar op de socials.

11 augustus 2021 om 10:48

Ik vind dit bijna een belediging voor de prachtige stichting Doe een wens, die aan vrijwilligers absoluut geen gebrek hebben.

11 augustus 2021 om 15:59

@NJfromVOL: het is inderdaad een prachtige stichting en gelukkig hebben ze aan vrijwilligers geen gebrek. Ik zou graag willen zien dat het soort personen die dit doen zich eens maatschappelijk gaan inzetten en zien hoe het is om kinderen met een ernstige ziekte zoals kk een mooie dag te bezorgen in plaats van een gezin kk toe te wensen.

11 augustus 2021 om 17:01

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook niet met je oneens (qua gedachtegang) echter deze mooie stichting is geen heropvoedingskamp.

11 augustus 2021 om 19:26

Het is uiteraard niet mijn bedoeling om van een mooie stichting een heropvoedingskamp te maken. Gelukkig begrijp je wat ik bedoel, dat scheelt een heleboel uitleg.

Wat me opvalt is dat een hoop mensen verbaasd zijn. Dit was toch te verwachten en door dit nog meer aandacht te geven word het alleen maar erger. Wat had Berghuis dan verwacht. Dat hij nog een afsscheidswedstrijd kreeg. Een beetje hypocriet allemaal weer

Ik vind het niet tof dat hij naar Ajax is gegaan, maar om dan zo'n reacties te sturen is helemaal fout.
Als ik een betere baan kan krijgen met betere vooruitzichten deed ik het ook. Maar dat spandoek, dat was helemaal fout, maar het zegt niet dat alle Feyenoordsupporters er zo over denken.
Trouwens, sommige ajax Supporters ze net zo erg (Denk aan de pop die is gebruikt voor Kenneth Vermeer of het in de fik steken van de tribune bij de verloren bekerfinale tegen Pec)

Sommige hebben een schroef los, andere moeten naar de Gamma om nieuwe te halen

11 augustus 2021 om 08:57

@Swa1968: ik snap totaal niet waarom je het argument gebruikt dat sommige Ajax-supporters net zo erg zijn. Het is toch geen wedstrijdje wie de ergste supporters heeft? Het is een item over de bedreigingen van een ex-feyenoorder door personen. Kun je je nader verklaren?

11 augustus 2021 om 12:14

Hou je toch niet van de domme. Dit gebeurde eerder bij Vermeer net zo. Die werd zelfs met een pop opgehangen in het stadion. Dat het niet hoort lijkt mij vanzelfsprekend, dat het wel gebeurd idem. Je hebt nou eenmaal mensen dat zulke dingen slecht kunnen verkroppen.

11 augustus 2021 om 15:56

@Sergio: mijn punt is dat het niet relevant is. Het is geen wedstrijdje.

11 augustus 2021 om 12:15

Probeer nou is niet te wijzen naar wat Ajacieden hebben gedaan. Zo probeer je het dus goed te praten. Ja want Ajacieden hebben dit en dat gedaan? Dus ? Net zo fout natuurlijk! Hand in eigen boezem steken lijkt erg moeilijk tegenwoordig

Elke club van die halvies... Het is gewoon zijn werk... Hij kon zich qua prestatie en op financieel vlak verbeteren... Ik denk dat iedereen dat zou doen als hij of zij in die positie zou komen

Blijf het een trieste gewoonte vinden van een deel van onze supporters, maar goed helaas blijven dit soort figuren er helaas ook. Ik hoop voor steven dat het bij enkel bedreigingen blijft en dat hij een lekker seizoen gaat draaien bij ajax.

En terecht, mafkezen.

Heel triest dit. Teleurstelling is prima, dat was ik ook, zelfs frustratie kan ik begrijpen, maar als je mensen gaat bedreigen ben je echt niet goed in je knikker.

Ik hoop dat ze allemaal veroordeeld kunnen worden.

Er zijn al doden gevallen in de idiote strijd tussen supporters , neen tussen achterlijke zwijnen. Zelf recentelijk nog.
Leert men hier niets van??
Maar wel achter de kist aanlopen om je medeleven te betuigen die dus Niets voorstelt
Hoe hebben deze jochies gereageerd toen Ned beste voetballer naar Feyenoord kwam en ze even kampioen maakte?
De reactie van jochies als Kuit is ook zo ongelooflijk stom.
Dat sterkt deze figuren alleen maar in hun haat.
Haat vernietigt ook jezelf en niet alleen een ander!

Te verschrikkelijk voor woorden die bedreigingen.
Ben zelf AZ fan , maar dan kunnen AZ fans ook wel van alles gaan zeggen , want ik kan sowieso al 4 spelers opnoemen die van AZ vandaan komen . Laar iedereen toch gewoon in z'n waarde

Sneu. Sneu van die supporters en sneu voor Berghuis. Denk dat dit nog geen 1% van de supporters en dat de rest zich hiervan distantieert. Ik zou het goed vinden om in dit soort bedreigingen, maar ook met racistische uitingen om altijd de werkgever ook te informeren over deze werknemer. Vaak is een bedrijf multi-cultureel. Kan me niet voorstellen dat een werkgever iemand in dienst wilt, die in zijn vrije tijd, mensen met een andere kleur/ras veroordeelt om vervolgens maandagochtend met datzelfde ras weer gezellig gaat werken omdat "dat anders is"

Kolere zeg, het blijft maar voetbal hoor. Tuurlijk, we houden allemaal van onze clubs en het spelletje maar als je er zó van ondersteboven raakt dat je mensen serieus gaat bedreigen, dan schieten woorden tekort om te omschrijven wat er allemaal mis is met je.

Deze personen verdienen van niemand aandacht. Behalve van de politie dan. Wat een walgelijk volk en ik schaam me dat zij zich Feyenoord supporters durven te noemen.

Idioten, ik snap dat je boos en teleurgesteld bent dat hij onze mooie club verlaat voor de grote rivaal. Maar laat het gaan, ik ben die gozer al vergeten. Dat zou de rest ook moeten doen.

Het leven van een knoppenplank terroris moet een heel treurig zijn.

Dit soort allooi wat ook bij mijn club en andere zit zorgt er al jaren voor dat er geen supporters over en weer kunnen komen en dit helpt er ook niet aan mee want als ik bij mijn club op de tribune zit wil ik ook dat er supporters van de tegenpartij zijn maar voordat er weer supporters van Feyenoord naar de arena kunnen komen zullen we wel weer jaren verder zijn , want deze simpele zielen bederven het voor de rest van de Feyenoord supporters die gewoon als fan naar het stadion komen dus laten we niet alles op een hoop gooien het zijn er maar een paar hoor en een paar meelopers die het verzieken helaas is het in dit land zo dat de minderheid bepaalt .

11 augustus 2021 om 10:49

Ik ben bang dat dit voorlopig niet gaat gebeuren, Sloep

Je zou het eigenlijk onmogelijk moeten maken om anoniem ergens op te kunnen reageren (BSN nummer koppelen icm sms verificatie bijv). Niet dat je daarmee alle dreigementen stopt maar het zou wel helpen om een hoop ellende te voorkomen.

In december zitten we toch weer in (gedeeltelijke) lockdown, dus een volle kuip hoeft Berghuis niet te vrezen

Trieste figuren die dit doen.

Als ik berghuis was had ik die wedstrijd lekker laten schieten, een beetje rivaliteit Oke, maar dit gaat toch nergens meer over, weet niet of dat volk dan ook in het stadion zit, maar om dan 90 min lang helemaal verrot gescholden te worden en wie weet nog meer, ik zou daar voor passen, zeker als je gezin ook nog bedreigd word.

11 augustus 2021 om 11:37

En wijken voor een paar randdebielen dat zou ik zeker nooit doen het mooiste scenario zou zijn een uitstekende wedstrijd spelen en dan de winnende goal scoren in de blessure tijd en dan gewoon zonder juichen het veld aflopen , geen gebaartjes doen anders verlaag je je naar het zelfde niveau gewoon er boven staan , maar nooit wijken voor dit soort lui .

11 augustus 2021 om 12:42

Eens, het allermooiste is de winnende scoren in de extra tijd en dan het embleem kussen voor de supporters achter het doel, maar denk dat dat iets teveel van het goeie is

Het beste is om na dat doelpunt niet uitbundig te juichen en zonder gedoe terug te lopen naar de kleedkamer idd.

11 augustus 2021 om 15:41

Tsjah en vervolgens weeer bedreigd worden. Dit zag iedereen aankomen, ook berghuis zelf. Als hij verstandig is laat hij dit lekker uitzoeken door zijn zaakwaarnemer en gaat hij zich lekker focussen op het voetbal

Het is toch niet zo moeilijk om als ze een mail naar Berghuis hebben gestuurd om dan het ip adres te achterhalen en dan gewoon als club zijnde deze persoon voor het leven een stadion verbod te geven, moet je is kijken of andere dit nog gaan doen.
Welke club het ook is, dit is echt walgelijk

Ik ben een voetbalsupporter uit de tijd dat er rivaliteit was ipv haat tussen de grote clubs. Ik kan dit absoluut niet plaatsen, het gaat echt helemaal nergens over. Ik mis vooral respect en tolerantie in dit verhaal.

11 augustus 2021 om 12:39

Ook ik zou graag terug gaan naar die tijd. In mijn tijd was het al wat harder heen en weer en heb ik ook wel meegedaan met wat knokpartijen over en weer, maar ook dat sloeg eigenlijk al nergens op... teveel testosteron is nooit goed.

We zijn (helaas) verder dan ooit verwijderd van respect en tolerantie.....

12 augustus 2021 om 18:24

Ik begrijp dat niet echt. Je kan iemand toch niet haten omdat hij voor een andere club support, terwijl je hem/haar eventueel helemaal niet kent.het escaleert volkomen, ook dat Mallorca misdrijf spreekt hier boekdelen.
De sociale media maken een hoop stuk, alles wordt in het digitale tijdperk online gewikt en gewogen. Het gaat al lang niet meer over voetbal.
Ik begrijp ook niet dat Ajacieden in de Rotterdamse Kuip niet welkom zijn, en omgekeerd ook niet. In de BL bijvoorbeeld is dat effe een tikkie toleranter, daar kun je als Schalker nog in het Westfalen Stadion in Dortmund. En zo hoort het naar mijn mening ook te zijn.
Ik vind dit geval Berghuis echt beschamend, en dat zeg ik als Feyenoorder. Ik heb geen enkele rancune tov deze speler omdat hij naar Ajax is vertrokken. Dat is voetbal, zo werkt dat, het is vraag en aanbod.

11 augustus 2021 om 15:27

De tijd van het neersteken? Of wellicht dat steden vernield werden door supporters waar dezelfde teksten geroepen werden in de binnenstad? Dit soort wappies waren er altijd al, alleen heb je nu social media

Ik vind dat ook Feyenoord zich heel duidelijk moet uitspreken hiertegen. Het is wel min of meer gedaan, maar wat er nu naar buiten komt is vermoedelijk de totaalsom van alle modder en haat die hij over zich heen gehad heeft. Ik ben Feyenoorder, maar kan me vreselijk schamen voor deze medesupporters die blijkbaar niet beseffen dat Berghuis niet alleen voetballer, maar ook mens is, om over zijn gezin nog maar te zwijgen.

11 augustus 2021 om 15:25

Vind ik niet. Feyenoord kan hier niks aan doen. Wellicht zijn deze internet gangsters niet eens supporter van feyenoord. Ik vind wel dat de knvb hier tegen mag optreden. Als de identiteit van dit soort guppies bekend is , geef ze maar een stadion verbod voor levenslang.

11 augustus 2021 om 12:26

Van afgelopen mei? Ook daar waren meerdere artikelen over. We zijn er ook wel over uit volgens mij dat alle clubs zulke idioten hebben. Men linkt hier ook echt geen clubs aan volgens mij. Ik niet althans. Dat staat hier los van.

11 augustus 2021 om 12:36

Ik begrijp dat je graag wat tegenhang wil plaatsen en het hunnie doen het ook gevoel wil kweken, alleen is dat nu niet aan de orde. Dit gaat over wat Berghuis te verwerken krijgt.

Kan Feyenoord zelf ook niet aangifte doen tegen dit uitschot? Hoe sterker statement tegen dit uitschot hoe beter!En graag ook zoveel mogelijk statements van goedwillende Feyenoord supporters tegen dit uitschot!

Wederom plaatsvervangende schaamte voor dit soort marginaal volk. Wat mij betreft allemaal een strafblad en een paar maandjes cel. Idioten.

En ze doen niks bij de aangiftes van Geert Wilders, ben benieuwd of ze dit wel gaan aanpakken bij de politie. Als ze dat wel gaan doen ( en moeten ze ook doen ) dan is het heel erg vreemd dat Wilders deze berichten dagelijks ontvang en er niks tegen gedaan word.

Tsjah iedereen kan verschrikt reageren, maar dit zag iedereen aankomen natuurlijk en had berghuis ook kunnen verwachten. (Al praat ik het gedrag van die zwakzinnigen niet goed natuurlijk).

Welkom in het tijdperk van de internet hooligan. Lekker anoniem tof doen achter je toetsenbord, maar is er al iemand bij Berghuis aan de deur geweest? Nee natuurlijk niet. Daar zijn ze dan weer te laf voor.
Aanpakken dit volk. Geldt niet alleen voor voetbalgerelateerde bedreigingen, maar voor alle losers die mensen bedreigen via social media.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren