Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jergé Hoefdraad (35) toch overleden na schietpartij in Amsterdam

Laatste update:

Jergé Hoefdraad is toch overleden als gevolg van zijn verwondingen na de schietpartij in Amsterdam-Zuidoost op zondagochtend, zo bevestigt een woordvoerder van de politie tegenover De Telegraaf. De politie meldde maandag aanvankelijk al dat de 35-jarige voormalig profvoetballer was overleden, maar men kwam op dat bericht terug en bood daarvoor excuses aan. Hoefdraad is een dag later alsnog aan zijn zware verwondingen overleden, nadat hij zondagochtend bij een schietpartij in het hoofd werd geraakt.

“Tot onze spijt is vanmiddag ten onrechte het bericht gemeld van overlijden van het 35-jarige slachtoffer van het schietincident op de Stekkenbergweg. Hij ligt in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis. We betreuren dit zeer en bieden onze excuses aan aan zijn familie”, zo schreef de Politie Eenheid Amsterdam maandagavond op Twitter. Een woordvoerder van de politie noemde het tegenover De Telegraaf ‘vervelend’. “We hebben het rechtgezet en bieden excuses aan.”

Een woordvoerder van de politie laat nu aan De Telegraaf weten dat Hoefdraad toch is overleden, nadat Ryan Babel op Instagram al een zwart-witfoto van zijn voormalig ploeggenoot had geplaatst met de tekst 'RIP'. "Dinsdagochtend 3 augustus is het 35-jarige slachtoffer van het schietincident op de Stekkenbergweg, in het ziekenhuis, overleden. Het slachtoffer was op zondag 1 augustus ernstig gewond geraakt toen hij aanwezig was op een feest", zo schrijft de politie.

Hoefdraad was in de nacht van zaterdag op zondag aanwezig bij een feest in een bedrijfspand aan de Stekkenbergweg, waar hij rond de klok van 06.00 uur door het hoofd werd geschoten. Op beelden die rondgaan op sociale media zijn twee knallen te horen, waarna grote paniek uitbrak. Officieel is nog niets bekend over wat precies is voorgevallen, maar de politie gaat er volgens De Telegraaf vanuit dat Hoefdraad een ruzie wilde sussen. Hoefdraad zou in het ziekenhuis een 'heel gecompliceerde operatie' hebben ondergaan, maar is dinsdag toch overleden.

Hoefdraad speelde tussen 1996 en 2004 in de jeugd van Ajax. Hij stapte daarna over naar RKC Waalwijk en debuteerde in 2007 voor die club. Hij speelde verder voor Almere City, SC Telstar en SC Cambuur; Hoefdraad kwam in zijn carrière tot 153 officiële duels voor Almere, 61 voor Telstar en 50 voor Cambuur, waaronder 8 in de Eredivisie. Hij nam daarna een pauze en zou volgend seizoen aan de slag gaan bij amateurclub de Volewijckers.

De politie heeft inmiddels een 34-jarige verdachte aangehouden. Met behulp van de Belgische politie werd hij in België opgepakt, nadat men hem dankzij getuigenverklaringen en een 'goed signalement' op het spoor was gekomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelofelijk triest. RIP

Het is niet best wat een ongelofelijk kut land leven we in

2 augustus 2021 om 16:13

Dat valt opzich wel mee, maar dit is wel triest nieuws.

2 augustus 2021 om 17:17

Ik denk dat hij bedoelt dat er in een korte vrij veel is gebeurt. En dat kan je ook niet ontkennen.

2 augustus 2021 om 17:25

Ik weet niet wat hij bedoelt, maar dat lees ik er niet uit.

2 augustus 2021 om 17:58

Dat lees ik wel. Het feit dat je voor je kop wordt geschoten als je een ruzie probeert te sussen zegt genoeg. Ongelofelijk triest dit. Word ook erg moe van alles wat er allemaal gebeurt zeg.

2 augustus 2021 om 18:52

Wapens komen voor een prikkie en met grote getalen uit het voormalig Oostblok.

2 augustus 2021 om 19:29

Dat komt omdat steeds meer jeugd in die grote steden het stoer vinden om voor gangstertje te spelen, nota bene in een land waar je zelfs een dak boven 't hoofd hebt als je niets uitvoert. Vaak verre van intelligent en zeer makkelijk beinvloedbaar door criminelen. Helaas is dat een groter wordend probleem geworden in de afgelopen jaren.

2 augustus 2021 om 19:48

We leven zeker niet in een kut land want deze Cuban is toch echt wel blij dat ie in NL woont. Maar ben het wel met Sirius eens. RIP

3 augustus 2021 om 15:13

Effe serieus, laat mensen reageren zoals ze willen reageren, emoties spelen ook een rol. Bedenk je even waar je een discussie om start man, wtf..

3 augustus 2021 om 17:21

@BrianGiggity: Emotie zijn nooit een vrijbrief voor obgepaste woorden of zoals hierboven ongepate daden. Dat mensen hier worden aangesproken op belachelijke tendensieuse uitspraken zonder onderbouwing lijkt me op elke manier verdedigbaar. Schokkend dat jij zoiets probeert te vergoeilijken.

On topic: Erg vervelende situatie voor nabestaanden. Laat de media eerst de gebeurtenissen goed rechercheren in plaats van voorbarige conclusies publiceren te tijde dat het onderzoek nog loopt. Ook erg vervelend voor de nabestaanden.

3 augustus 2021 om 17:26

@BrianGiggity: Emotie zijn nooit een vrijbrief voor obgepaste woorden of zoals hierboven ongepate daden. Dat mensen hier worden aangesproken op belachelijke tendensieuse uitspraken zonder onderbouwing lijkt me op elke manier verdedigbaar. Schokkend dat jij zoiets probeert te vergoeilijken.

On topic: Erg vervelende situatie voor nabestaanden. Laat de media eerst de gebeurtenissen goed rechercheren in plaats van voorbarige conclusies publiceren te tijde dat het onderzoek nog loopt. Ook erg vervelend voor de nabestaanden.

2 augustus 2021 om 16:14

Ken wel 150 landen opnoemen waar het erger is dan hier. Kom op nou. Is zeker niet fijn wat er met hem is gebeurt maar ik vind dat je overdrijft

2 augustus 2021 om 19:32

Maar in het overgrote deel van die 150 landen is er ook werkelijk sprake van echte armoede en alle gevolgen die daar bij komen kijken. Hier in Nederland is armoede zeer relatief als je het vergelijkt met dergelijke landen. Hier is een dak boven 't hoofd de basis en anders heb je het echt veel te bont gemaakt. In Nederland heb je geen enkele reden om de criminaliteit in te stappen of om een geweer op straat te dragen.

3 augustus 2021 om 15:43

Tsja, in de jaren 70/80 werden heren als Heineken/Heijn nog van de weg geplukt, t was toen stukken erger (ook met hooligans of treinkapingen). Echter door multimedia krijgen we veel meer mee.

3 augustus 2021 om 15:46

Ik kan mij wel meerdere redenen bedenken waarom mensen in Nederland de criminaliteit instappen. Zo rooskleurig is het allemaal niet, en armoede leeft echt wel in Nederland.

3 augustus 2021 om 16:53

Er is momenteel een grote 2deling gaande in Nederland waardoor de kloof arm rijk alleen maar groter is geworden. Maar dat mag nooit het excuus gaan worden om anderen naar het leven te gaan staan.

3 augustus 2021 om 17:47

Marieaandebal vind jij het overdreven weet niet of jr toevallig het nieuws afgelopen week heb gevolgd zijn al meerdere schietpartijen weer geweest.
Tegen woordig als je al naar iemand kijkt krijg je al een mes of kogel maarja paar jaartjes zitten hier in nl goed gedrag en ze lachen weer als ze buiten komen was goed hotel.
Gewoon zo als in het buitenland 10 man per cel en geen tv niks hebben ze ook niet nodig als je daar zit.

3 augustus 2021 om 19:29

Noem ze dan eens die 150 landen! Denk dat dat niet lukt
On: verbod op wapens is natuurlijk een wassen neus: criminelen bezitten toch wel wapens, de burger bezit er niets tegen.

2 augustus 2021 om 16:15

dat gebeurt in elk land in elk Land heb je goede en slechte mensen, en zo het er nu uit ziet een goed iemand die slachtoffer wordt nadat hij een ruzie wil sussen hoor je ook bijna overal. dus dat heeft niks met Nederland te maken. maar met de personen die aan het leven van een ander geen waarde hechten.

2 augustus 2021 om 16:26

Ik vind het een bizar gevoel om te moeten vaststellen dat er mensen zijn, die met een wapen naar een feest gaan. Dat gebeurt zeker niet overal. Daar krijg ik rillingen van. Een onschuldig persoon met civil courage wordt nu slachtoffer van een verschrikkelijk misdrijf. Heel triest.RIP Jelge.

2 augustus 2021 om 16:34

ik kan je zo nog 50 andere landen noemen waar dit gebeurt en een onschuldig slachtoffer is natuurlijk altijd vreselijk, maar wat is zijn achtergrond bewoog hij zich in het Criminele wereldje of niet? dat is hierboven niet waar te nemen en wordt dus nog onderzocht. maar als hij inderdaad een goede burger is die een ruzie wil stoppen dan is dit vreselijk.

2 augustus 2021 om 18:39

Het interesseert me niks, dat het ergens anders ook gebeurt. Dat maakt het niet beter. Het gaat erom dat je jezelf op een gegeven moment niet meer veilig kan voelen, waar je ook bent in NL.Wat bezielt een persoon om een wapen mee naar een feest te nemen? Wat zit daar achter?Dat gebeurt beslist niet in 50 andere landen.

2 augustus 2021 om 19:03

wat erachter zit is simpel ze willen gangstertje spelen en voelen zich dapper en stoer met een wapen op zak, en vaak zitten ze in een bende of hebben ze contacten met een bende en hebben ze het wapen nodig voor zelfverdediging/ en ze hebben het wapen nodig voor als ze een lid zien van een andere bende zien en die neer moeten schieten. en het gebeurt zeker wel in meer dan 50 andere landen zonder twijfel

2 augustus 2021 om 16:16

Je bent enorm bevoorrecht dat je in dit land geboren bent en/of woont. Doe normaal.

2 augustus 2021 om 16:30

Beetje nuance graag, uiteraard refereert Max De Jong aan die moorden als Peter R de Vries en nu dus Hoefdraad. En ik ben er ook wel stil van. Je zal het bericht maar krijgen, dat je kind of geliefde er niet meer is, omdat ie door zn hoofd is geschoten. Zo triest.

2 augustus 2021 om 16:51

Dat is juist nuance DNSDKR. Nederland staat ontzettend laag met het aantal moorden per jaar. Dat het nu meer wordt is geen goede ontwikkeling, maar het is alsnog niets vergeleken met 80% van de wereld. Dat is juist de nuance. "Wat een kut land leven wij in" is juist een uitspraak zonder enige nuance...

2 augustus 2021 om 18:27

Man man, is er net iemand overleden en jij begint over dat mensen bevoorrecht zijn dat ze in Nederland geboren worden of wonen. Hoop dat je op begrafenissen wat anders piept, maar dat zal wel want daar sta je tegenover echte mensen in plaats van profielfotootjes op voetbalzone.

Rust in vrede Jergé.

2 augustus 2021 om 19:45

Idioot. Ik reageer op iemand die ons prachtige land ten onrechte een kutland noemt. Denk je dat meneer dit ook roept op begrafenissen? Natuurlijk zijn we bevoorrecht.

3 augustus 2021 om 15:18

@grzegorz,

Allemachtig wat een stupide reactie van je. Iemand uit een soort van emotie terechtwijzen en dan met een slap voorbeeld komen. Alsof we hier nu allemaal in rouw moeten zijn en niet meer inhoudelijk mogen discussieren over hetgeen er speelt.

Ja we leven nog steeds in een prachtig land, dingen gebeuren nou eenmaal. Nederland is allang zijn mooie koorknapen-status kwijt. Helaas, dat dan weer wel.

2 augustus 2021 om 16:18

Ik kan weinig opnoemen wat er 'kut' is in Nederland als je het gaat vergelijken met andere landen.

2 augustus 2021 om 17:58

Als we dan toch iets moeten noemen, dan is het wel raar dat deze personen nu nog vrij rondlopen…In landen om ons heen word zo eentje gelijk opgezocht en brengt het er dan ook vaak niet levend vanaf. En als hij/zij dan word gepakt, zien ze ook nooit meer de vrijheid tegemoet en dat is hier nog wel eens anders…waarom moet iemand nog een 2de kans krijgen, als die bewust iemand vermoord of doodschopt? Snap ik niet.

2 augustus 2021 om 18:06

En in welke buurlanden van Nederland gebeuren er zo een dingen dan?

2 augustus 2021 om 18:14

Frankrijk, België en laatst zelfs Duitsland, moet ik alle linkjes voor je ook nog opzoeken of kun je dat zelf?En nee ik vind Nederland zeker geen kutland, maar we staan ook niet te boek als meest doeltreffende land tegen georganiseerde misdaad. Ons strafrecht systeem is nogal mild als je om ons heen kijkt.

2 augustus 2021 om 18:27

Volstrekte onzin. Nederland kent zware straffen in vergelijking met de rest van West-Europa. Maar goed, dat weten populisten die voor mob-law en de doodstraf zijn natuurlijk niet.

2 augustus 2021 om 19:07

Dat je “zwaarder” straft dan andere westerse landen betekent niet automatisch dat de straffen afdoende zijn. Dat er “150 ergere landen” dan NL zijn doet er niet aan af dat NL keihard aan het verpauperen is. De ene moord is de andere niet, het is ergens een grijs gebied. Maar dat bv die jongen die P. De vries dood schoot of de persoon die deze kerel heeft doodgeschoten volop mensenrechten kunnen claimen vind ik persoonlijk van de zotte. Zij hebben het meest kostbare vd persoon afgenomen maar mogen wel strijden voor hun eigen. Bizar. Als je dan ook nog in ogenschouw neemt dat de wereld overbevolkt is en het een utopie is dat we op deze voet verder kunnen gaan..

2 augustus 2021 om 19:09

Voor mij als Belg is het toch nieuw dat mensen die iemand vermoorden zelf opgezocht worden en “het er vaak niet levend van af brengen”. Dat is gewoon je reinste onzin.

2 augustus 2021 om 19:48

Nederland is helemaal niet keihard aan het verpauperen. Als je even je onderbuik gevoelens achterwegen laat en wat cijfers erbij pakt kom je erachter dat het stiekem best goed gaat. En dat zwaarden straffen eerder tot meer misdaad leidt dan tot minder. Er zijn maar heel weinig mensen in de historie en in de wereld die het beter hebben dan wij. Tel je zegeningen.

3 augustus 2021 om 17:34

est-1913 hoe betrouwbaar zijn die cijfers nog vergeleken met eerder? Waar je vroeger 24/7 naar het politiebureau kon moet het tegenwoordig op afspraak. Ik zou dus n iet zeggen dat het op alle vlakken best goed gaat. Ik denk dat zeker bij de kleinere zaken geen aangifte meer gedaan word omdat het op afspraak moet. Overigens is het moeilijk om te bepalen of zwaardere straffen tot meer misdaad leidt, de landen waar zwaardere straffen zijn zijn veelal landen waar het sowieso slechter gesteld is dan hier en net wat makkelijker om aan wapens te komen. Gelukkig hebben we hier een sociaal vangnet en zijn er regelingen voor mensen met financiële problemen. Ik geloof dat dit een wereld van verschil maakt.ik ben het dus wel met je eens dat dit geen kutland is,het kon veel slechter.

3 augustus 2021 om 18:18

@okydoky, er wordt gewoon heel zorgvuldig gewerkt door politie en justitie om vormfouten of gebrek aan bewijsmateriaal tegen te gaan. De tijd dat ooggetuigeverklaringen bindend waren ligt ver achter ons en dat is maar goed ook, want daarmee(getuigeverklaringen) kon je voorheen je vijanden uit de weg ruimen. Natuurlijk snap ik dat leken zich laten opfokken door blogs als Geenstijl, maar je zou ook zelf je hersens kunnen gebruiken.

De verdachte in deze zaak was gevlucht en is inmiddels gearresteerd in Belgie. De verdachten in de zaak Peter R waren binnen een paar uur gearresteerd. Soms gaat het makkelijker dan anders, dat moet je accepteren. Je moet ook een beetje volwassen kunnen zijn.

3 augustus 2021 om 18:47

Stiekem best goed? Kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter, politie continue geld en mankracht te kort. Een falende regering en belastingdienst. Zeggen dat alles best goed gaat is hetzelfde als claimen dat er geen klimaatverandering (grotendeels door ons toedoen) gaande is cq kop in het zand steken tactiek. Jaja, onderwereld en criminaliteit, liquidaties etc heb je altijd al gehad, dat is niet iets nieuws. De manier waarop, en de strijd die dit land momenteel verliest van dat tuig, is wel iets nieuws. Om het voetbal te gebruiken; er zijn genoeg wedstrijden waar de statistieken je iets anders zeggen dan het daadwerkelijke eindresultaat. Statistieken en cijfertjes vertellen niet alles. En ja ik weet het, ga je bv doodstraf invoeren geven de zware criminelen hun hele ziel weg en deinzen ze niet terug voor dodelijke confrontaties met de politie etc. Er is geen simpele actie dat je kan uitvoeren om het lam te leggen. Maar criminaliteit loont momenteel ontzettend, het wordt echt wel tijd het kalf van de koren te scheiden. Oog om oog, tand om tand zal veel “simpele” criminelen echt wel afschrikken. Maar goed het geheel opgelost hebben gaat niet gebeuren, daar is de gemiddelde mens te verrot voor.

3 augustus 2021 om 19:12

@okydoky ook in onze buurlanden kan het soms weken of maanden duren voordat ze zo iemand oppakken. Ik kan me herinneren dat ze in recent belgie met man en macht anderhalve maand op zoek zijn geweest naar een militair. Ik heb ook niet het idee dat Nederland lagere straffen heeft dan andere noord-west Europese landen. Wel als je het vergelijkt met de VS of niet westerse landen, maar binnen de EU valt het reuze mee. Helemaal eerlijk vergelijken is het niet omdat je moet weten waar mensen voor vast zitten, maar gemiddeld als je kijkt naar de lengte van gevangis straffen langer dan 5 jaar liggen die aantallen naar verhouding een stuk lager in Duistland, maar hoger dan in Belgie en is Nederland vergelijkbaar met noorwegen en het verenigd koninkrijk.

2 augustus 2021 om 16:22

Zou er eerder wereld van maken. Helaas is dit de realiteit waar we in leven. Neemt niet weg dat we dit altijd moeten blijven verwerpen. Veel sterkte aan de nabestaanden.

2 augustus 2021 om 16:32

Nou zou zeggen. Dat ga je naar een ander land toe, kijken of het daar beter is.

2 augustus 2021 om 16:47

Nou, ik wens je heel veel succes met het proberen een land te vinden waar dit minder vaak gebeurt. Een beetje realisme mag ook wel zeg..

2 augustus 2021 om 17:00

Weinig landen waar het beter is. Wel ontzettend triest natuurlijk.

3 augustus 2021 om 16:56

Lekker verhuizen dan

3 augustus 2021 om 17:17

Je bent altijd vrij om te kijken of het ergens minder kut is hoor.

3 augustus 2021 om 17:23

Ik denk dat we dat grotendeels zelf ons kut land hebben binnen gehaald Max.

3 augustus 2021 om 18:11

Het is allemaal relatief. Misschien moet je een keer met Antony, de rechtsbuiten van Ajax en het Braziliaans Olympisch elftal, gaan praten. Vragen hoe het er in de favela aan toe gaat waar hij opgroeide. Of de statistieken bekijken van Atlanta, de hoofdstad van de staat Georgia in de Vs; daar wonen een half miljoen mensen en worden 3 mensen per dag vermooord. Meer dan in ons hele land in de maand. Waar mensen wonen, worden mensen aangevallen en vermoord, maar de cijfers wijzen uit dat ons land veiliger is dan ooit, terwijl er meer mensen dan ooit wonen. Het grootste probleem is, is dat elke uitwassing breeduit gemeten wordt op social media, dus dat men sen het gevoel hebben dat het land onveilig is. En de landelijke media pakt het direct op.

Overigens zijn de straffen in ons land ook hoger dan ooit, veel hoger dan in welk West-Europees land dan ook, maar dat weigeren mensen ook te snappen. We hebben zelfs letterlijk levenslang; er zitten tientallen daders vast totaan hun dood in de EBI in Vught. De doodstraf zou humaner zijn, daar ben ik zeker van.

3 augustus 2021 om 18:13

Woon je in Wit Rusland ofzo?

3 augustus 2021 om 19:36

Ja je moet oppassen naar welk feest of concert oid gaat..

Wat verschrikkelijk. Rust zacht Jergé

Wat een klote nieuws weer

2 augustus 2021 om 16:14

Ongelofelijk geen woorden voor! Verschrikkelijk. Tegenwoordig is dit "gebruikelijk" om messen en pistolen op zak te hebben. Ben altijd benieuwd wat er in iemands hoofd omgaat als je zoiets mee hebt en wat de beweegredenen zijn. Het lijkt erop dat ze erop uit zijn, tenminste dat is mijn veronderstelling. Alleen is het wel gek! Ik ga naar een feestje met mes of pistool en knal de eerste beste persoon neer. Dat is toch wel gek? Ben je erop uit is het voorbedachte rade, wat is het? Het is zo apart! Doet pijn dit te lezen maar tegenwoordig is hot item. Eng ook vooral, liep gisteren op de Dam bijna tegen een verward persoon aan. Begon al te denken dat hij iets opzak had! Zo wil ik niet leven met die gedachte maar door dit soort praktijken moet je nu extra alert zijn. Heb nog nooit zoveel getypt op VZone!😁

Heel triest zeg. Illegaal wapenbezit moet veel harder gestraft worden dan nu gebeurt. Sterkte aan nabestaanden gewenst.

3 augustus 2021 om 17:20

Want hoe worden ze nu dan bestraft (puur bezig is al 3 tot 9 maanden onvoorwaardelijk) en wat stel je dan zelf voor? Altijd maar die schreeuw op 'harder straffen' terwijl je volgens mij de strafmaat en de impact van een gevangenisstraf niet eens begrijpt.

3 augustus 2021 om 19:38

Wel zo dat zolang de schutter vast zit hij niet meer kan schieten
En volgens mij is dat toch de bedoeling van straf

4 augustus 2021 om 08:48

Met andere woorden altijd levenslang (want zo lang je vast zit kan je niks doen)?

Heel jammer, dit was echt een aardige vent die na zijn wedstrijden bij Almere City altijd een beetje bij kwam babbelen, echt een down to earth persoon. Jammer dat hij overleden is vanwege zo een laffe misdaad. Rust zacht Jergã©.

Ongelofelijk triest deze wereld is echt fucked up sterkte aan de familie, rip jonge🙏🏻

Wat leven we eigenlijk in een vreselijke klote maatschappij😑 Elke dag is het wel meerdere malen raak!

35jr... Vreselijke leeftijd om te gaan

Het is diep triest, dat je een ruzie dat je wilt sussen moet bekopen met dood. Sterkte voor nabestaanden.

Heftig, wat is dat toch de laatste tijd met dat zinloze geweld, Rip...

Verschrikkelijk, je bent je leven niet meet zeker tegenwoordig.
Sterkte aan de nabestaanden.

Ik ben toch bang dat je dit soort dingen vaak in de hoek van het drugs circuit moet zoeken, hoop het niet natuurlijk . Ik bedoel, ze zullen je niet zomaar door je hoofd schieten toch? Verschrikkelijk natuurlijk, heel veel sterkte voor zijn familie en al zijn dierbaren! Hopen dat ze de dader(s) snel in de kraag kunnen vatten, al zal de straf lang niet zo hoog zijn die ze verdienen..

2 augustus 2021 om 16:12

Als je met de verkeerde mensen ruzie krijgt hoeft dat echt niet altijd met drugs te maken te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Bas die vorig jaar op het strand werd neergeschoten.

2 augustus 2021 om 16:45

Het is toch te zot voor woorden dat mensen zonder reden tegenwoordig door hun hoofd worden geschoten.. Excuses voor mijn voorbarige reactie. Nu ook wat er met name naar voren komt wat de eigenlijke oorzaak was.

2 augustus 2021 om 17:05

Tegenwoordig? De laatste keer dat mensen niet zonder reden door hun hoofd werden geschoten was toen er geen vuurwapens bestonden. Dat is toch al een tijdje geleden.

2 augustus 2021 om 18:02

En toen waren er ook al (kruis-)bogen.

2 augustus 2021 om 16:13

Dat is dus het probleem, je wordt wel zomaar door je hoofd geknald… als je iets doet wat de ander niet bevalt, namelijk een ruzie sussen… waar het vroeger gedaan was met een scheldpartij en misschien een tik, heb je nu 2 loden jetsers tussen je ogen. Rust zacht Jerge!

2 augustus 2021 om 16:14

In de media lezen we overal dat hij probeerde een ruzie tussen anderen te sussen. Er is geen enkele reden om met je vingertje naar het slachtoffer te wijzen tenzij jij met andere informatie komt.

2 augustus 2021 om 16:24

Hoe jij hier van maakt dat het drugs gerelateerd zou zijn, omdat ze je niets voor niets zomaar door je hoofd schieten is mij een raadsel. Hoefdraad stond namelijk niet te boek als crimineel enkel en hij wilde alleen maar op een feest een ruzie sussen. Aannames zijn dan ook niets vergeleken met feiten.

2 augustus 2021 om 16:26

Van wat er tot nu toe naar buiten is gekomen wilde hij een ruzie stoppen. Het kan best dat die over drugs of iets dergelijks ging maar had hij niets met de ruzie te maken. Als dat klopt dan had het iedereen kunnen overkomen die als vredestichter wilde optreden

2 augustus 2021 om 16:51

Oke, dat wist ik inderdaad niet. Dank voor je reactie!

Zo wreed, zo laf wat bezielt je om een wapen te kopen en mee te nemen naar een feest. Heeeel veeeel sterkte voor zijn familie in deze moeilijke tijd.

Zieke wereld en gezien de cultuur in (jeugd)gevangenissen bijvoorbeeld voorspel ik niet veel verbetering.

Ik werk zelf in jeugdgevangenis bijvoorbeeld. Ze mogen daar gewoon drillrap luisteren. Als je er wat van vindt richting de eindverantwoordelijken, dan ben je te repressief. Los van de lichte straffen in Nederland voor zware vergrijpen.

Sterkte aan de nabestaanden.

2 augustus 2021 om 16:31

Heeft men zelf in het hand gewerkt helaas. Zie naar de invloeden vanuit alle kanten die vrij hun gang kunnen gaan, waar weinig tegen gedaan wordt. Het criminele circuit, straatleven waar weinig aan gedaan wordt. Invloeden vanuit films, gaming en muziekindustrie etc. en maar roepen dat men vrij mag doen en zeggen wat het wil. Nou prima dan moet je de gevolgen zelf ervan accepteren. En helaas ben ik bang dat dit alleen maar erger wordt. En ja je hebt gelukkig genoeg mensen die zich niet laten beïnvloeden door slechte zaken maar helaas heb je er genoeg die dat wel doen. Kijk alleen al hoe enorm de jeugdzorg is gestegen. Mentaal en psysiche problemen zijn enorm gegroeid. Depressies en stress en maar weinig wordt er aan gedaan. De mens denkt zichzelf goed te kennen door enorme vrijheden te schenken maar het heeft een keerzijde en als dat in educatie e.d. niet veranderd gaat het ben ik bang alleen maar erger worden. En of zie de straffen die uitgedeeld worden voor criminele activiteiten, tjsa dat is gewoon een lachertje! Risico is laag en wordt gewoon geaccepteerd. Gaat nergens over.

eerst even afwachten misschien had hij wel Criminele contacten en was dit een afrekening kans om hem neer te schieten, maar als hij echt onschuldig is en alleen een ruzie probeerde op te lossen dan is het natuurlijk verschrikkelijk voor hem zijn vrienden en Familie, Zinloos geweld is altijd verkeerd

2 augustus 2021 om 17:01

Hou aub je aannames voor je! Er is tot nu toe nog geen 1 link gemaakt met criminaliteit en zoals wordt vermeld wilde hij een ruzie sussen. Als je enig respect hebt doe je niet zulke uitspraken voor de nabestaanden.

2 augustus 2021 om 17:15

het is geen aanname maar een mogelijkheid er staat hierboven dat veel dingen nog onduidelijk zijn. en dat zou een van die dingen kunnen zijn, en ik zeg verder toch ook dat als hij onschuldig is en een ruzie wilde sussen dan is dit verschrikkelijk. ik neem niet aan dat hij criminele contacten heeft en ik neem niet aan dat hij onschuldig is, ik zeg alleen dat er nog veel onduidelijk is zoals hierboven staat

2 augustus 2021 om 17:45

‘het is geen aanname maar een mogelijkheid er staat hierboven dat veel dingen nog onduidelijk zijn.’Op basis waarvan zou je precies kunnen denken / aannemen dat dit drugsgerelateerd is? Om zoiets de wereld in te slingeren heb je op z’n minst ‘iets’ nodig, een aanwijzing o.i.d., die dit onderstreept. Dat er zaken onduidelijk zijn, wil niet meteen zeggen dat drugs o.i.d. een mogelijkheid is. Het betekent enkel dat men opheldering wil inzake dit incident.

Triest. Was te verwachten na die filmpjes die rondgingen. Zag er net zoals bij Peter R de vries niet goed uit. Rip

Dit doet mij denken aan een moment twee weken terug. Mijn broer suste een ruzie, anders werd de ander kapot werd geslagen, en opeens haalde er één een kapmes van wel 25 cm te voorschijn. Dat zou ook zomaar andera kunnen aflopen denk je achteraf, zeker nadit nieuws... De wereld is gek/ziek aan het worden, men steekt of schiet elkaar neer alsof het de normaalste zaak is... Ik begreep ook nooit waarom men nooit iets doet als iemand bevoordeeld in elkaar word geslagen, maar dat begin ik nu steeds meer te begrijpen, voor je het weet ben je namelijk zelf het slachtoffer...Rust in vrede Held Jerge...

We gaan steeds verder naar beneden qua land!
Waar in de jaren 70/80 je met een Zwitsers zakmes nog in de broekzak liep, ben je tegenwoordig nietszeggend als je al puber geen gun in the pocket hebt.

RIP

Ik ben 20 momenteel.
Als het "o zo veilige Nederland"
Komende jaren nog zo is of waarschijnlijk erger.
Dan neem ik met alle respect geen kinderen.
Wat een ongeloofelijk achterlijk k#t land is dit zeg. Een ruzie oplossen kost je leven op straat lopen kost je leven zo kan bet nog wel door noem op noem op en niks doen ze er tegen.

Vind dit heel erg om te horen en maakt me heel verdrietig. Heb met Jerge in de jeugd gespeeld en was een hele zachtaardige jongen.

Ik wens zijn familie veel sterkte toe met verlies van Jerge.

In en in triest en heb er eigenlijk geen woorden voor.

Sterkte aan de nabestaanden.

Triest nieuws dit. Het lijkt steeds normaler te worden om met wapens rond te lopen krijg ik het idee. Zelf ben ik 29 en kom echt niet meer elk weekend in de kroeg/discotheek maar het lijkt wel alsof er toch een verschuiving plaats vindt van geweldsdelicten tijdens het uitgaan.

Bah, wat een naar nieuws, Rip!

Het word steeds gevaarlijker hier in Nederland, de hoeft maar iets te gebeuren en je word neer geknald

RIP en veel sterkte aan de nabestaanden.

Een kennis van mij is in hwr amc bij hem.
Hij is nog niet overleden, alleen hersendood verklaard.

Politie heeft gemeld dat Jerge Hoefdraad niet overleden is. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hou vol Jerge!!

rip sterkte aan de famillie in wat voor rare wereld leven wij?

Kan ook wel een aantal landen noemen waar het erger is naar we stijgen wel hard op de lijst en de status KUT land hebben we te pakken

Na hun eerdere fout geloof ik de politie niet meer. Ik heb nog hoop dat hij nog leeft en politie weer een fout heeft gemaakt.

Zeer triest. R.i.p.
Heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

Denk je even een opstootje te sussen.. Tsjonge jonge zeg...

Pijnlijk nieuws. Sterkte voor de nabestaanden. Weer een oud speler omgekomen door toe doen van een ander. Kan me nog een liquidatie heugen van een oud Emmen speler.

3 augustus 2021 om 17:56

Ik denk dat je doelt op de liquidatie van Kelvin Maynard in 2019?

3 augustus 2021 om 18:37

Juist. Daarna of daarvoor oud Willem ll speler in Amsterdam beschoten.

3 augustus 2021 om 18:44

Yassine Abdellaoui.

3 augustus 2021 om 21:25

Precies, triest dat je sommige van voetbal kent en zo omkomen.

Vreselijk nieuws. Het zal je kind maar zijn. Rip.

Ik ben geen statistiek monster, maar mijn gevoel zegt me dat het tegenwoordig veel meer voorkomt dan vroeger (lees: voor de eeuwwisseling). Wat is dat? Verloedering? De invloed van gewelddadige games? Drugs? Toename van armoede? Of 'gewoon' mijn gevoel?

3 augustus 2021 om 19:00

Ik denk je gevoel. En dat gevoel zal wel gevoed worden door social media en dergelijke. Nieuws is een stuk eenvoudiger te bereiken tegenwoordig.

3 augustus 2021 om 19:01

Verloedering, meer camera's en minder actieve en potente agenten. De hoofdstad (en grote steden) is vol met mensen, maar een agent zie je amper. Het lijkt veilig, echter kom je de verkeerde tegen en kan je jezelf moeilijk verdedigen tegen een mes of pistool.

Ken Serge nog uit de jeugd.Een van de beteren.Leuke vent en technische pingelaar, woonde in Drunen, naast WaalwijkSpeelde nog een jaar hier eredivisie op 20 jarige leeftijd maar bleek te weinig fysiek, meer zaalvoetballer.Lieve jongen die eiglijk niet zo past denk ik maar zo in die Amsterdamse harde sfeer. RIP.Sterkte aan zn moeder en overige familie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren